RSS Feed

Avem de ce să ne temem de rachetele iraniene?

vezi toate articolele de
08 Feb 2010 la 13:36 115 comentarii 2510 vizualizari.

Una dintre întrebările care s-au ridicat referitor la amplasarea scutului american anti-rachetă în România a fost dacă avem, într-adevăr, de ce să ne temem. Ar putea deveni România ţintă a rachetelor iraniene? Ar lansa Iranul un atac în această parte a lumii?

Ceea ce putem spune cu siguranţă este că Iranul este foarte activ în privinţa testării de rachet din ce în ce mai performante. Dacă ştiam deja că rachetele Shahab 3 pot ajunge până în România, raza lor de acţiune atingând, în varianta îmbunătăţită, aproape 2000 de kilometri, Teheranul a testat de curând o rachetă cu un potenţial şi mai îngrijorător. Este vorba de racheta Sajil 2. Conform declaraţiilor ministrului iranian al apărării, Sajil este mai rapidă, mai precisă şi mai greu de doborât decât Shahab 3, având o rază de acţiune similară. Experţii occidentali consideră şi ei că acest tip de rachetă, cu combustibil solid, poate fi lansat mult mai rapid şi este mai greu de detectat, deci, decât vechile rachete Shahab, bazate pe tehnologie nord-coreeană.

Testarea unei rachete spaţiale iraniene, săptămâna trecută, ridică şi ea alte semne de întrebare. Deşi unii s-au grăbit să ia în derâdere testul, în cadrul căruia iranienii au trimis în spaţiu un şobolan, două broaşte ţestoase şi viermi, nu este o glumă. Arată o capacitate tehnologică iraniană demnă de luat în seamă. Racheta Kavoshgar-3 este capabilă să transporte sateliţi şi ar putea fi un pas către o rachetă intercontinentală.

În privinţa capacităţii nucleare militare a Iranului, estimările privind posibilitatea ca Teheranul să obţină o armă atomică diferă, de la serviciile secrete israeliene, la cele europene şi cele americane. Presa germană scria de curând că Iranul ar fi deja capabil să obţină o bombă nucleară, doar că de mari dimensiuni, ce nu ar putea fi montată pe o rachetă balistică, ci doar livrată de un avion. Într-adevăr, aceasta pare a fi marea problemă, montarea de focoase nucleare pe rachete, nu obţinerea tehnologiei nucleare militare, în sine.

Altă ştire care ne-ar putea face să ne îngrijorăm vine însă în privinţa capacităţilor scutului american. Săptămâna trecută, chiar, un test al sistemului de doborâre al rachetelor asemănătoare cu cele iraniene şi nord-coreene, realizat de armata americană în Pacific, a eşuat. De vină ar fi fost sistemul radar, care nu a funcţionat corespunzător. Sistemul trebuie, deci, îmbunătăţit.

Totuşi, până în 2015, când se preconizează că va fi terminată instalarea interceptorilor în România, întreaga situaţie de securitate s-ar putea modifica. O schimbare de regim la Teheran rămâne în continuare posibilă, pe fondul nemulţumirii populare şi chiar a unor clerici importanţi. Nu mai departe de 11 februarie se anunţă noi proteste de stradă în întregul Iran, la adresa regimului, extrem de erodat. Posibile noi sancţiuni internaţionale ar urma să aibă şi ele efecte. De aceea, planul instalării elementelor scutului anti-rachetă în România trebuie privit într-un context mult mai larg. Noul sistem anti-rachetă propus de Obama este oricum unul flexibil, care se poate adapta noilor ameninţări. Iar instalarea sa face parte dintr-o politică de intimidare care şi-a arătat, la alt nivel, fireşte, eficienţa încă din timpul Războiului Rece.

Ceea ce contează este indivizibilitatea apărării pe cele două maluri ale Atlanticului, în contextul în care se discută de un nou concept al Alianţei NATO. Statele est-europene îşi exprimaseră deja îngrijorarea faţă de posibilitatea ca noul concept să fie diluat în privinţa ameninţărilor clasice (gen rachete), concentrându-se pe ameninţările de tip asimetric. Extinderea scutului pentru a acoperi şi flancul sud-estic al NATO nu face decât să îndepărteze astfel de temeri. Oricum, România, ca stat membru NATO şi gazdă a unor baze militare americane, ar fi putut deveni ţintă pentru orice alt inamic al Statelor Unite, care nu ar fi putut să lovească direct teritoriul american sau, de ce să nu includem şi acest factor în discuţie,  chiar pe cel israelian.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

115 comments
  • 1

    Buna ziua Laura !

    Fireste ca nu avem de ce ne teme, odata ce vom avea scut. Si sunt sigur ca eficienta sistemului antiracheta american va creste ( avand in vedere ca oscileaza intre 40-70%).

    Sa nu-mi spui ca ajungem la concluzia ca amplasarea scutului in Romania ne va transforma automat in tinte pentru Iran, ca doua zile m-am luptat cu defaimatorii scutului, exact pe tema asta !

    Scutul e bun si gata ! CSAT a decis, iar eu sunt gata sa gazduiesc gratis un interceptor pe tarlaua bunicilor de la tara ! Ai idee unde pot sa trimit aplicatia, la Pentagon la MApN sau la CSAT ?

    Scutierul
    2010-02-08 14:03:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    @Scutierul Of, pai am scris ca deja eram tinta, oricum! La Pentagon, clar. Ai un siloz in programul guvernului, Primul Siloz?

    Laura Cernahoschi
    2010-02-08 14:05:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    Este o adevărată provocare pentru România. In contextul în care România este membra NATO, aceasta hotărâre este una mai mult decât benefica. Problema consta în faptul că, în cazul în care acest scut antirachetă o să acționeze, nu știu dacă cineva s-a gândit la varianta că acea racheta ce va fi distrusă se va întâmpla deasupra țării sau undeva în afară, astfel ca România tot va fi afectată. Sper ca hotărârile luate de beneficul nostru guvern sa fie unele gândite și nu luate în graba.

  • 4

    @laur intr-adevar, raman aspecte care trebuie clarificate…

    Laura Cernahoschi
    2010-02-08 14:10:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    Am şi eu o întrebare: care este CEP ul unei rachete iraniene? Dar al unei rachete nord coreene?

  • 6

    @Laura Cernahoschi: pai am doua optiuni… le ofer un hambar pentru racheta, sau daca hambarul nu corespunde, ar mai fi o fantana secata, excelenta pentru amplasarea unei rachete patriot.

    Dar ma intreb…. daca Iranul isi face racheta noua… noi de ce nu producem propriul nostru sistem antiracheta? Suntem un popor capabil, inventiv, avem mintzi stralucite, conducatori vizionari… tot ce trebuie.

    Serios vorbind… Iranul si rachetele balistice.. asta e o poveste. De ce ai baga miliarde intr-un proiect atat de complicat, cand odata ce ai un dispozitiv nuclear functional, o poti pune pe o nava , par egzamplu Iman-T (!) , pe care sa o trimiti lejer catre Romania sau SUA ?

    Scutierul
    2010-02-08 14:23:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    Yankee Go Home!

    al-romanu
    2010-02-08 14:23:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    ridicol: scutul ne apara pe noi romanii (si alti est europeni) de rachetele iraniene!!!
    dupa ce va pierde puterea acest comic al ecranelor Ahmadinejah, precis veti veni cu justificarea ca ne pot atinge rachetele nord coreene iar scutul ne apara si de ele!!!

    in loc sa recunoasteti franc: Obama, pacifistul cu Nobel, trebuie sa plaseze armamentele deja comandate celor care sponsorizeaza economia americana, iar romanii sunt cei mai fericiti sa inghita galusca si sa plateasca o parte din factura (infrastructura o vom plati 100%!)
    cu polonezii si cehii a mers mai greu…

  • 9

    Iata declarația lui Robert Gates, apărutâ astazi “I believe there IS STILL TIME for sanctions and pressure to work”. “IS STILL TIME”. Când Robert Gates spune asta cred ca urmeaza timpuri “interesante”

  • 10

    Scutul aduce multe beneficii pentru Romania. Am devenit o piesa mai importanta pe tabla de sah a lumii, SUA ne arata ca meritam atentia sa, poate ca vor urma si alte “compensatii” pentru acceptul nostru. Ar trebui insa sa fim constienti de faptul ca de acum incolo riscul unui act terorist pe teritoriul nostru creste semnificativ. De acum incolo va trebui sa ne punem sperantele in serviciile secrete, singurele care pot preveni un asemenea act terorist. Ramane sa vedem daca aceste servicii isi merita bugetul!

  • 11

    simpla lansare a unei rachete, chiar cu efecte minore, ar perturba “mersul lumii”. in cel mai scurt timp ar urma un blocaj economic total si colapsul ar deveni iminent in urma acestuia. cititi-i pe batranii mordecai si cormac…

    x-127 over
    2010-02-08 14:37:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    @laur: din cate inteleg eu,elementele active ale scutului,adica acele rachete interceptoare,sunt lansate imediat ce sistemele de detectie sesizeaza atacuri cu rachete balistice.Astfel incat,acestea “zboara” cam cu aceeasi viteza de croaziera in intampimarea rachetelor ” inamice”,astfel incat distrugerea acestora sa se realizeze cat mai devreme posibil.Se estimeaza ca o racheta iraniana ar putea fi distrusa deasupra Marii Mediterane.In varianta ca o astfel de racheta este deja in spatiul aerian romanesc,e mult prea tarziu pentru a fi distrusa…inseamna ca a scapat de interceptare.

    val_one
    2010-02-08 14:38:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    Nici Iranieni nici alta natie nu are tehnologia si dolarii pentru a depasi America. Ahmadinejad e un fel de Saddam nu a invatal lectia. Se lauda am fac dreg si el nu are nimic. America, Anglia, Australia,Noua Zeelanda Canada si Israel impart si lucreaza impreuna la tehnologie de lupta. Nimeni in lumea asta nu are mai multe resurse decat aceste tari la un loc.

    adrian
    2010-02-08 14:38:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    Arsenalele nucleare ale Iranului şi Coreei de Nord, în cazul în care acestea există, sunt numai pentru apărare nu pentru a agresa alte ţări. Dacă România nu va ataca aceste două state, nu văd de ce ar exista temeri în această privinţă! Doar că aşa zic americanii?

  • 15

    @Dan Lee: sa dea Domnul!Dar se pare ca Iranul cam vrea sa se “apere” ofensiv distrugand Israelul,iar Coreea de Nord,Japonia si Coreea de Sud.Poate fi doar fanfaronada,dar cu acei lideri nu prea dusi la biserica,am zice ca paza buna trece primejdia rea.

    val_one
    2010-02-08 14:47:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    Dar un scut antidemagogie si antipopulism nu ne pot instala americanii?Le-am fi recunoscatori in veci, am scapa de lacustele care de peste 20 de ani rontaie cam tot ce mai misca prin tara asta. Pana vin rachetele iraniene, coreene, srilankeze sau cine mai stie de unde…..Oricum daca vor lansa vreo racheta, cand o vor lansa si daca o vor lansa, vor da in gol.Oricum ultimul stinge lumina de pe aici!

    zombie
    2010-02-08 14:51:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 17

    @val_one: Interceptorii sunt inca o mare necunoscuta, ca doar d-aia sunt secrete militare, sa nu stie prostimea ce si cum !

    Asa ca degeaba ne intrebam noi pe blogul Laurei daca e vorba de PAC-3 cu range de 70km sau SM-3 Aegis de 500 km. La o adica, de unde stim ca SUA nu vor plasa rachete ofensive in acele baze din Romania ? Vom avea vreun control, vreo garantie ?

    Raspunsul dragi compatrioti este DA ! CSAT va veghea la buna desfasurare a lucrurilor !

    Scutierul
    2010-02-08 14:57:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    FELICITĂRI – un subiect abordat documentat – DAR – Noi Românii, rezistăm de 20 de ani RACHETELOR corupţiei, hoţiei, trădării, nonpatriotismului, lipsei de credinţă faţă de Dumnezeu şi faţă de jertfele strămoşilor noştrii.
    România este o ţară frumoasă şi bogată ,din aceste motive a fost trădată permanent de-a lungul istoriei, mă întreb, cea mai mare problemă a României FIIND CORUPŢIA, când C.S.A.T. – VA APROBA STARE DE URGENŢĂ PENTRU ÎNLĂTURAREA CORUPŢIEI din ROMÂNIA ???
    CONSILIUL SUPREM de APĂRARE a ŢĂRII
    C. S. A. T.

    SCUT ANTIRACHETĂ SAU ELIMINAREA CORUPŢIEI PRINTR-O LEGE A VENITURILOR ŞI AVERILOR ACUMULATE ILICIT în ultimii 20 de ani de tranziţie .

    Amărâtul, chinuitul şi prostitul popor român, nu este prostit, amărât şi chinuit destul, DACĂ, nu este şi fudul – prin aleşii lui – care uită mereu în ultimii 20 de ani de INTERESUL NAŢIONAL – creşterea nivelului de tai .
    Avem de ales – între cămaşă şi haină – care să ne fie mai aproape, ADICĂ , între cheltuirea resurselor limitate şi puţine, pentru bunăstare şi un nivel de trai decent, sau pentru conflicte internaţionale, sisteme de apărare antirachetă şi alte cheltuieli de înarmare, ILUZORII ŞI FOARTE SCUMPE, care vor scoate din criză marile puteri şi vor adâncii sărăcia celor NAIVI şi IRESPONSABILI ca noi .
    Ce este România pe scena marilor puteri, care în curând îşi vor disputa primordialitatea, vezi evoluţia economică a Chinei şi revolta Lumii Arabe, faţă de dominaţia Americană şi nu numai, nu credeţi că dacă România ar fi o – ŢARĂ NEUTRĂ – poporul român ar fi mai în siguranţă, existenţa scutului antirachetă nu va transforma România dintr-o ţară neinteresantă militar şi de război, într-un inamic, într-o ţintă a rachetelor de medie şi lungă acţiune, mult mai perfecţionate şi superioare oricărui scut, în viitor .
    Ne aflăm într-o CRIZĂ ABSOLUTĂ (cel puţin la pătrat faţă de lumea civilizată), formată din CRIZA DE SISTEM – specific românească, de tranziţie cu abuzuri şi corupţie – multiplicată de CRIZA MONDIALĂ – care ar trebui să ne determine să-i ameliorăm efectele nefaste asupra poporului român prin măsuri şi eforturi proprii, valorificând mai bine resursele proprii materiale şi de forţă de muncă, pentru că DEGEABA aşteptăm ajutor extern, deoarece aceştia se vor scoate mai întâi pe ei din criză, chiar şi profitând de ţări ca a noastră, şi abia apoi, peste mulţi ani, dacă nu vor apărea alte probleme asemănătoare sau de alt gen, şi vor avea interese, vor ajuta România şi alte ţări de la remorca uniunilor internaţionale.
    Din activitatea CSAT – 2010 :
    - 21 ianuarie 2010 – a aprobat suplimentarea cu 600 militari a forţelor din Avganistan – o cheltuială inutilă, de la gura flămândă a poporului român .
    - 21 ianuarie 2010 – a aprobat înfiinţarea celor două mari companii energetice Electra şi Energetica – o măsură care poate fi favorabilă ţării, dacă, nu are alte interese personale şi private ascunse, poate reactiva mineritul şi termocentralele care au fost, iresponsabil, abandonate anterior .
    - 04 februarie 2010 – a aprobat amplasarea scutului antirachetă pe teritoriul României .
    Avem mai sus trei hotărâri ale CSAT , dintre care numai cea de a doua poate avea efecte benefice pentru poporul român, celelalte două fiind din categoria iluzorie , cu pericol pentru securitatea cetăţenilor români şi cu costuri insuportabile pentru România care ar trebui să aibă alte priorităţi DE BUN SIMŢ şi PATRIOTICE exemplu : agricultura, sănătatea, educaţia, nivelul de trai, locuri de muncă şi pensiile umilitor de mici, criminalitatea interlopă şi siguranţa cetăţenilor, corupţia, traficul de influenţă, eludarea fiscului şi abuzurile la bugetul de stat, al asigurărilor sociale şi de sănătate ş.a.
    ÎNTREB Consiliul Suprem de Apărare a Ţării – CÂND va aproba STARE de URGENŢĂ , pentru CORUPŢIA din ROMÂNIA , care să fie stăvilită printr-o LEGE a VENITURILOR şi AVERILOR ILICITE – cu alte cuvinte o lege care să determine verificarea permanentă a veniturilor şi averilor acumulate ilicit, neimpozitate sau frauduloase, de către persoanele fizice şi juridice, cu o Autoritate de stat puternică şi competentă (părerea mea în barbu-florea.ablog.ro – documentele anterioare) .

    Barbu Florea
    06. 02. 2010.

  • 19

    @Dan Lee: acum ca avem scut sa facem si de o sabie (bomba atomica)

    Mihaita
    2010-02-08 15:00:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    @Barbu Florea lung, nene, lung. Mai scurt si la obiect

  • 21

    Jenant.

    Până acuma nu puteam dormi de frica Iranului. O ţară naşpetă (“imprevizibilă” zicea ieri un comentator serios)cu boală pe români, mă mir că am scăpat neatacaţi până acuma.

    Urmează Qatar-ul, Coreea de Nord şi Republica Centrafricană.

  • 22

    @BARBU FLOREA: aaaaa…nu stiu ce sa zic…intrebati si alaturi!

    val_one
    2010-02-08 15:07:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    Intru completarea scutului, va supun atentiei si aceasta strategie de securitate nationala adoptata de CSAT:

    realitatea.net/../

    Suntem complet aparati acum.

    Scutierul
    2010-02-08 15:13:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    Pentru @Barbu Florea: apare cate unul ca dumneata care înșirâ un kilometru de plictisoșenii. Lasa-ne tată in supărarea noastră

  • 25

    scutierule mai bine cere unul sa-l gazduiesti pe bloc desteptule, tot e mai bine decat in gluga de coceni a bunicilor.Doamne ce destept mai esti, te pomenesti ca oi fi si intelectual.

  • 26

    @Scutierul: asa putem noi sa cautam pina diseara noduri in papura si purici in branza ca tot `geaba e!

    val_one
    2010-02-08 15:22:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    Lucrul de care trebuie cu adevarat sa ne temem e prostia si incompetenta celor ce ne guverneaza si impotriva caruia nu a inventat inca nimeni nici un fel de scut.Asteptam cu interes.

  • 28

    @Hary: OARE
    MĂMĂLIGA ROMÂNEASCĂ VA MAI
    AXPLODA – FĂRĂ MANIPULARE , TRĂDARE
    ŞI DIVERSIUNE – …CÂND ?

    BALANŢA restrânsă a purgatoriului la care a fost supus poporul român în ultimii 20 de ani, perioada 1990 – 2010 , ar putea fi prezentată pentru o înţelegere corectă astfel :
    (a) – TALERUL I al balanţei – moştenirea economică, financiară şi de valoare umană, rămasă de la defunctul comunism; banii şi economiile d-vs la care trebuie să se adauge “ părţile sociale ” , care au fost anulate MIŞELEŞTE, HOŢEŞTE şi IRESPONSABIL NAŢIONAL , ca şi Legea 18 / 1968, care a fost înlocuită cu Legea 115 / 1996 privind declararea şi controlul averilor …prin Art. 40, Alin. 1, DEPARTE de o LEGE A VENITURILOR ŞI AVERILOR ILICITE pe care o au toate ŢĂRILE DEMOCRATICE ŞI CIVILIZATE ALE EUROPEI ŞI ALE LUMII; traiul decent pierdut; liniştea, bunăstarea şi demnitatea românească , mult superioare celei de acum; siguranţa zilei de mâine a familiei d-vs; liniştea – viitorul părinţilor şi copiilor d-vs; stabilitatea economică şi financiară controlul preţurilor şi a speculei; legalitatea activităţilor economice şi financiare; ordinea disciplina şi siguranţa cetăţeanului şi multe altele ce atunci erau în balanţă cu LIBERTATEA , pe care sistemul comunist o cenzura…..
    (b) – TALERUL II al balanţei – venituri şi averi ilicite , al căror control a fost restricţionat prin legi limitative în timp şi prin altele protecţioniste pe demnităţi ale hoţilor , incompetenţilor şi a infractorilor; corupţia; traficul de influienţă; comisioanele şi mita politică; legile speciale din salarizare, pensionare şi cumulat; legi şi ordonanţe cu interes personal, de grup şi de partid; şi alte abuzuri ale celor trei puteri ale statului, care au dat tonul, la marile abuzuri de la nivelul autorităţilor publice centrale şi locale , faţă de CETĂŢEANUL ROMÂN …..
    (c) – CUMPĂNA BALANŢEI – pliticieni corupţi; moguli diverşi; baroni locali; terţi profitori (afacerişti privaţi ??, doctori, avocaţi, judecători, magistraţi ş.a.) ; mafii şi interlopi, combinaţi cu politicul ; abuzuri şi furăciuni de la vlădică până la opincă, unii ca să trăiască , alţii ca să se căpătuiască; cele trei puteri ale staului care sau dovedit trădătoare ale interesului naţional- creşterea nivelului de trai al poporului român ; autorităţile publice centrale şi locale ineficiente şi corupte, ca şi partidele de care aparţin; lipsa respectului şi protecţiei muncii şi averii accumulate prin muncă, pe principiul – dacă nu eşti cu noi eşti înpotriva noastră; abuzuri la drepturile cetăţeneşti, judecăţi paralele, sechestrări şi trafic de oameni; muncă la negru şi exploatarea muncii la negru, în activităţi legale dar şi ilegale; ş.a.
    SOLUŢIA ÎNAINTE DE O NOUĂ ŞI ADEVĂRATĂ REVOLUŢIE :
    (1) – O LEGE A VENITURILOR ŞI AVERILOR ILICITE – ACUMULATE ÎN ULTIMII 20 DE ANI, PERIOADA 1990-2010 – care va echilibra BUGETUL NAŢIONAL , aflat la grea cumpănă – şi CARE VA EFECT PE TERMEN SCURT . (barbu-florea.ablog.ro)
    (2) – O LEGE COJOCARU – DE REDISTRIBUIRE A AVUŢIEI NAŢIONALE MOŞTENITE – (avuţia întregului popor 1989) CĂTRE CETĂŢENII ROMÂNIEI , un act de DREPTATE NAŢIONALĂ absolut necesar – CARE VA AVEA EFECT PE TERMEN LUNG . (www.variantacojocaru.ro)
    (3) – Consider că este necesar ca ordinea aplicării acestor LEGI, să fie cea de mai sus , deoarece prima creează premizele pentru disciplină fiscală care este problema nr. 1 a României şi asigură condiţiile sociale şi economice pentru aplicarea LEGII COJOCARU – privind despăgubirea cetăţenilor României , pentru capitalul trecut prin Legea 15 / 1990 , din proprietatea lor în proprietatea statului – care presupune finalizarea în circa 10 ani .

    Barbu Florea (02.02.2010)

    DUMNEZEU SĂ NE AJUTE – AMIN

  • 29

    @jan: Fireste ca daca exista si mini-interceptori, ce pot fi plasati in spatii restranse, precum balcon, sunt dispus sa ofer acest spatiu, desi va trebui sa restrang putin borcanele de muraturi.

    De asemenea contra unei sume modice ma pot angaja sa sterg de praf racheta de oricate ori va fi nevoie. Singura rugaminte ar fi sa primesc o avertizare inainte lansarii ca sa deschid geamul, sa nu imi sparga bunatate de termopan, dar daca nu se poate, nu-i problema. Nimic nu e prea putin pentru securitatea nationala !

    Scutierul
    2010-02-08 15:29:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    @BARBU FLOREA: lipseste parafa :)

    val_one
    2010-02-08 15:30:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    @jan : Sunt absolut de acord ! daca exista mini-interceptori ce pot fi plasati in spatii restranse, precum balcon ( 2,4 mp) voi gazdui cu draga inima o racheta, desi va trebui sa restrang putin borcanele de muraturi.

    De asemenea, ma pot angaja sa sterg de praf racheta de cate ori va fi nevoie, pentru a asigura buna functionare a scutului. E drept, mi-e putin teama sa nu sparga termopanul, dar sacrific orice pentru securitatea nationala !

    Scutierul
    2010-02-08 15:32:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    Domnule @BARBU FLOREA, comentariile dumneavoastra sunt foarte bine documentate, pline de miez, dureroase dar si duioase. In numele unui grup numeros va rog sa mai postati, daca se poate chiar aici. Va iubim!

    Fanu lui Florea
    2010-02-08 15:37:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    Mi se pare amuzant cum discursurile despre amenintari se propaga si in societatea romana prin astfel de articole care sunt prea naive pentru a fi catalogate dupa adevarat lor valoare. Eu unul ma simt amenintat de renii din Canada pentru ca am vazut un film aseara in care o luau razna si omorau jumate din populatia Canadei. As putea spune ca suntem foarte norocsi ca nu sunt eu suveranul absolut al lumii Obama sau sau regele ala mai care e asa iubit de norod pe undeva in Europa de Est. As fi facut un scut supersonic impotriva renilor din Canada. As mai fi gasit si niste oameni de altfel cred inteligenti si oportunisti care sami legitimeze aberatiile.

    E frumos cum imaginatia unora e transformata in certitudini si in cele din urma in amenintari asupra ’securitatii nationale’ Americanii fac de mult asta, atat in spatiul academic dar mai ales in presa care are impresia ca poate analiza mediul de securitate international. Daca am trai in SUA o astfel de abordare ar fi absolut de felicitat, muschiul lui Unlce Sam trebuie aparat pe cai militare de forta, hardpower sau soft power, dar tot timpul printr-o logica tampita masculina de putere. La fel si la noi bratul marinarului trebuie aparat, diferenta e ca nu ne intreseaza necesitatea unor astfel de politici. Doar ca Americanii au stabilit discursi ca e bine asa.

    Cine castiga dintr-o astfel de argumentare a deciziei Romaniei. Asta e mai mlt decat evident. Cine pierde? Aici trebuie safaci un exercitiu sa incerci sa trascezi gandirea jurnalistica. Dar nu e nimic nici nu e treaba jurnalisitlor sa vada asa ceva, mai ales in Romania. Eu zic ca avand in vedere principiile care ne directioneaza interactiune externe, meritam 10 scuturi si sper sa fie platite de Romania. Totusi, valorile pe care EU doreste sa le promoveze in politica sa externa n-au legatura cu scuturi politici de putere si alte aberatii ale unor oameni frustati care nu pot actiona decat cu muschiu si cu maneaua.

    Cristi
    2010-02-08 15:47:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    Draga @Cristi ai pierdut ocazia sa taci. Snobul e acea persoana care a fost educată mai mult decât îi permite inteligența. N-ai loc de americani, creier de gaină? Daca nu erau americanii acum ascultai “Radio Moskva”, n-ai fi scris ineptii pe internet

    Fanu lui Cristi
    2010-02-08 16:02:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    @val_one Să presupunem că Iranul vrea să atace Israelul şi Coreea de Nord, Japonia şi Coreea de Sud. Care ar fi problema noastră, a românilor?

    Iranul şi Coreea de Nord sunt state mult prea mici pentru a-şi permite să agreseze pe cineva. Şi cu ce scop ar face-o?! Am văzut un documnetar despre Coreea de Nord. Sunt oameni paşnici şi nu au treabă cu nimeni. În acest documentar un general de armată recunoştea că deţin arme nucleare, dar numai pentru a se apăra de o eventuală agresiune a marilor puteri care fac presiuni asupra lor.

    În prezent singurele state care îşi permit să agreseze alte naţiuni sunt SUA şi Rusia. Israelul e un capitol separat. Restul e propagandă.

  • 36

    @Dan Lee: eu am precizat ca e vorba de lideri,nu de popoare.Iar un conflict local,undeva in lume,se poate globaliza un-doi.Ideal era sa fim un situatia Elvetiei,dar pana una alta,asta e.

    val_one
    2010-02-08 16:17:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    @val_one Normal că se poate “globaliza”! Mai rămâne să explici cum şi de ce… :)

  • 38

    Daca expeditorul este Iranul, va dau o veste buna: avem scut anti-racheta. Si anume, Turcia. Nu trebuie decat sa ne uitam putin pe harta. Asa ca ori schimbati expeditorul, ori schimbati subiectul.

    sierra
    2010-02-08 16:35:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    Ca orice tara crestina (necurata) avem a ne teme de orice exces islamic.
    Teama mi-e ca odata ci interzicerea ridicarii de moschei in elevetia, cu interzicerea purtarii valului in franta (ceea ce mi se pare normal- am si eu o fixatie, atunci cand esti oaspete, respecti obiceiurile gazdei, iar daca devii cetatean respecti legile tarii de adoptie nu incerci sa iti impui legile tale) lumea islamica se va radicaliza.
    iar Iranul, care are pretentia sa detina leadershipul acestei lumi, fiind condusa de fundamentalisti isterici si nu de oameni rationali poate comite orice gest nebunesc.
    Asa ca…

    krasnaia vodka
    2010-02-08 16:35:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 40

    @Dan Lee: Laura o poate face cel mai bine ;) Eu nu prea am timp,mai si lucrez :)

    val_one
    2010-02-08 16:40:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    @krasnaia vodka Chiar crezi basmele astea cu radicalismul islamic??? Cred că mai degrabă este vorba de un “radicalism petrolier”, care nu prea e pe placul americanilor. Vezi cotaţiile petrolului în euro în loc de dolari! :)

  • 42

    Vazand ce de lume stransa aici se pricepe la rachete, scuturi si geopolitica imi e si rusine sa-mi mai dau cu parerea.

    Laura, te rog sa citesti doar tu postul meu de aici: domnulsix.wordp../

  • 43

    Haideti fratilor sa nu devenim isterici. Romania nu era tinta nimanui din exterior, este doar tinta borfasilor care o jefuiesc zi de zi. Doar incompetenta clasei politice este periculoasa pentru noi. Au fost atatea atentate teroriste in alte tari, de ce nu au venit teroristii aia si la noi? Pentru ca noi nu suntem o mare putere, nu avem influenta in Europa sau in lume si suntem per total o tara saraca.

  • 44

    Laura interesele strategice ale americanilor nu includ Romania, chiar daca ne place noua sa credem acest lucru!
    Acest scut anti racheta nu este indreptate importiva Iranului a Phenianului a Libiei a Siriei etc, este o modalitate ca SUA sa isi proiecteze interesele de securitate acolo unde doreste prin diferite mijloace si sa nu credeti ca nu putea doarme noaptea Gates sau Clinton ca Romania, membra NATO, nu este aparata balistic!
    sa fim seriosi!
    cand o sa invatam ca interesele unui stat incaleca orice regula si limita a dreptului international ca acel stat sa isi atinga interesul propriu si nu al altora (Romania), atunci o sa fim si noi jucatori, deocamdata suntem doar pioni ne muta unii de colo-colo si noi executam intocmai!
    prosteala asta cu scutul este pentru fraieri sau pentru cei care nu inteleg ca amenintarea balistica nu se concretizeaza atat de usor, ca nu e nebun Teheranul sa lanseze o racheta Shahab-4 sau mai rau Shahab-5 cand stie ca Israelul de ani buni investeste in productia militara si atat asteapata un atac ca sa aibe motiv de razboi si sa atace direct Iranul si al fel multe alte state arabe si la fel si altii si jucaria numita Pamant ar intra intr-un razboi nuclear!

    mai bine ne-am ocupa de aprararea economica a Romaniei, ca sunt multi indivizi care mananca din tara asta zi de zi si o sfasie si vad ca Chioru de la Cotroceni nu mai face CSAT de urgenta pe tema asta!

  • 45

    distanta bucuresti- teheran =2300km.Instalatiile de lansare nu sunt chiar niste trotinete sa le plimbi de colo-colo.In sept 2009 seful aviatiei iraniene declara ca vor face o racheta cu bataie de circa 2000km capabila sa loveasca Israelul.(sursa ziarul adevarul,unde scrie ca racheta se numeste SEjil 2) .Pericolul este ca Rusia sau China sa le livreze o racheta de-a lor(SS 25 sau 27 au bataie de 10500 km,China are cu 7500 km) .Date despre arme sunt pe w.armscontrol.org-avem si noi Romania racheta!!scud cu bataie 300km!!!La ora actuala exista o monitorizare a tuturor materialelor radioactive.Frica cea mare a unora NU este racheta ci o “valijoara” nucleara care ajunsa in locul tinta sa faca buuum si rade un orasel de pe fata Pamantului.Este un subiect care a fost dezbatut la Tv si chiar a fost un film artistic cu acest subiect.Daca vine un avion de pasageri iranian care are in el o Bomba Nucleara?

    vasile_ no_ 5
    2010-02-08 17:29:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    Ne turnam singuri cenusa in cap !!! Devenim tinta unor popare ca Iranul, spre exemplu, asa din senin!!! Normal ca avem de ce sa ne temem. De ce sa ne bagam intr-un potential razboi, asa ca prostii???? De ce sa ne legam la cap daca nu ne doare??? Pana la urma asta suntem, un popor de prosti !!!

    Cineva
    2010-02-08 17:32:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    Scutul antiracheta pe care vor sa-l instaleze americanii in Romania, nu are nimic comun cu amenitarea rachetelor Shahab 3 de care dispune Iranul la ora actuala. Aceste rachete pot ameninta cel mult Israelul, deoarece au raza de actiune de 2000km. Scutul care se va instala in Romania are ca scop interceptarea rachetelor pe traiectoria balistica inalta, deci a rachetelor cu raza de actiune de peste 10.000km. La o analiza atenta, singurele rachete vizate, sunt cele rusesti ampalsate in doua baze principale la Teikovo si Tatiscevo, de tipul Topol M care pot transpota la tinta 6 ogive de lupta de 550kt fiecare, la o viteza de 7320m/s pentru a evita interceptia, ogivele pot efectua manevre evazive. Un lucru e clar europeni care depind de resursele din Rusia, nu vor fi incantati de decizia luata la Bucuresti in special, Germania si Austria. Pe plan militar Rusia va lua contramasuri, sevicile de informatii ale Rusiei FSB si GRU ne vor monitoriza cu atentie si va creste activitatea informativa in Romania. In plan militar rachetele tactice de tipul Iskander vor fi atintite asupra bazelor de rachete de interceptie americane din Romania, din doua locatii posibile: Transnistria si nave purtatoate de rachete apartinand flotei rusesti din Marea Neagra. Racheta Iskander are o traiectoeie maxima de 450km, cu o precizie de lovire a tintei de 5-7m la viteza de 2100m/s este un sistem mobil, echipat cu doua rachete. Decizia Bucurestiului de a acepta sistemul antiracheta american, va avea consecinte pe termen lung in relatile cu Rusia si mai ales ca suntem dependenti de gazul rusesc. Politicienii romani inca odata, dau dovada de iresponsabilitate si pun interesul personal mai presus de cel al natiunii.

    Nabucodonosor
    2010-02-08 18:05:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    Stimata domnisoara, iar umbli cu gulgute. Stiu, asa v-au instruit onor baietii cu ochi albastri de la Gradistea, in spiritul vigilentei si al dragostei pentru pamantul stramosesc, dar credeti-ma totul este o agitatie fara sens. Nu numai ca in curand regimul de la Teheran va deveni holograma, dar de unde `reacu ati mai scos-o si p-asta ca suntem deja tinta trachetelor Teheranului? A declarat vreun oficial ca Romania este tinta? E buna manipularea don`soara, numai ca are si ea regulile ei. Manipularea treba sa fie cat de cat credibila, dupa principiul “munte-ma dar minte-ma cu patos, ca sa ajungi sa crezi chiar si tu minciuna”. Hahahaha!!! Ori, in cazul de fata, nema patos! De fapt nici nu stiu de ce mi-am piedut vremea cu acest comentariu. Mai bine imi faceam doua clatite. Apropo, stiti sa faceti clatite? Hahahaha!!!

    Bibi in the sky with diamonds
    2010-02-08 18:07:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    @Bibi in the sky with diamonds: “nici nu stiu de ce mi-am piedut vremea cu acest comentariu”.
    Chiar asa,de ce? :)

    val_one
    2010-02-08 18:16:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    POLITICS: U.S. Intelligence Found Iran Nuke Document Was Forged
    By Gareth Porter*

    WASHINGTON, Dec 28, 2009 (IPS) – U.S. intelligence has concluded that the document published recently by the Times of London, which purportedly describes an Iranian plan to do experiments on what the newspaper described as a “neutron initiator” for an atomic weapon, is a fabrication, according to a former Central Intelligence Agency official.

    Philip Giraldi, who was a CIA counterterrorism official from 1976 to 1992, told IPS that intelligence sources say that the United States had nothing to do with forging the document, and that Israel is the primary suspect. The sources do not rule out a British role in the fabrication, however.

    The Times of London story published Dec. 14 did not identify the source of the document. But it quoted “an Asian intelligence source” – a term some news media have used for Israeli intelligence officials – as confirming that his government believes Iran was working on a neutron initiator as recently as 2007.

    The story of the purported Iranian document prompted a new round of expressions of U.S. and European support for tougher sanctions against Iran and reminders of Israel’s threats to attack Iranian nuclear programme targets if diplomacy fails.

    U.S. news media reporting has left the impression that U.S. intelligence analysts have not made up their mind about the document’s authenticity, although it has been widely reported that they have now had a full year to assess the issue.

    Giraldi’s intelligence sources did not reveal all the reasons that led analysts to conclude that the purported Iran document had been fabricated by a foreign intelligence agency. But their suspicions of fraud were prompted in part by the source of the story, according to Giraldi.

    “The Rupert Murdoch chain has been used extensively to publish false intelligence from the Israelis and occasionally from the British government,” Giraldi said.

    The Times is part of a Murdoch publishing empire that includes the Sunday Times, Fox News and the New York Post. All Murdoch-owned news media report on Iran with an aggressively pro-Israeli slant.

    The document itself also had a number of red flags suggesting possible or likely fraud.

    The subject of the two-page document which the Times published in English translation would be highly classified under any state’s security system. Yet there is no confidentiality marking on the document, as can be seen from the photograph of the Farsi-language original published by the Times.

    The absence of security markings has been cited by the Iranian ambassador to the International Atomic Energy Agency, Ali Asghar Soltanieh, as evidence that the “alleged studies” documents, which were supposedly purloined from an alleged Iranian nuclear weapons-related programme early in this decade, are forgeries.

    The document also lacks any information identifying either the issuing office or the intended recipients. The document refers cryptically to “the Centre”, “the Institute”, “the Committee”, and the “neutron group”.

    The document’s extreme vagueness about the institutions does not appear to match the concreteness of the plans, which call for hiring eight individuals for different tasks for very specific numbers of hours for a four-year time frame.

    Including security markings and such identifying information in a document increases the likelihood of errors that would give the fraud away.

    The absence of any date on the document also conflicts with the specificity of much of the information. The Times reported that unidentified “foreign intelligence agencies” had dated the document to early 2007, but gave no reason for that judgment.

    An obvious motive for suggesting the early 2007 date is that it would discredit the U.S. intelligence community’s November 2007 National Intelligence Estimate, which concluded that Iran had discontinued unidentified work on nuclear weapons and had not resumed it as of the time of the estimate.

    Discrediting the NIE has been a major objective of the Israeli government for the past two years, and the British and French governments have supported the Israeli effort.

    The biggest reason for suspecting that the document is a fraud is its obvious effort to suggest past Iranian experiments related to a neutron initiator. After proposing experiments on detecting pulsed neutrons, the document refers to “locations where such experiments used to be conducted”.

    That reference plays to the widespread assumption, which has been embraced by the International Atomic Energy Agency, that Iran had carried out experiments with Polonium-210 in the late 1980s, indicating an interest in neutron initiators. The IAEA referred in reports from 2004 through 2007 to its belief that the experiment with Polonium-210 had potential relevance to making “a neutron initiator in some designs of nuclear weapons”.

    The National Council of Resistance of Iran (NCRI), the political arm of the terrorist organisation Mujahedeen-e Khalq, claimed in February 2005 that Iran’s research with Polonium-210 was continuing and that it was now close to producing a neutron initiator for a nuclear weapon.

    Sanger and Broad were so convinced that the Polonium-210 experiments proved Iran’s interest in a neutron initiator that they referred in their story on the leaked document to both the IAEA reports on the experiments in the late 1980s and the claim by NCRI of continuing Iranian work on such a nuclear trigger.

    What Sanger and Broad failed to report, however, is that the IAEA has acknowledged that it was mistaken in its earlier assessment that the Polonium-210 experiments were related to a neutron initiator.

    After seeing the complete documentation on the original project, including complete copies of the reactor logbook for the entire period, the IAEA concluded in its Feb. 22, 2008 report that Iran’s explanations that the Polonium-210 project was fundamental research with the eventual aim of possible application to radio isotope batteries was “consistent with the Agency’s findings and with other information available to it”.

    The IAEA report said the issue of Polonium-210 – and thus the earlier suspicion of an Iranian interest in using it as a neutron initiator for a nuclear weapon – was now considered “no longer outstanding”.

    New York Times reporters David Sanger and William J. Broad reported U.S. intelligence officials as saying the intelligence analysts “have yet to authenticate the document”. Sanger and Broad explained the failure to do so, however, as a result of excessive caution left over from the CIA’s having failed to brand as a fabrication the document purporting to show an Iraqi effort to buy uranium in Niger.

    The Washington Post’s Joby Warrick dismissed the possibility that the document might be found to be fraudulent. “There is no way to establish the authenticity or original source of the document…,” wrote Warrick.

    But the line that the intelligence community had authenticated it evidently reflected the Barack Obama administration’s desire to avoid undercutting a story that supports its efforts to get Russian and Chinese support for tougher sanctions against Iran.

    This is not the first time that Giraldi has been tipped off by his intelligence sources on forged documents. Giraldi identified the individual or office responsible for creating the two most notorious forged documents in recent U.S. intelligence history.

    In 2005, Giraldi identified Michael Ledeen, the extreme right-wing former consultant to the National Security Council and the Pentagon, as an author of the fabricated letter purporting to show Iraqi interest in purchasing uranium from Niger. That letter was used by the George W. Bush administration to bolster its false case that Saddam Hussein had an active nuclear weapons programme.

    Giraldi also identified officials in the “Office of Special Plans” who worked under Undersecretary of Defense for Policy Douglas Feith as having forged a letter purportedly written by Hussein’s intelligence director, Tahir Jalail Habbush al-Tikriti, to Hussein himself referring to an Iraqi intelligence operation to arrange for an unidentified shipment from Niger.

    *Gareth Porter is an investigative historian and journalist specialising in U.S. national security policy. The paperback edition of his latest book, “Perils of Dominance: Imbalance of Power and the Road to War in Vietnam”, was published in 2006.

    (END)

    bigshotnews
    2010-02-08 18:16:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    @bigshotnews:
    Daca va uitati pe harta, Israelul si Iranul sunt cam la aceeasi distanta de noi. Si cine, ma rog, are CU SIGURANTA arme atomice, nu s-a supus niciodata vreunui acord/tratat pe acest subiect, ba chiar si-a doborat un pilot de vanatoare ca se apropiase prea mult cu F-16 de o “locatie” atomica? Israelul, bineinteles. Si cine se lauda in gura mare ca are succes enorm (si asa este)cumparand Romania? Iata de cine ma tem eu.
    Laura, faci si tu un articol cu caracatita israeliana in domeniul militar din Romania?

    bigshotnews
    2010-02-08 18:28:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    Laura, care rachete iraniene? Astea?
    youtube.com/wat../

    bigshotnews
    2010-02-08 18:35:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 53

    @val_one: Ca sa se mire mironositzele! Hahahaha!!! Hai ca ti-am zis-o! Cuvantul mironosita vine de la a se miro? Pardon, de la a se mira? Hahahaha!!!

    Bibi in the sky with diamonds
    2010-02-08 18:41:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    @Bibi in the sky with diamonds: mai bine sa ne spui ce vrei sa te faci cand o sa fii mare ;)

    val_one
    2010-02-08 18:52:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 55

    In atentia Pentagon,CIA si ,noirmal,natiunii.. .Cum americanii au bunul obicei sa renunte la scuturile scumpe si apoi o aburesc cu alte chestii ,ma gindii sa le propun o schema simpla.Puneti= scutul in Irak sau Israel sau Turcia .Nimeni nu o sa va ceara rovigneta.Le dati la cap acolo scurt la tot ce zboara.

    valentin aleologu
    2010-02-08 18:55:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 56

    @all Ma bucur nespus sa vad ca avem atatia experti in geopolitica, rachete si securitate. Trebuia totusi sa va ganditi ca nu ne ameninta nimeni atunci cand voiati toti sa intrati in NATO. Acum e cam tarziu. :D

    @vasile_no_5 si ce te face sa crezi ca rachetele iraniene trebuie trase neaparat de la teheran? mai de pe la granita nu pot? :D

    Laura Cernahoschi
    2010-02-08 19:23:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 57

    @val_one multumesc pentru efortul de a tine piept multimilor, in absenta mea :) chiar daca mai si munciti…

    Laura Cernahoschi
    2010-02-08 19:23:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 58

    Nimeni in afara de mine nu va sti ce este in hangare. Numai eu voi avea acces la butoane. Numai eu voi sti cand si catre ce directie voi lansa rachetele.
    Voi doar veti plati asa cum conducatorii vostrii au decis.
    Noi va vrem prosti si multi.
    Sa nu care cumva sa faceti referendum pentru ca scoatem dosarele conducatorilor vostrii.

    Uncle Sam
    2010-02-08 19:23:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 59

    @val_one multumesc pentru efortul de a tine piept multimilor, in absenta mea :)

    Laura Cernahoschi
    2010-02-08 19:24:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 60

    @Uncle Sam Si, bineinteles, tu vei plati pentur toata distractia :D

    Laura Cernahoschi
    2010-02-08 19:25:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 61

    Pentru ca subiectul este ,de fapt, un eventual razboi,invit jurnalistii sa se documenteze privind laserul aeropurtat,o instalatie laser de mare putere amplasata pe un avion,si care poate lovi orice racheta cu viteza luminii,practic instantaneu,arma pe care am vazut-o pe discovery.Tot in acel film cea mai tare arma era considerat a fi submarinul cu propulsie nucleara si armament nuclear.(nemtii le prefera pe cele cu propulsie electrica),In cazul submarinului ,ce facem ,scutul anti racheta e vax!

    vasile_ no_ 5
    2010-02-08 19:25:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 62

    @vasile_no_5 ne aduc americanii si scut anti-submarin :D

    Laura Cernahoschi
    2010-02-08 19:28:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 63

    @Laura Cernahoschi: multumesc,dar placerea-mi apartine. ;) Cum mai ziceam eu,zece ore de munca trec mai usor asa,cu mici pauze de recreatie.

    val_one
    2010-02-08 19:34:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 64

    @Laura-tocmai de aia am zis ca nu sunt trotinete.Si fiindca m-ai “trezit” iti pun intrebarea :cine este dusmanul Iranului ? In nici un caz Romania.Si mai citeste primul meu mesaj.Si putina istorie privind relatia Irak-Iran-SUA din anul 1979 incoace.Totul are un miros de petrol.Si daca te afunzi mai mult in istorie ,in istoria petrolului, vei mai descoperi ceva:daca vrei sa faci afaceri in domeniul petrolier trebuia sa ai ……..foarte mari.Chiar si JFK s-a lamurit …cu putin otel.

    vasile_ no_ 5
    2010-02-08 19:39:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 65

    De la cine? de la andreea marin? Si stefan ce ziceeee?

    vasile_ no_ 5
    2010-02-08 19:41:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 66

    @vasile_no_5 dusmanul Iranul e pazit foaaaarte bine, cu niste ditamai bombele nucleare. De-aia nu sunt in siguranta amicii dusmanilor lor, mai putin bine aparati. Ideea este sa nu fii vulnerabil, nu ca ar incepe neaparat un razboi maine. Sa nu fii “veriga slaba”.
    La faza cu andreea marin, nu inteleg ce vrei… sorry

    Laura Cernahoschi
    2010-02-08 19:44:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 67

    @vasile_ no_ 5: yankeii astia ne pun scut,cand se pare ca noi aveam nevoie de un scutec :)

    val_one
    2010-02-08 19:45:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 68

    @val_one sau macar de un coif din staniol :D

    Laura Cernahoschi
    2010-02-08 19:46:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 69

    @Laura Cernahoschi: daaaa :)

    val_one
    2010-02-08 19:50:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 70

    @val_one serios! daca se face referendum in privinta scutului, propun ca cei care sunt impotriva “invaziei americane”, in semn de protest, sa poarte acest coif din staniol, impotriva radiatilor :)

    Laura Cernahoschi
    2010-02-08 19:53:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 71

    @Laura Cernahoschi: e buna ideea ;) Acum,fara gluma,eu sper sa nu se ajunga la referendum,parca prea multa
    “americanofobie” avem,nu-mi explic de ce.

    val_one
    2010-02-08 19:59:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 72

    @val_one de obicei nu sunt adepta unor astel de teorii, dar parca are dreptate tapalaga, de data asta : hotnews.ro/stir../

    Laura Cernahoschi
    2010-02-08 20:04:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 73

    @Laura Cernahoschi: am citit,pa Tapalaga il urmaresc in general,dar este o ipoteza,in contextul actual,nu prea avem de ales.Prea tarziu,noi am vrut in NATO,nu? :)

    val_one
    2010-02-08 20:07:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 74

    @val_one da, ne-am plans atatia ani ca ne-au lasat prada rusilor si acum… :)

    Laura Cernahoschi
    2010-02-08 20:10:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 75

    @laura- sub -marin= {scutul anti sub marin}-ANDREEA Marin.Ideea este sa nu fii veriga slaba ,zici tu.Dar nu ai inteles ca totul se refera la o agresiune cu rachete?Dar sunt altfel de agresiuni ,pe care o fosta sereista banuiesc ca le stie dar face pe proasta , este si asta o arta.Cum ar fi de ex agresiunea informationala care si ea multiple “scutece” cum ziCe val _one colega de trust(ori sosie).Termenul de “maine” nu trebuie luat ad litteram.In momentul cand cineva important apasa butonul rosu,din X motive…am intrat in era SF.Cred ca de asta a fost indepartat de la buton Eltin(un pahar de vodka in plus ne facea ingeri pe toti) .De statul Israel nu zici nimic?De fapt asta e cuiul lui Pepelea din 1948 incoace.Desfiintarea statului Israel este tinta tuturor statelor arabe,musulmane.Atentie Pakistanul are bomba nucleara!

    vasile_ no_ 5
    2010-02-08 20:13:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 76

    @Laura Cernahoschi: asa suntem noi,nici in car,nici in teleguta…oricum,mortu`de la groapa nu se mai intoarce.
    Asa se scrie istoria,nu depinde de noi,cei de rand ;)

    val_one
    2010-02-08 20:15:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 77

    @vasile_no_5 Mai, vasile, da’ tu la cine crezi ca ma refeream cand vorbeam de dusmanul Iranului, aparat de bomba atomica? Aud? Da, e chiar vorba de Israel. Si atacurile cibernetice suint pe agenda NATO. Stai tu linistit, ca s-au gandit ei la toate! :)

    Laura Cernahoschi
    2010-02-08 20:15:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 78

    @vasile_ no_ 5: ma simt onorat.WOW,ce-am avansat :)
    Concret,scutul nu pare a fi util unui conflict nuclear global,este conceput mai,mai degraba,unor posibile atacuri punctuale,.De exemplu,poate ajuta la apararea Israelului,in caz de nevoie.Distanta mare fata de locurile de lansare,face ca eficienta scutului din Romania sa fie foarte mare.

    val_one
    2010-02-08 20:21:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 79

    @vasile_ no_ 5: in alta ordine de idei,putem afirma asa senin ca Israel poate fi trnsformat in desert atomic,fara ca alte natiuni sa nu ia masuri?E vorba de un intreg popor,totusi.Exista,nu e vina copiilor din Israel pentru istorie.

    val_one
    2010-02-08 20:26:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 80

    @laura ora 20.15-dusmanul iranului= iranul ???
    Dusmanul arabilor este Israelul o stiu inainte de a te naste tu.

    vasile_ no_ 5
    2010-02-08 20:28:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 81

    @vasile_ no_ 5: exact invers.Lumea araba a devenit dusmanul de moarte al Israelului inca de la infiintare.Sa nu denaturam adevarul.

    val_one
    2010-02-08 20:32:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 82

    Sunt un muncitor idiot fara prea multe studii.Dar eu unul nu ma tem de asa ceva,consider aceasta tema o abureala pe timp de viscol.Ei sa vedeti voi dece ma teama,in luna Septembrie a nascut sotia un baiat chiar frumos si sanatos.Ca azi sa aud ca vacinul TBC este EXPIRAT oare cum e posibil.Cu asa flota de intelectuali si te miri doamne cate titluri cum oare este posibil,cum.Sper sa nu fie real,sa nu fie real,altfel plec in “AGANISTAN SI MA INTORC” Suntem penali,josnici

  • 83

    @vasile_ no_ 5: chiar acceptand,prin absurd,ca permisiunea data de catre marile puteri evreilor de avea o tara a fost gresits,cum s-ar putea repara greseala?Desfiintand un popor?

    val_one
    2010-02-08 20:36:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 84

    @vasile_no_5 da, israel, exact. o greseala de neatentie. Pai si daca stii dinainte de a ma naste eu, atunci ce mai vrei de la mine?

    Laura Cernahoschi
    2010-02-08 20:37:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 85

    @Laura Cernahoschi: ete,na,”socializam”,doar ;)

    val_one
    2010-02-08 20:39:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 86

    @vasile_ no_ 5: nu-i asa? :)

    val_one
    2010-02-08 20:40:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 87

    @vasile_no_5 @val_one pai, la ce sa ne mai deranjam, daca avem asa niste certitudini clare? :D

    Laura Cernahoschi
    2010-02-08 20:41:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 88

    care e nivelul dezbaterilor pe aici? de unde s-a plecat si cam la ce concluzie s-a ajuns?

  • 89

    @Laura Cernahoschi: pai,cum ziceam la #85 ;)

    val_one
    2010-02-08 20:42:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 90

    @Yorga: se pare ca fiecare isi pastreaza cu dintii covingerile :) Kashay romanu`

    val_one
    2010-02-08 20:44:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 91

    @Yorga E foarte jos, nivelul. Conspiratia iudeo-americana, care ne invadeaza cu scutul, cand noi avem alte prioritati. Pe scurt. :)

    Laura Cernahoschi
    2010-02-08 20:44:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 92

    @val_one:

    “exact invers.Lumea araba a devenit dusmanul de moarte al Israelului inca de la infiintare.Sa nu denaturam adevarul.”

    Mdeah! Sa inteleg ca Israelul moare din dragoste neimpartasita dupa arabi?

    Sau nu: m-am prins: glumeai ca de obicei…faci economii la ghilimele: ai uitat sa pui Israelul in ghilimele! :) Muuhahahahahhahaha!

  • 93

    @val-one-adevarul din pdv ISTORIC este ca pina in 1948 nu a existat statul Israel.Lumea araba(si statele arabe vecine) a existat dinainte de aceasta data.Statul Israel a luat fiinta pe un teritoriu locuit cu preponderenta de arabi (exista statistici ONU) si care pina la 1918 au facut parte din Imperiul Otoman,apoi au trecut in jurisdictie engleza,iar dupa 19XX a aparut un curent sionist,infiintarea unui stat al evreilor.A aparut primul razboi.Si apoi altele.Ultimul ,parca in 2006.Daca tu zici ca “Lumea araba a devenit dusmanul de moarte al Israelului inca de la infiintare.Sa nu denaturam adevarul.”inseamna ca esti inrolata si scuza-ma ,dar nu voi continua.

    vasile_ no_ 5
    2010-02-08 20:49:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 94

    @Yorga: m-am prins!D-aia s-a si nascut Israel,sa aiba arabii un dusman ;)

    val_one
    2010-02-08 20:49:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 95

    @Laura Cernahoschi:

    ” E foarte jos, nivelul. ”

    Pai …io n-am cum sa-l ridic, ca nu ma pricep: cand am citit la tine rachete Shahab, m-am gandit la sish-kebab…din categoria: n-ar strica sa ne trimita una pe masa!

    E? Cum e cu nivelu’? E mai bine? E mai rau?

  • 96

    @Yorga :D Macar e mai amuzant…

    Laura Cernahoschi
    2010-02-08 20:50:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 97

    @val_one:

    Abia acum am observat ca ti-e tzi-am dat replay!
    Tzie cred ca o sa-ti dau cu o “lingura de argint” peste botic!

  • 98

    @Laura Cernahoschi:

    “Macar e mai amuzant…”

    scuza-ma: da’ voi pana acuma vorbeati serios? am citit cateva comentarii in diagonala, si chiar am crezut ca e veselie mare…

  • 99

    @val_one, @Yorga pai, ce faceti, importanti conflictele de pe alte bloguri aici?

    Laura Cernahoschi
    2010-02-08 20:54:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 100

    @Laura Cernahoschi:

    nu mai zic nimic: promit :)
    sa revenim la rachete…

  • 101

    Si daca tot veni vorba de nivelul dezbaterii, am inteles ca scutul ne apara de fel de fel de rachete. Dar de bombele sexi cum ne aparam (asta daca ne mai functioneaza “detectorii”) ?

  • 102

    @Yorga: care conflicte?Ca intelege Laura gresit…

    val_one
    2010-02-08 20:57:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 103

    @val_one Pai, va dati cu linguri de argint in cap…?

    Laura Cernahoschi
    2010-02-08 20:59:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 104

    Io zic ca RO are motiv sa se teama de rachete…cu atat mai mult dupa ce-si instaleaza scutul! Cine e pentru!

  • 105

    @val-one pct 83 ora 20.26-nu am nimic ,de impartit cu poporul evreu-ai dat-o in tragedie.Pe cand eram copil de scoala generala,am avut o vecina evreica (de fapt mai multe) tanti Kilczner o doamna cu fratele la Viena ,cu o comportare intr-adevar de doamna.Dar istoria e istorie.

    vasile_ no_ 5
    2010-02-08 21:00:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 106

    @vasile_ no_ 5: asa este,istoria se invata,nu se corecteaza.

    val_one
    2010-02-08 21:08:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 107

    @Yorga: asa e,dar optiunea scutului ramane cea corecta.
    Just in case!

    val_one
    2010-02-08 21:10:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 108

    [...] La 4 ore de la aparitie articolul cu scutul antiracheta are deja 100 de comentarii si Gogomanii inca se mai [...]

  • 109

    @Laura Cernahoschi:

    Gata? Nu mai comenteaza nimeni? E ora inchiderii?
    Ce faci, Laura: numerarul sau “topul proshtilor”?

  • 110

    @Yorga Pai nu e de top, ca sunt cu toptanul :D

    Laura Cernahoschi
    2010-02-08 22:41:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 111

    Primim si noi ceva in schimbul scutului? Chiar ii lasam pe americani sa ne calce in picioare? Suntem atat de servili incat nu am cerut si noi nimic? Vize, ceva?

    bASSesco
    2010-02-08 22:43:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 112

    @Laura Cernahoschi: ii intorci cu lopata! las, ca au si ei ca adapost…scutul asta!

  • 113

    @Laura Cernahoschi
    Fereste-ma Doamne de “blonde” pentru ca de idioti am eu grija.
    Madam! Vrei scut atunci il vei avea cu toate neajunsurile la pachet.
    Crezi ca eu am platit in Korea, Vietnam, Laos, Cambogia, Chile, Nicaragua, Irak, Afganistan? NU!
    Eu produc arme si hartie verde si din asta traiesc: vand arme (razboi) si hartie de sters la k., dar pe care prostii o folosesc drept servetel.

    Uncle Sam
    2010-02-08 22:58:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 114

    New-York, Madrid, Londra / Roma, Berlin, Paris…

  • 115

    @albescu:

    DACA SERVICIILE SECRETE VOR OPERA “IN CONCORDANTA” (nu ca ale noastre SUA la 11 Sept!), atunci astfel de atac (prezumtios) musulman terorist va fi DETECTAT de Rom. Sec. Serv….altfel, vai va fi, dar si de ei dictatorii teocrati–funia i-i va astepta, ca pe omologul lor dictator din tara de granita!!! Dar, nu exista indicatii serioase in cercul serviciilor secrete ca Estul Europei (in special o tara care nu da dureri de cap persienilor) sa devina o tinta a lor…probabil nicicand! Dar “status quo” se poate schimba, in cazul ca persienii decid sa foloseasca metode suicidale patronate in felul cum astfel folosea omologul lor vecin impotriva Israelului (platind sume fabuloase familiilor celor racolati sa comita un act suicidal impotriva Israelienilor). Aici, serviciile secrete vor juca un rol DECISIV in prevenirea unor astfel de atacuri…altfel, persienii, nu vor primi de la Rusi sau altcineva nici-o pagina de tehnologie pt. montarea focoaselor nucleare pe rachetele lor de speriat girafele! SUA nu se joaca de-a politica cu persienii, aceasta sa fie clar! Si Rusii au invatat bine lectia istoriei, din timpul razboiului vs. Sadam!

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

  • 1@nae:"Vanity, definitelly my favourite sin"Parca asa zicea unu' mai negru :)Hai ca ati inceput bine, tineti-o tot asa, ca sunteti pe drumul cel bun. Sanatate!...
  • 2oprescu este prostul satului nu stie nimica, nu face nimica.Eu ii propun sa plece la monte carlo si sa se intoarca in ziua alegerilor ca oricum ii va face muci, prastie ce vreti voi pe toti ceilalti candidati...
  • 3Doamna Laura ma intreb daca dumneata te-ai duce la o dezbatere cu una din fetele pe centura pe probleme de moralitate ? Dezbaterea dintre Progoana presupune dezbaterea dintre un gunier analfabet, ce...
  • 4foarte bine scrie @inimarea, pe platforma asta scriu doi bine: C Teodorescu si comentator InimaRea. Imi dau seama ca asa trebuie scris in romaneste, cuvintele romanesti curg alfel, ca intr-o sonata...
  • 5domnul Oprescu probabil nu stie sa explice ce se intimpla in primarie si nici nu stie ce va trebui sa faca in eventualul nou mandat.iar noi, bucurestenii, nu putem decat sa decidem ce facem cu votul...
  • 6@Mia,Acuzata de delapidare, fals in inscrisuri publice si instigare la fals - nu e deloc vinovata doar de prostie. Iar stengoramele inregistrarilor procurorilor in ceea ce o priveste arata foarte clar...
alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!