|
Basescu-anticonstitutional?vezi toate articolele de Cristian Pătrășconiu
27 Oct 2009 la 16:23
18 comentarii 307 vizualizari.
|
Nu e zi in care sa nu aud de citeva ori, uneori de zeci de ori, ca TBasescu a actionat anticonstitutional in chestiunea desemnarii premierului.
Fraza aceasta – standard! – pare sa fie nelipsita din pachetelul de vorbe pe care il primesc de la partid liberalii si social-democratii.
Ideea e, pe scurt, asta: Traian Basescu desconsidera Constitutia Romaniei pentru ca nu vrea sa desemneze drept premier pe cel nominalizat de majoritatea nou creata.
La un moment dat, cei din PSD amenintau ca vor face o sesizare la Curtea Constitutionala in legatura cu aceasta chestiune, spuneau ei, inacceptabila dpdv constitutional. Era secondati, cu vocea mai scazuta e drept, de liberali in intentia lor.
FAPT e ca, din ce stiu eu, nici pina azi nu a fost facut o asemenea sesizare. Oare de ce? – cred ca merita sa ne punem serios aceasta intrebare. Si cred ca tb sa ne si raspundem: pentru ca sansele de reusita la CCR tind spre zero.
Constitutia spune clar ca presedintele DESEMNEAZA, iar Parlamentul evalueaza aceasta desemnare – ori cu plus, ori cu minus. Altfel ar fi stat lucrurile daca Romania ar fi fost o republica parlamentara (atunci, majoritatea din parlament si-ar fi putut impune premierul dorit). Or, cum nu e, nu putem sa consemnam decit rafale de perdele de fum ale unor politicieni care repeta mecanic niste aberatii pe post de mari adevaruri.
Etichete: adevar, constitutie


Nu exista posturi pentru interogarea facuta!
Nu exista posturi pentru interogarea facuta!
Nu exista posturi pentru interogarea facuta!
Nu exista posturi pentru interogarea facuta!
|
Mihai Goţiu azi la 13:13
|
"În 2009, pe fondul crizei economice, am înregistrat o foarte bună creştere a [ citeste mai departe ]
|
Simona Tache azi la 12:57
|
Mulţi dintre noi ne-am trăit o mare parte din copilărie la cozi. Când zvonul c-a sosit raţia [ citeste mai departe ]
|
Doina Doru azi la 12:49
|
Sînt puţini cei care ştiu că astăzi se împlinesc 20 de ani de cînd a fost citită [ citeste mai departe ]
|
Ioan T. Morar azi la 12:13
|
Pentru că articolul publicat aici a stîrnit o reacţie disproporţionată şi jignitoare semnată [ citeste mai departe ]
|
Alex Mazilu azi la 12:09
|
Paseam cu o cana de cafea in mana. Era mai frig decat ar fi trebuit sa fie. Mi-a trecut prin cap [ citeste mai departe ]
|
Viorel Dobran azi la 11:44
|
Mitică este şeful LPF şi este judecat pentru luare de mită. Georgică este patronul [ citeste mai departe ]
|
Iulian Leca azi la 11:37
|
In traducere libera - lupta lui Traian Basescu cu presa ticalosita si falsificatoare de democratie. [ citeste mai departe ]
|
Paul Vîrvea azi la 10:25
|
Asculta mai multe audio Muzica
Invit trecătorii de pe ceste cyber-meleaguri la un mic [ citeste mai departe ]
|
Teodor Tita azi la 09:26
|
PD-L administreaza teribil de stangaci tentativa de inlaturare a lui Mircea Geoana din fruntea [ citeste mai departe ]
|
Alin Fumurescu azi la 08:54
|
...Cozmin Gusa are o calitate - convinge. De ce convinge, nici nu mai conteaza. Important e ca [ citeste mai departe ]
|
Eugen Istodor azi la 07:03
|
ABCDERTYU) Da. Pe 29 martie cinta la Bucuresti. Brendan Perry. Are capul intre umeri. Cu chestii [ citeste mai departe ]
|
Mihai Goţiu azi la 01:32
|
Una dintre marile dileme ale copilăriei a fost cine ar fi câștigat confruntarea directă dintre [ citeste mai departe ]
|
Ioan T. Morar 10 Mar la 21:59
|
Ştiţi imaginea cu semnalizatorul care atrage atenţia şoferilor că, prin anumite locuri, trec [ citeste mai departe ]
|
Eugen Istodor 10 Mar la 20:12
|
iarasi nebuna, ucigatoarea seara. ati facut amor [ citeste mai departe ]
|
Alin Fumurescu 10 Mar la 20:06
|
...PDL s-a varat, pofticios, in inlocuirea lui Mircea Geoana de la presedintia Senatului. [ citeste mai departe ]
|
Costi Rogozanu 10 Mar la 18:25
|
O invitaţie la o dezbatere interesantă, joi 11 martie la Hilton, Societatea academica din Romania [ citeste mai departe ]
|
Mihai Goţiu 10 Mar la 18:20
|
Ioan T. Morar mi-a atras atenția asupra unei campanii inedite pe care a inițiat-o portalul [ citeste mai departe ]
|
Tudor Darie 10 Mar la 17:57
|
Ziariștii de la Chișinău nu au timp să se plictisească. Show-ul politic este incitant și [ citeste mai departe ]
|
Ioan T. Morar 10 Mar la 16:07
|
Da, am trăit s-o vedem şi pe asta. Ştiu că tot asa mi-am inceput si textul precedent. Dar sînt [ citeste mai departe ]
|
Dragoş Nicolae 10 Mar la 15:03
|
Înainte şi după ceremonia premiilor Oscar 2010 s-au făcut analize şi s-au emis opinii asupra [ citeste mai departe ]
|
Laura Cernahoschi 10 Mar la 14:54
|
Pentru că mai toată ziua scriu despre bărbaţii din politică pe Voxpublica, m-am decis să le [ citeste mai departe ]
|
Laurentiu Matei 10 Mar la 13:07
|
Poate sunt eu mai tânăr și nu înțeleg, dar Senatul nu ar trebui să fie un for al bătrânilor [ citeste mai departe ]
|
Ionel Lespuc 10 Mar la 12:55
|
Să zicem că mă cheamă Loţi Boloni. Tocmai am plecat de la Standard, după un mandat care a [ citeste mai departe ]
|
Mihai Goţiu 10 Mar la 11:18
|
Mircea Geoană este doar un nume. Putea să fie oricine în locul lui, mai deștept ori mai [ citeste mai departe ]
|
Viorel Dobran 10 Mar la 10:51
|
Mă întreb dacă am avut vreodată fotbal ca să emitem acum pretenţii că suntem vreo mare [ citeste mai departe ]
|
Paul Vîrvea 10 Mar la 10:16
|
Voi fi scurt, fiindcă vă ştiu atitudinea. Doream doar să consemnez informaţia, şi să vă [ citeste mai departe ]
|
Alex Mazilu 10 Mar la 09:23
|
Un instantaneu contre-jour, un moment de liniste in lumina soarelui la apus, intr-o [ citeste mai departe ]
|
Laura Cernahoschi 10 Mar la 09:21
|
Singurătatea tribunului de cursă lungă...Aşa se întâmplă în viaţă, toată lumea te [ citeste mai departe ]
|
Eugen Istodor 10 Mar la 09:13
|
a) sir lung de iluzii si de ipoteze
B_ timpul cit "pleaca mangafaua la Ploiesti"
c) un mister
dT un [ citeste mai departe ]
|
Cristian Teodorescu 10 Mar la 02:03
|
Dacă nu-mi plătesc pînă vineri cotizaţia de membru al Uniunii Scriitorilor risc să mi se [ citeste mai departe ]
| 1@Dragos: va rog, fara atacuri nefondate.... | ||
| 2Am trait aproape 10 ani in America si ce spune domnul Leca despre presa ca ar fi ticalosita peste tot este mai mult decat o utopie. Intr-o tara cu adevarat normala, nu o sa vezi un filmulet trucat reluat... | ||
| 3gutza, tu ai intels ca diana tusa, ca a zis base ca e bun somaju' daca asa ai inteles, esti prost ma.... | ||
| 4nea bijule, baiatul asta gotiu e un tip deranjat la cap. o sa va povestesc eu mai multe.... | ||
| 5Multumesc Doina Doru!... | ||
| 6"sa nu coborim discutia!" OK/bine ! 1: mama lui Mihai Goţiu nu este cuminte. 2: tata lui Mihai Goţiu nu este heterosexual.... | ||
| 71.asta ori e prost ori mizeaza ca jap nu au asistat la campania electorala din romania si conform tiparului ai va smenozi si pa astia. 2.tu, ardelene cu analiza ta nu cred ca daca urci feleacul il mai... | ||
| 8:( x2... | ||
|
Mihai Goţiu
33258 citiri |
|
Costi Rogozanu
23812 citiri |
|
Laura Cernahoschi
23556 citiri |
|
Alin Fumurescu
18734 citiri |
|
Cristian Teodorescu
13046 citiri |
|
Iulian Leca
11773 citiri |
|
Ioan T. Morar
11432 citiri |
|
Dragoș Stanca
8544 citiri |
|
Eugen Istodor
5790 citiri |
|
Costin Ilie
5300 citiri |
|
Mihai Goţiu
23 postari |
|
Costi Rogozanu
17 postari |
|
Alin Fumurescu
14 postari |
|
Laura Cernahoschi
13 postari |
|
Ioan T. Morar
12 postari |
|
Eugen Istodor
11 postari |
|
Iulian Leca
9 postari |
|
Cristian Teodorescu
9 postari |
|
Alex Mazilu
8 postari |
|
Viorel Dobran
6 postari |
|
Mihai Goţiu
182906 citiri |
|
Laura Cernahoschi
135473 citiri |
|
Costi Rogozanu
72731 citiri |
|
Alin Fumurescu
69708 citiri |
|
Ioan T. Morar
66116 citiri |
|
Cristian Teodorescu
53808 citiri |
|
Viorel Dobran
26986 citiri |
|
Dragoș Stanca
21831 citiri |
|
Florin Puscas
20791 citiri |
|
Iulian Leca
20571 citiri |
|
Mihai Goţiu
81 postari |
|
Laura Cernahoschi
64 postari |
|
Ioan T. Morar
61 postari |
|
Costi Rogozanu
54 postari |
|
Alin Fumurescu
47 postari |
|
Eugen Istodor
37 postari |
|
Cristian Teodorescu
36 postari |
|
Alex Mazilu
28 postari |
|
Viorel Dobran
22 postari |
|
Alexandru Funieru
17 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Constituția spune că întâi președintele consultă parlamentul, apoi președintele desemnează, apoi parlamentul votează.
Ce face Traian Băsescu acum este constituțional, evident.
Numai că toată ideea cu consultarea aia e să nu se ajungă în situația actuală în care președintele desemnează un prim-ministru despre care se știe din start că nu are susținere în parlament.
Adică ce face Traian Băsescu e fix tragere de timp.
2009-10-27 16:31:21 | Raporteaza
@laurentiu fix pix! adica ce face acum “coalitia” e fix altceva? sunt la fel de lamentabili si unii si altii (din acelasi aluat)
Daca au majoritate singura modalitate, constitutionala, e sa si-o manifeste prin vot in parlament, iar prin faptul ca se duc pana pe x noiembrie e o alta modalitate de a ne arata noua paradoxul din declaratiile lor…
Sincer nu stiu cine ma scarbeste mai tare, el sau ei. In secunda de fata, mi-e teama ca Basescu o sa primeasca votul victimizarii la care e supus de Realitatea, de Antene… de coalitie…
Pacat, sincer sunt multi alti candidati (nu geoana, nu crin, nu vadim si nu jiji) care ar merita atentie in campania asta, dar parca toti il vor pe basescu, l-au victimizat a primit 80% din voturi, si tot nu au invatat lectia si tot berbeci sunt: coarnele inainte si ochii inchisi.
Si pe bune chiar nu e el vinovat ca ploua afara. E vinovat de alte lucruri si le stim bine, doar ca din pacate victimizarea asta o sa ni-l aduca inca 5 ani la putere.
2009-10-27 17:19:55 | Raporteaza
Aplica pe jobs.realitatea.net
Astazi, la Radio Romania Actualitati, Corlatean de la PSD, o tinea sus si tare ca “Presedintele incalca si litera si spiritul Constitutiei”. Atata nesimtire mai rar. Iar moderatoarea nu l-a intrebat “pe ce se bazeaza”.
Probabil ca, dupa ce au tinut-o gaia-matzu cu “spiritul” Constitutiei, au zis ca nu suna destul de grav si au scos-o si pe aia cu “litera”.
DAca ziaristii ar avea cojones ar intreba de fiecare data cand li se serveste cate o mizerie de-asta iar mincinosii astia ar fi tot mai putini.
2009-10-27 17:33:12 | Raporteaza
Domnule Matei, de ce aceeasi constitutie ne indica si modalitatea prin care se rezolva acest gen de situatii in care presedintele “se incapataneaza” sa nu “se supuna” majoritatii si anume dizolvarea parlamentului si alegerile anticipate? Sa fie cumva din cauza ca acest gen de situatii au fost prevazute ca fiind posibile si deplin legale? Sa insemne oare asta ca ceea ce se petrece nu e de domeniul fantasticului, ci perfect normal? Va recomand pentru o mai buna intelegere a fenomenului urmatoarele articole:
doc.hotnews.ro/../
vasiledancu.blo../
2009-10-27 17:37:55 | Raporteaza
Iar printre cei mai “constitutionalomani” este – cine altul? – candidatul acoperit Ion Iliescu.
2009-10-27 18:01:10 | Raporteaza
tot ce face basescu este constitutional.Nu conteaza majoritati parlamentare chiar vremelnice conteaza ce vrea muschii lui.De asta ma intreb de ce nu a numit-o pe nevasta lui prim ministru ca tot nu conteaza nimic altceva decit vointa lui. Si apoi nu ar fi fost cu nimic deplasat. Cum a ajuns presedinte un marinar cu comportament de mus tot asa o fosta chelnarita poate ajunge prim ministru.Daca base vrea se poate orice.
2009-10-27 18:52:42 | Raporteaza
pai,da! basescu este anticonstitutional acum,dar geoana sau antonescu vor fii ff constitutionali ,in cazul in care vor cistiga,sa desemneze ei un premier!!
2009-10-27 18:53:15 | Raporteaza
La suspendarea presedintelui, CCR a dat aviz negativ. Totusi “monstruoasa coalitie” a mers mai departe. Acum, in ciuda claritatii prevederilor, tot ei vorbesc de sesizarea CCR. Daca e sa fie consecventi, eu zic ca ar trebui sa mearga pana la capat in prostia lor si sa sesizeze Curtea. Oricum, nu vor plati electoral, s-a vazut asta.
2009-10-27 19:16:05 | Raporteaza
Le e tîrşă din două motive: 1) Pe vremea cînd erau 322, l-au mai pîrît o dată, în aprilie 2007, iar CCR le-a dat cu flit. Solomonic, dar cu flit. 2) E clar că nu au nicio şansă, fie şi numai dacă vedem, la bunul simţ, consecinţa art. 103 şi 104 la epuizarea procedurii. Consecinţa e că Parlamentul se poate dizolva. În niciun caz Preşedintele. Cu alte cuvinte, Preşedintele are dreptatea. // Acum ştim şi de ce regimul este semiprezidenţial, iar nu parlamentar. Dacă era parlamentar, trebuia dizolvat Preşedintele şi rămînea Parlamentul.
2009-10-27 19:18:41 | Raporteaza
“Nu poţi să-i ceri preşedintelui să uite de partid. Are prieteni acolo, pe unii i-a cununat, pe alţii i-a năşit.” declaratia lui Basescu azi la GDS.
PS. Si atunci cum sa fie anchetat primarul Falca, cum sa fie condamnata Ridzi, cum sa fie justitia egala ca doar nu ne-a cununat pe toti. Dar… se poate, caci toti suntem urmasii lui Traian.
2009-10-27 19:32:08 | Raporteaza
@Dl.Lae: o constatare a unei realitati existente in toate partidele va face sa deraiati, in “sfanta” Dvs. lupta cu dictatura.Pana una alta, sunt anchetate Ridzi, Udrea, in judecata Falca si mai stiu eu ce primari PDL; Nu e anchetat Nemirschi,nu se judeca Nastase,Caltabos,Mitrea, Mazare etc. Al dracului dictator, isi devoreaza proprii soldati!Dvs. sigur nu sunteti urmasul lui Traian,probabil al lui Nastase.
2009-10-27 20:23:15 | Raporteaza
@ Stefan Michiu
Sper sa se limpezeasca apele prin vot si am incredere in judecata votantilor. Eu nu o sa merg la vot. Din fericire cu Nastase nu aveti dreptate, tocmai s-a votat saptamana trecuta avizul si pentru el asa ca se va intalni pe coridoare cu Ridzi.
2009-10-27 20:34:57 | Raporteaza
[...] Este vorba despre ceea ce sesiza foarte bine, astăzi, Cristian Pătrăşconiu pe “VoxPublica“: «Nu e zi in care sa nu aud de citeva ori, uneori de zeci de ori, ca TBasescu a actionat [...]
2009-10-27 21:27:34 | Raporteaza
intendmedia.ro../ harta floresti
2009-10-27 22:57:17 | Raporteaza
Basescu – anticonstitutional?”
Nu, basescu – anticonceptional!
2009-10-27 22:59:29 | Raporteaza
Iar in ideea ca Basescu e anticonceptional, naiba stie cum s-a intamplat ca are urmasi oranjgutani, care ar putea sa jure si pe biblie ca sunt copiii lui. Basescu asta e mai tare ca Stefan cel Mare, care numa lu` Vrancioaia i-a facut fo 19 flacai! Macar ala avea mana pentru baieti, Basescu vad ca are si fete, sau cel putin asa zicea coana Udrea ca e pupila lui Basescu. Si poti sa n-o crezi pe coana Udrea? Incearca numa`!
2009-10-27 23:03:21 | Raporteaza
Lasa_ne,lasa_ne k ne_am saturat,nu ai facut decat sa ne distrugi,Avem nevoie de cineva competent asadar,la Brasov votam MIRCEA GEOANA
2009-10-30 18:41:22 | Raporteaza
CHIORU ASTA E O EROARE GENETICA , O GRESEALA A NATURII, NU IMI DAU SEAMA CUM A PUTUT PROSTI ATATA LUME IN 2004. SPER CA CEI CARE L-AU VOTAT SI-AU DAT SEAMA CA AU PUS UMARUL LA DEZATRUL ECONOMIC SI POLITIC ACTUAL. SPER SA VOTATI CU CAP DE DATA ASTA .
LA BRASOV VOTAM MIRCEA GEOANA
2009-10-31 15:06:15 | Raporteaza