RSS Feed

S-a deschis Marele Muzeu al Prostiei Umane. Spre bucuria fraierilor

vezi toate articolele de
22 Jan 2010 la 01:05 52 comentarii 2520 vizualizari.

Cei 828 de metri înălțime ai clădirii Burj Khalifa (fostă Burj Dubai), inaugurată la începutul acestui an, reprezintă imaginea perfectă a prostiei umane care se ridică până în cer.

Am citit, ușor amuzat (și ușor costernat), comentariile care glorifică ”geniul” arhitecților și a celor care au realizat construcția. Se cuvine însă a face niște delimitări în privința acestei ”genialități” umane. Inventarea dinamitei de către Nobel a fost genială. Nu și folosirea dinamitei în fabricarea armelor. Relația lui Einstein referitoare la fisiunea nucleară e, la rându-i, genială. Nu și utilizarea ei în producerea bombei atomice. Și exemplele ar putea continua.

Experimentul Dubai, cu tot ce presupune el (de la construirea insulelor artificiale și până la aceste turnuri megalomanice), e povestea cea mai semnificativă pentru lumea contemporană, prin care se ilustrează modul de transformare a descoperirilor științei în aberații de proporții mondiale.

În primă fază, insulele ”palmier” și clădirile cu sute de etaje pot lua ochii și pot declanșa exclamații de admirație. Când te gândești însă la scopurile lor, admirația dispare. ”Palmierii” și Burj Khalifa nu au fost construite dintr-o necesitate – pentru a rezolva (să zicem) problema suprapopulării unui teritoriu (care ar implica o dezvoltare pe verticală sau în mare/ocean) ori pentru a reduce costurile energetice. Dimpotrivă, insulele artificiale și monștrii de oțel și sticlă presupun costuri de întreținere uriașe (dincolo de dezastrul ecologic cauzat de realizarea acestor proiecte).

Singura finalitate ale acestor aberații e să-i adune la un loc și să le ia banii tuturor fraierilor de pe această planetă. Iar aici se cuvine o paranteză.

Foto: mindbomb.ro

Despre circuitul fraierilor în natură

Pentru unii a fi stilat și rafinat înseamnă să fii fraier. A fi rafinat, în ziua de azi înseamnă să plătești pentru o excursie, o geantă, o rochie, o cină la restaurant ori o pereche de pantofi de 10, 20 sau chiar 100 de ori mai mult decât valoarea reală. A, și să nu uit cireașa de pe tort  – să te mai și lauzi cu faptul că ești fraier.

Ok. Mai în amănunt. La un moment dat am primit un mesaj pe telefonul mobil cu o ”super ofertă” din partea Royal Caribbean care mă anunța că din 18 ianuarie pot merge cu vapoarele lor în Orientul Mijlociu, cu plecare din… Dubai! Da, sunt cârcotaș. Chiar dacă știu că Royal Caribbean e o firmă care operează peste tot în lume, nu doar în Caraibe, nu m-am abținut să nu râd când am făcut joncțiunea cu Dubaiul.

Legătura e, însă, cu totul alta. Poate că, unora, le sună exotic când aud de Jamaica, Cuba, Bahamas, Antile, Puerto Rico ori Republica Dominicană. Nu am datele statistice, dar sunt convins însă că dintre cei care își permit asemenea călătorii ori croaziere, cei mai mulți plătesc de zece ori mai mult pentru a ajunge pe plajele artificiale din Dubai, și nu pe cele originale din Caraibe. Am auzit și citesc știri cu tot felul de oameni de afaceri ori VIP-uri care se laudă că au schiat pe pârtiile din mall-urile arabe, dar nu au fost niciodată pe pârtiile din Alpi (asta chiar dacă schiatul pe pârtiile din Austria, Franța, Elveția ori Italia e mult mai ieftin, ajungi mult mai ușor, iar serviciile sunt comparabile!).

Se înțelege că dă bine să te lauzi printre prietene și cunoscuți că ai fost la shopping în Dubai, unde ai dat peste o mie de euro pe o poșetă Luis Vuitton, pe care o luai de la Budapesta cu câteva sute de euro și care se fabrică la Orăștie cu câteva zeci de euro (da, dacă nu știați, la Orăștie, într-un atelier precum cele de pe vremuri, mirosind a acetonă și vaselină, se fabrică multe dintre poșetele Luis Vuitton care au înnebunit lumea).

Nu poate să nu te pufnească râsul când te gândești și de unde au bani toți cei care își permit asemenea extravaganțe. Dacă nu i-au pescuit direct din contul lui tăticul atunci, de cele mai multe ori, au fost făcuți dând șpagă în stânga și în dreapta, mituind funcționari publici, trăgându-și în piept partenerii de afaceri, bătându-și joc de angajați. Iar pentru asta, nici nu e de mirare că ies pe stradă cu escortă, iar casele lor sunt păzite cu armate de bodygurazi. Și pentru ce toate aceste eforturi? Pentru a plăti de zece ori sau poate chiar de o sută de ori mai mult pentru un ”fake”, pentru o mânăreală! Pentru a se vedea și a se lăuda cu fotografiile cu ei plătind de o sută de ori mai mult pe ”fake” decât pe original! Ăsta da stil și rafinament.

În vară am fost în Deltă, la Sfântul Gheorghe. Într-o noapte am dormit pe plajă, pe nisip, acoperit doar cu un sac de dormit. După apus, am văzut o explozie extraordinară de crustacei fosforescenți în valuri, ca și cum peste mare ar fi plouat cu sclipici. Cerul, tot la câteva minute, era tăiat de câte o stea căzătoare. Iar dimineață ochii mi-au luat foc privind răsăritul. Și totul a fost GRATIS! În aceeași noapte, undeva într-un hotel din Dubai, cineva plătea 1.000 de euro pentru a dormi într-o cameră în care auzea, în difuzoare, imitat, sunetul valurilor, iar pe tavan era proiectată iluzia unui cer de august. Unde mai pui că sunt convins că niciun bucătar cu stele Michelin nu e în stare să gătească peștele așa cum o face doamna Laura, socăcița din Sfântul Gheorghe.

Dar, precum apa în natură, și banii fraierilor trebuie să circule. Probabil ei se simt stilați, rafinați și împliniți atunci când îi aruncă pe fake-urile care le-au fost băgate sub nas. Ce nu înțeleg și nu vor înțelege vreodată e de ce există alți oameni care se distrează pe seama lor. Pentru asta, însă, ar trebui să citească ceva mai mult decât revistele de life-stile scrise chiar de cei care râd cel mai tare de ei!

Oricât de mare ar fi însă această prostie umană, convingerea mea e că nu poate dura la infinit. Dacă nu în 5 sau 10 ani, cu siguranță în 20 sau 30, Dubaiul va consemna cel mai răsunător faliment din istoria omenirii. Rezervele de petrol ale prinților arabi vor fi epuizate și nu vor mai exista banii necesari să salveze aberația (cum s-a întâmplat anul trecut când șeicul Khalifa a pompat 10 miliarde de dolari pentru a evita colapsul grupului imobiliar care construia Burj Dubai). Plajele și turnurile ”până în cer” se vor depopula. Imaginea acestor coloși părăsiți ar putea servi, cel mult, ca decor pentru filmele post-apocaliptice. Sau, ca o ultimă variantă de supraviețuire, Dubai-ul s-ar putea transforma într-un imens Muzeu al Prostiei Umane. Pe holurile și în camerele hotelurilor și turnurilor părăsite ar fi printate și expuse imaginile clienților (fraierilor) care s-au perindat prin acele locuri.

Ei bine, cred că atunci voi fi și eu curios să vizitez Dubai-ul ;) .

În loc de PS: Ce poți face în Deltă, dar nu și în Dubai, oricâte mii de euro sau dolari ai plăti (rețeta la ce vedeți mai jos o puteți găsi aici):

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

52 comments
  • 1

    Perfect de acord ! Respecte.

  • 2

    Beeeeeton!

    CRISTAL
    2010-01-22 01:52:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    “SINGURA FINALITATE ale acestor aberații SUNT să-i adune la un loc…”
    Comentariu interesant, de bun simt.
    Gramatica schioapa, insa…

    Ricochet
    2010-01-22 02:32:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    Mihai Gotiu, faptul ca debitezi numai tampenii ca sa pari interesant nu mai este nimic nou pentru multi dintre noi. Atitudinile tale si parerile partinitoare pana la batutul in ochi nu ne excita cu nimic.

    Sofismele tale sunt depasite doar de mediocritatea si stupiditatea care iti sunt parfum. Nu am demult nici o stima pentru tine, mai Gotiu! De cand i-ai luat apararaea unui PSD infestat cu oameni ce nu au platit pentru crimele lor si pentru faptul ca au devalizat Romania si au instalat sistemul in care actualmente traim.

    Si ca sa stii: inainte de toate constructiile pe care le demolezi sunt o declaratie politica inainte de toate. Daca nu ai fi trait degeaba ai fi stiut ca arabii sunt mult mai isteti in afaceri decat romanii si ai fi realizat ca banii cheltuiti au si un alt scop decat simpla producere de alti bani… Dar fiecare gandeste dupa inima lui… Asa si tu. Ca vulpea si strugurii acrii…

    In consecinta, nu dau doi bani pe parerile tale. Pa!

  • 5

    Asa este !
    Bogat sau sarac e bine sai bani…

    albert keller
    2010-01-22 03:26:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    @Cristian Irinoiu:

    aaa :) )) tovarasul Irinoiu e in viata! asta inseamna ca nu s-au terminat inca banii de partid.

    no, da-i inainte, tovarase Irinoiu, ca partidul nu plateste degeaba si, in ultimele zile, ai cam lenevit.

    spor!

  • 7

    ASA,si?

    Costel Baloiu
    2010-01-22 07:45:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    @Cristian Irinoiu:
    Cristiane tata,

    Topica ie … Prostia Umana, si nu sofismele lu’ Mihai Gotziu sau PSD. Io nu stiu ce faci tu for a living, da’ precis nu esti in stare sa faci un executive memo, adica sa pui in 3-4 fraze esentza business-ului. Aceasta abilitate se mai cheama popular si “capacitate de sinteza”, si tu nu o ai. Mai .. asuda ca se poate.
    Gotziu ie .. calin. Burj Whatever e o timpenie din absolut toate punctele de vedere, economic included. Io, de cind trecui “fraudulos granitza RSR pe la NOv ‘86″ vazui multe locuri. Itzi zic, BW e o dulce copilarie pe linga Vegas. Arabii, or fi iei mai priceputi in afaceri ca Romanii, da’s penibili pe linga Americani.
    Vegasu’ ie “fleuronu’”, “state of the art”, zi’i cum vrei, … Prostiei Umane. Unsusteinable (au golit Hoover Dam), consuma resurse cit pentru 1/10 din California, cind de fapt sint la 100 KM de Grand Canyon. O minune a naturii. In loc sa incepi in sus Grand Canyon, … staaai infundat in sali de joc. Asta’i optziunea unora. A prostilor adica. Asta punctat Gotziu. And he is perfectly right.

    paraipan
    2010-01-22 07:49:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    1. Te percep ca pe un Mugur Varzariu mai stilat, mai simpatic si mai modest.

    2. Am fost vara trecuta la mare, intr-un camping, am dormit pe plaja si ne trezeam in fiecare dimineata la ora 5 sa vedem rasaritul. L-am si pozat. Plaja noastra era departe de orice zgomot al statiunilor, era cu adevarat relaxanta. Apoi am plecat la Sulina. Patru ore de mers cu vaporul, Delta, mare, natura salbatica, aer curat, liniste, mult peste, simplitate, nicio manea, pe scurt – un vis. Dupa ce ne-am saturat de fotografiat pasari si peisaje am cautat realizarile omului. Am gasit doua faruri, cateva case de lem si stuf, un cimitir care ar fi fost interesant daca ar fi avut o harta si o descriere a mormintelor, o biserica si cam atat. Apoi ne-am delectat cu pozatul vapoarelor, cu cat era mai mare si mai luxos cu atat bucuria era mai mare. Era ciudat ca eram atrasi de realizari umane in loc sa profitam la maxim doar de natura. Care sa fie explicatia? Poate asta: nimeni nu strabate atata cale doar ca sa se relaxeze in mijlocul naturii. Asta poti sa o faci si langa casa. Oamenii vor si altceva, vor sa vada obiective turistice spectaculoase, muzee, alte moduri de viata, dar mai presus de asta realizari impresionante. Te asigur ca nimeni nu calatoreste la Budapesta sau la Viena ca sa stea cu patura pe malul Dunarii. Nu. Eu, cand am fost prima data acolo, am vizitat mai intai Turnul Dunarii – restaurant rotitor la 165 m. E o realizare. Dar oare cum e sa fi la 850?

    3. Sunt convins ca in copilarie ai citit despre cele 7 minuni ale lumi. Probabil ca ai fost fascinat de realizarile umane si nu ai vorbit deloc despre inutilitatea lor. De ce o faci acum in legatura cu realizari mult mai importante??? De ce oare nu ramai cu gura cascata cand te gandesti acest proiect grandios realizat intr-un mediu ostil sau la depasirea barierelor ingineresti??

    4. Dar cu libertatea individului de a actiona asa cum crede de cuviinta cum ramane??? Parca ieri proclamai in gura mare dreptul la libertate. Oare acest nu se aplica si celor din Dubai?? De ce e cineva fraier ca isi cheltuie banii vizitand cea mai inalta cladire din lume? Si de ce nu e prost si fraier cineva care sta beat mort pe un ponton din Delta???

    @paraipan: nu crezi ca fiecare este liber sa decida ce face cu banii lui? Daca are alte optiuni fata de tine inseamna ca e prost??? Daca era acolo doar Marele Canion si indieni apasi nu cred ca ai fi emigrat. Oricum nu Canionul alimenteaza bugetul USA, ci Las Vegasul, cu cazinourile lui cu tot.

  • 10

    Cam exagerat articolul insa interesanta perspectiva ta.

  • 11

    Felicitari pt articol, perfect adevarat.

    Si eu am fost vara trecuta in Delta pe bani putini, am fost si pe plaja din Sulina, a fost super….cele mai mari placeri sunt cele naturale si pe bani putini.

    Iara treaba cu posetele si celelalte produse si servicii la preturi de preturi se incadreaza in “apa, aerul si fraierul”

  • 12

    Sa-i faci prosti pe cei care platesc ceva (adica le platesc salariile altora) e oare ceva inteligent ? Eu nu cred. D-le Gotiu, eu zic sa incerci la “ziarele” lui Vadim ca numai el te intelege.

    Stelian P.
    2010-01-22 09:09:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    Stimate domnule Gotiu, nu stiu cine sunteti si ce ati mai scris, dar articolul asta este cu totul remarcabil! Remarcabil! Tin sa va anunt ca tocmai v-am incalcat dreptul de proprietate! :) )) Am copiat articolul intr-un fisier Word si l-am “depozitat” la mine pe hard disk, ca sa-l pot reciti usor. :)
    Felicitari!

  • 14

    Nene Gotiule, bre, tot nu inteleg! Bag sama ca pe alde matale, printre altele, te freaca grija (ca sa nu zic vorba aia..) de aia care vor sa-si inceapa vacanta in Caraibe din Dubai. Asa,si!? Chiar vrei sa astia sa-si schimbe destinatia de vacanta in Delta? Lasa-i nene in Dubai ca acolo-i locu` lor! Chiar nu realizezi ce prapad ar face daca s-ar „orienta” spre Delta?
    Acum, totusi, cuget ca matale, dupa indarjirea cu care combati, ai oaresicari si mai ales multe strofocari. Cultivati-le sanatos da` lasa-i p’aia sa se duca in Dubai c-acolo e cald si bine pentru ei si nici in Delta sa nu mearga prea multi c-o sa ne ingropam de peturi, gunoi si rahati (ca sa nu zic iar vorba aia …) ! Sa faca mici si sa bea bere in fata blocului si sa-si dea mai tare manelele! S-ai succesuri!

    SCORPIO
    2010-01-22 09:24:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    Foarte corect, articolul! Si daca o sa mergeti putin mai departe, o sa vedeti prostia umana nu se rezuma doar la cei cu foarte multi bani. V-ati intrebat vreodata de ce societatea umana consuma cu mult mai multe multe resurse decit are nevoie? De ce trebuie sa schimbam hainele la fiecare sezon? De ce trebuie sa aibe unii 2-3 celulare pe care le schimba lunar? De ce sintem conditionati sa cumparam chiar si prostii de care nu avem nevoie? Ni se spune ca in felul asta tinem economia in miscare si in felul asta scad preturile – ceea ce este o minciuna ordinara. Tot la bani se reduce totul. Ciudat este faptul ca sintem atit de indoctrinati incit nimeni nu mai realizeaza faptul ca daca am folosi toate produsele de 2 ori mai mult, am lucra mai putin si am economisi jumatate din resurse.

    Kondor
    2010-01-22 09:33:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    “SINGURA FINALITATE ALE acestor aberații e să-i adune la un loc”
    Nice try…

    Ricochet
    2010-01-22 09:39:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 17

    Ziarul a ajuns la pubela dar ziaristii inca mai colcaie.

    Marcel
    2010-01-22 09:49:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    @Kondor:

    Sunt cursuri de economie pe net, gratis.

    E adevarat ca in RO sunt locuri unde resursele sunt bine conservate, Otelul Rosu e unul dintre ele. Oamenii poarta aceleasi haine ani si ani la rand, se hranesc din ce produc in gospodarie. Rezultatul??? Il vezi intrand intr-un dispensar sau magazin de acolo.

    In antichitate s-a produs pt. consum. Rezultatul=stralucite civilizatii

    In Evul Mediu a existat o economie naturala. Rezultatul=foamete, saracie, cumplite epidemii

    In Epoca Moderna se dezvolta capiltalismul. Rezultatul=bunastare, eradicarea unor boli cumplite

    Iar despre epuizarea resurselor … e ca si cu incalzirea globala, povesti.

    se termina astea, gasim altele, hidrocarburi de exemplu.

    Tot timpul s-au gasit solutii. Asta-i partea frumoasa.

  • 19

    Atitudinea asta de hipiot: ” hai la mare moca sa traim din roadele pamantului e stupida.”

    Nu ai vizitat un bucatar Michelin, se cunoaste. Problema in Romania ca inca mai avem o bucatarie medievala, plina cu grasime, cu sunca, cu ceapa si alte legume urat mirositoare. Deschide macar un discovery sa vezi ca bucataria moderna/mondiala nu inseamna doar pizza de la Fabio si sarmalele de acasa.

    Sunt de acord cu faptul ca in Romania avem multi idioti care fac bani pe spatele nostru. Da, cand mai vine si ma fugareste de pe trotuar si se lauda ca e om de afaceri, stiind ca masina lui e din banii mei…ma enervez. Dar asta e cu totul alta problema decat ce spui tu.

    Dubai nu mai traieste din petrol de f multi ani, daca cauti pe net o statistica vei vedea.

    Total de acord cu romeo. Grija cu capra vecinului e penibila. Si americanii se duc in turme in Mexic, si nu la azteci, crede-ma. Se duc la curve, bautura si droguri. La fel si in caraibe si in alte zone.

    Faptul ca te dai iubitor de natural si de arta e cum spunea altcineva pe aici : mort de beat pe un ponton…stupid

  • 20

    Domnule, s-a intamplat sa citesc articolul asta azi si nu pot sa nu intreb cateva lucruri.
    1). De ce aceasta cladire “reprezintă imaginea perfectă a prostiei umane care se ridică până în cer”? Nu am vazut absolut niciun argument pertinent, care sa arate clar si raspicat ca o astfel de realizare este o “prostie”. Cel financiar- ca “ia banii fraierilor”- nu, nu e un argument. Daca veneati cu argumente tehnice, mai discutam.
    2). Care e legatura directa cu bomba atomica, pentru numele lui Dumnezeu? Ca, in al doilea paragraf, se trece naucitor de repede la o comparatie care nu-si are nici pe departe un rol lamuritor.
    3). Apropo de al doilea paragraf…Ce scrie aici: ‘Relația lui Einstein referitoare la fisiunea nucleară e, la rându-i, genială. Nu și utilizarea ei în producerea bombei atomice.”. Alta “lamurire” care ma loveste…Evit sa va acuz de superficialitate, dar nu vreti dvs sa detaliati chestia cu “relatia”? Si, inainte de asta, ar fi bine sa cititi din scoarta in scoarta o carte pe tema asta: “6 august 1945. Istoria bombei atomice” de Castellani Gigante. Lectura ei- si nu numai- o sa va fereasca pe viitor de eventuale confuzii pe tema asta.
    4). “Singura finalitate ale (ale???- nota mea) acestor aberații e să-i adune la un loc și să le ia banii tuturor fraierilor de pe această planetă. Iar aici se cuvine o paranteză…Circuitul fraierilor in natura”. Aha. Da. Fiindca “romeo” a venit ceva mai sus cu pertinente argumente de natura istorica, nu vreau sa-l dublez, in schimb eu o sa scriu si 5) si gata. Iata.
    5). Sa ne urcam in masina timpului si sa aterizam in momentul in care se inventa un mijloc de transport (banal in zilele noastre): trenul. Ce credeti: daca ati fost jurnalist in acele vremuri, cui v-ati fi raliat in pareri? Celor care sustineau sus si tare, cu “argumente” strong, care inspaimantasera omul obisnuit, ca, daca te afli intr-un asa mijloc de transport odios, la peste 30 km/ora risti sa ramai fara aer si, evident, sa mori? Si ca acela e nu numai un mijloc de transport inutil, ci si periculos pentru om de la astfel de viteze? :) ) Sau nu, nu v-ati fi raliat?

    no edge
    2010-01-22 11:29:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    @romeo: faci o confuzie imensa intre progres tehnologic si tranformarea societatii intr-o societate de consum.

    Probabil ar trebui sa citesti si putina istorie pe linga cursurile alea de economie gratuite (care spun exact ce trebuie tu sa stii). O sa vezi ca epidemii au fost si in antichitate (Roma este un bun exemplu). Foametea din evul mediu a fost rezultatul cresterii populatiei si a exploatarii claselor de jos.

    Cit despre resurse… Este de notat faptul ca transformarea socetatii intr-una de consum si dispretul fata de conservarea naturii si a mediului inconjurator au mers intotdeauna mina in mina.

  • 22

    Ca unde este multa minte e si multa prostie.Ca sa poti construi turnul , e nevoie de minte, prostia vine de la fraieri, si asa toate pe lumea asta trec, iar viata omului ca fumul este pe pamint. De apreciat cei ce se bucura de lucrurile firesti. O zi buna!

  • 23

    @Mihai Gotiu

    Interesant eseu referitor la acest nou Turn Babel al contemporaneitatii.Sincer,am citit mai multe articole scrise de dvs., imi place cum scrieti, aveti esenta, spre deosebire de diversi pseudojurnalisti care-si posteaza ineptiile pe VoX Publica , cum ar fi Varzariu, Rogozanu etc.

    Roman din Bucuresti
    2010-01-22 13:03:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    Nici San Pietro nu rezolva problema spatiului locativ mondial.
    Judecati neadecvate, e ceva pubescent in acest tip de gindire.
    Ai senzatia ca pe Gotiu la fatat Rogo. Se aseamana pina si la maniera imatur-scalambaita in care folosesc limba… intimplator, romana.

    vasile
    2010-01-22 13:21:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    Deacord cu articolul! O intrebare poate incomoda dar fara nici o intentie rea: Sigur nu va curge si altfel de sange prin vine si prin creier decat cel “stramosesc”?

  • 26

    Iti inteleg f bine incercarea “rebrandingului” de tara, si te inteleg ca esti mai hipie, sau mai “naturalist” sau uatevar, insa premizele pe care iti fundamentezi argumentarile sunt cel putin inguste. Multi sunt spre exemplu de acord ca avem suficienta tehnologie si suficienti smart brains printre noi incat sa construim numai zgarie nori si cladiri ozn in toata lumea,asta nu inseamna ca terra va inceta sa mai aiba delte si paturi de natura uimitoare sau ape turcoaz. Avem suficienta tehnologie ecologica in prezent, deciziile in schimb se iau la nivel politic si global!!!
    Apoi, mai cred si ca incalci un important cod al bunei desfasurari al carierei de jurnalism, si anume: obiectivismul. Daca tie iti place sa dormi in cort si sa iti intre nisip in toate cavitatile, multi insa prefera confortul, adica taman acele condiții materiale care asigură o existență civilizată, plăcută, comodă și igienică. Asta nu ne face mai pitzipongi si nici mai prejos standardelor tale naturiste, sunt sigura ca multi apreciaza natura la fel de mult ca si tine. Dar vad c esti la curent in schimb cu pseudo-vip-urile romanesti care isi petrec vacantele departe de taramul mioritic.
    Advertiserii, marketerii, industria comertului, samd. vorbesc in prezent in termni de exclusivitate:)tu nu platesti o mie de euro pe o bucata de piele cusuta frumos si colorata de pus pe umar, tu platesti pt garantia exlusivitatii si deosebirii tale in societate. si fiecare e liber sa isi prioritizeze modul de a trai precum doreste. Nu stam in cort de cele mai multe ori, pt ca probabil preferam sa admiram peisajul si sa ne bucuram de natura si de briza marii fara sa avem grija nisipului din orificiile ascunse si sa citim o carte pe plaja fara sa ne cada parul din nas din cauza mirosului axilei. Pentru ca suntem siguri ca realizezi si tu diferenta…(altfel nu ai suficienta experienta la cort!)
    Pe scurt,societatea idealista pe care ti-o imaginezi si ti-o doresti, nu va exista niciodata, si nici lumea gri din cortul din care te uiti tu la stelele cazatoare.
    Iti inteleg si fina ironie conform careia arabii sunt asemanatori tiganilor nostri, care construiesc palate,sapa mine de aur, si asa mai departe doar de dragul de a face rispa si a se clasa in topul thiganilor bulibasha. Dar chiar si asa,este totusi o diferenta/analogie usor deplasata, nu crezi?
    In final, iti doresc sa vizitezi mai mult lumea, sa inveti sa apreciezi diversitatea si sa inveti din viziunea celorlalti, sa ne aduci acasa viziune si proiecte/propuneri, nu frustrari si minti inguste.
    Cu totii suntem buni la opinat/criticat in spirit anarhist, tocmai de aia Udrea construieste acum terenuri de golf si cheltuie milioane pe un singur spot publicitar. think about it!
    Cheers!

  • 27

    “…zise Mihai Gatiu, trecand indiferent pe langa turn, scuipand in urma sa, suparat ca nu are unde sa-si planteze cortul.”

    Singurul monument al prostiei esti tu draga, autorule. Nu pricep cum se face selectia jurnalistilor pe vox publica? Si de asemenea, cum de aveti net in corturi. Wireless?

  • 28

    @Kondor:

    Ideea e ca sunt profesor de istorie si nu economist.

    Ca sa intelegi: sec. XVIII-XIX savantii europeni fac descoperiri colosale in domeniul stiintelor, in lipsa banilor ele raman doar niste descoperiri teoretice fara sa fie transpuse intr-un proiect tehnologic.

    In paralel societatea de consum americana are capacitatea de a aplica descoperirile europene in tehnologie si astfel America cunoaste o dezvoltare economica fara precedent.

    Nu exista economie capitalista fara consum. Nu poate functiona. Orice unitate de productie trebuie sa vanda, altfel moare.

    Tehnologia nu se dezvolta decat daca este sustinuta finaciar.

    etc. etc.

  • 29

    Cred totusi ca autorul pune in discutie megalomania (vezi si Casa Poporului)constructiei si nu avantul tehnologic.

    bogdan
    2010-01-22 14:32:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    @romeo:

    am citit despre cele 7 minuni ale lumii, de ce a fost construit si care e utilitatea Marelui Zid Chinezesc am inteles, care a fost, pana la urma, rostul Piramidelor… doar faraonii pot sa spuna; care a fost finalitatea? Maretii faraoni au ajuns obiecte de distractie prin tot felul de muzee ale lumii

  • 31

    Dl Gotiu recidiveaza.Pina ieri nu stiam de existentza sa. Azi stiu ca avem de a face cu un moralist.Domnia sa ne spune noua ce e bine si ce e rau.Domnia sa are dreptate.Cei care nu gandesc ca domnia sa sunt “fraieri”.
    Ramin cu aceeasi impresie ca textele sale sunt scrise pentru atragerea gasculitzelor romantice.De aicea cu dormitul pe nisip, rasarituri de soare, poze cu peshti, cat de frusti suntem noi, bagatzi in natura,obamisti, verzi,ecologisti,liberschimbisti,anticapitalisti, bla, bla, bla. Si adoratoarea in pantaloni scurti sta si curata peshtii de solzi pentru dl Gotiu, care intre timp iar mai ofteaza pentru Timishoara sa care nu mai e!Sa radem cu dl Gotiu

    Had Gaunescu
    2010-01-22 15:01:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    @Had Gaunescu:

    pertinente argumente ;) somn usor!

    (am, totusi, o intrebare: nu obositi sa cititi ceva ce nu va place?)

  • 33

    eu cred ca tu esti singurul care doarme. Si te citim pt ca probabil nu ne vine sa credem cum de poti posta asemenea articole pe voxpublica…poate ar trebui sa te reprofilezi? conchizand: voxpublica nu face bine unor persoane.

  • 34

    Har Domnului ca cei care calatoresc si pun turismul in miscare nu au nevoie de parerile unui ziarist de doi bani, bolnav de invidie si dornic sa dea lectii celor care s-au descurcat mai bine decit el.

    Stelian P.
    2010-01-22 17:02:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    Am mai citit inca o data ce ai scris si am ajuns la concluzia ca ai dreptate, Marele Muzeu al Prostiei Umane s-a deschis, unul dintre exponate poate fi vazut la sfarsitul acestui articol, bea bere pe un ponton in timp ce altii sparg barierele ingineriei si reusesc sa construiasca cea mai inalta cladire din lume.

    Ti-ai pus vreodata problema cum s-a construit aceasta cladire? Cate calcule s-au facut? Cum a fost proiectata? cate suduri are? cate suruburi?? Cum au fost organizati oamenii? Ce probleme tehnice au intampinat????

    De ce nu ai scris despre asta??? Asta era interesant sa aflam.

    Sa bei bere pe un ponton pana cazi pe jos poate oricine sa faca, nu insa si Burj Dubai.

  • 36

    Tu poti sa faci asta?????

    youtube.com/wat../ rel="nofollow" title="http://www.youtube.com/watch?v=w6-jgoqC4FQ&feature=fvsrhttp://www.youtube.com/watch?v=w6-jgoqC4FQ&feature=fvsr">youtube.com/wat../

    Cred ca asta inseamna sa fii om, sa construiesti.

    Dupa mintea ta inutile sunt toate realizarile omului, inclusiv masina care ti-a imbuteliat berea cu care stai in mana.

  • 37

    Dupa ce ai vazut filmuletul cu fantana din Dubai, ce ar fi sa privesti si o realizare romaneasca, din cel mai mare mall de la noi.

    youtube.com/wat../

  • 38

    Si acum iar Dubai

    youtube.com/wat../

  • 39

    Nu inteleg de ce ai pus ghilimele la “geniu”… Pentru ca DA, cei care au studiat, calculat, desenat, organizat si executat aceste constructii, indiferent ca sunt cladiri, fantani, gradini, realizarea unor oaze artificiale in mijlocul unui teren extrem de arid si neprietenos sau pur si simplu, uite-asa: remodelarea tarmului SUNT NISTE GENII! Sa recunoastem ca noua, oamenilor simpli, nici macar IDEEA ASTA nu ne-a trecut prin minte, ce sa mai spun de a pune totul pe hartie!!!

    Si atunci de ce sunt aia prosti, pentru ca si-au realizat un vis, pana mai ieri imposibil. De ce? A, sunt si costuri pe masura, de acord.

    De ce merge lumea in strainatate? Majoritatea vor sa VADA ceva. Ceva deosebit. Indiferent ca e in New York, Sydney, Rio, Tokyo sau Roma, indiferent ca sunt ruine, arhitectura moderna sau doar natura. Fiecare se mandreste cu ceva! Noi nici macar o autostrada care sa traverseze tara nu avem! Si vai, ne chinuim deja de 20 de ani….
    Macar atat sa admiram: timpul in care se construieste ceva, daca nu pe “acel ceva”. Da, faptul ca in cativa ani un satuc de pescari uitat de lume s-a transformat intr-o oaza a tehnicii moderne!
    Dar ca sa afirmi ca esti tu mai “rafinat” decat altul doar pentru ca ai facut exact ce ti-ai permis nu ce ti-ai fi dorit daca iti perimteai, e cam mult nu? Strugurii aia sunt cam acri…

  • 40

    In nici un caz Dubai-ul cu realizarile sale nu e un muzeu al prostiei umane!!! Cred ca ai gresit un pic coordonatele….

  • 41

    Uite ce s-a intamplat in 10 ani acel loc.
    La noi ce s-a intamplat in 10 ani? Na bine, hai, cu indulgenta, in 20 ???……….

    farm1.static.fl../

  • 42

    Mai mihai, chiar tre sa afle toata lumea de Sf Gheorghe? de plaje, rasarit si licuricii din apa? Am fost anul trecut si o sa fiu si anul asta, si chiar nu vreau sa dau peste vreunul din articolul tau.Si daca totusi, din cauza crizei ,vreun sofisticat va alege sf gheorghe , il atentionez ca in perioada festivalului Anonimul, o sa ploua ,o sa fie plin de alcoolici, badarani ………pe scurt..alegeti mamaia. multumesc.

  • 43

    @ciprian: Cum spuneam Marele Muzeu al Prostiei Umane s-a deschis!!!

  • 44

    @romeo: Draga domnule romeo , de pe la ora 8 dimineata tot comentati pe marginea acestui articol. Cred ca aveti foarte mult timp , si doi dinti. Unul impotriva deltei si unul impotriva lui mihai.Partea frumoasa e ca nici unuia nu ii pasa. Iar acel muzeu nu este inca deschis, altfel as vorbi singur……

  • 45

    stai linistit ca dubaiul se cam duce de rapa. is probleme economice mari in zona.

  • 46

    “Experimentul Dubai, cu tot ce presupune el (de la construirea insulelor artificiale și până la aceste turnuri megalomanice), e povestea cea mai semnificativă pentru lumea contemporană, prin care se ilustrează modul de transformare a descoperirilor științei în aberații de proporții mondiale.”

    Este rezultatul unui proces orb, lipsit de foresight, similar cu cel care a adus la aparitia dinozaurilor;
    “Logica” consta in faptul ca daca resursele sunt abundente atunci aparitiile dinozauriene sunt inevitabile;

  • 47

    @ Gotiu

    Fraierii is plini de bani si snobi pana-n prasele..ca urmare a faptului politic, economic si societal…ca omenirea nu se mai bazeaza pe meritocratie ci pe plutocratie..cea ce a dus la abdicarea de la principiile democratiei.
    societatea umana de azi este condusa ‘economic’ ( de unde si convulsiile, crizele, razboaiele…dar si ‘minunile’ de tip Dubai- paradisul “gugustiucilor” cu bani).

    globalismul economic cpata de sub control si ne-normat ..duce la aberatii .

    d-apoi, faca ce vor cu banii lor!

  • 48

    Nu e nevoie sa mergi pana in Dubai. Fa o tura pe Valea Prahovei, de la Cornu incolo, pe Valea Teleajenului, la Cheia si pe unde mai afli de “statiuni chic” si ai sa vezi mega-vile de vacantza, de doua-trei ori mai mari decat casele in care traiesc la Bucuresti sau aiurea proprietarii lor. De multe ori constructiile s-au latit atat de tare ca abia de a mai ramas un petec de curte, eventual si ala betonat ca sa stea confortabil masina.

    dana43
    2010-01-24 11:02:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    “re-atzi ai dreacu’ de capitalisti, nu v-ajunge, nesatuilor!”
    Nu mai bine stam noi cu burta la soare, bem o berica, si ne uitam la stele? Ce sa ne mai batem capu’ sa facem partie de ski in desert, sa platim cei mai tari arhitecti de pe planeta sa conceapa cladiri care se invart dupa soare, sa vina o lume intreaga sa ne deranjeze meditatia trestiilor?

    Anacronic esti, tovarase!

  • 50

    Uite, daca voiai sa vezi ecologeala, vedeai si in Dubai:

    inhabitat.com/2../

    Iti sugerez sa te apuci de colectat pet-uri, ca e cel mai profitabil!

  • 51

    Exact! Articolul nu contine argumente.Am tot asteptat sa vad de ce se prabuseste Dubaiul, dar nu m-a convins nimic. Mai adaug ca vizita in Dubai si gatitul de peste in Delta nu se exclud reciproc.

    Miruna
    2011-10-24 10:21:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    acum vreo 3-4 ani, cand am vazut prima emisiune la tv despre construirea primului “palmier”, i-am zis sotiei ca le dau maxim 20 de ani pana sa puna mana marea pe insula. Cu fiecare nou proiect ce il anuntau arabii, hohotul meu de ras crestea. Apoi au aparul primele emisiuni cu problemele insuleleor…
    Si tu Mihai, si eu am fost destul de optimisti. :-) )

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alegeri alex mazilu antonescu aur basescu Becali blaga blog Blogviu interviu BNR Boc BOR campanie candidatura catalin voicu cluj concert cristian preda criticatac criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu Elena Udrea experiment Facebook film FMI fotbal guvern humanitas Iliescu instantanee internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie Parlamentul European pd-l PDL Plesu pnl Polirom ponta protest psd radu duda riscograma rmgc romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate sondaj steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR uichendist.ro usl Vanghelie Vasile Blaga Videanu

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!