RSS Feed

Apel către primarul Sorin Oprescu să stopeze acţiunea de mutilare a parcului Herăstrău

vezi toate articolele de
21 Jan la 19:26 40 comentarii 5258 vizualizari.

Astăzi, 21 ianuarie 2014, răspunzând apelului primit din partea unui cetăţean (căruia îi mulţumesc foarte mult pentru că mi-a sesizat această problemă), am intervenit în Parcul Herăstrău pentru a stopa tăierile brutale şi ilegale ale crengilor copacilor! Aleea dinspre Arcul de Triumf, care are copaci maiestuoşi a fost desfigurată prin decizii iresponsabile ale Primăriei Capitalei.

Va trebui verificat exact cine a autorizat aceste mutilări ale copacilor şi asumate responsabilităţile prin demisie dar şi prin sancţionarea contravenţională a acestor fapte.

Pentru a clarifica de la bun început lucrurile, Legea nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor, republicată, prevede foarte clar la Art. 12, alin. 5 că:

(5) În cazul arborilor ornamentali (tei, salcâm, castan, arţar, mesteacăn, stejar) plantaţi pe spaţiile verzi din domeniul public, precum şi al celor plantaţi în aliniamente în lungul bulevardelor şi străzilor, pe terenurile din zonele urbane şi rurale, este interzisă intervenţia cu tăieri în coroana acestora, cu excepţia lucrărilor de eliminare a ramurilor uscate sau a celor care afectează siguranţa traficului pietonal şi rutier, a imobilelor aflate în apropiere, precum şi a celor de pe traseul reţelelor aeriene.” (s.n.)

Aşadar este interzisă intervenţia cu tăieri în coroana copacilor. Ceea ce s-a petrecut în Parcul Herăstrău reprezintă o evidentă încălcare a legii şi se sancţionează cu amendă contravenţională de la 40.000 la 700.000 ROn conform Art. 23, lit. d) a aceleiaşi legi.

Art. 23 (1)Nerespectarea prevederilor prezentei legi constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă contravenţională, după cum urmează:

(…)

d)de la 20.000 lei la 40.000 lei pentru persoane fizice şi de la 40.000 lei la 70.000 lei pentru persoane juridice, pentru încălcarea prevederilor art. 12 alin. (5);

Lucrătorii tăiau cu drujbele crengile copacilor atunci când am apărut. Văzându-mă că fotografiez şi filmez, s-au oprit din activitate. I-am interpelat cerând să vorbesc cu şeful lucrărilor. Nimeni nu a dorit însă să îmi ofere vreun răspuns sau să intre într-un dialog, dar în câteva minute cele două macarale pe care erau urcaţi muncitori cu drujbe au fost date jos şi au plecat pur şi simplu.

Au lăsat în urmă copaci brutal amputaţi…

Copaci din Herăstrău cu ramurile amputate

Majoritatea lucrătorilor au plecat iar maşinile cu inscripţia ROMPREST au fugit de la faţa locului. Am chemat şi poliţia dar nici faţă de poliţişti nu au fost oferite răspunsuri sau prezentate documente cu privire la autorizarea activităţii lor.

Mişelia este, de cele mai multe ori, însoţită de laşitate. Actuala majoritate şi din parlament şi din consiliile locale derapează tot mai des de la normele legale şi morale elementare.

România este realmente sufocată de abuzuri iar cetăţenii obişnuiţi sunt sideraţi şi nu mai au cui să se adreseze cu încredere în cadrul instituţiilor statului controlate de către politicieni. Nimic nu mai este respectat şi protejat, nici măcar lucrurile cu valoare de reper pentru oraşele noastre precum este Parcul Herăstrău. Totul a devenit vulnerabil iar apetenţa pentru distrugere a autorităţilor este, după cum se vede, uluitor de dezvoltată. Evident că este dublată de lipsa de asumare a responsabilităţilor…

Am văzut, la un moment dat, şi o veveriţă care alerga confuză printre resturile a ceea ce fusese mediul ei de viaţă şi căminul ei.

Am iniţiat demersurile de sancţionare a celor care se fac vinovaţi de acest abuz, depunând şi o plângere la poliţie – secţia nr. 2.

Sunt de părere că pentru astfel de mutilări ale copacilor care se petrec în mai multe locuri din ţară, din câte am înţeles, să fie pedepsite şi penal nu doar contravenţional. Mă voi consulta cu jurişti şi voi avea în vedere o amendare a legii nr. 24/2007 prin amplificarea sancţiunilor prevăzute de aceasta.

Specialiştii spun că toaletarea copacilor trebuie făcută într-un cu totul altfel de mod decât cel văzut azi în Parcul Herăstrău. În primul rând, nu se taie mai mult de 30% din lungimea ramurilor. În fotografii, după cum se vede, ramurile sunt tăiate de la baza lor, rămânând doar un ciot. Sănătatea copacilor este astfel pusă în pericol, ei riscând să se îmbolnăvească şi să moară. Umbra pe care o lăsau în parc aceşti minunaţi copaci vor fi istorie.

Împreună cu prinţesa Brianna Caradja, care m-a însoţit la acţiunea de azi. Le mulţumesc, de asemenea şi colegilor Alexandru Sârbu, Liviu Ştefan şi Dan Cimpoeşu care au fost şi ei prezenţi la faţa locului

Fac, aşadar, un apel către primarul Bucureştiului, dl. Sorin Oprescu să stopeze acest grav abuz în Parcul Herăstrău şi oriunde s-ar mai petrece el în capitală. Este extrem de grav şi de ruşinos modul în care a fost brutalizat cel mai mare parc al capitalei…

Remus Cernea

Deputat independent

https://www.facebook.com/remus.cernea

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

40 comments
  • 1

    Moama ce erou national….Cum de nu te imbracasi in verde sa fii mai cool…Cu delfinii te-ai gandit mult pana sa iti iasa ideea?

  • 2

    și în Rm Vâlcea s-a întâmplat așa ceva. anul următor ”toaletării” a fost secetă și mulți copaci tineri, neavând rădăcini adânci și coroană verde suficientă&rezistentă, s-au uscat. astfel de abominații trădează impostura și ticăloșia. prostia pustiește. prostia ticăloșilor este invizibilă pentru lege/oamenii legii/”brațul” legii. cel mai trist este că lumea este pasivă, letargică. pensionarii, cei batjocoriți cu pensii de nimic, nu fac nimic pentru a responsabiliza primăriile. și ei ar trebui să fie primii care să sancționeze social derapajele administrațiilor locale.

    studiu de caz
    2014-01-21 20:23:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    prostul pustiește…

    studiu de caz
    2014-01-21 20:25:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    Tovarăşe cernea nu aveţi nici o şansă la “părintele” pulimii, mai ales că dvs trageţi la verde formal (mai ales iarna) poate se lipeşte vreo funcţie belgiană…

    Alan Ritzi
    2014-01-21 20:55:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    Maestre Cernea esti un adevarat luptator pt drepturile copacilor si este firesc din momemt ce esti Lemn Tanase! Dar sincer ma asteptam sa te agiti in parlament pt sutele de mii de ha de padure care au disparut si pt alte sute sute de mii care vor disparea in urmatorii ani. In schimb tu ai descoperit ca “Dorel” are rude peste tot si uite asa unii taie aiurea copacii, altii tevile de gaze, apa, stalpii de tensiune s.a.m.d. Insa nu poti fi suparat pt ca neamul lui “Dorel” te-a trimis in parlament.

  • 6

    @Dan: Aha. Și dacă a fost sesizat cu privire la ce se întâmpla trebuia să zică: Sunt ocupat cu tăierea pădurilor mari, nu am timp de parcu’ ăla, să-l radă tot că oricum nu contează. Ce gândire de “Dorel” ai măi… Dane…

    Lucian
    2014-01-21 21:37:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    @Lucian: Mestere, copacii din Herastrau au fost ciuntiti(este regretabil) dar din fericire nu se vor usca, insa padurile rase, rase vor ramane! Si sa vezi ce intamplare, opinia publica indignata chiar pe mesterul Cernea l-a sunat, care a venit pregatit cu aparat foto si o printesa sh dupa el. Tu cu cine crezi ca vorbesti, cu Dorel?
    Ps.Despre ce parc care era aproape sa fie ras vorbesti? Pur si simplu este vorba despre niste amarati care habar nu au ce inseamna o toaletare si au facut ce au crezut ca e bine, insa mesterul a vrut si el sa-si reclama ca de, vin alegerile in curand.

  • 8

    @Dan sorin oprescu a cheltuil 20 milioane euro pentru niste piste pentru biciclisti. respectivele piste au fost declarate ilegale. cine plateste paguba pentru niste plati ilegale?

    yehudy
    2014-01-21 22:07:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    @Dan: Gândire tipică: decât să facă ceva, mai bine să nu facă nimic… pentru că ‘x’ motive…

    Lucian
    2014-01-21 22:17:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    @yehudy: Cine a cheltuit banii aiurea ar trebui sa plateasca, insa din pacate ii vom plati tot noi! Nu sunt un admirator al lui Oprescu, care nu cheltuit doar 20 mil aiurea ci din pacate mult mai multi bani. Dar nici nu imi place reclama de doi bani pe care incearca Cernea sa o faca in favoarea sa.

  • 11

    Cernea, ne-Cernea, problema e că pomii sunt mereu toaletaţi de nişte troglodiţi (impresie veche de ani şi ani), care habar n-au ce fac. Primăvara, taie crengi înflorite cu nemiluita. Şi eu am coborât la ei, la noi la bloc, să-i fotografiez, că numai aşa îi opreşti. Din fericire, unde locuiesc avem spaţiu verde. Din păcate, e mereu în pericol din cauza acestor animale. Primăria trimite efectiv HANDICAPAŢI MINTAL. Ăştia-s singurii angajaţi pe care şi-i permit, probabil.

    roxana popescu
    2014-01-21 22:56:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    Grav e că politica românească a ajuns pe mâinile unor indivizi care dau foc lumii ca să scape de pușcărie”.

    Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: realitatea.net/../
    Follow us: @realitatea on Twitter

    yehudy
    2014-01-21 23:21:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    @Dan: Da’ matale ca cetatean ce faceai cand erau taiate padurile? Stateai cu telecomanda pe burta si te uitai la aia pe care i-ai ales!

  • 14

    @Oana: Cum ce faceam? Taiam si eu ce mai ramasese, de frica ca ajunge Cernea in parlament si adio defrisari, adio poluare, dar m-am speriat degeaba.
    Ps. Nu am cum sa ma uit la cei pe care “i-am ales” dintr-un motiv simplu, nu am ales ca nu aveam ce alege.

  • 15

    nimeni ne citeste, sau nu intelege:’Grav e că politica românească a ajuns pe mâinile unor indivizi care dau foc lumii ca să scape de pușcărie”.

    Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: realitatea.net/../
    Follow us: @realitatea on Twitter

    yehudy
    2014-01-22 00:36:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    @Lucian: Ai perfecta dreptate, decat sa faca ceva prost(vezi Balc, Herastrau) mai bine nu face nimic, nu de alta dar prin circul asta de doi bani compromite definitiv miscarea ecologista care si asa este destul de anemica.

  • 17

    In acest articol nu este vorba de Cernea!

    Aici este vorba de faptul ca ne fura!

    Ne fura bani pentru a plati ilegal o firma care face o fapta ilegala si nimeni nu va plati tinand cont de reactiile si mentalitatea celor ce comenteaza ce sunt obisnuiti sa fie furati fara sa scranceasca. Ba mai mult, care iau apararea hotilor venind cu “argumente” aberante de tipul : ” altii au furat mai mult”, “eu nu am votat ca nu am avut cu cine”…

    Mergi omule si anuleaza-ti votul daca nu ai cu cine vota, ca votul tau sa nu mai fie furat…..

    Cand o sa aveti puterea sa intelegeti ca un om politic, fara discernamant ca multi altii ca el, ce habar de lege a mai facut o spaga din banii vostrii, fara a fi pedepsit chiar si cand este demascat acest lucu, abia atunci ne putem gandi la un viitor normal si la politicieni responsabili.
    Faptul ca coalitizati cu hotii nu face alceva decat sa le incurajeze furtul!

  • 18

    cât de ticălos să fii ca și comentator la această problemă înjurându-l pe Cernea că nu știu ce are pe cap, pe piept ,etc …
    PROBLEMA băăăăăăă … problemaaaaaa, voi n-o vedeți? neghiobilor !
    PROBLEMA DISTRUGERII PARCURILOR ,ălea puține câte au mai rămas …

    Vladimir
    2014-01-22 08:17:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    oricum parcul herastrau este plin de terase si parcari. practic este gresit sa numim herastraul parc. este un complex de distractii pe care se trage rau (vor sa faca si o mare berarie). deci e pe duca. avem multi ortoxi carora nu le pasa, am facut la un moment dat o analiza a celor care vin in herastrau si parcheaza pe spatiul verde si 70% aveau iconitsa la oglinda retrovizoare…cu dastia ne ducem de rapa. am vazut si eu taierea care s-a facut in mod ascuns cand afara ploua si nu era nimeni in parc

    ofuscatu
    2014-01-22 10:07:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    este o operatiune de reintinerire a copacilor care sunt batrani si sufera de diferite boli, printr-o toaletare drastica acestora li se prelungeste viata. Au mai fost cazuri de toaletari drastice in bucuresti si copacii si-au revenit in doi-trei ani.

    pomifructiferia../

    alexciu
    2014-01-22 10:51:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    @Mirel: Ai dreptate Mirel. Nu stiu ce se intampla cu romanii: orice sesizare privind afectarea bunului public este interpretat politic (“vin alegerile”), orice apel la constiinta este luat in bascalie, nustiucine foloseste conjunctia DAR in loc de SI, punand in opozitie mutilarea copacilor din Herastrau cu defrisarile masive din tara etc. In loc sa ne muscam reciproc din cauza nemultumirilor si disperarii mai bine am fi foarte atenti la fiecare abatere a aparatului de stat (platit de noi toti) care si-a propus, ca scop in acest an, cu cinism, nu bunastarea noastra, ci castigarea europarlamentarelor… Iar cei ce taie copacii astfel…isi fac rost de lemn de foc, nu vedeti? Macar Dl. Cernea vede unde se face rau. Multi dintre dvs. comentatorii, nu vedeti si nici nu va pasa.Aveti aceeasi gandire ca si astia cu europarlamentarele.Trist de tot.

    Victor Tonita
    2014-01-22 11:13:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    cititi en.wikipedia.or../

    toaletarea drastica se practica in europa din evul mediu si nu reprezinta un pericol pt sanatatea copacilor din contra le face bine

    alexciu
    2014-01-22 11:24:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    Eliminarea cancerului bacterian la copaci se face astfel:
    Zonele afectate de cancerul deschis al ramurilor se taie cu ferastraul. Se indeparteaza complet crengile afectate. Se inchid ranile.

    alexciu
    2014-01-22 11:33:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    SUB PRETEXTUL CA S-AU USCAT COPACII SI CA NU CUMVA SA CADA LA OAMENI IN CAP, I-AU TAIAT CA SA VANDA LEMN, NENOROCITII DRACULUI !!! LE-AS TAIA MAINILE SI PICIOARELE NENOROCITILOR ASTORA SI LE-AS VINDE IN AFRICA, IAR PE EI I-AS TINE INTR-O CAMERA FARA OXIGEN, SA RESPIRE BANI !!!

    Un om caruia ii pasa
    2014-01-22 13:57:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    Ceva asemanator s-a intamplat toamna trecuta in Politehnica

  • 26

    @alexciu citez din articolul tau: ” Pomii imbatraniti, care cresc slab pot fi revigorati prin tăieri drastice.
    Ramurile principale sunt tăiate în mod substanţial. Pastrarea unui cuplu de ramuri secundare balansoare, care pot acţiona ca lider de seva. Taierile de intinerire, pot şi ar trebui, să fie extinse pe durata a mai mulţi ani, altfel socul va fi prea mare pentru copac” Din poze nu reiese ca au pastrat “un cuplu de ramuri secundare balansoare”, a ramas doar tulpina. Plus, taierile par a fi extinse pe durata a unei zile – crezi ca socul a fost puternic pt copac?!?!

    Andreea
    2014-01-22 15:54:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    @ed: În cazul tău şi al multora, îmi pare rău că prostia nu doare!

  • 28

    bravo, Cernea. ai reusit sa sesizezi corect prioritatile Bucurestiului! cred ca Oprescu are nevoie de un asistent ca tine!

  • 29

    Nici nu mi-as fi inchipuit ca cineva poate sa pandeasca toaletarea copacilor din herastrau si sa faca dina sta un subiect politic in vreme ce sistemul nostru de urgenta e la pamant si in Romania nu se moare din cauza accidentului aviatic in care ai fost implicat , ci din cauza intarzierii ambulantei… dar noi …copaci

  • 30

    despre tot acest abuz cu taieri de pomi din parcurile apartinand PRIMARIEI CAPITALEI va poate da mai multe detalii d-na directoare VALI de la A L P A B

  • 31

    dragilor, dar e normal sa li se taie crengile copacilor in lunile ianuarie sau ferbuarie. in primavara vor creste. eu stau de mai multi ani in danemarca si aici se amputeaza crengile copacilor care cresc in primavara, desi clima e mult mai vitrega decat in Romania. deci eu zic sa va relaxati si sa va documentati inainte de a scrie un articol, care pune pe jar opinia publica.

  • 32

    barem ai satisafacut-o pe printesa nasparlie ?

    chfgjxmtdh
    2014-01-23 00:08:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    Pentru cei care sariti de cur in sus ca e propaganda politica ce face Cernea: si problema cu copacii e o problema ca oricare alta, nu contest faptul ca Cernea n-ar spune si tampenii, dar nici lasarea copacilor sub forma de stalpi in parc nu e ok, si pentru ca probabil zilele astea 98% din Bucuresteni nu trec prin Herastrau, nici nu au de unde sa afle aceasta problema, asa ca omul Cernea, deputat si bagator in seama, a guitat despre asta. Acum fiecare face ce vrea cu informatia, dar in loc sa dam cu rahat in el ca cere voturi (pe care oricum inteleg ca nu i le dati) mai bine ne concentram pe a sprijini cauza ridicata la fileu si a urla si noi catre administratia publica, ca damblageste copacii si la vara o sa avem doar linii de umbra in parc, in loc sa fie un loc verde si simpatic. Pana la urma el macar a luat un fel de atitudine, chiar daca nu va duce neaparat la vreaun rezultat. E doar o parere.

    unu verde
    2014-01-23 12:10:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    @Dan: si uite asa nu scapati voi o ocazie sa va injurati si sa va aratati frustrarile…vai de creierele voastre…nu mai sunteti luczi, numai ceata in voi

  • 35

    Pentru toti cei care sustin “toaletarea drastica”: am avut un astfel de copac “toaletat” in 2008 in spatele blocului. Atat de bine l-au “toaletat”, ca s-a uscat. Am si poze doveditoare, cu firma implicata si cu “inainte” si dupa”.

    @Dana (et alii): fetito, tu rumegi putin ce spui inainte de a spune? Daca ai poseda un minim de logica, ai intelege ca inverzirea Bucurestiului ti-ar da mai putine prilejuri de a folosi sistemul ala performant de urgenta! Reducerea poluarii – inclusiv prin plantarea de copaci si NETAIEREA celor existenti – ar insemna mult mai putine boli grave in Bucuresti! Si oricum, ce are una cu alta? Faptul ca nu mai taiem si “toaletam” arbori inseamna ca nu mai avem resurse pentru sistemul respectiv?

    @Dan (si celorlalti care nu mai prididesc sa acuze “politizarea” subiectului): dupa metoda romaneasca, nu vedem padurea de copaci! Hai sa ii sarim in cap lui Cernea ca “politizeaza” subiectul, vrea voturile noastre, nemernicul! Nu stie ca noi ne dam votul doar pe o galeata de zahar si una de ulei!

  • 36

    @Dan: F. bine ai spus de padurile care s-au distrus si in continuare dispar apele poluate de cainii acestia care traiesc liberi nu se ocupa cum trebuie si vine REMUS CERNEA sa ne dea noua sfaturi cum se curata copacii, in toata europa se curata copacii cum trebuie sa nu mai cada pe case, masini, oamenii .

  • 37

    Nu, Dorele, cum se “curata” la noi NU se curata in toata Europa! La noi se “curata” de tot! ASA NU! Eu nu inteleg de ce nu au fost arestati preventiv muncitorii respectivi, daca nu au avut nicio autorizatie??? Eu daca ma duc si distrug ceva de pe domeniul public sint retinuta pentru distrugere, nu? Cum i-a lasat politia sa plece asa? Ce fel de politie e asta?

    Si ce are subiectul asta cu subiectul mult mai vast al padurilor? Cu ce impiedica una pe cealalta? De ce nu pot autoritatile statului sa isi faca treaba si sa opreasca taierile IN AMBELE CAZURI? Ca efective avem, slava Domnului, si asa sint prea multi bugetari! Si de ce trebuie injurat Cernea?

  • 38

    Sunt revoltata, nu-mi vine sa cred in ce hal a ajuns aleea aceasta din Parcul Herastrau, cu arbori superbi, stejari, o oaza de verdeata si frumsete, acum, dupa taieri arata ca dupa bombardament. Tor distrugem in tara asta, natura, copaci, parcuri, animale, oameni, econonie, tot, numai pentru bani, in beneficiul firmelor capusa sub obladuirea politicului, care au impanzit tot! Domnul Dr. Primar Oprescu, unde esti? Cum ai permis asa ceva? Pe o parte faci, pe de alta distrugi ireversibil. Copacii astia sunt realmente distrusi, nici nu-i pot privi in ce hal au fost adusi. La puscarie, ce amenda, puscaria sa-i manance pe cei care au permis si au facut asa barbarie!

  • 39

    Vai de tara asta! O sa ramanem fara copaci, fara drumuri, fara spitale, fara creier!

  • 40

    pe parlamentari nu-i toaleteaza nimeni, niciodata?

    frizer
    2014-02-05 13:32:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala

Vezi aici episoadele din seria BOOKFACE!

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

afacerea roşia montană alburnus maior alegeri alex mazilu Andrei Plesu antonescu basescu blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti candidatura cianură cluj CNA comisia europeana concert criza CTP curtea constituțională Dan Diaconescu Dinu Patriciu DNA educatie Elena Basescu europarlamentare experiment Facebook gabriel resources gaze de șist Gigi Becali guvern humanitas internet Istodor Johannis justitie kelemen hunor Liiceanu Media mihai goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza Parlamentul European pdl Plesu Polirom presa presedinte protest proteste Remus Cernea riscograma romani rosia roșia montană Rusia salarii securitate Senat sondaj sri steaua SUA suspendare Tariceanu tiff TRU UBB Ucraina UE uichendist.ro unesco Vanghelie Vasile Blaga voiculescu

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!