![]() | “România, groapa de gunoi a României”vezi toate articolele de Ioan T. Morar05 Apr 2010 la 14:34 22 comentarii 1121 vizualizari. |
Sînt un partizan al păstrării mediului înconjurător, dar nu mă afiliez niciunei organizaţii ecologiste pentru că mi se pare că multe dintre ele au şi o agendă politică destul de puţin transparentă. Avem nevoie de un mediu curat, sănătos, îngrijit. Şi cred că, în zona asta, a ecologiştilor, e nevoie de mai multă acţiune decît de defilări pe la televiziuni. Plantarea unui copac mi se pare mai eficientă decît un simpozion. De pildă, în cazul prezentat mai jos ar fi nevoie de o acţiune concentrată a mai multor ONG-uri ca să se limiteze dezastrul ecologic. Dar zeci de organizaţii trec nepăsătoare şi insensibile pe lîngă acest rîu sufocat de gunoaie, ele avînd în agendă doar protestele împotriva exploatării aurului. Le deranjează drobul de sare, dar nu privesc munţii de gunoaie din jur. Am scris pe tema asta aici. Priviţi filmuleţul şi observaţi un dezastru clar, nu unul ipotetic. Da, vor spune unii, autorităţile ar trebui să strîngă toate gunoaiele, că doar de aia plătim taxe. OK, aşteptaţi pînă se va întîmpla asta. mai durează, dar nimeni nu vă poate opri să aşteptaţi. Ca sătenii din Făcăieni care aşteptau să vină armata să le repare casele după tornadă. Şi aşteptau asta în birtul comunal.


Cristian Teodorescu azi la 18:57 |
E şi-n Caţavencii.ro
Acum vreo cîţiva ani, cînd se bătea în apariţii la inundaţii cu pe [ citeste mai departe ]
Lucian Isar azi la 18:55 |
Economia Romaniei opereaza intr-o lume aflata in flux in care diferentele si nuantele conteaza. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 16:38 |
Update. Nu rezist. Am auzit declarația lui MIrcea Toader (PDL): unul [ citeste mai departe ]
Bogdan Ciuclaru azi la 16:21 |
Transmitem alb-negru! De dragul contrastului. De alb se ocupa iarna. De negru...lopetile.
Primul [ citeste mai departe ]
Ionel Blănculescu azi la 14:02 |
Am cumpanit mult daca sa public pozitia mea referitor la, de ce falimentul Greciei ar putea sa [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 07:18 |
Că Victor Ponta își asumă un discurs de învingător anticipat nu ar trebui să deranjeze prea [ citeste mai departe ]
Remus Cernea 12 Feb la 21:30 |
Un astronom grec, pe nume Aristarh din Samos, susţinea, prin anul 280 î.e.n., că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 12 Feb la 17:30 |
Vezi şi Caţavencii.ro
Cît a durat schimbarea gărzii la Palatul Victoria, prefecţii şi [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 12 Feb la 14:42 |
Un cuib de lilieci ideologizați până la isterie cere să fie privit cu atenție. Îl privesc. [ citeste mai departe ]
Ioana Paverman 12 Feb la 13:58 |
Ultimele săptămâni ni se desfășoară în amintire ca un asalt de întâmplări tumultuoase. [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 12 Feb la 12:36 |
Ca de obicei, apariţia unui personaj politic relativ nou şi tînăr precum Ungureanu a produs [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 12 Feb la 09:36 |
Acest text nu este despre ACTA, ci despre proteste. Mai exact despre protestele de la Cluj, cauzate [ citeste mai departe ]
Cristian Bândea 11 Feb la 15:20 |
Vă rog ca înainte să citiți acest text sau să comentați să parcurgeți textul [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 11 Feb la 14:20 |
1. L-am ascultat ieri seară pe Crin Antonescu, timp de cîteva minute, la tv. De [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 10 Feb la 18:32 |
Daniel Funeriu se poate considera o victimă a ”efectului Udrea”. Numele lui nu se afla pe lista [ citeste mai departe ]
Viorel Dobran 10 Feb la 16:54 |
În timp ce românii mor sinistraţi sub munţi de zăpezi, Biserica Ortodoxă Română cere bani [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 10 Feb la 15:05 |
Mîine, la Piaţa Universităţii în Bucureşti se iese împotriva ACTA, după 17.00. [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 10 Feb la 14:00 |
Cât din drepturile fundamentale ale omului putem încălca pentru a proteja drepturile [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 10 Feb la 12:16 |
Știrile despre calvarul oamenilor blocați în trenuri aproape trei zile în mijlocul viscolului [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 10 Feb la 10:35 |
Recent o idee buna a fost emisa referitor la renuntarea din 2013 la un al 3-lea acord cu FMI. Nu [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 10 Feb la 03:52 |
Auzindu-l pe Ponta cum retracta, corecta si incerca disperat sa isi explice de-a lungul zilei [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 09 Feb la 23:28 |
Numirea dlui Mihai Răzvan Ungureanu în funcţia de premier şi polemicile declanşate de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 09 Feb la 21:37 |
Miniştri care fac afaceri cu statul, comunişti sau fii de comunişti, colaboratori dovediţi ai [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 09 Feb la 19:55 |
Știu, guverne noi, tensiuni în USL, showbiz politic la TV. Dar vă invit puțin în România [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 09 Feb la 17:53 |
Crin Antonescu e furios. I se pare că are şi de ce.
Cabinetul Ungureanu a fost învestit cu [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 09 Feb la 17:48 |
Văd că mai mulți colegi de Voxpublica sunt indignați de faptul că văd ceva ciudat în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 09 Feb la 16:28 |
Apreciat de majoritatea comentatorilor ca fiind ”echilibrat”, discursul lui Victor Ponta i-a [ citeste mai departe ]
Viorel Dobran 09 Feb la 16:07 |
Pe-un picior de plai,
Pe-o gură de rai,
Iată vin în cale,
Se cobor la vale,
Trei turme de [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 09 Feb la 15:57 |
Update: A ieşit Antonescu, cuminte, a spus că nu s-a simţit reprezentat de [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 09 Feb la 15:35 |
A vorbit Ponta in Parlament. Nu a mai injurat. Nu i-a spus lui Mihai Razvan Ungureanu, asa cum [ citeste mai departe ]
| 1@Mircea: Esti plin de smecherii cum e cosu' de hartii,vedeatea-si in zapada pan' la gat.... | ||
| 2Zice Dictatura ca o mare parte dintre cei decedati erau deja luati de Bacchus.Ce minciuna ordinara! Cine a mai pomenit cetateni onesti din Vrancea si Buzau sa bea pana isi pierd mintile? Cine oare s-a... | ||
| 3@tx2: lol! :)... | ||
| 4gotiule - piggy dute si interneazate la nebuni, esti sub orice critica... | ||
| 5@cristian teodorescu Incet, incet calcati pe urmele CTP-ului!Si nu ma refer la chelie. Domnu' Teodorescu, in judetul lui Oprisan, eu zic ca nu are rost sa pierdem vremea cu mobilizarea generala a armatei... | ||
| 6ne mic-- nuj de unde le scot, vere, dar stiu unde le bag, ma rog, am oaresce certitudine, nemic nu-i sigur 100%, in afara de codul portocaliu, desigur... | ||
| Mihai Goţiu 34337 citiri |
| Costi Rogozanu 14297 citiri |
| Cristian Teodorescu 10119 citiri |
| Adriana Săftoiu 9278 citiri |
| Remus Cernea 9213 citiri |
| Iulian Leca 7172 citiri |
| Laura Cernahoschi 6423 citiri |
| Ciprian Domnişoru 6010 citiri |
| Dorin Tudoran 5509 citiri |
| Alin Fumurescu 5458 citiri |
| Mihai Goţiu 11 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 5 postari |
| Dorin Tudoran 5 postari |
| Iulian Leca 4 postari |
| Laura Cernahoschi 3 postari |
| Lucian Isar 3 postari |
| Bogdan Ciuclaru 3 postari |
| Remus Cernea 3 postari |
| Ionel Blănculescu 2 postari |
| Mihai Goţiu 122066 citiri |
| Costi Rogozanu 77784 citiri |
| Cristian Teodorescu 51214 citiri |
| Alin Fumurescu 31526 citiri |
| Iulian Leca 26416 citiri |
| Remus Cernea 26258 citiri |
| Viorel Dobran 19395 citiri |
| Dorin Tudoran 16627 citiri |
| Ciprian Domnişoru 15519 citiri |
| Constantin Creţan 14781 citiri |
| Mihai Goţiu 48 postari |
| Costi Rogozanu 32 postari |
| Cristian Teodorescu 28 postari |
| Dorin Tudoran 17 postari |
| Iulian Leca 14 postari |
| Constantin Creţan 12 postari |
| Viorel Dobran 11 postari |
| Alin Fumurescu 10 postari |
| Ciprian Şiulea 8 postari |
| Ciprian Domnişoru 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
ITM, sunt de acord cu tot ce scrie-ti despre DEZASTRELE ecologice pe care ni le provocam noi insine este bine ca ONG.urile protesteaza pentru exploatarea aurului, DAR categoric ar fi luate in seama daca s-ar implica in primul rind in campanii de curatire si pastrare a mediului, daca ar veni pe capul primarilor din comunele sau orasele riverane acestor riuri, pentru ca si Muresul e in aceiasi situatie si i-ar scoate putin in natura…cind un secretar de primarie primeste 6200 lei salar, ca un inginer IT dferenta este ca inginerul lucreaza,si deci primarul are poate cu citeva mii lei mai mult salar, de ce sa mai iasa in natura sau pe teren…iar turma nepastorita se razbuna dupa cum se vede in filmul de pe youtube…
2010-04-05 15:15:17 | Raporteaza
Nu am nici un chef sa adun gunoaiele altora.Sa si le adune singuri.
Si semnalez pe aceasta cale guvernantilor ca tocmai aceasta mizerie ar fi o sursa reala de bani la buget:ia sa scoata in fiecare sfarsit de saptamana si nu numai, niste echipe de politisti in civil,care sa bantuie locurile de gratare de la marginea oraselor,raurilor, soselelor,care sa dea niste amenzi zdravene celor care isi lasa gunoaiele in natura.
Cine nu plateste amenda,face 2 saptamani in folosul comunitatii,si le strange cu manuta lui.
Sa nu imi spuneti de cosuri de gunoi;in Australia,chiar si elevii isi duc acasa ambalajul de la pachetel,in scoala nefiind cosuri.
va doresc o saptamana luminata!
2010-04-05 15:16:29 | Raporteaza
piteti filma pina la varsarea riului im mare,ca peste tot e aceasi mizerie.NU E RUSINE SA FII SARAC,E RUSINE SA FII MURDAR.nu deranjaza pe nimeni,nici chiar pe ce in drept.cum poti aduce turism si vizitatori in asa conditii?nimeni in lume nu plteste o vacanta pentru sas ceva.pact.pina cind fiecare ROMAN nu va intelege datoria de a pastra curat mediul inconjurator,nimic nu se realizeaza.va lua timpul citorva generatii.
2010-04-05 15:18:11 | Raporteaza
Cunosc un exemplu concret: un profesor din Brad a organizat, cu copiii, o actiune de strangere a deseurilor pe raza unei comune; profesorul a discutat cu primarul si a propus exact ceea ce spui tu, Ela, amenda pentru oricare satean care arunca deseurile din gospodarie in parau.
Primarul a spus ca DA, ar fi o masura pentru mediu, dar DACA AMENDEAZA, CINE-L VA MAI VOTA????
2010-04-05 15:50:57 | Raporteaza
@Marta : tocmai de aceea ma gandeam la politie.Cu plan de amenzi,asa,sa fie ei obligati sa taxeze,ca au pe cine.Si daca se termina “mina” pe langa localitati,sa treaca si la DN.Pe politicieni nu ne putem baza.Da hai sa-l sustinem pe politist,ca tot s-a ingrasat de atata lipsa de miscare.Si iata,are si Vladescu bani gramada,iar noi,si turisti si o natura mai curata.
2010-04-05 15:56:19 | Raporteaza
Domnilor, la tara cultura este de a arunca deseurile pe ape. Problema nu e aruncatul in apa, ci serviciile de colectare a deseurilor de la case care lipsesc sau sunt prea costisitoare pentru pensia inexistenta a tarnilor.
ONG-urile in Romania sunt o frasa proasta pentru ca nici unul nu se ridica la nivelul “ideologic” de morala pe care il cer societati. Asa ca nu e nevoie de amenzi, trebuie sa existe bani pentru colectarea gunaoielor si, mai ales, o infrastructura a drumurilor sa poata intra cu masina pana la poarta oamenilor.
PS. Unde e partea din filmulet in care arata si groapa de gunoi a satului? Sau e mai usor sa arati un rau murdar din comoditate de a face o filmare serioasa si documentata?
2010-04-05 16:14:33 | Raporteaza
asa o fi si-n tibet? cred ca-i mai rau in tibet, ca aia-s budisti, si nu …atei ecologisti , ca noi
solutia ar fi sa se aduca moastele oricarui sfant cu nume mare exact acolo unde sunt gunoaie mai multe, si nimeni sa nu fie lasat sa le pupe pana nu strange un gunoi si-l ia acasa
2010-04-05 16:20:46 | Raporteaza
@Nickmann: la sat nu exista gropi de gunoi, dar un om gospodar nu arunca gunoaiele in riuri sau piriuri si le recicleaza singur, problema este mai dificila cu sticla, molozul si cu fierul vechi atunci cind nu vin rromii sa-l colecteze…cu citiva ani in urma un “destept” de cioban a aruncat vreo doua remorci de lina pe malul Muresului s-a stiu cine este da nu a primit nici o amenda ca doar si primarii maninca telemea sau carne de miel…
2010-04-05 16:43:53 | Raporteaza
deci vorbiti cu parintele sau cu pastorul, daca cititi aici, si spuneti-i ca vreti sa faceti o ora de curatenie pe cel mai apropiat rau de langa oras. daca zice da, faceti, si faceti si poze, si asa mai tace si Paul Varvea din gura. sa fie asa,si ca o actiune antiVarvea, dar numai la modul cu totul secundar
parca natura era creatia lui Dumnezeu, nu? eu asa retinusem. si-atunci de ce sa n-o curatati putin de gunoaiele lasate fara indoiala de atei si de eretici? 
2010-04-05 16:57:57 | Raporteaza
Lipsa de civilizatie denota lipsa de educatie.In acest caz solutia este unica:Constringerea!Legi drastice si puse in aplicare,amenzi usturatoare platite integral si in 24 de ore!O sa vedem daca mai exista obiceiuri proastecrescute pe muntii de gunoaie ale nesimtirii!
2010-04-05 17:15:36 | Raporteaza
Ecologistii astia se tin numai de prostii, de politica.Mai bine sa intervina Boc cu o bula ceva sa mi-i excomunice in Apuseni ca is reactionari.Se va numi actiunea Cernea ecologistul Ariesul!
Domnia ta in schimb semeni cu primarul din Facaieni care statea in birt cu localnicii in vremurile de restriste.In loc sa-i stuchesti in ochi pe cei ce arunca pe valea Ariesului cu manele si peturi ii mai si imbii cu vin de buna calitate injurindu-i pe verzi pentru un prost time management.
Cred ca titlul corect era “Romanii gunoiul Romaniei”!
2010-04-05 19:14:57 | Raporteaza
Mi-am luat o casutza de vacanta in Ungaria, pe un canal (artificial) al Tisei, langa o statiune termala. Casa e a mea, terenul e al Directiei Apelor. Pe contractul cu ei scrie : trebuie sa tai stuful care creste (eventual) pe mail, la fel ca toti vecinii 9toti avem debarcadere, barci)… ; n-am voie sa cresc porci,gaste, etc ; n-am voie sa am caine, daca latratul lui deranjeaza vecinii, turistii, etc ; n-am voie sa dau muzica tare ; n-am voie sa arunc, deversez, etc.nimic in apa ; etc,etc… Parca e raiul pe pamant, si am dat doar 15 mii eurici (D+P+M)… Tot acum proiectez o pensiune in Apuseni, la Avram iancu : mergand incolo, pe 100 de km, Ariesul e “bordat” cu peturi si nylonuri si zdrente atarnand prin crengi ; la Baia de Aries, muntele de gunoi al localitatii se revarsa direct in rau… Saracie, resemnare, prostie, sila, mila…
2010-04-05 20:02:07 | Raporteaza
E o idee tampita ca eu sa strang dupa unul care isi arunca zilnic gunoiul in Aries. Dati-le amenzi, schimbati-le obiceiurile si atunci ar avea rost.
Sau uite o idee de dreapta: anuntati pe tigani ca se plateste cu 10 bani/pet la centrul de recoltare din Rosia Montana si cu 20 de bani kg de folie.
In 2 luni Ariesul va fi curat, si ati dat de mancare unor oameni care au si muncit pentru asta. Preferabil sa fie platiti din amenzile taranilor vinovati de mizerie.
2010-04-05 20:20:49 | Raporteaza
@Nickmann are dreptate! traditia satenilor nostri este sa arunce gunoiul in raul care curge prin localitate. primarul si politistul, si daca ar vrea nu ar putea sa pedepseasca. numai educatia prin scoli, si o noua cultura economica, bazata pe un mediu curat (sistem de recuperare a deseurilor, salubritate, etc), ar putea drege lucrurile. un exemplu care imi vine in minte acum e sfantul gheorghe: satul are sistem de strangere al gunoaielor, care chiar functioneaza, si la care lucreaza localnicii.
2010-04-05 21:13:30 | Raporteaza
liberal:io stiam ca sf gheorghe l-a terminat pe balaur. acu aflu ca are si “sistem de strangere a gunoaielor care chiar functioneaza”. e tare sf gheorghe,multipolipluri
2010-04-05 21:48:37 | Raporteaza
In Bucuresti tot taranii vin sa faca murdarie?
Civilizatia in Romania trebuie facuta, deocamdata, ca la americani: amenzi peste amenzi, munca pentru comunitate, arest, etc. Dupa aceea pot veni ONG-urile cu poezii.
Ce poti sa-i spui unui mancator de seminte nesimtit, sau unui sofer care bate omul pe trecere de pietoni, sau unui sofer care te loveste cu gunoiul aruncat din mersul masinii? Incearca sa spui unui astfel de dobitoc ca nu-i frumos ce face. Sa vezi circ!
In schimb, ne permitem sa platim bani grei pentru curatenie pentru armate de maturatori care muncesc in zadar. Doar nu se asteapta cineva ca sa ia pozitie Prigoana ?
2010-04-05 22:07:08 | Raporteaza
@tx2: in cazul acestui sfant gheorghe (din delta, sic!) batalia cu balaurul de beton, solzi din gresie “spania” si capete de termopan pvc, alb, cu 5 camere, e in plina desfasurare! totusi sfantul gherghe i-a dat cateva lovituri naucitoare (a interzis ATV-urile)… and counting!
2010-04-05 22:19:40 | Raporteaza
Am postat la M Gotiu, #10, parerea mea despre ce ar trebui facut. Nu repet, nu dau copy/paste, va rog sa cititi.
Dar va spun un caz real. Buccuresti, cartierul Drumul Taberei. Toamna trecuta. Sezonul zacustilor si al altor conserve. De containerele pentru colectarea selectiva a gunoiului se apropie un barbat. Il apreciez a avea cam 45 de ani. Cara o plasa plina cu cotoare si coji de ardei copti. Nu exagerez. O arunca in containerul pentru hirtie. De ce? Ridica din umeri. E somer. Daca i s-ar aplica o amenda strasnica sau ar trebui sa faca munca in folosul comunitatii poate n-ar mai face.
Restul, cum am mai spus, la M Gotiu.
2010-04-05 23:25:35 | Raporteaza
autoritatile sunt responsabile pentru ca nu amendeaza!
2010-04-06 01:38:33 | Raporteaza
Si-asa cum va spuneam, bai oengeurilor, ocupati-va si de gunoi!
Dar Atentie! Ca numai o data va spun, mai oengeurilor, mai:
sa nu va luati de Basescu ca va trimit la concurs de post cu Syda sa va mirositi in competente.
2010-04-06 02:16:35 | Raporteaza
Ioane, schimba fotografia ! Semeni tot mai mult cu premierul.
2010-04-06 04:11:14 | Raporteaza
Subscriu in buna masura. Ca parere personala, ONGurile sufera si ele de sindromul ciorii vopsite si al stiuletilor legati cu sirma pe coceni.Se dau ce nu sunt si sunt altceva decit se dau.Faptele lor demonstreaza asta.Apropo de titlu, daca tot dam in gropi , barem sa fie de gunoi. O zi buna!
2010-04-06 10:04:01 | Raporteaza