RSS Feed

Da, am fost ofiţer în SRI

vezi toate articolele de
06 Jan 2010 la 21:56 158 comentarii 24566 vizualizari.

Da, am fost ofiţer în SRI.  În 2005,  când mi-am dat demisia din instituţie, am ieşit cu gradul de locotenent. Atunci, Doru Buşcu, la care m-am prezentat la un interviu, mi-a acordat şansa de a lucra în presă, “în ciuda” trecutului meu SRI-stic. De atunci, toţi redactorii-şefi cu care am lucrat, ca şi colegii mei de la Cotidianul, au ştiut unde muncisem înainte şi nu au avut nicio problemă cu asta. S-au lămurit repede că sunt un jurnalist onest, aşa cum, anterior, fusesem un ofiţer onest. Colegii de la Coti îmi găsiseră şi o poreclă legată de fosta mea activitate, dar şi de modul în care ştiam să caut informaţie, de data aceasta în scop jurnalistic: “operativa”. Aşa că nu este nicio dezvăluire, pentru cei care au avut impresia că ar fi, trecutul meu de ofiţer SRI.

Nici acum nu mi se pare că cineva are de ce să se ruşineze pentru că lucrează într-un serviciu de informaţii, aşa cum au impresia unii comentatori furibunzi de la precedentul meu articol. În SRI, ca peste tot, sunt profesionişti de marcă, oameni de valoare, ca şi lichele. Asta e valabil peste tot. Sunt oameni care se ocupă de siguranţa naţională, de lupta anti-teroristă, şi sunt oameni care îşi urmăresc propriile interese, sau interesele politice. Mă bucur să spun că am lucrat cu cei din prima categorie, timp de cinci ani. Am avut superiori şi camarazi de care sunt mândră şi acum, şi de la care am învăţat multe. În special în domeniul limbii arabe, pentru că asta am lucrat, traducător de arabă, dar şi despre viaţă, în general.

Am fost recrutată în anul patru de facultate, în 2000, pentru că eram şefă de promoţie la Facultatea de Limba Arabă a Universităţii Bucureşti, de către cei de la direcţia personal a SRI. Mi s-a părut interesantă oferta, pentru că urma să lucrez în domeniul pentru care învăţasem o grămadă de vreme, limba arabă. Învăţământul nu mă atrăgea, predasem în timpul facultăţii şi mi-am dat seama că e ceva prea static pentru mine, chiar dacă era o plăcere să lucrezi cu unii copii. În plus, recunosc, m-a atras aura de agent 007 pe care o avea funcţia de ofiţer de informaţii. Fireşte, nu a fost nimic atât de spectaculos la mijloc, job-ul meu fiind, în cea mai mare parte, de birou. Am învăţat, însă, ce-i drept, să trag cu pistolul şi cu puşca :) .

A fost o perioadă grea, cu multă muncă, în care am făcut, în paralel, şi masterul de relaţii internaţionale. După cinci ani de activitate în SRI, regulile prea stricte de acolo au început să interfereze cu viaţa mea personală. Sunt o persoană căreia îi place să călătorească, să cunoască oameni noi, de diverse cetăţenii. Am demisionat, pentru că nu aveam libertatea necesară mie. Superiorii mei de atunci m-au îndemnat să mă gândesc dacă vreau să renunţ la jobul sigur de la stat pentru viaţa nesigură din presă. Am decis să încep ceva nou, care mă entuziasma. Din momentul demisiei nu am mai avut nicio legătură cu SRI-ul, fie că mă credeţi, fie că nu.

Nu mi-a părut rău că am plecat din SRI pentru a lucra în presă, aşa cum nu am regretat faptul că nu am ascultat sfatul unui profesor din facultate, de a rămâne în învăţământ, pentru că SRI-ul “nu este pentru mine”. Am avut experienţe, în ambele ipostaze, cu care probabil că nu se confruntă multă lume. Am învăţat mult în cei zece ani care s-au scurs între timp şi continuu să o fac, zi de zi, în orice domeniu m-aş afla. Viaţa te duce uneori în direcţii la care nu te aştepţi.

P.S. Am scris aceast articol pentru că unii cititori m-au întrebat care e legătura mea cu SRI-ul, menţionată de cineva în spaţiul public. Sper că i-am lămurit.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

Etichete: ,


158 comments
  • 1

    Criminalo, spioanco, bubulo!

  • 2

    @Brejnev :) ) Ma!

    Laura Cernahoschi
    2010-01-06 22:12:59 | Raporteaza
  • 3

    Eram lămuriţi dinainte! Nu-ţi trebuia să-ţi pui pe cap şi tichia de mărgăritar. Ai fost un ofiţer onest, dar SRI-ul nu a fost pentru tine, dar ai devenit un jurnalist onest, şi rămâne să vedem dacă presa este pentru tine! Mi se pare că tocmai te-au dat afară de undeva, nu ştiu de unde! Oooopppsss…! Cred că nici presa nu e pentru tine!

  • 4

    Eh!
    Sa fii tu sanatoasa si sa scrii articole tot asa cum ai facut-o si pana acuma: cu bun simt!

  • 5

    Parerea mea este ca sunteti criticata in ceea ce priveste acest aspect doar de frustrati si de anumiti nostalgici. Nici eu nu vad de unde vine rusinea asta pe capul unora, vis-a-vis de altii care lucreaza in SRI. Din contra, cei care lucreaza in SRI sunt oameni mult mai echilibrati, de aceasta cauza acolo fiind recrutati doar perosane cu o anumita pregatire si o personalitate puternica. Sunt alte perosane in presa care lucreaza sau au lucrat pentru SRI si nu recunosc. Pentru faptul ca ati confirmat acest lucru meritati felicitari si va doresc sa mergeti mai departe!

  • 6

    Un alt cititor va intreaba daca sunteti casatorita :)

    Arhanghelul Mihail
    2010-01-06 22:19:10 | Raporteaza
  • 7

    Teoretic nu-i bai ca ai lucrat in SRI. Poate fi chiar de apreciat. Aura mistica atribuita celor care au lucrat (sau lucreaza) in SRI e de multe ori un mit. Sau o prejudecata.
    Nu era rau daca in autobiografie ai fi mentionat asta.
    Altfel, nu-i bai.
    Succes!

  • 8

    Laura,

    Sa vezi acum ce subiect i-ai dat ciutacului. :lol:
    L-ai spart, tu, “o fatuca”…
    Haaaa!
    Multi prosti sunt pe lume, nu?

  • 9

    ai cumva dosarul lui Dragos Stanca? Sau al lui Rogozanu? :D

  • 10

    “Sunt alte perosane in presa care lucreaza sau au lucrat pentru SRI si nu recunosc”

    Da.

    Si sunt alte perosane in presa care au lucrat pentru Securitate si nu au recunoscut, si nu recunosc. Iar multi dintre aia de au recunoscut au continuat sa faca exact ce i-a invatat Securitatea mai rau. Evident, la gatu’ alora nu sar anumiti postaci.

  • 11

    Esti tare, tare de tot:)
    Sa sti ca si eu mi-am facut o datorie de onoare sa sesizez SRI anumite aspecte legate de o celebra retehnologizare:)

    Iordache Stefan Alexandru
    2010-01-06 22:28:45 | Raporteaza
  • 12

    Eu am avut oreion cand am fost mic. 8 ani aveam. Na, m-am dat in vileag!

  • 13

    Şi sunt oameni în presă care nu se pricep la ce fac dar n’ar recunoaşte’o!

  • 14

    Atat pot sa spun…sunt absolut socata! Sa iesim maine la cafea sa-mi treaca:))

  • 15

    “Am învăţat, însă, ce-i drept, să trag cu pistolul şi cu puşca”
    nu te mai scot la o cafea, m-ai intimidat :(

  • 16

    Am o prietena care a absolvit si ea araba si a fost curtata intens de SIE, in vederea recrutarii. Cand mi-am cerut sfatul ce sa faca, i-am dat exact motivele invocate de tine, atunci cand ai hotarat sa te retragi din SRI. Este greu sa accepti atatea restrictii, intr-o lume in care se circula liber.

  • 17

    Si care era subiectul?
    E vreo problema cu asta?
    SRI nu e Securitatea.
    Cei care te contesta stiu acum ca trebuie sa schimbe trotuarul daca te intalnesc.
    Si asta e bine.
    Pentru ca majoritatea celor care se ascund in spatele psudonimelor sunt fricosi si lasi.

  • 18

    fatuca, din secu,sri,cia,kgb,mosad, etc se iese doar cu picioarele inainte… restul se cheama reassignment .

    manhattan transfer
    2010-01-06 22:59:11 | Raporteaza
  • 19

    Da.Ai fost ofiter SRI.
    Da.Acum esti securista de-a dreptul.
    Da.Esti o gospodina foarte buna-deretici prin casa.
    Da.Acum esti casnica.
    Da.Nu ne interesezi

  • 20

    :) se pare ca exista o limita de 5 ani de care o anumita categorie de oameni care intra in SRI nu pot sa treaca…
    Enjoy your life…

  • 21

    Doamna Laura,

    Am o idee…poate ca este interesanta… Te-ai gandit sa lucrezi pentru politia Americana Federala (FBI)? Eu cred ca ei ar fi interesati de o asa persoana ca tine avand credentialele pe care le-ai descris (Arabic language)…
    Cred ca tu esti fluenta si in Engleza…asa mi-am facut
    impresia din articolele tale.
    Daca..da..please write to my email appearing thereo.
    Thank you.

  • 22

    Sincer, ma bucur ca ai renuntat la cariera SRI-ista pentru cea de jurnalista! Dar n-ai vrea sa iti aduci aminte de vremurile cind tragea-i cu pusca? Poate cineva ne imprumuta o pusca si citeva gloante… Eu vin cu tinta: ciutacu :) :):)

  • 23

    :-bd

  • 24

    @NU:
    Daca nu te intereseaza, de ce comentezi?

  • 25

    Poti sa scri cat vrei tu…Cine sa aiba incredere in tine fato?! Cine?! Cine?! Cine?! NIMENI! Ai eticheta pusa! PS. Inainte sa cumparati un produs, uitati-va la etichete!

  • 26

    Ai renuntat la functie si ai trecut la stadiul de colaboratoare?:))))) Bine ca ai renuntat:))))))))esti jalnica si mincinoasa si varza:)

  • 27

    uaaauuuu…ai fost ofiter SRI?hmmmm…iarta-ma dar…nu s-ar zice!!!

  • 28

    Cum draga ai fost in SRI si dupa ai lucrat pentru Vantu?….curat murdar :) )))))))))))))))))))

  • 29

    vorba unuia… ca-n faza cu datul afara de la realitatea, urmeaza si confesiunile similare ale altora? rogozanu, patrasconiu, etc?
    …devine tot mai interesant situl asta! :D

  • 30

    Mi se parea mie ca aerul tau misterios ti se trage de la ceva. Cred ca puteai scoate informatii de la oricine daca vroiai…

  • 31

    Esti blonda! Ai vazut evolutia blondei de la Cotroceni!In mod sigur ti-ai dat seama ca SRI-ul nu a fost cea mai inspirata cale de a parveni! Esti tanara, mai ai sanse!PS In servicii este ca-n sex! Depinde cu cine-l faci!

  • 32

    Cred ca titlul corect al articolului ar fi:
    “Da, sunt ofiter in SRI”.
    De ce sa fi renuntat la un salariu mare de ofiter acoperit in presa?

  • 33

    Foarte frumos ca ai realizat ce ti se potriveste….e bine ca omul sa stie ce si cat i se cuvine…..despre partea cu lipsa de contact..sa ma ierti…NIMENI care a lucrat in sistem nu se poate rupe definitiv ;) ….oricum Bafta in presa!. Da’ asta cu confesiunea mie imi arata a spoiala. Aaa si inca ceva …in SRI nu prea mai sunt lichele….ca vasusem ca faceai referire si la ele…..cadrele sunt destul de proaspete….. si suficient de pregatite – dupa cum ai putut constata pe pielea ta cine nu e facut pentru asta (*a se citi “capabil”), da bir cu fugitii – judecandu-se dupa varsta destul de frageda la care se iese la pensie. Haaaa si era sa uit, cum ti se zice in presa??? “operativa”???..pai cred k-ti si place tare, e un fel de pup in ***… ti se zice ce n-ai fost….ai fost soricel de birou……si acu neavenitii ti-au zis “operativa” da fain.

  • 34

    @iulian: @iulian: Ba oaie cu cabina sa lucrezi la SRI trebuie sa ai carte nu un zevzec ca tine.

  • 35

    da, am lucrat cu un om care a lucrat in SRI, ha! Misto textul, Laura. Sa mai exersezi treaba cu pusca si pistolul pentru cind om ajunge partizani in munti, k?

  • 36

    @Laura Cernahoschi: “…in plus, recunosc, m-a atras aura de agent 007…” Ce fain!!! Imi inchipui deja un dialog tare: “Cernahoschi, Laura Cernahoschi”, “Ungureanu, Radu Ungureanu, Traian Radu Ungureanu”, “Damme, Van Damme, Claude Van Damme, Jean Claude Van Damme.”

  • 37

    motivele demisiei din cadrul SRI nu conteaza…tot ceea ce conteaza este ca trecutul te va ajunge din urma, indiferent ce vei face, ce vei lucra sau unde te vei afla…ai sa vezi!…asta este soarta celor ce au lucrat in servicii….nu crezi? intreaba, ca doar jurnalistul este varianta civila a ofiterului de informatii…’multe succesuri’ pentru viitor….

  • 38

    @Laura Cernahoschi Excesul de sensibilitate e o slabiciune in presa si politica. Dupa ce l-am vazut din nou pe domnul Bogdan Chiriac bantuind prin televiziuni si am admirat felul in care domnul Orest Onofrei era cat pe ce sa fie ministrul agriculturii, demersul Dvs mi se pare deplasat. SRI e o institutie legala, nimeni nu v-a prins santajand persoane sau calcand copii, de ce dati semne de slabiciune? Parerea mea e ca daca vreti sa aveti un viitor in presa romaneasca trebuie sa cultivati acea inflexibilitate specifica lui CTP, care a reusit magistrala performanta sa pice 20 de ani in picioare si dintr-un promitator inginer scriitor de SF sa fie cand un demascator de liberali si pntisti care falsificau dolari, cand un vanator de guzgani rozalii, dar tot timpul incruntat . Si ca cititor destul de frecvent al Dvs, va asigur ca pe mine nu ma deranjeaza ca ati lucrat la SRI . Ma deranjeaza ca Prigoana JR vi se pare simpatic sau cel putin firesc.

  • 39

    @Ana: va dati si voi cu parerea , niste ametiti care habar nu au de viata lor se lega de a altora , o sa va crape ficatii de invidie ,,,

  • 40

    “…Am învăţat, însă, ce-i drept, să trag cu pistolul şi cu puşca :) ” Sunt tot mai nelinistit, pusca aceea avea cureaua lata?

  • 41

    si te-au dat afara si de la SRI, stii cunosc si eu o fata care a fost data afara din toate locurile unde a lucrat ceva decent, acum e animatoare, poti sa incepi.

  • 42

    Sigur ati lucrat in SRI? Ca dupa nume ash fi zis KGB! :)

  • 43

    [...] VoxPublica, Laura Cernahoschi povesteste despre viata ei de locotenent SRI. Asta inainte de a deveni sef de [...]

  • 44

    @nellu: Semnele de slabiciune acum doar le exacerbeaza….slabiciune a avut cand a crezut ca i se va da “Aston Martin si ceas cu bomba” ..pentru ca mai apoi sa aiba iar un puseu la demisie. Mai bine nu se mai scuza…..abia prin scuza asta demonstreaza si de ce nu mai face parte din servicii. Ciudat e faptul ca serviciile au recrutat o persoana asa de “slaba de ingeri”.

  • 45

    …la multi ani ! faptul ca ati lucrat in SRI nu e atit de important ! SRI este o institutie legala a statului roman. Iar activitatea dumneavoastra nu s-a desfasurat “la negru” ! Problema e urmatoarea : mai lucrati pentru SRI ? Si, daca nu exista interferente informative intre fosta activitate si actuala !?! Restul e doar poveste…!!!

  • 46

    @17 nentori:
    eu zic sa mai cunosti si tu o fata, ceva

  • 47

    Cenzureaza in draci Laurica! Parca nici n’ai spune c’are scoala securista.

    Ha ha ha!!!

    Scrie opinia ta
    2010-01-07 00:11:28 | Raporteaza
  • 48

    Trebuie sa-i zici lu’ Ciutacu ” Baaaiii, ia fi atent aici, ca eu am lucrat …”

    :) )

  • 49

    În fine, poate că a venit vremea să vă exprimaţi doar la voi acasă!

  • 50

    laura, dar tu chiar nu vezi nici un CONFLICT DE INTERESE din a trece simplu de la contrainformatii la informatii, in presa si tv? de la ofiter SRI la sef de externe la cotidianul? desigur, este vina celor care au permis asta, nu? sau meritele tale deosebite…
    doar in romania vezi asa ceva! ca as ramane masca sa vad pe vreunul de pe CNN iesind natural cu “eh da, am lucrat si io inainte in CIA, dar sunt capabil si care-i baiul?” :|

  • 51

    salutare Laura,
    am descoperit din greseala voxpublica :) sidin curiozitate pe tine, Costi si ceilalti. Super comentarii :)

  • 52

    @Brejnev:

    Am avut ocazia sa lucrez cu Laura si este un profesionist desavarsit…Multi si-ar dori sa aiba IQ-ul ei… Va sfatuiesc sa va dati cu parerea dupa ce ajungeti sa cunoasteti cat de cat persoana, indiferent care va fi ea…pe viitor!

  • 53

    Esti super tare! Dar care este tema articolului ? …nu mai inteleg nimic zau :) e ca si cand ai vorbit neintrebata. Succes!

    n-am zis eu !!!
    2010-01-07 01:12:05 | Raporteaza
  • 54

    [...] si ma gandesc ce le trece prin cap unor ziaristi care isi dau seama ce inseamna imaginea, care critica prostii de pe la TV pentru asta, dar care fac [...]

  • 55

    si dintr-o data ai devenit mult, mult mai sexi. hrrrrr…
    tare! f. misto ca ai lucrat la SRI si mai ales ca vorbesti araba… dar acum ca stiu backgroundul asta sunt (si mai?) dezamagit de multe din articolele tale pe externe unde nu faci nimic decat sa preiei clisee si teme date de a gata de ziare, televiziuni (?bleah!) si agentii de presa generaliste (si nu de analiza)…
    daca vorbesti araba de ce nu am vazut analize in depth pe teme din lumea araba? just a thought… sper sa vedem in viitor.

  • 56

    Ma intreb cati postaci de aici au liceul? Personal,am avut probleme cu securitatea politica,mari probleme.Dar nu vad legatura cu SRI.Orice tara are un serviciu de spionaj si contraspionaj, care nu are nicio legatura cu viata personala a niciunui postac analfabet de aici fara ca el sa fi facut ceva care ar fi pus integritatea statului in pericol.Dar daca tipa ar fi lucrat pt FBI sau CIA, si ar renunta la jobul ei pentru a veni in Romania sa lucreze la Institutul de la Turnu Magurele?Atunci ea ar fi suspecta de spionaj. Oare cand se va schimba ceva in mentalitatea voastra? De aceea plangeti ca milogii si criticati pe oricine ca nu aveti de munca si ca viata este grea.Ar fi timpul sa incepeti sa va ganditi la voi insiva.depuneti C.V ul la SRI si poate gasiti un post vacant de gunoier sub acoperire ca la nivelul vostru de cultura cam asta puteti lucra.De ce nu iesiti in strada mai “patriotilor” si “anticomunistilor”, ascunsi in spatele unui nume fictiv aici, si spuneti in gura mare despre Voiculescu,Mitica Dragomir,George Copos,Ilie Nastase si altii,care intr-adevar au lucrat pt securitatea politica.Sunteti pre lasi sa faceti asta. Nu voi sunteti cei care au iesit in strada in Decembrie 89.Sunteti doar niste postaci mediocrii. Mi-aduc aminte de un mare OM care a trait putin pe pamant:”SA INCEAPA CEL FARA DE PACAT SA ARUNCE CU PIETRE…”
    MA ASTEPT LA NISTE COMENTARII JALNICE DIN PARTEA VOASTRA.LA FEL CA SI VOI DE ALTFEL.

  • 57

    place gagica!
    nu ma intereseaza faptul ca e fost ofiter sri!
    nu are nici o relevanta!
    important e ca e frumoasa si buna rau!
    asa e bine pentru o fata!

  • 58

    Da am lucrat la SRI. Si de mincat ce bei, de esti asa frumoasa ? Esti rusoaica ?

  • 59

    Baftă în continuare! Chestia cu SRI-ul nici nu merită comentată. Nu cred că un traducător al SRI-ului trebuie să se pensioneze de la 30 de ani (sau, mă rog, nu ştiu vîrsta :) ) doar pentru că a lucrat la SRI şi nu mai are voie să facă nici o muncă după aia.

    PS. Kinetoterapeuta care m-a reînvăţat mersul după operaţiile de hernii de discuri era locotenent SRI. Aşa că, fără să vreau, am o părere bună despre locotenentele SRI.

  • 60

    Usurel nu va inghesuiti ? ca eu am remarcato mai de mult !

  • 61

    parerea mea e ca ai facut bine ca ai ajuns in S.R.I. eu mi-as dori enorm de mult sa ajung in S.R.I. doar ca sa asasin pentru tara adica sa omor toti mafiotii care imi apar pe masa as face asta fara niciun regret in locul tau as fi ramas la S.R.I. succes

  • 62

    tam taram tantarantam , tam taram tamtaramtam , Jenny .. Jenny Bonda . ai avut si pix cu gloante explozive ? ceva ciunga cu comp. de TNT ? sau ai ramas la limba araba ?

  • 63

    Istoria se repeta intr-o nota putin mai manelista. Inainte de 89 cand auzeam de securitate imi ingheta sangele in vine dar ulterior am aflat ca au existat securisti “buni” care mi-au servit interesele in tot acel timp iar eu fiu nerecunoscator al patriei ii uram. Astazi securitatea sub noul ei nume, SRI, lucreaza in continuare pentru noi, bietii romani, si ma bucur sa aud ca inca mai sunt oameni competenti si seriosi in randurile lor. Si mai bine este ca la fel ca inainte de 89 din din randurile securitatii pleaca oameni catre toate domeniile de activitate unul dintre ele fiind cu precadere presa. Dar vai, desi erau niste ofiteri cinstiti in securitate, ajunsi in civilie se tin numai de matrapazlacuri. Revenind la matale ce mi se pare foarte curios este ca desi spui ca ai fost o jurnalista “operativa”, pe semi bloggu’ asta sau ce o fi emiti numai comentarii si nici macar o data un text scris de tine nu a fost altceva decat un comentariu de trei lulele pe marginea unor informatii general cunoscute. Ce ma distreaza este ca nu inteleg ce rost mai ai in randurile SRI-ului cand ai ajuns sa scri la gazeta de perete la fel ca orice natarau care are internet. Probabil ca in curand vei plimba ursu catre alt domeniu de interes pentru SRI si vei spune ca ai plecat din presa pentru ca esti o persoana prea dinamica pentru a scrie textulete pe blogulete. Nu-ti urez succes pentru ca stiu ca vei avea, din 48 incoace este vremea voastra, a lepadaturilor. Vreau doar sa-ti spun ca suntem cativa care va uram din tot sufletul.

  • 64

    o sugestie ar tebui sa iti schimbi poza cu ceva gen Elena Udrea cu pusca si ai atrage mult mai mult trafic.
    Nu trebuie sa te rusinezi de trecutul tau dimpotriva sa il exploatezi jurnalistic :D Bafta !

  • 65

    @Bleen (com. 63)
    “doar pentru că a lucrat la SRI şi nu mai are voie să facă nici o muncă după aia.”
    de-acord, poa’ sa ajunga si senator daca vrea, ca doar e democratie. informatii tari are la mana de cand asculta telefoanele altora, nu mai ramane decat sa le foloseasca ;)

    “PS. Kinetoterapeuta care m-a reînvăţat mersul după operaţiile de hernii de discuri era locotenent SRI. Aşa că, fără să vreau, am o părere bună despre locotenentele SRI.”
    io nu stiu cati om da peste locotenente SRI fara acoperire pe rol de infirmiere. poate ne dai adresa

    ps: brrr, si tu Bleen-ule? :( ca doar nu faceai misto

  • 66

    Nu are importanta !!! Nu esti singura printre “ziaristii” care “opereaza” si mai si “scriu”… nimic senzational ….

  • 67

    chestii,socoteli…

  • 68

    nu cumva ai fost sublocotenent şi,dacă da,sub care?

  • 69

    Laora sa nu-ti scoti chipiul ca ti se vede goliciunea.

    SRI-ul este la fel de detestat precum a fost secu pentru ca e aceeasi marie cu alta denumire. O adunatura de hahalere, oligofreni, oportunisti, lichele ,batausi, pupini si javre in slujba oricui. Mai putin tehnicii care-s niste roboti insipizi , indori si invizibili ceea ce nu le exclude pe cele anterioare. O haita de maidanezi mereu pe linga curtea puterii politice si financiare. Matele ca persoana si profesional esti o nulitate. Nu ai fost si nu esti nici macar ceea ce se cheama sereist sau jurnalist. Obisnuieste-te cu ideea ca singura calitate pentru care existi public este culoarea parului si mutra. Trec amindoua, nu te amagi. Esti prea slaba intelectual ca sa contezi altfel decit ca obiect sexual in interese private.

  • 70

    Frumos! Acum o sa se indragosteasca cititorii de tine, Laura 007.

  • 71

    Multi tampiti mai posteaza pe aici!Laura,nu le da importanta,sunt niste tembeli handicapati!

  • 72

    SRI este o insitutie a statului,si ,oricat ne-am da deceasul mortii,necesara.Isi are ierarhiile si disciplina ei.Nu le cunosc,nu trebuie sa le cunoastem.Trebuie sa stim ca e acolo si isi face treaba.
    Nu va doresc sa fi simtit ce insemna Securitatea,si cum o simteai in spate la fiecare pas.
    Laura ne-a impartasit motivele care au facut-o sa plece de la o slujba sigura,si,banuiesc, bine platita.Era angajata, nu informator.
    Haideti sa comentam ce si cum scrie,nu ce credem ca a facut la sri sau irealitatea.

  • 73

    Stiti si sa bateti cu pumnul?

  • 74

    eu nu inteleg un singur lucru: de ce ar vrea cineva sa invete araba?

  • 75

    “Lau” draga, lasa lumea sa vorbeasca, asta-i rostul ei… 90% din cei ce au scris aici n-au liceul terminat, ori sunt inca a zecea ori au zece plus profesionala cum se facea pe timpuri si-au ramas pana la batranete asa… Deci nu baga in seama toate postarile neavenitilor… Le-au adormit parintii si au deschis repede laptop-ul lu` taticu`… Sau mai rau, unii scriu din sali de net, asa ca la IQ-ul tau, nu-i lua in seama… Daca denumirea mea iti spune ceva, da-mi un semnal acustic, pls…

  • 76

    Laura , draga, nu conteaza ce ai fost ! Conteaza ce o sa fi ! Sper ca pasul facut de voi ( Cristi, Costi si tu ) sa fie un pas inainte .
    Incearca sa iti creezi propia ta identitate jurnalistica fara a-ti creea datorii morale fata de oameni pe care nu ii cunosti foarte bine (un ex ar fi Doru Buscu …un tip foarte inteligent dar ….. ).
    Jurnalismul este asemuit hienelor , ataca in haita pe cel slab dar se mananca si intre ei. Atentie la hienele care iti v-or dorii operativitatea . Incearca sa iti alegi partenerii cu sufletul !
    Mult succes in tot ceea ce vei face de aici incolo!

  • 77

    @Laura
    still love you!Ma simt mai protejat acum si apropo:
    -sallaam aleekum!!!Just kiding!
    Oricum,multumita postarilor tale ,am vazut ce volum imens de prostie si ignoranta are tara asta,si cat misoginism zace in ,,barbatii”romani.

    nepotu lu tamara
    2010-01-07 08:11:19 | Raporteaza
  • 78

    Cineva a scris mai devreme ceva de genul”odata intrat intr-un sistem de munca informativa(si nu de tip jurnalistic!) nu mai exista cale de intoarcere” Foarte adevarat!Intrebare: Sigur nu ai facut “dezvaluirea” doar pt. audienta? Sti bine ca un asemenea subiect este exploziv intr-o societate in care diferenta intre securitatea stalinista din anii 50 si sistemele informative de azi este aproape nula!!!Eu stiu ca despre asa ceva nu se vorbeste…e una din primele lectii daca nu ma insel,nu?

  • 79

    Ca si #33, zic ca odata intrat in flux, nu mai iesi, indiferent ce crezi. Odata cooptat, viata ta nu mai e a ta pe de-a-ntregul. In rest, bravo ca ai putut sa intri acolo si sa scrii despre asta, cu toate ca probabil realizezi ca noi boborul n-am castigat nimic de pe urma articolului astuia. Adica, te priveste ce faci cu persoana ta si nu trebuie sa dai socoteala nimanui.

  • 80

    Fatuca securista se mirosea in articolele tale de propagandista basesciana!!!!!!!!Du-te mai bine la Presedentie la cancelaria lui basescu.

  • 81

    am fost sigur !!!!STILUL …E OMUL !

  • 82

    ești dovada vie a implicării serviciilor …. SPUNE -NE TOT !!!!!!!!!!!!!!!

  • 83

    iti place Seinfeld??
    o comedie de situatie cu discutii despre…nimic
    …foarte tare totusi
    cam asta se intampla si pe taramul asta bizar al “commenturilor”

    in rest…,numai de bine Laura
    ps si yo sunt jurnalist:P

  • 84

    super. tare.

  • 85

    “Am învăţat, însă, ce-i drept, să trag cu pistolul şi cu puşca”

    Cu cureaua lata ai incercat ?

  • 86

    —Multi humanoizi isi doresc sa fie oameni si desi chipul te poate face sa le acorzi statutul de fiinta rationala, acestia raman la statutul de patruped…, verticalitatea le da frisoane! Pt unii “securistul” e o fiinta care, prin definitie, e purtatorea unei incarcaturi producatoare de spaime! De vina sunt toti acei care voit sau nu, au deturnat nu numai sensul activitatii acestor oameni ci si denumirea serviciului in sine! “Serviciul secret” e sintagma care a indus suspiciunea, tema, angoasele! Nu suna mai corect “Serviciul de informatii”? Ai fost “securist”… ei si? E un certificat de inteligenta la care contestatarii tai nu indraznesc sa spere ca’l vor atinge vreodata! Ieri te’am rugat sa nu dai atentie trepadusilor! Nu le da satisfactie raspunzandu’le…, nu te transforma singura intr-o tinta! Ignora’i! Cel mai dureros lucru pr un neispravit e sa inteleaga ca reprezinta o cantitate neglijabila, neinsemnata. Propria nimicnicie ii ingrozeste. Vor mai latra o vreme si se vor potoli! Fa un exercitiu de imaginatie : Atunci cand cineva isi da in stamba, incearca sa ti’l imaginezi pt o clipa in boscheti, cu nadragii in vine satisfacandu’si lumestile nevoi! Te asigur ca, dincolo de pretextul unui hohot de ras, vei reusi sa ii descoperi adevarata valoare!

  • 87

    Atentie copii!
    Se pescuiesc IP-urile…
    Sa va fie teama!!!!
    (Mai ales astia care scrieti de pe la munca!!!)
    De voi insiva…
    Ca unii din voi tare zevzeci mai sunteti.
    Habar n-aveti de capul vostru.
    Un ametit scrie ca din servicii se iese doar cu picioarele inainte.
    Esti bou, amice.
    Si pe vremea lui Ceasca puteai iesi din securitate. Doar ca o vreme erai pus la conserva.
    Pana la urma e un job ca orisicare. Care cere insa inteligenta (ceea ce multi din voi nu posedati), rabdare, tenacitate, curaj (iar nu se pot lauda multi cu asa ceva)

    soferu' de la ONT
    2010-01-07 09:35:40 | Raporteaza
  • 88

    Odata captat in sistemul SRI iesi doar cand vor e in niciun caz cand vrei tu

  • 89

    Laura, fata mosului, foarte interesanta trecerea ta dinspre servicii catre presa. Ai uitat sa ne spui ce anume te recomanda pt. a obtine un job in presa. Sint oameni de multe ori mai talentati decat tine, pe care nu-i angajeaza nimeni la trusturi de presa controlate de oameni cu legaturi nemijlocite cu “serviciile”. Chiar nu vezi ca pari un rebut al “serviciilor” reciclat pe calea normala de reciclare a celor care au chixat in “servicii”? Asta de fatada, ca poate in spatele firmei inca esti in cadrul “serviciilor”…

  • 90

    Si ce daca!
    Buna ziua. Este totusi incredibil cu cata usurinta anulam valorile. Basescu este fost securist si acum e presedinte. Si ce daca! Iliescu fost membru proeminent PCR acum e fost presedinte al tarii de doua ori. Si ce daca! Geoana si el la fel impreuna cu Nastase. Iata si dumneavoastra doamna sunteti in plina ascensiune. Tot din pepiniera. Si ce daca! Legea lustratiei sta bine de tot ascunsa. Nu ca ar avea legatura cu SRI. Caci este doar o schimbare de nume. Tehnic vorbind. Si ce daca! Bine macar ca nu mai murim prin puscarii. Macar atat am castigat. Mai mor batrani de foame si tinerii nu au viitor. Si ce daca! Traiasca fostii membri. Caci la ei este puterea si la ei ramane. Si ce daca! Putem scrie cate in luna si in stele. Pe nimeni nu mai intereseaza. Sper ca in pictura mea sa nu se bage vreo fosta culoare sa imi dicteze gandurile. Una peste alta este mai trist decat se pare… Si ce daca!!! Nu condamn pe nimeni insa ma dispera cu cata usurinta imi inselati bruma de inteligenta.
    ps: Haide totusi sa omorati odata pentru totdeauna intelectualii si oamenii de afaceri. Fac mult rau tarii!

  • 91

    Blondino-mii de multzumiri.M-ai linistit.Aveam asa,un zbucium interior monstruos pe chestia legaturii tale cu SRI…Si totusi,who the hell are you???

  • 92

    Valeu, daca dinastia recruteaza SRI´ul m´am lamurit de ce suntem asa buni… Acu cu demisia dragutz´o las´o mai moale ca nu se pleaca din SRI cum se pleaca de la “Realitatea”… asa ca pacat de doua ori ca doua joburi ai si esti dezastru in amandoua

  • 93

    Sunt f. curioasa care au fost motivele plecarii din sri. Sunt altii care asteapta ani intregi sa se angajeze acolo. Oricum, in mod sigur, nu ai plecat pur si simplu. Odata intrata in sistemul lor, chiar daca pleci, tot ai lor ramai. Si stiu bine ce spun. Oricat de mult ai nega ca nu ai mai avut nicio treaba cu sri-ul nu este asa. Chiar daca ai semnat n angajamente de tinut gura. Si de asta ai si plecat de la realitatea. Ceva s-a descoperit. Si in final, nu este o rusine sa lucrezi in sri. Important e sa nu-ti fi turnat pe cei dragi. Ca se practica destul de intens.

  • 94

    @NU: Evident, esti foarte istet.
    Evident,nu-ti folosesti toti neuronii.
    Evident,te bagi singur in seama fara a avea ceva de spus.

  • 95

    @mtv
    pari usor confuz,fraiere,mai schimba si tu placa sau esti genul de papagal care stie trei cuvinte in engleza si le spune oricand?

    nepotu lu tamara
    2010-01-07 10:29:57 | Raporteaza
  • 96

    mai duduie,un serviciu de informatii nu e aprozar sa pleci cand vrei tu,ca vezi Doamne te-ai saturat de limitarea libertatilor si drepturilor tale cetatenesti,dar fiind in romania unde totul este posibil ma gandesc ca si ce spui tu poate fi adevarat si ai plecat din sri printr-o simpla demisie.insa,tu faci marturisirea abia dupa ce ieri au aparut informatii in public,ori asta da de gandit.si faptul ca spui ca ti se spunea “operativa” ma duce cu gandul ca ai lucrat in segmentul operativ al serviciului,poate chiar ca ofiter sub acoperire,ori cand e vorba despre o misiune sub acoperire nu e nimic neobisnuit ca un ofiter sa fie “pus” pe liber sau sa demisioneze,sa rupa orice raport juridic de munca cu serviciul ani buni sau chiar pentru totdeauna.asa ca,din punctul meu de vedere ai putea fi inca ofiter de informatii sub acoperire in plina misiune.

  • 97

    @ALl
    se pare ca misoginismul este invers proportional cu lungimea….ATENTIE!!!

    nepotu lu tamara
    2010-01-07 10:32:48 | Raporteaza
  • 98

    Cîte-o-ntîmplare ca asta – cînd vine cineva şi zice că “asta am fost” – arată cum invadează pafariştii locurile de dat cu capul, cu care n-au ce face, că nu-i bun la ni’ca.
    Din SRI (STS, SIE, draci-laci) pleci cînd vrea muşchiul tău, prin demisie – care-i drept al omului. Nu ştiu cum e cu cei făcînd “Academia SRI” – daca au un contract cu instituţia şi pe cîţi ani, după care, tot aşa, se pot cere liniştit afară. Dar Laura C, venind “din viaţa civilă”, n-a-ncheiat nici un contract. Doar la sfîrşit, a semnat un angajament să nu vorbească despre ce ştie, timp de 5 ani – perioadă în care se bănuieşte că se schimbă suficient de multe lucruri “la prăvălie”, încît orice deconspirare devine superfluă.
    Astea-s “faptele”. De aici încolo, totul e fabulaţie – c-ar fi rămas “agăţată”, c-ar fi sub acoperire, alea-alea. Vorbe de clacă pînă vine unul şi spune “Da, domn’e, aşa e – Laura C a ajuns căpitan de cînd nu mai lucrează la SRI”.
    Singurul amănunt picant din confesiunea Laurei C este acela că, la SRI, se specializase pe politică externă, fiind arabistă. Foarte mişto!

  • 99

    Deci, ca sa recapitulam. In 2005 adica anul rapirii juranlistilor tu “ti-ai dat demisia”. Ne spui si luna? Si ca fapt divers tu aveai de a face cu arabii dupa cum singura spui.
    Poate ne spui si cine e “profesorul” ca sti cu siguranta!?

  • 100

    Esti sigura ca nu mai lucrezi in SRI ? Eu nu am lucrat niciodata dar daca ar aparea un articol in care s-ar spune ca am fost SRI-st parca as cade pe ganduri si m-as intreba daca am fost in trecut agent 007 . Asa de “buni” sant ziaristii nostri.
    Dar vorba lui Creanga: “rau cu rau dar mai rau fara rau”.

  • 101

    2005 – tu “iti dai demisia” nu stim in ce luna pentru ca nu vrei sa ne spui.
    2005 – jurnalisti romani sunt “rapiti” de un grup “necunoscut”(Munaf + profesoru’+ Haysam) de irakieni(arabi).
    Ne spui cine este profesorul? Nu mie, postacilor portocalii.

  • 102

    Poate iti gaseste Coldea un locsor cald la EVZ, gasculita mica:)

  • 103

    Important este ca esti frumoasa si se pare ca si desteapta!Asa ca nu merita luate in calcul comentariile babuinilor care si-au cumparat calculator ca sa serveasca masa pe el.Daca sti araba ,marita-te cu un seic de pe acolo si da-o dracu de tara plina de analfabeti securisto-comunisti!

  • 104

    TOTI ZIARISTII SUNT RECRUTATI DE DIFERITE SERVICII..CALMATI-VA ASTA NU E UN STAT DE DREPT SI NU A FOST NICIODATA..IAR DIN SERVICII NU PLECI DECAT CU PICIOARELE INAINTE…ATAT… ALTA RETRAGERE NU EXISTA..

  • 105

    Fatăăăă, sunt invidioasăăă! Aş vrea şi eu să ştiu să trag cu puşca. :) )

  • 106

    Nu apartenenta la o structura sau la un sistem il pot incrimina pe un om , nici legal nici moral , ci faptele concrete savirsite de acesta.Pentru dvs, problema va fi cit de profesionist si onest , va veti face meseria in continuare, daca aveti cu adevarat ceva de spus si modul in care o veti spune.La multi ani si succes!

  • 107

    Ca ai fost cumintica la SRI am inteles dar de cand te-ai facut jurnalista pe cati ai turnat ici si colo unde era nevoie ? Ca vorba ceea lupul isi schimba SRI-ul dar naravul ba.Despre asta vad ca in articol e ceatza locala.

  • 108

    “Inima-Rea
    2010-01-07 10:48:39″

    LOL Nu bre, era Arabelista si din rezerva se poate ajunge si ghinarar :D

    Tre sa stii doar cum se zice “mor de ceai” in araba ; Laora nebunatico ;)

  • 109

    De aici apare necesitatea clara de a mari bugetul la servicii.
    Nici Vantu nici Felix nu mai vor sa acopere din bani proprii activitatea si o parte din cadre (aia cu grad mai mic) trebuie sa revina la unitatea unde au lucrat anterior pentru ca li se termina detasarea.

    Aia care raman sa scrie in presa probabil au grad mai mare ori s-au remarcat mai bine prin activitatea din presa si merita sa continue.

    Naspa cu criza asta!

    domnulsix.wordp../

  • 110

    @Laura Cernahoschi: nu te au chemat sa te avanseze la exceptional dupa ce ai demisionat?

  • 111

    In orice caz, SRI are gusturi in materie de femei …Imi aduc aminte de o alta “ziarista” de la SRI , una bruneta de data asta , Florina Jucan parca o chema ,via SRS, alt “ziarist” , ofiter specialist in diversiuni (si santaj, mai nou ),dar acolo era vorba de curvasarie pe fata ( si pe spate, ma rog )…Asta sa fi fost “interferentele” cu viata personala ? Stau si eu ca prostu’ si ma intreb …SRI-u’ asta are o mare predilectie pentru persoanele care vorbesc mai ales limba araba ..De ce naiba in ‘89 toata lumea spunea ca teroristii au fost arabi ? Las’ ca au fost si o gramada de la Dinamo ( MAI , adica ), numai tiristi unu’ si unu’ …Nu, nu soferi de TIR …SRI , o fiara cu multe chipuri, majoritatea frumoase, blonde , brunete ….Citim in continuare …

    Gramofon cu Microfon
    2010-01-07 11:54:13 | Raporteaza
  • 112

    [...] a fost făcută în cadrul unui editorial publicat pe VoxPublica intitutlat “Da, am fost ofiţer în SRI”. Jurnalista recunoaşte după 5 ani de activitate în presă că a fost recrutată de SRI de pe [...]

  • 113

    0967 ?

    Habar nu aveam pana in urma cu 20 de minute de existenta dumneavoastra; povestea suna bine ;) ) “mishto” articolul

    Singura nedumerire pe care o am este cum ar putea un ofiter sa demisioneze pur si simplu dupa ce a activat sub juramant si angajament scris timp de cativa ani pentru un serviciu secret?

    Angajamentul semnat la intrarea in SRI de catre viitorii ofiteri prevede renuntarea voluntara la anumite “libertati” precum si obligatia de a fi mereu in slujba serviciului, indiferent de misiunea si locatia unde serviciul va decide sa detaseze ofiterul respectiv.

    Ce scenariu vi se pare mai probabil: 1.dupa x ani de activitate de buna calitate ofiterul primeste o noua misiune hai sa o numim avansare sau de ce nu rotatie a cadrelor (chestie comuna pentru orice firma mare de exemplu)sa zicem munca de teren – ofiter sub acoperire. sau 2.ofiterul nu mai are chef sa respecte angajamentul asumat voluntar si decide sa demisioneze, se desparte amiabil de serviciu si renunta la statutul pe care l-a obtinut gratie muncii depuse, eforturilor si dorintei sale din trecutul relativ apropiat. Si ofiterul este lasat sa plece si uitat complet, fara nici o influenta in cariera viitoare…

    Parerea mea e ca scenariul 1 e mai mult decat probabil si daca am dreptate am tot respectul pentru munca si calitatile dumneavoastra, chiar daca nu mai sunt de acord de cativa ani cu metodele si actiunile serviciilor romanesti.

  • 114

    CINE SE SCUZA SE ACUZA… de o vreme gasiti de cuviinta sa va scuzati non-stop.
    Mai mult, nimeni nu pleaca de buna-voie din SRI, iar treaba cu recrutarea, Faculate Araba, sefa de promotie, suna ca naiba.
    Mai bine da-te la fund…

  • 115

    auzi tu sa-ti fie rusine ca ai lucrat acolo? asta nu am mai auzito….. si ala de la 104 a citit prea mult romane de ale lui V.S. despre “acvariu”

  • 116

    Reclama publicitara.
    Poveste SRI din gradinita de copii.
    Regulament interior.
    Ce nu trebuie sa faca copii SRI.

    Saptamina viitore va urma.
    Pentru cei interesati.
    Noile modele de armele de la Ciorogirla.

  • 117

    @LAURA ce sa zic … se pare ca orice spui si faci este interpretat pe aceste meleaguri.
    Bine ar fi totusi ca cei care-si dau cuparerea sa fie si in cunostinta de cauza dar din pacate cei mai multi se baga in vorba ..habar n-am ..din lipsa de preocupare, din curiozitate sau pur si simplu considera asta un soi de .distractie si pot ..critica orice si pe oricine.
    In orice caz ar trebui fiecare sa se vada intii pe el, sa stie ce fel de oameni angajazea SRI si cit de greu, dupa ce criterii si verificari -ca nu ar avea nici cea mai mica sansa toti cei care critica pe aici.
    Apoi din aceeasi placere de a da cu bita-n balta …
    se leaga de ce ? de aspectul fizic ploacut? de faptul ca esti ..blonda? -da, dar o blonda inteligenta -sic?
    De faptul ca ai invatat sa tragi cu pusca si pistolul ? Oricine poate invata daca vrea si POATE.
    dA, A FOST O PERIOADA DIN VIATA TA PE CARE NU O NEGI SI AI CURAJUL SA O POVESTESTI IN GURA MARE -CCEA CE ARATA SINCERITATE, DESCHIDERE. Din nou repet: citi au curaj sa recunoasca? Toti nu-si recunopsc ..numele, au nume, id-uri false so ..despre ce vorbim ?
    Vorbim vorbe.
    mai departe ce ai facut, unde ai plecat ..
    Si mie mi s-a facutpropunerea-dar nu pe servicii ci ca analist programator dar am stiut, banuit ca sint multe restrictii si cum sint o persoana libera si careia ii place sa caltoreasca-ca si tine – am prevazut asta si nu am ales acel drum -ccea ce puteai face si tu.
    Dar probabil ca aici au fost oarece tentatii, avaytaje care la momentul acela au cintarit destul in alegerea ta.
    Iar meseria ulterioara aeasa -de jurnalist- e absolut ..logica pentru ca se pare ca iti place viata ..palpitanta- se stie ca statistic vorbind meseria de reporter, jurnalist este considerata cea mai periculoasa so … e absolut logic. nu inteleg de ce se mira aceste persoane dar din aceleasi motive evidente …
    Eu atit am avut de spus iti doresc succese si ..onestitate -calitate rara, pe cale de disparitie in ziua de azi.

  • 118

    Dar simt nevoia sa adaug totusi ca nu ma asteptam totusi la atita ..nici nu stiu cum sa-i spun : rautate, ignorantya, prostie, lipsa de bun simt ca sa nu mai vorbim de ..misoginism care in aceasta tara e la cote maxime .
    Nu ma asteptam -desi am amai avut dovada vie cu ocazia recentelor alegeri, nu ?
    Bineinteles ar mai fi de discutat si motivatia pentru ca se pare ca lumea nu crede ca cineva inziua de azi mai poate fi ..sincer ..
    mai ales daca a lucrat unde a lucrat ..
    Ar trebui sa intelegem ca persoanele care sint angajate la SRI sint prin definitie ..mincinoase ? sua urmaresc strict motive ascunse?
    Cum bine spunea cineva aici sint peste tot si persoane sincere si mincinoase, si deschise si avind motive ascunse so ..
    darun lucru stim sigur: acolo nu este angajat oricine
    si inainte de toate trebuie sa aiba ..creier..
    [propbabil ca de asta au reactionat atit de multi … barbati ?
    Sint inca putin ..socata …

  • 119

    @Brejnev:
    Tu chiar esti tampit sau numai te faci?
    Ori te plateste cineva sa vomiti injuraturi?

  • 120

    PS: In orice caz , am fost un pic crispat cand ti-am citit prima oara “biografia”, acum cateva luni…atunci am si intrebat daca ai fost creata in laborator , direct in 2005 …Acum m-am relaxat un pic, si nu ma mir ca intr-un mar asa frumos am gasit un vierme…Asa se intampla , de obicei…O replica celebra din filme spune : nimic nu este ceea ce pare a fi . Cineva intreba pe aici : “De ce naiba sa vrei sa inveti limba araba ?” Eu ii raspund ( in locul tau ) : Cultura araba a fost una din culturile stralucite ale lumii , matematica , astrologia, medicina , artele , erau foarte avansate , iar pentru a putea acesa scrierile si informatiile referitoare la cultura araba ai nevoie neaparat sa inveti limba ..Se stie ca scrierea araba este foarte dificila uneori, putand fi disimulata in imagini florale , greu de inteles pentru un neinitiat…la fel ca ideogramele … Pentru cultura araba de azi, insa, nu cred ca ai mare nevoie de limba araba , trebuie doar sa stii unde sa cuplezi incarcatorul si unde sa apesi pentru a face gloantele sa zboare pe teava . In rest, un pic de araba pentru negocierea rascumpararilor … Generalizez, dar se pare ca terorismul s-a cam generalizat si el …

    Gramofon cu Microfon
    2010-01-07 12:41:39 | Raporteaza
  • 121

    @Brejnev:
    Exclus!
    Oreionul este o boala ce nu se manifesta la acraniate sau la acervelate.
    Ori in cazul tau, cum tu ai sitem nervos scalariform, ca râma, nu ai putut face oreion.
    Iar dezinformezi, spionule!

  • 122

    bravo tie!sa fii sanatoasa!cit despre cei ce te condamna :”mama prostilor este permanent gravida”

  • 123

    @Ana:
    Este ca tu nu ai putea sa faci nici 1% din ce a facut in viata ei Laura?
    Iaka invidia mustinda.
    Aproape ca simt cum pute.

  • 124

    Deci domnisuara Laora Cernahusky deci nu trebui sa va faciati sange bed. Deci ai admaiar iu veri muci sunteti un exampal de profesionalizm deci nam mai vazut decit in US asa ceva da profeseonizt.
    Deci nu v-a faciati griji deci daca va da sanki afara mogulul sanki antibasesciean deci va angajiaz eo la biurol meo senatoreal dan municipiul Niu Iorc.
    Deci sa ma visitati la biurou la Ento tivi tumorou dupa ora 24.

    Maximus Tacitus Priguana
    2010-01-07 12:51:33 | Raporteaza
  • 125

    Nu ai iesit din SRI in 2005, in 2005 ai intrat in presa. Nu e coincidenta ca ai venit in presa tocmai dupa alegerea lui Basescu. Cati alti ofiteri SRI au fost infiltrati in presa in 2005? Daca citesti Cotidianul din acea perioada ti-e mai greu sa gasesti pe unul care nu e infiltrat de SRI decat pe unul care e “liber”. Patrasconiu de ce nu recunoaste?

  • 126

    Astept sa-mi postezi comentariul. Aveti vreo problema la ce am spus? :)

  • 127

    Un mafiot (“pocait”) , nu poate demisiona niciodata din Mafie , el poate fi doar “demis” , “BETON”, adica, vorba lui Huidu…Securitatea , aka SRI , este o organizatie militarizata , ca si Mafia, care dispune de cele mai recente tehnologii si accesul la resurse practic nelimitate , pentru a-si face treaba ..Care treaba , aici este viermisorul din marul cel frumos, poate fi cateodata ceva ce nu are legatura cu securitatea statului si a cetatenilor…Masoneria este la fel , nu poti demisiona , e pe viata ..Cei care au sapat ascunzatorile comorilor au fost intotdeauna ucisi ..Oare de ce ? Termenul de APV-ist ( armata pe viata ) se refera tocmai la cei ce fac parte din institutii sau organizatii unde se intra pe baza de juramant si se iese pe baza de certificat de deces …Tu chiar ai demisionat din SRI ? Ha ha ha ha …mai bine predai araba copiilor…de arabi, iti luai un ban cinstit …

    Gramofon cu Microfon
    2010-01-07 13:21:40 | Raporteaza
  • 128

    multi dintre voi sunteti foarte simpatici. cred ca lui stalin i-ati recomanda un curs de recalificare

  • 129

    @attila:

    Nu ma mira chstia cu limbile straine la un “attila”.
    In intraga Ungarie Mare, daca vorbesti doar limbi neinsemnate cum ar fi germana, spaniola, engleza, chineza, mandarina de vest si nu stii ungureste, esti nimeni, esti un incult.
    Asa se perpetueaza astia, in autarhie.

    In consecinta, unui “attila” i se pare absolut straniu ca cineva sa vrea sa invete si o alta limba decat “huna”.

    Mde… si cand te gandesti ce exemplare rasate au expus ungurii in UDMR in lungul timpului, parca nu iti vine sa crezi ca au si ei acest tip de red-necks.

  • 130

    Uau! Chiar esti securista? Acuma…ca tot pleci, zi-ne si noua ce alti securisti mai de soi cunosti, sub acoperire, prin trustul Realitatea? Ar fi palpitant…
    Am glumit. Dezvaluirea ca esti securista imi lasa un gust amar. Gustul manipulatului pus fata-in-fata cu realitatea. Realitatea ca exista jartele peste tot. Plantate acolo in numele binelui, desigur!! Bravo, mai fata, n-am ce zice, ti-ai facut treaba, ne-ai mintit frumusel, acum, ca tot ai fost avansata, ne lasi in muci si-ti vezi de drumul tau! Victorios. Victorios spre ce? Intamplarea face ca ultimele zile din 2009 le-am petrecut intr-un grup din care facea parte si un vechi securist, cu care ma stiu de mult. Era atat de nervos, de isteric si isi ura atat de gratuit nevasta si pe cei doi copii ai sai incat m-am intrebat foarte serios, la scara general umana, daca se merita sa fii turnator o viata doar pentru o vila si niste masini. Ca altceva nu i-a ramas. Dar viata ta? Cand si cum ti-o traiesti cu adevarat? Sau, deconspirata fiind, viata ta incepe de acum incolo, ca si biografia ta, care incepe din 2005. Ca nu intamplator a intrebat Gramofonul cu microfon “de unde ai aparut direct in 2005, sau, cum se punea vechea intrebare de dupa revolutie, ce ai facut in ultimii 5 ani?”
    Ma gandesc, linistit, ce dracu’ pot simti, in sufletul lor, colegii tai de SRI, ramasi in continuare “sa scrie” la Realitatea, sub acoperire, in timp ce tu…gata! ai zburat. Cred ca baietii mor de ciuda. Fetele nu, ca ele sunt mai docile. E!, cam asta-i!

  • 131

    @madgun: ai cam dat-o in bara de data asta. pe linga cele evidente: romana si maghiara, mai vobesc engleza, germana, franceza si italiana. referitor la araba: daca stii ce statut au femeile in societatea lor, chiar te miri, de ce o fata inteligenta ar fi interesata de aceasta cultura.

  • 132

    titlu : Atunci cand dragostea incestuoasa dintre parvenitism si tupeu naste ciutaci

    Desi scrierea acestor randuri pare o pierdere de timp ma amuza ideea de a-mi exprima of-ul in spatiul virtual romanesc.
    De ceva timp prin cotloanele si bordelurile massmediei romanesti se prelinge cu mandrie, alaturi de altii ca el, un personaj de mare efect, strigat de cunoscuti “ciutacu”. Presupun ca pana la a deveni ridicol nu era decat o chestiune de timp. Trist este ca, desi el personal poate are o scuza genetica pentru supa tulbure prin care ii inoata creierul, pentru acolitii sai nu exista asemenea scuze. Ba din contra, precum un magnet, ei sunt atrasi de acest catalizator al expectoratiilor omniprezente pe “canalurile” tv din cateva motive clare gen : misoginism, badaranie, frustrare, invidie, nivel scazut al iq-ului, etc.
    As continua randurile dar mi-e lene si parca deja am pierdut prea mult timp. Oricum oameni care n-au ce face si se simt impliniti afiliandu-se la grupari, sa le zicem gri, conduse de un parinte spiritual gen “ciutacu” au existat si vor exista intotdeauna. Cu speranta ca echilibrul universal are castigat din existenta lor va urez la toti La multi ani !

  • 133

    Bravo, fato! Ma bucur sa vad o fiinta demna. Ar putea invata de la tine si cioflingarii din SRI, care se rusineaza de pozitia lor pentru ca, de fapt, se stiu ei murdari. Ar putea invata si unii din presa, care se dau fete mari dupa ce au nascut o herghelie de avortoni. Si ma bucur ca le-ai dat o palma celor care ii pun la zid, la gramada, pe toti cei din servicii, numai pentru ca, de fapt, se stiu ei cu bube-n cap.

  • 134

    Bravo Laura!!! Ai reusit sa-ti faci articolul tau unul din cele mai comentate. Sa stii, ca chiar insusi titlurile cam putin copilaresti la aparenta si atrag atentia cititorului. Multi te critica, dar nu cred ,ca mata esti una din alea ,care sa cedeze,ci dincontra, cauti intriga,ptr care fapt si te admir. Imi amintesc, ca cu citiva ani in urma gurile rele o criticau si pe Andrea Marin, dar ea nu s-a suparat si mi-a placut cum s-a exprimat: ,,Daca sunt atit de criticata,inseamna ca valorez ceva, ii mai rau cind despre un om nu au nimic ce spune”

  • 135

    @NEPOTU LU TAMARA-COMMENT 77!
    ESTI CAM IDIOT, AMICE:’kiding’ se scrie ‘kidding’.CAND AU FORMA CONTINUA ANUMITOR VERBE(INVATZA-LE) LI SE DUBLEAZA CONSOANA TERMINALA.ENGLEZITULE, OXFORDIANULE,”STII SI TU 3 CUVINTE IN ENGLEZA,BOULE”!
    NU ACCEPT SCUZE!SA MAI TACIINPLMEA DE IDIOT!CU ENGLEZA TA DE FERENTARI !

  • 136

    @ABC, pune mana pe un abecedar,cum vine aia :”insusi titlurile”?asa va invata pe voi la secu?
    cine e “andrea marin”?

  • 137

    Ce nevinovat. Ca din servicii se pleaca asa cand ai chef si gata cu “cooperativa”. Iar ne luati de “gascani” dna sau dsoara Laura?
    Ca bucsu si unii colegi stiau asta pot crede. Asa sperau si ei sa faca niste “schimburi” de informatii, alea alea.

  • 138

    si eu care vroiam sa ma inscriu la SRI
    gata, renunt

  • 139

    laura, stii ce vad eu uitandu-ma pe prima pagina cu opinii scrise de tine? pana cand ciutacu a dat linkul ala, cel mai comentat articol al tau a avut 72 de commenturi, acum ai crescut de pste 3 ori, asa ca…

  • 140

    Ce chestie interesanta si periculoasa este internetul , cyberspatiul….Internetul nu este ca Scanteia sau Saptamana , unde poti sa borasti orice ,fara sa poata cineva sa te puna la punct . Iata , stau si ma gandesc ( ca prostu’ , da ) , cat de exotica este presa cibernetica din Romania , unde stau la un loc securistii si turnatorii (unii doar victime ale unor santaje ordinare si ticaloase din tinerete) …Si ma uit cu uimire cum , in timp ce unii fosti turnatori sau victime implicite si-au dat demisiile si au disparut din viata publica in momentul in care cineva a dezgropat mizeriile trecutului ( unii fiind scriitori sau jurnalisti de certa valoare (exemplu EvZ , Academia Catavencu, etc ) , altii – securistii mai tineri sau mai batrani – isi clameaza cu mandrie si chicoteli vesele apartenenta la aceasta hidosenie inventata de rusi : Securitatea ( SRI)…Ce jungla exotica si imorala, ca o planeta a nebunilor , “care este “…Era strict necesar si se potriveste perfect : “care este ” .

    Gramofon cu Microfon
    2010-01-07 16:26:40 | Raporteaza
  • 141

    @17 nentori
    Daca te uiti in partea dreapta la Top autori pe ultimele 30 de zile o sa ai o surpriza, se pare ca Laura e cel mai citit autor de pe voxpublica, si asta chiar daca are mai putine postari decat altii.

  • 142

    Aha, m-am prins acum, esti securista lui Basescu sub acoperire.

  • 143

    Adrian Paunescu , Emil Constantinescu , Leonida Lari ..cativa bravi basarabeni … lol … si altii , si altii … cinste lor ! };)

    Gramofon cu Microfon
    2010-01-07 17:05:50 | Raporteaza
  • 144

    @ 17 nentori,
    asa ca tu nu existi, pe cind Laura e o foarte buna cunoscatoare a politicii externe.

  • 145

    Felicitari Laura. Te-au trimis securistii din pedeleul lui Basanau sa ne intoxici cu postarile tale, nu-i asa? Hai, dragutza, nu ne prosti in fatza, stim doar ca din serviciile secrete nu se iese decat cu picioarele inainte! Si sa nu te mai prind, te rog frumos, ca te iei de securistii sefi de promotie de pe vremea lui Ceasca! Nu esti cu nimic deosebita de ei, doar ca te-ai nascut in alta epoca! Succesuri, fata, sa ne intoxici cu spor, pa, tu, pupaceala!

  • 146

    “Am fost recrutată în anul patru de facultate, în 2000, pentru că eram şefă de promoţie la Facultatea de Limba Arabă a Universităţii Bucureşti, de către cei de la direcţia personal a SRI.”
    Cum adica “Facultatea de Limba Arabă” – poate – catedra. Cam grandoman suna chestia asta cu facultatea… In rest – why not?

  • 147

    Jumatate din cei care au resuit sa-si dea cu parerea vis-a-vis de acest articol sunt din categoria VIP si cealalta jumatate obsedati de faptul ca SRI este de fapt fosta Securitate.
    Am totusi o intrebare:
    NU v-ati saturat sa aruncati cu rahat in oameni pe care nu-i cunoasteti,sa dezinformati?
    Domnisoara Laura Cernahoschi este o profesionista,am auzit multe lucruri de calitate despre ea,lucruri pe care majoritatea papagalilor care au comentat aici nu le-ar putea face nici macar intr-o viata intreaga.
    Ce daca a invatat limba araba?Cumva asta o face buna de dispretuit de catre ceilalti?Ce e atat de anormal sa-ti doresti sa aprofundezi dpdv intelectual ,sa spargi bariera mentala pe care romanii inca o au dupa atatia ani de indobitocire comunista?
    Eu incerc sa invat limba rusa,cumva asta ma face spion rus?
    Iar faza cu ,,In 2005 ti-ai dat demisia,apoi a fost faza cu jurnalistii rapiti de irakieni( vorbitori de limba araba),, domnilor aveti o logica de tot rasul.
    A fi ofiter SRI e o mandrie nu o rusine.A lucra pentru tara ta e cea mai mare realizare chiar daca multi dintre dumneavoastra aleg altceva.Ofiterii incadrati pe filiera directa sau indirecta,informatori sau colaboratori cum doriti sa-i numiti …..toti au acelasi scop si anume sa ne pazeasca de evenimentele care au din ce in ce mai des loc in state mai puternice decat Romania,state care au la fel ca noi un trecut,poate nu intotdeauna fericit.
    Inteleg faptul ca multi dintre dumneavoastra au trait in acele vremuri in care Securitatea pur si simplu iti ,,sufla in ceafa,,…dar acesta nu e un motiv sa aruncati cu vorbe grele cu cei care lucreaza intr-un serviciu de informatii.
    In fiecare stat civilizat exista cel putin 8 sau 9 servcii de informatii care au o stransa colaborare cu cetatenii tarii.
    Poate e timpul sa invatam sa dam drumul trecutului si sa privim spre viitor,spre un viitor mai bun din toate punctele de vedere.
    Nu orice ,,bufnita,, ajunge sa lucreze pentru SRI iar domnisoara Laura a demonstrat ca poti urca mai sus daca ai vointa.
    E usor sa aruncam cu rahat in ceilalti,dar nu e deloc usor pentru unii sa se uite in oglinda inainte de a o face!

  • 148

    @idiotpdlist: Nu-l baga in seama pe “nepotul” asa este el si asta este stilul lui rade de altul ca stie 3 cuvinte in engleza el stiind vreo 6-7 dar nu le poate scrie corect asta e.Daca citesti mai multe bloguri vei vedea ca el este unul dintre regii postacilor portocalii,probabil platit si inca ceva omul este manelist declarat,o spune singur pe un blog dar nu imi amintesc exact care asa ca de unde atata engleza? PS-daca imi amintesc sau daca gasesc acel blog iti voi comunica,sa vezi cu ochii tai ca omul recunoaste.

  • 149

    @Mya—cretinul e un sfertodoct.ar trebui sa-si cunoasca limitele .imi place sa strivesc limbricii populisti si demagogi.si jurnalistii asa-zisi independenti.

  • 150

    @idiotpdlist: nu stiu cat e de sferodoct dar jur ca am vazut un comentariu al lui in care recunoaste ca e manelist.ti-am promis ca o sa-l caut si te voi indruma exact pentru a te convinge.merci pt. raspuns!

  • 151

    @LuckyGirl:
    Laudabila intentia ta de a sprijini domnisoara…..insa judecand dupa ce spui sa inteleg ca e un fel de “bufnitza” mai de soi……acum insa tind sa iti dau dreptate. Asa este, NU ORICE BUFNITA AJUNGE IN SERVICII…..sunt intru totul de acord……de aceea a si parasit sistemul….dat fiind faptul ca n-avea ce cauta acolo. HA HA si a demonstrat ca poate ajunge mai sus?….a fi jurnalist ti se pare mai sus decat ofiter de informatii???(jurnalistul te omoara cu “senzationalul”….in timp ce ofiterul…te poate feri de diverse “senzatii”)

    @Laura:
    Din tot nenorocitul asta de articol care nu comunica nimic…dar care starneste controverse menite sa largeasca o oarece lacuna de imagine a acestei domnisoare…se inteleg urmatoarele:
    1. N-aveai ce cauta in sistem cata vreme incerci sa bravezi cu afirmatia ca “da, am fost ofiter”.
    2. Iti place sa te impopotonezi ca o “dropie” cu “arome” de genul “aer de agent oo7″…sauuu “colegilor le place sa-mi zica <>”.
    3. Nu mai poza in victima…ca vai ce sa-ti spun iti erau libertatile ingradite, si ca vai cum ai fost recrutata….verbe folosite cu conotatii care sa excluda vreo culpa proprie…(as zice aici ca e vorba de apanajul “looserului” care considera ca intotdeauna altii sunt vinovati). Hai sa cadem de acord asupra unui lucru: ….este ca nimeni nu te-a fortat sa te duci???stiai foarte bine ce te asteapta. Serviciile te informeaza cu privire la ce te asteapta…nu te lasa prada ambiguitatii.

    Ca sa contrag….nu te cunosc (nu ascund faptul ca nu consider ca a pierdut ceva)….dar daca e adevarat ce-ai zis….mi-ar fi sila sa te vad…nu am capacitatea sa te privesc altfel decat ca pe o dezertoare. Daca toti ofiteri ar face asa …ne-ar manca altii de vii….nu ca nu s-ar intampla deja.

  • 152

    @doctoru

    Da,dar vedeti dumneavoastra….jurnalistul poate sa spuna ceea ce doreste in timp ce ,,papagalul,, unui ofiter de informatii e restrictionat de acele caluze de confidentialitate.

  • 153

    @idiotpdlist: Comentariul se afla pe blog-ul lui Cristian Patrasconiu,la articolul Sorcova,TVR si Traian Basescu,la pozitia 58.Are f.multe comentarii,bineanteles presarate de englezisme si de jigniri la adresa tuturor celor cu alt tip de opinie iar catre final pune cartile pe masa si recunoaste ca asculta manele dovedind si prin etalarea cunostintelor in domeniu.

  • 154

    @LuckyGirl: Perfect de acord….dar ca cetatean de rand simt mai acut si mai vizibil manipularea presei (care nu face altceva decat sa induca pareri dictate si sa promoveze incultura si tiganismele) decat manipulare din partea serviciilor. Asta pe de o parte, pe de alta parte insa deseori jurnalistii dupa cum spuneam intr-un comentariu anterior se preocupa de genul de stiri “ora 5″.
    Mi-ar placea sa cred ca aveti dreptate cu privire la libertatea gandire….insa media sa nu uitam ca e o piata….totul se raporteaza la “market-share” (ma rog in limbaj consacrat “rating”). Dati-mi voie sa raman la parerea ca una e libertatea de gandire si alta e ce ne serveste noua “consumatorilor” acest “preaslavit jurnalist”. In acest moment o sa-mi permit sa fiu demodat si sa vorbesc despre un termen aproape uitat “PATRIOTISM”…..ce mai stiu jurnalistii despre asta???….consider ca acest termen e mai apropiat de ofiterul activ decat de jurnalist. Aceasta este parerea mea….nu reprezinta un adevar universal valabil.

  • 155

    Laura… SRI si-a dat seama ca a facut o eroare angajandu-te pe tine, asa ca nu a fost niciodata prea tarziu ca sa te ajute sa si demisionezi… Relatiile tale cu cetateni straini si/sau dubiosi, precum si activitatile incompatibile cu aceasta calitate (cea de ofiter SRI) au recomandat eliminarea ta eleganta din sistem. Varsta de pensie nu ai avut, ca mai papai niste bani fara motiv. E bine sa stii ca gura ta sparta nu prea are de-a face cu IQ-ul. Pentru SRI nu se cere numai IQ. Pe care personal ma indoiesc ca il ai, dupa calitatea articolelor pe care le scrii… In rest, numai bine, Bafta!:)

  • 156

    Ai dat cu piciorul unei cariere viitoare in SIE. Pacat

  • 157

    felicitari, laura.

  • 158

    felicitari pentru postare!! comentatorii tai sint degraba speculativi, asa ca nu strica din partea mea oarece contextualizare a felicitarilor.

    Adriana Gheorghe
    2010-01-08 02:57:34 | Raporteaza
RSS Postari

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

  • 1Bate-mă, omoară-mă, că tot n-am să înţeleg ce caută postmodernitatea aici. Mai bate-mă o dată, mai omoară-mă o dată, că tot n-am să înţeleg cum se împacă postmodernitatea cu existenţa a numai 3 meşteri. În...
  • 2lacramatia asta cu reprezentarea a fost repetata de atatea ori ca a ajuns sinonima cu prostia - da, uninominalul nu este proportional. mai aveti putin si va plangeti ca scoateti mana pe geam si nu se vede...
  • 3sa dai maimutelor libertate nu-i chiar ideea cea mai buna. nu mai vin inca o data comunistii, aia adevarati cu vana in ei nu reformatii astia de azi, si sa mai faca o deratizare ca-n anii 50. in plus,...
alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!