![]() | Evanghelia după Julian Assange sau despre limitele adevăruluivezi toate articolele de Paul Vîrvea05 Dec 2010 la 04:09 83 comentarii 3066 vizualizari. |
Nu vă speriaţi de titlu, rîndurile de mai jos nu se vor o blasfemie.
Am parcurs în ultima săptămînă aproape tot ce se putea citi în marea presă occidentală despre scandalul Cablegate – cele cam un sfert de milion de documente mai mult sau mai puţin confidenţiale ale diplomaţiei americane, făcute publice de fondatorul site-ului WikiLeaks, australianul Julian Assange.
Assange a aruncat în ochii întregii lumi un adevăr. Adevărul cu A mare, după unii, o suită concertată de minciuni propagandistice, o rutină sîcîitoare şi o confirmare parţială a unor lucruri deja ştiute/bănuite – după alţii, un atentat la ordinea mondială după mulţi alţii. Nu mai puţin însă un adevăr – că hegemonia globală americană se menţine şi întreţine cu foarte, foarte multă informaţie, adesea neortodoxă politic sau diplomatic, adesea deranjantă pentru emiţător, receptor şi transmiţător deopotrivă. Că dublul limbaj şi ascunderea acţiunilor mîinii stîngi de mîna dreaptă sunt ingrediente de bază în gestionarea satului global. Rahat, marele secret al lui Polichinelle, că normele principelui lui Macchiavelli sunt universal valabile.
Extrem de lapidar, lucruri ştiute şi nu prea:
- Nu era un secret pentru nimeni că Pakistanul este un aliat extrem de incomod şi imprevizibil – graba şi intensitatea cu care singura putere nucleară islamică îşi dezvoltă arsenalul nu reprezentau, însă, informaţii publice.
- Intoleranţa Chinei la critici şi adevăruri incomode venite din ordinea democratică occidentală e un lucru de notorietate – Obsesia Politburo-ului comunist chinez pentru Google, violenţa şi vehemenţa atacurilor informatice împotriva companiei americane precum şi pretenţia Chinei de a controla realmente internetul cu un hacking generalizat – ceea ce Iranul, de pildă, încă nu poate să facă – nu erau însă cunoscute la adevărata lor importanţă.
- Că raporturile guvernelor din statele occidentale cu Washingtonul sunt, în ciuda aparenţelor egalitare, unele de servitude şi deferenţă uneori exagerată se ştia. Că britanicii, australienii ori chiar francezii se fac preş şi sunt gata să calce în picioare norme democratice la ei apărute pentru a apăra interesele de stat şi anumite echilibre internaţionale pro-americane nu era cunoscut la fel de bine (exemplul bombelor cu fragmentaţie americane pe care britanicii acceptau să le depoziteze la ei indiferent de tratatul internaţional de interzicere a acestora e relevant, în opinia mea). Oricum, la acelaşi capitol, abia aştept să aflu dacă ambasadei române de la Washington i s-a cerut să furnizeze datele biometrice ale Condoleezzei Rice sau ale lui Hillary Clinton ![]()
În opinia mea, amploarea fenomenului WikiLeaks atinge proporţii biblice, iar de aici la paralela evanghelică e doar la un pas.
Şi Iisus pretinde că a spus Adevărul – “Eu sunt Calea, Adevărul şi Viaţa”, în numele Tatălui său, care este Adevărul însuşi, iar creştinismul a devenit, în opinia creştinilor, căutarea perpetuă a Adevărului, unic şi de netăgăduit. Assange nu o face în numele tatălui, ci al “transparenţei” – noua definiţie a adevărului greu de suportat. Şi australianul a trîntit un adevăr în faţă, copleşitor prin amploarea lui şi frust, care are în acest moment cîţiva apostoli, foarte mulţi farisei şi extrem de mulţi soldaţi romani împotrivă.
Suntem, în această paralelă, cam pe la episodul grădinii Ghetsimani – Julian Assange este hăituit de Interpol, de poliţia suedeză şi, mai nou, şi de procurorii din ţara lui, Australia. Site-ul WikiLeaks a fost ultra-atacat, dat afară de pe serverele gazdă – şi-a găsit refugiu în neutra Elveţie, care şi ea, acum, e supusă presiunilor pentru a-l închide. PayPal, compania de gestiune a plăţilor electronice a cedat aceloraşi presiuni, iar acum refuză să accepte donaţii către Wikileaks. Assange are şi Iudele lui – cîţiva foşti colaboratori care nu-i recunosc “aura” mesianică, au fost deranjaţi de comportamentul lui dictatorial, iar acum vor să facă un site concurent. Ba, colac peste pupăză, are şi o mamă care-l plînge prin presă şi-şi vrea fiul înapoi.
Cu presiunea infernală a guvernelor care-i vor capul, este doar o chestiune de timp pînă cînd cel mai controversat personaj al momentului va ajunge, într-un fel sau altul, pe mîna autorităţilor.
De aici, paralela biblică nu poate fi decît fabulaţie. Nu m-ar mira însă prea tare dacă povestea se va repeta – Julian Assange să fie “martirizat” cumva (închis fără vină evidentă, judecat incorect ori asasinat), destinul şi sacrificarea lui să devină mit, iar apostolii transparenţei anti-sistem să-i preia, multiplice şi dezvolte mesajul şi, în vreo urmă, actuala ordine mondială sub hegemonie americană să fie răsturnată şi înlocuită cu o alta, cum s-a întîmplat cu Imperiul roman.
Pentru mine, personal, cele cîteva concluzii şi confirmări avute citind ce-am citit sunt, pe scurt, următoarele:
- A căzut orice fel de bastion al democraţiei universale şi universaliste. Democraţia trebuie să-şi exceadă propriile limite la vîrf ca să poată fi funcţională la bază.
- Decalajul real dintre stat şi cetatea politică, presupus inexistent în democraţia liberală, e tot mai mare. În absenţa transparenţei, nu înţeleg cît se va mai poate vorbi, la nivel înalt, despre stat de drept şi contract social. Reprezentanţii aleşi sau numiţi devin, în majoritatea cazurilor, guvernanţi, iar politicile publice, deciziile strategice şi relaţiile internaţionale sunt gestionate de elite care “ştiu ele mai bine” cum se procedează şi nu consimt să apeleze la vox populi decît dacă sunt sigure dinainte de răspunsul primit. Mai pe şleau spus, realpolitik-ul substituie politicul, în înţelesul său clasic, de maniere, iată, foarte puţin delicate.
- Adevărul trîntit în faţă, pe nepregătite, este, pentru cei mai mulţi oameni, greu, dacă nu imposibil de suportat. Pundiţii transparenţei politice sunt şi vor fi o minoritate, pentru că “minte-mă frumos” e infinit mai digerabil decît “spune-mi adevărul şi n-o să-ţi pară rău”.
La final, o piesă de încurajare pentru Assange.
Etichete: Julian Assange, Muzica, wikileaks


Cristian Teodorescu azi la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 19 May la 15:22 |
La Cluj se dă bătălia simbolică cu ultima redută a regimului Băsescu. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 19 May la 14:05 |
Am citit cu mare întîrziere Spovedanie la Tanacu şi Cartea [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 13:53 |
Motanul de partid a apucat de l-a încoţopenit pe marchizul de Carabas, într-un sector al [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 19 May la 08:49 |
Cazul Laurei Codruta Kovezi e special. Nu ea, ci reactiile la acuzatiile de plagiat aduse de GIP la [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 04:47 |
Dacă, în vremea regimului democratic al lui Iliescu, un fost consilier al președintelui [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 19 May la 00:54 |
Chiar nu mai e nimic bun de copiat în ţara asta?
Poţi să-l înţelegi până la un punct pe [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 18 May la 17:49 |
Unul din motivele pentru care Băsescu ar trebui suspendat este faptul că ignoră moratoriul impus [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 18 May la 12:20 |
Cele aproximativ 250 de hectare de teren din Dealul Lombului – cea mai mare suprafață compactă [ citeste mai departe ]
Ionel Blănculescu 18 May la 11:49 |
Cost of Greek exit from euro put at $1tn
UK government making urgent preparations to cope with the [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 17 May la 19:59 |
Glumeam cu colegii de redacţie la auzul năzbîtiilor gen "Napoleon Săvescu", cum că dacii au [ citeste mai departe ]
Dan Duca 17 May la 18:44 |
După articolul de pe VoxPublica de ieri, privind declaraţiile sale ambigue de la [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 17 May la 18:40 |
Întors la birou, după mai multe săptămâni de vacanță, găsesc și o scrisoare expediată [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 17 May la 16:00 |
În timp ce Victor Ponta citeşte cu atenție CV-uri de miniştri pentru Educație, Vasile Cepoi de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 17 May la 10:45 |
Pedeleului îi face bine la moral că se repede la puterea asta nouă. Iar cetăţeanul se simte mai [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 17 May la 10:16 |
Pentru a înțelege rostul întrebării (pentru cei care nu sunt clujeni) : Emil Boc este unul [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 17 May la 02:12 |
… n-am gasit alta rima pentru a va starni, cat de cat, interesul. E vara, indignarea oamenilor a [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 16 May la 20:11 |
Am fost la RoNewMedia. Raiul corporate-geek sau corporate pur şi simplu. Unii vorbesc ca la CC al [ citeste mai departe ]
Cristian Bândea 16 May la 18:50 |
Premierul Victor Ponta a anunțat astăzi, la RoNewMedia, că România nu poate ratifica un tratat [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 16 May la 18:14 |
Domnule Președinte al Academiei Române,
Nu am crezut că veți da curs cererii premierului de a [ citeste mai departe ]
Marius Cosmeanu 16 May la 17:28 |
Humanitas a publicat săptămâna trecută traducerea volumului de desene Le [ citeste mai departe ]
Dan Duca 16 May la 16:42 |
Lucrurile pe care le spune Viorel Hrebenciuc sunt la fel de interesante ca cele pe care le lasă în [ citeste mai departe ]
| 1nu inteleg un lucru. cum de procesul de avizare de la Ministerul Mediului este ilegal, daca tocmai am citit saptamana trecuta cum Curtea de Apel Alba Iulia a confirmat ca puz si pug ale RMGC sunt perfect... | ||
| 2@bad minton: pai esti pe langa subiect. uitasi ca plecasi de la faza cu razboiul si facusi acilea o revista a presei.... | ||
| 3@Ghidigeanul: Bati campii ca si altii din sector: am spus-o de nu stiu cate ori, plagiatul e plagiat indiferent cine e autorul. Bineinteles ca Mang e un dobitoc ce ar trebui dat afara imediat din universitate,... | ||
| 4@Mircea 2012-05-20 23:32:20 Mirciulica, te agiti degeaba tovarase, unde nu e nici Dumnezeu nu cere, asa ca nu are sens sa incerc sa-ti explic mai mult. De altfel, faci parte din aceeasi categorie a fumigenelor... | ||
| 5CR: "Dar nu o facem, pentru că centrala termică de cartier este, se ştie, ceauşistă. Mai bine dăm drumul la robinet şi facem hidrocentrale mici în chiuvetă."Moda prafului in ochi se poarta peste... | ||
| 6...Take a look for more Information on that topic...[...]Great weblog right here! Additionally your website rather a lot up very fast![...]...... | ||
| Cristian Teodorescu 10005 citiri |
| Mihai Goţiu 9722 citiri |
| Costi Rogozanu 9427 citiri |
| Constantin Creţan 5568 citiri |
| Dan Duca 4553 citiri |
| Ciprian Domnişoru 3755 citiri |
| Alin Fumurescu 3107 citiri |
| Dorin Tudoran 2243 citiri |
| Iulian Leca 2230 citiri |
| Ciprian Şiulea 2181 citiri |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 6 postari |
| Cristian Teodorescu 6 postari |
| Mihai Goţiu 5 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Alin Fumurescu 2 postari |
| Dorin Tudoran 2 postari |
| riscograma.ro o postare |
| Mihai Goţiu 60275 citiri |
| Cristian Teodorescu 37993 citiri |
| Costi Rogozanu 36569 citiri |
| Alin Fumurescu 17007 citiri |
| Ciprian Domnişoru 16561 citiri |
| Viorel Dobran 13134 citiri |
| Dan Duca 12376 citiri |
| Constantin Creţan 10912 citiri |
| Dorin Tudoran 9006 citiri |
| Iulian Leca 7846 citiri |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 27 postari |
| Cristian Teodorescu 27 postari |
| Alin Fumurescu 10 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Dan Duca 9 postari |
| Viorel Dobran 8 postari |
| Ciprian Domnişoru 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Te citesc mereu cu placere ! Regret ca totusi nu scrii mai des…
2010-12-05 05:22:05 | Raporteaza
Execelent articol poate si faptul ca printre jurnalisti este singurul care a facut aceasta paralela între Assange et Evanghelie. Eu nu am citit evanghelia de la cap la coada. Am citit citeva capitole din Evanghelia lui Jean, mai precis apocalipsa. Dupa ce am citit la întrebarea cine este anticristul ca orice român mi-am facut o idee, eu asi zice ca anticristul în perioada care va urma vor fi unii care-l va considera pe Bil Gates. De ce? Vom afla… In numele «democratiei» si »libertatii» bla, bla, bla, bla…
2010-12-05 06:38:05 | Raporteaza
@Mouret: Scrie numai atunci când chiar are ceva de spus. Și o face atât de bine, de complet și de argumentat, încât nu poți decât să-l aprobi sau să-l înjuri.
2010-12-05 06:46:52 | Raporteaza
“Julian Assange este hăituit de Interpol, de poliţia suedeză şi, mai nou, şi de procurorii din ţara lui, Australia.”
Minti. Assange se afla permanent in contact cu autoritatile prin avocatii lui.
gilad.co.uk/wri../
2010-12-05 07:34:16 | Raporteaza
“este doar o chestiune de timp pînă cînd cel mai controversat personaj al momentului va ajunge, într-un fel sau altul, pe mîna autorităţilor.”
Pai este si a fost tot timpul “pe mana autoritatilor”. Nu se ascunde prin paduri. A calatorit si calatoreste legal, are avocati angajati legal, desfasoara o activitate legala pe internet. Daca prin “autoritati” te referi la un fost demnitar canadian care a cerut in direct la TV asasinarea lui Assange
sau daca numesti “autoritati” pe madam Hillarious Clinton care este una dintre persoanele deranjate de wikileaks
atunci ori habar n-ai ce-s alea autoritati -ori te faci ca nu stii si vrei sa ne aburesti cu insinuarea ca Assange ar fi vreun fugar cautat de lege si ca se ascunde prin paduri sau prin munti.
2010-12-05 07:53:22 | Raporteaza
Pe de alta parte, e bine sa ne aducem aminte ca documentele difuzate nu reprezinta Adevarul ci doar atat: o colectie de documente confidentiale (si in parte secrete) sustrase de la Departamentul de Stat.
Sunt autentice? Fara doar si poate, lucru dovedit de efortul frenetic al autoritatilor americane de a minimaliza pierderile. Sunt complete? Nu, si aici incepe mica problema cu transparenta si Adevarul. La fel cum o persoana poate sa nu spuna tot ce gandeste, la fel cum o discutie intre doua persoane poate sa ramana intre patru ochi, intr-o organizatie pot exista comunicari interne al caror continut este confidential. Scurgerile de informatii nu au reprezentat dovezi ale unor acte ilegale comise de autoritatile americane, si aici transparenta nu a ajutat cu nimic procesul democratic. Ele nu reprezinta pozitia oficiala a Departamentului de Stat, ci comentarii ale angajatilor sai de la nivele mai mari sau mai mici.
Procesul democratic nu se intretine prin transparenta totala a guvernarii, decat daca esti adeptul democratiei participative. Democratia participativa insa duce la tiranie, si asta e bine de retinut. Wikileaks a facut bine ce a facut – oferind acces la o informatie care, scursa fiind de la Departamentul de Stat, ar fi ajuns oricum in mainile unora. Intr-un fel, a facut un serviciu Statelor Unite. Dar totul se opreste aici. E dreptul oricarei organizatii sa aiba comunicatii confidentiale, altfel nu ar mai ajunge sa faca nimic, pentru ca ar trebui sa dea socoteala pentru fiecare idee exprimata in comunicatiile interne – asta nu e democratie, e o absurditate. Transparenta trebuie sa se refere la deciziile luate si la documentele oficiale si nu la procesul prin care se ajunge la aceste decizii, altfel incepem sa incurcam lucrurile.
2010-12-05 08:10:05 | Raporteaza
@fra: Assange se află în contact cu autorităţile – el, însă, fizic, stă ascuns, pare-se undeva în suburbiile Londrei. Spune că se teme pentru viaţa lui – aşa scrie la gazetă la briţi.
2010-12-05 08:15:17 | Raporteaza
@Aegis: Nu Adevărul, ci un adevăr – acesta fiind şi mesajul central al rîndurilor mele că nu există un Adevăr cu A mare decît dacă se găsesc unii să creadă asta şi să-i convingă pe ceilalţi de asta.
2010-12-05 08:18:01 | Raporteaza
paul virvea- ai fi citit tu in ultima saptamana tot despre cablegate, nu insa si Evangheliile
altfel in loc sa umbli cu speculatii ieftine despre adevar, ai fi citat descrierea exacta a ceea ce e pe cale sa se intample azi in lume datorita internetului:
„Câte aţi spus la întuneric se vor auzi la lumină; şi ceea ce aţi vorbit la ureche, în odăi, se va vesti de pe acoperişuri”, Luca 12:3
2010-12-05 08:28:36 | Raporteaza
„Câte aţi spus la întuneric se vor auzi la lumină; şi ceea ce aţi vorbit la ureche, în odăi, se va vesti de pe acoperişuri”
UITE TRANSPARENTA! si a fost anuntata exact si neinterpretabil deja intr-o evanghelie, acum 2000 de ani.
2010-12-05 08:30:31 | Raporteaza
@tx2: merci de citat, e relevant în context şi întăreşte paralelismul evanghelic – dar, ca şi cu nostradamus, şi în biblie poţi găsi viziuni şi profeţii despre n’importe quoi. Adică nu e transparenţă, e o interpretare bine găsită, pentru care, iată, îţi mulţumesc a doua oară.
2010-12-05 08:36:31 | Raporteaza
Am mai spus si repet ca Assange nu e wikileaks si wikileaks nu e Assange. Wikileaks a existat si exista , a lucrat si lucreaza indiferent de existentza sau inexistentza lui Assange. Este vorba despre o miscare de constiintza si de actiune civica. Oameni din guverne furnizeaza informatii unor civil pentru ca acesti civili sa le faca publice. Vezi cazul soldatului Manning.
2010-12-05 08:46:24 | Raporteaza
Wikileaks-ului i s-a dat un chip si un nume tocmai ca sa poata fi atacat, discreditat, deturnat, speculat. “Crucificat” -ca sa ramanem in termenii tai. In acelas mod in care si terorismului i s-a dat un nume. Ceva cu “bin”, cu “al”…
2010-12-05 08:50:40 | Raporteaza
paul virvea- cu placere.
transparenta inseamna grave probleme atat la nivel individual(nu detaliez) cat si la nivel social( socul scurgerilor masive de informatii clasificate- panica in politicieni, servicii, comentatori, unde vom ajunge? se intreaba probabil toti)
dar e simplu- astia care nu avem privilegii si interese de putere, si care suntem majoritatea, vrem mai putina coruptie si mai putine abuzuri in lumea asta.
coruptia si abuzurile inseamna o lista de nume si prenume plus documente bine ascunse pana acum.
pana acum. nu?
2010-12-05 08:52:06 | Raporteaza
Felicitari, consider ca acesta a fost cel mai pertinent si mai luminat comentariu despre acest subiect aparut in presa romaneasca pana acum si in viitorul previzibil. Poate nu cel mai “obiectiv”, “echidistant”, dar e bine ca e asa
Am scris presa, desi e non-presanta, electronica, exact cum se potriveste subiectului. “HiperBiblia. Testamentul Electronic” al lui Assange va fi purtata natural de catre electroni catre cei receptivi (“everybody gets the electrons they deserve”, cum zice Tim Leary) iar giulgiul sau va fi facut din pixeli. Si nu va muri niciodata, se stie in bransa ca adevaratii programatori nu mor ci doar fac “GOSUB” fara “RETURN”
Pe aceasta nota, imi permit sa inserez si eu o bucata audio datorata lui Tim Leary—”Any Reality is an Opinion”, din care amintesc:
“Think for yourself, question Authority.”
“One individual, electrons in his hand, can bring down an Empire.”
legie.name/file../
Poate ceva mai putin cunoscut publicului larg este faptul ca Assange a fost cercetator (as zice, (co)autor mascat) pentru cartea Underground, disponibila gratuit pe Web (cum altfel?):
underground-boo../
La fel, faptul ca Assange a scris primul (dupa cunostintele mele si dupa Wikipedia) scanner de porturi liber, open source, numit Strobe (pentru cei mai tineri: da, exista viata inainte de Nmap):
seclists.org/bu../
Revenind, calitatea textului nu e o surpriza—v-am citit cu mult interes si restul articolelor. La fel ca primul comentator, mi-as dori sa va citesc mai des.
Pentru scriitura si muzica recomandata de dumneavoastra, porturile sunt mereu deschise.
2010-12-05 08:52:23 | Raporteaza
“Democratia participativa insa duce la tiranie” Iar aia reprezentativa este
2010-12-05 08:54:13 | Raporteaza
Democratia participativa este imposibila la nivel de grupuri mari de oameni iar aia reprezentativa este o contradictie in termeni. Uita de democratie cand vorbesti de milioane de oameni conmstituiti in comunitati/societati. Ori ai un grup numeros de oameni condus inevitabil despotic, tiranic, dictatorial -ori ai un mic grup care se auto-guverneaza democratic. La firul ierbii. Incepand de la cateva sute de persoane in sus nu mai exista democratie. E imposibil. Demonstrat stiintific. Atata vreme cat homo sapiens e ceea ce este azi.
2010-12-05 09:16:38 | Raporteaza
fra- nu te grabi cu imposibilitatile
iar ai uitat ca internetul e de-abia la inceput
este chestie de timp sa apara pe internet platforme in care fiecare FIECARE! membru al unei comunitati locale sa poata discuta si DECIDE la modul REAL chestiunile de interes local.
local- de la cartier la oras sau judet
de la judet la nivel national etc
discuti, votezi, decizi tu. democratie participativa REALA deci, internetul e factorul esential, pentru ca in sfarsit o face posibila. e chestiune de timp, repet
2010-12-05 09:24:50 | Raporteaza
domnule paul virvea cu tot respectul dar sinteti rau de tot pe aratura. individul asta se afla deja in zona patologicului. actiunile lui fac rau tuturor si multi oameni vor muri din cauza lui.
incepind cu perturbarea functionarii dronelor in pakistan si terminind cu acel fapt marunt cu acei iranieni curajosi care au ajutat un american-iranian sa fuga din iran, raul ne va afecta, direct sau indirect pe toti…..
ce nu pricepeti este asimetria lumii.
daca o drona ataca o casa si ucide un terorist dar mai mor si “civili nevinovati” care, inocenti fiind, nu stiu ca gazduiesc un terorist, se poate face plingere la un tribunal pentru uciderea de inocenti.
dar in acelasi stat o parte dintre oficialitati sprijina pe teroristi si nici un tribunal nu este sesizat….dar dumneavoastra vreti “adevarul” oficial, bazat pe “documente”…..
viziunea asta a “transparentei” desi formal este corecta, nu se poate aplica in lumea reala in care traim decit daca vom accepta ca viata fiecaruia dintre noi sa fie afectata in mod tot mai grav (controale dincolo de limitele acceptabilului la aeroporturi, supravegherea comunicatiilor, restrictii peste restrictii) pentru a ne fi garantata securitatea….
nu poti garanta drepturile democratice unor indivizi care vor sa distruga sistemul democratic (si o declara pe fata….).
iar can-canurile care apar acolo, ele fac parte din normalitate si nu au alta valoare decit de can-can (merkel-teflon, sarko ia de guler un ministru rus,….)….
eu consider ca individul asta robin-hood-informatic merita cea mai mare pedeapsa pe care un sistem democratic o poate aplica unui individ…..
2010-12-05 09:33:07 | Raporteaza
dorinteodor- inca unul speriat de transparenta
mai sunteti multi? 
2010-12-05 09:43:07 | Raporteaza
Fix pix, baza de date pe un torrent si rezolavat problema. Daca nu era el, erau altii.Si catre ala de mai sus, nu mi-as dori ca din impozitele platite de mine sa moara oameni nevinovati.Nu finantez ucigasi, teroristi sau antiteroristi. Si da am dreptul sa stiu unde merge banul, pentru ca am muncit pentru el. Lasa-ma cu pedepsele tale, altii au omorat mii, sute de mii, si ce au patit, nimic, sunt la loc de cinste. Nu o bajbaii cu siguranta, daca nu ai nimic cu omul, nici el nu are nimic cu tine si gata. Lovesti si vei fi lovit.
2010-12-05 09:48:37 | Raporteaza
ai scos cuvantul “terorist” la interval si ne-ai dat gata pe toti
ia vezi ca astia se numesc unii pe altii teroristi. e normal, e razboi. eticheta asta e la moda, gata, toti sunt suspecti de terorism, bau bau
2010-12-05 09:50:16 | Raporteaza
@dorinteodor: DA AI DREPTATE ,MAI ALES DACA MA GINDESC CA PROSTII CA TINE L-AU FACUT POSIBIL PRESEDINTE PE TICALOSUL ALA DE BASESCU,PROBABIL CEL MAI MARE DUSMAN AL ROMANILOR DIN ISTORIA MODERNA !
2010-12-05 09:56:24 | Raporteaza
ionica- incriminari aparte, lumea si asa e un loc nasol de trait, darmite sa mai fie condusa si de politicieni
. e timpul sa mai dispara si astia, si sa ne reintoarcem putin cate putin la modelul polisului grecesc.
sa fie redata puterea de decizie comunitatilor locale, individul sa decida informat, ala care calca pe bec sa fie cunoscut ca atare etc etc
2010-12-05 10:14:40 | Raporteaza
@dorinteodor: Mi-e teamă că mesajul a fost interpretat eronat. Nu fac nicidecum apologia lui Assange – dimpotrivă, ca un critic al creştinătăţii nu pot accepta ideea personajelor mesianice şi a indivizilor profetici care cu o idee schimbă sisteme şi transformă istoria. Încerc doar să atrag atenţia, prin parabola mea, că oamenii au o problemă cu acceptarea unui adevăr, oricare ar fi acesta, şi că tendinţa minţii umane de a inventa eroi şi martiri – lucru la care românii se pricep de minune – e atemporală şi universală – şi, iată, şi digitală.
2010-12-05 10:50:53 | Raporteaza
paul virvea- chiar asa, ce treaba are assange cu mesianismul?
mai degraba e baiatul care raspunde la intrebari.un purtator de cuvant. a ales de buna voie sa o ia in freza. e de vazut cat rezista in fatza
2010-12-05 11:07:07 | Raporteaza
@Paul Vîrvea
Am mai citit si comentat alte doua articole aici pe tema WikiLeaks: al lui Laura si al lui Fumurescu. Al tau e de departe cel mai pertinent.
Oamenii au clar o mare problemă cu acceptarea transparentei. S-au obisnuit cu ideea ca democratia presupune si lucruri murdare sau secrete, dar mult prea multe ajung secretizate doar din dorinta de control.
Sa nu insistam prea mult pe Assange, mesajul lui nu e personal, ci a scos la iveala numai “secrete” ale altora. Daca nu era el, se gaseau cred altii.
Inclin sa cred ca “proportiile biblice” le-ai servit ironic. Sa nu exageram.
Si mai inclin sa cred ca tot ce e posibil ca acest val de scurgeri, stenograme, dezvaluiri, mai poate avea ca scop sau reactie pe viitor si mai mult control. Amintiti-va de sabia lui Damocles dupa 9/11. Actul teroristilor a servit si la invadarea Irakului sau trecerea sub ascultare a tuturor din America, toate sub pretextul “apararii”. Nu peste multa vreme vom asista la decizii draconice din partea guvernelor lumii, ce ne vor “apara” mai bine de asemenea “scurgeri”.
2010-12-05 11:28:09 | Raporteaza
“un atentat la ordinea mondială după mulţi alţii” – o exprimare absurda care urmareste sa genereze senzatia unor fapte grave, rele, criticabile!!! Dar avand in vedere ca actuala ordine mondiala este cladita pe minciuna, pe jaf, pe manipulare, pe coruptie…. un atentat la aceasta ordine mondiala reprezinta un gest nobil, un fapt curajos pornit din iubire si respect fata de semeni!
Mi se pare incredibil cat tupeu pot avea excrocii si manipulantii care conduc lumea incat sa-l atace pe fata, direct si fara jena!… pentru ca a indraznit sa spuna adevarul!
2010-12-05 11:35:02 | Raporteaza
Portretul poponarului Bradley Manning la tinerete
tomparquette.co../
Sodomia a fost motiv de dat afara din armata americana de la Razboiul de Independenta (1775–1783) si pina sa vina socialistul si progresistul Bill Clinton cu “don’t ask, don’t tell”, in 1993, de cind in armata sint primiti si poponarii daca nu se declara – deschis – ca atare. Bradley Manning, militarul american care a furnizat toata marfa de pe WikiLeaks, era “openly homosexual” (chiar daca nedeclarat explicit ca atare cind a intrat in armata) si se pare ca devenise antiamerican din cauza politicii anti-gay a armatei.
Surse demne de incredere sugereaza ca “Private First Class Bradley Manning, the U.S. Army Intelligence analyst”, acuzat de scurgerea informatiilor secrete care WikiLeaks, era nu doar homosexual, dar avea de gind sa isi faca si schimbare de sex.
Nu stim cum stau lucrurile de fapt, speculam cu totii si, probabil, nu vom sti niciodata. Totusi:
1. Luind de bune faptele, asa cum apar, ramine sa concluzionam ca, inainte de 1993, o intimplare ca asta ar fi fost putin probabila fiindca nu prea existau homosexuali in armata, si in nici un caz “openly homosexual”.
2. Daca toata povestea e doar o imensa intoxicare (eu asa cred, fiindca mi se pare aberant ca un individ, oricine, sa aiba acces la acest munte de informatii secrete), atunci si Bradley si Assange sint doar niste idioti utili, iar Bradley a fost ales (poate) doar ca sa se forteze mina Congresului pentru tinerea homosexualilor la distanta de armata americana. Chestie absolut legitima, in fond. Poate ca Assange scapa, dar Bradley si-a incheiat socotelile cu viata in libertate si cu drepturile cetatenesti.
3. Oricum, indiferent cum s-a ajuns aici, homosexualii nu au ce cauta nici in armata, nici in aeroporturile americane ca pipaitori ai TSA, nici in scoala, nici in multe alte locuri. Mai ales NU in parazi sfidatoare in care sa isi exhibe cu obraznicie si fara nici un motiv mindria de a avea o orientare sexuala integral si complet inutila pentru perpertuarea speciei.
2010-12-05 11:46:49 | Raporteaza
@Marcel: Marcel, chiar aşa e. Dacă ai fi văzut declaraţiile de zi cu zi – “a comis un 11 septembrie al diplomaţiei”, “Atac la sistemul democratic internaţional”, “vînaţi-l ca pe Bin Laden”, “este noul terorist nr 1 al planetei” ar fi fost evidentşi pentru tine că unii politicieni şi lideri de opinie chiar consideră Cablegate un atentat terorist de proporţii gigantice. Precizez că tot ce-am pus în ghilimele sunt citate din politicieni şi lideri de opinie occidentali, de la Franco Frattini la Sarah Palin.
2010-12-05 11:47:13 | Raporteaza
@IKN: Nu am insultat niciodată un comentator aici – recunosc că acum am această tendinţă. Îţi amintesc că orientarea sexuală, pentru o minoritate sexuală, este o problemă identitară şi un drept cîştigat după mii de ani de luptă cu cei ca tine. Scenariul enunţat de tine e suprarealist, ca să mă exprim decent, pentru că miza primirii hoomosexualilor în US Army fără “DADT” este mai mică, la nivel global, decît riscul de compromitere a raporturilor Departamentului de Stat cu actorii politici internaţionali ai momentului. În plus, un raport recent al Pentagonului afirmă că, în rîndurile armatei, 70% din personal susţine că nu e nicio problemă cu a fi gay şi militar şi consideră oportună renunţarea la DADT.
2010-12-05 11:53:40 | Raporteaza
marcel – pai au fost atacati, tre sa se apere.
in genul baiatului de mai sus care il decredibilizeaza pe manning a l’americaine lol, ikn zice ca manning e poponar deci nu e credibil.
om fi noi romanii homofobi, dar ne distreaza cat de transparent incercati voi sa aplicati ceea ce merge la voi
dar astea-s reactii normale ale sistemului. sistemul tre sa creeze cumva anticorpi. acum are putina febra
2010-12-05 12:04:55 | Raporteaza
Virvea,
Esti prea tinar si incult ca sa imi amintesti tu mie ceva. Stiu cit esti de rudimentar si de insignifiant intelectual, asa ca poti sa ma insulti cit ai tu chef, n-ai cum sa ma atingi. Pentru mine esti o cantitate neglijabila. Si apoi, stiu mult mai bine decit tine cum stau lucrurile in armata americana.
2010-12-05 12:12:23 | Raporteaza
nice try, ikn
2010-12-05 12:14:43 | Raporteaza
ce-i colegii, ati facut pe voi ca zice ikaenu ca stie cum e-n armata americana?
se vede clar ca omul nu e profi, e doar un civil fost militar american dupa vorba dupa port, care are impresia ca virvea si restul de pe aici vrem sa punem intr-o lumina proasta us army si sau usa.
in realitate suntem si noi spectatori ca si ikaenu si ne dam cu parerea. asa ca stai calm, ikaenu, si nu te mai baga aiurea in borsul nostru
2010-12-05 13:17:56 | Raporteaza
@IKN: Mnooooaaaa, ce tare esti? Esti un super-erou, esti bestial! Mnooooaaaa, ce puternic te crezi, micuta floare! Vrei sa-ti scriu aici ID-ul de la care tastezi? Iar apoi iti spun si orasul si chiar blocul in care mizerabil vietuiesti! Nu te mai umfla atata in pene mirceabadistule, ca nu sperii pe nimeni, cocosel!
2010-12-05 13:25:14 | Raporteaza
(asa ca o paranteza, ca nici nu vreau sa-i faca publicitate pe timpul nostru-
dupa discurs, ikn e membru al conventiei baptiste din sudul statelor unite, homofobi numai unu si unu)
2010-12-05 13:42:07 | Raporteaza
@tx2: Stiai ca cei mai aprigi homofobi sunt homalaii carora le este frica sa-si recunoasca inclinatiile? Oameni, care, de obicei, au fost violati in copilarie de taticii prea iubitori, ori de vreun unchi mai batran si chiar le-a placut! La maturitate fac asemenea conventii ca sa se asigure ca nimeni nu stie la ce viseaza ei….
2010-12-05 13:52:57 | Raporteaza
@Aegis: Nu ştiu de unde-ai scos-o că democraţia participativă duce la tiranie(?!), dar în orice caz, greşeşti şi în privinţa conţinutului dezvăluit: nu erau doar agitaţii pre-decizionale interne SUA, erau şi manipulări mârşave asupra deciziilor altor ţări, aşa că poţi să-ţi păstrezi propaganda anti-transparenţă.
2010-12-05 14:26:49 | Raporteaza
Sarmane psihopat, nici macar adevarul elementar ca doar intr-o democratzie pot avea loc asemenea “leaks” nu poate patrunde in lemnosul tau creierash. Pentru imbecili de teapa ta ar merita sa ajunga chinezii sa hackereasca internetul. Poate atunci vei iesi din intunericirea-tzi mentala.
2010-12-05 15:18:33 | Raporteaza
@lucid: “doar intr-o democratzie pot avea loc asemenea “leaks””
Ha! Ia uite ce se mai intampla, tot intr-o democratie, desigur:
“In a classic case of shutting the barn door after the horse has left, the Obama administration and the Department of Defense have ordered the hundreds of thousands of federal employees and contractors not to view the secret cables and other classified documents published by Wikileaks and news organizations around the world unless the workers have the required security clearance or authorization.” (nytimes.com/201../)
Mai pe inteles: sase miliarde de oameni au acces la informatiile alea, dar voua, angajatilor DoD, va interzicem (in numele democratiei, probabil) sa le cititi! Feriti-va de ele ca de dracu’, sa nu cumva sa va contaminati.
Wtf, man… reactia asta a Marii Democratii de Dincolo de Balta cea Mare mie-mi spune ca dac-ar putea, ar aplica o cenzura a la Chinoise, numai sa nu se vada ca imparatul e gol…
2010-12-05 17:04:26 | Raporteaza
@IKN: …orice armată exclusiv masculină prezintă puternice tendințe homosexuale [...] Homosexualul, latent sau nu, care-și menține condiția din rațiuni ce ar putea fi definite ca pur psihologice, are tendința de a provoca suferință – atît lui însuși cât și altora [...] în momentul în care scapă de restricțiile adolescentino-homosexuale, armata masculină capătă un caracter esențialmente violator. Violul se însoțește adesea cu crima, iar acesta nu-i comportament de natură a favoriza supraviețuirea.
Frank Herbert
2010-12-05 18:05:17 | Raporteaza
Vrajeala…totul este pus la cale…11.11.2001 !
2010-12-05 18:09:42 | Raporteaza
“are impresia ca virvea si restul de pe aici vrem sa punem intr-o lumina proasta us army si sau usa.”
Se descurca singure foarte bine, n-au nevoie de contributia noastra
“doar intr-o democratzie pot avea loc asemenea “leaks””
In cazul asta deja traim intr-o lume total democratica: scapari si publicari de informatii sensibile au avut si au loc tot timpul , in toate tzarile, de la inventarea mass-mediei incoace.
“este chestie de timp sa apara pe internet platforme in care”
Cuvantul magic este “platforme”. Stiu ca n-ai nevoie de argumentele urmatoare pe care de altfel le prezint pentru cei care au nevoie: platforma aia e un program controlat de unii in niste servere controlate de aceeasi unii, ne spa ? Poa sa fie si open source e tot un dreaq , tastatura e acolo. Si contoarul. Virtualizarea unei realitati problematice nu rezolva problema. Ci doar o escamoteaza.
2010-12-05 18:14:30 | Raporteaza
“fiecare FIECARE! membru al unei comunitati locale sa poata discuta si DECIDE la modul REAL chestiunile de interes local.”
Adica eu o sa pot merge la biroul electoral sa spun ca n-am dat click da’ apar ca am dat ?
Scuza-ma dar eu am citi intr-un comunicat oficial al Autoritatii Electorale Permanente ca Eba a beneficiat de voturile a 14 000 de votanti multiplu. 14 000 de cazuri de vot multiplu , documentate. Nici o persoana arestata. Eba e la briucsel si azi. Pen’ca asa zice legea. Asa ca io zic ca e ceva in neregula cu sistemul , nu cu mijloacele.
2010-12-05 18:35:32 | Raporteaza
fra – nu-s specialist, dar atata vreme cat
1 assange era specialist in encriptarea datelor inainte sa lanseze wikileaks si
2 INCA NIMENI NU A PUTUT SA-I SPARGA SITE-UL, doar a fost obligat sa renunte la serverul din state
3 io zic ca poti face o platforma sigura, daca esti un bun specialist si cauti solutiile criptografice cele mai bune ale momentului plus hostingul cel mai convenabil
2010-12-05 19:10:14 | Raporteaza
la fel, fra, poti gasi solutii informatice care sa nu permita votul de doua ori al aceleeasi persoane
problema e ca nu toti au calculator, tre sa mai treaca o generatie pana sa foloseasca toti calculatorul cum au inceput deja sa foloseasca intr-un oras mare metroul pentru deplasare, de ex, pune tu exemplul care-ti convine
2010-12-05 19:15:35 | Raporteaza
hai sa nu mai continuam discutiile astea tehnice, ia si uita-te un pic pe wikipedia daca ai nelamuriri
mersi
2010-12-05 19:18:15 | Raporteaza
Mai bine pe iutuburi sau pe aia cu scurgeri
mersic si io , nu insist 
2010-12-05 19:32:47 | Raporteaza
M-am sucit. M-am razgandit. Prefer sa am principii decat interese (mai ales pe net unde oricum n-am mare branza de pierdut
) :
nu discutam precizia armei ci tzinta sau intentia tragatorului de a nimeri sau nu tzinta. In plus, discutam despre certificatul de deces. Sau despre centralizarea si evaluarea rezultatului votului, daca vrei. Fie el cu banane, cu bile sau cu click-uri. Vorbeam despre daca am sau nu eu personal vreun mijloc de control asupra utilizarii mijloacelor tehnice si asupra “contoarului”. Cineva citeste rezultatele pe server si apoi le comunica pulimii. Willson i-a raportat lui Bush ca Saddam n-a cautat uraniu in Africa. Bush a zis totusi ca da. Restul e fair game.
2010-12-05 19:41:15 | Raporteaza
daca ai comunitati locale si e vorba de decis chestiuni importante local, o solutie ar fi sa renunti la votul secret. poate cea mai sigura,dar nu singura, evident. lasa sa se ajunga intai acolo, la platforme in care oamenii dintr-o comunitate locala discuta decid voteaza ce ii intereseaza, si vedem atunci
cam dureaza, dar asta e directia
pana atunci decid altii in numele nostru si asta e clar naspa, pentru ca astia de acum au interesele lor si datorii de platit si sponsori de sustinut
2010-12-05 19:55:29 | Raporteaza
Nu merge. Ca sa fii sigur ca nu se fac misculatii -si ca sa nu se faca- tre sa te-ntalnesti cu vecinii si sa-i intrebi care cu cine-a votat sau sa vezi chiar tu cu ochisorii tai. Caz in care nu mai ai nevoie de nici o platforma, e democratia aia directa la firul ierbii de care ziceam eu si e posibila numai in grupuri relativ mici de oameni: maximum cateva sute. Asta-i numarul maxim de persoane cu care poti sa relationezi direct si satisfacator de acurat.
Nici asta nu-i o rezolvare la scara mai mare din pacate. Comunitatile locale autonome sint vulnerabile la agresiunile unor entitati politice instituite in comunitati mai mari numericeste. Prosti da’ multi si condusi bine. Eu declar si recunosc ca n-am gasit nici o solutie “fezabila” la problema. Cre ca cineva sau ceva trebuie mai intai sa ne mai traga un pic afara din maimutza. Pana atunci -daca vreodata , daca in timp util- ramanem sa ne spalam cu democratia pe cap pana ne-o iesi pe nas.
2010-12-05 20:13:53 | Raporteaza
Iti amintesti ideea politica din “Dune” ? Cinci mari Case baroniale plus cea imperiala avand puteri relativ comparabile si atunci cand una incerca sa obtina suprematie celelalte patru se coalizau intre ele si o distrugeau pe aspiranta la hegemonie. Iata translatarea democratiei directe la nivel macro.
2010-12-05 20:19:08 | Raporteaza
Si iti mai amintesc ceva tot din “Dune” : Casele erau organizate piramidal iar toate sistemele piramidale functioneaza pe principiul tradarii. Asta ca sa revenim la topicul wikileaks
2010-12-05 20:23:50 | Raporteaza
fra-nu merge pana se face
cand e vorba de interesul individual, inteligenta umana e impredictibila, uneori oamenii decid sa lupte intre ei,alteori sa coopereze, atentie, INTOTDEAUNA pentru binele individual
sa lasam vrajelile cu binele tarii, omenirii etc etc politicienilor
2010-12-05 20:31:30 | Raporteaza
Sigur ca pentru ceea ce crede individul a fi binele lui individual. Soarta omenirii tot de-aia il preocupa: pentru binele progeniturilor sale. Acuma, unii cred ca binele lor individual depinde tare mult de starea comunitatii in care traieste. Si nu mai vrea sa lase decizia pe mana politicienilor penca nu-i multumit de rezultatele respectivilor. Si-atunci ce face el invidu individualist ? Pai vede ca de unu singur nu poa sa-l dea jos pe politician. Mai vede ca sistemul instaurat de politician nu-i permite individului nici o sansa. Si-atunci individu egoist si individualist zice: nene, tre sa deschid ochii la mai multi fraieri ca sa-l putem schimba si pe politicianu si pe sistemu. Ia sa-ncep io sa zic din casa. Sa dau pe goarna. Sa vada pulimea ca imparatu e gol, urat si prost.
Ce sa fac, tre sa raman la topic
2010-12-05 20:55:53 | Raporteaza
fra- exact
2010-12-05 21:14:59 | Raporteaza
@Bogdan: “reactia asta a Marii Democratii de Dincolo de Balta cea Mare mie-mi spune ca dac-ar putea, ar aplica o cenzura a la Chinoise” – DAC-AR PUTEA, dar NU POATE tocmai pentru ca e o democratzie
@mariusv: corect ce spune Frank Herbert, putem depune marturie totzi cei care am facut armata “ca la carte”. Si totusi, te-ai gandit cum s-ar desfasura o crima pasionala sau o sinucidere din dragoste intre doi parteneri ambii inarmatzi pana-n dintzi, nu cu prastii, ci cu tancuri si avioane? Si cam cate “pierderi colaterale” s-ar produce?
2010-12-05 21:37:51 | Raporteaza
poveste de seara(1)
1 un brahman decide sa viziteze Gangele. pleaca la drum. intr-o zi, intra intr-un rau ca sa performeze ablutiunea rituala zilnica. un crocodil se apropie si ii vorbeste cam asa: “nespus de mult as dori si eu sa ma iei cu tine. raul asta nu se varsa in Gange. de mers pe jos nu pot. n-am nici o sansa daca nu ma ajuti tu”
2 brahmanul, naturel compasiv. zice ca da. din mai multi saci face unul mai mare. il baga pe crocodil in sac, sacul pe umar. cu incontabil efort, ajunge la Gange. scoate crodocodilul, care multumeste. care zice ca l-a epuizat drumul asa lung in soare. care il roaga pe brahman sa mai faca un mic efort si sa-l duca si sa-l lase in mijlocul raului. brahmanul, naturel compasiv pana la capat, zice ca da.
3 in mijlocul Gangelui, brahmanul da drumul crocodilului. se intoarce sa inoate spre tarm, dar simte in acelasi moment falcile crocodilului apucandu-i picior.
4brahman: asa imi multumesti? imi intorci binele cu un rau?
5 crocodil da drumul la picior brahman si zice asa:- cin te-a pacalit cu predica asta? azi toti mananca pe aia care ii ajuta si le dau de mancare. iti place, nu-ti place, asta e
6 crocodilul, fraier, sta la discutie cu brahmanul si se lasa convins, dublu de fraier, in fine, sa asculte o a treia opinie
2010-12-05 22:06:17 | Raporteaza
poveste de seara(2 si gata
)
7 a treia opinie vine de la un copac de pe marginea raului, un mango, ceva de genul: – eu le dau TOT oamenilor, zice ala. fructe, umbra. insa cand eu imbatranesc,oamenii ma taie si ma pun pe foc. astia-s oamenii: distrug pe cine ii ajuta
8 era si o vaca in zona,sa vedem ce zice vaca: – le dau tot oamenilor, munca si lapte. cand eu imbatranesc, ma abandoneaza la marginea raului, ca indienii nu omoara vaci. le abandoneaza ca sa moara singure
9 si apare vulpea, care ascultase totul. ei bine, vulpea nu s-a laudat cu nici un bine pe care l-ar fi facut oamenilor(asta mai lipsea
) INSA l-a pus pe brahman sa repete povestea lui cu crocodilul, s-o repete cu toate detaliile. i-a cerut crocodilului sa confirme, ceea ce crocodilul a facut fara probleme.
si vulpea zice asa:
- nu pot fi asa categorica precum copacul si vaca. tre sa VAD exact in ce conditii ati calatorit.
10 si il roaga pe crocodil cu un zambet de complicitate: -ai putea sa intri un pic in sac sa vad cum te-a transportat brahmanul asta pana aici?
-desigur, desigur.
crocodilul intra in sac, brahmanul il ridica pe umar sacul, si incepe sa mearga cu sacul pe umar, ghebos, sub atenta privire a vulpii.
11 -urmeaza-ma, ii zice vulpea brahmanului. si intra adanc in padure. apoi ii spune brahmanului sa lase sacul jos.
vulpea ia o piatra mare si,fara sa zica nimic, zdrobeste capul crocodilului din sac.
12- esti cel mai mare dobitoc pe care l-am cunoscut, ii spune vulpea brahmanului, si se cara
2010-12-05 22:07:49 | Raporteaza
Io-te opinie:
Say something. Leak something. You got a life of your own so go to hell if what you’re thinking is not riot
youtube.com/wat../
2010-12-05 22:10:34 | Raporteaza
Faina poveste despre prietenia dintre brahman si vulpe
De-aia nevasta-mea nu poarta iarna decat guler de brahman.
2010-12-05 22:55:08 | Raporteaza
[...] Recomandăm un text scris de Paul Vîrvea apărut pe VoxPublica (fragment). [...]
2010-12-06 16:41:30 | Raporteaza
[...] – pentru că suntem de mult pe tărâmul iraţionalului – orice este posibil. Lucrurile abia atunci vor începe.www.riscograma.ro .textads-links{width:480px}.textads-links-item{padding:10px}.textads-links-item [...]
2010-12-07 06:16:48 | Raporteaza
Chiar daca a fost blocat domeniul – Wikileaks informatia poate fi regasita fara probleme la adresa 213.251.145.96/../
Sunt curios daca o sa mai publice ceva…
2010-12-07 10:11:56 | Raporteaza
1 l-au arestat si pe assange. de-abia acum vin lucruri interesante (sau nu
) pt ca
2 WikiLeaks founder Julian Assange has made it known that he’s prepared to unleash a vast reserve of government documents if he’s DETAINED on ANY charges, if the WikiLeaks Web site is shut down, or in the event that he himself is killed.
theatlanticwire../
2010-12-07 14:09:36 | Raporteaza
…cum de altfel vom afla si maine de la televiziunile de stiri din romania si peste o saptamana in comentarii aici
este uimitoare lipsa de flexibilitate in media romaneasca. toti is centrati exclusiv pe taierile in concedii maternale. foarte bine. si pensiile sunt enorm de importante. ok.
dar daca toata lumea e cu okii pe scandalul asta cu scurgeri tampoane si private( ca sa citez un expert vp), de ce ai nostri se misca mai incet ca okii mortului cand e vorba sa ne tina la curent?!?
romania de la televizor pare o vagauna plina de fapt divers, nu o tara ue
2010-12-07 14:27:16 | Raporteaza
@tx2: de ce ai nostri se misca mai incet ca okii mortului cand e vorba sa ne tina la curent?!?
Uite-așa, într-adins! Ca să putem spune că presa a fost ruinată de Băsescu, de criză, de încălzirea globală, de inversarea polilor magnetici ai Pământului, de gaura neagră de la colțul străzii… N-a sucombat pe mâna ei. Ea, săraca, era competentă, antitabloidă și onestă.
2010-12-07 14:55:36 | Raporteaza
niciunul din media nu s-a obosit sa citeasca wikileaks privitoare la romania
cica i-ar interesa numai date biometrice ale liderilor si ale emergentilor.
wikileaks va da mura in gura si voua va e frica sa accesati?
Reporting officers should include as much of the following information as possible when they have information relating to persons linked to Romania: office and organizational titles; names, position titles and other information on business cards; numbers of telephones, cell phones, pagers and faxes; compendia of contact information, such as telephone directories (in compact disc or electronic format if available) and e-mail listings; internet and intranet “handles”, internet e-mail addresses, web site identification-URLs; credit card account numbers; frequent flyer account numbers; work schedules, and other relevant biographical information.
CREDIT CARD ACCOUNT NUMBERS?!? ale lui base, geoana si vintu? lol
213.251.145.96/../
2010-12-07 15:37:55 | Raporteaza
tot in legatura cu romania ii mai intereseaza de ex
Telecommunications Infrastructure and Information Systems (INFR-5H). Current specifications, vulnerabilities, and capabilities of, and planned upgrades to, national telecommunications infrastructure and information systems, networks, and technologies used by civilian and military government authorities, including intelligence and security services. Plans and efforts to acquire US export-controlled telecommunications equipment and technology. Official and personal phone numbers, fax numbers, and e-mail addresses of principal civilian and military leaders.
213.251.145.96/../
acum intelegde ce o dadea la intors si al sucit si la invartit nea fumu. el poate ca a le- citit pe astea pe care NU LE COMENTEAZA NIMENI din media LA NOI. pana si laura cernahoschi e cea mai timida fata, ea a auzit ceva de date biometrice
2010-12-07 15:41:56 | Raporteaza
la noi toti sunt asa de destepti si de plictisiti pentru ca “oricum stiau” ce vrea un serviciu de informatii strain?
nu zic sa va apucati vounu de teoria chibritului, dar macar cu titlu …informativ puteati si voi sa informati corect publicul, nu sa ziceti ca pe baietii aia ii intereseaza date biometrice despre lideri si atat
2010-12-07 15:46:44 | Raporteaza
telegrama e din iunie 2009.
e interesanta nu atat pentru aspectele si detaliile legate de spionaj direct “care este”
si nu poate fi negat,
cat pentru ca daca iei punct cu pùnct inveti sa citesti la modul pragmatic romania
ce anume este relevant intr-o democratie, care sunt vulnerabilitatile romaniei ca democratie azi? dincolo de toata gargara politicienilor nostri
2010-12-07 16:18:48 | Raporteaza
luati de aici:
“Plans and programs to manage perceptions, including through media manipulation.”
confirma fara sa clipeasca faptul ca media romaneasca nu doar manipuleaza cand isi aduce aminte, ci ca exista planuri si programe in sensul asta.
(profesionistii americani cred ca sunt ultimii care ar introduce o teorie a conspiratiei ca model explicativ al media romanesti
dar vorbesc in clar de planuri si programe de manipulare si e suficient)
se aude, nea rogozanu, apologet de stanga al media clasice?
2010-12-07 16:38:04 | Raporteaza
@tx2:
WikiLeaks Attempts to Expose Palin’s Thoughts, Finds Nothing
Hacking Former Governor’s Brain Proves Fruitless
2010-12-07 16:40:11 | Raporteaza
@tx2: Cand ai dovada ca in Romania exista un plan, pentru orice nu conteaza, tu tot nemultumit esti!
2010-12-07 16:46:06 | Raporteaza
etc etc (numa si numa chestii pe care “le stiau deja” plictisitii, dar concis exprimate, un fel de indreptar pentru orice bun student la stiinte politice
sau pentru orice tip pentru care luciditatea e un cuvant care inca are semnificatie)
curaj, domle, se poate consulta si nu va ia nimeni gatul ca cititi
2010-12-07 16:46:10 | Raporteaza
@tx2: Pentru stiinte politice ai gresit blogul amice!
Eu chiar ca le stiu pe toate dar nu le spun ca dupa aia nu mai ma pun astia consul nicaieri!
2010-12-07 16:49:16 | Raporteaza
palin – de ce as fi nemultumit?
am doar ocazia sa invat ceva nou. sper ca romanii, putini multi nu conteaza, sa urlam mai putin sau sa ne aratam ingretosati mai putin, si sa invatam din si de la cele mai bune surse
2010-12-07 16:53:35 | Raporteaza
orisicum, odata ce-a iesit nu mai poate fi intoarsa. telegrama in cestiune va deveni- la pariu
– material de studiu didactic la facultati, la st politice, la sociologie, la istorie. la noi, da. cat poa sa dureze socul initial?
o saptamana, hai o luna maxim
2010-12-07 17:14:16 | Raporteaza
Pb stimate domn este ca democratia asa cum o stim noi este demult depasita de tot soiul de noi provocari. Si mai grava pb este ca de loviturile pe care si le ea profita niste sisteme dintre cele mai autentic-involuate care prin totala lipsa de transparenta care le asigura functionarea incep sa aiba aerul cum ca nici usturoi nu mananca, nici gura nu le miroase. Democratia se prebasuste din interior si inevitabil devine limitata sau incape pe mainile unor nepriceputi “elitele” alea, produse politice foarte similare cu dl Wikileaks. Astia sunt adaptati iesakt la netransparenta s astia bantuie toate cabinetele democratice.
. Ca exemplu cautati ce s-a publicat in Romania din arhiva Foreign Office britanic din perioada Primaverii de la Praga. faceti un exercitiu de imaginatie si vetir ealiza ca i forma bruta ceea ce transmiteau cei de la ambasada britanica la Londra despre N. ceausecu trebuie sa fi semanat cu cartacterizarile brutale si defel surprinzatoare facute liderilor lumii in telegramele wikileaks. Cat despre superioaritatea americana, nu stiu ce sa zic. Sa vina din obsesia pt marketing sau din senzatia ca au de-a face cu niste trepadusi pe-aici catodata pe care nu pot conta decat cand acestia se tezesc avand un interes. Ati vazut ce buluc e in Irak pe reconstructie? Ar fi interesant de aflat cum s-au gasit chinezii mari mineri in Afganistan in conditiile in care aoclo mor altii? Presupun ca nenea wikileaky n-o sa ne spuna asta. Urmeaza resuscitarea lui Madoff in telegramele cu bancile sunt de vina!
Cat despre adevaruri absolute, sa fim seriosi noi aflam de-acolo ce banuiam si da ne tine mintea ocupata treaba asta.
Ca occidentul ala la care ne-am raportat mereu nu mai da unul dupa altul vedem binisor. UE si SUA nu se-ntelege nici pe pb Chinei nici a Rusiei. Pb e ca in Ue exosista astefel de neintelegeri. Nemtii fac afacerea, italienii fac u ciubuc, iar francezii se falesc ca-s America Europei. Au avut merue obsesia asta legata de americani. Nu stiu daca doar diplomatia americana se ocupa cu chestii dina stea slaba “caractezrizari integrale de personaje”. Cica s-ar ocupa toti, francezii dixit, dar la declasificarile de dupa 30 de ani, rezulat documente prelucrate
2010-12-07 18:10:46 | Raporteaza
mai degraba merge Holiday in Cambodia a celor de la DK
2010-12-07 18:44:56 | Raporteaza
oare… care este posibilitatea ca tot mega-scandalul Wikileaks sa fie o masinatie a SUA (prin CIA, spre exemplu), pentru a ne pregati pentru o viitoare masura de cenzura, pe internet? le serveste motivul perfect, ca doar asa este protejata siguranta nationala, pacea internationala, bla-bla. Fiindca, pana acum, au adus dovezi pentru lucruri care se deduceau logic, nimic prea spectaculos. Doar o teorie…
2010-12-08 21:21:06 | Raporteaza
Un lucru este clar.Mitul celor 300 se clatina.Nu sunt chiar invincibili cei care conduc lumea si au creat aceasta noua ordine.Din pacate ,mutimea care asista la stergerea natiunilor indiferenta si numai in concurenta consumista ,habar nu are de urmari.Caci,va urma…
2010-12-09 18:36:17 | Raporteaza