RSS Feed

Pornografia – un drog legal

vezi toate articolele de
09 Feb 2010 la 14:26 70 comentarii 3167 vizualizari.

“Când vine vorba despre sănătatea mintală, pornografia este cel mai îngrijorător lucru din câte ştiu eu că există.” Cuvintele acestea îi aparţin directorului Programului prinvind traumele sexuale şi psihopatologia al Centrului pentru Terapie Cognitivă de la University of Pennsylvania din Statele Unite. Pornografia poate fi considerată drogul generaţiei internet, în condiţiile în care acţionează ca un drog normal şi are urmări precum dependenţa, misoginismul, pedofilia şi disfuncţiile erectile (conform unor studii prezentate în Senatul SUA).

Oamenii de ştiinţă care studiază efectele pornografiei sunt în continuare împărţiţi în două tabere. Pe de o parte sunt cei care susţin că pornografia satisface o nevoie a individului, îmbunătăţeşte viaţa de cuplu şi chiar duce la scăderea numărului agresiunilor sexuale. În tabăra opusă se află cercetătorii care au ajuns la concluzia că pornografia are un efect negativ asupra psihicului şi consumatorii săi au un potenţial mai mare de a comite agresiuni sexuale.

S-ar părea că trăim într-o societate în care bunele moravuri, pudoarea şi decenţa nu-şi mai găsesc locul. Bazându-se pe slăbiciunea bărbaţilor pentru imagini senzuale, comercianţii împânzesc afişele şi reclamele cu domnişoare cvasi-dezbrăcate şi prelucrate în photoshop. Cum spunea cineva, nici măcar un târnacop nu se mai vinde azi dacă pe afiş nu apare un fotomodel în bikini. Însă, cel mai important câmp de bătălie este internetul.

Peste 90% din totalul producţiei din industria pornografiei se consumă pe internet.  Iar cum copiii se pricep mai bine decât părinţii la folosirea computerelor, internetul a devenit un sistem perfect de distribuţie a “drogului”. Un sistem care produce o întreagă generaţie de dependenţi. Aceasta în timp ce studiile arată că dependenţa de pornografie se depăşeşte mult mai greu decât dependenţa de cocaină, imaginile pornografice persistând în memoria indivizilor toată viaţa.

Un argument surprinzător folosit de militanţii pro-pornografie este acela al efectului benefic asupra vieţii de cuplu. Ipoteză venită în condiţiile în care un sondaj realizat în rândul avocaţilor care se ocupă de procese de divorţ a arătat faptul că pornografia este una dintre chestiunile frecvent folosite ca motivaţie a divorţului. Dacă filmele porno pot anima viaţa sexuală a unui cuplu, ar fi bine să privim problema şi din alt punct de vedere. Câţi dintre voi ar fi fericiţi să ştie că partenerul/partenera îşi imaginează o actriţă/un actor porno în timp ce faceţi dragoste? Sau cum se poate aştepta cineva ca o căsnicie să dureze când formele soţiei se rotunjesc şi nu mai seamănă cu actriţele porno care îl stimulează pe soţ?

Potenţialul dăunător al pornografiei stă tocmai în nevoia continuă de “mai mult”. La fel ca în cazul drogurilor, creierul uman va solicita din ce în ce tot mai multă pornografie pentru a fi stimulat ca la început. Doza iniţială îşi pierde efectul şi excitarea sexuală devine condiţionată de vizionarea unor cantităţi mai mari de pornografie.

Am lăsat la final aspectul moral, deşi îl consider cel mai important argument împotriva pornografiei. Remarc o tendinţă de înlăturare a valorilor morale din gândirea generaţiilor tinere. Din ce în ce tot mai multe persoane preferă să se rezume la respectarea normelor legale, desconsiderând orice normă morală neprevăzută de lege. Şi nu vorbim aici doar despre morala creştină (care consideră clar pornografia ca fiind un păcat), ci şi despre morala individuală, izvorâtă din doza de conştiinţă, mai mult sau mai puţin atrofiată, aflată în dotarea fiecăruia. Importanţa aspectelor morale a fost punctată foarte bine de comentatorul “altVasile” la unul dintre articolele precedente:

“Au fost foarte multe imperii pe pământ. Partea interesantă este că s-a putut observa un tipar care a dus la prăbuşirea fiecăruia dintre ele: decăderea moralităţii. Atunci când moravurile soldatului roman s-au făcut praf, atunci a dispărut de pe hartă şi imperiul roman. O societate fără principii morale nu are tăria necesară pentru a supraveţui şi se prăbuşeşte. [...] Închei cu definiţia nebuniei: Nebunia este să faci aceleaşi lucruri iarăşi şi iarăşi şi să te aştepţi la rezultate diferite.”

Voi ce părere aveţi despre pornografie şi accesul la ea?

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

70 comments
  • 1

    pornografia nu imbunatateste in niciun fel viata de cuplu.

    pornografia este adictiva.

    pornografia este asociata in genere zonelor marginale (preferinte artculare, tulburari diverse).

    pornografia este o industrie cu incasari uriase , motiv pentru care “marketarea” este ..generoasa.

    pornografia este ca junk-food, junk-media, junk….o forma de control .

    evident, fiind un lucru anormal si potential daunator, exista norme civile, bazate pe principii etice, dar si pe studiul efectelor detrimentale.

    pornografia este la tot pasul- pe prima pagina a ziarelor cotidiene de larga circulatie…ideea inepta ca “sexul vinde gazeta” a fost o capcana…cum iesim de aici???

    Merlin
    2010-02-09 14:42:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    @Merlin: Asta e intrebarea! Cum iesit de aici? In conditiile in care exista suficient de mult militanti pro-pornografie…

  • 3

    Un amestec de mila si sila… sau sila si mila.
    Cam asta-i tot…

    Gicu Maracine
    2010-02-09 14:52:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    @Gicu Maracine: Mila si sila fata de cine? Sau fata de ce?

  • 5

    Pai o sa iesim cand o sa ne plictisim. Toate lucrurile ajung sa plictiseasca la un moment dat. Mai putin razboaiele, mancatul, bautul si filozofatul. :)

  • 6

    @Nikko: Tocmai aici e problema. Ca nu exista un “cand o sa ne plicitisim”. Sau chiar daca exista, nu renunti la drog peste noapte doar pentru ca ti-ai propus.

  • 7

    Pornografia trebuie tinuta sub control pentru minori. In rest, nu vad sensul acestei discutii… Tine de conduita si preferintele fiecaruia.
    Unui obez ii interzici mancarea? Unui fumator ii plesnesti una cand vezi ca aprinde?
    Acest articol este scris dintr-o perspectiva destul de infricosatoare, cu cuvinte aruncate aiurea “drog”, “sanatate mintala”.
    Oare chiar sunteti atat de naiv/periculos incat sa sugerati interzicerea pornografiei “pentru binele omului, ca eu stiu mai bine” ?

  • 8

    @Radu: Evident ca nu poti sa mai intezici pornografia in contextul actual. Insa niste masuri tot ar trebui luate. De exmplu sa se faca niste domenii de internet .xxx unde accesul sa nu fie atat de facil. Nu e vorba de interzicere. E vorba de constientizarea unui pericol. Doar pentru ca fiecare e liber sa aleaga ce vrea, nu inseamna ca nu trebuie trase semnale de alarma asupra riscului unei alegeri.

  • 9

    Am observat ca celelalte mamifere isi protejaza puii.
    Pana la o anumita virsta, diferita de la o specie la alta, toti adultii altor specii de mamifere ignora sau protejaza puii din specia lor; cateodata apar chiar forme extreme in care o leoaica protejaza o caprioara, o catea alapteaza pisoi,etc.

    Pornografia este corelata strans, ca industrie , cu pedofilia si in orice caz este primejdioasa si nociva dezvoltarii psiho-emotionale a copiilor ( culmea e ca baietilor le face cel mai rau!) . De ce omul nu are instinct de conservare ? De ce omului i se pare normala expunerea puilor sai la tot felul de porcarii – de la pornografie la violenta, de la poluare la indiferenta..??

    Amatorilor de gen- aceasta anomalie este permisa, dar cu filtre si elemente de siguranta . Incurajarea si “liberalizarea” agraveaza fenomenul- ceea ce “intareste” mai ales industria respectiva ( e identic cu traficul de droguri).

    Cred ca ar trebui in primul rand sa protestam in legatura cu imaginile obscene in spatiul public .

  • 10

    @Florin Puscas:

    ” De exmplu sa se faca niste domenii de internet .xxx unde accesul sa nu fie atat de facil.”

    Asta mai depinde si de fiecare parinte care poate instala un program pentru restructionarea accesului pe net al celui mic. Sau, nu te-am inteles: vrei acces restrictionat si pentru adulti?

  • 11

    solutia e simpla, voi moralistii de carton NU va uitati la porn si gata. Ma umfla rasul cand aud de “dependenta de porn” si alte bullshit-uri, e ca si cum ai vorbi de dependenta de filmele de comedie, in ambele cazuri te uiti la ele de placere nu ca esti dependent. Cat despre partenerul care se gandeste la altul, acuma ar fi culmea sa vrei sa-i controlezi si gandurile, nu-i neaparat sa fie filmele porno sursa de inspiratie se poate gandi si la vecin si la postas si la actori din filme “serioase”.
    Cat despre minori, cata vreme in scolile romanesti nu se face deloc educatie sexuala iar pentru marea majoritate a parintilor subiectul sexualitatii este unul tabu cred ca nu-i un lucru chiar asa de rau sa mai vada cate-o tata si cate-un cur din cand in cand.

    Cornel
    2010-02-09 15:27:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    @Yorga: Asa cum am zis si in text, de cele mai multe ori, copiii se pricep mai bine la calculatoare decat parintii.
    Pentru adulti nu se poate restrictiona accesul. Cel mult se poate face obligatoriu accesul contra cost. Dar macar in spatiile usor accesibile sa nu fie atat de ostentativ soft-porn-ul si nu numai. Si asta nu e numai pentru copii. E si pentru adultii care pur si simplu nu vor sa vada asa ceva.
    Dar articolul asta nu pune accentul pe interzicere sau pe masuri sociale. Am vrut mai mult sa scot in evidenta pericolul. Mai departe fiecare e liber sa aleaga.

  • 13

    Cum sa reduci pornografia in spatiul public?Toate ziarele au pe prima pagina ceva de genul asta.Sau aproape toate.Oare topaiala lui Geoana nu este porno?

    sase sase
    2010-02-09 15:31:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    Am o singura obiectie:
    utilizarea prea des a sintagmei “drog legal” duce la demonetizare.
    Spus asa, orice da dependenta poate fi considerat drog.
    Berica, aspirina (luata in exces poate da dependenta), nu mai stiu, painea (eu recunosc, nu pot sa nu manac cu paine; e un drog?)cititul, privitul la televizor, jocurile pe calculator, biliardul, jocul de carti, etc!
    Mai bine, stiu eu
    pornografia-da dependenta!
    Pornografia exista de cand lumea.
    Daca ati vazut documentarul de pe Discovery, stiti.
    Inca din comuna primitiva, pe cand omul scrijelea pe peretii pesterilior, au aparut imagini cu continut pornografic.
    Si lucrurile au evoluat.
    Pana la aparitia crestinismului oamenii erau cam ca Monsieur Jourdan (ala care facea proza fara sa stie); faceau pornografie fara sa stie ce e asta.
    Crestinismul, cu preceptele lui morale, a bagat sexul sub pres.
    Odata cu reneasterea, apar desenele si textele pornografice. pe sub mana (if you know what I mean!)
    Acum a ajuns o industrie extrem de profitabila.
    Cifra de afaceri cred ca este comparabila cu productia automobilelor.
    Pornografia se a sociaza si cu lumea criminala.
    Vorba lui Lenin: Ce e de facut?
    De interzis, e cam dificil. Vorba ceea un drept castigat, ar striga sindicalistii in cor.
    Cred ca in afara de o educatie sanatoasa, mult sport si o viata pe baze morale (induse din familie) nu se poate face mare lucru.
    Si mai e un lucru: revenirea asumata la valorile clasice.

    pornocratul de serviciu
    2010-02-09 15:31:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    Pornografia este o forma de degenerescenta a fiintei umane. O ordinarire, o injosire a spiritului. Pornografia este opusul intimitatii. Este absolut nociva si ar trebui interzisa, bineinteles.

  • 16

    @Cornel: Depedenta e concluzia unor oameni de stiinta, nu a mea. Plus ca exista marturiile barbatilor dependenti. E un adevar, nu e in cap la mine.
    Spui o mare prostie cand vorbesti de educatie sexuala prin pornografie. Exista surse MULT mai sanatoase de auto-educare.
    Da, moralistii sa nu se uite. Dar si cei care sa se uite sa-si pastreze “placerea” pentru momentele lor de intimitate. Eu m-am saturat sa intru din greseala pe site-uri porno si nu vreau ca fiul meu sa fie supus unui unui bombardament lasciv.

  • 17

    Am impresa ca abordezi numai subiecte din aceasta zona. Dupa subiectul despre casatoria intre persoane de acelasi sex urmeaza asta. Exista doua variante pe care mizez. Ori vrei sa spui ceva si asta este spatiul unde te poti exrima ori astfel de subiecte sunt paine pentru jurnalisti.

    Cristi
    2010-02-09 15:34:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    @Cornel: draga, s-a observat in UK ca “educatia sexuala” si expunerea la imagini si concepte din aceasta zona a copiilor duce la …cresterea numarului de sarcini la fetite din ce in ce mai mici!

    de ce ? pentru ca fiinta umana, fiind complexa, se maturizeaza greu si integreaza dificil elementele de natura instinctuala .

    nu e vorba de pudibonderie sau de ipocrizii ci strict de niste date de fiziologie, cum ar fi ca bebelusii nu trebuie sa manince muraturi,etc.
    dak pe tine te pasioneaza domeniul si esti dspus sa platesti bani for that shit- e problema ta; e nu imi doresc ca atunci cind\daca voi avea copii ei sa treaca pe linga standul de ziare si sa vada porcarii la liber, pe taraba, pe post de ziar si nici sa fie intoxicati cu tot felul de sexisme pe toate canalele….e la fel si cu violenta si injuraturile.

  • 19

    Presimt ca vor “curge” multe…litere la acest post.Desi problema e pusa un pic naiv,din punctul meu de vedere,este clar un subiect serios ,alunecos si discutabil la multe niveluri.Eu una,am inceput prin a ma uita in dictionare:dex-ul ca si cum n-ar fi(la acest cuvant),wikipedia incepe sa spuna ceva,dar altii(specialisii poate) oare cum definesc pornografia?

  • 20

    @sase sase: Poate ar trebui reglementata mai strict problema imaginilor pornografice sau aproape pornografiece in spatiul public. Tabloidele au luat-o razna rau de tot. Dar topaiala lui Geoana un era porno. :D

    @pornocratul de serviciu: Am folosit o exprimare ceva mai plastica pentru a induce un efect mai puternic. Si titlurile astea dau batai de cap. :) In rest cam ai dreptate. Crestinismul a condamnat sexul mai mult decat era cazul in trecut. De interzis nu se mai poate, deci raman solutiile propuse.

    @Eu: E greu sa mai interzici asa ceva in ziua de azi. Macar sa nu fie ridicata in slavi de parca ar avea un efect benefic.

    @Cristi: Ma preocupa aspectele morale. Nu scriu in primul rand pentru trafic. Tratez subiectele care ma intereseaza si pe care le consider importante. Si, bineinteles, nu imi place sa tratez subiectele disecate la maxim deja de presa. :)

    @oAna: Eu credeam ca e clar ce anume e pornografia. De ce e pusa naiv problema? Si cum ar trebui pusa?

  • 21

    Din pacate, omul ignorant si nu intimplator puritan, asa cum sta bine oricarui ipocrit care se respecta, incearca sa interzica tot ce nu intelege.
    Este drept ca efortul de a intelege presupune un consum semnificativ de energie intelectuala asa ca mai bine interzicerea insotita de pedepse exemplare devine o solutie normala.
    Cred ca oricit de socant ar fi efectul, solutia fireasca ar fi studierea cauzelor care il genereaza. In cazul pornografiei cred ca una din cauze este chiar setul de norme “morale” care au ingradit manifestarea naturala a unui instinct firesc ca oricare altul.
    O anumita religie a divizat fiinta umana in doua parti, partea “inferioara” dominata de instincte “pacatoase” aflata in proprietatea unui iluzoriu principiu negativ si partea superioara libera, in aparenta, de instincte. Cum natura umana nu poate fi divizata, a aparut efectul cunoscut sub denumirea de “fruct oprit”.
    Urmarirea excesiva a filmelor pornografice se diminueaza pe masura ce fiinta umana se echilibreaza in mod natural. Aceasta se intimpla in moduri diferite de la individ la individ. Este imposibila gasirea unei solutii unice pentru rezolvarea acestei situatii. Omul, ca entitate unica, va gasi rezolvarea acestei probleme in interiorul fiintei sale. Nici statul si nici religia nu il pot ajuta in acest caz. Orice interdictie va conduce la dezechilibre suplimentare de natura sa perpetueze efectul.

  • 22

    @Arno
    pe ce te bazezi cand afirmi ca pornografia e corelata strans cu pedofilia? E o prostie.

    @Florin
    Cum ziceai chiar tu oamenii de stiinta sunt impartiti in doua tabere, pe care sa-i credem? Probabil in cazul indivizilor cu labilitati psihice acestea pot fi agravate de pornografie, obsedati sexuali, perversi si violatori au existat la fel de multi si inainte de aparitia pornografiei asa ca nu trebuie puse pe seama ei.

    Eu nu am intrat niciodata “din greseala” pe site-uri porno. Da, pe anumite site-uri se pot vedea reclame spre astfel de site-uri dar nu te obliga nimeni sa dai click pe ele plus ca reclamele astea se pot bloca.

    Exista legislatie impotriva pornografiei gen mesaje de avertizare sau acces doar contra cost, insa internetul nu se poate cenzura. Serverele cu porn pot opera din tari unde nu exista o astfel de legislatie si sursele principale ale raspandirii pornului sunt retelele de sharing peer-to-peer.

    Cornel
    2010-02-09 15:50:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    “Asa cum am zis si in text, de cele mai multe ori, copiii se pricep mai bine la calculatoare decat parintii.”

    Nu as fi atat de pesimist: e adevarat ca la ora actuala cei mai multi adulti sunt “analfabeti” in ale computerului
    pentru simplu motiv ca acu 15-20 nu prea existau pc-uri.
    Indiferent de ce anume se poate comenta aici, exista posibilitati de lucru: traficul pe net poate fi controlat in cel mai extrem caz chiar de ISP chiar cererea parintilor.

    “Cel mult se poate face obligatoriu accesul contra cost”
    Asta e optiune care ar fi mai bine supusa unui studiu riguros: pentru ca exista riskul de “backfire”: restrictie, cenzura, contracost pot genera efectul contrar celui scontat; un exemplu vezi fenomenul prohibitiei din State si in ce anume a degenrat; similar un efect anomal s-a observat recent in cazul prohibitiei de alcool din suedia (unde s-a recurs la metode de “intoxicare” prin tampoane de vata imbibata cu alcool aplicate unde crezi);

    ce vreau sa arat cu aceste exemple e faptul ca inventivitatea este mare, iar acest fenomen de “backfire” este constatat adesea in masuri de reglementare, si de aici si riskurile in cazul pornografiei; pe scurt, daca fenomenul nu este corect inteles, e mai bine sa aplici strategia unui doctor: nu inteleg corect boala pacientului, si mai bine nu-i aplic nimic tratament!

    “Dar macar in spatiile usor accesibile sa nu fie atat de ostentativ soft-porn-ul si nu numai. ”

    Sunt de acord cu asa ceva, si pot sa-ti confirm ceva care sa te surprinda: venind de pe alte meleaguri in RO in vacanta dupa o lunga perioda… am constat si io ostentatia “soft-pornului”; m-a mirat sa vad chiar si pe o sticla de spirt medicinal o asistenta medicala pe jumate deszbracata… nu se poate vinde spirtul altfel? Sau poze
    cu “gagici” pe cutii de chibrituri… surpins si io chit ca eram convins ca vin dintr-o societate mult mai liberala decat cea din ro… :)

    Pe alte meleaguri, fara sa fie nevoie de nici un fel de reglementari, “soft-pornul” din spatiul public nu e atat de ostentativ ca in RO…este perceput ca fiind genul de junk care nu (mai) vinde. Ce zici de asta?

  • 24

    @Florin Puscas:

    cum oi fi facand, dom’le, sa intri “din greseala” pe site-uri porno? ca nu inteleg. ca om care utilizeaza netul cateva ore bune in fiecare zi, nu mi s-a intamplat in viata mea sa intru “din greseala” pe site-uri porno, asa cum nu mi se intampla sa intru din greseala in restaurant, sex-shop sau biserica. nici macar pe voxpublica nu intru din greseala, si atunci ma intreb cum functioneaza chestia asta.

  • 25

    Felicitari pt articol!

    Foarte bine punctat tot, speram sa nu fie doar un alt articol fain si singular…

  • 26

    @Dan: Cum ziceam, nu ma gandeam la o interzicere. Dar si teoria ta legata de religie, care a determinat dezvoltarea pornografiei, e indoielnica. Daca nu ar exista niciun fel de restrictii, de orice natura, oamenii nu “s-ar echilibra”, ci s-ar distruge singuri. Asa e natura umana. Si doar pentru ca exista o pornire instinctuala in om, nu inseamna ca ea e buna si trebuie lasata sa se manifeste in voie. Oamenii, lasati de capul lor, ajung foarte repede la rau. Asta e natura umana.

    @Cornel: E pana la urma si o chestiune de decizie. Pe cine sa credem? Fiecare crede ce ii convine. Dar eu am analizat asa-zisele beneficii si urmarile nefaste, si am ajuns la concluzia ca pornografia face mai mult rau decat bine. Asta lasand la o parte morala. Ca daca punem si morala in discutie, atunci conversatia noastra nu isi mai are rostul. E o concluzie personala.
    Si totusi, cred ca imaginile pornografice, fie ele si “soft”, sunt prea in vazul tuturor.

  • 27

    Super dezbatere: s-a decis, dupa cum se stie, ca este un drog, mai sint si timpitii aia care sint pro, dezbaterea este cum iesim de aici. Nasol ca si apa da dependenta. Crunta. Stiu, in citeva zile o sa vedem un post cu “Bea, Grigore, aghiazma!” E interesat cum Imperiul Roman de Rasarit a cazut rapus de un homosexual, daca citam comentatori celebri.

    Daca nu mai vede firme porno, pe nevasta n-o impiedica nimic sa se inchipuie cu Mutu sau whatever. Se pare ca aici e lucrarea lui Dumnezeu. Cum s-a pus rau cu Becali, iata are zile fripte. Deci Dumnezeu il interzice pe Mutu.

    Revenind la “dezbatere” inteleg ca intrebarea nu e “interzicem pornografia?”, ci cum pedepsim consumul si productia: doar inchisoare?, inchisoare si munca silnica?, ardem pe rug? sau incercam cu gaz?

  • 28

    @Yorga: Se pare ca ajungem la un numitor comun. Da, se poate controla accesul, desi as prefera sa nu fie la tot pasul chestii de controlat. Exemplul cu efectul “backfire” e de luat in calcul. Putina decenta in spatiul public ar fi de dorit….

    @paganu: Hmmm… nu mai bine te gandesti un pic mai mult inainte sa fii ironic? Uite un exemplu: intri pe twitter. Acolo mai toate link-urile sunt prescurtate astfel incat un vezi unde duc. Cineva da un link insotit de un comentariu de genul: “interesanta masina”. Si tu intri acolo crezand ca o sa vezi o masina. Cand de fapt vezi o masina si pe masina e o gagica in pielea goala. E doar un exemplu. Mai sunt o gramada.

    @suki: Multumesc! La ce va referiti cand spuneti “un articol singular”?

  • 29

    @Dan: Subscriu aproape in intregime la parerea ta.Pina acum,aici,se apropie cel mai mult de gandurile mele.O singura obiectie:Oare cati oameni au puterea/instructia/determinarea/etc de a” gasi rezolvarea acestei probleme in interiorul fiintei sale”Suna foarte frumos dar un pic ….idealist.Or societatea civila/civilizata ar trebui sa mearga inainte cu toti membri ei.

  • 30

    @skin: Nu stiu de unde ai dedus toate astea, dar fiecare cu sistemul lui de gandire. Am spus undeva mai sus cat se poate de clar ca nu am vrut sa vorbesc despre vreo modalitate de interzicere, ci doar sa atrac atentia asupra potentialului daunator al pornografiei si asupra excesului de lascivitate in spatiul public.

  • 31

    @Florin Puscas:
    Nu ,nu e clar ce e pornografia asa cum nu e clar nici ce inseamna perversitate.Am gresit spunand “naiv”,rectific:simplist.Atunci cand vine vorba despre impacarea ratiunii si instinctelor in interiorul nostru,nu poate fii asa de simplu.Chiar daca uni specialisti decreteaza.Nu vreau sa te jignesc,incerc sa nuantez o realitate foarte spinoasa.

  • 32

    @Florin Puscas:

    “Putina decenta in spatiul public ar fi de dorit….”

    Io cred ca in RO, problema este ca soft-pornul din spatiu public inca nu este asociat cu un produs ieftin si de proasta calitate… si de aici si prezenta lui!

    Ca ar fi o corelatie intre pornografie si standard moral prost, nu ma grabesc sa neg… insa nu sunt sigur ca stiu natura corelatiei: e una de natura cauza-efect, sau cine pe cine determina: e imoralitatea amplificata de pornografie, sau lucrurile stau taman pe dos? Sau exista un al treilea factor care le genereaza pe amandoua simultan, cum ar fi standardul prost de viata…io zic ca exista sufiente date pentru un studiu comparativ intre RO si alte tzari.

    In schimb, singurul lucru care de care sunt sigur ca ramen problematic, e impactul pornografiie la copii: problema in cazul lor e ca nu au discernamant, precum adultii…

  • 33

    Mila pentru cei care nu stiu/nu pot/nu vor sa-si castige painea altfel…
    Mi-e mila si pentru ca societatea are o atitudine absolut schizoida fata de ei: pe de o parte ii proscrie, pe de alta parte ii incurajeaza platindu-le generos prestatiile.

    Sa fim bine intelesi: la fel de mila mi-e si de de cei care urca in ringul octogonal (sau hexagonal, naiba sa-l ia!) si isi cara pumni si picoare in cap cu nemiluita, fara nici un fel de eleganta/regula… sau cu o singura regula: cu cat mai mult sange, cu atat mai gustat spectacolul.
    Ambele tipuri de show fac apel la instinctele primare ale maimutei om, la senzatii care inunda amigdala si amortesc cortexul… dar cat de diferit sunt tratate, n’est ce pas!?!

    Sila pentru cei care fac o afacere din specularea celor de mai sus…

    Gicu Maracine
    2010-02-09 16:23:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    Florin , care este diferenta dintre tine si un dictator ?
    Eu deduc ca niciuna !
    Faptul ca mamicuta ta t-ea invatat sa scuipi in san cand vezi o femeie cu nurii dezgoliti , nu iti da dreptul sa prpui interzicerea a ceva . Infond copii ( ai fost si tu copil , nu ? ) sunt rodul unui act sexual .
    Atunci cand este si iubire se numeste dragoste , altfel ramane sex .
    Ai ceva impotriva sexului?
    Fiecare parinte este responsabil de educatia propiului sau copil, deci nu vad de ce ai fi tu preocupat de copii altora.

    giovanin
    2010-02-09 16:26:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    @oAna: Mie mi se pare oarecum inutila discutia despre instinctele oamenilor. Pana la urma suntem oameni, nu animale. De asta avem ratiune si discernamant ca sa ne auto-controlam. Daca e sa punem la socoteala toate instinctele si sa le lasam in voia lor, numai bine nu ajungem. Doar nu suntem animale! Suntem oameni si oamenii au un mod sanatos de satisfacere a instinctelor sexuale numit relatii. Sau brusc nu mai incapem in prorpiile instincte, dupa ce timp de milenii am incaput? Instinctele sunt ale noastre si sunt bune. Doar ca exista moduri gresite de satisfacere a lor. Un mod gresit de satisfacere a instinctului sexdual, mi se pare a fi pornografia. La fel cum un mod gresit de a ne satisface dorinta de a detine lucruri e furtul.

    @Yorga: Nu stiu daca isi are rostul comparatie intre Romania si alte tari. Nu suntem noi mai putin morali decat restul. Poate doar mai ostentativi, dar nu cred ca suntem cei mai mari consumatori de pornografie.
    Ok, tu spui ca la copii e o problema. Dar adultii, cu tot discernamantul lor, pot sa beneficieze in vreun fel de pe urma pornografie. Poate ea sa le ofere ceva bun?

  • 36

    @Gicu Maracine: Vezi tu, tocmai aici e problema. Ca oamenii astia sustin ca e bine sa “inunzi amignada” si sa satsfaci instinctul, chiar daca asta trece peste morala.
    Iti impartasesc sila…

    @giovanin: Te rog eu frumos sa recitesti comentariile si pe urma sa revii! De cate ori sa repet ca nu vreau eu sa interzic pornografia? Daca aia vor sa faca sex in fata camerelor, treaba lor. Dar sa nu se expuna pe toate gardurile si pe toate site-urile chestia asta.
    Repet: pornografia are efecte negative. Daca vrei sa consumi pornografie e treaba ta. Nu iti poate interzice nimeni asta.

  • 37

    Draga Florin, nu inteleg cine iti da voie sa publici articole aici. E un articol facut din chestii citite de tine pe internet, in care nu spui nimic de interes public si care are un subiect pueril, neintresant, neadevarat si aproape inexistent. Cred ca nu aveai ce scrie si ti-a venit aceasta idee.

    costelbusuioc
    2010-02-09 16:42:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    @Florin Puscas:

    “Nu stiu daca isi are rostul comparatie intre Romania si alte tari. Nu suntem noi mai putin morali decat restul.”

    M-ai inteles gresit: e vorba de o metoda comparativa de studiu. Nu se pune problema daca unii sunt mai imorali decat altii…Metoda comparativa e aplicata intr-un studiu “descriptiv” si nu “normativ”.

    “Dar adultii, cu tot discernamantul lor, pot sa beneficieze in vreun fel de pe urma pornografie. Poate ea sa le ofere ceva bun?”

    Alcoolul iti ofera ceva bun? Se pune problema unei prohibitii? Daca ar creste pretul la alcool sau tzigari, crezi ca va scadea consumul?

    Fiind vorba de adulti, e infinit mai problematic sa interzici/cenzurezi ceva: acel produs interzis/cenzurat e cautat tocmai pentru ca e interzis/cenzurat, pentru ca asa percepe fiecare individ ca el poate sa aleaga fara sa-i spuna cineva ce si cum!

    “Poate doar mai ostentativi, dar nu cred ca suntem cei mai mari consumatori de pornografie.” Nu se pune problema asa… nici nu am avut intentia asta. :) Puteai mai bine sa te intrebi daca exista cumva un consum de pornografie diferentiat pe… categorii sociale… si de aici sa extragi un factor de corelatie!

  • 39

    Sa judecam critic. Imperiul Romei s-a prabusit atunci cand soldatul roman si-a pierdut reperele morale. Poate o fi un pattern care se observa, dar consecutivitatea nu inseamna neaparat cauzalitate. Da, imperiile se sfarsesc in decadenta, dar nu neaparat din pricina decadentei. (“Imperiile se nasc in stoicism si mor in epicurianism”).
    Caderea Imperiului Roman este notorie ca fiind determinata de inculcarea Crestinismului, un Crestinism proaspat teologic dar lipsit de agresivitatea tipica “vointei de putere” Romane, si de diferite catastrofe de administratie si economie.
    Crestinismul a insemnat o moralizare larg raspandita a Imperiului, in special dupa ce imparatul Teodosie a declarat-o religia oficiala a Romei si a inceput persecutia celorlalte religii.
    Putem spune ca o morala stricta (inversul moralei relative a panteismului Roman) a inmuiat vigoarea nietzscheiana a Romanilor si a dus la colaps.
    Citeste si “Orasului lui Dumnezeu” de Augustin, care tocmai asta spune: orasul oamenilor (Roma) s-a prabusit pentru a lasa sa se ridice Orasului lui Dumnezeu.
    Acum, pe mine banui ca n-o sa ma citezi, pentru ca nu servesc tezei din articol; sanatate lu’ “altVasile”, inteleptul de internet.

  • 40

    @costelbusuioc: Adevarul e ca am ramas fara replica in fata unei argumentatii atat de puternice si care releva o inteligenta de geniu! Imi cer scuze ca am indraznit sa abordez un “subiect care nici nu e subiect de fapt”.

  • 41

    @) calin

    Puteti sa imi spuneti si mie care erau valorile morale ale sodatului roman? Dar ale Imperiului Roman?
    Nu cumva tindem sa le judecam prin prisma valorilor crestine?
    Daca e asa, gresim.
    Luptele cu gladiatori in care acestia mureau erau lucru comun. Cam ca fotbalul pe la noi, astazi!
    Daca imsa, presupunem ca Imperiul Roman s-a prabusit sub apasarea valorilor crestine pe care populatia le imbratisa, poate.
    Dar mai curand Imperiul s-a prabusit pentru ca se intinsese mult prea mult si nu mai putea fi administrat.

  • 42

    un articol pe aceeasi tema: ideiindialog.ro../

  • 43

    Ai scris 8 fraze, dintre care 7 stupide. Ultima nu e o contradictie, ci una dintre cauzele istorice principale, demonstrata de Gibbon, Mommsen, et al.
    Asadar cauze multiple care nu se exclud reciproc.

  • 44

    Chiar daca s-ar interzice toate siteurile porno din lume si s-ar inchide toate televiziunile de nisa cu profil pornografic, tot s-ar gasi cate un “moralist” d-asta ca tine care sa redefineasca termenul, sa-i acorde noi conotatii, cel mai probabil sa-i schimbe numele si apoi sa interzica ceea ce astazi nu e considerat pornografie.
    Pai si atunci ce facem?
    Solutia: ar trebui sa faci cu siteurile porno, ceea ce fac eu cu siteurile de pitipoance. Adica sa le ignori — la ce te gandeai, nebunule?

    Odiseu
    2010-02-09 17:45:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    @Odiseu:

    bueh bengosule, … tocmai ca ma grabeam sa fac o constare putin “inversa”: la inceputurile renasterii era considerat de Biserica o erezie si impietate sa desenezi trupuri goale…astazi sunt opere de arta; :) iar pe vremea pre-renascentista…grecii erau considerati dastrabalatzi.

    Revenind la renastere…David al lui Michelangello…hmmm! De ce considera unii ca este frumos: de ce crezi?… pentru ca are elemente de asimetrie, precum scrotul …si ca de aici il face sa para realist/autentic/natural/ etc.

    E o ironie, bineinteles, pentru ca asta nu inseamna ca pornografia de azi va fi privita ca o arta in viitor:
    e produsa prea industrial si de aici definitzia junkului! :)

  • 46

    @Dan: Esti idiot rau amice. Tu incerci sa justifici tot deseul asta ca fiind in fapt ceva natural. Diferenta majora dintre oameni si animale sta tocmai in constinta,morala si ratiune.Religia a fost foarte buna in dezvoltarea societatii pentru ca a oferit un set de norme morale care au permis membrilor sa evolueze. Instinctul criminal,scos din contextul unor norme morale este ceva natural. La fel si sexul. To “natural” ar fi sa mergem dezbracati toti si sa ne-o punem oriunde si oricand cu cine am avea noi chef.

    lifuroi
    2010-02-09 18:13:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    [...] Puscas: Pornografia – un drog legal “Când vine vorba despre sănătatea mintală, pornografia este cel mai îngrijorător lucru din [...]

  • 48

    apoi nu te supara florin da o societate civilizata nu este contruita numai din periferii

    de aia exista CRESA, GRADINITA, SCOALA PRIMARA, LICEU, FACULTATE, MASTERAT, DOCTORAT ca sa aiba copilul cateva repere daca de acasa parintii nu au timp sa ii dea

    sa te superi tu pe societate ca da voie la pornofgrafie pot intzelege numai in sensul ca te superi pe “libera exprimare”

    pai daca e sa punem bariere apoi io punem la tot, de exemplu presa or something

    poate era mai bine pe vremea lui ceausescu cand nu era voie nici macar sa gandesti, ce sa mai zic sa si ai posibilitatea sa scrii despre teme care vezi doamne “macina” societatea (de exemplu ce zici tu aici cu pornografia)

    io zic ca nu tre sa te agitzi foarte tare ca pornografia nu il vei rezolva nici tu, nici nimeni, numai piata libera

    ca la taraba. o paine e mai buna si mai scumpa, alta e mai ieftina si cu mucegai

    ai dreptul sa alegi

    si panalaurma cuceirea unei femei nu e o lupta intre barbatzi?

    oricum unul castiga si celalat pierde, ce e asha de greu de intzeles?

    bencze miklos
    2010-02-10 00:26:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    Un articol la nivel de amator… Idei asemanatoare cu cele ale vanzatoarei de mezeluri sau de legume de la supermarket. Pun pe seama lipsei de inspiratie citarea comentariul numitului “altVasile”. Dar si a lipsei de cultura, domnule Florin. Pai cum ramane cu imperiul otoman, cel habsurgic ori cel tarist. Ca sa nu mai vorbim de cel bizantin (care, apropo, tot roman era)sau de cele din America precolumbiana. Tot lipsa moralei a dus la disparitia lor? Pe de alta parte, probabil ca nu ati auzit de “parental control” atat la televiziunea prin cablu, cat si prin intermediul antivirusului (fie el si cel mai ieftin) pentru internet. Si ati mai uitat poate de cel mai important lucru: educatia familiei.
    Cand mai aveti idei de a scrie articole de genul asta, scrieti-le mai bine pe garduri. Sau mai bine spuneti-le bunicii dumneavoastra. Poate veti primi o bomboana in schimb.

    hoolahan
    2010-02-10 10:42:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    Eu zic că altVasile a pus carul înainte boilor, decăderea în resurse face ca imperiile să găsească alte metode mai ieftine din punct de vedere al resurselor de a ţine ocupate masele. Şi de fapt situaţia e mult mai complexă de atât.

    Ideea lui altVasile nu numai că nu e ştiinţifică dar e un ecou evident din vechiul testament.

    Întradevăr imperiile decad dar nu din cauza decăderi morale, aceasta(decăderea) e un efect la o cauză mai profundă ! Societăţile devin atât de complexe încât unele reguli etice simple nu pot acoperii tot spectrul.

  • 51

    @yiedyie: Nu l-am citat pe “altVasile” pentru că ar fi spus un adevăr universal şi infailibil. Poate nu decăderea morală a fost cauza principală a slăbirii imperiale. Însă sunt total de acord cu el în ideea că o societate fără principii morale nu are puterea de a rezista.

    Oricum, tot e bine că vorbim despre principii morale. Unii cititori au citit în diagonală şi li s-a părut că vrea cineva să interzică pornografia…

  • 52

    @yiedyie,

    Nu eu, ci Edward Gibbon (considerat parintele istoriei moderne) a ajuns la concluzia ca decaderea morala a fost una dintre cele mai importante cauze care au dus la disparitia Imperiului Roman.

    In perioada de glorie a Romei nu era deloc de mirare sa constati ca armata romana tabarata in jurul unui cires lasa fructele in pom (un lucru mai putin cunoscut pentru cei care invata istoria din filme cum sunt “Gladiatorul”!). Lucrurile insa s-au schimbat cu timpul, mai ales in faza imperiala a Romei: lupte de gladiatori, coruptie, distractii… Nu se repeta cumva istoria?

  • 53

    din pacate, cele mai multe voci anti-pornografie de care am auzit eu vin fie cu argumente moralist-crestin-bisericoase, fie cu chestii semi-feministe, fie cu chestii conspirationiste. mie personal pornografia mi se pare plictisitoare – cum sa devii dependent de ceva care e mereu la fel si super-previzibil? cred ca toata lumea a vazut, macar din greseala, un sfert de film porno… cine a rezistat pina la sfirsit are toata admiratia mea! am vazut undeva, cred ca pe site-ul antenei 3 (scuze de mentionare in tabara adversa:) niste insi care parodiau filmele pornografice scotind replicile din acele filme in timp ce stateau foarte seriosi la masa. foarte tare! probabil ca poate da dependenta, dar probabil ca si detergentul dero da dependenta…iar la chestia cu copiii, pe linga tot ce mai pot vedea ei la tv, internet & etc…

    alexandra
    2010-02-10 21:32:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    @ Florin Puscas. Pornografia nu e un drog si nu are efecte adverse. Asemenea idei (desi eu cred ca sunt doar prejudecati) miros a lipsa de bun simt intelectual. Ti-am raspuns aici decuv.blogspot.../

    Mai grav e ca imi pari o persoana incapabila sa inteleaga umorul, ironia si, mai ales, auto-ironia. Arata-mi ca gresesc.

  • 55

    @Vasile Decu,

    Sunt eu, altVasile, cel de care te-ai dezis atât de categoric pe blogul tău! Nicio problemă, nu trebuie să fie toată lumea de acord cu mine – ar însemna că merg şi eu unde merge turma, ceea ce nu este acceptabil pentru mine.

    Recunoşti chiar în titlul blogului că eşti DEPENDENT de pornografie. Ceea ce dă dependenţă este drog… prin definiţie. Degeaba încerci să demontezi mai târziu cele spuse de la bun început. Vezi ce logică defectuoasă ai!

    S-a făcut un experiment foarte interesant cu omizile călătoare (specie de omizi care călătoresc în şir indian una după alta). Au fost puse să se mişte în cerc, iar mâncarea a fost aşezată în interiorul cercului. Ce crezi că s-a întâmplat? Au tot mers cu încăpăţânare una după alta până au murit… de FOAME. De câte ori mi-a fost dat să văd acelaşi lucru întâmplându-se cu oamenii! Merg într-un cerc hipnotic înainte chiar dacă o prăpastie este în calea lor… cad şi îşi rup mâinele, picioarele, chiar şi coloana vertebrală. Totuşi nu renunţă… Câte dreptate a avut Jaclyn Kostner atunci când a dat următoarea definiţie: “Nebunia este să faci aceleaşi lucruri iarăşi şi iarăşi şi să te aştepţi la rezultate diferite”!

    P.S. Nu am să ard în iad. Şi nici pentru tine nu este obligatoriu să te prăjeşti acolo: totul depinde de propria ta alegere! Tu alegi, tu eşti responsabil!!!

  • 56

    @giovanin: într-adevăr, copiii sunt rodul unui act sexual. Dar care este legătura între pornografie şi naşterea de copii? Căci pornografia nu cultivă procreaţia ci, din contră, contracepţia.

  • 57

    eu zic sa interzicem internetul pentru copii, ca sa nu care-cumva sa poata vedea vre-un film porno (care poate fi oricum gasit pe orice retea de file sharing sau pe orice telefon mobil cu memorie suficienta si posesor pasionat de pornografie) si apoi sa continuam sa acceptam orice interzicere ca pe una normala, ca doar “e drog”. Bine ca sunt sanatoase vaccinurile lui Strienu Cercel, medicamentele de la Bayer, Pfizer sau GSK – iar plantele si pornografia sunt niste “droguri” care merita controlate politicieni sau corporatii, pentru ca, nu-i asa, moralitatea se obtine cu interziceri si reglementari ale desteptilor pe banii contribuabililor.

  • 58

    Domnule Florin PUSCAS,
    Prin anii ‘80 eram in Budapesta pe strada si la un chiosc am vazut impreuna cu fata cu care ma plimbam intr-o capitala puternic occidentalizata fata de Bucuresti, o coperta de revista cu multe tzatze. Am cerut-o si curiosi ca autentici bucuresteni aflati in gradinile iadului capitalist, am inceput sa o rasfoim razand in hohote de imaginile porno viu colorate. Vanzatorul ne-a intrebat sec, daca o cumparam si dupa ce ne-a informat ca ar costa cam 10 beri, ne-a bufnit rasul si mai tare. Era evident inacceptabil pretul asa ca ne-am vazut de drum.
    Parerea mea este ca fiecare are dreptul sa si-o traga cu cine vrea acasa, intre cele patru ziduri, cu barbati, cu femei, cu copii, cu animale, cu cofraje de oua, dar sa nu se vada. Ce nu se vede este ca si cum nu exista.
    Pornografia ca act in sine, exista numai atunci cand este vazuta si de altii pe post de “curiosi, carora le place sa se uite”, timp in care li se mareste penisul, ori li se face de fu-tai.
    Aici este intrebarea? Pornografia poate sa tina loc de placerea de a mangaia un penis, un fund dolofan, un san enorm?
    Pe bune, despre ce vorbim? Despre fu-tai, sau dragoste sincera intre doi care se iubesc?
    Pornografia este o industrie care se bazeaza pe exacerbarea cu buna stiinta a inctinctelor animalice primare in scopul unic de a plati pentru acest serviciu.
    In clipa in care se va inventa o Hranografie prin care sa te faca doar sa te uiti si sa uiti sa mananci, sau mai corect sa-ti satisfaci pornirea animalica de a manca prin Hranografie, iata un mare succes al stiintei si tehnicii!!!
    Pana atunci, de acord sa se ascunda tot ce este porno si cine vrea sa se excite, nu are decat sa plateasca si sa aleaga, intre a mangaia un penis, ori un san natur si a se uita fix la imagini si a se satisface manual. Evident ca toate astea acasa intre patru pereti.
    Vorba DEX-ului:
    ” fuți nu fuți, vremea pulii trece prov. (obs.) carpe diem!; trăiește-ți clipa!; bucură-te de ziua de azi!

    Arcadied
    2010-02-11 15:29:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 59

    Pornografia este înjositoare. Şi pentru cei ce o produc, şi pentru cei ce o consumă, şi aşa, în general.

    Vladimir T.
    2010-02-11 20:47:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 60

    Autorul e foarte nehotarat. Pe 27 ianuarie scria: “Sunt un nihilist. Am tot căutat o explicaţie pentru firea mea care se încăpăţânează să ignore tradiţiile, morala şi ordinea. Şi asta nu pentru că aş avea altceva mai bun de propus. Nu, sunt nihilist din principiu. Nu cred într-un aşa-zis bine absolut, în veşnica ordine a lucrurilor şi nici în Dumnezeu. Mi se pare atât de absurdă şi penibilă maniera în care dăm importanţă lucrurilor! De altfel, nimic nu are o valoare intrinsecă. Nici măcar iubirea, morala sau banii nu pot fi suspectaţi că ar reprezenta ceva anume prin ele însele. Doar noi ne încăpăţânăm să le dăm o valoare.”
    Sa vedeti saptamana viitoare ce text trage despre inaltatoarea misiune istorica a industriei porno!

  • 61

    @vasile decu: Daca te-ai fi obosit sa citesti tot textul din care citezi, poate ai fi putut vorbi in cunostinta de cauza. Dar asa te umpli singur de penibil. Scuze ca trebuie sa ti-o spun asa direct, insa asta e adrevarul. Atentie mai mare data viitoare! ;)

  • 62

    probabil ca influenteaza diferit:pe misogini ii face si mai misogini,pe frustrati ii elibereaza,pe antisociali ii stimuleaza la agresiuni,pe copii ii face parinti la 10 ani,dependenta fac addictivii,samd

    zic si eu
    2010-02-12 10:58:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 63

    @Florin Puscas: Big fail din partea mea, corect. Si foarte amuzant. Nu cred ca poti sa spui ca m-am umplut de ridicol, sunt cuvinte prea mari.
    Diferenta e ca pot raspunde, pot sa spun ca am gafat si mai ales imi dau seama de asta, si singur. Tu crezi ca poti?
    Ai raspuns imediat la aceasta greseala. Dar nu ai scos niciun cuvant despre satira mea.
    decuv.blogspot.../
    decuv.blogspot.../

  • 64

    @vasile decu: Pai ce ar mai fi de raspuns la un text care spune doar “ha-ha-ha, ia uite ce a scris ala! ce prost e!”?

  • 65

    Asta e tot ce ai inteles? Ori esti extrem de orgolios, ori extrem de arogant, nelasand nimic sa treaca dincolo de platosa numita “vai, a indraznit sa ma contrazica si, mai rau, sa ma ironizeze”. Renunt.

  • 66

    @Cornel: te uiti cam mult la filme porno.

  • 67

    Ar fi o metoda sa se interzica sit-urile sau sa le puna cu plata

    cosmin
    2010-04-14 10:48:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 68

    de fapt pornografia asa zis drog legal este introdus de usa ,anglia cu scop de fite si fente inca din 1956 ,cu scopul clar de ingenunchiere a natiunilor ,si mai ales in tarile unde exista astfel de inclinatii cum este romania

  • 69

    una din problemele care au venit pe aici este pornografia o mare pleasca pentru impotentii din romania ,multi pentru basism ,pdl,videanu,si ceilalti americani care fac o groaza de filme cu de astea sia u chelit caci membrul nu mai misca si femeile le-au tinut isonul fiind formate din aceeasi pleava ca si ei si se agita tot timplu ,problema asta a fost rezolvata simplu de gh.dej iar ceausescu a rasucit-o aducand impreuna cu usa ,si anglia lucrurile in faza asta

  • 70

    @dodu
    bai dodule,tu pari un consumator inrait de pornografie!
    Mai ai colectia de Hustler in baie,sau a gasit-o mama ta si a dus-o la anticariat?

    tamara's nephew
    2011-03-13 19:33:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

  • 1Bate-mă, omoară-mă, că tot n-am să înţeleg ce caută postmodernitatea aici. Mai bate-mă o dată, mai omoară-mă o dată, că tot n-am să înţeleg cum se împacă postmodernitatea cu existenţa a numai 3 meşteri. În...
  • 2lacramatia asta cu reprezentarea a fost repetata de atatea ori ca a ajuns sinonima cu prostia - da, uninominalul nu este proportional. mai aveti putin si va plangeti ca scoateti mana pe geam si nu se vede...
  • 3sa dai maimutelor libertate nu-i chiar ideea cea mai buna. nu mai vin inca o data comunistii, aia adevarati cu vana in ei nu reformatii astia de azi, si sa mai faca o deratizare ca-n anii 50. in plus,...
alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!