![]() | Fericirea e gratisvezi toate articolele de Alexandra Bădicioiu18 Jan 2010 la 19:56 20 comentarii 1136 vizualizari. |
Am în draft două texte: despre decesul presei anunţat chiar de muribund şi despre singurătatea care ne mână pe reţelele sociale.
Dar înainte de a le termina, îl scriu pe cel de faţă (care este, de fapt, o întrebare). Fiind cea mai nefericită zi din an, am zis să ne punem contra. Aşa că am dat startul, azi, pe Realitatea.net, la anti-deprimare, încercând să ne apropiem de o chestie care a devenit aproape tabu.
Fericire. Printre apocalipse şi certuri mici, tema se arată rar. Pe de o parte, este de înţeles, momentul – criză, pandemie, cutremure – cere o anumită evlavie. Pe de altă parte, mai este stânjeneala – tema asta ţinea, acum mii de ani, de filozofi şi poeţi, iar acum s-a înconjurat, nu se ştie cum, de un cerc al naivităţii. Mai mult decât despre altele, scrii despre ea cu teama de a nu atinge coardele clişeului. (Dar, până la urmă, nu ai cum să le eviţi)
Şi dacă, totuşi, încerci să o invoci, măcar pentru că nu te-ai mai gândit de mult la asta, sau pentru curiozitatea experimentului, primul lucru care răsună în gol, pe o voce de elf răguşit, e „fericirea e un pitic ce dansează”. Fericirea e un lucru mic. Fericirea nu e universal valabilă.
Aşa că, atunci când mă blochez, mă întorc la cel care le ştie pe toate, e vorba de Seinfeld, bineînţeles.
„People get this impression of happy from soft-drink commercials. You see these people in soft-drink commercials, they’re literally airborne. You’re thinking, “If that makes them feel that good, how can I feel good — I’m still just walking on the ground.” Spiking a volleyball, that’s happy. Getting a jet-ski six feet off the top of a wave….”.
Sau.
„The thing about life that no one can believe is that what we’re doing is actually it. When you’re a kid, you look forward to it. The point is not that youth is wasted on the young, but that everything is wasted on everyone. We’ll be in heaven going, “If I just had the right robe, I think I’d be happy. I just feel this one is too big and I look ridiculous.”
Din asta se înţelege oarecum că fericirea nu stă în detalii. Şi, mai ales, e gratis.
Ceea ce, pentru copii e clar, de la început: “Tata când e fericit se uită la televizor şi miroase florile din ghiveci”.
E vorba de experienţa care se acumulează după, până la urmă. Şi, în ciuda sau cu ajutorul ei, de capacitatea celulelor de a se bucura.
Mai mult, după cum spuneam, aici.
Voi când sunteţi fericiţi?
Etichete: fericire


Ciprian Domnişoru azi la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 19 May la 15:22 |
La Cluj se dă bătălia simbolică cu ultima redută a regimului Băsescu. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 19 May la 14:05 |
Am citit cu mare întîrziere Spovedanie la Tanacu şi Cartea [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 13:53 |
Motanul de partid a apucat de l-a încoţopenit pe marchizul de Carabas, într-un sector al [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 19 May la 08:49 |
Cazul Laurei Codruta Kovezi e special. Nu ea, ci reactiile la acuzatiile de plagiat aduse de GIP la [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 04:47 |
Dacă, în vremea regimului democratic al lui Iliescu, un fost consilier al președintelui [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 19 May la 00:54 |
Chiar nu mai e nimic bun de copiat în ţara asta?
Poţi să-l înţelegi până la un punct pe [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 18 May la 17:49 |
Unul din motivele pentru care Băsescu ar trebui suspendat este faptul că ignoră moratoriul impus [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 18 May la 12:20 |
Cele aproximativ 250 de hectare de teren din Dealul Lombului – cea mai mare suprafață compactă [ citeste mai departe ]
Ionel Blănculescu 18 May la 11:49 |
Cost of Greek exit from euro put at $1tn
UK government making urgent preparations to cope with the [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 17 May la 19:59 |
Glumeam cu colegii de redacţie la auzul năzbîtiilor gen "Napoleon Săvescu", cum că dacii au [ citeste mai departe ]
Dan Duca 17 May la 18:44 |
După articolul de pe VoxPublica de ieri, privind declaraţiile sale ambigue de la [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 17 May la 18:40 |
Întors la birou, după mai multe săptămâni de vacanță, găsesc și o scrisoare expediată [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 17 May la 16:00 |
În timp ce Victor Ponta citeşte cu atenție CV-uri de miniştri pentru Educație, Vasile Cepoi de [ citeste mai departe ]
| 1Este usor sa depistezi cine sunt suporterii guvernului GRIVCO. Unul este chiar autorul acestui articol plin de minciuni si exagerari. Daca guvernul GRIVCO va continua atunci vom putea concede ca securitatea... | ||
| 2@-rk-: Auzi, nu te supara, dar ai sarit aiurea! Cretan are dreptate, l-a amendat pe inginer Ciutacu, care nu stie formula debitului. Unde la numitor e o unitate de timp. mc/s; l/h; t/luna etc. Atat.... | ||
| 3Orice om normal va accepta ca Ponta este un porc norocos. Este liber si a obtinut titluri nemeritate. Dealtfel comportamnetul sau general nu confirma hirtiile si titlurile pe care le mentioneaza in CV.... | ||
| 4@Dan G.: Asta e vechea problema a prostilor: astia ori cred ceva ptr. ca e pe tot stâlpul propagandei, ori, cam tot atat de des, nu cred acel ceva ptr. ca e pe tot stâlpul propagandei. Si in privinta asta,... | ||
| 5"Nici măcar în România de azi nu mai poţi lua bacalaureatul dacă nu ştii că debitele se măsoară în metri cubi pe secundă (sau minut sau oră sau an sau secol sau orice altă unitate care exprimă timpul)... | ||
| 6@Dan G. da, am ratat ocazia vietii mele sa fac corporate affairs pentru firme de armament si firme care pompeaza chimicale... | ||
| Mihai Goţiu 10475 citiri |
| Costi Rogozanu 9698 citiri |
| Cristian Teodorescu 8657 citiri |
| Constantin Creţan 5712 citiri |
| Dan Duca 4177 citiri |
| Ciprian Domnişoru 3768 citiri |
| Alin Fumurescu 3101 citiri |
| Dorin Tudoran 2279 citiri |
| Ciprian Şiulea 2259 citiri |
| Cristian Bândea 2040 citiri |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 6 postari |
| Constantin Creţan 6 postari |
| Ciprian Domnişoru 4 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Alin Fumurescu 2 postari |
| Dorin Tudoran 2 postari |
| Marius Cosmeanu o postare |
| Mihai Goţiu 61814 citiri |
| Cristian Teodorescu 38527 citiri |
| Costi Rogozanu 37612 citiri |
| Alin Fumurescu 17034 citiri |
| Ciprian Domnişoru 16699 citiri |
| Viorel Dobran 13143 citiri |
| Dan Duca 12401 citiri |
| Constantin Creţan 11611 citiri |
| Dorin Tudoran 8454 citiri |
| Iulian Leca 7863 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Cristian Teodorescu 28 postari |
| Constantin Creţan 11 postari |
| Alin Fumurescu 10 postari |
| Dan Duca 9 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Viorel Dobran 8 postari |
| Dorin Tudoran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
@Alexandara Badicioiu
Draga Andra,
ca sa urmez stilul citatelor din seriale, de mult nu mi s-a ridicat o minge atit de sus la fileul citatelor.
In mod clar, cea mai buna reteta pentru fericirea cotidiana vine din Twin Peaks.
Zice agentul Cooper:
“I’m gonna let you in on a little secret. Every day, once a day, give yourself a present. Don’t plan it, don’t wait for it, just…let it happen. Could be a new shirt at the men’s store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee.”
2010-01-18 20:08:36 | Raporteaza
Andra,
o intrebare prea grea pentru o zi de luni.
Ia-i mai usor si nu crede prea mult in conversatiile cu cititorii;
un sfat (sper bun) de la un pesimist cinic nu foarte fericit
2010-01-18 20:21:49 | Raporteaza
un mare psiho-terapist spunea: “Fericirea este sentimentul pe care il simte o persoana inteleapta, atunci cand este multumita.” eu cred ca avea mare dreptate.
2010-01-18 20:32:01 | Raporteaza
Eu sunt fericit tot timpul. Nefiind o stare de spirit, ci mai degraba o constientizare a tabloului de ansamblu, o hotarare cotidiana, fericirea nu oscileaza. Cu bucuria e mai greu…
Ma rog, unii ar pune semnul egal intre cele doua. Ceea ce nu e tocmai corect…
2010-01-18 20:43:47 | Raporteaza
Mihnea, Twin Peaks se cerea langa Seinfeld neaparat
multumesc de citat
Pang, e cea mai deprimanta luni, asa ca ce se poate intampla?
)
un roman din italia, daca citesc de doua ori, ii dau si eu dreptate
Florin – la mine e invers. Bucuria constanta, fericirea variabila. Nu, nu se pune egal
2010-01-18 20:59:05 | Raporteaza
In cazul in care fericirea nu e o constanta(unii sunt norocosi daca sunt asa:) ), atunci “micile placeri ale vietii” pot fi de mare folos
.
.
Totul e sa fii atent in jur, la lucrurile bune, desigur.
Azi de expl venind de la munca (si cu totii stim cat de vesela e lumea cand se intoarce de la munca, obosita si stresata…), in statia de bus am vazut o fetita care statea cu gura cascata, sa poata”gusta” fulgii de zapada care incepusera sa cada
Nice…(cel putin pt mine) :
2010-01-18 21:09:48 | Raporteaza
…in lucrurile mici, de zi cu zi. Fara ele, nu le-as putea observa nici pe cele mari aducatoare de bucurie.
2010-01-18 21:45:07 | Raporteaza
Virgilius, george, deci tine de atentie pana la urma. si de ochi buni
2010-01-18 21:52:17 | Raporteaza
“fericirea nu stă în detalii.” sa scrii mai mult, ca scrii bine
2010-01-18 21:53:21 | Raporteaza
@Mihnea Bostina: Mihnea pe zi ce trece apreciez tot mai tare pozitiile tale
Este citatul din Twin Peaks pe care il dau constant cand vine vorba de reducerea stresului, si gasirea linistei zilnice, de cand am vazut serialul. Si chiar are efect, daca o faci cu adevarat.
2010-01-18 21:53:44 | Raporteaza
arerea mea e ca fericirea este gratis numai in anumite optiuni pe care le activezi.Daca ai salariu care sa te multumeasca atunci esti fericit pe gratis.Daca nu nu
2010-01-18 22:07:00 | Raporteaza
@Alexandra Bădicioiu: Da! sa o recunoastem si sa o pretuim…nu sa o asteptam pe aia mare, ca va trece fara sa stim..
2010-01-18 22:18:40 | Raporteaza
@BogdyAR:
Pe vremea cind video-urile
erau un vis prea indepartat
pentru unii dintre noi
(aceiasi care fugeau spre casa simbata seara
ca sa nu piarda vreun episod)
se facea haz pe seama japonezilor care,
se zicea cu mindretea mistocar-nationala,
faceau seminarii pornind de la capodopera de cursa lunga a lui Lynch.
Ei bine, cum ma bucur ca ai observat si tu, sint lucruri de invatat acolo.
Iar faptul ca noi (inclusiv eu) rideam la vremea aia de unii care o faceau organizat nu inseamna decit ca un lucru:
se zice ca nu invatam pina cind dam cu capul de pragul de sus.
Dar, vai! pentru unii pragul e atit de sus, incit nu doar ca nu se vor lovi niciodata de el, dar nici nu il vad!
2010-01-18 22:24:53 | Raporteaza
Da,
In mod sigur, fericirea nu e o tema a presei. Oamenii ca subiect de presa nu sunt prezentanti ca fiind in cautarea fericirii ci mai mult ca luptand pentru supravietuire.
Aceasta abordare nu e de criticat. Capitalismul e obositor si pentru cei mai multi oameni ofera “a lot of stress” si ceva mijloace de subzistenta.
Fericirea inseamna ceva mai mult. Nu numai sa te multumesti ca ai avut si luna asta bani de facturi, si ca nu ai murit de foame sau nu te-a parasit cel care iti este alaturi…
In mod normal, daca societatea ar fi una evoluata, omul si-ar depasi aceste preocupari primare (grija facturilor sa spunem) si atunci (poate) presa ar face un pas inainte in a prezenta oamenii ca fiind in cautarea fericirii sau a unei stari spirituale superioare. Dar asta e binenteles o utopie.
Pana la urma e penibil ca, desi societatea umana a atins noi culmi, din punct de vedere tehnologic, tema presei e supravietuirea si exista mari zone pe glob (inclusiv Romania) unde mancarea e o problema.
2010-01-18 22:36:51 | Raporteaza
Da,
In mod sigur, fericirea nu e o tema a presei. Oamenii ca subiect de presa nu sunt prezentanti ca fiind in cautarea fericirii ci mai mult ca luptand pentru supravietuire.
Aceasta abordare nu e de criticat. Capitalismul e obositor si pentru cei mai multi oameni ofera “a lot of stress” si ceva mijloace de subzistenta.
Fericirea inseamna ceva mai mult. Nu numai sa te multumesti ca ai avut si luna asta bani de facturi, si ca nu ai murit de foame sau nu te-a parasit cel care iti este alaturi…
In mod normal, daca societatea ar fi una evoluata, omul si-ar depasi aceste preocupari primare (grija facturilor sa spunem) si atunci (poate) presa ar face un pas inainte in a prezenta oamenii ca fiind in cautarea fericirii sau a unei stari spirituale superioare. Dar asta e binenteles o utopie.
Pana la urma e penibil ca, desi societatea umana a atins noi culmi, din punct de vedere tehnologic, tema presei e supravietuirea si exista mari zone pe glob (inclusiv Romania) unde mancarea e o problema..
2010-01-18 22:37:22 | Raporteaza
Yup, of course!
2010-01-19 00:04:07 | Raporteaza
pai cam asta ar fi: sa observi ca baiatu’ asta, Bostina,
e gata sa cada pe “coardele…”
2010-01-19 02:54:44 | Raporteaza
exilat, a fost de ajuns o propozitie, ha?
Daca nu ai fost ironic, multumesc. Daca ai fost, tot la fel 
valentin aleologu, dupa cum am spus: nu se pune egal, nu.
george, da. capacitatea de a o recunoaste, la asta m-am referit si eu
Cris, e mai mult decat multumire, bineinteles. Pe de alta parte, eu nu cred ca sta in motiv.
2010-01-19 11:06:34 | Raporteaza
Fericirea este, cred, cea mai personala, intima, subiectiva si … egoista stare.
Poate rivaliza, eventual, doar cu “sperantza”.
2010-01-19 18:10:25 | Raporteaza
@Alexandra Bădicioiu:
da, tine de atentie si de dorinta de a “vedea” ce e in jurul tau
2010-01-19 20:39:51 | Raporteaza