![]() | Mesaj de la un nimeni către domnul Emil Boc: trebuie să dansați și cu noivezi toate articolele de Paul Vîrvea12 Apr 2011 la 18:17 33 comentarii 1200 vizualizari. |
Premierul Emil Boc a justificat, marţi, decizia recentă a Guvernului de a suplimenta fondurile alocate bisericilor prin faptul că şi acestea trebuie sprijinite şi că, fără credinţă în Dumnezeu, nimeni din România nu poate face nimic, potrivit Mediafax.
“Eu cred că şi bisericile trebuie sprijinite în România. Fără credinţă în Dumnezeu, nici dumneavoastră şi nimeni din ţara asta nu poate face nimic”, a spus Boc, întrebat de jurnalişti care este motivul pentru care Guvernul a suplimentat fondurile alocate unităţilor de cult.
Articolul, aici.
Sunt un nimeni din țara asta, profund jignit de această afirmație, pe care o consider visceralmente anacronică și care vă descalifică – moral (!!! – da, morala nu e un apanaj bisericesc!) – din calitatea de administrator al unui stat european de drept.
Credința în Dumnezeu – care pentru mine este obiect de observație individuală – nu se face cu bani, în umila-mi opinie de agnostic (confirmată de respectabili practicanți ai acestui sport gnoseologic), ci cu ceva gratis – credință, pur și simplu.
Vă asigur că aveți contribuabili la bugetul administrat de dumneavoastră care pot face ceva în țara asta fără credință în Dumnezeu. Contribuabili în fața cărora ar trebui să justificați mai pertinent și mai puțin hilar motivele pentru care Secretariatul de Stat al Guvernului finanțează cultele.
Îi rog pe toți cei care au să-i transmită premierului creștin-democrabil (!) un mesaj asemănător să-și argumenteze opinia aici – la fel, și pe cei care subscriu la teza teocrată a șefului guvernului României în anul 2011. Eu, unul, mă declar consternat de argument și dau cu un ignorant de ”wtf”, domnului Boc. Acesta ar cam trebui să danseze.
Etichete: Boc, cretinii dracului, Hocico, Muzica, separare dintre stat si biserica


Mihai Goţiu azi la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 19 May la 15:22 |
La Cluj se dă bătălia simbolică cu ultima redută a regimului Băsescu. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 19 May la 14:05 |
Am citit cu mare întîrziere Spovedanie la Tanacu şi Cartea [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 13:53 |
Motanul de partid a apucat de l-a încoţopenit pe marchizul de Carabas, într-un sector al [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 19 May la 08:49 |
Cazul Laurei Codruta Kovezi e special. Nu ea, ci reactiile la acuzatiile de plagiat aduse de GIP la [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 04:47 |
Dacă, în vremea regimului democratic al lui Iliescu, un fost consilier al președintelui [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 19 May la 00:54 |
Chiar nu mai e nimic bun de copiat în ţara asta?
Poţi să-l înţelegi până la un punct pe [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 18 May la 17:49 |
Unul din motivele pentru care Băsescu ar trebui suspendat este faptul că ignoră moratoriul impus [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 18 May la 12:20 |
Cele aproximativ 250 de hectare de teren din Dealul Lombului – cea mai mare suprafață compactă [ citeste mai departe ]
Ionel Blănculescu 18 May la 11:49 |
Cost of Greek exit from euro put at $1tn
UK government making urgent preparations to cope with the [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 17 May la 19:59 |
Glumeam cu colegii de redacţie la auzul năzbîtiilor gen "Napoleon Săvescu", cum că dacii au [ citeste mai departe ]
Dan Duca 17 May la 18:44 |
După articolul de pe VoxPublica de ieri, privind declaraţiile sale ambigue de la [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 17 May la 18:40 |
Întors la birou, după mai multe săptămâni de vacanță, găsesc și o scrisoare expediată [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 17 May la 16:00 |
În timp ce Victor Ponta citeşte cu atenție CV-uri de miniştri pentru Educație, Vasile Cepoi de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 17 May la 10:45 |
Pedeleului îi face bine la moral că se repede la puterea asta nouă. Iar cetăţeanul se simte mai [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 17 May la 10:16 |
Pentru a înțelege rostul întrebării (pentru cei care nu sunt clujeni) : Emil Boc este unul [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 17 May la 02:12 |
… n-am gasit alta rima pentru a va starni, cat de cat, interesul. E vara, indignarea oamenilor a [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 16 May la 20:11 |
Am fost la RoNewMedia. Raiul corporate-geek sau corporate pur şi simplu. Unii vorbesc ca la CC al [ citeste mai departe ]
Cristian Bândea 16 May la 18:50 |
Premierul Victor Ponta a anunțat astăzi, la RoNewMedia, că România nu poate ratifica un tratat [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 16 May la 18:14 |
Domnule Președinte al Academiei Române,
Nu am crezut că veți da curs cererii premierului de a [ citeste mai departe ]
Marius Cosmeanu 16 May la 17:28 |
Humanitas a publicat săptămâna trecută traducerea volumului de desene Le [ citeste mai departe ]
| 1Zlaba analiza, dle Gotiu. Si impartiala ca cianura ;) "Departe de mine gândul de a-i pune la zid pe aceștia" Vaaai, dar nici nu se pune problema ca sa fiti banuit de ceva nelalocul lui. Dvoastra doar... | ||
| 2f corect articolul! Scumpa Romanie, iti plang de mila cu astfel de conducatori ....... | ||
| 3Sinteti tare harnic, dle Teodorescu. Harnic in a pastisa tot felul de scriitori, pe spusele poetului "nu laudindu-te pe tine/lustrindu-se pe el". Dar vad ca mergeti in adincuri: de la ultimul fanariot... | ||
| 4Pan la urma de ce se "scumpesc" gazele ? Ce castiga romanul si Romania din "scumpirea" asta a gazelor ? Sau sunt niste ghertzoi de-i lui Gittenstein care vor sa pape mai mult si sa faca burta mare... | ||
| 5'telectualii sunt scuipatori , lingatori , cit de cit obiectivi si neimplicati deloc ! Intilnim cazuri cind 'telectualul scuipa unde a lins si invers ! SCIIIIRBOS NU ! ? ? Dupa mine , repet : dupa... | ||
| 6@C.TEODORESCU.....rugati-va sa mai ramana ...altfel ce va faceti ...pe cine mai scuipati ? Cum mai afla lumea de voi ...intelectuali scuipatori !... | ||
| Cristian Teodorescu 10149 citiri |
| Mihai Goţiu 9796 citiri |
| Costi Rogozanu 9477 citiri |
| Constantin Creţan 5629 citiri |
| Dan Duca 4562 citiri |
| Ciprian Domnişoru 3768 citiri |
| Alin Fumurescu 3122 citiri |
| Dorin Tudoran 2253 citiri |
| Iulian Leca 2235 citiri |
| Ciprian Şiulea 2191 citiri |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 6 postari |
| Mihai Goţiu 6 postari |
| Cristian Teodorescu 6 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Alin Fumurescu 2 postari |
| Dorin Tudoran 2 postari |
| riscograma.ro o postare |
| Mihai Goţiu 60349 citiri |
| Cristian Teodorescu 38137 citiri |
| Costi Rogozanu 36619 citiri |
| Alin Fumurescu 17022 citiri |
| Ciprian Domnişoru 16574 citiri |
| Viorel Dobran 13138 citiri |
| Dan Duca 12385 citiri |
| Constantin Creţan 10973 citiri |
| Dorin Tudoran 9016 citiri |
| Iulian Leca 7851 citiri |
| Mihai Goţiu 30 postari |
| Costi Rogozanu 27 postari |
| Cristian Teodorescu 27 postari |
| Alin Fumurescu 10 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Dan Duca 9 postari |
| Viorel Dobran 8 postari |
| Ciprian Domnişoru 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
HOCICO!
RESPECT!
Si ai dreptate si cu restul.
2011-04-12 18:23:58 | Raporteaza
misto articol, bine scris, desi nu sunt de acord cu tine (in privinta credintei), “inteligenta” lui boc e fenomenala… salutari
2011-04-12 18:30:42 | Raporteaza
Dormi linistit, BOR vegheaza pentru tine!
2011-04-12 18:39:30 | Raporteaza
mie mi se pare o idee buna pana la urma.
macar falimenteaza tara mai repede si o sa fie musai gasitu’ unei solutii.
2011-04-12 18:56:14 | Raporteaza
Aici ar trebuie sa fie un fel de Huoooooooo Boc! Nu ma chinui sa argumentez, asa cum nici el nu-si argumenteaza faptele si declaratiile in fata celor care tin pe linia pe plutire statul prin impozitele platite. Multa UE Boc, multa, pana ti se umple gura!
2011-04-12 19:10:59 | Raporteaza
“Credinta… se face… cu credinta, pur si simplu.”
Adanc. Plus ideea – sa o denumim visceralmente anacronică? – ca-credinta s-ar “face”, si nu oricum, ci pur si simplu.
2011-04-12 19:32:11 | Raporteaza
Pai poate pregateste si el terenul pentru trecerea oficiala la crestin-democratie, cu tot ce ar trebui ea sa implice:
contributors.ro../
Asa ca ma astept si la alte comentarii din care sa reiasa clar cat sunt de crestini actualii guvernanti. Si la alte articole mieroase cum e cel citat, care sa incerce apa cu degetul despre ce ar trebui sa faca PDL ca sa impuna “valorile traditiei crestine” si ce organizatii crestine ar mai trebui sa finanteze ca sa salveze natia asta care s-a dedulcit cu inconstienta la secularism.
2011-04-12 19:34:28 | Raporteaza
De data asta trebuie sa fiu de acord cu autorul articolului. Declaratia lui Boc, care este o evidenta declaratie politica, nu este demna de un prim ministru al unui stat de drept. Biserica sa-si vada de enoriasii ei si sa autofinanteze daca vrea sa se indentifice ca o institutie de asistenta sociala.
Si.. D-le Boc, lasati-ne pe noi sa decidem daca intr-adevar putem face ceva fara credinta in D-zeu ! N-avem nevoie de sugestiile dvs., in cazul de fata !
2011-04-12 19:49:09 | Raporteaza
La naiba, a inceput campania electorala.
Wtf, ateii ar tb sa fie mai organizati ca sa-si poata vinde voturile.
Si inainte sa sariti la mine, ungurii chiar asta fac.
2011-04-12 20:01:36 | Raporteaza
Tovarasu Virvea ca de obicei frustrarile de ateu va dau de gol de fiecare data. Adica daca dumneata esti ateu inseamna ca Guvernul nu trebuie sa sustina biserica nu? Nu conteaza restul romanilor care sunt ortodocsi?
Dar de exemplu daca nu sunt fan al fotbalului e ok ca banii mei sa mearga in constructia stadionului Lia Manoliu? Aici nu ne mai inflamam sau doar daca e caz de religie ne sare tandara?
Din pacate pentru dumneata banii aia s-au dus la biserica tinand cont de credinta majoritatii romanilor care e totusi covarsitoare la fel cum banii pentru stadion s-au dus datorita majoritatii celor pasionati de fotbal!
Si totusi dumneata mai ai inca o speranta sa traiesti in statul laic ateist pe care il visezi: Coreea de Nord primeste emigranti
)))
2011-04-12 20:10:59 | Raporteaza
“Fără credinţă în Dumnezeu, nici dumneavoastră şi nimeni din ţara asta nu poate face nimic”, a spus primul avorton al tarii.
Se pregateste de alegeri si vrea sa atraga pe securistul Daniel sa faca propaganda in biserici javrelor portocalii.
Sa-i dea dumnezeu avortonului ce ii doresc eu si o sa-l manince dracii.
2011-04-12 20:14:29 | Raporteaza
sE ROAGA PENTRU IERTAREA PACATELOR!
2011-04-12 20:58:34 | Raporteaza
Nici eu nu sunt de acord cu acest mariaj din interes BOR – politicienii romani, dar domnul Varvea are ochelari de cal.
Din cate articole ai scris pe platforma asta toate au ca subiect “BOR && asociatii”. Frate, tu nu mai ai si alt subiect de reflectie?
Apropo, …..tu si Cernea.
2011-04-12 21:10:27 | Raporteaza
@Gica: ai impresia ca ai facut o subtila ironie de ne-ai dat pe spate. de fapt, n-ai reusit decat sa ne demonstrezi nivelul de cunostinte. ai fi putut da ca exemplu de stat laic cam orice tara din vest. ai fi putut spune franta, spania, germania, olanda..danemarca, norvegia sau suedia.
coreea de nord, insa, este o dictatura totalitara. in coreea de nord, religie este statul si mantuitor – kim il jong. de fapt el este doar secretar general al partidului, seful suprem al statului este tatal sau care este insa mort de vreo 20 de ani. practic au tatal si fiul, le mai lipseste inca unu si au o Sfanta Treime. ce incercai sa demonstrezi cu exemplul tau?
si nu, nu are nicio importanta ce religie urmeaza majoritatea romanilor. un stat laic nu da bani publici bisericilor. n-ai decat sa te duci si sa-ti versi salariu lunar in cutia milei caci pe popa il costa mult asigurarea la maseratti. da nu iei bani publici ca sa finantezi biserici pt ca ‘majoritatea romanilor” subscriu ideologiei respectivela fel cum nu conteaza carei ideologii politice subscrie majoritatea romanilor – statul nu finanteaza de la buget partidul politic cel mai popular in alegeri
2011-04-12 21:30:10 | Raporteaza
Nu va e clar ca incepe campania electorala. De acum incolo o sa mai vedeti destule asemenea activitati.
2011-04-12 21:52:07 | Raporteaza
Tovarasu Alex, ironia a fost la obiect, tovarasu Varvea prin ura cu care se manifesta la adresa religiei nu poate fi multumit intr-un stat din Europa de Vest, el probabil isi doreste sa vada bisericile demolate si credinciosii marginalizati … asa ceva se intalneste doar intr-o tara comunista
Cat despre majoritate dragul meu se pare ca nu cunosti unul dintre fundamentele democratiei: majoritatea decide! In orice privinta. In momentul in care minoritatea ajunge sa decida in dauna majoritatii ne intoarcem in dictatura. Cat despre nivelul meu de cunostiinte cred ca nu esti tu in masura sa apreciezi.
))
Tipic oricarui ateu, i se pare ca daca nu crede in nimic neuronul ala singular i s-ar inmulti subit
2011-04-12 21:55:13 | Raporteaza
Continua traditia furtului organizat din bani publici tocmai de catre cei care pretind, in mod evident fals, ca-l protejeaza.
Nimicul premier de azi e doar inca un nume pe lista imbecililor propulsati in demnitati de care acesti nuli n-ar avea voie sa se apropie la mai putin de un kilometru.
Catastrofele ambulante care ocupa de 70 de ani palatele politice impiedica dezvoltarea normala a societatii, rasturnand grosolan si sfidator orice norma de bun-simt si normalitate.
2011-04-12 22:20:17 | Raporteaza
pdistii-acele creaturi inumane
2011-04-12 22:37:11 | Raporteaza
@@Alex
nu traim intr-o democratie ci intr-o republica. Si nici SUA nu sunt o democratie, desi le place sa se pacaleasca singuri.
giorno24.blogsp../
2011-04-12 23:09:49 | Raporteaza
mac gregor,
Exista pe youtube si o copie subtitrata in romana:
youtu.be/fYsmlm../
2011-04-13 02:20:14 | Raporteaza
@ @Alex 2011-04-12 21:55:13
- defineste ura
- exemplifica prin citate cum isi manifesta autorul asa-zisa ura la adresa religiei
- argumenteaza pe ce anume iti intemeiezi supozitiile despre ce isi doreste autorul (sau orice alta persoana de pe planeta, for that matter)
- explica de ce ii atribui cuvantul “ateu” cand el insusi a specificat “agnostic” (rea-vointa sau ignoranta, niciuna nu este demna de un adevarat apologet al religiei majoritatii precum dumneata.)
Cand ai terminat cu acestea, poti sa explici conform carei statistici ai decretat o majoritatea iubitoare de fotbal in Romania. Dupa ce dai si aceasta referinta (btw, infiorator de proasta comparatia), expune punctual si argumentat de ce presupui ca stii ce isi doreste majoritatea crestin-ortodoxa a romanilor cu privire la fondurile alocate BOR. Eventual, daca discuti cu dumnezeul tau, roaga-l sa te ajute si vezi ce iese.
Toate cele bune! Succes!
2011-04-13 05:30:28 | Raporteaza
Popandaul asta s-a trezit din hibernare si a iesit din nou la soare . Ar trebui sa se ia de manuta cu remus cernea , amandoi sunt deja dubiosi .
2011-04-13 05:37:07 | Raporteaza
[...] Mesaj de la un nimeni către domnul Emil Boc: trebuie să dansați și cu noi / Paul Vîrvea [...]
2011-04-13 09:20:45 | Raporteaza
D`aia e frumoasa democratia…un fost fruntas utecist face propaganda credintei, in lipsa de argumente pentru buna guvernare prestata. Caminele culturale sunt bune, pentru ca pot organiza botezuri, nunti si parastase. Apropo, in Franta tocmai s-a dat prima amenda pentru port ilegal de niqab.
2011-04-13 09:58:37 | Raporteaza
Jenant, domnule Boc, jenant PDL! Minoritarii agnostici din Romania, printre care ma numar, sunt inca ignorati cu lejeritate. De fapt Boc isi da seama ca biserica are putere in Romania si da cezarului ce e al cezarului…cumpara voturi indirect respectand ordinele din PDL. Daca nu ar face asta, ar fi schimbat rapid.
2011-04-13 11:07:24 | Raporteaza
Interesant.Stiind ca la noi credinta este un dat de la stramosi, poate fi folosita pentru a manipula pe cei multi. Cei care nu urmaresc decat interesul personal si ii duce mintea un pic pot folosi cu succes aceasta strategie fara sa mai faca nici un efort pentru alte scenarii populiste.Acest lucru a functionat dintotdeauna.
2011-04-13 12:22:30 | Raporteaza
Sunt si eu un nimeni ateu care am facut destule lucruri bune in viata asta fara ajutorului vreunui zeu imaginar.
Deja e din ce in ce mai transparenta obedienta slugarnica cu care pupa poala BOR acest personaj de opera bufa numit Boc
Azi maine, in declaratia unica 112 pe langa CAS si restul taxelor vom avea si rubrica “BOR” , sa fim furati direct si pe fata
Iar majoritatea aia fantasmagorica de 87% ortodocsi este scoasa din incompetenta crasa a celor care fac recensaminte, sau, mai bine zis, din interesul unora sa iasa anumite rezultate la acele chestionare
Sa faca si astia ca pocaitii, sa dea fiecare din proprie initiativa si sa vedeti ce brusc scade procentul de la 87 la maxim 10
2011-04-13 12:36:33 | Raporteaza
@Ovidiu R.:
Si eu fac parte din minoritatea agnostica din Romania si iti dau perfecta dreptate. Declaratia lui Boc este iresponsabila si jenanta.
Dar hai sa nu izolam acest caz spunand ca doar Boc e singurul politician care se foloseste de biserica pentru a castiga puncte electorale.
Sa nu uitam cum se calca TOTI politicienii pe picioare ca sa pupe niste oase, prin campaniile electorale !
Asta e o chestie transpartinica si ar trebui sa o tratam ca atare, zic.
2011-04-13 12:56:02 | Raporteaza
- hippy-otul asta de Cernea va avea un mesaj clar despre separarea bisericii de stat la urmatoarele alegeri? in momentul asta as vota si PSD daca imi promite sa nu mai aud de bani din buget dati la biserici…Sorin, membru PD-L.
2011-04-14 09:27:20 | Raporteaza
Nu sunt ateu. Dar n-am nevoie de stat ca sa-mi medieze relatia cu biserica. Fata de stat am in general un sentiment de greata si lehamite si o enorma lipsa de respect. Daca politica e o curva, atunci statul este pestele.
Mi se pare deci hidos si enervant de cinic ca un politician sa-mi gireze sentimentul religios cu propriii mei bani.
Dar, pana la urma, cui ii pasa ce scriem noi aici? “Existam doar in statistici, nici macar in sondaje, si-avem dreptul sa maraim doar cand cream avantaje”…
2011-04-15 03:04:14 | Raporteaza
[Re-post, ca (s)wordpressu' s-a suparat pe mine prima data...]
Nu sunt ateu. Dar n-am nevoie de stat ca sa-mi medieze relatia cu biserica. Fata de stat am in general un sentiment de greata si lehamite si o enorma lipsa de respect. Daca politica e o curva, atunci statul este pestele.
Mi se pare deci hidos si enervant de cinic ca un politician sa-mi gireze sentimentul religios cu propriii mei bani.
Dar, pana la urma, cui ii pasa ce scriem noi aici? “Existam doar in statistici, nici macar in sondaje, si-avem dreptul sa maraim doar cand cream avantaje”…
2011-04-15 03:30:13 | Raporteaza
ne va trebui sprijinul bisericii la nr de decese ce vor urma inclusiv dupa inchiderea unor spitale;
2011-04-15 17:24:27 | Raporteaza
Varvea, daca te uiti in gura lui Boc, tragi concluzia ca in Suedia “nu se face nimic”… Si apoi, iar furia asta nebuna si antidemocratica de a te lua de faptul ca statul român finanteaza lacase de cult??? E deja o obsesie… Asta se intampla intr-o gramada de alte tari asa-zis civilizate si pe care tu le admiri fara sa le cunosti cum trebuie.
In România politicienii au intrat deja pe o panta glisanta, si lipsa ta de umor si luciditate cand e sa pui in perspectiva ce se intampla acum, in privinta flatarii bisericii de catre politicieni, nu dovedeste decat ca vrei sa ramâi un nimeni, in loc sa te impaci cu situatia si actionezi in consecinta; da-i in ma-sa, nu te mai necaji, impaca-te cu ideea ca România trebuie sa-si urmeze destinul, chiar si daca tie destinul asta nu-ti place si chiar si daca stii ca e dezastruos si de kkt. Daca esti democrat trebuie sa intelegi asta!
In plus, oamenii nostrii politici sunt ei insisi niste simple marionete manevrate de un destin, de o conjunctura aproape inevitabila: o data ce in tara oamenii politici au inteles ca biserica si credinta religioasa sunt preferatele publicului, conform democratiei burgheze modelata pe ideea ca-”clientul-nostru-e-stapanul-nostru”, si cand “clientul” e lunatic de-a binelea, totul n-a mai fost decat o chestiune de timp pana cand toti politicienii, comunistii inclusiv, au inceput sa faca curte bisericii si popilor…
Asta e chiar esenta democratiei, sa faci ceea ce poporul vrea, si in România azi poporul VREA biserici si popi, cat mai multi. Istoria e banala: un politician, cel mai slab (moral si “de inger”), cedeaza tendintei populiste, si sarabanda incepe: ceilalti n-au de ales daca vor sa mai manânce painea-dulce-a-politicii decat sa intre in hora. Asta nu se intampla numai in România, ci s-a intamplat si se mai intampla peste tot, si nu numai in relatia cu religia; e partea perversa si nociva a democratiei, trebuie sa te impaci cu ea daca chiar esti un fan al acestui model politic…
Daca chiar ai nevoie, recent un universitar explica foarte bine, pe cazul turcesc, intr-un articol din WSJ, cum se intampla lucrurile si la ce se ajunge dupa ce ai facut primul pas pe panta asta glisanta: omul trebuie ca stie ce vorbeste, traitor fiind in SUA, tara ca a alunecat pe panta asta cum mult timp inca, inaintea Turciei.
washingtoninsti../
Beware the ‘Turkish Model’
[…] but Turkey’s experience under the Justice and Development Party, or AKP, suggests that such a path may also be a slippery slope.
The AKP does not aim to create a fundamentalist state in Turkey, but the ruling party’s conservative policies might inadvertently lead to just that. For several years the AKP has been transforming Turkish society by making religion the moral compass of the country’s body politic. This does not mean that the AKP wants to turn Turkey into a theocracy. But the problem is that once narrowly-defined faith becomes a guiding principle in policy, fundamentalists claiming ideological purity become more competitive politically. Their demands for an even stricter implementation of religion-based rules and values are triggering an ideological purity race and risk pushing Turkish society toward radicalization.
History teaches us that fundamentalists always defeat conservatives in any competition for ideological purity. […]
The lesson of the AKP experience for the Arab world and likely Muslim Brotherhood governments there is that religious orthodoxy is an ideological beauty contest, in which the winner is always the ugly guy.
Boc, nu face nici el altceva decat sa concureze in acest “pageant” mai special.
2011-04-18 05:46:41 | Raporteaza