![]() | Al doilea mandat-greseala de sistemvezi toate articolele de Adrian Prioteasa08 Nov 2009 la 17:51 28 comentarii 875 vizualizari. |
Comportamentul lui Basescu nu e nimic altceva decat marturisirea neputintei unui sistem de adaptare la modelul occidental. Omul e mai putin vinovat decat pare. La urma urmei mamaliga taiata cu ata, hainele ponosite si spatele lipit de soba rece , parinteasca nu au cum sa nu marcheze copilul simplu ajuns in fruntea bucatelor . Frustrarile sunt motoare atomice pana la momentul implinirii, dar reglarea lor, in situatia unui individ irealist sunt devastatoare.
La scara istoriei douazeci de ani sunt mult prea putin, atunci cand ne raportam la modele functionale de sute de ani. E firesc sa ne comparam cu ele, dar utopic sa le vrem egalate intr-o singura generatie. Brucan stia ce introdusese pe partea cealalta cand vorbea de doua decenii , dar nu banuia cat de bine se adapatasera romanii la asta.
Alegerile prezidentiale inseamna, la noi ,schimbarea, pe mafiotul principiu al dominoului. Cariera profesionala a femeii de serviciu de la liceul economic din Simleul Silvaniei si a medicului –sef de la Spitalul Municipal din Constanta depind de alegerea presedintelui tarii! Iar la varful ei, piramida puterii joaca in fiecare zi rolul oglinjoarei din Alba-ca-Zapada , repetandu-i “alesului” la nesfarsit, pana ce el crede necoditionat si in adancul fiintei sale, ca este cu adevarat cum i se spune. Sigur ca, la acest nivel, la care ne situam acum, s-a ajuns dupa un proces indelungat si dureros care vine de dincolo de Ceausescu si trece neaparat prin suprimarea totala a elitelor in deceniile cinci si sase
Anii de progres real ai Romaniei, ca sistem -dincolo de cascadele schimbarilor tocmai mentinonate au fost primii 2-3 ai fiecarui nou presedinte. Si asta e valabil pentru oricare dintre mandatele din epoca pseudodemocratica de dupa ’90. Pana ce “dezmeticirea si intelegerea propriei valori” se instaleza confortabil la nivelul subconstientului celor care s-au crezut, pe rand, “salvatore de la patria”! .Ultima parte a mandatelor, cea dedicata faradalegilor sau compromisului a avut un singur tel : “inca o data” imbatat de potiunea magica a puterii ca alternativa minunata a zabrelelor. Si pastrarea “oglinjoarei fermecate” in buzunarul de la spate. In locul bunaoara al bibliei rosii sau al sticlutei de whisky .Nu numai Basescu lupta pentru “dreptul” asta. Au facut –o inaintea lui Iliescu si Nastase –nu –mi spuneti ca Adrian nu a fost presedinte, pentru ca alegerea lui nu insemna decat confirmarea aceluiasi drum. Constantinescu pare veriga fragila a rationamentului, dar acolo slabiciunea l-a oprit sa continue, nu situarea in afara “cercului presedintilor perfecti”.
Pana la urma monarhia e o adaptare mai buna a speciei la implinirea unui sistem democratic. Conducatorii deschid ochii si cresc de la o generatie la alta cu constiinta rangului ce le-a fost harazit, copilaresc in belsug si deprind intelegera puterii in timp, nu peste noapte. Dar noi pana si aici am avut ghinion ca bietul nostru rege, in toata demnitatea lui, a asigurat cu greu urmasilor sai o copilarie indestulata.
Etichete: Constantinescu, monarhie


Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 19 May la 15:22 |
La Cluj se dă bătălia simbolică cu ultima redută a regimului Băsescu. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 19 May la 14:05 |
Am citit cu mare întîrziere Spovedanie la Tanacu şi Cartea [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 13:53 |
Motanul de partid a apucat de l-a încoţopenit pe marchizul de Carabas, într-un sector al [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 19 May la 08:49 |
Cazul Laurei Codruta Kovezi e special. Nu ea, ci reactiile la acuzatiile de plagiat aduse de GIP la [ citeste mai departe ]
| 1@Traian: reclama ? este o campanie electorala in care se expun proiectele candidatilor. Oprescu are in acest moment zero proiecte, Nicusor Dan are o cu totul alta abordare si e un om cu totul din afara... | ||
| 2Cred ca e un moment de luciditate in care aveti dreptate 100%. Cel putin prin titlu. In ceea ce priveste aspectele finale din articol, vor fi doar inceputul a ceea ce va urma. "Şi nu vreau să mai văd... | ||
| 3@Dana: Lui Ridzi i se imputa o supraevaluare de lucrari de cca 75000 euro si s-a ajuns la concluzia ca nu a semnat nici o situatie de plata si nici un contract, semnatarii, din minister bineinteles,... | ||
| 4rectificare: In legatura cu sansele lui Nicusor: atata vreme cat sondajele sunt doar cele facute de USL, cred ca nu-i putem evalua sansele pana nu se numara voturile. Acuma, hai sa spunem drept: cati... | ||
| 5In legatura cu sansele lui Nicusor: atata vreme cat sondajele sunt doar cele facute de USL, cred ca nu-i putem evalua sansele pana nu se numara voturile. Acuma, hai sa spunem drept: cati se gandeau ca... | ||
| 6Aveti dreptate ,dar consider ca ati irosit prea mult din timpul dumneavoastra amintindu-l pe ,,colegul de facutlate ". Pur si simplu nu ,,se merita" ,memorie scurta (azi spusele lui sunt cu 180 de grade... | ||
| Mihai Goţiu 11091 citiri |
| Cristian Teodorescu 10000 citiri |
| Costi Rogozanu 9228 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4322 citiri |
| Constantin Creţan 4302 citiri |
| Dan Duca 4128 citiri |
| Alin Fumurescu 3856 citiri |
| Ciprian Şiulea 3241 citiri |
| Dorin Tudoran 2741 citiri |
| Iulian Leca 2239 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 62150 citiri |
| Cristian Teodorescu 40348 citiri |
| Costi Rogozanu 38189 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18076 citiri |
| Alin Fumurescu 17751 citiri |
| Viorel Dobran 13011 citiri |
| Dan Duca 12005 citiri |
| Constantin Creţan 11313 citiri |
| Dorin Tudoran 8667 citiri |
| Iulian Leca 8461 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 30 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Marea problema a sistemului dvs si a logicii dvs. frustrate este ca alcoolicii, tiganii si prostituatele au drept de vot. Il au dansii, il au si astia care taie mamaliga cu sfoara, ponositii ne-emancipati de realitati si antene corupte. Sunt mai vinovati decat par, in special astia cu sticla de wisky la piept. Rau ati ajuns cu sistemul asta.
2009-11-08 18:04:58 | Raporteaza
Coane, nu prea se intelege nimic din ce-ai scris.
2009-11-08 18:11:25 | Raporteaza
Una e dreptul la vot-si aici e perfectibil, daca ati auzit cumva de electori-si alta vorbim in cazul celor care isi asuma sa fie alesi. Lasati-o pe asta cu antenle si cu mogulii pentru alt nivel de discutie.
2009-11-08 18:13:11 | Raporteaza
Un text confuz şi indigest.
Textul trădează mentalitatea celor care şi-au instalat jacuzzi în aceeaşi baie în care în copilărie se jucau cu porcul.
“Mamaliga taiata cu ata, hainele ponosite si spatele lipit de soba rece parinteasca” nu i se potrivesc câtuşi de puţin lui Băsescu, despre care se vede cu ochiul liber că a crescut într-o familie în care se vorbea corect româneşte, ci lui Gioană, agramat şi ţopârlan, fecior de securist, la fel ca multor altora din politica românească, transpartinic.
Textul este prost scris nu din lipsă de talent, ci din lipsa unei gândiri clare şi a unui vocabular adecvat, semn al unei scolarităţi lacunare şi mai ales al lipsei achiziţiilor culturale de bază în familie, la vârste mici.
Că tocmai aceştia emit ifose arogante şi ridicole, făcând filosofie pe colţul mesei despre lipsa tradiţiilor şi culturii politice la români, nu este decât simptomul tipic al ciocoismului, regăsibil la cele mai diverse personaje publice, de la Dinescu şi Năstase la Gioană şi Cristoiu, pentru a da nume alese aproape la-ntâmplare dintr-o imensă mocirlă plină de broaşte ale tranziţiei.
Un text kitsch şi inutil ca un peşte de plastic pe masa din sufragerie.
2009-11-08 19:21:18 | Raporteaza
@ Third World Forever
Excelenta postare , ma uns la inima.Parerea mea ca e cem mai buna din saptamina asta…
Felicitari
2009-11-08 19:41:46 | Raporteaza
@r
Multumesc, complimentele fac întotdeauna placere !
2009-11-08 20:30:03 | Raporteaza
Third World Forever ești rău. Cu atât mai rău cu cât scrii extraordinar de bine.
Eu, prin articolul scris de domnul Prioteasa, am avut revelația faptului că există texte care se pretează numai la print (acest articol), așa cum există texte care se potrivesc numai pe web.
2009-11-08 21:26:09 | Raporteaza
Aşa e, Marius, sunt rău. Dă-mi un motiv pentru care ar trebui să fiu bun cu texte proaste. Suntem asaltaţi şi în media şi pe net de Niagare de texte, este aşa o inflaţie de cuvinte şi texte, încât trebuie opretă neapărat o selecţie, nu se mai pot tolera texte mediocre.
Când priveşti la blogurile de pe această platformă, constaţi că unele comentarii anonime sunt mai consistenete şi mai bine scrise decât cele produse de “titulari”. Nu e-n regulă. Cu ce drept îşi arogă aceşti titulari de bloguri privilegiul de a ne supune atenţiei texte proaste ?
Privitor la textul ce-l dezbatem, el este un atac la Băsescu deghizat în consideraţii generale despre înapoierea moravurilor politice la români. Tema este reală, dar autorului nu i-a păsat sa o trateze în mod obiectiv şi pertinent, ci doar să o instrumentalizeze, să o ia drept pretext pentru un atac la Băsescu.
Îmi e perfect indiferentă persoana lui Băsescu, dar texte ca acesta, în care probleme reale şi importante, cum este cea a comportamentului politic primitiv al românilor, sunt târâte în derizoriu pentru a servi drept pretext atacurilor politice, n-am cum să le înghit.
N-are decât dl. autor să-l atace pe Băsescu, n-am nimic împotrivă, dar s-o facă frontal, fără a se căţăra pe considerente teoretice folosite ca pretext.
2009-11-08 21:55:12 | Raporteaza
@Third World Forever
Nu e un atac mascat la Basescu. E unul frontal, pentru ca el este cel in cauza acum.El este cel care incerca sa ia al doilea mandat. Mai stii tu pe vreun altul acum? Daca pentru tine textul e ambiguu sunt cu atat mai fericit.Nu esti in stare sa-l pricepi pentru ca ai pupile portocalii si creierul pestelui de plastic invocat.Tu stii ce e aia o opinie? Combate-o cu argumente. Faci pe neutrul dar deja ti s-a inclestat numele lui Geoana in gat. Dispretul meu este egal pentru toti candidatii,inclusiv pentru Geoana, dar oricare dintre ceilalti este la primul mandat. Asta ma interseza pe mine, ca parte a rationamnetului pe care tu nu l-ai inteles. Te declari apartinator al Lumii a treia pentru totdeauna. Atunci ramai in lumea ta si nu -mi mai citi postarile. Scrie-ti numele,justitiarule, sa-ti cantarim neutralitatea.
2009-11-09 01:04:47 | Raporteaza
@9: buhuhu, ma ia cu frisoane …
Pa mini, mama m’a'nvatzat ca rationamnetele nu conteaza la opinii, ca opiniile e chioare.
PS. N-am vrut sa citesc postarea, da’ am citit comentariul.
Zic si io, sa hiu distins: auguriiii. -tot_ala
2009-11-09 01:56:18 | Raporteaza
@ Third World Forever
Problema cu articolele slabe și comentariile mai bune decât ele am pus-o și eu ieri, la „Ce ar fi spus Dinescu la mitingul lui Basescu?“. Nu știu care-i treaba pe-aci, pentru că accesez doar de câteva zile, dar unele texte sunt atât de slabe încât am impresia că autorii sunt plătiți la normă sau la număr de caractere; poate că sunt plătiți la număr de accesări, caz în care n-ar avea de învățat decât cum să dea titluri incitante. Dar, încă o dată, nu mi s-a părut că ar fi cazul textului de mai sus. Este vorba de stilul mai degrabă livresc decât jurnalistic.
Și ca să nu las loc de vreun dubiu, mă declar pro-Băsescu, din motivele expuse foarte bine aici: aathanor.net/fi../
În fine, văd că nu este o regulă/condiție, dar dacă este o cutumă, pot să-mi scriu și numele întreg, fără probleme.
@ Adrian Prioteasa
Stimate domn, de această dată mă voi referi la conținutul articolului, dacă tot l-ați explicitat. Cred că premisa pe care vă întemeiați raționamentul este greșită din două motive:
1. Chiar dacă ar fi vorba de un singur mandat, după cum ne-au obișnuit politicienii (sună pretențios dacă ne gândim la cine mă refer), ultimul an al mandatului este campanie electorală. Oricât de scurt ar fi mandatul, trebuie să-l reducem cu un an pentru a obține un mandat real. În mod normal, fiecare candidat vine cu un proiect. Fiindcă nu suntem în olanda, Suedia sau Germania, spre exemplu, proiectul respectiv, oricât de anemic ar fi, necesită un timp anume. De bună seamă, într-un timp scurt nu va face mare lucru, noi vom fi nemulțumiți și-l vom vota pe altul, cu alt proiect. Și iată cum putem deveni paradigma încremenirii în proiecte.
Se vede că nu aveți stofă de politician. Păi fărădelegile și jaful nu se fac niciodată pe final de mandat, ci chiar la începutul lui, pentru a face rost de fonduri pentru campanie și pentru că, știm foarte bine, ultima impresie contează. Oricum, abuzurile, jaful și fărădelegile își au sediul în parlament, nu la Președinție.
2. Revenind la un singur mandat dăm dovadă de nevolnicie și resemnare. Adică ne împăcăm cu gândul că oricine ar veni la putere tot va fura și va comite abuzuri. Adică, dacă tot este să fim violați, măcar să fim făcuți poștă.
2009-11-09 02:14:27 | Raporteaza
domnu’ prioteasa, mai bine ramaneati sa comentati sport! politica va depaseste domne!
2009-11-09 09:24:38 | Raporteaza
@marius v.
In legatura cu temerile dvs. privind “criteriile” de prezenta pe site, pot sa va vorbesc doar despre mine. Scriu pentru ca ma descarca.Atat. Fara niciun avantaj material. E adevrat scriu in general despre sport, dar uite ca indrznesc sa fiu si eu interesat si de alte “muchii” existentiale.
Despre continut
In 2004 am fost observator voluntar din partea Pro Democratia intr-un loc in care la primul tur se fraudasera alegerile clar de catre PSD comuna Cernica, jud Ilfov. Nu vreau sa va spun ce a afost atunci-cu stampila furata si asalturi de cetateni ai comunei la urna (70% romi!) si nu e nicio metafora aici.Am chemat judecatorul si am determinat oprirea votului pana la recuprearea stampilei.care era bineinteles la nebunul comunei(tap ispasitor). La sectia respectiva a castigat Basescu -asa a fost rezultatul corect.Sunt convins ca scorul ar fi fost detasat invers -prin fraudare!- daca nu stateam 36 de ore incordat si amenintat. Schimbarea lui Nastase pe vot negativ, a fost singurul bine pe care l-a facut actualul presedinte tarii.Asa ca eu unul, dupa acei 2-3 ani pomeniti in articol, m-am despartit de Basescu, fara sa-l fi inlocuit cu altcineva. Din pacate…
2009-11-09 11:09:56 | Raporteaza
unchiule, sa trec cu baietii din CSI pe ala din lumea a treia?
) parerea mea: stat minimal, descentralizare totala, voturi cat mai directe la nivelul comunitatilor locale, tip elvetia!
2009-11-09 12:02:34 | Raporteaza
D-le Preoteasa, aţi comis un text bun – articulat, inspirat pe alocuri, decent militant. Nu vă faceţi inimă rea nici din acuza postacilor de serviciu, nici din a unicului moştenitor legal, al adevărului forever. Mofturi din astea poate produce oricine vorbeşte pe nas.
Riscantă, aici, este reinventarea biografiei conducătorului. Băsescu nu se-ncadrează în acest portret de grup – unde “grup” văd că e privit ca naţie, popor de mămăligari. Poate că fără să vreţi aţi reprodus clişeul omului plecat de jos şi care ajunge prin forţe proprii, pînă la cea mai înaltă poziţie imaginabilă.
Altminteri, eu iau un text drept ceea ce este – mai ales pe blogul cuiva: expunerea unei concepţii despre ceva. Pe care nu mă simt dator a o combate ori aproba decît în măsura în care ar servi unui major interes colectiv. Acel interes este, acum, “NU Băsescu!” Nu mă sclifosesc pretinzînd că nu mă interesează Băsescu – ba mă interesează al dracu’! Neinteresant ar putea fi doar pentru aceia dintre compatrioţii noştri care, cuibăriţi în lumea la ale cărei standarde cică-am visa cu toţii, ne privesc pe noi ca pe nişte exponate zoo. Nu-nghit eu asta de la adevăraţii occidentali darmite de la nişte pîrliţi de azilanţi economici.
2009-11-09 12:03:47 | Raporteaza
Primul mandat a fost o eroare, dar nu de sistem, ci umana. L-au votat oamenii care vroiau o schimbare. Nimeni nu s-a gandit ca este o schimbare in mai rau.
2009-11-09 12:34:12 | Raporteaza
@ boxeuru
Mai ușurel cu statul minimal! Astea-s fumuri de miliardar excentric (a se citi „descentrat“), nu șade bine oricui. Povestea cu statul minimal este o utopie socio-economică, perfect nefuncțională. Robert Nozick a explicat foarte bine de ce, încă de la mijlocul anilor ‘70, când mulți dintre cei care exhibează ideea aceasta fără urmă de pudoare nu se aflau nici la stadiul de blastulă.
2009-11-09 14:19:55 | Raporteaza
Paragrafe! Te rog imparte textul in paragrafe!
2009-11-09 15:28:04 | Raporteaza
E adevarata ca Geoana il va pune pe Nastase prim ministru?
2009-11-09 15:34:39 | Raporteaza
@boxeuru
Nu nepotele,lasa-l sa agonizeze linistit… Cu atat mai mult cu cat ma ajuti cu niste “prieteni” pe care apoi nu mai pot sa-i scot din casa:)
@Inima-Rea
Multumesc pentru nota trecere:). Nu, nici vorba sa vorbesc despre un popor de “mamaligki” (vorba prietenului comun Hristo), dar nu -mi spuneti ca Basescu a fost un copil indestulat si eliberat de nevoile primare in copilaria lui pufoasa si senina. Nu ar fi fost fiara politica de azi, fara probele de foc de atunci. Vorba dvs.:macar asta e parerea mea.Si nu e deloc vorba numai despore cliseul omului plecat de jos. Problema este ca sunt rari oamenii plecati de jos, suficient de liberi de frustrarile nevoilor pe care le au c-opii fiind–si asume un leadership (atentie,NATIONAL!) detasat, obiectiv si fara avantaje personale. Va provoc sa -mi gasiti niste exemple. Si nu de pe la noi. De oriunde!Va tai eu elanul pentru macar un nume:))Ghandi, de exemplu-modelul meu absolut de lider- a fost fiu al Premierului unuia dintre micile state princiare ale Indiei Britanice.
2009-11-09 15:40:24 | Raporteaza
@Kromlek
Aveti dreptate.M-am conformat, multumesc.
2009-11-09 15:47:57 | Raporteaza
Adriane,articolul imi place , probabil pentru ca inteleg ce vrei sa spui : eu am 1,58 m inaltime ( am auzit ca si dl. Boc are tot atat) si-mi tiuie in ureche ce-a zis Vadim despre o asemenea inaltime ” La o inaltime de 1,58m singura sansa pe care o ai in viata e sa te cheme Napoleon Bonaparte . Asa este, sunt frustrat din copilarie de acest handicap , toata viata mi s-a spus ‘ Piticu ‘ , ba mama ii zicea lu’tata cand eu nu eram in camera :’ ce vrei sa faci ma cu Piticu ala ‘ , iar eu fugeam de frica lu’ tata pe strada .
Oare care o fi drama celor care ne conduc ? Ce-i mana pe ei in lupta ?
2009-11-09 17:33:44 | Raporteaza
Domnule, Băsescu e fiu de ofiţer, crescut la oraş. N-a cunoscut foamea, frigul, praşila porumbului. Poate cureaua cazonă s-o fi cunoscut, dar nici palma lată de cazangiu nu era mai prejos, ori mîna grea de tractorist.
Dominanta caracterului său este egoismul. Probabil că-l ciocănea pe frate-su mai mic, de-l găseau dracii.
Cea mai bună parte a egoistului este oportunismul. Îl face competitiv, devine tipul care nu scapă nici o ocazie folositoare. Cea mai rea parte a sa este scrupulozitatea. Cu cît are mai puţine scrupule, cu-atît are mai mult succes. În timp, îşi creează reputaţia de “omu’ dracu’”, de care celorlalţi li se face frică. Aceia “sînt mediocrii” pe care nu-i poate el suferi dar de care se foloseşte.
Dar nimic din toate acestea n-ar duce la un succes demn de menţionat, în absenţa principalului ingredient – făţărnicia. Lumea în care s-a format Băsescu – “ca om” îmi vine-a spune dar mă abţin – a-ncurajat programatic făţărnicia, cea mai promiţătoare armă împotriva demnităţii umane care, la rîndul său, era cea mai redutabilă armă împotriva îndoctrinării.
Un om lipsit de demnitate ar trebui să fie un om slab. Cum el a ajuns cel mai puternic om din ţara asta, atunci ţara asta este lipsită de demnitate. Cel mai trist lucru nu este că a ajuns preşedintele ţării acest om lipsit de demnitate, în locul altuia lipsit de demnitate – căci Năstase este la fel ca el, cît s-ar da portocaliii cu curu’ de pămînt, de indignare. Cel mai trist lucru este că ţării ăsteia nici nu-i pasă de lipsa ei de demnitate, se lipseşte de ea ca şi cum nici n-ar exista aşa ceva.
2009-11-09 18:23:20 | Raporteaza
@ Inimă-Rea
Aşa zici???
2009-11-09 18:30:21 | Raporteaza
“Cel mai trist lucru este că ţării ăsteia nici nu-i pasă de lipsa ei de demnitate, se lipseşte de ea ca şi cum nici n-ar exista aşa ceva.”
Durerile cresterii…
Din feudalism direct in secolul informatiei si in 60 de ani de totalitarism si tiranie e cam prea repede.
2009-11-10 07:00:36 | Raporteaza
25 de comentarii 25 de persoane care nu stiu nici sa scrie
nici sa se exprime.Nu stiu ce vor,nu au nici in clin nici in mineca cu politica ok.S-au oprit la mamaliga ,la soba rece parinteasca si atit.Schimbati mentalitatea asta ,ca nu deranjeaza pe nimeni cind cineva pleaca de jos si ajunge
o persoana importanta.Important (minune)ca nu uita de unde a plecat.Iar daca a fost crescut in puf sa fie capabil sa-si imagineze cum e cind se sufera.Presedintele chiar si guvernul sa nu uite de persoanele care au murit la revolutie ,ca nu au murit ca sa fie libere numai determinate persoane ,sa fie bogati si saraci ,sa faca mult mai mult pentru tineret ,locuri de munca,ajutati cu bani pina isi gasesc un loc munca in
felul acesta nu ar mai fi nevoie sa se sbata ca pestele pe uscat,ori sa-si vinda pelea.
Aceleasi persoane se candideaza ,nu aveti o alta fata noua care sa schimbe mentalitatea oamenilor,sa nu profite
de ignoranza oamenilor dimpotriva sa aduca un model occidental?cu mult mai multa umanitate pentru popor.?
Sa faca ceva pentru economia tarii,sa faca familiile sa
ramina unite alaturi de copii,si altele …indiferent daca vine de la mamaliga sau dintr-un palat .sa respecte
drepturile omului,sa nu mai fie nevoie sa-si piarda demnitatea.
2009-11-12 02:19:36 | Raporteaza
Eu nu cred ca sistemul greseste: sistemul doar actioneaza conform planului si reactioneaza la evenimente neprevazute. Era pe vremuri un film ‘Efectul razelor gama asupra craitelor’. Filmul de azi este ‘Efectul de turma asupra poporului roman’ . E si o problema de demnitate aici:la scoala nu ne obliga sa scriem poporul roman cu majuscule, macar ca forma de respect ortografic cu privire la Poporul Roman . Daca vrei, pune si asta in teoria conspiratiei de care cu usurinta oricine poate fi acuzat .
Am o intrebare: zilele astea in care lumea are impresia ca SRS si BC stau capra , il va elibera cineva din functie pe CM ca e santajabil( si compromis mediatic) , conditie in care nu-si mai poate indeplini prerogativele functiei ? Sau ramane pe functie conform cutumei Ridzi-Udrea ? Asta este greseala de sistem despre care vorbeai ?
2009-11-12 10:34:53 | Raporteaza
Bravo, Adi, felicitari!
Te-am descoperit intamplator si sunt bucuros sa citesc materialele tale de foarte buna calitate. Ramai un tip profund.
O sa-mi mai permit, in limita timpului disponibil, sa fac unele comentarii asupra unor idei expuse de tine, dar asta numai ca sa te tin in “priza”. Inca mai cred ca un schimb de pareri ajuta spiritului…
Legat de cele scrise de tine, am o singura remarca. Indiferent de cat de lung sau de scurt este un mandat politic in Romania, principala obligatie imediat dupa alegeri este achitarea datoriilor fata de cei care te-au propulsat acolo, indiferent cum sau cine a realizat aceasta propulsare. Nu cred ca cineva lasa acest lucru la finalul mandatului.
Atat, deocamdata, dar promit sa revin daca iti face placere.
Cu drag,
Emil Oancea
2010-11-11 19:09:05 | Raporteaza