![]() | Bacalaureatul 2011: caracterul licit al dobândirii diplomei nu se prezumă – trebuie doveditvezi toate articolele de Mircea Penţia04 Jul 2011 la 15:51 79 comentarii 1715 vizualizari. |
De cum se naște copilul, de cum este crescut și educat, de cum i se spune ce e bine și ce nu e bine, așa va arăta societatea în care se va manifesta ca adult. Dacă de la început i se încurajează hoția, șmecheria, este mângâiat pe creștet spunându-i-se “ce deștept“ e băiatu’ când fură un ou sau un fruct de pe taraba din piață, cât de descurcăreț e la școală când reușește să copieze la teză și cât de curajos este când buzunărește călătorii din autobus, la ce te poți aștepta de la un asemenea copil când ajunge adult. Valorile unei asemenea societăți vor fi total diferite de cele ale unei societăți civilizate, în care respectul pentru adevăr, cinstea și corectitudinea sunt firești, sunt normale.
Când hoția ajunge la mare preț, când șmecheria este cea mai prețuită virtute, când nu școala și familia mai fac educație, ci televiziunile și prost înțeleasa libertate a acestora de a promova pițipoance și mârlani de Dorobanți, munca cinstită este echivalentul prostiei, iar nu valoarea adăugată este importantă, ci cum aceasta se poate deturna în propriul buzunar.
Intr-o asemenea societate, cu valorile răsturnate, dorința de integrare europeană de exemplu, nu înseamnă deschiderea unor intercorelații, o interconectare la sistemul economic și social dezvoltat în secole de încercări și eșecuri, cu posibilități de a produce valoare adăugată, ci mai degrabă o nouă sursă de venit și câștiguri nemeritate. Adesea auzim, „Ce putem obține de la Europa“ și mult mai puțin „Cum și cu ce putem fi apreciați în Europa“. In cazuri limită ajungem și la afirmații de genul „Să ne mai lase Europa cu sfaturile și pretențiile ei“. Asta nu înseamnă că tot ce vine din Europa este valoros și demn de urmat, dar a avea capacitatea de a vedea în primul rând bârna din propriul ochi și nu doar paiul din ochiul altuia, este esențial în plasarea pe același sistem de valori.
Actualul sistem de învățământ a fost deturnat, cu bună știință, de personaje cu interese economice și financiare evidente. S-au deturnat scopurile învățământului prin implicarea în sistemul cererii și ofertei, nu atât în producerea unui învățământ de calitate, cât în producerea de diplome. Acestea erau produsele finale ale învățământului românesc, iar nu oameni pregătiți de bună calitate. Așa s-a ajuns, cu ajutorul unor personaje corupte și iresponsabile, la eliberarea de diplome fără acoperire în cunoștințe, ba chiar la promulgarea unor legi care să permită inființarea de universități gen Spiru Haret sau la acordarea de diplome de doctor unor indivizi fără cunoștințele și competențele necesare.
Când s-a umplut paharul, când buba s-a spart și s-a constată că pe o asemenea cale nu mai e posibil de urmat, cei vizați încep să țipe ca din gură de șarpe că li se îngrădesc libertățile, că sunt încălcate principiile democrației, a autonomiei universitare, etc. Care libertăți, libertățile și autonomiile prost înțelese. A venit însă Funeriu să le arate care sunt adevăratele libertăți și valori. A venit Funeriu, care nu are de ce să se teamă, inclusiv de bălăcăreala ce i se face în presă (vezi exprimarea „colega“, de altfel foarte românească). Mai mult, are tăria de a trece peste jignirile evidente ce i se aduc. Este cu o clasă peste toți cei care încearcă să își bată joc de el și e conștient de acest lucru. Nu este și nu poate fi șantajat, spre deosebire de cei care au ocupat acest fotoliu de ministru. Dorința de a face curățenie în învățământul românesc, după murdăriile făcute de predecesorii lui, sunt mai puternice decât toate atacurile sordide la persoana lui.
Bacalaureatul 2011 ne-a pus oglinda în față și ne-a arătat cine și cum suntem. Ce am vazut nu ne-a plăcut, dar trebuia o data să recunoaștem realitatea din învățământul românesc. Un examen care ne-a arătat cum și cât de bine sunt pregătiți elevii noștri, cum și cât de profesionist este sistemul și cadrele didactice din România. Abia acum ar fi trebuit analizată finanțarea unităților de învățămînt, conform calității pregătirii și rezultatului obținut de absolvenții acestora.
Bacalaureatul 2011 ne-a arătat că normalul este o excepție în România. Televiziunile anti-Băsescu nu scapă prilejul să se alieze cu chiulangii și cu cei care nu au fost în stare să promoveze un examen de cunoștințe generale, iar nu un concurs de admitere sau de atingerea unor performanțe deosebite. In numele libertății de exprimare, o serie de așa-ziși „formatori de opinie”, care urmăresc, nu atât dezbaterea de idei și principii aplicate unor situații concrete, cât mai ales interesul propriu sau al unui grup, s-au unit spre a face o nouă bălăcăreală publică lui Funeriu si celor ce le prezintă realitatea verde în față.
Intr-o asemenea situație, cei care au promovat ar fi trebuit remarcați și apreciat rezultatul obținut, exemplul lor trebuia făcut cunoscut și prețuit. Dar aici ne încadrm în normal – tăcere pe toate liniile. Acestora însă le este suficient succesul propriu și nu așteaptă mai mult decât ca acesta să le fie recunoscut. Caracterul licit al dobândirii diplomei nu se prezumă, el trebuie dovedit cu ocazia Bacalaureatului.
Etichete: bacalaureat, bacalaureat 2011, copil, diploma, educatie, elev, şcoală


Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 19 May la 15:22 |
La Cluj se dă bătălia simbolică cu ultima redută a regimului Băsescu. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 19 May la 14:05 |
Am citit cu mare întîrziere Spovedanie la Tanacu şi Cartea [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 13:53 |
Motanul de partid a apucat de l-a încoţopenit pe marchizul de Carabas, într-un sector al [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 19 May la 08:49 |
Cazul Laurei Codruta Kovezi e special. Nu ea, ci reactiile la acuzatiile de plagiat aduse de GIP la [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 04:47 |
Dacă, în vremea regimului democratic al lui Iliescu, un fost consilier al președintelui [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 19 May la 00:54 |
Chiar nu mai e nimic bun de copiat în ţara asta?
Poţi să-l înţelegi până la un punct pe [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 18 May la 17:49 |
Unul din motivele pentru care Băsescu ar trebui suspendat este faptul că ignoră moratoriul impus [ citeste mai departe ]
| 1Definitely imagine that which you stated. Your favorite justification seemed to be on the internet the easiest factor to be mindful of. I say to you, I definitely get annoyed whilst people consider concerns... | ||
| 2Stimate domn, nu stiu cat de democratic este sistemul votat ieri in parlament,nici nu stiu daca asa cum se clameaza ca ne putem compara cu Anglia in privinta democratiei si care are acelasi sistem electoral.Eu... | ||
| 3Bate-mă, omoară-mă, că tot n-am să înţeleg ce caută postmodernitatea aici. Mai bate-mă o dată, mai omoară-mă o dată, că tot n-am să înţeleg cum se împacă postmodernitatea cu existenţa a numai 3 meşteri. În... | ||
| 4lacramatia asta cu reprezentarea a fost repetata de atatea ori ca a ajuns sinonima cu prostia - da, uninominalul nu este proportional. mai aveti putin si va plangeti ca scoateti mana pe geam si nu se vede... | ||
| 5sa dai maimutelor libertate nu-i chiar ideea cea mai buna. nu mai vin inca o data comunistii, aia adevarati cu vana in ei nu reformatii astia de azi, si sa mai faca o deratizare ca-n anii 50. in plus,... | ||
| Mihai Goţiu 10936 citiri |
| Cristian Teodorescu 9295 citiri |
| Costi Rogozanu 9141 citiri |
| Constantin Creţan 4282 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4230 citiri |
| Dan Duca 4109 citiri |
| Alin Fumurescu 3637 citiri |
| Ciprian Şiulea 3086 citiri |
| Dorin Tudoran 2491 citiri |
| Cristian Bândea 2050 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 61995 citiri |
| Cristian Teodorescu 39643 citiri |
| Costi Rogozanu 38102 citiri |
| Ciprian Domnişoru 17984 citiri |
| Alin Fumurescu 17532 citiri |
| Viorel Dobran 12983 citiri |
| Dan Duca 11986 citiri |
| Constantin Creţan 11293 citiri |
| Dorin Tudoran 8417 citiri |
| Iulian Leca 7911 citiri |
| Mihai Goţiu 30 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Mda, unii au luat Bac-ul si nu stiu sa vorbeasca romaneste! Vezi “succesuri”!
2011-07-04 16:02:15 | Raporteaza
Mda, pare corect ce spuneti, dar lipseste esentialul din reforma asta a lui Funeriu: statutul cadrului didactic, statut pe care l-a distrus definitiv. L-a ajutat ce-i drept si presedintele si primul ministru si tot parlamentul si toti cei care au reusit sa scada nu numai salariile profesorilor, dar si toata finatarea invatamantului. La “lege si ordine” nimeni nu-l intrece pe Funeriu, e drept, dar reforma sistemului se face intarind autoritatea, legitimitatea si statutul profesorilor nu al ministrului, inspectorilor, directorilor de scoli pusi politic etc…
2011-07-04 16:22:16 | Raporteaza
si tu ai absolvit la spiru haret?
numai asa se explica exprimarea “Televiziunile anti-Băsescu nu scapa…”
daca aveai ceva scoala normala, ca fuseriu care a determinat viteza pixelului albastru in fata copilului bagacios, ai fi stiut ca o televiziune este un mijloc de transmitere a diverselor chestii adica este obiect…
doar bassescu e obsedat de televiziunile mogulilor, fapt pentru care si-a tras in ograda proprie tot tvr-ul cu nspe canale platite din bani publici unde nu se simte criza ca d-aia dna culcer e tot tare pe pozitie…
ps: scoala romanesca nu poate fi altfel decat cei care ne conduc: incompetenti, neinstruiti, razbunatori, rau-voitori
2011-07-04 16:24:15 | Raporteaza
Erata: [...] intarind autoritatea, legitimitatea si statutul profesorilor nu puterea discretionara a ministrului, inspectorilor, directorilor de scoli pusi politic etc…
2011-07-04 16:25:31 | Raporteaza
Probabil facetiun sistem ce doriti sa-l aparati. De ce trebuie sa “alunecati” spre politica? Era un articol despre Lideri ai societatii care manipuleaza, indocrineaza si duce omul spre o gandire care sa serveasca Alesii. Purtatorii de mesaj se numesc sclavi al Liderilor. Asta este invatamantul nostru, cat mai multi se lamenteaza si….punct? In afara de galceava politica fara rost, nimic nu este valabil in RO. Nu are rost sa fim chiar seriosi, sa ne ingrijoreze, sa facem sa urnim societatea asta spre bine? Da, noi suntem in etapa modernizarii si reformarii si facem asta…..pana nu mai ramane nimic. Succesuri!
2011-07-04 16:27:31 | Raporteaza
Domnule Pentia,
Cine l-a impiedicat pe Fat-Frumos Funeriu, calare pe-un cal alb, sa inceapa curatenia in invatamantul romanesc? Opozitia si mogulii, desigur.
In curand face 2 ani de ministeriat, enumerati-mi dvs murdariile facute de ceilati, pe care Funeriu le-a pus pe faras si le-a aruncat.
2011-07-04 16:32:39 | Raporteaza
Dle. Pentia, puneti pariu cu mine ca nici Basescu, nici fiica-sa, nici Funeriu, nu stiu tabla inmultirii ????
In tara asta, in care toti mafiotii au furat de-au spart… ne-am trezit peste noapte ca suntem cu totii “fete mari”…
Asanarea morala a societatii romanesti incepe cu aia care dau Bac-ul.
2011-07-04 16:36:54 | Raporteaza
Ah, uitasem! Vi se pare ca minunatii astia de ne conduc pot dovedi caracterul licit al tuturor diplomelor lor?
2011-07-04 16:38:48 | Raporteaza
Da`, totusi, e pacat ca s-a inchis buticul de la colt unde se vindeau diplome; asta nu mai e democratie.
Un egzamplu:
“Dle. Pentia, puneti pariu cu mine ca nici Basescu, nici fiica-sa, nici Funeriu, nu stiu tabla inmultirii ????”
Cris, pe ce? pe o portie de foame?
2011-07-04 16:43:29 | Raporteaza
@sierra:
Va rog sa ne explicati cum poate fi dat afara un profesor cu contract pe durata nelimitata!?
Va ascult cu deosebit interes!
2011-07-04 16:58:36 | Raporteaza
Foarte corect articolul, va felicit!
2011-07-04 17:00:08 | Raporteaza
@Gicu Maracine
Nu stiu, probabil nu poti sa-l dai afara, dar poti sa-l faci sa plece singur. Nu e treaba mea sa stiu aceste lucruri, avem un minister si un ministru al educatiei care ar trebui sa fie in stare sa va raspunda la intrebare.
Dar daca e adevarata ideea pe care-o induceti dvs, ca impostorii nu pot fi eliminati din sistem, atunci la ce ne foloseste marea “revelatie” a bac-ului 2011?
Stiam si inainte de bac ca invatamantul romanesc e in suferinta. Nu diagnosticul ne lipseste, ne lipseste tratamentul.
2011-07-04 17:29:22 | Raporteaza
@Gicu Maracine:
Trebuie sa intelegem ca, dupa mintea dvs, singurul lucru pe care l-ar fi putut face Fumeriu ( si nu l-a facut) era sa dea profesorii afara? Si nu facut asta din cauza statului acestora?
Asta inseamna reforma? Nimic altceva?
De reducerea numarului de locuri la universitati ce ziceti? dar de un examen pentru ocuparea acestor locuri?
Dar reducerea numarului de elevi din clasele de la liceele cu probleme? Liceele acelea unde promovabilitatea se apropie de 0 %? De salarii decente in invatamant ati auzit?
Asta ca sa nu mai zic nimic de oamenii cu care s-a inconjurat Funeriu in minister. Vi se par oameni de valoare? Ati uitat-o pe doamna Vergu? A trebuit sa zbiere presa ca Funeriu sa ia masuri. Si ce face doamna Vergu acum? Aveti cumva idee? Deci pedepsim furtul la examene ( ceea ce gasesc foarte bine) dar matrapazlacurile altora le dam uitate? Dar cu toate universitatile private ce facem? Sau, ce face ministrul?
Credeti ca ii este teama ca i se va aminti cum tatal sau a ajuns profesor universitar la o asemenea oroare si eroare de universitate? Dar cu toate
universitatile de stat de la Cuca Macaii si nu numai, cu astea ce facem? Ati auzit de vreo reforma in acest sens?
2011-07-04 17:32:04 | Raporteaza
Dumneata ca om de stiintza stii ca nu depinde nimic de “cum se naste copilul”, stii ca toti copiii se nasc la fel de “destepti sau prosti” si nici nu ai specificat ca ar fi vorba de “retardati versus normali” ci ai vorbit in general despre copiii care urmeaza formele normale de invatzamant. Este a doua oara cand acest trust media incearca acreditarea ideii de legatura de cauzalitate intre genetica si capacitatea de invatzare. Popular spus: e normal si de asteptat ca Eba sa fie europarlamentar, ca doar e din sula de domn nu e din de-aia de om de rand. Elitismul asta argumentat cu argumente pseudo-stiintifice (sange albastru, popoare si natii favorizate sau tarate genetic) denota un rasism pe cat de desuet pe atat de periculos.
Sa revenim: “de cum se naste copilul” nu depinde nimic in ce priveste educatia si instruirea lui ulterioara, performantzele si comportamentul lui social.
Este o rusine pentru un intelectual sa se manifeste public atat de evident propagandistic pro-partinic -fara sa mai mentionez distorsionarea adevarului si lipsa de logica in argumentatie. Insa nimic nou sub soare: daca o fac nume grele dintre “umanisti” de ce n-ar face-o si un anonim de la “realisti”. O nelamurire am: dumneata te prostituezi pentru maruntisul obtinut din traficul de pe blog, o faci in sperantza unei viitoare ipotetice sinecuri,iti aperi actuala slujba sau pur si simplu primesti un salariu si de la vreo unitate de propaganda ? De ce o faci ?
2011-07-04 17:47:50 | Raporteaza
@esti inca o rusine
Cred ca sunteti nedrept cu domnul Pentia. Probabil ca reactia dumnealui este cauzata de frustrarea uriasa pe care cunoasterea sistemului din interior i-ar produce-o oricui. Cred ca pur si simplu s-a saturat de impostorii care le scuipa seminte in cap oamenilor cu adevarat valorosi.
Il inteleg si din punctul acesta de vedere sunt solidar cu dumnealui.
Reactia la cald nu i-a oferit, insa, suficient timp pentru a analiza cu luciditate evenimentele. Si a confundat un gest 100% electoral cu inceputul reformei. Helas!
2011-07-04 18:01:35 | Raporteaza
@sierra: articolul este plin de “soparle” , prezentza lor “in opera” este evident voita , doriti sa demonstrez cu citate si analiza ? Nu contest libertatea d-lui Pentia de a fi angajat -inclusiv politic- si prin urmare nici libertatea dansului de a se manifesta public exact asa cum doreste sau/si poate sau/si este obligat. Eu nu contest ci calific. Articolul este o jenanta propaganda politica pro-partinica demna de nume “consacrate in domeniu” : Patrascoiu,Morar, Cotoi… e cazul sa-i uram d-lui Pentia “bun venit” in galeria iluistrilor ?
2011-07-04 18:18:38 | Raporteaza
domnule Pentia, am o întrebare: e corect ca un sistem să producă mai puţin de jumătate de indivizi capabili să treacă de testările aceluiaşi sistem? Sînt de acord că era nevoie de un examen corect. Numai că un examen corect dat de un sistem incorect (care trateaza ingrozitor scolile tehnice, care da din ce in ce mai putine sanse elevului de periferie)nu are doza de imoral? va multumesc. Acelasi respect,
c
2011-07-04 18:24:37 | Raporteaza
@Ilinca:
Fiecare intelege ce, cum si cat poate, doamna!
2011-07-04 18:56:58 | Raporteaza
@Costi Rogozanu: ma indoiesc ca vei primi un raspuns pertinent. Am eu insa niste intrebari pentru dumneata: spui ca era nevoie de un examen corect deci induci ideea ca cel despre care discutam a fost…. corect. Simultan insa chestionezi tocmai corectitudinea examenului respectiv si o faci cu argumente: sistemul care initial gestioneaza acumularea cunostintelor iar ulterior verificarea acumularii lor este preocupat a descoperi/demonstra prostia examinatilor , in loc sa fie preocupat de mai buna lor instruire. Este evident ca asa stau lucrurile: de multi ani autoritatile “pun talpa” sistemului national de invatzamant iar acum vor sa demonstreze si “cu acte” ca demersurile lor si-au atins scopul. Ma mir ca se ostenesc: rezultatele au fost previzibile si prevazute inca din anii ‘90. Venirea si activarea actualei puteri la…. putere in urma cu 7 ani nu a facut decat sa accelereze lucrurile.
2011-07-04 19:05:39 | Raporteaza
… Intrebarile fiind: de ce declari corect examenul in discutie iar mai apoi demonstrezi ca nu este corect ? De ce soliciti judecati morale de la o persoana care demonstreza amoralitate ? De ce pui problemele sistemului national de educatie in termeni de moralitate si nu in termeni de responsabilitate ?
2011-07-04 19:11:20 | Raporteaza
Funeriu ne-a facut de cacao international… cu BAC-ul asta …
…va rog nu-l mai pupati atata sub coada pe dobitoc/cretin/coleg !
Domnii mei ati auzit de testele de inteligenta si de adaptarea(validizarea) lor la specificul si traditia unui popor ?
Oare care e rostul ei ?
La fel : auzit-a-ti de testarea si validizarea unui test IQ pe populatia specifica ….etc ?
Pai mai dragilor inteligenta genetica e distribuita armonios (demonstrat stiintific asta) intr-o populatie omogena ….suntem oare noi romani o subspecie a “homo sapiens” ramasi la stadiul de maimute maneliste sau santem ….EUROPENI ?
Funeriu ne-a facut de KAKA ….nu e de ajuns ca romanii sant (genetic corciti) coada Europei la testul PISA …acum mai trebuie sa stie ARIENII ca santem si genetic tembeli cu IQ subunitar …distribut nu “a la clopotul lui Gauss” ci distributia asta ….VESELA relevata la BAC-ul lui FUNERIU ….halal .
Pai oare sa fie GENETIC ( ca de educatia scolara romaneasca mi-e groaza) ….GENETC !…
???
…..GENETC sa fie romanii asa cum zicea …Adolf …=>”o RASA INFERIORA” ….asa de multi prosti ca distributia para-gaussiana rezultata din imprastierea grafica a inteligentelor (aka rezultatele haioas-HAOTICE) …pool-ul genetic al poporului ROMAN ?
Ne rad arieni si cu Kurul ….
Desii eu nu cred ca …atentie! …GENETIC noi romanii santem inferiori ca inteligenta (IQ) ….”arienilor” .
Distributia rezultatelor la BAC si procentajul (anti-stiintific) obtinut demononstreza …. comparativ “clopotului lui Gauss” al IQ-ului , ca la ROMANI … clopotul graficului e mai lin de partea mult-subunitarilor ! (aka santem imbecili din nascare ….FRATE !!!) = slabe sperante chiar cu REFORME !
Mai fratilor ….de ce aruncati vina pe copii ….oare sant chiar GENETIC chiar asa de “rasa inferioara” , neam de slugi pe cat ne scoate FUNERIU cu al lui “test stiintific”???
Funeriu ar putea fi atacat in instanta pentru ponegrirea pool-ului GENETIC romanesc si …etc.
Nu era mai bine ca tinandu-se cont de situatia educatiei romanesti (dascali facuti la comanda in locul celor plecati la cules de CAPSUNI/porodici pe te miri unde!) … sa se standardize testul de BAC in asa fel incat sa se tina seama de ….MACAR !….potentialul genetic romanesc (aka nici mai inferiori nici mai superiori decat …”ARIENII” care rad de “rasa inferioara” romaneasca=neam de prosti …si asta din bunavointa FUNERIULUI si a MONSTRULUI COMANTATAR [
] din spate..)
Evaluarea trebuia facuta precum se face la testele de IQ si normalizata = adaptata la “populatia liceeana romana” nu SCOASA DIN BURIC scotandu-ne INTERNATIONAL….RENUMELE de prosti din” cauza GENETICA” !
PS: Oare de ce americanii testeaza IQ-ul ….si nu se uita comparativ la ….notele obtinute in Kentuky vs. North Carolina ?
Cineva a vrut pur si simplu discreditarea pool-ului genetic al poporului roman …..si asta va ramane in istoria internationala (halal … “rufe spalate in familie” ) ;
REPETATI examenul din-nou pentru ca nu e “REPREZENTATIV”. N-a fost standardizat ! L-au fatat niste …tantalaii (AFLATILE NUMELE!!!)
Ne rad chiar si “albanezii’ si chiar ku kuru’

PSPS: Apropos pe ce esantion sau validizat intrebarile din BAC … sau cumva le-a scos FUNERIU din pool-ul sau ?


2011-07-04 19:21:27 | Raporteaza
@Rogozanu,
E o fumigena care induce ideea ca odata cu elevii si profesorii sunt slabi, adica salariile acestora au fost reduse justificat.
2011-07-04 19:22:52 | Raporteaza
[...] “De cum se naște copilul, de cum este crescut și educat, de cum i se spune ce e bine și ce nu e bine, așa va arăta societatea în care se va manifesta ca adult. Dacă de la început i se încurajează hoția, șmecheria, este mângâiat pe creștet spunându-i-se “ce deștept“ e băiatu’ când fură un ou sau un fruct de pe taraba din piață, cât de descurcăreț e la școală când reușește să copieze la teză și cât de curajos este când buzunărește călătorii din autobus, la ce te poți aștepta de la un asemenea copil când ajunge adult. Valorile unei asemenea societăți vor fi total diferite de cele ale unei societăți civilizate, în care respectul pentru adevăr, cinstea și corectitudinea sunt firești, sunt normale”, scrie cercetătorul Mircea Penţia, într-un articol pe Voxpublica. [...]
2011-07-04 19:27:31 | Raporteaza
@Gicu Maracine #18: Si posteaza in consecinta!
Mai aveti intrebari ca precedenta?
2011-07-04 19:32:18 | Raporteaza
Ce e ala autobus?
Chiar asa greu este sa ne exprimam in limba romana?
2011-07-04 19:32:21 | Raporteaza
“Un bacalaureat scrie într-o gazetă două-trei rânduri, într-o limbă ca vai de ea, și îndată-l vezi că se esaltează până a se crede reformator, creator și salvator.
Nu se poate tăgădui că școlile noastre, afară de Facultatea de drept și de medicină, au dat slabe rezultate până acum. Tinerii care dobândesc
bacalaureatul la noi nu se pot compara nici în limbile vechi, nici în istorie, nici în filozofie, nici în științe cu cei care ies din colegiile Franței, Germaniei, Italiei, Belgiei sau Elveției; învățătura
noastră gimnazială nu este destul de serioasă, profesorii nu sunt destul de exigenți, nici destul de riguroși la esamene; gradul universitar se
acordă prea lesne și a devenit accesibil inteligențelor celor mai mediocre. Lipsa de seriozitate în învățătura umanitară face ca părinții care au mijloace să-și trimită copiii lor în școlile străine; astăzi
avem numai în Paris peste o mie de tineri la școli. În loc de-a încuraja inteligențele slabe, ar fi mult mai bine a deturna curentul și a împinge tinerimea și spre meșteșuguri și meserii, și a pune astfel inteligențele mediocre în stare de a deveni producătoare în loc de a fi
sterile și de multe ori pernicioase prin pretențiunile și exigențele lor. A face oameni învățați este un bine, a face numai advocați și jurnaliști este un rău.
Aud zicându-mi-se că un asemenea sistem ar fi o tendință a împiedica pe fiii poporului de a putea să aspire la pozițiunile cele înalte ale societății, făcându-le accesibile numai acelor cari au mijloace de-a
sacrifica zecimi de ani la studii. Nu! Inteligențele alese nu se opresc dinaintea nici unui obstacol; ar fi fatal să nu avem dulgheri, tâmplari, zidari, croitori, cizmari și să avem numai oameni stropiți cu literatură și cu filozofie; am ajunge la agoraua Atenei și în curând
Filip ar fi în cetate. Dacă oamenii învățați sunt folositori, cei meșteri sunt indispensabili.
Ceea ce cred eu că ar conveni României și fiilor ei ar fi ca învățătura clasică și științifică să devie serioasă, nu numai o spoială; iar acelor cari nu sunt destul de bine înzestrați, ca să poată deveni
adepții literaturii și ai științei, să li se deschidă școli în cari învățătura să meargă mână în mână cu atelierul. Să se înființeze în fiecare oraș trei, patru, zece, douăzeci de ateliere, în cari copiii să
învețe meseria la care se destină și totodată să aibă trei sau patru lecții scurte pe fiecare zi, în cari să poată dobândi cunoștințe de religie, de limba națională, de istoria țării, de calcul, de geometrie și desemn aplicabil la meseria lui. Acolo unde s-au înființat asemenea școli cu numele de half-time au dat rezultatele cele mai norocite, rezultate neașteptate. Meseria n-a oprit geniul lui Franklin, lui Edison și lui Watt de a se arăta, pentru că geniul pătrunde orice îmbulzeală
socială, cum pătrunde un vulcan coaja pământului și iese la iveală.
Tânărul din atelier, când ar simți că are dispozițiuni literare sau științifice serioase, lesne ar găsi drumul colegiului și al facultății.
Strigăm cu toții industrie; dar pare că am crede că s-ar putea înființa industrie fără meșteri și că s-ar putea produce fără producători. Un singur ram de producțiune, pictura, dă Parisului patruzeci de milioane pe an; micile orașe ale Belgiei, Valenciena, Malina, Bruxela, trag câte zece milioane pe an de pe dantele. Dar nici
tablourile nu se fac fără pictori, nici dantelele fără mâini dibace.
Geneva trăiește în mare parte din ceasornicărie, și cu toate acestea nici de Saussure, nici de Candolle, nici de Jussieu, nici Lavater n-au fost opriți de a deveni niște lumini ale științei.”
2011-07-04 19:33:44 | Raporteaza
Subiectele la limba romana au fost la nivelul clasei a VIII-a. Credeti-ma ca stiu ce spun. Numai ca nu se mai citeste,nu se mai studiaza, preocuparile elevilor fiind cele impuse intr-o oarecare masura si de mass-media. Instigare, ura, sfidare a adevarului, impunerea unui limbaj dur, cautarea vinovatului in alta parte, superficialitate. Ideea de a invata este este una invechita, mai acum 2-3 ani, elevi ramasi corigenti la romana, au luat la scris peste 9, pentru ca au stiut sa PICTEZE din variantele de subiecte propuse de ADOMNITEI. Vinovat a fost tot profesorul pentru ca a avut ceva cu el cand l-a lasat corigent, ca bac-ul a demonstrat altceva. Cunosc sistemul, iar moda copiatului a venit o data cu cele 100 de variante propuse. In concluzie, nu se invata pentru ca s-au invatat sa copieze.
2011-07-04 19:36:03 | Raporteaza
@Symo: mai aveai puţin şi ajungeai la Eugenetik-ă.
Dacă ţie ţi-e groază (“ca de educatia scolara romaneasca mi-e groaza”), altul nu poate fi exasperat de SISTEM? de impostură, minciună, fraudă…
2011-07-04 19:36:57 | Raporteaza
@sierra: Pai primul pas a fost legea educatiei(fara un cadru legislativ nu poti face reforma), iar al doilea pas e cea ce vezi bac-ul si examenele nationale. Putin dintre voi pricep ca de fapt acest “macel” e o evaluare corecta a sistemului de invatamant. Poate ca la mine e defect profesional dar cred ca in primul rand trebuie sa stii unde te afli si apoi ce trebuie sa faci ca sa ajungi unde iti propui, si cum poti sa afli unde te situezi mai bine ca la examenele nationale? Si acum doar no sa spui ca Funeriu e de vina ca astia sunt idioati iti amintesc ca Funeriu e ministru de doi ani (chiar mai putin maxim 1.5 ani) iar aceasta generatie a inceput liceul acum patru ani. Deci e ceva ce nu merge. Pe de alta parte nu poti sa faci nimic daca nu ai o lege l-a indemana ok o sa spui ca aceasta a fost facuta dar aceasta lege a fost votata abia anul acesta si normal dureaza un timp pana ce este implementata, trebuie stabilite metodologii de aplicare etc. Si cum spune in articol aceasta lege intra in vigoare abia in 2012. Asa ca pana se vad rezultatele o sa mai dureze si nu din vina ministrului.
2011-07-04 19:39:08 | Raporteaza
@Gicu Maracine:
toate’s vechi si noua’s toate …..
2011-07-04 19:39:50 | Raporteaza
@Cris: Te sfatuiesc sa citesti pe net CV-ul si date despre Domnul Funeriu si apoi comenteaza. De Basescu si fie-sa nu ma bag si cred ca ai dreptate dar nu te lua de calitatea profesionala al Domnului Funeriu.
2011-07-04 19:42:50 | Raporteaza
@Unul: adica Base nu stia daca a reusit sau nu sa distruga si educatia ? Ma faci sa rad. Cei care au distrus sistemul aveau nevoie sa-i evalueze corect starea de distrugere ? Stiau de la inceput, doar e opera lor, asta au si urmarit. Au propagat numai modele anti-educatie, au alungat competentzele din sistem, au sub-finantzat sistemul, au politizat sistemul. Totul sub comanda si ordin politic de sus de tot. Ce alte rezultate ai fi asteptat ? Si au demonstrat ce ? Au demonstrat doar ca sint niste prosti conducatori. Nu exista elevi prosti ci numai dascali prosti, nu exista popoare proaste ci doar prosti conducatori de popoare.
Ai un popor, il legi la ochi, ii legi mainile la spate apoi in impimgi in prapastie. Si spui ca a fost prost, orb, incapabil. Vinovat ca ai intrat in casa lui ca un fur , ca l-ai inselat , mintit , vandut. Mde. E si asta o filozofie de viatza, nu neg. E chiar una de succes. Macar pentru o vreme.
2011-07-04 19:58:32 | Raporteaza
……………..
Evaluarea trebuia facuta precum se face la testele de IQ si normalizata = adaptata la “populatia liceeana romana” nu SCOASA DIN BURIC scotandu-ne INTERNATIONAL….RENUMELE de prosti din” cauza GENETICA” !
PS: Oare de ce americanii testeaza IQ-ul ….si nu se uita comparativ la ….notele obtinute in Kentuky vs. North Carolina ?
Cineva a vrut pur si simplu discreditarea pool-ului genetic al poporului roman …..si asta va ramane in istoria internationala (halal … “rufe spalate in familie” ) ;
REPETATI examenul din-nou pentru ca nu e “REPREZENTATIV”. N-a fost standardizat ! L-au fatat niste …tantalaii (AFLATILE NUMELE!!!)
Ne rad chiar si “albanezii’ si chiar ku kuru’
PSPS: Apropos pe ce esantion sau validizat intrebarile din BAC … sau cumva le-a scos FUNERIU din pool-ul sau ?
2011-07-04 20:00:32 | Raporteaza
@Gicu Maracine
Doriti sa ne demonstrati ca Traian Basescu l-a citit pe Ion Ghica sau ca marile spririte se intalnesc peste veacuri?
@Unul
Nu stiu daca dvs sugerati ca sunteti cadru didactic, daca este asa, cu regret va spun, ca inregistrati mai degraba “esece” decat “succesuri” in lupta cu gramatica limbii romane.
Competentele profesionale ale lui Funeriu sunt irelevante pentru functia pe care o ocupa. Un MBA da, ar fi fost extrem de relevant!
2011-07-04 20:34:26 | Raporteaza
@lipsa de caracter: Eu nu sunt adeptul teoriei conspiratiei, dar stiu ca
Basescu a venit la guvernare in 2004
2004 – 2005: Mircea Miclea (PDL)”principalul autor al legii educaţiei promovată astăzi de Daniel Funeriu” a stat 6 luni dupa care si-a dat demisia deorece Tariceanu (PNL-USL) i-a pus bete in roate.
2005 – 2007: Mihail Hârdău (PDL)
2007 – 2008: Cristian Adomniţei(PNL-USL)
2008 – 2009: Ecaterina Andronescu (PSD-USL)
2009 (Decembrie) – prezent: Daniel Funeriu (PDL)
Deci desi nu am nici o treaba cu Basescu trebuie sa vezi ca pe la Ministerul Educatiei sau c-am perindat pe la minister tot felul de ministri de toate culorile politice sa nu mai vorbim de dezastrul de dinainte de Basescu. Atunci si Ecaterina Andronescu a fost complice cu Basescu,dupa logica ta. Din nou aici ceva nu merge. Oricum e trist ce se intampla si sper sa nu aud vreun roman de acum incolo sa se planga de coruptie, asta ne e soarta si o meritam din plin. Si in alta ordine de idei eu sunt adeptul ca, conducatorii sunt pusi de oameni si nu poti sa ai alesi ilustri daca poporul se zbate in mediocritate. Dupa un vechi proverb “invatatura nu poti sa o bagi in cap cu tolceru (palnia)” asta legat de dascali prosti elevi prosti.
2011-07-04 20:35:20 | Raporteaza
@Unul: nu conteaza, ministrul executa decizia politica luata de factorul de decizie politica. De-aia se numeste “executiv”. Iar factorul politic de decizie este de sapte ani presedintele Basescu. Desi aparent din Constitutie ar rezulta ca poporul e suveran si parlamentul organ suprem de reprezentare a poporului, in realitate prin interpretarea in sensul ca presedintele numeste prim-ministrul s-a obtinut transferul de reprezentare a suveranitatii de la parlament catre presedinte. Deja presedintele legifereaza prin asumare de raspundere prin intermediul guvernului.
Sper ca realizezi ca persoana ministrului edu este un aspect lipsit de relevantza si de importantza. Important este acela care decide politic la nivel macro, ministrul este un simplu executatnt. Ori executa ori este demis. Ca Andronescu si altii s-au complacut in a beneficia de avantajele functiei , asta este spre rusinea lor bineinteles. Nu e nici o diferentza intre palmasii unui partid si cei ai altui partid. Insa asta nu exonereaza de raspundere pe adevaratul responsabil de starea edu. Repet: daca Funeriu este un agramat fara legatura profesionala cu sistemul pe care cica il administreaza iar Antonescu este competenta “pe meserie” din sistem , daca unul este de la un partid si celalalt de la altul este lipsit de relevantza si de importantza: noi discutam despre executanti si despre provenientza lor in loc sa discutam despre seful care le spune ce sa execute. In Guvern ministrul nu executa ordinul partidului si nici ideile si initiativele sale personale. Ci ordinul prim-ministrului care la randul lui doar transmite ordinul presedintelui. Sper ca acum ti-e mai clar de ce nu conteaza numele ministrului , pregatirea lui sau partidul lui. Ca n-a fost educat sau instruit in meserie de catre partid. Ci conteaza cine-l conduce. Cine si ce ordin ii da sa execute.
2011-07-04 21:20:05 | Raporteaza
@Costi Rogozanu: Domnule Rogozanu, stiti ca acum patru ani s-au desfiintat toate scolile profesionale, adica acele scoli ce invatau elevii picati la examenul de capacitate din clasa a VIII-a? Printr-un ordin de ministru acestea au fost transformate in licee sau elevii transferati, la gramada.
Azi, un copil de clasa a VIII-a, orice nota ar lua la testele nationale (versus capacitatea de acum patru ani), sunt “aruncati” la liceu.
2011-07-04 21:25:13 | Raporteaza
“proverb “invatatura nu poti sa o bagi in cap cu tolceru (palnia)” asta legat de dascali prosti elevi prosti.”
Ba da, exact asa, aia e singura metoda, este exact ratiunea de a exista a dascalului. Copilul nu invatza singur, nu “pune mana pe carte” de capul lui. De-aia exista dascali. De-aia s-a inventat meseria asta. Deoarece e necesara.
Conducatorii nu sint pusi de oameni si nici nu sint alesi. Fii serios. Maturizeaza-te. Esti pueril cu discursuri gen “ne meritam soarta”, “avem conducatorii pe care i-am ales”, “poporul e mediocru”. Sper sa realizezi ca discursul ala cu poporul care nu merita un presedinte asa de bun este rasuflat. Este inutil sa politizezi partinic, educatia este o cheastiune de interes national , nu are rost sa mentionezi partide politice.
2011-07-04 21:28:08 | Raporteaza
@sierra:
Aaah! Nu!!!

Nu doresc sa demonstrez nimic… “toate’s vechi si noua toate…”
2011-07-04 21:33:10 | Raporteaza
Este prima data cand intr-adevar se arata realitatea.Camerele de luat vederi i-au obligat pe multi sa fie corecti, desi… Nu zic ca acest sistem de invatamant nu ar avea probleme, dar cred ca mereu a fost asa: unii care invata si altii care copiaza. Cam acum 10 ani, cand am dat eu bacul unii elevi, de la un liceu cu pretentii au copiat pe rupte. Mie nu mi s-a parut corect si am scris la fiecare proba ceea ce am invatat, incercand sa ignor ceea ce se intampla in jurul meu. Sunt sigura ca multe subiecte au fost tratate identic, cuvant cu cuvant. Am avut neplacuta surpriza sa constat ca eu am avut note cu cateva zeci de sutimi mai mici decat cei care stiam ca au avut tupeul sa copieze. Noroc apoi ca am dat si admitere la facultate si am fost printre putinii din clasa care au reusit la facultate pe un loc fara taxa. Desi nu il simpatizez, i as adresa felicitari domnului ministru pentru modul cum a organizat bacul. Sa speram ca cinstea si corectitudinea mai sunt inca valori viabile pe taramnul nostru.
2011-07-04 21:45:18 | Raporteaza
@Gicu Maracine: am o intrebare la dvs, ca inteleg ca sunteti legat de sistemul de invatamant superior si, cine stie, poate-l cunoasteti mai indeaproape pe ministrul Funeriu si o sa mai stati la o sueta vreodata. Cum e posibil sa existe “pe piata” universitati care fac ca orice minim criteriu de selectie sa dispara?! Ia uitati ce am gasit:
Univ. Ioan Slavici (particulara): “NU SE DA EXAMEN DE ADMITERE, ADMITEREA SE FACE IN ORDINEA INSCRIERILOR !”
Pentru veridicitate: islavici.ro/adm../
Sau cum e posibil sa exsite in continuare centrele teritoriale ale “celebrei” universitati spiruharet (scuze, dar nu-mi vine sa scriu nici cu majuscule, nici despartit, si consider ca univ. respectiva murdareste numele acelui reformator al invatamantului), desi acum 2 ani, daca nu ma insel, fusesera desfiintate? “Studentii” respectivei universitati s-au transferat in acte de la “distanta” sau “frecventa redusa” la “zi”, dar nu au calcat pe la scoala deloc, vazandu-si linistiti de “treaba” in continuare in centrele alea. La sfarsit de saptamana nu poti trece de masinile lor pe strada pe care se afla centrul respectiv, stiati? Intrebati-l pe dl Funeriu daca respectivii isi cunosc profesorii examinatori, daca isi fac proiectele, laboratoarele etc, daca respecta standardele cerute. Stiu, E. Andronescu a fost blamata pe tema asta la vremea respectiva, i-au sarit in cap de-alde Vanghelie, dar si Croitoru de la PDL. Sa fie adevarat ce zicea dl Hardau, ca astia au prelungiri puternice in parlament? Daca da, atunci e grav. Iar daca dl Funeriu pune batista pe tambal la faza asta, e pacat! E bine ca a fost mana forte la faza cu bacul de anul asta, dar daca lasa lucrurile facute pe jumatate, degeaba, credeti-ma.
2011-07-04 22:39:58 | Raporteaza
@1-clona care nu a avut popa sa-l boteze
2011-07-04 22:45:55 | Raporteaza
O completare:
“Cum am ajuns aici?
Încerc o scurtă analiză psihosocială (vezi şi lucrările lui Constantin Rădulescu-Motru despre profilul poporului român). Cred că evoluţia socio-istorică în această regiune şi-a pus amprenta asupra ethosului şi psihologiei/mentalităţii acestui popor. Presaţi mereu de imperiile din zonă, scopul nostru era supravieţuirea în orice condiţii. Şi am supravieţuit, dar vai, cu ce costuri. Profilul nostru psihosocial manifest (de suprafaţă) este astăzi unul de risc. Nu ştim să apreciem vârfurile; supravieţuirea implică uneori un profil scăzut, gri, fără încurajarea vârfurilor care să atragă atenţia, vezi şi vorba populară care spune că „să lăudăm pe alţii nu pentru cinstea lor, ci ca să primim noi cinste de la ei”. Nu ştim să cultivăm valori de la care să nu facem rabat (onoarea); vezi vorba populară „fă-te frate cu dracul până treci puntea”. Nu ştim să avem cultul excelenţei şi al năzuinţei spre perfecţiune; vezi vorba populară „las’ că merge şi aşa”. Nu credem că lucrurile se pot face prin noi înşine şi prin muncă, ci trebuie să ni se întâmple din noroc; când ciocnim un pahar noi spunem „noroc”, în timp ce americanii spun „bucurie” (cheers), iar francezii „sănătate” (sante). Şmecheria şi descurcăreala bat inteligenţa, expertiza şi bunul simţ; sintagma „băieţi deştepţi” nu se referă la ultimele atribute, ci la primele două (sic!). Sigur că avem şi proverbe şi valori care exprimă înţelepciune şi valori pozitive (ex. „norocul şi-l face omul”), dar contextul saturnian din ţară le ţine adesea în adormire, într-un profil psihosocial de adâncime. Ele se trezesc în contexte favorabile, iar acestea sunt acum, din păcate, mai ales în afara ţării.
Ce este de făcut?
Greu de spus. Poate că valorile, acelea puţine câte mai sunt în ţară, ar trebui să intre într-o „reţea de salvare” a ţării; nu cred că, în starea în care suntem, acestea sunt cuvinte mari. Valorile trebuie să lase deoparte sau să pună pe locul doi luptele şi orgoliile dintre ele. Însă oamenii de valoare trebuie să aibă şi nervii tari, pentru a face faţă urâtului care se va revărsa asupra lor. Practic, trebuie să fie gata să poarte un război la nivel de mentalităţi, pentru a impune în spaţiul public valori şi mentalităţi care pot sta la temelia unei civilizaţii avansate. Da, mental trebuie să te pregăteşti ca pentru un război, deoarece adversarul (ex. incultura, setul valoric şi mentalităţile actuale etc.) nu va avea milă, revărsând asupra ta toată muniţia (ex. calomnii, ameninţări, denigrări, distorsiuni etc.) pe care o are. Oamenii de valoare trebuie să încerce, cu orice preţ, să ancoreze ţara în practici internaţionale de succes. Poate că sintagma „pe aici nu se trece!” ar putea inspira şi într-un război de mentalităţi.”
danieldavidubb.../
2011-07-04 22:54:47 | Raporteaza
popa tokesh m-a botezat in apa da buda si pesta
2011-07-04 23:11:08 | Raporteaza
@Sieglind: ce te face sa presupui ca depinde ceva de noi ? A depins vreodata in istorie ? Cultivam noi ceva , anume ? Am detinut noi vreodata fraiele destinului nostru ? Daca pui lucrurile in ordinea fireasca a prioritatilor nu poti nega evidentza: supravietuirea e ceea ce ne-a ocupat si ne ocupa tot timpul. Faptul ca pina acum am reusit e un mare succes. Alea cu valorile si civilizatia e vrajeli si e abureli. Morala trece prin stomac. Puterea se legitimizeaza prin ea insasi.
2011-07-04 23:21:35 | Raporteaza
@44-clona mai “simpla”ca Geoana(poate ma repet uneori)
2011-07-04 23:25:42 | Raporteaza
@ralamin: cum adică, să nu depindă de NOI? atunci de cine? să mă socotesc toată viaţa o păpuşă de cârpă?
scuză-mă, cam aşa mi-a sunat întrebarea ta
2011-07-04 23:30:32 | Raporteaza
@Costi Rogozanu:
Daca ma lasa sa trec cerberul care imi cenzureaza mesajele, v-as spune asa: aveti dreptate, nu e corect ca un sistem sa producă mai putin de jumatate de indivizi capabili sa treaca de testarile aceluiasi sistem. Dar un soc cum a fost BAC-ul 2011 poate fi de natura a asana sistemul daca nu il ingroapa definitiv. Sistemele au darul de a se autoregla in functie de outputuri si mediu. Pana acum iesirile din sistem erau contrafacute, deci sistemul a promovat furtul, mita si nonvalorile. Daca iesirile vor fi triate astfel incat sa nu mai fie niste falsuri, sistemul va incepe sa promveze munca si valoarea.
E drept, ar fi fost de preferat sa nu fie nevoie sa sacrificam niste generatii de elevi pentru asta, iar sistemul sa fie reformat altfel, prin interventii in mecanismele sale de functionare (gresita). Pentru ca mecanismele alterate ale sistemului pot fi destul de puternice incat sa reziste socului creat de acest BAC (deja citesc ca in judetele “fruntase” nu a fost aceeasi rigoare in controlul fituicilor) si pentru ca nu vad ca Funeriu sau altul ca el sa mai prinda si BAC-ul de la anul, sustin ca reformarea sistemului de invatamant pe aceasta cale este profund gresita si se va razbuna in anii viitori, sistemul luandu-si revansa.
2011-07-04 23:39:57 | Raporteaza
@Sieglind: esti altceva ? Nu neaparat in nume personal ci la modul general -tu, eu, noi. Faci tu legi ? Le aplici tu ? Gestionezi tu in vreun fel plusvaloarea muncii tale ? Esti tu proprietar al capitalului ? Esti suveran ? Nimic din toate astea. Individual nu esti nimic din astea iar personajul colectiv numit “popor” e o figura de stil. Ai o populatie ce impartaseste niste trasaturi comune , in general de ordin cultural. Cum ar fi limba , spre exemplu. Aceasta populatie nu si-a stapanit niciodata destinele ci a fost indrumata in diverse directii , deseori contradictorii si adverse in timp. Spune-mi ceva ce depinde de “noi”. “Voi”.
2011-07-04 23:48:04 | Raporteaza
@ti-a sunat bine:
Mare dreptate ai
PS: Chiar si pofta de a avea … pofta! nu depinde de noi ci de … “ispitele” din “afara” noastra !

2011-07-05 00:24:55 | Raporteaza
@ti-a sunat bine: Nu, nu-mi sună bine! şi nici demarcaţia pe care o faci între “noi” şi “voi”, dacă este să ne raportăm la faptul că vorbim şi scriem în aceeaşi limbă, că ne definim prin valori culturale comune. În sensul ăsta refuzam să-ţi accept “judecata”: ca individ, aparţin unei comunităţi – ca şi tine, de altfel. Şi nu văd de ce ar trebui să ne perpetuăm în mod deliberat viziunea resemnată a unui destin colectiv dictat, “îndrumat în diverse direcţii”.
În rest, articolul din care am citat (şi pe care te-aş ruga să îl citeşti integral) îţi poate da răspuns.
2011-07-05 00:37:40 | Raporteaza
@Sieglind: fals.
2011-07-05 01:53:44 | Raporteaza
@propaganda sau/si naivitate: ce anume? ţara saturniană? timpul intelectualilor? faptul că vreau să (mai) cred? eu?
Aş prefera să fi fost vorba doar de ultima variantă: fiindcă eu nu contez.
2011-07-05 02:04:30 | Raporteaza
@Sieglind: numai tu contezi. Nu apartii nimanui altcuiva. Comentariile aflate deja pe blogul respectiv lamuresc suficient de bine problematica si tezele articolului.
2011-07-05 02:10:48 | Raporteaza
@Sieglind: de ce-ai dori sa salvezi tzara , existentza ei ? Ai la lucru puteri mari actionand contra si mai e o chestie: tzara a disparut, copacii raurile si oamenii sint tot acolo. Faci judecati de valoare fara sa precizezi tabla de valori, reperul. Daca a “murit” limba latina si a disparut institutional Imperiul Roman ti se pare ca s-a schimbat vreo ceva esential pentru careva important ? Forme, umbre miscatoare, teatru de umbre.
2011-07-05 02:26:16 | Raporteaza
mda, ştiu: La vida es sueño.
Toate de bine!
2011-07-05 02:39:02 | Raporteaza
@Sieglind: o fi pentru dumneata, nu comentez. Abtine-te si dumneata de la a insinua lucruri pe care nu le-am afirmat si nu le-am sugerat.
Hai sa recapitulam si sa facem si-un rezumat: dumneata practic propagi ideea infiintzarii unui partid, a unei miscari, a unui “grup de actiune”. Format din telectuali desigur. Menit sa salveze biata tzarisoara. Sub acoperirea nobilului si utopicului scop nu pierzi ocazia de a denigra poporul , natia pe care pretinzi ca ai dori sa le salvezi. De la ce ? Nu de alta dar tocmai asta n-ai precizat. Teorii dubioase, eugenetiks si apocalypse now. Parerea mea este ca asist la o jenanta tentativa de reincalzire a unei supe de mult sleita: bagarea in seama a politicienilor de catre populatie. Sinteti tratati cu scarba si ignore iar de aici si pina la revolta e un pas foarte mic. Lumea nu mai da doi bani pe voi astia vanzatorii de iluzii, utopii si piei de urs padurean. Pentru banii pe care vi-i platesc , oamenii vor ceva azi nu intr-un viitor nebulos. V-ati dovedit a fi neseriosi, incompetenti, iresponsabili si chiar infractori. Tzara saturniana , timpul intelectualilor my ass. Lumea realizeaza ca sinteti impostori. Ca v-a platit si ca va plateste degeaba. De aici si pina la rasturnarea voastra de la putere e un pas foarte mic. Iar de acolo si pina la reeditarea canalului si a gulagului pasul e si mai mic. Tot testand suportabilitatea aveti grija sa nu intindeti coarda prea mult.
2011-07-05 03:04:48 | Raporteaza
@sa raminem la fapte: “La vida es sueño” es una obra de teatro de Pedro Calderón de la Barca. El tema central es la libertad frente al destino.
2011-07-05 03:18:52 | Raporteaza
@ zippy
Credeti-ma, nu doriti sa incep sa spun ce cred despre spiru, slavici (astia de unde au mai aparut!?) sau mai stiu eu ce stabilimente infiintate dupa principiul “pe dupa blocuri suntem noi care te facem pe tine cu diploma”!
Si nici despre ciurda de improfesoriti din parlament, incepand cu Croitoru si terminand cu emininchele Ponta.
Cat despre sueta cu Funeriu… ma tem ca ma confundati (nu sunteti nici primul, nici ultimul). In consecinta, va sfatuiesc sa-i scrieti ministrului despre afacerea spiru, sa va explice de ce e ca-n povestile cu balaurul caruia ii tai un cap si rasar alte sapte… Si daca primiti un raspuns care sa va satisfaca, sa ma anuntati si pe mine!
2011-07-05 03:25:42 | Raporteaza
Superb text, domnule Pentia! Imi confirma parerea ca o minte bine cladita, advarat inteligenta, respinge minciuna, hotia. Pur si simplu, e o consecinta a formulei dupa care este sunt construite creierele de un anumit tip.
Am exemplul unui fost ministru al Invatamantului, o somitate, considerat de toata lumea un super-intelectual. Simteam inca de atunci ca e un balon prea umflat, ca ambitia de a parveni a avut un important rol in crearea mitului de care beneficia.
Nu m-am inselat, reforma pe care cu multe aplauze a introdus-o s-a dovedit un surogat foarte daunator. Acest mogul al invatamantului superior este acum in fruntea criticilor tanarului ministru care vrea sa dreaga ce s-a stricat.
Multi ni se par destepti, dar atitudinea fata de minciuna face deosebirea intre valoare autentica si surogat.
2011-07-05 07:02:42 | Raporteaza
@Costi Rogozanu:
Cum sa demonstrezi ca sistemul e incorect, altfel decat facand un examen corect al produsului sau?
2011-07-05 07:17:11 | Raporteaza
@esti inca o rusine:
Nu stimabile, eu nu primesc nici un ban pentru articolele de pe Voxpublica. Opiniile exprimate imi apartin in totalitate, iar reprosul ce mi-l faci nu are legatura cu textul articolului. Ori nu l-ai citit, ori nu l-ai inteles.
2011-07-05 09:55:01 | Raporteaza
@Costi Rogozanu:
Dupa cate inteleg sustii ca daca sistemul este incorect trebuie sa trecem cu vederea celelalte incorectitudini ?
um una o genereaza pe cealalta ne invartim in jurul cozii, fara sa mai avem sansa de a iesi din acest cerc vicios. Parerea mea este ca undeva trebuia rupt acest lant al slabiciunilor.
Probabil sustii ca nu trebuiau sacrificati elevii primii. Adica sa ii lasam in continuare sa creada ca prin furt se poate merge mai departe.
Din pacate nu sunt de aceeasi parere.
2011-07-05 10:04:23 | Raporteaza
@zippy: majoritatea universitatilor pariculare functioneaza sub acoperirea unor fundatii nonprofit. Practic cei care conduc fundatia trebuie sa toace banii pe salarii imense (pentru toti), masini de lux, sedii luxoase, “stagii de perfectionare” pe Coasta de Azur.
Daca iei la puricat profesorii acestor universitati vei avea surpriza sa gasesti printre ei primarii municipiilor resedinta de judet, presedintii consiliilor judetene, consilieri locali, baroni locali, parlamentari etc. Pe langa acestia sunt platiti cu ora si toti fostii colegi ai bosului de la institutiile de invatamant superior unde acestia au activat pana s-au privatizat. Iar acestia, pe langa salariile imense de la stat castiga salarii cel putin asemanatoare si de la privati, pentru ca timp au berechet la dispozitie si pot colabora cu cate 2-3 astfel de institutii private. In plus sunt cazati in hoteluri de lux, primesc diurne si sa nu mai punem spagile primite mult mai usor la “privat” fata de “stat”.
P.S. vorba lui Cris: ESTE O JMECHERIE
2011-07-05 10:29:34 | Raporteaza
Referitor la subiectle de la bacalaureat. Au fost publicate in presa si m-am uitat si eu pe ele. Desi am treminat liceul acum peste 20 de ani, chiar si la matematica mult blamata am fost in stare sa fac rezolvarile ca sa smulg un cinci (tineti cont ca tot ce am invatat prin liceu nu prea mi-a folosit in viata insa cunostintele au ramas). Pai cum sa ia baclaureatul cineva care nu e in stare sa inmulteasca doua matrici, sa calculeze un cosinus avand toate datele la dispozitie, sa demonstreze o progresie aritmetica? In ceea ce priveste subiectul la romana este absolut firesc ca semianalfabetii sa faca o confuzie intre “text dramatic” si “gen dramatic” intrucat niciunul dintre ei nu a citit o carte in viata lor (in afar de septar, valet si dama) iar materia limba romana pentru ei s-a terminat la nivelul abecedarului. Si chiar daca se tot spune ca subiectul a fost “smecheresc” sau “capcana” li s-au dat totusi absolut toate cerintele necesare ( ce, cat si cum sa scrie).
Iar la istorie a fost chiar de ras. Cica : “se da textul: Tepes a facut si a dres in Tara Romaneasca. Cerinte: despre ce domnitor este vorba? in ce stat medieval romanesc s-au intamplat faptele” etc etc.
Sa i-o spuneti lui Mutu de la Cesena ca subiectele au fost imposibile si la nivel de olimpiada. Te uiti in presa la articolele cu “perlele” scoase de acesti contestatatari ai sitemului si ai lui Funeriu si te inchini cu doua maini. Si culmea este ca foarte multi de acest gen au luat bacalaureatul in anii precedenti, au facut o facultate privata sau nu si ii intalnim pe posturi cheie, ii intalnim ca functionari publici, ii intalnim in politica, ii vedem ca primari si iti rad in nas sau mai rau, incurca treburile pe-acolo si nu are nimeni ce le face pentru ca au bani sau cate o proptea poltica solida.
2011-07-05 10:48:19 | Raporteaza
@val:
Foarte bine punctat, te citez
“o minte bine cladita, advarat inteligenta, respinge minciuna, hotia”
E foarte adevarat !
2011-07-05 10:52:36 | Raporteaza
Eu nu pot sa cred ca 95% din absolventii de liceu, nu au putut sa rezolve 40% din lucrare sa ia un 6.
E o cretinatate pedelista la mijloc!
2011-07-05 11:28:30 | Raporteaza
D-le Penita
“Este cu o clasă peste toți cei care încearcă să își bată joc de el și e conștient de acest lucru. Nu este și nu poate fi șantajat, spre deosebire de cei care au ocupat acest fotoliu de ministru. Dorința de a face curățenie în învățământul românesc, după murdăriile făcute de predecesorii lui, sunt mai puternice decât toate atacurile sordide la persoana lui.”
“Așa s-a ajuns, cu ajutorul unor personaje corupte și iresponsabile, la eliberarea de diplome fără acoperire în cunoștințe, ba chiar la promulgarea unor legi care să permită inființarea de universități gen Spiru Haret sau la acordarea de diplome de doctor unor indivizi fără cunoștințele și competențele necesare.”
Ce am inteles eu din acest cult al personalitatii mai mult decit gretos:
Marga si Antonescu ca si ei au fost ministri sint niste neica nimeni care si-au luat si ei diploma la invatamintul la distanrta de la spiru haret si nu am stiut eu .Si au mai luat si spaga.La puscarie cu ei.
ne-ai demonstrat ca esti pupincurist portocaliu de elita prin osanalele ridicate unui papleaca care nu este in stare sa zica o fraza fara a-i fi suflata de catre invatatoarea oana badea.De unde concluzia ca si o invatatoare este mai bun ca el.Functia si postul dumitale sint mai importante ca orice.Bani sa iasa nu ma doare gura ce zic.
bomboana pe coliva
Televiziunile anti-Băsescu nu scapă prilejul să se alieze cu chiulangii și cu cei care nu au fost în stare să promoveze un examen de cunoștințe generale
uite ca opozitia este de vina si de asta si un aproape academician basescu a avut dreptate dar mogulii dezinformeaza.
prin aceste remarci ai bagat in gard un text bun si o opinie corecta. Esti un latralau foaret bun. Poate ajungi ministru ca betivul chior rasplateste slugile.
Toate aste nu au nimic comun cu singura masura buna luate de acest papleaca de cind este la minister. Dar de aici pina la a curge competenta din el de face sa creasca nivelul dimbovitei pina la cota de inundatie este cale lunga…
2011-07-05 11:39:57 | Raporteaza
Legatura dintre caracterul ilicit al tuturor averilor din Romania,dorita de contrabandistul infractor corupt basescu traian(litere mici in semn de total dispret) a fi introdus in constituia-neconstituionala-basescu, si caracterul ilicit al diplomelor de bacalaureat gandita de incultul Funeriu este una care duce direct la politica stalinist nazista(OSCE iunie 2009)a lui basescu traian de a denigra Romania.Mafia PDL-ista a introdus politia politica a ochiului si armei a tampla la examentul de bacalaureat 2011 cu unicul scop de a-i teroriza pe elevi si pentru ca teroarea sa fie completa au mai si gresit intentionat subiectele .Ce se urmareste?Basescu traian vrea noi motive care sa -i sustina ideea criminala ca-n Romania toti romanii de la elevi la batrani sunt hotzi si astfel sa-si poata impune constitutia lui neconstiotuionala: toate averile sunt ilicite ,desi toti romanii sunt hotzi si pentru ca toti romanii sunt hotzi procurorii basisto-PDL-isti pot aresta asa dupa cum primesc ordin de la basescu traian.
2011-07-05 15:06:35 | Raporteaza
@Mircea Pentia: faci dovada ca esti doar un sovieto-nazist. Unul dispus sa sacrifice lumea pe altarul…. corectitudinii. Al “legii”. Al utopiei. Foarte nemultumit de natura umana si de performantele omului. Doritor de “omul nou” construit cu orice pretz. Salvator de suflete chiar daca asta presupune uciderea trupului.
” Dupa cate inteleg sustii ca daca sistemul este incorect trebuie sa trecem cu vederea celelalte incorectitudini ?
um una o genereaza pe cealalta ne invartim in jurul cozii, fara sa mai avem sansa de a iesi din acest cerc vicios. Parerea mea este ca undeva trebuia rupt acest lant al slabiciunilor.
Probabil sustii ca nu trebuiau sacrificati elevii primii. Adica sa ii lasam in continuare sa creada ca prin furt se poate merge mai departe.
Din pacate nu sunt de aceeasi parere.”
Nazistule portocaliu, ba la o adica piara legea si ordinea si corectitudinea si dreptatea, astea sint conventii subiective , insa traiasca omul. Asa cum e el si atat cat se poate el auto-depasi, fara sa le pui tu, Funeriu sau Basescu pistolul la timpla in numele “corectitudinii”. V-ati si gasit , taman voi, cine sa incriminati “furtul”. Banuiesc ca Eba a ajuns ce-a ajuns prin munca, nu prin furt. Ticalosilor.
Rolul sistemului este sa pregateasca generatia tinara, sa o formeze pentru reusita in viatza indiferent de mijloacele folosite ,nu sa o controleze la “corectitudine”. Ca nu e nimeni dator cu viatza proprie aberatiilor voastre ideologico-morale. In numele cui declari tu atat de ritos ce este si ce nu este corect si drept ? Lifta straina. Si de ce nu-ti aplici tie mai intai si famigliei Basescu regulile respective ?
2011-07-06 01:04:05 | Raporteaza
” Dupa cate inteleg sustii ca daca sistemul este incorect trebuie sa trecem cu vederea celelalte incorectitudini ?”
Bre “omule de stiintza”, n-ai cum sa comiti incorectitudini fatza de un sistem incorect. Te-ai prins ? Nu poti sa furi de hoti , nu se numeste furt ci recuperare. Si cine esti tu sa treci sau sa nu treci ceva cu vederea , cuiva sau altcuiva ? Cine te crezi ?
2011-07-06 01:07:22 | Raporteaza
” Adica sa ii lasam in continuare sa creada ca prin furt se poate merge mai departe. ”
Hahaha cunosti vreo metoda mai buna ? Ori nu asta e adevarul ? Cate clase au bogatii si puternicii Romaniei si ai lumii, fraiere ? Trei ca trenul. Si conduc armate de sclavi instruiti. Normal ca se poate, nu e numai posibil si probabil ci chiar confirmat . Tu chiar crezi ca poti ascunde elevilor de azi adevarata fatza a lumii ?! Auzi la el: “sa nu ii lasam sa creada adevarul” !
“Probabil sustii ca nu trebuiau sacrificati elevii primii.”
Boule, elevii nu trebuie sacrificati niciodata, esti evreu sau ce ?! Numai la jidani se sacrifica primul nascut cadou lu mozes.
” sustii ca daca sistemul este incorect trebuie sa trecem cu vederea celelalte incorectitudini ?
um una o genereaza pe cealalta ne invartim in jurul cozii, fara sa mai avem sansa de a iesi din acest cerc vicios. Parerea mea este ca undeva trebuia rupt acest lant al slabiciunilor. ”
Virtuosule fundamentalist radical exaltat, uite iesirea din cercul tau vicios: un sistem incorect trebuie combatut si contracarat tocmai prin… incorectitudine , prin nerespectarea regulilor lui: deoarece sint incorecte. Esti bolnav cu capul Pentia, boala ta are si o denumire anume in psihiatrie. Te las s-o descoperi pe cont propriu. Hai totusi sa-ti dau un indiciu: incepe cu “schi…”
2011-07-06 03:38:28 | Raporteaza
@infatuatule sec:
B R A V O !
:*
2011-07-06 04:13:21 | Raporteaza
@”sa-ti iau menora-n po,ola”
: schiOP ?
hahaha
2011-07-06 04:18:43 | Raporteaza
symo,bebelusa mica te trec io bacu daca treci testul la oral cu tauru comunal,si proba practica cu hidrantu lu vintu
2011-07-06 04:35:03 | Raporteaza
@livia
fa proasta noptii,pina si numele tau propriu ti-l scri tot cu litera mica.tot din dispret total sau doar pentru ca esti proasta?
2011-07-06 04:37:49 | Raporteaza
Funeriu a procedat.. si nu a procedat bine. Pe de o parte a procedat bine pt. ca a pus mana pe nuia, a aplicat o adevarata corectie copilului care intelege clar si fara tagada ca alta sansa nu mai are, decat sa puna mana pe carte.
De ce nu a procedat bine? Mmm.. daca pui mana pe bata s-ar putea sa trezesti un omnstru in acel copil sau chiar in parintii acestuia E riscant acest procedeu, al batei. Tocmai ca sa-i dea peste nas ministrului, numai ca sa ii faca in ciuda, multi parinti se pot apuca sa mituiasca puternic profesorii, sa descopere impreuna cu profesorii alte metode de a frauda examenul. Slava Domnului, se gasesc astfel de metode.
Per total, Funeriu a gresit. Sitam cu totii de aceasta situatie. Nu trebuia sa iasa tambalaul asta ca sa ne dam seama care este situatia reala.
Dar acesti elevi, care au picat BAC-ul, cum au promovat 4 clase de liceu? De ce nu au ramas repetenti? Pentru ca buba e tot la Minister, e tot la factorul politic. Buba e tot la prietenii, aliatii si baronii PDL si PSD. De ce? Pt. ca numai devreme de un an in urma, toti directorii si inspectorii judeteni au fost numiti politic. Si atunci, daca PDL-ul a facut aranjamente peste aranjamente in ultimul an, daca spagile si nepotismele au vorbit in locul competentei si profesionalismlui, cum sa ne asteptam la alt rezultat decat cel de fata? Ministerul, profesorii si parintii sunt principalii vinovati. Au si elevii partea lor de vina. Daca invatau acasa si nu se lasau in baza smekeriei de la BAC, luau fara probleme. Dar, aici se mai pune o intrebare? Daca elevii trebuiau sa invete, sa se pregateasca singurei, acasa, la ce sa mai platim profesorii sa preadea? Daca elevul e vinovat ca nu a invatat, si nu profesorul ca nu a fost sever si nu a lasat repetenti pe capete,pt. a nu se ajunge in aceasta situatie, atunci ce nevoie mai e de profesori? Ia sa fie desfiintate toate posturile profilor si tot ministerul asta, si copchii astia sa puna domle mana sa invete, nu?
Nu, nu e asa d-nilor profesori. Voi, profesorii, daca erati seriosi si va faceati treaba, nu se ajungea aici. Dvs. d-le ministru, daca respectati cu adevarat meseria de profesor, nu scadeati salariile si ofereati mai multa demintate si siguranta profesionala profesorilor. Dvs, d-le Funeriu, trebuie sa va dati demisia de onoare, pt. ca nu cu parul modernizam un sistem, ci cu planuri pe termeni lungi, cu fonduri europene, cu profesionalism, nu cu heirupism. Rusine tuturor politicienilor din Romania!
2011-07-06 16:30:12 | Raporteaza
Trebuie recunoscut ca d-l Pentia prezinta cu claritate o buna parte din cauzele esecului discutat. Insa chestiunea ar merita analizata si mai serios decat atat.
Admit ca nu-s foarte la curent cu politica – si politicile – din România, insa din ce cunosc nu vad cum actualul ministru isi merita laudele de aici, cat timp exact acele cauze ale esecului nu sunt atacate defel de ministru si clasa politica româneasca. N-am auzit ca acest ministru ar voi sa mareasca salariile profesorilor, sa reformeze scoala pentru a o aduce macar la nivelul de modernitate la care se afla ea pe timpul comunistilor.
E pesemne util sa ataci coruptia si furtul la examene, insa asta nu indreapta cu nimic starea deplorabila a invatamantului românesc!
Ma aflam in România cand televiziunile prezentau rezultatele examenului; am profitat de vizita in patrie intr-o perioada in care meteorologia ne juca feste si printre multe alte perindari am fost cu baietzelul meu sa vad si cartierul in care am locuit in primii mei ani; e locul unde am urmat ciclul primar. Am vizitat in acest context scoala generala (nr.191, cum se numea ea) in care am invatat sa scriu si sa citesc, o institutie care acum se numeste “liceul crestin sfantul …” (n-am retinut numele sfantului, caci nu merita efortul…). Ei bine, din chiar holul principal o impunatoare imagine a sfantului intampina elevii, iar pe holurile ca si in salile de clasa sunt afisate icoane. Pe unul dintre holuri care dadea inspre localul comun al profesorilor (cancelarie?) si birourile directiunii, pe pereti erau lipite ample colaje in care era prezentata istoria… “poporului ales”; fireste, o “istorie” hagiografica si reputat eronata, asa cum poate fi ea insusita de orice individ care citeste Biblia si se multzumeste cu doar atat.
Actualul ministru poate deci sa scutere hotzia din examinarile de la BAC din temelii, situatia nu se va imbunatatzi cu nimic doar cu asta. Din pacate masurile astea de igiena morala nu pot schimba amara realitate ca sub mandatul lui si a predecesorilor lui copii sunt invatati si reproduc niste mituri religioase pe post de cunostinte istorice, si ca figurile unui cult religios care a marcat atat in România cat si in alte parti istoria prin antiscientism si obscurantism au luat locul figurilor savantilor. Decaderea invatamantului superior (nu in ultimul rand prin aparitia unor institutii private aberante), imbecilitatea agramata a comentatorilor care apar la tv românesti si anacronismul gimnaziului actual sunt, toate, legate. Ministrul nu e capabil sa faca nimic in acest sens, din pacate. Sau nu vrea.
In reclame la tv si pe strazi am aflat cu surprindere ca românii nu mai folosesc antisudorifice sau deodorante, ci… antiperspirante. Pesemne azi lumea transpira mai putin abundent decat o facea pe vremuri.
Pot admite teza lui MP ca ministrul pdl a luat o decizie curajoasa cand a lovit hotzia din invatamantul preuniversitar. Pesemne ministrul asta e un maxim in materie de ce poate România actuala oferi. Si mai admit ca inainte sa vad lucrurile la fata locului, eram chiar foarte sceptic in ce priveste virtutea sustinerii lui Basescu si a partidului lui: oamenii astia au tras tara intr-un primitivism oribil… Din pacate alternativa e MULT mai nociva decat echipa pdl-ului si Basescu. Am asistat dezamagit la circul mediatic continuu cu care baronii televiziunilor private sau acolitii lor incearca sa-si croiasca drum in politica. E tragic ca un specimen jalnic ca Basescu e alternativa preferabila. Dar clauni gen Ponta si Antonescu, ca sa nu mai vorbesc de “mârlani” gen Diaconescu sau Vantu, e bine sa fie tinuti departe de decizia politica. România si asa are suficiente bube!
2011-07-08 09:28:59 | Raporteaza
SI TOTUSI DESPRE CE VORBIM?
Vedeti mai jos fisa personala a unui senator.
Concluzii
Daca un senator se mandreste ca in 2 ani a fost
-student la drept
-student la economie
-doctorand in economie
-si a absolvit un master in Drept Comunitar
(evident in ordinea inversa) atunci cred ca foarte simplu am putea sa premiem si un elev care in drumul intre 2 carciumi sau lounge-uri (depinde daca scoala e la sat sau la oras) mai trece si pe la un liceu. De ce mai dam BAC? , daca un senator considera ca a fi student 1 an la o facultate sau ca a fi inscris la doctorat (fara a face nimic in acest sens) e ceva notabil de ce e mai prejos unul care merge 4 ani la scoala promovand fiecare an.
Totusi ca student in afara cazului nefericit in care te calca tramvaiul, nu exista o posibilitate de a fi dat afara mai repede de anul urmator, admiterea si prima sesiune fiind in ani calendaristici diferiti. Astfel oricare cetatean daca a intrat la facultate intr-un an va putea bifa in Cv cel putin un an de studentie
Si sa nu uitam…este cadru didactic universitar si preda..ati ghicit Management marketing dupa niste indelungate studii in domeniu..,care va amintiti au durat un an!!! Aplauze!! pentru a fi totusi corect domnul senator a facut si o facultate…a durat mai mult decat trebuia adica 6 ani in loc de 5, dar accidente se mai intampla…
Sa auzim si de bine!
https://www.senat.ro/fisasenator.aspx?parlamentarid=b5cb19f6-4fbf-43f2-8f5b-0af9ba6f14dd
Marius-Gerard NECULA
Educaţie şi formare
Studii
Universitatea”Dunarea de Jos”,Galati,sectia TCM-Inginer:1982-1988
Universitatea “Danubius”,Galati,Master Drept Comunitar:2006-2008
- Doctorand in Economie:2006-2008
- Student, Drept Universitatea “Danubius”,Galati:2007-2008
-Student,Studii Economice ,Universitatea “Titu Maiorescu”,Bucuresti:2007-2008
2011-07-08 21:21:39 | Raporteaza