RSS Feed

Pensionari, recîștigați-vă demnitatea!

vezi toate articolele de
24 Jan 2010 la 18:25 115 comentarii 1654 vizualizari.

Sute de pensionari români în bermude și în croazieră prin Maldive nu o să vedem prea curînd. Că ne place sau nu, asta-i realitatea. Să zicem că asta este ipoteza de la care pornim. Din diverse și numeroase motive, în România, pensioarea echivalează cu moartea. Trist este că în proporție de aproape 100% din cazuri, pensia nu le ajunge nici măcar pentru înmormîntare. După o viață de muncă, aproape toți românii trăiesc de pomană înainte ca cineva să le facă pomana.

Că cei din jurul lor îi privesc ca pe niște cadavre ambulante al căror unic scop este să mai slugărească la copii pe durata de viață care le-a mai rămas, nu-i o problemă. Mult mai dramatic este faptul că și pensionarii se autoprivesc ca pe morți-vii, de a doua zi după ce ies la pensie.

Societatea civilă cu reale șanse de implicarese bazează în principiu pe două categorii sociale. Pe tineri și pe cei recent pensionați. Tinerii nu au timp, în schimb au exuberanța tinereții. Din acest motiv pe ei poți conta atunci cînd schimbarea presupune violență.

Ai zice că bătrînii au timp și și mai important au experiența necesară. Pe ei poți conta atunci cînd schimbarea presupune perseverență și înțelepciune. Nu și în România. Așa cum am stabilit încă de la început, pensionarii români nu pot călători. De cele mai multe ori nu au bani să-și plătească biletul de tren darămite costul unei excursii. Deși nu se duc nicăieri, pensionarii sunt plecați dintre noi chiar din ziua pensionării. Moartea este destinația lor și toți se grăbesc în aceea direcție de parcă este vorba despre cozile la care au fost obișnuiți să stea de o viață și la care dacă nu se grăbesc să ajungă, nu mai prind loc.

Tristă paradigmă. S-au sacrificat o viață întreagă dînd dovadă de un curaj ce frizează nebunia. S-au agățat de viață cu disperare deși nimic din ce trăiau nu merita efortul supraviețuirii. Durerea și tristețea acumulată își spun însă cuvîntul. Nu-mi explic altfel de ce sunt atît de dispuși să renunțe la tot imediat după pensionare.

Cum ar fi însă, ca în loc să abandoneze lupta pe care au pierdut-o ca persoane active, abia ca acum să înceapă să lupte cu adevărate șanse de cîștig. Visez la asociații ale pensionarilor care să se întrunească conform legii și care să-i convoace pe circumscripții, pe cei care îi reprezintă în parlament. Să îi convoace pentru a le cere socoteală și pentru a le comunica ce așteaptă în continuare de la ei. Legea prevede, însă nimeni nu știe, că ai dreptul să ceri retragerea mandatului dacă cel ales să te reprezinte nu își îndeplinește obligațiile asumate în campania electorală sau dacă nu răspunde solicitărilor ulterioare.

Zic că vor să ne ajute. Asocierea în vederea apărării intereselor noastre este calea. Pînă acum s-au sacrificat de dragul sacrificiului. Acum o pot face cu un țel mult mai nobil decît să meargă cu entuziasm la vot odată la 4 sau 5 ani.

Dacă nu o fac din spirit civic măcar să o facă din răzbunare. Prin acțiunea lor au ocazia să le servească o lecție usturătoare celor care le-au mîncat tinerețea și le batjocoresc acum bătrînețea.

Li s-a băgat însă în cap că sunt niște boșorogi și niște victime neajutorate. Mai au oare puterea să le demonstreze că nu este adevărat?

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

Etichete: ,


115 comments
  • 1

    Ti-ai facut aparitia? E timpul sa devii presedintele unei organizatii a pensionarilor care navigheaza pe internet si sa iesi in strada pentru revendicarea unei mai buni conexiuni! Apropo, ai donat banii pe carei-ai castigat unei case de batrani? Nu stiu daca ti-am mai spus dar cred ca te-ai nascut batran. Intr-o lume in care toata lumea este care pe care tu esti Salvatorul! Bravo! Viseaza, pentru ca ai la ce.
    Asta este lumea in care traim! Sincer, mai bine te-ai fi gandit la bunastarea lui vantu ca de-acolo iti vin banutii pentru donatii! Ipocrizia e la ea acasa la irealitatea si la cativa colaboratori de la voxpublica

  • 2

    @serastto: esti sigur ca ma plateste vantu? uite cum sta treaba. sa ajungi muritor de foame si cand o sa te pregatesti sa dai coltul sa vina cineva si sa-ti dea de 1.000.000 de ori mai mult decat imi da mie vantu ca sa te salveze…amin

  • 3

    Demnitatea pensionarilor sta in cuantumul pensiilor. Dar de unde? Aceeasi demnitate pierduta este si la profesori si la medici si la muncitori. Dar asta este tara in care traim si nu am ales noi sa ne nastem aici. Asa ca nu as deplange numai soarta nedreapta a pensionarilor.
    Pe cand indemnul: pensionari iesiti in strada!?
    Oare cati pensionari vor citi articolul lui Varzariu M.?

  • 4

    Interesant punct de vedere.
    Unii dintre pensionari chiar isi imagineaza ca pot schimba lumea.
    Este impresionanta lupta dusa de domnul Cojocaru care se incapaaneaza se conteste legile privatizarii si propune o alta lege.
    Nu stiu ce sa cred despre aceasta Lege “Cojocaru”. Pare dreapta, dar nu-mi dau seama daca este fezabila.

  • 5

    @omul frumos: poate ca ne-ar prinde si noua bine o revolutie a oalelor…

  • 6

    Teoria d-lui Cojocaru se gaseste aici:

    variantacojocar../

  • 7

    @varzariu

    e corect ce spui- dar aproape imposibil , din mai multe motive;
    - salariile cele mia mici din UE si pensiile cele mai mici ( atit in termeni relativi cit si absoluti).
    - calitatea vietii precara, face ca si speranta de viata sa fie relativ mai mica decit in vestul prosper si democratic ( adica unde fiecare om conteaza!).
    - la noi generatia parintilor nostri si a bunicilor a fost exterminata prin munca fortata, razboaie si alte activitati …impuse. Oamenii virstnici sau maturi din aceasta tara au fost exploatati ca intr-un lagar( ma refer, desigur, la cei care au muncit, neavind astfel timp sa cistige bani).
    - a survenit si o “boala culturala”- li s-a indus acstor oameni ideea ce “nimeni nu are nevoie de dinsii” sau ca ” daca ai muncit o viata, a dreptul sa stai”..sau chiar ca “sunt expirati” si din cauza lor n-au loc eshtia mai mici sa se exprime plenar..Uite ca acum au loc!.
    - in media post-decembrista s-a dus o adevarata “cruciada’ impotriva persoanelor virstnice- fiind etichetate ca balast social, asistati, babe, mosi ,; la un moment dat exista chiar un clisheu la speacheritzele gureshe : “un batrin de cincizeci de ani” trecea strada cind a fost calcat de o masina ( sory! dar mie mi se pare caoamenii de 50 de ani nu sunt batrini deloc, iar in occident este complet deplasat sa faci remarci de acest gen…chiar si fata de persoane de 80 de ani!).

    - societatea romaneasca in ansamblul ei este lipsita de civism …iar oamenii sunt extrem de uzati..obositi, bolnavi si scirbiti.
    Exista un raport anormal intre munca si valoarea ei socialmente recunoscuta, precum si un sentiment de depresie si depreciere a valorii umane generat de o falsa scara de valori si de lipsa solidaritatii\coeziunii sociale…cred ca generatia manelistilor si a bagatorilor de seama care cistiga cu mult peste media europeana fara sa faca nimic…va fi mai…civica!

  • 8

    “…amin

    Mugur Vărzariu
    2010-01-24 18:52:06″

    Pai tu nu esti crestin, tu esti mozaic iar pe voi Thora va invatza ca puteti jura strimb daca e in folosul vostru sau in dauna goyimilor.

  • 9

    Uite ca iar a aparut Bibicu’ Varza cu alta panselutza :) La fel de informat si la fel de e langa subiect ca si in cazul precdentului sau “eseu” “Gata cu statul la stat”. Mai baietas, tie de cate ori trebuie sa ti se spuna ca problemele societatii romanesti sunt mai complicate decat varza poate sa priceapa ? Cum poti sa vorbesti de “pensionari” cind sunt pensionari si pensionari. Hai sa iti dau eu cateva idei: sunt ensionari cu vechime completa si ani necesari de cotizare, pensionari iesit la “anticipata”, pensionari facuti in anii 90 la varsta de 45-50 ani prin inchiderea marilor combinate si cre evident nu au cotizat, multi dintre ei nici cotizatiile luate de pe hartie nu s-au virat la fondul de pensii, sunt pensionarii de boala care sunt 900.000 si multi dintre ei au obtinut pensia fraudulos, samd. Te-ai gandit ca real termenul de pensionar nu e corect ? ci mai degraba … poate “persoana inactiva economic” (am dubii asupra formularii mele, poate ma ajuati voi) si ca atare necontribuind nu prea ar avea ce sa primeasca ? sau sunt pensionari care au acceptat sa lucreze fara carte de munca si acum plang pe chestia asta ? (cunosc cazul, si eu am lucrat ani buni la privatii pe care tu ii lauzi ca pe niste semize, dar unii nu m-au platit pe carte de munca, altii au uitat sa o faca)

    Si atunci nu poti sa-i plangi pe pensionari “la gramada”. Si inca ceva – pensiile sunt platite in societatea romaneasca. Te-ai gandit oare ca pensionarii au fost categoria cea mai putin lovita de criza ? Uite, eu am pierdut pe real 25% din venituri si nu iau in considerare inflatia, pe cand pensionarii pierd doar inflatia. Deci inca odata, nu mai posta mesaje in care bagi categorii sociale la gramada. Sau o faci pt ca asa cum iti scria cineva “ce te faci daca nu-ti place cartea si nu stii sa faci nimic ? te faci ziarist!” Pa

  • 10

    PS inca tot nu ne-ai spus, tu platesti DA sau NU CAS-ul ?

  • 11

    Mugur Varzariu, ai fost crescut si educat (vorba vine) din munca pensionarilor da azi.
    Concret ce plus-valoare produci tu in societate ?

    Ce bunuri, valori sau servicii reale si necesare produci tu pentru societate , bunuri si valori reale care sa justifice piinea pe care o maninci plus sa asigure piinea celor care au contribuit din salariul lor la cresterea si scolarizarea ta ?

    La cresterea si educatia ta au contribuit prin munca lor pensionarii de azi, tu ce produci concret azi in societate ?

    Cita paine sau cita educatie produce scrisul tau pe blog ?

    Daca azi ai consumat mincare, caldura, haine, curent, apa de 100 lei -tu prin activitatea ta, prin sudoarea fruntii sau a mintii ai produs 110 lei ? Daca nu, sa taci.

  • 12

    @Tudor bugetar: faptul ca pensionarii in romania sunt ca si morti nu are nicio legatura cu nivelul pensiilor acestoara sau cu incadrarea despre care vorbiti dumneavoastra…

    la ce logica aveti va rog sa-mi permiteti sa va consider eu pe dumneavoastra jurnalist…eu sunt ziarist exact cat sunteti dumneavoastra de logic…

  • 13

    Bibicule fii atent! Daca iti spun ca nu poti judeca 5 milioane de oameni la gramada, nu poti plange 5 milioane de oameni la gramada si te indemn sa vezi problema pe caprarii inseamna ca sunt ilogic ? baiatule … ia bea o amestecata poate te trezesti, mai niscai rugaciuni, imbraca-te in violet …

  • 14

    Haideti sa vedem cum s-a ajuns in aceasta situatie… In primul rind economia a fost facuta praf de PSD-isti. Am avut o inflatie de 10000% pe vremea PSD-ului. Coruptia a ajuns la nivel de religie din cauza PSD-ului. Care categorie sociala a votat preponderent cu PSD-ul? Pensionarii… Asa ca putem spune ca si-au facut-o cu mina lor!

  • 15

    @A gainusa: tu si cu toti ceilalti pui si alte oratanii din ograda de pe urma mea mancati cu totii…eu castig din cresterea ciupercilor ca tine…tot ce trebuie sa fac este sa le las la umbra sa se inmulteasca…deci eu pun o ciuperca ca tine…o las un pic si apar doua…vezi tu cum fac eu plus-valoare?

    nu pricepi, asa-i? pai o ciuperca negativa ca tine plus inca o ciuperca negativa…plus (+) ciuperca-i gata…

  • 16

    @Kondor: corect…s-au autodistrus…si ne-au terminat si pe noi…nu au stiut de capul lor…au sansa sa-si repare gresala…depinde de ei…

  • 17

    @pensionari
    votati cu tarie Varzariu!
    Varzariu for prezidentul pensionarilor!
    mona Pivniceru +Varzariu=LOVE
    Daca vreti caviar dimineata si la pranz morun a feu bas votati mugur!
    Daca icrele de somon Bering v-au ramas intre gingii luati o Champagne Bretagne si spalati-va pe placi!
    C est vrai,croyez mois!Haitienii stiu de ce !
    Varzariu Toussaints est le vrai chef!(de chef)

    nepotu lu tamara
    2010-01-24 19:44:56 | Raporteaza
  • 18

    @Tudor bugetar: am vaga senzatie ca faceti parte dintre cei are s-au pensionat fraudulos…asta daca certificatul ala care arata ca nu va simtiti bine nu este cumva adevarat…deci cum e?

  • 19

    @nepotu lu tamara: nepoateeeeeeee. ce dor imi era de tine…tot foame-n gat ai ramas…vezi ca am fost azi la nicolai si am luat mancare la pachet…daca te duci repede poate mai gasesti pe jos niste firimituri…

  • 20

    Sa lasam varza la murat si sa discutam serios. Se poate face ceva pt pensionari ? Parerea mea este ca nu. Nu pt actualii pensionari, poate pt cei mai tneri dintre ei. In situatia actuala a romaniei, este imposibil sa le cresti pensiile pt ca:

    1) chiar la un maxim de 45% pensie medie din salariul mediu, e putin
    2) nici asa nu le putem da 45%
    3) daca le dam mai mult (de la buget) vom crea alte dezechilibre, mai bine pensionar decat sa muncesti (vezi ce nr imens de oameni au salarii de mizerie)
    4) daca nu reusim sa reformam societatea, daca firmele private vor fi la fel de ineficiente si daca nu trecem la o impozitare drastica si corecta, nici viitorii pensionari nu vor fi mai fericiti. Atata vreme cat la privat dau cea mai mare parte a salariului la negru, (nu ma refer la multinationale) daca sunt platiti oamenii in bonuri de masa, daca o buna parte din societate este exclusa de la impozitare (manelisti, ziaristi samd) nu vom avea bani

  • 21

    @varzariu

    a/ nu ai dreptate cand spui ca “pensionarii” sunt vinovati ..pentru ca au votat pesedeu’ .
    b/ ai dreptate cand spui ca deciziile politice ale ultimilor 20 de ani au adus lucrurile aici.

    a/iata ca acum pensionarii ( ca ei voteaza, nu’asha/) au determinat o schimbare politica neasteptata si un proiect de modernizare, chiar cu pretul unei curbe de sacrificiu .

    b/ deciziile politice pesediste s.c.l. …au dus la distorsionarea grava a sistemului de asigurari ..falimentind casa nationala de pensi, deci sacrificind aprox 1\4 dintre cetatenii acestei tari.

    trebuie sa intelegeti faptul ca , indiferent de eduatie, venituri sau modul de “productie” ( public sau privat) ..vorba unuia ‘toti oamenii sunt muritori”..ceea ce face ca viata noastra sa se imparta in 3 etape :
    1. etapa de formare- maturizare-educatie- 0-18-25 de ani- cind acumulam cunostinte si abilitati pentru a putea fi cetateni productivi.
    2. etapa cind suntem cetateni productivi 18-25–65 -desfasuram activitati aducatoare de venit, facem copii, ii crestem, avem meserii , talente, abilitati, contribuim la sistemul de asigurari si la bugetul statului ( oricit de antipatic v-ar fi acesta- e singura forma de existenta civilizata).
    3- etapa cind suntem seniori ( senior citizen)- adica nu mai lucram salarizat, contribuim mai putin la buget, avem nepoti, etc. Unii dintre noi, cu pregatire intelectuala, putem fi in continuare activi social si suntem chiar necesari ( in activitatile artistice, stiintifice si educationale, ca si in mediul de afaceri.. virsta nu este un impediment, ba chiar este o calitate in plus- aducind experienta si subtilitate) – faptul ca primim pensia dupa o viata productiva si dupa un parcurs de 30-40 de ani de cotizare la sistemul de asigurari este normal ..faptul ca aceasta este ridicol de mica, penibila, umilitoare, tine de gradul de eficienta si productivitate al generatiei mai tinere..

    la noi, e dezastru- eficienta economica e la pamint, se dau scutiri de la plata cas-ului..se discrediteaza principiul solidaritatii si continuumul generatiilor.

    vorba aceea ‘ ca la noi, la nimeni!”..seniorii din toate tarile europene sunt tratati cu respect de catre generatiile urmatore si nimeni nu rupe acest lant normal al solidaritatii …o societate civilizata se comporta civilizat si moral…

    si apoi nu puteti spune ca suntem o tara saraca , in imposibilitate de a-si plati datoriile ..suntem doar o tara in care shmenarii au pus stapu=inire pe economie si au privatizat-o in interes propriu si in dauna comunitatii..

    dar asta o sa va coste pe vds. la batrinete.. ca astia, pensionarii..au terminat-o !

  • 22

    Ba, mucosule, ia nu mai da tu lectii de moralitate celor cu mult mai in varsta decat tine. Vezi-ti de viata ta. Nu orice iti bazneste prin cap mai si trebuie scris. Mesianism de doua parale. Altceva mai intersant n-ai gasit sa scrii? Cu ce autoritate morala iti permiti tu sa dai sfaturi unei intregi generatii, nu una mai in varsta, ba chiar propriei tale generatii. Ce ai facut pana acum incat sa-ti permiti the high moral ground? Listeaza te rog: punctul 1: am facut asta; punctul 2: am facut astalalta. Hai, s-auzim, daca nu, da-te in moas’ta pe gheata.

  • 23

    @ Didina. Sunt de acord in mare parte cu tine dar … dar uiti o chestie esentiala. mai rau decat psd-ul, a facut varujan & tariceanu cu marirea aberanta a pensiilor STIIND ca nu este sustenabila. atunci, acolo, s-a rupt firul de tot si asa s-a ajuns la un asemenea dezechilibru al bugetului d pensii

  • 24

    @nepotu lu tamara,@Tudor bugetar,@omul frumos :
    Iata ca sunt si pensionari care citesc ce scrie Mugur,si sunt in totalitate de acord cu el.Si ar mai fi inca multe de adaugat.Nu pot vorbi despre altii,insa stiu ce am facut eu:am produs plusvaloare,am facut si productie,si cercetare,si invatamant.Si nu oricum.Si am lucrat 30 de ani in grupa zero si unu de munca.Si tot ce am facut,am facut cu pasiune.Iar la 50 de ani,ca in orice tara civilizata din lume,nu cu derogari,nu de boala,nu cu pile,m-am pensionat.Din cauza grupei de munca.
    Si nu am stat sa imi plang de mila,nici nu am considerat ca trebuie sa stau cu mana intinsa la voi,cei tineri.Am dat in fiecare an examene,m-am instruit,si mi-am demonstrat ca stiu sa fac bine si vanzari si consultanta.Adica,am fost si consultant financiar si auditor de calitate inca 6 ani.Si nu unul slab.Am prins tot ce se putea in materie de bonusuri ,excursii in lumi de vis.Am concurat si am lucrat cu tineri de varsta copiilor mei.E putin lucru?
    Si consider si acum ca actuala situatie este benefica.Stiti pentru cine?Pentru cei care au ceva in cap,care au initiativa si curaj.Cei mai buni oameni de afaceri,cu firme solide,sanatoase au ca initiatori disponibilizatii anilor 90.Nu cei lenesi,care stau si se plang,ci cei care siu ca au cap si stiu si ce sa faca cu el.Haideti sa nu ne plangem de mila;majoritatea vostra sunt fara complexul comunismului,cu automatismele si spaimele lui.Cine va opreste pe voi?
    Pe noi,pensionarii ne opreste teama de a ne uita in urma cu care am trait;ne e teama sa deschidem gura,sa ne cerem drepturile;contam numai la vot.Atunci isi aduc aminte de noi.
    Si nu am auzit niciodata nici un tanar indignandu-se de atitudinea celor care vorbesc de parintii si bunicii lor;le convin bonele gratis ,insa se simt deranjati in mijloacele de transport cand bunicii ,umili,dupa o zi de pazit nepotii se intorc in viata lor terna;poate au un venit asigurat;insa imaginati-va nici jumatate dintr-un salariu mediocru din care trebuie sa-si plateasca medicii si medicamentele;
    Da,ar trebui sa ii tragem de barbile pe care le afiseaza pe ecrane,sa le treaca ranjetul atotstiutor si suficient. Poate o vom face.Poate ii vom intreba pe cei platiti de stat de ce copiii si nepotii nostri sunt analfabeti dupa ce termina liceul,de ce un medic si un asistent te trateaza de parca tu ai fi in slujba lui,iar functionarul de la ghiseu iti tranteste hartia in nas,te amana doar ca esti prost imbracat?Ca sunt incompetenti si rauvoitori?
    Mai lasati-ma cu talentele astea:ne da afara,facem greva,nu incasam darile,nu va tratam,nu va dam nici certificatul de deces,nu va judecam,da vrem salarii,mari si grase,vrem scaunele noastre moi.
    Si,hai sa-i injuram pe cei care ridica presul,ca miroase gunoiul,nu?

  • 25

    @nea Varzariule
    stii ca intre cunoscuti sunt supranumit nepotu lu Mafoame?
    Unele denumiri le iau de pe internet ,altele din St.Barth.(ma dau mare)
    Eu voi postari cu scandal,cu Udrea cu ceva,ca asta cu pensionarii miroase a ipocrizie(cam ca rugaciunea cu haitienii,cu alea etc…)
    PS.-la faza cu bugetarii ai fost smecher,sincer!

    nepotu lu tamara
    2010-01-24 20:31:27 | Raporteaza
  • 26

    @calin: pentru cine vrea sa stie,ar trebui sa invete sa caute pe net.Pune mana si gaseste singur.

  • 27

    @calin: sa iti spun ce fuck you? punctul 1: te-am fuckut pe tine; punctul 2: te-am mai fuckut încă o dată; punctul 3: te fuck si a treia oara ca sa fie cu noroc..

    si ca sa intelegi cat de tare sunt te-am fuckut pe gheata…

  • 28

    De ce nu mergi tu la herculane sau la calimanesti sau pe litoral sa vezi cati pensionari sunt acolo. Cum adica moartea e destinatia lor dupa pensionare?? Dar a ta care e???

  • 29

    @Tudor bugetar:

    bine, taricelu a distrus tot ce mia lasasera ailaltii..dupa ce a marit pensiile…a micsorat si contributiile la cas- adica a falimentat cu buna stiinta fondul de pensii ..

    cred ca tipul ar trebui sa dea explicatii.

    cu alte cuvinte- intr-o tara care si-a exporta 1\3 din forta de munca 9 deci a redus cu 1\3 incasarile la fondurile de asigurari0…cum sa reduci contribu=tiile angajatorilor..??

    angajatorii au oricum facilitati peste media europeana..

    toata politica fiscala si economica a fost vicioasa, nu a tinut seama de realitati..au fost falimentate comunitati intregi ..prin privatizari frauduloase si fara a avea un “plan B”..au fost incurajate pensionarile anticipate… chiar si acum se ezita in a mari virsta de pensionare la 65 barbati si femei – reglementare europeana….

  • 30

    @ela
    si ce vrei sa-ti fac,sa te iau de nevasta?
    Am tot respectul pentru varsta a treia,da la faza cu votul ,lasa-ma in tristetea mea!
    Tu si cu pensionarii tai l-ati tinut pe Iliescu la putere 10 ani, si tot tu si cu batranii tai m-ati condamnat la pierderea sperantei!
    Din cauza ta au plecat mii de tineri in lume dupa 1990,si acum vii si-mi spui ca ti-ai facut datoria fata de patrie.Dar fata de mine ti-ai facut-o?

    nepotu lu tamara
    2010-01-24 20:40:31 | Raporteaza
  • 31

    vai! iar am ajuns la injuraturi !

    io ma car!

  • 32

    @marcel: sa traiesti ultimii si poate cei mai linistiti ani din viata asteptand pomana de la copii si tragand sa mori este un vis care ma rog sa ti se indeplineasca…

  • 33

    Mulţumesc unui ziarist care a sesizat o disfuncţie esenţială a societăţii româneşti actuale.

    Comentariile însă mă surprind prin cinismul lor.
    Să exprimi sadic că pensionarii sunt inutili şi că nu se poate face nimic pentru ei este semnalul degradării societăţii până la limita extremă.
    Ca pensionar care a muncit de la 14 până la 66 ani consider ca am plătit mult mai mult de cât primesc în puţinii ani de viaţă ce mi-au mai rămas.
    Cred ca dacă prin realizarea unor forme de asociere a pensionarilor s-ar rezolva unele probleme sociale printre beneficiarii realizărilor s-ar număra foarte mulţi tineri.
    Din cîte ştiu pensionarii sunt mai preocupaţi de soarta şi bunăstarea tineretului să prevaleze asupra bunăstării proprii.
    Mulţumesc pentru preocupare şi sfaturi.

  • 34

    Nu, nu-i adevarat. Autoritatea se impune de catre istoria autorului; nu e treaba cititorilor sa ii justifice existenta. Asta e aventura scriitorului. El trebuie sa faca in asa fel incat sa ajunga lumea sa spuna despre el: Magister dixit! Lumea are treaba, n-are timp sa-i construiasca lui credibilitatea.

    Cu atat mai mult pentru care n-a publicat nimic de consecinta notabila, care scrie pe un server, ca i-a dat voie unu. A aprobat un editor textul asta? Nu. E ca si cum ar scrie Ghita Popa pentru sertar, dar de dus se duce pe pagina.

    Daca scrii 100 de texte interesante, bun, poate iti faci un nume. Daca te cheama Mircea Cartarescu, poftim, poti sa scrii si despre lucruri la care nu te pricepi cu adevarat. E maestru, Magister dixit. Daca scrie Nicolae Manolescu pe o pagina de internet, in regula. Magister dixit!

    Dar daca esti nimeni, cvasi-nimeni, pune mana si urca muntele si de-acolo, din varf, asterne peste lume o panza de pace, serenitate si indemn moral, nu de la baza lui. Ok?

  • 35

    @ ela: spui ca ai 30 ani grupa 1 si 0 si asa ai iesit la pensie. Sunteti unul dintre cazurile corecte dar care nu detin majoritatea in cele 5,5 milioane de pensionari, asa ca va rog nu va erijati in lider, incearca multi au nevoie si de altceva decat simple declaratii. Spuneti ca aveti experienta vietii ca ati facut invatamant cercetare productie si si afaceri la pensie. Dar mai spuneti ca sunteti total de acord cu Varza – aici deja apar nedumeriri. Imi spuneti dvs ca intalniti zi de zi pensionari fraudulos pensionati ? Imi spuneti ca gresesc cand afirm ca problema pensionarilor nu poate fi tratata global, la un loc pensionarii de lux, cu cei cu vechime completa cu cei pensionati pe baza adeverintelor false ? In acest caz domnule, ori nu aveti coloana ori aveti probleme oculare. Inca ceva. Sunteti dintre cei suparati pe functionarii care “va trantesc hartii”. Alta inconsecventa. Adica nu sunt fff multi pensionari dintre functionari ? adica odata pensionati devin feti frumosi si cosanzene , se uita ca or fi trantit hartii in nasul cuiva ? vezi domnule … de aia trebuie luate toate e indelete si categorii nu generalizat. In rest .. o seara placuta.

  • 36

    Pensionar. Conform legii pensiilor, pensionarul este acea persoana care trebuie sa indeplineasca cumulativ 2 reguli; are VARSTA minim “x” ani si are STAGIU DE COTIZARE “y” ani. Acum, tot la pensii si sunt platiti (ca pensionari) si cei care s-au pensionat medical, anticipat, asistati sociali, urmasi, etc. DE aici, iata o intreaga categorie sociala cu diverse si deferite situatii, cazuri. Articolul este bun, putin utopic(nu stiu cine l-ar lua in seama). Ma intreb, de ce sunt comentarii politicianiste(unii) sau suspecte de….tu esti din aceia care ai “fentat” si vezi doamne nu esti cumva interesat sa nu fii de acord. Cei care nu se regasesc in acest articol, ar fi mai bine sa nu-si spuna parerea. Articolul este bun pentru cei care se regasesc in ideea ce se desprinde(umana, cu aplecare spre aceasta categorie sociala care, EXISTA)

  • 37

    nu cred ca pensionarilor le revine jobul sa se revolte impotriva unui sistem ucigas zis Romania, ci maidegraba tinerilor care ar trebui sa aibe si energie si minte sa nu fie maideparte dusi de nas de un stat jecmenitor la care cotizeaza zilnic din salariile lor

    sa ceri pensionarilor sa faca ceva pentru ca tinerii nu sunt in stare sa se revolte este absurd mai ales dupa ce au muncit pe promisiunile pensiei fara griji si au platit lunar o gramada de bani intr-un sac fara fund al romaniei

    in tara asta dupa ce am platit sute de mii de euro pe an impozite si taxe prin firma mea mica ma pune in situatia absolut idioata si jenanta sa ascund cu rusine fata de tatal meu ca eu vreau sa cumpar un utilaj care este esential pt firma mea si care valoreaza 50 mii de euro ezact cat ar fi pensia tatalui meu pana la moarte daca speranta lui de viata este buna

    toate acestea in conditiile in care tatal meu a construit o fabrica de la zero pe vremea lui ceausescu de care comunistii si-au batut joc si dupa revolutie securistii au falimentat-o si dupa aia au cumparat-o si acum sunt bine mersi

    rusine romania

  • 38

    @bencze miklos: nenorocita tara indeed…eu cred insa ca pensionarii mai au inca un cuvant greu de spus…si nu ma refer la vot…

  • 39

    @vrazariu: te-am auzit spunad ca esti credincios. Un credincioas poate sa doreasca cuiva asta:

    @marcel: sa traiesti ultimii si poate cei mai linistiti ani din viata asteptand pomana de la copii si tragand sa mori este un vis care ma rog sa ti se indeplineasca…

    ??????????????

  • 40

    @nepotu lu tamara: nu stiu care dintre noi l-a votat ;poate nu stii ce s-a scandat cand a fost Mtterand aici,in anii 90?
    De varta a 3-a,poate e mama dvs,eu abiaamintrat in clasa a doua.
    Despre cererea dvs,sunt onorata,insa locul este deja ocupat;am gasit pe cineva demn de respect.

  • 41

    @marcel: pai daca ma intrebati care este destinatia mea…se pare ca sunteti de acord cu drama pensionarilor in romania…eu nu fac decat sa va sustin ca sa aveti aceeasi soarta…din compasiune pentru dumneavoastra…

  • 42

    @ela
    eu nu sunt gero!
    Urmareste sociologic votantii lui Iliescu si vei vedea ca te numeri printre ei asa ca lasa-ma cu Mitterand,Chirac,Napoleon,Danton,robespierre et les autres fuckin french frittes!

    nepotu lu tamara
    2010-01-24 21:05:22 | Raporteaza
  • 43

    @nepotu lu tamara: nepoate…ce faci nepoate? te legi de doamne? revino cu picioarele pe pamant…tu pe mine trebuie sa ma injuri…nu devia…

  • 44

    @Mugur Vărzariu: Scuna-mi revolta dar nu cred ca pensionarii mai au de unde sa puna de o cotizatie pt vre-un ONG care sa le apere democratic drepturile pt ca si daca ar reusi nici un trust media nu i-ar baga in seama

  • 45

    @Tudor bugetar: nu ma erijez in lider;liderul este sau nu.Ala erijatu sau numit,este sef.
    Despre coloana mea,mi-o tratez,nu am probleme oculare si ma deranjeaza foarte tare pensiile de lux.i mai tare,ca aia ,se mai si angajeaza tot la stat ,pe aceleasi posturi,in loc sa isi faca vreo privata,ca relatii au.De aia cu adeverintele false nu stiu, stiu ca sunt cam multi pensionati de boala.Insa,daca stiti,s-a lucrat 7 zile din 7,in frig,cu hrana pe cartela,si nu ma mir ca multi sunt rebegiti.
    Da mai stiu ca unii sunt acum fortati sa ceara pensionarea anticipata, ceea ce este ilegal,si nici nu le da dreptul sa mai lucreze cava dupa pensionare.Asta ca sa se pastreze posturile si sa usureze bugetul de pensii.

  • 46

    Cred ca imi pierd timpul degeaba aici.

    Calatorie rapida si placuta!!!!

  • 47

    @marcel: mergi cu Domnul…si nu te mai intoarce…te rugam…multumim anticipat…

  • 48

    @bencze miklos: pai nu asta este solutia – ONG…ei singurei…nu costa nimic…doar timp…si cum in maldive nu ajung asa usor se pare ca timp au…

  • 49

    @ ela: Pe cuvantul dvs ca nu stiti de pensionari pe caz de boala prin frauda ? In loc sa fiti corect(a) induceti dubiul in discutie si spuneti ca s-or fi rebegit de munca. Vedeti, asta-i problama (sau una din ele) a societatii romanesti: recunoasterea, asumarea.

    Astept parerea dvs. transanta in care sa-mi spuneti daca vi se pare corecta cresterea pensiei astfel incat sa depaseasca salariile muncitorilor de acum.

    Si inca astept sa aflu de la Ghiveci daca plateste sau nu 39% din venitul brut ca noi toti.

  • 50

    @nepotu lu tamara:
    Cred ca ati facut aia 7ani la ff sau la Spiru Haret.Glisati intre cele doua limbi straine.Se vede ca sunteti cult.
    Stiu ca ati vrut sa ma menajati,insa le stiu pe amandoua,asa ca…incearca alta.
    Poare araba,sau greaca.
    Cand a venit Mitterand,i s-a spus ca “est l’ami de l’assasin”! Vedeti ca nu stiati?
    Pensionarii de la mine din oras vad rosu in fata ochilor cand aud de comunisti,asa ca,pe ai lui Iliescu,cauta-i la tine in regat.

  • 51

    @Tudor bugetar: tudorica nene…hai sa o luam sistematic ca imi esti simpatic…na ca o dau si-n rime de dragul tau…

    1. chestia cu asumarea – sunt de acord cu tine…asta este cea mai grava problema in romania de azi
    2. tot ii dai in sus si-n jos cu pensionarii pe caz de boala prin frauda…tudorica nene, cu ce sunt ei diferiti, in contesxtul articolului, fata de cei pensionati pe bune? eu vorbesc despre un sistem care i-a distrus pe oameni si dupa ce le-a mancat tineretea acum le batjocoreste si batranetea…
    3. venituri in calitate de ziarist (drepturi de autor) = zero…daca vrei tu platesc oricand 39% din zero…daca vrei ti-i dau chiar tie…unde sa-i trimit?

  • 52

    @Tudor bugetar: daca as recunoaste,m-as face vinovata de tainuire. Am auzit,insa nu cunosc personal.Pe bune.
    Ca am o pensie de 1100,mi se pare putin,si ,daca muncitorul dvs isi foloseste numai bratele,nu e treaba mea.Daca si-ar folosi si capul,nu ar accepta sa lucreze o astfel de munca.
    Insa noua nu ni s-au adaugat si grupele de munca,desi am platit impozit pe ele.Ca s-a renuntat la indexarea cu inflatia,vi se pare corect? Mie nu.
    Depinde de dvs daca va puteti permite sa mai contribuiti la nevoile parintilor.Eu nu doresc sa le cer aspirine copiilor mei.Si as mai citi si o carte.
    Cred ca problema e pusa gresit.Daca colectarea darilor catre stat s-ar face corect,si,daca in loc sa ne intereseze capra vecinului,am vedea unde se scurg banii,daca aparatcikul si-ar vedea de atributiuni,poate am duce-o cu totii mai bine.Pana atunci,noi ne certam,ei isi freaca mainile.Qui prodest?

  • 53

    @ela: exact…ei ne fac in timp ce noi ne facem intre noi…

  • 54

    Un articol excelent ce va avea cu siguranta impactul necesar trezirii finale in randul pensionarilor.
    Ca sa nu fiti acuzat ca ati instigat la revoltele ce vor urma vreau sa va asigur ca deja “marea in varsta” incepe sa se miste inainte de a deveni “marea moarta”, victima a celei mai criminale guvernari post 1944 :mrgreen:

  • 55

    @Radu Humor: ;-)

  • 56

    @ varzariu ; bade mugurel, ma enervezi ca-mi vine sa-ti cu chilotii lui Udrea in cap!
    Nu vorbim de autostrazi, nu vorbim de salvarea mediului privat de unde colecteaza bani, dar acum se moare de foame, nu vorbim copii lasati de izbeliste de cei care au fost nevoiti sa plece in Italia…Nuu, noi vorbim, noi nu gandim! Stii ca ungurii au micsorat pensiile?
    Asa ca…”Az isten boszommegy”!

  • 57

    @Mircea: foarte tare…poarta chiloti? nu credeam…deci despre ce doriti sa vorbim?

  • 58

    @Ela
    aici ai nimerit-o,am facut liceul la Spiru Haret,pe cavant.
    Scuza-ma ca am fost mitocan,dar am uneori o sila pe tara asta si pe cei care o locuiesc,inclusiv pe mine.
    sa fiu inteles ,nu pe natura asta mirifica ci pe jegosii aia care-si sufla nasul cu degetele,pe toti cretinii care au umplut raurile si apele in generat cu peturi si carpe si in particular pe votantii lui Geoana si Vanghelie.
    @nea Varzariule
    nu te-am injurat niciodata,stii bine,nici macar pe bufonul tau erikson.
    De suparare mai ca as dona unui azil doua lazi de Dimple si trei de Absinthe provencal,ca sa mai uite de reumatisme.

    nepotu lu tamara
    2010-01-24 21:53:37 | Raporteaza
  • 59

    Din pacate pensionarii l-au votat in draci pe Basescu ca-i scapa de comunisti, de parca asta era problema lor si nu “doamna cu coasa”.
    Acum , cu ultimele puteri, vor iesi sa ceara socoteala celor care i-au amagit atat de smechereste.
    Si cred ca nu se vor alege doar cu o oarecare “socoteala” ca pana acum !

  • 60

    @Radu Humor
    shoot yourself cu doua Olmeca(daca nu, ai iti da nea Mugur)

    nepotu lu tamara
    2010-01-24 21:56:47 | Raporteaza
  • 61

    @Radu Humor
    ceva imi spune ca esti tipul de votant Geoana,adica un pic cam prostut.
    Este adevarat ca ai vizitat in dese randuri blogul lui Ciutacu si l-ai laudat,prostanacule?
    Poate il pun pe nea MUgur sa te incaiere ,ai grija si oricum Patapievici este fata de tine cam ca Varzariu fata de Erikson….

    nepotu lu tamara
    2010-01-24 22:03:53 | Raporteaza
  • 62

    @nepotu lu tamara:
    as putea sa spun:”ehei,pe vremea mea era altfel…” insa ma doare ca tara asta a ajuns unde suntem. Materia cenusie se scurge in torent peste granita,la fel forta de munca tanara si calificata.
    Nu e treaba pensionarilor sa schimbe mentalitatile,nu? Insa vad tot mai multi oameni in varsta deschisi la minte si tot mai multi tineri care ,pe langa violenta in limbaj,nu vor nimic.Refuza sa gandeasca,sa vrea sa faca ceva,sa aibe initiative,sa faca ceva pentru ei.
    Si toti cei care acum lucreaza-sau se fac ca lucreaza la stat,ar avea multe de facut.Numai sa vrea.De putut,se poate. Si numai daca ma gandesc cate afaceri mici, private se pot deschide cu un capital mic si stiinta multa.Cate reforme ar merge mai repede prin societatea civila!

  • 63

    Majoritatea amărâţilor sunt părinţi sau bunici, oameni fără statut, cu frica de Dumnezeu, dar fără iubire, uitaţi de lume, dar cu un trecut în spate, de invidiat, incomozi, dar cu suflet ales şi generos… O altă generaţie pe care nu vrem să o recunoaştem, un conflict între seniori şi juniori, pentru că unii nu acceptă nimic de la ceilalţi şi alţii nu ştiu să preţuiască, să respecte o idee, un sfat…
    Trăiesc într-o lume civilizată unde părinţii şi bunicii au un statut foarte clar şi de invidiat. Pe aceştia i-am întâlnit prin parcuri cu nepoţii, în excursii, la petreceri organizate, conducând maşini şi ce m-a impresionat cel mai mult la ei a fost ţinuta vestimentara de invidiat şi chipurile mereu vesele şi optimiste.
    Şi iar mă întorc la umilinţă şi la sfidare şi nu îmi revin… Cred că bunicii sau părinţii nu aşteaptă mila cuiva… Ei vor ceea ce li se cuvine după munca de o viaţă… Un altfel de tratament, un altfel de trai…
    Dar cine? Cine să îi asculte şi să-i aşeze acolo unde le este locul, lângă sufletul şi inimile noastre, lângă acea icoană la care ne rugăm din cele mai fragede vârste şi să le sărutăm mâna în pragul marilor sărbători şi în fiecare zi…

  • 64

    @nepotu lu tamara: cred ca am putea fi prieteni… ;-) insa tu de foame nu mai vezi in fata ochilor…

    nepoate – dupa tine, pentru ca gates nu a mancat salam cu soia nu are voie sa faca fapte bune…adica fapte bune/ umanitare trebuie sa faca doar sarantocii…

  • 65

    “Când ne aflăm în faţa marilor comori, nu le vedem niciodată şi nu pentru că nu credem în ele, dar le căutăm prea departe, fără să ştim că ele sunt atât de aproape de noi.” Alchimistul de Paolo Coelho

  • 66

    @egilcescu: noi nu le mai dam dragostea noastra…un fel de cireasa de pe tortul suferintei lor…

    in strainatate pensionarii au un statut de invidiat…daca un mitocan precum calin arunca o hartie pe strada este imediat apostrofat de un pensionar si culmea omul isi indreapta gresala…in romania, acelasi calin il ia la bataie pe pensionar pentru ca a indraznit sa-i bata obrazul…

    foarte frumos ati comentat…multumesc

  • 67

    @nepotu lu tamara: nepoate te supara ala? vrei sa-i dau si lui un ‘osso-n buccio’? da sa nu te superi ca ti-l iau tie de la gura…

  • 68

    @nea Varzariule
    daca alde Gates si altii ca el haleau salam cu soia cu mine in RSR,la ora asta nu ne mai ciondaneam in spatiul virtual.
    mai bine ca si-a halit burgerking-ul si si-a baut cafeaua la starbucks la el acasa,ca sa am si eu un windows de furaciune.
    Da-mi exemple de samariteni mioritici nu de mecena americani ca mai citim si noi washington Post sau the Herald Tribune.
    Nu-mi spune de fundatia Voiculescu sau Patriciu ca ma ia cu spume de Champagne Brut 1963.

    nepotu lu tamara
    2010-01-24 22:24:44 | Raporteaza
  • 69

    mai baiatule, de ce nu inveti ceva din managementul financiar si economic al unei tari. De aproape 150 ani, in sistemul public de pensii, salariatii de azi platesc prin contributii, pensiile pensionarilor de azi. La cele private, fiecare se plateste pe sine.
    Pensiile cresc odata cu nr. de salariati si cu pastrarea cu stiinta a structurii demografice a tarii. Poti iesi in strada sau pe stadioane. Treaba asta nu produce bani in plus. Rar cineva scrie atat de multe prostii cu atata osardie.

  • 70

    @nea Varzariule
    nu ma supar,din partea mea poti sa-i dai si,,osso-n bocca”si suturi in cullo.

    nepotu lu tamara
    2010-01-24 22:28:00 | Raporteaza
  • 71

    @ion: ioane tu esti ala pe care a cazut blestemul pamantului…nu-i de mirare…

  • 72

    @nepotu lu tamara: o sa iti dau nepoate…toate la timpul lor…lasa-mi un contact pe mess…

    mafoame am zis mess nu masa…fac precizarea ca te stiu cu foamea-n gat…

  • 73

    un pensionar ma roaga sa iti transmit ceva:
    Se zice ca guvernoiu a mai dat un decret pentru a avea bani pt salariile bugetarilor:
    Articol unic: toti pensionarii sunt obligati sa traverseze numai pe rosu !
    Asa ca,domnilor,v-ati luat de-o grija.

  • 74

    Procesul de exterminare in masa a pensionarilor a fost recunoscut deschis de Vladescu. Nu e un act reflex, e o filozofie de infometare a unor oameni in ultimii ani din viata, dupa ce au avut o viata chinuita, cei mai multi din ei.
    Sa ridici varsta de pensionare la 65 de ani, cand speranta de viata e pe la 70, nu ofera prea multe sperante si nici vreun argument solid pentru a mai cotiza la vreun fond de pensii fie el si de stat. Mai bine pui luna de luna niste bani la banca si ce se aduna, aia e… decat sa traiesti cu speranta ca astia, care traiesc din deficit in deficit vor avea grija de tine, ca om, sa ai o batranete demna.

    Faptul ca ne-am imprumutat la FMI pentru salarii si pensii (bani de mancare) dovedeste clar ca economia romaneasca nu produce nimic si ca scurta crestere economica care a fost a fost cauzata de capitaluri straine, in mare parte speculative.
    Una e sa nu ai bani de autostrazi si sa te milogesti la FMI si alta e sa mori de foame si sa te milogesti la aceeasi institutie. Pretentia de demnitate in acest caz este desueta.
    Suntem prea rupti in cur pentru a ne permite sa avem demnitate.

  • 75

    @ela: super tare…super tare…ma bucur enorm la comentariile dumneavoastra…o sa vedeti ca si nepotu o sa se dea pe brazda…el este doar fomist nu si prost…

  • 76

    @Cris: nu exista nicio justificare pentru a renunta la demnitate…sunt de acord cu dumneavoastra…nu si cu ultima propozitie…

  • 77

    @ mugur (ca acum suntem parteneri de destin)
    Nu ti-am gasit decat adresa de pe Strada Mexic. Prefer totusi adresa de acasa, acum daca tot suntem in familie, intr-o familie mai largita, asa.

  • 78

    Există ceva ce se numește ajutor de înmormântare. Nu îl primesc doar pensionarii ci și cei tineri… banii de înmormântare nu ajung nici măcar pentru cei tineri.

  • 79

    Isi spune fiecare parerea.
    Poate nu are pensionari in familie.Si eu,in 90,de neputinta,spuneam ca,dupa 60 de ani ar trebui sa se retraga dreptul la vot:ce sa mai decida,de ei are grija statul ,copiii lor stiu ce vor,si daca nu au spus ce au avut de spus,acuma e tarziu,au viitorul in spate,nu in fata.
    Da ce ne facem ca taica statul a decis sa termine cu ei? Bani de medicamente,nu;de mancare,lemne,nu;de concediu,nu mai vorbim.
    Oare la anul incearca cu cianura? sau le mai trebuie votul si peste 3 ani?

  • 80

    “Li s-a băgat însă în cap că sunt niște boșorogi și niște victime neajutorate. Mai au oare puterea să le demonstreze că nu este adevărat?”.

    Da, mai au unii dintre ei, dar sunt ascultati? Au facut sau fac guvernele de pana acum necesarele reparatii in sensul conferirii drepturilor necesare categoriilor de pensionari care au muncit pana in ultima zi a vietii lor active (desi eu mai am ceva pana la pensie, ii inteleg foarte bine supararea “elei”)? Va face viitoarea lege a pensiilor echilibrarea+ierarhizarea cea justa?
    Nu stiu de ce, dar am mari indoieli, fiindca, asa cum au mers lucrurile pana acum, in modul cel mai superficial cu putinta, nu cred ca e loc de mai bine.
    Nu am avut timp sa citesc toate comentariile la acest articol, am citit “pe sarite”. Cu Tudor sunt de acord ca problema asta e foarte complicata, desi lucrurile n-ar fi trebuit sa stea deloc asa. Cat ai contribuit si pe ce perioada, asta trebuie sa-ti determine cuantumul pensiei. Cu actele pe masa. Iar in ceea ce priveste eventualii pensionari pe motive inventate de boala, da, aici e discutabil.

    De fapt, dupa ce am citit articolul, mi-am adus aminte de o situatie incredibila, care cred ca merita spusa, fiindca se incadreaza in tema. Si, poate, comentata de cei care vor mai poposi pe aici.

    Prin 2007 sau 2006 (nu-mi aduc aminte exact, nici nu mai am timp sa caut sau sa intreb), doua profesoare pensionare, de mare reputatie, sunt chemate sa primeasca diplome de excelenta pentru intreaga lor activitate. Una dintre ele, presedinte al unei filiale a Societatii de Stiinte Matematice din Romania (autoare de carti, manuale, formatoare de generatii de absolventi de succes, de olimpici, aflata in colectivul redactional al Gazetei de Matematica- unii dintre voi poate i-ati “incercat” problemele), cealalta reputata profesoara de chimie (la fel, presedinte sau vice al unei filiale a Societatii de fizica-chimie, autoare de culegeri etc etc). Pe langa diploma, fiecare a primit cate un premiu de “invidiat”: prima- vreo 20 de lei, cealalta- tineti-va bine!- 1 leu! Si nu vorbim aici despre orice, ci despre diploma de excelenta pentru intreaga activitate. Mizeria asta a fost posibila din cauza unei prevederi pe care nimeni nu s-a obosit sa o actualizeze, desi peste tot se proclama ca se doreste performanta si ca aceasta va fi stimulata si recompensata. Si care anume prevedere (redau cu aproximatie, din memorie) spune ceva de genul ca se acorda aceasta recunoastere prin diploma de excelenta pentru intreaga activitate intr-un cuantum de 20% din suma salariilor de baza din ultimul an de activitate…Daca s-a schimbat ceva, rog corectati-ma, dar eu nu cred. Un bun amic mi-a povestit intamplarea la vremea respectiva, cu tot dezgustul aferent vizavi de ceea ce se intampla. Din respect pentru renumele acelor doamne, pentru ceea ce au realizat de-a lungul unei intregi cariere, nu vreau sa le dau numele aici, desi, daca le-as da, cu siguranta le-ati recunoaste. Si poate v-ati intreba cum este posibil asa ceva.
    Deci: altfel spus, daca facem niste simple socoteli aritmetice, putem afla care era pensia la momentul respectiv al reputatelor profesoare si, eventual, cu ce suma amarata o fi crescut intre timp.
    Cred ca daca dansele ar fi intrat aici, pe vox, si ar fi incercat sa posteze un comentariu, izbindu-se de un captcha cu propozitia “Noi vrem respect”…s-ar fi lasat pagubase.
    E mult prea mult. E mult prea nedrept.

  • 81

    @Ramona V.: trist dar adevarat…

  • 82

    @nea Mugure
    saru-mana pentru vorbele alea bune,da eu sunt si putin prostut nu numai fomist.
    Totul a inceput cand am citit ce mancai alde matale la Nobu si la alte scule de cantine.
    La mine in cartier,la Cateaua lesinata,orice ai zice nu se face decat ciorba de burta cu gust de mop si ceafa de porc ?!?!(cu gust de prietenu omului)
    Cand le-am zis ca ce mancai matale in St.Barth,m-au dat ospatarii afara pe usa din dos.
    Nici pana azi nu stiu de ce,ca nici macar nu am votat cu Geoana.

    nepotu lu tamara
    2010-01-24 22:59:19 | Raporteaza
  • 83

    “Suntem prea rupti in cur pentru a ne permite sa avem demnitate.
    Cris
    2010-01-24 22:37:49″

    Si totusi inclusiv in anii astia de criza multinationalele si bancile straine pleaca anual cu miliarde de euro profit din Romania. Din camata si bisnitza.

    Deci de muncit si de produs producem atita vreme cit strainii pleaca de la noi cu profituri pe care niciodata nu le-au putut face in nici una dintre tzarile vestice.

    Nici o banca si nici o multinationala nu a avut vreodata , dar absolut niciodata , in occident, rata de profit pe care au facut-o in Romania asta “rupta in cur”.

    Se pare ca muncim pentru camatari si bisnitzari , asta-i tot. De ce o facem ? Ca asta-i legea, de-aia. Ne putem opune ? Nu. Incepind din decembrie ‘89 si pina in prezent am avut si avem mainile legate. Daca aveti reclamatii sunati la Tel Aviv, la Moscova si la Washington. Sau la o filiala mai apropiata pe nume Bruxelles.

  • 84

    Bine, dar de urecheat tot te urechez.

  • 85

    erata (graba, bat-o vina): “…pensia reputatelor profesoare la momentul respectiv…”

  • 86

    Varzariu : Nu crezi ca mai intai trebuie adoptata noua lege a pensiilor ? Ca sa fie taiate pensiile castigate pe nedrept? Nu ar trebui facuta si o recalculare a tuturor pensiilor dupa principiul contributivitatii?

    Mai este de remarcat ca PSD-ul, care a atacat mereu guvernele de dreapta cu tema pensionarilor cu pensii mici , este partidul in electoratul , membrii si simpatizantii caruia se gasesc ci mai multi pensionari de lux.
    Iar din cauza atator pensi de lux enormme nu mai sunt fonduri pentru a da pensii onorabile celor care au muncit cinstit.

  • 87

    @nepotu lu tamara: nici eu…bai nepoate…te intreb inca o data…mananc cumva din banii tai? asa te-a crescut matusa? putea si ea sa-ti ia un tablou si sa-ti dea un picut de educatie…erai mai castigat…

    nu am scris articolul pentru fomisti ca tine…crede-ma nu toti romanii sunt muritori de foame ca tine…nici daca iti da o jurnalista parlita lista de preturi din supermarketuri nu o sa fie bine…nici huba-buba nu-ti permiti…apropo, de la ce vecin ti-ai tras cablu de internet?

    cu prietenie,

    lol

  • 88

    @85 unul:

    Nu vad cu ce te incalzeste sau te avantajeaza faptul ca le bagi unora niste bani in buzunar, doar ca sa nu mori de foame.
    Daca se producea suficient in tara asta, ca sa si ramana aici, aveam si noi spitale, sosele, pensionari dolofani si fericiti, scoli mai ca lumea, etc.

    Deocamdata avem doar niste mari datorii la camatari (bani de mancare).

  • 89

    @calin: dilimache…vezi borcanelul ala mic de pe noptiera…este medicamentul…ti-a zis domnul doctor sa nu uiti sa-l iei ca iti pui in pericol familia…l-ai sarit deja o tura…mi-e teama pentru ei…spune mai bine cine te trateaza ca sa-l sun si sa-l rog sa trimita salvarea la voi acasa…mi-e teama ca-i prea tarziu…

  • 90

    N-am zis decat ca-l urechez. Poate n-o sa i le rup, dar de urecheat tot il urechez. Merita, ca e mojic, infumurat si injura lumea. Nu zic ca-i mediocru, ca nu din cauza asta m-am suparat. Dar m-a injurat pentru ca i-am atras atantia ca n-are nici o autoritate sa dea lectii de moralitate. Iar asta ca i-am zis mucosule si du-te-n moasta pe gheata, asta-i un alint din partea unuia mai in varsta fata de unul mai tinerel. Sa vezi ce-l urechez eu pentru injuraturile astea. Scriitor de pamflete care isi injura cititorii. Da’ cine se crede el, San Antonio?

  • 91

    eram o leaca curios de blogul tau… vindecprostia.r../
    colorat limbaj folosesti….

  • 92

    @calin: mosulica, nu vrei tu sa-ti alinti familia (vezi ca nu am zis sa ii agresezi) si sa ma lasi pe mine in pace? poate vrei sa-ti mai dai cu parerea si despre moralitatea altora (ca vad ca esti o autoritate in materie) si noi te retinem…mergi la doctor…nu mai pierde nicio secunda…

  • 93

    In familia mea sunt copii bine crescuti, nu ca tine.

  • 94

    Ma gandescc ca majoritatea postacilor imbatranesc si o fac urat, pacat ! Ei au ales.

  • 95

    @calin: ce faci dilimache? ma injuri…ma jignesti…ma ameninti…si apoi dai fuga cu para la costi…dilimache tu nu ai coloana vertebrala? daca ai inceput take it like a man…

    plangeai cand i-ai scris lui costi?

  • 96

    :D
    mugurele, ai inceput sa tii la tavaleala (ca inainte erai jalnic, zau). ba ai mai invatat si poante noi (am dat si de chestii cu care te luasem chiar eu altadata – hai mai, zi mersi). pe scurt: ai evoluat si-mi placi, esti chiar mai nostim
    la tine citesc doar comentariile (ca restul e cam fleoshc). despre subiecte, evreii, crestinii si tziganii sunt tipic cele mai aprinse. vrei sa te inalti in topul topurilor? baga si-una despre tzigani si te-ai ajuns ;)

  • 97

    @c: tu imi mai lipseai iuda…

  • 98

    @c: adica vrei sa scriu si despre tine?

  • 99

    Esti mojic, si cu asta basta. Ar trebui sa comunici cu lumea de la tine de pe blog, nu de pe platforma asta. Si sugestia am preluat-o de la un comentariu pe care l-ai sters, probabil de frica sa nu-i urmez sfatul. Cred ca ai 30 de cititori pe vindecprostia.ro. Am si eu un blog se cheama logeion.eu/ro../ cred ca are 4 cititori. Dar tu, odata propulsat la 10000 de citiri pe voxpublica, ai ajuns sa injuri pe postaci, ei bravo tie, mare realizare. Cred ca esti mandru de tine.

  • 100

    Dragi postaci, ati cazut in plasa domnului Varzariu! Dansul nu a scris textul de mai sus din compasiune pentru pensionari ci pentru a va incita la postari cu acest subiect si a acumula puncte la salariu!Cred ca este in pana de subiecte (am observat ca unii colegi i-au furat subiectul Udrea)

  • 101

    mah, io-s printre ai mai potoliti “admiratori” de-ai tai, asa ca ia-o copacel :)

  • 102

    @calin: caline…hai ca ti-ai luat medicamentul…acum ca te-ai calmat pricepi ca nu-i frumos sa injuri chiar si asa ca un bunicut dragut cum esti tu? si nici sa emiti judecati de morala fara sa ai habar despre ce vorbesti?

    dar daca o faci trebuie sa suporti consecintele…pe mine ma distreaza sa te iau in balon…am cateva sute de cititori aici care se strica de ras cand vad cum sterg cu tine pe jos…este distractia noastra…unii injura si rup urechile ca tine…altii se distreaza pe seama ta…nimic rau in asta…este o chestiune de optiune…

  • 103

    @o pensionara: se iese la pensie de pe centura? nu stiam…felicitari…

  • 104

    @c: te subapreciezi…dintre toti postacii de aici de tine imi este cea mai mare scarba…sunt sigur ca iti vei da seama de ce…cu ceilalti doar glumesc…pe tine insa te desconsider…

  • 105

    @Mugur Vărzariu: nu apreicez in mod deosebit raspunsurile pe care le dai…c: ti-a dat si sugestii bune, pana cand te-ai luat de el..E o parere, tu stii mai bine
    Considera ca m-am luat si eu de tine…sper sa nu-mi pui eticheta de fascist sau altele, ca la anteriorul articol…

  • 106

    Bine, bine, dar ca esti un huligan fara autoritate auctoriala s-a pecetluit, totusi.

    N-ai tu nici voce si nici ecou cand e vorba sa misti pe cineva prin scris.

    Apropo, care e scopul acestor articole ale tale? Nu, serios, un examen teleologic, poate s-ar impune, si nu numai tie, dar si celor care ti-au permis sa “publici”.

  • 107

    @george: imi cer scuze insa cred ca este vorba despre o confuzie…imi aduc aminte de un geo…dar chiar nu imi dau seama despre ce vorbiti…eu chiar am respectat parerile dumneavoastra mereu argumentate chiar daca am fost sau nu de acord cu ele…va rog sa ma ajutati sa clarific acest incident…

  • 108

    @george: in ceea ce-l priveste pe c, eu nu m-as hazarda sa-i iau apararea…stie el foarte bine despre ce vorbesc…

  • 109

    bre, ce ma fac io fara stima ta? ;)

    acu’ pe bune… baga una gen “tziganii e cu noi”, “rasisti romanii astia” ori “tziganii a facut romania”, ca nu mai tre sa-ti scrii singur comentariile (ia-ti doar o umbrela)

  • 110

    @george, lasa-l, ca nici n-am puterea sa-l iau in serios. nici sa ma supar pe el nu-s capabil, ca-i prea simpatic pe-atatea alte planuri. o comoara :)

  • 111

    @Mugur Vărzariu:
    nu postez decat ca george, ff.rar doar g.

    Iata si ce m-a deranjat>
    “#4 @ toti: fascisti micuti dar cu potential, ati si scos capul? si va intrebati de ce nu ne eliberam ”

    - daca e gluma, e ok
    - daca se adresa celor ce au postat anterior, am rezonat substantial cu TomTom, asa ca mi se putea adresa partial si mie…Si daca tot suntem la capitolul fascism, cati crezi ca mai stiu ce inseamna si de unde a posnit (fascii…).

    Unii/altii ce posteaza in necunostiinta de cauza nu ma intereseaza…daca nu au macar un argument nu am nici macar ce critica..

  • 112

    @george: pot sa spun ca este o onoare sa va am printre cititori…eu nu am avut nimic cu tomtom…mai ciiti o data primul comentariu…repet…parerile sunt binevenite…lipsa de respect nu…

    a fost facut un clasament…al durerii…si pe primul loc la suferinte a fost poporul evreu…nu si-au dorit acest lucru…nu a fost o cursa…sa castige cei mai buni…a fost ceva ingrozitor…dar asa este in romania…noi nu avem niciodata nicio vina…in rest toti sunt vinovati…si de starea in care ne gasim azi nu suntem noi vinovati ci altcineva…numai noi nu…

    imi cer scuze fata de dumneavoastra nu si fata de cei care nu au gresit niciodata…

  • 113

    ca sa nu ramana lucruri in suspans, sa reamintim cand i-a sarit mustarul lui musiu: cand “mi-am permis” sa ii intreb pe alti doi colegi de breasla daca nu mai raspund la apelurile disperate ale lui “robin hood in izmene”. iar cand si cei doi si-au marturisit intentia de-a-l ignora, i-a cazut pixul din mana si ne-a facut pe toti “boi” :)

    ps: daca semnez si io cu “george”, oare devin “best friend”? :D

  • 114

    @c: vezi nu da idei…ca le preia ‘nepotu….si ne trezim cu surprize

    @m.v. OK

  • 115

    @c: gresit…turnator mic, de ce nu iti recunosti adevarata natura?…asta esti…un TURNATOR…postacii mei se lupta cinstit…parte in parte…dar tu…tu esti un turnator…jalnic caracter…

    cu ei ma distrez…dar ii respect…pe tine, turnatorule nu pot sa te respect…dar iti multumesc…pentru ca ai facut exact ce trebuia sa faci…este o placere sa ma distrez cu tine…

RSS Postari urmareste-i pagina de Twitter

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!