![]() | …despre caini si oamenivezi toate articolele de Alin Fumurescu25 Jan 2010 la 08:50 57 comentarii 2454 vizualizari. |
…pentru ca am amanat nepermis de mult timp acest subiect altminteri cat se poate de serios: cainele la casa omului. De ce? Majoritatea lumii incepe prin a crede ca a adoptat cainele pentru a-i face un bine, pentru a scapa bietul animal de la o soarta altminteri cruda. In curand, insa, incepi sa realizezi ca nu pentru el, ci pentru tine ai facut-o. Tu esti cel care profita de pe urma cainelui, nu invers.
- cainele ramane vesnic un copil. Desi are adolescenta, maturitate si batranete, precum oamenii, caine, spre deosebire de oameni, nu se resemneaza cu varsta biologica ci se incapataneaza sa ramana copil. Se bucura in continuare ca un copil, se minuneaza ca un copil, te iubeste cum te-ar iubi un copil. Nu are izbucniri de adolescent si nici acreli de om mare si obosit. Cand se supara sau se intristeaza, cainele asta face: se supara sau se intristeaza. Nu pe tine se supara. Nu pe tine se intristeaza. Nu poarta pica, nu cunoaste ranchiuna.
- cainele te invata Corinteni 13: “Dragostea este indelung rabdatoare, este plina de bunatate; dragostea nu pizmuieste … nu cauta folosul sau, nu se manie, nu se gandeste la rau…acopere totul, crede totul, nadajduieste totul, sufera totul“. Si asa te iubeste un caine. Se bucura de fiecare data cand intri pe usa, de parca nu te-ar mai fi vazut de vreun an. Nu se plictiseste de tine niciodata, nu tine seama ca esti suparat sau fericit – el e fericit ca poate fi alaturi de tine. Are incredere oarba in tine: daca i-ai cere sa se arunce in foc pentru tine, ar face-o. Oricat de mare, oricat de puternic, un caine se increde orbeste in stapanul lui, i se cuibareste la piept sau la picioare, se lasa tras de limba, de coada, muscat de nas, folosit drept perna, si cate si mai si cate.
Cainele te educa. Purtandu-i de grija, incepi sa iti porti singur de grija : incepi sa te cureti de meschinarie, inveti ce inseamna bucuria sacrificiului pentru binele altuia. Il scoti la plimbare chiar daca nu ai chef, cureti dupa el chiar daca strambi din nas, il duci la veterinar mai des decat ai fost tu insuti la doctor, iti sacrifici orele de somn pentru a-l mai mangaia o jumatate de ora sau pur si simplu pentru a-l opri din latrat.
Cainele te invata sa iti reordonezi prioritatile. El se bucura de un os mai mult decat te poti tu bucura vreodata de o masina luxoasa. Se bucura de o plimbare prin padure mai mult decat te vei tu putea bucura vreodata de vreo excursie la Monte Carlo. El stie care ii sunt prioritatile: dragostea ta, un os bun, o mangaiere, o goana dupa o veverita. Tu nu stii.
Cainele te obisnuieste cu amintirea mortii care, zic Parintii, e inceputul a toata intelepciunea. De cand il adopti, esti mai mult sau mai putin constient ca exista sanse mari ca acel caine sa nu-ti supravietuiasca. Un caine traieste 10-12, 15, hai 18 ani. Il vei vedea imbatranind, il vei vedea suferind, il vei vedea, foarte probabil, murind. Si totusi te bucuri de el. Te resemnezi cu ideea. E pretul pe care trebuie sa-l platesti.
Noi ne iubim cainii (in cazul in care nu v-ati prins pana acum:) si incercam sa invatam de la ei.


Cristian Cojanu azi la 09:19 |
Din 40.000 de bucureșteni anunțați pe facebook au fost numărați la Protestul [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu azi la 00:41 |
… si nu, asta nu are nimic de-a face cu ecologia. Are de-a face cu politica. Mai exact, cu [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 13 Feb la 18:57 |
E şi-n Caţavencii.ro
Acum vreo cîţiva ani, cînd se bătea în apariţii la inundaţii cu pe [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 13 Feb la 18:55 |
Economia Romaniei opereaza intr-o lume aflata in flux in care diferentele si nuantele conteaza. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 13 Feb la 16:38 |
Update. Nu rezist. Am auzit declarația lui MIrcea Toader (PDL): unul [ citeste mai departe ]
Bogdan Ciuclaru 13 Feb la 16:21 |
Transmitem alb-negru! De dragul contrastului. De alb se ocupa iarna. De negru...lopetile.
Primul [ citeste mai departe ]
Ionel Blănculescu 13 Feb la 14:02 |
Am cumpanit mult daca sa public pozitia mea referitor la, de ce falimentul Greciei ar putea sa [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 13 Feb la 07:18 |
Că Victor Ponta își asumă un discurs de învingător anticipat nu ar trebui să deranjeze prea [ citeste mai departe ]
Remus Cernea 12 Feb la 21:30 |
Un astronom grec, pe nume Aristarh din Samos, susţinea, prin anul 280 î.e.n., că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 12 Feb la 17:30 |
Vezi şi Caţavencii.ro
Cît a durat schimbarea gărzii la Palatul Victoria, prefecţii şi [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 12 Feb la 14:42 |
Un cuib de lilieci ideologizați până la isterie cere să fie privit cu atenție. Îl privesc. [ citeste mai departe ]
Ioana Paverman 12 Feb la 13:58 |
Ultimele săptămâni ni se desfășoară în amintire ca un asalt de întâmplări tumultuoase. [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 12 Feb la 12:36 |
Ca de obicei, apariţia unui personaj politic relativ nou şi tînăr precum Ungureanu a produs [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 12 Feb la 09:36 |
Acest text nu este despre ACTA, ci despre proteste. Mai exact despre protestele de la Cluj, cauzate [ citeste mai departe ]
Cristian Bândea 11 Feb la 15:20 |
Vă rog ca înainte să citiți acest text sau să comentați să parcurgeți textul [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 11 Feb la 14:20 |
1. L-am ascultat ieri seară pe Crin Antonescu, timp de cîteva minute, la tv. De [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 10 Feb la 18:32 |
Daniel Funeriu se poate considera o victimă a ”efectului Udrea”. Numele lui nu se afla pe lista [ citeste mai departe ]
Viorel Dobran 10 Feb la 16:54 |
În timp ce românii mor sinistraţi sub munţi de zăpezi, Biserica Ortodoxă Română cere bani [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 10 Feb la 15:05 |
Mîine, la Piaţa Universităţii în Bucureşti se iese împotriva ACTA, după 17.00. [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 10 Feb la 14:00 |
Cât din drepturile fundamentale ale omului putem încălca pentru a proteja drepturile [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 10 Feb la 12:16 |
Știrile despre calvarul oamenilor blocați în trenuri aproape trei zile în mijlocul viscolului [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 10 Feb la 10:35 |
Recent o idee buna a fost emisa referitor la renuntarea din 2013 la un al 3-lea acord cu FMI. Nu [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 10 Feb la 03:52 |
Auzindu-l pe Ponta cum retracta, corecta si incerca disperat sa isi explice de-a lungul zilei [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 09 Feb la 23:28 |
Numirea dlui Mihai Răzvan Ungureanu în funcţia de premier şi polemicile declanşate de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 09 Feb la 21:37 |
Miniştri care fac afaceri cu statul, comunişti sau fii de comunişti, colaboratori dovediţi ai [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 09 Feb la 19:55 |
Știu, guverne noi, tensiuni în USL, showbiz politic la TV. Dar vă invit puțin în România [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 09 Feb la 17:53 |
Crin Antonescu e furios. I se pare că are şi de ce.
Cabinetul Ungureanu a fost învestit cu [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 09 Feb la 17:48 |
Văd că mai mulți colegi de Voxpublica sunt indignați de faptul că văd ceva ciudat în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 09 Feb la 16:28 |
Apreciat de majoritatea comentatorilor ca fiind ”echilibrat”, discursul lui Victor Ponta i-a [ citeste mai departe ]
Viorel Dobran 09 Feb la 16:07 |
Pe-un picior de plai,
Pe-o gură de rai,
Iată vin în cale,
Se cobor la vale,
Trei turme de [ citeste mai departe ]
| 1scuze, maestre, cu astia nu merge cu discursuri gen pontaCatrinel Plesu de la ICR, sotia lui Andrei Plesu de la GDS, a turnat pentru DIE, mama lui SIE. DOCUMENT CNSAS. El, membru PCR de la 19 ani.... | ||
| 2Explicatia ta e de-a dreptul idioata. Imi aminteste de protestele cu Rosia Montana sau chiar de cele contra lui Base/PDL.Pentru jurnalistul lui Peste, cu "studii de filosofia culturii": pe net oamenii... | ||
| 3CE LIPSESTE DIN BIOGRAFIA MIROBOLANTULUI INTELECTUAL MIHAI...RAZVAN...UNGUREANU1)In decembrie 1989 cand la Iasi in Universitate s-au semnalat primele proteste-miscari anticomuniste, membrul CC al... | ||
| 4nu haleste nimic , idiotule, el bea doar... | ||
| 5In sfarsit specialistii nostrii financiari incep sa ne explice mecanismele crizei mondiale!!! Ni se confirma ca elita universitatilor de elita sunt formati numai pe schema acestui joc speculativ! Interesant... | ||
| 6@mac gregor: ai dreptate ! :)) ar fi super sa apara pancarte anti arafat.Si raspunsul la intrebarea ta este: Niciodata. Niciodata nu poti spune adevarul care doare.... | ||
| Mihai Goţiu 28387 citiri |
| Costi Rogozanu 13772 citiri |
| Adriana Săftoiu 9319 citiri |
| Cristian Teodorescu 8839 citiri |
| Remus Cernea 7779 citiri |
| Ciprian Domnişoru 5702 citiri |
| Iulian Leca 5373 citiri |
| Laura Cernahoschi 5361 citiri |
| Alin Fumurescu 5219 citiri |
| Dorin Tudoran 4348 citiri |
| Mihai Goţiu 9 postari |
| Costi Rogozanu 5 postari |
| Cristian Teodorescu 4 postari |
| Dorin Tudoran 4 postari |
| Iulian Leca 3 postari |
| Alin Fumurescu 2 postari |
| Lucian Isar 2 postari |
| Cristian Cojanu 2 postari |
| Remus Cernea 2 postari |
| Ionel Blănculescu 2 postari |
| Mihai Goţiu 117816 citiri |
| Costi Rogozanu 76802 citiri |
| Cristian Teodorescu 52073 citiri |
| Alin Fumurescu 30646 citiri |
| Remus Cernea 25969 citiri |
| Iulian Leca 24707 citiri |
| Viorel Dobran 19386 citiri |
| Dorin Tudoran 16687 citiri |
| Ciprian Domnişoru 15473 citiri |
| Laura Cernahoschi 14168 citiri |
| Mihai Goţiu 45 postari |
| Costi Rogozanu 30 postari |
| Cristian Teodorescu 28 postari |
| Dorin Tudoran 17 postari |
| Iulian Leca 13 postari |
| Viorel Dobran 11 postari |
| Constantin Creţan 11 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Ciprian Şiulea 8 postari |
| Cristian Bândea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Felicitari! scris cu sensibilitate.
Am observat ca excelati in articole non politice.
Probabil ca, fortat de valul care a adus in prim plan de ineres politica, ati cochetat si dv. cu acest subiect. Daca abandonati scrisul despre politica, sigur nu va va mai injura nimeni.
2010-01-25 09:15:07 | Raporteaza
Bravo, Alin! Frumos articol!
2010-01-25 09:16:25 | Raporteaza
Aveti dreptate.Cainii sunt prietenii nostri fideli.Sunt minunea de langa noi.Fara ei viata noastra n-ar fi asa de frumoasa.De la ei avem foarte multe lucruri de invatat.Iubirea neconditionata,de exemplu.
Va felicit pentru articol.
2010-01-25 09:21:46 | Raporteaza
ALIN ,atazi esti de neegalat..te felicit si trebuie sa-ti multumesc pentru aceste vorbe minunate despre CAINE despre un prieten adevarat al omlui despre cel care-ti ofera dragoste neconditionat si nu tradeaza niciodata..si eu iubesc cainii (animalele in general )si cred ca voi suferi mereu caci in vara lui 2009 ne-a parasit pentru totdeauna cel pe care-l consideram copilul nostru..avea 14 ani, a crescut si a imbatranit alturi de noi de copiii nostri si nepotelele noastre.. pentru cei care ca si tine iubesc animalele le spun cu toata sinceritatea ca as da tot ce am pentru a mai fi cu el macar o zi in viata asta , o zi sa-l tin in brate si sa doarma la gatul meu ..pentru toti aceia care au acasa un catel le spun :bucurati-va in fiecare minut de el atat cat este si sunteti in viata …iubiti animalele si veti simti viata altfel…
2010-01-25 09:48:30 | Raporteaza
Un subiect care ar trebui sa devina cotidian, pe Voxpublica si nu numai.
Poate intr-un exces de optimism, sper ca fraza de incheiere sa fie, sau macar sa devina, o realitate.
P.S. Nu exista caine “rau”; exista doar caine “inrait” de catre cei carora le da, neconditionat, absolut totul. Doar la caini generozitatea este cu adevarat autentica.
2010-01-25 09:57:10 | Raporteaza
OK, prietene.
Cine iubeste animalele, iubeste si oamenii.
2010-01-25 09:59:59 | Raporteaza
excelent post!
felicitari!
2010-01-25 10:06:13 | Raporteaza
@Daniela(3): “Sunt minunea de langa noi”
Superba exprimare!
2010-01-25 10:16:00 | Raporteaza
Frumos articolul, mult adevar in ceea ce ai scris. Pacat ca multi oameni nu cunosc cata fericire poate sa-ti aduca un catel. Multi gandesc, ca daca nu e bun de mancare de ce sa-l cresc? Cei de la tara isi tine cainele legat cu un metru de lant, dormind sub vreo tabla ruginita, traind cu o bucata de mamaliga intr-un caz fericit, dar mai mult cu grauntele care se dau la gaini. Dar el tot se bucura cand isi vede stapanul, incearca sa-i linga mana si se roaga sa capete si el o mangaiere. Daca e ceva de mancare pt el e bine, daca nu, poate data viitoare cand i se intoarce stapanul.
2010-01-25 10:16:11 | Raporteaza
Frumos articol. Din pacate, unilateral. Uitati sa spuneti despre bolile pe care cainele le poate transmite omului. Le stiti? Uitati sa spuneti de oamenii inconstienti sau egoisti, sau nebuni, care tin in casele lor mai multi caini decit pot. La fel cei care nu au puterea economica pentru a creste un caine, dar se apuca de asa ceva. (Eventualchiar mai multi.) Uitati sa spuneti ca oamenii care au caini de apartament sunt egoisti, caci cainele nu este facut pentru asa ceva. Iar rasele pitice, sunt create tot de egoismul omului. In sfarsit,uitati sa spuneti despre maidanezii care terorizeaza toata lumea (boli, excremente, muscaturi care provoaca rani grave sau chiar moartea oamenilor…) Felicitari pentru poezia in proza publicata, dar asa ceva se poate srie (si s-a scris) si desprea razboaie……..
2010-01-25 10:36:59 | Raporteaza
@kiustenge(10): Oare chiar era nevoie de acest comentariu … “prozaic”?
(Nu-i neg realismul, dar …)
2010-01-25 10:54:50 | Raporteaza
Asa e: cainele ramane vesnic un copil. Frumos spus. Si noi ar trebui sa ne amintim cum este sa fin copii.
2010-01-25 11:01:12 | Raporteaza
@kiustenge: Tot ce spui este adevarat, dar totul se intampla din cauza oamenilor. Cateii nu au nici o vina.
Sunt niste fiinte adorabile, inclusiv maidanezii care sunt speriati, infometati si haituti de noi oamenii.
Articolul m-a impresionat. Si eu am un golden retrivier care anul acesta implineste sase ani. Este sufletul nostru, desi avem si doua fete.
2010-01-25 12:28:07 | Raporteaza
Alin esti tare , frate !!! Ce bine ar fi ca toti politicienii sa fie caini : sa stea in fund si sa se linga in p…..
2010-01-25 12:33:26 | Raporteaza
@kiustenge: Deocamdata Alin a scris despre cainii lui care sunt iubiti, nu transmit boli, nu sunt agresivi si nici chinuiti intr-o garsoniera. Pe mine si pe altii ne-a bine dispus si ne-a facut sa ne gandim la animalutele noastre care ne asteapta acasa. Ia sa sun sa vad ce-mi face TRex-ul…
2010-01-25 13:39:24 | Raporteaza
daca e vorba despre oameni si caini as dori sa va aatrag atentia asupra unui lucru care pe mine m-a socat
in curtea mea au fost cel putin 5 caini de generatii diferite dar din aceeasi familie (bunic – fii – fice – nepoti si stranepoti – daca pot spune asa despre caini)
bunicul (cainilor)a mancat in tinerete numai mancare gatita care pica de la masa oamenilor sau special facuta din oaase si carne ieftina de la macelarie
dupa aceea au aparut supermarketurile cu hrana uscata pentru caini care a adus comoditatea pt oameni prin eliminarea gatitului
pot sa spun din experienta proprie ca bunicul (cainilor) i-a ingropat pe toti fii ficele nepotii care au murit pe capete ba de leucemie ba de infarct ba de comotie cerebrala
iar acum revenind la oameni credeti ca ce putem cumpara din supermarket frumos ambalat pentru consum uman este chiar asa de sigur pentru alimentatie noastra si a copiilor nostri?
este o intrebare care pe mine ma framanta mai ales dupa disparitia eztrem rapida a unei intregi familii a bunicului (caine) iar acesta ramas singur la batranete, a fost ingropat numai de oameni
2010-01-25 13:43:42 | Raporteaza
@kiustenge: “Cu cat cunosc mai mult oamenii, cu atat mai mult iubesc animalele”. Mai kiustenge, tu care te iubesti numai pe tine, nu poti sa intelegi ce inseamna afectiunea unui catel. Ai spus ca pot transmite boli, sunt prea putine boli pe care le poti lua de la catei, daca e vaccinat sunt sanse infime sa mai patesti ceva. Mai multe boli poti lua de la ceea ce mananci. Sunt foarte multe boli care le iei de la vaca, de la porc, de la peste, te poti imbolnavi de la oamenii de pe strada, de la amanta, de la sotie…De ce nu spui si de agresiunea oamenilor asupra semenilor, de oamenii care-si fac nevoile in spatele blocurilor, in scara blocurilor, in lifturi…sau pe astia ii accepti , ca asa faci si tu?
2010-01-25 13:57:03 | Raporteaza
@kiustenge
Cred ca sunteti tare nefericit
2010-01-25 13:59:03 | Raporteaza
Aa, deci daca ciinele bagabont este vaccinat, sunt sanse infime sa mai patesc ceva daca ma musca!
Multumesc din inima ptr informatie, ips3!
Chiar acum o sa ies in fata blocului si nu ma voi mai feri de haita de ciini bagabonti care ma va ataca firesc, precum in orice alta capitala civilizata a unei tari din UE!
Deci sunt mindru ca sunt roman, cu asa concetateni inteligenti si civilizati!
2010-01-25 14:23:17 | Raporteaza
Nu vă inflamaţi – e suficient să vă uitaţi un pic la profilul autorului ca să vedeţi că trăieşte într-o ţară civilizată, “normală” unde câinii nu se întâlnesc decât în forma inofenivă de animale de casă: botic umed, dat din coadă, etc.
În nici un caz nu face propagandă haitelor semisălbatice din Bucureşti.
2010-01-25 14:33:10 | Raporteaza
Respectati si iubiti animalele! Intamplare!Acum 30 de minute,am asistat la o fapta a unui tanar.Pe trotuarul Sc.Gen nr.30/sector 2,str.Lipiceni/…la un moment dat, dupa ce cainii din curtea scolii latrau disperati si agresiv, am vazut cum acel tanar(inalt, cu parul lung,geaca gri-bleu)LOVEA CU FORTA si URA ( cu geanta de voiaj care probabil,continea un corp solid) lovea boturile cainilor,iesite prin spatiile gardului.Avea o tactica repetata,deja. A trecut pe trotuarul scolii ,a inchis doua porti ale scolii,a continuat sa-i provoace,ca sa-i poata lovi cf.”punct ochit si lovit”! Am intervenit,de la distanta cu voce calma,spunand comenzi de ascultare adresate cainilor,spre a opri indirect violenta asupra lor,si de ai potoli.Asa am reusit sa-l opresc pe tip,iar cainii au ascultat.DAR !au pornit totusi,pe strada latrand,urmarind tanarul,care a continuat sa-i provoace.. EFECTUL NEDORIT! persoanele care circulau ,vazand acesti caini latrand amenintator, intalnindu-se cu ei…erau speriati,dezorientati..chiar au crezut ca vor sa-i atace( nu au fost de fata la actele de cruzime efectuate). Apoi, si-au vazut de drum; cainii le-au demonstrat de fapt, pe cine urmareau. CONCLUZIA! Cainii respectivi NU SUNT AGRESIVI! din imagine vazuta; copiii intrau si ieseau din scoala ;cainii veneau inaintea lor, se bucurau,iar copiii ii rasplateau cu mangaieri si biscuiti. SUNT CAINI UTILITARI! participand,in felul lor, la paza scolii. SUNT STERILIZATI,VACCINATI!Marcati! Pe acel tanar clar! il “cunosteau”; nu ar fi prima oara cand acesta ii agresa,cand ii provoca.Iata! Si asa circula multe neadevaruri despre “maidanezi” in general: “SUNT PERICULOSI” spun multi cetateni! (dar cati dintre ei??!!si de ce devin agresivi??!!) DAR DESPRE OAMENI PRECUM ACEST TANAR,CE SE POATE SPUNE???!! Real! De LEGEA NR.9/2008 cu sanctiunile si pedepsele prevazute,in caz de acte de cruzime asupra animalelor,efectuate de oameni asemanatori tanarului,NU LE PASA unor romani! Ce ar fi facut(sau cum ar fi inervenit POILITIA ANIMALELOR,in acest caz!!?) ..daca POLITIA ANIMALELOR ar exista!
2010-01-25 14:39:49 | Raporteaza
[...] prietenii nostri, va invit sa cititi acest articol de pe Voxpublica si sa vedeti familia de catei a dlui Fumurescu [...]
2010-01-25 14:41:23 | Raporteaza
Minunat text! Multumesc!
2010-01-25 15:27:55 | Raporteaza
…si minunate fotografii!
2010-01-25 15:29:35 | Raporteaza
cti97.ro/2010/0../
2010-01-25 16:02:50 | Raporteaza
singurul articol care merita citit in presa de azi !
celelate sunt ori scorneli, ori manipulari.
se spune ca omul a domesticit ciinele, acesta din urma fiind si cel mai vechi companion si camarad al omului, in lupta lor ancestrala pentru suptavietuire ..eu nu sunt sigur ca omul a domesticit ciinlele..s-ar putea sa fie invers!
am vazut ciini comunitari azi dimineata intepeniti de frig, cu privirea tulbure si nedumerita…am vazut oameni fara adapost degerind…am vazut lumea asa cum e , fara mila si fara judecata..
Ciinele e singurul prieten pentru care nu conteaza daca stai intr-un palat sau este far’ de adapost; el te va urma cu devotament si se va bucura mereu ca te vede!
2010-01-25 16:13:04 | Raporteaza
@Ipse: Ai scris bine , ca daca iesi afara ,ei tot te musca. Mai draga, animalul simte omul. Daca tu esti negru la suflet, el te simte si de aia te latra si sare la tine. Citeste ce a postat “emv” si cred ca in acel personaj te regasesti si tu.
2010-01-25 16:56:51 | Raporteaza
saracii caini! cred ca daca stapanul nu le-ar da de mancare ar muri de foame. omul care stie ce e libertatea marelui azur are caini! nu mi-as fi imaginat
2010-01-25 17:04:33 | Raporteaza
si, in plus, cainii nu isi iubesc stapanii-e putin spus ca ii iubesc. ii divinizeaza. cainele e pentru cel ce-i place iubirea neconditionata .
2010-01-25 17:08:02 | Raporteaza
mda, fetiţa aceea mâncată de vie la Constanţa acum câţiva ani probabil avea un suflet negru … ştiau câinii ce ştiau
2010-01-25 17:09:13 | Raporteaza
cainele are toate calitatile, sa-nteleg. aici ceva nu merge…
2010-01-25 17:17:22 | Raporteaza
Recunosc! Sunt ticalosul fara suflet care nu hraneste cainii de pe strada! Care nu adora corul de latraturi de la 2 noaptea, care nu calca cu iubire sincera pe excrementele din mijlocul trotuarului, care nu-i apaluda pe stapanii acestor fiinte divine care privesc indiferenti cum “odraslele” mult iubite isi fac nevoile in strada.Nu sunt extaziat cand haita comunitara ii fugareste pe biciclisti sau cand ocupa refugiul statiei de autobuz ( unde suflete caritabile le-au pus cutii si carpe) iar eu stau in ploaie cu copilul. Nu, sunt un ticalos care a vazut groaza si durerea din ochii copilului muscat (va dati seama ce nemernic e un pusti de 5 ani?) fara vina si care este fericit ca doctorul i-a promis ca, atunci cand va fi mare, oribila cicatrice de pe brat va disparea printr-o operatie.
2010-01-25 17:49:01 | Raporteaza
@rudi
aici am o singura obiectie. cainele de pe strada e un caine liber. face ce vrea. cel mai frumos caine pe care l-am vazut vreodata era un caine al strazii. demnitate perfecta, magnetica, in tinuta si in privirea lui, in ochii lui. un caine care nu se gudura si nu cersea. care nu avea nevoie nici de compasiune mea nici a ta nici a nimanui sa-i zica “vai, saracu” sau “hai sa te iau acasa ca poate si tu ai nevoie de iubire”. nu pot sa uit asa ceva. deci se poate! pana si la caini!
2010-01-25 18:04:36 | Raporteaza
@Ipse: Citind comantariul dumneavostra imi dau seama ca din articol lipseste capitolul “nici un caine, nici cu efort,nu va putea fii atat de prost ca un om”.Si ca exemplu sa dea genul de comentarii in care se fac observatii alaturea cu drumu(ca al dumneavoastra)
2010-01-25 18:15:38 | Raporteaza
pun si eu aici un link unde puteti asculta cea mai frumoasa (dupa mine) exprimare artistica a sintagmei “oameni si caini”
trilulilu.ro/ts../
2010-01-25 19:29:36 | Raporteaza
@ all – multumesc.
@ kiustenge, Ipse, rudi – de aceea am intitulat postarea “…despre caini SI oameni”:) Ingaduiti-mi sa ghicesc: si copiii sunt inutili si scumpi, si cersetorii va scot din sarite, asa e?
2010-01-25 19:46:46 | Raporteaza
Alin Fumurescu@
intre omul care domesticeste(se imprieteneste cu) si omul care lupta cu arma alba impotriva taurului distanta e insalvabila. ultimul macar stie ce e aia demnitate a animalului si il trateaza de la egal la egal(abstractie fac de faptul ce e lupta pe viata si pe moarte).(si da, stiu ca nu e vorba de oameni SI tauri aici)
2010-01-25 20:00:25 | Raporteaza
Alin, da, copiii sunt scumpi. Mai scumpi decât toți câinii la un loc. Viața unui singur copil face mult mai mult decât viața tuturor câinilor.
TX2 Și dacă acel câine de pe stradă e liber, ce înseamnă? Să fiu mândru că mi-a mușcat copilul? Nu ți-aș dori să treci prin așa ceva!
2010-01-25 20:01:50 | Raporteaza
@Rudi
depinde ce vezi: ai mai taia paine cu cutitul cu care altul si-a taiat venele, tu stiind asta? nu cred. DAR CUTITUL N-ARE NICI O VINA
2010-01-25 20:13:59 | Raporteaza
Citesc comentariile si constat faptul ca, majoritatea dintre dvs. sunteti anti- “maidanezi” sau chiar anti-caini cu stapani,anti- respect si drept la viata si pentru animale ! Este trist! pentru cei care acuza! Acuzatii aduse cainilor abandonati pe domenii publice! continuu, se aduc din 2000-pana in momemtul actual,cerand fara drept de apel executia lor. Daca va pasa de copii ipr, si doriti sa-i protejati de “bestiile maidaneze”….SOLICITATI AUTORITATILOR! SANCTIONAREA CF.LEGII nr.9/2008,actului de cruzime=ABANDON ,deci pe cetatenii care practica cu succes “abandonarea” cateilor-pui,adulti sau pisici(acestea fiind nesterilizate-deci se inmultesc,nevaccinate,nedeparazitate). Dragi prieteni! aceasta modalitatea “marsava” de a scapa de un animal,RAMANE SURSA PRINCIPALA VINOVATA! de existenta “maidanezilor” pe strazi,camp,parc..etc.Ipr aceasta SURSA TREBUIE ACUZATA! Ajutati si animalele la fel cum ajutati(sper!) oamenii necajiti,bolnavi!
2010-01-25 20:37:52 | Raporteaza
@emv
sunteti inca un om responsabil, care se stie superior animalelor si cu drept de moarte si de viata asupra lor
@Alin Fumurescu
ogarul afgan, da, ala nu e un caine matza. nu se da bine pe langa stapan, e liber in orice situatie, daca vrea colaboreaza, daca decide ca nu, e nu. dar… n-am vazut nici unul in pozele de mai sus.
2010-01-25 20:46:11 | Raporteaza
Frumoase randuri. Jos palaria. Felicitari.
Jackie iti transmite un latrat de multumire “hau-hau”
2010-01-25 21:01:42 | Raporteaza
Sunt comestibili?
2010-01-25 21:10:52 | Raporteaza
Pe langa toate mentionate mai sus pot sa adaug:cainele tau sufera alaturi de tine cand esti bolnav.Si cainele tau ,chiar si atunci cand este foarte foarte bolnav,incearca din rasputeri sa dea macar din coada atunci cand te vede sau te aude.Ca sa nu te ingrijorezi.Stiu asta pentru ca am avut un caine al meu si pentru ca am avut grija de sute de caini ai nimanui.Mereu am ingrijit un caine de pe strada si am fost coplesita de nobletea lor.Cel mai mare bine care ti se poate intampla este sa iei un caine de pe strada.Vei castiga un prieten pe viata.Si vei descoperi ca poti si tu sa fii capabil de sentimente unice.
2010-01-26 09:00:42 | Raporteaza
Am zis intotdeauna ca soricarul meu este un copil care nu se va face niciodata mare. L-am plans pe primul si am dat fuga sa il iau pe “actualul”. Ce n-ai spus este ca… devine un drog, o obisnuintza, fara o coada miscandu-se prin casa ti se pare pustiu.
2010-01-27 09:22:37 | Raporteaza
Apropo de priorităţi – noi avem 3 specii de maidanezi: aurolaci (locuitori ai canalelor), boschetari şi cîini comunitari.
Cam în ce ordine ar fi uman să-i adoptăm?
2010-01-27 13:41:38 | Raporteaza
Oare cainii isi baga in vena ayahuasca? Oare ar fi fericiti sa traiasca experiente extreme? Hahahaha!!!
2010-01-27 13:52:02 | Raporteaza
Locuiesc in Constanta si acum 13 ani,am adoptat 7 ciini.In acea perioada primaria ,prin ecarisaj,aduna ciini de pe strazi si ii omora bestial.Am fost de citeva ori sa salvez suflete de la ecarisaj,si plecam traumatizata psihic. I/as fi luat pe toti.Ma priveau in ochi si implorau.nu stiu cum mai rabda pamintul oameni care chinuiesc animalele,autoritati care incurajeaza acest lucru. La Constanta ,la ecarisaj,dupa ce ii tin 15 zile in conditii de lagar,ii pun in saci si ii omoara in bataie.Pe cei mici ii ard de vii.Si acum cind scriu acest comentariu ,inima imi bate ft tare iar ochii imi sunt plini de lacrimi. Atit cit pot, fizic si financiar,duc in drumurile mele,vase cu apa,mincare,cutii de carton (sa se adaposteasca),ii tratez de riie,iar pentru asta ,de cele mai multe ori sunt injurata.Suport fara sa ma afecteze,pentru ca fac un bine unui suflet,fara sa astept nimic in schimb.
Mi se umple inima de bucurie cind vad ca mai indrazneste cineva sa scrie de bine despre ciini.Persoanele care nu iubesc animalele si care pot trece nepasatoare pe linga un animal in suferinta,la fel vor face si cu un om.Asta e un lucru ce trebuie sa ne puna pe ginduri. Va multumesc pentru articol.Mi-a mers la suflet.
2010-01-27 15:55:47 | Raporteaza
Frumos articol,scris pentru acei oameni care iubesc aceste animale.Eu am crescut si iubit un caine aproape 18 ani.
2010-01-27 22:08:23 | Raporteaza
Ati citit “viata de ciine” by Peter Mayle?…..minunata perspectiva! Ciinele povesteste despre stapinii lui, cit de mult ii iubeste….
Am un sorecar splendid si extrem de afectuos care va multumeste pt articol.
Noi il adoram.
2010-01-27 23:33:32 | Raporteaza
dana43 – asa e.
@ Inima-Rea – pai in oridinea in care te lasa … inima:))
@ sanda – tot respectul meu! Nu cred ca as putea merge atat de departe…
@ cernat aurelia, radubr @ Anca – multumesc.
2010-01-27 23:43:45 | Raporteaza
Foarte frumos articol iar fotografiile sunt extraordinare!
DT
2010-01-29 21:08:13 | Raporteaza
SITUATIA CAINILOR FARA STAPAN
Sursa initiala o reprezinta demolarile din anii ‘80 care au provocat un prim val de animale ramase fara stapan si indiferenta autoritatilor fata de inmultirea necontrolata a acestora.
Cauza actuala si cea mai ignorata a aparitiei cainilor fara stapan o constituie persoanele care locuiesc in medii rurale ori urbane, preponderent la casa cu curte, care in loc sa-si sterilizeze animalele, prefera sa le lase sa-si urmeze instinctul iar puii rezultati sunt abandonati in piete aglomerate, paduri de la periferii, pe langa restaurante, scoli, gradinite etc. In ultimii ani s-a marit si numarul cazurilor de abandon al cainilor de apartament. Au aparut pet shop-urile iar tentatia sau insistentele copiilor au facut ca multe animale sa fie achizitionate pe baza unui impuls de moment iar urmatorul pas sa fie abandonul. Totodata familii intregi au plecat sa munceasca in strainatate lasand in urma animale fara adapost.
Factorii care contribuie la amplificarea fenomenului:
- sursele de hrana (resturi menajere care abunda), oamenii care hranesc generatii intregi de pui proveniti de la cateaua blocului, in loc s-o sterilizeze si sa-i ofere aceeasi ingrijire pana la disparitia ei naturala
- lipsa educatiei in randul populatiei privind necesitatea sterilizarii, lipsa fenomenului de adoptie, slaba informare, nepasarea.
Cel mai grav factor este insa, absenta unor programe eficiente de gestionare a populatiei canine sau mai rau, aplicarea unor masuri total nedocumentate si ca atare, gresite.
Aparent, exista 3 variante de abordare a situatiei actuale:
1. Omorarea cainilor. O metoda care la prima vedere pare cea mai eficienta si rapida. La o examinare mai atenta, vom constata ca prinderea si eutanasierea cainilor prin metode “umane” se dovedesc a fi operatiuni foarte scumpe si de multe ori imposibile. Iubitorii de animale isi vor ascunde “protejatii” ori de cate ori se vor organiza prinderi, urletele unui caine prins de hingheri ii fac pe ceilalti “comunitari” sa fuga. In plus, deseori s-au inregistrat incidente cu aceste ocazii: hingherii au fost amenintati sau agresati de catre locuitorii din zona sau in cele mai multe situatii au fost mituiti. In aceste conditii, actiunea de prindere a cainilor se desfasoara intr-un ritm lent si anevoios. O alta metoda este otravirea cainilor. Ilegala si periculoasa, cu posibile victime colaterale (pasari sau alte animale salbatice, animale cu stapan, oameni fara adapost, copii nesupravegheati etc). Impuscarea, este deasemenea o metoda care nu se poate aplica atunci cand vorbim de atatea exemplare care traiesc in zone populate de oameni.
2. Infiintarea unor adaposturi care ar putea gazdui toti cainii fara stapan. Pare o idee buna si mult mai umana decat omorarea cainilor. Insa adaposturile si-au dovedit eficienta numai in situatia unui numar redus de caini. La nivelul Bucurestiului si al intregii tari, sumele necesare pentru construirea acestor adaposturi – gigant ar fi fabuloase iar pe masura ce s-ar popula cu animale, restul exemplarelor s-ar inmulti nestingherite, profitand de spatiul si resursele ramase. In acest fel, ar trebui construite alte si alte adaposturi. Exceptand costurile constructiilor, ar mai exista costurile prinderii, sterilizarii animalelor din adaposturi plus, cel mai substantial, cel al asigurarii hranei si asistentei medicale pe tot parcursul vietii. Daca adaugam si costurile administrarii (ingrijitori, produse pt. igienizare, medic veterinar, medicamente etc), nici un consiliu local nu si-ar putea permite asemenea buget.
3. Controlul reproducerii. Cu toate ca pare cea mai lenta metoda, cu efecte care nu se vad instantaneu, aceasta este singura solutie care s-a dovedit eficienta in cazul unei populatii mari de animale fara stapan, ca cea cu care ne confruntam de zeci de ani in Romania. Felul in care se aplica aceasta metoda este unul simplu si cu multe avantaje. Controlul reproducerii presupune: prinderea animalelor, deparazitarea, vaccinarea si sterilizarea lor, identificarea si marcarea intr-un mod vizibil de la distanta si eliberarea acestora in locul de unde au fost capturate.
Avantaje: creste eficienta prinderilor (iubitorii de animale vor ajuta echipajele sa ia cainii daca vor stii ca acestia se vor reintoarce) iar de multe ori cainii vor fi adusi pentru sterilizare chiar de catre cei care ii ocrotesc. Prin vaccinare se elimina riscul producerii unor zoonoze periculoase (rabie). Numarul exemplarelor agresive (masculi in perioada de monta, femele cu pui) va scadea drastic. In urma sterilizarii comportamentul animalelor se schimba in totalitate, cel mai puternic instinct, cel de reproducere, dispare, nu se mai formeaza haite (in perioadele de monta s-au inregistrat cele mai multe cazuri de agresivitate). In plus, cainii nu mai migreaza, fiind mai facila o pastrare a evidentei acestora si depistarea unor exemplare cu probleme (caini agresivi, bolnavi etc).
Sterilizarea in masa este singura solutie care da rezultate pe termen mediu si lung, mai mult decat atat, este o solutie decenta, umana si pentru care s-ar primi sprijinul organizatiilor de protectie a animalelor cat si al cetatenilor.
Numeroase studii si tratate, inclusiv concluziile Organizatiei Mondiale a Sanatatii recomanda aplicarea unui program de control al reproductiei si nu adoptarea unei solutii radicale, inumane, scumpe si cel mai grav, total ineficiente! Cercetarile conduse de Organizatia Mondiala a Sanatatii in perioada 1981-1988 in cadrul programului A.G.F.U.N.D. / OMS de lupta impotriva rabiei umane si canine din tarile in curs de dezvoltare au relevat faptul ca programele de eliminare a cainilor (care prevad prinderea si euthanasierea cainilor comunitari) sint atat ineficiente, cit si costisitoare. Nimic nu dovedeste ca eliminarea cainilor ar fi avut vreodata un impact semnificativ asupra densitatii populatiei canine sau asupra propagarii rabiei. In spiritul viziunilor stiintific fundamentate, exprimate pe plan international si national, programele de “prindere si eliminare” a cainilor fara stapan sunt considerate ineficiente pe termen mediu si lung deoarece nu ataca originea problemei, care este ritmul ridicat al reproducerii. In conceptia promovata,”CONTROLUL populatiei canine se bazeaza prioritar pe: STERILIZARI, VACCINARI, (implicand inregistrari si marcaj), plus EDUCATIE si SUPRAVEGHERE”.
“In the long term, control of reproduction is by far the most effective strategy of dog population management”
- World Health Organisation, Guidelines for Dog Population Management, page 72.
“Removal and killing of dogs should never be considered as the most effective way of dealing with a problem of surplus dogs in the community: it has no effect whatsoever on the root cause of the problem.”
- World Health Organisation Guidelines for Dog Population Management, page 74.
“In none of the study areas did the elimination of dogs by any method have any significant long term effect on dog population size.”
- Report of World Health Organisation Consultation on Dog Ecology Studies related to Rabies Control
Motivul este ca daca densitatea animalelor dintr-o anumita zona a depasit un numar critic, atunci solutia de mai sus este singura care poate rezolva problema. O data ce numarul cainilor este atat de mare ca in Romania, se pot omori oricat de multi caini, pe perioade extrem lungi si tot nu se va reduce numarul acestora. Rata de inmultire este mult mai rapida decat capacitatea autoritatilor de a prinde si omori animalele. In plus aceasta rata creste proportional cu rata omorarii. Cainii fara stapan se hranesc cu resturile menajere ale populatiei. Asta inseamna ca intr-un oras ca Bucuresti, un numar maxim de caini poate supravietui in limita cantitatii de resturi disponibile. Chiar daca s-ar reusi exterminarea a 50% din populatia canina, tot nu s-ar face nimic mai mult decat imbunatatirea conditiilor de inmultire si supravietuire a celeilalte jumatati ramase si implicit dublarea spatiului disponibil si a cantitatii de hrana. Acest lucru ar spori imediat rata de inmultire si conform studiilor efectuate, in numai un anotimp de imperechere s-ar ajunge la numarul initial de caini. Astfel, metoda uciderii animalelor ar putea fi aplicata la nesfarsit fara nici un fel de rezulatat.
Argumente: In Romania nu s-a tinut cont de parerea specialistilor. Ani in sir autoritatile au eutanasiat cainii fara stapan. Statistica arata ca in Bucuresti, in anul 2001 erau 90.000 de caini. In perioada 2001- 2007 Administratia pentru Supravegherea Animalelor – Bucuresti a raportat capturarea si eutanasia a 108.000 caini dintre care 80% au fost eutanasiati iar 20% revendicati. O alta statistica data publicitatii de catre aceeasi administratie arata ca intre 2001-2007 inclusiv, cifra exacta a fost de 144.339 caini eutanasiati, astfel :
2001….47.916 caini eutanasiati
2002….33.650 caini eutanasiati
2003….10.159 caini eutanasiati
2004….13.602 caini eutanasiati
2005….14.418 caini eutanasiati
2006….13.236 caini eutanasiati
2007….11.361 caini eutanasiati
Pentru aceasta s-a folosit un buget de 9 milioane de euro. Rezulta ca pentru eutanasia unui caine s-au cheltuit peste 60 euro in timp ce o sterilizare costa 20 euro.
Cu toate acestea si in anul 2009 numarul cainilor de pe strada este foarte mare, dovedind inca o data inutilitatea acestui program , confirmandu-se astfel concluziile raportului Organizatiei Mondiale a Sanatatii, Raportul tehnic al Comitetului de Experti pentru prevenirea rabiei – Raport tehnic nr. 824, Geneva/1992.
In prezent in Capitala, in urma unor calcule bazate pe metode stiintifice, Organizatia Vier Pfotten estimeaza ca traiesc aproximativ 40 000 de caini fara stapan. Dintre acestia, aproximativ 20% sunt deja sterilizati.
Constatam ca pe parcursul celor 7 ani, plecand de la cei 90 000 de caini existenti in anul 2001, au fost omorati 144 399, alti aproximativ 50 000 au murit din cauza naturale (batranete, boli, accidente) iar numarul lor s-a redus numai la 40 000. Se deduce clar ca rata inmultirii si supravietuirii creste o data cu rata omorarii. Practic, prin metoda omorarii, nu se poate elimina mai mult de 50% din efectivul de caini dintr-o anumita arie, atata timp cat numarul lor a depasit un prag critic.
Metoda sterilizarii masive si rapide, “in covor”, micsoreaza drastic rata de inmultire in timp ce procentul deceselor din cauze normale ramane constant.
In fapt scaderea populatiei canine de la 90 000 la 40 000 a fost cauzata de sterilizarea “pe alocuri” facuta de diverse asociatii, persoane particulare, ASA prin sterilizarea cainilor revendicati sau programe initiate de cabinete veterinare prin reduceri de cost pentru cainii fara stapan. Practic, in nici unul din acesti ani nu s-a reusit eutanasierea a mai mult de jumatate din cainii de pe strazi. In acest fel, daca nu s-ar fi si sterilizat – in mica masura – numarul acestora ar fi fost aproape acelasi. In schimb, daca cei 90 000 de caini de la momentul respectiv ar fi fost sterilizati in masa (peste 90%) acum problema ar fi fost rezolvata. Media de viata a unui caine fara stapan este de 6-7 ani iar numarul acestora s-ar fi diminuat de la an la an pana la disparitie.
La fel de importanta este aparitia unui act normativ (exista o propunere legislativa in acest sens dar care s-a oprit acum aproape doi ani la Comisia pentru administraţie publică, amenajarea teritoriului şi echilibru ecologic) care, pe langa reglementarile necesare gestionarii populatiei animalelor fara stapan, sa oblige si proprietarii sa-si sterilizeze exemplarele fara valoare chinologica/drept de monta. Aceasta este singura metoda pentru a stopa fenomenul masiv de abandon al puilor, atat raspandit in zonele cu curti.
Este regretabil ca in Romania, singura solutie gasita de autoritati este uciderea cainilor sau ignorarea problemei atata timp cat aceste rapoarte exista de foarte multi ani iar autoritatile au fost informate de catre diverse organizatii internationale de protectia animalelor cu privire la metoda sterilizarii masive, ba mai mult decat atat, aceste organizatii au oferit sprijin care presupunea ajutoare materiale, sterilizari gratuite si punerea la dispozitia autoritatilor de personal specializat in vederea demararii unui amplu program de control al reproductiei canine.
Sterilizarea unui caine de talie medie costa aprox.20 euro care inseamna:
- 12 euro medicamentele si materiale utilizate (tranchilizant, anestezic,dezinfectant, instrumentar chirurgical, materiale sutura, antibiotic, antiinflamator, manusi chirurgicale, materiale identificare etc).
- 8 euro regia (salariul medicului si asistentului veteterinar, al prinzatorului, transportul pana la baza unde se fac sterilizarile si retur).
Eutanasia unui caine costa 62 de euro, facand un calcul simplu prin impartirea bugetului ASA pe 7 ani la numarul de eutanasii efectuate.
Din cele de mai sus, reiese cat de important este sa se porneasca, de urgenta, un program de control a reproductiei canine, atat la nivelul capitalei cat si la nivelul intregii tari.
2010-02-06 20:49:06 | Raporteaza
[...] Din cele de mai sus, reiese cat de important este sa se porneasca, de urgenta, un program de control a reproductiei canine, atat la nivelul capitalei cat si la nivelul intregii tari.” (Roxana Radu voxpublica.real../. [...]
2010-02-10 13:11:40 | Raporteaza
” cainele ramane vesnic un copil. Desi are adolescenta, maturitate si batranete, precum oamenii, caine, spre deosebire de oameni, nu se resemneaza cu varsta biologica ci se incapataneaza sa ramana copil. Se bucura in continuare ca un copil, se minuneaza ca un copil, te iubeste cum te-ar iubi un copil. Nu are izbucniri de adolescent si nici acreli de om mare si obosit. Cand se supara sau se intristeaza, cainele asta face: se supara sau se intristeaza. Nu pe tine se supara. Nu pe tine se intristeaza. Nu poarta pica, nu cunoaste ranchiuna.
” Ce-ar mai fi de zis?
2010-02-15 21:17:39 | Raporteaza