![]() | … rafuiala lui Siulea cu elitele si cuvintele (scrisoarea unui misticoid, anacronic si ridicol)vezi toate articolele de Alin Fumurescu01 Aug 2011 la 06:34 52 comentarii 1364 vizualizari. |
… Draga Ciprian – mai intai de toate, ingaduieste-mi sa-ti spun pe nume. Desi nu ne cunoastem, deduc din biografia ta ca sunt mai in varsta (asta e pretextul) si, pentru usurarea comunicarii, te invit sa faci, la o adica, la fel. La urma urmei, suntem amandoi, prin forta lucrurilor, in aceeasi groapa existentiala si ideatica (ha ! am zis-o !). Lesne de intuit, prilejul acestei scrisori deschise e ultima ta postare – cea cu Romania Juna si cu « pe unde si ce mai invata tinerii nostri ». Subliniez, ultima postare, nu penultima, nu altele. Marturisesc ca, citind-o, am ramas usurel, cum sa zic ?, ebluisat (iar am zis-o !). N-ar fi nici prima si, banuiesc, nu va fi nici ultima oara cand mi se-ntampla asa ceva in timpul unei lecturi. Daca de asta data, spre deosebire de altele, am ales sa « reactionez », e pentru ca mi se pare – dupa cum ti se pare si tie – ca unele aberatii nu se cuvin a ramane nesanctionate.
Sa incepem cu prima – rafuiala ta cu unele cuvinte, care, sa spun drept, mi-a ridicat parul pe ceafa. [Nota : Iti mai fac o marturisire, chit ca poate nu-i relevanta : Cand ma simt bine, mi se ridica parul pe mana ; cand ma enervez, mi se ridica pe ceafa. Fac aceasta mentiune doar pentru ca are – imi imaginez – o oarescare relevanta din persepctiva biologiei evolutionariste.]
Scrii asa (ai sa ma ierti daca iti ciopartesc putintel textul, fara a ma atinge – nadajduiesc – de idee) : « Acesti termeni » - “neam”, “obşte”, “credinţă milenară”, “zămislire”, “plai”, “simţire” – nu sunt nici poetici, nici frumosi si nici inaltatori in vreun fel ! (« Ei bine, nu ! »). Acesti « termeni » (cuvantul in sine, sincer sa fiu, imi repugna in acest context – ai sa ma ierti daca nu ma mai caznesc sa explic diferenta dintre « cuvant », « concept » si « termen » – cu toate consecintele ce decurg de-aici) « la nivel individual şi literar, sînt doar misticoizi, anacronici şi ridicoli ».
Am citit si m-am frecat la ochi. Am mai citit inca o data si m-am crucit, misticoid, anacronic si ridicol. Inteleg ca, dintr-un motiv sau altul, se prea poate sa nu-ti placa un cuvant. Inteleg ca te poti rafui cu un concept. Inteleg ca te poti rafui cu un om. Dar sa te rafuiesti cu un cuvant, cu « neam », sau « obste » sau toate cele de mai sus (pana si « simtire »), varandu-le pe gat alte cuvinte -« misticoid », « anacronic », « ridicol » – imi pare – cum sa spun ? – o nesimtire. Ce anume e, ce anume poate fi, oricum ai lua-o, misticoid intr-un cuvant – in orice cuvant ? Si ce anume intelegi prin … cuvantul « misticoid », in afara persiflarii ideii de mistica ? E o intrebare sincera care asteapta un raspuns pe masura. Cum poate fi un cuvant « anacronic » si ce presupune asta ? Cine si cum stabileste « cronicitatea » unei vorbe ? Noica – stiu, Noica, « legionariaidul » – a scos, printre altele, cuvantul « intru » din uitare. E mult ? E putin ? Dar, mai presus de toate, cum poate fi un cuvant (nu un « termen ») ridicol ? Cuvantul, precum oamenii, poate fi ridicol intr-un context sau altul. A declara, din capul locului, « zamislire », sa zicem, drept un cuvant « ridicol » e echivalent cu a declara un om « ridicol » din start, indiferent de ceea ce face, zice, etc.
Daca-i asa, eu, draga Ciprian, cu toate scuzele de rigoare, cred ca esti ridicol.
Inchei, pentru moment, aici, pentru simplul motiv ca, pe unde mai invata chiar si batranii nostri, e deja tarziu in noapte, iar maine, dis-de-dimineata, trebuie sa plec in California, la o scoala de vara, unde merg, pe baza de invitatie, anual, 25 de oameni din toate Statele Unite (crede-ma, n-as fi precizat asta, ca nu-s Alina Mungiu, daca n-ar fi fost contextul). Promit, insa, sa revin, in limita timpului disponibil, pentru ca-mi pare ca merita.
Estimp, [Nota : e voie « estimp » ? Nu e misticoid, anacronic si ridicol ? – Scuze, dar nu m-am putut abtine] uite alte cateva nelamuriri pe care, nadajduiesc, mi le vei clarifica :
- Nu mi-e limpede daca, in Weltansachauung-ul tau, mai e loc pentru cuvinte « poetice », « frumoase » si « inaltatoare » : daca da, as fi curios sa le aflu (si, banuiesc, nu sunt singurul) ; daca nu, mi-e mila (« in chip poetic locuieste omul pe acest pamant » – hai, c-ai facut filosofia !
- Nu mi-e defel, da’ defel clar ce vrei sa spui prin « la nivel individual si literar… »
Nelamuriri mai am. Dar astea deja intra intr-un alt subiect – cel al elitelor.
In asteptarea unui raspuns, cu gandurile cele mai bune,
PS Ca era sa uit cateva precizari mai mult sau mai putin importante : NU fac parte din nici o liga, n-am auzit de Romania Juna pana mai ieri, generalul Chelaru mi se pare total pe aratura, imi pare si mie ca exista si o manifestare ipocrita a Ortodoxiei, incepand de la Patriarh. NU le-am vazut site-ul celor de la LSRS, obiectiile mele sunt strict legate asadar de textul tau. June nu mai sunt, « bel » nu mai sunt, da’ de nimeni nu depand.
Are asta vreo importanta ? Teoretic, s-ar cuveni sa nu. Vorbim aici de argumente. Vorbim aici de cuvintele care fac si desfac o lume.


Elena Vijulie azi la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru azi la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 19 May la 15:22 |
La Cluj se dă bătălia simbolică cu ultima redută a regimului Băsescu. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 19 May la 14:05 |
Am citit cu mare întîrziere Spovedanie la Tanacu şi Cartea [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 13:53 |
Motanul de partid a apucat de l-a încoţopenit pe marchizul de Carabas, într-un sector al [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 19 May la 08:49 |
Cazul Laurei Codruta Kovezi e special. Nu ea, ci reactiile la acuzatiile de plagiat aduse de GIP la [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 04:47 |
Dacă, în vremea regimului democratic al lui Iliescu, un fost consilier al președintelui [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 19 May la 00:54 |
Chiar nu mai e nimic bun de copiat în ţara asta? (mai [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 18 May la 17:49 |
Unul din motivele pentru care Băsescu ar trebui suspendat este faptul că ignoră moratoriul impus [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 18 May la 12:20 |
Cele aproximativ 250 de hectare de teren din Dealul Lombului – cea mai mare suprafață compactă [ citeste mai departe ]
Ionel Blănculescu 18 May la 11:49 |
Cost of Greek exit from euro put at $1tn
UK government making urgent preparations to cope with the [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 17 May la 19:59 |
Glumeam cu colegii de redacţie la auzul năzbîtiilor gen "Napoleon Săvescu", cum că dacii au [ citeste mai departe ]
Dan Duca 17 May la 18:44 |
După articolul de pe VoxPublica de ieri, privind declaraţiile sale ambigue de la [ citeste mai departe ]
| 1vedeti,doamna Vijulie,pentru astfel de articole unii va considera unul din jurnalistii foarte buni.unii,nu multi,ca multi la noi sunt prostii,dar destui,sper.tineti-o tot asa,succes.si la multi ani pentru... | ||
| 2@tamara's nephew/sora diesel: ..daca nu stii a te informa nu propaga informatii false!!! ALRO nu a facut niciodata parte din vreun PSAL. ALRO a fost privatizat intr-un mod "banditesc" de catre APAPS,... | ||
| 3@trolu ce mai faci trol mic si dragut? Comentezi politichie mioritica?Foarte bine,ca si trolii au simtiri. Zici ca te-ai dezis de Geoana si te-ai bagat cu alde Ponta si Hrebenciuc?Sa fie de capu' tau... | ||
| 4Sa fie scriitor? Sa fie Ana Pauker? Sau la mijloc sa fie banii plus un hidrant? Stelica, Stelica...! (Remarcati ce apasatoare influenta a avut Vantu asupra acestor oameni!)... | ||
| 5@Loda igen,egyetertek!Da' ce ne facem ca-i ungur si daca ii dam primaria pe mana,parca vad ca o suie in tren si pleaca cu ea la Budapesta!... | ||
| 6#2,#3-nebotezatu' bai pasarica,si parintii tai au avut probleme in a-ti gasi un nume?Pai de ce mai pasarica,era beat taica popa sau taticu' tau avea orizontul redus?... | ||
| Mihai Goţiu 11199 citiri |
| Costi Rogozanu 10553 citiri |
| Cristian Teodorescu 9748 citiri |
| Constantin Creţan 5911 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4902 citiri |
| Dan Duca 4227 citiri |
| Alin Fumurescu 3196 citiri |
| Dorin Tudoran 2338 citiri |
| Ciprian Şiulea 2298 citiri |
| Cristian Bândea 2065 citiri |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Constantin Creţan 6 postari |
| Ciprian Domnişoru 4 postari |
| Alin Fumurescu 2 postari |
| Dorin Tudoran 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Cristian Bândea o postare |
| Mihai Goţiu 62538 citiri |
| Cristian Teodorescu 39618 citiri |
| Costi Rogozanu 38467 citiri |
| Ciprian Domnişoru 17833 citiri |
| Alin Fumurescu 17129 citiri |
| Viorel Dobran 13242 citiri |
| Dan Duca 12451 citiri |
| Constantin Creţan 11810 citiri |
| Dorin Tudoran 8513 citiri |
| Iulian Leca 7905 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Constantin Creţan 11 postari |
| Alin Fumurescu 10 postari |
| Dan Duca 9 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Viorel Dobran 8 postari |
| Dorin Tudoran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
dar cu domnisoru cum ramane? vedeti ultima postare a acestuia.
2011-08-01 08:49:56 | Raporteaza
“Daca-i asa, eu, draga Ciprian, cu toate scuzele de rigoare, cred ca esti ridicol.”
Putin si elegant spus.
2011-08-01 09:29:51 | Raporteaza
@androidul cu sobolani / #1: “dar cu domnisoru cum ramane? vedeti ultima postare a acestuia.”
Androidule, propui o actiune – de date asta de… dreapta (extrema) – in genul “IMGB face ordine!”, cu fumigene(!) si tot tacamul ?!?! (… se intampla pe la inceputul anilor ‘90)
2011-08-01 09:50:39 | Raporteaza
Acum nici eu nu mai stiu cui sa adresez comentariul. Dlui. Siulea sau dlui. Fumurescu ? Aleg totusi pe ultimul.
Avand curiozitatea de a intelege staruinta dlui. Siulea in critica ortoxosimului am inceput lucrari anterioare ale dansului pe net pe care le-am gasit cu usurinta si citindu-le pe cele din luna martie mi-am dat seama ca (,) critica ortodoxismului este una din temele sale predilecte la fel cum pentru altii – vezi aparitiile zilnice pe wordpress – este sustinerea oarba, maniacal-obsesiva a BOR si a altor culte, fenomen pe care-l consider a fi de orice esenta, nu mai religios NU !
Ce este foarte probabil sa nu fi aflat dansul, este ca si acestia ii infiereaza cu inversunare pe cei din diaspora, taindu-ne totodata dreptul si cheful de replica. “Ce-i canadianule (spalator de closete) ? Nu-ti place ce citesti ? Bine, pa!”, “au ajuns toti ratatii care n-au fost in stare sa se realizeze in tara sa ne dea noua sfaturi”, “daca tie asa bine ce te mai intorci la noi (pe site-uri), du-te ba’ in p…” etc.
In aceste imprejurari esti cat se poate de tentat sa te raliezi enervarii dlui. Siulea ca unii isi fac scut din credinte (nota mea: prejudecati) religioase.
Cum poate fi un popor care incrimineaza fapta buna altfel decat ipocrit ? Sau am uitat atat de celebrele maxime: “facerea de bine, f-u-t-e-r-e de mame”, “pe cine nu lasi sa moara, nu te lasa sa traiesti”, “bibanul ne…, se impute” s.a. Mie, unuia, mie cat se poate de clar ca romanii nu cultiva fapta buna sau recunostinta.
Prin urmare eu consider ca este mult mai onest sa contesti mai degraba religiozitatea unora, decat religia care te invata tocmai contrariul celor relatate mai sus.
In contextul RJ l-as ruga pe dl. Siulea sa formuleze el un asa-zis statut pentru o formatiune transpartinica, eu necontestand parerea dansului si anume ca miscarea legionara a produs SI rele (de ordinul crimei, instigarii contra etniilor, s.a.), pastrandu-mi insa opinia ca foarte multe repere morale in istoria recenta a romanilor nu gasesti.
2011-08-01 09:52:00 | Raporteaza
@Peruanu’: “Cum poate fi un popor care incrimineaza fapta buna altfel decat ipocrit ?”
Te rog sa incetezi cu afirmatiile antisemite si cu referirile la “flotila Gaza” si insinuarile privind politica Israelului in Palestina si in lume.
2011-08-01 09:57:59 | Raporteaza
Fumurescu misticoid? Sa fim seriosi!
Inainte de 1989 el era activist al tineretului comunist din Cluj, din cate am putut afla, iar dupa 1989 a plecat in capitalistele SUA la un doctorat pe care nu-l mai termina odata.
Asa ca Fumurescu nu poate fi misticoid, ci cel mult oportunist.
2011-08-01 10:09:03 | Raporteaza
@ Bacauanu’: ???
Dar oricum ar fi nu crezi ca-r fi mai bine sa ne lasam unii pe altii in pace ? (romani, evrei)
2011-08-01 10:13:24 | Raporteaza
@Marian Boldea: Pentru asta ai intrat, penibilule? Sa te iei de Fumurescu? In ce calitate? Esti, tu, cineva? Se gasesc toti descultii sa critice. Iti e usor sa stai pe margine, sa arunci o magariesi pe urma sa razi ca muta?
2011-08-01 10:27:06 | Raporteaza
Domnule Fumurescu,
Asemanarile dintre un caine si un inginer sunt privirile inteligente si dificultatea de exprimare verbala. De data asta insa nu ma pot abtine.
Ca sa nu ziceti ca depinde de context, alegeti dumneavoastra contextul si dati-mi rogu-va un exemplu concret… Iarasi, la nivel literar, aceeasi problema…As fi curios sa vad o statistica a frecventei utilizarii acestor termeni…
Nu va cunosc personal nici pe dumneavoastra nici pe domnul Siulea. Sunt doar un cititor de bloguri. Am citit cu interes ambele articole si al domnului Siulea si raspunsul dumneavoastra. De obicei nu prea comentez, fie din lipsa de timp fie datorita faptului ca fiind inginer, exprimarea nu e punctul meu forte
Spuneti ca “Nu mi-e defel, da’ defel clar ce vrei sa spui prin « la nivel individual si literar… »”…Spre jena mea, desi repet, sunt inginer si nu filolog sau filozof, mie mi se pare destul de clar. Adica… de cate ori ati folosit dumneavoastra vreunul din termenii respectivi in vorbirea curenta, la nivel individual ? Stiu, iar nu va e clar nivelul individual. Mda…greu. Cum ar suna daca le-ati spune prietenilor dumneavoastra romani “vara asta ma duc 3 saptamani la plaiul meu natal, unde-am fost zamislit” si odata ajuns in tara ati asigura familia de adanca “simtire” romaneasca si “credinta milenara” a “obstii” romanilor de peste ocean ? As fi curios ce reactii ar starni un asemenea experiment
“Cuvantul, precum oamenii, poate fi ridicol intr-un context sau altul. A declara, din capul locului, « zamislire », sa zicem, drept un cuvant « ridicol » e echivalent cu a declara un om « ridicol » din start”
Aici iarasi e discutabila exprimarea. Un termen poate fi ridicol intr-un context sau altul. Contextul il aveti precizat insa nu va e defel clar. De asemenea, inteleg ca “termen” va repugna in acest context. E o diferenta subtila intre cuvant – “care face si desface o lume” – si termen. Din moment ce nu v-ati mai caznit sa explicati aceasta diferenta, consider ca va e clara
. Un cuvant in sine nu poate fi ridicol, un termen folosit aiurea, da.
Si da, un om poate fi declarat ridicol din start, prin start considerand momentul zero al interactiunii cu el. Adica momentul in care il vad prima data, il aud prima datasau…citesc prima data ceva scris de el. Daca iarasi nu va e defel clar cum, o sa revin
Mi s-a deschis apetitul si oricum am nevoie de exercitii de exprimare 
S-auzim numai de bine…
AAA… si sincere felicitari pentru deplasarea “in California, la o scoala de vara, unde merg, pe baza de invitatie, anual, 25 de oameni din toate Statele Unite”
N-am inteles contextul in care faceti aceasta precizare dar…inca odata felicitari.
2011-08-01 10:28:02 | Raporteaza
@Peruanu’: nu, n-ar fi mai bine. N-ar fi mai bine sa traim vesnic si sa avem patru maini, cinci picioare si doua inimi ? Ce-i aia “ar fi mai bine” , e o noua forma de utopie, de aberatie in numele careia ar trebui sa mor eu ca sa traiesti tu ? Ne indicam apartenentza prin etnie si religie , eu sunt evreu si promovez interesele grupului meu. Nu pot sa “las in pace” alte grupuri deoarece concuram pentru niste resurse indispensabile si limitate. Pe limba voastra: decat sa planga mama mai bine sa planga ma-ta. Mai demult ne eliminam/subjugam individual , dupa puterea fiecaruia, acuma ne eliminam/subjugam in grupuri constituite pe baze etnice sau/si religioase, ideologice, economice. Asa ca nu, n-ar fi deloc mai bine sa ne lasam in pace. Tu ce propui, sa murim de foame fiecare in tzara lui ? Propui ca daca mie mi-e foame si ravnesc la painea ta, sa nu ti-o iau ? Propui sa scurm nisipul in Negev, sa-mi castig painea cu sudoarea fruntii sau sa pier ? O fi mai bine pentru tine, nu neg, din pacate pentru tine ai uitat ce era mai important: nu ma intereseaza binele tau. Ci al meu. E o planeta mica si ne-am cam aglomerat. Am nevoie de spatiu vital. Si deoarece tu poti deveni un concurent periculos iti aplic politica loviturii preventive.
2011-08-01 11:38:04 | Raporteaza
Siulea este un produs tipic al stangii neobolsevice actuale, un marxist precoce care vrea sa faca educatia aferenta publicului. Intelectualmente, o nulitate care scrie cu picioarele. Virvea era macar mai citit. Cu el merita sa polemizezi. Pierdere de vreme, ca omul nu are pic de anvergura. Aquila non capit muscas.
2011-08-01 12:17:32 | Raporteaza
Ciprian Siulea a reusit sa vada anacronicul si ridicolul acolo unde frazele presarate insistent cu “neam”, “obşte”, “credinţă milenară”, “zămislire”, “plai”, “simţire” devin la fel de gaunoase ca acel “sa facem totul” al anacronicului Nicolae Ceausescu sau recentul “sa facem ceea ce trebuie” al ridicolului Emil Boc. Gandirea de pestera este aceeasi, fie ca pestera este la extreme, la stanga sau la dreapta. Nu cuvintele in sine sunt problema, ci locul si momentul in care sunt rostite.
2011-08-01 12:37:13 | Raporteaza
@perhidrolu
Ati formulat, extrem de cinic, principiile de politica externa ale puternicilor zilei. Pe termen scurt sau mediu ele iti pot asigura supravietuirea, chiar suprematia, pe termen lung, insa, nu fac decat sa genereze o spirala a violentei care ne va distruge pe toti.
2011-08-01 13:08:29 | Raporteaza
@ perhidrolu’
Mult succes ! Da’ nu poti sa o faci in surdina ?
2011-08-01 13:24:37 | Raporteaza
@ Fumuresu
“Ce anume e, ce anume poate fi, oricum ai lua-o, misticoid intr-un cuvant – in orice cuvant ? Si ce anume intelegi prin … cuvantul « misticoid », in afara persiflarii ideii de mistica ?”
Exact. Ideea de mistica trebuie persiflata in orice context si in orice conditii. Pentru ca desemneaza o practica stupida si lipsita de sens care are pretentia superioritatii. Misticii de orice fel trebuie batjocoriti, nu ridicati in slavi. Deci cuvantul misticoid folosit de aulea este extrem de potrivit.
In al doilea rand anumiti termeni sunt anacronici in momentl in care anumite grupari sau persoane fac exces de el pentru a-si asigura o anumita pozitie si pentru a suspenda ideile critice. Adica exact ce faceti dvs aici cu domnul Sulea: subiectul articolului sau este cu totul altul (nu o critica a cuvinteleor) si tocmai fiindca are dreptate si asta nu va convine, faceti apel la faptul ca se leaga de anumite cuvinte “sacre”.
Care tocmai pentru ca sunt niste simple cuvinte poti oricand sa te pisi pe ele. Nu e ca si cum ar fi niste idei pe care le poti aprecia sau nu. Nu, cuvintele sunt simple cuvinte, iar a le considera sacre inseamna sa fii idiot.
2011-08-01 13:48:17 | Raporteaza
@ Marian Boldea – “din cate am putut afla…” Ei bine, ai putut putin si prost. Nu am fost membru al Partidului Comunist, desi mi s-a oferit “pozitia”, la pachet cu aceea de redactor sef la Napoca Universitara. Le-am refuzat pe amandoua. Doctoratul l-am terminat. Daca te mai pot lamuri cu ceva, oricand.
@ incomod – intrati pe o panta periculoasa. Daca un cuvant devine “misticoid, anacronic si ridicol” pentru simplul motiv ca frecventa folosirii lui in vorbirea de zi cu zi (si chiar in cea literara) e scazuta, s-ar cuveni sa ne lepadam si de “cuveni” si de “defel” si de “lepadam”. Cool? OK!
@ adrenalitera – “misticii de orice fel trebuie batjocoriti” ?!? Sa incepem cu Pascal, da-l in spuma marilor. Platon? O gluma proasta fata de Vanghelie. E nevoie sa mai dau exemple?
“anumiti termeni sunt anacronici in momentl in care anumite grupari sau persoane fac exces de el pentru a-si asigura o anumita pozitie si pentru a suspenda ideile critice” – ?!? Nu ma mai caznesc.
In fine, mai adaug ca n-am pomenit de vreun cuvant “sacru”. Cuvintele sunt cuvinte – de aceea nu ne batem joc de ele. Sau asa ar fi frumos.
2011-08-01 15:40:18 | Raporteaza
@Alin Fumurescu:
La fel si daca ne referim la “zamislirea poporului roman” intr-un text istoric sau literar, ar suna destul de fortat comparativ cu “formarea poporului roman”… Cuvantul “zamislire” in sine in schimb, nu are nimic ridicol si isi are locul sau in tezaurul lingvistic national… ptiu, m-am molipsit si eu de exprimarea asta 
Aveti un talent – in fata caruia imi scot palaria – de a selecta fragmentul cel mai convenabil dintr-un text. Evident o parte din vina o am si eu probabil, v-am spus ca am probleme cu exprimarea
Un termen devine “misticoid, anacronic si ridicol” cand este folosit in vorbirea de zi cu zi (si chiar in cea literara) cu o frecventa exagerata, intr-un context neadecvat, fortat…De exemplu, termenul “zamislire” ar fi perceput ca ridicol daca ar fi folosit frecvent cand ne referim la venirea pe lume a unui copil
2011-08-01 16:47:50 | Raporteaza
@ incomod – sa fie primit! Asta spuneam si eu: un cuvant poate deveni ridicol IN CONTEXT.
PS “Zamislire” ar fi intr-adevar ridicol daca ne-am referi la nasterea unui copil, nu la “zamislirea” lui.
2011-08-01 16:56:13 | Raporteaza
@incomod: zi de cincizezi de ori “ma lepad de national” si vei fi iertat fiule.
2011-08-01 17:07:38 | Raporteaza
@Alin Fumurescu
1 Omul acela SIulea NU merita niciun articol.
El scria StaniloIe.
L-am corectat, a corectat tacit, fara sa-si ceara scuze
(cum ti-ai cerut dumneta pentru ne suLtor ulltra crepidam…om cu educatie).
Habar n-are Siulea cine e parintele Staniloae!
2
Noica, un om admirabil, de cele mai multe ori om admirabil.
Nu cred ca Noica nu ar fi fost ‘pe drumuri care nu duc nicaieri’.
Cred ca a fost mai curand si mai mereu pe aceste ‘Holzwege’.
Cum spunea si Petru Cretia – un filosf de secol 19.
As spune mai curand fascinat (pe buna dreptate) de sec 19. Vezi numai Franz C Brentano, Friedrich Ruckert, Hermann Diels dar si Pierre Duhem si multi altii) pentru fascinatia sec 19.
Pentru secolul 20 a ramas fixat in Heidegger al ‘Sein und Zeit’, dezamagit de Michel Foucault…
A ignorat aproape integral Frege – Russell, Husserl, Peter van Inwagen, Roderick Chisholm, Quine W.V.O, Geach P.T., Hintikka J.
Cred dintre cei ‘vechi’ sau mai putin ‘vechi’ l-a ignorat pe Francisco Suarez, nu i-a cunoscut bine pe Toma d’Aquino, Ockham, Johannes Duns Scotus,
nici pe Leibniz, Hume.
Am zis de acestia pentru ca in cazul Noica e vorba de Metafizica, Ontologie
3 Noica’s Legacy e nula.
Liiceanu, Plesu, gasca etc
N-au facut mai nimic in ultimii 21 – 25 ani.
2011-08-01 17:22:41 | Raporteaza
@ Fumurescu
Atat Platon cat si Pascal au fost si altceva in afara de mistici. Dar nu pentru asta ii iubim. Si Hitler daca a spus la un moment dat ca 1+1=2, ii dam dreptate, cat ar fi el de Hitler. Exista idei filosofice ale lui platon de o insemnatate covarsitoare, recuperate de-a lungul timpului, vezi, de exemplu, intrebarea despre fiinta la Heidegger. Dar alegoria lui cretina si misticoida e buna de aruncat la gunoi fara sa inregistram vreo pierdere. La fel si Pascal. Un bun matematician si om de stiinta. Chiar si un bun filozof sau moralist pe alocuri. Dar daca ne-am sterge la fund cu pariul lui stupid si cu restul misticoidismelor, la fel, nicio pierdere, dimpotriva, un castig. Deci da, orice misticism trebuie persiflat, fie ca-i apartine lui Pascal, Platon sau Einstein. Desi asta din urma, din cate stiu, chiar nu a avut iesiri din astea.
Recunosc ca am comis o eroare logica pe care am preluat-o, se pare, chiar de la domnul Sulea. Ce-i corect e corect, termenii respectivi nu sunt deloc anacronici, ba chiar foarte actuali, se pare. Dar nu am gresit deloc in legatura cu motivul pentru care sunt folositi acesti termeni: suspendarea gandirii critice. Imediat ce te iei de un analfabet ortodoxoid care flutura cuvintele natiune, neam, obste, etc, cum devii tradatorul numarul 1 al tarii. Asadar eroarea logica pe care am comis-o e doar un detaliu (nu ca asta reprezinta o scuza), adica nu va scuteste de a da un raspuns cu privire la acuzatie: utilizarea in scopul suspendarii gandirii critice.
In legatura cu cuvintele ce sa zic? Sunt doar cuvinte, asta am zis si eu. Lamentabil este, cateodata, modul si scopul pentru care sunt folosite. Sulea nu a facut decat sa deconspire un astfel de mod. Bravo lui.
2011-08-01 19:02:53 | Raporteaza
@ DespreInsiRai
“Liiceanu, Plesu, gasca etc
N-au facut mai nimic in ultimii 21 – 25 ani.”
Bai vita, presupunand ca intr-adevar nu au facut nimic, i-ai platit tu sa faca ceva si ei nu au facut? Au vreo obligatie fata de tine sau altcineva de care nu s-au achitat? Ce trebuiau sa fac ma? Sa-ti mareasca ajutorul social? Du-te ba la munca!
Si Staniloaie ala al tau ce-a facut? A reprezentat o organizatie feudala care are 16000 de filiale in tara si care mananca bugetul de bani, adica ne jupoaie pe fata. asa ca ma pis pe Staniloaie al tau. Ai inteles sau ai nevoie si de un desen?
youtube.com/wat../
Asta-i ba Staniloaie? Mama ce frumos explica el pe dumnezeu. Delirium tremens curat, exemplu de manual.
Desi, trebuie sa fiu de acord cu el, iubirea adevarata e in trei. asta incerc si eu sa-i explic prieteni mele si nu vrea sa inteleaga, atea dracului!
2011-08-01 19:11:08 | Raporteaza
@adrenalitera
cretin de culoarea Tangerine
Tangerine Dream -> delir de cretin
2011-08-01 19:16:05 | Raporteaza
@adrenalitera
la 23 – nu e vorba de trupa excelenta (Tangerine Dream), e vorba de cretinismul, imbecilitate si delirul dumitale,
de bestialitatea dumitale + culoarea in care esti vopsit
2011-08-01 19:21:53 | Raporteaza
adrenalitera stie ca “actiunile” lui sunt rezultatul structurii lui chimice la un moment dat
dar teoria stiintifica a cauzalitatii e falsa. in acelasi timp e adevarata. in acelasi timp e o superpozitie intre adevar si fals.
creiere spalate care reduc totul la stiinta, ateii lu peste
1+1=2
2011-08-01 19:27:43 | Raporteaza
despreinsi- nu te enerva stimabile, ca pe adrena l-a programat evolutia sa fie cat poate el/ea de inteligent
si zi asa, adrena, te-a programat evolutia? te-a programat bine, sa stii
2011-08-01 19:33:23 | Raporteaza
@ tx2 # 26
Retardule, daca tu crezi in dumnezeu, inseamna ca el m-a programat, nu?
2011-08-01 20:08:44 | Raporteaza
@ tx2
Stiinta este totul. Nu prea poti sa reduci una la alta, dar ce sa inteleaga un spalat pe creier credincios?
2011-08-01 20:09:46 | Raporteaza
@ DespreInsiRai
Stimabile, oi fi eu violent cu prostii, dar macar am adus niste argumente, bune sau proaste. Ale tale care sunt?
2011-08-01 20:10:46 | Raporteaza
Fumi,
cu tot respectul, iti pierzi vremea cu domnul Siulea. Are doar certitudini si, dupa mine, e stangist – un amestec ce nu-ti va permite nici un dialog normal, bazat pe argumente.
2011-08-01 20:33:54 | Raporteaza
@ Dan Parcalab
Cand spui despre cineva ca e stangist inseamna ca respectivul imbratiseaza toate principiile de stanga. Nu cred ca e cazul doar pentru ca ataca niste imbecili care se caca pe ei cu ortodoxismul.
Care sunt certitudinile domnului Siulea? Ce argument zdrobitor ati adus in fata uneia dintre afirmatiile sale iar el s-a facut ca nu intelege?
2011-08-01 20:44:28 | Raporteaza
@adrenalitera
Fiind prieten cu Alin, imi pot permite sa-i dau sfaturi, sper…
Oricum, pornind de la “imbecilii care se caca pe ei”, v-ati descalificat pentru un raspuns.
Totusi, va recomand sa cititi (daca aveti stomac, eu am avut) raspunsurile domnului Siulea la comentariile cititorilor celor doua articole.
2011-08-01 21:01:57 | Raporteaza
Alin, iar te dai mare !
Zau, e aiurea precizarea cu cei 25, la fel cum si pretentia – e drept, nemartusisita, ca aperi fondul lexical.
Imi pare ca pe tine te deranjeaza, de fapt, ca omul nu da doua parale pe ortodoxism, ori tu dai destule pe el, si asta te frige. E opinia lui, nene ! Rau e ca n-o poti accepta si mai rau e ca ceri socoteala despre chestii …colaterale ca sa ajungi la miezul religios, ala te preocupa, de fapt, la ce spune Siulea !
2011-08-01 22:20:16 | Raporteaza
Nu stiu ce s-a intamplat de fapt la seminarul ala si nici nu imi plac cei care ataca. Si totusi ….
Nu pot sa nu constat o falie tot mai mare intre cei din tara si cei din strainatate. Experienta dureroasa personala, in care cel plecat de 6 ani in Canada imi spune cu cine e mai bine sa votez, ca eu nu inteleg clar, ca peste tot politica e naspa, ca noi suntem chiar OK, si se mai si enerveaza cand ii atrag atentia ca eu merg la spital in Ro si ca imi duc copii la scoala in Ro si sunt aparat de politia din Ro. Imi spune ca sunt manipulat de presa, cand singurele informatii pe care le avea el erau tocmai din presa care se jura ca e mogula. Tu cu cine tii ?
Nu am depasit inca superficialitatea, suntem mult prea volubili. Si vai, e intr-adevar o doza de superioritate – nu mai ajung occidentalii, nu mai ajung ex comunistii (gen unguri, cehi, polonezi) trebuie sa ne servim portia de discursuri de sus in jos si de la romanii plecati in strainatate. Care ne explica savant cum ca dincolo e mai bine si ce destepti s-au facut ei intre timp. Ok, hai inapoi sa vedem ce puteti schimba, nu sa imi trimiteti un vot in plic si sa va bucurati in secret ca nu mai sunteti din clasa mancatorilor de salam cu soia. Din pacate, suntem un popor meschin, draga Alin. Bucurii mici, mirir-ar capra vecinului! Exultam cand cantam in cor “suntem un popor de KKT”. In afara de diaspora, noi subspecii de superiori apar: “transivanenii” sunt obijduiti de mitici, “banatenii” sunt mai buni ca toti, etc. Grabiti sa denuntam Romania ca un microcosmos jegos, ne multumim modest sa fim miriapodul cu 20 de picioare fata de miticii sau “ramasii” cu 10 picioare.
In al doilea rand, respect mult religia, dar nu si pe cei care se afiseaza prea mult cu ea. Este un caz de, sa-i zicem, fariseism. Este Mircea Geoana, candidat ala stangii, campion in 2008-2009 la pupat icoane. Nu ca as cere ceva de la cineva, dar daca iubesti ortodoxia, indeobste te duci la schit si nu cu bursa in State. Sincer nu vreau sa acuz pe nimeni, sunt deja prea multi care cer prea mult altora, dar si multi care au pretentia ca sunt altceva decat sunt ei cu adevarat. Dar ma intelegi ca mi-e cam sila? Si ca din pacate noua generatie eliberata de comunism nu aduce mare lucru ?
2011-08-01 23:11:48 | Raporteaza
@ Dan Parcalab
Eu cred ca dumneavastra v-ati calificat ca fiind un fandosit sper eu, recuperabil.
“imbecilii care se caca pe ei” cu ortodoxismul
Exact asta sunt. Cuvintele apartin limbii romane. Acordul dintre subiect si predicat este corect. “a te caca pe tine” este o expresie explicata in DEX. Deci nu inteleg in ce masura m-am descalificat. Nu stiu daca sunteti de acord sau nu cu afirmatia mea, asta e altceva, dar presupunand ca sunteti de acord, dumneavoastra cum v-ati fi exprimat pastrand exact sensul cuvinteleor? Sunt pur si simplu curios.
S-ar putea sa va dau totusi dreptate cu anumite convingeri de neclintit ale domnului Siulea. Dar tot nu cred ca este un stangist.
2011-08-02 00:35:04 | Raporteaza
adrena – “stiinta e totul” ?
da-ti singur diagnosticul dupa ce citesti ce zice Feynman- ” a scientist looking at NONSCIENTIFIC problems is just as dumb as the next guy.”
2011-08-02 08:39:06 | Raporteaza
@ Dan Parcalab – nu cred ca mi-l pierd (timpul). Mi-a promis ca-mi raspunde dupa partea a doua. Vorba bancului: vedeti, tovarasi? Vedeti ca se poate?
2011-08-02 08:55:24 | Raporteaza
oltean=antiroman si antiromania
(dar, bulgar)
Ce-ar fi sa te duci in aia a matii, securoiule blestemat!
Nu cred ca avem ceva in comun,
ca chiar n-avem ce!
cu tine si cu cei ca tine – cei fara tzara si Dumnezeu.
(soarta lui Iuda ne este cunoscuta, olteanule – de cei voi ati face exceptie? – si nu din Evanghelia dupa Iuda)
2011-08-02 09:30:22 | Raporteaza
nea fumu, ce-ar fi totusi sa-l stergi pe tudorel, care te injura direct. nu te astepta la solidaritate daca nu esti in stare sa-ti faci singur curatenie in casa.
2011-08-02 13:01:03 | Raporteaza
Da,
s-a strans mizerie multa aici (nu fac fata nici Romprest,Rebu,Rosal impreuna, poate nici serviciile de curatenie parisian sau londonez). Nici ambulantele.
Injuraturi, parafilii, delir si obsesii.
‘Liber-cugetatori’ ignoranti si seci,
E unul care injura cumplit, satanic face si drege cu Ortodoxia.
Sunt critici ai filosofiei, teologiei, Dogmaticii care nu au nici macar nivel de gimnaziu.
Articolul domnului filosof (??) Siulea a atat de slab, primitiv incat nu merita nici o fraza (e plin de confuzii barbare – Liiceanu si ‘neointerbelicul’ /’ortodoxia’, rolul ‘intelectualilor’ [foarte puturosi de fapt] de astazi,
ii scria gresit pana si numele lui Dumitru Staniloae).
2011-08-02 15:53:34 | Raporteaza
@ tx2
Asa si? Unde vezi tu contradictia intre ce spun eu si ce spune Feynman? Problemele nestiintifice nu au solutii (acestea poti fi doar stiintifice), ca de aia sunt nestiintifice. (Bine, nici alea stiintifice nu au toate solutii, dar asta e alta discutie).
Asadar, din moment ce orice solutie la orice problema fie este stiintifica, fie nu este solutie, concluzia logica este ca stiinta este totul. Sau, cel putin este tot ceea ce conteaza, daca vrem sa fim foarte exacti.
Alte nelamuriri?
2011-08-02 16:02:43 | Raporteaza
DespreInsiRai
Cu salvarea si REBU trebuie sa va ia pe voi, asti cu prietni imaginari si cu staniloi la cap. Voi nu vedeti ba ca rade toata presa occidental pe noi ca inchidem scoli si spitale si construim biserici? Mama voastra de retardati si pupatori de dezgropaciuni. Nici n-ar mai trebui sa fiti primiti in spital daca va imbolnaviti, tuva-n gura de ignoranti.
2011-08-02 16:05:48 | Raporteaza
De ce va insultati, oameni buni?
Uneori nu-mi place ce scrie Fumurescu, alte ori nu-mi place ce scrie Siulea. Dar asta nu poate constitui un prilej pentru a revarsa, aici sau aiurea, insulte cu nemiluita.
Mai multa smerenie cred ca ne-ar prinde bine, cred ca ne-ar apropia mai mult de umanitate. Sa nu uitam ca nu suntem depozitarii adevarului absolut. Nu stim cum arata Dumnezeu. Nu stim daca el exista. Nu stim daca nu exista. Sa ne incaieram pe pricini de acest gen, mai mult decat ridicole, zau asa, ne coboara catre un fundamentalism “anacronic” (ca sa folosesc un “termen” folosit in articolului pomenit). Sa ne incaieram ca unii cred in Dumnezeu si altii vor sa aresteze niste cuvinte… mi se pare echivalent cu a ne lua la harta despre cati ingeri incap pe un varf de ac, in vreme ce otomanii sparg portile Cetatii.
Repet: nu detinem adevarul absolut. Prin urmare, nu putem vorbi in sentinte fara echivoc. Sa ne aducem aminte de ezitarea atat de fermecator enuntata de Descartes “dubito, ergo cogito”. Ma indoiesc, deci cuget.
Cati dintre dumneavoastra sunteti atinsi de viermele indoielii? Lasati, macar pentru o clipa, pretentia ca detinem Adevarul ultim. Veti deveni rationali si, continuand silogismul cartezian, veti deveni fiinte umane. Si veti renunta la insulte. Sa fie oare atat de greu? Ne simtim mai fericiti atunci cand improscam cu noroi pe cineva care are alta parere decat noi? Nu cred.
Domnul Fumurescu se refera aici strict la dorinta domnului Siulea de a trimite in ridicol si, eventual, la index, o suma de cuvinte. Despre asta ar trebui sa vorbim. Merita sa radem de (unele) cuvinte? Razand de cuvinte, oricare ar fi acestea, din pricini dictate de interese sau de ganduri pur conjuncturale si perfect lumesti, nu cumva radem de noi insine? Uitam prea usor ca, sublima metafora, Logosul a creat lumea. Cuvantul sta la temelia fiintei umane. Luand in raspar un cuvant oarecare, nu facem decat sa ne saracim fiinta.
Smerenia si indoiala, acceptate liber de fiecare, pot constitui fundamentul unei lumi, daca nu mai bune, macar mai senine.
Citind sumele de comentarii de pe Vox si de aiurea, nu pot spune daca Dumnezeu exista sau nu, dar pot spune ca avem nevoie de El mai mult ca niciodata.
2011-08-02 16:29:45 | Raporteaza
@adrenalitera
Satanicule care injuri si blestemi ca un cretin!
esti in serviciu permanent pe blog cretinule, de graba amestecator de Platon cu Heidegger despre Sein (prostule care nu esti in stare sa citesti o fraza din Heidegger, Husserl, Cassirer, Dilthey sau Alexis Meinong);
esti foarte probabil din trupa adulatorilor lui B. T. , marele desfiintzator de spitale, policlinici, scoli, (tatuca unor tatuci seniori locali, cu copii care ‘civilizeaza lumea’ la modul luptei directe prin crestare cu cutzitul).
Vezi prostule ca nu angajatii Deutsche Welle si nici amratzii ortodocsi, batrani sau tineri, bolnavi sau f bolnavi, sunt cei care desfiintzeaza spitale, policlinici, scoli ci slugoii politruci ai Tatucai B.T. (niste insi fara Dumnezeu)!!
(Si parca mai ieri alaltaieri, in comuna dealurilor si rachitzelelor, a fost premiata familia batrana a unui politruc marunzel B.E., care joca fals si penibil rolul de cancelar!
A fost premiata de ‘prelati locali’ pentru ctitoriile semnate de micul praslea cel voinic si degraba supus lui Voda B.T. Cu interes electoral)
2011-08-02 16:32:04 | Raporteaza
adrena – nici o nelamurire in plus. ce poti vorbi cu unul pentru care “stiinta e totul”? nimic.
e inca prea devreme pentru cei ca tine, dar vad ca deja a aparut specia voastra , beta plus, mai devreme decat si-ar fi imaginat chiar huxley ( un scriitor), in brave new world.
2011-08-02 17:18:51 | Raporteaza
To’asu Fumurescu,
Mi se pare ca v-ati facut ca nu intelegeti observatia cu “tineretul comunist”. Sau, mi se pare numai mie ca se refera la studentii activisti in gloriosul ASC si nu la membrii PCR (ca la asta ati raspuns, to’asu)?
Tot inainte!
2011-08-02 22:32:27 | Raporteaza
Se-aude, to’asu vice!?
Aah, pardon, Mr. Postdoc, Sir?
2011-08-03 00:14:40 | Raporteaza
@ babeshoaia – N-am fost in ASC, n-am fost in PCR, cred c-am fostin UTC. Si nu-s postdoc. Sunt visiting professor la Tulane University. Repet: daca mai ai nelamuriri, intreaba, ca-ti raspund. Nu e bevoie sa te imaginezi vreun James Bond al servicilor secrete. Doamne feri, poate primesti si bani pentru tampeniile astea!
@ Kilgore Trout – Si eu care credeam c-am ramas ultimul admirator al lui Vonnegut Jr!
2011-08-03 09:43:21 | Raporteaza
Suntem destui, domnule Fumurescu, dar nu prea ne manifestam
2011-08-03 10:28:14 | Raporteaza
@perhidrolu:
prietene evreu, cred ca ai uitat ceva:
1. Eu sunt Domnul Dumnezeul Tau; sa nu ai alti dumnezei afara de Mine.
2. Sa nu-ti faci chip cioplit, nici alta asemanare, nici sa te inchini lor.
3. Sa nu iei numele Domnului Dumnezeului tau in desert.
4. Adu-ti aminte de ziua Domnului si o cinsteste.
5. Cinsteste pa tatal tau si pe mama ta, ca bine sa-ti fie si multi ani sa traiesti pe pamant.
6. Sa nu ucizi.
7. Sa nu fii desfranat.
8. Sa nu furi.
9. Sa nu ridici marturie mincinoasa impotriva aproapelui tau.
10. Sa nu poftesti nimic din ce este al aproapelui tau.
le recunosti??
2011-08-03 16:25:21 | Raporteaza
@incomod: Domnule inginer, respect. Excelent comentariu. Ma intreb ce capodopera ar fi iesit daca mai aveati si usurinta exprimarii… Glumesc, desigur.
2011-08-20 13:34:05 | Raporteaza
[...] lui Şiulea cu elitele şi cuvintele (scrisoarea unui misticoid, anacronic şi ridicol)”: voxpublica.real../ ; Alin Fumurescu, „… Răfuiala lui Şiulea cu elitele – «băi, elito, tu ce ce n-ai [...]
2011-08-23 09:19:01 | Raporteaza