RSS Feed

Cei mai cunoscuți dintre români

vezi toate articolele de
19 Jan 2014 la 10:39 33 comentarii 2647 vizualizari.

De Eminescu au auzit doar traducătorii de limbă română, Eliade e cunoscut numai de interesații de istoria religiilor, Cărtărescu e pentru elitele cu simpatii postmoderne, O zone au disparut de multa vreme din orice playlist, la fel și Eduard Maya. Alexandra Stan încă se mai aude la radio… dar nimeni nu știe din ce țară vine, Ionesco și Brâncuși sunt francezi, despre Ceaușescu se mai vorbește doar în cărțile de istorie la capitolul despre războiul rece, iar Hagi nu mai apare de o mie de ani în poveștile despre fotbal.

Românii din Suedia făceau până mai deunăzi parte din acea categorie de oameni despre care știai că există, dar pe care nu îți aminteai să îi fi întâlnit vreodată. Asta pentru că majoritatea dintre ei, deși nu făceau un secret din originea lor, se străduiau să se confunde cât mai mult și cât mai repede cu majoritatea populației… oricum ar arăta ea. Unii dintre ei își schimbau chiar și numele, o practică de-a dreptul comună printre imigranții ajunși într-o țară care primește străini cu brațele deschise, dar în care, dacă nu ai numele potrivit, șansele de a fi băgat în seamă de vreun angajator sunt cam mici.

Dar asta a fost înainte. De câteva luni, România a ajuns din nou vedetă la televizor. E ceva vreme de când nu mai apăruse pe acolo… cu excepția câtorva știri răzlețe despre rețelele de prostituție din Malmö și Göteborg.

Vara trecută au debarcat în Suedia romerna från Rumänien. Altfel, și politic corect spus, cetățenii români de etnie romă, al căror număr e greu de estimat, dar care au creat vizibilitate României într-o lună, câți alții în zece ani. Sunt foarte prezenți la intrarea în mai toate supermarketurile, la colțuri de străzi și în ziarele suedeze care publică articol după articol fie despre cât de grea trebuie să le fie viața în țara de origine, de au ajuns să prefere frigul scandinav, fie despre posibile soluții pentru a-i face să plece. Sigur, nu toți rromii ajunși în Suedia sunt români, însă compatrioții noștri sunt în mod cert majoritari.

De fapt, problema cea mai mare a suedezilor nu este că au noi străini în țară (Suedia este la ora actuală plină de imigranți și refugiați veniți din toate colțurile lumii), ci aceea că nu reușesc deloc să înțeleagă cultura noilor veniți. Pâna de curând singurii rromi din Suedia erau cei finlandezi… care umblă in haine colorate și mașini scumpe, însă al caror număr este neglijabil.

Întotdeauna au existat oameni fără domiciliu în Suedia, însă marea lor majoritate se află în această situație nu pentru că nu ar primi ajutor, ci pentru că preferă un stil de viață care nu se supune normelor societății.

Unul dintre orașele în care rromii români au debarcat în număr mare este Borås, localitate de 100 000 de locuitori aflată nu departe de Göteborg. Îmi e greu să spun de ce… poate pentru că e mai cald decât in nord, poate pentru că suficient de multe asociații și organizații au pornit să îi ajute, sau poate pentru că locuitorii au părut sensibili la problemele lor… Cel puțin la început…

Fiindcă simpatia și compasiunea despre care vorbeam au fost puse la grea încercare în momentul în care prietenii și rudele celor care cerșeau tăcuți la intrarea în magazine și-au instalat tabara ultra-central, în parcul municipal. A fost clipa în care vocile celor care se întrebau totuși ce caută rromii din România în Suedia au început să se audă bine. Într-o țară în care legea nu dă voie cetățenilor UE să locuiască mai mult de trei luni dacă nu au un loc de muncă, întrebarea de ce rromii din România pot face asta s-a auzit tot mai des.

S-au căutat deci soluții, iar societatea locală s-a împărțit în câteva grupuri distincte: cei care încearcă să îi ajute pe rromi dându-le ajutoare în Suedia și trimițând camioane cu alte ajutoare în județul Buzău (de acolo provin majoritatea rromilor de la Borås), cei care propun ca rromii să fie trimiși acasă prin orice mijloace și cei care caută rezolvări legale și durabile. Aceștia din urmă au închiriat, de altfel, înainte de Crăciun, un autocar și le-au oferit rromilor buzoieni un bilet doar dus către România. Strategia a funcționat cale de câteva săptămâni… pentru că pasagerii autocarului s-au întors pe banii lor în ianuarie.

Oricum, toate grupurile de mai sus nu scapă prea multe ocazii pentru a condamna autoritățile de la București care, conform celor ce apar în presă, sunt atât de corupte încât fac banii să dispară și nu întreprind mare lucru pentru a îmbunătății situația rromilor, acolo în România.

Acum a fost solicitată Ambasada României la Stockholm pentru a participa la Borås la o întâlnire în care să se propună soluții și în care se se arate locuitorilor orașului ca tot români sunt și destul de numeroasele cadre medicale românofone de la Spitalul municipal, și profesorii, și toți ceilalți a căror origine nu poate fi stabilită decât, cel mult, din accentul cu care vorbesc suedeza. Nimeni nu dorește ca toți românii din Borås ori Suedia să ajungă să fie identificați cu cei mai vizibili dintre ei.

Iar Borås este doar un exemplu. În situații asemănătoare se află și alte orașe. Suficient de multe pentru a face din problema rromilor români un subiect de dezbateri, inclusiv legislative.

Este foarte puțin probabil ca o țară ca Suedia să interzică vreodată cerșetoria. Însa am citit recent propunerea unui profesor de la Universitatea din Göteborg. El sugerează autorităților o lege care să incrimineze oferirea banilor către cerșetori. Spune el că oricum banii primiți de aceștia pe stradă nu vor fi niciodată suficienți pentru a-i scoate din mizerie (pentru asta e nevoie de programe consistente), iar dacă suedezii vor fi amendați cand vor fi surprinși că dau bani la colțul străzii, numărul donatorilor s-ar reduce suficient de mult încât să îi facă pe cerșetori să nu mai considere țara scandinavă un loc atractiv. Exemplul de succes pe care numitul profesor îl dă este legea cu privire la prostituție. Fiindcă, poate părea bizar pentru unii, însă în Suedia nu e ilegal să te prostituezi. Sancțiuni severe primesc cei care sunt prinși că plătesc prostituatele. Iar asta funcționează destul de bine.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

33 comments
  • 1

    Eu sunt de acord cu migratia economica si sunt de acord cu cersetoria si in general cu obtinerea mijloacelor de trai prin orice metode , oricat de ilegale sau imorale ar fi declarate de unii si de altii.

    Daca un suedez are dreptul sa faca profit in Romania,prin actiuni legale, acelas drept il are un roman in Suedia prin actiuni ilegale. Daca eu in Romania mor efectiv de foame, e si din cauza suedezului care pleaca cu profit din Romania. Asa ca din partea mea sunt de acord ca romanii sa-i fure , insele , talhareasca etc.

    Nu conteaza ca ma furi legal sau ilegal . Iei de la mine, iau de la tine. Felicitari tiganilor de orice etnie ca se descurca.

    bravo romanilor
    2014-01-19 11:09:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    @bravo romanilor: tu cand ai fost ultima data la un doctor,sa te consulte ?!

    felcerul
    2014-01-19 11:58:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    ceva despre rapirea de copii? statul nazist e tot pe-acolo, scandinavia fiind `cap de retea` sau `proiect pilot`

    barnevernet
    2014-01-19 12:26:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    N-am bani de doctor. Si nu cred ca la doctor se da mancare si caldura . Mie mi-e foame si mi-e frig, ce sa caut la doctor ?
    Cunosti tu vreun doctor care face infieri ?

    nazist
    2014-01-19 12:32:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    Daca suedezii pleaca cu bani din Romania, romanii de ce n-ar pleca cu bani din Suedia ?

    O sa spui ca suedezii ii obtin legal. Pai si nemtii la Auswitz te gazau tot legal.
    Banii n-au miros iar constiintza trece prin stomac.

    foamea si frigul
    2014-01-19 12:40:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    care e rostul articolului astuia? propui ceva original, faci o analiza critica? ai putea totusi sa-ti ascunzi rasismul mai bine daca tot ai abordat tema asta pe o platforma care are ceva cititori – nu de alta, dar nu toata lumea vede o problema cu corectitudinea politica, asa cum sugerezi tu subtil (?) inca de la inceput. indifferent daca solutia profesorului se dovedeste de success sau nu, nu-mi place tonul tau si nici felul abordarii. ironiile nu ajuta la nimic, indeiferent ce crede plesu sau alti entelectuali rasati.

    ooga booga
    2014-01-19 13:07:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    “tu cand ai fost ultima data la un doctor,sa te consulte ?!”

    Ieri, si mi-a spus ca am inebunit de foame si de frig.

    Dar nu mi-a spus ce o sa maninc deseara , maine , poimaine etc.

    Am fost si la politie , si mi-a spus ca imi da de mancare numai daca ma captureaza sau ma predau ca prizonier de razboi. Razboiul economic. Tzara mea este ocupata, subjugata de inamic.
    In razboiul asta eu duc lupta de gherila. De autoaparare, de supravietuire.

    Barbulescu
    2014-01-19 13:27:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    Stimate @ooga booga: Aș putea numi rostul informare. Însă eu zic că, decât să ne certăm, mai bine un cântec vesel să cântăm.

    Constantin Dragan
    2014-01-19 16:08:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    @ bravo romanilor = barnevernet = nazist = foamea si frigul = ooga booga = Barbulescu
    Asta ce posteaza sub diverse identitati (din cauza deformatiei profesionale) este secero-ciocanarul ce s-a manifestat si la articolul lui Dorin Tudoran, unde a recunoscut ca a fost turnator si securist de cartier. Acum o sa recunoasca si ca este romulan. Pana la urma ne va spune ca este din PC-ul lui Felix Turnatorul, a avut grad mai mic decat Varanul si ca meseria lui nu e “auto”. Este din categoria nae-flegma, a oastei de moaste a lui Dogaru.

  • 10

    Pai atunci in loc sa scrii mai bine fluiera.
    Ca nu ne-ai spus nimic nou, nu ne-ai informat cu nimic.

    baluba
    2014-01-19 16:27:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    ” pentru a face din problema rromilor români un subiect de dezbateri, inclusiv legislative.”

    @Constantin Dragan : si problema evreilor. Subiect de dezbateri legislative. Problema tiganeasca . Problema evreiasca.

    Cand ai fost ultima oara la medic , domnule autor formator de opinie ?

    Presedintele Romaniei pleaca in Israel iar dumneata publici un articol despre …. dezbaterea legislativa a “problemei rromilor romani” ?

    Liga Antidefaimare
    2014-01-19 17:09:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    Romii sunt fie subiect interzis, ca nu-i „corect politic”, fie „problema” statelor unde ajung (‘ce bine ca am scapat de ei’).
    Daca oameni din Suedia s-au gandit ca trebuie facut ceva la nivelul comunitatilor de romi din tara mama, ei bine asa ceva n-a trecut niciodata prin mintea autoritatilor romane. Saracia din comunitatile de romi nu-i intereseaza. Iar pe infractionalitate pun taxa de protectie, si asa contrabanda romilor care fura in straintate hraneste buzunarele autoritatilor (care fura in Romania).
    Nu prea are de ce sa-i intereseze pe suedezi ca „ceilalti” romani sunt oameni normali – tot doua maini, doua picioare au si cetatenii suedezi. Problema romanilor nu e ca vor fi confundati cu cei mai rai dintre ei, ci ca vin dintr-un stat cu mult mai rau. Si daca tot au de gand sa traga ambasada de maneca, poate-i atrag atentia ca romii nu pot fi integrati de Romania prin practici de excludere si de ignorare.

    tara nimanui
    2014-01-19 17:55:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    Stimată Ligă antidefăimare, Cel mai bine ar fi, zic eu, să scoatem cu totul din dicționare orice cuvânt, expresie ori construcție lexicală care ar putea semăna cu vreunele folosite de nebuni in istorie. În felul ăsta limbile ar fi mai ușor de învățat, iar analizele pe text incomparabil mai simple. Singurul mare dezavantaj ar fi acela că imaginația unor atotștiutori activi nu ar mai avea atât de mult de lucru. Părerea mea.

    Constantin Dragan
    2014-01-19 18:43:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    “Iar Borås este doar un exemplu. În situații asemănătoare se află și alte orașe. Suficient de multe pentru a face din problema rromilor români un subiect de dezbateri, inclusiv legislative.”

    Va rog sa eliminati paragraful din articol.

    Ati indus ideea ca daca exista suficient de multe orase deranjate de o etnie , acea etnie poate fi subiect de dezbateri legislative.

    Nu poate. Nici o etnie nu poate fi subiect de dezbateri legislative , oricat de multe ar fi orasele deranjate de acea etnie.

    Oricat de multe ar fi orasele rasiste , o etnie nu poate fi subiect de dezbateri legislative decat intr-un stat nazist.

    Tocmai ati declarat ca Suedia este un stat nazist.

    corectati articolul si cereti public scuze
    2014-01-19 20:07:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    @ corectati articolul si cereti public scuze
    Bai oengutanule, esti prost cu spume. Daca un trib de canibali se hotaraste sa-si stabileasca terenul de vanatoare intro localitate din Europa (dupa mintea ta, putedra din cauza capitalismului) cetatenii aia nu pot sa faca nimic, pt. ca-i discrimineaza pe primitivii aia si vor fi acuzati de nazism. Spune drept, din ce trib esti, lingurar, ursar, costorar sau cocalar ?

  • 16

    Stimate @corectati articolul si cereti public scuze: Ca de obicei, teribil ce îmi plac oamenii cu dezvoltat simț moral și puternic simț al răspunderii… care scriu comentarii fulminante sub pseudonim și adresă de mail inventată. Pentru că îmi respect cititorii, oricare ar fi ei, voi răspunde totuși: Este foarte adevărat că o etnie nu poate fi subiect al dezbaterilor legislative(…dacă ați fi citit și restul articolului, probabil că ați fi înțeles asta.) Prezența unor membri ai ei într-o țară străină, în condițiile în care aceștia adesea nu întrunesc condițiile de sejur cerute de legea locală, asta se cam poate discuta însă. În altă ordine de idei, plictiseală mare duminica seara, nu-i așa?

    Constantin Dragan
    2014-01-19 20:57:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 17

    Deci daca suficient de multi membri ai unei etnii anume
    proveniti dintro tzara anume
    incalca legea, asta face acceptabila ideea de “a face din problema rromilor români un subiect de dezbateri, inclusiv legislative.”

    Nu v-ati referit la acei infractori care incalca legea sejurului, v-ati referit la rromii din Romania ca subiecti ai unei dezbateri legislative.

    Asa ati scris. Rromii din Romania. Nu ati scris “acei cetateni care incalca legile Suediei, indiferent de etnia lor si de statul de unde provin”.

    Dvs identificati o problema a Suediei cu etnia rroma si specific cu aceea provenita din Romania. Si vi se pare acceptabila dezbaterea legislativa in termenii acestia.

    nu mai insistati
    2014-01-19 22:47:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    @Jan: tribul ala de salbatici a trecut cumva ilegal frontiera ?

    Cand ai dorit Banania in UE ca sa-i exploatezi bogatiile, sa-i defrisezi jungla ca sa faci rost de lemn ieftin de exemplu, ti-ai asumat ca vei fi invadat de populatia bastinasa pe care ai lipsit-o de mijloacele de trai. Ai lasat tribul ala de salbatici fara hrana.

    Nu poti inchide granitele numai intr-un sens.
    Nu poti legifera cu adresa la o etnie sau cetatenie anume.
    Legea nu se poate referi la un trib ci doar la indivizi egali in fatza legii indiferent de etnie si statul de provenientza.

    Adica de putut poti, desigur, daca te maninca in tuhas…. dar vei suporta consecintele.

    Daca ai vrut sa punem in comun teritoriile, resursele si populatiile nationale, ai pus in comun totul, si bunele si relele. Acuma dupa ce ai luat caimacul nu-ti convin consecintzele ? E cam tarziu.

    europa a mai trecut prin asta
    2014-01-19 23:02:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    asta cu caimacul ii cam pune-n … mat&bravo

    matul e mat
    2014-01-19 23:48:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    in fond, trebuie sa-i invete cineva si pe europeni care sunt adevaratele valori europene; si cine ar fi mai potrivit pentru asta, decat noi??

    berbecu mioritei
    2014-01-20 00:00:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    @nu mai insistati: Voi trece peste faptul că mi-am propus să nu mai răspund unor pseudonime care devin deosebit de curajoase și docte la umbra anonimatului.

    Voi explica la fel ca la școala primară, cu exemple care sunt convins că vor fi răstălmacite dar, așa cum spuneam, eu îmi respect cititorii.

    Că ne place sau nu, la ora actuală suedezii nu au probleme nici cu boșimanii din Botswana, nici cu papuașii din Papua Noua Guinee, cu bretonii din Franța, ori bascii din Spania.

    Comportamentul multora din rromii veniți din Romania a fost cel care i-a făcut pe unii suedezi să se gândească la faptul că nu au suficient de multe legi. Este la mintea cocoșului comunitar că, dacă vor apărea, legile cele noi se vor aplica tuturor celor care trăiesc pe teritoriul statului.

    E cam la fel ca și în situația în care, dacă 100 sau 1000 de șoferi nu ar fi condus ca turbații pe șosele, probabil că multe articole despre contravenții și sancțiuni care ne ard pe mulți dintre noi ar fi lipsit din legea circulației, nu-i așa?

    Cât despre exploatarea ieftină a resurselor României după intrarea țării în UE… un lucru cu adevărat regretabil… cred că inainte de a-i blama pe străinii care le-au cumpărat, ar trebui să avem o discuție serioasă cu românii care le-au vândut.

    Constantin Dragan
    2014-01-20 00:11:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    Nu ne-am dus noi peste nimeni sa-i invatam ceva. Ei au venit peste noi sa ne jefuiasca iar acum nu le convine.
    Dupa ce ne-au luat echitatea sociala si averea nationala si resursele si forta de munca calificata si disciplinata , acuma ce ar vrea ? Sa murim de foame ? Sa suportam polarizarea extrema in care cozile lor de topor traiesc excelent de pe urma tradarii si vanzarii iar restul, 80% din populatie, sa murim de foame si de frig si de boli ?

    Romania de azi este excusiv opera occidentului , a capitalismului rapace de jungla practicat de occident.

    Avem dreptul la viatza si ni-l exercitam cu mijloacele pe care le mai avem. Pe care ni le-ati mai lasat.

    Ati vrut jungla, va aratam noi jungla.

    asa va trebuie
    2014-01-20 00:24:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    “E cam la fel ca și în situația în care, dacă 100 sau 1000 de șoferi nu ar fi condus ca turbații pe șosele, probabil că multe articole despre contravenții și sancțiuni care ne ard pe mulți dintre noi ar fi lipsit din legea circulației, nu-i așa?”

    Puteti da legi pentru soferi, nu puteti da legi pentru rromi.

    Puteti reglementa profesii si activitati, nu etnii sau rase.

    deci iata ca nu-i asa
    2014-01-20 00:30:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    “Că ne place sau nu, la ora actuală suedezii nu au probleme nici cu boșimanii din Botswana, nici cu papuașii din ”

    Ca Hitler. Si el a avut probleme cu tiganii si evreii din Germania, apoi Austria, apoi Polonia etc.

    Nu cu soferii. Nu cu infractorii de orice etnie. A avut “o problema cu rromii”.
    Deoarece majoritatea erau infractori.
    Deoarece multe orase nu mai suportau rata infractionalitatii , deci au culpabilizat o etnie si au penalizat-o colectiv.

    ” În situații asemănătoare se află și alte orașe. Suficient de multe pentru a face din problema rromilor români un subiect de dezbateri, inclusiv legislative.”

    vrei sa se repete ?
    2014-01-20 00:46:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    @vrei sa se repete ?: Da, vreau sa se repete. Si o sa se repete. Cum ai spus si matale in toate postarile: “vreti jungla, vedeti jungla” sau “fiecare supravietuieste cum poate”. Concluzia: apar legile impotriva unei etnii. Te deranjeaza? Ai vrut jungla, ai jungla. Pa si pu la revedere.

    Alius
    2014-01-20 02:44:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    @Autor: aveti rabdare, nu gluma. Stati sa-ti raspundeti unui care afirma ca situatia de acum, cu romii, este “creatia” occidentului capitalist decadent etc etc.. De parca romii pe vremea lui Ceausescu erau tigani cuminti, muncitori, nu cerseau, nu furau si capitalismul asta i-a depravat si i-a facut sa fie asa cum sunt: romii de astazi.

    Lasati-l sa faca spume cu “etnia” lui cu tot.

    Alius
    2014-01-20 02:50:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    @asa va trebuie,#22:cum spuneti,ca”Ei au venit peste noi sa ne jefuiasca iar acum nu le convine.”?!?
    Scuze,dar cred ca va uitati la alt film:nu ei(suedezii,italienii,americanii,olandezii,turcii,arabii etc.)au venit sa ne jefuiasca,ci dezonorabili,ordinarii(sens peiorativ,va rog)guvernanti romani de dupa 22.12.1989 au jefuit si jefuiesc amarata asta de tara.
    Datorita unui Iliescu si a oamenilor lui,datorita lui C-tinescu si a oamenilor lui,si datorita lui Basescu si oamenilor lui avem azi,AD 2014,o economie total destructurata,milioane de cetateni plecati in 4 puncte cardinale ale planetei,sa-si caute de lucru.
    Strainul a venit sa faca o afacere si daca i s-a cerut pesches,l-a dat,dupa care normal ca trebuie sa scoata profit,dar si sa-si compenseze peschesul dat.

  • 28

    @vrei sa se repete ? =deci iata ca nu-i asa =europa a mai trecut prin asta
    Si zi asa bai loaza oengutana, dar paduchii nu au si ei drepturi, ca sunt o “etnie” ? Dar maidanezii de ce au “beneficiat” de o lege speciala, ce nu se aplica cainilor de rasa sau cailor sau dropiei de campie ?
    Bai secero-ciocanarule, care ai supt la tzatza bolsevismului, ca si nae-flegma, care ai turnat (desi nu erai metalurgist), dupa cum recunosteai in alte postari, cea mai mare pedeapsa pt. astia ca tine, bronzati sau nu, este sa-i pui sa munceasca.

  • 29

    Mie imi place poza de viking a d-lui Dragan.
    Stiati ca prin cartier era supranumit “Suedezu” ?
    N-am stiut niciodata daca era nume sau renume, stiu doar ca are o sora Mercedesa care actual se ocupa de infrastructura prin Paris.
    Dl Dreagan fiind mai pasiv si insetat de cunoasteri , prefera nordicii.

    la goteburg birjar
    2014-01-20 12:04:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    Eu il cunosc pe besescu treienutz ,n-o fi de-ajuns ?! ha…ha…ha…

  • 31

    Acum am auzit pentru prima data de voxpublica.ro. M-am mirat, cum de n-am mai auzit inainte de ei? Dupa lectura acestui articol (rasist) am aflat si raspunsul. N-aveam de cse sa aud.

    srelu
    2014-01-22 06:14:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    ce atata saracie printre rromi cau niste palate din cersit!hai sa fim serioasi ca ei nu ar munci cinstit sau sa plateasca vreun impozit!de ce nu se duce la munca cum facem de altfel toti!avem valori in tara care nu le punem evidenta pt ca nu fac nimik ilegal!aia muncesc si isi rup oasele!de ce nu se scrie despre rromi unguri, bulgari etc pt ca pe langa ca cersesc mai fac si dezastru pe unde trec precum uraganu catrina!ei nu stieste sa scrieste da are ditamai palatu si impozite zero!noi oamenii de rand de ce nu avem???rusine ne-am facut tara de ras iesim in evidenta doar prin rromi sau prostituate altceva nimik!RUSINE!!!NU LE MAI PUNETI PALMA LA C… CA AIA NU AU MURIT SI NICI NU O SA MOARA DE FOAME!AIA E UN SIMPLU PRAF IN OCHII FRAIERILOR!DA DEA AIA DIN PARLAMENT O LEGE UNDE SA-I FORTEZE SA MUNCEASCA SA VEZI CE TRAGEDIE AR FI!!

    teea
    2014-02-05 03:47:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    Un articol interesant ! Bravo (Y)

    Luminita
    2014-02-22 21:22:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari
Cred că sunt cel mai plimbăreţ dintre toţi prietenii mei. În 20 de ani am bătut cu piciorul şi cu rucsacul în spinare câteva zeci de ţări. Că s-au numit burse, delegaţii, schimburi ori vacanţe, e clar ca au fost călătorii din care m-am îmbogăţit doar în capul meu. Şi despre care vorbesc ori de câte ori sunt întrebat ... sau nu.
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Vezi aici episoadele din seria BOOKFACE!

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

afacerea roşia montană alburnus maior alex mazilu antonescu banci basescu blaga blog Blogviu interviu Boc Bruxelles Bucuresti candidatura cianură cluj CNA comisia europeana corupţie criza CTP curtea constituțională Dan Diaconescu Dinu Patriciu educatie Elena Basescu europarlamentare experiment Facebook gabriel resources gaze de șist Gigi Becali google guvern humanitas internet iohannis Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu macovei Media mihai goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza parlament Parlamentul European pdl Plesu Polirom ponta presedinte protest proteste riscograma romani rosia roșia montană Rusia securitate Senat sindicate sondaj steaua SUA suspendare Tariceanu tiff TRU UBB UE uichendist.ro unesco Vanghelie Vasile Blaga victor ponta voiculescu

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!