![]() | Scurt manifest împotriva regulilor scrisevezi toate articolele de Mihai Tiţa07 Jun 2010 la 15:04 36 comentarii 475 vizualizari. |
încă un lucru care mă calcă pe bătături vizavi de care aş vrea să-mi afirm poziţia, de parcă ar avea rost. foarte mulţi au impresia că detaliile contează şi îşi pun tot felul de întrebări naive.
de ce foloseşti litere mici la început de propoziţie? pentru că aşa vreau, reproşează-i chestia asta şi lui beckett. de ce pune istodor, spre exemplu, virgulă între subiect şi predicat? pentru că pur şi simplu simte nevoia de o pauză. de ce nu foloseşte istodor ghilimele pentru titluri? regula asta îmi aduce aminte de clasele primare: nu depăşi linia. de ce piersic jr nu foloseşte cratime? pentru că vrea să fie diferit. iată că mulţi n-au înţeles nimic din ce-au avut de spus poeţi, prozatori sau alţii. în momentul în care te decizi să umpli o pagină, adică, da, să scrii, regulile nu-şi au neapărat locul. nu e ca şi cum te-ai urca beat la volan. poţi să scrii degeaba un text, fie el interesant sau varză, daca nu ai scris un titlu de film cu italice. aici se rezumă toată treaba, în mintea unora. din păcate, victimele lor preferate sunt aspectele perfect indiferente. încă una: invaţă diferenţa dintre î şi â. nu vreau!


Cristian Teodorescu azi la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru azi la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 19 May la 15:22 |
La Cluj se dă bătălia simbolică cu ultima redută a regimului Băsescu. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 19 May la 14:05 |
Am citit cu mare întîrziere Spovedanie la Tanacu şi Cartea [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 13:53 |
Motanul de partid a apucat de l-a încoţopenit pe marchizul de Carabas, într-un sector al [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 19 May la 08:49 |
Cazul Laurei Codruta Kovezi e special. Nu ea, ci reactiile la acuzatiile de plagiat aduse de GIP la [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 04:47 |
Dacă, în vremea regimului democratic al lui Iliescu, un fost consilier al președintelui [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 19 May la 00:54 |
Chiar nu mai e nimic bun de copiat în ţara asta?
Poţi să-l înţelegi până la un punct pe [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 18 May la 17:49 |
Unul din motivele pentru care Băsescu ar trebui suspendat este faptul că ignoră moratoriul impus [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 18 May la 12:20 |
Cele aproximativ 250 de hectare de teren din Dealul Lombului – cea mai mare suprafață compactă [ citeste mai departe ]
Ionel Blănculescu 18 May la 11:49 |
Cost of Greek exit from euro put at $1tn
UK government making urgent preparations to cope with the [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 17 May la 19:59 |
Glumeam cu colegii de redacţie la auzul năzbîtiilor gen "Napoleon Săvescu", cum că dacii au [ citeste mai departe ]
Dan Duca 17 May la 18:44 |
După articolul de pe VoxPublica de ieri, privind declaraţiile sale ambigue de la [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 17 May la 18:40 |
Întors la birou, după mai multe săptămâni de vacanță, găsesc și o scrisoare expediată [ citeste mai departe ]
| 1@Mihai: Alo, balamucu'? Veniti repede ca a scapat un nebun si se da in stamba... | ||
| 2@tamara's nephew: Ba mai bine pe muma-ta, nesimtitule... | ||
| 3si cu UDMR-ul trebuia facut cea ca a facut GERMANIA cu turciii din tara lor (5 milioane)ia trimis sa-si faca partid politic pentru TURCIA ca au deja un reprezentant al minoritatii in POLITICA TARII fratilor... | ||
| 4cred ca se va produce un cutremur intre 4-5 grade Richter in urmatoarele 5-6 zile ...zona Serbia, Banat,Vrancea...Marmureanu linisteste lumea , dar sa fim cu bagare de seama...desi lumea stiintifica... | ||
| 5stiati ca...ROSIA MONTANA are nu numai aur cel vor BELGIA FRANTA GERMANIA ca sa le dea de mincare arabilor si negrilor de ordinul zecilor de milioane adusi pt a le popula teritoriile si improspata populatia... | ||
| 6din toate informatiile pe care le-am gasit pe net mi-am format convingerea ca aceasta metoda de exploatare a gazului de sist este extrem de poluanta si creeaza conditii reale pentru producerea de cutremure.... | ||
| Mihai Goţiu 10981 citiri |
| Costi Rogozanu 10346 citiri |
| Cristian Teodorescu 9124 citiri |
| Constantin Creţan 5861 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4535 citiri |
| Dan Duca 4208 citiri |
| Alin Fumurescu 3152 citiri |
| Dorin Tudoran 2315 citiri |
| Ciprian Şiulea 2279 citiri |
| Cristian Bândea 2056 citiri |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Constantin Creţan 6 postari |
| Ciprian Domnişoru 4 postari |
| Alin Fumurescu 2 postari |
| Dorin Tudoran 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Marius Cosmeanu o postare |
| Mihai Goţiu 62320 citiri |
| Cristian Teodorescu 38994 citiri |
| Costi Rogozanu 38260 citiri |
| Ciprian Domnişoru 17466 citiri |
| Alin Fumurescu 17085 citiri |
| Viorel Dobran 13218 citiri |
| Dan Duca 12432 citiri |
| Constantin Creţan 11760 citiri |
| Dorin Tudoran 8490 citiri |
| Iulian Leca 7885 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Constantin Creţan 11 postari |
| Alin Fumurescu 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 9 postari |
| Viorel Dobran 8 postari |
| Dorin Tudoran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
americanii, mult mai avansati pe calea utilizarii netului, au un nume pt. indivizii astia: spelling nazis sau gammar fscists.
2010-06-07 15:10:48 | Raporteaza
Domnule tita (sic), vad ca te-a ambalat postarea mea de ieri. Sigur, argumentul “nu vreau” are o anumita greutate. Si eu zic la fel: nu vreau sa citesc articole in care propozitiile incep cu litere mici pentru ca aspectul textului este monoton si citirea plicticoasa sau chiar obositoare. Cand vreau sa sar peste o fraza inconsistenta e mai greu sa o identifici pe urmatoarea. In mod asemanator ma oboseste si cand citesc un roman in care dialogurile sunt scrise cu ghilimele si nu cu linii de dialog; uneori efortul e mai mare decat satisfactia lecturii. Mai ales ca se poate folosi foarte comod functia change case (sentence case) – sau similara – pe care o are orice editor de text.
PS: in ce priveste diferenta intre î şi â, e chestie de obisnuita; eu unul scriu cu î in interiorul cuvintelor cand scriu de mana, si cu â cand scriu la tastatura. Dar chestia asta n-ar trebui sa-ti produca nevroza.
2010-06-07 15:20:26 | Raporteaza
“de ce pune istodor, spre exemplu, virgulă între subiect şi predicat?”
eh, la asta chiar m-ai lasat masca…
de ce sa nu ne dam mucii pe farfuria vecinului?
cand gasesti raspunsul, te prinzi si de ce nu ii (mai) citesc pe cocalari
2010-06-07 15:27:38 | Raporteaza
nu e nicio nevroza, te asigur
ma amuz. e alegerea ta ce citesti, fireste, dar nu-mi place cand se tine cont de lucruri care sunt alegeri personale si atat.
io, istodor e un exemplu la indemana si dat la modul facil, pentru ca intamplator am intrat pe blogul lui si am citit niste comentarii. nu incerca sa gasesti substraturi
2010-06-07 15:48:53 | Raporteaza
Nici nu sunt și nici nu sînt de acord cu tine. Dar poate că sunt eu expirat sau grammar fascist, cum spune JohannM. Știi de ce? Pentru că nu mă aștept la idei extraordinare sau la revelații care să-mi bulverseze existența, (vir,ulă) de la cineva care nu-i în stare să scrie corect gramatical. Spiritul ăsta de frondă mi se pare un puștism ieftin. Recursul la Beckett și Piersic Jr. nu validează textele – hai să le spunem – simplificate. Adică riști să te sinucizi pentru a-ți rezolva dependența de oxigen, în timp ce există motive cu mult mai înalte pentru actul acesta.
2010-06-07 15:54:30 | Raporteaza
marius, gramatical corect este altceva. litere mici, optiunea personala cu privire la diacritice si alte compromise stilistice este iarasi altceva. evident ca succesuri nu admit nici eu
2010-06-07 16:02:09 | Raporteaza
ha, compromisuri!
2010-06-07 16:02:43 | Raporteaza
Eu doar incercam sa atrag atentia asupra modului in care iti ambalezi si livrezi ideile. In rest, poti sa scrii ca si cum ai fi pe chat; eventual fara pauze intre cuvinte (economisesti timp daca nu mai bati tasta space). Habar n-am daca in textul de la care am pornit (cel cu cu pop-ul) erau si idei sau era doar maculatura pentru ca n-am putut sa-l citesc (trebuie sa recunosti ca arata groaznic). Dar probabil ca scrii doar pentru un cerc de initiati. Numai bine!
2010-06-07 16:04:28 | Raporteaza
Apropo. Modul in care scrii tu l-a discutat Ion Coja intr-o carte de lingvistica acum vreo 25 de ani (nu pot sa-ti reproduc numele cartii, neavand o memorie atat de buna). Argumentul lui era usurinta culegerii literelor la tipografie (azi nu mai tine nici asta, tastatura rezolvand problema). Dar concludea ca atata timp cat regulile gramaticale nu se schimba nu se justifica sa scriem doar cu litere mici.
2010-06-07 16:08:05 | Raporteaza
E in regula sa fii o minte deschisa. Partea intristatoare a acestor nonconformisti de varste noi, e ca se raporteaza doar formal la ciudateniile unor autori stralucitori, fara sa fie de calibrul lor.
La ce dracu sa fii /altfel/, mai ales ca o faci din mimetism, daca dincolo de asta, nu e nimic interesant sau cel putin promitator ?!
2010-06-07 16:09:45 | Raporteaza
Dar modesti mai sunteti, frate… Beckett… pai, cand veti fi si voi Beckett, n-aveti decat sa scrieti cum va place. Pana atunci, e dreptul oricui sa va considere inculti sau analfabeti, fara suparare…
2010-06-07 16:11:48 | Raporteaza
asta e cu totul alta discutie. spre exemplu, mimetism este si folosirea slash-ului, chiar daca nu ai nimic de spus. repet, felul in care scrii nu conteaza, pana la un anumit punct.
2010-06-07 16:12:43 | Raporteaza
de fapt, cine nu mimeaza?
2010-06-07 16:15:09 | Raporteaza
S-avem pardon, folosirea tastei slash e o necesitate practica. Sau, daca vrei, o improvizatie.
2010-06-07 16:17:36 | Raporteaza
jos gramatica
jos ortografia
schools out for ever
la ce draq folosesc
ce becket, joyce au invatat ceva undeva
si uite ce mare sunt
2010-06-07 16:17:53 | Raporteaza
si folosirea literei mici poate fi o necesitate practic, precum si space-ul in loc de cratima. iarasi, vorbim despre niste lucruri fara o miza reala, eu inca afirm chestia asta
2010-06-07 16:19:58 | Raporteaza
Nu tot ce folosesti devine mimetism, pe motiv ca cineva, inainte, a avut aceasta idee.
2010-06-07 16:20:28 | Raporteaza
De acord cu miza.
2010-06-07 16:22:01 | Raporteaza
“Nu tot ce folosesti devine mimetism, pe motiv ca cineva, inainte, a avut aceasta idee.” e, aici voiam sa ajung
2010-06-07 16:22:11 | Raporteaza
Termenul nu este “compromis stilistic” ci ortografie. Da, este o opţiune personală să respecţi sau nu regulile, însă cei care nu le respectă sunt deseori “nesimţiţi”, “inculţi” sau “proşti” şi foarte rar “avangardişti” sau “non-conformişti”.
2010-06-07 16:23:25 | Raporteaza
@tita
daca scriaia o carte tot asa te rebeleai?
crezi ca ti-ar fi cumparat-o cineva?
e kestie in primul rand de respect ptr cititori.
cat dai atata primesti.sa nu te miri daca vei primi respectul pe care-l meriti.
2010-06-07 16:37:28 | Raporteaza
cineva vorbea mai dvrm de fascisti
2010-06-07 16:42:03 | Raporteaza
@Mihai Tita: numai autor sa nu fii. Mai ai putin si te ia publicul la bataie.
)
2010-06-07 16:44:13 | Raporteaza
„de fapt, cine nu mimeaza?
“
Nu cred că putem afirma că toată lumea mimează doar pentru că folosește litere și cuvinte (scrise sau rostite) pentru a comunica. Ar fi cel puțin trist ca, în numele originalității, să folosești aici codul morse sau limbajul binar. Originalitatea vine din stil, iar al tău este prolix. Beckett și-a permis să scrie cu literă mică după punct pentru că folosește propoziții scurte. Imaginează-ți ce cataclism literar ar fi însemnat să scrie Proust în felul ăsta.
2010-06-07 17:05:19 | Raporteaza
Na! Vezi ce-ai făcut?! Am scris morse (pinipede) în loc de Morse.
Dar cel mai trist mi se pare că ai provocat mult mai multe reacții cu subiectul ăsta decât cu unul (oricare) care face referire la muzică.
Dacă nu ai ascultat ultimul album CocoRosie, ți-l recomand. Este superb.
2010-06-07 17:14:04 | Raporteaza
drăguţ.
cred că oleacă de nuanţare şi de-nţelegere tre’ să existe de toate părţile, mai ales când avem de-a face cu antreuri intelectuale de genul ăsta. definitivismele patetice ar trebui păstrate pentru cauze mai bune, cred.
mă gândesc că suntem aglomeraţi de nenumărate exemple şi cazuri în care un fond bun este îngropat de forma-i respingătoare, aşa cum o formă excepţională ajunge pe culmile popularităţii fără nici un fel de fond. e normal, e natural şi, vorba lui house, “occam’s razor. the simplest explanation is almost always somebody screwed up.”
cu încrederea că autorul postării foloseşte natural majusculele, cratimele şi alineatele dacă i se dă un stilou, şi asta fără a manifesta diverse alergii principiale, trebuie să fac o distincţie de medii de exprimare. regulile nescrise ale internetului spun că majusculele nu-s obligatorii în documentele neoficiale (motiv pentru care scriu şi eu tot aşa). cratimele pot fi înlocuite cu succes de apostrofuri – arată mai “şuchiu”; “ş” şi “ţ” – două diacritice opţionale şi înlocuibile (din ce în ce mai rar, totuşi) cu “sh” şi “tz”; iar regulile de î/â dinaintea şi de după 1989, îndelung dezbătute şi folosite diferit chiar de la ziar la ziar, sunt de apelat doar în cazul în care te trezeşti cu un “bineânţeles” sau un “sânt” (de obicei, aici nu mai e de originalitate, ci de nişte lacune gramaticale dureroase până şi-n zenul intelectual, aşa cum gazetăria se confruntă cu alte probleme, ceva mai grave şi nu doar gramaticale).
cât despre ‘the grammar nazis’, au, şi ei, rostul lor; dar e unul limitat şi cel mult informativ: mesajul unui text (mai ales pe internet) nu trebuie ratat sau ignorat din cauza încălcării unor reguli ortografice, ortoepice şi de punctuaţie. la fel cum ignoranţa în ceea ce priveşte aceste reguli oferă o primă impresie – izvorâtă din estetică – în legătură cu seriozitatea şi profunzimea unui mesaj. această primă impresie nu trebuie ignorată întotdeauna. uite o comparaţie oleacă forţată: imaginaţi-vă că sunteţi în metrou şi aveţi în faţa voastră două gemene. una este oxigenată cu rădăcini brunete, machiată strident, îmbrăcată într-un top ciclam cu ştrasuri, fustă mini, pantofi-şenilă (ăia cu tălpile înalte şi groase) şi ciorapi-plasă. cealaltă este în blugi şi cămaşă, machiată discret, nevopsită, pantofi comozi şi discreţi. lăsând la o parte improbabilitatea unei astfel de realităţi, cu cine credeţi c-aţi avea mai mult succes într-un eventual dialog ce presupune oareşce subtilităţi, nuanţe şi profunzimi?
fiind oleacă mai clar, a strica orzul pe gâşte presupune ca orzul să fie orz şi gâştele să fie gâşte. adică, pe de-o parte, să ştii că ai un produs valoros înainte să te lamentezi frondistic şi artistic împotriva designului ambalajului şi, pe de alta, să te preocupe mai mult produsul decât faptul că-l primeşti învelit în ziar. e foarte uşor să pici în frivol şi să te trezeşti pierdut prin periferiile subiectului, în speţă chestii de genul ăsta.
tocmai de-aia cred că, dacă pui mai mult accentul pe formă decât pe fond, se cam duce dracului giudeţul. e valabil pentru ambele tabere ale polemicii. eventual, aş pune în balanţă legile scrise şi legile nescrise, pentru un viitor subiect de dezbatere.
şi, da, în momentul ăsta am lucruri mai bune de făcut, dar mi-e foarte lene să m-apuc de ele.
2010-06-07 18:33:35 | Raporteaza
p.s. asta nu înseamnă că nu apreciez la adevărata lor valoare diversele forme de exprimare internautică. dar oricât de interesant şi de cultural-identitar poate fi l33t-ul, spre exemplu, un ochi neantrenat în stufoasa estetică a ambalajelor oboseşte mai uşor şi de multe ori abandonează procesarea conţinutului.
cam acelaşi principiu se aplică şi în ceea ce priveşte limbajul şi expresiile. “not one’s cup of tea” e unul din modurile mai abordabile şi mai tolerante vis-a-vis de educaţie, cultură şi libertate de exprimare.
2010-06-07 18:41:07 | Raporteaza
Nene Cougar,
Felicitari pentru acuratetea si eleganta analizei. Apreciez ca – desi ai scris cu litere mici – ai lasat spatii intre paragrafe, care usureaza citirea.
Multumesc si pentru timpul risipit cu noi pentru o scriere totusi lunga.
Pana la urma dezbaterea n-a fost inutila, chiar daca – vorba lui nea’ Tita – la o miza mica.
PS: si eu am lucruri mai bune de facut, da’ mi-e lene.
2010-06-07 18:45:40 | Raporteaza
@N-o sa ma postati: da, de oameni ca noi are ţara nevoie. ca să nu mai spun că asta-i prima postare a lui teodor tiţa pe care o citesc. hăh.
2010-06-07 18:55:35 | Raporteaza
eh, vroiam să zic mihai tiţa, my bad. rămăsesem în minte cu celălalt (ex-)autor tiţa de pe voxpublica.
înc-o chestie, c-am văzut acuma referirile alea înspre beckett şi joyce: dacă se pune problema de literatură şi beletristici, apăi fiecare e liber să scrie exact cum vrea; mai ales că licenţele poetice în ale gramaticii sunt într-un uşor trend ascendent, de când cu postmodernismul ăsta mai mult sau mai puţin pătrunzător. în multe cazuri, e metodă bătută în cuie în marketing să “greşeşti” ceva în scris; dacă o mai faci şi la modul consecvent poate deveni o parte a identităţii artistice.
dar nu cred că despre asta era vorba.
2010-06-07 19:10:19 | Raporteaza
(.. ş-un “-t” la becket.)
2010-06-07 19:15:11 | Raporteaza
Samaianaibadacaintelegcevreisaspuinutimaiplacegramaticaortografiateaisuparatpelingvisticaestibolnavveziceinovatoivsepoatesafiiemaimistoasanutrebuiedecatsainsiricuvintefarasenssigataaiintratinnwemurire
2010-06-07 19:54:11 | Raporteaza
@rebelu impotriva regulilor scrise
ai dracu fascistii astia care fac reguli.ce bine-i intr-o societate anarhica.facem ce vrem si ne doare-n cur.
daca ziceai ca esti impotriva regulilor de scriere poate ne restringeam nitel discutia.
dar cand zici ca esti impotriva regulilor scrise te dai si tu mare sa fi bagat in seama.
poate-ti plac regulile orale.transmise din tata-n fiu.
2010-06-07 20:19:09 | Raporteaza
se tot vorbeste despre capitals si
alte virgule, slashuri si semne de
intrebare
e adevarat ca toate astea sunt intentionate
atunci cand au sens
adica participa la sensul textului
adica ar trebui
sa fie poezie ca sa nu se uite nimneni la ele
pentru ca atrag atentia asupra textului nu asupra ideii
sau topicului
adik
poti sa scrii asa numai atunci cand dimensiunea
literei imi spune cava ,d
exemplu ca esti beat p.u.l.a si pur si simplu damon albarn e un tip exceptional si vreau sa spun asta
indiferent pe cate taste apas deodata pardon de-o///da///ta
2010-06-07 20:49:00 | Raporteaza
dar vezi ca atunci cand nu esti autist si scrii despre muzica muzika si chefuri de ra-hat ai fff multe comentarii
desi te/ai ferit sa pui titluri cu chiloti si cu ……basescu sau altii
uite ca la nervii tai ies comentarii
2010-06-07 20:50:49 | Raporteaza
Duhrbt hmgdsf,js ,mjhdfas mnkjy.ruheqw.jdn a,mdnhao;metalshrine.wor../ cn,zjsdvsvdcvxcvxcgfcv xczgvxczv zxxvcsxzc vzxcvzxc zxczxczxrewr2452454545345345345dfgdfg vbbgdhbdgh nvbftr dgdsgtsjhgahxc nbgvsydftweyrwra ncbygrkwaeygda,
2010-06-07 21:01:36 | Raporteaza