![]() | Băsescu, prea servil faţă de Obama? Acum îi dă mai mulţi soldaţi…vezi toate articolele de Laura Cernahoschi09 Apr 2010 la 10:17 95 comentarii 1792 vizualizari. |
Aflăm din relatarea AP despre cina avută aseară de Obama cu 11 şefi de stat şi de guvern din estul Europei că “unul dintre liderii est-europeni invitaţi de Obama a venit cu un cadou special la cină – o suplimentare a trupelor pentru Afganistan. Preşedintele Traian Băsescu al României a anunţat mai devreme, în cursul zilei, că ţara sa îşi va creşte numărul de soldaţi în afganistan la 1.800, până în septembrie, de la 1072, cât are în prezent. Deşi soldaţii suplimentari nu vor schimba mare lucru în teren, decizia vine la momentul potrivit pentru preşedintele SUA”.
Francezii au refuzat, pur şi simplu, să îşi suplimenteze trupele din Afganistan. Nemţii trimit mai mulţi soldaţi, dar ei se află oricum în regiuni puţin periculoase din Afganistan, nu ca militari români, deci nu riscă mare lucru. Noi, aflăm acum, aproape ne dublăm prezenţa în Afganistan, ca să ni se spună că “soldaţii suplimentari nu vor schimba mare lucru în teren”, dar ajută la PR-ul lui Obama. În schimb, probabil că se vor întoarce mai mulţi în sicrie învelite în drapel, acasă.
Nu mă înţelegeţi greşit, consider că prezenţa militară românească în Afganistan este un lucru bun. Este şi războiul nostru, acolo, dacă facem parte din această civilizaţie occidentală ameninţată de terorismul islamist. Dar se fac deja nişte heirupisme nenecesare şi care nu ne ajută cu nimic. Această suplimentare de trupe ce ne poate aduce? O relaţie strategică cu SUA mai apropiată, va fi răspunsul. Mai apropiată decât este, nu văd cum ar putea fi. Că doar nu o să luăm locul Israelului în relaţia specială cu SUA, acum că Bibi Netanyahu îl cam tratează cu spatele pe Obama.
Mai ales că anunţul vine după ce deja am făcut nişte gesturi de bunăvoinţă maximă faţă de administraţia Obama. The Economist scria că administraţia americană nici măcar nu se aştepta ca autorităţile române să accepte atât de rapid amplasarea scutului antirachetă pe teritoriul României, fără negocieri prealabile, aşa încât a cam fost luată pe nepregătite de graba cu care a anunţat Băsescu decizia CSAT. Pe urmă, avioanele F16. Din punct de vedere strategic, a fost cea mai logică decizie, pentru că la câte avioane vom avea noi nu le vom putea folosi decât împreună cu americanii, deci ar fi logic să avem avioane similare. Dar problema costurilor prea mari pentru avioane second-hand rămâne în continuare nelămurită.
Până unde trebuie, deci, să meargă aceste gesturi de bunăvoinţă faţă de administraţia americană? Nu am făcut destul? Şi, până la urmă, destul pentru ce? N-ar fi cazul să ne oprim? Al 51-lea stat american nu putem deveni.
Etichete: afganistan, obama


Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 19 May la 15:22 |
La Cluj se dă bătălia simbolică cu ultima redută a regimului Băsescu. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 19 May la 14:05 |
Am citit cu mare întîrziere Spovedanie la Tanacu şi Cartea [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 13:53 |
Motanul de partid a apucat de l-a încoţopenit pe marchizul de Carabas, într-un sector al [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 19 May la 08:49 |
Cazul Laurei Codruta Kovezi e special. Nu ea, ci reactiile la acuzatiile de plagiat aduse de GIP la [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 04:47 |
Dacă, în vremea regimului democratic al lui Iliescu, un fost consilier al președintelui [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 19 May la 00:54 |
Chiar nu mai e nimic bun de copiat în ţara asta?
Poţi să-l înţelegi până la un punct pe [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 18 May la 17:49 |
Unul din motivele pentru care Băsescu ar trebui suspendat este faptul că ignoră moratoriul impus [ citeste mai departe ]
| 1All the amazon kindle retailer is regarded as fantastic stash to order a amazon kindle and then books... | ||
| 2Daca aplici acest sistem majoritar, atunci trebuie sa interzici prin lege orice alianta electorala. La alegeri sa participe doar partide pure, aidoma purului uninominal. Aliantele, după!Ca acuma ne... | ||
| 3It's not that I want to duplicate your web-site, but I really like the style. Could you tell me which style are you using? Or was it especially designed?... | ||
| 4Hi I like your blog site. Would you like to guest submit in mine someday? In that case you should inform me by means of email or simply answer this particular comment simply due to the fact My partner... | ||
| 5Definitely imagine that which you stated. Your favorite justification seemed to be on the internet the easiest factor to be mindful of. I say to you, I definitely get annoyed whilst people consider concerns... | ||
| 6Stimate domn, nu stiu cat de democratic este sistemul votat ieri in parlament,nici nu stiu daca asa cum se clameaza ca ne putem compara cu Anglia in privinta democratiei si care are acelasi sistem electoral.Eu... | ||
| Mihai Goţiu 10940 citiri |
| Cristian Teodorescu 9301 citiri |
| Costi Rogozanu 9143 citiri |
| Constantin Creţan 4282 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4232 citiri |
| Dan Duca 4109 citiri |
| Alin Fumurescu 3645 citiri |
| Ciprian Şiulea 3092 citiri |
| Dorin Tudoran 2500 citiri |
| Cristian Bândea 2050 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 61999 citiri |
| Cristian Teodorescu 39649 citiri |
| Costi Rogozanu 38104 citiri |
| Ciprian Domnişoru 17986 citiri |
| Alin Fumurescu 17540 citiri |
| Viorel Dobran 12986 citiri |
| Dan Duca 11986 citiri |
| Constantin Creţan 11293 citiri |
| Dorin Tudoran 8426 citiri |
| Iulian Leca 7939 citiri |
| Mihai Goţiu 30 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
si eu care vroiam sa ma fac soldat
) (bugetar) nea….
2010-04-09 10:24:24 | Raporteaza
“Politica” externa a regimului actual se ghideaza dupa un principiu foarte simplu si eficace: cauta sa anticipezi ce si-ar dori americanii de la tine si fa-le inainte sa ti-o ceara. Astfel romania vine in intampinarea dorintelor whasingtonului.
2010-04-09 10:25:33 | Raporteaza
Adevarul e ca basescu a fost magistral cand i-a servit cina lui Obama! Totul a fost la locul lui, si tacamurile, si farfuriile, si paharele, si un basescu atent la doleantele lui Obama… Pe scurt, serviciu ireprosabil, avem de ce sa ne mandrim in lume cu presedintele nostru.
Unde este @val_one?!
2010-04-09 10:33:18 | Raporteaza
Tot in “misiune” fesebista, Cernahoschi, tot in “misiune”? Crezi ca tzi se uita articolele veninoase anti-georgiene din 2008? Deci ca raspuns la lovitura din Kirghizia – a aparut si Akayev de la Moskva cu declaratzii anti-americane – sa plecam capul si sa-l lasam pe ucigashul judokan cu ochi de peste mort sa inhatze si Moldova si sa inscauneze mafia ruseasca puturiciu-porumbacu-geonelu la Bucuresti. Cernahoschi, romanii nu mai pot fi prostitzi de “influntzatori” ca tine: cand esti in pericol – asa cum de altfel a fost permanent Romania de la Piotr Velikiy incoace – itzi joci cartea – USA acum – pana la capat, fara sovaieli. Asta inseamna apararea INTERESULUI NATZIONAL.
2010-04-09 10:34:27 | Raporteaza
Cred ca al doilea aspect de luat in considerare odata cu aceasta suplimentare este pozitia Frantei ( pe care noi incercam sa o cultivam asiduu ca varianta europeana a “marelui licurici” ). Refuzul lor de a suplimenta trupele transmite un mesaj destul de clar, mesaj pe care noi il ignoram.
Oricum , acest gest ( cu o valoare mai mult simbolica de altfel ) nu va avea efectul de PR dorit, atentia Casei Albe fiind acum indreptata catre jocul de sah din Kirgistan.
Dar , ca si tine, principial sunt de acord ca acolo nu este un razboi strict al americanilor. ( strict al lor este cel pt campurile de mac..)
2010-04-09 10:37:45 | Raporteaza
’se’ fac heirupisme?
chiar asa , de la sine?
doar l-ai votat sa trimita si mai multe…
2010-04-09 10:40:58 | Raporteaza
“Bunavointa” ??? e gingas zis. Vorbim de o tara in care au domnit fanariotii. Aveti o oarecare idee in ce conditii se prezentau fanariotii la Stambul maritului licurici de pe vremea lor ?
2010-04-09 10:47:36 | Raporteaza
@Ramstein: ăăă…
Ascult Haggard!

2010-04-09 10:57:41 | Raporteaza
@lucid, se kk americanii si pe tine si pe mine,in interesul LOR national…
tu stii ce-i aia DEMNITATE?
2010-04-09 10:58:18 | Raporteaza
suplimentarea trupelor românești din Afganistan e menită mai degrabă să-i ia ochii lui Biden, care mai are cât de cât habar pe unde-i Europa de Est pe hartă. Obama e oricum paralel și..”flexibil”. cei doi neni de la Kremlin știu mai bine
2010-04-09 11:06:43 | Raporteaza
@pupinkuristpdlist: da`şi capra aia râioasă cu coada sus,ce de demnitate avea!
2010-04-09 11:07:40 | Raporteaza
N-ar fi rau daca am deveni al 51-lea stat al federatiei americane.
Daca nu merge asa, le declaram razboi.
In rest, sincer, habar n-am daca e bine sa trimitem mai multi soldati.
Intrebarea evidenta este ce ne iese la afacerea asta?
Poate ne-o iesi ceva si nu stim inca.
Chestia cu vizele e prea minora.
PS- Imi cer scuze, dar ma amuza unii de pe aici care vorbesc de demnitate. Care demnitate? Ne-am pierdut-o de mult fratilor. S-a dus de pe vremea fanariatilor. Dar inca nu ati aflat? E ca vorba aia frantuzeasca: c’est mort et ca ne sait pas!
2010-04-09 11:11:05 | Raporteaza
@krasnaia vodka Chestia cu vizele e oricum exclusa. N-o sa ridice Congresul pragul la 25% vize respinse, de dragul nostru.
2010-04-09 11:13:28 | Raporteaza
Comunicatul care anunta suplimentarea trupelor spune foarte clar ca e facuta pentru siguranta lor. Mie argumentul mi se pare convingator: daca la o patrula de 5 oameni (din care, in cazul unui atac, sa zicem ca ar muri unul) mai adaugi doi soldati, sunt sanse mai mari sa scape toti 7 cu viata dintr-un atac. Foarte simplu. Si nu e vorba de zeci de mii de oameni, ca sa zici ca poate ii provoci pe localnici si ti-o cauti cu lumanarea, e vorba doar de cateva sute. Tot soldatii americani o sa suporte grosul atacurilor.
Ce pierzi din vedere e ca nu facem lucrurile astea doar de dragul americanilor. Nu sunt in totalitate cadouri pentru ei, nu e vorba neaparat de servilism, ca sa ne scandalizam ca n-am negociat mai cu foc. Le mai facem si pentru noi (valabil si pentru scutul antiracheta).
2010-04-09 11:22:05 | Raporteaza
@val_one / #10: “… da`şi capra aia râioasă cu coada sus,ce de demnitate avea?”
Ai dreptate, asa ne trebuie daca alegem sa fim reprezentati de tot felul de capre raioase
2010-04-09 11:27:56 | Raporteaza
LOLOURI.Important e si ce facem acasa.Si deocamdata tot LOLOURI.O zi buna!
2010-04-09 11:29:01 | Raporteaza
@lucid iti recomand un articol. Stiu ca o fac degeaba, dar… voxpublica.real../
2010-04-09 11:30:35 | Raporteaza
@Le Leow / #13: “Mie argumentul mi se pare convingator: daca la o patrula de 5 oameni (din care, in cazul unui atac, sa zicem ca ar muri unul) mai adaugi doi soldati…”
Esti pe aproape, dar… mai exact: soldatii pe care ii trimitem suplimentar (cei doi) vor avea rolul sa-i pazeasca pe ceilalti 5 care formeaza patrula; in urmatoarea etapa vom mai trimite soldati care sa-i pazeasca pe cei doi soldati care ii pazesc pe cei 5 soldati s.a.m.d….
Argumentul este convingator
2010-04-09 11:32:39 | Raporteaza
Scumpa dna…omagii ,dar sa stiti ca servili a fost Bliar,Aznar et co.Al nost patron ii depaseste cu mult .Lacheu…ringheaza belul? Sluga proasta .
Voda catre Ion “Ioane tine calul sa ma p…” dar Ion ii tine cu totul altceva.
Scumpa dna ,Monica Levinski macar era mai simpatica iar Besescul este grotesc .
Simpatica treaba .Dar cam mare pentru gustul meu .Asta cu “e si razboiul nostru”.Ma duce cu gindurile la o anumita doamna pe care o cunosc dupa giacca de blugi originali turcesti pe al carei spate scrie ca husbandul ei este in Irak pentru a lupta pentru libertate.I-am rupt o data dresurile si apoi relatiile nostre s-au racorit .Deci nu are dreptate i nici dvs.E razboiul americanilor contra unei himere de neinvins.Ogarul afgan nu a putut fi pus cu botul pe labe de ogarul rus barsoi de aia acesta sta cuminte si chiar ii da voie houndului yankeu sa isi rupa gitul in curtea afgana.
Scuze ca incerc sa fiu ermetic .
Cu respecturi adinci
2010-04-09 11:35:29 | Raporteaza
laura:
“marele licurici” are pretenţii de la noi. poate exagerate, dar întemeiate…
şi-apoi, care-i problema [apud jiji!] cu suplimentarea numărului de militari români pe teatrele de luptă din afganistan şi de aiurea? şi-au ales o meserie, să şi-o facă! dacă nu le plăcea, se făceau păr-stilişti, ca dîrţă, creatori de chiloţi, ca bote, ospătari sau tinichigii.
2010-04-09 11:35:54 | Raporteaza
@marcel zadda Nu are legatura cu militarii care si-au ales meseria. Aici sunt de acord, mai ales ca se merge pe baza de voluntariat, nu-i trimite nimeni cu arcanul. Dar ma intreb de ce suntem noi mai catolici decat francezii, de exemplu…
2010-04-09 11:39:50 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi:
Cred ca vrei sa iti faci trafic cu postarea asta.
Spor
2010-04-09 11:40:03 | Raporteaza
@costelmarxistul Eu vreau sa fac trafic cu toate postarile
in rest, imi exprim niste opinii…
2010-04-09 11:41:54 | Raporteaza
Oare de ce acest popor nu are niste conducatori cu coloana vertebrala care sa aiba in vedere si interesele acestei tari si acestui popor. Ma uit de jur imprejurul acestei tari si constat ca nici ungurii, nici bulgarii ca sa nu mai sun despre sarbi sau ukrainieni, nu fac atatea pomeni in carne de tun americanilor. Nu voi intelege niciodata democratizara afganistanului cu tunul, racheta, avionul sau pusca automata si cu atat mai putin ce cautam noi, amaratii europei, cei ce avem pib-ul pe locuitor sub al unor state africane, in Afganistan ? Desigur ca Basescu, tata a doua fete, nu poate sa simta ceva cand un flacau pleaca pe picoare si este adus in sicriu… Dar oare merita aceste jerfe pe altarul viitorului acestei tari ?
2010-04-09 11:44:45 | Raporteaza
Eu zic ca gestul lui Basescu e, mai degraba, un mesaj pentru rusi.
Si sper sa revin dar a venit mesterul pentru reparatii.
2010-04-09 11:48:31 | Raporteaza
laura:
francezii… trist popor, ca destin militar. ei încă se cred arbitrii europei, ca-n vremea lui bonaparte. uită că, de atunci, n-au mai contat ca superputere. e.g.: nemţii i-au făcut praf şi-n primul, şi-n al doilea război mondial. războinicii lu’ peşte, numai gura-i de ei! şi “boc”-sarkozy numa’ meclă de lider planetar n-are. nişte fanfaroni! joacă rolul de gică contra în nato, uitînd că, fără uncle sam, ar fi fost cetăţeni germani de etnie franceză din landurile occidentale ale reich-ului.
2010-04-09 11:57:35 | Raporteaza
“Dar ma intreb de ce suntem noi mai catolici decat francezii, de exemplu”
Dece nu va intrebati, pe bune, dece nu sintem catolici ca francazii?
Pe francezi din doua belele mondiale i-au salvat americanii. E “normal” sa nu-i iubeasca pe americani, francezii, dupa principiul ca “pe cine nu te lasa sa mori nu trebuie sa-l lasi sa traiasca”.
Ma gindeam ca ati pus o tema in discutie, dar observ ca v-ati angajat ca avocata.
2010-04-09 12:04:35 | Raporteaza
@Canuta A, deci eu nu am dreptul sa am pareri, sunt doar moderator?
2010-04-09 12:06:42 | Raporteaza
Mersi de recomanadre Cernahoschi, dar nu te da lovita pentru ca evident ca te-am citit la scurt timp dupa ce ai postat. La mijlocul lui ianuarie, la un meting sub cover-ul NATO la Ankara (btw, ce zici de declaratziile lui Erdogan cu Israelul pericolul principal?) discutam cu un scientist kirghiz (stiai ca Akayev era la origine fizician, nu ca Pentzia al vostru nuclearist ci “solid-state”-ist?) despre situatzia lor “cu koor-ul in doua luntri”. Asa am aflat ca kirghizii nu exista ca popor, sunt kazahi get-beget, ca “cuscru’” Nazarbayev s-a suparat cu “cuscru’” Akayev imediat dupa nunta fetei lui cu baiatul sefului kirghiz de atunci pe motive de impartzire a “veniturilor” si d-aia Akayev a fugit la Moskva, nu la Astana dupa revolutzia lalelelor. Kirghizul mi-a spus ca nici asta noul nu-i mai breaz, dar ca el si cei mai “luminatzi” il prefera caci desi cultura lor e ruseasca (evident, vorbeam ruseste) isi dau seama ca americanii le pot oferi un viitor mai bun. Asa ca daca si kirghizii mai scolitzi vor sa scape de rusi, cu atat mai mult cine se simte cu adevarat roman.
2010-04-09 12:11:20 | Raporteaza
Era un banc, cu nebuni, care spunea că nebunii nu mai pierdeau vremea spunînd bancuri – le numerotaseră şi anunţau doar numărul bancului în lucru, la care toţi izbucneau în rîs.
Aşa văd şi pe blogul ăsta – şi nu doar. Anunţă proprietarul tema – şi sar unii, ba să-njure, bă să pupe. O vreme, credeam că tonul face muzica – adică, puneam pe seama ziaristului reacţia majoritară (pro-contra, nu importă). Poate că aşa şi era dar atunci. Acum, nu mai e nevoie de ton – se afişează “Fa minor” şi porneşte muzica.
Cu voia dv., aş face o referire aparte la “lucid”. E singurul postac pe care aş vrea să-l văd la faţă – trebuie să fie teribil de interesant. Nu ştiu în ce fel dar ca toată lumea n-are cum fi, mi-e clar!
So, decizia anunţată de Băsescu are măcar două componente: militară şi politică. Întrebarea trebuie să fie dacă e justificată militar, nu dacă vor şi francezii – care au alte politici, strategii.
Apoi, “dublarea” nu e spectaculoasă în sine ci în cifre. De la peste o mie, la aproape două, pare mai curînd un aranjament intern – ceva logistică, asistenţă medicală în plus; încă un lot de intelligence – eventual.
Ce nu înţeleg este asta: “…consider că prezenţa militară românească în Afganistan este un lucru bun.”
Nu are cum fi un lucru bun să participi la o forţă de ocupaţie. Nici să participi la un război nu inutil – fiindcă e absurdă sintagma “război inutil”, chiar dacă în înţelesul “nu aduce nimic nou”, căci aduce victime, suferinţă, distrugeri, dorinţă de revanşă. Deci, nici să participi la un război justificat doar de lipsa de imaginaţie a liderilor americani. Poate chiar de lipsa lor de inteligenţă, de vreme ce n-au înţeles nimic din Vietnam, de pildă.
Ofensiva islamică mondială – dacă există, totuşi, aşa ceva, şi nu cumva este exagerat (tendenţios, specios) înţelesul amplorii luate de fenomenul terorist – este o provocare de genul ofensivei comuniste, din secolul trecut. Diferenţa de forţă de distrugere face ca isalmismul să fie ameninţat – şi pedepsit, “punctual” – cu ocupaţia militară, ceea ce campionii democraţiei vestice nu şi-au putut permite cu “blocul ţărilor comuniste”.
Eu nu văd de ce SUA aplică Doctrina Kennedy – faţă de ameninţarea bolşevică – şi nu Doctrina Reagan, “a îndiguirii”. Poate pentru că şi-o pot permite, n-are cine le opri?
2010-04-09 12:11:47 | Raporteaza
@lucid Erdogan a luat-o razna, de acord, prieten cu Ahmadinejad….
2010-04-09 12:14:39 | Raporteaza
Buna… dimineata, Laura!
Am venit si eu pe-aci, ca pe Pandora’s sint tot felul de lupte… intestine, ma rog…
Laura… eu tin cu americanii, ca sa fac! Asa e felul meu. Dar am observat ca nu prea mai “da bine” sa tii cu americanii – risti sa fii atacat: ba ca americanii nu vor decit petrol, ba ca sint prosti si inculti, ba ca se dau mari, ba ca ce cauta ei la noi; lumea a uitat cit de mult si de indirjiti i-am asteptat.
2010-04-09 12:17:14 | Raporteaza
@andreea ei, eu zi ca da bine sa tii cu americanii, dar sa iti mai cauti si intresul propriu…Cu situatia de pe Pandora’s recunosc ca nu prea mai sunt la curent…
2010-04-09 12:20:36 | Raporteaza
andreea:
ave!
eşti pro-americancă, ai? asta contează la întocmirea listelor, să ştii…
2010-04-09 12:22:44 | Raporteaza
@andreea / #31: “… lumea a uitat cit de mult si de indirjiti i-am asteptat.”
Pai… i-om fi asteptat pe americani sa vina… Dar este foarte important si CAND vine cel asteptat – poate sa soseasca foarte repede, atunci cand se servesc placintele, sau poate sa intarzie mult si bine in alte situatii, cand nu se servesc placintele
2010-04-09 12:24:45 | Raporteaza
andreea: Da, i-am aşteptat pe-americani şi a venit Godot, pe care toată lumea bună îl aştepta, convinsă fiind că n-avea să mai vină.
2010-04-09 12:30:53 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi:
Bun, nu tinem cu aia, si nici nu e normal sa “tinem” ca nu e vorba de o echipa de fotbal.
E vorba de interese nationale, ca pe asta se “joaca” politica externa.
Atunci definiti dumneavoastra interesul national, sau ca sa fiu si mai precis, alaturi de cine ar fi interesul national in “secunda” asta.
2010-04-09 12:32:25 | Raporteaza
@Laura
of, nu stiu, politica asta, soro… uneori ma simt ca virgula coana Efimita, fata cu reactiunea.
…da-mi place ce se intimpla prin justitie, zilele astea!
@Marcel
conteaza? sint retrogradata?
auzi, si tie ti-au aparut “clone”, ca lui cosa nostra? Ca te-am gasit scriind fara diacritice si injurind pe alocuri…
2010-04-09 12:33:35 | Raporteaza
@andreea: Domnia voastra tineti cu americanii, doamna Laura tine cu Basescu eu din intamplare tin cu romanii.
Singurele lucruri pe care le putem obtine datorita deciziei comandantului suprem sunt niste bani cheltuiti inutil ca avem de unde,niste militarai morti care au plecat la lupta de saracie,si eventul o bomba detonata la metrou.
2010-04-09 12:38:01 | Raporteaza
andreea:
retrogadată? nici vorbă! la din contra, dacă-mi permiţi…
“clone”?! habar n-am. “io cîn’ vreau să fluier, fluier”, că tot e trendy, nu?
2010-04-09 12:38:35 | Raporteaza
@costelmarxistul alaturi de americani, fara indoiala. Dar stii cum e, daca alergi tu prea mult dupa ei, s-ar putea sa-i plictisesti
2010-04-09 12:41:58 | Raporteaza
@andreea Da, si mie imi place ce se intampla in justitie, dar astept sa vad daca e doar trecator sau va dura…
2010-04-09 12:42:27 | Raporteaza
@marius
exagerati
@marcel
cu fluieratul e OK, da’ sa injuri asa, o doamna, nu se face!
@Inima-Rea
uneori mai e si vorba de noroc, pur si simplu
2010-04-09 12:46:45 | Raporteaza
andreea:
de regulă, înjur cu diacritice! dacă am înjurat vreo doamnă fără diacritice, e grav de tot! pentru ea, desigur! înseamnă că, pe scara mea de valori, respectiva e atît de jos, încît nu merită s-o-njur civilizat.
2010-04-09 12:52:03 | Raporteaza
Domnitza, nu bagi de seama ca suntem in kuru(ma scuzati) gol in fata istoriei? Suplimentarea trupelor nu e un accident si nici nu e un gest de slujnicuta din partea lui Base; ea vine intr-un context destul de complicat in care Obama l-a tras de urechi pe Karzai la el acasa intr-o vizita neanuntata. Urmare acestei vizite Karzai a reactionat, la presiunea propriilor sustinatori si nu ar fi de mirare sa asistem la trecerea la urmatoare etapa a marii curatenii din Afghanistan. Nu mai judecati lucrurile copilareste, mai bine scrieti ca solda in teatrele de operatii s-a triplat in ultimii 2-3 ani, ca logistica inca e departe de ce-ar trebui sa fie, ca militarii romani sunt intradevar apreciati dar nici apa sfintita nu face rau.
2010-04-09 13:04:23 | Raporteaza
@inima-rea: Doctrina aia cu “containment”-ul era a lui Truman, Reagan a avut-o p’aia cu razboiul stelelor – cursa infernala a inarmarii cosmice care i-a dus pe sovietici la recunoasterea falimentului.
Cernahoschi: Erdogan nu e nebun, se adapteaza alegatorilor sai. Stii cate moschei se construiesc in Ankara? E greu de imaginat dar Turcia continentala e aia profunda, nu Istanbulul si Antalya fotbalistilor nostri.
2010-04-09 13:14:28 | Raporteaza
@marcel zadda: #25 e de 5 stele. Cu o observatie. Au tehnologie.
@andreea: corect sesizata problema cu proamericanismul.Nu-ti mai spun ce se intimpla daca si argumentezi, probabil ti s-a intimplat. Primesti niste infantilitati de te ia durerea de cap.
@Laura:ai dreptate, sa nu-i sufocam. Asta-i secretul in relatii in general, valabil si in politica externa.
Am observat ca pe Pandora mai mult nu.Si,cumva, ma bucur. Intelegi de ce, sunt convinsa.
2010-04-09 13:17:09 | Raporteaza
@Florinaa
mi s-a intimplat…
chestia e ca mie nu-mi place deloc sa ma cert. si atunci, cind ii “miros”, prefer sa ii las in legea lor. discutam despre vreme…
2010-04-09 13:34:24 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi:
Vorbim atunci aceeasi limba. Poate nivelul implicarii nu pare intotdeauna adecvat. Dar relatia o ai cu NATIUNEA respectiva si nu cu ADMINISTRATIA care e repede trecatoare. Si eu sint de acord ca, de la nivelul nostru de informatie asupra problemei, multe par excesive, mai ales in contextul crizei.
Dar noi nu sintem in postura Israelului, Poloniei sau pe cine mai ai tu in vedere. Aceste state au diaspore importante si au deja un profil conturat de zeci de ani in ochii natiunii si al administratiilor americane.
Spune cu mina pe inima de cite ori ai auzit pomenit numele Romaniei in comentariile de politica externa cind e vorba de U.S. si aliatii sai. Rar, foarte rar.
Chestia cu al 51-lea stat a fost cheap shot, mai ales daca a fost o aluzie la cum a dorit sa fie Bulgaria a nshpea republica sovietica acum niste ani.
Iar termenul de “servil” nu vrea decit sa inflameze.
Cind papasha a sunat la sovietici sa spuna “cine sintem si ce vrem” cum a fost ?
2010-04-09 13:35:06 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi:
Vorbim atunci aceeasi limba. Poate nivelul implicarii nu pare intotdeauna adecvat. Dar relatia o ai cu NATIUNEA respectiva si nu cu ADMINISTRATIA care e repede trecatoare. Si eu sint de acord ca, de la nivelul nostru de informatie asupra problemei, multe par excesive, mai ales in contextul crizei.
Dar noi nu sintem in postura Israelului, Poloniei sau pe cine mai ai tu in vedere. Aceste state au diaspore importante si au deja un profil conturat de zeci de ani in ochii natiunii si al administratiilor americane.
Spune cu mina pe inima de cite ori ai auzit pomenit numele Romaniei in comentariile de politica externa cind e vorba de U.S. si aliatii sai. Rar, foarte rar.
Chestia cu al 51-lea stat a fost cheap shot, mai ales daca a fost o aluzie la cum a dorit sa fie Bulgaria a nshpea republica sovietica acum niste ani.
Iar termenul de “servil” nu vrea decit sa inflameze.
Cind papasha a sunat la sovietici sa spuna “cine sintem si ce vrem” cum a fost ?
2010-04-09 13:38:23 | Raporteaza
@andreea: Si eu preferam aceasta atitudine. Pina la un moment dat cind mi-am dat seama ca sunt periculosi pentru cei mai putin informati. Pot cistiga adepti foarte usor pentru ca apeleaza la emotional, nu la argumente. Si, din pacate, emotionalul prinde mai repede.
2010-04-09 13:42:30 | Raporteaza
florinaa:
mulţumesc!
andreea:
ce zici, “doamna” aia merită diacritice?
2010-04-09 13:44:39 | Raporteaza
@Florinaa
ai dreptate
problema e ca am observat ca eu nu pot sa fiu calma. Ma enervez foarte repede, imi creste pulsul numai cind anticipez un conflict. reactionez asa si cind se cearta doi straini in autobuz; deci, nu prea sint potrivita in rolul asta.
2010-04-09 13:50:12 | Raporteaza
Off topic,din lipsă de timp,cu scuzele de rigoare!
Pentru cineva anume,chiar dacă e târziu,
LA MULŢI ANI!
2010-04-09 13:54:01 | Raporteaza
Experienta pe care o au militarii trimisi in asa numitele “teatre de operatiuni” (imbecila sintagma) este extraordinar de benefica pentru desavarsirea pregatirii lor de lupta! Armata Romana are, dupa 50 de ani, ocazia de a experimenta conditii reale de lupta, ceea ce nu-i de lepadat! Cei care mor acolo, ei bine, si-au asumat riscul! Au plecat in Afganistan sa ucida oameni nevinovati, doar ca americanii ii identifica ca talibani, unii pier, altii scapa!
2010-04-09 13:54:15 | Raporteaza
@costelmarxistul Papasha isi indeplinea doar fisa postului
2010-04-09 14:05:30 | Raporteaza
@marcel (50)
da, macar niste diacritice merita!
…si sa mai asteptam, sa mai vedem, sa-i mai dam o sansa…
2010-04-09 14:05:54 | Raporteaza
Cine va editeaza articolele? “nu ca MILITARII romani” !
2010-04-09 14:07:45 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi:
nu mai zic nimic
2010-04-09 14:09:49 | Raporteaza
@andreea: Nu sunt departe de tine cu enervarea. Dar, pentru pulsul care o ia razna (si o ia citeodata…de ametesc) exista Propranolol.
Vechi,ieftin,eficient. Si, in timp, am realizat ca daca am un discurs calm (chit ca interior fierb)am priza mai mare la cei care chiar vor sa asculte si o alta parere.
In autobuz patesc ca tine.
2010-04-09 14:11:54 | Raporteaza
@Smenaru da Kartier: Un punct de vedere foarte interesant. Sunt de acord. Oricum,si aici,cind iesi din casa iti asumi riscuri. Ca poti muri bine mersi pe trecerea de pietoni sau lovit in cap de un turture. Nu sunt cinica, doar realista.
Si mai e ceva: in ciuda riscurilor, militarii romani vor sa plece. Nu e in nici un caz lipsa de voluntari.
2010-04-09 14:19:33 | Raporteaza
@Florinaa
Dupa anii “nebuni” ‘90-’96, atunci cind ne certam cu toata lumea, parca nu mai vreau conflicte… cu prietenii, cu rudele.
Propranolol luam la examene…
2010-04-09 14:26:34 | Raporteaza
@Florinaa: Bineinteles ca se inghesuie sa mearga, pe langa banutii castigati, vor avea o experienta de neegalat!
2010-04-09 14:29:18 | Raporteaza
@Smenaru de Kartier / #61: “Bineinteles ca se inghesuie sa mearga, pe langa banutii castigati, vor avea o experienta de neegalat!”
Da. Pot avea o experienta de-a dreptul mortala. De neegalat.
2010-04-09 14:39:25 | Raporteaza
@Ramstein: Oare de ce nu pastrezi glumele tale bestiale pentru site-ul CanCan? Daca nu intelegi o discutie, nu te baga in seama! Si mai ales, nu glumi cu privire la dramele militarilor romani morti in Afgansitan sau Irak! Glumeste cu Dan Negru!
2010-04-09 14:44:30 | Raporteaza
@Ramstein #62: uite un punct de vedere pertinent:
blogary.ro/2010../
2010-04-09 14:47:40 | Raporteaza
@val_one / #64
Punctele de vedere ale lui Cornel Ivanciuc sunt, mai degraba, impertinente – Cornel Ivanciuc nu prea sta bine pe picioare inca din 1981.
Altfel, nu putem compara riscul pe care il implica traversarea strazii sau “datul la mistrie, catarat pe un cos uzinal” cu cel aferent activitatii militarilor (voluntari) in Afganistan, o tara care nu ne-a atacat sub nicio forma – altfel stau lucrurile in privinta SUA vs. Afganistan & Co.. Romania are o doctrina militara. Iar statul roman trebuie sa isi protejeze cetatenii (incusiv militarii).
2010-04-09 15:23:51 | Raporteaza
@Smenarul de Kartier / #63
Aha!… Deci asta-i smenu-n cartier!
2010-04-09 15:26:27 | Raporteaza
@Ramstein: Doar o sugestie: cauta (imi parerau, n-am timp eu, ti-as furniza link-ul) citi au murit anul trecut in accidente de munca in Romania si citi militari au murit in Afganistan.
Si scuze pentru violarea pactului. Voi incerca sa nu se mai intimple.
2010-04-09 15:34:51 | Raporteaza
@Ramstein: ai cumva idee câţi români s-au înrolat în
Legiunea Străină?Crezi că statul obligă pe cineva să plece în Afganistan sau orice alt teatru de război?
Ai idee ce bătaie este pe locurile disponibile ca mercenari?Cam vorbeşti fără a fi în temă,scuză-mă.
Sau pe post de Gică-contra.No offence.
2010-04-09 15:42:32 | Raporteaza
@Florinaa / #67
“Inca odata, sa ne intelegem, vezi Doamne” – vorba “constiintei neamului”, Ion Cristoiu pe numele ei – nu putem compara numarul celor decedati in urma salturilor ilegale cu parasuta de pe blocurile turn, pe de o parte, cu numarul celor decedati in accidentele rutiere, pe de alta parte – numarul celor care sar cu parasuta de pe blocurile turn este cu mult mai mic decat al participantilor la traficul rutier. Daca vrei sa compari cele doua activitati din punctul de vedere al riscurilor, atunci trebuie sa compari raporturile “numar decese divizat la numar total persoane implicate in acea activitate”.
Oricum, problema NU se pune numai in acesti termeni.
2010-04-09 15:48:17 | Raporteaza
@val_one / #68
In Legiunea Straina NU reprezinti statul roman
2010-04-09 15:49:47 | Raporteaza
florinaa:
[no.67]statistic vorbind, ai dreptate.
moartea unui om e o tragedie, moartea cîtorva milioane e statistică. stalin zicea asta, nu ştiu dacă l-am citat exact.
revin:
anul trecut, pe şoselele patriei au murit,din varii cauze, cîteva mii de oameni (alte cîteva mii de nefericiţi suferind mutilări graoznice).
în afganistan, ne putem număra morţii pe degetele unei singure mîini.
pe cuvîntul meu dacă ştiu unde începe statistica!
2010-04-09 15:55:56 | Raporteaza
@Ramstein: soldaţii care pleacă în Afganistan tot mercenari sunt.Cunosc personal unul,care a fost chiar şi în Angola,tot ca „reprezenant” al statului român.Abia
aşteaptă o suplimentare de trupe pe undeva,în afară,bineînţeles.
2010-04-09 15:56:44 | Raporteaza
@Ramstein: Scuze din nou,da’e de bine!

Avem, se pare, o “simpatie comuna”: Cristoiu.
Adevarat, problema nu se pune doar in acesti termeni.
Daca am timp, calculez rata deceselor in accidente de munca si cea a militarilor in Afganistan,pentru a le compara.Pe astea doua le putem compara.
Si,vezi Doamne, putem dialoga.
2010-04-09 16:01:25 | Raporteaza
@ Laura Cernahoschi:
recent, Iulian Fota a declarat la RTV ca “daca e sau nu vreun eveniment care a transformat Romania intr-o o tinta terorista, atunci, acela e intrarea in NATO”. eu traduc de aici ca nu intrarea in sine ar putea fi evenimentul, ci, ce am facut noi odata cu intrarea in NATO: am trimis trupe in Afganistan (si Irak). daca reducerea trupelor poate fi un semnal pozitiv pt teroristi, suplimentarea lor cu siguranta e unul negativ. iar daca tu, ca stat, mai esti si cel care trambiteaza asta, atunci, chiar ca asta iti creste gradul de risc terorist (btw, ti-am raspuns la leapsa “amenintarea terorista in Romania”. evident, pe blogul meu deionut.wordpre../.
si ca sa trec si la subiect: daca ne gandim ca gestul lui Basescu e unul indreptat catre SUA, atunci e clar ca asta deja nu mai e greseala diplomatica, ci, e servilism stupid in toata regula. daca, insa, consideram ca lupta impotriva terorismului (iar, motivul principal al prezentei trupelor din Afganistan e lupta anti-terorista) e o problema a intreg NATO si a umanitatii, gestul nu ni se mai pare chiar atat de servil. or, atentatle recente din Moscova, demonstreaza ca nu e doar o problema a SUA…
2010-04-09 16:08:34 | Raporteaza
@ marcel zadda Pt a te inrola in armata trebuie sa ai niste calitati,( nu orice las se inroleaza,) calitati pe care dupa cum vezi lucrurile nu prea le ai , iar militarii care vor fi trimisi isi vor face datoria , fara sa astepte mila sau aprobarea ta.
2010-04-09 16:09:01 | Raporteaza
@val_one / #73: “Abia aşteaptă o suplimentare de trupe pe undeva,în afară,bineînţeles”
Da, imaginea “Romania, tzara de fomisti cu mana de lucru si carne de tun ieftine” este generalizata. In afara, bineinteles. De ce sa nu “insistam” si mai mult pe aceasta imagine?!
2010-04-09 16:09:24 | Raporteaza
@marcel zadda: L-ai citat corect. Nu doream sa aduc numarul de decese in discutie dar…nu poti sa nu tii seama si de asta cind se discuta problema militaarilor din “teatrele de operatiuni”. Urasc sintagma,a mai zis cineva la fel.
All: Va las pentru scurta vreme.
2010-04-09 16:11:13 | Raporteaza
jan:
n-ai înţeles nimic! regrete…
2010-04-09 16:20:53 | Raporteaza
din punctul meu de vedere, Basescu isi exprima o pozitie extrem de clara pro USA. Cand esti mic, incepi prin a face concesii. De-abia cand ai castigat increderea potiincepe sa ai pretentii.
2010-04-09 16:45:53 | Raporteaza
@Manwe / #79
“din punctul meu de vedere, Basescu isi exprima o pozitie extrem de clara pro USA.”
Da. Si din punctul meu de vedere, Basescu isi exprima o pozitie extrem de clara: “pozitia “ghiocel”.
“Cand esti mic, incepi prin a face concesii. De-abia cand ai castigat increderea potiincepe sa ai pretentii.”
Pai… basescu a inceput sa faca concesii inca de acum vreo 5-6 ani si, de atunci, tot face si iar face. Cam pe cand va fi “castigat increderea” acest basescu, pentru a putea sa aiba “pretentii”?!
2010-04-09 16:53:16 | Raporteaza
Nu a fost o surpriza pentru dl. Obama faptul ca Romania isi va mari efectivele militare in Afganistan. De fapt nu a fost o surpriza pentru nimeni, stiam de mult. Parca nu imi vine sa cred ca dna. LC nu stia despre acest lucru..
2010-04-09 17:03:10 | Raporteaza
Well…Deci a fost ca proverbul: cînd grecul îţi dă cadou
păi aici ar putea scade din popularitate cu suplimentarea trupelor câtre Afganistan,ar putea fi
‘blamat’ urmînd ‘Învăţătura Bush’? Ce Dumnezeu El este
democrat nu republican !Apoi D-na Laura,nu,nu luăm noi
locul lui Israel…adică Doamne fereşte…că este cam invers cu Bibi Natanyahu,cine a fost primul cu..spatele?
2010-04-09 17:04:27 | Raporteaza
@cănuţa…bine spus cu Franţa…
D-na Laura pe cînd îi luaţi un interviu lui Obama că şi el ştie arabă ca şi dvs.
2010-04-09 17:12:57 | Raporteaza
@ marcel zadda ba am inteles foarte bine, ” daca nu le placea se faceau ( par-stilisti?) ” era mai cinstit frizer, nu,? si fi sigur ca daca le-ar fi placut , faceau chiloti sau brice, dar ei au ales o meserie pt barbati si pt ca cineva trebuia sa o faca, nicidecum pt a murii in afganistan, iar modul in care ai spus-o deranjeaza, altfel toate cele bune
2010-04-09 17:50:43 | Raporteaza
Pun pariu ca Obama a intrebat imediat pe unul de-ai lui: “Cine-i ala chel care a zis ca ne da pe degeaba niste soldati?”
“Stiti, mr. Obama… aia la care o sa le vindem noi niste avioane F16, de 20 de ani vechime, la pret de avioane noi..”
Obama: “Ha, ha, ha…!”
2010-04-09 19:26:00 | Raporteaza
DA,ROMÂNO-AMERICAN
Da,cel mai sublim cuvînt este pacea pe pămînt
Războaie poluînd ozon…like the saying life goes on ,
Toate se trag de la’cizmă’de cinzeci de ani cu pizmă
În orice colţ de continent…there is hope,be confident !
Cînd se retrăgea mareea,chinezi invadau Corea
Divizindu-o în două drept…no problem at all I meant,
Porniţi pe acelaşi crez,nord pe sudul vietnamez
Unchiul Sam muşcă din măr…no big deal they go to war !
Mai trecură cîţva ani,ruşii în Afganistan
Ne salvează Unchiul Sam ? There is war again,it’s sad,
Alt război arabi Liban,Palestina cu turban
Şi evreii vor pătul…Uncle Sam stand up hopeful !
Lînă pură de Kashmir,pămînt şi un patrafir
India cu Pakistan…Uncle Sam is looking smug,
Să trecem din nou la act ? Uncle Sam for real shocked
Africani că apa’puţu’ eu sunt huţu,tu eşti tuţu’ !
Comunism se prăbuşiră,cehi,slovaci se despărţiră
Neamţ cu neamţ a se unii…Uncle Sam indeed happy ,
Irak se bate cu Iran,Usa ajută pe Saddamm
Tîrziu Saddam a vrut Kuweit ? Uncle Sam pissed off,ashamed !
Sîrbi,munteni pe albanezi,conflict Kosovo,cedezi ?
Unchiul Sam işi muşcă deget…at this time he was enraged
Iarăşi trîmbiţă să suni,iar război popor de suni’
Kurzi,sheiţi gazaţi cu praf….Uncle Sam again was tough!
Dar cu Osama element,Unchiul Sam e innocent
Ia căzut pata pe ochi,făcu’vira spre New York,
Pe măgar pe bou şi un hăis,In our planes mischivous
Vă promit va fi arest…Mister Bush sad and depressed !
“Albă de-ar fi să-mi las barbă,cu turban în mînă armă”
Turban din bumbac şi in,te-am prins Saddamm Hussein,
Scotocind cîntînd din’nai…It’s me,Bush,come don’t be shy
Cît a stat el în genunchi,în tranşee cu păduchi !
Nimeni nu ţine cu noi,cînd e vorba de război
Dar cît timp de zeci de ani,întind mîini la americani ?
Şeful zdrăngănind pian,miel la gură dos viclean
Cereţi la alţii bani ori yeni…Şucran,Danke,Merci bien !
De cînd cu Pazvante chiorul,cînd îţi frige buza dorul
Cu sacii în căruţă,rostul,unii chiar că fac pe prostu’
Apa îngheaţă cît mai minţi,cal de dar cauţi la dinţi ?
Ce repede se uită totul,cît mai iartă el netotul
Suflet de american,cît strînge el ban pe ban
Chiar de nu mănîncă zile,donînd şi automobile
Şi cu suflet bun şi larg,cu steagul sus pe catarg
Are grijă întîi de tine…mulţumit acasă vine ?
2010-04-09 20:59:41 | Raporteaza
@Seva Tudose: esti un maniac te vrei destept,cand puteai sa-i spui direct,securisto hai sictir cu basescu tau cu tot.
2010-04-09 21:23:07 | Raporteaza
@ Legionarul…În primul rînd dvs.românii l-aţi votat pe Băsescu,nu eu !Ultimul meu vot a fost Câmpeanu…
al doilea rînd nu sunt nici maniacă nici securistă şi nu vreau să vă fac pe hatîr cu vorba aia……..căci mi-am dat seama,că am de-a face cu un catîr !
Uite că v-am scris o poezie fără să vreau….Stimabile of,staţi liniştit,nu reprezint eu un pericol,oful meu
e cealaltă personalitate…
@Cris…gluma a fost bunicică…dar vă pun o întrebare
România işi poate permite să cumpere avioanele ultimelor
tipuri la care nici nu s-a uscat vopseaua ?
2010-04-09 21:55:54 | Raporteaza
ei hai nu mai faceti atata gura pe chestia asta, militarii sunt platiti sa lupte ei aleg sa lupte si sa moara pentru bani ca atuncea cand e pentru tara o sa luptam si sa murim toti pentru asta; si daca nu mai avem razboaie la granita tarii ce naiba sa facem cu militarii pe care ii avem ii tinem numa in instructii si ii platim sa se intretina in forma pentru ce? ca sa mearga la olimpiade de sport?
Militarii nostri din afganistan sunt platit bine si fiecare are slujba pe care si-a ales-o, sunt sigur ca foarte multi militari romani ar vrea sa mearga in Afganistan si cei care sunt acolo stiu riscul ca altfel se faceau croitori sau bucatari asa ca nu le mai plangeti de mila cand mor ca mor la alegerea lor si familia lor primeste oricum bni de pe moartea lor ca sunt asigurati bine, intradevar trebuie onorati dar nu plansi de mila si acuzati cei care le-au dat sansa de a castiga bani aceia. Nu mi-e mila de ei si consider ca face bine ce face presedintele, daca nu ne implicam in razboaiele lumii nu castigam nimik de pe castigarea lor.
Nu stiu sigur dar as crede ca e voluntara treaba cu mersul in Afganistan.
2010-04-09 23:09:14 | Raporteaza
Se uita prea repede cat de insistent era urmarit in anii 2000 obiectivul de a deveni membrii NATO. Acum, cand vedem ca seful statului este consecvent obligatiilor ce decurg din calitatea de membru al unei organzatii politico-militare, apar tot felul de “analisti” care isi dau cu parerea cum ca nu era necesar.
Ar fi bine sa ne aducem aminte de un zicala: “prietenul la nevoie se cunoaste”.
2010-04-10 17:26:19 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi:
E frumos sa privesti cum unora li se pun catusele fara sa fie judecati definitiv?
Nu te gandesti ca s-ar putea sa-ti vina si tie randul?
2010-04-10 23:49:21 | Raporteaza
Doamna Cernahoschi la dimensiunea antrenamentului in conditii reale de lupta -mai ales ca acolo se merge pe baza, exclusiv, de voluntariat- v-ati gandit vreodata? Sau credeti ca un soldat ori general se formeaza la “apelul de seara” ?
Pe militarii si generalii facuti la “apelul bocancilor”, i-ati vazut in `89 cat de profi au fost.
Credeti ca cei ce trimit trupe militare -adesea sunt trupe speciale- in zone de conflict o fac din altruism ? Nu doamna! Militarii adevarati, cei pe care ti doresti in situatii limita, au nevoie de astfel de “antrenasmente” in devenirea lor de “militari combatanti”.
Si vis pacem, para bellum (Vegetius).
Cum ar fi sa ne apere tara: gen. Voicu, gen Oprpea, gen. Iordanescu, etc. ?
2010-04-13 09:52:40 | Raporteaza
@pupinkuristpdlist: sa trimita , dar pe banii americanilor.
2010-05-20 19:55:47 | Raporteaza