Plecarea unei generaţiivezi toate articolele de admin28 Oct 2010 la 08:53 45 comentarii 1603 vizualizari. |
Acum câteva săptămâni, la sfârşitul unei întâlniri cu alţi oameni de afaceri – unii, prieteni – am rămas să povestim de una, de alta, de-ale crizei. Cea mai arzătoare poveste s-a dovedit a fi însă nu criza, ci plecarea lor din România. Am aflat cu stupoare nu doar că unii dintre ei erau pe picior de plecare, dar că vor face acest lucru împreună cu alţii, pe care îi cunoşteam la fel de bine. Toţi, oameni care m-au inspirat, nume sonore din businessul românesc, despre care nu îmi imaginam că au ajuns la limita răbdării.
Am vrut să scriu despre ei pentru că plecarea lor mă doare. Pleacă oameni la care ţin, pe care îi admir, între care simţeam că merită să trăieşti. Pleacă cei care au sădit timp de două decenii rădăcinile noi şi bune ale României. Pleacă pentru că se uită în jur şi nu mai văd suficiente motive să continue.
Oamenii de care vorbesc sunt antreprenori sau manageri de cel mai înalt nivel ai generaţiei mele. Sunt modele, sunt daţi exemplu în articole despre succesele româneşti ale ultimilor 20 de ani, sunt oameni care au reuşit în tot ce şi-au propus până acum. Intenţiile nu sunt încă publice – de aceea nici nu voi da nume în acest text –, pentru că majoritatea nu vor să-şi perturbe condiţiile în care vor pleca. Unii îşi vând firmele, alţii le mută în străinătate, iar alţii îşi aranjează expatrierea în poziţii manageriale la firmele multinaţionale pentru care lucrează aici. Unii vor chiar să vândă tot ce au aici şi să o ia de la capăt în altă parte.
Şi nu sunt singurii. Ideea plecării îşi face loc şi în planurile multora care nu sunt, cum se zice, cu sacii în căruţă. Aflu de medici, profesori, jurnalişti, arhitecţi, oameni care au muncit enorm pentru a-şi construi o viaţă, o carieră şi o familie aici, acasă, şi care acum spun că efortul ăsta nu mai merită.
Ca să evaluez cumva amploarea fenomenului, am început să-mi întreb prietenii şi cunoscuţii ce ştiu şi ce simt legat de subiect. O prietenă care lucrează în recrutare de executivi de top mi-a scris: „Concret, într-o căutare pe care o derulez acum (în care e şi o cerinţă pe limba franceză) am primit 12 recomandări dar, din păcate pentru mine, 4 persoane erau deja plecate din ţară, alte 2 se pregăteau să plece iar 3 dintre ele mi-au spus că nu vor să mă încurce (noi având garanţie de 1 an pentru persoana plasată) pentru că au gânduri de emigrare”.
Un prieten, fost director general de multinaţională şi apoi antreprenor, mi-a spus că îşi aminteşte de valul de plecări din ’90–’91, când el avea spre 30 de ani. Prietenii şi foştii lui colegi de liceu şi facultate plecau atunci către orice ţară îi primea, nu doar în Europa, ci şi mai departe, spre Africa de Sud, Canada, Noua Zeelandă. „Tendinţa s-a redus după ’97 – ’98, dar acum a revenit spre nivelul din ’90 – ’91”, mi-a scris. „Deosebirea este că acum motivaţia nu mai este economică, pleacă din ţară oameni de succes, care s-au afirmat profesional, care au construit mult aici, care au acumulat experienţă şi expertiză, dar şi financiar destul de mult sau chiar foarte mult. Eu am ales atunci să rămân aici, dar din ce în ce mai mult luăm în considerare (împreună cu soţia mea) să plecăm din ţară. Deocamdată am început să ne facem temele, studiem unde şi cum există posibilitatea să profesăm, unde şi câţi prieteni / cunoscuţi avem etc. În următorii doi ani este foarte posibil să ne facem bagajele.”
Un alt prieten, mai tânăr decât mine, cu preocupări în zona educaţiei liceenilor, mi-a întregit o perspectivă descumpănitoare: „Dacă atunci când eram eu în liceu ideea de a pleca în afară era tentantă la finalul facultăţii sau după, acum tinerii cu care lucrez încep din clasa a IX-a să îşi pregătească conştiincios dosarele, iau tot felul de examene, participă la proiecte etc. şi au dosarele gata pentru a putea pleca imediat ce termină cu BAC-ul sau chiar mai devreme!”.
Ceva s-a rupt în textura socială în ultimii ani. Dar nu efectele crizei economice au produs ruptura; ele doar au scos-o la suprafaţă. Cred că boomul economic ante-criză a ascuns foarte bine carenţele societăţii pe care am încropit-o în ultimele două decenii, penuria ei acută de repere şi valori autentice. Acum, în lipsa compensaţiilor financiare, iese cu putere la iveală lipsa de măsură, de pricepere şi de direcţie a celor care se ocupă de destinele cetăţii, la toate nivelurile.
Ceea ce înainte putea fi trecut cu vederea, pentru că mulţi îşi puteau construi insule care să-i izoleze de prostie şi incompetenţă, acum nu mai poate fi ignorat. Acum, când trebuie să trăim mai laolaltă, când trebuie să ne bazăm unii pe alţii, constatăm că nu avem cu cine. Că standardele ne sunt foarte diferite şi că cei care au putere politică şi administrativă nu ştiu şi nu vor să o exercite şi în folosul altora. Că nu poate exista solidaritate între cei care îşi sacrifică veniturile şi cei care şi le umflă pe seama primilor. Între cei care doar dau şi cei care doar iau. Calea cea mai la îndemână devine separarea.
Acum 18 ani, împreună cu alţi acţionari, am creat o companie de cercetare de piaţă care astăzi plăteşte Statului român taxe şi impozite de un sfert de milion de euro pe lună. În fiecare lună. Iar compania a ajuns aici fără să aibă contracte cu Statul, fără să trucheze licitaţii, fără să beneficieze de vreo ordonanţă de urgenţă cu dedicaţie, fără să aibă parte vreodată de vreo facilitate, fără să dea sau să primească şpagă. Colega mea de ASE cu care am început proiectul a plecat deja din ţară de mai mulţi ani şi nu are de gând să revină.
În aceeaşi situaţie sunt mulţi dintre cei care acum nu mai vor să se uite înapoi. Oameni care au creat, din nimic, joburi, competenţe, cariere, venituri – nu doar pentru ei, ci şi pentru angajaţi, furnizori, clienţi şi Stat. Nu vor statuie pentru asta. Nu cred că vreunul aşteaptă recunoaştere specială. Oamenii ăştia n-au cerut niciodată niciun fel de privilegii. Au cerut doar un tratament corect şi predictibil. Au cerut doar să nu fie furaţi, să nu fie jecmăniţi, să nu fie vacă de muls pentru oricare funcţionar proptit politic întrun post din care poate să ceară 30 la sută comision pentru o semnătură.
Când munceşti de-ţi sar capacele 12 ore pe zi, iar orele de somn nu le dormi de grija următoarelor 12 şi de grija oamenilor care depind de tine, e greu să înghiţi îmbogăţiţii din pix, care seara se plimbă pe la toate televiziunile posibile, iar apoi dorm atât de adânc încât a doua zi consfinţesc cu aceleaşi pixuri cele mai tembele texte de legi, ordonanţe şi norme de aplicare, care n-au nicio noimă şi se bat cap în cap nu doar între subiect şi predicat, dar şi cu realitatea pe care ar trebui să o reglementeze. Texte care, invariabil, mai mult încurcă decât ajută.
România ar fi trebuit să poată mult mai mult. Ar trebui să fie mai mult decât o ţară în care arestul preventiv e cel mai bun start pentru o carieră politică.
Mă aflu într-o postură ingrată. Scriu pentru a trage un semnal de alarmă pe care ştiu că nu-l va auzi nimeni. Sunt mâhnit de realitatea pe care o descriu şi că nu am o soluţie pentru ea. Cei care pleacă nu sunt dispuşi să rămână pentru a se lupta cu cei din cauza cărora pleacă. Cei care ne conduc se declară neimpresionaţi de faptul că oameni de valoare părăsesc România din cauza lor. Cercurile sunt închise şi nu se ating. Între cercurile astea va rămâne o ţară mai săracă, mai dezorientată şi mai desprinsă de idealurile pentru care mulţi dintre noi muncim de o viaţă.
(Articol apărut în numărul 4 al publicaţiei “Decât o Revistă”)
Etichete: atreprenori, emigrare, succes, viitor


Dan Duca azi la 16:42 |
Lucrurile pe care le spune Viorel Hrebenciuc sunt la fel de interesante ca cele pe care le lasă în [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea azi la 12:19 |
În sfîrşit, Mang a pus capăt suspansului şi şi-a dat demisia. De ce o fi durat atît, în [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 11:28 |
Dacă vrea să n-o mai păţească şi cu următorul ministru al Educaţiei – care va fi acela! [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 07:16 |
Pentru a lămuri niște lucruri încă de la început. În această campanie de alegeri locale nu [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 15 May la 20:42 |
Mi-a spus cîndva un mogul pe un ton secretos: televizorul merge după cîteva teme mari, sex, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 15 May la 19:54 |
Lăsînd la o parte dezacordurile gramaticale și stîngăciile de exprimare din scrisoarea [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 15 May la 14:29 |
Primul comunicat de presă din mandatul ministrului Mang este că România a luat bronzul la [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 14 May la 21:47 |
După ce guvernele precedente ne-au oferit o serie, parcă interminabilă, de semidocți și de [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 14 May la 21:31 |
S-a luat după Ponta, vorba prietenului Alexandre. Francois Hollande a apărut într-un Citroen [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 14 May la 18:39 |
Mi-a arătat un amic cum se face animarea pentru postaci in interiorul unui partid. Se lucrează mai [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 14 May la 10:21 |
Liniştita coabitare dintre Ponta şi Băsescu s-a terminat după o săptămînă. Duminică, noul [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 13 May la 19:02 |
Februarie 2009. La Cluj-Napoca începuse campania electorală pentru funcția de primar. O campanie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 13 May la 16:28 |
E tare ministrul Mang. El n-a plagiat nimic, astea sînt invenţiile duşmanilor guvernului. [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 13 May la 16:17 |
La 23 mai se întruneşte la Bruxelles Consiliul european. Ieri aflat acolo Victor Ponta a fost [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 13 May la 15:22 |
S-a nascut in momentul in care a renuntat la discursul de Opozitie si a preluat responsabilitatea [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 12 May la 13:28 |
Într-o penibilă încercare de a trage de timp în chestiunea demiterii ministrului Mang, [ citeste mai departe ]
Ionel Blănculescu 12 May la 13:09 |
Asistam cu nedumerire si lipsa de reactie la dezvoltarea unei teorii economice de tip mutant, [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 11 May la 18:13 |
”Vino mamă să îi vezi cum distrug la spații verzi”. E unul dintre mesajele celor aproximativ [ citeste mai departe ]
Dan Duca 11 May la 17:38 |
Alin Teodorescu, sociolog, şef IMAS, fost deputat, ministru în Guvernul Năstase, analist [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 11 May la 13:52 |
Update. Gorduz şi-a răspîndit capodopera şi prin Spania, înainte să ajungă [ citeste mai departe ]
Virginia Costeschi 11 May la 12:14 |
Povestea din La Source de femmes (Izvorul femeilor), noul film al lui Radu Mihăileanu, este [ citeste mai departe ]
vox 11 May la 10:33 |
Azi se dau premiile Bun de tipar, premiile industriei de carte. Ar trebui să iasă unul dintre [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 11 May la 10:18 |
Copertă & Copyright 2012 – ION BARBU
Un cititor îmi semnalează că în toate volumele [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 11 May la 09:19 |
Vă mai amintiți de Ridzi? Monica Iacob Ridzi? Doamna ministru care plătea pentru niște [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 10 May la 23:21 |
Pe vremuri, cîrnățarii care dădeau de bani își cumpărau titluri nobiliare. Cîrnățarii de [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 10 May la 20:08 |
Începe luna oficială de campanie electorală. Probleme:
datoriile făcute de autorităţile [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 10 May la 18:51 |
... intrebarea nu mai este "ce articole a plagiat Ioan Mang?", ci daca exista articole pe [ citeste mai departe ]
George Pleşu 10 May la 14:09 |
În Spania, finala a fost transmisă de un post public, Telecinco - important de precizat lucrul [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 10 May la 08:53 |
Ar fi putut fi așa de frumoasă finala Europa League. Să ținem minte pentru multă vreme [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 09 May la 17:56 |
Le plac vorbele mari, dar, după ce le rostesc, se reped să le golească imediat de conținut. Nu [ citeste mai departe ]
| 1Dane, te respect.Din articolele de anul trecut am inteles ca esti simpatizant PNL. Inca cred ca esti, ceea ce e ok.Imi place ca nu te lasi orbit de simpatii si spui lucrurilor pe nume - spui cand... | ||
| 2@Loda: Si eu as fi bun de ministru!... | ||
| 3Ilinco !Te rog sa nu-l contrazici pe Gavrilache ! Nu vezi ca ,,le stie" pe toate ? :) Sunt pline blogurile de savanti ....... | ||
| 4chestie de viziune si democratie:chiar in aceste momente marete cand intregul popor se pregateste sa scoata la vanzare hidrocentrala Portile de Fier I, cea mai mare lucrare hidrotehnica din Europa,... | ||
| 5@gavrilache Nu toata lumea e de acord cu ce afirmati. scri.ro/doi-i-s../ ... | ||
| 6@poweraxxel: Cine-a spus ca Eminescu e nepereche?!... | ||
| Mihai Goţiu 13243 citiri |
| Costi Rogozanu 9856 citiri |
| Cristian Teodorescu 9146 citiri |
| Constantin Creţan 5464 citiri |
| Alin Fumurescu 4304 citiri |
| Dan Duca 3034 citiri |
| Stelian Tănase 2602 citiri |
| Dorin Tudoran 2484 citiri |
| Ciprian Domnişoru 2417 citiri |
| Iulian Leca 1983 citiri |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Mihai Goţiu 5 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Cristian Teodorescu 4 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Alin Fumurescu 2 postari |
| Dorin Tudoran 2 postari |
| Ciprian Şiulea o postare |
| George Pleşu o postare |
| vox o postare |
| Mihai Goţiu 63712 citiri |
| Cristian Teodorescu 38137 citiri |
| Costi Rogozanu 35436 citiri |
| Ciprian Domnişoru 16501 citiri |
| Alin Fumurescu 15938 citiri |
| Viorel Dobran 13117 citiri |
| Dan Duca 9175 citiri |
| Stelian Tănase 8113 citiri |
| Constantin Creţan 8109 citiri |
| Dorin Tudoran 7956 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 27 postari |
| Costi Rogozanu 26 postari |
| Alin Fumurescu 9 postari |
| Ciprian Domnişoru 8 postari |
| Viorel Dobran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Constantin Creţan 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Scrii pentru cei care deja se gandesc sa plece. Ceilalti sunt preocupati de politica damboviteana sau de un smen.
2010-10-28 09:11:10 | Raporteaza
iata unul din foarte-foarte rarele articole de pe aici care, fara inflorituri, citate alese sau jocuri inutile de cuvinte, pune degetul pe-o rana care incepe iar sa se caste. o rana imensa, pe care prostul Romaniei contemporane o priveste inca arogant (“lasa-i sa plece, n-avem nevoie de ei”), pentru ca tot el sa se vaicareasca mai apoi de cei care i-au ramas.
felicitari, Cosmine, tu intelegi mai bine si fiindca ce ti-ai facut ti-ai facut prin truda. vezi la colegii de platforma care le sunt subiectele, ca numai despre doctori, ingineri sau oameni capabili nu e vorba. dar lasa ca-i vor aprecia cum se cuvine cei pentru care sau cu care vor lucra in strainatate.
mi-a placut prea mult textul tau, e de bun simt, ca le-as fi spus direct ce sa imi ia in gura toti prostanacii aia de casca gura pe la gotiu, teodorescu, rogozanu, fumurescu si alti zurbagii dintr-astia. continua sa plece din poporul destept, raman jigodiile si imbecilii.
2010-10-28 09:15:33 | Raporteaza
[...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]
2010-10-28 09:27:52 | Raporteaza
@Autorul: Excelent text si dureros de adevarat. Am ramas cu prea putini prieteni cu care a pot bea o cafea in Bucuresti, dar am atatia plecati ca as putea face turul Europei fara sa fiu nevoita sa dorm la hotel nici macar o noapte. Idem pentru Canada si estul SUA.
2010-10-28 09:43:37 | Raporteaza
Da, Cosmine, e trist. E trist pentru că v-aţi iluzionat că puteţi schimba ceva de pe insulele de aer occidental pe care le-aţi creat. Vă trebuiau cazemate subterane din care să bombardaţi sistemul. Aţi făcut o legiune (URR) dar nu a fost destul. Prostia agresivă a pixarului funcţionar v-a găsit şi v-a nimicit. Trebuia să vă pregătiţi de o gherilă de decenii. Să fiţi ofensivi. Nu e tîrziu nici acum. Numai că vă trebuie niţică imaginaţie.
Cum trebuia să luptaţi? Păi, uitaţi-vă în jur. Sute de birouri notariale. Le-aţi luat ca pe un accesoriu al statului de drept. Nu e aşa. Acum, încrederea obiectivă este acolo, în ştampila notarului. Acum, pentru orice fleac trebuie să daţi o fugă la notariat să vă cumpăraţi doza de încredere individuală pe care legislativul v-a naţionalizat-o pas cu pas, şi a constituit marele monopol al notarilor, al traducătorilor autorizaţi, al Evidenţei Populaţiei, al casei fiscale de marcat, al experţilor contabili, şi al altor monştri de legalism şi supralegalism meniţi să le îndoape pecuniar pe soţiile şi pe futeuzele funcţionarilor de stat.
Dacă strategia voastră nu a mers politic, va merge sigur antipolitic. Luaţi-o, aşa cum vă spuneam şi mai acum vreo 7 ani, cu întrebări simple: De ce e nevoie de traducător autorizat, cînd eu ştiu limba, şi e în interesul meu ca traducerea documentului să fie fidelă? De ce e nevoie ca traducerea să fie autentificată la notariat, cînd eu o pot autentifica prin semnătura mea dată în faţa receptorului documentului?
2010-10-28 09:45:11 | Raporteaza
plecarea din tara a fost unul din visele romanilor inca din secolul XIX. au plecat si in europa, si in vestul salbatec al americii, si in perioada interbelica, si dupa venirea comunistilor, si dupa 1989. si bogati si saraci, si romani si unguri, nemti, tigani, evrei sau alte natii, si cinstiti si hoti, si intelectuali si analfabti. si vor pleca mult timp de acum inainte, indiferent de regim sau starea economica a Romaniei.
2010-10-28 09:53:34 | Raporteaza
Romanii au prostul obicei sa preia un termen sa-l “mestece” pana-l golesc de substanta si apoi sa-l arunce la lada de gunoi , ca dupa 1 luna sau 1 an sa-l mai scoata un pic la lumina zilei sa-l mai “mestece” iar pret de o emisiune TV maxim doua si ciclul se va relua.
De ce acest preambul?
Pentru ca acum 3-4 ani s-a vorbit de un termen numit “disolutia statului”. A fost momentul de cotitura in istoria postdecembrista. A fost momentul la care a devenit evidenta separarea castelor. “Statul” alcatuit din grupari profesionale (medici, profesori, avocati, judecatori, etc.)alcatuit din paturi sociale (muncitori, intelectuali), alcatuit din oameni in ultima instanta s-a separat. Ne-am separat unii de altii si am ales ca deviza “binele personal” uitand ca acesta nu se poate realiza pe principiul unei “insule de singuratate”.
Priviti Romania de azi si veti constata ca traim intro ipocrizie generala: toti stim, toti cunoastem, toti vrem, dar foarte putini suntem dispusi sa si facem. Vrem orice: bani, confort, siguranta, respect, civilizatie dar fara sa oferim nimic in schimb. Deviza noastra este “toti pentru mine, eu pentru niciunul”.
Atunci cand nu mai sunt o natiune unita si la bine si la greu oamenii isi cauta alt popor, alta natiune. O vorba spune “casa mea este acolo unde imi este bine”. Unora nu le mai este bine in casa asta.
2010-10-28 09:55:48 | Raporteaza
Si in jurul meu, prietenii si cunoscutii se pregatesc sau cel putin isi doresc sa plece. La randul meu, sper sa plec pana in vara anului urmator. Asta e!
PS: Felicitari pt. articol!
2010-10-28 10:02:33 | Raporteaza
[...] Superb de elocvent si totodata teribil de trist articolul scris de Cosmin Alexandru cu privire la Plecarea unei generatii. [...]
2010-10-28 10:15:46 | Raporteaza
Prostia ce ne inconjoara ne apasa spre a pleca. Eu nu m-am gandit la plecare niciodata si o tineam ca eu nu! Dar, nu de mult, am inceput sa caut posibilitati de a-mi continua studiile in alte tari, ca apoi, sa ma stabilesc acolo.
Nu ma deranjeaza politiceni prosti, primari prosti sau presa idioata, pur si simplu imi e scarba de ce vad pe strada, de ceea ce aud in troleu si in comportamentul societati. Stiu ca e mai bine decat in Africa, dar asta nu-i un termen de comparatie intr-o tara europeana si Sudan.
2010-10-28 10:45:03 | Raporteaza
Excelent articol! Trimite-l, domnule, la Presedentie, la Guvern, la Parlament, la opozitie, la televiziuni. Poate se mai inspira si ziaristii astia si discuta despre problemele cu adevarat importante…
2010-10-28 10:46:02 | Raporteaza
Inainte de revolutie,se trecea fraudulos granita pentru a putea fugi din tara,acum e liber pentru toti cei care doresc.Sigur e trist ce se intimpla,pleaca aproape o generatie,pleaca cei buni,cei muncitori si ramin asistatii sociali care vor bani fara munca sau cei care cer drepturi si stimulente ca vezi doamne munca lor e deosebita!!!Ramin exact oamenii de care are nevoie PSD ul,pentru asi cdesavirsi opera.
Si inca o observatie,oare parintii,educatia,nu au nici o vina?Insuflarea spiritului national,al patriotismului.
2010-10-28 10:46:23 | Raporteaza
Of, Doamne!
noi având garanție de 1 an pentru persoana plasată!!!!
Ca pentru roboții de bucătărie, cuptoarele cu microunde sau compotul de caise. Foarte bine! Să plece, dom’le! Niciodată nu vor fi prea puțini. Dar, mai întâi, să vizioneze chestia asta. De 10 ori, de 100 de ori… până or să înțeleagă despre ce-i vorba.
2010-10-28 11:27:39 | Raporteaza
@marius v:
Dupa ce ultimul dintre noi stinge lumina la plecare o sa-ti doresc spor la cautat altii…
O sa fie cam greu cu lumina stinsa.
Spuneai ca niciodata nu vor fi prea putini..
Dap.
Septelul numai bun de muls pare sa se subtieze….
In curand “No milk for you”.
2010-10-28 12:15:55 | Raporteaza
Vox Publica=platforma unde toti Tampitii isi dau cu parerea !
Loc unde unde toti aiureaza!
Chiar sunteti decuplati de realitate !
Datorita voua si a celorlalti 5 milioane de “destepti”a ajuns tara asta unde a ajuns.
Tupeisti si nesimtiti!Cum de va mai suporta ceilalti ?
2010-10-28 12:54:44 | Raporteaza
@oranjgutanu: “Vox Publica=platforma unde toti Tampitii isi dau cu parerea !”
uite al dracu…aparura oglinzi la el in sat si avu o revelatie cand se vazu.
2010-10-28 13:03:46 | Raporteaza
Cred ca daca maine s-ar infiinta partidul emigrantilor, jumatade dintara s-ar inscrie… Trist dar adevarat. Cei mai multi dintre prietenii mei isi fac actele sa plece sau intentioneaza sa o faca. Totusi eu nu inteleg un lucru: de ce noi si nu ei??? Asta pare a fi o strategie bine gandita. Si daca e asa NIMIC nu poate fi mai grav. Oare ce mai inseamna astazi ‘cutitul la os’?? Care e limita suportabilitatii pentru romani?? Iminenta mortii??
2010-10-28 13:12:40 | Raporteaza
@Horia: Sorry for breaking news, dar lumina este de mult timp stinsă. Au avut grijă de asta „corporatiștii“ echipați în tradiționalele costume multinaționale, experți în MS Office (PR, HR, manageri, consultanți, traderi și toată armata de paraziți care ajunseseră să gestioneze vidul). De aspiranți la șefie crezi că mă voi plânge eu vreodată?!
Poate nu m-am făcut bine înțeles. Am mai comentat și <a href="voxpublica.real../ pe tema asta.
Se pare că trăim timpuri în care văcarilor le convine să se confunde cu șeptelul. În fapt, ei n-au dat niciodată lapte. Mai mult, nici n-au învățat să mulgă manual. S-au inventat mulgătoare mecanice. Acelea aspiră laptele. Tot ce aveau de făcut era să le oprească la timp, pentru că, atunci când se epuizează laptele, curge sânge și omori vaca. Pentru asta nu-ți trebuie 300 de MBA-uri, ci doar simțul măsurii.
N-am făcut decât să extind comparația ta zootehnică. Deci ne înțelegem. Tu rămâi aici, Horia! Fii căpitanul nostru!
2010-10-28 13:14:36 | Raporteaza
@Horia: Sorry for breaking news, dar lumina este de mult timp stinsă. Au avut grijă de asta „corporatiștii“ echipați în tradiționalele costume multinaționale, experți în MS Office (PR, HR, manageri, consultanți, traderi și toată armata de paraziți care ajunseseră să gestioneze vidul). De aspiranți la șefie crezi că mă voi plânge eu vreodată?!
Poate nu m-am făcut bine înțeles. Am mai comentat și aici pe tema asta.
Se pare că trăim timpuri în care văcarilor le convine să se confunde cu șeptelul. În fapt, ei n-au dat niciodată lapte. Mai mult, nici n-au învățat să mulgă manual. S-au inventat mulgătoare mecanice. Acelea aspiră laptele. Tot ce aveau de făcut era să le oprească la timp, pentru că, atunci când se epuizează laptele, curge sânge și omori vaca. Pentru asta nu-ți trebuie 300 de MBA-uri, ci doar simțul măsurii.
N-am făcut decât să extind comparația ta zootehnică. Deci ne înțelegem. Tu rămâi aici, Horia! Fii căpitanul nostru!
2010-10-28 13:20:58 | Raporteaza
Cosmin,
Inteleg tonul grav, dureros in care iti exprimi mirarea/mahnirea fata de plecarile multor prieteni. Asa este, marea lor majoritate sunt oameni valorosi intrinsec, prin ceea ce stiu , prin ceea ce fac, prin rezultatele indubitabile, iar “pierderea lor” conteaza .
Si totusi, in materie de optiuni, ce au ales toti acesti prieteni in privinta reprezentativitatii lor la nivelul Statului? Cumva Basescu si banda infractoare inarmata care il inconjoara?
Cat efort si cata energie ati consumat ca Lideri de Opinie sau ca militanti “pe fata”, ca sa sustineti si sa pastrati la decizia de top in acesta tara actuala “Mare cacealma istorica”?
Cum ati criticat/indreptat derapajele si distantele enorme intre vorbe/promisiuni) si faptele/rezultatele lor? Cum va explicati accederea celor pe care i-ati sustinut in Top 300, desi au fost toata viata lor “bugetari”, la antipozi adica fata de spiritul antreprenorial care v-a consacrat pe tine si prietenii tai?
DE CE FUGITI ACUM??? Daca ati gresit, si e vizibil de pe Marte- fie ca va recunoasteti sau nu eroarea ingrozitoare, de ce nu ramaneti, ca sa indreptati greseala enorma pe care ati facut-o? Si pe care o lasati generatiilor viitoare de romani?
Fie ca pe pasasaportul prietenilor scrie romano-francez sau romano-englez responsabilitatea pentru ceea ce lasa in urma (coparticiparea la dezastrul romanesc) este aceeasi, intacta si de neiertat.
2010-10-28 13:41:04 | Raporteaza
Articol patetic, lacrimogen, comentarii scrise cu batistuta virtuala la nas, toti intr-o uniune generala siropoasa de fete de pansion care isi iau la revedere una de la cealalta pentru excursia de 3 ore la munte…V-am dat dreptate, si eu in clasa a III-a vroiam sa ma sinucid numai de placerea de a-mi imagina pe mama cum plange dupa mine! M-a bufnit rasul de la inceputul articolului, cand autorul zice ca nushce manageri de top pleeeeaaacaaa (Doamne ce ne facem?), manageri care de 20 de ani ….bla, bla, bla! Mie, personal, mi se rupe…sufletul de managerii de top, nu i-am simtit in acesti 20 de ani, ne-au saracit de tot, au mutat tot patrimoniul national in diverse buzunare hraparete din strainatate! De ce mi-ar pasa mie ca nusche bogotani isi muta afacerile in alta parte? Ioi, ioi, ioi, nu vor mai plati taxele si impozitele! Nu le-au platit niciodata! Si stiu ce vorbesc, cunosc o groaza de imbuibati din astia care isi freaca mainile mirati cat de creduli si usor de pacalit sunt romanii….
2010-10-28 15:15:24 | Raporteaza
@Bubak: Te rog! Eu m-am autoexclus din corul copiilor bisericii. Am vocea în schimbare și i-am mai și spus preotului că Darwin a provocat sfârșitul lumii de apoi.
2010-10-28 15:35:20 | Raporteaza
Pacat, pacat, pacat.
2010-10-28 15:45:52 | Raporteaza
Ultimu’ care pleaca sa nu uite sa stinga lumina…
2010-10-28 16:03:46 | Raporteaza
[...] Am plecat acum aproape două luni. Cu prietena. Am un prieten care a plecat şi el, tot cu prietena, acum o lună. Mai ştiu o tipă care a plecat şi ea acum două luni. Plus un verişor cu soţia, plecaţi acum două săptămâni. Un alt prieten a plecat în vară. Altul tot acum două luni, cu ambii părinţi. Un alt prieten îşi face bagajele, iar altul îşi face planuri şi o taie cât de curând. Mă întreb cui rămâne România. Citesc zilnic presa din ţară şi mă doare sufletul, mă enervez, mă înspăimânt şi zilnic îmi dau seama că am făcut bine că am plecat. Şi totuşi, cui rămâne România? Resemnaţilor, celor pentru care e prea târziu, guvernanţilor, opoziţiei, sindicaliştilor, lui Vântu, băncilor, politicienilor de doi lei? Se merită unii pe alţii? Despre o parte din toate acestea, astea, un text trist aici. [...]
2010-10-28 19:03:02 | Raporteaza
H.P.: Păi, n-am văzut cine ştie ce nemulţumire publică în România! Aţi văzut manifestaţia din fata Guvernului? Uitaţi ce e! În Franţa, dacă s-ar fi făcut ce s-a făcut aici, vă asigur că am fi avut milioane de oameni în stradă. Dacă am fi scăzut salariile cu 25% în sectorul public am fi avut manifestaţii enorme. Aici mi se pare ca oamenii sunt foarte, foarte calmi.
ACESTA ESTE COMENTARIUL AMBASADORULUI FRANTEI LA BUCURESTI.
P.S. BUCURESTENII SUNT CEI MAI LASI DINTRE ROMANI, STIU DOAR SA BARFEASCA PE LA COLTURI, DAR CAND E VORBA SA TREACA LA ,,ACTIUNE,, SE ASCUNDE DUPA GEAMURI.
CRED CA LA MITINGUL DIN 27, DACA AU FOST 5.000 DE BUCURESTENI.
IMI ESTE RUSINE CA, SUNT BUCURESTEAN.
2010-10-28 20:25:27 | Raporteaza
@UN BUCURESTEAN: cum ma n-au fost bucuresteni?…nu a fost galeria Stelei? aia patrioti frate…
2010-10-28 20:38:14 | Raporteaza
@UN BUCURESTEAN: auzi…vad ca esti perseverent…posteaza si la alea din martie-aprilie, ca alea sunt cele mai citite
2010-10-28 20:39:47 | Raporteaza
articol care atinge multe puncte dureroase, dar cum nimeni nu este perfect, mai si greseste pe ici-colo.
Kakaia generatie? Generatia-n adidasi aia care era adolescenta in prima jumatate a lui ‘90? Generatia PRO(TV) a celei de-a doua jumatati? Generatia BUG Mafia? Generatia manelistilor?
Nu stiu daca m-am exprimat exact, dar ati prins ideea – nu exista plecari de generatii, ci “N” plecari individuale.
Acum (prea) multi ani in urma, pe un grup Yahoo aflu ca sunt ceva tineri, intreprinzatori multi dintre ei, cu studii cei mai multi, care vor sa puna de un partid modern, dinamic, adresat in special tinerilor, etc samd. M-am indoit atunci de rezultatul demersului lor, si le-am spus-o si lor (vorba soricelului: imi sunteti simpatici, dar eu sunt arvunit de un al partid, asa ca am venit sa va soun sa nu contati pe mine) si istoria URR mi-a dat dreptate.
Multi dintre tinerii aia s-au vandut partidelor, pe bani putini, cand au vazut ca politica este cu totul altceva decat si-au inchipuit ei. Altii aud ca au plecat. Iar altii mai stau pe aici si isi plang de mila.
Ori pleci; ori ramai si taci; ori ramai si lupti. Cum poti. Numai nu da apa la soareci.
PS a iti face meseria cum trebuie. A nu inghiti fara sa rumegi ceea ce propaganda diverselor oficine iti baga pe gat. A-ti spune parerea fara teama (sau in ciuda temerilor) ori de cate ori crezi ca ai ce spune. A spune NU ori de cate ori este nevoie si a nu te feri sa spui DA daca este cazul. A fi solidar cu propria ta credinta si cu ceilalti care gandesc la fel ca tine. Asta inseamna, pe scurt si pentru mine, a ramane in RO si a lupta. Si nu ma intereseaza daca credinta ta iti spune ca culorile steagului sub care te incolonezi ar trebui sa fie galbene, portocalii sau rosii, atata timp cat esti cinstit fata de tine si fata de ceilalti.
2010-10-28 21:49:55 | Raporteaza
@Gondolin: ps-ul ala contine un mare adevar. daca nu pune toata lumea osul la treaba, indiferent de culoare, vai de pana noastra.
p.s. am iesit si eu ca omul sa iau pulsul strazii mai devreme si bineinteles unde iei cel mai bine pulsul strazii decat la carciuma din colt. cine credeti ca injura cel mai tare conducerea tarii si politica economica a statului?..cel mai mare betiv, si ratat, cu ajutor social de la primarie, unul de si-a jucat apartamentul la bingo, fost contabil pe vremea lui Ceausecu la intreprinderea de stat care patrona toate resturantele din orasul unde locuiesc, barbat inca in plina putere (cca 50 de ani). Poate avea dreptate, poate nu…dar nu ei au dreptul sa critice.
2010-10-28 22:04:18 | Raporteaza
Tara e pe chituci datorita infractorilor politici, nivelul de trai e grav de redus, coruptia e in floare la cele mai inalte nivele si varful motzului la rahat e ca suntem datori vanduti datorita imprumuturior de bani de mancare pe care le-am facut la camatarii de la FMI.
E o hazna.
2010-10-28 22:17:43 | Raporteaza
@Cris: un sandwich ceva?…
2010-10-28 22:26:15 | Raporteaza
@Cris
sa mor eu de nu esti mai fraier ca Erikson!
Am crezut ca este imposibil,dar uite ca m-am inselat!
Duci numele PSD-ului in derizoriu!(nu ca n-ar fi)
Faci PNl-ul de ras!(nu ca n-ar fi)
Pari a fi cam prost!(nu ca n-ai fi)
2010-10-28 22:30:35 | Raporteaza
@Cris: in alte vremuri, cand aveam 2 ore nu una singura de predat la clasa a IX-a, imi placea sa comentez cu elevii un text al unui episcop francez din epoca ContraReformei, care zicea cam asa: cand eram mai tanar, am dat mita ca sa inaitez pe treptele carierei eclezistice. Acum iau eu mita ca sa avansez pe altii. Ei bine, omul asta, cu marturia asta, a fost unul dintre reformatorii catolicismului francez, incercand si reusind sa impuna reguli mai stricte si un comportament mai moral membrilor clerului.
ce am vrut sa zic cu asta? Ca oricand este timpul potrivit sa iti spui “ajunge” si sa incerci sa fi mai bun… si sa ceri si altora sa fie, in raza ta de actiune profesionala/sociala/politica.
Ca nu ar exista corupti daca nu ar exista corupatori. Ca demagogii sunt “produse” ale societatii civile si politice, la fel ca si oamenii politici “produsi” de media, etc. Suntem condusi prost pentru ca noi insine nu suntem mai buni decat cei care ne conduc (se poate spune si invers!)
Asta nu inseamna ca nu trebuie sa discernem cu atentie si sa fim atenti unde punem stampila de vot.
)
2010-10-28 22:32:10 | Raporteaza
@BUCURESTEAN
si tu esti saracie bucurestean?
De care,d-ala din Teleorman?Mars in taranie,saracule,de unde ai venit!
2010-10-28 22:32:24 | Raporteaza
@Gondolin
buna seara,voce rationala a PNL-ului!
Ce parere ai de propunerea amicului tau,Crin,de depunere a mandatelor de catre parlamentarii opozitiei?
Crezi in ea sau este ca de obicei o proiectie trista?
Dar de amenintarea cu excluderea din PNL a celor care nu voteaza,ce mai zici?Democratic,nu?Asa ziceam si eu!
2010-10-28 22:44:12 | Raporteaza
@nepotul matusii:
1. depunerea mandatelor ar fi o chestie extraordinara… dar nu stiu daca Crin ar avea puterea de convingere necesara in prorpiul partid, ce sa mai vorbim si de convingerea parlamentarilor PSD? ca daca o fac numai liberalii, vorba ta – o chestie trista, facuta de unul singur.
2. amenintarea cu excluderea de data asta mi se pare fireasca, chiar daca nedemocratica. Mai corect (daca iti place “corectitudinea politica”) ar fi fost ceva de genul asta: “baieti, ori votati motiunea, ori va dati demisia din PNL”
PS de cand partidele din RO sunt democratice in fapt, nu numai in cuvinte?
PPS am mai cerut si pe alt blog un raspuns la o intrebare/nelamurire a mea… poate ajuti tu cu un raspuns pertinent. Cunosti vre-un caz (sau mai multe, ca sa fie o chestie relevanta) care la o motiune de cenzura sa fi votat impotriva deciziei propriului partid si dupa aceea sa fi ramas in respectivul partid?
2010-10-28 22:52:54 | Raporteaza
@nepotul matusii: sunt intru totul de acord cu tine cand arati ca nu trebuiesc confundati conducatorii liberali cu liberalii autentici, eu despre gondolin am o parere foarte buna, la fel si pentru cativa din cei mai rosii putin la fata. daca fiecare din cele trei orientari politice principale si-ar face o curatenie in partid cu ocazia viitoarelor alegeri, poate vom avea o sansa pe viitor.
2010-10-28 22:55:07 | Raporteaza
@Gondolin: au fost la penultima niste PDL-isti (Teo. ala de la Iasi etc) care nu puteau totusi fi exclusi intrucat mai dadeau idei si la altii si se pierdea majoritatea in parlament. nu ca chestia asta ar fi si morala…
2010-10-28 22:58:12 | Raporteaza
@laur
de acord cu tine,Gondolin este echilibrat si rational.
Imi face placere sa discut cu el,sincer!
@Gondolin
iti faceam complimente in discutia cu laur!
Partea nashpa este ca erau chiar reale!
De Teo voiam sa-ti spun si eu dar mi-a luat-o ,ca de obicei,laur inainte!
Sincer,de unde atata incrancenare la amicii tai liberali,nu inteleg?
Oameni pe care ii stimam,liberali,au un limbaj si o gestica de tot oprobiul.
Nu stiu daca ma crezi,dar am fost un mare fan al liberalilor pana au inceput sa-si schimbe discursul,si nu ma refer la Orban.Nu conteaza,daca au multi oameni ca tine ar putea fi OK!
2010-10-28 23:15:19 | Raporteaza
@nepotul matusii: nu cunosc reactiile diversilor penelisti la ultimul vot a lui Teo Trandafir. Daca nu au fost politicosi, ce sa zic? Omul este stilul… nu am fost eu primul care a spus asta.
In treacat fie zis, as fi fost de acord cu toti parlamentarii PDL care ar fi votat impotriva motiunii… si am fost de acord si cu strategia asta, de a nu vota (evident – de frica sa nu existe defectiuni in spatele votului secret).
Daca vre-un pedelist descopera subit ca guvernul PDL nu mai este bun are, in mod decent, doua optiuni: sa provoace caderea guvernului prin demisie acestuia (adica sa actioneze dinlauntrul partidului in acest sens) sau sa isi dea demisia el insusi (nu din partid ci din Parlament). Si atunci poate actiona din afara partidului cum si cand doreste.
Ca doar nu isi inchipuie cineva ca vre-un parlamentar (de la indiferent ce partid) ar fi ajuns reprezentant al natiunii daca nu avea mijloacele partidului in spate…
PS Mersi pentru apreciere… (timeo danaos et dona ferentes, he he he)
2010-10-28 23:33:28 | Raporteaza
@ gondolin…asa ca intre oameni isteti, ne poti prezenta parerea dumitale in asa fel incat sa nu se prinda si Cris, vis-a-vis de compatibilitatea doctrinei liberale si a traditiei liberale cu cea, sa zicem cu bunavointa, social-democrata?
2010-10-28 23:44:59 | Raporteaza
@laur care nu injura: imi pare rau, nu sunt politolog… si nici macar om politic activ nu as putea zice ca sunt.
Ceea ce as putea spune ar fi fie prea personal, fie ar mirosi a terfeloaga dintr-un manual de istorie.
Si intrebarea ta este prea vaga in folosirea unro termeni care deja au o lunga istorie in urma. De pilda nu cred ca te-ar interesa compatiblitatea dintre liberalismul lui Locke, traditia liberala a Bratienilor si social democratia Rozei Luxemburg
Iar despre carentele doctrinare ale PNL am mai scris cu alta ocazie, acum vreo luna de zile.
2010-10-28 23:59:47 | Raporteaza
@Gondolin:
asa frumos la doctrina
sunt liberalii din USA liberali ?
daca da de ce da, daca nu de ce nu.
Cica Michael Moore sau FDR daca ii intrebi ce sunt zic sau ziceau ca sunt liberali asa sa fie ?
Ia de exemplu adresa anuala a lui FDR, ultima inainte de a muri aia cu “A second bill of rights ”
“The right to earn enough to provide adequate food and clothing and recreation” etc samd se poata admite ca asta e liberalism ?
en.wikipedia.or../
Chiar daca e o limitare clara a doctrinei Locke .
Siii daca vrei articulat ce vreau eu sa zic ia din Will Hutton “The World We’re In” in comparatzia sa dintre liberalimul american si constitutzia Germana.
Si ma refera strict la probleme de doctrina, modul de fundamentare a acesteia si cum s-a constituit si justificat istoric in epoca respectiva doctrina.
Cum s-a constituit doctrina Locke, cum si de ce a fost aplicabila ea doar in US si nicidecum in Europa, ce limitari specific europene au permis succesul ei in US si l-au barat in restul Europei de secol XVIII .
Nu ma astept la ourajutani sa intzlega despre ce vorbesc daaa cine stie poate ca tu o sa reusti.
Daca tot te dai terfelogar ia hai sa sapam cu aplecatzie in hartzoage.
Adica mai la subiect de ce libertatea s-a putut baza pe proprietate in America de secol XVIII-XIX si nu s-a putut baza pe proprietate in Europa ?
2010-10-29 06:21:20 | Raporteaza
@dana43: Aveţi un ” of!” dar vă amărâţi degeaba. Este legislaţie europeană. Traducătorul autorizat există peste tot în lume şi este necesar, pentru că altfel ar exista multe falsuri.
2010-11-02 07:54:03 | Raporteaza