RSS Feed

Cronica de om: Menegeriţa de tură vinerea trecută, ora 17 Cinema City AFI CENTER Joooooooos!

vezi toate articolele de
17 Jun 2010 la 08:12 7 comentarii 1766 vizualizari.

Vinerea trecută. Ziua fiului meu Luca. El a hotărît: îmi duc prietenii la Laser Maxx şi apoi la un film la Cinema City ambele la AFI Cotroceni.
Şi s-au împuşcat cu laser cît şi-au dorit. Şi am mers la film. Şi am cerut bilete. Şi am dat cardul. Şi casiera a luat cardul şi s-a înverzit. Dintr-un gest reflex a dat print biletelor “ca pentru cash. N-aveţi cash?”. Nu am cash.

Vine supervizărul. Vine supervizărul supervaizărului. Vine supervaizărul supervaizărului supervaizărului. Era ca la înmormîntare. Se uitau la computer, se uitau la mine. “Nu aveţi cash?” Nu aveam. Doream vreo 17 bilete. Însemna vreo douămilioane şi ceva. Nu aveam şi gata. Puştii se agitau. “Lasă, domle, că pierd reclamele.” “Lasă, domle, că nu pierdeţi nimic.” “Lasă, domle, e nouă în meserie şi n-a ştiut. Trebuie să-nveţe şi ea.” Adulţii grupului s-au luat pe bune de cei ce debitau această avalanşă de prostii. Propunerea: rămîne tatăl lui Luca, plăteşte el, noi intrăm la film. Au luat foc.

Cum? Rezolvăm imediat. N-aveau pic de mobilitate în creier. Tineri toţi. Tineri dependenţi de un computer ce nu le răspundea. Adulţii au spus vorbe şi vorbe. Aflu astfel că eram singurii care mergeam la filmul ala. Aşa că le făcusem chiar un avantaj. 17 bilete vîndute. Eh, printează blestematele bilete. Un adult rebel vrea condica de reclamaţii şi rămîne să scrie. Copiii intră. Eu mă desolidarizez şi plec să beau un ceai la Starbuck’s. Şi beau. Şi beau. Sînt sunat din Cinema că Rebelul cu Condică tot afară e. Şi aşa era.

Mă duc, văd situaţia şi rog să i se dea drumul înăuntru. Supervaizăriţa de serviciu spune că ea a hotărît aşa, că Rebelul nostru vorbeşte prea mult şi că e un pericol pentru cinematograf. Incredibil. Rîd şi-mi dau seama că acest manager de tură, cum s-a recomandat, a sărit gardurile, e ieşită din ţîţîni, pur şi simplu. Putea să se abţină şi să-i dea drumul în cinema. Să aplaneze tâmbâlâul. Depăşită de situaţie şi de nervi, uite unde ajunge. Mai mult, a chemat Poliţia. Chiar eu sînt împins de burta unui bodiguard al locului. Încerc, ca laş, să sting conflictul. Bun, n-o lăsaţi, daţi-mi banii înapoi. Are un moment de ezitare şi spune da, micuţa.

După care o bezmetică de cinema zice: “nu putem, aveţi bonul?”. Iarăşi formalităţi bine înţelese, dar nici un pic de flexibilitate, niciun pic de inteligenţă. Eh, aici m-am enervat eu. Şi mi-a venit o idee. Din partea opusă venea Poliţia. Trec pe lîngă cei doi poliţişti şi mă îndrept spre coşul de gunoi unde aruncasem prostia de bon. Iau sacul de gunoi şi merg la Casă. Cer iar banii pe bilet. Casieriţa iarăşi cheamă supervizărul. Supervaizărul iarăşi îmi cere bonul. Şi atunci pe casa de marcat, pe computer, pe mînile albe ale casieriţei, pe inocenta ei faţă de ucenică TORN TOT SACUL DE GUNOI, cu dedicaţie: căutaţi bonul.

Poliţia, bodiguarzii sar în sus. Prea tîrziu. Aşa că tot aveau un motiv de ceartă reală: iată-l. Poliţiştii îmi dresează un proces verbal. Manageriţei îi spun: “mai vrei, fă?”. Şi era mişto că nici nu vroia să se prezinte. Un roboţel de căcat cu cîlţi în cap.
Culmea ea vrea să curăţ locul, poliţiştii să mă pună să spăl casa împuţită acum, sediul nenorocirilor.
SPUN: Nu. Şi spun că nu semnez niciun proces verbal. Mă duc şi îmi beau ceaiul.

UĂ! Manageri tîmpiţi de toate naţiile! MURIŢIIII!