![]() | V-aţi spovedi unui popă divorţat?vezi toate articolele de Cristian Teodorescu15 Mar 2010 la 19:45 35 comentarii 814 vizualizari. |
Dacă un preot ortodox divorţează, îşi ia adio de la altar. Dacă un preot ortodox care a rămas văduv se recăsătoreşte, îl aşteaptă aceeaşi soartă. Regula, din cîte ştiu, nu e nouă, dar a fost recent întărită, ceea ce îmi dă bănuiala că există şi slujitori ai bisericii ortodoxe care au dat divorţ, sperînd în înţelegerea forurilor superioare şi văduvi care s-au recăsătorit, cu aceeaşi nădejde.
Nu mă bag în regulamentele Bisericii Ortodoxe Române, dar mă întreb ca mireanul de ce totuşi un preot să nu poată divorţa dacă nu se mai înţelege cu aleasa inimii sale? Sau viceversa, dacă soţia preotului se repliază prin divorţ într-o altă relaţie, ce-i rămîne de făcut abandonatului purtător de patrafir? Dacă ar fi ca la catolici, unde ştii de la bun început că dacă vrei să ajungi preot scoţi căsătoria de pe lista opţiunilor personale, preoţii noştri şi-ar face şi ei o strategie de viaţă adecvată. Dar de vreme ce li se îngăduie căsătoria, de ce nu li s-ar îngădui şi divorţul, măcar în anumite împrejurări.
Am cunoscut un preot de ţară, fost profesor de matematică, pe care îl bătea soţia. Nu că-i trăgea cîte o palmă. Mai trupeşă decît el şi înfiptă, îl bătea pînă fugea bietul popă din casă şi se refugia noaptea prin vecini, ca să nu doarmă pe-afară. Doamna preoteasă devenea violentă la băutură. Popa nu era nici el un antialcoolic, dar rămînea paşnic la chefurile lor în doi.
Într-o dimineaţă de iarnă-primăvară, cine frisona doar în pijama pe un scaun în mijlocul uliţei? Nefericitul preot, umilit şi de un cucui în frunte. Cu el n-ar fi avut nimic enoriaşii, totuşi s-au dus mai sus să ceară alt preot pe care nu-l bătea nevasta, să-l facă de rîs. Cînd cei doi au plecat din sat s-au dus cîţiva credincioşi să-i explice domnului părinte că pe el l-ar fi păstrat, dar prioteasa lui prea era de tot. N-ar fi meritat amărîtul popă dispensa unui divorţ? Fiindcă să-şi gonească nevasta din casă nu era în stare.
Iar preoţii loviţi de văduvie în tinereţe e mai bine să-şi ia cîte o menajeră cu care să stîrnească bănuieli enoriaşilor că le-ar fi şi ţiitoare, decît să li se îngăduie să se recăsătorească?


Mihai Goţiu azi la 07:18 |
Că Victor Ponta își asumă un discurs de învingător anticipat nu ar trebui să deranjeze prea [ citeste mai departe ]
Remus Cernea 12 Feb la 21:30 |
Un astronom grec, pe nume Aristarh din Samos, susţinea, prin anul 280 î.e.n., că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 12 Feb la 17:30 |
Vezi şi Caţavencii.ro
Cît a durat schimbarea gărzii la Palatul Victoria, prefecţii şi [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 12 Feb la 14:42 |
Un cuib de lilieci ideologizați până la isterie cere să fie privit cu atenție. Îl privesc. [ citeste mai departe ]
Ioana Paverman 12 Feb la 13:58 |
Ultimele săptămâni ni se desfășoară în amintire ca un asalt de întâmplări tumultuoase. [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 12 Feb la 12:36 |
Ca de obicei, apariţia unui personaj politic relativ nou şi tînăr precum Ungureanu a produs [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 12 Feb la 09:36 |
Acest text nu este despre ACTA, ci despre proteste. Mai exact despre protestele de la Cluj, cauzate [ citeste mai departe ]
Cristian Bândea 11 Feb la 15:20 |
Vă rog ca înainte să citiți acest text sau să comentați să parcurgeți textul [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 11 Feb la 14:20 |
1. L-am ascultat ieri seară pe Crin Antonescu, timp de cîteva minute, la tv. De [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 10 Feb la 18:32 |
Daniel Funeriu se poate considera o victimă a ”efectului Udrea”. Numele lui nu se afla pe lista [ citeste mai departe ]
Viorel Dobran 10 Feb la 16:54 |
În timp ce românii mor sinistraţi sub munţi de zăpezi, Biserica Ortodoxă Română cere bani [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 10 Feb la 15:05 |
Mîine, la Piaţa Universităţii în Bucureşti se iese împotriva ACTA, după 17.00. [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 10 Feb la 14:00 |
Cât din drepturile fundamentale ale omului putem încălca pentru a proteja drepturile [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 10 Feb la 12:16 |
Știrile despre calvarul oamenilor blocați în trenuri aproape trei zile în mijlocul viscolului [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 10 Feb la 10:35 |
Recent o idee buna a fost emisa referitor la renuntarea din 2013 la un al 3-lea acord cu FMI. Nu [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 10 Feb la 03:52 |
Auzindu-l pe Ponta cum retracta, corecta si incerca disperat sa isi explice de-a lungul zilei [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 09 Feb la 23:28 |
Numirea dlui Mihai Răzvan Ungureanu în funcţia de premier şi polemicile declanşate de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 09 Feb la 21:37 |
Miniştri care fac afaceri cu statul, comunişti sau fii de comunişti, colaboratori dovediţi ai [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 09 Feb la 19:55 |
Știu, guverne noi, tensiuni în USL, showbiz politic la TV. Dar vă invit puțin în România [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 09 Feb la 17:53 |
Crin Antonescu e furios. I se pare că are şi de ce.
Cabinetul Ungureanu a fost învestit cu [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 09 Feb la 17:48 |
Văd că mai mulți colegi de Voxpublica sunt indignați de faptul că văd ceva ciudat în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 09 Feb la 16:28 |
Apreciat de majoritatea comentatorilor ca fiind ”echilibrat”, discursul lui Victor Ponta i-a [ citeste mai departe ]
Viorel Dobran 09 Feb la 16:07 |
Pe-un picior de plai,
Pe-o gură de rai,
Iată vin în cale,
Se cobor la vale,
Trei turme de [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 09 Feb la 15:57 |
Update: A ieşit Antonescu, cuminte, a spus că nu s-a simţit reprezentat de [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 09 Feb la 15:35 |
A vorbit Ponta in Parlament. Nu a mai injurat. Nu i-a spus lui Mihai Razvan Ungureanu, asa cum [ citeste mai departe ]
Bogdan Ciuclaru 09 Feb la 14:42 |
Guvernul Ungureanu a trecut. Ar fi putut fi o singura stire. Dar nu e doar atat. Ponta a mutat [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 09 Feb la 14:10 |
Este de remarcat faptul că neînțelegerile dintre Ponta și Antonescu au plecat de la șefii [ citeste mai departe ]
Ionel Blănculescu 09 Feb la 14:04 |
Preocupati mai mult cu tumultul vietii politice din ultima perioada, am acordat o atentie mai redusa, [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 09 Feb la 10:11 |
Cele 69 de ONG-uri membre ale Coaliției de Mediu din România i-au solicitat în mod public [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 09 Feb la 08:36 |
Sâmbătă, 4 februarie, a fost declanşată ceea ce unii numesc acţiunea Liberate DC. [ citeste mai departe ]
| 1OARE CU CE AM PACATUIT SA MA NASC INTR UN NEAM ATAT DE NESIMTIT SI NENOROCIT CA CEL ROMANESC!!!!OARE DE CE CEI DIN PDL SUNT ATAT DE PORNITI IMPOTRIVA POPULATIEI DE PE SPATELE CARUIA TRAIESC!!!??MAI CEVA!OARE... | ||
| 2Copiii Romaniei sunt fortati sa cerseasca, fiii Romaniei sunt fortati sa isi lase tara, mamele Romaniei sunt fortate sa isi paraseasca copiii, fiicele Romaniei sunt fortate sa se prostitueze, bebelusii... | ||
| 3[...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]... | ||
| 4Ei si, in final ce vrei de fapt? Vrei sa ne spui ca esti un maimutoi?, ca nu exista Dumnezeu si ca trebuia sa bage banii in acceleratorul de particule di Elvetia, in loc sa faca cercetari pentru a gasii... | ||
| 5he-he, bibicule, doua lucruri sunt nesfarsite-n univers: hidrogenu' si prostia, vorba filozofului! cum vrei sa priceapa tugulanu' mioritic teoria heliocentrica, daca nici cu avionu' n-are bani sa zboare,... | ||
| 6Il urmaresc pe autor asa cum urumaresc spatiul public. Plin de sterilitate si lipsit de energie. Doar reflexiv. E ateu, asa e limita lui, atat poate, dupa puteri.... | ||
| Mihai Goţiu 31032 citiri |
| Costi Rogozanu 13001 citiri |
| Adriana Săftoiu 9070 citiri |
| Cristian Teodorescu 8265 citiri |
| Iulian Leca 7147 citiri |
| Remus Cernea 6834 citiri |
| Laura Cernahoschi 6352 citiri |
| Ciprian Domnişoru 5987 citiri |
| Alin Fumurescu 5339 citiri |
| Dorin Tudoran 5237 citiri |
| Mihai Goţiu 11 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Dorin Tudoran 5 postari |
| Cristian Teodorescu 4 postari |
| Iulian Leca 4 postari |
| Laura Cernahoschi 3 postari |
| Remus Cernea 3 postari |
| Viorel Dobran 2 postari |
| Lucian Isar 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 118761 citiri |
| Costi Rogozanu 76488 citiri |
| Cristian Teodorescu 49360 citiri |
| Alin Fumurescu 31407 citiri |
| Iulian Leca 26391 citiri |
| Remus Cernea 23879 citiri |
| Viorel Dobran 19246 citiri |
| Dorin Tudoran 16355 citiri |
| Ciprian Domnişoru 15496 citiri |
| Constantin Creţan 14610 citiri |
| Mihai Goţiu 48 postari |
| Costi Rogozanu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 27 postari |
| Dorin Tudoran 17 postari |
| Iulian Leca 14 postari |
| Constantin Creţan 12 postari |
| Viorel Dobran 11 postari |
| Alin Fumurescu 10 postari |
| Ciprian Şiulea 8 postari |
| Ciprian Domnişoru 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
daca pe popa il cheama manolescu , ma someaza sa platesc spovedania, si la urma mi-o plateste el, ma mai gandesc
2010-03-15 19:53:09 | Raporteaza
Ce intrebare timpita: ai bea o bere cu un barbat divortat?
Orice discutie pe tema asta in afara “canonului” specific cultului e (s)otioasa!
2010-03-15 19:58:41 | Raporteaza
M-as spovedi unui popa divortat. Eu insa nu ar trebui sa fiu folosit ca referinta, avand in vedere ca eu va citesc si pe dumneavoastra desi emanati la mii de mile distanta un iz respingator de basesc.
2010-03-15 20:02:33 | Raporteaza
Tre’ sa fii cel putin tampit sa bagi capul sub poala popii,popa care are ouale doldora !
2010-03-15 20:03:45 | Raporteaza
nu m-as spovedi niciunui popa, divortat, burlac, cu o nevasta sau cu mai multe. activitatea in sine ar fi deopotriva inutila.
2010-03-15 20:09:06 | Raporteaza
Ma veti ierta sper, dar intrebarea din titlu se potriveste articolului ca nuca in perete. Iar intrebarea in sine, daca aveti o bruma de idee despre ce inseamna spovedania, este cu totul inutila.
2010-03-15 20:16:19 | Raporteaza
nu vad ce am avea cu el , nu sa mai intele cu coana ” priotesa” si gata. Daca cei insurati sunt ispititi de vaduvele ce vin cu coliva la el, si ne facem ca nu vedem , de ce nu l-am accepta si pe divortat, ca-i tot un drac , doamne iarta-ma!, oricum nu-i mai auzi cantand in biserici, cu asta se ocupa , cd cu veta biris, pe popa il vezi cand se ia daru. hai doamne ajuta!!
2010-03-15 20:21:17 | Raporteaza
Domnule Teodorescu, ati fost bine intentionat dezvoltand tema aceasta pe voxpublica, dar, din nefericire,comentatorii de pe aici au habar despre credinta ortodoxa sau despre biserica in general mai mult putin decat are Elena Udrea despre presedintele Norvegiei.
2010-03-15 20:37:49 | Raporteaza
Pai ce sa aleaga, intre divort si ochiul dracului?
2010-03-15 20:39:56 | Raporteaza
Popa turnator la securitatea criminala comunista
DĂNEŞTI JUD.GORJ
Primarul a fost confirmat ca turnător al fostei securităţi
O decizie definitivă şi irevocabilă a Înaltei Curţii de Casaţie şi Justiţie a României a confirmat faptul că Emilian Rusu, actualul primar din Dăneşti, a fost turnător la securitate. Acesta a fost preot înainte de ’90 şi potrivit unui document al Consiliului Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii îşi turna enoriaşii la securitate sub numele conspirativ „Popa Savu“. Actualul primar le vorbea securiştilor despre elemente legionare şi elemente ce au făcut politică PNL. Fostul preot a făcut recurs împotriva deciziei CNSAS, recurs care a fost respins ca nefondat prin decizia definitivă şi irevocabilă a Înaltei Curţii de Casaţie şi Justiţie a României.
Ce parere aveti?
informatiagorju../
24/01/2010
Mai tarziu cand nu aveti ce face puteti veni pe blogul meu:dan-arizonatg-j../
2010-03-15 20:42:31 | Raporteaza
Seminariile sunt niste cloace, nici n-au cum sa iasa altceva deact poame de acolo.
2010-03-15 20:48:32 | Raporteaza
Parcă era şi înainte precizat în canonul ortodox că un preot trebuie să fie bărbatul unei singure femei. Expresia e luată din Biblie. Mai exact în 1 Timotei capitolul 1. Ba chiar scupe mai mult decât atât.
Adevărul că există şi cazuri mai dificile, de genui celui meţionat şi chiar mai dificile. Tot în Biblie scrie că, dacă rămâi văduv şi nu te poţi înfrâna, e bine să te recăsătoreşti.
Pe de altă parte, ce drept avem noi să ne băgăm în funcţionarea unui cult religios? Fiecare e liber să îşi aleagă credinţa. Să nu cădem în greşeala celor care ar vrea să impună libertăţile laice şi în biserică.
2010-03-15 20:50:45 | Raporteaza
Rectific: 1 Timotei capitolul 3.
2010-03-15 20:51:26 | Raporteaza
@El Dorado
Cred ca va pripiti cu comparatia. Elena Udrea nu numai ca stie totul despre presedintele Norvegiei, dar este si singura care poseda informatia.
2010-03-15 21:04:49 | Raporteaza
Eu am o-ntrebare mai scurtă: Don Cristi, te-ai spovedi la un popă?
Hai, spune Da – pliiiz!
2010-03-15 21:33:13 | Raporteaza
@Braian Tasescu:
)
Aveti dreptate, m-am pripit. Dar e posibil sa vorbim fiecare de alta Norvegie. Dv ziceti tot de-aia pe care udresa a bagat-o in UE?
2010-03-15 21:43:11 | Raporteaza
Mai bine am trece la catolicism. Sincer.
2010-03-15 22:23:48 | Raporteaza
Divortat? Dar pedofil?
bishop-accounta../
Omeni buni, semenii vostrii au fost pe luna, au trimis roboti pe marte, iar voi nu va mai saturati de povesti din epoca bronzului!
2010-03-15 22:58:58 | Raporteaza
@Florin Puscas: Poate ca te va lumina Dumnezeu si vei fi intr-un final ortodox, caci te vad om cu ravna desi scrii numele Mantuitorului cu un singur “I”.
Cat despre articol, subiectul este mult prea serios si grav pentru zambetul din poza autorului, zambet care se potriveste doar cu cuvantul “popa” din titlu si cu nivelul comentatorilor.
2010-03-15 23:26:05 | Raporteaza
Eu cred ca daca iti faci o biserica personală
poti sa stabilesti toate rgulile cum vrea muschii matale.
*
Ian gandeste numa ce misto sa te proclami
PREAFERICIT (preafericitul Cristian…oau ….) cum de altfel si rezulta
din subiectele
care toate par oarecum ”brasovene” ,
mai precis din zona TAMPEI.
*
Ca FERICIT esti deja si după
canoanele actuale ale nedivortabililor…ma refer la principiul
…FERICITI CEI SARACI CU DUHUL.
2010-03-15 23:27:38 | Raporteaza
@TitusL: Cu tot respectul, la faza cu un “i” sau doi “ii” vă aflaţi într-o evidentă eroare. Scrierea cu doi “i” este doar o opţiune a Bisericii Ortodoxe sub influenţa ruşilor. Dacă ar fi să traducem corect nu ar fi nici Isus nici Iisus. Sunt lucruri mult mai importante care ar trebui să preocupe credincioşii.
Sper să nu pomeniţi argumentul absurd cu Isus cu un “i” înseamnă măgar.
2010-03-15 23:34:12 | Raporteaza
@TitusL: Acum m-am uitat mai bine la comentariile mele. Unde am scris Isus cu un singur i? Am scris cu doi, deşi nu consider important numărul. Şi citatul era dintr-o traducere ortodoxă a Bibliei.
2010-03-15 23:37:05 | Raporteaza
@Florin Puscas: cu tot respectul de asemenea. Nu voi aduce acest argument, acela cu “magar”. Fie si pentru ca exista in Sfanta Scriptura cartea lui Isus Sirahul, Ecclesiastul, fiul lui David. Dar va rog sa verificati limbile in care se scrie Iisus si veti observa ca nu este o “optiune” ci toti il scriu acest nume cu doua vocale la inceput: Jesus (in engleza), Iesus (in latina, desi catolicii il traduc in romaneste Isus!), si chiar Yeshua (in transcrierea latina a numelui ebraic).
Dar pocirea numelui Mantuitorului face parte din inselaciunea diavolului, sau cel putin asa stim noi ortodocsii.
Ma iertati.
2010-03-15 23:43:17 | Raporteaza
@Florin Puscas: Ma iertati inca o data, va rog daca m-am inselat. V-am urmarit postarile de mai multa vreme si nu ma refeream la postarea anterioara. Daca au fost doar greseli de scriere din cauza vitezei, va rog inca o data sa ma iertati, mi se intampla si mie destul de des, cam intotdeauna, adica.
2010-03-15 23:46:19 | Raporteaza
Popii sunt ca toti oamenii…Fiecare trebuie apreciat diferit,in functie de caracterul,de calitatile si defectele
sale.Nu-i poti judeca in grup!
Iar taina spovedaniei este o obligatie a credinciosului,conform Bisericii Ortodoxe,a poruncilor si canoanelor acesteia.
Cand te spovedesti trebuie sa ai convingerea ca o faci
in fata unui duhovnic cu har.Daca nu ai aceasta convingere,
nu o faci.Simplu.
2010-03-15 23:52:50 | Raporteaza
@Florin Puscas: Da, aveţi dreptate în exemplele date, însă atunci poate ar trebui să fie Iesus nu Iisus. Pentru că în limba română nici nu se pot pronunţa doi de “i” la începutul cuvintelor. Plus că mai sunt şi alte exemple, din tabăra celor cu un singur “i”: spaniolă: Jesu, italiana: Gesu. Plus că prima traducere (ortoxodă!) în lima română a numelui Mântuitorului a fost sub forma “Issus”.
În fine, cum spuneam, consider subiectul ca fiind periferic. Nu cred că de la nume porneşte înselăciunea diavolului, ci de la atribute. Erezia nu e să poceşti numele, ci să susţii că Iisus Hristos nu e Fiul lui Dumnezeu, nu e distinct şi egal cu Dumnezeu Tatăl şi cu Sfântul Duh, nu a înviat, nu a fost Dumnezeu întrupat, etc. Acolo se dă bătălia şi acolo e limita între creştini şi ne-creştini.
Într-adevăr, nu sunt ortodox (motivele nu are rost să fie discutate aici), însă îi consideri pe ortodocşi fraţii mei întru Hristos. Am o mulţime de prieteni ortodocşi, chiar şi preoţi.
Cu stima!
2010-03-16 00:00:41 | Raporteaza
@TitusL: Scuze, mi-am răspuns mie însumi. Era pentru dumnevoastră comentariul de mai sus.
2010-03-16 00:01:15 | Raporteaza
@Gineta: Ai sesizat esentialul. Din pacate, nivelul majoritatii comentatorilor acestui blog, ma impiedica sa scriu mai mult. Daca nu ai trecut inca pe acolo, iti recomand razbointrucuvan../
2010-03-16 00:04:06 | Raporteaza
@Gineta: excelent Gineta, a sesizat si preacuviosul TitusL ca ai sesizat esentialul. Popii nu ii judeci in grup, daca esti un ortodox ADEVARAT, judeci in grup doar comentatorii de pe blogul preapresedintiosului.
2010-03-16 01:25:56 | Raporteaza
uai, uai , uai ce enormitati debiteaza unii in numele iubirii de D-zeu. practic Biserica Ortodoxa Romana incercand sa isi respecte canoanele isi supune preotii la un stantaj. sa ne ierte D-zeu ca o facem un Numele lui.
2010-03-16 02:30:58 | Raporteaza
Nu cred ca as avea o problema in privinta statutului familial al duhovnicului meu.Ma intereseaza daca are sau nu har.
L-as schimba insa daca as avea cea mai mica banuiala ca ar calca,voit,santajat sau obligat,sa calce taina spovedaniei.
Cred ca problema pusa de sfantul sinod este una de forma,nu de fond.
As prefera sa anunte ca se preocupa de problemele reale .
2010-03-16 08:36:49 | Raporteaza
@ CT : din principiu nu ma spovedesc, nu cred ca popa e un intermediar potrivit intre mine si divinitate; sunt destule cazuri in care popii s-au dedat la pacate mai mari decat cele marturisite de enoriasi (vezi cazul dinamovistilor vs popa pederast);
@ Florin Puscas: de ce sa intervina laicii in treburile unui cult? cred ca intrebarea se poate pune si invers: de ce biserica face afaceri din viata spirituala a enoriasilor
… si cercul vicios se invirte …
2010-03-16 09:22:32 | Raporteaza
@speedofmind: Da, e o problema grava si trista. Din punctul meu de vedere, daca un slujitor al Bisericii ajunge sa isi considere chemarea ca o oportunitate de afacere, situatia lui e mai grava chiar si decat a unui necredincios. Intr-un fel mi-e si mila de ei. As incheia tot cu un citat din Biblie:
“Nu vă amăgiţi: Dumnezeu nu Se lasă batjocorit; căci ce va semăna omul, aceea va şi secera.” Galateni 6.7
O zi buna!
2010-03-16 11:15:35 | Raporteaza
@El Dorado
Sa stiti ca la bagarile si scoaterile doamnei Udrea nu ma amestec. La acest tip de dileme cred ca cel mai potrivit sa-si dea cu parerea ar fi un om bine informat, ca domnul Teodorescu, probabil. Intrebati-l pe dumnealui, poate i-o fi mirosit ceva si stie.
2010-03-16 18:25:20 | Raporteaza
@Dorel Fazecas, te rog, nu te da mai destept decat esti. La acest subiect nu ai comentat nimic pana la acesta postare. Asa, abia acum te-ai bagat singur in grup.
2010-03-16 21:54:23 | Raporteaza