RSS Feed

Avatar sucks! Si a si pierdut batalia cu Shogun…

vezi toate articolele de
13 Feb 2010 la 17:50 82 comentarii 1842 vizualizari.

Avatar sucks!Avatar sucks!Avatar sucks!Avatar sucks!Avatar sucks!Avatar sucks!

Avatar sucks!Avatar sucks!Avatar sucks!Avatar sucks!Avatar sucks!Avatar sucks!

Stiu, nu mai e chiar un scoop de ceva vreme, iar multi dintre voi stiati asta (pffff, de ce nu mi-ati spus sa nu ma duc?). Iar ceilalti o sa ma injurati necontenit de acum incolo.

I don’t really care.

Ce mi-e ciuda e ca a pierdut batalia cu Shogun, cartea lui James Clavell. Sa va povestesc.

Se face ca in epoca de isterie generala cu privire la celebrul roman, cand absolut toata lumea incerca sa te convinga sa citesti cartea, tocmai o comisesem si nu intrasem la facultate din primul an, adica in 1988. Doar ca o paranteza pentru cei tineri si un fel de scuza pentru eternitate, pe vremea Carmaciului era o super-concurenta chiar si la cea mai debila facultate. Ca sa ma puna cu piciorul pe labe, ai mei au tras ceva sfori si m-au pedepsit, trimitandu-ma sa lucrez in fabrica. Heh, fabrica poate fi chiar un termen bland in comparatie cu locul unde trebuia sa-mi ispasesc nepasarea fata de carte. Se numea Combinatul de utilaj greu (CUG), un monstru de beton, fier si fum si se afla, in ceea ce ma priveste, la capatul lumii, in periferia sinistra a industrializarii fortate de nea Nicu la Cluj.

Lucram in turnatoria de fonta, la conveior, un loc oarecum mai putin placut decat o tastatura de Mac si mult, mult mai putin placut decat cafenelele in care se lafaie astazi majoritatea fanilor filmului Avatar.

Ca sa fiu in hala la ora 6:00, ma trezeam la 4:30 si porneam in mijloc de ianuarie ’89 prin noaptea densa spre ceea ce putea fi un studio perfect pentru ca James Cameron sa regizeze un horror de succes.

Ajungeam pe la 5:30 in combinat si ezitam o ultima data sa intru in hala, acolo fiind chiar mai frig decat afara. Trebuia in fiecare dimineata sa trec prin experienta oribila de a intra in vestiar, pentru a-mi lua tinuta de lucru. Vestiarul se deschidea asupra baii comune, de unde ieseau molcom aburi, mirosuri putrede si corpuri muncite, dezgustatoare. Dimineata care a pus capac ezitarilor mele de a citi cartea lui Clavell a debutat in vestiar, cu doi colegi din schimbul de noapte care-si faceau aparitia din abur, cu enormele burti aruncate in fata, dizgratiosi pana la maxim si care discutau aprins despre ce a mai facut Shogun-ul la cutare si cutare pagina.

Oh my God, a fost declic-ul! Pe loc am reusit sa iau hotararea de a nu deschide niciodata acea carte. Never! Si m-am tinut de promisiune.

Anii au zburat si iata ca a aparut isteria Avatar, careia cu greu incercam sa-i fac fata. Ma intelegeti, toata lumea vorbeste ca pe vremuri, insa acum ti se mai baga in fata o recenzie, esti pus sa vezi un trailer, informatia te bombardeaza efectiv. Eu nu si nu, tare pe pozitie.

Prietenii incepeau sa ma renege unul si unul, tipau la mine ca e cel mai important film din istoria cinematografului , ca are cele mai fantastice efecte speciale. Nimic. Nu ma clinteam. Totul a mers perfect pana azi, cand omul de la care ma asteptam cel mai putin mi-a propus sa vedem filmul. Am ramas fara cuvinte, dezarmat. In ciuda tuturor saptamanilor de rezistenta am cedat.

Ce dezamagire! Ce dezamagireeeeee! James Cameron stai jos, nota 4! O poveste hiper clasica si demonetizata, trasa de par pana la Dumnezeu, o isterie de box office si atat! M-am plictisit de moarte. Evident, efectele sunt bestiale, senzationale si fantasmagorice. Dar eu nu pentru asta ma duc la film! Asta este pura virtuozitate tehnicista, eu vreau arta.

Sorry James, mai bine nu ma duceam…

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 


82 comments
  • 1

    De gustibus non disputandum!
    Acuma daca disecam putin cinema-ul romanesc actual,spun si eu ca tine sucks,sucks.sucks,….OK?

    nepotu lu tamara
    2010-02-13 18:00:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    Avatar un film mediocru, reglat puternic din ingrediente, la fel cum a fost cu ceva timp in urma “Stapanul inelelor” (filmul pe care, toate creierele spalate si-au facut initierea, botezul, pentru noua generatie de efecte speciale care pot polisha cu brio o idee, un scenariu, si un conflict de 2 lei).

  • 3

    @nepotu lu tamara: evident, ai dreptate! l-am scris la nervi, simtindu-ma infrant de marketingu’ si piaru’ mondial…

    Edwin Keleti
    2010-02-13 18:06:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    :D E absolut valabil si pentru cartile lui Dan Brown si ale lui Coelho

    Laura Cernahoschi
    2010-02-13 18:20:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    @Laura Cernahoschi: de acord, Laura, dar Alchimistul inca il am in minte (probabil si in suflet). Te ajuta sa-ti dai la o parte praful de pe linia calauzitoare…

    Edwin Keleti
    2010-02-13 18:23:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    Avatar e mai prost decit Terminator 2. E mai prost decit filmele cu negri de la televizor. Nu are nici o urma de stil, nici o jumatate de replica amuzanta, nici un actor simpatic, nimic, nimic, nimic.

    f5web.ro

    Vladimir T.
    2010-02-13 18:24:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    @Wdwin Keleti Alchimistul e singura carte de Coelho pe care am citit-o si m-a dezamagit suficient incat sa nu mai vreau sa continuu. O palida copie dupa literatura medievala occidentala mi s-a parut, dar la mine e, probabil, deformatie profesionala, am citit prea multa literatura medievala spaniola in facultate… :)

    Laura Cernahoschi
    2010-02-13 18:28:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    @Vladimir T.: sad but true…

    Edwin Keleti
    2010-02-13 18:28:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    Edwin: nu voi merge niciodata la un film cu un enorm buget de marketing si cu multa animatie care nu poate fi numita arta! daca am copii de varsta aventurii – poate…

    dar fiecare isi alege cum sa-si piartda timpul

    tatelu
    2010-02-13 18:37:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    trebuie sa scriu si eu un comentariu la acest subiect…fiind unul dintre aceia care-l renagau pe Edi pentru ca nu a vazut filmul…ma simt cumva dator..
    Deci…vrei sa vezi filme de calitate?..du-te inchiriaza “Heat” sau “Forest Gump” sau “Scarface”..in nici un caz nu te duce la “Avatar”… Vrei sa razi?? recomand “Top Secret” sau “Little fish called Wanda”..in nici un caz nu te duce la “Avtar”…
    In schimb daca vrei sa vezi und a ajuns tehnologia filmului in sec XXI, daca vrei sa vezi efecte speciale si explozii..atunci du-te la “Avatar”…
    E ca si cum…sa zicem…Ford Focus?? o masina excelenta zic unii!!…da de unde..Focus sucks!! pentru ca nu sta pe drum ca un Mitsubishi Evo..

  • 11

    Subscriu. Avatar are un scenariu de doi bani. Cameron s-a concentrat numai pe efectele vizuale. Cum spunea cineva, e un joc pe calculator de ultimă generaţie doar că îţi lipsesc controalele.
    Dar dacă tot ai vorbit de film ca artă, ce părere ai de Ţarul (2009) al lui Pavel Lungin?

  • 12

    pai daca vrei altceva decat povesti hiper clasice, demonetizate, super trase de par, isterie de box office si efecte speciale NU te duci la filmele lui James Cameron, boule!
    stai jos! nota 2! esti un pretentios penibil!

    Mortar
    2010-02-13 18:54:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    Avatar e, cu siguranta, un pas inainte din punct de vedere tehnic fata de Matrix, sa spunem, dar in acelasi timp, un mare pas inapoi, in comparatie cu acest film, in privinta ideii, a scenariului, a regiei, etc.

    Cand i-am vazut pe alde “navi” luptand cu arcul cu sageti impotriva pamantenilor porniti la exterminare cu ajutorul masinilor si a armelor (facand abstractie de un, eventual, vag mesaj simbolic a lui Cameroon in aceasta confruntare) m-am apucat cu mainile de cap. Ma asteptam ca alde “navi” sa faca o hora, o spirala tip Bivolaru sa-i invinga pe pamanteni cu fotza mintii, dar sa se ia la tranta, in mod direct cu ei, chiar nu m-am asteptat.

    Omul, oricat de rupt in cur ar fi, tot simte el un imbold, un impuls animalic sa sara la lupta cu bratele goale, indiferent cat de mici sanse ar avea… impotriva oranduirii “crude si nedrepte”. Iar in filme chiar si castiga.

  • 14

    @avram: da mah, dar tu nu asa ai pus problema in discutiile noastre despre movie. ti-am spus de mii de ori ca nu ma duc la filme pentru efecte speciale si ai insistat ca nuuu, ca trebuie sa ma duc ca e “cel mai important film din istorie”. Te-am citat exact…

    Edwin Keleti
    2010-02-13 19:05:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    @Mortar: te-ai inscris la confruntarea Vox? Ca am impresia ca ai sarit un pic calu’ si simti nevoia sa mi-o spui in fata

    Edwin Keleti
    2010-02-13 19:09:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    Introducerea m-a dat gata, mi-a pus pata, mi-a taiat cheful de a citi :|

  • 17

    citatul e incomplet….e cel mai important film..dpdv al tehnologiei si efectelor speciale….
    Povestea in schimb, este clasica si uzata, dar ced ca stiai asta inainte sa mergi sa-l vezi…

  • 18

    Dude,
    Avatar – suks a lot!

    a good movie is a QT movie: PULP FICTION!
    also a good movie is a Cohen bro. movie: The Big Lebowski!

  • 19

    Hmmm, nu pot sa nu remarc faptul ca din ce in ce mai mult tindem sa ne impartim in pro si contra ceva. Chiar nu putem admite ca exista gusturi diferite, ba chiar nuante intre acestea? De ce trebuie sa spunem despre ceva, mai ales cand acest ceva se bucura de succes la altii, ca “it sucks!”?!? Mai ca cei anti-Avatar s-ar pune de stans semnaturi ca sa-l interzica! Ar vrea sa-l vada pe Cameron ars pe rugul facut din calculatoarele pe care s-au facut efectele speciale! WTF, nu vrei sa-l vezi, ignora-l! E singurul film de la cinema? Sunt celelalte niste capodopere?

  • 20

    @bugsy: de acord. se mai fac, har Domnului, enorm de multe filme bune. recent am vazut Into the wild, Whatever works, Le concert, Flags of our fathers, etc
    Si, da, Cohen brothers sunt bestiali!

    Edwin Keleti
    2010-02-13 19:43:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    @Aph: eu cred ca e natural sa fim pro sau contra ceva, atata timp cat nu devenim prea radicali. Nu era singurul film, dar stii cum e, pana la urma nu reusesti sa scapi de vartejul creat de mkt, pr, prieteni, etc

    Edwin Keleti
    2010-02-13 19:45:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    Esti un taran cu pretentii de poponar hipster, iar “Stai jos, nota 4″ ar fi trebuit sa auzi tu mai mult de la profesorii de romana la cat de bine iti construiesti textele.

    Nu orice persoana are ce cauta in blogging.

    Serginho Greene
    2010-02-13 19:49:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    @Serginho Greene: rezerva-ti un loc in fata, la intalnire :-)

    Edwin Keleti
    2010-02-13 19:52:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    @Edwin: “Le Concert” este acel ….”Le Concert” al lui Radu Mihaileanu? “Va vivre”….”Train de vie”!!!!

  • 25

    @bugsy: da. mie mi-a placut foarte mult.

    Edwin Keleti
    2010-02-13 19:57:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    Am auzit ca este fff bun. E pe lista mea de “must see”!

    again, Avatar suks! also 2012 suks a lot!

  • 27

    @bugsy: la ala am reusit sa fiu consecvent cu crezurile mele si nu m-am dus

    Edwin Keleti
    2010-02-13 20:01:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    Domnule muncitor la blog, poate c-ar trebui sa te mai gandesti un pic inainte de-a spune despre carti, filme ca sunt de kkt fara sa le fi vazut/citit. ca de competenta nici nu se pune problema.
    sau e un efort prea mare pentru un executant de liniuta?

  • 29

    Avatar e de nota 4. Nu prin comparaţie cu Amadeus sau cu Pădurea de mesteceni, e de nota 4 pe scara de valori a filmelor de acţiune SUA. Unde, de exemplu, Runaway Train cu Val Kilmer e de nota 10, Star Wars de 7/8, Matrix de 7, Terminator 1 de 6/7, Terminator 2 de 5/6 si Cyborg a lui van Damme de 4. De ce de 4? Ce are ca să ia 5? Efecte? De când efectele speciale definesc un film? Mamelucii ăia de actori e drept că era mai bine dacă îi masca de tot, asemenea actori penibili nu am vpzut de mult. Nu are acţiune. Ăla cu autobuzul cu Sandra Bullock a fost palpitant, ce naiba a fost interesant la Avatar, elicopterele cu 2 elice? Că altcevqa interesant nu am văzut acolo. Nu are umor, nu are actori care să îţi placă ,un Bruce Willis sau măcar ăla, Jackie Chan. Sau macar un maşcat ca Segal. Efecte, da. Efectele nu o să facă veci un film. E totuşi o diferenţă între filme şi jocuri pe calculator. Până şi Poştaşul lui Kevin Costner e mai bun. Măcar are umor involuntar . Avatar e sec ca o conservă fără suc.

    f5web.ro

    Vladimir T.
    2010-02-13 20:10:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    @a.a.: daca ai fi citit mai cu atentie, ai fi inteles ca tocmai l-am vazut! cat despre liniute, sa stii ca noi avem viraje la raliuri. ma tem ca la “liniute” ma iei, dupa cum gandesti!

    Edwin Keleti
    2010-02-13 20:16:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    Vladimir T., Amadeus e, intr-adevar, superb, dar cum adica Terminator 6-7 “pe scara de valori a filmelor de actiune SUA”? Adica filmele de actiune nu pot sa fie bune? The Terminator e unul dintre filmele cele mai apropiate de perfectiune, prin originalitate, actiune, intensitate, charisma interpretilor principali (Schwarzenegger trebuie sa fie printre actorii cu cele mai multe filme care merita vazute), prin scenariul impecabil construit (pe care il f**e apoi T2, salvat, totusi, de cele mai bune scene de actiune care exista). Mi se pare pueril sa respingi un produs de calitate ca sa te consideri si sa fii considerat pretentios.

    Serginho Greene
    2010-02-13 20:35:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    @E.K. – nu zau? si de unde stii matale cum gandesc?
    hai sa-ti vand un pont. sa stii ca de bun simt ar fi sa nu jignesti pe toti care nu sunt de acord cu dumneata. si ia mai gandeste-te, poate copiii muncitorilor aia cu “burti si corpuri muncite” au intrat din prima la facultate, nu din a n-shpea si fara sa traga ai lor niste sfori sa fie varati prin locuri de munca mai caldute.
    si zi asa? viraje ? au bagat si-n parcarile dintre blocuri? nu-mi amintesc sa fi auzit de dumneata la vreo competitie fie interna sau internationala

  • 33

    Terminator 1 nu are un scenariu chiar asa de bun. (Compara-l de exemplu cu Blade Runner.) In terminator sunt niste clisee SF. Poate ca e printre primele filme de genul asta, dar in literatura subiectul intoarcerii in timp si a luptelor robotice e super-uzat. Am citit prin 90-95 o gramada, apareau pe atunci multe carti de astea. Ce e bun la el e intensitatea, adica are suspans, si actrita aia care e destul de buna. Schwarzenegger e amuzant, dar carisma nu prea are, l-ai vazut cind ride? E drept ca nu prea ride in terminator.Nu stie decit sa scrisneasca din dinti. Mie mi-a placut terminator 1, l-am vazut prin 91 la televizor, cind incepeau sa bage filme la televizor, ceva fabulos. Da nu mi se pare cel mai bun film, nici macar a lu Schwarzenegger. Ala cu satana mi se pare mai bun, nu are happy end. Parerea mea e ca Schwarzennegger e mai slab ca Stallone sau Seagal si mult mai slab ca Bruce Willis, in ce priveste carisma, si in general, calitatile de actor. De filme de actiune :) ca nu poti sa ii compari la modul serios cu Tom Hanks, de pilda.

    voxpublica antispam

    Vladimir T.
    2010-02-13 20:45:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    @a.a.: nashpa

    Edwin Keleti
    2010-02-13 20:46:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    @Edwin Keleti: “Confruntarea Vox” …adica daca n-aveti argumente sa dati si voi un spit in co ae. Vad ca ai si casca.
    N-am nimic cu nimeni de pe vox, da aveti niste idei……

    free poiana lu Iocan
    2010-02-13 20:48:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 36

    Nu a avut nimeni pretentia ca Avatar este mai mult decat o poveste facila cu singurul merit al efectelor speciale. Daca ai in vedere bugetul filmului nu poti decat sa te gandesti ca s-a vrut a fi un film extrem de comercial fara pretentii de elitism si asta a si iesit. Americanii sunt pragmatici – ar fi riscat pierderi atat de mari daca nu erau convinsi ca isi vor recupera banii investiti? Razboiul Stelelor, Terminator samd sunt din aceeasi categorie si nu tin minte sa fi iscat atatea polemici. Apropos de Razboiul Stelelor – l-am vazut cand aveam 8 ani dupa ce am stat la coada la bilete (pe vremea fostului regim) si am fost fascinat. La Avatar am fost cu fiul meu care are 9 ani si care a crescut cu TV/PSP/Wii/Internet – si lui i-a placut dar nu atat cat mi-a placut mie Razboiul Stelelor – e alta generatie cu alt “background”. Revenind la Avatar – vezi ce esti dispus sa vezi. Exista suficienta informatie ca sa stii ca un film este sau nu “genul” tau. Ii doresc Dlui Keleti multa sanatate si succes in lumea auto. Se simte bine in pielea lui si daca i-as spune ca blogging-ul nu-i de el probabil ca m-ar persifla. Imi asum riscul. Cum i-as mai spune ca elitismul si suficienta pe care le afiseaza sunt gaunoase.

  • 37

    Si sa vedeti cite Oscaruri impusca,ceea ce va readuce in discutie intrebarea daca e corect ca un film mai mult joc pe calculator sa participe in competitie cu reale performante actoricesti si regizorale,intrebare ivita cind “Stapinul Inelelor” a luat Oscar pentru cel mai bun film.

    florina
    2010-02-13 20:52:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    @free poiana lu Iocan: gresit! incercam sa ne intalnim chiar cu acei comentatori care vin aici doar ca sa injure fara noima. Ca sa intelegem mai bine de ce? Iar casca nu o sa o aduc la intalnire, stai (si vino) linistit…

    Edwin Keleti
    2010-02-13 20:53:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    Tu cati ani? Si de ce ai un nume mai scandinav? Un bio ceva? Totusi habar n-am cine esti si tre sa citesc 5 minute un text care la final ma enerveaza. Daca o sa zici ca nu sunt fortat sa il citesc, inseamna ca esti idiot. Ca sa te pot “injura” cum vad ca ni se cere pe aici, trebuie sa stiu ce injur.

    Nu ar fi mai bine ca lumea pe site-ul asta sa aiba totusi un pedigree?

    Shogun e o carte foarte interesanta, esti sarac cultural, si asta nu pentru ca nu ai citit-o, ci pentru ca Alchimistul e o carte care te impresioneaza(da, Alchimistul sucks sucks sucks). Cat timp dintr-o zi il petreci citind? Sau explorand lumea inconjuratoare, si nu pe wikipedia?

    Stii ceva despre lume, filme in general, ca sa consider parerea ta altceva decat o animozitate stupida si emotionala a unui tanar care se doreste anti-sistem?

    Observ de la o vreme o individualizare excesiva, si ajungem intr-o situatie in care toti dintre noi ne credem capabili, originali si nefacand parte din majoritate. Si apoi noi formam majoritatea. Si tu dragul meu,

    cu conceptiile tale despre PR, Marketing denota ca habar n-ai ca totusi aici s-a ajuns de la un oarecare Smith, o religie destul de insemnata ca importanta, vezi la un oarecare Weber si ca traim intr-o luma studiata si inventata in laboratoarele stiintelor exacte nu sociale. Comportamentele si studiul actiunilor in societate(spre exemplu decizia de a cumpara ceva, si apoi de a forma urmatorul produs pe baza comportamentului deja stabilit) vine de la Newton: Legea 3 daca nu ma insel – reactie si contra reactie.

    Tot ce vezi in jurul tau se cheama cerere si oferta, si daca nu le aveam, nu aveam nici PR sau Marketing, dar dragul meu, fara ele nici laptopul de unde scrii si internetul asta frumos pe care surfezi. If you wanna be a double standard bitch, at least think it thru.

    Junkyardette
    2010-02-13 20:54:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 40

    @Radu: nu stiu daca m-am facut inteles corect. nu am nimic fundamental cu filmul, atata doar ca atunci cand un film are un asemenea succes enorm, te astepti, totusi, sa fie mai mult decat niste efecte senzationale…
    Multumesc de urari, dar raman si pe Vox…

    Edwin Keleti
    2010-02-13 20:57:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    @Junkyardette: e interzis?

    Edwin Keleti
    2010-02-13 20:59:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 42

    Mi se pare ca si Rocky a luat Oscarul pentru cel mai bun film, in orice caz a luat un Oscar. Nu are nici o treaba cu valoarea fimelor, valoarea artistica, nu aia din topu vinzarilor de bilete.

    f5web.ro antispam

    Vladimir T.
    2010-02-13 20:59:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    Nu stiu daca stiati – blogger-ii de pe voxpublica sunt platiti in functie de publicitatea online. ie – de cate ori postam un comentariu trebuie sa bifam codul anti-spam (captcha) care e publicitatea de care spuneam.
    voxpublica.real../
    Mai multe comments, mai multi bani pt blogger. Chiar vreti sa-i bagam bani in buzunar domnului sofer? Merita mai mult decat a fi ignorat? L-as suspecta de premeditare cand vad ce replici iritante da pt a mai primi un raspuns. Cred insa ca il supraestimez si ca nu e decat un comportament nativ.

  • 44

    @Radu: ca sa te linistesti, o sa-ti cumpar o bere in cuantumul participarii tale la bunastarea mea…

    Edwin Keleti
    2010-02-13 21:11:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    Daca tot nu te-am convins sa imi dai un reply mai detaliat, sa incerc altfel.

    Iti pun intrebari, si tu raspunzi, ca sa vezi lipsa logicii.
    1. Cand ai citit Alchimistul, lumea citea Alchimistul sau nu? Acolo ai actionat sub presiunea amicilor? PR machine si altele?
    2. Vad ca esti pilot de curse. Cand iti scrie pe casca – Nokia – si iti iei salariul, ala cum se cheama? Marketing bun?
    3. Dupa 2 luni de Avatar oriunde vezi cu ochiul, cu 100 de recenzii proaste, cateva tot pe aici, multe pe la amicii tai, cu surse nesfarsite la mana: tot vina “pr”, Cameron, amici etc este, pentru ca te-ai dus la film?

    Junkyardette
    2010-02-13 21:17:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    Avatar suks, comments sucks. Need gud muvi: AMADEUS!
    Gud nite&gud bye!

  • 47

    O chestie nu inteleg : tu nu te-ai apucat de citit Shogun pentru ca doi muncitori burtosi povesteau secvente din carte ?
    Eu cred ,dupa atitudinea ta de om superior ca nu ai citit NICIO carte in viata ta si se pare ca nici filme “artistice” nu ai vazut.
    Dupa mine faptul ca 2 muncitori ,oricat de dizgratiozi ar fi ,sunt de laudat ca CITEAU ! si mie imi trezeau sentimentu de respect.

    Cristian
    2010-02-13 21:37:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    Daca spuneai doar ca e un film prost era OK. Dar tu urli (Avatar sucks), frustrat, nervos si ofticat pentru timpul petrecut acolo. Spui ca de la un film vrei arta, nu artificiu tehnic. Asta inseamna ca te consideri o persoana relativ inteligenta, cu gusturi artistice, capabil sa isi dea seama de valoarea unui film.

    Ei bine, te provoc si spun m-ai facut sa ma incep sa ma gandesc daca nu cumva mi-am facut o parere prea buna despre (textele pe care le scrii sunt, in general, bune si imi plac foarte mult. sunt un mini-fan).

    Uite ce nu aveai voie sa fi dezamagit: stiai despre ce e filmul, sigur ai vazut trailerul, stiai cine l-a regizat, stiai actorii etc. O persoana inteligenta are asadar suficiente indicii pentru a/si construi un orizont de asteptare realist (uite un concept ce sigur iti e necunoscut). Nu poti sa ai acelasi tip de asteptari de la filme facute de Tarantino (doar un exemplu) si Cameron. Tocmai de aceea nu ai voie sa fi indignat si nici sa acuzi.

  • 49

    Nu am vazut filmul.
    Din aceleasi considerente.
    Prea mult tam-tam.
    Prea putina esenta,dincolo de tehnica remarcabila probabil.

    madison
    2010-02-13 21:49:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    @Vladimir T.: esti sigur ca Runaway Train nu e cu Jon Voight si Eric Roberts ????…. sau Val Kilmer era acaru’ si nu s-a vazut de zapada ?

    yoyo_man
    2010-02-13 22:01:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    Filmul e un plictis cu un scenariu banal, dar nu pentru scenariu e laudat. Altfel, eu zic sa bagi un 1-1 cu Shogunul si sa treci prin carte :)

  • 52

    @Vladimir T.: Atentie: Val Kilmer nu a jucat in filmul ” Runaway Train”(1985). Vezi imdb.com.

    florina
    2010-02-13 22:44:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 53

    @florina: Vladimir tz….. nu trebuie sa se uite la imdb.com….poate ca ar fi mai bine sa vizioneze filmul :) )

    yoyo_man
    2010-02-13 22:47:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    @Vladimir: pai Avatar l-as pune oriunde altundeva numai alaturi de Terminator si Matrix nu. Daca efectele speciale sunt criteriul, atunci poti incearca sa faci un clasament in jurul Odiseei Spatiale a lui Kubrick…

    Sa nu uitam ca de la Cameron avem si Titanic, iar omul daca ar renunta la sirop si s-ar concentra pe actiune s-ar putea sa scoata ceva considerat capodopera, insa pentru o masa mult mai mica de consumatori.

  • 55

    De la Cameron avem si ”Aliens” cum de la Ridle Scott avem Alien. Ambele sunt filme vizbil mai bine regizate decat Avatar dar cu bugete mai mici si impact datorat perioadei de lansare.

  • 56

    ^Ridley Scott

  • 57

    bai nici mie nu-mi place base da a iesit iar.

    almoldovar
    2010-02-13 23:36:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 58

    Categoric, filmul are parti bune, care il fac sa fie agreat de un anumit gen de spectatori si parti care il pot supune unor critici.
    Ce deranjeaza insa este modul in care urli prezentindu-ti impresiile si incercarea de a ne scoate ochii cu inteligenta si gusturile tale.
    Nu ne indemna sa ne gindim ca ne-ai facut un deserviciu plecind din fabrica !
    Si apropo, ce aveau muncitorii dizgratios in faptul ca citeau ? Era lumea lor, stilul lor, modul lor de a fi si de a exista. Simpli si mediocri in simplitatea si mediocritatea lor. Care-i problema ?
    Si mai este ceva. Aici am vrea sa-ti vedem fata si sa-ti impartasim ideile. Locul castii cred ca este la masina si pe pista. Pe strada umbli tot asa ?

  • 59

    @decu: inca odata: nu acuz ci regret ca in anul 2010 omenierea intreaga este in extaz pentru un film care in afara de efecte speciale nu are …NIMIC!

    Edwin Keleti
    2010-02-14 00:38:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 60

    Totusi, cat de aiurea e sa te duci la un film care e in mod evident comercial, si chiar daca nu l-ai vazut n-ai cum sa nu-ti dai seama ca e comercial, din trailere, din discutii cu lumea, din cronici, din ce vrei tu, cat de aiurea, zic, e sa te duci cu buna stiinta la un film comercial si sa iesi scarbit, strigand ca tu vrei arta! Pai du-te, omule, si vezi film de arta, wtf!

  • 61

    @zuzu: imi place casca mea. Care-i problema? Ideile razbat si prin ea, iar unora le plac, altora ba. Daca imi vedeai poza si te prindeai ca sint chel si am barba, sigur te legai de aia, ca in bancul cu cascheta…Din nou dramatizati prea mult. Faptul ca muncitorii citeau e pozitiv. Faptul ca aveau burti dizgratioase ba. Ce era efectiv nasol, era ca omenirea era acaparata de cartea cu pricina. Si de cele mai multe ori cand ceva place prea multor oameni, e cel mult mediocru…

    Edwin Keleti
    2010-02-14 00:44:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 62

    sincer sa fiu nu stiu in ce a constat surpriza.
    dupa titanic, un film in care personajul principal a fost un vapor recreat la scara naturala, era normal ca james cameron sa se intreaca pe sine si sa faca un film in care efectele speciale sa tina loc si de personaje si de scenariu si de absolut tot.
    dar cateodata am impresia ca unii dintre criticii de film au fost fie prost intelesi fie s-au exprimat ei voit ambivalent. si la ce ma refer aici:
    cand s-a spus despre avatar ca reprezinta viitorul cinematografiei (si as zice ca nu numai), cred ca cei care au spus asta au avut dreptate. pentru ca ne indreptam cu pasi repezi inspre scenariul din idiocracy, faptul ca a fost nominalizat la oscar pentru cel mai bun film zice, cred eu, tot.

  • 63

    @pinky: ma tem ca ai dreptate :-)

    Edwin Keleti
    2010-02-14 00:52:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 64

    @Edwin Keleti: Faptul ca esti chel si ai barba nu deranjeaza. Si nu aveam cum sa ne prindem ci sa constatam acest lucru care nu ne-ar deranja absolut deloc. Conteaza ceea ce sustii, nu cum arati.
    M-ai rupt insa cu burtile si cu logica din finalul comentariului. Sincer, nu am nici un fel de replica. Poate imi revin in cursul zilei de miine. Mai absurd de atit cit ai fost tu nu a reusit sa fie nimeni din cei cu care am venit in contact pina acum.
    Privitor la casca, faci ce vrei cu ea. Ti-am spus numai ca nu cred ca isi are locul aici. Iar privitor la aspectul fizic, am spus ce cred.
    Repet, comentariul a fost postat ca urmare a ideilor exprimate de tine, nu ca urmare a unei dorinte de a ma lega de tine.

  • 65

    @Edwin Keleti:Eu recunosc-nu am vazut filmul dar va cred pe toti cand afirmati ca doar efectele speciale sunt interesante insa ma intreb daca a verificat cineva carui segment de public i se adreseaza,poate este pentru pusti de 12-14 ani.Cat despre Terminator si alte filme de genul asta sunt convins ca se adreseaza copiilor;nu mai vorbim de genul Sport sangeros unde stii dinainte absolut tot ce urmeaza a se petrece in film,cred ca este pentru cei de 10 ani.

    un cititor
    2010-02-14 01:31:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 66

    Traim intr-o cultura a imaginii! De unde revolta? Subiectul, e intotdeauna vulgar, demn de ignorat. In materie de fil, Felini si Bergman ramn niste repere. Lars von Trier a incercat sa schimbe aceasta paradigama a filmului-imagine, dar a ramas un caz izolat, demn de aratat cu degetul la capitolulul “ciudatenii”. In materie de teatru, modelul de succes absolut in regie e Robert Wilson.
    Avatar pacatuieste la capitolul “story”, dar cred ca e unanim acceptat ca la capitolul imagine, unde cu tot respectul pentru memoria domnului Felini, bate orice productie a acestuia.
    De ce sa nu consideram “Avatar” ca fiind o capodopera in cadrul acestei culturi a aparentei ?

    Imaginea conteaza!
    2010-02-14 08:37:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 67

    Sunt curios cate nume de scriitori de scenarii stiu cei care ridica in slavi scenariile unor filme (altele decat cele in care regizorii au fost si scenaristi).

    Cine scrie scenariile "bune" ?
    2010-02-14 08:47:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 68

    pai daca te-ai dus la film cu casca aia e normal ca nu ai vazut nik interesant. Casca mentala vreau sa zic. Tu te-ai dus cu convingerea ca e un film prost si doar nu era chip sa nu-ti dai dreptate.
    E cel mai bun film pina acum. Banii vorbesc, ce alt sistem de valori mai conteaza?

    cipslim
    2010-02-14 10:32:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 69

    @Imaginea conteaza!: de acord cu tine. Este in mod cert o capodopera dpdv realizare. Jos palaria in fata “furnicutelor” care au lucrat zeci de mii de ore la calculatoare

    Edwin Keleti
    2010-02-14 10:58:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 70

    @cipslim: felicitari, ai avut cel mai trist comentariu, dar se pare ca asta e lumea in care traim…

    Edwin Keleti
    2010-02-14 11:00:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 71

    Pe langa faptul ca multi scenaristi geniali au fost si regizori (Coppola , Woody Allen, Oliver Stone, Fellini, Bergman etc) sunt cateva nume precum Mamet, Crowe sau Zaillian care apar mentionate in diverse contexte. Scenaristii sunt oricum subapreciati (a se vedea greva lor de acum un si ceva).

    Oricum, un scenariu slab se simte odata ce ai cultura cinematografica si mai ales pe cea livreasca. Se simte odata ce astepti mai mult decat actiune previzibila si filosofie de consum. In atare conditii Cameron cred ca s-a concentrat mult prea mult pe jobul de regizor (si aici nu i se pot reprosa prea multe) incat sa se mai gandeasca si la publicul mai putin abonat la box-office hits.

  • 72

    @ Edwin Keleti : Da, dar ce efecte speciale!!!! :) ))

  • 73

    @decu: absolut fantastice ;-)

    Edwin Keleti
    2010-02-14 16:52:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 74

    ii rog pe copilashii care urla ca avatar sux sa arate lumii cum se fac filmele de calitate.

    acesta e si motivul pentru care cinematografia romaneasca nu exista, e plina de nefericiti care se cred artisti si pseudointelectuali care pretind ca fac arta…

    sa critici pe cineva fara sa fii in stare sa faci ceva mai bun sau macar echivalent, e doar dovada impotentei de toate naturile posibile…

    ar trebui sa munciti mai mult si sa vorbiti mai putin.

    La Munca Cu Voi!
    2010-02-14 21:06:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 75

    vezi, daca toti iti vor spune sa nu te-arunci de pe bloc …fara casca, tu sa nu-i crezi. mergi, fa exact contrariul si scrie-ne pe urma iar cum a fost ;)

    ce tare tre sa te simti ca n-ai citit nici Shogun (o carte excelenta, ca si filmul dealtfel). si mai tare e cati se bat azi cu pumnul in piept ca sunt de fapt …inculti ;)

    oh, si fiindca-i prima daca cand iti las vreun comentariu: pana pe la mijloc chiar aveam impresia c-o sa iesi cu o chestie misto (mi-au placut amintirile din tinerete). la “Pe loc am reusit sa iau hotararea de a nu deschide niciodata acea carte. Never! Si m-am tinut de promisiune” s-a rupt filmul, nu ti-am inteles bravada. ca esti gica contra? ok, si?

  • 76

    @c: fiecare e liber sa inteleaga cat poate…

    Edwin Keleti
    2010-02-14 23:29:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 77

    @keleti:”@c: fiecare e liber sa inteleaga cat poate…”
    Eu is asa de prost incat atat inteleg:
    Articolul asta sucks ! Big time !
    (cred ca esti un om bun ,dar ai si tu scapari ,si te cam dai mai superior decat te tine intelectul)

    Cristian
    2010-02-15 00:28:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 78

    @Cristian: hmmm…fyi: superior nu are grade de comparatie…In rest fiecare cu bunele si relele lui. ;-)

    Edwin Keleti
    2010-02-15 16:06:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 79

    @Edwin Keleti: Tie chiar nu iti da de gindit tonul asta asa de patimas la noi ? Ce crezi tu ca ne-a suparat pe toti de sintem asa de rai in relatia cu tine ?

  • 80

    Ce sa spun ? Asa e , ai dreptate .Nu am pretentia de a spune ca nu fac greseli, insa daca tinzi spre perfectiune te rog sa scrii cu diacritice :)

    Cristian
    2010-02-15 22:50:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 81

    @Cristian: cu totii facem greseli si ar fi foarte pretentios sa spun ca tind spre perfectiune. Mai trebuie sa curga ceva apa pe Somes/Dambovita/Sena…Ma mai gandesc la treaba cu diacriticele.

    Edwin Keleti
    2010-02-16 00:38:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 82

    Into the wild. N-am văzut încă
    Whatever works, foarte misto
    Le concert, n-am văzut
    Flags of our fathers, prost.
    “Si, da, Cohen brothers sunt bestiali!” – au si rateuri majore, gen ladykillers

    Marian
    2010-02-16 06:19:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala urmareste-i pagina de Twitter urmareste-i pagina de Facebook
jurnalist Realitatea-Catavencu. Pilot de raliuri.
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

  • 1@bleah2: Te intrebi ce bine ne-au adus rusii?dar eu te intreb CE BINE NE_AU ADUS AMERICANII SAU CE BINE O SA NE ADUCA?PE UNDE AU TRECUT ASTIA A FOST IADUL PE PAMANT PENTRU POPOR...
  • 2tamara's nephew : servus ! referitor la intrebarea de ieri ,culmea este ca pusesem intrebarea serios, cautasem pe google, nu am gasit, si mi-am zis ca poate stie cineva de pe net ; chiar nu aveam eu dureri...
  • 3bleah 2: ,,PS. Cum ve explicati faptul ca rusii nu ne-au cerut niciodata sa rezolvam problemele cu justitia… Ai putea sa juri ca le convine sa nu avem o justitie functionala…'' Cum domnule, aduceti in...
  • 4@ morticica, 34, cind o sa mai cresti o sa-ti spuna mortaciune :P ?...
  • 5Aceste articole ne doare,ca e prea puternice!...
  • 6Dan G : ,,bai, nu stiu cine esti, cu ce te ocupi, de ce scrii pe blog, cine te plateste,'' In dreapta articolul aveti o scuta schita a biografiei autorului, relevanta cred ,asa ca ..indrazniti si aflati...
alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!