![]() | Nu exista „bloggeri sau jurnalisti”. Doar prosti.vezi toate articolele de Dragoș Stanca01 Oct 2009 la 14:55 21 comentarii 1362 vizualizari. |
Am obosit ascultand zumzaiala pe tema „blogger sau jurnalist”. Apoi, de stupizenia jurnalist online versus jurnalist offline.
La „n” conferinte, dezbateri, sezatori care “analizeaza” banalitatea asta se invart aceiasi oameni, care agita aceleasi idei. Putine si fixe.

Cand o aud p-aia cu „eh, voi, jurnalistii…” spusa de cate un blogger sau „ma rog, voi, bloggerii...” din gura unui jurnalist, ma ia cu ameteala.
Alta, si mai „mijto”, e discutia de genul „Cum? Proiecte online, facute de oameni offline?! Blasfemie” Esec garantat!”. Care „oameni offline”? Faptul ca ai lucrat la viata ta si in altceva decat Internet te transforma in „om offline”?
Adevarul ca suna a ceva nasol asta cu „om offline”. Parca ar fi o specie inferioara! ![]()
N-o sa scot din tolba cu sabloane povesti prafuite de genul „E-he! Cand faceam eu site-uri de ziare si search pe Altavista voi erati la gradinita”, pentru ca mi se pare un non-argument.
Am sa spun insa o banalitate care, adesea, e uitata. Mai ales de aceasta specie aleasa si rara, care se cheama „oameni de online”.
Nu exista nici bloggeri, nici jurnalisti, nici onlineri, nici offlineri. Exista oameni. Care, daca au ceva interesant de spus, spun. Si scriu.
Un jurnalist bun poate fi un blogger la fel de bun. Sau chiar mai bun. Si vice-versa. Un blogger poate sa dea clasa unui gazetar sau realizator tv. Deci, nicio diferenta, fundamental vorbind.
Un blogger, daca vrea, se poate considera un jurnalist freelancer, care detine propriul ziar online. Intr-o zi, daca o sa aiba chef, poate sa se si angajeze la un ziar sau la o televiziune. Sau sa cumpere un site de continut.
Un jurnalist angajat se poate face, cand are chef, blogger sau sa traiasca in stil de blogger, din propriul site (lucru care se intampla, deja, in cateva cazuri).
Ce te faci cand un medic are un blog de succes? Nu mai e medic, devine blogger?
Sau cand un jurnalist scrie si la ziarul „old media”, are si un blog care „rupe” si, in plus, seara, mai participa la o emisiune tv. Este el inferior, ca specie, din punct de vedere „online”?
Internetul nu e o alta planeta, pe care nu pot supravietui decat cei dotati cu branhii prin care respira pixeli. Este doar un mediu de comunicare.
Iar, ca „exploatator nemilos” al acestui nou mediu, a aparut bloggingul – un fenomen social, o noua forma de expresie si de exprimare, care se aseaza, cuminte, in raftul in care se gaseau, inainte sa apara blogul, multe alte mijloace (mai rudimentare si mai putin flexibile).
In concluzie, esti bun sau prost comunicator. Si ca blogger, si ca jurnalist, si pe post de cititor-comentator sau desenator de graffiti.
Iar cine are senzatia acuta ca lumile „online” si „offline” sunt doua planete diferite si, ca atare, e mai bine ca speciile din cele doua lumi sa nu se combine, ca sa nu dea nastere unor monstrii… e, pur si simplu, prost.
***
PS Astazi am lansat VoxPublica. Un loc pentru oameni destepti. Fie ei bloggeri, jurnalisti, cititori sau oameni buni in orice domeniu, care pot scrie un text ok, cladit din argumente. Indraznesc sa spun ca Vox va crea in timp o noua categorie de online publishing. We’ll see.
VoxPublica e o comunitate deschisa unde, sper eu, se vor aduna pe zi ce trece tot mai multi dintre care vor si pot sa contribuie la formarea unei voci rationale in harmalaia de nedescris in care ne-au aruncat idiotii care ne conduc.


Mihai Goţiu 10 Feb la 18:32 |
Daniel Funeriu se poate considera o victimă a ”efectului Udrea”. Numele lui nu se afla pe lista [ citeste mai departe ]
Viorel Dobran 10 Feb la 16:54 |
În timp ce românii mor sinistraţi sub munţi de zăpezi, Biserica Ortodoxă Română cere bani [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 10 Feb la 15:05 |
Mîine, la Piaţa Universităţii în Bucureşti se iese împotriva ACTA, după 17.00. [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 10 Feb la 14:00 |
Cât din drepturile fundamentale ale omului putem încălca pentru a proteja drepturile [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 10 Feb la 12:16 |
Știrile despre calvarul oamenilor blocați în trenuri aproape trei zile în mijlocul viscolului [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 10 Feb la 10:35 |
Recent o idee buna a fost emisa referitor la renuntarea din 2013 la un al 3-lea acord cu FMI. Nu [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 10 Feb la 03:52 |
Auzindu-l pe Ponta cum retracta, corecta si incerca disperat sa isi explice de-a lungul zilei [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 09 Feb la 23:28 |
Numirea dlui Mihai Răzvan Ungureanu în funcţia de premier şi polemicile declanşate de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 09 Feb la 21:37 |
Miniştri care fac afaceri cu statul, comunişti sau fii de comunişti, colaboratori dovediţi ai [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 09 Feb la 19:55 |
Știu, guverne noi, tensiuni în USL, showbiz politic la TV. Dar vă invit puțin în România [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 09 Feb la 17:53 |
Crin Antonescu e furios. I se pare că are şi de ce.
Cabinetul Ungureanu a fost învestit cu [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 09 Feb la 17:48 |
Văd că mai mulți colegi de Voxpublica sunt indignați de faptul că văd ceva ciudat în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 09 Feb la 16:28 |
Apreciat de majoritatea comentatorilor ca fiind ”echilibrat”, discursul lui Victor Ponta i-a [ citeste mai departe ]
Viorel Dobran 09 Feb la 16:07 |
Pe-un picior de plai,
Pe-o gură de rai,
Iată vin în cale,
Se cobor la vale,
Trei turme de [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 09 Feb la 15:57 |
Update: A ieşit Antonescu, cuminte, a spus că nu s-a simţit reprezentat de [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 09 Feb la 15:35 |
A vorbit Ponta in Parlament. Nu a mai injurat. Nu i-a spus lui Mihai Razvan Ungureanu, asa cum [ citeste mai departe ]
Bogdan Ciuclaru 09 Feb la 14:42 |
Guvernul Ungureanu a trecut. Ar fi putut fi o singura stire. Dar nu e doar atat. Ponta a mutat [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 09 Feb la 14:10 |
Este de remarcat faptul că neînțelegerile dintre Ponta și Antonescu au plecat de la șefii [ citeste mai departe ]
Ionel Blănculescu 09 Feb la 14:04 |
Preocupati mai mult cu tumultul vietii politice din ultima perioada, am acordat o atentie mai redusa, [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 09 Feb la 10:11 |
Cele 69 de ONG-uri membre ale Coaliției de Mediu din România i-au solicitat în mod public [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 09 Feb la 08:36 |
Sâmbătă, 4 februarie, a fost declanşată ceea ce unii numesc acţiunea Liberate DC. [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 08 Feb la 18:58 |
Nu ma intereseaza deloc noul cabinet ce urmeaza sa fie maine prezentat Parlamentului. El este in [ citeste mai departe ]
Dan Duca 08 Feb la 18:45 |
În agitaţia unei alte zile în care ai senzaţia că totul se naşte, creşte, explodează în [ citeste mai departe ]
Alexandru Cumpănaşu 08 Feb la 17:55 |
Politica romaneasca din aceste zile pare sa fi paralizat atat administratia publica cat si [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 08 Feb la 17:02 |
Vezi si Caţavencii.ro
Nişte comentatori cărora frigul le face rău la cap au ajuns la [ citeste mai departe ]
Marius Cosmeanu 08 Feb la 16:46 |
Iertat să-mi fie, dar la cât de în batjocură ne tratează majoritatea politicienilor de azi, la [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 08 Feb la 09:54 |
Traian Basescu stie bine principiul lui Arhimede. I l-a predat lui Tariceanu si l-a demonstrat [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 08 Feb la 09:23 |
Gestul Andreei Paul Vass de a renunța la nominalizarea la funcția de ministru al Economiei [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 07 Feb la 23:50 |
... poate unii dintre dumneavoastra isi vor mai amniti bancul de pe vremea lui [ citeste mai departe ]
Adriana Săftoiu 07 Feb la 23:09 |
O dimineață rece. Ne salutăm politicos, protocolar fără prea mult elan. Urcăm în avionul [ citeste mai departe ]
| 1Kioru a facut o mutare inspirata prin numirea lui MRU in functia de premier, iar Zambilica Antenescu e in pozitia de sah. A intrat in panica vazandu-si periclitata pozitia de candidat preferat la funtia... | ||
| 2Bag de sema ca incepe sa se infiripe un soi de mit Funeriu - reformatorul,capabilul,intransigentul etc.In ultima instanta acest mit porneste doar de la povestea ultimului bac garnisit cu camere video.Cu... | ||
| 3gewd -- e ca la postaci. e suficient sa vezi acelasi stil ca sa-ti dai seama ca e vorba de aceeasi persoana.dar daca zici ca esti din acelasi oras dar nu-l cunosti pe om, de ce sa nu te :) cred?... | ||
| 4acum inca nu sunt necestitati nici internetul, nici vaccinurile pentru bolile sezoniere sau nou aparute(care, ne ameninta specialistii, vor fi din ce in ce mai ucigatoare, asa, dintr-o data, dupa mii,... | ||
| 5inca ceva: si virusurile internetului sunt tot produse in laboratoarele informaticienilor care ne vand leacul, programele antivirus, adica, vrei - nu vrei, tot vei deveni dependent de tratamenul nostru.... | ||
| 6La jurnalul de pe Antena 3 o persoană sinistrată din jud. Buzău spunea: ”Noroc cu părintele din sat, că autoritățile nau fpcut nimic.” Deci îl invit pe autorul articolului să se informeze mai mult.... | ||
| Mihai Goţiu 28823 citiri |
| Costi Rogozanu 13230 citiri |
| Cristian Teodorescu 9328 citiri |
| Alin Fumurescu 8456 citiri |
| Adriana Săftoiu 8453 citiri |
| Ciprian Domnişoru 7413 citiri |
| Remus Cernea 7381 citiri |
| Iulian Leca 6967 citiri |
| Laura Cernahoschi 6265 citiri |
| Dorin Tudoran 5575 citiri |
| Mihai Goţiu 11 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Dorin Tudoran 6 postari |
| Cristian Teodorescu 5 postari |
| Iulian Leca 4 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Laura Cernahoschi 3 postari |
| Filip Standavid 2 postari |
| Bogdan Ciuclaru 2 postari |
| Mihai Goţiu 119273 citiri |
| Costi Rogozanu 78523 citiri |
| Cristian Teodorescu 47488 citiri |
| Alin Fumurescu 32342 citiri |
| Iulian Leca 26819 citiri |
| Remus Cernea 25299 citiri |
| Viorel Dobran 18683 citiri |
| Ciprian Domnişoru 17059 citiri |
| Adriana Săftoiu 15451 citiri |
| Dorin Tudoran 15335 citiri |
| Mihai Goţiu 47 postari |
| Costi Rogozanu 33 postari |
| Cristian Teodorescu 26 postari |
| Dorin Tudoran 16 postari |
| Iulian Leca 14 postari |
| Constantin Creţan 13 postari |
| Alin Fumurescu 12 postari |
| Viorel Dobran 11 postari |
| Elena Vijulie 8 postari |
| Ciprian Şiulea 8 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
[...] Cititi continuarea pe VoxPublica var [...]
2009-10-01 16:43:17 | Raporteaza
Jurnalistii fax, teoretic, niste scoli. Bloggerii…
2009-10-01 17:16:09 | Raporteaza
@Dorian: Asa e. Asa cum exista si jurnalisti foarte buni fara scoala aferenta. De dl. inginer CTP ai auzit?:)
2009-10-01 17:32:00 | Raporteaza
Culmea culmilor penibilului, domnule Stanca, este ca singurul “jurnalist” pe care il invocati cand auziti de cuvantul “jurnalist” este CTP. Cat de trist! Aveti in trust jurnalisti adevarati, care isi rup spatele de munca si fac research, umbla dupa stiri, scriu analize, etc ….. si tu il pomenesti pe CTP. Naspa.
2009-10-01 23:11:59 | Raporteaza
cred ca ai probleme cu limba romana:
“Iar cine are senzatia acuta ca lumile „online” si „offline” sunt doua planete diferite si, ca atare, e mai bine ca speciile din cele doua lumi sa nu se combine, ca sa nu dea nastere unor monstrii… e, pur si simplu, prost”
2009-10-01 23:52:50 | Raporteaza
@ss: fraza e corecta. cam alambicata, dar ai prins ideea.
2009-10-02 00:52:36 | Raporteaza
Fraza o fi corecta, dar “monstri” in cazul asta se scrie cu un singur “i” – e vorba de un plural nearticulat. Pluralul articulat foloseste, intr-adevar, doi “i” – ca in cazul “Monstrii vineaza greseli gramaticale…”.
In rest, perfect de acord cu tine, dar poate ca ar trebui facuta distinctia intre editorialisti si comentatori ca CTP si jurnalisti mai ancorati in “proceduri”, ca sa spun asa. De aici cred ca vine afirmatia lui Dorian si sunt de acord ca scoala face deosebirea in anumite privinte: verificare, scriere, alegerea celor mai bune modalitati de comunicare. Spui ca trebuie sa fii un bun comunicator – evident, asa e, dar asta se invata la scoala !!
2009-10-02 09:31:57 | Raporteaza
inca ma gandesc daca sa comentez acest subiect, pentru ca nu stiu cat imi pot stapani cuvintele …
2009-10-02 12:30:11 | Raporteaza
Studiam prezentarea RoNewMedia.
Acum, strict semantic vorbind, in slide-ul opt, unde se mentioneaza caror categorii de oameni le este adresat evenimentul, apar si cei numiti “bloggeri de top si jurnalisti digitali”.
O distinctie trebuie facuta, pana la urma, nu? In sensul general toti suntem oameni, dar in mod particular ne definim pin ceva, o dominanta.
Cu online-ul, intr-adevar, pentru ca oamenii au putinta de a se exprima printr-o multime de canale online si offline, diferentierile se pierd in ceatza.
2009-10-02 12:48:19 | Raporteaza
de ce nu-mi apare trackback-ul?
2009-10-02 14:17:26 | Raporteaza
[...] ca draga Dragos, nu se pot amesteca oamenii care nu fac online fata de oamenii care fac online. Nu zic ca nu s-ar [...]
2009-10-02 16:50:22 | Raporteaza
Domnule Stanca, faceti efortul si despicati/patrundeti logica elementara a titlului “Nu exista „bloggeri sau jurnalisti”. Doar prosti. Mie mi se pare corecta, repet: logica acestui titlu. Dumneavoastra sunteti insa sigur ca asta ati vrut sa spuneti sau v-a scapat? Daca nu v-ati prins ce vreau sa spun, incercati sa aplicati titulului intrebarea cine/ce exista? Raspunsul, inevitabil, va include?
2009-10-04 10:50:22 | Raporteaza
Nu exista decat ziaristi cu talent si in presa noastra de azi nu se afla niciunul. Sunt cativa scriitori care practica o publicistica otova, fara indrazneala şi fara zvac stilistic. CTP este doar un fel de pamfletagiu mitocan, nu-l mai dati exemplu. Dinescu ar avea ceva, dar mintea e slaba si nu depaseste nivelul de ziar satiric scos la Stefan Gheorghiu, cu poante de cabana. Un fel de Secventa lui Cristoiu, de pe vremuri. Ca sa nu mai vorbim si despre baba asta utecista !
2009-10-04 22:23:25 | Raporteaza
@romanverdepraz: va multumesc pentru compliment, asemenea:) cu mentiunea ca eu nu sunt nici blogger, nici jurnalist.
2009-10-05 09:57:46 | Raporteaza
@Regizorul: Eu nu cred, deloc, ca se invata la scoala sa comunici eficient. Sunt N exemple de comunicatori excelenti, care nu au studiat asta la scoala.
2009-10-05 09:59:49 | Raporteaza
Subscriu, scoala nu te invata sa comunici, dar fara scoala ramai doar un autodidact. Diferenta dintre el si cel scolit este de directie si de alegere a materialului. Dar fara scoala, inteleasa si ca frecventare a unui maestru, amesteci lucrurile, nu ai acuratete in lectura – a strazii, a cartilor, a evenimentelor. A nu se confunda scoala literara, simpla prostie si dovada de arivism si de diletantism, cu slefuirea unui spirit critic !
2009-10-05 11:10:12 | Raporteaza
Domnule Stanca,
Ma simt putin iritata de aceste afirmatii. Da, exista oameni de online! In tara asta sunt foarte putini oameni competenti pe online. Oameni care stiu sa deschida un page source si sa recunoasca cel putin un cod html in el, oameni care cunosc editare multimedia, oameni care stiu cateva reguli de bun simt din mediul online si pentru care “greutatea” unei imagini nu se masoara in “kile”. Exista o diferenta intre lucruri.
De ce “afara” exista meseria de web editor/web journalist, iar in Romania este confundata cu cea de redactor? Pentru ca nu exista in nomenclator, nu? Pentru ca nu particularizam internetul, pentru ca multe lucruri NU se fac profesionist, ci la gramada, ca sa fie, ca sa se faca.
In alta ordine de idei, orice mediu de comunicare in masa atrage dupa sine responsabilitatea sociala a comunicatorului. Si pentru asta, un blogger nu poate fi jurnalist, cum nici un jurnalist nu poate fi blogger, la fel cum nici Mircea Badea nu se considera lider de opinie.
2009-10-05 11:58:29 | Raporteaza
Nu uitati de remuscernea.ro../
Asta este alternativa.
Gandeste liber!
2009-10-05 18:25:30 | Raporteaza
a vorbit piticu de semantica
)
2009-10-06 20:15:42 | Raporteaza
[...] de bun simt: Nu exista „bloggeri sau jurnalisti”. Doar prosti. Articolul este scris insa pentru VoxPublica. Un proiect unde au fost invitati sa scrie o seama de bloggeri si jurnalisti. Proiect care in afara [...]
2011-01-22 15:34:03 | Raporteaza
daca vreti exemple, studiati cazul jurnalistului de la scandal de Gorj, claudiu matei. sa vedeti cum se face presa in romania. Om care a stat 5 ani in puscarie pentru ca a santajat un politician. Cu ce l-a ajutrat puscaria? aceleasi prostii le face in continuare, difereanta e doar ca sumele de bani sunt mai mari. Deci, despre ce vorbim?
2011-07-17 13:46:45 | Raporteaza