![]() | Sa moara captcha! Lectii pe Vox.vezi toate articolele de Teodor Tita17 Jan 2010 la 19:06 48 comentarii 2080 vizualizari. |
Revolta anti-captcha a pornita de Alin Fumurescu a luat proportii atat de mari incat, daca pricep eu bine din comentariile lui Dragos Stanca, se va renunta la respectivul model de publicitate. Cel putin pentru VoxPublica. In acelasi timp, schimbul de replici dintre Mugur Varzariu si Iulian Leca a fost capul de afis al site-ului pentru cateva zile. Voxpublica devine incet-incet un fel de laborator multimedia in care, administratori si contributori de-a valma, ne jucam de-a viitorul.
No such thing as a free lunch
La inceput, ambele incidente mi s-au parut amuzante. Nu pot sa pretind ca nu inteleg de ce s-au enervat cei care s-au vazut obligati sa scrie “noi vrem respect” pentru a li se permite sa spuna ulterior ca nu le place Sorin Ovidiu Vantu. De asemenea sunt oameni pentru care e greu ingurgitat o propozitie voit provocatoare ca “invidia e buna”. In ce ma priveste, am considerat incercarea de a face publicitate prin captcha o idee buna, cata vreme ar putea contribui la viabilitatea comerciala a platformei. Pentru ca, oricat de cinic suna Dragos Stanca in comentarii, serverele pe care sta Vox-ul costa. Habar nu am cat, dar costa. There’s no such thing as a free lunch.
Recunosc ca mi s-a parut totusi bizar atunci cand am fost obligat sa completez respectivele cuvinte pentru a publica un comentariu acum vreo doua zile. Am incercat sa inteleg de ce. Principiul este simplu, vechi de cand lumea, suporti publicitatea pentru a avea acces la continutul pe care il doresti. Cam ca la tv. Problema in cazul de fata a fost implicarea activa a cititorului intr-o simulare (pentru ca atat a fost) de campanie publicitara.
Dincolo de latura funny a situatiei, am invatat o lectie din revolta “martorilor lui Fumurescu”. Pentru cititori conteaza inca teribil de mult cuvantul scris, chiar daca acesta nu reprezinta decat o comunicare formala cu un server, care nu lasa urme vizibile si nu produce efecte imediate. Apoi, discutia, asa excesiva cum a fost, a fost si un semn de sanatate a mediului. Publicului nu i-a placut ceva, furnizorul de content a dat inapoi iar publicitatea pe vox va trebui sa apara in alte forme. S-a intamplat si la case mai mari, vezi Facebook si scandalul din jurul noilor conditii de utilizare a site-ului.
O trimitere la Basescu
Si ar mai fi ceva. Cred ca reactia nervoasa a multora dintre cei care au protestat impotriva tiraniei capthca-cu-sens are o legatura directa cu campania electorala de anul trecut. Sunt convins ca reactia ar fi fost mult mai slaba daca acelasi sistem s-ar fi implementat pe ziare.com (am ales exemplul la intamplare). Asta spune ceva despre problemele de imagine ale Realitatea-Catavencu. Renuntarea la un anume model de monetizare pe Vox, nu rezolva mare lucru din punctul asta de vedere.
Si ne fereste pe noi de browser…
Celalalt incident la care ma refeream la inceput da nastere altor intrebari. Ar trebui tolerate duritatile de limbaj? Si daca da, pana unde? Care e limita pana la care putem merge in spatiul public, nu neaparat pe Vox, cu excesele stilistice? Il admir pe Mugur Varzariu (habar nu am cine e in viata civila :p) pentru incrancenarea cu care mitraliaza comentarii la propriile posturi insa nu ma omor dupa injuraturile cu care isi gratuleaza colegii de platforma sau cititorii care nu sunt de acord cu prea-multele sale certitudini. In ceea ce il priveste pe Iulian Leca, el nu a facut decat sa exprime civilizat, un punct de vedere. Omul are probabil un mai ridicat simt al ridicolului si a simtit nevoia sa avertizeze asupra excesului de simptome din jurul cate unei cauze publice. Traim vremuri in care falsa empatie, ipocrizia multimedia si solidaritatea de tip “da-mai-departe-pe-messenger-si-sufletul-tau-va-fi-salvat” sunt norme. Apelul la pentru un pios “Tatal Nostru” rostit in fata monitorului e cam pe acolo, prin zona mantuirii cu ajutorul browser-ului, fara reflectie in exces si fara angajamente de durata. Pe de alta parte, e inca legal sa ai convingeri religioase, indiferent cum ti le manifesti. Iulian ar fi putut sa se opreasca dupa primul text si sa nu cada in capcana de a-i raspunde Omului cu Certitudini. Cred ca a gresit mai ales facand-o astfel.
Intervine Andreea Marin
E o diferenta totusi. In timp ce Mugur Varzariu ataca neobosit la baioneta, in texte si comentarii, Iulian Leca prefera sa nu nominalizeze si sa se mentina in zona generalului. Si aici apar si intrebarile. Cum e mai bine? Sa iti duci propriile razboaie dupa modelul Andreea Marin-Mihaela Radulescu, cu publicul prizonier si spectator in acelasi timp? Sau e de preferat sa te mentii la nivelul principiilor, tratandu-ti adversarii doar ca victime colaterale si reprezentanti ai unor categorii mai largi? Si unde e publicul in toata aceasta dezbatere, a avut vreun castig din tot acest schimb de replici? Si daca da, care?
PS Tragedia din Haiti este, dincolo de orice dubiu, inspaimantatoare. Aveti aici un set de imagini exclusive publicate de Time. Nu va uitati la ele daca sunteti mai sensibili. Nu, n-am rostit nicio rugaciune dupa ce le-am vazut.
Etichete: alin fumurescu, captcha, dragos stanca. voxpublica, funny people, iulian leca, mugur varzariu


Ciprian Domnişoru azi la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 19 May la 15:22 |
La Cluj se dă bătălia simbolică cu ultima redută a regimului Băsescu. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 19 May la 14:05 |
Am citit cu mare întîrziere Spovedanie la Tanacu şi Cartea [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 13:53 |
Motanul de partid a apucat de l-a încoţopenit pe marchizul de Carabas, într-un sector al [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 19 May la 08:49 |
Cazul Laurei Codruta Kovezi e special. Nu ea, ci reactiile la acuzatiile de plagiat aduse de GIP la [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 04:47 |
Dacă, în vremea regimului democratic al lui Iliescu, un fost consilier al președintelui [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 19 May la 00:54 |
Chiar nu mai e nimic bun de copiat în ţara asta?
Poţi să-l înţelegi până la un punct pe [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 18 May la 17:49 |
Unul din motivele pentru care Băsescu ar trebui suspendat este faptul că ignoră moratoriul impus [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 18 May la 12:20 |
Cele aproximativ 250 de hectare de teren din Dealul Lombului – cea mai mare suprafață compactă [ citeste mai departe ]
Ionel Blănculescu 18 May la 11:49 |
Cost of Greek exit from euro put at $1tn
UK government making urgent preparations to cope with the [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 17 May la 19:59 |
Glumeam cu colegii de redacţie la auzul năzbîtiilor gen "Napoleon Săvescu", cum că dacii au [ citeste mai departe ]
Dan Duca 17 May la 18:44 |
După articolul de pe VoxPublica de ieri, privind declaraţiile sale ambigue de la [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 17 May la 18:40 |
Întors la birou, după mai multe săptămâni de vacanță, găsesc și o scrisoare expediată [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 17 May la 16:00 |
În timp ce Victor Ponta citeşte cu atenție CV-uri de miniştri pentru Educație, Vasile Cepoi de [ citeste mai departe ]
| 1Ciprianeeee!!! Moscova te numesti, ar trebui sa-ti schimbi numele in Ciprian Moscovicioru. Ura nestearsa si dupa mai bine de 20 de ani impotriva "imperialismului anglo- american in putrefactie" (pune mana... | ||
| 2Prefer ciutacii in locul bocilor sau udrelor, pentru ca macar astfel de personaje n-au putere de decizie asupra milioanelor de romani. Are si el fanii lui, care nu trebuie sa fie neaparat postaci.... | ||
| 3@mirel plin, bugetar de dreapta: Si zi asa Mirele, ai vaselina de import si te dai mare!... | ||
| 4@angi-cluj: Mamaie, stii ca imprumutam anual vreo 4 miliarde de euro ca sa platim pensiile actuale?! Si mai stii ca banii astia trebuie dati inapoi?! Ia mai reflecteaza un pic si scrie cu litere mici.... | ||
| 5@Arthur: Chestiunea pusa in discutie de Gotiu era clara: ce a facut Boc in calitate de PM pentru Cluj. In rest, nu am ce sa discut cu tine, prea ai o logica de popa prostu'.... | ||
| 6Este usor sa depistezi cine sunt suporterii guvernului GRIVCO. Unul este chiar autorul acestui articol plin de minciuni si exagerari. Daca guvernul GRIVCO va continua atunci vom putea concede ca securitatea... | ||
| Mihai Goţiu 10518 citiri |
| Costi Rogozanu 9744 citiri |
| Cristian Teodorescu 8675 citiri |
| Constantin Creţan 5726 citiri |
| Dan Duca 4185 citiri |
| Ciprian Domnişoru 3825 citiri |
| Alin Fumurescu 3102 citiri |
| Dorin Tudoran 2282 citiri |
| Ciprian Şiulea 2261 citiri |
| Cristian Bândea 2041 citiri |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 6 postari |
| Constantin Creţan 6 postari |
| Ciprian Domnişoru 4 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Alin Fumurescu 2 postari |
| Dorin Tudoran 2 postari |
| Marius Cosmeanu o postare |
| Mihai Goţiu 61857 citiri |
| Cristian Teodorescu 38545 citiri |
| Costi Rogozanu 37658 citiri |
| Alin Fumurescu 17035 citiri |
| Ciprian Domnişoru 16756 citiri |
| Viorel Dobran 13145 citiri |
| Dan Duca 12409 citiri |
| Constantin Creţan 11625 citiri |
| Dorin Tudoran 8457 citiri |
| Iulian Leca 7864 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Cristian Teodorescu 28 postari |
| Constantin Creţan 11 postari |
| Alin Fumurescu 10 postari |
| Dan Duca 9 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Viorel Dobran 8 postari |
| Dorin Tudoran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Daca expresia “ai facut-o de oaie” s-a metamorfozat in “ai facut-o de geoana” sau “ai facut o geoana”, la fel de acum incolo in loc sa mai zicem “esti varza prietenie” ar trebui sa zicem “esti varzariu colega”. Tipul asta chiar are multa prostie de vindecat: pe a lui insusi!
2010-01-17 19:25:31 | Raporteaza
Sunt de acord cu goco. Imi aduce aminte de postacii de pe evz.ro din timpul campaniei electorale. Comentez aici pentru ca mi-am propus sa nu ii mai fac trafic lui Varza.
2010-01-17 19:36:17 | Raporteaza
Bai, va rog. Haideti sa vorbim despre ce scrie omul sau despre cum o face. Nu cred ca rezolvam mare lucru pocindu-i numele.
2010-01-17 19:42:34 | Raporteaza
@tt
fara varzariu prin zona virtuala,realitatea ar fi mai respirabila.
fara fraierii care va citesc si va comenteaza nu ati mai exista.
asta n-ai inteles.
2010-01-17 19:59:01 | Raporteaza
>>> varzisoara esti INCORIGIBIL !!!
Prostia si dementa ta n-are leac … Vad ca suferi si de dedublarea personalitatii rau de tot … @erikson & @tolerantu´ & @floridianu & @ daniel @ … samd … = varza stricata !
Esti patetic si PARANOIC … la (pseudo)articolul tau … ai 80% din comentarii … Intreaba un medic cum se cheama asta … P A R A N O I E !!!
P.S. – pt cei 20% care si-au scris propriile opinii … ajutati’l fratilor pe asta sa nu se s*nuc*da, NU’i mai dati atentie, sunt multe alte articole unde putem sa “vorim” … Dandu’i “apa la moara” acestui TEMBEL … il determinam sa “caute o craca in padure” … Eu de azi nu vreau sa ma fac partas la ultima decizie a unui TEMBEL … “craca” …
Hai pa . <<<
A fost uitimul meu comentariu si "citire" a mult isterizatului si vulgarului varzariu. Faptul ca din 280 de comentarii, vreo 200 sunt ale lui … spune multe …
2010-01-17 19:59:12 | Raporteaza
@Teodor Tita:
Cred ca nu o sa te deranjeze prea tare faptul ca nu reusesc deloc sa dezvolt o pasiune pentru non-conflictul dintre doua non-personalitati jurnalistice. Oricat de intempestivi sau platonici ar fi ei in manifestarile la gura… pixului.
Chestia cu Alin Fumurescu este insa alta.
Mult mai serioasa.
Mai inainte deschizi o platforma de opinie.
O declari ca fiind libera si free.
Si pe urma, dupa ce ai creat dependenta de scabrosul comentariilor inepte, vii si zici cu nonsalatza:
“No such thing as a free dinner.”
Asta chiar este o magarie.
Pai ori e free ori este cu plata?
Pentru ca eu inteleg ca faptul ca eu iti bag/introduc in buzunar eurocentul ala lousy cu keyboardul meu, cu ineptiile ce ma ambitionez aiurea sa le “public” for free si liber.
Adica pentru mine ori iti dau un euro cash sau in cont ori iti proslavesc sloganurile publicitare in captcha, este fix acelasi lucru.
Costa un server?
Dar 10.000 de comentarii scrise in anume unitate de timp nu inseamna investitie la fiecare din postare. Incepand de la energia electrica, la serviciile de net si terminand cu restul infrastructurii si totul inmultit cu 10.000 de fraieri (boii din saptele carului, nu?), toate aceste costa maestre.
No such thing as a free lunch, ziceai moncher, nu?
Pai atunci cum ramane, este pe bani ori este for free?
La un moment dat ar trebui sa va hotarati.
Dar avand in vedere ca nici tu nici restul celor ce colcaie prin functii la f5 si RTV.net nu vedeti decat diametrul conductei pe care va vin banii in cont, nu cred ca ne putem astepta la nimic bun.
Si da, campania de anul trecut, prin imunditatea ei, a drenat canalele si acum beneficiem de un surplus de umori la nivel national. Cum nasul fin de copoi al patronului vostru a simtit turma excitata de proiectul Vox, gata sa sariti cu birul pe contribuabil. Caci asta suntem noi, contribuabili.
Contribuim cu un vot
contribuim cu un comentariu
va facem rating
va generam trafic
va credibilizam valoarea secundei/quadratului/pixelului de reclama.
Voi oricum sunteti de partea unde se aduna banii.
Noi nu trebuie decat sa fim buni platnici, fie si cu dactilografierea in captcha a ineptiilor sloganistice ale unui trust in faza de relocare. Relocare geografica si nu numai.
Dar noi ramanem vesnic target-ul si daca incercam sa mârâim cum a facut Alin Fumurescu, săriţi la gâatul omului.
No such thing as a free lunch? Shame on you! ca sa raman urban pana la capat.
2010-01-17 20:02:53 | Raporteaza
Madgun: din punctul meu de vedere ai atata libertate cata doresti sa iti iei.
Repet, nenorocitul ala de captcha nu apare nicaieri. Nu va sti nimeni ca tu ai scris dracu’ stie ce mesaj publicitar. E doar o metoda de aparare impotriva spamului din comentarii pe care cineva s-a gandit sa o foloseasca ca vehicul de publicitate.
Nu sare nimeni pe Alin Fumurescu. Este unul dintre cei 3-4 oameni de aici pe care ii citesc la fiecare postare.
Cat despre consideratiile privind partea conductei de care m-as afla eu, please, abtine-te. Nu sunt teribil de convins ca stapanesti bine subiectul.
Te rog, citeste cu atentie inainte sa te infurii. Si, mai ales, nu mai judeca la gramada,
2010-01-17 20:14:21 | Raporteaza
Mugur Varzariu e cu 3 clase peste Leca iar Fumurescu cu 3 peste Tita
Faptul ca Mugur Varzariu raspunde celor care comenteaza e de apreciat, si faptul ca le raspunde cu acelasi gen de apelative cu care e gratulat mi se pare justificat.
Cand Tita o sa scrie aici doar pentru cititori si nu pentru salariu sau din ordin, atunci sa comenteze despre Varzariu si Fumurescu
Ironizarea rugaciunii lui Varzariu sau a revoltei lui Fumurescu nu arata decat limitele lui Tita – intelectuale si morale
2010-01-17 20:21:19 | Raporteaza
Crede-ma Teodor,
E cea mai idioata forma de publicitate targetata din toate variantele din care puteai alege.
Adica scrie omult textul ala ca sa faca ce? Ce se contabilizeaza?
Iar textul ala cu invidia e chiar idiot, dincolo de hermeneutica pe care i-a atribuit-o cel care a lasat campania. Peste 90% atribuie termenului de “invidie” conotatii negative si nu sta sa faca demersuri filozofice complexe ca sa descifreze nu stiu ce mesaj de campanie.
Puneti frate niste linkuri cu “bani pe net”, “pariuri”, “ruleta” sau “femei goale” in partea dreapta sa vedeti voi cate clickuri adunati.
Nu in ultimul rand, pretentia intelectuala fata de cei care posteaza pe aici, e exagerata. Sunt cei care l-au votat pe Basescu. Nu-i duce mintea foarte mult.
2010-01-17 20:28:40 | Raporteaza
@Cris Asta am priceput din toate reactiile pe care le-am citit zilele astea. De altfel am zis mai sus ca si mie mi s-a parut bizar. Dar, recunosc, daca era o reclama la Lucky Strike m-as fi amuzat
2010-01-17 20:32:29 | Raporteaza
@madgun: Felicitari pentru textul de mai sus.Cu toate ca vad acolo toata furia mea decand cu magaria captcha, nu cred ca as fi fost in stare sa o exprim la fel de bine.
2010-01-17 20:33:29 | Raporteaza
@mutulica: asa tata, esti in asentimentul meu! Si pana una alta rebuie sa recunosc ca varzariu este intr-adevar….varza( ca sa nu-i pocesc numele. Stii ce ?, lasati-l…in fluxul energetic pe care il creaza geoana! Sper sa dispara cat mai curand de pe voxpublica ca e penibil
2010-01-17 20:38:10 | Raporteaza
@madgun 6 – extrem de corect. Ceea ce e trist e ca geniul care e platit sa rentabilizeze platforma nu va fi dat afara ci va veni cu o idee “si mai buna” data viitoare. Ceea ce e cel mai trist este ca si daca , ad absurdum, la viitoarea idee geniala toti omuletii care le fac trafic si-ar ridica aripioarele si ar face o greva spontana el va fi platit in continuare pentru ca sigur nu a fost pus pe postul ala din motive de competenta.
.
@Teodor Tita 7 – Eu i-as fi spus inca un experiment original romanesc de stricare a ceva care merge. Ca tehnica antipishing mie mi se pare lamentabila . Oricum, intr-o lume normala cineva masura traficul si comentariile inainte si dupa experiment. Si daca dupa experiment lucrurile nu stateau cel putin la fel de bine ca inainte, geniul cu ideea era dat jos sau promovat. Cum noi suntem in Zona Crepusculara, astept cu drag ca geniul Dvs sa revina cu alte idei mult mai banoase. De exemplu, orice fazan care vrea sa comenteze sa dea contul si PIN-ul ca sa nu ne mai chinuim
2010-01-17 20:42:50 | Raporteaza
te implici, asta e bine …
anunta-ma cand te plictisesti sa te scot la o bere si sa depanam amintiri
dar noi inca suntem tineri si astfel ne roadem viata.
2010-01-17 20:44:46 | Raporteaza
@Teodor Tita:
Sunt la varsta la care am trecut de faza cu entuziasmul gratuit si nu numai ca nu judec la gramada. Nu judec pe nimeni. Nu judec oamenii. Judec numai faptele lor.
Acestea raman.
In ceea ce priveste partea de servere, securitate de server, captcha si aportul sau anti-spam sau anti-bots
]
as putea sa dezvolt subiectele fara probleme. Nu fac parte dintre cei ce pot fi “indulciti” cu explicatii superficiale.
Da ne aparam de spam. Este o chestie de inteles.
Dar perversitatea este sa te folosesti de dependenta ce ai creat-o in massa de comentatori si la un moment dat sa deturnezi banalul captcha in palnie colectoare de reclama silind comentatorul sa scrie CE VREI TU, SLOGANUL TAU.
[sorrrrry, nothing personal, no offffense
Si dupa aceea sa vii si in prima faza sa pretinzi ca te aperi de spam, pe urma sa te scuzi ca de fapt vroiai sa introduci acolo sloganurile trustului si campaniile promovate de trust pentru ca in final, prinsi cu izmenele chilotzii in vine de dl. Alin Fumurescu si de valul de comentatori sa recunosti ca de fapt este o simpla manevra financiara.
Oricat de brilianta vi s-ar parea ideea de a transforma captcha in reclama, siluirea comentatorului sa scrie litere asezate in cuvinte ce formeaza propozitii cu sens tot magarie se cheama.
Pai sa o luam altfel.
Pana mai acum vreo doua trei decade, intr-un satuc din America de Sud, un anume medic, pe numele lui initial Mangele, reusea ca la 100 de nasteri din parinti biologici metisi sa obtina 85% exemplare de urmasi arieni de care de la maresalul Petacci pana la dr. Lobmbroso ar fi fost mandri, d’apoi fuhrerul.
Asta numesti tu geniu? Mica performanta pur tehnoid-tehnologica?
Sacrificand orice criteriu de moralitate?
Eu nu subscriu la idee.
PS
Dupa cum vezi, nu judec nici pe cei de la RTV nici pe Mengele nici fuhrerul nici pe corifeii lor, doar faptele lor sau faptele generate de abmbitiile lor.
2010-01-17 20:55:25 | Raporteaza
@nellu esti atat de gresit.
Problema nu sta in a strica, ci in a anunta ce strici si cum strici. Vedeti voi, ajungem iar la discutia cu Ceausescu, asta a stricat tot, a daramat cartiere, a facut blocuri, dar a convins prostimea ca blocurilea alea sunt bune, ca avem nevoie de metrou si ca avem nevoie de Casa Poporului. Mai departe … toata lumea l-a inteles, iar acum toti ne bucuram de ele. Dar astea au fost facute ca sa strice, n-au fost lucruri bune.
La naiba, am putea si noi sa intampinam ceva cu curiozitate nu numai cu negare si respingere?
2010-01-17 20:55:36 | Raporteaza
Frate, baiatu’ asta, e cam primu’, asa, cum sa zic, mai radical. Daca voi, cu imaginatia voastr’ incomensurabila si o colectie descurajanta de argumente ati decis: Varzariu e varza, ei, iata ca asistam la primul exercitiu autentic de taxare logica, bine construita a unui biped(2 ochi, un nas, 2 urechi, etc., ii la fel ca toti, fraieru’) care posteaza niste treburi.
Ma intreb, de fapt nu, chiar o sa devin mai atent la baietii pah care-i deranjez in trafic si-n loc de m..tii m…. o sa vad la domniile lor o imperceptibila inclinare a capului insotita de o aproape ingaimata si indulgenta remarca ” Un prost, domne…”.
Oricum, prefer ceva contondent sau chiar insangerat in locul analizelor corecte ..Respect..
PS: Si Leca o spune bine, nu zic nu…..
2010-01-17 21:01:19 | Raporteaza
una e sa scrii un text random si alta e sa scrii un text publicitar e o mare diferenta
nu suntem copii sa acceptam sa scriem ca orbetii nu stiu ce texte stupide dintr-o asa zis campanie publicitara…
putem sa nu mai comentam si putem sa ne gasim alte surse de informare si atunci sa vedem cine va mai plateste salariul…
2010-01-17 21:03:54 | Raporteaza
Bun mai, si daca scriem textul ala se intampla CE?
Ce suntem targetati ca am facut noi? Ce am realizat din punct de vedere al targetarii?
Am salivat precum cainele lui Pavlov sau care e faza, ca nu pricep?
Una e cand pui un banner cu un titlu incendiar de articol din Money RO sa spunem, de pilda “Ionut Popescu umfla 20.000 de EURO pe luna, de la Fondul Proprietatea” si da lumea click sa citeasca, si vede si o suta de reclame in pagina si alta e sa scriem in mod repetat ca tampitii un text care are sau nu are semnificatie (ca eu il stiam doar pe ala cu “Noi vrem respect” pe restul chiar nu m-a framantat cu ce se ocupa)
2010-01-17 21:17:06 | Raporteaza
Madgun, astia prinsi cu matza-n sac incearca sa-si diminueze pierderile de imagine. Abureala si tot arsenalul de manipulare.Nici un moment n-a fost vorba si nu este vorba despre bani.
2010-01-17 21:18:09 | Raporteaza
Atac psihologic,pe mai multe planuri, asta a fost.Nu reclama si nu marketing si nu din interese financiare.
2010-01-17 21:22:19 | Raporteaza
oh doamne, in continuare credeti ca suntem manipulati de serviciile secrete nu?
2010-01-17 21:28:17 | Raporteaza
Teodor Tiţă- redactor-sef Realitatea FM
1.Cand oi calca tu, pe urmele lui Alin Fumurescu, atunci sa deschizi gura..
2.Oricat ati incerca s-o dregeti, ceea ce a facut trustul Realitatea, e de neiertat! Ca sunt cativa printre voi care nu merita sa fie tratati la gramada, asta-i altceva…oricum nu te numeri printre ei.
3.Fii fericit ca oameni ca Alin Fumurescu scriu pe-aici, de va mai alegeti si voi cu un click doua. Faci parte din gasca tatulicilor, dumitrestilor, chireacilor, SRS-istilor, si a altora ca ei.
p.s.-esti urat foc.
2010-01-17 21:29:19 | Raporteaza
@ers:
Hm, pana la urma s-a prins cineva!
Eram sigur ca mai devreme sau mai tarziu se va intampla.
Am profitat insa de ocazie sa intru putin in “bucataria” lor.
Motivul din spatele motivului de substitutie este motivul real al manevrei captcha.
Mai joaca cineva Go pe aici?
Sau macar domino
De sah a auzit cineva?
Tot “dame” “tintar” si “moara” te duc in stadiul de “giuană” si ajungi sa ii crezi pe astia.
2010-01-17 21:32:32 | Raporteaza
” Piticu21
2010-01-17 21:28:17 ”
Evident. Tot trustul Realitatea este si a fost de mult pe minus, financiar vorbind. Saitul asta este sponsorizat ca sa faca propaganda si sa produca influentza , nu ca sa faca bani.Nici un trust media nu traieste din reclama ci din sponsorizari mascate sub numele de “reclama”.
2010-01-17 21:36:17 | Raporteaza
@piticu: deci, dai o bere?
@anna: lol
@all: daca ajungem la conspiratia iudeo-masonica, flacara violet si alte lucruri dintr’astea, eu ma retrag
2010-01-17 21:38:15 | Raporteaza
“madgun
2010-01-17 21:32:32″
Ultima oara am jucat Go in Africa de Sud acum vreo… 12 ani aprox.S-a prins multa lume din prima.
2010-01-17 21:39:13 | Raporteaza
E, lol, deh…
2010-01-17 21:46:42 | Raporteaza
tita, problema pe care n-ai surprins-o vine din aroganta si lipsa constanta de luciditate a multora cu poza la profil. care in fond sunteti adesea cu nimic mai presus decat destui dintre comentatori, dar va-mbatati cu iluzia virtualului si lipsa de experienta. invatati sa comunicati de la egal la egal (chiar am vazut pe unii c-au inceput s-o faca, iar tonul comentariilor li s-a ameliorat brusc) si sunteti singurii care veti avea de castigat. ca pentru noi chibitzii exista destule alte situri pe care putem poposi, netul nu duce lipsa de asta. e o onoare si pt voi cand poposim pe-aici
2010-01-17 21:47:14 | Raporteaza
Piticule, SOV a fost si este agent triplu daca nu chiar cvadruplu, FNI-ul cel plin de securisti in toate pozitiile si filialele a fost o metoda de capitalizare a lor in vederea infiltrarii societatii in pozitii de influentza economica. Mass-media e full de ei.Nu mai tine minimalizarea si demonizarea si ridiculizarea cu “teoria conspiratiei” : Ceausescu a tinut sub control un popor cu doar 14000 de securisti, Basescu are la ora actuala 40000. Iar noi avem de partea noastra internetul.Si faptul ca socializam in afara controlului lor, nu ne limitam la doar “platforme” si alte medii controlate.
2010-01-17 21:47:44 | Raporteaza
Poti sa ramii linistit, nu intra nimeni in capcanele astea puerile pe care le lansezi. Am scris ce am avut de scris.
2010-01-17 21:50:03 | Raporteaza
GREAT!
ERS te asigur atunci ca locul asta nu e cenzurat sau controlat de nimeni. Daca nu iti convine te invit in comentariile articolelor de pe realitatea.net unde eu raspund direct si te asigur ca nu e cenzurat absolut nimic (decat cuvintele ce fac reclama www, sex, pr0n, bla) astfel incat oricine se exprima oricum.
Zici tu ca internetul e controlat? Nope. Sunt oameni ca si tie care comenteaza, platiti, neplatiti, cu opinii sau fara.
Dand din casa, partea de new-media din grupul asta este cea mai libera si cea mai lipsita de griji. Suntem ok, fara constrangeri, fara limite si nu ne spune nimeni ce sa facem. Pentru ca noi facem ceea ce trebuie.
Si ca nota de subsol, a crescut cu 30% rata comentariilor cu noul sistem. Pentru ca e mai usor sa tastezi noi vrem respect decat CAT.
2010-01-17 21:59:10 | Raporteaza
Fii serios, vrajeala cu ezoterismul si cu pretinsa lupta ideologica dintre PSD si PD e fumata de mult. Se stie ca toata “lupta” este doar vrajeala mimata la TV si prin ziare. Basescu a fost mentinut la putere cu sprijinul PSD , filmul cu lovirea copilului a foat aruncat pe piatza la momentul potrivit pentru demonetizarea filmului , Geoana nu a cerut CCR transharea problemei cu numirea prim-ministrului si tot Geoana a mers la SOV exact ca sa se compromita mediatic.
Hai sa fim seriosi, ceea ce numesti tu peiorativ “conspiratie” este un fenomen fundamentat si documentat oficial. Vox Publica este un instrument de influentza si de manipulare iar problema voastra e ca pulimea nu se lasa controlata in masura in care v-ar place. Problema voastra e ca cititorii sint mai destepti decit voi si va aflati in urmatoarea situatie: daca ne inchideti gura va pierdeti obiectul muncii -ca nu ne puteti obliga prin lege sa postam- iar daca pastrati activa platforma v-o deturnam de la scopul vostru.
2010-01-17 22:03:40 | Raporteaza
@ers:
Da omule, socializam pe peste tot.
Dar ce frumos este atunci cand jucam chiar in curtea lor si ii facem sa simta zabala, la fel cum o simte calul cand il strunesti.
Un text bine simtit ca al lui Fumurescu si ii aducem cu picioarele pe pamant.
Cat despre controlul si “libertatile” de pe internet, da-mi voie sa am o opinie mai aparte. Nu ne putem inchipui cat de controlata este “atmosfera”!
Asa ca ar fi mai bine sa ne prefacem ca totul este in regula si sa ne codificam “miscarile” prin cel mai imbatabil cod de protectie: adevarul in forma lui clear naked and present.
Asta le ofileste snaga si vlaga cu care incearca sa ne sufoce si sa ne canalizeze actiunile, vietile.
Se continua in mod ciudat procesul mostenit de la NKVD pentru teritoriile ocupate: transformarea natiunii in populatie.
Si, noi suntem o natie sub ocupatie. Romania a fost cotropita de… români. Si culmea, incercam sa ne auto-subjugam.
PS
Il parafrazez pe maestrul Tita;
“medii necontrolate” ?! – eh, well, I assume, there are not such thing…
2010-01-17 22:08:43 | Raporteaza
Da,
deocamdata avem libertate de exprimare, inca nu e nevoie sa ne retragem in munti… dar va ajunge vedeta OTV-ului intr-o zi si pe aceste meleaguri, cu sleahta lui de destepti cu tot..
2010-01-17 22:10:47 | Raporteaza
piticule, minti fara nici o jena!!!
In campania electorala ati cenzurat la greu. In schimb, lasati mesajele celor care stiati despre ei ca sunt postaci, ca sa nu zica nimeni nimic..
Peste tot ati cenzurat, fm, tv!!! Doar, doar va fi iesind ugaciaca-ugaciaca ala de Jeoana.
Am iesit in piata Universitatii de doua ori din cauza voastra, mincinosilor.
2010-01-17 22:11:39 | Raporteaza
“Si ca nota de subsol, a crescut cu 30% rata comentariilor cu noul sistem. Pentru ca e mai usor sa tastezi noi vrem respect decat CAT.”
get real, piticule. o fi crescut fiindca s-a bagat lumea sa va injure mizeria asta, nu ca s-au imbulzit de placere sa va tasteze mesajele
(geeeeez, multe aiureli va mai rabda hartia…)
2010-01-17 22:11:39 | Raporteaza
“Zici tu ca internetul e controlat?”
Nu mah, evident ca nu e inca in masura in care s-a incercat cu legea aia , am uitat numarul dar stii la ce ma refer. Asa ca incearca si “ei” prin metode mai insidioase. Nici nu trebuie sa va spuna cineva explicit cu subiect si predicat ca si cum sa scrieti, stii bine ca exista alte “butoane”. Iti dau un exemplu: creezi mediul propice si vin ai de se-aseamana. Hint: functia creaza organul.
N-am de gind sa scriu acum un curs de teoria comunicatiei pe blog si nici sa fac polemica sterila pe net. Daca tii neaparat pot demonta articolul autorului bucata cu bucata ca sa demonstrez ca opinia mea este argumentat corecta. Ma platesti daca o fac ? Timpul meu costa bani, vorba celor de mai sus: postez de la PC-ul meu si platesc curentul si ISP-istul.
Repet: indiferent de motivatia si goal-urile lui Fumi cu articolul ala, pozitia lui a fost cea corecta.Iar autorul de aici o abureste. Din partea mea atit am avut de spus.
2010-01-17 22:12:47 | Raporteaza
@Piticu21: Minciuna.De trei ori minciuna.
“”Daca nu iti convine te invit in comentariile articolelor de pe realitatea.net unde eu raspund direct si te asigur ca nu e cenzurat absolut nimic (decat cuvintele ce fac reclama www, sex, pr0n, bla) astfel incat oricine se exprima oricum.”"
In campania din noiembrie nu am reusit sa postez nici-un comentariu pe realitatea.net, si nici macar nu eram pro Basescu pe cat ma ingrozea gandul ca Vanghelie ar putea ajunge ministru la educatie.
2010-01-17 22:14:31 | Raporteaza
@Piticu21:
“quote Piticu21
……..Suntem ok, fara constrangeri, fara limite si nu ne spune nimeni ce sa facem…………….”
Ei vezi, tocmai aici este problema, ar trebui naibii sa va spuna cineva ce sa faceti acolo, ca uite, daramati gardurile cu oistea
.
As merge mai departe chiar, uneori va aflati in situatia in care ar trebui sa va spuna cineva CE FACETI ACOLO, nu ce SA faceti. Pentru ca nu dati semne ca ati sti. Parca v-ati afla sub atacul energetic al omului negru semnalat de “Mihaela, dragostea lui”.
2010-01-17 22:16:59 | Raporteaza
“Asa ca ar fi mai bine sa ne prefacem ca totul este in regula si sa ne codificam “miscarile” prin cel mai imbatabil cod de protectie: adevarul in forma lui clear naked and present.”
Da.Libertatea de opinie si curajul de a o exprima “verde-n fatza” este ceea ce ii afecteaza cel mai mult. Demontarea masinatiunilor, link-urile catre documente oficiale, adevarurile factice si incontestabile. Le cunoastem metodele si le evaluam corect mijloacele:internetul este inca de partea noastra. Pentru ca noi nu sustinem o ideologie de partid sau o religie sau o persoana : noi sustinem respectarea adevarului si raportarea rationala la fapte. Sustinem dreptul la informare corecta si la libertatea informata de optiune.
2010-01-17 22:19:55 | Raporteaza
Piticule, Vox Publica si realitatea.net sunt cenzurate la greu, asta e adevarul faptic. Dupa cum spuneam, adevarul este arma noastra. Degeaba veniti voi cu minciuni sfruntate si cu rasucirea adevarului si cu sofisme si abureli.
2010-01-17 22:23:35 | Raporteaza
Eu unul ma retrag din discutia la articolul si autorul asta. Va urez multe succesuri si niciodata esece.
2010-01-17 22:25:08 | Raporteaza
@ers
daca ar exista cenzura EU ar fi trebuit sa o fac, sa o implementez si sa o verific. Daca ar fi existat asa ceva ar fi trebuit sa lucrez 24 /7 incercand sa va induc idei. Nu exista. Sunt acasa, stau linistit si comentez ce vreau si cum vreau.
2010-01-17 23:22:21 | Raporteaza
“te invit in comentariile articolelor de pe realitatea.net”
S-o crezi tu ca pun eu botul sa ma autentific si sa-mi dati voi cukiuri in e-mail. E fumata de mult. Postez anonim , pot sa proxy, MAC spoof si multe altele daca vreau. Va ofer material de data-mining atit cit vreau eu.Pe toata Vox Publica+realitatea nu aveti nici macar 100 de comentatori reali, persoane reale si independente.Si este vina voastra ca sunteti incompetenti profesional.Habar n-aveti cum sa va extindeti piatza si n-o sa va invatz eu moca.Daca vrei sa faci un ban trebuie sa dai ceva, sa muncesti ceva, nu merge numai cu prosteala.
2010-01-17 23:36:00 | Raporteaza
Bine.Sa fii sanatos.Si tu si Patrascoiu si Varzaru si Buscu si Stanca si Rogo.
2010-01-17 23:38:15 | Raporteaza
tenditele traficului de pe voxpublica din ultimele 30 de zile, comparativ cu doua bloguri externe (pentru care google analytics colecteaza ca de aici date): trends.google.c../
poate-ntelegem mai bine de unde vine atmosfera actuala…
2010-01-18 06:13:58 | Raporteaza
Normal ca acum nu mai cenzurezi ca nu prea ai ce…Ai vrea sa ai ce. Rugati-va de inca o campanie electorala, ar fi singura perioada in care v-ati castiga si voi ceva prime
Imi doresc sa falimentati, sa ramaneti fara job-urile “la vedere”. Unde dracului ati invatat asemenea ticalosenii, nu-mi dau seama, la scoala tatuliciului si a vantului?
Rusine sa va fie.
2010-01-18 06:16:56 | Raporteaza