![]() | Au venit minerii, au plecat minerii. Protestatarii noştri sunt mai proşti decât ai lor?vezi toate articolele de Laura Cernahoschi19 May 2010 la 15:18 51 comentarii 1781 vizualizari. |
Iată că nu a ieşit cu mineriadă, aşa cum prooroceau vestitorii apocalipsei. Ba, în loc de 60.000 de protestatatari, cât ziceau sindicatele că vor aduna, au fost doar 30.000. E adevărat că e un sentiment destul de copleşitor, când vezi autocarele cu numere de Bacău, Buzău, Neamţ, Constanţa, Brăila, etc. aducând demonstranţi, dar nu a fost haosul de care se temeau guvernanţii.
La fel de adevărat este şi ce scriu Ciprian Şulea şi Costi Rogozanu: demonstranţii ştiu doar că o duc prost şi că o vor duce şi mai prost. Strigă de foame. Nu strigă pentru principii, nu au un fir conducător al discursului, nu au un mesaj coerent şi consistent, decât “ne-aţi furat, nouă ne e foame”. Aşa e.
Dar pe de altă parte, principiile nu se impun cu masele în stradă. Demonstraţia nu este simpozion şi nu poţi să te aştepţi ca 30.000 de oameni să facă filosofie politică în Piaţă. Nici protestatarii de la Atena, leagănul democraţiei, nu-i aşa?, nu strigau altceva, în urmă cu două săptămâni: “Hoţilor!” – era strigătul de luptă care se auzea în jurul parlamentului grec. Nici în ţările baltice, anul trecut, nu se striga ceva diferit faţă de ce am auzit astăzi în Piaţa Victoriei. Nici cei 120.000 de sindicalişti ieşiţi pe străzile Dublinului anul trecut, tot în urma unor măsuri de austeritate, nu aveau revendicări mult diferite de cele ale sindicaliştilor români. Să nu ne complacem, deci, în sentimentul acela profund românesc, că “numai la noi se întâmplă aşa, numai noi nu suntem în stare”. Faptul că mitingul a fost paşnic, că nu s-a dat foc la bănci cu tot cu funcţionari înăuntru, ca la Atena (şi nici la guvern, ca în vremuri de tristă amintire pe la noi) nu este nici el un semn rau. Mineriade am avut destule. Acum a fost o mică defulare socială, între orele 11 şi 13:30, conform legii şi avizului de la primărie.
Mai grav va fi însă la greva generală, pentru că tot pe noi, cetăţenii, studenţii, elevii, contribuabilii, pacienţii, o să ne doară mai tare, decât pe guvern.


Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 19 May la 15:22 |
La Cluj se dă bătălia simbolică cu ultima redută a regimului Băsescu. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 19 May la 14:05 |
Am citit cu mare întîrziere Spovedanie la Tanacu şi Cartea [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 13:53 |
Motanul de partid a apucat de l-a încoţopenit pe marchizul de Carabas, într-un sector al [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 19 May la 08:49 |
Cazul Laurei Codruta Kovezi e special. Nu ea, ci reactiile la acuzatiile de plagiat aduse de GIP la [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 04:47 |
Dacă, în vremea regimului democratic al lui Iliescu, un fost consilier al președintelui [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 19 May la 00:54 |
Chiar nu mai e nimic bun de copiat în ţara asta?
Poţi să-l înţelegi până la un punct pe [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 18 May la 17:49 |
Unul din motivele pentru care Băsescu ar trebui suspendat este faptul că ignoră moratoriul impus [ citeste mai departe ]
| 1Definitely imagine that which you stated. Your favorite justification seemed to be on the internet the easiest factor to be mindful of. I say to you, I definitely get annoyed whilst people consider concerns... | ||
| 2Stimate domn, nu stiu cat de democratic este sistemul votat ieri in parlament,nici nu stiu daca asa cum se clameaza ca ne putem compara cu Anglia in privinta democratiei si care are acelasi sistem electoral.Eu... | ||
| 3Bate-mă, omoară-mă, că tot n-am să înţeleg ce caută postmodernitatea aici. Mai bate-mă o dată, mai omoară-mă o dată, că tot n-am să înţeleg cum se împacă postmodernitatea cu existenţa a numai 3 meşteri. În... | ||
| 4lacramatia asta cu reprezentarea a fost repetata de atatea ori ca a ajuns sinonima cu prostia - da, uninominalul nu este proportional. mai aveti putin si va plangeti ca scoateti mana pe geam si nu se vede... | ||
| 5sa dai maimutelor libertate nu-i chiar ideea cea mai buna. nu mai vin inca o data comunistii, aia adevarati cu vana in ei nu reformatii astia de azi, si sa mai faca o deratizare ca-n anii 50. in plus,... | ||
| Mihai Goţiu 10935 citiri |
| Cristian Teodorescu 9294 citiri |
| Costi Rogozanu 9140 citiri |
| Constantin Creţan 4282 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4226 citiri |
| Dan Duca 4109 citiri |
| Alin Fumurescu 3635 citiri |
| Ciprian Şiulea 3085 citiri |
| Dorin Tudoran 2489 citiri |
| Cristian Bândea 2050 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 61994 citiri |
| Cristian Teodorescu 39642 citiri |
| Costi Rogozanu 38101 citiri |
| Ciprian Domnişoru 17980 citiri |
| Alin Fumurescu 17530 citiri |
| Viorel Dobran 12983 citiri |
| Dan Duca 11986 citiri |
| Constantin Creţan 11293 citiri |
| Dorin Tudoran 8415 citiri |
| Iulian Leca 7904 citiri |
| Mihai Goţiu 30 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Laura,ai uitat ceva in titlu:A venit si Hoara si a fugit inainte de cadera cortinei.Cat despre protestatari, cred ca sunt satui de principii,de 20 de ani li se servesc principii si s-au intoxicat saracii,ca erau principii nesanatoase.Adica “printipuri”.
2010-05-19 15:52:29 | Raporteaza
“Sperantele sunt mari, dar din nou numai pentru unii. Lideri de partide spera sa “mai traga un loz”, trusturi de presa spera sa scape de faliment, … La sfarsit, vom vedea acelasi lucru: romanii nu sunt fraieri sa devina masa de manevra a unora … insa vor fi fraierii care vor plati tentativa acestora …”
( poweraxxel.word../ )
2010-05-19 15:52:34 | Raporteaza
draga laura,ai aflat care a fost contributia psd-ului la mitingul de azi ?te ajuta romania libera sa afli….
Reporterii RL au aflat cum i-a încolonat PSD pe demonstranţii din ţară ca să vină la Bucureşti, la mitingul mult anunţat. Multe filiale locale PSD au pus umărul la organizarea protestelor, deşi liderii sindicali au cert partidului să nu se implice.
PE ACEEASI TEMA
* Miron Cozma: Să stea liniştiţi cei care se tem de mineri, nu vor veni la Bucureşti nici 200
* Zeci de mii de protestatari: “Ne-aţi ciuruit, vă ciuruim! Demisia!”
Jurnaliştii RL au pretins că sunt membri de sindicat şi vor să se deplaseze la Bucureşti pentru protestul de astăzi. Singura problemă este aceea că nu deţin mijloacele necesare – în primul rând, transport – pentru a ajunge în Capitală. Reporterii au stat de vorbă prin telefon cu zece lideri locali ai PSD şi le-au cerut sprijinul. Astfel au aflat că de la Gorj manifestanţii vin la Bucureşti cu un autocar al Consiliului Judeţean, obţinut prin intermediul unuia dintre consilierii PSD din zonă. Deputatul de Iaşi Vasile Mocanu le-a spus falşilor sindicalişti că pot veni la Bucureşti cu trenul, urmând ca PSD să le deconteze biletele. Cel mai implicat în această acţiune a părut a fi parlamentarul Ioan Damian de la Călăraşi, care i-a explicat reporterului sub acoperire că, deşi oficial partidul nu participă la acţiune, lucrurile stau altfel în realitate:
„Nu veţi spune că PSD-ul a organizat, ci noi ne-am organizat. Ştiţi sediul tradiţional din oraş? Mergi, te prezinţi cine eşti, să îţi spună la ce oră au stabilit ei să plece şi în ce condiţii se deplasează la Bucureşti”, a explicat Ioan Damian. Printre cei cu care am stat de vorbă au existat şi lideri locali care au afirmat că nu se implică în acţiunile de protest. Unul dintre aceştia a fost şi consilierul local din Petroşani Ion Hortopan, care este şi preşedintele Ligii Sindicatului Pensionarilor Mineri din Valea Jiului. „Of, nu vă pot ajuta, noi facem un manifest mâine aici, în Petroşani. Noi nu mergem la Bucureşti, că oricum pensionarii sunt vai de mama
lor”, a declarat Hortopan. Totuşi, 130 de mineri de le Petroşani vor fi astăzi în Capitală, printre ei şi fratele lui Miron Cosma, lider de sindicat la Mina Lonea. În plan politic, mitingul de astăzi a generat o adevărată controversă între liderii PDL şi cei ai PSD. Ultimii au fost acuzaţi că incită protestatarii la violenţă. Victor Ponta a replicat că aceste afirmaţii sunt jignitoare pentru sindicaliştii care se vor aduna astăzi în Piaţa Victoriei.
Reporter: Domnul deputat Damian? Lucian mă numesc, sunt membru în sindicatul SANITAS şi împreună cu mai mulţi angajaţi ai Spitalului Municipal voiam să venim mâine (n. red. – azi ) la Bucureşti, dar liderii noştri nu s-au înţeles. Dumneavoastră organizaţi ceva la partid?
Ioan Damian: Este bine că m-aţi sunat. Locuiţi în Călăraşi?
R.: Da.
I.D.: S-a tot discutat dacă PSD organizează ceva la mitingul de protest împotriva măsurilor preconizate de Guvern. Noi, ca parlamentari, nu participăm pentru că avem dezbateri şi e normal să fie aşa. Este adevărat că liderii noştri au anunţat că membrii PSD nemulţumiţi pot şi vor participa. Însă nu s-a stabilit un traseu sau dacă PSD organizează un traseu. Ar fi un fel de incitare.
R.: Deci nu pleacă autobuze din oraş?
I.D.: Ce ţi-am spus eu ţie, asta este la modul de teorie. Asta spui dacă te întreabă cineva. Nu veţi spune că PSD a organizat, ci noi ne-am organizat. Ştiţi sediul tradiţional din oraş? Mergi, te prezinţi cine eşti, să îţi spună la ce oră au stabilit ei să plece şi în ce condiţii se deplasează la Bucureşti. Eu am să sun acum, spune-mi numele tău mic.
R.: Lucică.
„Dacă zice să mai aduceţi oameni, atunci mai cauţi”
Am continuat discuţia cu Ioan Damian pentru a stabili detaliile.
I.D.: Eu dau un telefon la sediu, unde sunt două fete, mergeţi şi întrebaţi – pensionarii PSD şi doritorii de unde pleacă, cu ce se pleacă?
R.: Dacă nu avem maşini, ne puteţi lua şi pe noi?
I.D.: La asta am vrut să ajung. Avem un autobuz. Voi câţi sunteţi?
R.: Vreo cinci-şase.
I.D.: Întrebaţi la partid câte locuri au şi, în funcţie de asta, vedeţi câţi rămâneţi. Dacă zice să mai aduceţi, atunci mai cauţi.
R.: Trebuie să venim cu claxoane?
I.D.: Băi, băieţi, ce or avea ai noştri o să aveţi şi voi de la ei. Sun acum oricum la sediu, să vedem ce putem face, lucrurile astea rămân între noi. Eu nu fac astfel de lucruri, dar vezi cum e, lumea e la un pas de sinucidere.
La miting cu autocarul Consiliului Judeţean
Deputatul PSD Mocanu Vasile era la Bucureşti şi nu a putut, într-o primă fază, să ne găsească un mijloc de transport pentru ca noi, sindicaliştii din Iaşi, să putem lua parte la demonstraţie. Dar a găsit alternativa: „Mergeţi la partid la Iaşi şi luaţi legătura cu Popescu, că el se ocupă”. Popescu a fost şi el, într-o primă fază, în încurcătură, dar în final i-a venit ideea salvatoare: „E cam târziu acum, că e ora cinci. Dar oricum, dacă mergeţi la Bucureşti cu trenul, luaţi bilet şi la întoarcere vă decontăm noi, partidul, banii”.
Un alt lider PSD pe care l‑am sunat a fost Vasile Râbu, vicepreşedintele filialei din Gorj. „Vă dau numărul consilierului din cadrul Consiliului Judeţean, Doru Cotruna. Spune-i că vrei să mergi la Bucureşti. Ei merg cu un autocar, nu ştiu câte persoane sunt, câţi vin.” I-am pus aceeaşi placă lui Cotruna, care ne-a asigurat că „nimeni nu va rămâne pe jos”.
Doru Cotruna: Noi avem un autocar pe Consiliul Judeţean. Nu îl prind pe liderul ăsta (sindical – n.r.) să văd câţi are pe listă, câţi vin, câţi nu vin. Domne’, să veniţi aicea, că plecarea e de la stadion, la ora 4 jumate. Mă gândesc că nu rămâne nimeni pe jos.
R.: Sunt mulţi?
D.C.: La noi ar fi 40 de oameni. Patru autocare vin din Târgu Jiu de la sindicate şi cică mai vin de la mineri patru sau cinci autocare şi trei microbuze.
R.: Venim cu fluiere?
D.C.: Da, fluiere, trâmbiţe. Nu aveţi?
R.: Da. Fiecare şi-a luat din bâlciuri.
„De treaba asta se ocupă secretarul primăriei”
Răţoi Neculai a fost primar, din 1980, aproape două decenii la Paşcani.
Astăzi este deputat PSD. Răţoi ne-a confirmat că există o persoană care se ocupă de bunul mers al sindicaliştilor din Iaşi către Bucureşti.
R.: Bună ziua, domnule deputat. Suntem un grup de cinci membri de sindicat de la Serviciul de Ambulanţă din Paşcani şi vrem să participăm şi noi la mitingul de mâine de la Bucureşti, dar nu prea ştim cum să facem.
Răţoi Neculai: Da. Vedeţi că de treaba asta se ocupă secretarul primăriei din Paşcani, Zuzan. Acolo, la primărie, se organizează. Vă dau eu numărul lui şi luaţi legătura cu el. Secretarul Zuzan s-a dovedit a fi însă mai suspicios. „Nu mă mai ocup eu de treaba asta. Vorbiţi la Iaşi. Dar, oricum, mergeţi şi susţineţi dreptatea la Bucureşti.”
PSD Petroşani nu se bagă
Un alt reprezentant PSD contactat a fost consilierul local din Petroşani Ion Hortopan, care este şi preşedintele Ligii Sindicatului Pensionarilor Mineri din Valea Jiului. „Of, nu vă pot ajuta, noi facem un manifest mâine aici, în Petroşani. Noi nu mergem la Bucureşti, că oricum pensionarii sunt vai de mama lor… Mă băieţi, uite ce vă spun eu, întruniţi-vă patru-cinci şi mergeţi cu maşinile personale… Ştiu că e scump, dar… ce să vă zic? Dumnezeu să vă ajute şi să rezolvaţi ceva pe acolo!”, ne-a sfătuit Hortopan. Am încercat mai departe, la preşedintele PSD Uricani, Dănuţ Buhăescu, care este şi primar al orăşelului hunedorean. „Îmi pare
foarte rău, dar nu vă pot ajuta… nu mă ocup de aşa ceva”, ne‑a explicat Buhăescu. (C. C.)
Sprijinul PSD – stânjenitor pentru sindicate
Conducerea PSD a decis luni să sprijine venirea protestatarilor din toate colţurile ţării la manifestaţia de astăzi de la Bucureşti. „Ne asumăm solidaritatea cu cei care vor protesta pe 19 mai. Asta am decis la nivel central, organizaţiile locale vor participa la organizarea acestor proteste”, declara luni preşedintele PSD, Victor Ponta. Hotărârea PSD a fost însă dezavuată de sindicate, care se tem că politizarea protestelor le-ar putea compromite. Liderul Blocului Naţional Sindical, Dumitru Costin, a cerut expres PSD „să stea cât mai departe de demersul sindical”. Susţinut şi de alţi lideri de sindicat, el a transmis tuturor partidelor: „Să ne lase pe noi să ne facem protestele sindicale aşa cum ştim noi să le facem de 20 de ani.
Nu avem nevoie de imixtiunea politicului în demersurile noastre”. Manifestaţia de azi a devenit subiect de controversă politică. Consilierul prezidenţial Sebastian Lăzăroiu a declarat că „există informaţii că cei care vor să speculeze politic momentul de mâine (miercuri – n.r.) se pregătesc să incite la violenţă. În inconştienţa lor, au nevoie chiar şi de victime”. Deputatul PDL Sever Voinescu a adăugat că, „profitând de actuala criză, PSD se gândeşte să încingă strada în scopuri politice”. În faţa acestor acuzaţii, liderii PSD i-au cerut preşedintelui Băsescu demiterea consilierului Sebastian Lăzăroiu, plătit din bani publici la fel ca protestatarii care se vor aduna astăzi în Piaţa Victoriei. „Domnul Lăzăroiu, prin declaraţiile sale, încearcă tocmai să incite la violenţă, ceea ce noi nu vom face niciodată”, a declarat Ponta. El a calificat atitudinea consilierului prezidenţial drept „total nepotrivită şi jignitoare atât la adresa tuturor manifestanţilor, cât şi a PSD”. (E.V.)
65.000 de manifestanţi
Liderii celor cinci mari centrale sindicale estimau aseară pe prezenţa a 65.000 de manifestanţi. Primăria Capitalei le recomandă bucureştenilor să lase astăzi maşinile acasă şi să redescopere mersul pe jos sau transportul în comun, pentru că traficul rutier va fi sugrumat. În acest sens, RATB a anunţat că suplimentează numărul autovehiculelor cu 10%, iar traseele autobuzelor 122, 300, 381 şi 783 se modifică astăzi, ocolind Piaţa Victoriei şi bulevardele adiacente. Metrorex va stabili astăzi dacă va suplimenta garniturile de metrou în funcţie de afluxul de călători. Poliţia şi Jandarmeria au alocat peste 1.000 de trupe de ordine pentru mitingul de astăzi.
2010-05-19 15:55:23 | Raporteaza
Zic si eu ca tine, fac pariu! e doar linistea dinaintea furtunii. isi fac incalzirea abia. si nu ma refer la eventuale violente, ci la intensificarea si radicalizarea protestelor. dupa cum spune cineva intr-un interviu aparut la Reuters, de-acum a devenit “noi sau ei(guvernul)” … lumea nu-i mai suporta.
unde-o fi dela Joya? Raul esti bolnav, bro? am picat eu primu?! ; ))))
2010-05-19 15:56:10 | Raporteaza
e corect articolul si mai aproape de realitatea existenta, criza actuala e mondiala si nu e un factor national sau local….iar solutiile ptr iesirea din criza nu sunt protestele si grevele….ci unitatea si puterea de munca si sa trecem impreuna peste greutatiile vietii….ptr ca suntem romani si trebuie sa fim uniti la bine si la greu.
2010-05-19 16:00:19 | Raporteaza
@lucaman: nici psd-ul nu mai are puterea de mobilizare de alta data…
2010-05-19 16:04:09 | Raporteaza
@ lucaman: astea nu sunt dovezi? Si noi le platim factura telefonica?
Ma gandeam ca tot circul asta le-a luat “manifestantilor indignati” macar 3 zile:una pregatire,afise,rezervare loc si drum,azi manifestatie,maine se intalnesc sa povesteasca.Asta inseamna ca treaba merge si fara 13,6% din angajati.
Nu spun ca nu ne e tuturor greu,insa incitarea la violenta,circul asta gratuit,ne costa pe toti.Poate si ratingul de tara.
o fi bine,o fi rau?
2010-05-19 16:08:18 | Raporteaza
@ Laura Cernahoschi
Sigur, demonstratia nu e simpozion, dar din ce spun oamenii se intelege ce vor, si aia e ceea ce conteaza, ce vor (sau nu) sindicalistii de rind. Diferenta fata de Dublin e ca acolo exista o imagine mult mai clara a drepturilor fiecaruia, dar si a drepturilor celorlalti.
2010-05-19 16:14:45 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi: de fapt, nu mai are masa aceea de fraieri … Nu tu IMGB, Nu tu mineri, nu tu societati de stat … Toate s-au privatizat …
2010-05-19 16:17:02 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi: Adică banii de altă dată, nu?
2010-05-19 16:17:56 | Raporteaza
@sase sase
poarta-n casa!Esti mult prea agitat pentru creierasul ala mic pe care-l ai in dotare!
2010-05-19 16:23:33 | Raporteaza
tot pe noi, cetăţenii, studenţii, elevii, contribuabilii, pacienţii, o să ne doară mai tare, decât pe guvern…..imi pare rau de cei ce or sa sufere, dar nu se mai poate.
Despre pacienti in primul rand…nu avem medicamente in spitale, multi colegi au plecat in ultimul an, altii ne pregatim de plecare daca nu se rezolva nimic. Consider ca mai bine cateva zile de greva decat ani intregi fara medicatie si fara personal,
2010-05-19 16:24:39 | Raporteaza
@lucaman: nimic nou, la fel s-a intamplat si la alegerile de anul trecut cand cu racolarea celor pentru sectiile electorale, cand cu 50 RON pentru vot, etc etc si tot ei au acuzat de fraude in gura mare.
Ieri, ce s-a intamplat? Din ce am vazut la TV, ideea ca PSD aduce oameni sa protesteze a fost o manipulare PDL pentru a ascunde problemele reale ale tarii. Iar asta am auzit-o din gura unui moderator la inceputul unei emisiuni, inainte de a prezenta macar invitatii…
Oare cati se uita ca boii la stiri si cati citesc RL?
2010-05-19 16:24:43 | Raporteaza
@bogdan: va inteleg perfect, nu spun ca nu e justificata greva, in cazul medicilor si al profesorilor. Doar ca pe guvernanti tot in cot ii va durea…
2010-05-19 16:30:59 | Raporteaza
da Laura,bugetarii nostri sunt mult mai prosti ca ai lor si mult mai nesimtiti(a se citi ciubucari).
Astept provincia!
2010-05-19 16:31:40 | Raporteaza
Am o propunere toti sefi de instituti publice sa analizeze imaginile si pe cei ce nu apar sa-i puna apsenti ne modivati de la serviciu.

2010-05-19 16:34:47 | Raporteaza
@Coolsimex:
Cred ca nici autocare nu mai au asa multe, le-au vandut sa acopere gaurile din buget lasate de Geoană 
2010-05-19 16:35:58 | Raporteaza
@Ciprian Siulea: tot ce spun eu este ca masele sunt mase. Iar ideile clare ar trebui sa la aiba liderii de sindicat. Din finalul textului tau am inteles cam acelasi lucru…
2010-05-19 16:38:13 | Raporteaza
Treaba e extrem de simpla: oamenii aceia si-au votat reprezentantii, iar acum ii trag la raspundere.
“Mai grav va fi însă la greva generală, pentru că tot pe noi, cetăţenii, studenţii, elevii, contribuabilii, pacienţii, o să ne doară mai tare, decât pe guvern.” Fals, mai bine am iesi cu totii in strada, cel putin in semn de solidaritate cu cei care mor de foame din vina altora, daca nu in semn de protest fata de cei care ne conduc.
2010-05-19 17:02:52 | Raporteaza
@ Laura Cernahoschi
Sigur, asa e. Liderii ar trebui sa aiba mai multa viziune, iar membrii simpli sa-i sprijine permanent, pentru ca vocea liderilor sa poata conta. Dar si cu liderii sint problemele cunoscute
2010-05-19 17:05:20 | Raporteaza
@nepotu lu tamara
Ai gresit cu “poarta in casa”.De fapt sunt 666,dar nu am vrut sa speriu lumea.Totusi nu te impacienta sunt cam pe aceeasi baricada cu tine,dar sunt un pic mai glumet.Ma apropii de varsta cand se da in mintea copiilor,deci cred ca suntem compatibili.Citeste pe Hot News comentariul meu la burta de bere si spune daca nu am dreptate.
2010-05-19 17:08:57 | Raporteaza
@cretan
Nu mai intreba de Raul de la Hoya,ca l-am injurat eu pe un blog si i-am demonstrat ca oricat s-ar chinui de vreo 2 zile nu mai poate fi primul.
2010-05-19 17:13:16 | Raporteaza
Nu stiu cum vi s-a parut voua, dar mie mi-a adus aminte de mitingurile ceausiste. Serios. Incolonarea! Iar la ora 13 si-au luat jucariile in autobuze-care si au intins-o. Ce drac de miting a fost asta? Au venit sa le faca emisunea alora de la Antena 3 sau ce naiba? Iar pe scena aia niste coate goale de “VIP-uri”, vedete expirate, nici nu stiu cum sa le zic, taietori de frunza la caini…Se pare ca nu mai vor sa-si aminteasca “cresterea” economica de pe timpul guvernului PNL-PSD(doar ei i-au tinut in poala si i-au santajat din cand in cand pe alde Taricel). Ma tot uit la Ungaria cum s-a luat FIDESZ la tranta cu Banca lor Centrala, 10 milioane de locuitori cu imprumut de 27 miliarde la FMI, multumita social democratilor, aoleo, vai de mamalor, noi ne plangem?
2010-05-19 17:35:18 | Raporteaza
bine ca nu au fost chemati minerii de catre psd pentru a incepe o revolta ilegala impotriva masurilor luate de guvern
2010-05-19 17:47:44 | Raporteaza
bah, tzaranilor pdlisti, acolo veti ajunge, la muzeul tzaranoiului roman, iar, daca sunteti cuminti veti ajunge si la muzeul figurilor triste ,de ceara…
ia, aveti curajul sa iesiti pe strada, la botez?
tz-ai dracu ‘ de viteji…
2010-05-19 17:49:46 | Raporteaza
Au venit. S-au lasat manipulati. Si au plecat. Pacat de ca ei nu-si dau seama de asta
2010-05-19 17:54:48 | Raporteaza
Exemplul clasic, pentru tipul de politician dăunător, este secretarul de stat din cadrul Ministerului Economiei, Marcel Hoară. E o mare povară pentru PD-L. Nu ştie să argumenteze, nu este convingător. Domnul Hoară nu e calculat şi se adresează unui segment îngust, cel al activiştilor fanatici. Pe noi nu ne voteză însă doar activiştii fanatici. Oana Badea este în aceeaşi situaţie. În locul acestui gen de discurs, tip reţetă, pe care dumnealor îl folosesc, e nevoie de o atitudine decentă, naturală, nu de roboţei cu mici melodii. Eu, când mă uit la televizor, vreau să văd oameni cu personalitate, care dezbat politic, altfel nu mă uit, pentru că mă irită.
2010-05-19 17:56:30 | Raporteaza
Pai nimic pare ca nu mai e ce-a fost.
Pentru ca de fapt n-a fost cu adevarat.
Vorba poetului: ou sont les rages d’antan?
Intrebarea pe care mi-o pun ciclic: am fost vreodata sinceri?
In timp mi s-a format o parere: noi, de fapt, mimam totul.
Rockul nostru nu are simtire. E mimat.
Democratia, o mimam. N-avem habar cum functioneaza o democratie reala (ati fost in Marea Britanie, asa ca puteti face o comparatie) si nici nu ne intereseaza.
Partidele noastre nu au doctrine clare si bine definite. Mimeaza.
Guvernul mimeaza ca se afla la conducere.
Noi mimam pana si viata!
Demonstratiile noastre sunt curata pantomima. Nimeni nu crede in ele.
Asa ca… nu suntem mai prosti decat altii.
Noi nu credem.
De ce?
Pai cum sa crezi daca nu esti ghidat de principii ci doar de umori?
PS_ Nici greva anuntata nu va fi mare branza. Oamenii sunt obositi si undeva in sinea lor stiu ca nu exista alta solutie.
(Ma amuza smecherul ala de Hossu care a facut bani in contracte cu statul si cere acum demisia guvernului)
2010-05-19 18:17:46 | Raporteaza
Se pare(dupa relatarile din presa) ca mitingul a fost nu numai pasnic, ci si distractiv.
“Imagini televizate din Piata Victoriei: un miel se zbate in bratele unui sindicalist, o cruce pe care este scris numele lui Traian Basescu si data “dec. 2010″, cateva doamne cu sapca de sindicalist dormiteaza obosite cu mana la falca, doi copii isi flutura steguletele sub pancarte mari pe care, sub fotografia lui Traian Basescu, este scris BESTIA. Cu un papion visiniu in dotare, cantaretul-vedeta CRBL urca pe scena si incepe cantarea: “Buna ziua Romania. Cine e de acord cu mine sa ridice mainileeeee!”. Pancartele cu “Jos PDL, Jos TIRANUL” se leagana pe ritmuri pop-dance.
A inceput distractiaaaaaa!”
hotnews.ro/stir../
2010-05-19 18:21:45 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi: doamnelor si domnilor,ca sa intelegeti cum devine chestia in capul sindicalistilor sustinuti de pesedisto-liberali,va ofer mai jos un text edificator.acolo gasiti toate solutiile prezentate in ultima saptamana ,de catre ponta si zambil ,impreuna cu milionarii lideri de sindicat…..
mogulizoarele si tonomatele se vor regasi printre randuri
TRAIASCA CONU IANCU!….HI!HI!HI!
EFIMIŢA (din aşternut)
Şi zi aşa cu Galibardi, ‘ai?
LEONIDA (asemenea)
Aşa zău!… Ei! mai dă-mi încă unul ca el, şi până mâine seara, – nu-mi trebuie mai mult, – să-ţi fac republică… (Cu regret:) Da’ nu e! Da’ o să-mi zici că cu încetul se face oţetul, ori că mai rabdă, că n-a intrat zilele-n sac. (Cu tărie:) D-apoi bine, frate, până când tot rabdă azi, rabdă mâine? Că nu mai merge, domnule, s-a săturat poporul de tiranie, trebuie republică!
EFIMIŢA
Adică, zău, bobocule, de! Eu, cu mintea ca de femeie, pardon să te-ntreb şi eu un lucru: ce procopseală ar fi şi cu republica?
LEONIDA (minunat de-aşa întrebare)
Ei! Bravos! Ş-asta-i bună! Cum, ce procopseală? Vezi asta-i vorba: cap ai, minte ce-ţi mai trebuie? Apoi, închipuieşte-ţi dumneata numai un condei, stăi să-ţi spui: mai întâi şi-ntâi că dacă e republică, nu mai plăteşte niminea bir…
EFIMIŢA
Zău?
LEONIDA
Zău… Al doilea că fieştecare cetăţean ia câte o leafă bună pe lună, toţi într-o egalitate.
EFIMIŢA
Parol?
LEONIDA
Parol… Par egzamplu, eu…
EFIMIŢA
Pe lângă pensie?
LEONIDA
Vezi bine; pensia e başca, o am după legea a veche, e dreptul meu; mai ales când e republică, dreptul e sfânt: republica este garanţiunea tuturor drepturilor.
EFIMIŢA (cu toată aprobarea)
Aşa da.
LEONIDA
Şi al treilea, că se face şi lege de murături.
EFIMIŢA
Cum lege de murături?
LEONIDA
Adicătele că nimini să nu mai aibă drept să-şi plătească datoriile.
EFIMIŢA (crucindu-se de mirare)
Maică Precistă, Doamne! Apoi dacă-i aşa, de ce nu se face mai curând republică, soro?
LEONIDA
Hei! Te lasă reacţionarii, domnule? Fireşte, nu le vine lor la socotează să nu mai plătească niminea bir! E aproape de mintea omului: de unde ar mai mânca ei lefurile cu lingura?
EFIMIŢA
Aşa e… da’… (Reflectând mai adânc:) un lucru nu-nţeleg eu.
LEONIDA
Ce lucru?
EFIMIŢA
Dacă n-o mai plăti niminea bir, soro, de unde or să aibă cetăţenii leafă?
LEONIDA (în luptă cu somnul)
Treaba statului, domnule, el ce grije are? Pentru ce-l avem pe el? E datoria lui să-ngrijească să aibă oamenii lefurile la vreme…
2010-05-19 18:41:53 | Raporteaza
l@ucaman, iatenpieesdamati cu hoara si incearcanpeesdamati sa-i lamuresti pe oamenii care isi pierd din venituri, por.kule, esti beat sau nu vezi realitatea, kknarpdlist?
kktilororanjgutani le-a ajuns oamenilor cutitul la os dar voi tot dati cu liderii,cu plmea,babuyinu’ drakul;ui
2010-05-19 18:59:23 | Raporteaza
“Strigă de foame. Nu strigă pentru principii, nu au un fir conducător al discursului, nu au un mesaj coerent şi consistent, decât “ne-aţi furat, nouă ne e foame”.”
Dragă duduie bondă:
“Singura pandemie din ţara noastră este cea provocată de virusul Decât. Deci a fost un fel de H1N1 pe lângă Marea Ciumă, un fel de party spontan la care lumea se face praf pentru a scăpa de stress şi pentru a avea o privire mai senină a doua zi.
Decât e semnul vremurilor noi ce stau să apună, pentru că ăsta nu mai seamănă a răsărit. Deşi e folosit fără limită demografică de elevi, studenţi, pensionari, militari în termen, politicieni, medici, profesori şi fotomodele de la ţară, adverbul decât e formă de segregare, de despărţire a apelor.
Acum putem înţelege, ca în Rinocerii lui Ionescu, ca în Ciuma lui Camus, că suntem noi şi ei. Decât atât, decât – cum s-a exprimat monumental o farmacistă tânără şi amabilă, care a terminat probabil şi o facultate, decât.
Obişnuiam să cred că trebuie să fii tâmpit, dacă nu eşti în stare să vorbeşti corect româneşte. După ce am locuit o vreme la ţară, am înţeles că şi dezacordul e un mod de viaţă, că are farmecul lui uneori şi că întotdeauna spiritul scuză mijloacele. De aceea, nu i-aş face cap de listă pe vecinii mei simpatici din sat, ci mai degrabă aş începe cu vorbitorii de la oraş, pentru că aşa cum mi-a semnalat cineva pe blog, prima atestare istorică a lui decât provine de pe o tarabă din Hala Traian, Bucureşti, cca 1991: Ouăle se dă decât cu cartonul!
Probabil că nu există un mod mai rapid şi mai sigur de a te descalifica, în afară de a scuipa pe geamul maşinii şi alte delicatese. Să lucrezi într-o clădire de beton şi sticlă, să ai laptop, costum de pinguin, maşină de serviciu şi să spui: decât astea sunt proiectele care vi le propunem – este o declaraţie oficială de asumare a condiţiei de retardat lingvistic.
Una din dilemele fundamentale ale omenirii, după a fi sau a nu fi, poate apărea atunci când te întrebi dacă te poţi îndrăgosti de o persoană care nu ştie se vorbeşte corect româneşte. Pentru că în cel puţin 75 la sută din cazuri, corectura naşte reacţii violente. Ignoranţa rimează frumos cu aroganţa.
Să vorbeşti în halul ăsta e după mine ca şi cum te-ai duce în audienţă la Vatican, să zicem, în şlapi şi trening. O să spuneţi că un ciorap alb flauşat contează, dar istoria pare să se încăpăţâneze să ne înveţe cu defrişările, demolările şi toate răsturnările ei de reguli şi oameni, că în fond totul e negociabil. Şi dacă e negociabil trebuie să fie şi suportabil, că oameni suntem, aceeaşi limbă o pocim, fiecare după posibilităţi.
Cred că până şi Ecleziastul s-ar întreba astăzi cum se spune corect: Totul e decât deşertăciune?! Sau: Totul e deşertăciune, decât?!”
2010-05-19 19:06:59 | Raporteaza
@lucaman
Corect uitasem mi-ai inseninat ziua.
2010-05-19 19:07:50 | Raporteaza
“nu au …. decat ..” .. mie’mi parea fi corect …
2010-05-19 19:23:05 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi:
Nu mai dau o tură pe la școlală, decât citesc ce se mai scrie pe aici…
2010-05-19 19:30:52 | Raporteaza
Bun.
Au manifestat in Piata Victoriei cam 30-35.000 de oameni.
In restul Bucurestiului viata curgea indiferenta.
Magazinele , mai mult sau mai putin, pline de cumparatori.
Supermarketurile, asijderea.
Pe bulevarde tineri imbarcati colorat mananca din pachete frumos colorate si rad nepasatori.
Terasele din Centrul Vechi sunt aglomerate si galgaie berea.
Fiecare isi vede de ale lui.
Societatea romaneasca e atat de divizata dar nu datorita guvernantilor (nu, sunt demonizati ca asmut categorii sociale unele impotriva altora)ci pentru ca oamenii sunt egoisti si nimic in afara cercului restrans al fiecaruia nu pare sa intereseze.
Coeziunea sociala a plecat cu solidaritatea de mana.
Probabil ca doar o catastrofa naturala ne va trezi la realitate.
Alta sansa nu mai avem.
PS_ Nu ma pot impiedica sa citez din Ronald Reagan
“Noțiunea care se apropie cel mai mult de viața eternă pe acest pământ, este aceea de “
2010-05-19 19:36:45 | Raporteaza
Protestatari prosti care nu au nici un pic de creier in craniul ala. Niste tarani!
2010-05-19 19:44:51 | Raporteaza
I scream, you scream, we all scream for ice cream!
2010-05-19 20:07:39 | Raporteaza
Oare de ce nu or fi vrand sa lucreze pentru pensionarii si bugetarii nostrii, germanii si americanii ?Propun ca extraordinara noastra justitie sa dea o hotarare urgenta !Parlamentul sa voteze in unanimitate o lege impotriva muncii! Munca sa se scoata in afara legii ,in Romania.
2010-05-19 20:41:15 | Raporteaza
@) Postarea 36
Scuze
completarea la citatul din Reagan era “program de guvernare”
2010-05-19 20:42:03 | Raporteaza
@krasnaia vodka: adevarul e ca ramasesem in suspans…chiar eram curioasa
2010-05-19 20:55:18 | Raporteaza
@) Laura Cernahoschi
Imi cer scuze,
Ca o compensatie va mai pun cateva citate din Ronald Reagab
“Socialismul ar funcționa numai în două locuri: în rai, unde nu este nevoie de el, și în iad, unde există deja.”
„Iată cele mai înfricoșătoare cuvinte din limba engleză: Sunt de la Guvern și am venit să vă ajutăm !”
„Din cele patru războaie din timpul vieții mele, niciunul nu a început din cauză că S.U.A. erau prea puternice.
„M-am întrebat întotdeauna cum ar mai fi arătat Cele 10 Porunci dacă Moise le-ar fi trecut prin Congresul S.U.A….”
„Guvernul este ca un copil: Un tub digestiv cu un mare apetit la un capăt și nici un simț al responsabilității la celălalt capăt.”
„Noțiunea care se apropie cel mai mult de viața eternă pe acest pământ, este aceea de program guvernamental.”
„S-a spus că politica este a doua cea mai veche meserie din lume. Eu am observat o izbitoare asemănare cu prima.”
„Politica economică a Guvernului poate fi rezumată în câteva propziții scurte: Dacă ceva funcționează, taxează-l ! Dacă el continuă să funcționeze, reglementează-l ! Și dacă nu mai funcționează, subvenționează-l !”
„Atunci când vom uita că noi suntem o națiune supusă lui DUMNEZEU, vom deveni o națiune supusă”
De aia l-au iubit americanii!
2010-05-19 21:09:09 | Raporteaza
@krasnaia vodka: Oricum, foarte bune multe dintre ele si pentru situatia de la noi.
2010-05-19 21:12:41 | Raporteaza
@negrila: Sa te vad si pe tine ca dintr-o mie de lei salariu ramai cu 750 din care trebuie sa-ti platesti facturile (telefon,energie electrica,gaze) si sa-ti mai ramana si pentru mancare, in ce fel ai fi manipulat?
2010-05-19 21:21:46 | Raporteaza
@ho ho hoara: amice…esti idiot!….nu stiu cat e vina mamei tale si cat a tatalui tau dar asa ai iesit.
2010-05-19 22:24:19 | Raporteaza
@lucaman esti si tu postagiu pdlac pe-aici? la fel ca basescu, nu-ti place sa fii contrazis? la fel ca pdl-acii, toti cei care ti se opun sunt idiot? idiot esti tu! Din moment ce ai ajuns sa sustii dezmatul pe bani publici la care asistam. Astept sa ne spui in curand ca traim bine, dar nu ne dam seama! ca suntem prea prosti …poate daca ar iesi tatucu-tu in fata sa spuna poporului: toti cei care nu traiesc bine sunt niste prosti…ar mai fi cateva sanse de izbanda
)
@laura cernahoschi 1 consideri un lucru rau faptul ca psd-ul a contribuit la mittingul despre care vorbim? 2 consideri un lucru bun faptul ca pana azi nu au avut loc astfel de mittinguri la adresa guvernarii actuale? 3 ce parere ai despre activitatea liderilor de sindicat? Oare daca si-ar respecta toti intocmai atributiile si obligatiile, daca ar respecta interesele reale ale muncitorilor, cam cati oameni ar trebui sa gasim maine in strada la nivel de tara? DE CE NU SE INTREABA NIMENI ASTA?
2010-05-20 03:01:04 | Raporteaza
Fa, treci la cratita !
2010-05-20 08:17:13 | Raporteaza
@ nepotu lu tamara
Mai bine ai ramane definitiv in asteptare, ca sa nu mai poluezi pagina cu maimutarelile tale..!
2010-05-20 09:13:42 | Raporteaza
@razvan: ok,razvan…..sunteti doi.tu si ho ho hoara care m-a jignit la postarea 31.m-ai convins…..hi!hi!hi!imi imaginez cat de fericit ai fi fost cu geoana presedinte si cu voicu ministru de interne.apropos,geoana dorea ca romania sa urmeze exemplul greciei.poti sa revezi marea confruntare din decembrie iar timpul nu e inca trecut.putem ajunge usor ca in grecia.in definitiv ,ai putea incerca totusi sa faci o treaba utila pe aici si sa prezinti solutiile pesedisto -liberale de iesire din criza in care ne-au bagat duduielile lui tariceanu si cheltuielile lui vosganian.hrebenciuc stie cum au cheltuit 5 miliarde de euro in octombrie si decembrie 2008……!!
2010-05-20 12:49:17 | Raporteaza
@sase sase:
E foarte interesant cu me iesim in strada pa pomana in loc sa intelegem ca nu , ca nu mai sunt bani si sa caut°am solutii , fiecare in familia lui. Asteptam sa ne dea statul in loc sa muncim … ba un ajutor pentru incalzire , ba o alocatie…dupa care ii invinuim pe cetatenii de etnie rroma… si noi suntem la fel , numai la pomeni ne sta capul in loc sa privim realist situatia si sa facem ceva pentru tara noastra. Neluarea acestor masuri in conditiile date vor insemna faliment total si o situatie mult mai grava peste ceva timp. Dar noi nu prea suntem capabili sa vedem in viitor
2010-05-20 14:58:15 | Raporteaza
ala bala portocala este probabil un fanatic sustinator al lui base. sub deviza “pupam la fundul marinarului indiferent ce face”, tot tine steagul portocaliu sus, desi e foate jerpelit. probabil ca nu are parinti pensionari, nu este bugetar, sotia lui nu e mama de copil… te inteleg amice, insa intelege si tu milioanele de oameni afectati de masurile astea lu’ peste.
2010-05-20 17:19:20 | Raporteaza