![]() | Cei 14 ani fără Corneliu Coposu s-au făcut 15vezi toate articolele de Florin Puscas11 Nov 2010 la 00:05 40 comentarii 1116 vizualizari. |
A trecut un an de când scriam textul de mai jos. Acum, când se împlinesc 15 de la moartea Seniorului, reiau cele scrise pe 11 noiembrie 2009, lăsând inclusiv comentariile strânse între timp.
“Am căutat printre ei să găsesc un om ca să se poarte cu dreptate şi să stea înaintea feţei Mele, pentru ţara aceasta, ca să nu o pierd, şi nu am găsit.” Biblia (Iezechel 22:30)
Corneliu Coposu a fost un astfel de om. Un om gata să se aşeze “în spărtură” pentru ţară, pentru democraţie, pentru libertate. Crezul şi idealurile sale, cizelate în anii de colaborare cu Iuliu Maniu, nu au suferit alterări în temniţete comuniste. În comparaţie cu el, clasa politică de azi nu poate fi caracterizată decât prin decădere, corupţie, clientelism. Gândindu-ne la rezistenţa lui anticomunistă, la cei 17 ani petrecuţi în închisoare şi la felul în care a continuat să lupte chiar şi după ce i-a fost confiscată viaţa, nu putem să nu ne întrebăm: “Oare cum ar fi arătat România azi dacă, imediat după revoluţie, puterea ar fi fost preluată de adevăraţii luptători împotriva comunismului şi nu de aceeaşi comunişti cosmetizaţi?”
Dincolo de ideile sale monarhiste, îmbrăţişate de unii şi hulite de alţii, Corneliu Coposu este şi astăzi un simbol al rezistenţei şi al speranţei. Speranţa că vor mai exista, poate, şi politicieni cărora să le pase de noi, românii de rând. Corneliu Coposu a fost un bărbat!
Etichete: comemorare, Corneliu Coposu, libertate, monarhie, PNTCD, seniorul


Remus Cernea 12 Feb la 21:30 |
Un astronom grec, pe nume Aristarh din Samos, susţinea, prin anul 280 î.e.n., că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 12 Feb la 17:30 |
Vezi şi Caţavencii.ro
Cît a durat schimbarea gărzii la Palatul Victoria, prefecţii şi [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 12 Feb la 14:42 |
Un cuib de lilieci ideologizați până la isterie cere să fie privit cu atenție. Îl privesc. [ citeste mai departe ]
Ioana Paverman 12 Feb la 13:58 |
Ultimele săptămâni ni se desfășoară în amintire ca un asalt de întâmplări tumultuoase. [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 12 Feb la 12:36 |
Ca de obicei, apariţia unui personaj politic relativ nou şi tînăr precum Ungureanu a produs [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 12 Feb la 09:36 |
Acest text nu este despre ACTA, ci despre proteste. Mai exact despre protestele de la Cluj, cauzate [ citeste mai departe ]
Cristian Bândea 11 Feb la 15:20 |
Vă rog ca înainte să citiți acest text sau să comentați să parcurgeți textul [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 11 Feb la 14:20 |
1. L-am ascultat ieri seară pe Crin Antonescu, timp de cîteva minute, la tv. De [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 10 Feb la 18:32 |
Daniel Funeriu se poate considera o victimă a ”efectului Udrea”. Numele lui nu se afla pe lista [ citeste mai departe ]
Viorel Dobran 10 Feb la 16:54 |
În timp ce românii mor sinistraţi sub munţi de zăpezi, Biserica Ortodoxă Română cere bani [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 10 Feb la 15:05 |
Mîine, la Piaţa Universităţii în Bucureşti se iese împotriva ACTA, după 17.00. [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 10 Feb la 14:00 |
Cât din drepturile fundamentale ale omului putem încălca pentru a proteja drepturile [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 10 Feb la 12:16 |
Știrile despre calvarul oamenilor blocați în trenuri aproape trei zile în mijlocul viscolului [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 10 Feb la 10:35 |
Recent o idee buna a fost emisa referitor la renuntarea din 2013 la un al 3-lea acord cu FMI. Nu [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 10 Feb la 03:52 |
Auzindu-l pe Ponta cum retracta, corecta si incerca disperat sa isi explice de-a lungul zilei [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 09 Feb la 23:28 |
Numirea dlui Mihai Răzvan Ungureanu în funcţia de premier şi polemicile declanşate de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 09 Feb la 21:37 |
Miniştri care fac afaceri cu statul, comunişti sau fii de comunişti, colaboratori dovediţi ai [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 09 Feb la 19:55 |
Știu, guverne noi, tensiuni în USL, showbiz politic la TV. Dar vă invit puțin în România [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 09 Feb la 17:53 |
Crin Antonescu e furios. I se pare că are şi de ce.
Cabinetul Ungureanu a fost învestit cu [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 09 Feb la 17:48 |
Văd că mai mulți colegi de Voxpublica sunt indignați de faptul că văd ceva ciudat în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 09 Feb la 16:28 |
Apreciat de majoritatea comentatorilor ca fiind ”echilibrat”, discursul lui Victor Ponta i-a [ citeste mai departe ]
Viorel Dobran 09 Feb la 16:07 |
Pe-un picior de plai,
Pe-o gură de rai,
Iată vin în cale,
Se cobor la vale,
Trei turme de [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 09 Feb la 15:57 |
Update: A ieşit Antonescu, cuminte, a spus că nu s-a simţit reprezentat de [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 09 Feb la 15:35 |
A vorbit Ponta in Parlament. Nu a mai injurat. Nu i-a spus lui Mihai Razvan Ungureanu, asa cum [ citeste mai departe ]
Bogdan Ciuclaru 09 Feb la 14:42 |
Guvernul Ungureanu a trecut. Ar fi putut fi o singura stire. Dar nu e doar atat. Ponta a mutat [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 09 Feb la 14:10 |
Este de remarcat faptul că neînțelegerile dintre Ponta și Antonescu au plecat de la șefii [ citeste mai departe ]
Ionel Blănculescu 09 Feb la 14:04 |
Preocupati mai mult cu tumultul vietii politice din ultima perioada, am acordat o atentie mai redusa, [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 09 Feb la 10:11 |
Cele 69 de ONG-uri membre ale Coaliției de Mediu din România i-au solicitat în mod public [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 09 Feb la 08:36 |
Sâmbătă, 4 februarie, a fost declanşată ceea ce unii numesc acţiunea Liberate DC. [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 08 Feb la 18:58 |
Nu ma intereseaza deloc noul cabinet ce urmeaza sa fie maine prezentat Parlamentului. El este in [ citeste mai departe ]
| 1@ponta:da,da ,si stii ce a mai facut seful tau basescu? A distrus si a vandut flota pe langa CÄ CA ministru transporturilor NU a facut NIMIC! Apoi si-a dat casa ca primar,in timp ce fetele au primit contracte... | ||
| 2eu nu cred ca studiul e corect. E o tendinta naturala a oamenilor sa "renege" ce n-au habar. Eu cred ca rezultatul studiului e de fapt - 42% dintre români n-au auzit de Copernic şi Galilei - 60% dintre... | ||
| 3" Putina stiinta indeparteaza de Dumnezeu, multa stiinta apropie de Dumnezeu" (Francis Bacon)... | ||
| 4„Avem datoria de a respinge doctrina transformării speciilor ca antiştiinţifică, fiindcă ea este în dezacord cu un mare număr de fapte bine stabilite. ”(Nicolae Paulescu, medic, profesor universitar... | ||
| 5Oamenii de ştiinţă nu îşi pot explica de ce oamenii roşesc atunci când trec prin situaţii jenante La 200 de ani după naşterea lui Charles Darwin, încă nu există o explicaţie evoluţionistă... | ||
| 6Evoluţionismul se bazează pe următoarele erori de logică:Confuzia între evoluţie şi selecţie. Evoluţioniştii folosesc dovezi ale selecţiei naturale sau artificiale, încercând să demonstreze evoluţia... | ||
| Mihai Goţiu 30858 citiri |
| Costi Rogozanu 12963 citiri |
| Adriana Săftoiu 9057 citiri |
| Cristian Teodorescu 8047 citiri |
| Iulian Leca 7133 citiri |
| Remus Cernea 6644 citiri |
| Laura Cernahoschi 6340 citiri |
| Ciprian Domnişoru 5982 citiri |
| Alin Fumurescu 5318 citiri |
| Dorin Tudoran 5188 citiri |
| Mihai Goţiu 10 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Dorin Tudoran 5 postari |
| Cristian Teodorescu 4 postari |
| Iulian Leca 4 postari |
| Laura Cernahoschi 3 postari |
| Remus Cernea 3 postari |
| Viorel Dobran 2 postari |
| Lucian Isar 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 118587 citiri |
| Costi Rogozanu 76450 citiri |
| Cristian Teodorescu 49142 citiri |
| Alin Fumurescu 31386 citiri |
| Iulian Leca 26377 citiri |
| Remus Cernea 23689 citiri |
| Viorel Dobran 19238 citiri |
| Dorin Tudoran 16306 citiri |
| Ciprian Domnişoru 15491 citiri |
| Constantin Creţan 14597 citiri |
| Mihai Goţiu 47 postari |
| Costi Rogozanu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 27 postari |
| Dorin Tudoran 17 postari |
| Iulian Leca 14 postari |
| Constantin Creţan 12 postari |
| Viorel Dobran 11 postari |
| Alin Fumurescu 10 postari |
| Ciprian Şiulea 8 postari |
| Ciprian Domnişoru 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Florin, de acord ca a fost un barbat adevarat. acum o saptamana am cautat interviuri cu Corneliu Coposu pe internet ca sa imi reimprospatez memoria. merita din cand in cand sa ne mai aducem aminte de un tip intelept si logic.
din pacate sunt multi idioti (majoritatea tineri) care vad in teroristul che guevara simbolul luptei impotriva sistemului.
2009-11-11 03:17:56 | Raporteaza
[...] şi “14 ani fără Corneliu Coposu” pe [...]
2009-11-11 03:48:55 | Raporteaza
@Mona
Din pacate, intreaga societate contemporana sufera de o acuta distorsionare a valorilor. Tinerii nu reusesc defel sa-si aleaga modelele adevarate. Admiratia fata de Che nu pot sa o explic decat printr-o grava lipsa de cunoastere. Ca sa nu zic prostie.
Oare cati dintre noi (ca sa nu vorbesc doar despre clasa politica) am mai continua sa luptam pentru niste idei dupa 17 ani de temnita si batai?
2009-11-11 03:52:36 | Raporteaza
Corneliu Coposu ramane pentru istoria romaneasca omul politic care a luptat pentru democratizarea reala si durabila a Romaniei dupa Decembrie 1989.
Corneliu Coposu a stiut si a averizat din primul moment ca jertfa tinerilor din decembrie va fi confiscata de neo-comunisti. Cu toate acestea, cateva luni mai tarziu, in mai 1990, romanii l-au votat entuziast pe Ion Iliescu si PSD. Anii care au urmat au dovedit clarviziunea batranului luptator transilvanean.
Calvarul ingrozitoarei maladii a fost ultima Cruce pe care Seniorul a fost menit sa o duca in spate. Si-a dus martiriul pana la capat cu o vointa de fier si a plecat demn, cucernic si recules…
Corneliu Coposu a fost cel care a castigat alegerile din noiembrie 1996 pentru C.D.R. Urmasii… unii nu s-au priceput si nu s-au ridicat la nivelul cerintelor momentului, ceilalti au fost oportunistii in goana dupa functii, prestigiu si, de ce nu?, imbogatire rapida. Nu in ultimul rand trebuie amintiti si aceia care au revenit cu arme si bagaje la vechii stapani..
Opera lui Corneliu Coposu a fost risipita amarnic…
Pacat!
2009-11-11 10:29:12 | Raporteaza
Mestere, e corect ce spui despre Coposu, sunt de acord. Ma gandesc insa la treaba asta cu lupta anticomunista: lupta anticomunista este atunci cand cineva lupta cu orice mijloace pe care le are la indemana. Cei inchisi in inchisorile comuniste nu au avut alternativa insa. Nu i-a intrebat nimeni daca vor sa stea in inchisori sau vor sa stea cuminti in banca lor(atentie, nu sa se inscrie in PCR ci doar sa nu faca probleme de orice fel) acasa, sa munceasca pe undeva si sa traiasca acasa la el, in patul sau…Ma gandesc totusi ca in aceasta varianta, toti cei care au stat inchisi(obligat fortzat, fara alternative) puteau fi, dupa cum ii stim pe romani, mult mai putini. Va ganditi si dv putin la aspect???
2009-11-11 10:36:34 | Raporteaza
@Stefan Caliga Multumesc pentru completare!
@carcotash Au fost si oameni care au avut posibilitatea sa se alature comunistilor si sa scape de persecutii. Cred ca si Corneliu Coposu ar fi putut sa evite inchisoarea printr-o dezertare. Insa sa zicem ca nu l-a intrebat nimeni. Totusi, dupa 17 ani de stat in inchisoare, a continuat lupta anticomunista. Nu l-am numit luptatot anticomunist numai pentru ce a facut inainte de inchisoare. El a intrat in puscariile comuniste cantarind 112 kg si a iesit cu 51 de kg. Pe urma, din ‘67 pana in ‘89 a condus PNT in ilegalitate, pe ascuns. In 1987 l-a inscris in Internationala Crestin Democrata, iar in decembrie 1989 l-a trecut in legalitate. De asta e un luptator. Chiar si dupa suferibtele din inchisoare a continuat sa faca lucruri concrete impotriva comunismului. Si nu era vorba vorba de niciun :ciolan” ca in ziua de azi. Era vorba doar despre principii si dragoste de tara.
2009-11-11 10:59:12 | Raporteaza
Avem nevoie urgenta de un nou Corneliu Coposu !
Intradevar, marea suferinta a societatii romanesti este lipsa din prim planul aproape a tuturor sectoarelor ei de activitate a unor modele de genul celui care a fost, este si va trebui sa ramana daca vrem ca Romania si romanii sa continuie sa existe, Seniorul Corneliu Coposu !
Daca vom cerceta istoria oricarei natiuni, a oricaruia dintre popoarele care au avut un rol cat de cat insemnat in istoria omenirii pe Pamint, vom putea constata ca de-a lungul timpului existenta si evolutia acestora a fost marcata, jalonata dar mai ales influientata de Spiritele alese poate chiar Providentiale ale unor personalitati cum a fost si aceea a lui Corneliu Coposu !
Acesti “Inainte mergatori”, si-au lasat o amprenta puternica a personalitatii lor asupra intregii comunitati careia ii apartineau, influientind destinul si evolutia natiunii lor dar de multe ori si a intregii umanitati.
Pe cine am putea aminti ca facind parte din aceasta Galerie, din trecutul Romaniei ?
Din documentele cunoscute am putea incepe cu Decebal, urmeaza din pacate o lunga pauza si ajungem la Basarabi, Neagoe-intemeitorii, la Mircea cel Batrin-intregitorul, la Vlad Tepes-justitiarul, Dragos, Musatinii, Stefan cel Mare-fala demnitatii militare si a Crestinitatii la acea vreme dar si acuma, Iancu de Hunedoara, Matei Corvin, Mihai Viteazul-intregitorul de neam si tara, Horia, Closca, Crisan martiri ai Tarii Motilor, Cantemir, T.Vladimirescu, Balcescu, Avram Iancu, Cuza, Carol de H., I. Maniu si ajungem din nou la C. Coposu.
Ce este definitoriu pentru acesti Parinti ai Patriei !
Mi se pare de departe ca cele mai importante trei calitati a lor sint: dragostea de Patrie, devotamentul fata de poporul lor si nu in ultimul rind, Credinta in Dumnezeu !
Toti acesti parinti ai Patriei si-au impletit existenta cu credinta in Dumnezeu. Ei s-au lasat inspirati si calauziti in viata si activitatea lor de Harul Divin a Lui Dumnezeu ! Orice indepartare de la aceasta Cale a dus intotdeauna si va duce la regrese si pierderi importante pe toate planurile !
Evitind extremele periculoase, misticismul fanatic sau ateismul agresiv, ne ramine Calea Bunului Simt al Interesului pentru Aproapele Nostru si pentru Dumnezeu, este calea care ne poate duce la performante, este calea care poate intruni toate conditiile inclusiv sprijinul Divinitatii pentru a reusi in ceeace ne propunem, de la fiecare individ si pina la intreaga Natiune !
In antiteza cu acesti inaintasi gloriosi ce constatam ca avem azi la Cotroceni si in fruntea Tarii ?
Cine ocupa azi locul celui dator sa poarte pe umeri povara raspunderii pentru binele si viitorul Romanilor ?!
Ce fac ei pentru Patria si Poporul caruia ii apartin ?
Gasim personaje cu preocupari de jalnici si obscuri Ciocoiasi preocupati de capatuirea lor, a familiei lor si al Camarilei care-i sustine !
Sint jalnice personajele ! Jalnice preocuparile lor ! Jalnic viitorul Tarii si al cetatenilor ei !
Inca din cele mai vechi timpuri popoarele lumii si-au pus sperantele in Salvatorii Providentiali atunci cind suferintele si nemultumirile lor ajungeau sa nu mai poata fi suportate, asteptau sosirea unui Mesia !
Acum ar fi din nou nevoie in Romania de oameni precum acei Parinti ai Patriei, precum Corneliu Coposu care sa ne izbaveasca de aceasta cloaca de Suflete Pacatoase care ne conduc azi si care au dus Tara si Popor pe marginea Prapastiei si Pierzaniei !!!
ps. Jos cu M.Milut de la conducerea PNTCD, care a tradat si vandut partidul, traditiile si Spiritul lui Maniu-Coposu !!!
2009-11-11 11:50:05 | Raporteaza
Am avut onoarea sa-l vad “live”pe Seniorul Corneliu Coposu in 1992.
Da,anii si mai ales anii din puscariile comuniste se simteau,se vedeau dar cu toate acestea numai prezenta Dominei Sale in acea sala te facea sa te simti mic si fara nici o valaore!
Pacat,ca in 20 mai 1990 nu a castigat PNTCD-ul,o spun acum cu toata convingerea,cu cinci(4)ani alaturi de Seniorul,sunt convinsa ca azi am fi avut o altfel de Romanie!
Asta e viata,si azi e o zi trista si ieri a fost una…
Incet,incet dipar mari nume si valori ale tarii noastre.
Ce facem noi,ce lasam noi istoriei?
Ce e de facut?
2009-11-11 14:32:44 | Raporteaza
Felicitari! Nu stiu cati ani ai, dar faptul ca ti-ai “adus aminte” de un luptator anticomunist in aceasta perioada este pentru mine o incantare! Singurul om capabil sa conduca destinele Romaniei, dincolo de orgolii si ambitii, dat fiind faptul ca inchisoarea l-a facut sa aibe viziunea unui sfant, a fost calcat in picioare de cei care au condus destinele comuniste ale Romaniei, asa cum a fost si Iliescu! Iliescu s-a temut de aceste persoane, era bolnav de putere si de aceea a adus minerii sa faca “lumina” in Piata Universiatii, sa-i calce casa si sediul partidului marelui taranist! Din nefericire, partidele de astazi s-au indepartat foarte mult de doctrina nationala, interesele sunt altele iar valori precum Corneliu Coposu nu se vor mai naste in acest secol! Un destin frant in mod crud, pentru ca imi aduc aminte cum spunea: cand nu mai ai nimic in fata ochilor in afara mortii, ce pasiuni sa mai ai decat aceea de a te dedica tarii…Mi-as dori ca generatia tinara sa stie aceste lucruri, sa poata discerne intre bine si rau, sa fie bine informate! Cat timp vor fi in tara asta politruci si fii de generali de securitate, totul va ramane in culori gri! Neocomunismul e o hidra cu zeci de capete: tai unul si ies 3! Sa dea Dumnezeu sa reusim sa nu lasam hidra sa creasca prin votul nostru! Inca odata, felicitari!
2009-12-06 08:48:49 | Raporteaza
un apropiat al seniorului, poveste cutremuratoare: bookiseala.ro/o../
2010-01-29 00:46:19 | Raporteaza
@silvia: Multumesc pentru link. Da, Marius spune o poveste cutremuratoare, sau care ar fi putut fi cutremuratoare. Nu s-a intamplat si am ajuns unde am ajuns…
2010-01-29 18:52:22 | Raporteaza
din pacate nici macar in perioada de dupa 1989 Seniorul nu a fost apreciat la adevarata lui valoare. si acum ma ia cu furnicaturi pe spinare cand imi aduc aminte de propaganda FSN-ista cu mosierii care se intorc, cu botnite puse taranilor la gura, cu dolari falsi, cu manifestatii de tip legionar etc etc. iar acum, un individ de teapa lui paunescu e inmormantat cu onoruri militare si aproape facut erou national. uneori chiar imi este rusine de gandirea poporului asta.
2010-11-11 01:33:32 | Raporteaza
Daca noi aveam coloana, sa nu zic oua, le era rusine alor nostri sa iasa pe strada. Dar ei, politicienii nostri, sunt modele si sefi si o sa vezi ca sunt si formatori(de opinie sau profesional) ai tai… Noi sa fim sanatosi… ca boala vine…
2010-11-11 01:45:12 | Raporteaza
Ce pot sa zic … un articol si un blog exceptional … keep the good work.
2010-11-11 01:45:29 | Raporteaza
Draga Florine, in fiece zi ni se spune ca nu merge nimic in tara asta. dar daca in fiece zi am asculta 5-10 minute din ce ne spunea Omul Corneliu Coposu, am fi departe. In 1993, am avut sansa sa fiu intr-o sala de vreo 200 de persoane, dintre care vreo 50 din afara tarii si restul localnici din diferite ONGuri, firme, dar si politicienii fesenari de la putere. Nu-i numesc ca nu e vorba despre ei. A intrat Seniorul si instantaneu, ne-am ridicat TOTI in picioare manati de un resort incredibil. Ma uitam la el cum la inaltimea lui avea nu numai o statura impunatoare, dar transmitea o liniste si o intelepciune numai din privirile sale atotcuprinzatoare. Avea o lumina aparte care nu avea cum sa nu-ti atraga privirea. Mi s-a facut pielea gaina si am inteles ce putere avea acest om. Nu sunt un mare admirator de oameni politici, nu am vreunul pe care sa-l mentionez, dar experienta asta m-a marcat mult timp si mi-a dat un reper incredibil in a alege intre politicile propuse si a ma uita dupa comportamentele cu adevarat democratice. Aveam atunci 23 de ani, dar si acum simt freamatul salii la intrarea Seniorului. Dumnezeu sa-l odihneasca pe cel care inca mai poate schimba Romania daca noi, traitorii de azi, i-am pune in practica valorile.
2010-11-11 01:47:27 | Raporteaza
Seniorul a fost un om realist care isi cunostea bine clientii , respectiv politrucii si securistii.El a fost cel care a reusit o victorie importanta , CPUN-ul , desi feseneul lui Ilici si-a tras partea leului de 50% . A fost intransigent si curajos , nu ca multi dintre noii veniti langa el , care dardaiau de frica dupa ce ieseau din sediul central al PNT . Daca dupa victoria CDR-ul , castigatorii ar fi beneficiat in continuare de sprijinul fizic al Seniorului , poate ca securitatea nemuritoare si fosta chiaburime de partid comunist ar fi primit lovitura decisiva . Poate !
2010-11-11 05:49:10 | Raporteaza
Corneliu Coposu a fost un eveniment oarecum unic in tara asta. A avut verticalitate. Poate ca asta i-a stricat, ca politician, dar ma tem ca prea putin i-a pasat. El si-a vazut de ale lui, in felul lui. Insa prea punea in situatii jenante alegatorii. Prea s-a dovedit ceea ce Romanul nu doreste sa fie, de fapt. Nu mai vorbesc de colegii de partid, gen Diaconescu si altii. Un exemplu mult prea bun pentru o tara mult prea rea.
Dumnezeu sa il odihneasca, mare Om a fost!
Florine, macar Ciuhandru daca s-ar dovedi demn… dar ma tem ca nu se dovedeste.
2010-11-11 07:10:06 | Raporteaza
@ Florin Puscas and for all: Felicitari Florin si multumiri, in numele natiei, pentru faptul ca stii sa respecti adevarata valoare, patriotismul autentic si suferintele produse de catre bestiile comuniste celor ce s-au ridicat impotriva sistemului criminal al dominatiei proletariatului, al dominatiei prostilor, analfabetilor, hotilor si talharilor asupra celor cinstiti, corecti si cultivati!
Spun “in numele natiei” privind natia ca pe o entitate abstracta, pentru ca de fapt natia este, din nefericire, inca majoritar sustinatoare a neo-comunistilor care ne-au “calarit” in ultimii 20 de ani si ne calaresc inca. Este jenant si umilitor ceea ce s-a petrecut si se petrece in Romania post dec 89.
Sunt revoltat de spectacolul de prost gust pe care natia l-a dat cu ocazia mortii mascariciului lui Ceausescu, a jigodiei sustinatoare de comunisti numita Paunescu!
Iata ca suntem inca tot sub semnul zbieretelor de genul “moarte intelectualilor”, “nu ne vindem tara”, “cinste lor minerilor”…prostimea asta majoritara, cu ifose si bani castigati prin hotie si minciuna, nu a invatat absolut nimic in 20 de ani, ba din contra, a devenit din ce in ce mai tembela si mai imorala!
Neocomunistii au partea lor de vina, dar in fapt poporul acesta fara coloana vertebrala, fara dorinta de repere, fara respect fata de valorile autentice este vinovat pentru dezastrul de azi al Romaniei, pentru mocirla care ne inconjoara peste tot.
PS: Vorba lui Eminescu! Suntem urmasii Romei!? Pe naiba! Ei erau curajosi, demni, cinstit si drepti!…iar aici, acum…niste fameni….cu chip de om si suflet de vierme!
2010-11-11 08:31:32 | Raporteaza
Ma inchin in fata amintirii seniorului Coposu un om care mi-a marcat existenta si gandirea prin viata lui.Corneliu Coposu a invins comunismul si comunistii. Vibratia care ma cuprinde cand revad imagini sau citesc interviuri cu Corneliu Coposu nu cred ca va fi atinsa niciodata de un admirator al lui Iliescu,Basescu,etc atunci cand acestia nu vor mai fi.Corneliu Coposu a fost cu adevarat respectat,iubit,venerat,admirat a trezit in oameni sentimente reale ,emotii dezinteresate si profunde.Ma inclin in fata Seniorului cu respect si admiratie!
2010-11-11 10:09:51 | Raporteaza
Corneliu Coposu a fost barbat, iar Adrian Paunescu este cel adulat.
2010-11-11 10:30:55 | Raporteaza
Bravo !
excelent scris, parca oricat am scrie de mult tot nu e destul.
Oare in afara de a ne invata proprii copii despre valorile acestui neam (Coposu este un exemplu) ce mai putem face pentru ceillati ?
Ce putem face astfel incat sa raportam pe tot mai multi din tineri la aceste reale valori ale Romaniei ?
2010-11-11 10:42:22 | Raporteaza
[...] se împlinesc 15 ani de la moartea lui Corneliu Coposu. Pe acel zid de cartier, în urmă cu 18-15 ani, fusese scris cu ură „Jos Coposu”. Dar el era [...]
2010-11-11 12:13:26 | Raporteaza
“Oare cum ar fi arătat România azi dacă, imediat după revoluţie, puterea ar fi fost preluată de adevăraţii luptători împotriva comunismului şi nu de aceeaşi comunişti cosmetizaţi?”
I-am vazut in perioada 1996-2000.Tie ti-au placut?mie nu.Nu il pot uita pe lupu care venea in parlament imbracat in costume nationale si se”lupta” pentru popor bineinteles.Au pus piatra de temelie la distrugerea agriculturii pina si-au obtinut pamintul, lupu si-a luat ce a vrut padurea “mostenita din mosi stramosi” dupa care ati mai auzit de ei sau de el.Romania? ma doare-n basca am pus mina pe ce am vrut dupa mine potopul. V.ionescu a vindut imgb pe 500.000 dolari de nu au recuperat nici macar cablurile electrice deci a “privatizat” dupa care norvegianul a vindut numai cantina cu un milion jumate dolari. A fost”afacerea” secolului pentru romani, iar ministrul industriei a trimes minerii la cules de ciuperci viitorul” boom” industrial al romaniei.Ce s-ar fi intimplat daca adevaratii “anti”ar fi prluat puterea in 90? Poate nu am mai fi existat ca tara si eu stiu poate ca era mai bine.Ca sa nu mai vorbesc de multi anti care au fost dovediti colaboratori de nadejde secu. Ce minunat ar fi fost nu-i asa?
2010-11-11 12:23:57 | Raporteaza
@Florin Puscas+ &bravo tinere!
……………………
CORNELIU COPOSU
+
youtube.com/wat../
+
11 NOIEMBRIE
L’armistice, signé le 11 novembre 1918, à 5 h 15, marque la fin de la Première Guerre mondiale (1914-1918), la victoire des Alliés et la capitulation de l’Allemagne. Le cessez-le-feu est effectif à onze heures, entraînant dans l’ensemble de la France des volées de cloches et des sonneries de clairons annonçant la fin d’une guerre qui a fait plus de 18 millions de morts et des millions d’invalides ou de mutilés. Les généraux allemands et alliés se réunissent dans un wagon-restaurant aménagé du maréchal Foch, dans la clairière de Rethondes, en forêt de Compiègne. Plus tard en 1919, à Versailles, ils signeront le traité de Versailles.
…………………………………………
Presa.ro&blogo.ro NIMIC despre COPOSU
………………………………………………
Pss:
…………………………………………
Se pare ca in RO. Personaje precum Paunescu,CEAUSESCU,Plesita,Mizil etc.Continua sa ramina ,,reperele,,care fascineza poporul deja IMBECILIZAT .
2010-11-11 13:58:03 | Raporteaza
@nae: Iti reamintesc faptul ca in ‘96 Coposu era mort de un an. Coruptie a fost si va exista in orice partid din lume. E destul sa ne amintim de Helmuth Koll, care, dupa ce a reunificat Germania, si-a sfarsit cariera printr-un scandal de coruptie.
Daca eram o tara normala, in 2000, PNT-cd ar fi intrat in opozitie iar PSD la guvernare. Am fi avut astfel un adevarat sistem bipolar, cu forte in mod real antagoniste , nu doua ramuri ale FSN care se cearta doar pentru bani si putere. Imi pare rau de Basescu, dar tin sa-i reamintesc ca provine din aceeasi gasca cu Iliescu si Nastase.
Avem doua Romanii. Una ancorata in trecutul comunist si alta in valorile capitalismului, care erau si ale Romaniei interbelice. Pe esichierul politic romanesc este reprezentata exclusiv doar prima, indiferent de cosmetizarile aduse partidelor. Sigur, cu toate astea, am fost primiti in UE, dar stim foarte bine cum si de ce. A doua Romanie a fost exclusa in anii ‘90 de pe scena, cu complicitatea Occidentului, care se multumeste cu aparentele. Sa nu vorbim de PNL ca nu prea e timp de glume.
2010-11-11 14:11:11 | Raporteaza
Nu cred că era idealul meu de politician. În fond, toată guvernarea 96-2000 a fost creaţia lui, cu bune şi cu rele. Mai mult rele decît bune şi asta pentru că a gîndit-o prost, fără pragmatism, bazată pe un melanj nefericit de conjunctură, intenţii bune şi oportunism. Greşeala lui majoră e că a murit prea devreme. Nu şi-a luat în calcul moartea sau, dacă a făcut-o, s-a bazat prea mult pe oamenii din jur. Or guvernarea nu o faci cu o mînă de intelectuali ipohondri, încă o mînă de boşorogi şi o armată de şarlatani.
Fără a-l da jos de pe soclu (da, a fodt un simbol al dizidenţei şi verticalităţii), cred că trebuie să analizăm mai în profunzime ce a însemnat Corneliu Coposu pentru istoria recentă, chiar dacă riscăm să descoperim lucruri nu neapărat măgulitoare.
2010-11-11 14:21:02 | Raporteaza
+
LA O COMEMORARE
viorelpadina.wo../
2010-11-11 15:33:42 | Raporteaza
@Nedormitul: ai si nu ai dreptate. Este adevarat ca multi din guvernarea amintita se caracterizau dupa cum spuneai tu in special prin incompetenta dar conventia democrata este singurul lucru caruia ii putem asigna paternitatea lui coposul. Actunl in sine de guvernare nu reprezinta ideile lui Coposu cu atat mai mult cu cat la acea guvernare a participat si PD care s-a remarcat doar prin scandaluri si respingerea unor teme majore precum lustratia si “restitutio in integrum.
de curiozitate ce inseamna pentru tine un politician ideal in conditiile in care politica este arta compromisului ? (poti sa si nominalizezi un politician desii sunt sigur pe cine).
Ca o concluzie din pacate dupa 89 romania a avut doar 3 politicieni Coposu Ratiu si Iliescu. Din pacate cel malefic le-a suparvietuit in timp celor doi lucru care explica situatia romaniei de astazi.
2010-11-11 16:21:05 | Raporteaza
Virgil
Cred că era conştient că va guverna într-o coaliţie, că va trebui să facă un program de guvernare care să mulţumească şi capra şi varza. Şi noi ar trebui să fim indulgenţi cu incompetenţa şi stîngăciile de atunci. Nu aveau experienţa guvernării. Pe de altă parte, cum i se zicea lui Constantinescu? Băiatul cu kentul. Cine l-a creat şi susţinut? Coposu. Şi tot pntcd-ul, care, după guvernare, s-a năruit ca un castel de nisip. Nici oamenii n-au rămas, ca şi cînd n-ar fi fost. Nu poţi coagula o forţă în jurul unui om sau al unei idei. Nu pe termen lung. E nevoie de mai mult. E cam ce se întîmplă azi cu pdl. Dacă ei nu au acel ceva mai mult decît un om sau o idee, sînt pierduţi.
2010-11-11 19:27:43 | Raporteaza
@Nedormitul: De acord cu tine. La punctul Coposu nu a avut rezultate (nu sunt sigur daca nu s-a gandit sau nu a putu sa-si implementeze ideile. De obiocei partidele care se bazeaza pe lideri intra in con de umbra dupa acei lideri mai mult sau mai putin providentiali dispar. Si nu vreau sa generalizez dar de obicei acei lideri sunt tinuti in fereastra de poza pentru a incasa pensia.
Cat priveste Constantinescu cred ca as fi mai indulgent cu el. Bine exista impresia aceea (in special sustinuta de Catavencul acelui timp ) ca de fapt Constanitinescu era de fapt interfata publica (ca sa ma exprim elegant) a lui Coposu.
PNTCD s-a naruit din mai multe motive iar daca e sa fim corecti la naruirea lui au contribuit din plin si PNL-ul si PD (de atunci). Basca ca ei (de moda veche) au facut si prostia sa-si asume esecul guvernarii (ceea ce era adevarat) dar in acelasi timp fiind singurii care au facut acel gest.
Constantinescu vrei nu vrei a fost cel care a indreptat romania spre UE si NATO . Nu sunt sigur 100% ca acele decizi chiar sunt folositoare romaniei (mai ales cea cu UE in conditiile in care romania nu rezista pe piata UE dpdv economic dar atunci barca romaneasca si-a schimbat directia. Ceea ce au facut guvernarile de dupa (Nastase si Tariceanu) a fost doar sa navigeze pe directia de atunci.
Cat priveste PDL-ul am ceva rezerve. La PDL a fost vorba doar un om despre care s-a crezut ca simpla lui caposenie in asi impune planurile este suficient sa gireze romania in directia dorita. Ce te faci daca planurile sunt proaste (vezi abordarea economica a guvernului Boc. Orice ai zice dar cred ca guvernul/guvernele boc au fost tot la fel de incompetente ca cel al lui vacaroiu iar dovada este faptul ca Romania inca bajbaie sa gaseasca solutii la criza in timp ce alte tari au iesit deja si fac doar mici ajustari macroeconomice.
2010-11-11 20:24:25 | Raporteaza
@perju
am tot respectul pentru anii de suferinta in perioada comunista. din pacate eu cred ca influenta lui Coposu dupa revolutie nu a fost de bun augur. a adus intoleranta, incrancenarea, talibanismul anticomunist in societatea romaneasca. vechile metode taranisto-liberale inainte de razboi. cautarea si distrugerea unui dusman cu orice pret. un anticomunism postum propagat de catre cei care au tacut malc in comunism. vechi metode de lupta politica, marasmul monarhist (care nu ducea catre nimic… – multa energie politica pentru idealuri nu in spiritul timpului…. imi pare rau… nu vrea sa ridic statui nimanui.. si nici sa cred in axiome ale unora care au trait partizan acele vremuri…
2010-11-11 22:33:27 | Raporteaza
@perju: Te inseli amarnic. Tocmai ca cei care au introdus si au amplificat intoleranta au fost cei din FSN adu-ti aminte toate sloganurile jegoase scoase de FSN-isti la fel cu toate minciunile propagate si aruncate in societate tot de ei.
Mai citeste si altceva decat Azi si Adevarul era o vorba pe atunci.
2010-11-11 22:57:18 | Raporteaza
@virgil
care sunt sloganele jegoase ale FSN-istilor? FSN-istii nu avut slogane decat in replica la actiuni violente, antidemocratice unde sloganurile erau JOS.., MOARTE…, Iliescu du-te acasa ca nevasta-i canceroasa etc…Nici un fel de idealuri democratice.. JOS, interzicerea participarii la alegeri a “dusmanului” politic etc… intoleranta, minciuna cum ca revolutia a fost furata etc….Acest jeg anticomunist in ultima tara din est care a rasturnat comunismul unde nimeni nu a miscat un deget in timpul comunismului este de o ipocrizie fara seaman. aceeasi ipocriti ne scot ochii astazi cu un anticomunism de fatada si discursuri goale, reci in locul solutiilor politice pentru ca noi sa traim mai bine. politivcieni gaunosi care sunt votati de o societate bolnava de ura si prostie…
2010-11-11 23:03:45 | Raporteaza
@perju: Coane vorbesti cu unul care si-a pierdut o luna din viata stand in piata universitaati. Asa ca lasa tu sloganele astea de 2 lei ca primii care au aruncat pe piata minciuni care mai de care mai sfruntate despre doina Cornea , ratiu , ana blandiana , chiar despre campeanu si Coposu au fost comunistii din FSN. Ca multi fosti comunisti se regases azi prin alte partide este cu totul alta gasca in alta traista dar atunci polarizarea era destul de clara iar cei care erau anticomunisti erau mai non violenti decat cei pro Ion Iliescu. Si iti zice unul care a trait pe pielea lui toate acele evenimente din ani 90 inclusiv venirea minerilor in iunie .
2010-11-11 23:12:21 | Raporteaza
@perju: si ca sa-ti demonstrez ca nu ai dreptate incearca sa-ti aduci aminte cam in ce perioada se striga “moarte intelectualilor ” si “noi muncim nu gandim’ Ca o ironia a sortii multi oameni nu mai au unde sa munceasca pentru ca nimeni nu s-a gandit la asta
2010-11-11 23:32:46 | Raporteaza
@virgil
ce faci tataie,te bagi in seama?
Zici ca ii duci dorul lui Coposu?Dar de Iliescu nu-ti este?
PS-toate cele bune mamei tale!Sper ca e bine.
2010-11-12 00:06:43 | Raporteaza
@virgil
eram mic dar tin minte cand vindeai seminte la Piata Universitatii!O,tempora!
Tin minte ca si mama ta vindea cornete cu seminte de bostan
Apropo’,transmite-i salutarile mele!
2010-11-12 00:11:57 | Raporteaza
@virgil
Două începuturi de noiembrie – unul situat în anul 1995, celălalt la 15 lungimi distanţă, în 2010 – marchează dispariţiile a doi oameni de referinţă pentru politica noastră postcomunistă: Corneliu Coposu şi Adrian Păunescu. Mai e ceva care îi leagă: în plutonul celor care l-au calomniat fără milă pe Coposu în ultimii lui ani de viaţă Păunescu ocupă o poziţie de frunte, poziţie de care era tare mândrulean, la timpul respectiv.
Să amintim doar că, la 8 martie 1994, Adrian Păunescu afirma în plenul Senatului României că liderul ţărănist este un fost informator al Securităţii, care îl racolase imediat după eliberarea sa din închisoare. La două zile după aceasta, ziarul „Vremea“, păstorit de burduhănosul bard, dubla acuzaţia, publicând aşa-zisa dezvăluire „Turnătoriile lui Corneliu Coposu“.
Lumea politică a României, chiar aşa bezmetică şi cu muci la nas cum era pe atunci, a găsit totuşi că poetul care-l pupase la marea artă în cur pe Ceauşescu mersese prea departe. Sub prestare de jurământ, Virgil Măgureanu, directorul „Serviciului Român de Informaţii“, a dezminţit categoric, în faţa presei, afirmaţiile lui Adrian Păunescu: „Toate referirile la activitatea de informator a domnului Coposu sunt gratuite“. În aceeaşi zi, Partidul Democrat a luat şi el poziţie, prin vocea lui George Stancov: „Virgil Măgureanu a declarat, în faţa Comisiei parlamentare de anchetare a Mineriadei din septembrie 1991, că atacurile la adresa lui Corneliu Coposu jignesc un martir al poporului român“.
Aici, lucrurile trebuie cumva nuanţate, fiindcă pe Coposu unul de moralitatea lui Păunescu nu-l putea niciodată jigni. Dar oricum, atât de tare l-au durut pe Păunescu aceste luări de poziţie, încât şi-a eliberat gazele rămase prizoniere în stomac, urmare a chefurilor sale memorabile, făcând să se cutremure munţii noştri semeţi, speriind păsările care se odihneau pe ramurile stejarilor din pădurile noastre seculare.
Aşadar, două începuturi de noiembrie şi două decese, situate la 15 ani distanţă. Când ştii că, vorba lordului Keynes, „pe termen lung, toţi suntem morţi“, te întrebi ce îi face pe unii dintre noi să fie atâta de ticăloşi
2010-11-12 07:12:04 | Raporteaza
@tamara’s nephew: Daca nu ar fi vorba de o comemorare te-as trimite urgent in p…. m …. oentru ca acolo este locul marlanilor spalati pe creier. Cum dumnezeu te-a lasat pe aici pe pamant te las in voia soartei
2010-11-12 16:09:11 | Raporteaza
Sunteti penibili cu copiatul de pe youtube, si nu doar atat, dar daca tot copiati, macar copiati ceva functional. Videoclipul de pe youtube de fapt NU MAI EXISTA pe youtube. Penibililor. Si cei ce comenteaza in direct cutremurul din Japonia sunt habarnisti. Am ascultat Antena 3 trei minute, dupa care imi venea sa o iau la palme pe crainica, apoi am mutat pe realitatea. aici am rezistat 4 minute. Nu am prezentat niciun eveniment live la televiziune, insa GARANTAT ca as ridica audienta daca as comenta live evenimente externe. Caci televiziunile din Romania nu au oameni competenti pe extern, fie ca e vorba de turnurile gemene, indonezia, nordul africii ori japonia.
2011-03-11 09:49:08 | Raporteaza