![]() | Românesc 100%vezi toate articolele de Paul Vîrvea11 Mar 2010 la 10:25 41 comentarii 625 vizualizari. |
Asculta mai multe audio Muzica
Invit trecătorii de pe ceste cyber-meleaguri la un mic brainstorming. În urmă cu câţiva ani, de un 1 decembrie, mi-am întrebat colegii de serviciu, prietenii, familia şi chiar cîteva cunoştinţe mai îndepărtate dacă pot numi ceva bun şi autentic românesc. Nu am primit niciun răspuns satisfăcător – în afară de, poate, Mioriţa, ceea ce nu e neapărat un lucru bun. Eliminaţi primele lucruri la care vă gîndiţi: Enescu e un neoclasic de şcoală franceză, Brâncuşi e elevul lui Rodin, Eminescu e romantic tîrziu de inspiraţie germană, bulz au şi italienii, sarmalele vin de la turci, mititeii şi ciorba de burtă la fel, doine se cîntă şi în Calabria, borş fac şi bulgarii, hoţi sunt peste tot, şpăgari şi habotnici la fel etc etc.
Puteţi numi ceva realmente vernacular, 100% românesc, de preferinţă ceva bun/plăcut? Iar dacă vor fi mai multe, care e cel mai românesc lucru românesc, în opinia voastră?
Iată o muză dragă mie, poate ajută:
zi-le, Romico!
Etichete: românesc, romani, romica puceanu


Ciprian Domnişoru 16 Feb la 11:11 |
Numărul deceselor în urma hipotermiei este tot mai mare. Autoritățile iau măsuri, Raed Arafat [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 16 Feb la 11:07 |
Geamurile fumurii se lasă ireal de încet în jos. Albul zăpezii îmi lovește retina. Îmi [ citeste mai departe ]
Tudor Darie 16 Feb la 01:43 |
Aveam șase ani când am auzit o teorie frumoasă despre tineri. Cel care mi-a spus-o nu era un [ citeste mai departe ]
Marius Cosmeanu 15 Feb la 22:15 |
Într-un audiovizual în care ayatolah e Dan Diaconescu iar precursor, mai bretelatul său [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 15 Feb la 20:56 |
E şi-n Caţavencii.ro
Fiindcă tot sîntem în criză de prezidenţiabili n-ar fi momentul să [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 15 Feb la 17:05 |
Asocierea dintre Federația Română de Fotbal și Roșia Montană Gold Corporation (RMGC) a fost [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 15 Feb la 15:35 |
Se pare că presa a atins limita: fundul lui Boc. Facebookul a ars în flăcări deontologice şi [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 15 Feb la 14:36 |
Coaliţia la guvernare susţine tratatul fiscal european, deşi părerile privind tratatul privind [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 15 Feb la 13:29 |
Vezi şi Caţavencii.ro
Dacă nu s-a dus cu Ponta în America, fiindcă nu ştie engleza, Crin [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 15 Feb la 12:45 |
Noul guvern promoveaza si un nou program de guvernare. Acest program are 3 mari componente : 1) [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 15 Feb la 11:22 |
Mihai Răzvan Ungureanu: "Militarii îngheaţă la deszăpeziri, locuitorii stau la căldură. [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 15 Feb la 09:05 |
Marți (ieri), în jurul orei 18.00, un prieten mi-a semnalat un articol publicat de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 15 Feb la 05:12 |
Celor 300 de candidați tineri şi cu studii în străinătate care aspiră la funcția de consilier [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 14 Feb la 23:21 |
... de fiece data cand cred ca mai jos nu se poate cobori, ceva se incapataneaza sa ma convinga de [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 14 Feb la 23:15 |
Dacă întreaga masă a lui Stamate reuşea să se sprijine pe calcule şi probabilităţi, iată [ citeste mai departe ]
Tudor Darie 14 Feb la 23:14 |
În ultimele zile, ortacii lui Voronin se plâng pe site-ul grenada.md că poliția a inițiat o [ citeste mai departe ]
Mihai Eminescu 14 Feb la 22:02 |
Iunie 1882
Îngerul meu blond,
Te-aș acoperi toată cu sărutări, cum argintarii îmbracă [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 14 Feb la 13:59 |
În anul de graţie 2009, când un cumul de factori externi si interni au forţat Romania să [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 14 Feb la 13:10 |
Zahar Prilepin, un scriitor rus de care v-am mai povestit aici, spunea zilele trecute pe BBC despre [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 14 Feb la 10:36 |
Pe când era Prim Secretar al Partidului Socialist Francez, François Mitterand a fost întrebat de [ citeste mai departe ]
Dan Duca 14 Feb la 10:06 |
"Asta este o ţară care a făcut vedete din toate pipiţele şi nu-şi respectă veteranii de [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 14 Feb la 09:19 |
Din 40.000 de bucureșteni anunțați pe facebook au fost numărați la Protestul [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 14 Feb la 00:41 |
… si nu, asta nu are nimic de-a face cu ecologia. Are de-a face cu politica. Mai exact, cu [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 13 Feb la 18:57 |
E şi-n Caţavencii.ro
Acum vreo cîţiva ani, cînd se bătea în apariţii la inundaţii cu pe [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 13 Feb la 18:55 |
Economia Romaniei opereaza intr-o lume aflata in flux in care diferentele si nuantele conteaza. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 13 Feb la 16:38 |
Update. Nu rezist. Am auzit declarația lui MIrcea Toader (PDL): unul [ citeste mai departe ]
Bogdan Ciuclaru 13 Feb la 16:21 |
Transmitem alb-negru! De dragul contrastului. De alb se ocupa iarna. De negru...lopetile.
Primul [ citeste mai departe ]
Ionel Blănculescu 13 Feb la 14:02 |
Am cumpanit mult daca sa public pozitia mea referitor la, de ce falimentul Greciei ar putea sa [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 13 Feb la 07:18 |
Că Victor Ponta își asumă un discurs de învingător anticipat nu ar trebui să deranjeze prea [ citeste mai departe ]
Remus Cernea 12 Feb la 21:30 |
Un astronom grec, pe nume Aristarh din Samos, susţinea, prin anul 280 î.e.n., că [ citeste mai departe ]
| 1@Norbi: 41, @Mihnis: 46, @Elena: 48, @Calin: 64, @Cristianus: 76 "Totusi mi se pare complet neprofesionist ca incearca sa ii discrediteze pe cei de la RMGC fara niciun motiv", "nu ar avea de ce sa fie... | ||
| 2[...] Va rog sa vizionati acest scurt clip si sa cititi acest reportaj. [...]... | ||
| 3@Norbi: @nepot mic: @Vlad: @Elena: @Mihnis: @Calin: @catalin: @Cristianus: @Daniel Pandrea:-s-au strans ceva postaci RMGC p-aci, super, ce-mi place ... sa ne jucam cu nervii lor, ah, ce vanatoare-o... | ||
| 4@Caragea: Ce vorbeşti? Cum să nu se împace în privinţa locului naşterii lui Isus? Toate Evangheliile sunt de acord că locul naşterii lui Isus este Betleem.Cele patru Evanghelii autentice (scrise de... | ||
| 5[...] surse azi (intre care mentionam ipoparul, ca-i mai muncit scrisa si mi-a iscat si mie pofta) ca Gotiu a dat o lovitura de presa in adevaratul sens al cuvintului. Bravo lui (si fraier e el ca nu-si... | ||
| 6@camelia: Draga Camelia, Ai mare dreptate. Astia de la antene "e aserviti cu totii" lu Felix ( si Otilia ). Ma si mir ca la mintisoara ta cit nuca ai inteles ca reporterii ne fac rau. Sunt nedrepti cu... | ||
| Mihai Goţiu 23879 citiri |
| Costi Rogozanu 11738 citiri |
| Cristian Teodorescu 9709 citiri |
| Ciprian Domnişoru 7204 citiri |
| Remus Cernea 5478 citiri |
| Alin Fumurescu 4320 citiri |
| Cristian Bândea 3935 citiri |
| Constantin Creţan 3780 citiri |
| Dorin Tudoran 3762 citiri |
| Dan Duca 3729 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 4 postari |
| Costi Rogozanu 4 postari |
| Lucian Isar 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 2 postari |
| Dorin Tudoran 2 postari |
| Cristian Cojanu 2 postari |
| Alin Fumurescu 2 postari |
| Constantin Creţan 2 postari |
| Daniel Oanta 2 postari |
| Mihai Goţiu 115205 citiri |
| Costi Rogozanu 62297 citiri |
| Cristian Teodorescu 50600 citiri |
| Alin Fumurescu 32182 citiri |
| Remus Cernea 22454 citiri |
| Iulian Leca 18648 citiri |
| Ciprian Domnişoru 17732 citiri |
| Dorin Tudoran 17682 citiri |
| Viorel Dobran 17102 citiri |
| Cristian Bândea 13950 citiri |
| Mihai Goţiu 41 postari |
| Cristian Teodorescu 27 postari |
| Costi Rogozanu 27 postari |
| Dorin Tudoran 17 postari |
| Constantin Creţan 11 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Iulian Leca 10 postari |
| Viorel Dobran 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 7 postari |
| Cristian Bândea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
risu’-pinsu’… hazul (uneori de un umor indoielnic) de necaz… un sentiment al contradictiei (diferit de cel al de acceptare somnolenta din “miorita”)… indecizie despre care ne autosugestionam ca ar fi filozofica… in orice caz, nimic bun… iar ca sa ajungi sa definesti structura imanenta a unui popor cu ajutorul sarmalelor mi se pare ca tine de umorul indoielnic de care ziceam mai sus… e ca si cum chinezii ar compara zidul lor cu pachetelele de primavara, tot ale lor…
2010-03-11 10:37:54 | Raporteaza
Ceva 100% românesc, chintesenţa neamului, cum vreţi să-i spuneţi, mi se pare antologica caricatură a lui Mardale din Caţavencu de săptămâna asta, cea cu investigarea poliţienească a cazului Toma Alimoş. La modul cel mai sincer şi fără cea mai mică umbră de mişto.
2010-03-11 10:40:17 | Raporteaza
@bogdan: am încercat să generalizez tocmai că primele cercetări ale registrelor importante nu au dus la niciun rezultat. Tu zici, aşadar, simţul umorului la români ?
2010-03-11 10:43:24 | Raporteaza
Mi-am amintit de bunicii mei ascultand melodiile astea si asa am gasit un raspuns: Gerovitalul Anei Aslan.
2010-03-11 10:53:42 | Raporteaza
lumea este atit de cuprinzatoare, incit, doar si statistic vorbind, exista posibilitatea repetarii, intr-o alta cultura, vreunui asa zis “spacific national”, de aiurea. asa ca… mi se pare un subiect demult rasuflat…
2010-03-11 11:06:36 | Raporteaza
Injuraturile de Dumnezei, Hristosi, Pasti, grijanie, cruce, toti sfintii si rubedeniile moarte. Nu mai stiu nici un popor (care sa mai fie si profund credincios in proportie de 80 si ceva la suta, cel putin atunci cand vine vorba despre banii de la buget directionati catre Biserica) care sa injure asa de hardcore de cele sfinte. Pe langa injuraturile noastre, alea de ostie si potir ale quebecosilor sunt nimica toata.
2010-03-11 11:08:55 | Raporteaza
@paganu: Ostie d’tabarnac e, totuşi, dvada că se mai înjură de cele sfinte. Ce ar fi, aşadar, 100% românesc ? abundenţa, intensitatea sau prevalenţa ? dumnescrişii
)
2010-03-11 11:15:17 | Raporteaza
@hook & trigger: în satul global, marele zid chinezesc rămîne chinezesc, iar pacheţelele de primăvară la fel de chinezeşti, a propos de un comentariu de mai sus. ştii ceva echivalent de la noi?
2010-03-11 11:31:34 | Raporteaza
Hai, mai, Paul, nici macar Eminescu, mai?
O sa-ti sara in cap tot netu’…
atunci… tuica, mai! (adica tzuica)
a, si sentimentul “deal-vale”.
si dorul.
2010-03-11 11:34:09 | Raporteaza
@ioana: poate doar cuvîntul “dor”, dar aşa suntem plini de regionalisme unice. ţuica, nicidecum. distilatul de fructe se găseşte în tot sud-estul europei, ca Rakia.
Ce este sentimentul “deal-vale” ?
2010-03-11 11:42:42 | Raporteaza
Pai nu stiu de ce nu ti-au dat colegii tai raspunsul asta: LIMBA ROMANA. Limba, recunosc, mult mai filosoafa decat utilizatorii ei. De ce ar fi Limba Romana ceva special e arogant sa-ti raspund eu atata timp cat e publicat Noica sau Hasdeu…
In privinta “Enescu e un neoclasic de şcoală franceză, Brâncuşi e elevul lui Rodin, Eminescu e romantic tîrziu de inspiraţie germană” ma uit cum categoriile lui Aristotel lovesc pe la spate dupa nici 2400 de ani. Nu stiu cum sa zic asta si sa nu mi-o iei in nume de rau, ganditul in categorii iti anuleaza ratiunea. Nu mai gandesti un lucru in sine, mai degraba ii gandesti categoria in care ai putea sa-l asimilezi. Fiecare lucru are o Idee in sine, proprie, Brancusi e autobiografia unei Idei pe lemn, piatra si metal. Of bai vere…
2010-03-11 11:48:00 | Raporteaza
@Paul
de PRUNE? exista?
… ce dezamagire!
Pai, Lucian Blaga, sufletul romanesc – croit dupa peisajul tipic romanesc, nu plat, nu amenintator, nu tenebros, ci asa… unduios, cum sa-i spun… e o intreaga filozofie, frumoasa, de altfel.
Cum de nu ai auzit de ea?
2010-03-11 11:49:30 | Raporteaza
Pai e simplu: romanii. Oamenii, adica. Exista o gramada de oameni de proasta calitate in Romania, dar tot Romania a dat si continua sa dea oameni destepti si interesanti si funny. Nu e foarte evident cind traiesti in continuu acolo, dar in exterior ajungi sa-ti dai seama (mai ales dupa ce scapi de complexe)ca romanii chiar sint ‘intr-un fel’. Sintem identificati cu usurinta drept foarte uncompromising, vorbareti si nemultumiti, incapabili de compromisuri – calitati despre care e usor sa spui ca sint rele, dar care mie mi se par cel putin autentice. (Cu francezii am putea fi asemanati, dar sintem mai tragici si mai negativi.) Rezultat al comunismului, cu siguranta, al unei neincrederi urite in toate cele, oameni si institutii.
Dar iata, ceva distinct.
2010-03-11 11:50:37 | Raporteaza
@Paul Vîrvea: trebuie sa-ti dau dreptate cu zidul chinezesc. evident, nu exista la noi un echivalent, da. oricum, am scris ca “exista posibilitatea”. independent o cultura de alta, sau prin intrepatrunderea culturilor.
2010-03-11 11:54:40 | Raporteaza
@Catalin: Cătăline, limba română e un conglomerat de limbi pe un schelet latin, chiar dacă a evoluat aici, nu ne e specifică, aşa cum s-ar putea lăuda, de pildă, grecii. iar aia cu ideile e de la Platon – iar aici chiar asta am propus, să deconstruim taxinomii pînă rămîne o Idee 100% românească. Unde-i problema?
2010-03-11 11:56:56 | Raporteaza
@Tallis: nu se pune. ca românu’ nu-i nimeni, da dar nici ca neamţu nu prea-i nimeni, nici ca japonezu’ etc. iar toate astea sunt popoare, cu particularităţile lor cu tot. Pînă acum, am fost convins parţial de hazul de necaz (nu-mi amintesc ceva cît de cît echivalent, poate doar autoironia englezilor, dar nu seamănă deloc) şi de Gerovital – brand pur românesc, exportat şi apreciat.
2010-03-11 12:00:16 | Raporteaza
…Grigore Lese, asculta-l si ai sa descoperi tot ce este cu adevarat romanesc si apoi tre sa-ti mai spun ceva nu mai cauta produse DOC adica 100% romanesti pentru ca nu suntem 100% romani mai aven, slava Domnului si etnii…
2010-03-11 12:02:59 | Raporteaza
@Paul Vîrvea: pai atunci ia hazul de necaz si fa-l tip de umor, na, pina iti iese ce vrei tu acolo
E un umor cam nesanatos zic eu, mai mult indreptat catre sursa de frustrare, decit (ca ala brit) menit sa construiasca ceva, prin critica. Nu e nici ca rigolada frantuzeasca. Etc.
O alta calitate, dar mai nasoala, si pe care cu greu o mai vad pe undeva, e neincrederea. Pina la paranoia. Din romanii pe care-i stiu eu unii sint atit de putin increzatori in ce li se ofera – si in sansele lor in general – incit din exterior par NEBUNI. Ce zici?
2010-03-11 12:07:55 | Raporteaza
@adie: bine punctat, numai că leşe este, ca multe din maramu’, o particularitate. Graiul lui nu e graiul literar românesc, muzica lui nu-i reprezintă direct decît pe maramureşeni. Ceva mai de la nistru pîn’la Tisa, ca să zic aşa…?
2010-03-11 12:12:42 | Raporteaza
Nu-i lucru, ci om: Tudor Gheorghe.
2010-03-11 12:13:28 | Raporteaza
@Tallis: error. Neîncrederea noastră e dublată de încredere oarbă – altfel nu se explică de ce trăim într-un maniheism social fraieri-ţepari.
2010-03-11 12:14:34 | Raporteaza
@ghizuroi: Bun exemplu, Tudor Gheorghe, mai bun ca Leşe pentru că e mai de mainstream şi mai reprezentativ. Se trece la catastif, mulţumesc:)
2010-03-11 12:15:54 | Raporteaza
Oina
2010-03-11 12:19:34 | Raporteaza
@alin: muribund + baseball – nu se pune…
2010-03-11 12:22:13 | Raporteaza
“Enescu e un neoclasic de şcoală franceză, Brâncuşi e elevul lui Rodin, Eminescu e romantic tîrziu de inspiraţie germană”
Acum m-am convins ca esti un idiot efeminat.
2010-03-11 12:31:43 | Raporteaza
pentru distractie: youtube.com/use../
2010-03-11 12:44:02 | Raporteaza
stilul brancovenesc
2010-03-11 12:44:10 | Raporteaza
@Paul Vîrvea:
“Ce ar fi, aşadar, 100% românesc ? abundenţa, intensitatea sau prevalenţa ?”
Intensitatea, fara indoiala. De abundenta si prevalenta nu pot sa zic nimic, dat fiind ca ar trebui sa am niste frecvente si procente in fata ca sa ma pronunt. Dar pot sa compar “Hristosii si grijania ma-sii” cu “’sti’d'tabarnak”.
2010-03-11 12:53:54 | Raporteaza
Un cadou de la nea Nicu: Palatul Prlamentului. E cea mai mare cladire parlamentara din lume. Nu se vede chiar de pe luna dar merge.
2010-03-11 14:07:02 | Raporteaza
@Ozzi: Nu merge, e inspirată de palatul poporului din Phenian. Adică are un frate mai vechi şi mai scund prin Coreea de Nord.
2010-03-11 14:46:52 | Raporteaza
1) albastru de Voronet;2) felul in care se joaca sarba in zona Moldovei, n-am vazut alta natie care sa ridice asa praful in batatura!:)
2010-03-11 15:41:56 | Raporteaza
capra vecinului
alivinca
rasu’plansu’
haz de necaz
Caracal
masina aerodinamica construita de Aurel Persu
ciorba de potroace
caciula de miel
Barbu Lautaru (daca Enescu nu e bun)
Terasa Stuf din Vama
2010-03-11 17:00:40 | Raporteaza
@Paul Vîrvea: apropo de caracteristica injuraturilor romanesti… as zice ca e coloratura. inventivitatea. asociatiile surprinzatoare. ostie d’tabarnac e asa… o gura de aer proaspat pe langa our heavy filth.
)
cred ca suntem singurii care asociem organe/acte sexuale cu obiecte religioase/divinitati in aceiasi injuratura. Ceea ce nu e neaparat rau.
Si mai e o chestie… am senzatia ca romanul injura indiferent de nivelul de educatie, pe cand in alte parti parca a injura e mai mult apanajul soferilor de camion.
N-as zice ca injuraturile definesc neamul romanesc, dar cu siguranta sunt unice.
2010-03-11 17:48:40 | Raporteaza
@Maria: Americanii au un destul de folosit – prin filme, cel puţin – “fuck me, Jesus!”.
2010-03-11 18:57:44 | Raporteaza
Poate capacitatea de absorbtie … nu am gasit alt loc unde un venetic (in sensul de strain, evident:))ajuns de cateva zile sa se simta integrat cu o mai mare viteza.
Imi aduc aminte de un britanic foarte corect, sfios, educat si vegetarian – am crezut ca va fi mancat cu fulgi cu tot in Bucuresti. Dupa cateva luni, ma invata cum sta treaba cu spaga, injura birjereste la volan, devenise un crai de prima mana si manca sarmalele viitoarei soacre fara sa clipeasca.
2010-03-11 20:41:20 | Raporteaza
daca tot am scris primul comentariu, revin. cu o prima observatie. faptul ca scrierile ulterioare sint atit de eclectice, chiar contradictorii, dovedeste ca suferim de frustrare identitara. a crede ca paleative de gen “injuraturile”, sau exceptii (figurative) in timp reprezinta reprezentativitate, este, asa cum spuneam prima data, trist-hilar. luati, va rog, orice natie de pe lumea asta si veti face o descoperire interesanta: aproape toate au cite un simbol – vizual, lingvistic, sau asociativ in mentalul celorlati. canada – frunza de artar, vietnam – palaria de orez, cuba – castro/comunism/club tropicana (si e tara mica si amarita), argentina si brazilia – doua dansuri, franta – parfum, femei rafinate, japonia – soarele rasare/sepuku/demnitate, germania – precizie si lipsa de (hahahhaahah…) umor, italia – pizza/ spaghetti/fashion, scotia – exceptional, zgircenie, adica un defect care face marketing, irlanda – trifoi/ betivi/muzica, australia – cangur, noua zeelanda – oaie, camerun – lei neimblinziti… nu mai continuu, ca ma enervez… alaska – eschimosii nu au un cuvint, in limba lor, pentru “razboi”… nu mai vorbesc de statele unite si de maica rusie… pina si coreea de nord este ceva… o amenintare nucleara… iar noi? ne amagim ca am avut un poet, o gimnasta si un fotbalist? recomand oricui (mai putin elenei udrea si multor “publicitari”) vrea sa inteleaga ce inseamna “branding de tara” cartea pe care e o consider o biblie a domeniului. “positioning”. autorii sint al ries si jack trout. am scris mult si am obosit. daca aveti comentarii, injuraturi, sau propuneri, am o adresa pe care o cheama p.s. uneori sint invidios pe apropiatii croati ca au o localitate care se numeste pola. daca era la noi, am fi avut, macar, un punct de plecare.
2010-03-11 23:14:05 | Raporteaza
@Paul Vîrvea: Cum il poti compara pe Tudor Gheorghe cu Grigore Lese? Lese are o voce dumnezeiasca iar repertoriul e autentic, stravechi. Intra pe net si vezi ca are concerte in toata lumea, organizate de straini pentru straini, cu bilete scumpe, nu cinta pentru diaspora ca TG. BBC-ul ii foloseste vocea pentru filme istorice iar casa de discuri OCORA din Paris (singura specializata in muzicile lumii)ii editeaza CD-urile. LESE E SINGURUL 100% ROMANESC SI IN PLUS E SI APRECIAT AFARA. Tudor Gheorghe promoveaza o muzica indoielnica,folk amestecat cu simfonic, o facatura pentru coafeze, cinta cu taraf fara a respecta stilul taranesc, ca muzica e varza! … ca actor mediocru…
2010-03-12 00:36:53 | Raporteaza
Nu Eminescu, nu Enescu, nu Brancusi… sa fie Dan Diaconescu
? Just kidding, foarte reprezentativ pentru romanul verde este… Mircea Dinescu! Este de coma faza pe care Liiceanu o descrie in “Usa interzisa”, o petrecere la casa poetului. Si mai descrie acolo cate ceva despre specificul nostru …
Reprezentativa si foarte originala mi s-a parut si o reclama la bere: un angajat al unei firme nemtesti de bere, ajuns sa lucreze in Romania. Desi foarte apreciat in tara lui pentru ideile lui, atmosfera in care lucreaza el este rece iar el pare mereu ingandurat, dar nu stie ce-i lipseste. Ajuns aici, este asteptat cu aclamatii la aeroport de catre angajatii firmei, este dus pe sus, peste un scurt timp ajunge cu toti aceia la iarba verde, la un gratarel si voie buna. I se fac tot felul de farse , gen, se aseaza pe o banca, dar cand se ridica ceilalti se dezechilibreaza si pica. Si se simte bine. Logo-ul era :”bea nemteste si te distreaza-te romaneste”. Geniala, dupa mine.
In final, un obicei 100% romanesc: martisorul. Poate are el ceva radacini adanci in obiceiuri stravechi care n-au fost dintotdeauna aici, dar n-am mai vazut la nicio alta tara.
2010-03-12 09:52:08 | Raporteaza
@Rayne:
Martisorul e mai degraba balcanic, si in niciun caz 100% romanesc.
2010-03-12 14:11:30 | Raporteaza
Gica Petrescu – pentru mine e ceva 100% romanesc si de calitate
2010-03-12 15:42:38 | Raporteaza
eu ma intreb daca exista ceva 100% nemtes, frantuzesc sau rusesc… m-as intrista sa fie asa pt ca unicitatea asta de 100% ma sperie
2010-03-13 13:14:34 | Raporteaza