![]() | Singuri sub duşvezi toate articolele de Costi Rogozanu02 May 2010 la 11:42 27 comentarii 1074 vizualizari. |
Un schimb de replici interesant între Paul şi Florin, subiectul fiind o campanie publicitară Tabu. Paul constata într-un PS cu oarecare amărăciune că acest gen de subiecte atrage în continuare poate cel mai mult. Florin a simţit potenţialul subiectului şi şi-a ştampilat primul opinia pe vox. Ce m-a amuzat-întristat pe mine la citirea celor doi este că trec pe sub acel duş nenorocit fără să se ude.
Fiecare are de spus mult mai mult decît o simplă critică publicitară. Vorbesc despre duş, dar de fapt au chestii mult mai agresive sau profunde de spus. Iar asta nu-mi spune decît că oamenii deştepţi nu prea au motive destule şi spaţiu destul să ţipe pe meleagurile noastre.
A doua chestie îl priveşte pe Paul care apără libertăţile vestice prefăcîndu-se că nu vede tristeţea infinită a cuştii pe care stau ştampilate tot felul de branduri şi firme. Trece prea uşor peste realitatea imaginii fetei în costum de baie ştampilată ca un colet de trimis spre lumea a treia, doar pentru a trage o “fugă” pe variaţiuni onfray-bruckneriene despre blestematul de sentiment sfîntu-pavelesc al vinei.
Florin e un apărător al conservatorismului de vîrstă fragedă. Şi ştie să ţintescă de data asta un subiect incomod care îi pune în evidentă dificultate pe apărătorii libertăţilor.
Tot ce vroiam să adaug de fapt la cherela asta e însă altceva: că lipsesc teribil multe alte locuri precum voxpublica, dar în forme instituţionalizate. Locuri de dezbatere, conferinţe publice, nici ziarele şi presa de tip vechi nu prea sînt în stare să vadă că astfel de lupte au sensul lor. Şi că, din acest motiv, doi tipi deştepţi ajung să eşafodeze un teren de dezbatere cu pretext fals.
Să fim serioşi, nu bisericizarea sau duş-izarea României ar trebui să îngrijoreze. Ci schema de marketing în care a intrat pînă şi un ingenuu act exhibiţionist. Nu pro şi anti biserică, nu pro şi anti încălzire globală, ci sentimentul critic e în pericol. Cu alte cuvinte, nu faceţi să pară că se lovesc două dogme – pentru că atunci bătălia e pierdută din start.


Cristian Teodorescu azi la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru azi la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 19 May la 15:22 |
La Cluj se dă bătălia simbolică cu ultima redută a regimului Băsescu. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 19 May la 14:05 |
Am citit cu mare întîrziere Spovedanie la Tanacu şi Cartea [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 13:53 |
Motanul de partid a apucat de l-a încoţopenit pe marchizul de Carabas, într-un sector al [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 19 May la 08:49 |
Cazul Laurei Codruta Kovezi e special. Nu ea, ci reactiile la acuzatiile de plagiat aduse de GIP la [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 04:47 |
Dacă, în vremea regimului democratic al lui Iliescu, un fost consilier al președintelui [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 19 May la 00:54 |
Chiar nu mai e nimic bun de copiat în ţara asta?
Poţi să-l înţelegi până la un punct pe [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 18 May la 17:49 |
Unul din motivele pentru care Băsescu ar trebui suspendat este faptul că ignoră moratoriul impus [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 18 May la 12:20 |
Cele aproximativ 250 de hectare de teren din Dealul Lombului – cea mai mare suprafață compactă [ citeste mai departe ]
Ionel Blănculescu 18 May la 11:49 |
Cost of Greek exit from euro put at $1tn
UK government making urgent preparations to cope with the [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 17 May la 19:59 |
Glumeam cu colegii de redacţie la auzul năzbîtiilor gen "Napoleon Săvescu", cum că dacii au [ citeste mai departe ]
Dan Duca 17 May la 18:44 |
După articolul de pe VoxPublica de ieri, privind declaraţiile sale ambigue de la [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 17 May la 18:40 |
Întors la birou, după mai multe săptămâni de vacanță, găsesc și o scrisoare expediată [ citeste mai departe ]
| 1@Mihai: Alo, balamucu'? Veniti repede ca a scapat un nebun si se da in stamba... | ||
| 2@tamara's nephew: Ba mai bine pe muma-ta, nesimtitule... | ||
| 3si cu UDMR-ul trebuia facut cea ca a facut GERMANIA cu turciii din tara lor (5 milioane)ia trimis sa-si faca partid politic pentru TURCIA ca au deja un reprezentant al minoritatii in POLITICA TARII fratilor... | ||
| 4cred ca se va produce un cutremur intre 4-5 grade Richter in urmatoarele 5-6 zile ...zona Serbia, Banat,Vrancea...Marmureanu linisteste lumea , dar sa fim cu bagare de seama...desi lumea stiintifica... | ||
| 5stiati ca...ROSIA MONTANA are nu numai aur cel vor BELGIA FRANTA GERMANIA ca sa le dea de mincare arabilor si negrilor de ordinul zecilor de milioane adusi pt a le popula teritoriile si improspata populatia... | ||
| 6din toate informatiile pe care le-am gasit pe net mi-am format convingerea ca aceasta metoda de exploatare a gazului de sist este extrem de poluanta si creeaza conditii reale pentru producerea de cutremure.... | ||
| Mihai Goţiu 10986 citiri |
| Costi Rogozanu 10358 citiri |
| Cristian Teodorescu 9148 citiri |
| Constantin Creţan 5862 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4545 citiri |
| Dan Duca 4208 citiri |
| Alin Fumurescu 3156 citiri |
| Dorin Tudoran 2317 citiri |
| Ciprian Şiulea 2279 citiri |
| Cristian Bândea 2056 citiri |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Constantin Creţan 6 postari |
| Ciprian Domnişoru 4 postari |
| Alin Fumurescu 2 postari |
| Dorin Tudoran 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Marius Cosmeanu o postare |
| Mihai Goţiu 62325 citiri |
| Cristian Teodorescu 39018 citiri |
| Costi Rogozanu 38272 citiri |
| Ciprian Domnişoru 17476 citiri |
| Alin Fumurescu 17089 citiri |
| Viorel Dobran 13218 citiri |
| Dan Duca 12432 citiri |
| Constantin Creţan 11761 citiri |
| Dorin Tudoran 8492 citiri |
| Iulian Leca 7888 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Constantin Creţan 11 postari |
| Alin Fumurescu 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 9 postari |
| Viorel Dobran 8 postari |
| Dorin Tudoran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Miroase de la o posta ca faci exact ce critici: adica ai vazut ca disputa celor doi aduce trafic, hai si tu. Si nu, imi pare rau, dar ‘marketingul’ nu mi se pare mai important decat ‘bisericizarea’ Romaniei sau decadenta ei. Cu spiritul critic sunt de acord – am spus asta si la Paul.
Cat despre vox, parca tot acolo am dat peste o metafora sublima in ce va priveste. Ca le numise careva, foarte inspirat dealtfel, ‘blogurile foamei romanesti’. Deci nu ti le mai ‘marketiza’ de unul singur, ca nu prinde.
2010-05-02 11:58:17 | Raporteaza
aici erai, dumbrava? aseara am fost cu pretena si cu sor-ta la discoteca. sa zicem ca ai o sora frumoasa, imi place mai mult de ea decat de pretena ta. lasa-ti te rog tu mailul aici ca sa-ti trimit poze si exista chiar si un mic filmuletz
2010-05-02 13:04:51 | Raporteaza
@tx2, ce mai faci, prostovane? N-are succes ce scrii “pe sus”, dai iama iar si printre comentatori? Schimba-ti nickul, e compromis.
2010-05-02 13:17:25 | Raporteaza
De la vrancea rogozene, prost mai poti scrie! Cum naiba te accepta astia? Fara har, fara idei, procese verbale de militian…Ca sa nu mai vorbesc de caracterul matale…
2010-05-02 15:11:59 | Raporteaza
@Mihai Dumbrava: Pai, si-atunci, mataluta ce cauti pe blogurile astea ale foamei?
2010-05-02 15:19:07 | Raporteaza
Varvea=nefericire in stare pura.
Puscas=gutza in tinerete.
2010-05-02 17:16:18 | Raporteaza
dum & dummer&dum brava : insist sa lasi un mail: ai artiste in jurul tau si nu stii ce pierzi daca nu vezi macar imagini
2010-05-02 18:01:08 | Raporteaza
impartialul rogozanu vede skimburi de replici peste tot. tu esti neutru din nastere, costi, asa-i? iti doresti o lume mai buna, desigur. numai si pentru asta meriti mai mult. luni mergi cu tupeu si ceri 25% mai mult ca admin, si minus 100% ca textier. sau invers. nimeni n-o sa-si dea seama
2010-05-02 18:05:33 | Raporteaza
Protestez public ca sus numitii tx2 si mihai dumbrava se cearta si io nu stiu de ce! Sa fie obligati sa-si deconspire motivul de certa, sa ne putem amesteca si noi!!!!!
2010-05-02 18:11:23 | Raporteaza
mihai dumbrava – da, era pentru trafic. pentru aia ca tine asta e explicatia,da? stai linistit. nimeni nu are nimic de zis.
2010-05-02 18:25:17 | Raporteaza
Si io? Raman fara raspuns?
2010-05-02 18:33:41 | Raporteaza
E interesant cum ies la iveala obsesiile fiecaruia: la Florin: vine sfirsitul lumii, omenirea e depravata, la Paul: popii astia o sa ne incalece de tot: la Costi: e o manipulare, nu va lasati prinsi, nu avem cadru institutional, statul e slab, sintem la mina companiilor, sa vina statul sa ne salveze. Exact la fel se intimpla cind afara ploua suficient de tare.
2010-05-02 18:36:39 | Raporteaza
Bashtanu: nu ma cert. sora-sa e buna rau. il vreau de cumnat! pretena-sa e buna rau si ea. dar in alte sensuri. nu pot fi mai explicit. dum dum! sunt bune amandoua!
si partea minunata e ca n-a trebuit sa cer voie la nimeni 
2010-05-02 19:02:57 | Raporteaza
dum& dummer: am fost singuri sub dush. n-am facut nimic. ne-am uitat la un film. atat.
2010-05-02 19:06:06 | Raporteaza
Foarte exact articolul. Femeia nu facea dus fiindca asa ii venise ei, ca sa testeze de una singura limitele libertatii de expresie in spatiul public, ci ca sa faca o reclama la un produs. Asta e esenta evenimentului, nu pretinse ciocniri intre conservatori si liberali in Romania anului de gratie. Disputa Varvea-Puscas e pe langa subiect, iar termenul lui Puscas de prostitutie aplicat intamplarii e corect.
2010-05-02 19:21:08 | Raporteaza
multumesc skin, mate!!!!
2010-05-02 20:11:18 | Raporteaza
“Tot ce vroiam să adaug de fapt la cherela asta e însă altceva: că lipsesc teribil multe alte locuri precum voxpublica, dar în forme instituţionalizate.”
Rogozanu, oare nu tocmai ’sentimentul criticii in pericol’ te-a facut sa scrii despre polemica celor doi? Din intamplare, ai vazut oare cum Paul a fost amenintat cu bataia sau chiar moartea pe-acolo? Asta ai vrea tu sa vezi si-n cadru ‘institutionalizat’?
De ‘argumentele’ prietenului tau de dinainte nu mai vorbesc. Ii tradeaza doar varsta, iar pe mine personal doar ma amuza. Interesanta a fost insa reactia ta. Orice excese sunt bune deci, cata vreme le duce vantul in directia dorita.
2010-05-02 22:32:08 | Raporteaza
@Mihai Dumbrava: Da’ “metafora sublima” cu “blogurile foamei romanesti” nu e un exces? Eu asa o percep. Ca sa nu zic mai rau.
– dar la o faza ca asta nu pot sa tac.
Adica vii in primul comentariu cu “metafora” si pe urma critici “varsarea de singe”. Asta cum se cheama?
Eu nu sunt fan Rogozanu si el stie asta – salut, Costi!
Daca ti se pare ca lucrurile o iau razna, tu torni gaz pe foc?
2010-05-02 23:17:21 | Raporteaza
@Florina, am zis ca expresia nu-mi apartine – vezi la Paul – si pentru mine e ’sublima’ in sensul ca reflecta criza actuala din presa: s-au inchis ziare, si-au pierdut multi salariul acela fix, si s-au apucat sa scrie probono pe bloguri, poate doar in timp le iese ceva. Unde vezi tu exces? ‘Du-te in ma-ta’ ar fi un exces, sa nu mai zic de “Du-te dracu de prostu dracu. Hai sa ne intalnim si sa ne batem, da-te-n gura ma-tii. Ti=-arat eu tie cine apara crestinismul, mucosule.”, scrise la adresa lui Paul – si-am fost cred singurul care a protestat acolo la acest abject.
Ti-am raspuns deci frumos, dar daca nici acum nu pricepi, vezi ca te iau de tzatza. Daca o sa continui sa ripostezi aiurea, in genul lui tx2, te ignor simplu, ca n-am timp de pierdut. O spun preventiv.
2010-05-02 23:33:39 | Raporteaza
Simpatic tx2 asta. Iata ce i-a scris lui Paul – si sunt total de acord cu el:
“te crezi al mai destept dintre toti? mi se intampla si mie in fiecare secunda, crede-ma. dar din cand in cand VAD ca de fapt sunt prost gramada.”
Sa avem rabdare, poate-l apuca revelatiile si pe aici.
2010-05-02 23:56:26 | Raporteaza
Vorbesti despre galceava dintre “doi tipi desptepti”…nu vreau sa comentez nimic alceva decat… ca un bigot conservator, care se crede si paranormal pe deasuprea, cu puteri de premonitzii, citeste biblia ca un analfabet, si scartza scartza pe blog in loc sa aplice pentru o bursa la vre-o universitate, sa mai invete si el ceva si sa se pregateasac de o meserie onesta…. nu prea are cum sa plesneasca a desteptaciune;
alta interpretare nu am decat aceea ca vox publica, nu prea plesneste de autori “destepti” in general, si prin urmare orice terchea berchea pe aici trece drept autor “inteligent”!
Daca n-au de unde, n-ai, n-ai cu cine, n-ai cu cine: bloguri de pokemoni… asta e!
2010-05-03 00:03:29 | Raporteaza
Mizerii, nu excese, zic eu, ca cele aparute la Paul -si chiar mai rau- au mai aparut si vor mai aparea, si la el si la altii. Daca eu am perceput o nota de exces in exprimarea ta, nu ma poti face tata. De fapt, conteaza cine tasteaza si cine citeste. Mizeriile cu mizeriile, noi cu altceva.
This is all about.
2010-05-03 00:09:18 | Raporteaza
Ce mi se pare mie trist in toata afacerea asta e absenta oricarui dialog adevarat intre protagonisti. Si completa previzibilitate a reactiilor fiecaruia. Sa-i luam pe rand.
Puscas ii da inainte cu bisericosenia lui de copil cuminte insurat prematur si care vrea cu tot dinadinsul sa pozeze in tata de familie si stalp al societatii. ‘Cum, o femeie se dezbraca in public? Nici nu mai conteaza ca n-am avut minima decenta sa aflu despre ce e vorba cu adevarat, ca nu se dezbraca de tot ci sta in costum de baie, cum face si nevasta-mea cand mergem la Balea Lac. Repede, s-o fac curva!’
Varvea ii spurca si ii afuriseste pe pravoslavnici in numele progresului, tuna impotriva rumanilor verzi si ridica un gest foarte comercial in fond la rang de manifest feminist.
Iar Rogozanu le da, bonom si impaciuitorist, dreptate amandurora, doar ca sa revina la vechea tema stangista, anti-capital, anti-marketing etc etc.
Fiecare foloseste intamplarea ca sa ii dea inainte cu propriile obsesii, ignorandu-se de fapt reciproc. Discursuri paralele pe temele favorite ale fiecaruia, necum dialog. Ce plictiseala.
2010-05-03 01:03:58 | Raporteaza
destul de off-topic: aveti cu 500 de citiri mai mult decat domnul Gotiu. Felicitari!
2010-05-03 09:47:05 | Raporteaza
Corct! Discutia a mers prea departe, pierzandu-se din vedere ca e o simpla campanie de marketing, in care tipa a fost platita. S-au dat bani pt. a castiga bani. Problema morala se poate pune in continuare, dar intr-un cu totul alt regim. Fara legatura cu ortodoxia imbacsita a natiei romane sau pudibonderia de care sufera unii (inclusiv eu).
2010-05-03 09:57:55 | Raporteaza
Ok, cineva a vazut lumina. Sint surprins, nu ma asteptam sa se intimple aici, dupa diverse posturi si comentarii ale autorilor Vox Publica. Dar ma asteptam sa inteleaga si altii unele chestii. Nu a fost sa fie. Oare de ce nu ma mir? Poate gugal a facut victime definitive si aici, iar judecatul de sine-statator e sick and tired. Costi, te citeste d-l Virvea? Nu de alta, poate intelege si el, intr-un final, despre ce era vorba. Ooops! Stia? Si de fapt nu e decit ceea ce credeam, gargara pe motiv ca se poate face gargara? Ooops numarul 2! Sint rau cu d-l Virvea?
2010-05-03 13:46:07 | Raporteaza
Cred ca problema cu dusul Dove era destul de clara: are loc X, Y se revolta “moral” (la modul “X e culmea prostitutiei, suporterii X sunt culmea prostiei”), Z il critica pentru atitudine. Nu e vorba de nicio schema de marketing sau de un pretext fals. Problema nu e X, ci Y si modul in care isi aproprie morala. E evident in momentul in care substituim X cu orice alt eveniment “indecent”, dar care nu are rezon comercial – Y si Z raman pe aceleasi pozitii.
Insa total de acord cu existenta unui cadru institutionalizat al ideilor, cu o interfata publica unde sa se vada ca “argumentul 5.3.4 a mai fost discutat – avem raspunsurile 5.3.4.1 si 2″. Ar face dezbaterea faptelor mai usoara si viata trollilor mai grea.
2010-05-03 19:57:34 | Raporteaza