![]() | Asta nu e reformă, ăsta e circ! Hoţia şi prostia au triumfatvezi toate articolele de riscograma.ro10 May 2010 la 17:52 65 comentarii 1258 vizualizari. |
Cine pe cine crede păcăleşte cu jumătăţi de măsură? Dacă Boc nu pleacă, atunci trebuie să plece Băsescu şi Boc !
62% din PIB datorie publică în 2012! E mai rău decât părea, Grecia este doar la 4-5 ani distanţă. Incredibil cum un Guverm poate deveni brusc lucid unde până acum fusese schizofrenic. Şi tot incredibil este cum acelaşi Guvern poate rămâne perfect schizofrenic în alte subiecte, cel puţin la fel de grave.
Trecem peste reapariţia jenantă a premierului-zombie. Ceea ce a putut să spună a dat măsura adevărată atât a continuităţii sale acolo cât şi a vorbelor preşedintelui. Sunt cu toţii la furat!
Cum poţi tu, prim-ministru, spune că vei continua programe bugetofage gen prima casă, rabla, 10 locuinţe şi alte aiureli la ţară, săli de sport, investiţii la mamuţii industriali de stat etc., după un an şi jumătate în care ai putut vedea că ele n-au niciun efect în economie şi că din ce ţi-ai propus n-ai realizat aproape nimic. Ele sunt doar sursă de risipă şi de şpagă. Iar zeci de mii de birocraţi iau leafă doar pentru ca să intermedieze şpaga şi să maximizeze risipa.
România are nevoie doar de autostrăzi, e de ajuns ca ele să fie date în concesiune de la stadiul în care se află acum, iar statul să renunţe la orice al program de investiţii. Proiectele europene, dacă sunt fezabile, le vor finanţa băncile. Altfel, e oricum pierdere de timp şi bani.
Cum poţi tu, ministru de finanţe, să spui că nu te vei atinge de cheltuielile materiale pentru că sunt deja prea mici? Păi dacă vor rămâne doar 75% cei mai buni dintre bugetari, de ce le mai trebuie la fel de multe maşini, telefoane, coli şi pixuri la preţuri demente? Cumva clientela zgârie pe la uşi pentru că nu şi-a mai luat toţi banii cu care era obişnuită? Sunt spitalele – de unde oricum se fură – justificarea pentru licitaţiile trucate din fiecare căpuşă administrativă?
Lucrurile sunt mai grave decât par. Atât timp cât ministerele, agenţiile şi autorităţile sunt vaci de muls, vor fi păstraţi cei care se ocupă cu activitatea de bază – mulsul -, şi vor fi concediaţi cei care chiar trebuie să facă treaba. Suntem în plin feudalism!
Ce ar fi trebuit să ceară prim-ministrul independent şi competent al cărui post Emil Boc îl ocupă abuziv:
1. Desfiinţarea oricărei legi de salarizare în sectorul public şi posibilitatea intrării în stare de insolvabilitate a fiecărui ordonator de credit în parte. Plafoanele de salarizare trebuie stabilite DISCREŢIONAR, în funcţie de încasări şi de oportunitate. Asta e singura garanţie credibilă că tăierile de salarii nu vor fi recâştigate în justiţie şi că nu vom ajunge de unde am plecat.
2. O situaţie statistică a aparatului funcţionăresc şi o fişă de parcurs pentru desfiinţarea de atribuţii, instituţii şi posturi.
3. Un calendar de ţinte fiscale în funcţie de care vor putea fi mărite la loc, pe etape, pensiile şi salariile. Un exemplu pe care Boc a început să-l dea, dar nu l-a dus până la capăt: în momentul în care vor fi eliminate pensiile speciale, din banii obţinuţi se măresc pensiile astfel încât reducerea să rămână la doar 5%. Calendarul este important nu doar din considerent sociale, ci şi pentru a stimula reforma reală.
Fără astfel de măsuri, restructurarea bugetară va echivala mai degrabă cu o epurare. Nu c-ar fi un lucru rău. Mai bine O epurare decât NICIO epurare. În schimb, hoţia şi prostia rămân la putere.
Etichete: demisie, reforma, riscograma


Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 19 May la 15:22 |
La Cluj se dă bătălia simbolică cu ultima redută a regimului Băsescu. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 19 May la 14:05 |
Am citit cu mare întîrziere Spovedanie la Tanacu şi Cartea [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 13:53 |
Motanul de partid a apucat de l-a încoţopenit pe marchizul de Carabas, într-un sector al [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 19 May la 08:49 |
Cazul Laurei Codruta Kovezi e special. Nu ea, ci reactiile la acuzatiile de plagiat aduse de GIP la [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 04:47 |
Dacă, în vremea regimului democratic al lui Iliescu, un fost consilier al președintelui [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 19 May la 00:54 |
Chiar nu mai e nimic bun de copiat în ţara asta?
Poţi să-l înţelegi până la un punct pe [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 18 May la 17:49 |
Unul din motivele pentru care Băsescu ar trebui suspendat este faptul că ignoră moratoriul impus [ citeste mai departe ]
| 1Definitely imagine that which you stated. Your favorite justification seemed to be on the internet the easiest factor to be mindful of. I say to you, I definitely get annoyed whilst people consider concerns... | ||
| 2Stimate domn, nu stiu cat de democratic este sistemul votat ieri in parlament,nici nu stiu daca asa cum se clameaza ca ne putem compara cu Anglia in privinta democratiei si care are acelasi sistem electoral.Eu... | ||
| 3Bate-mă, omoară-mă, că tot n-am să înţeleg ce caută postmodernitatea aici. Mai bate-mă o dată, mai omoară-mă o dată, că tot n-am să înţeleg cum se împacă postmodernitatea cu existenţa a numai 3 meşteri. În... | ||
| 4lacramatia asta cu reprezentarea a fost repetata de atatea ori ca a ajuns sinonima cu prostia - da, uninominalul nu este proportional. mai aveti putin si va plangeti ca scoateti mana pe geam si nu se vede... | ||
| 5sa dai maimutelor libertate nu-i chiar ideea cea mai buna. nu mai vin inca o data comunistii, aia adevarati cu vana in ei nu reformatii astia de azi, si sa mai faca o deratizare ca-n anii 50. in plus,... | ||
| Mihai Goţiu 10934 citiri |
| Cristian Teodorescu 9293 citiri |
| Costi Rogozanu 9140 citiri |
| Constantin Creţan 4282 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4224 citiri |
| Dan Duca 4109 citiri |
| Alin Fumurescu 3633 citiri |
| Ciprian Şiulea 3083 citiri |
| Dorin Tudoran 2487 citiri |
| Cristian Bândea 2050 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 61993 citiri |
| Cristian Teodorescu 39641 citiri |
| Costi Rogozanu 38101 citiri |
| Ciprian Domnişoru 17978 citiri |
| Alin Fumurescu 17528 citiri |
| Viorel Dobran 12983 citiri |
| Dan Duca 11986 citiri |
| Constantin Creţan 11293 citiri |
| Dorin Tudoran 8413 citiri |
| Iulian Leca 7897 citiri |
| Mihai Goţiu 30 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Inca o data au fost nesinceri.N-am auzit despre impozitarea tichetelor de masa in zilele astea.
Dedicatie pentru Boc:
De ce m-aţi dus de lângă voi,
De ce m-aţi dus de-acasă?
Să fi rămas fecior la plug,
Să fi rămas la coasă.
Sa plece …
2010-05-10 18:01:12 | Raporteaza
Mi-e SILA! De Basescu, de Iliescu, de Constantinescu, de Boc – Ciomu, de tot ce inseamna tagma politica! Sa le dea Dumnezeu copiilor lor ce ne dau ei noua. Asa sa ne ajute Cel de Sus!
Dau din buze, fac spume la gura, se intrec in adjective, doar ca noua ne e scarba!
Vai de noi, toti o apa si-un pamant. Asta da politica!!!
Pacat ca nu o stiu si ei!
2010-05-10 18:02:28 | Raporteaza
Cel mai tare e ca e plin de prostani care se bucura, incurajeaza ce se intimpla, si se simt pe deplin satisfacuti! La urma urmei, calitatea lor de baza a triumfat asupra ratiunii, nu?
2010-05-10 18:02:34 | Raporteaza
ai şi tu un pic de răbdare, hooo… nu sări ca fata mare la divorţat!
2010-05-10 18:02:53 | Raporteaza
Domnule( mai departe nu pot identifica cum sa va apelez)
” sincere felicitari” pentru posesia unui verb isteric,vindicativ si mai ales sustinut de o argumentatie ” beton”, ” ca tine Bobocule, mai rar”!!!
Dar. : PROSTIA, HOTIA, IMPOSTURA, AROGANTA stimulata de escrocherii ridicate la rang de afacereza, IMPERTINENTA. si ABERATII in flux. media. , toate sunt la putere( si inca una nesimtita si care anihileaza constiinte) in trustul in care cu “onor” va executati auditoriul, daca ma-ntelegeti?!
Mai incercati, cred ca ” meritam”!!!!!!!!!!
2010-05-10 18:17:38 | Raporteaza
Sa dam foc la puscarie si la casa de nebuni.
Asta a ajuns Romania.
2010-05-10 18:19:16 | Raporteaza
@Bianca:
Mori, draga Bianca pentru ca banuiesc ca l-ai votat pe Basescu. Inclusiv autorul artciolului si toti cei de la Vox publica: MURITI! (cu Boc si Basescu de gat) Asa meritati toti pupincuristii!
2010-05-10 18:19:50 | Raporteaza
Am crezut ca mai habarnisti decit Gotiu si Leca in ale economiei nu se poate. Dar uite ca se poate. Avem aici stilul loz in plic, autorul trage biletele cu cuvinte tip dintr-o palarie, si hop inca un “articol”. Se mai impaneaza totul cu ceva cifre, asta ca sa vedem ca autorul este zero-barat si la aritmetica. Intr-o singura privinta a nimerit-o autorul, aia cu prostia la putere. Exemplificat din plin pe ast site.
2010-05-10 18:40:17 | Raporteaza
Domnule Davidescu, sunteti un pic emotiv si foarte mult subiectiv …
Ca sa vedeti si alte opinii, eu va spun ca am votat cu Basescu! Nu pentru ca el ne scoate sau baga in criza, ci pentru a plati niste polite unora precum Voicu, Vanghelie, Tariceanu si altii, despre care banuiam mai multe decat ne-ati spus voi, ziaristii … (si vedem ca s-a adeverit …). Ca sa fiu mai clar, daca as fi pus sa aleg din nou, DEOCAMDATA, as face aceeasi alegere … Nu am vazut (cel putin inca) la ceilati ca ar fi mai capabili, ba din contra, au demonstrat pana acum ca sunt la fel de incapabili.
In privinta cifrelor, nu sunt un cunoscator. Dar nu inteleg ce este cu acel “62% din PIB datorie publică în 2012″? Pana in 2012 presupun ca poate fi o proiectie! Conform actualelor masuri? Conform parcursului pe care bugetul l-ar fi avut fara aceste masuri? Cred ca v-ati grabit sa terminati articolul, si ati uitat cateva randuri … Apoi, ca sa imi fac si eu o parere, mai necunoscator asa cum sunt, ar fi fost interesant sa vedem o comparatie cu T1 2009 si T1 2008! In concluzie, am invatat din proprie experienta, sa nu cred chiar ce imi spun toti! Mai ales cand sunt franturi, aruncate asa la deruta … Am mai avut declaratii (1 Euro = 5 lei, etc).
PS: ce parere aveti de trompetele liberale? Frumoase injuraturi este? Intelegeti acum de ce spun ca nu am alternativa? Mai bine niste smecheri prosti decat niste golani infumurati …
( poweraxxel.word../ )
2010-05-10 18:54:00 | Raporteaza
Eu sunt putin cam prost, asa ca va rog domnule Davidescu sa-mi explicati, ca unui profesor tampit ce ma aflu, cum propuneti sa-mi fie mie calculat salariul “in functie de incasari si oportunitate”….Adica incasarile care se fac de pe urma elevilor mei? Ce incasari?
2010-05-10 18:56:39 | Raporteaza
poweraxxel
Sa mori bine..cu ei de git.
2010-05-10 19:03:48 | Raporteaza
@iulica: chiar ti se pare ca autorul ar vota cu Basescu? E vreun articol de-al lui care sa iti dea impresia asta? Nu remarci tonul isteric pe care il are aproape de fiecare data cand vorbeste de Basescu sau PDL?
@Lucian – Pt a cere demisia cuiva, trebuie sa sugerezi pe altcineva in loc. Guvernul Boc asa nehotarat/inert/capusat cum este, e cel care macar a miscat ceva in directiile precizate de tine, directii ale caror tinte pe termen scurt – de care vorbim acum – oricum sunt de-a dreptul utopice. Din pacate nu vad alternativa la acest guvern – mai ales ascultandu-i pe reprezentantii de varf ai celorlalte partide, asa ca Luciane, isteriile tale ma lasa complet rece.
Deci vreau sa vad masuri realiste pe termen scurt (2010) si cine crezi ca ar fi in stare sa le aplice. Nu balarii cu salarii discretionare pt care ti-ar trebui cativa ani si o armata de oameni sa realizeze un audit corespunzator. Desi ar fi foarte bine sa fie asa, intai tb sa supravietuim.
2010-05-10 19:06:16 | Raporteaza
@poweraxxel:
Trompeta esti tu, bai nesimtitule. O sa-ti moara pensionarii de foame si o sa ti se inchida firma daca nu mai ai fraieri sa-ti cumpere ce produci.
2010-05-10 19:07:07 | Raporteaza
Stimate Domn Davidescu, articolul Dvs. este excelent. Basescu a ales: furtul continua dar viata noastra nu. Suntem in mijlocul unui RAZBOI CIVIL. Sunt ingrozitor de amarat sa vad oameni cazand victime fara macar sa-si dea seama de unde li se trage. Vad batrani disperati care se incapataneaza sa nu accepte faptul ca anuntul este adevarat. DA este adevarat, nu puteti coexista cu criminalii astia iar acestia nu va vor arata niciun fel de mila, niciun fel de pasuire. Cu grija am selectat cei mai agresivi si nemilosi politicieni iar acum surpiza, cu aceiasi lipsa de scrupule cu care si-au belit adversarii ne belesc pe noi.
2010-05-10 19:16:50 | Raporteaza
Pentru “postatorii” pdlisti luati de cititi
evz.ro/fileadmi../
Programul de privatizări:
* lichidarea companiei Termoelectrica prin separarea activelor viabile şi închiderea restului companiei până la finele lunii iunie 2011
* privatizarea companiei de cîi ferate-marfă până la finele lunii martie 2011
* AVAS va finaliza vânzarea celor 18 companii mici aflate integral în portofoliul său în cursul anului 2010
* AVAS va vinde participaţiile minoritare pe care le deţine în cel puţin 150 de alte companii
* Ministerul Economiei va iniţia vânzarea unor pachete minoritare de acţiuni pe care le deţine la mai multe companii aflate sub controlul său
evz.ro/detalii/../
2010-05-10 19:17:35 | Raporteaza
[...] tot articolul pe: voxpublica » Politică & Societate Ultimele noutati numai pe: Noutati [...]
2010-05-10 19:22:15 | Raporteaza
@Mihai: hai sa iti exlic de unde li se trage, sa poti sa transmiti mai departe celor cu care te intalnesti: de la orgia pe bani publici a guvernului Tariceanu de dupa 2007, care a angajat la stat cat cuprinde, marind in acelasi timp salariile si pensiile, totul din motive electorale. La asta se adauga slaba capacitate a guvernului Boc de a repara paguba, dar cand practic sunt doar cateva luni de cand guvernezi cu adevarat nici nu prea ai ce sa ceri (2009 – batalia cu PSD + an electoral – sa nu fim utopici). Macar au pornit ceva, sa vdm daca cum decurge batalia cu sindicatele, ale caror lideri in cea mai mare parte stim pe al cui stat de plata se afla.
2010-05-10 19:30:48 | Raporteaza
@Paul Muresan:
Oho forte proaspete pro PDL-ici
Domnule . Vreau sa calculezi dumneata cat din PIB reprezinta maririle de salariu si de pensi facute de tariceanu si apoi comparatile cu actualul deficit .
si pentru ca imi e lene sa recompun mesajul fac copy /paste de pe alt blog
2. Vezi ce masuri au luat celelalte tari pentru combaterea crizei si compara-le cu masurile lui Boc. (pentru studiu compara alcatuirea bugetului Canadei pe anul 2009 si fa o comparatie cu Romania) Canad s-a axat pe mentinerea in viata a micilor intreprinderi prinlansare de programe gen reabilitarea termica a caselor in timp ce romania a pus impozit forfetar.
Rezultatul Canada a iesit din criza romania se afunda.
Mai spuneam si cu alte ocazii In romania nu e o problema salriile din domeniul bugetar ci deciziile idoate luate de acesti guvernanti si autoritati locale.
Scurte exemple.
1.Nu salariu de ministru a lui Udrea e o problema . Ci faptul ca a dat 2 milioane euro pe o actiune desfasurata in paris unde singura stire produsa au fost colantii mulati pe fundul ei .
2. NU numarul de angajati la primari este o problema ci faptul ca mult trmabitatul primar de la sectorul 3 a avut o clauza in contratul de dezapezire unde transportul zapezii de pe carosabil s-a facut la pretul de 1Eur/tona/KM pret care este considerat excelent de o companie aviatica.
3. Nu salriul unui Baron local e problema ci masiniile de lux de zeci de mi de euro pe care ei le achizitioneaza.
4. Nu salariu lui Beceanu e povara statului ci bani pierduti pe contractul autostrazii comarnic brasov (5 mil euro) si pretul triplu /km de autostrada.
Mai vrei exemple ?
2010-05-10 19:33:54 | Raporteaza
Luciane, bine ai revenit la viata!!!!!!!!!!
Este razboi civil, nu mai exista nici stinga nici dreapta.
MAFIA SECURISTA A LUI BASESCU sau NOI ROMANII
2010-05-10 19:38:52 | Raporteaza
@Paul Muresan:
Pana cand o sa mai dai vina pe tariceanu, dobitoclule? dar Boc ce a facut din 2009 pana acum? A cosit? dar banii risipiti de Ridzi dar campania lui Udrea? au adus bani de acasa s-au ne-au furat pe noi? Muriti pupincuristilor!
2010-05-10 19:39:24 | Raporteaza
Bai davidescule, bai cacatule vantos, ai tzinut pana acum macar contabilitatea unei tutungerii? De unde aia ma-sii itzi vine ESPERENTZA hanalistule?
2010-05-10 19:44:23 | Raporteaza
Dar cine sa faca reforma adevarata in Romania ?
Pentru asta trebuie sa ai si cap si muschi si spirit de sacrificiu si altruism, ceea ce nu e cazul, nici cu PDL, nici cu PSD sau PNL.
Reforma in Romania s-a facut, dupa cum spune istoria, doar de catre generatia pasoptista si apoi sub conducerea unor principi straini (dupa ce al nostru si-a cam luat-o in cap, iar ai nostri politicieni nu reuseau sa gaseasca un consens), care s-au sacrificat mai intii pentru binele tarii si apoi s-au gindit la interesul personal. Din 1990 pina acum politicienii romani s-au gindit doar cum sa fure cit mai mult pentru ei si gastile lor. O exceptie se pare ca ar fi facut-o Stolojan in 1991-1992, cind s-ar fi dovedit o mina forte in aplicarea unor masuri economice de pastrare a unor echilibre financiare precare.
Plecarea lui Boc trebuia, eventual, sa se produca mai de mult (desi se spune ca schimbarea regilor …), dar a fost mentinut si cu ajutorul celor care au respins cu vehementa alternativele Croitoru si Negoita si n-au sustinut solutia initiala Stolojan.
2010-05-10 19:46:44 | Raporteaza
@Adrian R.:Partial sunt de acord cu dvs cu exceptiile Stolojan , Croitoru si Negoita
@comentator: OZU de la PDL sariti baieti si aparati guvernul minune (femeia cu barba )
2010-05-10 19:50:20 | Raporteaza
@Paul Muresan: @comentator:
Ia cititi ba PDL-icilor articolul asta
adevarul.ro/act../
2010-05-10 19:57:07 | Raporteaza
Luciane, pentru ca esti maestru in asa ceva, ne ajuti te rog cu un link spre o statistica privind evolutia fondului de salarii bugetare si al pensiilor de la un an la altul, sa spunem pt ultimii 5 ani? Ca acum nu am gasit si fara cifre vorbim in gol. Ma intereseaza evolutia valorii absolute, nu evolutia ponderilor in buget sau PIB, pt ca nu ma incalzeste cu nimic ponderea intr-un PIB crescut cu 8% intr-un mod nesustenabil.
@Virgil – am evidentiat cauza cu influenta cea mai semnificativa (nu ma leg de filozofisme primare gen politicienii sunt corupti, guvernanti slabi, etc.)
2010-05-10 20:04:59 | Raporteaza
Ce misto! Ia uite ce masuri “destepte”:
- impozitarea dobânzilor la depozitele bancare;
- eliminarea scutirilor de la impozitul de venit acordate programatorilor din domeniul IT;
- se inchid 150-200 de spitale.
Hai sa ne caram din tara asta cat mai repede.
2010-05-10 20:05:17 | Raporteaza
Paul Muresan
Cind mama naibi terminati cu mostenirea anterioara.Nu nu este de vina basescu sau boc sint de vina tariceanu ca a luat de la nastase, nastase ca a luat de la vacaroiu, vacaroiu de la dascalescu, dascalescu de la manescu samd pin ajungem la decebal care a preluat de la burebista.Dar burebista de la cine a preluat?ca acela este vinovatul. Atit de competenti sint ca au descoperit dupa un an jumate ce au mostenit de la tariceanu.Ah da. Scuze. Anul trecut basescu si cu boc se faceau scut in fata hidrei comuniste,minerilor,mogulilor,si altii care vroiau sa suga singele poporului, si nu au avut timp de economia tarii. A fost mai importanta galeata sau kilul de ulei data mita electorala,organizarii celei mai mari furaciuni de dupa revolutie, decit rezolvarea problemelor economoce. S-au bazat minarii,minciuni si credite ca sa-si rezolve treburile lor adica furaciunea cit incape. Acum a venit scadenta cei de la fmi nu sint prosti si le-a taiat macaroana.Au sa raspunda toti dupa alegeri fie anticipate sau la timp. Sa vezi atunci poteci la dna.Smenuiala politica si alba -neagra facuta de prostii tai va fi platita stai linistit.
2010-05-10 20:13:01 | Raporteaza
@Paul Muresan:
pai nu domnule fa o comparatie reala cu
1. indicele de inflatie,
2. salariul mediu in acea perioada
3. cresterea PIB (sustenabila sau nu e cu totul alta poveste)
4. procentul rezultat din bugetul anual consoliodat
samd
Daca si intelegi ce se intampla da o raita si pe la Boc si Basescu poate inteleg si ei in ce rahat ne-au bagat
2010-05-10 20:24:17 | Raporteaza
Sunt niste hoti si niste cretini cu totii. S-au imprumutat la FMI ca sa-si faca campanie electorala si acum platesc prostii.
Ar trebui iesit in strada urgent.
2010-05-10 20:34:45 | Raporteaza
@nae CRED CA AM SA TE DEZAMAGESC IN ASTEPTARI .DUPA CUM REACTIONEAZA PREFERATII TAI CRED CA MAI AVETI DE ASTEPTAT PINA O SA VEDETI COZI LA D.N.A.CU DECLARATIILE DE ASTAZI ALE LUI ANTONESCU SI VOSGANIAN ,PUTETI DEJA FACE ALEGERI INTERNE SAU CEL PUTIN SA-I DUCETI LA EXORCIZAT .CRED CA FLACARA VIOLET LE-A LUAT MINTILE .PATIMA POLITICA ESTE PERICULOASA SI CONTAGIOASA .SCUIPIND VENIN IMPOTRIVA CELOR CARE NU-TI IMPARTASESC OPINIILE NU REZOLVA NIMIC, DIMPOTRIVA !
2010-05-10 20:35:58 | Raporteaza
acum am vazut de unde nesintirea si limbajul tropmetelor reactivate ale PNL! De la senatorul Nicoara care se uitala filme porno in timpul sedintei senatului … La asa Partid, asa senatori, asa trompete ….
2010-05-10 20:40:41 | Raporteaza
ia zii domnule Davidescu domnul senator Nicoara este mai bun?
2010-05-10 20:42:00 | Raporteaza
@Paul Muresan: Nu se lauda Basescu in campanie ca a crescut salariile romanilor? Acum le ia inapoi. Nicio problema, prostii vor crede in continuare ca este reformator. Suntem prea prosti ca neam sa alegem ce trebuie vreodata.
2010-05-10 20:46:33 | Raporteaza
@poweraxxel:
auzi ma labagiule ati ramas fara replici ?
2010-05-10 20:48:46 | Raporteaza
@L.Davidescu:
de acord in cea mai mare parte, mai putin cu pct. 1 la masuri – si asa politrucii ajunsi la putere nu mai respecta nici o lege, macar sa existe de forma ceva oprelisti impotriva abuzurilor…
pentru ca base-boc a demonstrat-o cu deconcentratele: a “produs” 2 sau 3 directori per institutie, platiti gras de la buget dar fara sa fie clar cine conduce institutia, un adevarat administrator acest base-boc!
apoi, vad ca esti din dreapta lui patriciu in modul cum vezi statul: sa dea cati mai multi bani afaceristilor care “castiga” licitatii iar tampitii care trag la saiba sa plece la dreaq…pt ca arhitectul patriciu si-a facut miliardele tot pe averea statului si nu din proiecte marete care sa-l bata pe Gaudi…
2010-05-10 21:03:27 | Raporteaza
În toamna anului 2008, premierul Tăriceanu a spus că nu poate majora salariile profesorilor cu 50%, deoarece acest lucru va fi un dezastru pentru economie.
Iată ce spunea, relativ la această chestiune, Traian Băsescu pe 24 octombrie 2008:
“Ideea că nu sunt bani… nu… este o realitate. Bugetul poate fi aşezat pe priorităţi. Ori din acest punct de vedere este doar o chestiune de voinţă, dacă vrei să asiguri finanţarea sistemului de educaţie sau nu.”
Apoi a promulgat legea salarizării majorate a profesorilor.
Pentru mai multe, intraţi aici, să vedeţi şi mutrele mincinoşilor Băsescu şi Boc.
dantanasescu.ro../
q.e.d.
2010-05-10 21:05:11 | Raporteaza
@Paul Muresan
Execuţiile bugetare:
mfinante.ro/exe../
2010-05-10 21:33:38 | Raporteaza
Eu unul mi-am pierdut orice iluzie.
Atata vreme cat parlamentul, guvernul, presedentia sunt populate de romani, canci sparanta.
Nu mai e nimic de facut.
Natia asta trebuie sa ajunga la extinctie si sa fie inlocuita cu oameni mai responsabili care sa isi iubeasca tara si co-semenii lor.
2010-05-10 21:34:16 | Raporteaza
Cine vrea sa dea tara pe mana aventurierilor politici de la PNL este un inconstient.
PNL abia acum se pregateste sa faca un program alternativ, fara restrictii bugetare, pana acum s-au bazat pe Antene sa le faca propaganda.
Si au fost luati prin surprindere pana si de masurile astea esentiale luate de PDL.
2010-05-10 21:37:05 | Raporteaza
@Virgil: cred ca ma confunzi cu Pacurarul, fost ministru PNL …
2010-05-10 21:51:34 | Raporteaza
@poweraxxel: se pare ca ai stat mult pe langa el si i-ai luat din apucaturi.
@nedormitul: Hai sa-ti mai zic o chestie. Poantele tale merg la Simona Tache cand povesteste ea suav despre jihadul declansat de Andreea Marin impotriva (hai c-am uitat-o pe cealalta moldoveanca). Deci chestile tale frivole nu mai impresioneaza nici macar pe un licean intarziat cu atat mai putin pe mine.
Insa cand vorbim de pseudo reforma lu peste prajit care va avea ca efect inchiderea a 150 spitale atunci lasa-te de meserie pentru ca nu mai pari un licean intarziat ci un neghiob de-a dreptul
Valabil si pentru ceilalti PDLici intr-o masura mai mica sau mai mare.
2010-05-10 22:26:55 | Raporteaza
@Lucian Davidescu: multumesc!
@Virgil, Nae, Iulica & toti cei care ma acuza de ce il arat cu degetul in principal pe Tariceanu: daca intrati pe link-ul aratat de Lucian mai sus veti observa ca in anul 2008 cheltuielile cu personalul bugetar au crescut cu aproape 70%!!!! in valoare absoluta, ducand ponderea lor in PIB la 8.4% de la 6.5% in 2007. Similar, cheltuielile cu asistenta sociala (incluzand pensii) au crescut cu aproape 40%, iar ca pondere in PIB de la 9.8 la 10.4%. Chiar si in conditiile unei cresteri de 8% (nesustenabila, dar e o alta poveste) cresterile respective sunt mai mult decat nesimtite. Cu atat mai mult cu cat vin din partea unui partid zice-se de dreapta, dar care s-a dovedit a fi mai socialist decat PSD-ul.
Chiar azi reprezentatul FMI spunea ca sunt cca 250k bugetari in plus, adica exact valoarea cu care au crescut numarul lor in intervalul 2006-2008 (cea mai mare parte 2007-2008).
Da, guvernul Boc nu a reusit sa reduca cheltuielile, ba ele chiar au crescut cu o idee, dar legal vorbind, pe cat de usor e sa angajezi, pe atat de greu e sa dai afara. Da, Basescu a promulgat marirea cu 50% a salariilor bugetarilor si am pierdut un pariu pe tema asta necrezand ca va fi atat de populist, dar macar ulterior a recunoscut ca a fost o gresala – l-ati auzit pe Tariceanu de asa ceva?!?
Deci nu Tariceanu e singurul devina pt reducerile drastice pe care le vor suporta bugetarii, dar cred ca detine cea mai mare pondere.
2010-05-10 22:34:53 | Raporteaza
Si inca ceva: ministri corupti au existat sub toate guvernele. Dar macar sub Basescu ei au fost descoperiti (o parte din ei). Asa ca nu mai imi punctati tot felul de cazuri decat daca au o influenta semnificativa la nivel macro.
2010-05-10 22:38:01 | Raporteaza
erata la 42: salariile profesorilor
2010-05-10 22:39:23 | Raporteaza
punctul pe..Y. Corect, ca de obicei…Si multa dreptate cu privire la criteriile de competenta> vor fi facute astfel incat sa bifeze clientela. Cica sindicatele se vor implica in treaba asta. Numai ca sindicatele sunt cam peste tot in cardasie cu directorii si sefii de institutii. Asa ca mai degraba statul va scapa de angajatii buni decat de aia prosti.
2010-05-10 23:12:26 | Raporteaza
@Paul Muresan:
pai sa numaram coane fanica steagurile
8.4-6.5 = =1.9 din PIB crestere la salarii
10.4-9.8= 0.6 din PIB pensii
total crestere 2.5
Pai bre omule pana la 8% ce s-a intamplat. Sunt cresteri nesimtite propagandist portocaliu de 2 lei
Si sa zicem ca salriile alea produceau un deficit de 2.5% din PIB (hai sa zicem cu un PIB scazut cu 10% de 2.7% Pai pana la 6-7 % deficit de buget de unde vine domnule ? din competenta ?
Hai va rog eu frumos schimbati placa. ca nu tine vrajeala. In acelasi timp salariile la privat cu cat au crescut ? Va spun eu aproape dublu (ma refer la firmele serioase nu la SRL-urile arabior
2010-05-10 23:19:35 | Raporteaza
@Paul Muresan: Cu cine ati facut matematica ? cu femeia de sercvici sau cu EBA ?
((8.4-6.5)/6.5 )*100 =29.30 %
2010-05-10 23:24:03 | Raporteaza
@Virgil – cresterea de 70% e in valoare absoluta; ca pondere in PIB cresterea este de “doar” 30% – ti se pare deci normal sa cresti salariile cu 30% cand PIB-ul ti-a urcat cu doar 7.1% (veniturile bugetare chiar mai putin)?
2010-05-11 00:30:08 | Raporteaza
@Paul Muresan:
pai de unde domne 70% in valoare absoluta ca nu da din calcule. Sau intre timp PIB-ul s-a marit ca fat frumos si noi nu stim.
Coane amesteci merele cu perele
crestere in raport cu pib-ul a fost cu mai modesta de la 6.5 la 8.4 % . din PIB . Chiar si asa daca vrei un corp administrativ competent platesti. Unde scrie ca bugetarii trebe sa lucreze pe gratis ?
deci daca faci calculele mai amanuntite si in valoare absoluta au crescut cu 70% dar ca pondere doar 2.5 % din PIPB atunci cresterea PIB-ului in perioada respectiva trebuia sa fie cam de 15% Da cum am vazut ca ai facut cursurile la Spiru Haret cu EBA sau Udrea te la s in pace.
Pe de alta parte in aceasta categorie intra doctorii , profesorii si invatatorii.
Ia ca tot iti place sa vezi cu cat a crescut salariul la Securisti, procurori si judecator ?
2010-05-11 00:45:41 | Raporteaza
@Virgil – continuarea
Diferenta 8.4-6.5 n-are niciun sens. Adica diferenta dintre ponderi nu reprezinta intocmai parte din cresterea intregului! Si ma acuzi pe mine ca nu stiu matematica…
Uite cum sta treaba de fapt: din cresterea veniturilor bugetare (cea care conteaza) generata de cresterea PIB-ului aproape jumatate – 47.5% – s-a dus pe cresterea salariilor si inca 41% pe asistenta sociala. In total aproape 90%. Ceva mai putin daca tinem cont de inflatie. O tara care face asta e cam condamnata la stagnare. Mai ales daca acea crestere a PIB-ului e nesustenabila. Si cu atat mai mult in prag de criza mondiala.
2010-05-11 00:46:58 | Raporteaza
@Virgil #49:
cheltuieli cu personalul 2008: 43,344.5 mil RON
cheltuieli cu personalul 2007: 25,588.9 mil RON
Sura: Min. Finante – Lucian Davidescu a postat un link mai sus
Deci crestere de 70%. Ma rog, daca 2008 il corectam cu inflatia de vreo 5.5% ajungem la 60.5%. La partea cu 2.5% din PIB vezi commentul meu de la #50.
Intr-adevar pt o administratie/sector public competent e nevoie de salarii competente. Dar pt salarii competente e nevoie sa dai vreo 250k de puturosi afara.
2010-05-11 00:56:57 | Raporteaza
@Paul Muresan:
Hai ca vad ca stai rau cu matematica
In valoare absoluta ai spus
2007 25.6 mld lei 6.5% din PIB
2008 43.4 mld lei 8.4% din PIB
Hai sa calculam PIB-ul pe fiecare an si sa vedem cu cat a crescut PIB-ul
aplicand reguli elementare de 3 simpla
2007 PIB= 394 Mld lei
2008 PIPB= 516 Mld lei
Crestere reala PIB = 516-394/394 ~ 56%
undeva e o greseala
deci undeva e o greseala
2010-05-11 01:09:41 | Raporteaza
@Paul Muresan: iar cand am facut diferenta ai am aratat ca de fapt s-a operat la cat % din PIB s-a operat cu cresterea aia de salarii.
Aaa daca vorbim de buget atunci e alta poveste. In general bugetul este cam 40-50% din PIB si operam cu valori duble in termeni de pondere
2010-05-11 01:13:16 | Raporteaza
@Paul Muresan:
atentie eu ni zic ca nu sunt multi si incompetenti si prost crescuti (cred ca daca m-as intoarce in romania si m-ar tratat ca inainte invatat fiind sa fiu tratat in alt fel le-as da cu ceva in cap. Ideea care vreau sa o pun in evidenta este ca criza prelungita nu vine de la numarul foarte mare de persoane din sectorul de stat ci din incompetenta guvernantilor si risipa facuta de acestia (am mai dat exemple cu 1 Eu/tona/km zapada transportata la desapezire in Bucuresti cand pretul asta mi-a fost oferita de o companie aviatica sa-mi transporte in Romania ceva .
2010-05-11 01:18:22 | Raporteaza
@virgil
Sunt greşeli, dar toate îţi aparţin.
1. Între cifrele pe care le dai tu, creşterea e de 30,96%.
Calculul exact este 100x(516/394-1)
2. Cifrele exacte de PIB sunt 2008 = 503,9 iar 2007 = 404,7. Aici nu e vina ta, s-a pierdut la calcul ce era după a doua zecimală. Refacem raportul şi rezultă 24,5% diferenţă.
3. Vorbim de creştere NOMINALĂ, nu REALĂ.
Creştere nominală înseamnă PIB 2007 X creştere economică X DEFLATOR PIB (care înseamnă creşterea tuturor preţurilor din economie şi care atunci era undeva la 15-16%, adică mult mai mare decât inflaţia care înseamnă creşterea preţurilor de consum) = PIB 2008. De aici diferenţa de 24,5%. Creşterea reală este cea fără deflator, adică 7,1%.
2010-05-11 01:27:08 | Raporteaza
@Lucian Davidescu:
am uitat sa pun o paranteza dar calculaul l-am facut
anume ((516-394)/394 )*100= 100* (516/394-1)
aveti dreptate nu stiu ce am copiat aici dar calculul l-am facut in mod similar.
Eu raman la ideea ca nu salriul unui bugetar e problema reala si de aici ne-am dus de rapa ci cheltuieilile de langa (masini de lux achiztionate, contracte oneroase pentru maintenance samd)
2010-05-11 01:42:26 | Raporteaza
@Lucian Davidescu: chiar nu stiu cum am ajuns sa scriu 56% in loc de 30%
2010-05-11 01:50:45 | Raporteaza
@Virgil #52: astea sunt cifrele publicate pe site-ul ministerului de finante. Atat valorile absolute, cat si ponderile. Ori am interpretat ceva gresit, ori situatia la min. de finante e e chiar trista…Sper ca ca am interpretat gresit
Altfel, mie imi iese o crestere de 31% brut sau 24% corectata cu inflatia ((516/1.055)/394)-1. Tot cu 22% au crescut si veniturile corectate cu inflatia. Poate corectia cu inflatia tb facuta la nivel de luna, dar asta nu ar ajuta decat cu cateva procente…Nu stiu, mai sap.
@Virgil #53: De-am avea venituri bugetare de macar 40% din PIB ce frumos ar fi!…
2010-05-11 01:54:19 | Raporteaza
Ok, intre timp a aparut si lamurirea
Thx!
2010-05-11 01:59:17 | Raporteaza
@Paul Muresan:
E vezi nu a iesit nici ca mine nic ca tine.
Insist pe dieea ca de fapt nu cresterea numarului de salariati la buget a fost cea care a stopat sistemul (desii fie vorba intre noi sunt cam prea multi) ci incompetenta crasa a acestui guvern care nu a facut decat sa puna apa la semintele de prostie plantate de Tariceanu
paie de ce nu e de cel putin 40% ?
cand daca aduni doar TVA + impozit 19+16 =35 basca Taxe accize , ce mai plateste societatea in contul angajatului . In mod normal la nivelul de taxare din romania Bugetul trebe sa fie cam 45% din PIB
2010-05-11 02:11:17 | Raporteaza
Basescu a declarat alaltaieri ca daca nu se realizeaza masurile convenite , la anul ar fi necerar un nou imprumut, poate de 30 miliarde de €.
Economia totala anuala BRUTA, , urmand a fi realizata prin aceste masuri ar fi de aproximativ 2,7 miliarde €.
Intrebare:
DACA NU SE REALIZEAZA O ECONOMIE DE 2,7 MLD.€ TREBUIE SA IMPRUMUTI 30 MLD.€?????!!!!
A doua intrebare:
CINE NE MAI DA UN NOU IMPRUMUT IN ACEASTA SITUATIE?
Adevarul este ca Basescu nu se da imapoi din fata niciunei minciuni , niciuei enormitati , niciunei amenintari scelerate.
Atata timp cat prostii inghit pe nemestecate, atata timp cat ii poate prosti pe prosti.
Prostia si hotia sunt cele doua mamele alcoolizate de la care se adapa Romania.
Repet. Situatia actuala a romanilor este cea a unui schizofren care , in plus , este si alcoolic.
Base ii duce la carciuma in fiecare zi.
Problema de fond este ca, chiar daca se vindeca de alcoolism, schizofrenia tot ramane.
Pacat si iremediabil ,pe termen scurt sau mediu.
2010-05-11 08:43:47 | Raporteaza
@ Davidescu
Nu inteleg de ce ai renuntat la sobrietatea si eleganta cu care ne-ai obisnuit!?
IMHO, stilul “dat cu fundul de pamant si capul de pereti” nu te prinde!
2010-05-11 13:48:45 | Raporteaza
@virgil: te bucuri ca nu mi-a iesit nici mie 100%, nu? macar eu nu am gresit nici la calcul si nici macar in principiu/logica, in schimb tu ai tunat si fulgerat cu tot felul de acuzatii de 2 lei…Eu as putea sa dau vina chiar pe scoala – care apropo e ASE-ul – pt ca mereu am asimilat deflatorul PIB inflatiei si chiar nu ma gandeam ca ar putea fi o diferenta asa de mare intre cele doua. Dar uite ca asa e.
Si sa-ti mai spun ceva. Acum cateva zile Mugur Isarescu afirma ca guvernele au facut previziuni mincinoase – desi televiziunile au spus de Boc, guvernatorul se referea la amicii tai Tariceanu si Vosganian care au schitat un buget pe 2008 previzionand o colectare a veniturilor de 38%, cand ea nu cred ca a depasit vreodata 33%.
Si sa-ti mai amintesc si de Lucian Croitoru care spunea ca “În 2008, politica fiscală a echivalat cu dezarmarea unei armate înaintea războiului”. O fi fost sustinut de Basescu, dar omul are totusi pregatire/experienta in domeniu.
2008 a fost cea mai mare mita electorala data ever in Romania. In schimb, guvernul Boc asa incompetent cum e a indraznit in plina campanie electorala sa trimita bugetarii in concediu fara plata. Cati dintre bugetari l-au mai votat pe Basescu? Si cati PNL-ul, respectiv pe Antonescu?
2010-05-11 14:04:47 | Raporteaza
@Gicu Mărăcine
Încerc să mă stăpânesc cât pot de mult
2010-05-11 14:51:56 | Raporteaza
[...] Voxpublica: Asta nu e reformă, ăsta e circ! Hoţia şi prostia au triumfat [...]
2010-05-12 02:17:11 | Raporteaza