![]() | Aur pentru BNR, noua minciună a lui Băsescu în cazul Roșia Montană. Și care a fost poziția lui Mugur Isărescu și Adrian Vasilescuvezi toate articolele de Mihai Goţiu22 Aug 2011 la 23:40 95 comentarii 4079 vizualizari. |
Traian Băsescu, luni seara (22 august 2011) într-o emisiune specială la TVR, referindu-se la cazul Roșia Montană:
”Cred că România trebuie să-și mărească rezerva de aur pentru viitor. Cum să fie renegociat contractul, nu mă pricep”.
”Statul român are o redevență de 4% care vine automat, ceea ce înseamnă la 300 de tone că 12 de tone vin gratis în rezerva BNR. Probabil o renegociere ne-ar aduce ceva mai mult”.
”Incertitudinea viitorului obligă orice stat care își poate consolida rezervele și cred că din exploatare ar trebui să ridicăm rezerva la cel puțin 200 tone aur în următorii ani, pentru că vedeți cât sunt de volatile monedele”.
”Ar trebui să dăm drumul la exploatare pentru că am crește rezervele de aur și pe de altă parte creăm locuri de muncă”.
Pentru început, două opinii exprimate de reprezentanții BNR:
Mugur Isărescu, guvernatorul BNR, răspunzând întrebării unor parlamentari, dacă BNR ar cumpăra aur de la Roșia Montană (13.06.2003):
”BNR nu intenționează să-și crească rezerva de aur. Implicarea BNR în proiectul Roșia Montană nu este necesară, având în vedere că banca centrală nu își sporește rezervele de aur”.
Adrian Vasilescu, consilierul guvernatorului BNR (28 aprilie 2011):
“Costurile exploatării sunt foarte mari şi nu ştiu cât ar putea să vândă statul aurul pe piaţa internaţională”.
Câteva remarci:
- Traian Băsescu recunoaște singur că ”nu se pricepe” cum poate fi renegociat contractul cu RMGC, dar continuă să vorbească despre renegociere;
- Pentru a ajunge de la 104 tone aur (cât are la ora actuală rezerva BNR) la 200 de tone, cât consideră Traian Băsescu că ar trebui să ajungă rezerva de aur a BNR, nu sunt suficiente cele 12 tone care ar rezulta din redevență, ceea ce înseamnă că diferența ar trebui cumpărată; de la cine? Evident de la RMGC. Practic, România și-ar cumpăra propriul aur (!), 20% (cât deține, teoretic, statul român din RMGC) din prețul acestuia urmând să i se întoarcă, în timp ce 80% ar ajunge în buzunarele miliardarilor acționari principali la RMGC;
- Prin promisiunea de cumpărare a aurului de la RMGC (pentru a ajunge la cele 200 de tone), statul român devine, implicit, finanțator virtual al proiectului; condiții în care ”afacerea Roșia Montană” sună cam așa:
- statul român pune la dispoziție resursele (zăcământul);
- statul român își distruge patrimoniul natural și cultural calificat ca fiind de valoare univerală (aprecierile aparțin experților naționali și internaționali);
- statul român își asumă costurile sociale pe termen mediu și lung care rezultă din închiderea (după cel mult 20 de ani) a unei zone mono-industriale (a se vedea în acest sens costurile sociale în alte zone ale României care au fost mono-industriale);
- statul român își asumă riscurile pe termen mediu și lung legate de asigurarea și conservarea haldelor de steril și a lacului de cianuri care rezultă de pe urma proiectului (garanțiile promise de RMGC referindu-se exclusiv la suma legată de reecologizarea zonei, nu la plata unor polițe de asigurare împotriva unor eventuale accidente produse de haldele de steril și/sau lacul cu cianuri – a se vedea în acest sens cazul Yellowknife, din Canada, amintit de mai multe ori în dezbaterea legată de Roșia Montană, unde guvernul cheltuie anula 1,2 miliarde de dolari candieni pentru conservarea deșeurilor rezultate în urma unei exploatări cu cianuri);
- statul român asigură finanțarea proiectului (prin promisiunea de cumpărare a aurului);
- cu toate acestea, statul român ar câștiga undeva între 20-25% (cele mai optimiste previziuni) din această afacere (iar Traian Băsescu, susținător înfocat al proiectului recunoaște că ”nu se pricepe” cum să negocieze mai mult!).
Dacă asta nu e hoție, atunci definiția termenului ”hoție” din DEX trebuie schimbată.
Etichete: adrian vasilescu, Mihai Goţiu, Mugur Isărescu, prețul aurului, rezerva de aur, rmgc, TVR


Costi Rogozanu azi la 16:35 |
Dacă erai critic cu americanii şi politica lor oficială (reprezentată lamentabil de ambasadorii [ citeste mai departe ]
Ionel Blănculescu azi la 14:58 |
In urma cu nu mult timp, la 15.01.2012, publicam pe voxpublica si pe site-ul propriu, [ citeste mai departe ]
Tudor Darie azi la 14:32 |
Bani, bani, bani... vize, vize, vize... acestea sunt asocierile în mințile multor cetățeni [ citeste mai departe ]
Florin Puscas azi la 13:57 |
„USL e în această clipă o alianţă de stânga, iar o alternativă la Uniune trebuie să fie, [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 11:23 |
”Chemaţi organele să-mi pună cătuşele, să mă lege, dar să ştiţi că o să daţi [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 09:42 |
Vreo 20 de tineri pedelişti s-au dus la Parlament să-i dea deşteptarea lui Crin Antonescu. Mai [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu azi la 08:29 |
... zbaterile PDL-ului pentru a iesi din groapa electorala pe care singur si-a sapat-o m-ar induiosa [ citeste mai departe ]
Cristian Bândea 22 Feb la 21:33 |
Săptămâna asta a apărut în mass media o nouă "amenințare" la adresa libertății virtuale. [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 22 Feb la 19:23 |
Sondajele de opinie vin să confirme ceea ce Puterea a negat: Guvernul Boc a fost schimbat în urma [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 22 Feb la 17:03 |
Trăim epoca ştirilor, a breakingnews-ului. Vom avea minimum 10 televiziuni de ştiri. Digi24, TVH2. [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 22 Feb la 12:59 |
În an de recesiune, Petrom a făcut un profit de neam-prost, de 887milioane de euro, în creştere [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 22 Feb la 08:29 |
Dupa manifestatiile din ianuarie, autoritatile, in loc sa genereze si sa implementeze idei pentru [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 Feb la 21:05 |
Încă una. Poate ultima după episodul de săptămâna trecută de la Federația Română de Fotbal, [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 21 Feb la 18:16 |
Paradox: "Am vrut să fiu un om întreg și m-am trezit un [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 21 Feb la 17:32 |
Comisia Europeană a confirmat astăzi oficial ceea ce a anunţat ministrul afacerilor europene [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 21 Feb la 17:03 |
Cu o saptămână înainte de a deveni Ministru de Finanțe, Bogdan Drăgoi împrumuta România cu 1. [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 Feb la 16:53 |
PDL s-ar agăţa de MRU ca înecabilul de pai. Dar dacă premierul îşi dă independenţa pe [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 Feb la 15:56 |
Un om cuminte, raţional, cu capul pe umeri. Să zicem că aude ştirea zilei de azi, că se [ citeste mai departe ]
vox 21 Feb la 12:37 |
E greu să crezi că unicul motiv pentru care România nu recupera 1.5% din PIB pierdut prin [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 Feb la 10:19 |
O prelată a stadionului ”Ilie Oană” din Ploiești care unea o peluză de tabela de marcaj și [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 21 Feb la 09:59 |
Proiectul de reconfigurare urbanistică a Pieței Universității în vederea transformării [ citeste mai departe ]
Viorel Dobran 20 Feb la 23:31 |
"E spart apartamentul unei familii. În timpul jafului, acasă e doar femeia, în jur de 40, cu [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 20 Feb la 20:56 |
Astăzi se aniversează dezrobirea romilor din 1856. Este prima oară cînd aniversarea se [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 20 Feb la 20:35 |
Mă răscoleşte în seara asta o tipă în buzunar, dar n-apucă să facă şi extracţia. Ieşisem [ citeste mai departe ]
Dan Duca 20 Feb la 20:27 |
Ne-am văzut de puţine ori în aceşti ani. De infinit prea puţine ori. Ne-am cunoscut în Sibiu [ citeste mai departe ]
Florin Puscas 20 Feb la 20:20 |
Industria cărţii din România seamănă cu o junglă. Fiecare încearcă să supravieţuiască [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 20 Feb la 19:34 |
Din cand in cand, apar articole de analiza in care se compara situatia din Romania cu cea din alte [ citeste mai departe ]
vox 20 Feb la 19:12 |
Am lansat cîteva întrebări/teme unuia dintre cei cinci candidați la rectoratul UBB, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 Feb la 18:35 |
Cînd au început colonizarea Tasmaniei, la începutul secolului al XIX-lea, britanicii au ajuns la [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 20 Feb la 18:05 |
A nimerit-o bine premierul alegîndu-l pe Dan Suciu purtător de cuvînt. Nu numai fiindcă DS [ citeste mai departe ]
| 1Tov Blanculescu, as vrea sa comentez si eu ceva, ca sa nu se simta Tov. Oanta singur pe subiect, dar nu stiu de unde sa incep. Ca atare, mai bine intreb: ce vrei sa spui cu articolul asta? Sa nu sustinem... | ||
| 2Eu sunt una din cei multi din fata televizoarelor, care sunt de acord cu cei 20 de tinrei pdl-isti si am si o propunere de slogan: "Antonescu presedinte pentru ciumpalacii fara minte"... | ||
| 3Ce nu inteleg e de ce fruntasii PD-ului nu-si asuma cinstit candidaturile, daca tot au facut ceea ce spun ei ca au facut: modernizarea tarii, reforma, salvarea de la grecizare, binele cu forta, etc. De... | ||
| 4Programe au toti, pdl, psd, unpr... Inclusiv pcr-ul a avut programe. Care e diferenta? Regimul si persoanele care ar trebui sa le aplice. Regimul nu mai e, dar persoanele inca mai sunt. Cat despre marele... | ||
| 5@unik: Aceasta a fost si intentia mea! Imi pare bine ca gustati un astfel de umor, amar ce-i drept, pe propria noastra piele! Este renumitul, haz de necaz! Blanculescu... | ||
| 6Mi-e dor (culmea !) de Biju Morar. Cum le zicea el, cum lingea in augustul kur presidintiaL ...... | ||
| Mihai Goţiu 27115 citiri |
| Ciprian Domnişoru 10079 citiri |
| Cristian Teodorescu 8375 citiri |
| Costi Rogozanu 6891 citiri |
| Florin Puscas 4288 citiri |
| Alin Fumurescu 3490 citiri |
| Viorel Dobran 2380 citiri |
| vox 1809 citiri |
| Elena Vijulie 1358 citiri |
| Daniel Oanta 1272 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 6 postari |
| Costi Rogozanu 4 postari |
| Florin Puscas 3 postari |
| Viorel Dobran 2 postari |
| Alin Fumurescu 2 postari |
| Tudor Darie 2 postari |
| vox 2 postari |
| Lucian Isar 2 postari |
| Ciprian Domnişoru 2 postari |
| Mihai Goţiu 105049 citiri |
| Costi Rogozanu 51497 citiri |
| Cristian Teodorescu 47295 citiri |
| Alin Fumurescu 25402 citiri |
| Ciprian Domnişoru 21006 citiri |
| Remus Cernea 17916 citiri |
| Viorel Dobran 16870 citiri |
| Dorin Tudoran 15190 citiri |
| Iulian Leca 12531 citiri |
| Cristian Bândea 11207 citiri |
| Mihai Goţiu 38 postari |
| Cristian Teodorescu 26 postari |
| Costi Rogozanu 25 postari |
| Dorin Tudoran 15 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Viorel Dobran 10 postari |
| Constantin Creţan 8 postari |
| Iulian Leca 7 postari |
| Ciprian Domnişoru 7 postari |
| Lucian Isar 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
pai tu dai ce zicea isarescu in 2003.repet:2003.
noi suntem in 2011.
Dacă asta nu e prostie, atunci definiția termenului ”prostie” din DEX trebuie schimbată.
2011-08-22 23:49:37 | Raporteaza
@aoleu….:
astept o delaratie prin care sa-si fi schimbat pozitia
2011-08-22 23:55:05 | Raporteaza
Parerea mea e ca aurul trebuie lasat acolo, e mai bine pastrat ca in orice banca. Suntem o tara cu multe resurse naturale, sa le pastram!
Oare aurul dintr-un zacamant neexploatat nu este o garantie la fel de buna ca aurul dintr-o banca?
Valoarea aurului o sa creasca, pentru ca banii fara acoperire in aur sunt niste simple hartii… vom face ca pacala si vom ramane tot saraci aruncand aurul in schimbul unor hartii care se devalorizeaza constant.
2011-08-23 00:01:33 | Raporteaza
Iar despre Basescu? Cum spuneam, acum ai o noua pasiune. Urmarirea lui Base
) Chiar dc nu el decide, are dreptul la o opinie, nu?
2011-08-23 00:01:59 | Raporteaza
Statul roman are nevoie de aur si prin Rosia Monana poate obtine acest aur. Sunt insa curios de ce nu zici nimic de cealalta declaratie, privind celelalte doua mine de aur pe care vrea sa le deschida cu regii de stat. Aici de ce nu spui nimic? Poate pentru ca nu te intereseaza alta mina care ar folosi fix aceleasi tehnologii? Sau esti interesat doar de Rosia Montana?
2011-08-23 00:02:38 | Raporteaza
bancile centrale din multe tari cumpara acum aur. principalii generatori de crestere a pretului aurului sunt bancile centrale din tari precum china, india. iar cu rezervele nationale tinute in mare parte in obligatiuni US sau Euro, monede care se clatina serios… este evident ca BNR-ul ar trebui sa isi consolideze rezerva valutara cu aur. multi economisti predica acum reintoarcerea la etalonul aur. cred ca face sens ce spune presedintele
2011-08-23 00:05:07 | Raporteaza
Lasati orice speranra voi ce vreti sa-l aduceti pe Gotiu la realitate; este demn de iRealitatea.
2011-08-23 00:06:03 | Raporteaza
O mica corectie. Odata cu inceperea proiectului zona va fi pregatita si pentru perioada post exploatare. Asta inseamna dezvoltarea zonei din punct de vedere turistic.
2011-08-23 00:06:13 | Raporteaza
De ce sunt minciuni? Ar fi mai bine sa lasam bogatiile tarii in pamant si sa murim de foame? Poate ca tu o duci bine dar sunt foarte multi oameni care au nevoie de un loc de munca. Si cum pot ei munci daca noi oprim orice investitie straina?
2011-08-23 00:07:28 | Raporteaza
@Gogomanu: Cea mai mare prostie pe care am auzit-o pana acum. Sa tinem aurul in pamant ca asa e mai bine, nu? Sa murim de foame langa aur, sa vina o alta criza economica, o alta apreciere sau depreciere a valutelor si noi sa ne uitam cum ne ducem de rapa. Si totusi, de ce? Pentru a le face pe plac unora care se pun de curmezisul dezvoltarii tarii?
2011-08-23 00:09:06 | Raporteaza
@Florin: Stai linistit FLorin ca nici nu o sa spuna ceva despre celelalte exploatari. Ca doar el nu are vreun interes in alta parte. Doar Rosia Montana il intereseaza. Restul tarii poate sa crape!
2011-08-23 00:13:18 | Raporteaza
@Florin:
#5 am scris si despre celelalte concesiuni; banuiesc s-a referit la concesiunile pe care le au European Goldfields si Carphatian Gold, tot firme canadiene, in mare cu aceeasi actionari ca si Gabriel Resources (RMGC), dar in alte procente – nu le-am amintit pentru ca nu sunt inca sigur (mai exista si alte firme, la fel de ”curate”, care au licente de explorare si/sau exploatare in Ro)
2011-08-23 00:13:29 | Raporteaza
@Paul:
Dea aia pentrui ca altfel patim ccum am patit cu petrulul de la Ploiesti pe vremea lui Carol …..sau mai recent cu Petromul !#
o sa ajungem sa-l vindem pe nimic …..si sa avem un teritoriu selenar …acolo !
Doamne feri de-o inundatia secolului …c-am belit-o cu cianura deversata ….etc.
MDA …..propaganda eftina ….si lupta pe rsturi de la ciolanul de aur …
Hai sa consum toate rezervele Roamniei azi si dupa noi ….potopul …..dupa noi nu vor mai fi romani p’acii …sau ni se rupe de ei !
Halal ….concetateni
2011-08-23 00:16:17 | Raporteaza
De parca viitori romani din Romania … nu copii nostri vor fi !
PS: Duceti-va …invartindu-vati !
2011-08-23 00:18:17 | Raporteaza
@Paul .
Fara suparare, dar esti idiot, crezi ca o sa-ti fie tie mai bine daca extrag aia aurul, ai pus botul la reclamele RMGC?
Cand o sa vina un guvern competent, fara PSD PDL PNL si altii ca ei, in vreo 10-15 de ani, atunci vom sti ce sa facem cu aurul, si-ti garantez ca voi fi primul sustinator al unui astfel de proiect.
Statul nu are destula forta in momentul de fata pentru a
putea negocia proiectul in interesul national.
Numai cei cu un interes direct pot fi atat de cretini ca sa sustina proiectul RMGC bineinteles? SUA de ce nu-si foloseste rezervele de petrol ?
2011-08-23 00:21:54 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: Cred ca ti-a scapat momentul in care a spus ca acele companii vor fi exclusiv romanesti. Asa s-a exprimat. Nu canadiene, nu din alta tara. Probabil ca o sa ajunga Lignitul Oltenia cu mari datorii la stat ca se pare ca asta stim noi romanii sa facem… datorii
2011-08-23 00:22:53 | Raporteaza
@Gogomanu: Nu cred ca e cazul sa il faci idiot daca nu e de acord cu parerea ta. Sincer, si mie mi se pare deplasata teza ta… Cum sa pastram aurul asta in subteran cand il putem valorifica? Este nevoie de investitii si de proiecte mari ca asta de la Rosia Montana. Fara suparare!
2011-08-23 00:24:14 | Raporteaza
ma rog, sunt obosit, la ultima fraza am reformulat reformularea si a iesit o tampenie… oricum sper ca pricepi ce am vrut sa zic.
2011-08-23 00:24:34 | Raporteaza
[...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]
2011-08-23 00:28:42 | Raporteaza
Dle Gotiu,trebuie sa recunosc ca ai probleme foarte mari de intelegere a ceea ce inseamna redeventa.BNR NU TREBUIE SA CUMPERE AUR DE LA ROSIA MONTANA,CI BNR PREIA AURUL CE I SE CUVINE STATULUI ROMAN DIN REDEVENTA(am scris cu majuscule poate intelegi).300 t. x 5 % = 15 tone (din contractul actual).300t x 20% = 60 tone aur(din cei 20% detinuti de stat printr-o firma cu capital de stat.60 + 15 = 75 tone aur,fara sa miste un deget.Simplu,dar de neinteles de cei care au dat bacu de cateva ori din cauza matematicii.Adauga si cele doua exploatatii care se vor deschide curand si se ajunge la peste 200 tone de aur.
2011-08-23 00:29:46 | Raporteaza
Bai asta …economisti de catifea …aducetiva aminte de ce am patit cu BECHTEL in puii mei de uituci !
Tot asa or sane-o traga si cu AUR-ul ….!
Prostilor …..beliti ochii …..uitzativa in jur …..jafurile pe fata se intampla acum !
Haloo ….ati uitat cum am muscat-o cu BECHTEL …..perfizilor
Argumente fratilor nu ….propaganda ( si mai ales si proasta !) …ce scoli face-ti ?….unde-i “stefan andrei” scoala de jmekeri ….sunteti slabuti
hahaha
2011-08-23 00:29:55 | Raporteaza
Daca esti obosit culca-te. Nu arunca cu vorbe grele in oameni pe care nu ii cunosti. De aia au murit oameni in decembrie. Ca sa avem opinii diferite. Fiecare are dreptul la una si ar trebui sa ne bucuram ca suntem diferiti.
2011-08-23 00:30:11 | Raporteaza
@Florin:
Mai reganditi ….contractul BECHTEL ….am ajuns de rasul albanezilor !
PS: Daca mai merge asa cu jaful ….cineva va murii candva …daca poporul asta are sange-n vene !
Sau 1989 a fost un …PUCI si romanii-s mamaligari
2011-08-23 00:32:15 | Raporteaza
ce valoare in AUR am pierdut pur si simplu cu contractul BECHTEL
si ce va face sa credeti ca contractul Gabriel e mai …patriotic !
MDA ….aia care-s deacord si decid …raman in istorie ….acuma depinmde si de popor cat e de razbunator …insa pe CEAUSESCU l-au belit si l-au dat la caini !
Nu uitati ….istoria se repeta …..criza …..tribunale populare ! ….granite inchise ( de altii!!!)
hahaha
2011-08-23 00:36:27 | Raporteaza
Cam pierzi din coerenta. Nu mai resuesti decat sa indrugi injuraturi si cam atat. Da vino cu argumente @IQuarus nu cu texte de genul tribunale populare… sau esti din partidul lui Vadim?
2011-08-23 00:46:20 | Raporteaza
@IQarus: da bai gata…vedem ca postezi cate 30 de reply -uri cu multe “”" si ……
cine a incheiat contractu cu Bechtel in 2003? dar Petrom? si combinatul Galati? ce partid a dat cele mai mari “tunuri” in industria romaneasca?
@Gogomanu SUA isi permit sa-si pastreze o mare parte din petrol ca “rezerva strategica”. pt ei e mai rentabil sa explaoteze in afara tari , deoarece in acele zone isi impun apoi si alte politici. dar aurul nu e petrolul , e mai rar, si oricum Romania nu e in situatia sa-si permita sa-l pastreze in ideea de a-l valorifica mult mai tarziu. nici exploatarea in defavoarea statului nu e bine (vezi cazul Petrom evaluat la ~ 3mld si vandut de Bombonel la ~600 milioane) asa ca daca s-ar face o renegociere ar fi intr-adevar bine. si sigur se pot face renegocieri -vezi exemplu Bechtel, ca tot veni vorba.
2011-08-23 01:05:44 | Raporteaza
OK !
Vin maine cu cifre ….Gabriel ….BECHTEL …coruptia romana …ETC
Multumiti !
Cifre nu propaganda …..OK !
Paceeee ?
2011-08-23 01:08:52 | Raporteaza
apropo GOtiule, ce zici de faptul ca Geoana ar fi fost ajutat prin donatii in cursa electorala de catre rmgc?
2011-08-23 01:10:43 | Raporteaza
In plus si niste date bomba ….de fapt partial secrete ….de cumparati+lobbysti romani !
Sa fac galagie la ciolan …sau sa va mai las …propagandisti de ….vorbe ?
2011-08-23 01:10:55 | Raporteaza
Suntem prea putini oameni de valoare in tara asta ca sa ne certam intre noi
Eu zic sa inceapa proiectul asta. O sa vedeti ca dupa ce incepe o sa se calmeze cu totii si intr-o buna zi o sa acceptati ideea ca e un proiect bun pentru romania.
2011-08-23 01:15:50 | Raporteaza
@Silviu:
De acord …cum am fost si cu PETROM-ul !
…asa ca MUCLES si mai incet cu …jignirile !
2011-08-23 01:17:43 | Raporteaza
@Florin, da sunt obosit, muncesc 16 ore pe zi – nu astept aurul RMGC, si da, eu am limba mai sloboda din fire, stiu ca nu era cazul, si ca probabil individul nici nu e idiot. Ma deranjeaza insa atitudinea asta pro RMGC, atat timp cat nu vad cum statul poate sa castige ceva din contractul asta.
Repet, nu avem in momentul de fata un stat care sa poata sa-si apere propriile interese. Prea multi oameni sunt dispusi sa se vanda si sa vanda pentru o punga de galbeni.
Refuz sa cred ca exista oameni atat de orbi incat sa poata sustine un astfel de proiect fara a cunoaste pericolul exploatarii cu cianuri sau fara a cauta si identifica alternative la o astfel de exploatare: habercorp.com/../
Refuz de asemenea sa cred ca exista oameni de buna credinta care sa sustina un proiect secretizat, dupa ce s-a intamplat cu Petrom si Bechtel.
Florin, daca ai avea putin bun simt ai spune cu cat esti platit de RMGC pentru a sustine acest proiect. Oare cum te simti cand scrii pentru a face transformarea asta: tinypic.com/r/6../ .
Sau poate ca ma insel, poate ca totusi Romania are nevoie de aur: i51.tinypic.com../ si nu de oameni care sa munceasca.
2011-08-23 02:00:42 | Raporteaza
Eu nu sunt platit de RMGC si sustin in totalitate acest proiect.
Sa nu uitam ca ardelenii prin votul lor masiv l-au facut pe Basescu presedinte a doua oara. Si nu vad o recompensa mai potrivita pentru aceasta fapta inteleapta decat ca Basescu sa ii rasplateasca trantindu-le un lac de cianuri drept in mufa. Ceea ce de altfel era de asteptat avand in vedere personajul dar alde Gotiu e surprins pana la balbaiala…
Gutza, hai fredoneaza impreuna cu printesa ARDEALULUI si cu nemaipomenitul Salam: “Hai Basescu la putere scapa tara de lichele…” Ce mai conteaza o leaca de cianura cand Basescu ne apara de comunisti, de rusi, de soarta greciei si de extraterestrii? Zau n-ai spirit de ardelean… Sa-ti amintesc cum il alintai pe “Bocul nost’”?
2011-08-23 02:29:52 | Raporteaza
E, vezi? D-asta am renuntat complet Realitatea, ca aveti un stil de manipulare extraordinar de prost. Daca voi, intre voi, reusiti sa va pacaliti, nu faceti aceeasi supozitie si despre restul oamenilor.
Tu ne dai declaratiile celor doi sefi ai BNR foarte mult decalate in timp: una e din 2003, cind inca nu incepuse criza din 2008. Si inca una, din aprilie 2011, cind a doua criza inca n-a inceput dar bate tare la usa.
Si apoi, crezi ca BNR-ul ar fi fraier sa zica: “da, dom’le, vrem sa cumparam aur de la Rosia Montana”?
Pai tu, daca ai vrea sa cumperi un apartament la care rivnesc mai multi, ai zice aici: “da, vreau sa cumpar apartamentul ala?”. Pai si atunci ce ne iei, dom’le, de prosti?
2011-08-23 02:46:17 | Raporteaza
basescu traian minte intotdeauna … nu are nici o limita pentru ca se adreseaza trepanatilor
2011-08-23 07:26:01 | Raporteaza
Clar ca e o alta minciuna de la unul care a distrus o flota ,a pus umarul la distrugerea CFR-ului si a ajuns presedinte.Asta numai in Romania se poate.Aici toate nulitatiile ajung ministrii si presedinti de tara.Aurul va ajunge la Soros.Nenea ISSACRESCU.De 21 de ani mare mahar la BNR?HM ce ciudat.Daca am avea niste servicii secrete cu adevarat Romanesti sa-i caute-n ,,coarne,, sa vedem ce si ai caror interese reprezinta dansul.A mai ramas aurul de vandut ca restul s-a vandut.Pacat ca mai exista Romani sa-i creada pe acesti derbedei numiti cica oameni politici.
2011-08-23 08:09:45 | Raporteaza
@NewLevel: Subscriu in totalitate si ma gandesc de unde au rezerve financiare sa intretina aceste trusturi si tonomate?
2011-08-23 08:19:27 | Raporteaza
@Silviu: Subscriu in totalitate dar la noi opozitia e de fapt formata din oportunisti.
2011-08-23 08:20:48 | Raporteaza
Excelent articol !
Se aplica vechea reteta a fraudarii Romaniei cu largul concurs al demnitarilor staului roman.
2011-08-23 09:10:35 | Raporteaza
@Mihai Goţiu:
De curand, la o emisiune de la Radio Romania Actualitati, intr-o discutie un reprezentant al corporatiei, a acceptat ca este SECRET contractul semnbat cu statul roman. Poti sa afli ce anume de acolo este asa scuns? Ca vorbe…
Mihaitza Gutica, nu am vazut o “analiza” asupra competentei ofertei de inlocuire a lui Basescu. Oare de ce?
2011-08-23 09:14:25 | Raporteaza
@Silviu: “suntem prea putini oameni de valoare…”
Esti tare, puiule! Cu ce iti masori valoarea?
Ti-au murit laudatorii?
2011-08-23 09:21:11 | Raporteaza
@MARESALUL: Afirmi: “toate nulitatile…”
Nu chiar TOATE. Priveste si pe aici si vezi o groaza de nulitati care nu au ajuns. La 1pozitie ce sa mai zic. Da’ grija noastra nu este pentru ziua de maine. Nu, maine poate sa vina orice. Ai vazut propunerea usLASA de guvern? Pentru care dintre aia merita o instabilitate politica? Revenind la nulitati: gasesti acolo o groaza care INCA nu…
2011-08-23 09:24:49 | Raporteaza
@Gogomanu: Gogoman? Tu ai iscalit! In rest, eu tac.
2011-08-23 09:27:12 | Raporteaza
@Gogomanu: daca eu zic ca am 10 tone de aur in gradina ma crezi? e acealsi lucru ca si cum as avea 10 tone in banca? nu! pentru ca din gradina in banca e drum lung: muuuult timp pentru exploatarea lui (in 10 ani pe criza tara pica de 100 de ori pana scoti aurul din pamant)si costuri mari (cand in timp de criza nu cred ca ai fonduri sa te apuci atunci sa scoti aurul . asa ca da, din pacate, acum tre sa inceapa exploatarea aurului.
2011-08-23 09:56:26 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: ba da` tu de Baia Mare ai auzit? acolo nu sunt canadieni … sunt rusi si stau bine mersi, nebagati in seama de tine. dar acolo patron e Prokhorov, cel mai mare miliardar rus. aia nu folosesc tot cianuri? la exploatarea cuprului nu se foloseste cianura? si cupru se extrage mult mai mult in lume decat aur.
sa se dea dracu odata drumul la proiect si sa se termine cu povestile astea tip “drobul de sare”.
p.s sa mai stii ca desi m-ai acuzat ca sunt platit de RMGC o sa observi (dupa IP) ca zona in care locuiesc nu are nicio treaba nici cu RMGC nici cu politica la varf, nici cu nimic. dar daca cineva m-a convins ca proiectul e bun atunci afla ca tu esti ala. pentru ca in tara asta tot ce este atat de criticat inseamna ca e un lucru bun si ca strica manevrele altor grupuri de interese.
2011-08-23 10:01:29 | Raporteaza
Mihai Gotiu,
imi scapa din vedere motivul pentru care articolele tale au rubrica de comentarii deschisa. In momentul in care un grup de oameni primeste bani pentru a intarata sau manipula o minoritate de retarzi(prezenta dealtfel in orice societate), a-i lasa sa-si faca mendrele nu se numeste democratie, ci inconstienta.
2011-08-23 10:02:12 | Raporteaza
Pozitiile asa zice bnr care le pui tu acolo sunt vechi. Nu este ceva din timpul crizei sau de saptamana aceasta. Bnr a recunoscut ca aurul pe care il are in rezerva a tinut moneda sus, acum ei nu vor spune ca e nevoie de mai mult aur direct in schimb o vor spune pe ocolite, dar la irealitatea job-ul tau e sa dezinformezi, asa ca poate ti-a mers
2011-08-23 10:03:28 | Raporteaza
@ipse: De ce sa se i-a de Baia Mare? De acolo nu primeste nici un bonus daca scrie. Ai auzit sa spune de exemplu de mina de granit care vrea sa strice transalpina si toata zona Ranca ? Asta e ceva mai recent, nici de ea nu scris nimic. Aici e vorba de ecologie si protejarea mediului doar unde exista un alt interes.
2011-08-23 10:06:28 | Raporteaza
@ipse: argumentul cu IP’ul este halucinant
) . Minunata treaba, stralucita pledoarie, domnule ipse!
2011-08-23 10:11:16 | Raporteaza
Felicitari domnule Gotiu , stindardul sus , nu ne lasam
jefuiti !!!
Este inadmisibil cum aceste jigodii de la RMGC se induc
in viata romanilor , apeland la tot felul de tertipuri
pentru a ne jefui bogatiile naturale ! Ei tintesc la
Rosia Montana nu numai aur si argint ci si uraniu , iar
contractul cu statul roman corupt, le permite sa-si
insuseasca tot ce se extrage , indiferent de cantitate !
Jaf la drumul mare ! Cine a semnat acea concesiune din
partea statului roman ar trebui ars pe rug ! O sa-mi raspunda acum diversi imbecili cum ca statul are 20%
din profit (desi am auzit ca cei de la RMGC au fortat o
majorare de capital, iar acum statul are sub 1% !!!)… numai ca, procent din profit, oricat ar fi acel procent,
nu-ti garanteaza ca vei si incasa dividende !!! Statul
roman nu va incasa nimic ca dividende pentru ca cei de
la RMGC vor avea grija sa nu aiba profit , vor sifona
profitul ca sa scape de impozite prin tot felul de
cheltuieli deductibile cu contracte de consultanta, etc!
Treziti-va oameni buni,ce naiba !!!
ROMANI , NU VA LASATI PACALITI SI MAI ALES MITUITI DE
MERCENARII FARA SCRUPULE DE LA GOLD CORPORATION !
EI VOR DOAR SA NE JEFUIASCA !!!
SPUNETI UN NU HOTARAT JAFULUI PLANUIT DE GOLD CORPORATION
LA ROSIA MONTANA !!!
2011-08-23 10:17:04 | Raporteaza
@pintea: sa te duci tu cu familia ta in vacanta la lacul cu cianuri! Auzi, turism la Rosia Montana DUPA exploatare. Tara asta-i plina de tradatori si prosti. Problema e ca noi, restul vom pleca din cauza voastra. Sa vad apoi cine o sa va plateasca pensiile si salariile nesimitite. Tara mai plina de cretini ca asta n-am vazut!
2011-08-23 10:17:41 | Raporteaza
smenarul bassescu mai vinde o iluzie romanilor manelisti si sunt multi!
varianta bassista ’sa traiti bine’ se concretizeaza in tonele de aur pe care le vom primi noi de la rmgc in rezerva bnr (DDD mai transant promite 25 mii euroi!)nici nu-l intereseaza pe fanfaron ca redeventa de exploatare se plateste in moneda internationala (dolari de ex) iar aurul extras devine proprietatea titularului exploatarii si se vinde la pretul pietei oricarui client…
sa traiti bine cu aurul incasat de la rmgc!
2011-08-23 10:37:40 | Raporteaza
”BNR nu intenționează să-și crească rezerva de aur. Implicarea BNR în proiectul Roșia Montană nu este necesară, având în vedere că banca centrală nu își sporește rezervele de aur”.
Daca politicul decide ca trebuie marite rezervele, BNR se va conforma. Exact ca in cazul imprumuturilor de la FMI.
2011-08-23 10:37:44 | Raporteaza
inconstienta, necunoastere, nepasare….un fel de ,,dupa noi potopul,,! Fara patetism, Apusenii sunt o zona de Rai la care atenteaza ,,satana,, tradatorii. De ce onor conducatorii nu sunt in stare de proiecte ca profitul sa fie al ,,romanilor,, cum spune…cel- de- sus ..in functie si altii.Toata admiratia pt. lupta voastra, nu va lasati!!…renuntarea e lasitate. Gotiule, cei care te blameaza nu merita NIMIC. Nu te lasa afectat indiferent de rezultat. Obligatorie e lupta,victoria e uneori incerta.
2011-08-23 10:51:20 | Raporteaza
@Florin: stai, asteapta putin… sa puna la cale si acolo cate un fan fest… si apoi face gura .
) pai ce? gura pe degeaba? la rosia montana le iese ceva.. plus ca imaginea publica creste oricui se gandeste sa dea cu parerea (total neavizata de altfel) asupra acestui subiect.
2011-08-23 11:02:21 | Raporteaza
domnule gotiu… pe cand faceti si dv. un articol care sa contina informatii valide, reale si care sa nu starneasca dezgust ? daca ati sti ca proiectul e prost, ati fi fost impartial si ati fi lasat oamenii sa decida asta, nu ati fi atacat cu orice prostie proiectul. cu cat il atacati mai mult, cu atat proiectul pare mai bun.
2011-08-23 11:10:20 | Raporteaza
@irina: cucoana, cu ajutorul unui site “whois” in cateva secunde afli destule lucruri despre un postacpentru ca IP-ul comentatorilor ii este afisat domnului Gotiu. astfel poate afla in cateva secunde din ce retea si ce localitate posteaza comentatorul. si asa vede ca sunt foarte departe si de RMGC si de Cluj si de Bucuresti si de orice centru important al tarii.
p.s. asa de exemplu a aflat blogger Merisorul, care il critica pe Mircea Badea intr-un articol, ca toate comentariile primite, pline de injuraturi grosolane, veneau de la IP-uri ale … Antenei 3. Poti verifica si matale treaba asta imediat tastand “whois ip” pe Google
2011-08-23 11:11:12 | Raporteaza
@Dorin Vasilescu: da intr-adevar.. excelent articol.. poate pentru 2003. ne-ar interesa totusi pozitia bnr-ului din 2011, daca o ai, daca nu mai bine, domnule gotiu, e sa cautati altceva sa ziceti. sa inteleg ca nu a mai ieshit nimci interesant in presa ca sa atacati si tre sa recurgeti la informatii extrem de vechi?
2011-08-23 11:31:16 | Raporteaza
pana acum credeam ca basescu o va sfarseasca la vreun targoviste … acuma incep sa cred c’o va sfarsi in lacul de cianuri de la rosia montana
2011-08-23 11:35:00 | Raporteaza
ipse, .. eu nu inteleg cum e treaba cu ip-urile … te rog sa’mi explici mai clar cum pot sa aflu eu ip-urile celor care comenteaza aici … si dupa ce le aflu cum pot sa stiu daca’s de antena3 sau nu
2011-08-23 11:40:40 | Raporteaza
ipse, .. aham … scuze … abia acuma am observat ca doar gotiu poate sa verifice nu stiu ce …
2011-08-23 11:45:32 | Raporteaza
Cum???? A recunoscut Basescu ca NU SE PRICEPE la ceva dar totusi se pronunta?? Nu se poate, e mana lui Voiculescu, Crin si a pixelului albastru.
2011-08-23 12:17:28 | Raporteaza
Daca BNR are nevoie de aur, de ce nu ia totul? De ce nu elimina intermediarul??
In situatia de acum suntem exact ca un trib african pe care colonii “civiliati” il exploateaza in schimbul unei batiste si a unor margele. Numai seful de trib primea mai mult.
Hm, o fi si cazul sefului de trib Basescu, mai stii!!
2011-08-23 12:41:59 | Raporteaza
@ Momo
@Paul
@Florin
Nu-mi vine sa cred ce naivi sunteti. Copii, nu stiu cum stati cu matematica si cu logica primara DAR, resursele de la Rosia Montana, Barza si din alte zone sunt NEREGENERABILE. Am vazut si eu emisiunea. Moderatoarea, alminteri o femeie atragatoare, a avut grija sa nu-i puna nici o intrebare cu adevarat dificila Presedintelui. Nu a mentionat niciodata in acest interviu, cuvantul magic ‘REFERENDUM’
Asa cum este facut contractul, mafiotii nord-americani iau 76% din cele 300 de tone de aur si 1600 de tone de argint si Romania ia 24% (participatia de 20% a unei companii de stat din deva si redeventa sstatului roman de …tineti-va bine…4%). Ati facut calculele? Cum se cheama asta? Din 300 de tone de aur cat sunt in muntii aia vreti sa dam la straini 230 de tone de aur si 1200 de tone de argint??????????? Chiar suntem un popor de handicapati nu mai stim sa adunam 1+1 ???? Cand un gram de aur e aproape 200 de lei si creste?
Asta este JAF ca la chiori (era sa zic ca la chior)! Indivizii astia lucreaza cu slabiciunile Romaniei, respectiv o clasa politica fara caracter in corpore si mai ales cu lipsa de cultura politica a poporului (si de inteligenta, as mai adauga). Nimeni nu zice sa nu se exploateze, dar pentru Dumnezeu, nu dati 3/4 din bogatia muntilor Apuseni, mafiei transnationale din America !!!!!
Trebuie sa iesim in strada tot poporul pentru asa ceva!!!! N-are a face ca suntem romani, tigani sau maghiari, saracia lucie o vom duce impreuna dupa ce termina afacerile cu noi baietii de la Gabriel….
2011-08-23 12:44:26 | Raporteaza
Avand in vedere consecintele exploatarii cu cianuri pentru mediu, cei care sustin proiectul de distrugere ar trebui suspectati oficial de tradare a intereselor nationale !
Cum presedintele statului sustine distrugerea ireversibila a mediului, poate fi acuzat de tradare a intereselor nationale si suspendat din functie !
2011-08-23 12:53:23 | Raporteaza
@B Man: maestre ,asa cum zici ,tare bine ar fi ca sa avem in subsol petrolul extras de englezi,americani,olandezi,nemti,rusi,austrieci sau uraniul extras de rusi sau sarea vanduta la turci ,rusi etc. Din pacate asta este soarta resurselor unei tari care vrea sa se civilizeze: se extrag,asigura locuri de munca si dezvoltare. Uite asa a ajuns si UK unde e si SUA (mai ales) si Germania etc.Ne mai vorbind de Africa de Sud care din aur si diamante traieste.
Altfel sigur ca puteam sa ramanem in comuna primitiva cu resursele in subsol ca sa fie exploatate de prima generatie care nu va mai fi de sacrificiu!
PS
Pt. dl. Gotiu-Cato cel Batran: pana incepe exploatarea se poate ca aurul sa mai fie utilizat doar in industrie,daca dvs. citati din Isarescu-2003!
2011-08-23 13:12:45 | Raporteaza
@Dorin Vasilescu: poate indicati dvs. un alt procedeu INDUSTRIAL care se practica in vreo mare exploatare de pe glob.Cel mai bine va poate informa dl. Gotiu caruia ii pun aceasta intrebare de mult timp si inca se documenteaza! Sau nu credeti ca se mai exploateaza aur pe undeva ?
2011-08-23 13:16:38 | Raporteaza
Nu vreau sa creada cineva ca il sustin pe Basescu in cele de mai sus. El nu face decat ce face de obicei:incearca sa invrajbeasca romanii intre ei si distraga atentia opiniei publice de la situatia dezastruasa a standardului de viata din Ro!
2011-08-23 13:19:37 | Raporteaza
Basescu devinde din ce in ce mai timpit nu stiu de unde de la alcol sau varsta cert este ca nu vad nici un om politic care sa am iubeasca poporul acesta aflat la rascrucea asta de drumuri unde ne calca toti cand vor cu citeva exceptii Stefan Cel Mare, Vlad Tepes, Mircea Cel Batrin dar acestia au fost tare demult
2011-08-23 13:24:32 | Raporteaza
E NORMAL CA REPREZENTANTII BNR SA SE OPUNA ,CEI MAI MULTI DINTRE EI AU CUMPARAT ACTINI LA PROIECTUL ROSIA MONTANA …
IAR CRESTEREA REZERVEI DE AUR A BNR AR DUCE LA ,,SCADEREA DOBANZII DE REFERINTA A BNR CE AR AVEA CA EFECT SCADEREA DOBANZILOR LA TOTI CAMATARI SI AR DIMINUA PROFITURILE TUTUROR CAMATARILOR …
2011-08-23 13:26:21 | Raporteaza
sa presupunem ca basescu traian nu fabuleaza cand ne flutura pe la nas zecile de tone de aur pe care le va baga romania la beciul bnr in urma acestei afaceri … a mai prezis basescu traian ca e posibil ca uncia de aur sa ajunga la 2800 de dolari … sa zicem ca nici aici nu fabuleaza si uncia de aur va fi nu 2800 de dolari ci 2800 de euro, deci mult mai mult … deci … o uncie aproximativ 28 de grame … 2800 de euro uncia inseamna 100 de euro gramul … 100.000 de euro kilogramul … 100.000.000 de euro tona … 7.000.000.000 de euro pentru cele 70 de tone pe care le’ar castiga romania … de trei ori mai putin decat au imprumutat in doi ani basescu traian si haita … sau cam cat mai vor sa imprumute ca sa mituiasca amaratii acestei tari pentru voturi
2011-08-23 13:38:09 | Raporteaza
@Paul: Fie nu cunosti, fie te arunci in vorba ca sa te afli in treaba. Credulii mai cred ca se va dezvolta turismul! Ca sa admiri ce? Halda de steril? Cu cianurile aferente? Daca acum, cand nu e foarte poluata zona, nu s-a facut nimic in sensul turismului rural, crezi ca va veni cineva sa ia o gura de aer cianurat? E interesanta faza, statul roman ia 4% iar restul smecherii care ne lasa haldele de steril cianurat, ca doar nu vor lua si dealurile de steril cu ei! Iar dealurile astea le vor avea copii copiilor! MOSTENIRE de la unul ca tine! Ce dezvoltare poate sa dea o exploatare de 14 ani? Sefii vor fi straini (astia sunt bine platiti), palmasii vor primi si ei un salariu acceptabil (cred ca 700 lei in zona sunt mai mult decat bineveniti) iar praful de la camioane, zgomotul si cianura vin la pachet cu “beneficiile”. Sa stai stramb si sa judeci drept, daca ar fi sa faci rau pentru 100 de ani de acum incolo pentru un beneficiu relativ, l-ai face?
Cum s/a negociat contractul atat de rau incat cel care pune la dispozitie terenul cu aurul nu are nici 15% beneficiu? Nu ar fi fost utilsa fie participatie de 50%??? Adica lasi chiriasul sa intre in casa si tu iti rezervi doar buda…Halal gandire economica!
2011-08-23 13:38:23 | Raporteaza
Dupa cum se vede,se vede fatis ca actuala clasa politica,inca de multi ani,cand se numeau P.D.,prin semnaturile ministrilor lor au incurajat si ajutat aceasta firma sa avanseze in detrimentul romanilor.Eu personal mi-as dori sa se desecretizeze contractul.As dori ca cititorii,sa se documenteze temeinic,asupra celui care a creat aceasta firma in Romania(Frank Timis),asupra moralitatii lui,sa reflecteze indelung asupra acelor oameni care sustin proiectul,asupra motivelor lor reale ,pe care acestia le au.De asemenea,ma uit putin in istorie,si se pare ca noi suntem ca prin anul 1800,cand a trebuit sa aducem Rege din afara ca sa faca ROMANIA MARE,pentru ca, clasa politica de atunci,era tradatoare.Unii erau cu rusii,altii cu vestul,intr-un cuvant ,toti o apa si-un pamant.OARE NE VOM TREZI VREODATA DIN SOMN?
2011-08-23 14:00:41 | Raporteaza
@Arthur: Cred ca iti place sa visezi frumos cu ochii deschisi… Din cate se pare in Apuseni ar exista cam 300 de tone de aur… din care prin exploatarea lor cu cianuri ne-ar reveni cam 12 tone. In cat timp, nu se mai spune dar banuiesc ca e vorba e zeci de ani. Cum vom trai NOI precum altii, din astea 12 tone de aur, chiar nu inteleg. Vad ca saracia face ca si alegerile democratice sa devina un paleativ gustativ, fiind alesi, alesii ce pun cat mai mult in traistele celor ce au ajuns sa traiasca asa de bineee. Nimeni nu comenteaza faptul ca aceasta atitudine pro exploatarea aurului de la Rosia Montana, vine toaman acum cand UE a interzis exploatarile miniere pe baza de cianuri… Si nu in ultimul rand nu pot sa nu-mi aduc aminte de ceea ce face un alt presedinte cu aurul tarii lui aflat fie in banci straine fie in pamntul tarii sale… Am scapat de petrol, gaze, industrie, paduri, spitale, scoli, doctori, vom scapa si de aur, dar si de argint, cupru si uraniu… Probabil ca versurile alea cu muntii nostri aur poarta, noi umblam din poart’n poarta is un destin al acestei tari si a acelei regiuni. Dar ardeleni ce veti face cu marea de cianuri ce se va revarsa peste voi ??? Mai traiti ? Binee !!!
2011-08-23 14:15:45 | Raporteaza
@Alex: Cyanide mining
Sodium cyanide is mainly used to extract gold and other precious metals in mining. This application exploits the high affinity of gold(I) for cyanide, which induces gold metal to oxidize and dissolve in the presence of air and water. 4 Au + 8 NaCN + O2 + 2 H2O → 4 Na[Au(CN)2] + 4 NaOH
Few alternative methods exist for this extraction process.
Si totusi in Suedia tot cianura se foloseste. Oare din cauza ca “presedintele ” Suediei nu asculta de UE?
2011-08-23 14:50:56 | Raporteaza
@gheba: Gutza n-are probleme de matematica. El stie sa adune cat sa-i dea de berile pe care le pisa anual pe la FinFest in timp ce se face ca se joaca de-a salvatorul neamului.
2011-08-23 14:55:03 | Raporteaza
Victor Ponta a inceput sa te copieze.
2011-08-23 15:12:53 | Raporteaza
Ma da dobitoci pot fi romani astia de ce dracu nu suntem in stare sa exploatam noi atunci. Avem aur langa curu nostru da murim de foame. Tot mai bine e 25% din ceva decit 100% din nimic. A fraza ca nu ne vindem tara am mai auzito si uite ca am dato de gratis. Lasa dracu sa exploateze astia ca , cu patrimoniu cica universal murim de foame. Sa ne vedem cu auru in caruta ca apoi facem noi patrimoniu stai linistit.
2011-08-23 15:22:36 | Raporteaza
@Arthur: Ai auzit de Frank TImis, nu? Ca vad ca te consideri un om informat. Cred ca stii ca el este adevaratul patron al RMGC. Uita-te sa vezi cine este acest Frank Timis, “salvatorul” Romaniei si al Rosiei Montane jurnalul.ro/sti../
2011-08-23 15:23:11 | Raporteaza
nu aveti ce face … trebuia sa va ganditi la asta cand ati pus in fruntea tarii un bisnitar … sa vanda, asta’i singura strategie a bisnitarului
2011-08-23 15:50:58 | Raporteaza
Felicitari Dle Gotiu! Continuati, daca n-ati avea dreptate nu v-ar baga in seama. Academia Romana, ASE, alti specialisti spun ca proiectul va fi un dezastru economic si ecologic. Iata cateva concluzii ale unui studiu facut de ASE si publicat in Gazata de Sud din 03.02.2010, presupunand ca pe parcurs totul va merge bine.
“Investiţia, după închidere, prezintă un pericol real, major, amplificat de cantităţile foarte mari de steril (şlam cu granulaţie foarte fină, uşor dispersabil în apă) ce se găsesc în iazul de decantare şi anume 2134,9 mil tone şi care, în cazul unui accident, pot fi deversate în Mureş şi Dunăre. Substanţele toxice, periculoase conţiute în şlam nu sunt biodegradabile, constau, în special în metale grele şi derivaţi ai acidului cianhidric (cianaţi, sulfocianaţi etc). În cazul unui accident la iazul de decantare, vor trebui suportate consecinţele poluării ţărilor riverane Dunării, privite în perspectiva pe termen lung, responsabilitatea fiind integrală a statului român”.
Concluzia ASE. “România rămâne cu un zăcământ preţios epuizat, un beneficiu minim ce va fi cheltuit înzecit pe cel putin 100 de ani, pentru a gestiona dezastrul rămas după exploatare, care cuprinde: schimbarea peisajului natural, aspect selenar adus zonei, deşeuri depozitate pe termen nelimitat în toată zona, un iaz de decantare cu o zestre uriaşă de material toxic care, accidental (uman, natural sau ca urmare a uzurii în timp a infrastructurii) poate ajunge în reţeaua hidrografică din zonă şi a Dunării, responsabilitatea revenind statului român.
Multe generaţii umane vor sta sub ameninţarea iazului de decantare şi a haldelor de steril de la RM, bugetul de stat va avea, anual, un capitol de cheltuieli destinat acoperirii nesăbuinţei decidenţilor ce au înlesnit o asemenea investiţie”.
2011-08-23 15:54:29 | Raporteaza
“Câinii latră, ursul trece.” Un proverb extrem de realist. Haideţi sa ne opunem cu toţii jefuiri ‘legale’ a tarii. Tin cu Basescu, dar cand vine vorba de Rosia Montana – de tara mea – atunci nu mai sunt de acord cu el. Acolo trebuie astrat aurul si, in timp, investit treptat intr-o industrie locala NATIONALĂ, care sa aduca lingourile catre bugetul tarii, nicidecum catre investitorii straini.
2011-08-23 15:58:18 | Raporteaza
Daca nu doriti proiectul RMGC si vreti cultura mai mult decat cianura, semnati petitia => rosiamontana.ne../
2011-08-23 16:45:35 | Raporteaza
Ne-au furat Rusii 90 tone de aur(tezaurul depozitat la Moscova),ne mai fura si Americanii 300 tone,iar noi avem in rezerva statului 103 tone.Spuneti-mi dumneavoastra unde ar fi Romania cu aceeste 390 tone in rezerva BNR ?
2011-08-23 16:52:20 | Raporteaza
Oare ar mai avea Romania nevoie de imprumuturi de afara in aceste conditii???
Dar asta e si ideea noi suntem o tara mica si nu avem nici un drept de decizie in fata marilor puteri ale lumii.De aceea au atata tupeu si nesimtire,si niciunul dintre conducatorii tarii nu vor iesi sa dea vre-o explicatie decat cand nu se va mai putea face nimic,dupa ce aurul va fi exploatat .
Atunci guvernantii si guvernatorul se vor lua chipurile cu mainile de cap (ce gresala am putut face)!
2011-08-23 16:58:37 | Raporteaza
@Silviu: Chiar nu se stie cine sta in spatele acestei afaceri ? Cine altii decat falsii jidani ai Sionismului-francmason, care aduna bogatiile intregii lumi pentru N.O.M. luciferiana !
2011-08-23 22:16:54 | Raporteaza
CEREM INSISTENT, SCOATEREA IN ILEGALITATE A TUTUROR SIONISTILOR (FALSI EVREI) SI A FRANCMASONILOR ! eI SUNT CEI CE MACINA ISORIA UMANITATII DE MAI BINE DE 250 DE ANI !
2011-08-23 23:01:18 | Raporteaza
Gotiu, nu ii mai asculta pe netrebnicii astia care te tot ataca pe motiv ca te opui dezvoltarii Romaniei.
Care dezvoltare fratilor!!!??? ca sa nu spun mai “prostilor”
Am vazut ce dezvoltare am facut si pana acum cu vanzarea Petrom, BCR, hidrocarburilor din Marea Neagra.NU NE-AM ALES CU NIMIC!
Am intrat pentru prima data pe pagina aceasta, dar ce scriu cei ce te critica aicea imi lasa impresia ca sunt platiti de Gabriel Resources si tonul pe care scriu arata cat sunt de disperati sa puna mana pe aur!
A venit momentul ca toti romanii sa strangem randurile si sa dam cu pleava societatii de pamant care ar vinde-o si pe mama lor numai sa faca bani.
2011-08-24 13:44:20 | Raporteaza
Durata de viaţă sigură a unui iaz de decantare este mai scurtă de 50 de ani, în condiţiile în care nu intervin cauze naturale distructive – mişcări seismice sau alunerăcri de teren. Giant mine, Canada.Giant Mine nu a plătit niciodată nici măcar un dolar pentru remedierea mediului înconjurător!
Sub presiunea mişcărilor ecologiste au fost forate sute de puţuri perimetrale, la diverse adâncimi, izolând depozitele de arsenic. S-au instalat pompe criogenice, pentru a se menţine solul încgheţat în permanenţă (cu alte cuvinte de ani de zile statul canadian ţine, pe adncimi de zeci de metri, pământul îngheţat, să nu se prelingă otrăvurile în apele subterane. Apa contaminată este colectată în lacuri speciale, filtrată, tratată electrolitic, refiltrată din nou analizată, şi abia apoi deversată în râurile din jur. Cât va dura? Câtă vreme vor avea bani să plătească. Toate astea costă peste 1,2 miliarde dolari anual, bani federali, colectaţi din taxe şi impozite. Contribuţia minelor? Zero dolari!
Dacă opraţiunile miniere vor porni la Roşia Montană, se va ajunge la stocarea cianurii, a trioxidului de arseniu şi a reziduurilor de metale grele. Mai devreme sau mai târziu, acestesa se vor infiltra în pânza de apă freatică sau se vor deversa brusc în rîuri, în cazul unui accident tehnologic precum cel de la Baia Mare.
Ştie cineva cât a câştigat statul român la Baia Mare şi cât plătim despăgubiri Ungariei?
2011-08-24 17:21:54 | Raporteaza
@Paul: “Multumim” lui Dumnezeu ca a dat Romaniei oameni “destepti” ca tine mai Paulica! Bine ca intre atatia prosti, s-a gasit un “destept ca tine”, care sa faca educatie restului turmei!
Hai mars acasa “vizionarule”! Minte ingusta, setata a gandi si a procesa doar pe termen scurt, ce esti!
2011-08-24 17:41:26 | Raporteaza
Domnule Gotiu oare cu ce te-au platit trusturile sa scrii asemenea aberatii, nu cumva in aur? Daca va veni si ziua cand vei trece cu familia pe la sarmana Rosia Montana si veti fi despuiati de haine, bunuri si gologani ori chiar mancati de vii sa fiti un pranz bun pentru acei oameni?
2011-08-25 06:55:16 | Raporteaza
[...] Academia Română pe lângă penibila sarcină de a înlocui cuvintele jidan şi ţigan mai are o problemă. Definirea noţiunii de hoţie şi contextual de hoţ. Mihai Goţiu explică ce şi de ce în Aur pentru BNR, noua minciună a lui Băsescu în cazul Roșia Montană. Și care a fost poziția lu…. [...]
2011-08-26 10:13:24 | Raporteaza
Mugur Isarescu este sluga MASONILOR , sau sluba boierilor mari , sluga sluga dar este al LOR …
Nu uita-ti cind BASESCU s-a suarat si a zis ca-l da afara , apoi s-a sucit , k sunat telefonul…ISARESCU este impus , nue ste valoros , la fel ca si BAKONSCHI si Funeriu fara diploma de bac.
CE pozitie poate avea un NIMENI , unul care da bani la PROMOVAREA ANTIHRISTULUI ?
Ce pozitie poate sa aiba un NIMENI caree ste pupincuristul mai marilor din grupul bilderberg …
DUPA CUM papa de la Roma binecuvinta calugarii care omorau crestini ortodoxi in sec XIII si XIV ,CIND PAPA spunea cu cit veti omori mai multi schizmatci , adica crestini ortodoxi cu atit veti fii mai aproape de imparatia lui Dumnezeu, binecuvintare care nu a fost anatematizata nici pina acum , TOT ASA SI MASONERIA prin mai mari Biserici Scientologice si alte ramuri de influenta MONDIALA , de promovare a ANTIHRISTULUI binecuvinteaza actiunile lui I Mugur si ii promit mintuirea …mai vedem noi asta , dar nu aiic DINCOLO… ASA SA VA AJUTE DUMNEZEU.
2011-08-26 14:17:29 | Raporteaza
@irina: exact, de parca nu se pot genera IP-uri ce apartin oricarui oras… Ce se mai tot scuza postacii…
Si sunt de acord cu ce spunea un comentator: nu ar trebui sa fie chiar “asa” de deschise comentariile pentru “departamentul de postari al RMGC”. Chiar daca au ultimul racnet de generator de IP-uri si un PR-specialist care se plimba printre scaunele lor, dand indicatii. Au rea vointa, iar asta nu o pot camufla cu nimic.
2011-08-28 19:34:45 | Raporteaza
[...] să-și vină în fire și să dea mai repede avizele necesare începerii exploatării, că trebuie să producă aur pentru BNR. Dacă problema a ajuns la urechile și în gura președintelui țării, înseamnă că e ceva de [...]
2011-12-11 21:22:35 | Raporteaza