RSS Feed

Aveam nevoie de împrumutul de la FMI?

vezi toate articolele de
10 Apr 2010 la 10:58 47 comentarii 675 vizualizari.

I-am întrebat pe cîţiva oameni care se pricep la economie şi care nu sînt membri ai vreunuia dintre partidele parlamentare ce cred despre împrumutul de la FMI. Toţi mi-au spus că era necesar şi că e o tîmpenie politicianistă să susţii că România s-ar fi putut descurca fără acest împrumut.

Cît de mare e povara care ne aşteaptă pentru a da banii înapoi FMI-ului? În clipa de faţă fiecare cetăţean al României are de returnat FMI-ului peste 3000 de euro, ceea ce n-ar fi prea mult. Dacă vorbim însă numai despre populaţia activă, această datorie e cum nu se poate mai împovărătoare.

Nu mai avem nimic de vîndut pentru a uşura această povară, iar venitul mediu al românilor activi nu e atît de mare încît ei să nu simtă că au de plătit această datorie.

În aceste condiţii, mi s-a spus, ar fi cazul să se reintroducă impozitul progresiv în România, dar fără ca prin asta să li se taie cheful de a face afaceri şi investiţii celor care ţin economia în mişcare.

Cum e cu şomajul? Româno-francezul Alexandru Spahiu, despre care am mai scris pe acest blog, e de părere că mediul privat de afaceri de la noi a trimis în şomaj mult mai multe persoane decît ar fi fost cazul, în loc să recurgă la alte forme de supravieţuire.

Concedierile, mi s-a spus, ar fi trebuit să fie ultima, nu prima soluţie în mediul privat. Dar oamenii de afaceri din România cînd au dat de bani, în loc să-şi diversifice afacerile şi să se extindă pe mai multe paliere, şi-au tras vile şi case de vacanţă, maşini scumpe şi vacanţe de vis. Iar cînd a venit criza au recurs la concedieri ca la soluţia cea mai comodă…

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 


47 comments
  • 1

    sa stii ca ai dreptate cu romanul din mediul privat, asa suntem noi invatati cu lafaiala cand ne merge bine iar cand simtim criza strangem punga in loc sa cautam idei mai bune, in ceea ce priveste imprumutul desi e mult pe cap de locuitor de returnat si eu cred ca era necesar si cumva o sa il returnam noi ca altceva nu avem ce face; pana acuma prea putini au scris de necesitatea imprumutului si prea multi de idiotenia lui, o sa iti atragi critici dure sigur de la simpatizanti ai opozitiei, as vrea ca sa discute poate acei economisti si cu reprezentantii opozitiei sa le deschida putin ochii.

    eu_sunt
    2010-04-10 11:17:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    Cand ma gandesc ca pe timpul lui MOLICEANU miliardele de euroi s-au evaporat, ca nu se vede absolut nimic sa se fi facut ceva cu ei, consider ca imprumuturile masive de bani chiar daca Romania nu ar avea nevoie, este cea mai buna masura anticoruptie pentru viitorii guvernanti, pentru ca asta presupune multe chestii, supraveghere si control din partea celui care ti-a dat banii, modalitatea de a face rost de bani pentru ai returna, deci rezulta ca viitorii guvernanti, nu vor putea freca menta ci vor trebui sa lucreze serios pentru tara, rezulta clar ca imprumuturile de bani ale tarii, vor aduce beneficii in toate planurile, economic, politic, etc. Imaginati-va ca viitorii guvernanti nu ar avea de platit datorii, ce s-ar intampla, o dulce farniente, durut in cot de tara, mismasuri, etc.

  • 3

    Nu stiu ce v-au spus oamenii cu care ati discutat dar stiti ce e culmea? Ca ajungem sa gasim vinovati tot oamenii de afaceri pentru situatia de acum. Asa e, si-au luat vile, masini scumpe, si uite ca acum totul merge prost din cauza lor. Hai sa fim seriosi. Lucrurile merg prost din cauza politicienilor de orice culoare ar fi ei. S-au cheltuit si se cheltuiesc bani aiurea total. S-au facut sali de sport prin tot felul de catune, se fac acum patinoare pe hartie etc. Ce predictie poti sa ai pentru o afacere mica atunci cand guvernul te anunta in decembrie ca-ti lasa un impozit de 3%, in ianuarie il scoate dar te anunta ca scoate si forfetarul si nu o face inca, pune proiecte de legi pe care le schimba in 2-3 zile etc. Codul muncii arata de parca e facut de angajati nu o mediere intre angajat si angajator etc. Principala problema ramane reducerea cheltuielilor aiurea ale statului inclusiv cu angajatii la stat. Dar in afara de populism nu primim nimic concret. Asta e adevarata problema a Romaniei.

  • 4

    @ion ion: Da Nelule, buna chibzuiala. Daca insa o sa gandesti mai profund o sa vezi ca ministrul de finante al guvernului Tariceanu e CULMEA, identic cu cel de acum, de unde deducem ca a fost foarte bun. Chiar l-am auzit spunand zilele trecute ca a fost gresit ca din banii de privatizari nu s-au facut autostrazi. Atata nesimtire mai rar mi-a fost dat sa vad.
    Deci conform logicii tale e bine sa ne imprumutam acum si sa bagam banii in pensii si salarii si ii mai si furam ca apoi cand vin altii la putere sa nu poata fura atat (evident ca si aceia vor incerca sa fure cat se poate deci singurul rezultat va fi ca romanii o vor duce mai rau). Imprumutul era necesar, problema e ca e o totala lipsa de idei in ceea ce priveste folosirea cu cap a banilor. Asa ca ii aruncam pe fereastra, mai facem un km de autostrada pe langa Cluj ca acolo nu baga bani UE deci nu ne verifica pretul, mai un patinoar pe hartie, mai o promovare aiurea de turism fara sa avem infrastructura…

  • 5

    @tim (3)
    de ce incerci sa speli putina? crezi ca romanul de rand sau patronii nu sunt de vina? pentru tot ce merge prost in tara e de vina politicul? sunt de acord ca cea mai mare vina e a politicului dar nu trebuie impartita vina in astia is albi si astia negrii, inclusiv tu prin gandirea ta ca sa ne dea si sa ne faca ai contribuit la bunastarea in care se afla Romania acuma si dau un singur exemplu banal: de cate ori ai spus ca vrei sa fie curat pe strada si ai spus ca nu face statul, dar te intreb de cate ori ai aruncat pe jos o hartie sau altceva sau de cate ori ti-ai maturat trotuarul din fata casei sau a blocului?
    Ideologia romanului e sa intinda mana si sa astepte sa ploua cu bani.
    incearca sa iti vezi si paiul din ochiul tau nu doar barna care atarna asupra tarii prin politic si daca fiecare isi vede si paiul din ochiul sau nu doar barna din ochiul conducatorilor(si stiu ca zicala e de fapt inversata), atuncea pai cu pai si barna se face ;-)

    eu_sunt
    2010-04-10 11:32:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    care oameni de afaceri? aia care cumpara ieftin si vand scump? la noi singurii oameni de afaceri sunt micii mestesugari, o croitorie, o lumanarie, de-astea. Restu’, samsari. De pilda, marele om de afaceri, Tiriac, stie careva despre el sa fi produs macar o scobitoare-n viata lui?

  • 7

    @Tim: Imi pare rau ca nu am fost destul de clar, sau nu ai inteles tu nimica, sant total impotriva folosirii imprumuturilor in altceva decat investitii in infrastructura, si in special in cea de transport rutier, iar aici in special AUTOSTRAZI, deci 100% in AUTOSTRAZI, si stii de ce? pentru ca pe aici circula cel care abia sa nascut, deci vine acasa de la maternitate, pana la cel care trebuie transportat la morga, deci merge pe ultimul drum, deductia logica ar fi ca de acesti bani ar beneficia toata lumea si mai mult decat atat (mortii), in schimb orice altceva s-ar face cu ei, de beneficii vor beneficia doar parti infime din populatie. Bun, in ceea ce il priveste pe vladescu si guvernarea MOLICEANU, iti amintesti probabil ca Romania nu avea imprumuturi internationale, in schimb ECONMIA DUDUIA DE ORTUL POPII!!!

  • 8

    Era necesar imprumutul dupa niste ani in care politicile economice ale Romaniei au fost facute de niste contabili fara viziune, niste gestionari fara orizont, strecurati si ei pe langa principalii actori politici, cu totii niste AGEAMII in tot ce inseamna politica economica.

    Partea proasta e ca ne imprumutam sa platim salarii si pensii. In loc sa facem banii aia sa produca alti bani, ii repartizam in portii mici catre stomacul asistatilor sociali.

    Nu se pricepe nimeni din zona politica sa faca bani corect, din afaceri, ei stiu doar trafic de influenta, licitatii trucate si incredintari directe catre buzunarele amicilor. Ageamii si hoti !

    caraiman
    2010-04-10 11:56:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    @a.a.: ai auzit de piata de capital? dar de bursa? nu, nu aia de la scoala, care se acorda pentru copii saraci (de ce sant parintii saraci? raspunde-ti singur! bursa de capital, de marfuri, de servicii, dar tu pe ce piata joci? nu ma refer la *joc la nunta* eu cred ca joci la subventionarea saracului de catre stat! bineinteles tu fiind saracul in acest caz. Bine, bine, dar de ce esti sarac?!

  • 10

    Stiti ceva?
    Noi n-avem nevoie de nimic si de nimeni, in general. Suntem autarhici, harnici, bravi, stam cu pieptul dezgolit in fata vitregiilor si furam de unde putem.
    Sigur ca puteam si fara FMI. Daca tara noastra se chema Germania si noi nemti.
    Noi, fara bici si fara a fi impinsi de la spate nu facem nimic ca lumea.
    Asa ca este foarte necesar FMI pe post de pisica.

    sihastrul din mall
    2010-04-10 12:04:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    @pompiliu – don pompiliu, da’ dvs? sunteti bogat? si intre doua tranzactii, va dati pe net? sambata?! de pe iahtul care va poarta spre nemarginirile albastre? asteptati sa fie arestat Rasdaq sau sa dati lovitura?
    Cum spuneti dvs si s-auzim de bine

  • 12

    Aveam nevoie de împrumutul de la FMI, DIN NEFERICIRE.

    1. Pentru că guvernul schizofrenic se gândea doar la alegeri.
    2. Pentru că nimeni nu vedea că lucrurile stau rău şi vor sta mai rău.
    3. Pentru că economia privată ar fi plătit oricum – într-un fel sau în altul – lenea, prostia şi hoţia birocraţilor.

    Impozit progresiv? Da! 80%, à la Iliescu, dar numai pentru funcţionari :D

  • 13

    Putem sa vindem Casa Poporului. Nu o ia nimeni in spate sa plece cu ea. Punem conditii foarte clare de folosinta si, pe langa faptul ca scutim banii multi care se cheltuiesc acum pe intretinerea ei, ne mai vin si bani in plus. Multi. Cu o parte din ei se pot face investitii, cu o parte platim din datoria catre FMI. Mie mi-a placut ideea de aici agentia.org/cul../

    Am putea si sa ne vindem resursele pe bani mult mai multi decat redeventele ridicole practicate in prezent.

  • 14

    @a.a.: Hai, ma a.a. ai un nike analitic, nu pune la suflet ce am zis, dar ma scos din opinci, afirmatia, mari afaceri cu lumanari si cuie in talpa, astea sant afaceri tip Africa subsahariana si fii linistit, nu sant posesorul vreunui yaht, vreau doar o autostrada, o autobahn, in Romania si pentru Romani!

  • 15

    @ane
    cred ca e doar o gluma ce ai scris dar daca chiar ai vrea asa ceva te intreb de ce sa nu ne vindem toate monumentele? sigur exista destui care ar vrea sa cumpere monumente istorice, iar casa poporului de la noi este renumita in toata lumea, ai vrea sa pierdem pentru aia 5 miliarde de dolari un simbol desi al comunismului acesta e construit de romani pentru romani si dupa parerea mea ar fi pacat, in schimb ai dreptate mai avem poate unele lucruri de privatizat si sa speram ca se vor privatiza cu bani mai multi ca pana acuma.

    eu_sunt
    2010-04-10 12:24:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    @) ane

    “Am putea si sa ne vindem resursele pe bani mult mai multi decat redeventele ridicole practicate in prezent.”
    Da cu 5 dolari/Km in Marea neagra cat prevedea contractul cu Stterling.
    poftiti de cititi

    România a închiriat perimetrele cu zăcăminte din Marea Neagră la preţuri ridicole, iar în anumite perioade le-a dat chiar gratis.

    Potrivit unui raport recent desecretizat, Curtea de Conturi a cerut Guvernului să mandateze Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale (ANRM) să reanalizeze Actul adiţional 11 prin care Contractul de explorare şi împărţire a producţiei încheiat cu Sterling Resources Ltd. a devenit Contract de concesiune pentru explorare, dezvoltare şi exploatare petrolieră, Sterling nemaifiind obligată să împartă profitul cu statutul român, ci să plătească o redevenţă cuprinsă între 3,5 şi 13,5%.

    Scandalul Sterling a izbucnit în februarie 2009 când, în urma deciziei Curţii Internaţionale de Justiţie de la Haga care a dat României platoul continental din jurul Insulei Şerpilor în procesul contra Ucrainei, s-a constatat că zona, cu zăcăminte de hidrocarburi, fusese concesionată în avans.

    Solicitarea de intrare în legalitate adresată Guvernului este însă doar una din cele şapte formulate de Curtea de Conturi în raportul întocmit la cererea Camerei Deputaţilor, pentru verificarea activităţii ANRM din perioada 1992-2009 şi, în special, a modului de încheiere şi derulare a contractului cu Sterling Resources Ltd. (având ca obiect execuţia de operaţiuni petroliere în Perimetrele Midia şi Pelican din Platoul Continental al Mării Negre).

    În baza indiciilor că unele decizii ar fi fost luate cu încălcarea legii penale, Curtea de Conturi a trimis concluziile verificării şi Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Totodată, Curtea de Conturi a atras atenţia Guvernului că trebuie modificată Legea petrolului (nr. 238 / 2004) şi normele sale metodologice astfel încât dreptul de folosinţă asupra terenurilor necesare operaţiunilor petroliere să se acorde „numai cu acceptul proprietarilor de drept şi în condiţiile legii”, iar perioada de explorare stabilită prin Acordurile petroliere să nu mai poată fi prelungită.

    Curtea de Conturi a mai cerut ANAF să verifice legalitatea acordării unor facilităţi fiscale pentru titularii şi operatorii din primul contract încheiat de statul român, iar Gărzii de Mediu să vadă dacă în perimetrele Midia şi Pelican s-au desfăşurat operaţiuni fără a autorizaţii/avize de mediu.

    „Abateri de la legalitate”

    Curtea de Conturi spune, în raportul intrat în posesia „României libere”, că legea a fost încălcată chiar de la început atunci când Rompetrol SA nu a încheiat un contract de concesionare a perimetrelor Midia (4.080 kmp) şi Pelican (2.980 kmp) în vederea explorării. Concret, potrivit primului contract încheiat în 1992 (cel de explorare şi împărţire a producţiei), Rompetrol SA atunci compania reprezenta statul român) a închiriat suprafeţele numai pentru perioada de explorare, contra unei chirii anuale de 5 dolari/kmp (cuvenită Rompetrol SA) şi nu a unei redevenţe (aşa cum s-ar fi întâmplat în cazul concesionării şi care s-ar fi datorat direct bugetului de stat). În acest fel, Rompetrol a încălcat HG 508/1991 prin care a fost autorizată să încheie contracte de concesionare (şi nu de explorare), dar chiar şi Constituţia României, potrivit căreia bunurile proprietate publică pot fi doar „date în administrare regiilor autonome ori instituţiilor publice sau pot fi concesionate ori închiriate”. Or, Rompetrol SA nu avea în 1992 statut de regie autonomă sau de instituţie publică.

    ANRM nu a gestionat legal patrimoniul public al statului

    În momentul încheierii primului contract (în 1992, cu Rompetrol SA reprezentând statutul român), contractori erau companiile Entreprise Oil Exploration Ltd. (Marea Britanie, 65%) şi CanadianOxy Ltd. (Canada, 35%). Prin transferuri succesive (nouă la număr), Sterling Resources Ltd. a reuşit să intre „în joc” în iunie 1997, iar în decembrie 2006 a ajuns chiar unic contractor. Toate aceste transferuri între persoane juridice au fost făcute cu acordul reprezentantului României. Pentru perioada în care acesta era Rompetrol SA (1992-1996) nu au fost prezentate însă Curţii de Conturi documentele aferente. În plus, actele adiţionale corespunzătoare respectivelor transferuri (actele adiţionale nr. 1-10) nu au fost aprobate de Guvern şi nu au nici numere de înregistrare la ANRM. Mai mult de atât, precizează raportul Curţii de Conturi, unele dintre acte au variantele în limba română nesemnate de părţi.

    În plus, mai spune Curtea de Conturi, ANRM nu a evidenţiat şi înregistrat în patrimoniul public al statului perimetrele Midia şi Pelican, aşa cum prevede Legea 213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia. Mai mult decât atât, în perioada 1996-2008, ANRM nu a urmărit să fie încasată chiria, toată şi la termen, aferentă dreptului de folosinţă. De fapt, din decembrie 2003 încoace obligaţia plăţii chiriei a fost chiar suspendată.

    În schimb, faţă de contractul iniţial au fost diminuate constant obligaţiile contractorului. De exemplu, dacă iniţial era stabilit pentru contractor să plătească 200.000 de dolari/an pentru transferul de tehnologie şi pregătirea profesională, prin actele adiţionale ulterioare suma a fost redusă la 50.000 de dolari/an şi apoi eliminată cu totul.

    În 2007, ANRM a încheiat actul adiţional nr. 11 prin care Contractul de explorare şi împărţire a producţiei a devenit Contract de concesiune pentru explorare, dezvoltare şi exploatare petrolieră (este vorba despre decizia care îi este imputată fostului premier Călin Popescu Tăriceanu). Iar Curtea de Conturi remarcă faptul că actul a fost încheiat fără să fie organizat un apel public de ofertă, aşa cum prevede Legea petrolului. În plus, ANRM a acceptat să fie incluse în noul acord şi suprafeţele atribuite statului român aflate în dispută, atunci, la Haga. Tot ANRM a acceptat să se prelungească nejustificat perioada de explorare (timp de aproape 17 ani), fără a condiţiona contractorul să treacă la etapa de dezvoltare şi producţie. Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale nu a urmărit nici execuţia operaţiunilor petroliere efectuate în Perimetrul Midia, astfel că s-a ajuns ca bugetul de stat să fie păgubit cu peste 1 milion de dolari numai din taxele/tarifele ce ar fi trebuit plătite pentru obţinerea autorizaţiilor şi avizelor cerute de legislaţia română. De altfel, în perioada 1993-2008, ANRM nu a efectuat nici un control în perimetrele Midia şi Pelican, deşi avea obligaţia reprezentării intereselor statului român în domeniul resurselor minerale.

    Proaspătul pedelist Gabriel Berca, „învinovăţit” de guvernul Boc pentru Sterling

    Dacă raportul Curţii de Conturi nu face nici un fel de referiri directe la persoanele responsabile de pagubele aduse statului din 1992 până în 2009, un raport al Corpului de Control al Cabinetului Boc, finalizat în vara anului trecut şi trimis Parchetului Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie menţionează şi numele unor astfel de oficiali. Astfel, concluziile Corpul de Control indică cinci responsabili pentru modul în care actele adiţionale contractului Sterling au fost introduse şi aprobate în şedinţa de Guvern din mandatul lui Călin Popescu Tăriceanu. Aceştia sunt trei foşti şefi ai ANRM, Mihail Ianăşi, Maria Iuliana Stratulat şi Bogdan Găbudeanu, un fost secretar de stat, Cătălin Doica şi Gabriel Berca, fost şef al Secretariatului General al Guvernului în cabinetul Tăriceanu. În contextul politic actual, un singur nume devine relevant- cel al senatorului Gabriel Berca. El a renunţat săptămâna aceasta la carnetul de membru al PNL pentru a se alătura PDL. Gabriel Berca neagă însă că demersul său ar avea vreo legătură cu dosarul Sterling. „Plecarea mea din PNL s-a produs doar datorită modului în care eram tratat. Nu are legătură cu nimic altceva. Nimeni nu m-a şantajat şi nu mă va şantaja vreodată”, a declarat pentru România liberă, proaspătul pedelist. Acesta mai spune că numele lui a ajuns „din greşeală” în raportul Corpului de Control, sugerând că membrii acestui organism ar fi făcut confuzie între atribuţiile SGG şi cele ale Cancelariei Primului-ministru. „Cine cunoaşte legea ştie foarte clar că SGG nu avea atribuţii decât pe formă. Noi nu trebuia să verificăm decât dacă există toate semnăturile pe dosar. Atât. Nu aveam responsabilităţi în contracte…”, a explicat Berca. Întrebat dacă a sesizat Guvernul pe tema „confuziei” create, senatorul PDL spune că nu i s-a părut „atât de grav”, cu toate că numele său apare inclusiv în procesul de calomnie intentat de fostul premier Călin Popescu Tăriceanu, actualului prim-ministru, Emil Boc. Berca mai spune că nu a fost chemat niciodată la Parchet să dea lămuriri în dosarul Sterling.

    sihastrul din mall
    2010-04-10 12:25:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 17

    @pompiliu: Si ce produce bursa? Bani pentru smecheri, aia care cumpara ieftin si vand scump. Din cunostiintele mele limitate despre bursa, asta este exact mecanismul prin care faci bani, corecteaza-ma daca gresesc.

    Oamenii care sunt saraci in general s-au nascut saraci si (inca?) nu s-au apucat de furat. Sau ar mai putea sa castige la loto, dar pe cale naturala probabil ca nici nu ti se mai scoala pana apuci sa-ti iei primul mertzan.

    gigi duru
    2010-04-10 12:30:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    Lucian Davidescu
    Oricare din masurile anti-criza aplicate de tarile vecine ar fi fost aspru criticate de televiziunile de manipulare, ca de stiri nu le pot numi. Cu sindicatele lor ca varf de lance si cu un prapaditit care are 8 copii si nu se poate duce cu 2100 de lei acasa sau o dactilografa care nu poate trai cu 500 de lei – pe post de purtatori de cuvant ai defavorizatilor de aceste masuri. Micsorare de salarii pentru toata lumea, taiere de sporuri, salarii si pensii necuvenite, marire de TVA, disponibilizari, toate ar permite Guvernului sa se imprumute si pentru altceva decat salarii si pensii. Pentru investitii, de exemplu.

  • 19

    @eu_sunt
    Nu stiu daca e gluma sau nu, ziceam doar ca mi-a placut ideea. Daca e pentru romani, in sensul larg, de ce se bucura doar unii de ea? Cei multi doar isi clatesc ochii si platesc bucuria parlamentarilor. Sa fie pentru romani inseamna sa ajute, sa fie o investitie. Asa cum e acum, e contra romanilor.

  • 20

    @sihastrul din mall
    Sunt binevenite precizarile tale. Merci.

  • 21

    @ane
    ma refeream la ideea ca apartine romanilor, cel putin statului roman chiar daca o folosesc parlamentarii, hai sa fim seriosi, nu poti sa pui conducatorii statului sa isi faca sedintele intr-o sala de sport sau ceva de genul un minim de respect trebuie sa atragi statului nu politicienilor dar macar statului roman; Crezi ca, Casa alba nu ar vrea careva sa o cumpere? nu as crede ca cele 5 miliarde de dolari ar reprezenta o investitia prin faptul ca pierdem ceva ce apartine istoriei noastre, putem sa gasim si solutii mai bune de a scoate romania din criza.
    Eu de fiecare data am spus ca managementul la noi in romania merge foarte prost si pot sa spun ca am experienta externa, studiez in Germania si am experiente de management atata in temele studentesti cat si in practica in firma; la noi se stie doar de peticire sau improvizare, improvizarea e buna dar e mereu doar ca solutie interimara, managementul aproape oricarei institutii publice din romania este injositor plecand de la o scoala si ajungand pana la administrarea fondurilor, as astepta impunerea unor regulamente mai stricte de management asupra bugetarilor cu functii de conducere

    eu_sunt
    2010-04-10 12:51:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    @eu_sunt: Mai barbate, se vede ca nu ai o afacere asa ca poti abera linistit. Nu am cerut nimic in afara de masuri coerente. De ex daca tot pui forfetar de ce refuzi sa-l pui la bauturi si tigari din vara? Poate ca ai interese aici? Despre ce intins mana vorbesti? Nu am cerut subventii, nimic. O repet ca vina pentru actuala situatie o are in primul rand politicul. Cu un premier ca Emil Boc nu ai ce face. Cu populisme de doi bani nu poti conduce o tara. Si hai sa nu aberam cu hartii aruncate pe jos ca si dincolo se arunca (ca-s destul imigranti care o fac) dar se si curata. Nu ne putem imprumuta sa bagam banii in salarii si pensii, INTELEGI? Hai sa vedem cu oamenii de afaceri. Unii actioneaza gresit, le moare afacerea, deci platesc. Altii fac smecherii cu politicul, sunt de vina ei? NU, peste tot oamenii incearca, in Romania SE POATE. Deci afaceristii isi platesc greselile. Cei care ne conduc? Pai vad ca avem acelasi ministru de finante ca acum 4 ani. Deci…tragi matale concluzia. Si mai lasa-ma cu aberatia cu curatenia, asta tine mai mult de civilizatie nu de economic.

  • 23

    @ion ion: Mai lasa-ma mai cu Tariceanu. Vladescu e ministru de finante acum, deci a fost foarte bun, nu? Daca a fost repus in functie. Iar in rest vezi tu ca banii de imprumut se baga in autostrazi? Eu vad ca se baga in pensii si salarii. Ori aberatia ta a fost: “consider ca imprumuturile masive de bani chiar daca Romania nu ar avea nevoie”. Cum adica? Si daca nu avem nevoie sa luam nu doar pentru autostrazi? Cam incoerent…:D

  • 24

    @tim
    ti-am recitit postarea 3 si in nici un caz nu inteleg ca ai fi concluzionat ca si altcineva decat politicul este de vina, reciteste si tu si explica mai bine, oricum sa stii ca din nefericire pentru tine chiar am o afacere desi familiara totusi afacere care pot sa iti spun a prosperat chiar si in timpul crizei de anul trecut si anul asta la fel, eu vroiam doar sa ating ideea articolului ca si mediul privat este de vina pentru ce se intampla la noi; faza cu mana intinsa e o generalizare a romanilor de la care auzi mereu sa ne dea si sa ne faca nu stiu cat de mult te incadrezi in asta era doar un comentariu iar explicatia cu hartia desi tine de etica civilizatie sau cum vrei sa ii spui tine totusi si de mentalitate adica lasa pe altul sa faca ca daca eu nu fac nu e mare lucru

    iti dau dreptate si am spus si eu politicul e in primul rand vinovat dar retine ca noi asteptam sa se schimbe politicul prima data, ia uita-te la tine si spune-mi daca nu vezi exact actiuniile pe care politicul le face(totul e relativ depinde din ce perspectiva o privesti)? daca nu se schimba pleava nu se schimba nici conducatorii altfel toti o denumesc dictatura cand schimbarea vine de sus

    ca sa imi stii si preferintele politice eu sunt de acord cu actiuniile de acuma a guvernului si mai cred ca trebuie asteptat putin sa se poata produce schimbarile care intr-o tara nu se intampla peste noapte.

    eu_sunt
    2010-04-10 13:15:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    Da, nu incape nici-o indoiala, aveam nevoie de banii de la FMI ca de aer. Acum putem fi tot mai convinsi de acest lucru. Criza care a venit peste noi nu putea fi depasita,indiferent ce masuri anticriza s-ar fi luat. Noi suntem interconectati la sistemul global economic, si, atunci cand o veriga sau mai multe din acest lant se strica se perturba intregul. Iar acolo unde lantul e mai slab,iar la noi e mai slab, e clar ca problemele sunt mai grave. Nu putem sa ne comparam cu o tara puternica, cum ar fi Germania de pilda, asa cum nu poate trece peste asemenea momente o familie saraca fata de una mai instarita. De ce suntem noi asa de saraci, asta e o alta problema, care necesita o discutie ampla. Important este sa ne amintim de cei care se opuneau acordului cu FMI(tocmai cei care ne-au adus in aceasta situatie) si anume: Tariceanu, Vosganian si in general liberalii, precum si PSD in frunte cu Geoana care se intalnea atuci cu sindicatele pentru sustinerea lui electorala. Ce s-ar fi intamplat fara acord: in primul rand cursul de schimb ar fi explodat, poate era 6 lei, in consecinta preturile si respectiv inflatia nu mai puteau fi tinute sub control,iar salariile si pensiile erau in mare pericol! De fapt aici e problema. Banii trebuiau sa mearga in investitii, dar bugetarii nu pot intelege cum functioneaza economia, ei stiu doar ca vreau bani. Cred ca trebuie pusi la munca pentru a vedea cum se fac banii adevarati, nu la mitinguri sindicale.

    Spartacus
    2010-04-10 13:19:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    @pompiliu – daca n-as avea niste angarale p-aci, maine m-as muta pe malu’ apei, la Agadir, si-as sta cu neobrazatu’ pe camasa, la soare. Acolo esti Dumnezeu daca esti nitel mai deschis la moaca.
    Esti cineva, nene, daca dai un sfant la buget. nu ca aici, un fel de epiderma penisului, adica ala de face dosu’ mare nutzichii

  • 27

    Intr-o zi nepotul meu m-a intrebat:
    -Bunicule dar tu de unde ai bani?
    -Pai din pensie,de unde?
    -Dar ce e aia pensie?
    -Uite ce e ,sunt un fel de om de afaceri.Insel statul de bani si pe Dumnezeu de zile.
    -Atunci cand o sa fiu mare ma fac si eu om de afaceri!

    sase sase
    2010-04-10 15:17:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    Comentarii pe net in Romania la 20 de ani de la asa zisul sfarsit al “dictaturii proletariatului”:

    … in vremurile bune afaceristii si-au luat vile si masini ca niste imbuibati si cand a venit criza au dat afara oamenii muncii. Ai zice ca burjuii astia nenorociti s-au apucat de business ca sa se imbogateasca, nu ca sa dea de munca poporului cum ar trebui….

    ….ce e aia sa vinzi si sa cumperi? aia nu e afacere, aia e specula. Ia sa vedem cine PRODUCE ceva, nu cine speculeaza pe bursa….

    Nu mai aratati ma cu degetul la Iliescu. Comunismul a supravietuit, dar nu din cauza lui. A supravietuit in creierele voastre de lumpenproletari care culmea va mai credeti si anticomunisti.

    Si da Teodorescule, aici esti inlcus si tu. Pentru ca nu stiu daca prietenul tau economist are si el reflexe de tip nationalizare sau doar l-ai inteles tu gresit dar sa iti fie clar: agentii economici privati nu au cum sa fie “de vina” pentru ca nu dau socoteala despre afacerea lor PRIVATA in fata nimanui, nici macar a “poporului”. Nu mi-am facut afacere ca sa angajez oameni ci ca sa fac bani pentru mine si nu ma intereseaza daca ii dau afara. Asta e. Atata vreme cat respect legea este afacerea MEA si nu are nimeni dreptul sa imi spuna cum sa o conduc.

    Intr-o tara de oameni liberi asemenea discutii ar fi imposibile. Dar rromanii sunt nascuti iobagi…

  • 29

    Un guvern competent si bine intentionat ar fi folosit banii FMI ca sa acopere deficitul bugetar temporar ce ar fi rezultat din o scadere a fiscalitatii, foarte necesara pentru a relansa economia si deci, de a asigura incasari mai mari la buget pe termen mediu si lung. Odata sectorul privat ajutat astfel, se putea trece la concedieri din sectorul public, fiindca sectorul privat ar fi absorbit disponibilizatii macar partial. In loc de asta, guvernul a venit cu ordonanta aia dementa si discriminatoare cu firmele mici (cu impozitul minim – impozit regresiv!) si nededucerea cheltuielilor cu parcul auto. De aici si mare parte din concedierile din sectorul privat, firmele mici care nu s-au inchis au redus personalul ca sa compenseze absurditatea. Fara relansarea sectorului privat, singurul rezultat notabil al concedierilor in sectorul public ar fi o noua scadere a activitatii economice, incasari si mai mici la buget si in consecinta necesitatea unor noi imprumuturi, apoi alte biruri stupide si uite asa se intra intr-o spirala descendenta fara iesire. Deci nu daca erau sau nu necesari banii FMI este problema, ci ce masuri anticriza (sau procriza) ia guvernul in timp ce-i foloseste.

  • 30

    @gigi duru: Draga GIGI! piata de capital produce profit sau pierdere, in functie de cum te duce tartacuta. In alta ordine de idei, vezi exista o ordine, deci, de ce sant saracii saraci? pai e simplu! de lenesi! dupa care chestia cu loto ca sa faci bani nu-i o idee rea, pentru ca nu stii niciodata de unde *sare norocul*, dar *eu ti-as recomanda sa joci la bingo* de la tv mafia, pentru ca la cate pierderi au avut dupa campania electorala de la prezidentiale, tu ai fi un foarte bun *investitor* actiune dupa care profitul s-ar imparti in felul urmator: investitor, pierdere totala, iar tv mafia in calitate de pacalici tip alba neagra, profit 100%. Gata nu-ti mai vand alte ponturi. Iti spun doar atat, spor la joc, dar fii atent ca *ajungi sarac*.

  • 31

    Ah, tocmai am vb cu un specialist…
    Ah, tocmai m-a sunat un prieten si mi-a spus ca…
    Ah, tocmai vorbeam cu cineva…

    Toate astea fac parte din tertipurile jurnalistilor care nu stiu cum sa faca sa dea “greutate” articolelor.
    Bine domnule dar cine sunt acei specialisti cu care tocmai ai discutat? Da-ne niste referinte sa stim si noi cam ce pret sa punem pe parerile respectivilor? Ca, la ora asta toata lumea, in toate domeniile, e specialista in România. Indiferent ca e vb de Isarescu sau de Vosganian, de Vadim sau de Ciutacu, de Saftoiu sau de Voinescu.

    Sa stim si noi cum sa cantarim parerile respectivilor.
    Ca parca prea s-a umplut tara asta de filologi care se pricep la economie politica, de ingineri care se pricep la cezariene si de agricultori care stiu totul despre tehnica militara!

    Ca foarte rar vad cate un interviu serios luat unor oameni care intr-adevar se pricep la ceva. Nu mai exista investigatie, nu mai exista cercetare jurnalistica…practic avem doar mii de pareri ale unor bloggeri.

    Asa ca, dle Teodorescu, putina decenta!

    Miruna
    2010-04-10 17:39:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    @a.a.: Esti tare a.a. ce-am mai ras la faza cu culoarea!

  • 33

    @Tim: Nu pot sa te las pentru ca: Moliceanu a palmat 4 miliarde de euro, bani din FND, care la randul lor proveneau din privatizarile strategice, aici se poate retine prima infractiune, aceea de subminare a economiei nationale, iar in al 2 rand, normal ca Romania avea nevoie de finantare ca de aer. 3, daca tu ai vrea sa zicem ca vrei sa-ti cumperi o masina de 6000 euro, nu ai bani cash, dar ai posibilitatea sa-i produci in mod constant, atunci ce ai alege, sa stai vreo 3 ani sa zicem ca sa aduni? sau sa te imprumuti, avand posibilitatea sa-i returnezi cu dobanda la banca? precizez ca ai nevoie de masina ca un lucru necesar, nu ca un lux! 4 cand ai de returnat un credit, esti fortat sa produci bani si din piatra seaca, iar atunci trebuie sa gandesti, dupa care sa muncesti! Asta-i ordinea corecta, invers dai faliment!

  • 34

    @momo: Da bine le mai imbarligi, curat limba de lemn comunistoida, in plus poti sa-l pupi in cur pe idolul tau iliescu si stii ce? mai pupa-l si pe vadim, tot acolo. Mai trage o dusca si fa nani ca-i tarziu.

  • 35

    @pompiliu – pai, matale razi la subiecte d-astea serioase? vrei sa-tz’ rupa industriasu’ jugulara? sare nababu’ de tufis de-acolo de pe ciuci unde naste el un imperiu financiar si nu te vad bine

  • 36

    @ion ion

    Esti un lumpen idiot si obraznic. Imi provoci scarba ca marea majoritate a acestui popor de nespalati urat mirositori dar plini de tupeu. Iliescu, Vadim si nu in ultimul rand, ba chiar de fapt in primul rand, Basescu sunt exact ce merita acest neam de curve proaste si hoti de buzunare, si de altfel sunt si cei pe care acelasi neam i-au si votat, deci si i-au dorit. Asa ca nu ii plang pe mamaligari.

    In rest, sclavule, de ce imi vorbesti urat din spatele monitorului? Rroman ca toti rromanii, umil si mieros fata in fata si cu bale la gura cand e la distanta. Vierme…

  • 37

    Apropo, poate am citeste postacul oranj @lucaman, ca il tot caut. Ia uite ce ma informa doct acum vreo doua luni retardatul:

    “@momo: popa va fi adus in tara pe 9 aprilie iar realitatea tv a fost cumparata de patriciu.multumit?”

    Bai lucaman, e 9 aprilie si de nicolae popa nu se aude nimic. Iar realitatea e tot a lui vantu. Ce zici? Ai fost un dobitoc? Hai mititelule, recunoaste…

  • 38

    @ion ion,boule
    @momo, te inteleg ca esti suparat pe homunculu cu nume subatomic, da’ si tu esti ‘rroman’!

    idiotpdlist
    2010-04-10 21:28:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    @idiotpnlist

    Si sincer chiar imi e rusine de asta…. De cand ma stiu am avut o jena cand imi nominalizam nationalitatea in strainatate. Dar in ultima vreme sentimentul a devenit sufocant. Imi e profund scarba ca sunt rroman.

  • 40

    norocul meu ca occidentalii nu stiu ca sant tigan si ma confunda cu indienii ca am buzele vinete

  • 41

    Pentru papagalul de mai sus:

    Din nefericire sunt rroman nu tigan. Mamaligarii sunt oile fricoase iar tiganii sunt lupii rapciugosi de pe aceste plaiuri de tot rahatul. I-am povestit o data unui sarb despre craiova si cum nu misca nimeni in fata clanurilor tiganesti de acolo. S-a uitat la mine ca la un martian dupa care cand a inteles ca nu il iau la misto l-a pufnit rasul. La ei tiganii nu ridica privirea din pamant, dar sarbii sunt barbati nu ca muhaiele de rromani. Pai lumea interlopa romaneasca sunt tigani, machidoni, arabi, chinezi si in general cam orice nationalitate conlocuitoare mai putin rromanii. Rromanii sunt maxim pesti, ca curvele nu lovesc inapoi. De cele mai multe ori pestii propriilor neveste, neam de toata jena…

    Si sa nu imi fie scarba?

  • 42

    Stimate Domn / Doamna,
    Doresc să vă invita să participaţi ca un investitor sau solicitant de împrumut de titluri de participare la DIFC individualizat de management al programului de investiţii de portofoliu 2009/2010. (DIFC) Dubai International Financial Centre este cel mai mare centru finanţare în Orientul Mijlociu Cu peste 5000 miliarde portofoliilor de investitii private şi corporative.
    Suntem în căutarea privat pentru investitori, solicitanţii de împrumut şi de experţi de gestionare dispusă să funcţioneze drept titulare de portofoliu de investiţii şi de administratori. Avem în prezent un back-jurnal de un profit Excesul de Maximum Capital Profit (EMRCP) de o medie de 1.2% pentru fiecare investiţiilor private şi de portofoliu în cadrul companiei de administrare si de control si dorim sa re-investească fonduri prin convertirea la gestionarea privat oameni de afaceri şi societăţi cu idei de afaceri bune, care pot genera atleast 10% ROI pe an peste durata maximă de 10 ani.
    Fondurile vor fi plătită pe baza unui împrumut clară a ratei dobânzii de 2,5% pe an timp de 10 ani mandatul regenerabile. Dacă sunteţi în căutarea pentru împrumut pentru a finanţa proiectul dumneavoastra sau de afaceri sau dacă sunt dispuşi să stea ca un investitor care poate investi capitalul nostru şi să facă profit bun, atunci
    acest pachet loveşte cel mai mult. Toate contractele de înscriere, briefing-uri şi de administrare a investitiilor de portofoliu în biroul nostru în Europa.
    Pentru detalii suplimentare vă rugăm să contactaţi-mă direct pe e-mail meu privat; crown_jewel231@yahoo.com
    Ceea ce priveşte,
    Dr.Omar Bin Sulaiman
    Directorul executiv
    (DIFC) Dubai International Financial Center

    crown jewel
    2010-05-07 22:08:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    Bună ziua,

    Numele meu este Erica doamna Brown, un guvern şi aprobat de privare de imprumut Creditorul, am oferi împrumuturi persoanelor fizice şi firmelor publice destinate întreprinderilor
    şi în scopuri personale, dau credite cu o rată scăzută a dobânzii 4%, astfel încât orice debitor interesate că are nevoie de asistenţă financiară
    ar trebui să Răspundeţi la acest e-mail de mai jos: erica.financialfirms@gmail.com cu următoarele detalii

    INFORMAŢII împrumutat este nevoie

    Numele tau :………….
    Adresa :…………….
    Numărul de telefon :………..
    Suma necesară :……….
    Durata :………….
    Ocupatia :………….
    Venitul lunar: …
    Sex :………………..
    Stat :………………
    Tara :…………….
    Varsta ……………………

    Cel mai bun Cu respect,
    Doamna Erica Brown.
    Răspundeţi la acest e-mail: erica.financialfirms@gmail.com

    Doamna Erica Brown.
    2010-05-26 09:37:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 44

    Buna ziua,

    Sunt un investitor privat ar da afară de garantare a împrumuturilor garantate
    oameni de afaceri si femei, care sunt tranzacţii corporatiste, masina
    achiziţionarea de credite pentru locuinţe şi alte împrumuturi personale ETC dăm
    împrumut pe termen lung de 20-50 de ani până la 3% dobândă
    trimite-ne un e-mail dannywhiteloancompany100@gmail.com

    Attn fel;
    I sînt a primi e-mail şi doresc să finalizeze împrumut
    Cerere, astfel încât să putem începe procesarea împrumut.

    1: denumirea (denumirile ):………………..
    2: Tara :……………….
    3: :……………….. de stat Acasa Adresa :…………….
    4: Varsta :………………………
    5: Nu :………………………….
    6: :………………………… Înălţime
    7: :………………………. Ora
    8: suma necesară :……………..
    9: Număr de telefon :………………..
    10: Ocupatia :………………………
    11: Şi, în sfârşit, trebuie să trimiteţi o descriere a scanate
    următorul text:

    * International Passport
    * Public License
    * Licenţa.
    Ce faci ………………?
    Ne aşteptăm răspunsul rapid.
    Danny White imprumut Companiei
    caute o modalitate mai bună de libertate financiara! …

  • 45

    Bună ziua Viewer,

    Sunt Prof. Leonard DiCaprio, un creditor împrumut inregistrati si acreditati cu sediul în Italia, eu sunt oferind un credit cu o rată a dobânzii foarte scăzute de 3%, nu aveţi nevoie de un împrumut pentru a rezolva problemele tale financiare cum ar fi facturile, împrumut de învăţământ, credit ipotecar etc Bine ati venit la visul prin intermediul ca noi suntem în nevoie să vă asiguraţi că dvs. financiare sunt garanţie. Firmele interesate persoană ar trebui să vă rugăm să contactaţi-mă prin e-mail: dicaprioloanfirms@hotmail.com

    Debitorilor INFORMAŢII:
    Nume :_________ Adresa :________ Varsta :_____________ Fax Numărul :________ numărul de telefon :______ Număr :__________ Ocupaţia :__________ Compania :__________________ tarilor :_______________ Sex :_______________________ Venit lunar :______________ Suma necesară :______________ împrumut Durata :________________ Adresa de email :________________ Scurta descriere individuale de …………………………

    Dumnezeu să vă binecuvânteze;
    Prof. Leonard DiCaprio

    Prof. Leonard DiCaprio
    2010-09-26 19:11:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    Alo

    Ai nevoie de un împrumut pentru a porni propria afacere
    Sau este o companie care execută pierdere si ai nevoie de bani pentru a sta la nivelul pe care doriţi
    Sau ai fost nega de împrumut de la banca dvs. sau orice s-au

    Aici este o oportunitate pentru tine pentru a obţine împrumutul compania Apocalipsa credinţei Mark CEO, A FIRMEI financiar de imprumut Biserica se da orice fel de împrumut pe care doriţi de la 5000 de euro la 20,000,000.00 de euro la o rată a dobânzii foarte mici de 2%, astfel încât persoana interesată ar trebui să vă rugăm să ne contactaţi prin e-mail: churchfinancialloanfirm@yahoo.com

    Vă mulţumim pentru înţelegere

    în ceea ce priveşte

    Rev Faith Mark
    2012-02-22 23:55:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    @Roald: :) Þakka þér fyrir að muna orð mín, hver sem þú ert!

    Satt Roald
    2012-02-23 03:19:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala
jurnalist Catavencii, scriitor
» citeste biografia

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!