RSS Feed

Atunci când media şi cancelarul colaborează

vezi toate articolele de
13 Jul 2012 la 03:17 101 comentarii 1515 vizualizari.

Media germane au fost aduse pe aceeaşi linie, sincronizate, critică autorul Robert Misik. În criza euro ele preiau simple prejudecăţi, răspândesc propagandă înflorită fără expertiză economică şi sunt astfel şi ele răspunzătoare pentru politica atât de controversată a Angelei Merkel.

Cel mai periculos lider al Europei”, aşa a numit-o revista britanică New Statesman de curând pe Angela Merkel; iar în interiorul publicaţiei cancelarul german avansa direct la gradul de “cea mai periculoasă persoană din lume”.

Rezumatul articolului bine documentat poate fi citit la sfârşit aşa: “Din cauza pierderii contactului ei cu realitatea şi a obsesiei ei legate de politica de austeritate, Merkel distruge proiectul european, îi prăbuşeşte pe vecinii Germaniei în sărăcie şi lumea într-o depresiune globală. Ar trebui să fie oprită”.

În mod clar, aici răzbate tendinţa specifică breslei de a folosi superlative. Dar până la urmă autorii ne aduc la un punct cunoscut, pentru că aproape în toată Europa se gândeşte aşa despre cancelarul german şi despre sadismul ei fiscal, cât şi despre opoziţia germană la stingerea focului crizei cu măsuri hotărâte.

Într-o singură ţară însă oamenii gândesc fundamental diferit: în Germania. În mod normal aşa se întâmplă în politica UE: Atunci când vine vorba despre “poziţia germană” sau despre “poziţia franceză”, este vorba despre poziţia respectivului guvern. Dar în eurocriza actuală există o colaborare între guvern şi spaţiul public german, practic toate media, care merge atât de departe încât opoziţia nu se mai încumetă să se opună.

Şi dacă este obligat cancelarul german, precum la cel mai recent summit UE, să devieze câţiva milimetri de la poziţia ei fundamentalistă, atunci ea primeşte lovituri acasă. Apoi ea a “căzut”, iar principalele publicaţii întreabă panicate: “Cine să plătească toate astea?

Complicitate şi etichete

Şi, da, asta nu este valabil doar pentru alarmiştii de la Bild, care urlă în titluri de zece centimetri: “Mai mulţi bani pentru grecii falimentari? BILD spune Nu”. Şi presa normală şi pretins obiectivă şi serioasă pare de luni de zile să scrie la fel.

Deseori acest acord naţional de complicitate cu guvernul reiese cel mai ostentativ din propoziţiile secundare aparent inofensive, în care se manifestă acest şovinism care riscă să rupă Europa. Cuvinte ca “ţările datoriilor” sau “puţin serioase” sunt lipite ca etichete de la sine înţelese unor state sud-europene din zona euro. Ca de pildă “ţara datoriilor Spania”. Dar, staţi puţin, cât de mare mai este datoria suverană a Spaniei? La începtul anului ea era de 68% din PIB. Prin comparaţie, datoria suverană germană era de 81%. Cine este deci “ţara datoriilor”?

Sau alt caz: “heute-journal” al postului public ZDF începe cu o relatare despre alegerile greceşti. Undeva la mijloc cade propoziţia: “Răul cel mai mare a fost evitat în ultima clipă”. Acest rău suprem ar fi fost deci o victorie electorală a coaliţiei de stânga Syriza, iar acesta a fost evitat in extremis prin victoria conservatorilor, deci a bandei de hoţi care a băgat ţara în mizeria actuală. Peste două minute, următoarea relatare, următorul reporter. De data aceasta este vorba despre summitul G-20. În mijlocul acesteia, apare lapidara propoziţie: “Ceilalţi vor să ajungă la banii germani”.

Dacă muţi pe alte canale, vezi peste tot astfel de propoziţii care sunt produsul unui climat de opinie şi pe care îl perpetuează. Aici se poate vedea perfect cum sunt “sincronizate” media, fără să fie nevoie de cineva care să le uniformizeze, pentru că jurnaliştilor nu le mai sare în ochi că fac propagandă pentru că folosesc “doar” formulări care sunt de mult comune.

Nici măcar Die Zeit nu se dă înapoi de la asta, aşa cum arată un titlu senzaţionalist recent, de pagina întâi, scris cu litere uriaşe: “Întreaga lume ne vrea banii”. Poate cel mai trist jurnalism este cel care se crede obiectiv şi nu face nimic altceva decât să repete aceleaşi prejudecăţi.

Voci ale raţiunii

Bineînţeles că există şi alte voci care repetă cu răbdare din nou şi din nou faptul că Germania a câştigat mult din situaţia nefericită a celorlalte state şi are partea sa de vină în dezechilibrele economice. Şi mai spun că nu putem combate criza zonei euro decât dacă scăpăm de construcţia putredă a acesteia şi că n-are sens să vorbim afectat despre “graniţele imaginate ale capacităţii germane”, dacă în realitate mai întâi costurile crizei sunt exagerate, iar astfel limitele sunt atinse mult mai repede. În mod clar există aceste voci raţionale. Ele sunt petele de culoare în griul curentului majoritar de opinie.

Toate astea pot fi analizate şi înţelese. Dar stăm şi cu gura deschisă în faţa tuturor acestor fapte. Şi nu este chiar uşor în actualul climat de opinie s-o critici pe Angela Merkel pentru că se agaţă cu încăpăţânare de cursul ei de austeritate? Sau să-i critici pe social-democraţi pentru faptul că nu fac o politică de opoziţie adevărată? Din perspectiva acestui climat de opinie “noi împotriva celor care ne vor banii“, nu este suprinzător că politicienii care vor să fie aleşi – sau realeşi – nu se abat de la common sense.

Preluarea unor prejudecăţi simpliste. Propagarea fără orice expertiză economică a unor înflorituri de propagandă în rândul populaţiei. Erijarea în clarvăzători. Sau doar mersul la ţintă, prin ţipatul în haită împotriva prăzii. Asta face marea majoritate a presei germane în această criză euro. Unde este Tucholsky, autorul care critica puternic acest mod nedemn de a face jurnalism?

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

Etichete: ,


101 comments
  • 1

    “Unde este Tucholsky, autorul care critica puternic acest mod nedemn de a face jurnalism?”

    O fi primit si el un grant de la ICR Tismaneanu.
    Pentru suma potrivita unii vorbesc, altii tac.

  • 2

    S-AU GASIT JURNALISTII ROMANI, MULTI DINTRE EI DILETANTI IN ALE SCRISULUI SI CU DEONTOLOGIE PROFESIONALA ZERO, SA CRITICE CANCELARUL GERMANIEI SI PRESA GERMANA!
    ASA CEVA NU-MI IMAGINAM!
    DA, ASA SE INTAMPLA CAND PRESA SI CANCELARUL TONTA COLABOREAZA!

  • 3

    ROGOZANE, DE CE NU-TI SEMNEZI ARTICOLUL?:)

    ANONIM
    2012-07-13 06:49:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    @ANONIM: Dacă ai citi până la capăt şi mai atent – spre exemplu la stil – articolele care se scriu pe-aci ai pricepe de ce nu-l semnează: nu e scris de el.

    Onofre
    2012-07-13 07:18:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    @Swan: Se vede că ai imaginaţia limitată: aveai răspunsul ascuns în mânecă.

    Onofre
    2012-07-13 07:19:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    @Onofre: Dragule, multa imaginatie mi-ar fi trebuit ca sa anticipez actiunile TONTA + USL! Ce vrei, nu sunt Ray Bradbury!

  • 7

    daca ies din casa si stiind langa cine locuiesc, in momentul in care vad un grup de cetateni de-ai cartierului despre care an auzit cate ceva, ma poate acuza vreun vecin care se uita pe fereastra de faptul ca trec pe celalalt trotuar si tin mainile in buzunare pana cand ma indepartez de zona? este mult mai placut sa cheltui bani pe care i-ai primit asa, din dorinta altora de a salva aparente, decat sa scoti din buzunar o hartie de banca pe care ai primit-o dupa 25 de zile de munca. niciodata n-a fost o atat de mare deosebire in opinii intre cei care dau si cei care primesc. primii ofera si dispretul lor odata cu ajutoarele concrete, ceilalti raspund cu multumiri de fatzada, insotite insa de sentimentul acela pe care-l simt cei ajutatzi fatza de cei care-i ajuta.

  • 8

    @Swan: Nu te supăra, am citit amândoi acelaşi articol? E undeva vorba de USL aci? Nu ţi-ai băut cafeaua? Te poftesc. Da fără zahăr, e singura austeritate pe care mi-o îngădui.

    Onofre
    2012-07-13 07:52:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    @Onofre: Nu, nu e vorba despre USL in articol, dar ciudat ca el reflecta opinia exprimata public de USL-isti, cum ca n-are prea mare importanta ce spun oficialii UE (sunt, evident, dezinformati!), iar presa straina bate campii (confuzie evidenta intre presa germana si cea romaneasca!).
    Am citit articolele referitoare la Romania si situatia actuala din Financial Times, Guardian, Le Monde. Iti recomand articolul din Le Monde: “Le premier ministre roumain ne convainc pas les dirigeants européens”
    Le Monde.fr | 12.07.2012 à 18h51 • Mis à jour le 12.07.2012 à 19h26
    Par Jean-Pierre Stroobants (Bruxelles, Bureau européen)
    Mai vorbim dupa despre lipsa de obiectivitate si dezinformare.
    Multumesc pentru cafea, am baut-o deja. Cu mult zahar. Incerc sa inlatur gustul amar pe care mi-l lasa ceea ce se intample in viata politica de ceva vreme.

  • 10

    @Swan: Nu sint dezinformati sint interesati.

  • 11

    @Swan: Deci n-am citit acelaşi articol. Le monde vorbeşte despre una, articolul de faţă – al unui vienez, pe nume Robert Misik – vorbeşte despre vocile „neauzite” din Germania despre politica de austeritate a lu anjelika. Da-n fine… dacă vrei tu să crezi că pe Robert Misik l-a plătit ponta şi-ai lui, e treaba ta.

    Onofre
    2012-07-13 08:32:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    adica ar trebui ca reperul adevarului sa fie cantitatea celor care emit o anumita parere? adica, daca toata europa este “chioara” atunci sa fie si germania “chioara”, caci asta este adevarul? daca germania economia germana merge bine, iar economiile restului de europa merg prost, atunci sa luam exemplul economiilor lor, nu pe cel care mergand bine ar trebui sa fie exemplul bun? halal logica, voxpublica. cand ceva merge bine, acel ceva este exemplul de urmat, nu ceea ce merge prost, chiar daca totul merge prost imprejur. economia germana a ramas ca un far in intunericul economic european si voi ce vreti… sa stingeti si farul ca sa fie toti in acelasi intuneric. auzi… cel mai periculos om de pe planeta… dar bancherii de c.c.t care au facut tot raul ce sunt? niste sfinti, desigur.
    e de vina germania si pentru ca grecii si-au dat 14 salarii pe an, si salarii mari fata de cat se puteau intinde sub plapuma lor? cum sa nu… de aceea este grecia in c.c.t pana la nas, din cauza gemraniei :) . cat va mai intindeti cu absurdul? e de vina germania pentru ca in spania sunt atatia someri, in schimb le e scarba spaniolilor sa isi culeaga singuri capsunele, castravetii sau ce or mai avea? macar ar avea mai putini someri – exact cu numarul de lucratori veniti din afara ca sa le faca lor treaba “injositoare”.
    e de vina gemrania ca o duce mai bine decat ceilalti pentru ca germanii sunt ordonati si harnici? o fi… in logica de c.c.t a celor care strang articole din presa straina… o anumita parte a ei, ca sa arate ca austeritatea nu e buna, e câh, si ca trebuie lasate tarile sa-si indoape cetatenii cu favoruri si pomeni de stanga, doar pentru ca stanga a ajuns acum sa domine tabloul politic european, in pofida faptului ca aceste pomeni nu fac altceva decat sa traga economia europeana in jos.
    ma intreb, ce parere o avea nouriel roubini de disputa intre austeritate si “mana sparta”?

    klasdhal
    2012-07-13 08:34:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    Ti-am luat cu copy/paste (ca Ponta textul tezei de doctorat!) titlul articolului din Le Monde. Poate il citesti totusi. Cat despre Misik…o voce singulara intr-un madrigal de proteste in toata presa europeana.

  • 14

    @Swan: A propos de articolul din “Le Monde” cei de la Hotnews care aduc in prim plan acest articol “uita” sa traduca exact un paragraf foarte interesant:

    “Abritées derrière les Pays-Bas, l’Etat membre le plus hostile à l’entrée de la Roumanie et de la Bulgarie, plusieurs capitales ne sont, en effet, pas mécontentes des derniers événements. Elles estiment qu’il ne faut pas ajouter aux difficultés récentes concernant Schengen – avec la polémique, non close, sur le retour des contrôles aux frontières – en autorisant l’accession de deux pays qui n’offriraient pas des garanties suffisantes.”

    Intr-o traducere rapida ( dar corecta) se spune ca mai multe capitale europene nu sunt, de fapt, nemultumite de ultimele evenimente din Romania.

    Pe intelesul tuturor, evenimentele din Romania ofera o iesire foarte eleganta statelor care oricum nu doreau intrarea Romaniei in Schengen, pentru ca nu ofera garantii suficiente.

    Ilinca
    2012-07-13 08:41:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    PS Interesant este si un comentariu la acest articol din “Le Monde”:
    “bizarre quand même que la Roumanie gouvernée à gauche préoccupe plus Berlin que la Hongrie gouvernée à l’extrême droite : deux poids, deux mesures”

    Bizar totusi ca Romania guvernata de stanga preocupa mai mult Berlinul decat Ungaria guvernata de extrema dreapta: doua “greutati”, doua masuri.

    Ilinca
    2012-07-13 08:49:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    @Ilinca: Pentru a evita “stangaciile” din traducerile care apar in media romaneasca, prefer sa citesc articolele in original. E de preferat informatia la prima mana, celei rastalmacite de altii.

  • 17

    @klasdhal: “ma intreb, ce parere o avea nouriel roubini de disputa intre austeritate si “mana sparta”?”

    Alta decat sutele de milioane de oameni carora li se aplica rezultatul disputei.

    ” adica ar trebui ca reperul adevarului sa fie cantitatea celor care emit o anumita parere? adica, daca toata europa este “chioara” atunci sa fie si germania “chioara”, caci asta este adevarul?”

    Exact, asa ar trebui.

    “daca germania economia germana merge bine, iar economiile restului de europa merg prost, atunci sa luam exemplul economiilor lor, nu pe cel care mergand bine ar trebui sa fie exemplul bun? ”

    Economia germana a mers bine deoarece celelalte economii mergeau prost.
    Acuma si germania merge prost , exact din cauza aia: nu mai au unde sa exporte credit.
    Nu te iluziona cu mituri urbane, economia germana se bazeaza cel mai mult pe camata, nu pe productie exportata.
    De-aia vrea Merkel austeritate: deoarece bancile austro-germane au dat o gramada de bani (68% din PIB) credit cu buletinul prin Grecia si alte state: o parte spaga la politicieni ca sa aprobe cealalta parte: cresterea bulei imobiliare.

    die adevaraten
    2012-07-13 08:57:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    @Swan Exact, de asta am preferat si eu textul in original si nu traducerea partiala a celor de la Hotnews.
    De altfel am postat in original acel paragraf “evitat” de jurnalisti, tocmai pentru corectitudine si pentru ca toata lumea sa-si dea seama de manipularea pe care o fac jurnalistii romani, luand din articolele straine doar partile care ii aranjeaza

    Ilinca
    2012-07-13 09:00:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    @klasdhal: Germania nu are nici un drept sa comande restului europei pe ce cale sa o apuce.

    O sa spui: europe datoreaza o gramada de bani germaniei.
    Fals. Datoria suverana a germaniei e mai mare decat a spaniei , spre exemplu.
    Mai mult, nu e vorba de bani imprumutati de germania spaniei, sa zicem. E vorba de investitii proste facute de o banca privata.
    E treaba acelei banci, e libera sa-mi execute garsoniera din Balta Alba.
    In nici un caz n-are dreptul sa-mi comande politica.
    Iti amintesti de cele 2 (doua) milioane de euro date de BRD lui Udrea cu garantie parul de sub brat ?
    Ei bine bancile germane au mituit politicienii din statele europene ca acestia sa-si infometeze popoarele ca sa restituie creditele “neperformante”.
    E plina si europa si germania de “cazuri Udrea si Popoviciu”.

    Vrei sa vezi care-i marea “criza” ? Uite:

    o banca germana mi-a dat 1 milion sa cumpar o vila , a crezut ca o s-o vand eu dublu. N-am reusit s-o vand, ca nu facea nici milionul ala.
    Asa ca si daca mi-o ia banca, tot nu acopera diferenta pina la milionul ei.
    De unde sa ia restul sa-si acopere gaura ?
    Ai ghicit: din….. austeritate. Din a altora, nu din a lor.
    De ce e rau pentru toata germanie ?
    Deoarece francezii/grecii/romanii/italienii/spaniolii obligati sa acopere gaura bancilor nu mai au bani sa cumpere produse germane.

    die adevaraten
    2012-07-13 09:07:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    Aean: oricum Merkel a kkt steagul. Cum crezi ca ar fi ca Ponta sau Mario Monti sa se declare ingrijorati cu privire la o posibila deviere a Germaniei spre fascism ?

    Nu-i o acuzatie care sa necesite probe, dar e o insinuare, nu ?
    Ar fi o propaganda antigermana, ar afecta nedrept imaninea germaniei, nu numai pe a partidului X sau Y care poate ca este sau nu cu tente fasciste.

    die adevaraten
    2012-07-13 09:13:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    Uite care a fost politica lui Merkel ca sa salveze bancile falimentare, nu economiile (economiile nu au avut probleme, ca nu stateau in bula imobiliara, nu era nici o catastrofa daca dadeau faliment bancile si cativa speculatori):

    mituim pe Isarescu si Basescu, le dam 20 miliarde euro imprumut , dar cu banii sa acopere gaura bancilor. Romania acuma trebuie sa restituie cei 20 miliarde , cu dobanda. De unde ? Pai impuneti austeritate: mancati mai putin si vindeti la greu resursele naturale ca sa platiti cele 20 miliarde pe care nu i-ati vazut niciodata.

    Austeritatea si criza sint opera FMI-BM-BCE si este implementata via Merkel-Sarko-Berlusconi-Basescu-Papampoulos.

    De-aia nu voia Mekel sa pice Sarko, de-aia nu vrea sa pice Basesacu, de-aia a iertat Grecia de datorie ca nu cumva sa pice PDL-ul grec de la putere.

    Ei bine, francezii n-au fost de acord.
    Sa vedem ce va face Ponta.

    die adevaraten
    2012-07-13 09:21:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    Tot mecanismul crizei si al austeritatii este exact atat de simplu: FMI-BM-BCE prin bancile lor private au dat intentionat credite de consum si de specula despre care stiau sigur ca nu pot fi rambursate.

    Au mituit sefi de state si de banci nationale sa inchida ochii si apoi sa transfere “datoria” pe unerii popoarelor, la bugetele de stat.

    Au mituit sefii de state ca acestia sa impuna austeritate , ca bugetele de stat sa poata plati niste datorii care nu erau ale lor ci private.
    Au luat de la gura tututor ca sa acopere o gaura facuta de banci si speculanti privati.

    Asta este toata criza si austeritatea din USA si UE.

    die adevaraten
    2012-07-13 09:27:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    Cand au fost bancile luate la intrebari de unii politicieni mai ales in USA si UK, stii ce explicatie au dat ? Asta:

    “ne-am luat dupa agentiile de ratig, ele ne-au promis ca o sa creasca pretul la garajele din Ferentari de trei ori si noi le-am crezut; Standard & Poors, Moody , Barclay, Fitch etc, ei ne-au mintit”.

    USA si UK merg cu investigatia mai adanc si pina acum au bagat in ancheta penala cateva agentii de rating. Pentru ca au date ca agentiile au fost complici cu bancile sa prezinte date false.

    die adevaraten
    2012-07-13 09:32:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    Iar acum UK pregateste un referendum pentru iesirea din UE.

    Stii de ce ?

    Pentru ca moneda euro este falsa. Nu are acoperirea pe care o pretinde nici in aur, nici in productie si consum, nici in exporturi extracomunitare.

    Si pentru ca politica Merkel distruge economiile europene.
    Si pentru ca europa nu are o armata capabila sa aduca bogatii din exterior asa cum faca USA. Petrolul din Libia merge strict la Italia si Franta si in plus politica UE dictata de USA este sa nu mai ia petrol din Iran/Siria.
    USA castiga de doua ori: slabirea Iran/Siria si slabirea economiilor UE.

    Merkel este agentul ruso-american care submineaza si UE si popoarele europene.
    La fel au fost Berlusconi si Sarko si inca mai este Basescu.

    die adevaraten
    2012-07-13 09:43:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    @die adevaraten: Ce-i mult strica si devine plictisitor. La inceput v-am citit cu placere, dar repetarea obsesiva nu este de natura sa va faca afirmatiile interesante.
    Pacat de ceea ce scrieti, multe lucruri sunt adevarate, dar felul in care o faceti va da aerul unui postac plictisitor care isi face doar datoria fara sa creada un cuvant din ce scrie.
    Reveniti intr-o maniera mai inteligenta decat salata dinainte, care repet, contine multe adevaruri, dar ati facut-o gretoasa prin cantitatea de sos pe care ati turnat-o. Pacat.

    Ilinca
    2012-07-13 09:49:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    @die adevaraten: hai, spune ceva si de faptul ca grecii au avut 14 salarii cand isi permiteau doar vreo 12, nu spui? dar de spania si somajul lor, cand strainii le fac muncile neplacute dar ei se plang ca nu au de lucru?
    germania este o realitate care trebuie privita, nu evitata. lucrurile merg bine acolo pentru ca si muncesc mai mult, mai bine, fura mai putin. ascundeti-va toti dupa deget si asa o sa inceapa si al treilea razboi mondial, cand unii nu se inteleg cu altii si toti vor sa aiba mai mult decat produc. in loc ca toata lumea sa-si bage mintile in cap si sa-si dea seama in ce c.c.t. ne aflam cu totii, fiecare incearca sa-si vada doar interesul meschin, doar problemele sale. periculos, foarte periculos. ce dracului va va trezi vreodata la realitate? un nou razboi ca cele doua de dinainte?… caci spre asta o sa se duca totul… sau ii luati pe bancheri de gat, le distrugeti sandramaua si creati cu totii o noua paradigma.

    klasdhal
    2012-07-13 10:16:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    “grecii au avut 14 salarii cand isi permiteau doar vreo 12,”

    Nu stii cate salarii isi permiteau grecii deoarece datele oficiale au fost declarate false si deoarece nu a facut nimeni un audit financiar.
    Se opune Mekel unui audit.

    Sigur ca Germania este o realitate care trebuie privita.

    Intrebarea (la care Franta a raspuns deja): o privesti, dar dinspre care capat al tevii de pusca ?

    die adevaraten
    2012-07-13 10:26:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    @klasdhal: am auzit ca grecilor li s-au dat 14 salarii ca sa poata cumpara obligatoriu produse si servicii germane supra-evaluate.

    Germania i-a imprumutat cu bani si i-a obligat sa cumpere tzuica pe caiet la supra-pretz. Ghici de la cine.
    Ma rog, n-o fi chiar tzuica dar tancuri germane precis.
    Cea mai mare armata de blindate (germane) intr-o tzara formata din…. insule.
    Bine ca nu a vandut Bese flota la greci, macar aveau aia cu ce sa treaca tancurile de la dormitor la popota: cu bacul :D

    die adevaraten
    2012-07-13 10:30:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    @die adevaraten: dar de datorie publica ce zbui du? nu statul s-a imprumutat la banci de peste 20 de miliarde de euro, ci populatia romaniei (ca si cea a greciei, de exemplu, care s-a lacomit la 14 salarii, platite din ce? din bani luati de la banci cu camata, iar bancile vin acum sa-si ceara camata), care a vrut mai mult si mai repede decat ar fi putut-o face prin propriile forte si atunci s-a facut frate cu dracul, de-a ajuns sa-si vanda sufletul. chiar populatia, din toate tarile in criza, a ales sa se faca datoare la banci, pentru a avea mai mult si mai repede, nu pentru a isi putea plati eventuale datorii, caci datornicii nu reprezinta siguranta pentru banci, le strica structura de tip piramidal, prin care creaza datornici care sa stranga banii in pusculita lor.

    klasdhal
    2012-07-13 10:33:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    “o sa inceapa si al treilea razboi mondial, cand unii nu se inteleg cu altii si toti vor sa aiba mai mult decat produc.”

    Si zici ca o sa inceapa al treilea razboi mondial din cauza ca a omorat Basescu productia, industria, agriculrura, sanatatea, educatia, ca a gonit din tzara numcitorii si specialistii de am ramas aproape numai cu jagardele si politruci si speculanti ?
    Deci eu cum trebuie sa votez pe 29 ?

    die adevaraten
    2012-07-13 10:35:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    Die adevaraten: alt nick, acelasi kkt care minte cu nonsalanta lui Ponta. Atatea tone de dezinformari combinate cu un gram de adevar. Iti urez sa crapi innecat cu ele!

  • 32

    ” dar de datorie publica ce zbui du? nu statul s-a imprumutat la banci de peste 20 de miliarde de euro, ci populatia romaniei ”

    Eu nu. Tu ? Banuiesc ca nici tu. Doar cativa speculanti.
    Care-i problema. Sa-i execute silit banca privata care i-a imprumutat nechibzuit sau sa dea banca faliment. Oricum nu e banca noastra, e straina.

    die adevaraten
    2012-07-13 10:40:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    @die adevaraten: si chestia cu bancile… o spui de parca numai germania ar avea banci iar restul europei, inclusiv grecia,ar fi o adunatura de milogi care se milogesc de merkel…. da-ne si nou imprumuuut, hai, da-ne si noua!!! cand de fapt, bancile, ca-s germane sau franceze, belgiene sau suedeze, grecesti, romanesti nu fac acelasi lucru – dau bani cu camata. nu te ascunde dupa degetul germaniei, cand spui de prabusirea economiei europene, spune de banci, si de lacomia celor care vor mai mult si mai repede cu orice pret, a populatiei care se imprumuta pentru luxul din filme, uitand ca in realitate luxul ala costa de rupe, iar banii vor fi ceruti inapoi, ca deh… cand te faci frate cu dracul… mai si platesti pentru asta.

    oricum, omorati-l pe dracul, ca sa nu mai existe ispita.

    klasdhal
    2012-07-13 10:42:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    @die adevaraten: nu-s doar cativa, sunt sute de mii care, imediat ce li se cere sa inapoieze (cu camata, intradevar) ce li s-a imprumutat, le sare tandara si se cearta, culmea, cu statul, de parca statul i-a pus sa se imprumute doar pentru a avea MAI MULT.

    klasdhal
    2012-07-13 10:44:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    Si fii serios. Nu exista datorie publica “a populatiei”. Populatia nu e scutita de ratele la banca , cine nu plateste il executa banca, i-a pus proprire pe salariu, i-a scos casa la mezat etc.
    Cele 20 miliarde au acoperit gaura speculei imobiliare facuta cu complicitatea bancilor.
    N-a cumparat nimeni plasme si gresie de 20 miliarde euro, fii serios.

    die adevaraten
    2012-07-13 10:45:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 36

    @die adevaraten: tu sa votezi pe 29? mai bine stai acasa, ca tot ceea ce spui este ca sa lovesti in basescu, nu ca sa exprimi cu adevarat “die adevaraten”… die munchhausen, caci asta esti.

    klasdhal
    2012-07-13 10:47:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    @die adevaraten: nimeni de unul singur, dar sute de mii, milioane – impreuna, aia au cumparat de 20 de miliarde.

    klasdhal
    2012-07-13 10:48:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    “oricum, omorati-l pe dracul, ca sa nu mai existe ispita.”

    Nu-i nevoie.Nu se poate. E nevoie ca “dracul” sa fie al nostru, sa vindem noi alcool, tigari si credite neperformante si alte “toxice”, sa luam noi dobanda. Sa propagam ispita noastra si sa profitam noi din alimentarea ei.

    die adevaraten
    2012-07-13 10:54:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    “sute de mii, milioane – impreuna, aia au cumparat de 20 de miliarde.”

    Ai patru milioane de salariati, doar 4 milioane de indivizi eligibili pentru un credit la banca.

    Spui ca bancile straine i-au imprumutat pe FIECARE, pe toti 4 milioane cu cate 5000 de euro fara garantii ?!

    Pe baza …. salariului minim pe economie de 200 euro pe care il au 70% din salariati ?

    Adica bancile au crezut ca salariatul roman traieste cu 200 euro pe luna si mai pune deoparte vreo 5000 de euro ca sa-si puna gresie in baie ?

    die adevaraten
    2012-07-13 11:00:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 40

    Fiecare familie din Romania are de platit 5000 de euro plus dobanda. Asta este contributia Romaniei la falimentul bancilor straine si la mituirea lui Basescu si Isarescu plus imbogatirea complicilor lor.

    5000 de euro pe care nu i-au vazut niciodata. 5000 de euro in plus fatza de vreo datorie pe care o are vreunul la banca, pe aia o plateste obligat, i se retine din salariu.

    Deci pentru aceeasi munca si taxe vei primi cu 5000 de euro mai putina sanatate, educatie , autostrazi etc.
    Austeritate bugetara.

    die adevaraten
    2012-07-13 11:06:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    die adevaraten Rogozanu: minti cu tupeu ca ponta

    FMI e o banca.
    nicio banca nu putea sa vrea sa te-ndatorezi in 2010, dar sa nu vrea sa te-ndatorezi in 2007

    In 2007 cand PSD si PNL au hotarat de capul lor cresterea pensiilor, FMI si Banca Mondiala s-au opus, si argumentul lor a fost tocmai asta: sa nu fii nevoit ca dupa asta sa ceri bani tot de la ei

    Revista presei, 29 Iunie 2007: Cresterea pensiilor afecteaza economia

    Majorarea punctului de pensie reprezinta un pericol pentru stabilitatea macroeconomica, intrucat inseamna un efort bugetar de circa 2 miliarde de euro, bani care vor fi taiati de la investitii si se vor regasi direct in consum, a declarat secretarul de stat in MEF, Sebastian Vladescu. Ingrijorarile fostului ministru de Finante coincid cu cele ale agentiilor de rating si ale expertilor FMI.

    “Intentia autoritatilor de a majora pensiile de stat accentueaza riscurile de supraincalzire economica si de depreciere rapida a leului, si ar putea avea un impact negativ asupra ratingurilor”, potrivit agentiei Fitch Ratings. Si Fondul Monetar International (FMI) a criticat Romania pentru majorarea pensiilor de stat.

    “Cu toate ca intelegem ca pensiile sunt mici, deciziile cu caracter fiscal trebuie sa reflecte limitarea bugetului si nu trebuie luate independent de evolutia mediului macroeconomic”, a declarat, intr-un document scris, reprezentantul pentru Romania si Bulgaria al FMI, Juan Jose Fernandez-Ansola.

    9am.ro/stiri-re../

    Ce banca in lumea asta te avertizeaza sa nu faci ceva in urma caruia sa trebuiasca sa ceri imprumut tot de la ea ?

    Rogozanu under cover sub Ponta
    2012-07-13 11:09:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 42

    @die adevaraten, 30:

    “Si zici ca o sa inceapa al treilea razboi mondial din cauza ca a omorat Basescu productia, industria, agriculrura, sanatatea, educatia, ca a gonit din tzara numcitorii si specialistii de am ramas aproape numai cu jagardele si politruci si speculanti ?”

    inteleg ca pe tine te roade ce a facut basescu, si tot ce se itnampla e din cauza lui, nu a crizei, cel putin europene, ba chiar mondiala? pai zi asa!
    nu basescu ii-a gonit din tara pe specialisti si pe muncitori, ci sistemul mafiot care ii tine jos, aici iar in afara le permite afirmarea… plus salariile mici, care sunt proportionale cu ale unui stat sarac tare. agricultura a omorat-o ala care au furat prima si ultima piesa de la infrastructura pentru irigatie, au taiat livezile, au ucis porcii si vitele in ferme, lasandu-isa moara de foame, si… daca bine iti amintesti, astea toate s-au intamplat acum vreo 15-20 de ani, deci… pe vremea cui? industria a fost lasata la fier vechi, sau chiar era fier vechi… tii minte cand ai nostri ca brazii cu mucii pe piept strigau ca “noi muncim, noi nu gandim” sau “nu ne vindem tara” sau ” nu vrem bani, nu vrem valuta, vrem pe roman sa ne muta” (cu m de la marmacie)? ei bine, in timpul acesta altii voiau si bani, si valuta, si sa vanda tara si se gandeau cum s-o faca… dar, din nou spun, era cu muuuult inainte de-a fi basescu in postura de presedinte.
    in sanatate este mafia firmelor de medicamente si a celor de la casa de asigurari de sanatate. acolo e mafia, cel putin era, pana de curand, cand s-a dat liber si la generice, care-s mai ieftine, s-a mai cernut din gramada de spitale care nici activitatea unor policlinici nu o aveau.
    in educatie se copia in draci la examenele de treapta, de bac. la licenta se faceau copy-paste fara rusine, dar daca au fost date in vileag toate tumorile astea, ei sunt cei rai, nu cei care au introdus regula copy-paste si au intarit-o in cadrul sistemului de invatamant… abramburica, marga…
    in concluzie, criza din europa e din cauza lui basescu, in tara e criza si canicula tot din cauza lui, nu?

    klasdhal
    2012-07-13 11:10:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    Bine, bine, dar acum 2 luni, la investirea noului guvern, citeam mai multe articole la voi, in marea lor majoritate scrise de dl Gotiu, despre prietenia dintre Andrei Marga si Angela Merkel si cum tocmai aceasta prietenie il recomanda pe dl profesor de la Cluj in pozitia de ministru. Cum a fost facut domana Merkel doctor honoris causa la UBB, cum stie dl Marga germana pe cand dl Basescu nu stie nici o limba. Ce s-a intamplat de atunci, unde e prietenia asta?

  • 44

    @die adevaraten, 39: sofisme.

    4 milioane de angajati, din care 70% cu 200 e/luna, dar restul, cu cat? de la 200 e la 200000 e/luna, acolo sunt imprumuturile mari, imprumuturi care nu prea pot fi cerute, pentru ca astia care au salariile nesimtite sunt la randul lor niste nesimtiti din sistem, pe care sistemul ii protejeaza. hai ca asa e, totul este doar sa recunosti.

    @38 :

    ba e foarte mare nevoie, altfel se schimba doar rolurile intre actori… deznodamantul fiind acelasi, cand de fapt trebuie scos un rol din scena, ca sa iasa cu happy-end.

    klasdhal
    2012-07-13 11:18:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    agricultura au omorat-o aia*

    klasdhal
    2012-07-13 11:23:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    a fugit adevaratu. s-a dus sa se piteasca sub fustitza lui
    Soros la Guvern

    Soros la Guvern
    2012-07-13 11:53:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    ” 200 e/luna, dar restul, cu cat? de la 200 e la 200000 e/luna, acolo sunt imprumuturile mari,”

    Si cine le-a facut salariile alea, eu sau Basescu ?In vreme ce la bugetarii “de rand” le taia un sfert.
    Lui Tata Anastase cine i-a dat 300 de milioane pe luna sa “consilieze” , tu ?

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 12:21:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    Daca nu ma lasi sa-l demit cand vad ca a luat-o razna si ne baga in rahat, de ce mai ma faci pe mine raspunzator sa platesc ce face Basescu ? Cand Basescu facea ce spui tu, coana Merkel nu mai sarea de kur in sus. Cand scapa de demitere fara cvorumul ala de 50+1 , nu mai era incalcarea comisiei de la Venetia ?

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 12:24:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    “a fugit adevaratu. s-a dus sa se piteasca sub fustitza lui
    Soros la Guvern”

    Mai am si alta treaba decat sa ma amuz pe net , ce naiba, get a life of your own :)

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 12:26:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    ” niste nesimtiti din sistem, pe care sistemul ii protejeaza. hai ca asa e, totul este doar sa recunosti.”

    Recunosc :) Cum il cheama pe sistem de 8 ani ?
    A avut tot, si ministru la justitie, si procurori numiti de el (inainte ii punea CSM, nu un politician) si servicii.
    Ce i-a lipsit ?

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 12:29:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    Hai nu zau!?
    Presupusa intelegere USA – USL este o manipulare ordinara via Moscova.

    Ponta a fost primit ostentativ de catre Van Rompuy cu Tratatul de la Lisabona pe masa.

    Ponta a fost primit ca un uzurpator.

    conco.ro/intele../

  • 52

    Si cine le-a facut salariile alea, eu sau Basescu ?In vreme ce la bugetarii “de rand” le taia un sfert.

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 12:21:38

    ce faci adevaratule? cine te-a speriat asa de-ai fugit: Soros sau FMI ?

    pomeniile care-au rupt Romania se datoreaza PSD si lui tariceanu
    uita-te pe site-ul guvernului sa vezi ce s-antamplat in 2008:

    Tema: Şedinţa de Guvern din 18.09.2008
    Indexarea unor indemnizaţii

    gov.ro/indexare../

    adevaratul Soros al lui rogozanu
    2012-07-13 12:34:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 53

    Tema: Şedinţa de Guvern din 18.09.2008
    Creşteri salariale pentru poliţişti

    gov.ro/cresteri../

    Guvernul Soros
    2012-07-13 12:36:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    “nicio banca nu putea sa vrea sa te-ndatorezi in 2010, dar sa nu vrea sa te-ndatorezi in 2007″

    Ba da: nu mai dau credit la pulime, ca nu-mi convine sa ma judec cu milioane de fraieri si sa castige tot ei.
    Le-am dat, cu dobanzi de 20% cand in germanika era maximum 4$ . Stiam ca n-o sa poata plati, ce naiba, nici macar un neamt nu poate plati 20% dobanda.
    De-aia l-am mituit pe Isarescu si Basescu: bagati datoria aia la buget, la datoria publica.
    N-aveti bani ? Pai taiati de la gura saracilor si de la serviciile publice iar restul va imprumutam noi, de data asta pe voi ca stat, ca sa platiti dobanda aia de 20% :)
    O reesalonam: in loc de 20% cinci ani, 10% cincizeci de ani.

    Ai mai vazut tu vreo banca sa mai dea credite la privati ?
    Deci uite ca in 2012 nu mai vrea. Ca da la stat , sa platim noi o datorie pe care nu o avem :)

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 12:38:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 55

    Cine era seful statului si al CSAT in 2008 ?
    Dar guvernator al BNR cine era ?
    Sau tu ai impresia ca un guvern face asemenea acorduri si tratate de capul lui, fara voia presdintelui, a sefului CSAT si a guv BNR.

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 12:40:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 56

    Pentru orice face un guvern raspunde presedintele. Pentru ca presedintele numeste prim ministrul si ii aproba sau ii respinge un ministru sau altul. Tot presedintele promulga sau nu o lege.
    Traim in lumea reala, stim ca seful serviciilor poate manipula cu dosare tot parlamentul mai ales daca e format din “reevaluati”. Mai ales daca pentru putere vinzi interesul national la UDMR ca sa voteze cu tine.

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 12:44:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 57

    Constiututia interzice organizatiile politice cu caracter etnic, ce cauta UDMR in parlament ?
    Nici macar nu este organizatie politica inregistrata ca atare la tribunal, ca partid, este un ONG cultural. Ar avea dreptul constitutional doar la locurile rezervate pentru minoritati.

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 12:47:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 58

    # 54

    adevaratule, de ce ti-e frica si nu raspunzi la ce te-am intrebat?

    pulime sau guverne, n-are importanta de la cine-si trag banii. tu guvern cresti salarii si pensii in 2007 contra FMI care-ti spune sa nu faci asta ca sa n-ajungi la mana lor

    FMI si CE sunt banci: se presupune ca vor sa te-ndatorezi chiar si daca nu vrei tu. ori FMI si CE s-au opus in 2007 ca guvernul sa se-ndatoreze. si-atunci unde e vina FMI pt. ce-ai ales tu in 2007 ?

    Guvernul Soros
    2012-07-13 12:48:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 59

    “Pentru orice face un guvern raspunde presedintele.”

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 12:44:36

    nu zau. presedintele e de vina pt. ca Ponta a dat Romania peste cap :)
    unde e faza cu “presedintele nu se-amesteca in ce fac Tariceanu si PSD ?”
    vezi ca se supara USL-ul pe tine

    Guvernul Ponta a lui Soros
    2012-07-13 12:52:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 60

    “ba e foarte mare nevoie, altfel se schimba doar rolurile intre actori… deznodamantul fiind acelasi, cand de fapt trebuie scos un rol din scena, ca sa iasa cu happy-end.”

    Asta e, ce sa-ti fac. N-a gasit nimeni altceva mai bun decat rotirea smekerilor la putere si mentinerea sistemului. Pina se dezintegreaza. Globalizarea nu rezolva nimic ci doar amana si mareste scala dezastrului.
    Acuma se incearca iar al treilea sau al patrulea reich, s-a mai vazut. Ce-i istoria europei altceva decat incercarile unora de a face un imperiu continental condus de ei.

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 12:53:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 61

    ♦ 10 Octombrie 2007, HotNews, FMI: Dublarea pensiilor si majorarile salariale – masuri care nu au la baza politici bine elaborate

    ♦ 21 Iunie 2007, 9am.ro: Banca Mondiala avertizeaza asupra costurilor crescande cauzate de imbatranirea populatiei

    ♦ 14 iulie 2009, Cotidianul : Sistemul de pensii stă în gaură până în 2060
    Un calcul făcut de Ministerul Muncii cu BANCA MONDIALĂ şi COMISIA EUROPEANĂ susţine ideea unui posibil colaps al bugetului pensiilor în următoarele decenii.

    ♦ 11 Iulie 2007 MEDIAFAX, Tariceanu: Avertizarile Bancii Mondiale privind pensiile erau valabile in anii ‘90

    ♦ 26 Iunie 2007, Raport SAR: Pensiile – un Caritas asaltat de politicieni
    Romania Libera

    ♦ 18 Septembrie 2007, Interviu cu Jose Pinera, expertul nr. 1 mondial in privatizarea sistemului de pensii
    Sistemul de pensii de stat, spre colaps
    Romania Libera

    ♦ 29 Iunie 2007, Hotnews.ro, Fitch: Majorarea pensiilor risca sa deprecieze ratingurile Romaniei
    Intentia autoritatilor romane de a majora cu aproape 100% pensiile de stat, in urmatorii doi ani, accentueaza riscurile de supraincalzire economica si de depreciere rapida a leului, a aratat agentia Fitch Ratings

    ♦ 10 nov 2008, Guv. PSD-PNL la intrarea in Criza:
    Fitch a coborât ratingul României cu două trepte
    Agenţia de evaluare Fitch a coborât ratingul României pentru credite pe termen lung în valută cu două trepte
    România iese astfel din categoria statelor cu calificativ “investment grade”.

    Guvernul Ponta a lui Soros
    2012-07-13 12:53:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 62

    “nu zau. presedintele e de vina pt. ca Ponta a dat Romania peste cap ”

    Au dat-o amandoi, dar nu sunt deloc sigur ca nu e de fapt un smen intre ei , ca sa ramana tot FSN la putere dar sub alta sigle. Alba ca zapada.
    Nu ti s-a parut ciudat cum s-a retras PSD de la guvernare in 2010 , afacerea Nica ?
    Nu observi ca si sub USL masurile raman aceleasi ?
    Relaxarea austeritatii oricum fusese decisa si anuntata de fostul guv si de FMI , remember ?
    Deoarece s-au temut ca se atinsese limita de suportabilitate.

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 12:56:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 63

    “tu guvern cresti salarii si pensii in 2007 contra FMI care-ti spune sa nu faci asta ca sa n-ajungi la mana lor”

    E invers, Tariceanu i-a zis public lui Basescu ca nu se poate si totusi Basescu a promulgat legea. Legea de marire, ca asa se maresc salariile, prin lege, ca e bugetul aprobat in parlament.

    Azi Basescu spune ca nu ne atinge criza, ca economia duduie, ca dubleaza el salariile, A zis cu gura lui si prin trompeta boc.

    A doua zi invers. De parca nu stia ca presedinte dinainte, a aflat a doua zi de la boc datele economice, el nu le stia :D

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 13:00:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 64

    @sa ramanem la fapte: referendumul pentru demitere din 2007 n-a avut cvorum, dar cei care l-au initiat n-aveau cum sa stranga nici macar cvorumul, asa ca ce-si faceau iluzii ca vor avea vreo sansa sa-l demita… cand, oricum, a iesit castigator chiar si in conditiile schioape care au fost la acel referendum. a avut in majoritate voturi pentru sustinerea sa… din cei care au venit la vot cu gandul sa-l demita, cica. :) )) hahaha.

    @sa ramanem la fapte: stii ce cred eu? cred ca esti unul dintre nesimtiti din sistem care dau vina pe basescu. pentru salariile nesimtite crescute de tariceanu, nastase si de natins de boc, caci… sunteti nesimtitii din sistem de care nici macar statul nu se poate atinge, nici sa-i demita, nici sa le diminueze salariile, caci au contracte beton, facute spre sfidarea celorlalti insi din tara asta. sa ne amintim ca la incercarea de schimbare a directorilor cu salarii nesimtite a fost un intreg razboi, iar cei care s-ar fi vrut sa fie schimbati, cum face acum usl-ul cu sefii pdl, au ramas bine mersi pe functii si cu salariile neatinse? ba chiar au functionat o perioada institutii cu doi directori?

    iar sistemul, iar minti cu nesimtire, nu ea fost 8 ani al lui basescu, nici macar de 4, ci a fost doar in perioada cand boc si ungureanu au colaborat cu acesta… adica doar vreo 3 ani jumate, in total, cu nenumarate bete bagate in rotile guvernului de opozitia jucausa, careia nu-i mai pasa atunci de subminarea economiei nationale, prin nenumarate motiuni de cenzura, de reclamari ale legilor la cc, de incercari de suspendare de presedinte, sau… de daramare a guvernului boc, ungureanu. astea au fost atacuri clare la stabilitatea tarii, astea au subminat economia nationala, lupilor moralisti ce sunteti.

    klasdhal
    2012-07-13 13:02:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 65

    lasa-ma cu prostiile, zi de FMI

    e o aberatie sa spui ca te mulge FMI cand tocmai FMI ti-a zis in 2007 sa nu te-ntizi ca bou la placinte daca n-ai bani si-o sa vii in genunchi sa ceri de la el

    Rogozanu de sub Ponta
    2012-07-13 13:03:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 66

    Uite ce nu-ti convine tie sa recunosti:

    pentru tot ce s-a petrecut bun sub conducerea lui de 8 ani, nu merita nimic: si-a facut serviciul, a primit salariu si alte avantaje ca imunitatea.

    Pentru tot ce a facut rau (nimeni nu-i perfect sau de neinlocuit) plateste pe persoana fizica.
    Deci nu e nici un merit ca ti-ai facut serviciul. Ai fost platit.
    Si ramai sa platesti acuma si tu ce-ai facut rau.
    Ce anume a facut rau ?
    Nu stiu, fiecare il judeca cum vrea, pe 29.

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 13:04:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 67

    @sa ramanem la fapte: tariceanu i-a spus public lui basescu ca nu se poate, da dar se referea la salariile celor din invatamant.

    klasdhal
    2012-07-13 13:07:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 68

    “e o aberatie sa spui ca te mulge FMI cand tocmai FMI ti-a zis in 2007 sa”

    Daca in 2007 FMI n-a putut sa ne oblige sa facem ce vrea el, acuma cum poate.

    Minti: stii bine ca FMI pentru prima data in istoria lui , caz unic in lume, a dat bani lui Basescu pentru consum. Ca sa ramana Basescu, sa nu piarda alegerile.

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 13:08:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 69

    “E invers, Tariceanu i-a zis public lui Basescu ca nu se poate si totusi Basescu a promulgat legea.”

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 13:00:56

    acum ai inceput sa minti pe fatza ca Ponta. aici barem toata lumea stie ca Basescu s-a opus la marirea pensiilor :) ca de la ast-am pornit, nu ? basescu cel rau care nu vrea sa dea pensii :)

    man, ce va da sa fumatzi, frate…

    stii si tu ca atunci cand cineva ajunge sa minta pe fazta s-a atins ultima limita, pt. ca de-aici nu mai are unde sa cada

    Rogozanu de sub Ponta
    2012-07-13 13:09:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 70

    # 68

    :) :) :)

    esti dus. hai ca nu mai stii nici tu ce-i cu tine

    Rogozanu de sub Ponta
    2012-07-13 13:13:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 71

    Scuza-ma , eu nu discut pe baza de citate sau plagiate din Hotzniuz, Mediafacs si alte cancanuri si otevisme.

    Eu de exemplu daca vreau sa stiu ce a zis Merkel despre timpul probabil pe Luna merg si cutesc la saitul ministerului de externe german.
    Pentru ca pot, n-am nevoie sa-mi traduca Cotoi sau sa-mi numere Anastase :)
    N-am nevoie sa-mi zica Boureanu ca ambasadorul nostru a fost convocat, ma uit pe saitul oficial si vad ca fusese programat de o luna.

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 13:13:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 72

    pa.

    Rogozanu de sub Ponta
    2012-07-13 13:14:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 73

    @sa ramanem la fapte: iar faci sofisme… pentru tot ce face un guvern raspunde presedintele, dar iti aduci aminte ca presedintele a incercat sa-l tempereze pe tariceanu si nu a putut si de schimbat nu a avut voie? cum sa raspunda basescu pentru faptele lui tariceanu, in atare conditii? mai gandeste-te un pic, nu prea mult, ca faci judecati mincinoase, munchhausen.

    klasdhal
    2012-07-13 13:14:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 74

    @sa ramanem la fapte, 66: alt sofism. spui ca pentru tot ce-a facut bun nu merita laudat, ca si-a facut treaba, iar pentru tot ce-a facut rau trebuie sa plateasca. cat de murdar gandesti. si atunci cum hotaraste populatia la vot daca sa-l mai voteze sau nu? normal ca prin punerea in balanta a binelui si raului facut, dar dupa mintea ta sucita binele nu exista iar numai raul trebuie vazut… ct de aiurea! cat de aiurea… gandesti.

    klasdhal
    2012-07-13 13:18:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 75

    “♦ 10 nov 2008, Guv. PSD-PNL la intrarea in Criza:
    Fitch a coborât ratingul României cu două trepte”

    Ha ha ha :D Astia nu sint aia care au dat cel mai barosan rating taman bancilor care a doua zi au dat faliment si au provocat criza ?!

    Astia cu ratingurile nu sint ei acuma anchetati penal in USA si UK ?

    Ratingurile sint folosite ca instrument de infractiune financiar-economica si ca instrument de coruptie politica, lobby.
    Exact cum aduci tu ca argument electoral ratingurile.

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 13:21:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 76

    @sa ramanem la fapte: a dat bani pentru plati de pensii si salarii, parca… si pentru sprijinirea bnr, caci trebuie platite si pensiile alea din ceva, cand statul nu mai produce nimic, dar trebuie sa ofere salarii si pensii.

    klasdhal
    2012-07-13 13:21:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 77

    “spui ca pentru tot ce-a facut bun nu merita laudat, ca si-a facut treaba, iar pentru tot ce-a facut rau trebuie sa plateasca. cat de murdar gandesti.”

    Pai eu te-am luat cu ziua la prasila si tu mi-ai taiat jumate din porumb.
    Pentru prasila te-am platit inainte, ti-am dat mancare, apa, tigari, beutura si bani.
    Acuma randul tau sa platesti ce-ai stricat.
    Poate ai calcat pe sapa intentionat si ai rupt-o.
    Poate te prind cu legume furate in straitza.

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 13:25:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 78

    @sa ramanem la fapte, 56, din nou: seful serviciilor a fost lasat in continuare cel de la psd, asa ca daca vrei poti spune ca tot psd manevreaza dosarele pe acolo.

    klasdhal
    2012-07-13 13:28:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 79

    “cand statul nu mai produce nimic, dar trebuie sa ofere salarii si pensii.”

    Daca statul nu mai produce nimic (ma si mir, pina ieri producea)

    din ce scot bancile si mall-urile profit mai mare de 4-5 ori decat in tzarile lor de bastina ?!

    Ia explica: de pe o tarla care “nu produce nimic”, cum se face ca paznicii si vecinii pleaca zilnic acasa cu traista plina in vreme ce proprietarii care muncesc “traiesc pe datorie” ?!

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 13:29:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 80

    “seful serviciilor a fost lasat in continuare cel de la psd”

    A fost lasat….vrei sa zici ca cam asa cum se lasa seara, sau poate cum se lasa ceatza, sau cum anume “a fost lasat” ?

    Nu e numit si inlocuit de presedinte ?

    Si ce-i prostia cu “e de la partidul cutare”, sefii serviciilor nu fac politica.

    Sau insinuezi ca sub comanda lui Basescu faceau ?!

    Ca MRU cand isi facea guvern prin parlament…. :)

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 13:33:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 81

    @sa ramanem la fapte, 77: iar te-ascunzi in cires, noroc ca stiu ca esti elefant.
    pentru munca ai platit inainte la ce? pentru faptele lui basescu l-ai votat inainte de a-si incepe primul mandat, ca a lucrat bine, sa spunem. pentru faptele lui ca presedinte, puse in balanta, adica – a scapat tara de prabusire in datorii, ca grecia, a scos surplusul din sistem, a aratat tarele societatii, etc – care-s fapte bune, si micsorarea salariilor si a pensiilor pe o perioada finita… care-s faptele rele, pentru toate faptele lui ca presedinte va fi judecat la final… aia-i plata. tu spui ca l-ai platit inainte si pentru aceste fapte, ceea ce inseamna ca minti iar. il platesti la sfarsit de mandat… caci numai munchhausenii platesc inainte.

    klasdhal
    2012-07-13 13:35:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 82

    ” si atunci cum hotaraste populatia la vot daca sa-l mai voteze sau nu? normal ca prin punerea in balanta a binelui si raului facut, dar dupa mintea ta sucita binele nu exista iar numai raul trebuie vazut… ct de aiurea! cat de aiurea… gandesti.”

    Ei na, parca oblig eu pe cineva ce sa puna in balantza.

    In primul rand ca in opinia mea ce-a facut bine era datoria lui si a primit rasplata.

    In al doile rand nu uita neste cestii:
    -binele se uita , raul niciodata
    - poti sa-i dai un an, daca nu i-ai dat si azi tot degeaba i-ai dat un an.

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 13:39:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 83

    @sa ramanem la fapte, 79: bancile si mall-urile scot profit din ceea ce statul este OBLIGAT sa asigure, adica plata salariilor si pensiilor unui sistem care nu produce, pensii si salarii care se duc in final tot in consum sau in plati. pe langa bugetari exista si o gramada de plecati de la stat, care lucreaza la negru, nu? la maur :) ), si caruia nu-i interzice nici-un comerciant, fie el mall, sau buticar, sa isi cheltuiasca banii in folosul lui, al comerciantului.

    klasdhal
    2012-07-13 13:39:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 84

    @sa ramanem la fapte: depinde de cel cu care vorbesti. unii uita, altii tin si minte.

    klasdhal
    2012-07-13 13:40:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 85

    “a scapat tara de prabusire in datorii”

    Daca nu-ti dadeam eu trei suturi, venea altul si te omora :D

    Daca nu-ti furam eu portofelul, precis iti dadea cineva foc la acareturi :D

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 13:42:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 86

    si ca o concluzie… germania are dreptate, caci acolo se mai lucreaza inca, prin europa. ei sunt modelul de urmat, chiar daca majoritatea ar putea spune ca ea este. exemplul este in fapte. trebuie sa plec asa ca am tras concluzia. dca germania o duce bine si daca germania indeamna la prudenta, la austeritate, atunci trebuie sa devenim germani in gandire, poate asa ne scoatem din c.c.t.

    klasdhal
    2012-07-13 13:44:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 87

    “depinde de cel cu care vorbesti. unii uita, altii tin si minte.”

    Adevarat. Populimea educata si informata de Basescu 8 ani o sa-l judece pe 29 :)

    In special cei care au bani de internet si timp si capacitate si chef sa analizeze comentariile noastre :)

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 13:46:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 88

    @sa ramanem la fapte: si daca nu? esti vreun profet ca sa vorbesti despre “daca”? nici pe departe. folosesti “daca” doar ca sa eviti o realitate, care “este”.

    klasdhal
    2012-07-13 13:46:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 89

    @sa ramanem la fapte, 87: poate da, poate nu. cine stie cine si cum o sa-l judece? iar esti profet?

    klasdhal
    2012-07-13 13:47:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 90

    “si ca o concluzie… germania are dreptate,”

    Si tu ce crezi ca o sa voteze fiecare: dreptatea (discutabila a ) germaniei, sau calitatea vietii lui ?

    Tu cu cine tii: cu dreptatea germaniei sau cu nivelul tau de trai ?

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 13:49:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 91

    “acolo se mai lucreaza inca, prin europa.”

    Lucra degeaba, de-a surda, daca nu are cine sa le cumpere la suprapret inutilitatile.

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 13:52:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 92

    “cine stie cine si cum o sa-l judece?”

    El stie. A zis ieri cu gura lui: “Stiu ca nu ma intorc la Cotroceni”.

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 13:56:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 93

    “ei sunt modelul de urmat”

    Imposibil. Ca sa fie unii smekeri tre sa fie altii fraieri. Nu putem sa fim toti smekeri, nu ne lasa….. smekerii. Merkelii. Basestii.

    Ca sa facem toti ca Germania si sa o ducem la fel de bine, tre sa aducem din exterior.

    De unde ? Ca in exterior jefuiesc altii: USA, China, Rusia…..

    Asa ca daca vrem UE tre sa o ducem toti “la fel” de prost. Nu la noi austeritate iar in Germania lux pe spatele nostru.

    Asa zice Hollande, nu eu.

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 14:01:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 94

    Ai inteles ? Daca e austeritate si solidaritate sa fie pentru toti, nu lux pentru Udrea, Videanu, Germania…..

    Sa facem un audit si socoteli, sa vedem de ce merita Udrea Videanu tata lu Anastase si Germania venituri de zeci sute si milioane de ori mai mari, din cosul comun.
    Cu ce contribuie ei.

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 14:05:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 95

    ” seful serviciilor a fost lasat in continuare cel de la psd, asa ca daca vrei poti spune ca tot psd manevreaza dosarele pe acolo.”

    Ca reevaluatul Oprea care dadea grade la secret la…. spune tu cui :D

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 14:11:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 96

    Media ‘germane’ …
    Nu cumva este fara plural? Greu cu gramatica, bat-o vina …

  • 97

    Nemtii muncesc si nu vor sa dea bani altor state…

  • 98

    @Je: pai nu-i da ci ii imprumuta, si nu-i ofera ci te obliga sa-i iei :D

    Zice asa: “trebuie sa cumperi 300 de tancuri germane; pai stiti, zice grecul, n-am bani de asa ceva si parca nici nu-mi trebuie…. ca noi avem insule… si Germania zice: ba da, cumperi ca te ia mama naibii, te imprumut eu cu bani daca n-ai :D Bre plaikaris -zice politicianul grec- nu intelegi ca nu vreau ? Si neamtul de colo: ori esti pro** ori esti bo*. Iti dau 10% comision sau te asasinez, ce alegi ?”

    sa ramanem la fapte
    2012-07-13 15:54:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 99

    @sa ramanem la fapte: mai, te lasa omul nitel singur si incepi sa minti de ingheata economia planetei. daca nu ai pe cine sa minti tu esti in stare sa te minti si singur. asa da performanta, halal.

    klasdhal
    2012-07-13 19:20:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 100

    @ die adevaraten – 15 postari
    dupa un timp s-a plictisit de-adevaratelea.
    @ sa ramanem la fapte – 28 de postari.
    acelasi palmas uslinos.
    Scapati de la Balaceanca.

    notarul de serviciu
    2012-07-13 22:54:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 101

    Mai oameni buni …tonul la zornaitul banilor se da in Europa de aici din Germania.Sunteti(ca eu nu mai vreau)Romani si credeti ca aveti un loc special sub soare dar fara bani soarele numa va pirleste. V-a mai pirlit o data cind luminalui venea de la rasarit. Merkel nu e Stalin. Nu ati ajuns in europa ca meritati. si daca tot ati ajuns fiti europeni. casa voastra Europa. nu va faceti necesitatilein sufragerie si nu scuipati seminte pe jos.

    dandaniel
    2012-07-17 23:10:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala urmareste-i pagina de Twitter

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alegeri alex mazilu antonescu aur basescu blaga blog Blogviu interviu Boc Bruxelles Bucuresti candidatura cercetare cluj CNA comisia europeana concert criza CTP curtea constituțională Dan Diaconescu demisie Diaconescu Dinu Patriciu DNA economie educatie Elena Basescu experiment Facebook Gigi Becali humanitas intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu macovei Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie Parlamentul European pd-l Plesu Polirom ponta presedinte primar protest riscograma romani rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sondaj sorin oprescu steaua SUA suspendare Tariceanu tiff traian băsescu TRU UBB UE uichendist.ro unesco USL Vanghelie Vasile Blaga victor ponta voiculescu

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!