![]() | …autopsie la rece (II)vezi toate articolele de Alin Fumurescu22 Nov 2009 la 01:47 17 comentarii 739 vizualizari. |
…dar acum nu va mai fi vorba de nici un cadavru – de om. Promit. Doar de cadavrele unor idei. Se intampla ca ma pricep la dezbateri. Mi-am exersat “mana” pe Bush – Kelly si de atunci incolo n-am scapat nici una. Am martori. N-am gresit niciodata in aprecierea scorului: cine a castigat, cine a pierdut, cine a facut egalitate cu cine. Am si dovezi. In USA, dupa fiecare asemenea dezbatere se fac sondaje de opinie: le-am nimerit cu o precizie aproape inspaimantatoare. Nu-i nici o scofala.
Important e sa iesi din proprii tau eu si sa te identifici cu “poporul”. Uiti de antipatii si simpatii si devii, precum soldatul necunoscut, telespectatorul anonim: si gospodina, si taran, si intelectual si tanar de la oras si batran de la sat. Sunt doua exercitii care ajuta. Inchizi sonorul si le privesti candidatilor doar mimica, gesticulatia, etc. Sau dai sonorul la maxim, dar inchizi imaginea. Ieri le-am facut pe amandoua. Cand cu cravatele, aveam sonorul stins. Pe urma, am renuntat la imagine si am incercat sa va tin la curent cu toate bilele albe si toate bilele negre. In ce masura am reusit sau nu, decideti dumneavoastra. Oricum, la sfarsit am fost stors. Nu voi repeta, probabil, curand, acest experiment.
N-o mai lungesc: Geoana a pierdut dezbaterea – a pierdut-o grandios, la distanta atat de Antonescu, cat si de Basescu. A marsat pe discursul impaciutorist, incercand sa promoveze imaginea candidatului echilibrat, a presedintelui capabil sa adune, nu sa dezbine. Asta tine atata timp cat ceilalti marseaza la acest plan. Antonescu, insa, avea alte planuri: sa sara la beregata, sa muste si-n stanga si-n dreapta, ceea ce – de buna seama – l-a descumpanit pe Geoana.
Interventiile cu Ioan Gura de Aur, Patriarhul Daniel (?!?!) – model moral sau faza cu soacra – au fost exemple tipice de gaunoasenie. Falsitate. Ca sa lamurim faza cu soacra: omul a incercat, poate singura oara in acea seara, sa faca ce face Basescu – sa apuce taurul de coarne si sa-l intoarca-n tarana. Soacra e subiectul cel mai fierbinte din “dosarul Geoana”, dupa Moscova. Taurul l-a trantit pe Geoana in tarana (nu mai vorbesc de soacra). S-a “scos” la faza cu florile si stransul mainilor. A! Si-a mai avut o interventie buna, trecuta neobservata, din pacate, de catre majoritatea comentatorilor: diferenta dintre lubenitze si pepeni. Orice oltean get beget e exasperat de felul in care restul romanilor asimileaza lubenitza cu pepenele, cand diferenta e clara ca de la cer la pamant. De unde si vorba “lubenitza, pepene, dragi mi-s mie fetele!:)
Antonescu a castigat dezbaterea. O putea castiga mult mai de la distanta, daca nu ar fi facut cateva greseli majore: abordarea “ce-am avut si ce-am pierdut” a avut sens pana la un punct, dupa care a devenit deranjanta. Ce-i prea mult, nu-i sanatos. A incercat sa personalizeze cat mai mult discutia – si, repet, pana la un punct a reusit – mutand-o de pe cifre, pe oameni. “Dati-mi oameni, nu cifre!” Asta i-a permis sa-l atace pe Geoana la cumnatul de la Eximbank, pe Basescu la EBA si frate – a gresit plusand cu flota (dupa cum avea sa recinoasca pana si Basescu in interviul de la presa.nu – chiar isi imagina ca ma prinde aici?) ceea ce i-a oferit lui Basescu ocazia nesperata de a iesi din corzi. A gresit nerespectand timpul alocat si intevrenind, constant, peste alti vorbitori – a dat , la un moment, dat, impresia de scandalagiu. A mai gresit – nepermis – la exemplul moral (Tudor Chirila?!? – deja a primit o palma peste fata de la membrul Vamei Vechi) doar in incercarea disperata de a mai strange niste voturi de la tineri. Si-a mai gresit si la intrebarea “un gest frumos cu care va puteti lauda” (total necavaleresc). Per ansamblu, insa, mai bine decat ceilalti doi.
Basescu – nici n-a castigat, dar nici n-a pierdut – in ciuda opiniilor contrare. Si-a respectat, cum s-ar zice, agenda. E obosit, (bolnav?), s-a balbait de cateva ori, discursul lui, “pe text”, cu cifre si documente si dosare, era greu de urmarit de tanti Leana din deal, a fost debusolat de cateva ori de atacurile lui Antonescu (niciodata de cele ale lui Geoana – asta e adversarul care i s-ar potrivi ca o manusa – il face din scobitori). Ce-a facut bine? La programe a fost singurul care le-a expus pe puncte (1) voi face asta; 2) ailalta, etc) – oricat s-ar vorbi despre nevoia de a vorbi despre programe, adevarul e ca nimeni nu le urmareste, dar toata lumea vrea sa aiba senzatia ca “stie omul despre ce vorbeste” – or enumerarea pe puncte e cel mai facil truc pentru a induce o asemenea perceptie (intrebati-i pe baietii dela corporatii cu prezentarile in power point:) A raspuns bine la “modelul moral” (sotia mea – doi iepuri dintr-o lovitura). A respectat timpul alocat aproape cu fanaticism (mai am cateva secunde? – asta da impresia de om diciplinat, iar asta tine la masse – unlike Antonescu). A marsat – cum altfel? – pe ideea continuitatii – astia vorbesc, eu am facut, dati-mi sansa de a duce la bun sfarsit, blah-blah-blah. Botezul copilului musulman – nu va fi fost PC dar a prins la lume (toate raspunsurile aici au fost – relevant – slabe – oamenii n-au, de fapt, cu ce sa se laude) dar al lui Basescu a fost cel mai bun. (Pe-al lui Geoana l-am si uitat – ce dovada mai buna vreti?:)
Tanda pe manda, Basescu si-a atins scopul. Dupa cum declara la presa.nu – “asta a fost o batalie pentru turul doi” – cu miza mica, asadar pentru principalul candidat. (De aia n-a aparut Moscova lui Geoana – apare ea, nu va fie frica, stati sa ajungem in turul doi).
Daca discutia ar fi avut loc la inceputul saptamanii – eventual daca ar mai fi fost inca o dezbatere – Geoana iesea clar pe locul trei. Asa, mi-e neclar cu ce viteza stirea esecului sau va avea impact in randurile electoratului – a stiut omul de ce s-a temut de dezbateri ca de tamaie!
Si-am incalecat pe-o sa, si v-am facut autopsia asa – dar n-am incalecat, macar, pe nici o capsuna:)
PS Am lasat pe-afara cateva detalii de la fiecare candidat voi reveni, probabil, cu un material pe presa.nu


Mihai Goţiu azi la 12:01 |
Mircea Sandu: Acum... o să vedem asta cu băut din iaz...
Dragoș Năstase: Nu... e un pahar de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 16 Feb la 11:11 |
Numărul deceselor în urma hipotermiei este tot mai mare. Autoritățile iau măsuri, Raed Arafat [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 16 Feb la 11:07 |
Geamurile fumurii se lasă ireal de încet în jos. Albul zăpezii îmi lovește retina. Îmi [ citeste mai departe ]
Tudor Darie 16 Feb la 01:43 |
Aveam șase ani când am auzit o teorie frumoasă despre tineri. Cel care mi-a spus-o nu era un [ citeste mai departe ]
Marius Cosmeanu 15 Feb la 22:15 |
Într-un audiovizual în care ayatolah e Dan Diaconescu iar precursor, mai bretelatul său [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 15 Feb la 20:56 |
E şi-n Caţavencii.ro
Fiindcă tot sîntem în criză de prezidenţiabili n-ar fi momentul să [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 15 Feb la 17:05 |
Asocierea dintre Federația Română de Fotbal și Roșia Montană Gold Corporation (RMGC) a fost [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 15 Feb la 15:35 |
Se pare că presa a atins limita: fundul lui Boc. Facebookul a ars în flăcări deontologice şi [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 15 Feb la 14:36 |
Coaliţia la guvernare susţine tratatul fiscal european, deşi părerile privind tratatul privind [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 15 Feb la 13:29 |
Vezi şi Caţavencii.ro
Dacă nu s-a dus cu Ponta în America, fiindcă nu ştie engleza, Crin [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 15 Feb la 12:45 |
Noul guvern promoveaza si un nou program de guvernare. Acest program are 3 mari componente : 1) [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 15 Feb la 11:22 |
Mihai Răzvan Ungureanu: "Militarii îngheaţă la deszăpeziri, locuitorii stau la căldură. [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 15 Feb la 09:05 |
Marți (ieri), în jurul orei 18.00, un prieten mi-a semnalat un articol publicat de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 15 Feb la 05:12 |
Celor 300 de candidați tineri şi cu studii în străinătate care aspiră la funcția de consilier [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 14 Feb la 23:21 |
... de fiece data cand cred ca mai jos nu se poate cobori, ceva se incapataneaza sa ma convinga de [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 14 Feb la 23:15 |
Dacă întreaga masă a lui Stamate reuşea să se sprijine pe calcule şi probabilităţi, iată [ citeste mai departe ]
Tudor Darie 14 Feb la 23:14 |
În ultimele zile, ortacii lui Voronin se plâng pe site-ul grenada.md că poliția a inițiat o [ citeste mai departe ]
Mihai Eminescu 14 Feb la 22:02 |
Iunie 1882
Îngerul meu blond,
Te-aș acoperi toată cu sărutări, cum argintarii îmbracă [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 14 Feb la 13:59 |
În anul de graţie 2009, când un cumul de factori externi si interni au forţat Romania să [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 14 Feb la 13:10 |
Zahar Prilepin, un scriitor rus de care v-am mai povestit aici, spunea zilele trecute pe BBC despre [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 14 Feb la 10:36 |
Pe când era Prim Secretar al Partidului Socialist Francez, François Mitterand a fost întrebat de [ citeste mai departe ]
Dan Duca 14 Feb la 10:06 |
"Asta este o ţară care a făcut vedete din toate pipiţele şi nu-şi respectă veteranii de [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 14 Feb la 09:19 |
Din 40.000 de bucureșteni anunțați pe facebook au fost numărați la Protestul [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 14 Feb la 00:41 |
… si nu, asta nu are nimic de-a face cu ecologia. Are de-a face cu politica. Mai exact, cu [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 13 Feb la 18:57 |
E şi-n Caţavencii.ro
Acum vreo cîţiva ani, cînd se bătea în apariţii la inundaţii cu pe [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 13 Feb la 18:55 |
Economia Romaniei opereaza intr-o lume aflata in flux in care diferentele si nuantele conteaza. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 13 Feb la 16:38 |
Update. Nu rezist. Am auzit declarația lui MIrcea Toader (PDL): unul [ citeste mai departe ]
Bogdan Ciuclaru 13 Feb la 16:21 |
Transmitem alb-negru! De dragul contrastului. De alb se ocupa iarna. De negru...lopetile.
Primul [ citeste mai departe ]
Ionel Blănculescu 13 Feb la 14:02 |
Am cumpanit mult daca sa public pozitia mea referitor la, de ce falimentul Greciei ar putea sa [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 13 Feb la 07:18 |
Că Victor Ponta își asumă un discurs de învingător anticipat nu ar trebui să deranjeze prea [ citeste mai departe ]
| 1@Bafomet: pai hai sa incercam sa vedem cat este de permisiva stiinta si cat de usor se lasa "contrazisa" cu argumente logice ... si sa vedem daca se lasa "rasturnata" ... este suficient sa citesti cu atentie,... | ||
| 2@trolu daca vrei sa te racoresti,mergi cu Nastase la bulau!Da' ia-ti alifie din belsug!Pentru da dimineata,vorba reclamei.... | ||
| 3@trolu hai ca vin si eu la "rivulutie",da' sa fie cald! Cine dracu' a mai pomenit miscari popolare in toiul frigului,ha?Doar suntem "baietasi" luptatori!... | ||
| 4România te iubesc! De ce nu pot face nimic pentru tine rămâne marea mea durere.Am scris şi publicat prin Editura Didactică şi Pedagogică, o carte de gramatică a limbii române să-i învăţ bine pe copiii... | ||
| 5[...] care vrea sa exploateze un zăcământ aurifer în Munţii Apuseni di România). Cititi aici si aici despre ce e [...]... | ||
| 6@Mihai Gotiu: excelenta actiunea voastra! dati-le la gioale nehalitilor!... | ||
| Mihai Goţiu 28328 citiri |
| Costi Rogozanu 12020 citiri |
| Ciprian Domnişoru 10009 citiri |
| Cristian Teodorescu 9991 citiri |
| Remus Cernea 5618 citiri |
| Alin Fumurescu 4461 citiri |
| Cristian Bândea 3960 citiri |
| Constantin Creţan 3797 citiri |
| Dorin Tudoran 3788 citiri |
| Dan Duca 3784 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 4 postari |
| Costi Rogozanu 4 postari |
| Lucian Isar 3 postari |
| Cristian Cojanu 2 postari |
| Alin Fumurescu 2 postari |
| Constantin Creţan 2 postari |
| Daniel Oanta 2 postari |
| Tudor Darie 2 postari |
| Ciprian Domnişoru 2 postari |
| Mihai Goţiu 119654 citiri |
| Costi Rogozanu 62579 citiri |
| Cristian Teodorescu 50882 citiri |
| Alin Fumurescu 32323 citiri |
| Remus Cernea 22594 citiri |
| Ciprian Domnişoru 20537 citiri |
| Iulian Leca 18670 citiri |
| Dorin Tudoran 17708 citiri |
| Viorel Dobran 17157 citiri |
| Cristian Bândea 13975 citiri |
| Mihai Goţiu 42 postari |
| Costi Rogozanu 27 postari |
| Cristian Teodorescu 27 postari |
| Dorin Tudoran 17 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 11 postari |
| Iulian Leca 10 postari |
| Viorel Dobran 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 7 postari |
| Cristian Bândea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
total de acord cu dumneavoastra. astept cu interes (viu!
) autopsiile din turul doi.
2009-11-22 02:02:01 | Raporteaza
Poate’s eu cârcotaș, da’ din ce’ați scris nu’mi dau seama cum de “Antonescu a castigat dezbaterea”. Ce’ați scris: c’a personalizat și că s’a luat de rude, nu e suficient. Mi se pare că vreți să vă cred pe cuvânt. Din păcate, nu prea’mi vine, nu’ș de ce … Poate mai încercați cu argumentele, că tot nu mai contează …
2009-11-22 02:21:35 | Raporteaza
Foarte bun articol. Viu. Curat. De la om la om. Madre Ayahuasca vad ca inca mai “lucreaza”
Astept cu interes continuarea pe presa.nu
2009-11-22 02:22:16 | Raporteaza
Nu ai reusit sa “devii, precum soldatul necunoscut, telespectatorul anonim: si gospodina, si taran, si intelectual si tanar de la oras si batran de la sat” pentru ca nu ai reusit sa iesi din “eul” tau care mai pastreaza ascunsa intr-n colt, simpatia pentru Basescu. Vor mai fi 5 ani pierduti din cauza unor fanatici, carora le place discursul smecheresc dar lipsit de esenta, din cauza celor care se incapataneaza sa recunoasca ca au gresit si batatoresc aceiasi cale. Sper sa mai traiesc 5 ani ca sa-ti aduc aminte.
2009-11-22 02:33:27 | Raporteaza
PUTEAI SA NE ZICI DE LA INCEPUTUL ARTICOLULUI CA TU VOTEZI CU BASESCU IAR IN REST NOI AM INTELES CA AI SCRIS SI TU VORBE SA-L SCOTI PE IUBITUL TAU CONDUCATOR DIN DOSARELE CARE LE-A CARAT CU EL , TELEFOANELE SI MIHAILENII CARE SUNT GRELE SI TARE L-AU MAI OBOSIT CARANDU-LE IN CARCA PE SCARILE PARLAMENTULUI FARA SA-L AJUTE UDREA, BERCEANU.VIDEANU.SAU BOC.
2009-11-22 03:30:11 | Raporteaza
Sefule, emisiunea asta pe care o descrii a fost cumva publicata pe vreun site. Trimite si tu un link, o romanca din strainatate (fara cablu) vrea sa stie exact despre ce vorbesti
2009-11-22 05:10:22 | Raporteaza
Bush-Kelly???
2009-11-22 05:36:43 | Raporteaza
cred ca ati scris in graba numele lui Kerry
.
2009-11-22 05:38:43 | Raporteaza
Geoana a pierdut,postand in sfantul Mircea,paciuitorul tarii,a carui soacra si cumnat administreaza banii.Antonescu e in zona gri,intrucat a pierdut bile albe la ultima dezbatere,prin indicarea unei atitudini agresive.Basescu a avut de castigat comportandu-se ca un bun diplomat,se vede ca are experienta,fiind echilibrat in atitudine,in tonalitate,in contratimpul raspunsurilor,pe care le-a dat bine argumentate!
2009-11-22 07:18:52 | Raporteaza
mi-as permite sa adaug, apropo de dezbaterea de vineri, ca Antonescu nu a fost un castigator chiar atat de clar. E adevarat, a lasat o impresie puternica, dar a mers in sens descendent spre sfarsitul emisiunii. Cand a fost runda de subiecte pe un minut juma, ceilalti doi i-au ignorat unele atacuri si Antonescu a ramas usor in offside. Iar discursurile lui Geoana si Basescu de dupa emisiune erau atat de clar centrate pe asteptarea turului II incat Antonescu a parut cumva ignorat din secunda doi de dupa inchiderea lavalierelor.
2009-11-22 07:32:13 | Raporteaza
Fara urma de subiectivitate, pot sa spun ca Antonescu a gresit, din puntul meu de vedere, cu faptul ca nu a transmis vreo idee la discutia pe teme. Totusi vreau si eu sa vad o idee, o directie pe care o are in cap, ceva, orice mai concret un pic. Pana si Geoana a avut destule. Eu, ca votant indecis, vroiam sa vad ca Antonescu e “for real”, ca nu e doar cineva care imi fura ochii, care pare bun la suprafata, dar nu are substanta. Nu am reusit sa ma convinga de asta. Retorica e foarte importanta, dar nu e totul; cred ca exagereaza jucand totul pe cartea asta. Totusi era in criza de timp si poate era singura sansa.
2009-11-22 09:00:21 | Raporteaza
O mica nuanta:)
Nuantele la care va referiti mi se par prea subtile pentru marea masa de alegatori. S-a intamplat cam ce era de asteptat, Basescu si Geoana si-au confirmat pozitiile, Antonescu a incercat sa marcheze riscand mai mult. Dar nu a reusit. Ne auzim in turul doi.
2009-11-22 09:06:46 | Raporteaza
Daca tot sunteti expert, poate ar fi trebuit sa fie corect numele adversarului lui Bush din 2004, nu?
2009-11-22 09:23:18 | Raporteaza
Alin
Aparent, in primele 5 minute, Antonescu a fost cel care a condus jocul. Dupa care, asa cum s-a intamplat si la Cluj, inainte de mijlocul jocului, s-a ofilit treptat si a pierdut controlul. La final, pur si simplu era un om complet diferit fata de cel care era cu o ora inainte: o fata cenusie-intunecata, trasaturile fetei cazute, privirea intoarsa spre in sine, si dusa foarte departe.
Poate mi se pare mie, dar e o fiinta dis-timica, sau cum s-o fi numind in temeni medicali, adica o fiinta care nu are punct de echilibru, ci doar 2 extreme foarte clare. Poate e amuzant sa de distrezi cu un astfel de om, dar in mod sigur, nu are suflare pentru drum lung.
Basescu, era – sau parea ? – habar nu am, un pic obosit, sau vulnerabil. Nu stiu daca e o tactica asta (Mihai Neamtu spune ceva pe Hotnews), dar previzibilitatea in cazul lui e ca este el va fi mereu “the last man standing”.
Rezista pana la sfarsit si invinge.
Un lucru e clar: Antonescu face parte din categoria “mahnitilor lui Constantinescu’, care fix in mijlocul bataliei, isi pierde brusc directia si se cufunda in melancolie (auto-agresiva).
Nu sunt dintre cei care ii neaga lui Constantinescu orice merit, dar, sa ma ierte dumnezeu, e un progres urias faptul ca azi, exista alternativa la asa ceva.
2009-11-22 09:34:34 | Raporteaza
De acord cu tine .Antonescu a cistigat runda dar pe mine m-a facut sa ma hotarasc tocmai ptr ca a cistigat runda ca un bataus de cartier,smecher si bun de gura.Este genul de atitudine pe care nu l-am agreat niciodata indiferent de situatie.Din partea mea avea o foaie in alb si nu a reusit sa puna pe ea o fraza demna de presedintele tarii.Poate patriotismul e desuet astazi dar eu asta astept de la primul om din stat.O zi buna.
2009-11-22 12:32:56 | Raporteaza
Eu sunt de alta parere.E clar ca Geoana a fost intr-adevar Pinocgio,cu toate gogosile vandute,trebuie sa fii prea idiot ca sa-l crezi.Antonescu n-a castigat,intrucat nu cred ca agresivitatea da bine,mai ales ca bun om politic.Basescu a fost cel echilibrat,nefacand pe sfantul ca Geoana,nici acuzand in stanga si in dreapta.Si-a sustinut realizarile,si-a argumentat raspunsurile,si a fost echilibrat.Acum asteptam ca adevarul sa iasa la suprafata,sa castige cel mai bun!
2009-11-22 18:37:58 | Raporteaza
Trebuie sa ne unim cu totii in turul 2 si sa nu lasam ca tara sa incapa din nou pe mana lui Iliescu si a acolitilor sai.
2009-11-23 17:30:29 | Raporteaza