![]() | Mici traznai periculoase: declaratia de interese pentru jurnalisti. Blogger-ii scapa, deocamdatavezi toate articolele de Teodor Tita02 Feb 2010 la 15:36 21 comentarii 847 vizualizari. |
Plictisit probabil de programul legislativ anuntat de seful sau de partid in fata parlamentului, senatorul PD-L, Iulian Urban, s-a gandit ca n-ar fi rau ca eforturile de reglementare depuse de stat sa fie extinse dincolo de fleacuri ca legea pensiilor sau statutul minoritatilor nationale.
Asa ca domnul Urban a depus un amendament la legea ANI care urmareste sa ii oblige pe ziaristi sa depuna declaratii de interese, la fel cum fac mai toti detinatorii de functii publice din Romania. Altfel spus, Agentia Nationala de Integritate ar urma sa ne spuna cine sunt baietii rai din presa.
Sigur, este magulitor faptul ca domnul Urban asociaza ziaristii unor oameni platiti din bani publici sa contribuie la bunul mers al statului roman, dar, sa vezi minune, majoritatea jurnalistilor romani lucreaza in companii private.
Senatorul PD-L sustine ca nu vrea decat primenirea jurnalismului romanesc. Eu am dubii.
Nu e greu de banuit ce suma de frustrari sta in spatele unei astfel de propuneri. Unele sunt, poate, justificate. Insa indiferent de calitatea actului jurnalistic in Romania, NU statul este cel chemat sa decida ce e bine si rau in aceasta profesie. Publicul roman este, cred eu, suficient de inteligent cat sa discearna si sa isi faca propriile alegeri atunci cand vine vorba despre outlet-uri de presa si formatori de opinie.
Nu as fi avut nimic impotriva unei astfel de idei cata vreme ar fi reprezentat un efort de autoreglementare in interiorul presei si nu ar fi presupus implicarea statului, insa, cand ea vine de la un om al puterii, permiteti-mi sa am rezerve.
Pentru ca nu am nicio indoiala ca in spatele fiecarei idei de felul asta sta o nefericita dorinta de a controla, de a decide cine si ce poate scrie, de a stabili ierarhii.
Nu a trecut suficienta vreme de la inlaturarea dictaturii pentru a ne permite mici deviatii fascistoide.
PS Vad ca domnul Urban s-a gandit ca blogger-ii ar trebui exceptati de la depunerea respectivei declaratii. Macar atat.
Etichete: declaratie de interese, iulian urban, legea ani


Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 19 May la 15:22 |
La Cluj se dă bătălia simbolică cu ultima redută a regimului Băsescu. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 19 May la 14:05 |
Am citit cu mare întîrziere Spovedanie la Tanacu şi Cartea [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 13:53 |
Motanul de partid a apucat de l-a încoţopenit pe marchizul de Carabas, într-un sector al [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 19 May la 08:49 |
Cazul Laurei Codruta Kovezi e special. Nu ea, ci reactiile la acuzatiile de plagiat aduse de GIP la [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 04:47 |
Dacă, în vremea regimului democratic al lui Iliescu, un fost consilier al președintelui [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 19 May la 00:54 |
Chiar nu mai e nimic bun de copiat în ţara asta?
Poţi să-l înţelegi până la un punct pe [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 18 May la 17:49 |
Unul din motivele pentru care Băsescu ar trebui suspendat este faptul că ignoră moratoriul impus [ citeste mai departe ]
| 1Definitely imagine that which you stated. Your favorite justification seemed to be on the internet the easiest factor to be mindful of. I say to you, I definitely get annoyed whilst people consider concerns... | ||
| 2Stimate domn, nu stiu cat de democratic este sistemul votat ieri in parlament,nici nu stiu daca asa cum se clameaza ca ne putem compara cu Anglia in privinta democratiei si care are acelasi sistem electoral.Eu... | ||
| 3Bate-mă, omoară-mă, că tot n-am să înţeleg ce caută postmodernitatea aici. Mai bate-mă o dată, mai omoară-mă o dată, că tot n-am să înţeleg cum se împacă postmodernitatea cu existenţa a numai 3 meşteri. În... | ||
| 4lacramatia asta cu reprezentarea a fost repetata de atatea ori ca a ajuns sinonima cu prostia - da, uninominalul nu este proportional. mai aveti putin si va plangeti ca scoateti mana pe geam si nu se vede... | ||
| 5sa dai maimutelor libertate nu-i chiar ideea cea mai buna. nu mai vin inca o data comunistii, aia adevarati cu vana in ei nu reformatii astia de azi, si sa mai faca o deratizare ca-n anii 50. in plus,... | ||
| Mihai Goţiu 10932 citiri |
| Cristian Teodorescu 9291 citiri |
| Costi Rogozanu 9140 citiri |
| Constantin Creţan 4281 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4222 citiri |
| Dan Duca 4109 citiri |
| Alin Fumurescu 3627 citiri |
| Ciprian Şiulea 3080 citiri |
| Dorin Tudoran 2482 citiri |
| Cristian Bândea 2050 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 61991 citiri |
| Cristian Teodorescu 39639 citiri |
| Costi Rogozanu 38101 citiri |
| Ciprian Domnişoru 17976 citiri |
| Alin Fumurescu 17522 citiri |
| Viorel Dobran 12982 citiri |
| Dan Duca 11986 citiri |
| Constantin Creţan 11292 citiri |
| Dorin Tudoran 8408 citiri |
| Iulian Leca 7883 citiri |
| Mihai Goţiu 30 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Face parte din programul de criza al guvernului Boc.
Trebuie sa fie atenti la toate amanuntele. Desi eu as fi mai curios la interesele blogerrilor pentru ca la jurnalisti e mai evident.
domnulsix.wordp../
2010-02-02 15:48:07 | Raporteaza
Iniţiativa legislativă a primului spammer al României, senatorul PD-L Iulian Urban, este un atentat la adresa democraţiei în ţara noastră şi urmăreşte limitarea libertăţii de exprimare! Mă aştept să văd o atitudine fermă a mass media româneşti, precum şi a reprezentanţilor acestora! Mâine s-ar putea să fie prea târziu!
2010-02-02 16:03:36 | Raporteaza
“Publicul roman este, cred eu, suficient de inteligent cat sa discearna si sa isi faca propriile alegeri atunci cand vine vorba despre outlet-uri de presa si formatori de opinie.”
Stiti care este problema? Daca 80% din media (hai sa zicem Antenele, iRealitatea si TVR-ul) iti spune o minciuna care este foarte greu de demontat, credeti ca publicul roman are vreo sansa sa discearna singur care este adevarul? Eu personal, nu cred…
Poate declaratia de interese nu este o ideie foarte buna dar in mod sigur ar fi nevoie de o metoda prin care “presa” sa fie readusa acolo unde ar trebui sa fie. Pentru ca in mod evident, “presa” nu este capabila sa faca acest lucru singura.
2010-02-02 16:13:18 | Raporteaza
Inainte de declaratie de interese ar trebui ca jurnalistii sa depuna o declaratie cum ca stiu sa foloseasca in mod corect limba romana (blogger-ii?)
Dar sa trecem peste si sa spunem ca o asemenea declaratie este mai mult decat necesara, chiar daca lucrati la privat. Motivul este simplu, rezultatele muncii voastre au consecinte si influenteaza spatiul public. Ar disparea astfel jurnalistii gen SRS sau Racoviceanu.
2010-02-02 16:47:16 | Raporteaza
Primenirea ar trebui sa se faca ,aveti dreptate, din interiorul presei.Iar alegerea sa o faca publicul.
Din pacate partea publicului roman care trebuie sa discearna nu se uita prea mult la Tv si nu citeste presa.Ceilalti se infrupta la greu din media inghitind-o pe nemestecate.Oricum dincolo de propunerea parlamentarului ceva trebuie facut.Situatia este mai complexa vezi si aici:ioanavram.wordp../
2010-02-02 16:50:10 | Raporteaza
citez: majoritatea jurnalistilor lucreaza in companii private. pai, parca acum 2 zile asociatiile jurnalistilor cereau sprijin de la stat (adica de la noi) ca e presa in criza. atunci, nu avem dreptul sa va cunoastem interesele?(cu ghilimele)
2010-02-02 17:20:36 | Raporteaza
@Martha Logu: Cuvantul blogger a fost acceptat prin dictionarele romanesti? Daca da, iertare. Daca nu, nu!
2010-02-02 17:34:00 | Raporteaza
Kondor: in niciun caz cu ajutorul statului. Asta daca daca nu vrem vreo democratie de tip bielorus sau central-asiatic
2010-02-02 17:35:13 | Raporteaza
@Eugen: Deocamdata nu e cazul.
2010-02-02 17:40:09 | Raporteaza
Dle Tita, haideţi să vă reîmprospătez puţin memoria. Vă mai aduceţi aminte de cazul Bogdan Chireac – Motorola ?
Atât societatea care editează ziarul Gândul cât şi firma Motorola erau societăţi private, şi cu toate astea conflictul de interese era mare cât roata carului. La fel escrocheria la adresa statului. La fel şi bătaia de joc la adresa cititorilor.
Ei, despre chestii de-astea vorbim. Personal, cred că ştiţi toate astea foarte bine, dar vă faceţi că nu pricepeţi.
Salut iniţiativa senatorului Urban. Din cauza lipsei de reglementare, presa românească a ajuns un fel de vestul sălbatic, raiul mercenarilor. De aceea, nu cred că e vorba de niciun derapaj fascistoid. Dacă vă preocupă aşa de mult soarta firavei democraţii, atunci ar trebui să cugetaţi mai adânc la răul pe care l-a reprezentat pentru democraţie valul de minciună, calomnie şi dezinformare concertată din timpul campaniei electorale, practicat la unison de trusturile Intact, Realitatea-Caţavencu şi de TVR.
Sunt perfect de acord cu dvs. când spuneţi că ar trebui să fie exclusiv rezultatul unui efort de autoreglementare in interiorul presei. Numai că avem o mică problemă: de 20 de ani, breasla dvs. nu a reuşit să producă o asemenea reglementare cu toate că, slavă Domnului, s-a simţit din plin nevoia. Aşa că, realist vorbind, ce şanse sunt să se întâmple asta în viitorul apropiat sau măcar mediu?
2010-02-02 18:04:08 | Raporteaza
PS
Dacă vă deranjează să semnaţi o declaraţie de interese, atunci poate preferaţi metoda patentată de Răzvan Dumitrescu, cu foaia de hârtie…
2010-02-02 18:06:12 | Raporteaza
@Wakki Evident ca imi aduc aminte. Aveti idee cum s-a aflat de lucrul ala? Va spun eu, dintr-un ziar aflat in afara controlului politic. Faptul ca stiti acele lucruri este meritul unei prese independente. Prefer judecatile morale facute de public si nu de stat.
Cat despre “valul de minciuna…”, sfatul meu sincer e sa judecati fiecare caz in parte. Si daca aveti informatii, va rog, faceti-le publice.
2010-02-02 18:17:33 | Raporteaza
“Nu e greu de banuit ce suma de frustrari sta in spatele unei astfel de propuneri. ”
Faceti un pic de research si o sa le descoperiti – nu e greu – mai ales dupa demersul jurnalistic care a demonstrat ca Urban Spammer a dat bani la partid, mai mult decit a cistigat – hotnews.ro/stir../
2010-02-02 19:05:42 | Raporteaza
Daca sunt jurnalisti angajati la Televiziunea si Radioul de Stat(deci functionari publici-platiti din impozitele noastre), DA, trebuie sa-si depuna o declaratie de interese. Cum sunt si cei de la, Observatorul Militar, de exemplu, etc…Insa e o imbecilitate crasa sa le ceri jurnalistilor de la “private” sa-si depuna asa ceva. E pur si simplu un atentat impotriva drepturilor omului si al democratiei.
Ce te faci insa cu “jurnalistii” ce fac reclama pentru diferite contracte cu statul sau cu patronii de trusturi si “unelte” media care au firme implicate in astfel de contracte?
VOI, jurnalistii, ce propuneti?
2010-02-02 19:42:19 | Raporteaza
O prostie. Am o colega (nu lucram in presa) care sta cateva ore si modereaza o emisiune pe un post de radio, fara sa fie platita pentru asta. Lanseaza teme de dezbatere, da stiri mai mult sau mai putin interesante. Este ea ziarist ? Cum se vor face delimitarile ? N-ar fi mai simplu sa depuna toti cetatenii romani, majori, declaratiile alea.
Exista manageri de multinationale la care veniturile primite legal se dubleaza prin tot felul de capusari ale societatii. Patronii sunt departe. S-ar putea sa fie chiar mai simplu ca la stat, unde sunt atatia adversari. Banii obtinuti astfel sunt neimpozitati.
Soferi pe masini de marfa sunt pe mana cu cei de la receptie din marile centre comerciale. Aia semneaza de receptie dar lasa jumatate din marfa in masina. Marfa e vanduta si banii se impart. Lipsa se gaseste la inventar si e pusa pe seama furturilor din timpul comercializarii. Nici nu banuiti ce averi neimpozitate fac oamenii astia.
Toate carciumile din sate comercializeaza tuica proprie (home made) fara nici-un document.
Mai sunt cei care fac contrabanda cu tigari, aur, alcool, etc.
Sper sa citeasca si Urban.
2010-02-02 20:01:14 | Raporteaza
eu am inteles mesajul lui Urban PDL: inca mai exista jurnalisti care nu-l pupa-n dos pe basescu iar acestia trebuie repusi in front!!!
orice referire la subiecte incomode basescului si neamurilor lui este “minciuna” iar cei care “comit” “minciuna” trebuie luati la declaratii de toate felurile, incepand cu portavocea de partid si de stat Macovei ANI
ps: daca un ziarist incalca legile in vigoare – la parnaie cu el iar Urban poate sa-i fie aparator…
daca delictul de opinie se incrimineaza prin lege, e ok, mergem spre democratia deplina!
2010-02-02 20:36:03 | Raporteaza
dom’le asta-i cretin rau. Da’ prost de pute! Api… si Iulian Urban asta e fo’n ficior de primar. Facut in caruta cu prosti.
2010-02-02 20:54:01 | Raporteaza
Cireada “ziaristilor” din rrrominica e caracterizata de perfecta ingemanare coruptzie – sfertodoctism. Exemple, cacalau, maria-ta – la coruptzie bomboane pe coliva srs si chireac, la semidoctism majoritatea, perlele coroanei la vox(era sa scriu vax)publica Gotziu, Virvea, Varzariu.
Asa ca pentru cei de teapa lui srs si chireac declaratzia de interese e mai mult decat obligatorie.
2010-02-02 21:31:44 | Raporteaza
[...] Declaratii de interese, sau “disclosure” gasiti in publicatiile serioase din lume la capatul oricarui articol de analiza, de opinie… E un exercitiu de transparenta prin care jurnalistul si publicatia isi informeaza cititorul asupra relatiilor pecuniare sau personale relevante in raport cu subiectul. Respectul fata de public si o asigurare importiva acuzatiilor de manipulare/dezinformare (care dovedite costa foarte scump) sunt cele doua motivatii principale ale gestului. [...]
2010-02-03 09:42:37 | Raporteaza
Orice initiativa legislativa care sa responsabilizeze ziaristii este ultra-bine-venita! In campania prezidentialelor ziaristii, stiristii, analistii … toata “floarea” mass-media s-a prostituat in modul cel mai gretos cu putinta (mai gretos chiar decat “odaliscele” lui Jiji)… si prostimea a consumat avida tot ce se dadea pe sticla/hartie … si apoi a votat …
Cata vreme libertatea de expresie este dublata de iresponsabilitate e nevoie sa stim mai mult despre cine scrie.
Nu conteaza cine vine cu initiativa legislativa.
2010-02-03 11:48:17 | Raporteaza
[...] voxpublica.real../. [...]
2010-02-08 13:10:25 | Raporteaza