![]() | Patria şi cetăţenii ei (P.F. Dany remix). Trebuie să dansăm pe acest şlagărvezi toate articolele de Paul Vîrvea22 Apr 2011 la 20:34 69 comentarii 1590 vizualizari. |
Managerul BOR, PF Daniel, face – într-o zi importantă pentru toţi dreptiubitorii acestui brand naţional – o remarcă asupra căreia aş vrea să atrag atenţia.
“Credinţa copiilor este unită cu dorinţa lor de a fi iubiţi şi de a iubi. Părinţii care nu botează copiii îi lipsesc de harul înfierii duhovniceşti şi de bucuria de-a se împărtăşi de unirea cu Hristos Cel Înviat şi de slava Preasfintei Treimi. De asemenea, părinţii şi naşii care botează copiii, dar nu-i cresc sau nu-i educă în credinţă, nu-i iubesc cu adevărat, deoarece numai copiii botezaţi şi crescuţi în credinţă şi vieţuire creştină pot deveni buni cetăţeni ai Patriei pământeşti şi cetăţeni ai Patriei cereşti, adică ai Împărăţiei Cerurilor”.
Sublinierea îmi aparţine. Pentru cine doreşte detalii suplimentare, citatul este luat din Gândul.
În România, dacă-mi e permisă această parafrază, gura preafericitului adevăr grăieşte. În această societată de înaltă pseudofervoare şi pernicioasă pravoslavnicie, termenii “patrie”, “naţiune”, “stat”, “popor”, “ţară”, “societate” intră, în discursul public, în aceeaşi familie de cuvinte. Iar Biserica, se vede treaba, întreţine prin discursul întîistătătorului ei această confuzie, pe care încerc să o clarific, într-o mică măsură, mai jos.
CETĂȚEÁN, -Ă, cetățeni, -e, s. m. și f. Locuitor al unui stat, care se bucură de drepturi civile și politice și care are anumite obligații față de acel stat.
Să adaug la această definiţie etimologia – cetăţean înseamnă locuitor al cetăţii, numele primar al oricărei comunităţi politice, pe linia Platon – Sf. Augustin. Ideea de cetate în ştiinţa politică a fost subsumată rapid celei de organizare statală, motiv pentru care astăzi spunem “cetăţeni ai unui stat” şi nu “cetăţeni ai unei patrii”.
PÁTRIE s.f. 1. Țară unde s-a născut cineva, țară de baștină. 2. Loc unde s-a născut cineva, loc de baștină; oraș, ținut, pământ natal. ♦ Mediu social din care face parte cineva. 3. Loc unde a luat naștere sau s-a dezvoltat o știință, o artă etc. [Gen. -iei. / < lat., it. patria, fr. patrie].
Şi aici să precizăm, pentru conformitate, că “patrie” provine, etimologic, din locul de obîrşie pe linie paternă (în latină, “patria mea” – locul din care vine tatăl meu), care conta în definirea cetăţeniei romane.
Precizarea mea este însă alta, dincolo de această confuzie, deliberată sau nu. La fel ca şi în cazul premierului Emil Boc, colportor al convingerii că în România nu se poate face nimic fără credinţă în Dumnezeu, doresc să precizez, pornind de la exemplul personal (care nu cred că e o excepţie) că poţi fi bun cetăţean al unui stat (şi nu patrii) fără să fii neapărat botezat şi crescut în credinţă (mai ales în cea ortodoxă, care vedem ce modele de bună cetăţenie dă, dacă ne uităm la noi sau la greci). Buna convieţuire în comunitatea în care te integrezi şi calitatea de bun cetăţean sunt dobîndite prin educaţie şi nu înnăscute. Educaţie, adică acea Fata Morgana a societăţii în care onor ne enervăm împreună.
Nu comentez contractul social cu Împărăţia Cerurilor, dar dacă şi Raiul este organizat ca un stat, iar PF Daniel recunoaşte asta, e de bine, în opinia mea
)
E importantă, însă, distincţia între orice relaţie cu cele divine şi contractul social pe care cetăţenii îl semnează pentru a convieţui într-un stat, contract bazat pe legi cît se poate de terestre. Asta chiar dacă ele decurg, în spaţiul iudeo-creştin, din justiţia biblică şi iubirea christică.
Mi-am asumat România ca patrie, şi prin obîrşie, şi prin alegerea de a rămîne aici şi a lupta sisific cu saurienii din capul nostru. Mi-a fost dată şi păstrez calitatea de cetăţean al statului român, membru ONU, NATO, UE şi al multor altor organizaţii, părticică din planeta asta gata împărţită. Drept urmare, am calităţile care-mi permit să-i cer celei mai autoritare (citeşte: ascultate) voci a societăţii noastre s-o lase mai moale cu şantajul “nu poţi fi un bun cetăţean dacă nu eşti botezat şi educat creştineşte”.
Eu ştiu că suntem, statistic vorbind, cantitate neglijabilă în societate – noi, ăştia, care avem o problemă cu separarea statului de biserică în România, în secolul 21. Trebuie însă să ştiţi că existăm şi că democraţia, în definiţia ei modernă şi asumată (chiar dacă nu respectată), totuşi, de români prin sistemul politic de la noi – nu mai înseamnă doar voinţa majorităţii, ci perpetua negociere pentru împăcarea tuturor caprelor cu cît mai multe verze.
Aserţiunea PF Daniel ar fi avut validitatea ei, poate, în perioada formării naţiunii române, cam oricînd între Şcoala Ardeleană şi domnia lui Cuza. Lucrurile au evoluat – nu doar s-au schimbat, au EVOLUAT – şi am motive să cred că un astfel de şantaj civic este obsolescent.
La final, o dedicaţie pentru PF Daniel, că tot e o perioadă de înaltă trăire ideologică în corporaţie.
Etichete: Artan, Biserica Ortodoxă Română, Muzica, Partizan, Patriarhul daniel, romani


Mihai Goţiu azi la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 19 May la 15:22 |
La Cluj se dă bătălia simbolică cu ultima redută a regimului Băsescu. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 19 May la 14:05 |
Am citit cu mare întîrziere Spovedanie la Tanacu şi Cartea [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 13:53 |
Motanul de partid a apucat de l-a încoţopenit pe marchizul de Carabas, într-un sector al [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 19 May la 08:49 |
Cazul Laurei Codruta Kovezi e special. Nu ea, ci reactiile la acuzatiile de plagiat aduse de GIP la [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 04:47 |
Dacă, în vremea regimului democratic al lui Iliescu, un fost consilier al președintelui [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 19 May la 00:54 |
Chiar nu mai e nimic bun de copiat în ţara asta?
Poţi să-l înţelegi până la un punct pe [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 18 May la 17:49 |
Unul din motivele pentru care Băsescu ar trebui suspendat este faptul că ignoră moratoriul impus [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 18 May la 12:20 |
Cele aproximativ 250 de hectare de teren din Dealul Lombului – cea mai mare suprafață compactă [ citeste mai departe ]
Ionel Blănculescu 18 May la 11:49 |
Cost of Greek exit from euro put at $1tn
UK government making urgent preparations to cope with the [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 17 May la 19:59 |
Glumeam cu colegii de redacţie la auzul năzbîtiilor gen "Napoleon Săvescu", cum că dacii au [ citeste mai departe ]
Dan Duca 17 May la 18:44 |
După articolul de pe VoxPublica de ieri, privind declaraţiile sale ambigue de la [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 17 May la 18:40 |
Întors la birou, după mai multe săptămâni de vacanță, găsesc și o scrisoare expediată [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 17 May la 16:00 |
În timp ce Victor Ponta citeşte cu atenție CV-uri de miniştri pentru Educație, Vasile Cepoi de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 17 May la 10:45 |
Pedeleului îi face bine la moral că se repede la puterea asta nouă. Iar cetăţeanul se simte mai [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 17 May la 10:16 |
Pentru a înțelege rostul întrebării (pentru cei care nu sunt clujeni) : Emil Boc este unul [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 17 May la 02:12 |
… n-am gasit alta rima pentru a va starni, cat de cat, interesul. E vara, indignarea oamenilor a [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 16 May la 20:11 |
Am fost la RoNewMedia. Raiul corporate-geek sau corporate pur şi simplu. Unii vorbesc ca la CC al [ citeste mai departe ]
Cristian Bândea 16 May la 18:50 |
Premierul Victor Ponta a anunțat astăzi, la RoNewMedia, că România nu poate ratifica un tratat [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 16 May la 18:14 |
Domnule Președinte al Academiei Române,
Nu am crezut că veți da curs cererii premierului de a [ citeste mai departe ]
Marius Cosmeanu 16 May la 17:28 |
Humanitas a publicat săptămâna trecută traducerea volumului de desene Le [ citeste mai departe ]
| 1I have been exploring for a little for any high quality articles or weblog posts on this kind of area . Exploring in Yahoo I at last stumbled upon this site. Reading this info So i'm happy to express that... | ||
| 2Aceleasi fete increzute in sine, ca si la Vienna, aceeasi amabilitate,LA FEL DE MULTI TURISTI CA IN VIENA.Un hotel de 5 stele si a sh i micsorat pretul de 3sau 4 ori, hotel cu basin, jakkuzi, sauna, plin... | ||
| 3Unde te trezesti dumneata domnule Cretan ? In tara Legii Supreme ,a Bunului Simt ? Fii serios ! Esti in tara acestui sef de trib ,devenit sef de stat in aceasta parte de Africa ,parte razletita de cine... | ||
| 4Adica presedintele Chevron nu a avut timp pentru presedintele Romaniei? Cam asta e...... | ||
| 5Nope. Norocul lor este ca mai au si alte surse de informare in afara de Antene, Realitatea, VoxPublica si RTV...Dar, acum ca a ajuns USL-ul la putere, o sa se ocupe Nastase de ei...... | ||
| 6Mda,mai ieri lumina venea de la Rasarit(Moskau),acum vone de la Apus(Washington). Am schimbat doar Marii Licurici. Nu stiu ce parere or avea"puristii"care clameaza loialitatea fata de o parte sau alta,dat... | ||
| Cristian Teodorescu 10246 citiri |
| Mihai Goţiu 9968 citiri |
| Costi Rogozanu 9537 citiri |
| Constantin Creţan 5657 citiri |
| Dan Duca 4567 citiri |
| Ciprian Domnişoru 3785 citiri |
| Alin Fumurescu 3135 citiri |
| Dorin Tudoran 2262 citiri |
| Iulian Leca 2242 citiri |
| Ciprian Şiulea 2197 citiri |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 6 postari |
| Constantin Creţan 6 postari |
| Mihai Goţiu 6 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Alin Fumurescu 2 postari |
| Dorin Tudoran 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Cristian Bândea o postare |
| Mihai Goţiu 60521 citiri |
| Cristian Teodorescu 38234 citiri |
| Costi Rogozanu 36679 citiri |
| Alin Fumurescu 17035 citiri |
| Ciprian Domnişoru 16591 citiri |
| Viorel Dobran 13141 citiri |
| Dan Duca 12390 citiri |
| Constantin Creţan 11001 citiri |
| Dorin Tudoran 9025 citiri |
| Iulian Leca 7858 citiri |
| Mihai Goţiu 30 postari |
| Costi Rogozanu 27 postari |
| Cristian Teodorescu 27 postari |
| Alin Fumurescu 10 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Dan Duca 9 postari |
| Viorel Dobran 8 postari |
| Ciprian Domnişoru 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
obsolescent? ca blajin mai esti in seara asta. e o enorma magarie. iar la fel de ofticant ca postulatele Marelui Alb e faptul ca diversi imbecili au sa vina acusica sa te-ntrebe de ce-l urasti pe Dumnezeu si ce-ai cu sfanta noastra maica, Biserica, care chipurile nu ti-a facut nimic. si mai cu seama cum iti permiti sa-l tragi de maneca pe Marele Alb taman in Vinerea Mare, cand ateii, agnosticii, secularistii si alte lighioane asemenea lor ar trebui sa se ascunda in vizuinile lor puturoase. sau ceva de genul asta. iar daca ai intr-adevar ghinion, apare Fumurescu sa-ti recomande pufnind superior pe nas sa-l intelegi bine si definitiv pe Platon inainte sa-ti ingadui sa te faci auzit.
2011-04-22 21:02:00 | Raporteaza
Interesant: “Managerul BOR…”. Dedicatia e la fix !
Cat despre botez…. din start e anulat liberul arbitru, alegerea fiecarui cetatean.
Cand se botezau la 30-33 de ani, pana prin secolul 2, era ok.
Alegeau in oarece cunostinta de cauza.Insa e riscant pentru orice cult sa lase oamenii sa gandeasca, raman popii fara mioare numai bune de statistici !
2011-04-22 21:05:41 | Raporteaza
Bisericile au devenit intr-adevar o mare afacere care se mosteneste din tata in fiu.
Si manastirile sunt o afacere cu paduri pentru rudele popilor si calugarilor.
2011-04-22 22:03:16 | Raporteaza
Preafericite Danut businessman, vezi ca in sat la mine e un popa care i-a lasat locu lu fiusu pe care l-a facut tot popa ca cica iese banu. Da popa al batranu nu a iesit la pensie ci s-a mutat mai la deal, la alta biserica. Problema e ca ala micu nu e multumit de salar asa ca a plecat in jermania la ce-o putea. Cum ala micu nu a renuntat la biserica, ala batranu vine si-i mai tine locu la o slujba, inmormantare, nunta, etc. Acu io cred ca in ritmul asta ala batranau s-ar putea sa nu faca fata si sa rateze vreun prunc nebotezat ortodox si prin urmare sa permita aparitia unor cetateni mai putin buni pentru patria asta a ta. Io zic sa tai raul de la radacina pana nu-i prea tarziu.
2011-04-22 22:17:19 | Raporteaza
Money, the root of all evil?
youtube.com/wat../
youtube.com/wat../
2011-04-23 00:08:01 | Raporteaza
Ceva relevant legat de BOR: tiny.cc/PCRBOR../
2011-04-23 00:22:42 | Raporteaza
Paulica , fa-ti publica credinta si apartenenta religioasa , cititorii tai ar intelege mult mai bine care sunt substraturile scremelilor tale . Cred ca nu ai nimic rau de ascuns .
2011-04-23 04:05:43 | Raporteaza
Cateva observatii:
In mentalitatea omului simplu cuvintele “patrie”, “tara” si “stat” chiar sunt din aceeasi familie, pentru ca trimit cumva la o identitate. Balba preafericitului Danutz se datoreaza faptului ca acesta este un om prea simplu, fapt care insa in ochii multor romani s-ar putea sa fie o virtute, nu-n defect veritabil.
Atentie deci cu cultivarea unei critici de pe piscurile elitismului, sau cel putin de acolo unde ceea ce multi romani percep, in mod eronat, a fi de sus si cu ifose elitiste. Asta daca textul se vrea ceva mai mult decat un fel de a-ti racori naduful, evident.
E fapt ca oamenii bisericii noastre nu pricep mare lucru din ce e un stat modern, insa vina nu e numai a lor, sau a religiei pe care o servesc cu pasiune, ci si a comunistilor care i-au tinut daca nu in puscarii, cel putin in izolare, teroare si ignoranta, asa cum i-au tinut si pe toti romanii. Ca romanii sunt azi bigoti si superstitiosi, asta se datoreaza in mod direct modului in care au fost tratati, adica needucati, de catre regimul comunist; care la randul lui a facut ceea ce a vazut ca si precedentul regim a facut cu simpatizantii comunisti si cu grosul populatiei in general.
D’aia eu sper inca sa vad in timp ca si sefii bisericii noastre nationale sunt capabili de discursuri un pic mai putin comice decat asta pe care te-ai grabit a’ci sa-l speculezi. Personal nu cred ca preafericitul a facut o confuzie interesata, ci din nestiinta.
E din nou deranjanta mania asta simplificatoare, ma refer la ideea simplista ca grecii si romanii ar fi niste cetateni rai, in timp ce, pesemne, vesticii pe care ii adulezi probabil, ar fi neaparat unii buni; in realitate exista la aproape toti occidentalii exemple de trasaturi specifice ale relatiei reale a cetatenilor cu statul, care sunt departe de a se putea constitui intr-un model de recomandat, si in orice caz e departe de ceea ce visezi tu c-ar trebuie Romania sa materializeze in aceasta privinta.
Apoi comentariile… La un moment dat o trantesti p’aia cu “cetatenii care semneaza contractul social”, si o zici crezand probabil ca asa ne arati ca ai citit despre ganditorii sec. 17 si 18, dar de fapt tot ce dovedesti e ca a’ste comentarii ale tale sunt prea des excesiv de scolastice, ba chiar prea scolaresti…
Ele arata prea frecvent ca tu iei notiunile prima facie, cand de fapt lucrurile sunt intotdeauna mult mai complicate decat vor fanii lor sa ne lase sa stim, caci distanta intre teorie si practica e apreciabila.
Ca si Daniel, romanii nu stiu diferenta intre patrie, tara si stat, si tu le impui capul cu notiuni exclusiv teoretice si de aceea inutile, care sunt nu numai irealiste, ci si IREALE, fictive adica, in masura in care nicaieri statul n-a aparut ca rezultatul unui acord liber si in cunostinta de cauza intre toti viitorii lui cetateni; toate astea sunt notiuni simplificatoare si de aceea mincinoase, probabil bune sa descriem anumite fenomene caracteristice statului modern, insa toate tot atat, daca nu cumva mult mai fictive decat sunt notiunile ireale din stiinte pretins “exacte”, gen “gaz ideal”, “fluid perfect”, “masa (si sarcina) punctiforma”, dar sunt si alte exemple de fictiuni d’astea scolastice, gen desenul celulelor in manualele de biologie sau mustele, gandacii si scheletele schitate de hooke si urmasii lui moderni prin atlasele de anatomie.
Critici biserica, ca de obicei, insa in acelasi timp ii faci o concesie care mi se pare aiurea, cand sustii ca legile noastre decurg din justitia biblica. Eu unul cred ca legile noastre aduc infinit mai mult cu dreptul romanilor decat cu legile biblice, dar admitand faptul real ca religia evreiasca si crestina au influentat legislatia in partea noastra de lume, nu se poate totusi sa mentionezi doar aceasta jumatate de adevar fara a-i alatura-o pe cealalta! Tu, vadit lucru, ai manifestat o bonomie vecina cu minciuna in privinta asta.
Ce nu mi se pare totusi c-ai inteles inca, e faptul ca toleranta care sa faca din democratie altceva decat dictatura majoritatii NU se importa din Vest, cu pilde si mustrari de la baietii liberali ca tine si in orice caz NU se impune peste noapte; ea trebuie sa vina cumva din interior, spontan, daca e sa vina totusi vreodata, nu sa fie ceruta si eventual impusa pe motivul ca “asa e bine si civilizat pen’ ca asa e in Occident”. Trebuie sa fie rodul copt al unui proces indelungat de maturizare, in care oamenii insisi majoritatea lor indiferent de opinii politice, sa inteleaga ca acel “ce tie nu-ti place, altuia nu-i face” se aplica si-n, sau MAI ALES IN, politica.
Pana atunci, ideea ta ca minoritatea nu trebuie ignorata de majoritate va fi respinsa si dispretuita ca valoare de catre clasa politica romaneasca si de catre majoritatea romanilor: singurul lucru pe care istoria lor mai apropiata sau indepertata ii invata, e acel “de ma voi scula, pre multi am sa popesc si eu!” al lui Lapusneanu, sau acel “kto kоro?” (“sto kogo?”, “cine pe cine?”) al lui Lenin: romanii, ca si restul esticilor, au cunoscut si recunoscut in mod constant valabilitatea si utilitatea brutalitatii celui puternic aplicata celui slab, sub toate formele imaginabile pe care relatia asta a putut-o imbraca: stapan peste serb, boier peste taran, patriarh peste tineri, barbat peste femeie, ungur peste roman, turc peste roman, rus peste roman, evreu peste roman, roman peste tigan, burghez peste proletar, putere peste opozitie, etc.
Din experienta asta neintrerupta a strivirii fara prejudecati a celui slab de catre cel puternic, izvoraste si patima maladiva a romanilor de azi pentru institutii gen biserica si armata, ca si atractia lor fatala si insistenta pentru conducatori si regimuri de mana forte, ca si dezgustul lor pentru respectul regulilor si legilor, care in perceptia lor, FOARTE CORECTA (chiar si in Vest, de cele mai multe ori) trebuie sa admit, exista pentru a fi fie ocolite, fie schimbate de “animalul dominant”, care, el, nu cunoaste decat regula bunului plac.
Cultura romaneasca, ca toate culturile est-europene si orientale definesc puterea nu in termeni de lege ci in termeni de coercitie si dominatie: “cine il striveste pe cine?”, “cine il domina pe cine?”, “cine il exploateaza, fura, omora sau baga in puscarie sau boale pe cine?” O astfel de istorie, ale carei cauze cu greu fac romanii sau esticii principalii vinovati pentru cum a fost ea, nu poate produce decat o perceptie sceptica asupra relatiilor intre oameni si ea nu se schimba intr-o generatie sau 2 cu mustrari naive. Dupa cum evolueaza lucrurile, m-as hazarda chiar sa prevad ca mai repede vor deveni occidentalii ca noi, restul omenirii, omenire pe sudoarea, pe averea si pe sangele carora s-au cocotzat ei la civilizatie, decat sa urcam noi la nivelul lor de sofisticare etica. In definitiv singurul lor merit in raport cu noi e ca la ei invaziile s-au terminat la timp, cu ceva secole bune inaintea momentului de la care am capatat si noi, aici in est, un dram de liniste si stabilitate.
2011-04-23 05:34:00 | Raporteaza
Pai, are dreptate! De ce ii criticati vorbele? Uitati-va la niste iehovisti, de ex., care sunt anarhici: nu recunosc statul, legile etc! Vi se pare normal? Asa sunt si evaghelistii tai si altii de la secte. Noapte buna, in continuare!
2011-04-23 05:55:53 | Raporteaza
@ Virvea
Ha, ha, prea Intristatul suna exact ca un pedofil:
“FUNDULETUL copiilor este unit cu dorinţa lor de a fi iubiţi şi de a iubi. Părinţii care nu reguleaza copiii îi lipsesc de harul înfierii duhovniceşti şi de bucuria de-a se împărtăşi de unirea cu Hristos Cel ERECTAT şi de slava Preasfintei PORCIMI. De asemenea, părinţii şi naşii care botează copiii, dar nu-i cresc sau nu-i educă în SODOMIE, nu-i iubesc cu adevărat, deoarece numai copiii REGULATI şi crescuţi în credinţă şi vieţuire ANALA pot deveni buni cetăţeni ai Patriei pământeşti şi cetăţeni ai Patriei cereşti, adică ai Împărăţiei PORCILOR.”
Iata adevaratul mesaj al Prea Porciei sale. Daca tot trebui sa-mi fie regulat copilul, prefer ca treaba sa aiba loc in fund, nu in cap.
Acuma, lasand mistoul la o parte, pe mine ca cetatean, cine ma apara de hoarda de retardati cu creierul spalat, impropriu numiti cetateni, ce vor impanzi Romania peste 20 de ani, daca i se da ascultare acestei institutii “escrocheresti” numita BOR? Eu ca cetatean al Romaniei, nu am si eu dreptul sa-mi asigur un viitor cat de cat acceptabil? Pai daca mai e cineva care crede ca si mine ca are acest drept, hai sa facem dracului ceva. De exemplu sa-i scuipam pe toti popii si chiar pe toti credinciosii in fata. Oricum nu vor riposta pentru ca, conform maculaturii aleia de carti a lor, trebuie sa intoarca si obrazul celalalt. Pregatiti flegme verzi.
Ai dracu’ nenorociti vor sa-si asigure urmatoarea generatie de cotizanti. Mi-e sila de Romania, o ramasita sinistra a Evului Mediu.
2011-04-23 09:54:11 | Raporteaza
Daca un individ mi-ar viola copilul si in sala de judecata ar declara ca initial a vrut sa-l indoctrineze religios, dar s-a abtinut si s-a multumit sa-l reguleze, eu personal as cere judecatorului circumstante atenuante.
2011-04-23 10:17:05 | Raporteaza
“Părinţii şi naşii care botează copiii, dar nu-i cresc sau nu-i educă în credinţă, nu-i iubesc cu adevărat,”(citat corect)
Logica lui Daniel este foarte simpla. Botezul nu are nici o valoare daca nu e completat de fapte.
Chestia cu indoctrinatul este falsa: depinde din ce tabara privesti lucrurile. Pentru un ateu cum e Varvea tot ce contine initialele BOR inseamna indoctrinare. Pentru un bor-ist Varvea e un indoctrinat.
Si “indoctrinarea” lui Daniel este:
“Sa fii bun, bland, iertator, radbator, sa fii om”.
Aleg “indoctrinarea” lui Daniel.
2011-04-23 12:19:52 | Raporteaza
@paganu: Diversi imbecili o sa posteze pe net sa il aplaude pe tovarasul Virvea, esti exemplul perfect
)
@Tovarasu Virvea: Hai ma baiatule nu pui si de o petitie online sa ceri interzicerea urararii de Paste: Hristos a inviat! Poate te simti jignit daca ti-o adreseaza cineva, in calitatea ta de liber cugetator nu cumva e o discriminare?
))
2011-04-23 14:15:25 | Raporteaza
@radu fefceac:
)) Si cum nu ai sanse sa schimbi vreodata perceptia majoritatii romanilor, draga oligofrenule comunist iti urez sa ne scrii din Coreea de nord unde retarzii atei ca tine sunt bine vazuti. Acolo nu trebuie sa te inchini unui “prieten imaginar” doar in fata unui dictator foarte real iar la pupat in fund te pricepi de minune ca orice ateu frustrat!
)
Ti-e sila de Romania? Pai iata ca si Romaniei ii e sila de tine!
2011-04-23 14:19:11 | Raporteaza
@fefceac, cap de macac:
“Daca tot trebui sa-mi fie regulat copilul, prefer ca treaba sa aiba loc in fund, nu in cap….”
Pai cel mai bine il regulezi singur ca te cred in stare.. dupa ce termini cu mamica-ta
)))
2011-04-23 14:20:34 | Raporteaza
@radu fefceac 11:
Pe bune că nu ești sănătos!
2011-04-23 14:25:09 | Raporteaza
@ # 11
Nu mi-e sila de Romania pentru ca, din fericire mai are si ceva indivizi despre care nu poti sa spui ca au fost teleportati cu forta din evul mediu. Si cretini religiosi sunt in toate popoarele si natiile desi, ce-i drept, in Franta sau in terile nordice sunt minoritari.
Totusi nu am inteles de ce crezi ca daca nu reusesc sa schimb perceptia majoritatii romanilor asta e o bila neagra pentru mine? Nici Socrate sau Galileo n-au reusit s-o schimbe la vremea lor (nu ca m-as compara cu ei) si totusi nu ei au fost idiotii. Conform acestei logici a majoritatii presupun ca esti un mare mancator de cacat pentru ca, nu-i asa, cum pot 20 de trilioane de muste sa se insele.
Nu am inteles de unde reiese din comentariul meu ca am pupat sau ca as dori sa pup in fund pe cineva. Probabil sunt tot fabulatii specifice de crestinopat .
In alta ordine de idei, majoritatea asta a voastra este doar o masa de manevra care, fiind schizofrenica, (prieteni imaginari la varsta adulta) nici macar nu ar trebui sa aiba drept de vot. E de ajuns sa vina o “firma” cu o strategie de marketiung mai buna (vezi propaganda hitlerista sau comunista) si o sa va schimbati directia de mers cu 180 de grade, ca orice cretini religiosi care se respecta.
2011-04-23 15:33:21 | Raporteaza
@ gica
unde dai si unde crapa
Ironia ta este foarte muscatoare… de cur.
2011-04-23 15:35:57 | Raporteaza
@ marius v
Multumesc frumos. Asta e, ce sa-i faci, bunul simt in Romania a devenit sinonim cu nebunia. (na ca scriu si versuri, semn clar de dereglare mintala)
2011-04-23 15:37:47 | Raporteaza
@ # 13
“Tovarasu Virvea: Hai ma baiatule nu pui si de o petitie online sa ceri interzicerea urararii de Paste: Hristos a inviat! Poate te simti jignit daca ti-o adreseaza cineva, in calitatea ta de liber cugetator nu cumva e o discriminare?
))”
Nu, stimabile, discriminarea este atunci cand statul ia bani de la mine ca sa dea la escrocii din BOR in loc sa-i bage in sanatate, educatie sau cercetare. Discriminare este atunci cand avem 18.000 de biserici si 400 de spitale (minus alea care s-au desfiintat), discriminare e atunci cand le bagi in cap elevilor la scoala tot felul de cacaturi fara sa ai nicio justificare stiintifica, discriminare e atunci cand o institutie parazit, cum e BOR, are decizii finale in probleme legate de legalizarea prostitutiei, a drogurilor usoare, a adoptiilor homosexuale si alte chestiuni de drept comun.
Mai vrei exemple sau e de ajuns pentru o singura zi sa digere capusorul ala a tau regulat cu regularitate de popi?
2011-04-23 15:43:32 | Raporteaza
@radu fefceac
sa te ajute cel de jos,sa dai peste clubul calugarilor irlandezi gay.Sa-ti iei multa Nivea si vaselina mentolata!
PS-sa iti ramana “mielu’”in branhii pan’ la Craciun.Amin!
2011-04-23 16:36:20 | Raporteaza
Exceptional. Ma bucur ca mai exista capete limpezi in tara asta indobitocita de religie…
2011-04-23 17:34:03 | Raporteaza
@Alex
vezi ca postarea de la @21 este valabila si pentru tine!Ai grija cu unguentul!
2011-04-23 17:38:25 | Raporteaza
Macar noi, crestinii, avem ce sarbatori zilele astea…se starng familiile la un loc, se strang prieteni si sarbatoresc asa cum se cuvine: oua rosii, miel, drob, ppastrama etc udate din belsug cu spritz. ateii ce puii mei sarbatoresc? nasterea lui Darwin? Daca e asa le urez si lor distractie placuta iar cei din gruparea lui Cernea sa aiba grija cu “nanaul”…cica te kci imparstiat apoi. se vede asta la Fefceac.
2011-04-23 17:51:36 | Raporteaza
draga Paul, ce sa mai vorbim de japonezi, care au o marca de ceasuri CITIZEN, in traducere, cetatean.
poate ii luminezi si pe ei ca “citizen” nu poate fi folosit DECAT in sens literal, NICIODATA metaforic, cum fac ei sau cum face Patriarhul Daniel
2011-04-23 18:01:06 | Raporteaza
@ tamara’s nephew @ ribelalu’
Lipsa de argumente caracterizeaza toti crestinopatii. Si inlocuirea lor cu trimeteri si urari gay. Sunteti penibili, imi e mila de voi.
Ca sa vezi ce am eu de pierdut daca statul nu mai da bani la BOR: sarbatorile religioase si procesiunile de pupa-oase. Ma cac pe mine de ras.
2011-04-23 18:27:11 | Raporteaza
@radu fefceac
vezi ca furi expresii de la Yorga si nu este frumos!
Ce argumente vrei,saracul pamantului?La ce?Despre ce?
Imi pare bine ca iti este mila de noi,stiam eu ca ai ceva accese crestine,ocazional.
Sa sarbatoresti Forta Power cu succes si ai grija cu alifia.Nu o consuma aiurea!
PS-faptul ca te c_ci pe tine de ras dovedeste ca te tragi direct din macac,fara evolutia necesara.La urma urmei este si asta tot o maimuta,chiar daca nu-si poate controla necesitatile.
2011-04-23 18:35:16 | Raporteaza
@radu fefceac:
ba..uite un argument pe care sa-l intelegi si tu:
sa ne pupi in cour si sa ne morfolesti “osul”…
p.s.
te kaci pe tine ca ai “nanaul” larg, nu din cauza rasului
2011-04-23 18:55:20 | Raporteaza
ribelalu`: Macar noi, crestinii, avem ce sarbatori zilele astea…se starng familiile la un loc, se strang prieteni si sarbatoresc asa cum se cuvine: oua rosii, miel, drob, ppastrama etc udate din belsug cu spritz. ateii ce puii mei sarbatoresc? nasterea lui Darwin? Daca e asa le urez si lor distractie placuta iar cei din gruparea lui Cernea sa aiba grija cu “nanaul”…cica te kci imparstiat apoi. se vede asta la Fefceac.
Ateii pot sarbatori si ei Pastele reunind familia, mancand drob si oua rosii (eu unul exact asta fac, fara a merge insa la biserica); nu trebuie sa crezi ceea ce cred numai imbecilii azi si toti primitivi ieri, anume ca un zeu a murit si inviat ca sa ne spele, cica, de pacate, pentru a tine o traditie sau chiar urma un rit stramosesc.
Si a propos, ziua Darwin nu stiu sa fie celebrata in Coreea de nord cea comunista, dar e sigur celebrata prin articole dedicate in science si nature, new scientit si scientific american, si probabil si de alte reviste de stiinta si popularizare a stiintei din Occidentul cel capitalist. Si e celebrata de umanistii din tot Occidentul cel cspitalist. Poate ar fi cazul sa o lasati mai moale, voi astia ultrapiosii, gogoritza asta ca ateismul e legat cumva de comunism, si sa intelegeti ca el e legat de modernitate si stiinta. Cu greu poti fi educat si sa mai ramai credincios, dovada cat de putini osmeni inalt educati reusesc asta.
2011-04-23 19:01:59 | Raporteaza
@rk
tu pari baietas mai citit,de ce vrei sa-mi strici impresia?
Tu chiar vrei,intr-adevar,sa-ti insir o lista de eruditi care credeau(fara voia ta)in Dumnezeu?Atat de simplu esti in cultura generala,sau faci doar o mica bravada,sa te vada Forta moleculara?
2011-04-23 19:17:03 | Raporteaza
@rk:
pai voi doar va imbuibati ma…nu sarbatoriti nimic. majoritatea crestinilor nu se calca in picoare la biserica si sunt deschisi la minte. crestinismul azi nu mai inseamna ce insemna pe vremea cruciadelor. este mai mult un sistem de valori si mai putin o credinta neconditionata. dar daca pe voi nu va duce capul sa faceti diferenta, este problema voastra.
p.s. luni sa va duceti la serviciu, sa nu dea dracu sa stea unul dintre voi acasa ca va faceti de kkt…
2011-04-23 19:25:10 | Raporteaza
eu nu am sustinut niciodata ca sunt ultrapios, iar pe la biserica calc in general doar cand merg la cate o nunta, botez sau inmormantare si de sarbatorile mari. plus cazurile cand sunt in excursii si vizitez biserici si manastiri ca obiective turistice si nu neaparat pentru ca sunt crestin.
insa nici nu pot sa sustin ca sunt ateu. crestinismul este un sistem de valori care consider ca mi se potriveste cel mai bine, nu am nimic cu ateii, nu am nimic cu curistii, cu darwinistii, atata timp cat nici ei nu au treaba cu mine.
Celula ou fie cu tine…
2011-04-23 19:30:07 | Raporteaza
@astia jmecheri, oameni ai lu dumnezeu
halal “crestitini” mai sunteti, plini de mistouri si de ironii, mai duceti-va si cititi biblia si lasati ateii, necredinciosii, “ultima speta a asa zisei patrii” sa comenteze impotriva lui dumnezeu pe internet in pace.
2011-04-23 19:30:39 | Raporteaza
@eu.xyz
si tu esti papagale,martoru’ lu’ Power rangers?
Zi asa mai nenica,esti”baietas”smecheras?Stie mamica ta ca ai intrat pe net aiurea,sau te-a lasat ca ai ajutat-o sa vopseasca ouale de Paste?
Intra saracie pe jocuri.moca../ si lasa-ne in sufletu’ nostru!
2011-04-23 19:36:46 | Raporteaza
@eu.xyz:
uite ba ca am evoluat si noi si din cate se vede suntem mai jmecheri decat unul ca tine care se supara cand vede ca e mai fraier…
daca vrei sa discuti intr-un loc ingradit, du-te pe Facebook printre pederastii lui Cernea…acolo ateii isi trag limbi in cour unul altuia fara sa fie deranjati. Ca Cernea vegheaza…
2011-04-23 19:37:49 | Raporteaza
ahahaha ce-am mai ras, d/zeu fie cu voi cu limbi in cur cu tot
2011-04-23 19:40:58 | Raporteaza
@tamara’s nephew:
am spus ca e greu sa fii erudit si in acelasi timp credincios al unei religii cu zei ai epocilor primitive, precum crestinismul; n-am spus ca este exclus; mai mult, am adaugat ca azi sunt foarte putini cei de genul asta, n-am sustinut ca nu exista.
Si asta pentru ca inteleg foarte bine ca nici unul dintre noi nu e doar un creier rstional, toti fiind la un moment sau altul, mai mult sau mai putini, fiinte dominate de instincte, temeri si marcati de o anumita fragilitate psihica; de aceea poti fi educat, foarte educat chiar, si in acelasi timp credincios; poti sa fi atat de incoerent fie pentru ca esti un tip conservator innascut, si nu poti admite sa abandonezi credintele parintilor si stramosilor tai, sau poti fi un tip atat de fragil psihic incat sa nu poti supravietui cu spaima propriei finitudini si lipse de sens.
Tu-mi propui liste de eruditi care credeau in zeul religiei crestine, insa asta nu e mare lucru: doar destul de recent ca societati am avut libertatea sa credem sau nu, si doar recent au patruns in discursul public cunostinte esentiale pentru a nu mai putea crede. De aceea unul, care de ex., mi-l citeaza pe Descartes sau Newton, ca si credinciosi crestini, nu intelege ca asta nu e deloc mare lucru, in masura in care oamenii aia fie mimau credinta de frica (cum se crede ca a fost cazul cu Descartes), fie pur si simplu se conformau paradigmei secolului si locului in care traiau, din pornire interna, din inertie, din interes material (Newton, de ex., nu putea fi profesor si primi o anumita pozitie fara sa fie si teolog, insa azi stim ca in mod clar el a ascuns cum a putut mai bine toata viata faptul ca tine dogma crestina a Treimii drept o superstitie dezgustatoare). Arata-mi azi ca cei mai educati dintre occidentali mai cred basmele de rahat ale crestinismului, nu ca acum un secol, 2, 3 sau 4, cei mai eruditi din aceste timpuri credeau aceste fabule orientale.
2011-04-23 19:46:49 | Raporteaza
@ribelalu`: pai voi doar va imbuibati ma…nu sarbatoriti nimic.
Ba da ma, sarbatoresc traditiile stramosilor mei si astfel pe ei chiar, si nu ma complexeaza deloc ca astfel nu cred fsbula aia cu zeul care si-a dat duhu’ legat de-o schela.
@ribelalu`:majoritatea crestinilor nu se calca in picoare la biserica si sunt deschisi la minte. crestinismul azi nu mai inseamna ce insemna pe vremea cruciadelor.
Imin place mult ca esti optimist; un pic exagerat, dar eu unul te iert.
@ribelalu`: este mai mult un sistem de valori si mai putin o credinta neconditionata. dar daca pe voi nu va duce capul sa faceti diferenta, este problema voastra
E csm greu sa reusim asta cat timp prea des, voi crestinii va manifststi cu aceeasi simplitate intelectuala si morala, cu aceeaasi intoleranta, ca si inaintsii vostrii, vezi subiectul teoriei evolutiei in Romania, vezi intoleranta fata de poponari, atei, sectanti, musulmani.
2011-04-23 19:56:26 | Raporteaza
@ribelalu`: nu am nimic cu ateii, nu am nimic cu curistii, cu darwinistii, atata timp cat nici ei nu au treaba cu mine.
depinde ce inseamna a se lua de tine in opinia ts, aici e buba cred. Cand critic crestinismul sau crestinii, asa cum critic si ateismul si ateii, mie unuia, de ex., nu mi se pare ca merit insulte sau agresivitate fizica, desi unii crestini imi dau impresia ca exact asta pricep.
2011-04-23 20:03:54 | Raporteaza
@rk
cu parere de rau,nu-ti pot da dreptate!
Cat despre eruditii de azi,daca te referi la Stephen Hawking,ai dreptate!
Dar acum,sincer,in locul lui nici eu nu as crede in Dumnezeu.Banuiesc ca stii de ce spun asta!
De ce crezi ca a crede in Dumnezeu este o fabula orientala si nu o simpla optiune?(cum este si a ta de fapt)
De ce trebuie ca eu sa suport sa aud ca sunt numit crestinopat si sa nu reactionez?
De ce trebuie tu sa auzi ca esti numit ateu gay si sa nu reactionezi?
Crezi in libera optiune?OK,esti omul meu si putem comunica,nu neaparat pe dogme de credinta.
PS-crede-ma ca oamenii de inalta cultura si eruditie pot fi la fel.Adica pot crede sau nu si asta nu le scade cu nimic meritele.Dimpotriva,este libera lor optiune,dar asta este o alta discutie!
2011-04-23 20:03:57 | Raporteaza
@tamara’s nephew: De ce crezi ca a crede in Dumnezeu este o fabula orientala si nu o simpla optiune?(cum este si a ta de fapt)
este si una si alta; si daca fabula inseamna o afirmatie destul de nesigura, si multe afirmatii stiintifice sunt la fel, fabule.
@tamara’s nephew: De ce trebuie ca eu sa suport sa aud ca sunt numit crestinopat si sa nu reactionez?
Eu unul nu cred ca jignirile au vreun rol altul decat sa aduca ura; rareori sunt utile. De aceea yorga si parca mai e unul, fac deservicii stiintei si modernitatii prin usurinta si frecventa cu care jignesc oamenii.
@tamara’s nephew: crede-ma ca oamenii de inalta cultura si eruditie pot fi la fel.Adica pot crede sau nu si asta nu le scade cu nimic meritele.
Asa e. Valoareea unui om nu se reduce la credinta sau necredints intr-o religie. Si am spus adesea ateilor ca eroarea de a crede acele afirmatii exagerate ale religiilor e o forma de a gresi, in timp ce astfel de oameni pot avea dreptate in mii de alte privinte, probabil mult mai imoportante. Ateii se pot insela in mii de privinte, si faptul ca s-au prins ca lucrurile nu stsu chisr asa cum zice Biblia, asta e un merit minor. Religia si credinta poate face pe cei care cred sa aiba dreptate si sa fie superiori celorlalti, in anumite privinte.
2011-04-23 20:20:18 | Raporteaza
@tamara’s nephew: Cat despre eruditii de azi,daca te referi la Stephen Hawking,ai dreptate!
Dar acum,sincer,in locul lui nici eu nu as crede in Dumnezeu.Banuiesc ca stii de ce spun asta!
Aici nu este vorba despre ce crede un om, fi e el si celebru si vsloros ca H. E vorba despre ce cred, sau mai bine zic nu cred, cei mai valorosi oameni de stiinta, ori aici lucrurile sunt clare: in proportie de 90 procente ei nu cred in Dumnezeu, in timp ce e fapt atestst ca ateismul se coreleaza direct cu nivelul de educatie.
2011-04-23 20:36:00 | Raporteaza
@rk, prea mult timp pierzi cu netotu asta, e un boygor idiotdiversionist care-i apara ca disperatu pe pdisti in speranta ca pdistii vor desena noul plan de reorganizare a tarii ca-n ‘40 cand au furat Ardealul.
2011-04-23 20:42:21 | Raporteaza
@rk
multumesc pentru raspuns!
Sarbatori fericite celor dragi tie care cred in Invierea Domnului!(imposibil sa nu ai asa ceva)
PS-sarbatori fericite chiar si tie!(de ce nu?)
2011-04-23 20:49:15 | Raporteaza
@pdistfascist
baietas,nu vreau sa-ti tin lectii de istorie,ca oricum nu le-ai intelege!
Un singur lucru iti spun:Ardealul este al Romaniei si asa va ramane!Dar maghiarii de acolo au aceleasi drepturi ca orice roman,neamt(nu mai sunt),sarb,hutul(ucrainean)de oriunde s-ar afla?Ai inteles,romanas verde cu minte scurta?
Daca ai veni in Harghita si Covasna ai vedea familii mixte care traiesc in buna pace si intelegere.Dar tu nu vii acolo,sa nu te f-ta ungurii!
Ce vrei intr-un oras unde sunt 25000 de unguri si 100 de romani,sa auzi numai romaneste?Sau intr-o comuna cu 3000 de maghiari si 20 de romani?
Fii realist,nu-ti ia nimeni Ardealul,suntem in UE si aici vom ramane ceva timp!
2011-04-23 21:07:12 | Raporteaza
@pdistfâscist: mi se rupe de partidele politice din Romania si nu cred ca ungurii din tara si de la ei de-acasa mai au vreo sansa sa vada Ardealul rupt de Romania: pur si simplu sunt prea putini, an de an, atat in Ardeal cat si in Ungaria. Pot sa-l voteze si pe Hitler la putere, tot ce vor reusi e sa ma amuze. Nationalistii romani si ei ar trebui sa inteleaga ca un popor imbatranit si muribund cum sunt romanii, nu mai poate furniza nici entuziasmul naiv si iresponsabil al unei natiuni tinere, si cu atat mai putin carnea de tun atat de necesara pentru a amuza dementa nationalista.
2011-04-23 21:17:21 | Raporteaza
@rk:
”
“Ba da ma, sarbatoresc traditiile stramosilor mei si astfel pe ei chiar, si nu ma complexeaza deloc ca astfel nu cred fsbula aia cu zeul care si-a dat duhu’ legat de-o schela.
pai si de unde stii tu ca noi o credem? ba dar tu chiar ne crezi prosti? ti-am spus ca in ziua de azi crestinismul nu mai e ca pe vremea cruciadelor ci e mai mult un sistem de valori.
“Imin place mult ca esti optimist; un pic exagerat, dar eu unul te iert.
”
taticu`…la moaste si apa sfintita se inghesuie cateva sute de mii, crestini declarati sunt peste 20 de milioane in tara asta.
“E csm greu sa reusim asta cat timp prea des, voi crestinii va manifststi cu aceeasi simplitate intelectuala si morala, cu aceeaasi intoleranta, ca si inaintsii vostrii, vezi subiectul teoriei evolutiei in Romania, vezi intoleranta fata de poponari, atei, sectanti, musulmani.”
crestini sunt peste 1 miliard pe planeta asta. in acest miliard se afla elita intelectualitatii, stiintei si culturii mondiale. intoleranta aia e doar in capul tau si a altora ca tine, care suferiti de mania persecutiei. aveti toate drepturile din lume, si o gramada de institutii, fundatii si ONG-uri care vegheaza la respectarea lor, asa ca ce spui tu e doar gargara. stiinta si religia nu se bat cap in cap ci doar se completeaza. insa sunt de acord cu tine ca religia este depasita din punct de vedere stiintific. dar nu uita ca vechiul testament are cca 3000 de ani iar noul testament are peste 2000 de ani si ala era nivelul cunoasterii atunci. omul a evoluat puternic doar in ultimii doua sute de ani.
“depinde ce inseamna a se lua de tine in opinia ts, aici e buba cred. Cand critic crestinismul sau crestinii, asa cum critic si ateismul si ateii, mie unuia, de ex., nu mi se pare ca merit insulte sau agresivitate fizica, desi unii crestini imi dau impresia ca exact asta pricep.”
tin sa-ti reamintesc faptul ca tu te-ai bagat in seama cu mine la postarea numarul #29. si acolo ai afirmat asta:
“nu trebuie sa crezi ceea ce cred numai imbecilii azi”
asa ca nu mai face pe victima, ca nu te-a jignit nimeni. spre deosebire de tine. faptul ca am zis ca nu sarbatoriti nimic maine, ci doar va imbuibati, nu este o jignire, ci o realitate. maine e o sarbatoare crestina si voi, ateii, profitati de ocazie sa va imbuibati si voi. in caz contrar ati manca fasole cu ceapa.
iar la postarea urmatoare am facut o enumerare: “atei, curisti, darwinisti”. asta nu inseamna ca faci parte din toate cele trei categorii.
in orice caz, iti doresc sa ai o duminica placuta, si sa o petreci cum vrei tu.
2011-04-23 21:27:06 | Raporteaza
@rk:
referitor la ultima postare a ta:
crezi ca sunt mai periculosi crestinii obisnuiti, care nu-si reneaga religia in care s-au nascut dar nici nu o practica( cca 20 de milioane in tara asta acum) sau nationalistii astia care viseaza numai la razboaie cu ungurii? (tot in secolul XXI nu pe vremea lui Mihai Viteazul).
2011-04-23 21:34:57 | Raporteaza
ribelalu: crestini sunt peste 1 miliard pe planeta asta. in acest miliard se afla elita intelectualitatii, stiintei si culturii mondiale.
Te inseli, elita intelectualitatii mondiale nu e crestina pentru ca nu crede dogmele crestine…
ribelalu: ce spui tu e doar gargara. stiinta si religia nu se bat cap in cap ci doar se completeaza. insa sunt de acord cu tine ca religia este depasita din punct de vedere stiintific. dar nu uita ca vechiul testament are cca 3000 de ani iar noul testament are peste 2000 de ani si ala era nivelul cunoasterii atunci. omul a evoluat puternic doar in ultimii doua sute de ani.
De acord, insa o data in plus tu esti prea optimist crezand ca o majoritate a oamenilor credinciosi inteleg ca religia e depasita.
ribelalu: faptul ca am zis ca nu sarbatoriti nimic maine, ci doar va imbuibati, nu este o jignire, ci o realitate. maine e o sarbatoare crestina si voi, ateii, profitati de ocazie sa va imbuibati si voi. in caz contrar ati manca fasole cu ceapa.
In masura in care crestinii nu cred in dogmele de rahat ale crestinismului, si au devenit niste elevati intelectual si moral asa cum sustii, atunci si ei “se îmbuiba” doar!!! Pari a nu realiza asta.
ribelalu: in orice caz, iti doresc sa ai o duminica placuta, si sa o petreci cum vrei tu.
O petrec la munca, desi la mine e sambata inca; am muncit vineri, muncesc sambata, duminica si luni, si dupa aia pana vinerea urmatoare inclusiv.
2011-04-23 22:00:01 | Raporteaza
@ribelalu`: toti sunt periculosi, insa cei mai multi, din cauza practicii pe care varvea o viseaza aici, anume aceea a strivirii minoritatii, sunt cei mai periculosi. Mi-e clar ca dat fiind faptul ca romanii cred religia ortodoxa in asa mare proportie, asta are efecte negative in ce priveste civilizarea si modernizarea tarii.
2011-04-23 22:03:33 | Raporteaza
@rk:
lasa ca si “minoritatea” se caca in drum. chiar si aparitia acestui articol in preziua celei mai mari sarbatori a “majoritatii” este o lipsa crasa de bun simt. putea sa il scrie miercurea viitoare. dar nu…lasa ca le-o tragem “noi” crestinilor chiar acum. sa vada ei cat suntem noi de “dastepti”…si de fapt “bubuie” autorul, in primul rand pentru cand a scris si in al doilea rand pentru ce a scris, neintelegand ca termenul “cetatean” e o metafora.
si apoi “minoritatea” cere respect…o sa vada respect in stilul asta cand mi-oi vedea eu ceafa.
2011-04-23 23:03:53 | Raporteaza
@ribelalu`: no acum daca ai trecut de la critica la amenintari te recunosc, ca român, dar mai ales ca crestin! Criticii crestinilor au deci zile permise si zile interzise; bine ca stim, ca nu toata lumea e asa sensibila ca voi, de ex. cred ca vârvea daca-l critici de ziua lui Darwin n-o sa se scandalizeze ca voi, astia de pupatzi scânduri si dezgropaciuni.
2011-04-24 07:21:05 | Raporteaza
@rk:
“no acum daca ai trecut de la critica la amenintari te recunosc, ca român, dar mai ales ca crestin! Criticii crestinilor au deci zile permise si zile interzise; bine ca stim, ca nu toata lumea e asa sensibila ca voi, de ex. cred ca vârvea daca-l critici de ziua lui Darwin n-o sa se scandalizeze ca voi, astia de pupatzi scânduri si dezgropaciuni.”
Prostul nu e prost destul daca nu e si fudul. Amin.
2011-04-24 10:14:09 | Raporteaza
@bote: Suntem multi care gandim ca tine,dar chestia cu scuipatul apartine cresinilor nu ateilor.Niciodata un crestin nu poti sa-l faci sa gandeasca ca tine pentru ca-i lipseste ceva esential:gandirea si dorinta de cunoastere a adevarului.
2011-04-24 12:02:45 | Raporteaza
@radu fefceac:iti urmaresc camentariile, rezonez suta la suta. @tamara…:Kocsog,nem lehetsz ilyen huje! @rk:sper ca esti ateist de-al nostru!
2011-04-24 15:00:46 | Raporteaza
@Alex: Tara asta nu este indobitocita de religie , sa nu crezi ca 90% dintre romani sunt credinciosi ! Romanul este extraordinar de ipocrit , de pervers , de las . Pentru multi dintre romani , credinta este ca o moda si nu intamplator romanii arivisti , gen , Dinu Paturica , sunt in politica , au bani din hotie si se cred cei mai ” credinciosi ” oameni din spatiul mioritic ! Crestinismul a fost furat , confiscat saracilor si asumat de catre cei mai hoti dintre pamanteni , pentru a-i minti si asupri pe acestia ! Cand ai sa vezi un comentator ca vorbeste mieros despre crestinism si Dumnezeu , sa nu-l crezi niciodata ! Acela este spurcatul imbogatit peste noapte si in mintea caruia , Dumnezeu i-a dat tot ce a poftit d.p.v.d. material ! Cat despre credinciosii adevarati , saraci , umili si neinsemnati , nu-i vei gasi niciodata pe aceste siteuri !
2011-04-24 16:37:13 | Raporteaza
Am gasit un blog interesant.Tot despre asta
mandriadeafirom../
Hristos a inviat !
2011-04-24 23:48:19 | Raporteaza
@atf: da, sunt si ateu, printre multe altele. Un ateu sceptic in ce priveste ateismul, cum sunt sceptic si in general.
2011-04-25 07:06:30 | Raporteaza
rk
Pupatori de “DEZGROPACIUNI”
Maestre, jos palaria! O categorisire mai exacta a crestinopatilor nu exista.
2011-04-25 23:22:25 | Raporteaza
@radu fefceac: Vezi ca esti contestat pe alt siteu ! De ce oare ?
2011-04-25 23:32:05 | Raporteaza
Observatii de-a dreptul stupide si ironii gratuite;pot pune ramasag ca nu ai cunostintele necesare unei dezbateri pe fond multumindu-te sa faci observatii de limba si stil,deci cel mai superficial palier de analiza a unui discurs cu caracter duhovnicesc, si aceasta gratuit pentru termeni perfect superpozabili in context.Pot sa te intreb, cu modestie, ce inseamna brand de tara in conceptia unui jurnalist ca tine care ,eventual,s-ar pretinde formator de opinie?Sau era si asta tot o smecherie stilistica de bon ton?
2011-04-26 00:17:28 | Raporteaza
Ah, era sa uit! Apropos de slagar(o metafora, de data asta)se cheama “oldies but goldies “!
2011-04-26 14:20:24 | Raporteaza
Pai, stati asa! Nu stiti ce fata am?!?? Uite, aici: buzau.nouadreap../
2011-04-26 16:33:20 | Raporteaza
Da !Bine zis ,managerul BOR ! Si ca manager ,trebuie sa recunosc ,e bun ! Merge afacerea de zbarnaie !
Cu persuasiune ,si-au recuperat cladiri,paduri ,domenii,etc. Preotimea ,e acum functionarime de stat .E salariata de stat ,deci slujbas de stat !
Pana aici ,nici o problema .Problema incepe cand se construiesc biserici ,se repara biserici ,prospera clerul in timp ce credinciosul cade in saracie si mizerie . Se inchid scoli,spitale ,biblioteci,lacase de cultura ,strazile cad in intuneric .
Ce zic preotii de mizeria in care este aruncat poporul crestin ortodox ,botezat ? Ce zice intaistatatorul acestei credinte din Romania ? Merge pe burta, sa nu li se taie si lor tainul purtator de calorii .
Presedintele,ministrii,parlamentarii,sunt efemeri ,fura acum ca maine nu se stie .Si oricum ,credinta lor este cel putin indoielnica . Dar clerul nostru,este axiomatic crestin ortodox ,nu ? Si e pe viata ! Vom fi impreuna permanent !
Ce viitor vede acest cler in frunte cu “managerul general” ,poporului roman pe directia in care ne deplasam ? Unde e grija fata de “client”?
Si daca tot nu prea ne mai preocupa de problemele enoriasilor si avem o afacere prospera in Romania muribunda ,macar sa plateasca taxe ,impozite si sa-si plateasca singura “salariatii” !
Pentru nedumeriti ,sunt crestin ortodox care a renuntat sa mai fie practicant . E suficient cat m-a “angajat” statul la aceasta S.A. ,ca sa mai prestez si de buna voie!
2011-04-27 15:23:51 | Raporteaza
Nu stiu de ce BOR a acceptat subventii de la buget, cand suntem in perioada de austeritate, ca o intreprindere de stat valimentara, cand toti cetatenii de nadejde ai tarii care scriu aici si comenteaza,chiar au dreptul la lamuriri!?Nu si-au recuperat proprietatile in spitale, azile, scoli,paduri etc.,nationalizate, ca sa se poata autoadministra? Chiar vrem sa stim!Mai exista certuri ireconciliabile intre convesiunile crestine din Romania, ca nu e crestineste.Apropos de bunii cetateni…
2011-04-28 09:58:23 | Raporteaza
Preasfintitul s-a adresat crestinilor lui, celor pe care-i pastoreste, asa cum fac toti de alte religii si nu intregii Romanii.E normal sa fie si revoltati daca te gabdesti numai cati rromi sunt neincrestinati,dar nu lor li se adresa Preasfintitul,ci strict ortodocsilor lui.Cei care sunt atei ar trebui sa nu se bage in ciorba .Constat cu stupoare ca toti antiromanii si ortodocsii au gura cam mare si isi permit cam multe in tzara asta.Contesta tot, ironizeaza tot, dispretuiesc totm, adica tot ceea ce pur romanesc si crestin.
2011-04-28 22:47:06 | Raporteaza
@radu fefceac: Pai, stati asa! Nu stiti ce fata am?!?? Uite, aici: buzau.nouadreap../
Misto ziare mai scriu compatriotii nostri! Si nevasta-mea ma obliga sa merg vara asta in România, desi imi repugna foarte ideea; cred c-o sa vomit de cand vin pana plec: data trecuta cum am pus piciorul pe pamant românesc un vames m-a jupuit de vreo 40 de dolari. Ca de la frate la frate, deh! Cand vad acum dupa mai bine de 20 de ani ce s-a ales de visul lui 1989, visul unei tari prospere populate de un neam civilizat, cultivat si onest, eu unul il regret pe Ceausescu: intre comunisti si fascisti, îi prefer pe comumnisti; intre atei si supersitiosi, îi prefer pe atei; intre bolsevicii care lichidau nici macar 1% din populatie dar asigurau un nivel de trai decent restului de 99p., si “capitalistii de Santiago” de acum, care lasa in ignoranta si foame grosul poporului doar ca sa se capatuiasca pe ei si niste straini, o data in plus îi aleg pe bolsevici. D’aia au murit neica aia la Timisoara si Bucuresti in 1989? Ca sa apara azi o noua generatie de rinoceri!? Fefceac, stai absolut linistit, si Eugen Ionescu s-ar pisa pe ei, daca ar mai trai saracu’… Insa remarca, cu rinocerii totusi nu e bine sa negociezi de foarte aproape: e riscant pur si simplu… animalele salbatice ramân animale salbatice, si pana si Eugen Ionescu le-a zis ortodocsilor fascistoizi “rinoceri” de la Paris, adica de la o distanta considerabila; you’d better watch out!
2011-04-30 10:21:28 | Raporteaza
“crestini declarati sunt peste 20 de milioane in tara asta.” – Ei pă dracu’. Dacă sunt 17 milioane e bine!
Oricum, procentul real de creştini (în sensul şi practicanţi) este chiar mai mic.
Să nu uităm că la ultimul recensământ mulţi oameni s-au declarat ortodocşi graţie întrebărilor tendenţioase şi manipulatoare ale recenzorilor care au folosit tertipuri de tipul “dar aţi fost botezaz/crescut în religia X…”; uitând totuşi că la recensământ declari ce crezi atunci, în momentul recensământului, nu ce au crezut pentru tine nişte indivizi necunoscuţi când aveai tu câteva luni vârstă!
Salut.
2011-05-04 00:16:44 | Raporteaza
hey, te mai vedem pe aici?
2011-09-02 23:21:39 | Raporteaza