RSS Feed

Afară cu ungurii din ţară?

vezi toate articolele de
08 Sep 2013 la 18:54 60 comentarii 14596 vizualizari.

Zeci de mii de români scandând la unison „Afară, afară cu ungurii din ţară”. S-a întâmplat pe Arena Naţională, cu ocazia meciului dintre România şi Ungaria, contând pentru preliminariile Campionatului Mondial de Fotbal. Desigur, multe prostii se pot auzi pe stadioanele de fotbal şi, în general, ar fi o pierdere de vreme să le dăm tot felul de interpretări metafizice. Însă cazul de faţă se încadrează într-un context mai larg, într-un fenomen nu doar stupid, dar şi periculos.

Xenofobia românilor pleacă de la resentimente istorice şi temeri contemporane. Culmea, cei care trăiesc în zone lipsite de unguri sunt cei mai înverşunaţi. Sunt genul de oameni care nu au auzit în viaţa lor vorbindu-se în maghiară pe stradă, dar sunt convinşi că, în Harghita şi Covasna, vânzătoarele nu-ţi dau nici măcar o pâine dacă nu ştii să o ceri pe limba lui Attila. Mai mult, în creierii unora pluteşte convingerea că Ungaria pregăteşte o invazie în Ardeal sau, din contră, că încearcă să acapareze Ardealul prin tehnici subliminale. Diverşi indivizi – politicieni, analişti, jurnalişti – ne insultă şi îşi insultă inteligenţa sugerând că aşa ceva ar fi posibil în actualul context internaţional, cu România şi Ungaria membre ale UE şi NATO.

În timpul meciului de fotbal de vineri, spectatorii afişau pancarte pe care scria „1918”. Pesemne că ungurii ar fi trebuit să-şi roadă pumnii de ciudă la vederea „subtilului” mesaj. Bravii suporteri scapă din vedere ceva. Băieţii aceia care s-au întâlnit pe 1 decembrie 1918 la Alba Iulia erau animaţi de tot felul de sentimente patriotice, însă nu şi de xenofobie. Mărturie stă însăşi rezoluţia Marii Adunări Naţionale, în care, printre altele, erau proclamate următoarele: (1.) „Deplină libertate naţională pentru toate popoarele conlocuitoare. Fiecare popor se va instrui, administra şi judeca în limba sa proprie prin indivizi din sânul său şi fiecare popor va primi drept de reprezentare în corpurile legiuitoare şi la guvernarea ţării în proporţie cu numărul indivizilor ce-l alcătuiesc.” şi (4) „Desăvârşită libertate de presă, asociere şi întrunire, libera propagandă a tuturor gândurilor omeneşti.”

După toate discriminările de care au avut parte în vechiul imperiu, ardelenii şi bănăţenii care au gândit unirea cu România nu au vrut să le plătească ungurilor cu aceeaşi monedă. Noi am vrea. Îmi place să cred că s-au inspirat chiar din Biblie, din porunca pe care Dumnezeu le-a dat-o evreilor la ieşirea din Egipt: „Să nu asupreşti pe străin; ştiţi ce simte străinul, căci şi voi aţi fost străini în ţara Egiptului.” A avea o atitudine xenofobă din raţiuni istorice, făcând şi apel la 1918, devine brusc nu doar stupid, dar şi jignitor faţă de proprii înaintaşi.

Fără să cad în teorii ale conspiraţiei, nu pot să nu mă întreb ce interes au unii români să menţină în viaţă flacără xenofobiei. De ce ajung gesturile unui extremist ca Csibi Barna să fie prezentate ca parte a unei conspiraţii anti-naţionale? De ce câteva sute de ultraşi violenţi sunt văzuţi ca fiind reprezentativi pentru o întreagă etnie? Şi, mai ales, de ce unii politicieni sunt mai preocupaţi de o problemă fictivă, cum ar fi „pericolul” László Tőkés, decât de adevărata agendă a celor care i-au ales? Le stă unora în gât decoraţia lui Tőkés, de parcă ar fi primit Ordinul Steaua României pentru ataşamentul faţă de românism, nu pentru rolul jucat în declanşarea Revoluţiei din 1989. Dacă Tőkés s-ar declara peste noapte comunist, ar mai avea sens toată această indignare de gloată, dar până când o asemenea absurditate se va produce, retragerea decoraţiei nu ar fi decât o victorie a Securităţii, după cum bine scria un jurnalist.

În plus, dacă tot vrem să dăm ungurii afară din ţară, ar trebui să ne gândim şi la lucrurile pe care le-am putea pierde. Poate aşa am lua-o mai uşor cu vitejia ultra-naţionalistă pe scări. Cât despre mine, eu sunt sigur: nu am niciun motiv să vreau să o dau afară din ţară pe tanti Dudaş, vecina mea de vizavi. E drept că limba română nu e punctul ei forte, dar face nişte prăjituri delicioase, pe care le mai şi împarte de fiecare dată cu noi, vecinii ei români.

ZIUA de Vest

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

60 comments
  • 1

    N-as baga in seama ce se striga in timpul meciurilor de fotbal.

    mihai
    2013-09-08 19:06:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    Stai liniștit că așa-i la fotbal. În afară de cîțiva bătuți în cap, nu vrea nimeni să-i dea afară pe unguri de nicăieri.

    fem!
    2013-09-08 19:10:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    Tanti Dudaş o fi făcând ea prăjiturele (cu care – se vede treaba – ţi-a cam pus botu), dar politicienii maghiari, de douăzeci şi patru de ani încoace fac numai rău României de câte ori au ocazia.

  • 4

    Sunt convins ca tanti Dudaş are si o nepoata “delicioasa”, daca nu cumva Prajiturica este numele ei.

  • 5

    Tin sa-l felicit pe autorul articolului. Ai pus punctul pe i. Asta am observat si eu, majoritatea asa zisilor nationalisti romani care deseori ameninta si cu moartea pe unii maghiari pe internet sunt in afara ardealului si nu au nici cea mai mica idee despre ce vorbesc. Eu sunt nascut in ardeal, mama unguroaica si tatal roman. Cat eram copil nu exista aceasta ura nicaieri, romanii traiau in pace cu maghiarii, si inca traiesc. Dar de cand tot taranul din fundul moldovei s-a legat la internet, au aparut si problemele. Acum vezi pe youtube copiii de maxim 12 ani care posteaza comentarii de genul “ungurii ne sug p***” sau “moarte ungurilor”. Si in stanga o poza cu mecla pustiului care vede care e trendul pe internet si crede ca e “cool” ca injura ca restul. Mi se pare ridicola situatia. Tin sa precizez ca desi sunt o corcitura, cunosc maxim 10 cuvinte in limba maghiara. Intotdeauna m-am considerat roman si am crescut pretuind si invatand istoria si limba acestui popor.Nu regret asta.

    Radu
    2013-09-08 20:43:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    @Cosa Nostra: politicienii romani, in schimb, fac foooaaarte mult bine tarisoarei.

    ungur de ocazie
    2013-09-08 21:01:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    Acum, aici vorbim despre unguri.

  • 8

    Nu vreau sa fiu cinic: si unguroaicele ? Nu faceti confuzia intre UDMR si alte asemenea “partide” si conationalii maghiari. Multi dintre ei afirma ca sunt ardeleni ! Sunt sate intregi unde traiesc foarte bine unii cu altii. In copilarie o vecina mai avea grija de mine cat mama era plecata: este unguroaica nascuta-n RO ! Era si-un evreu -arhitect- pe etaj:cand mama facea vinete cu maioneza veneau toti, dupa miros ! Sa fi vazut acolo rasism ! Pe lingura de lemn si castron ! In 5 minute parca trecuse “nucleara”: castronul “lustruit” de “dusmani” !

    bebe
    2013-09-08 21:28:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    @ungur de ocazie: asa e… se cerceteaza de o echpa a “cercetatorilor britanici” al cui e “binele” asta facut de politicienii RO ! Balanta ar trage spre GE, ca bani din profituri… Olanda e “pe turnanta” si spera la “Locul I”, Franta deja are carcei, dar nu se lasa… Arabii ? “El Zorab” v.Cosbuc ! Nici SUA nu sta rau la capitolul “brain drain” … Cambridge-ul mai coboara pretentiile la examenele de admitere… Grecii trag si ei cu Cipru cu tot (asta din urma impins de bancherii rusi)… Si tot asa… Nici turcii nu stau rau ! Romanii ? Asta e “alt film” !

    bebe
    2013-09-08 21:35:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    „Desăvârşită libertate de presă, asociere şi întrunire, libera propagandă a tuturor gândurilor omeneşti.” Daca e sa tinem cont de ce au scris atunci vreau sa asociez un cuib legionar si sa fac propaganda antijidaneasca, ca antisemita nu e voie. Mi se pare un gand omenesc. Ma mai gandesc omeneste ca Hitler a fost un erou si pacat ca nu a reusit ce a inceput. Holocautul e un mit. Comunismul mi se pare o idee excelenta, avand in vedere ca se traia mult mai bine si era mai multa dreptate.

    Cum facem, luam de bune ce scria in actul ala de la 1918 sau doar asa, pe bucatile care ne convin ?
    Principiile sint bune mereu sau numai cand ne convine ?

    maria unirie
    2013-09-09 05:42:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    Eu nu as fi chiar asa de sigur ca maghiara e “limba lui Attila”. Nu de alta, dar era hun, iar hunii cica erau de neam turanic (asemeni secuilor), iar nu fino-ugric.

    Hajduk
    2013-09-09 07:12:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    La meciuri se striga si despre Dinamo, dar nu inseamna mare lucru. Oricum, subscriu, chiar ma enerveaza scandarile astea xenofobe. D’asta nici n-am fost la meciu cu Ungaria, desi sunt microbist.

    alexcostin
    2013-09-09 09:45:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    cum sa iei apararea bozgorilor astora nenorociti, oi fi de-al lor si te cheama arpad, du–te tare cu articolu tau infect, ai vazut ce-au facut la bucuresti inainte de meci sau te uitai la desene animate? pe stadion ne strigau tigani, stiu asta ca am fost la meci asa ca n-ai cum sa ma contrazici, noi de ce sa nu strigam afara cu ei din tara si cu ardealu stai linistit, nu e vorba ca vor sa-l ia, deja aproape au facut-o asa ca du-te inapoi cu tot cu iubitii tai maghiari si lasa-ne pe noi astia xenofobii.

    mata
    2013-09-09 10:45:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    se traia pe mortii matii mai bine in comunism, ba dobitocule, ai vazut ba ce torturi erau aplicate in inchisori? cum sa zici comunismu o idee excelenta, esti atat de prost incat uiti sa respiri. toate tarile din est au fost distruse de comunism sau ai uitat

    prostrauesti
    2013-09-09 10:50:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    Mulţumiri (pentru idei şi) pentru exigenţă faţă de limba română şi maghiară (semnele diacritice)!

    Miklós Alpár
    2013-09-09 10:58:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    @Cosa Nostra: Politicienii unguri din Romania, au contribuit intens prin lobbyuri, impreuna cu politicienii din Ungaria la aderarea Romaniei la UE!!!
    Ungaria a fost principalul nostru aliat in acest efort. Ei au intervenit de 3 ori mai intens decat asa zisii fratii nostrii francezi!!

    giorgio
    2013-09-09 11:13:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 17

    Intradevar nu-i prea important ce se striga la meciurile de fotbal, oricum la acest nationalism exacerbat au contribuit in cea mai mare parte politicienii- si ai nostri si cei din ungaria.Pacat ca omul de rand nu-si da seama cum e manipulat politic – asa se-ntampla ca cei mai nationalisti sunt in zona in care nici macar nu s-au intalnit cu vreun ungur, dar acolo se fac lobbyuri cum ungurii-s de vina de orice, si ei inghit si asta, doar trebuie sa fie cineva vinovat.

    adrian75
    2013-09-09 11:25:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    y

  • 19

    @mata: inteligenta nu e punctul tau forte, dar am inima buna, si iti mai dau o sansa

    justme
    2013-09-09 11:38:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    Bravo, Florin!

    Levi
    2013-09-09 12:58:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    @Radu: Ai perfecta dreptate insa toate astea au mai multe cauza.Una dintre ele se ascunde in intimplarile militaresti de pe vremea securista cind Soldati care nu stiau o boaba ungureste marsaluiat veseli prin oltenia cantind ungureste. Soldatilor li se dadea ordinul sa cante, iar celor ce se apropiau sa asculte li se spunea ca acei soldati ungurii vor, au vrut sa ieie inapoi Ardealul.Iar de tinutul autonam Mures nu a fost voie sa aflam.

  • 22

    Dragi mei!
    Eu si acasa am problema cu fotbalul intre Romainia si Ungaria. Mama (100%, maghiara) tine cu Romania, eu cu Ungaria. Eii, ne-au batut mar la fotbal , asta e. Atat am putut si golul al doilea nici nu am vazut. Deci e 2-0 nu 3-0 :D , dar ce nu miau placut deloc este faputul ca l-au fluierat imnul. Sa stiti ca si in timpul razboaielor s-au oprit pentru imnul fiecaruia din respect si pentru a inmormanta mortii. Rusinicaaaa

    Lungu Csavar Csaba
    2013-09-09 14:23:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    … chiar nu aTi observat ca in timpul sau imediat dupa o “problema” cu ungurii se scumpeste ori gazul ori curentul?
    a…si era sa uit..ultrasii sunt o specie aparte..a nu se confunda cu restul lumii!

    Targaryen
    2013-09-09 14:34:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    In timp ce ungurii sunt cea mai mare problema din media romaneasca, politicienii iar cresc datoria externa a Romaniei. Ma mir ce se va vinde de data asta.

    business24.ro/m../

    mobra
    2013-09-09 15:25:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    fundalul e mai grav. rasism cat cuprinde

    dan_
    2013-09-09 15:38:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    Vorbi si Florin Puszkasz.

    aldea
    2013-09-09 15:46:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    @aldea: De fapt, varianta maghiară a numelui meu e Puskas. Mă și miram că nu vine nimeni să „mă acuze” că aș fi ungur.

  • 28

    Nu ma ascund dupa degete…sunt ungur.. nascut si crescut romaneste! Imi place Tudor Gheorghe, Arghezi, Toparceanu, Eminescu si Goga, ascult Holograf si Puya. Si imi vine scarba si lehamite cand aud cate unu cu Afara cu mine din tara?..si inca pe cine?..un putzoi anemic care habar n’are ce cautam noi aici!…m-am nascut aici, n-am unde ma duce. beleaua stiti care e ?… ca pleaca ei unguri, romani, tigani…pleaca toti din tara, usor usor, mai raman bolnavii si pensionarii…asa de frumos ne-am gospodarit in 20 de ani!

    Targaryen
    2013-09-09 16:34:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    @mata: numai tiganii cunosc cuvintul de bozgori.dute anapoi in valea timocului.

    terza
    2013-09-09 17:36:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    Nu Vă cunosc D-le, dar fiecare literă, cuvânt, propoziţie şi gând parcă ar fi scris de mine. Dacă toţi ne-am gândi la fel, am observa că politicienii noştrii nu lucrează pentru binele ţării….pentru noi. Mai bine ne fac să urăm românii pe maghiarii din Transilvania şi invers. Nu observăm că imediat nu vom avea ce mânca dacă începem să dăm înapoi FMI-ului banii. Doamne ce ne aşteaptă….şi foamea n-o să întrebe de ce naţionalitate eşti.
    Jos cu pălăria în faţa Dumneavoastră. Sănătate să Vă dea Domnul…..şi mulţi Români ca Dvs. pentru ţara asta….

    Ilona
    2013-09-09 17:53:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    @fem!: Imi poti, te rog, clarifica si exemplifica la ce te referi?

    Claudia
    2013-09-09 18:28:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    In contextul haosului provocat de huliganii maghiari si de isteria indusa de titlurile tragice din presa zilei respective, nici nu e de mirare ca s-a strigat asa ceva.

    Eu unul nu pot sa iau in serios astfel de aberatii, aberatii pe care probabil nici o mare parte din cei care le scandau cu mult zel nu le iau prea in serios.

  • 33

    @Cosa Nostra: Eu sunt ungur si nu te contrazic. Mi-e rusine de cei mai multi politicieni maghiari. Dar daca mi-ai arata un partid liberal sau conservativ, de stanga sau de dreapta care este mai curat, care reprezinta interesul poporului (si nu tin neaparat sa pomeneasca de alte nationalitati), care mertita sa te alaturi, ca nu e (atat de) corupt ca toti ceilalti, eu voi vota cu ei. Serios. Un partid, care spune fara a se gandi, ca “nu ne vindem tara” inseamna mai intai ocrotirea Rosiei Montane, decat umilirea ungurilor, care nu avem nici o sansa (chiar daca ni s-ar oferi) sa furam Ardealul. Un partid, care se ocupa cu probleme reale in loc de trucuri ieftine nationaliste si demagoge pentru a avea “rating” si popularitate. Tu stii, ca multi dintre noi au avut o speranta in Crin Antonescu? Pana cand s-a dovedit si el a fi un pseudo-nationalist, un xenofob de popularitate. Eu chiar te rog, sa-mi arati pe cineva. Ca eu nu ma alint in vre-un vis ca UDMR-ul e optiunea cea mai buna pentru mine. Dar pana cand trebuie sa-mi apar niste drepturi constitutionale (si sper ca e clar, ca nu vorbesc despre autonomie aici), pana atunci am nevoie de un UDMR chiar si daca e corupt, si mi-e scarba.

    Elod Szakacs
    2013-09-09 19:42:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    @Razvan: Sunt de accord cu tine. Nu trebuie sa luam in serios un pumn de oameni beti. Ei nu reprezinta o natiune intreaga. Eu am prieteni romani si maghiari si mi-s dragi in egala masura.

  • 35

    Interesant… Inainte de 1919, nu 1918 cum scandau cei din Bucuresti, in Ardeal, NU exista NICI UN oras cu populatie majoritar romana…aveti complexe, baieti?!
    Incercati o sceneta, cum ar fi fost invers…

    secuiul
    2013-09-09 22:47:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 36

    sa ne explice dl. ponta daca Romania este stat de drept sau nu.
    pe cale de consecinta sa ne spuna daca dl. adrian nastase a fost condamnat politic, deci Romania nu este stat de drept sub conducerea guvernului lui!

    sau dl. ponta sa ne spuna tuturor ca Romania este stat de drept sub ministiriatul lui, deci adrian nastase este un puscarias de drept comun!

    vorba lui caragiale: din aceasta dilema ponta nu poate iesi:)

    yehudy
    2013-09-10 00:38:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    ‘Afara cu ungurii’ dar romanul unde se duce cand este bolnav? La clinicile din UNGARIA. Atunci sunt buni ungurii?

    laura
    2013-09-10 09:07:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    [...] Afară cu ungurii din ţară? Share this:MegosztásFacebookFlattrTwitterE-mailNyomtatásGoogleLinkedinTetszett a bejegyzés?Tetszik Betöltés… « Szíriai veszély – Krónika Online [...]

  • 39

    @Radu: cred ca a fost invers!

    doina
    2013-09-10 10:12:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 40

    @Hajduk:
    Teoria fino-ugrica a cazut mai de multisor….Mai pune mana pe o carte (nu din aia cu asi si juveti…)

    ugri-bugri
    2013-09-10 12:32:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    Ne spun niste statistici UE ca suntem pe ultimul loc in Europa la consumul de sapun(dus gel),pasta de dinti si hartie igienica.
    Adica mai pe limba ungureasca ,un fel de “budos olah”.
    Cine este mai sovin,maghiarul sau statiscianul de la Bruxelles?
    PS-rromanii verzi sunt rugati sa se abtina de la raspunsuri….!
    PS2-si eu sunt tot roman ,dar mai am niste sapun pe polita de la baie…

    nepotu lu tamara
    2013-09-10 20:02:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 42

    @giorgio: Da, asa e! au fost mereu aliati de incredere in toate guvernarile!

    Robert
    2013-09-10 20:54:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    @Cosa Nostra: Si politiceni romani viceversa ! Un lucru ar trebui tinut la vedere : Daca politiceni unguri si romani sunt niste jigodii, noi oameni de rind sa incercam sa fim destepti !

    István
    2013-09-10 21:33:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 44

    @Cosa Nostra: @yehudy: Da, toti fug la clinicile din Ungaria.

    Robert
    2013-09-10 22:26:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    Mare tragedie ca unii sunt dispusi sa urasca persoane/nationalitati pe care nu le-au intalnit niciodata in viata lor. Toate astea la imboldul unor politicieni de doi bani, care nu au nici un alt argument ptr campania proprie.

    Spirit de turma veritabil.

    Unguru'
    2013-09-10 23:29:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    Nu stiu dece trebuie sa fim asa de rasisti si maghiari si romani???dece nu putem trai toti inpreuna fara probleme de genu doar suntem toti la fel??!!!!Asemenea nu a fost corect din parte roamanilor sa spuna asa ceva…dar de multe ori chiar noi le provocam sa faca asa ceva..eu zic ca vina este a oamenilori din politica si a maghialirool si a romainilor…Ma bucura faptul ca nu toti iau in serios treaba asta….

    Tamas
    2013-09-10 23:36:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    Păi tu zici că mulți trăiesc cu impresia că dacă mergi în Harghita și Covasna și ceri ceva în Română nu ți se dă … păi așa e. Nu știu în ce parte a Harghitei sau a Covasnei ai mers tu da te asigur că așa e. Caută te rog în lista primăriei din Covasna și aratămi și mie un nume de angajat Român. cum rămâne cu miile de unguri (sau zecile de mii de unguri) care ies în stradă cu fiecare prilej să ne facă țigani și jegoși? De ce nu te duci tu să le explici celor din localitatea Ip județul Sălaj cm stă treaba cu ungurii? … da da, știu, ai să îmi zici că asta s-a întâmplat de mult ( deși atât timp cât încă mai există supraviețuitori nu e de mult ), da chiar și în consițiile astea, a lucrurilor întâmplare de mult, a venit vreo autoritate ungară vreodată să prezinte scuze pentru atrocitățile făcute de unguri? Cum se face că dacă ungurii ne înjură e de bine, dacă noi îi înjurăm suntem xenofobi? Arată-mi te rog, o localitate în Ungaria în care membrii etniei române se bucură de aceleași drepturi ca etnia maghiară în România … Când un tren cu 1500 de extremiști maghiari, aruncând cu petrece și înjurând vin în București “să îl distrugă” (citez din autorități maghiare) după care autoritățile ungare în loc să prezinte scuze fac plângere la UEFA cred că e de bun gust să nu fiu decord cu tine. A fi naționalist nu înseamnă a fi xenofob. De fiecare dată totul a plecat de la unguri.

    Pricop Marius Octavian
    2013-09-11 07:48:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    Daca cineva da afare pe cineva atunci ungurii ar trebuii sa dea romanii afara din Transilvania. Mereti acasa de unde Ceausescu vo trimis…pitesti ploiesti moldova ect in mama voastra acolo. Vai de capul vostru.

    marco
    2013-09-11 09:34:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    Articolul este frumos dar pierzi din vedere actiunile extremiste ale lui Tokes, ale guvernantilor din Ungaria si ale “miilor de secui” care au iesit in strada la Targu-Mures sa ceara autonomie in actualul context international.
    Mi-ar placea sa iti cunosc punctul de vedere si in privinta asta in loc sa blamam politicienii romani… ce parere ai ?

    Marius
    2013-09-11 10:12:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    Universitatea Sapientia fondat si sustinut pe banii statului maghiar si care produce materie cenusie in Romania.

    Mai pierdem si
    2013-09-11 12:29:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    Expresul Corona.

    Mai pierdem si
    2013-09-11 12:34:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    Cred ca ai uitat ceva foarte important de pe lista.

    Politicienii ar ramane fara sperie-ciori, daca n-ar fi unguri. De 30-40 de ani, cand economia sau politica o ia razna, an de an scot cazul unguresc, ca da bine la multime, si iar daca ungurii vor sa ia inapoi ardealul (tebuie sa admitem ca a fost muult mai mult timp parte al regatului Ungariei, decat apartinand Romaniei) nu mai conteaza cine ce fura, daca nu avem apa calda sau incalzire, daca se scumpeste gazul, lumina, sau murim de foame. Ca asa suntem noi romanii, usor de manipulat, ne place sa ne gandim cu capul altuia.

    mano
    2013-09-11 15:56:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 53

    ca sa fiu mai exact, sunt jumatate hun , jumatate oltean… daca nu ma credeti, va trimit si dovada ! :D

    nepotu lu tamara
    2013-09-12 09:59:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    adica, hunii au venit cu trenul si au plantat panselute in centrul istoric…la ei acasa, acum cativa ani, au injurat pe tot timpul intonarii imnului nostru national si au strigat ‘tiganii”, de parca Cozma, baiatul blond cu ochi albastri n-ar fi fost ucis de niste tigani unguri !
    toata istoria hun gariei (nomina odiosa) e predata cu minciuni si mistificari roesleriene si noi sa fim avocatii lor ?
    la tg-mures nu s-au batut oltenii cu hunii, ardelenii romani doar ii tolereaza…au si interese economice directe…sa nu pomenim de vama lu’ bleaga…

    ?????????
    2013-09-12 10:06:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 55

    vrem sa fim europeni, dar ati mai vazut hoarde iredentiste la meciurile din Franta, germani sa vina sa ceara Alsacia sau Lorena ?hai ca m-am saturat de corectitudinea asta politica!
    sa-si vada de treaba lor , au drepturi nemaintalnite in Europa…dar nu, ei vin cu steaguri ale unui asa zis tinut secuiesc care nu a existat in istorie, secuii fiind ADUSI acolo…pai cum pizdamasi sa nu inflamezi spiritele ?si se stie ca stadioanele sunt spatii unde se refuleaza, de fapt, toate adevarurile nespuse altundeva…

    ?????????
    2013-09-12 10:11:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 56

    vrem sa fim europeni, dar ati mai vazut hoarde iredentiste la meciurile din Franta, germani sa vina sa ceara Alsacia sau Lorena ?hai ca m-am saturat de corectitudinea asta politica!
    sa-si vada de treaba lor , au drepturi nemaintalnite in Europa…dar nu, ei vin cu steaguri ale unui asa zis tinut secuiesc care nu a existat in istorie, secuii fiind ADUSI acolo…pai cum pizdamasi sa nu inflamezi spiritele ?si se stie ca stadioanele sunt spatii unde se refuleaza, de fapt, toate adevarurile nespuse altundeva….

    ?????????
    2013-09-12 10:12:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 57

    ungurii au o strategie subtila, de adormire, ei vor mereu sa para pacifisti, ei cauta segregare oriunde, nu mai exista de facto Romania Mare , cu care nu am fost niciodata de acord, dar , iata ei au jobik si garda nu stiu care…hai sa fim seriosi.totdeauna vor exista reactii la instigari !!!

    ?????????
    2013-09-12 10:17:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 58

    o poveste adevarata ,puteti si voi sa fiti in locul meu…
    Pornisem cu vw lt 35 din Viena spre Romania,pe drum sa defectat pompa de apa,aveam o pr la pompa de apa ,curgea incet si tot completam ,dar in Budapesta a inceput sa curga mai rau,eram pe autobanda M 3 ,speram sa ajung undeva intr-o localitate sa nu raman pe autobanda ,afara era minus 12 grade,eram cu sotia,totusi am ajuns sera pe la orele 20 ,pana la Tisovasvari langa o casa,in care in familie era de fapt era si mecanic de masina ,am fost primiti cu ceai cald ,masina afost dusa in curte si protejata aveam multe lucruri de valoare cumparate de la flomarkt Viena,am fost dusi de sotia mecanicului la un hotel apropriat fara sa ni se ceara nici un forint.
    Dimineata cand am revenit la masina ,mecanicul maghiar lucra cu ajutorul sau la masina,in trei ore a fost gata si am pornit din nou la drum …
    ajutorul asta l-am primit de la unguri…
    Am respect pt vecini nostri unguri

  • 59

    Scumpul meu Florin Puskas , acesta este numele tau din cate vad eu,sper ca ai prins abstractia . Vreau sa incep mesajul mai bine spunand ca sunt perfect de acord ca si ei sunt oameni , am cunoscut si eu cativa cu care nu am avut nici un fel de problema,sincer. Nu,nu am fost sa cumpar paine din zona de acolo , DAR , nu inteleg de ce nu se poate respecta tara in care traiesc… Sunt ei cumva victimele politicii UDMRiste extremiste?da?pai…ok,asta inseamna ca si noi suntem victimele instigarilor lor la violenta,antiromanism si asa mai departe,pai nu? Ar trebui oare sa intoarcem si al doilea obraz?Ar fi trebuit sa NU le huiduim imnul la meci dupa ce au facut numai stricaciuni in tot Bucurestiul? Se poate numi ca le-am raspuns cu aceeasi moneda cand in 1918 ne-am luat PAMANTUL NOSTRU inapoi? Putem fi numiti extremisti sau xenofobi atata timp cat suntem provocati? NU! NU am nimic de exemplu cu toata rasa chineza daca un chinez ma scuipa si ma jigneste,ok,se intampla,cazul asta nu cred ca se aplica si la noi. Am calatorit de mic in Europa,implicit am traversat Ungaria,loc in care autocarele noastre erau uneori evitate de catre benzinarii,angajati ne faceau semn ca nu ne accepta,chiar in 2013 m-am intors ultima data din strainatate,intr-o benzinarie din Ungaria am vrut sa merg la toaleta ca orice alt coleg de scaun din autocar,moment in care angajate atat ca nu ne-a/m-a scuipat in fata pe toti imediat cum a vazut ca suntem romani!Spuneam mereu: “cumpara ceva” ca sa putem accesa toaleta,tinand cont ca nu era cu plata,toti ne luam cate o cafea,pe care ne-o arunca in toata scarba posibila! OK,bun pana aici,probabil au fost multi romani care au furat din acea benzinarie,sau tigani care au facut alte probleme,si asa mai departe,DAR,nu cumva am fost aruncati toti in aceeasi oala?DE CE a trebuit eu sa fiu tratat asa?pai,s-a intamplat,da,si nu a fost singura data. Sper ca am subliniat ce trebuie si ca cei care isi opresc doua minute sa citeasca sa inteleaga doar ca suntem toti oameni,de ce,de ne ce exista conflictul asta intre noi,trebuie oprit,dar atata timp cat politia maghiara din Romania practica tot felul de proiecte de autonomii,de separare,se profanare a monumentelor Romanesti(nu doar cazul Csibi Barna),de denigrare a imaginii Romanesti,nu se va duce la sfarsit conflictul acesta.EI sunt cei care vor ceva de la noi,nu noi de la ei,traim in Romania,BUN,atunci haideti sa traim toti in pace in Romania,ce ziceti?

    Orasean
    2014-02-16 20:32:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 60

    Frumos Florin Puscas, amplu articol gata să marcaj blog-ul dvs

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala urmareste-i pagina de Twitter urmareste-i pagina de Facebook LinkedIn
Fost geograf devenit jurnalist, blogger, soţ şi tată
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Vezi aici episoadele din seria BOOKFACE!

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Romania Curata
Curs de Guvernare

Ultimele comentarii

afacerea roşia montană alburnus maior alex mazilu antonescu banci basescu blaga blog Blogviu interviu Boc Bruxelles Bucuresti candidatura cianură cluj CNA comisia europeana corupţie criza CTP curtea constituțională Dan Diaconescu Dinu Patriciu educatie Elena Basescu europarlamentare experiment Facebook gabriel resources gaze de șist Gigi Becali google guvern humanitas internet iohannis Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu macovei Media mihai goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza parlament Parlamentul European pdl Plesu Polirom ponta presedinte protest proteste riscograma romani rosia roșia montană Rusia securitate Senat sindicate sondaj steaua SUA suspendare Tariceanu tiff TRU UBB UE uichendist.ro unesco Vanghelie Vasile Blaga victor ponta voiculescu

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!