![]() | …9 – 9.11vezi toate articolele de Alin Fumurescu11 Sep 2010 la 10:47 25 comentarii 914 vizualizari. |
…s-au implinit noua ani de la nine/eleven; noua a unsprezecea. (In treacat fie spus, americanii scriu datele in ordinea “luna, ziua, anul” spre deosebire de euoropeanul ” ziua, luna, anul“. Nu ma intrebati de ce, ca nu stiu sa va raspund. Am intrebat si eu in jur, dar nimeni n-a fost capabil sa-mi dea un raspuns suficient de convigator. Pana la urma, cea mai de bun simt explicatie, total nestiintifica, a venit de la cine ma asteptam mai putin – o profesoara universitara, feminista de felul ei: “Probabil ca noi avem tendinta de a nu ne impiedica in amanunte. Suntem fascinati de ‘the big picture’. Nu ne impiedicam in detalii“. Asa va fi fiind.)
S-au facut multe speculatii pe tema acestei date - 9.11 – dat fiind ca 911 e numarul de urgenta la care, daca suni fie si din greseala, de trezesti cu pompieri, politisti si salvare in cateva minute. E un numar popularizat pe toate canalele mediatice, il stiu si copii care, dupa ce ingaima ‘mama’, ‘tata’, ‘pisu’, ‘caca’, sunt invatati sa formeze 911. Europenii, din cate inteleg, y compris romanii, formeaza 112.
911 versus 112. E aici o simbolistica aici care s-ar cuveni studiata mai in detaliu.
Revenim. Cu noua ani in urma ma aflam in Midwest. (Pe-aici ma aflu si acum.) Lucram noaptea, dormeam vreo doua ore, mergeam la scoala ca asistent. Veneam acasa, dormeam vreo trei ore, mergeam la scoala ca student. Veneam acasa, dormeam vreo trei ore, mergeam la munca de noapte. Am tinut-o asa vreo patru ani, imbinand mai mult sau mai putin placut munca fizica si cea intelectuala. In 911 eram deja de un an si mai bine in aceasta rutina. Pe la sapte si jumatate dimineata am ajuns acasa. M-am culcat. Pe la 8:30 m-a trezit Ancutza. “Cred ca vrei sa vezi asta“, mi-a zis. Am vrut, am vazut. Primul avion intrase deja in primul turn al World Trade Center. Pana am apucat sa ma dezmeticesc, am vazut, in direct, al doilea avion, infingandu-se in cel de-al doilea turn. Atunci mi-a sarit somnul.
Unii copii, in campus, au inceput sa tipe. Mi-am amintit cum am tipat si eu in 12.22.89 si am tacut. Dupa ce te-ai fript cu ciorba sufli si in iaurt.
Ceea ce s-a intamplat in 911 a fost semnalul de inceput al secolului al XXI-lea, dupa cum asasinatul de la Sarajevo a marcat inceputul secolului al XX-lea. Asasinatele astea vin intodeauna cu o oarescare intarziere fata de calendar. Dar, de venit, vin negresit. Nu mai puteam dormi, asa ca am plecat in campus. In campus era liniste – o zi ruginie de toamna, desprinsa parca din Medeleanu. In afara faptului ca tinerii se asezau, disciplinati, la coada pentru a dona sange – asta a fost prima gaselnita a autoritatilor si n-a fost rea! – nimic n-ar fi indicat ca s-a petrecut undeva, cumva, vreun eveniment care sa schimbe soarta lumii. Isteria din mass media nu razbatuse inca pana in campus. Orele – ca asistent sau ca student – au decurs ca de-obicei. Singura diferenta a fost facuta in discutiile de dupa.
Interesant si asta. Mi-a adus aminte de 21.12 – decembrie 21, daca va mai aduceti de-a minte. 1989. Atunci, ca si acum, lumea reactiona ca la razboi, ca o gaina decapitata care continua sa alerge in virtutea inertiei.
PS O luna mai tarziu m-am dus la biblioteca centrala a Universitatii pentru a imprumuta si reciti Coranul plus Ali (Ibn) Sinna si alti cativa meseriasi arabi. Pe drumul spre biblioteca mi-am dat singur palme. De ce m-am trezit atat de tarziu? Toate cartile interesante cu adevarat vor fi fost deja imprumutate. Ti-ai gasit! Diferite variante ale Coranului ma asteptau frumos aliniate, neatinse, pe raft. La fel si filosofii si misticii arabi. Am insfacat vreo patru si m-am prezentat la ghiseu.
Bibiliotecarul – un “meserias” si el pe care doar les connaisseurs il il pot recunoaste ca atare – s-a uitat la carti si s-a uitat la mine. “Sunteti sigur ca vreti sa imprumutati aceste carti?” M-am uitat la el. Zambea. Am zambit si eu. “Sunt sigur“, am spus. “Mai trebuia sa imprumutati si un manual de pilotat avioane“, mi-a zis. Am ras amandoi. “Stiti ca a intrat in vigoare the Patriot Act“. Stiam. Nu stiam, insa, ca noua lege ii obliga pe bibliotecari sa “dezvaluie”, daca sunt intrebati, ce carti a imprumutat si cui.
Stiti ce au facut atunci bibliotecarii din America – unii dintre ei cu doctorate in bibliotecarie (nu glumesc)? Au facut un protest si au resuit ceea ce n-au reusit controlorii traficului aerian! Bibliotecarii s-au dovedit mai “tari” decat camionagii sau altii. Nu, nu au cerut bani. Au cerut independenta. Cine iubeste cartea stie de ce.
Si-am incalecat pe-o sa, si v-am spus povestea lui 911 asa. Eram dator.


Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 19 May la 15:22 |
La Cluj se dă bătălia simbolică cu ultima redută a regimului Băsescu. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 19 May la 14:05 |
Am citit cu mare întîrziere Spovedanie la Tanacu şi Cartea [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 13:53 |
Motanul de partid a apucat de l-a încoţopenit pe marchizul de Carabas, într-un sector al [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 19 May la 08:49 |
Cazul Laurei Codruta Kovezi e special. Nu ea, ci reactiile la acuzatiile de plagiat aduse de GIP la [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 04:47 |
Dacă, în vremea regimului democratic al lui Iliescu, un fost consilier al președintelui [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 19 May la 00:54 |
Chiar nu mai e nimic bun de copiat în ţara asta? (mai [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 18 May la 17:49 |
Unul din motivele pentru care Băsescu ar trebui suspendat este faptul că ignoră moratoriul impus [ citeste mai departe ]
| 1Bate-mă, omoară-mă, că tot n-am să înţeleg ce caută postmodernitatea aici. Mai bate-mă o dată, mai omoară-mă o dată, că tot n-am să înţeleg cum se împacă postmodernitatea cu existenţa a numai 3 meşteri. În... | ||
| 2lacramatia asta cu reprezentarea a fost repetata de atatea ori ca a ajuns sinonima cu prostia - da, uninominalul nu este proportional. mai aveti putin si va plangeti ca scoateti mana pe geam si nu se vede... | ||
| 3sa dai maimutelor libertate nu-i chiar ideea cea mai buna. nu mai vin inca o data comunistii, aia adevarati cu vana in ei nu reformatii astia de azi, si sa mai faca o deratizare ca-n anii 50. in plus,... | ||
| Mihai Goţiu 10927 citiri |
| Cristian Teodorescu 9287 citiri |
| Costi Rogozanu 9139 citiri |
| Constantin Creţan 4281 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4220 citiri |
| Dan Duca 4109 citiri |
| Alin Fumurescu 3620 citiri |
| Ciprian Şiulea 3075 citiri |
| Dorin Tudoran 2474 citiri |
| Cristian Bândea 2049 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 61986 citiri |
| Cristian Teodorescu 39635 citiri |
| Costi Rogozanu 38100 citiri |
| Ciprian Domnişoru 17974 citiri |
| Alin Fumurescu 17515 citiri |
| Viorel Dobran 12981 citiri |
| Dan Duca 11986 citiri |
| Constantin Creţan 11292 citiri |
| Dorin Tudoran 8400 citiri |
| Iulian Leca 7872 citiri |
| Mihai Goţiu 30 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Apropo de chestia aia cu pastorul care vrea sa arda Coranul, ai vazut episodul din South Park cu Afghanistanul?
Copiii afganii, incinsi: “We hate you because we want to sent you a message that we hate you.”
Copiii americanii cedeaza: “Than maybe, in time, we will learn to hate you too.”
Afganii se gandesc si termina cedand si ei ceva: “Maybe, given enough time.”
2010-09-11 11:05:33 | Raporteaza
Povestea e prea frumoasă ca să nu mai puneţi un i la camionagii. Poate i-ul lipsă i-ar aduce mai aproape de bibliotecari.
2010-09-11 11:30:17 | Raporteaza
Pai daca nu a fost sa fie in 62 cu operatiunea Northwoods,au facut-o si ei mai tarziu cand au avut toate semnaturile la dosar.Diferenta intre ce au facut americanii in 9.11 si ce am facut noi cu rapirea din IRak,e doar de buget.Ei cu artificii,explozii,avioane,cladiri de prim rang daramate intr-o combinatie extraordinara de explozibil +kerosen,noi doi amarati si o amarata din securitate,care la inceput stiau ca merg sa fie rapiti,apoi nu mai stiau,apoi primii rapitori erau de gasca,dar au fost asa de gasca de i-au vandut la baietii rai si un scenariu de te apuca migrenele nu alta,ce sa mai, low buget ,in schimb la americani blockbuster.
2010-09-11 11:44:07 | Raporteaza
@Fumi:
Dupa cum probabil te-ai asteptat au aparut deja primele “zdrente” de comentarii depre presupuse conspiratii (vezi #1, si vor continua).
Eu, ca si tine, “am vazut, in direct, al doilea avion, infingandu-se in cel de-al doilea turn” si am fost socat.
Al doilea soc l-am avut la servici unde, in ciuda gravitatii celor intimplate, colegii mei americani comentau (aparent) destul de relaxati “incidentul”.
Ce am inteles mai tirziu a fost faptul ca ei (noi !) nu vor uita (si ierta !) niciodata ce s-a intimplat atunci.
2010-09-11 11:46:54 | Raporteaza
9/11 explicaţie: ziarele din trecut (zona Commonwealthului) scriau data cum e scrisă şi la PC în ziua de azi: Saturday, September 11, 2010
…sau la noi la gazetă: Sâmbăta Mare, luna lui Răpciune, ziua a 11-a, anul Domnului 2010
De aici (Saturday, September 11, 2010) până la 6/9/11/2010 nu-i decât un pas. Un pas pe care americanii în goana lor după eficientizarea limbii engleze l-au făcut imediat: u got 2 fight 4 efficiency, k?
Restul poveştii cu 9/11 şi raportarea americanilor la Old Yurop şi restul lumii, noi să fim sanatosi: youtube.com/wat../
2010-09-11 11:47:53 | Raporteaza
In 9.11.2001 eram in Holmdel, Middletown NJ. Au murit din acea localitate 25 de persoane. Nu-i cunosteam pe toti, dar si acum , dupa noua ani ma incearca o emotie puternica. Odihneasca-se in pace!
2010-09-11 12:45:12 | Raporteaza
Astazi nu vreau sa aud discursuri, nu vreau sa vad comemorari si cu atit mai putin infernalele imagini din 9/11/01,reluate an de an. Vreau doar liniste si o luminare aprinsa.
2010-09-11 13:56:29 | Raporteaza
Scuzati ignoranta, cine-i Medeleanu?
2010-09-11 14:00:06 | Raporteaza
Toata lumea stie ca j00z did wtc, cine nu crede asta e probabil mai mult ca sigur mason.
Se pregateste dictatura biometrica!
Vaccinu ucide!
Obama e antihristu!
La arme, crestini! Justin Parvu FTW!
2010-09-11 15:45:47 | Raporteaza
exx, cred ca e vorba de marele scriitor antic francez Ionel de la Medeleanu. A scris capodopera La Teodoreni.
Florina, baga-ti vata in urechi, pune-ti niste felii de kiwi pe ochi, aprinde-ti o luminare si intinde-te pe o canapea.
2010-09-11 17:35:43 | Raporteaza
@dl.Fumurescu
asa e,bibliotecarii yankei au fost niste buni crestini si niste cetateni corecti.
Morala:sa invatam sa nu mai uram securistii afaceristi,sa fim toleranti cu alde SOV si Felix,ca si ei sunt oameni.
Eventual daca ne mai ramane ceva spirit,sa-i cerem lui Basescu sa-l elibereze pe Costica Voicu pentru ca are parinti bolnavi si pe SOV ca nu ii place mancarea la mititica.
Just kidding!Dar…?
2010-09-11 17:51:29 | Raporteaza
Poate, peste zece ani, vom comemora, in tacere, atacurile din 09.09.10 asupra “realitatii”.
Adaugati la asta posibilitatea ca atunci sa fim condusi de Mircea Basescu, fratele dictatorului batran si bolnav.
2010-09-11 18:27:59 | Raporteaza
“Interesant si asta. Mi-a adus aminte de 21.12 – decembrie 21, daca va mai aduceti de-a minte. 1989″.
Dle Fumurescu,
in 21 dec. `89, multi timisoreni erau demult morti si arsi la crematoriu, cu o zi inainte lugojenii aveau deja 2 morti si citiva raniti, iar Primaria fusese incendiata.
Incercati sa analizati si aceste insiruiri de cifre. Pare interesant si va vad preocupat de mistica.
Toate astea daca va mai aduceti aminte.
2010-09-11 19:10:41 | Raporteaza
ce bine era inainte cind nu erau teroristi si legi patriot.si problema e ca nu trece.
2010-09-11 20:36:59 | Raporteaza
(long, long, neverending yawn)… aceleasi mesaje de wannabe de atatea posturi si roluri la domnul Fumurescu: e un om de cultura cu reala curiozitate, orice ii e accesibil, e un intelectual singular intr-o lume haotica, e sincer la fiecare propozitie, in mintea lui nu se intampla un film cu sine ca protagonist ci e purul adevar, cam tot ce se intampla in lume il are undeva prin substanta centrala mereu pe el, pe acelasi Fumurescu.
Si repetat, over and over, and over… ’til the end of time.
Sa-mi bag picioarele, Fumurescule, daca aveai fix 5 picturi mediocre, ai fi fost deja mai mare decat Dali, care s-a facut pe sine geniu din pur auto-PR. Dali a fost mic copil pe langa tine.
morala: naspa sa nu fi facut nimic notabil pana la fortysomething. Ivan Ilici te paste, dar tu in loc sa urli ca el, ne urli noua in cap.
2010-09-11 21:37:19 | Raporteaza
BTW, daca vreti sa cunoasteti un adevarat profesor asistent roman la universitatea la care “preda filozofie politica [...] (deocamdata)” Fumurescu iata-l: indiana.edu/~iu../, Aurelian Craiutu, awarded autor, editor si coordonator de nenumarate carti de stiinte politice publicate in US, greatly appreciated, insa cu marele (ne)avantaj de fi ne-gregar.
Intre timp, undeva in Romania si in diaspora romaneasca, faima unui doctorand cu lucrarea neaparata de ani de zile (indiana.edu/~iu../ cautati-l pe-acolo), ia castelele popularitatii cu asalt, “one exaggeration after another”.
2010-09-11 21:58:51 | Raporteaza
9/11 this year was not very vizible in media.Not just CNN,but also romanian media,because of Sorin Ovidiu Vantu great show!!
Next time we go to Circus Globus,and we will see a bear Patriciu dancing near father mogul Felix
2010-09-11 22:45:03 | Raporteaza
na, ca intrara si un engez pe comentarii acilea.
2010-09-11 23:15:22 | Raporteaza
Englez, sau Frunze America, somebody visibly de limb a englizeasca
2010-09-11 23:17:23 | Raporteaza
‘insa cu marele (ne)avantaj de fi ne-gregar.’
@calin, pai ala tace si le face. asta, la cat ne ‘urla noua in cap’ si se vaita, mai are timp de altceva?
2010-09-12 08:02:15 | Raporteaza
@calin: Al dracu’ de invidios ce esti..te luasi de singurul om echilibrat care scrie aici. Tu esti d-ala din mocirla lui Rogozanu?
2010-09-12 08:57:02 | Raporteaza
Mare-mare umilinta pentru America 9.11, si mare-mare dezastru pentru Americani. Dumnezeu sa-i odihneasca pe cei ce au murit. Si tot Dumnezeu sa-i ierte pe cei ce , dupa, au gasit diverse scuze sa NU reactioneze cum era cazul la ce s-a intamplat…
Nu exista scuze pentru terorism, sau unui popor care sprijina in mod activ, terorismul. Iar singurul raspuns la terorism e doar forta bruta. Rapid si fara echivoc. Insa, se pare ca s-a preferat un raspuns mai moderat, mai de durata, care sa produca si profit, chiar daca invrajbeste o lume, si genereaza si alte conflicte in serie. NU e prima data cind Gringos de la conducere se defecheaza in palaria propriului popor. Faza cu moscheea la Ground Zero e doar ce au meritat pentru acest raspuns de doi lei. Ca unii dintre ei s-au trezit si incearca sa raspunda tupeului cu tupeu…e alta mancare. Se vor gasi destui imbecili care sa isi dea un loc de doliu la pangarit in numele unei tolerante prost inteleasa(pe simplul motiv ca ei nu au pe cine jeli acolo). Si mult, mult mai prost aplicata. Negarea Legii Talionului are consecinte lesne de banuit in aceste vremuri. Si, precum pretind bancile de la noi, lipsa reactiei inseamna incuvintare.
2010-09-12 09:02:43 | Raporteaza
@ Ovidiu
E un mincinos si un fudul de doua parale, care tzatzaie de la un cec de la Vantu la urmatorul.
In Blomingdale probabil ca livreaza pizza si-si taraie de 5 ani curu’ pentru o amarata de teza. Mie mi s-ar face rusine aici in Toronto sa intalnesc un loser roman.
Noi n-ar trebui sa avem voie sa ne facem de ras. Noi ar trebuie sa le demonstram occidentalilor contrariul a ce cred ei despre noi.
Dar mai apare cate un cabotin de-asta de doi lei care darama si bruma de imagine pe care altii o fac pentru romani. Iar minciuna ca e lecturer, asta e lame, nu pot sa trec peste asta…
2010-09-12 10:32:01 | Raporteaza
@27-ai dreptate, probabil altfel as fi gandit in circumstantele gandite de tine. Insa, daca tu si familia ta sustii activ teroristi, la ce te astepti? Nu prea cred eu in Campionul Libertatii care planteaza bombe cu cuie in tara altuia. Nu contest, exista multi musulmani care refuza sa pactizeze cu teroristi, indiferent de provenienta lor. Insa, in acest caz, s-a stiut bine si CINE sint teroristii, UNDE sint teroristii, chiar daca nu s-a stiut numarul casei sau exact balconul de unde iau aer. Dar hai sa luam lumea musulmana ca un intreg: daca crestinii ar incepe sa puna bombe in timpul Pelerinajului de la Mecca, sau ar prabusi un avion peste un palat al unui seic extremist, ce s-ar intampla? Ma tem ca ne-am trezi atacati, nuclear daca se poate, de tot neamul arabesc. In corpore, in apararea coranului. Pot intreba doar atit: ei de ce ar fi liberi sa faca asta? Nu, nu pun problema la nivelul familiei musulmane arabe, ci la nivelul musulmanilor arabi in general, ce s-a intamplat pe 9.11 nu a fost o actiune a unui singur nebun, unica. A fost ceva ce lumea araba musulmana a practicat de ceva timp, si, care, lasata libera, va mai practica asta mult si bine.
Legat de pasaportul lui Atta, ai dreptate, CIA l-a plantat acolo, dupa evenimente, bataind din picioare de nerabdare in asteptarea momentului in care se face de cacao. De fapt, niste extremisti crestini au infipt avioanele alea in mandria New-York-ului, iar arabii sint vorbiti de rau pe nedrept. Nu? Era sa uit: BinLaden e o legenda, personajul nici nu exista, nu? Si, nu, nimeni din lumea araba nu il sprijina, pe fata sau pe ascuns. Ni-se pare noua. Iar despre familii, un lucru e clar: e aceeasi faza ca Hamas-ul care se ascundea dupa copii, sau lega bombe de copii destul de idioti sa creada ca ajuta islamul cu asta. Nu spun ca ce face Israelul acolo e corect sau umanitar, dar nici sa te folosesti de copii nu mi-se pare cosher. Fanatismul nu e bun, oriunde ar fi el. Iar daca dai cu capul de zid, sigur vei spune Au!. Cu sau fara Allah! InshAllah!
2010-09-12 11:05:27 | Raporteaza
arabii, chiar nu fac parte din joc?
2010-09-18 19:10:12 | Raporteaza