![]() | Sindromul auto-distrugerii in mediavezi toate articolele de Dragoș Stanca25 Jan 2010 la 16:50 24 comentarii 1903 vizualizari. |
Alexandra Badicioiu a scris, pe VoxPublica, un text excelent – care combina date si cifre cu emotie de buna calitate – despre zbaterile (refuz sa spun “moartea”) presei scrise.
Coincidenta a facut sa citesc azi, imediat dupa aceea, analiza MONEY.ro semnata de Sabrina Raileanu, tot pe aceasta tema, dar si articolul foarte bun al aceleiasi autoare, legat de experimentele de a taxa continutul online.
Fur putin si duc mai departe ideea ca industria media e singura care se si auto-penalizeaza (presa scrie si despre coruptia in presa, si despre derapajele deontologice din presa, si despre propria sa “moarte”), si o duc pe un alt teritoriu.
Constat, astfel, satisfactia auto-distructiva – pentru noi, ca industrie – cu care se publica in ultimele zile stiri discutabile despre blocari si deblocari de conturi, urmate de mici reglari (tot de conturi). La fel de discutabile. Sau mai clar documentate - in esenta, toate spun acelasi lucru. Adaugati la asta N alte “stiri pe surse” despre concedieri, restructurari etc…
Dincolo de bucuria prosteasca legata de faptul ca X sau Y “de la concurenta” are probleme, “stirile” de genul acesta fac un rau iremediabil industriei media, in general. De ce?
Pentru ca duc, in efect de domino, la efecte incontrolabile.
1. Scad increderea in actul jurnalistic (in subliminal, se presupune ca o companie media cu probleme e mult mai dispusa la compromisuri profesionale, de dragul unor incasari suplimentare; la fel, si jurnalistii prost platiti sau amentintati cu somajul, pot fi mai flexibili la diverse “interventii”).
2. Genereaza o reactie in lant, cu presiune majora pe cash-flow (toti furnizorii, in momentul in care aud ca una dintre firmele care fac parte dintr-un grup are conturile blocate de ANAF, fac eforturi sa isi aduca facturile restante la zi – adesea, nejustificat; fapt care se traduce in mai putini bani in conturi).
Consecinta? Intr-un (nou) an de criza, “furtunile” despre presa, generate si mentinute tot de presa, vor grabi un proces dureros, si vor duce la marirea articifiala a numarului victimelor (oameni pusi pe drumuri si produse media inchise).
Cu consecintele de rigoare pentru mentinerea “sanatatii” sociale la care presa (cu toate “bubele” ei), contribuie, in mod esential.
PS Nu pot sa inchei fara sa remarc un text din acelasi “ciclu” suicidal, semnat de Petre Barbu, in Adevarul. Articol care, daca nu ar fi avut derapaje notabile, ar fi fost citibil. Asa, insa, s-a transformat intr-un text atacabil, pe buna dreptate.
Colega, ai dreptate cand spui ca multe ziare nu au reusit sa faca schimbarea la timp. Si ca au fost victimele propriei ingamfari. Dar, de aici, pana la afirmatia usor iresponsabila “Nu este o tragedie că se închid ziare, că mulţi jurnalişti rămân pe drumuri şi că unii şomeri din presă, înglodaţi în datorii se vor sinucide“, e o cale lunga. Foooarte lunga. Nu intru in alte detalii…


Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 19 May la 15:22 |
La Cluj se dă bătălia simbolică cu ultima redută a regimului Băsescu. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 19 May la 14:05 |
Am citit cu mare întîrziere Spovedanie la Tanacu şi Cartea [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 13:53 |
Motanul de partid a apucat de l-a încoţopenit pe marchizul de Carabas, într-un sector al [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 19 May la 08:49 |
Cazul Laurei Codruta Kovezi e special. Nu ea, ci reactiile la acuzatiile de plagiat aduse de GIP la [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 04:47 |
Dacă, în vremea regimului democratic al lui Iliescu, un fost consilier al președintelui [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 19 May la 00:54 |
Chiar nu mai e nimic bun de copiat în ţara asta?
Poţi să-l înţelegi până la un punct pe [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 18 May la 17:49 |
Unul din motivele pentru care Băsescu ar trebui suspendat este faptul că ignoră moratoriul impus [ citeste mai departe ]
| 1Definitely imagine that which you stated. Your favorite justification seemed to be on the internet the easiest factor to be mindful of. I say to you, I definitely get annoyed whilst people consider concerns... | ||
| 2Stimate domn, nu stiu cat de democratic este sistemul votat ieri in parlament,nici nu stiu daca asa cum se clameaza ca ne putem compara cu Anglia in privinta democratiei si care are acelasi sistem electoral.Eu... | ||
| 3Bate-mă, omoară-mă, că tot n-am să înţeleg ce caută postmodernitatea aici. Mai bate-mă o dată, mai omoară-mă o dată, că tot n-am să înţeleg cum se împacă postmodernitatea cu existenţa a numai 3 meşteri. În... | ||
| 4lacramatia asta cu reprezentarea a fost repetata de atatea ori ca a ajuns sinonima cu prostia - da, uninominalul nu este proportional. mai aveti putin si va plangeti ca scoateti mana pe geam si nu se vede... | ||
| 5sa dai maimutelor libertate nu-i chiar ideea cea mai buna. nu mai vin inca o data comunistii, aia adevarati cu vana in ei nu reformatii astia de azi, si sa mai faca o deratizare ca-n anii 50. in plus,... | ||
| Mihai Goţiu 10935 citiri |
| Cristian Teodorescu 9294 citiri |
| Costi Rogozanu 9140 citiri |
| Constantin Creţan 4282 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4226 citiri |
| Dan Duca 4109 citiri |
| Alin Fumurescu 3633 citiri |
| Ciprian Şiulea 3084 citiri |
| Dorin Tudoran 2489 citiri |
| Cristian Bândea 2050 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 61994 citiri |
| Cristian Teodorescu 39642 citiri |
| Costi Rogozanu 38101 citiri |
| Ciprian Domnişoru 17980 citiri |
| Alin Fumurescu 17528 citiri |
| Viorel Dobran 12983 citiri |
| Dan Duca 11986 citiri |
| Constantin Creţan 11293 citiri |
| Dorin Tudoran 8415 citiri |
| Iulian Leca 7902 citiri |
| Mihai Goţiu 30 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Referitor la punctul 1: Dumitrescu, Oana, Ursu…s.a. de ce nu stiu ca mancatul de cacat este ruinator – duce la faliment ?
In privinta pct.-ului 2: ti-am citit pe…nu-mi amintesc care blog, opinia, cum ca, cei care au cerut insolventa Cotidianului sunt niste nenorociti datorita faptului ca in trecut au castigat bani frumosi cu acest ziar iar acum, nesimtitii ticalosi, isi permit sa NU mai sponsorizeze Romania Mare…ma scuzati!.. Cotidianul condus de Vadim…iarasi ma scuzati, de Nistorescu.
ps: v-ati intrebat vreodata de ce Vantu are un ghinion fantastic…are mana proasta la oameni – este inconjurat doar de ticalosi, penali, profitori, pupincuristi….
S A R A C U !
2010-01-25 17:28:59 | Raporteaza
Invatati sa faceti jurnalism adevarat. Nu “copy and paste” de pe bloguri (cea mai proasta alegere din lume).
1. Nu toata lumea e conectata la net.
2. Toata lumea proasta e conectata la net.
3. Si articolele cu continut platit o sa se intoarca impotriva celor care le promoveaza.
De ce sa le platesti casa le propagi intr-un mediu neprotejat (internetul, in speta)?
Ne acesta este viitorul.
Presa scrisa va trebui sa fie reformata. Revistele glossy supravietuiesc. De ce?
2010-01-25 17:41:22 | Raporteaza
Abureala! Stiti cum scade increderea in actul jurnalistic? Se trezeste un jurnalist sa ne explice ca albul este negru sau invers. Exceptind cazurile cind putem da vina pe subiectivism, ramin cazurile care sfideaza flagrant logica sau realitatea. Daca un jurnalist poate fi considerat un caz izolat, cind vezi un trust intreg (gen iRealitatea) ca sare calul si nimeni din trust nu se sesizeaza, atunci mai poti sa ai incredere in respectivul trust?
Asa ca nu mai luati de ceilalti jurnalisti pentru faptul ca se bucura ca unele trusturi si-au sapat singure groapa!
2010-01-25 18:13:22 | Raporteaza
lol cu f5
reteta jurnalismului: se pun 8 linkuri, se trag (doar)2 concluzii si inchei cu p.s.
si ca sa fie citit “articolul” il pun pe 2 platforme si un blog.
deci ce ai vrut sa zici? de ce nu mai e print-ul?
2010-01-25 18:36:03 | Raporteaza
Domnule Stanca, daca trustul Realitatea era corect – nu aveati probleme. Ca, de vina e Vantu…nu conteaza. Dupa toata greata lasata de Antena 3 si filmuletul reluat din 5 in 5 minute pe Realitatea, dupa imaginea deplorabila pe care poate sa o lase un fost simbol (ma refer la Dinescu ), uite am ajuns sa nu mai cumpar nici Catavencu.
Pentru ca nu mai cred in Buscu. Nici in Hurezeanu sau Ursu. Gresesc?Nu cred.
Cred mai degraba avem o caricatura de clasa politica care, din pacate, a tras presa dupa ea. Trebuia invers! Asta e. Sa mai vedem…
2010-01-25 18:37:07 | Raporteaza
@ Dragos Stanca
Presa scrisa nu sucomba ca urmare a unor mecanisme economice ci ca urmare a calitatii submediocre si a politicilor manageriale si editorialelor eronate.
Poate ca nici nu se adpteaza la schimbare. Poate nici nu isi respecta cititorii.Poate ar trebui sa renunte la “junk” si sa traca la jurnalism profesionist.
Poate ca sunt prea multi amatori si prea numeroase produse, raportat la capaciatea de absorbtie a publicului- economic vorbind.
Din punct de vedere al criticii jurnalistice..aceasta “lipseste cu desavirsire”, ceea ce confera un fals sentiment de siguranta practicantilor acestei indeletniciri. oamenii de presa ar trebui sa asculte opiniile publicului si sa se …reformeze, cu atit mai mult cu cit pretind ca au o responsabilitate in prezervarea unor principii fundamentale …
Presa a devenit mai curind o oglinda strimba…isi genereaza propriul sau univers, proria sa auto-indreptatire..care nu mai are legatura cu exteriorul, adica cu lumea propriu zisa..
Dvs. sesizati numai faptul ca oamenii din presa se ‘luxeaza” unii pe altii, dar refuzati sa vedeti ceea ce se intimpla de fapt.
Presa scrisa nu dispare sub presiunea internetului…cel putin nu la noi…si nici varianta online nu a ajuns la calitatea pentru care oamneii sa plateasca pentru a o accesa…cel putin nu la noi …Discutiile si fenomenele media din “liga profesionista” ( sua, ue) nu pot fi extrapolate unui fenomen precar , amatorist si nereformat.
e drept ca articolul D-rei Banicioiu e reusit, dar sensul acestuia este diferit de ceea ce dvs. incercati sa spuneti.
Si-apoi in capitalism, fiecare se descurca..Nu va ingrijorati. poate vor aparea 9 sigur vor aparea) oameni mai onesti si mai inspirati care sa preia leadership-ul .
2010-01-25 19:12:46 | Raporteaza
=======================================
Gasesc reclama de la “Introdu cuvintele de mai sus” total abuziva si jignitoare pentru comentatori! Daca gandesti asemenea, copiaza acest text la inceputul mesajului tau sau compune unul asemanator.
=======================================
Observi reacțiile? Eu cred că nu. Eu o să plusez și voi spune că nu-i nicio pagubă dacă se prăbușește toată media din România, inclusiv „Adevărul“/„Click“, inclusiv VoxPublica/Realitatea.net… Mare rahat ce aveți voi impresia că faceți aici! Media cu oameni submediocri (cu foarte puține excepții).
Iar pun întrebarea: DACĂ ACELE CUVINTE SUNT, DE FAPT, UN LINK, DE CE TREBUIE SĂ LE MAI ȘI SCRIU?!?!?!
Îți cam bați joc de comentatori. Dacă faci praștie și platforma online, te zboară Vîntu de n-ai să te vezi!
2010-01-25 19:48:34 | Raporteaza
1. Increderea scade din cauza unor “oameni de presa” ca mataluta
Ti-o spun si ca publicist si ca cititor.
2. Profitul scade tot din cauza unor afaceristi ca tine. O consecinta directa a punctului 1.
2010-01-25 21:05:04 | Raporteaza
@ Dragos Stanca
intelegi ceva din comentariile de mai sus ? ^
2010-01-25 21:16:07 | Raporteaza
@All:
Multumesc pentru comentarii, desi majoritatea ati ramas blocati, din pacate, in campania electorala. Care – BREAKING NEWS – s-a incheiat. In rest, noi sa fim sanatosi.
2010-01-25 21:27:02 | Raporteaza
Are si dl Stanca dreptate. Ce, parca numai jurnalistii sunt sub-mediocri? Numai la ei productia pentru care primesc bani frumusei este de doua lulele? Numai ei sunt santajisti, turnatori, pupincuristi, lichele, mincinosi? Si atunci, de ce numai ei sa o pateasca? De ce, daca ar fi fost bugetari, nu ar fi avut nimic de suferit si ieseau la pensie bine-merci, dar asa… In fond, increderea in Presa este chiar mai substantiala decit cea in politicienii romani – si acestia sunt alesi iarasi si iarasi, aduna bani peste bani, au imunitate… Si, ne-a fost recent demonstrat, angajatii de la Ministerul Culturii sunt aproape tot atit de agramati ca Varzaru et Co, fara ca pe ei sa ii dea cineva afara.
E clar: in viata nu mai e dreptate! Sau, cum zic americanii, “life is not fair” – si e pacat, cind esti jurnalist.
2010-01-25 21:27:19 | Raporteaza
@Robin: Multumesc pentru comentariul ok. Nu mi-am propus sa fac o analiza aprofundata, sunt doar cateva idei. Iar declinul presei tiparite e mult mai accentuat in piete mature, deci nu tine faza cu ai nostri sunt mai prosti:)
2010-01-25 21:32:07 | Raporteaza
@Mircea:
Probleme au toate grupurile media din Romania. Ce se intampla nu are nicio legatura cu campania electorala. Are, strict, cu piata de publicitate. In ciuda altor teorii conspirationiste… Si e valabil pentru intreaga planeta. De data asta, nu suntem noi Buricul Pamantului. Culmea!
2010-01-25 21:35:06 | Raporteaza
am ras. ha ha. impusca mesagerul!
deci nu conteaza faptul ca in campanie si dupa ati mancat rahat cu polonicul la realitatea si pe cotidianul? nu conteaza ca sunteti slugile umile ale stapanului care va da de pomana un salariu (atata timp cat nu produceti decat pierderi de milioane, asta se numeste pomana, nu salariu). si impreuna cu antenele ati facut de ras o breasla intreaga.
nu conteaza nici chiar faptul ca au fost blocate conturile voastre pentru ca NU va platiti darile la stat. nu, conteaza doar ca cineva scrie despre asta si asta da un semnal rau in piata. ha ha!
esti la fel de penibil ca Iliescu si sleahta oficialilor romani, care se burzuluiau la ziaristi pentru ca scriu despre probleme din romania si astfel strica imaginea romaniei strainatate si dau un semnal negativ. ambasadorii cripto-comunisti de la paris, londra si washington scriau lungi drepturi la replica aparand “imaginea” tarii si a diversilor demnitari si provocand rasu curcilor.
exact logica asta o folosesti. nu crezi ca ar trebui sa critici pe cei care au adus organizatia din care faci parte in situatii care apoi genereaza astfel de articole? ce-ar fi sa-i aruncati la gunoi pe tatulici, melania, ursu, hurezeanu, dumitrescu, prelipceanu, laura si pe invitatii lor din presa interlopa ca racoviceanu, popeanga, chirieac, srs si multi multi altii? si ce-ar fi sa produceti si ceva continut, nu numai lamentari si opinii, parca sunteti coru magarilor. sub bagheta unui infractor.
2010-01-25 22:38:54 | Raporteaza
“@marius v: marius, tata, daca esti asa de indignat, schimba nene canalul. citeste alte site-uri, lasa-ne in prostia noastra. ce zici? hai, pa.
dStanca
2010-01-25 21:28:49 ”
Esti incredibil de nesimtit si de incompetent. Cum iti poti permite sa te adresezi in felul asta unui client ?!
Pina la urma, ai nevoie de vizitatori pe sait or nu ?!
Omul a ridicat o problema , fara sa te injure, iar dumneata ii spui: “daca nu-ti convine , pleaca” ?!
Si spui ca esti managerul saitului, ca te ocupi cu marketing-ul si cu partea financiara ??!!!
Geez… oare SOV vede ce faceti voi aici ?!
Domnule, ori sunteti incredibil de incompetenti ori incredibil de….. incompetenti.
Chiar daca nick-ul ala ar fi de la voi din redactie, replica dumitale este sinucidere curata.
2010-01-25 22:43:16 | Raporteaza
eu vad la mine: in afara de Catavencu pe care-l cumpar pt simplu motiv ca miercurea sunt in delegatie, in rest (inclusiv pe budha)citesc pe laptop. sunt dispus sa si platesc dar numai prin sms ca n-am chef de complicatii pt asa putini bani.
clujanul -> salutari si elenei si lui fumurescu
2010-01-25 22:43:40 | Raporteaza
@dStanca: da domnule, s-a incheiat asa dupa cum chiar dumneavoastra spuneti ….
Intrebarea este: credeati ca scapati de efecte doar anuntant ca s-a incheiat??? Am impresia ca tot proclamati incheierea campaniei doar cu speranta ca tot ce a facut presa poate fi sters cu buretele in felul acesta … Dar nu uitati domnule Stanca, ROMANII NU SUNT PROSTI!!! (asa cum vad ca ii considerati). Laturile, partizanatul si manipularea sunt actiuni usor de detectat de catre romani (va dat iseama dupa atatia ani de comunism!). Presa era oricum condamnata la disparitie? Poate, dar acum si datorita prestatiei lamentabile din campania “incheiata” mai are un cap de acuzare in plus. Si daca unele ziare ar fi scapat de criza, nu au scapat de acest cap de acuzatie. Stiti cum se spune: “ce isi face omul cu mana lui, lucru manual se cheama”. Apucat-va de glossy, poate asa mai aveti ceva credibilitate. In rest, lasati-va de pareri, ca nu mai stiu romanii daca sunt ale dumneavoastra si ce interese urmaresc aceste pareri (ca tot au observat romanii in campanie ca nu lucrati decat pe interese).
2010-01-26 12:44:29 | Raporteaza
Interesante reactiile la articolul dlui Dragos Stanca! Ce intelegem noi de aici? Pai intelegem ca, in primul rand, ziaristii sunt niste “masochisti” sau au fost si acum se dau fete mari! Cand esti coleg si nu iei atitudine cu alde Dumitrescu, Oana, Ursu, Dinescu si etc, iti meriti soarta! Cand nu intelegi ca ziare serioase citesc oamenii cat de cat instruiti si intri cu bocancii in educatia si bunul simt al acestora inseamna ca iti sfidezi cititorii si mai bine te apuci sa scrii romane SF! Cand iti bati joc de meserie si una scrii/zici in ziar/tv si alta pe blog…nu ai de ce sa ceri romanului sa se scarpine in buzunar dupa o copeica!
2010-01-26 13:34:01 | Raporteaza
@dStanca: (13)
“….Iar declinul presei tiparite e mult mai accentuat in piete mature, deci nu tine faza cu ai nostri sunt mai prosti:)…”
multumesc si eu!
declinul presei tiparite , odata cu aparitia unor noi vehicule, nu ar fi o problema prea mare; la noi inca se cumpara presa tiparita de cea mai proasta calitate ( de genul celei cu poze multe ) si se urmareste televiziune de ultra-proasta calitate , adica produsele , oricit de proaste..inca se mai vind!
Internetul ar trebui sa fie un vehicul care sa amplifice fenomenul media si nu sa il diminueze…reklama functioneaza..deci surse de finantare exista..
Cit despre ‘ai nostri ” si respctiv ‘ai lor”..este absolut evident ca in presa amatoare dimboviteana ( nu fac generalizari, dar ..urmaresc zilnic presa scrisa si progremele de “stiri”) …sunt incalcate la tot pasul principile fundamentale ale presei , acceptate pe plan international.
Daca oamenii de media ar hotari sa nu mai abdice de la principii, sa nu mai publice..supozitii sau “opinii” pe post de stiri, sa nu mai exploateze derizoriul si punctualul, sa se documenteze..etc- atunci probabil ar publica mai putin, dar ar avea asentimentul si increderea publicului, iar acesta este un capital de nepretuit.
Riscul cel mai mare nu este ca presa tiparita sa dispara..( ceea ce nu cred ca se va intimpla) ci ca presa sa nu mai aiba credibilitate..publicul sa devina complet sceptic (vezi paranoic) fata de informatiile vehiculate de catre media, ceea ce ar deschide larg poarta oricaror manipulari…si abuzuri atit institutionale cit si corporatiste .
Media (pe plan global) este prinsa in propriul sau mecanism. Numai oamenii profesionisti si cu rectitudine morala pot salva aceasta nobila profesiune de la autoliza.
sunt convinsa ca se va iesi din marasmul actual si se va progresa..specia umana este creativa. Credeti-ma nu este atit o chestiune de bani cit una de moralitate.
Va doresc succes si apreciez platforma voxpublica (=\- exagerari iuvenile )…este un tip de demers care sugereaza ca as avea dreptate.
2010-01-26 20:22:15 | Raporteaza
money.ro/publis../
Se cam bat cap in cap opinia ta cu articolul din money.ro.
Cred ca gresesti cand blamezi publicarea unor stiri ca cea despre blocarea conturilor RC de catre ANAF. E o realitate si presa e menita sa prezinte realitatile, chiar negative, chiar despre ea insasi.
Celor care se inscriu, cu disimulata logica si evidenta bucurie, la funerariile presei, le reamintesc ca presa scrisa a fost, istoric vorbind, cel mai productiv canal de informare, a fost industria care a fabricat continutul pe care l-au preluat, de cele mai multe ori pe sest, restul canalelor media cu internetul in frunte.
2010-01-27 15:01:54 | Raporteaza
ca si piata imobiliara care a suferit un soc,media sufera o mica restructurare in care o sa ramana doar oamenii de calitate
2010-01-27 16:02:56 | Raporteaza
Comentariul meu la articolul doamnei Badicioiu (care merge si aici):
<>
2010-01-27 17:51:52 | Raporteaza
Comentariul meu la articolul doamnei Badicioiu (care merge si aici):
Asa, si?
Partea buna este demogulizarea presei (si nu ma refer prea mult la cea romaneasca, ci la cea occidentala). In ultimile zeci de ani au fost comasate foarte multe trusturi de presa, astfel incat presa a ajuns sub controlul unui numar foarte mic de oameni. Ei bine, online-ul le-a aratat ca au facut-o degeaba! Informatia nu mai este controlata doar de presa scrisa, radio si TV!
O noua tehnologie disruptiva, un nou inceput.
Long live the change!
P.S.: Recomand youtube.com/wat../
Video killed the radio star. And internet killed the video star.
2010-01-27 17:53:32 | Raporteaza
consumul de presa tine si de obiceiuri: de ce sa ma ridic de la calculator ca sa citesc un ziar tiparit, care pe urma imi aglomereaza biroul? unde mai ascultam radio in afara de automobil? cine mai urmareste un program tv de la inceput pana la sfarsit, cand are telecomanda in mana?
2010-01-28 11:27:23 | Raporteaza