RSS Feed

Băsescu și-a luat al doilea job. La Roșia Montană Gold Corporation. Și o întrebare: e vreo diferență între Traian Băsescu și Adrian Severin?

vezi toate articolele de
30 Aug 2011 la 10:10 139 comentarii 2076 vizualizari.

Când le-a recomandat profesorilor români, nemulțumiți de salariile lor, să-și ia o a doua slujbă, part-time, la firme private, Traian Băsescu nu și-a găsit prea mulți adepți. Drept pentru care s-a gândit că puterea exemplului e cea mai bună soluție. Și așa a ajuns slujbaș în departamentul de comunicare și propagandă al Roșia Montană Gold Corporation (RMGC), compania care intenționează să exploateze aurul de Roșia Montană, Bucium (jud. Alba) și Băișoara (jud. Cluj). Un job pentru care primește ca bonus un spor de rușine și de la European Goldfields și Carpathian Gold, alte două firme care au pus ochii pe aurul românesc (din Hunedoara, Arad și Caraș Severin – detalii aici).

Desigur, ca orice bugetar care încearcă să-și rotunjească veniturile, Băsescu n-ar trebui condamnat pentru asta. Are și el două fiice, dintre care una taman se pregătește (iar) să se mărite. Și nu se poate duce la nuntă cu mâna goală. Problema e, însă, alta. Acțiunile de propagandă în care s-a implicat nu le desfășoară în timpul liber, ci în exercitarea mandatului de președinte al României. Ceea ce nu este mai este doar o incompatibilitate, ci motiv de demisie.

Este inadmisibil ca, invocând interesul național, președintele unei țări să facă publicitate unor firme private. Mai mult, în vizita propagandistică de ieri (luni, 29 august) de la Roșia Montană, Traian Băsescu le-a transmis localnicilor care se opun proiectului un mesaj care constituie, dincolo de orice declarații politicianiste, motiv de suspendare. La obiecția unui localnic legată de faptul că RMGC nu îndeplinește condițiile legale pentru a se autoriza, Traian Băsescu a răspuns, fără echivoc, că legile se vor schimba. Afirmație care nu a fost făcută fără o țintă directă: un proiect de lege specială de expropriere a trecut de Senat și va intra în această toamnă la votul final în Camera Deputaților. Prevederile acestui proiect anulează, practic, importanța tuturor certificatelor și avizelor legale pe care RMGC nu le-a putut obține ori care au fost anulate de instanță pentru că au fost eliberate fraudulos. Mai mult, proiectul prevede măsuri speciale de expropriere, care încalcă flagrant drepturi fundamentale ale omului, apărate de Constituție și tratate internaționale la care România este parte – dreptul la proprietate și dreptul la acces neîngrădit la justiție (pentru o analiză a acestui proiect de lege, detalii aici).

”Vizita” făcută ieri, la Roșia Montană, de Traian Băsescu a fost un pur exercițiu propagandistic. În favoarea unor companii private. A fost organizată de departamentul de PR al RMGC și al președenției (aproape) în cele mai mici detalii (ca dovadă: deși nu a fost anunțată prin vreun comunicat de presă, televiziunile aveau oamenii acolo și spații rezervate pentru emisiuni și ”dezbateri” în direct – iar Roșia Montană nu este, totuși, o localitate în care să poți ajunge cu un car de transmisiune live, de la București sau de la Cluj, într-o jumătate de oră sau o oră).

La final, o declarație a lui Traian Băsescu, citată de Mediafax: ”Eu am susţinut proiectul dintotdeauna, şi când eram primar general am fost aici şi am susţinut proiectul. L-am susţinut şi cu alte ocazii. Chiar cred în acest proiect şi cred că a venit timpul să exploatăm aurul, argintul cu mijloace tehnologice moderne, pentru că preţurile, nu ne uităm la vârfuri, şi la aur şi la argint şi la cupru ne permit acum, bazat şi pe tehnologiile noi, să exploatăm fără subvenţii”. O declarație care merită un comentariu și o întrebare.

Comentariul: Afirmația ”exploatăm fără subvenții” este manipulatoare. După anul 2000, România a cheltuit miliarde de euro pentru atenuarea efectelor închiderii unor mine (costuri de reconversie profesională, asistență socială, sănătate, ecologizare). Iar problemele au fost rezolvate doar într-o mică măsură. O parte din aceste sume au fost prevăzute expres în bugetele naționale. Altele se pierd în bugetele de sănătate, educație, mediu. Acestor costuri li se adaugă ”găurile negre” pe care le-au reprezentat zonele defavorizate, unde și-au mutat sediul social sute și mii de firme care își desfășurau activitatea, la modul real, în alte localități. Nimeni nu a făcut vreo estimare până în acest moment care este suma pe care bugetul de stat nu a încasat-o în urma acestui artificiu la limita legii.

Ecologizarea (pe care o promite RMGC) reprezintă, cum am mai scris, doar o acoperire cu gazon a munților de steril rezidual care vor rămâne în urma exploatării. Administrarea și asumarea costurilor de risc pe sute de ani vor rămâne în sarcina statului român. Acestor costuri li se adaugă distrugerile aduse mediului și patrimoniului cultural, imposibil de cuantificat. Toate aceste costuri (asupra cărora voi reveni, în curând, cu o analiză mai detaliată – în funcție și de ”viteza” cu care instituțiile publice vor răspunde la întrebările trimise) reprezintă subvenții mascate.

Întrebarea: Lui Adrian Severin i s-a cerut (pe bună dreptate) demisia din Parlamentul European, pentru lobby-ul pe care l-a făcut pentru modificarea unor legi, în favoarea unor grupuri de interese financiare. Traian Băsescu face lobby în România pentru o lege care favorizează direct companii private, în detrimentul a zeci de mii de români care locuiesc în zonele vizate de proiectele miniere. Există vreo diferență între cei doi?

***

Bonus: din folclorul recent născut în jurul cazului Roșia Montană. Via folkblog.ro, o piesă de la Horia Stoicanu, intitulată simplu ”Roșia Montană”:

Horia Stoicanu – Rosia Montana

Asculta mai multe audio folk

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

139 comments
  • 1

    [...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]

  • 2

    Cred ca ai ceva cu oamenii de acolo. Ei vor sa munceasca si tu cred ca vrei sa ii vezi saraci lipiti pamantului. Chiar nu inteleg ce ai cu saracii localnici. Vrei sa ii vezi cu mana intinsa nu cu un loc de munca?

    Alexandru
    2011-08-30 10:28:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    E o mare diferenta intre Adrian Severin si Basescu. Traian Basescu sustine proiectul, fara sa se ascunda dupa deget. Adrian Severin facuse o intelegere in spatele usilor inchise. Care e problema daca Basescu sustine un proiect foarte bun pentru Romania? Nu iti place ca ar aduce mai multi bani la bugetul de stat? Mai multe locuri de munca?

  • 4

    Postacul @Alexandru e pe metereze. Mai bine ai servi un cocktail de cianura cu 5 ppm concentratie. Sa vedem cum te vei simti dupa. A, si eventual, in acelasi timp sa spargi vreun artefact gasit pe la Rosia (sunt asa multe la Rosia, ca te impiedici de ele). Nu te-ar face asta sa te simti mai bine? Mmm.. cred ca acel cocktail pe care l-ai servi m-ar face si pe mine mai fericit :D

    viktor
    2011-08-30 10:35:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    @Maria: Am aceeasi reteta si pt tine ca pt Alexandru. Serveste niste cianura de dimineata. Cu siguranta nu vom mai auzi de tine. He he :)

    viktor
    2011-08-30 10:36:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    @ ALexandru, iarasi pe aici domnule postac? Iarasi incercand sa justificam jaful de Rosia Montana? E plina dtara de oameni care reusesc sa-si faca un rost si fara ajutorul canadienilor. Fara sa determine prin actiunile lor otravirea Apusenilor.

  • 7

    @ Maria. Da, Basescu a facut o intelegere cu RMGC cu usile deschise. Sau cum?

  • 8

    Nu stiu de ce dar mi se pare ca vad o urma de resemnare la Gotiu…
    Basescu e o nuca prea tare pentru Gotiu si Gotiu stie asta. Basescu a dat la pamant cu adversari adevarati : Roman, Nastase, Geoana, Vantu, Patriciu, Realitatea, Antena 3 (Crin si Ponta joaca inca la juniori). Iar Gotiu joaca totusi in liga judeteana…

    ribelalu`
    2011-08-30 10:43:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    @ribelalu`:

    in primavara lui 2007, cand Basescu a declarat razboi presei, increderea populatiei in Basescu era in jur de 70%, iar increderea in presa in jur de 60%;

    la inceputul acestei veri, increderea populatiei in mass-media a coborat catre 50%, increderea in Basescu in jur de 10-15% – cu adevarat a dat Basescu de pamant cu presa ;)

  • 10

    @ribelalu’: Stai linistit. Gotiu nu e singur. Deja suntem 11 mii de semnatari ai petitei rosiamontana.ne../ Partizanii proiectului au strans doar 2500 de semnaturi :) . Vom fi o nuca tare pt. Base si si-o va lua urat pt. ceea ce face. Opozitia este in numar mare si fereasca D-zeu sa ne ducem toti peste minerii aia ignoranti de la Rosia.

    viktor
    2011-08-30 10:55:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    Despre ce jaf vorbiti? Banuiesc ca despre somajul de peste 80% in prezent? Sau despre faptul ca la Rosia Montana zona e acum puternic poluata. La asta va refereati? Sau astea sunt detalii care nu conteaza?

    Alexandru
    2011-08-30 11:00:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    @viktor:

    #10 din pacate, „minerii” de la Rosia Montana sunt victime – bombardati zi de zi cu propaganda RMGC, cu extrem de putine alte surse de informare, momiti cu pseudo-job-uri etc., si asta timp de 10 ani – nu catre ei trebuie sa-ti indrepti supararea

  • 13

    MA INTREB CUM REUSESTI SA TE ODIHNESTI NOAPTEA MAI GOTIU. SI NU MA GANDESC LA EVENTUALI PURICI DIN BARBA, CI LA OBSESIILE TALE IN LEGATURA CU BASESCU.PANA LA URMA TOTI DEVENIM SPECIALISTI IN CEVA. EU MA GANDESC LA SPECIALIZAREA TA, LA DRAMA PRIN CARE VEI TRECE ATUNCI CAND BASESCU NU VA MAI FI PRESEDINTE. VA TREBUI SA FACI UN CURS PROBABIL SAU SEDINTE DE RECUPERARE EXACT CA SOLDATII DIN VIETNAM CARE ERAU TRIMISI ACASA CU DIVERSE TRAUME PSIHICE.

  • 14

    @ viktor,
    zici tu cu emfaza de bidon gol:
    “Postacul @Alexandru e pe metereze”
    Dar postacul @ viktor cum de l-a observat?
    Ori tu esti alter ego-ul lui Gotiu? si se pare ca da, pentru ca nenea Gotiu, cind e contrazis in postarile de duminica, ii blagosloveste cu cianura pe cei in cauza.
    In loc sa cititi si parerile altora (pentru ca e imposibil sa aibe doar Gotiu si citiva imprastiati prin tara ca “societate civila” dreptate), va impaunati ca nu va vindeti tara. Mincati-o, daca va e frica de vinzarea ei.

    Cănuţă
    2011-08-30 11:02:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    Hai sa salvam Rosia Montana. Sa moara oamenii aia de foame. Asta e cea mai buna solutie! De ce sa fie o zona prospera, e buna cum e acum; zona defavorizata….

    George
    2011-08-30 11:02:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    Proiectul Rosia Montana necesita dezbateri civilizate in care argumentele,pro sau contra exploatarii,trebuie sa fie cele care tin capul de afis si nu schelalaiturile unor ong-isti tinuti in lesa.
    Ce scrie gotiu nu e decat o alta mostra de delir antibasescianist de tip uslamist grefat pe un ecologism isteric!

  • 17

    Da, Basescu e tradator de tara. Ar trebui executat in piata pubica, nu? Mi se pare ca usor, usor cazi in panta extremismului, domnule Gotiu. Sunteti oare un legionar convins?

    Mihnea
    2011-08-30 11:07:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    Gotiule esti penibil zau asa. De saptamani intregi bati toba cu RM la unison cu ong-istii care au prins si ei o vaca de muls, ca altfel frecau duda si nu primeau bani de la sponsori.
    Mai lasa-ne baiete ca esti obositor.

  • 19

    sunt un gibonoranj kkt la kur cu discurs schizoid despre ‘dezbateri civilizate’, kkmashinkapumeu de pdistidiot!
    traiasca shefumafiei personale.da;io zic ca cei desproprietariti abuziv, sa li se dea din averile lui bideanu, ieba, talmacean,kkmash pe auăr de tyigan ce sunt

  • 20

    io sunt un tyigan si mai penibil .traba sa+mi pun dinţi dă auăr

  • 21

    normal ca ar trebui executat!

    Mihnea
    2011-08-30 11:13:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    hopa, s-a nascut ”Fratia Cianurii” – postacii rmgc-isti si cei basescieni si-au dat mana ;) ;

    uite, va ofer (GRATIS) si sloganul ;) : ”Minciuna si hotie”

  • 23

    Tacerea e de aur…

    lacoltulstrazii../

    marico
    2011-08-30 11:14:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    aici sunt io cu auăr la chiept!
    rechinu.files.w../

    Mihnea
    2011-08-30 11:14:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    @ 21 – analfabet functional

    Esti veriga lipsa din lantul evolutiei,Darwin ar fi fericit sa stie ca existi!

  • 26

    @Mity: De ce, ma, ca ce a zis ala,a zis bine. Te reprezinta.

    Plisken
    2011-08-30 11:16:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    aicia+s si io , tyiganpdist
    brasov.nouadrea../

  • 28

    Da, te-ai sucit iar. Parca stergeai comentariile care contin injuraturi. Sau tygan, kur, schizoid, betivanupreshedinte nu sunt injuraturi, nu?

    Alexandru
    2011-08-30 11:18:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    @gotiu!da e o diferenta crasa si majora!bhesescu e chior si are certificat de handicapat neperformant din ani 70 cand conducea nava punand saliva pe deget sa se orienteze de unde bate vantul!!!

    arader
    2011-08-30 11:19:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    @alexandru!ia bai netotule dexul sa vezi daca gasesti cuvintle alea asa scrise pe acolo!

    arader
    2011-08-30 11:21:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    “ribelalu, tenkurpe mta de telectual, asta e nume , bai, cum arati, ca mityz,vlad sau besheschioru, tenkurpe mta de sfertodoct, hai marsh la mina la auăr

  • 32

    vrem sa muncim , nu sa cersim de la pd, vrem la mina!

    Mity, Vlad, Ribelalu
    2011-08-30 11:24:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    vreau si eu sa fiu miner, vreau tyarii cat mai mult auăr!
    mitzy, vladutz, ribelalu, sa incepem o noua mineriada!
    Cosma , fii conducatoru” nostru!
    incepem cu vila lui Antonescu si mashina de facut bani a lui patriciu, ba nu , ca a fost reevaluat.

    Alexandru
    2011-08-30 11:27:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    Preiau de pe blogul europarlamentarului C. Preda o postare si recomand lui Gotiu si emulului sau @ viktor sa-l citeasca; stiu ca datoria le cere sa “nu il inteleaga”.

    “didi { 08.30.11 at 7:33 AM }

    Ce ma supara si mi se pare total ipocrit sunt ecologistii care viyiteaza Rosia Montana doar 2-3 zile pe an cand mai organizeaza o chermeza si care in restul anului stau la apa calda, asfalt, internet de mare viteza, mall si cinematograf si le explica locuitorilor din Rosia Montana cum ar trebui ca ei sa fie fericiti in namoale, cu WC-ul in fundul curtii, muritori de foame doar pentru pastrarea intacta a naturii pentru ca bucurestenii sa se poata bucura 2 zile pe an. De asemeni mi se pare ordinar sa le dai localnicilor solutii ca turismul si culegerea de ciuperci sau afine pt reconversia economica a zonei. Nu se poatre trai decent din turism nici in zone cu traditie si infrastructura cat de cat iar din culegerea de ciuperci ce sa mai vorbim?!…”

    Cănuţă
    2011-08-30 11:27:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    traiasca Cosma!

    mineriada pdista
    2011-08-30 11:29:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 36

    Intre severin si basescu este o mare diferenta.Unul severin este toba de carte celalalt este manga de cite sticle a “citit” in viata.Unul a inceracat sa faca loby pe factura chiar daca imoral si ilegal, celalalt face loby la smenozeala ca sa-i iasa si lui ceva bineinteles fara factura, fara tva dar cu sacosa sau cu geanta diplomat.Asta-i diferenta dinte cei doi.Nu poti face comparatii intre un jucator la bursa cu unul care face alba neagra prin porturi.Ai pune pe picior de egalitate inseamna a-l jigni pe primul.

  • 37

    Gotiule,
    Voi aveti o mare problema, si asta nu-i basescu(maine-i altul). Si cand spun “voi” ma refer la oneghistii de profesie. Va pricepeti foarte bine sa daramati/criticati dar absolut deloc sa construiti ceva, sa oferiti solutii “necriticabile”.
    Exploatarile miniere facute pe vremuri sunt o bomba ecologica, vezi dezastrul cu cianuri de la baia mare. Dar nu te-am vazut “pro activ” vis a vis de aceste probleme, care ameninta zonele respective in fiecare zi. Daca tu chiar esti interesat de environmental protection si nu doar un gica-contra, apai zbate-te zilnic mai gotiule , fa greva foamei, cerseste bani (fund raising, ca sa nu te zgarie la urechi) ca sa oferi solutii la aceste probleme, nu doar sa stai in fata calculatorului si sa-i injuri pe altii care au alta opinie decat a ta.
    Din pacate esti specific acestei tari: nu ai nicio solutie normala pentru acea zona (adica ceva ce sa rezolve problemele), iar cand vine cineva cu o propunere (poate nu-i perfecta, dar este mai bine sa ai o solutie proasta decat nicio solutie), intri in trepidatii.
    Gotiu, care-i solutia ta pentru acea zona? Turismul rural am vazut ca nu tine, la fel si festivalul de film si alte gogosi puerile. Ce altceva sa facem acolo? Da-ne o varianta care sa rezolve probleme fara cianura, si cu siguranta o sa te sustinem. Nu trebuie sa aplice ong’urile solutia, doar sa propuneti o solutie viabila.
    Atat timp cat ramai la stadiul de Gica-contra, asa vei fi tratat.Incepi sa semeni din ce in ce mai mult cu marele ecologist Remus Cernea:))

    unfostong-ist
    2011-08-30 11:30:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    traiasca intaiul miner al tzarii!traiasca tovarasul betivescu, vlad, mitzy, ribelalu, va multumesc ca ati raspuns chemarilor mele!

    Mihnea
    2011-08-30 11:31:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    no, amu , ca fost ongist, trebuie sa spun ca d”aia sunt “fost”, fiindca am competente.ong+urile difera dupa obiectul activitatii, unele fac case, altele se ocupa cu protectia cainilor, ba, mai sunt in state, multe care nu construiesc chiar deloc, cum sunt ongurile pt. protectia balenelor albastre, acvilelor americane, a furnicilor rosii.
    bboooooon, da”, io ca nasist fac pe prostu sau chiar sunt si ma fac ca nu inteleg care+i rostu” unui ong

    unfostong-ist
    2011-08-30 11:34:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 40

    ideea e ca , basistii nu gandesc deloc, daca le sui ca la Rosia Montana s-a gasit cacat de vanzare, si le spune pdistilor sa sape, se vor gasi multi deontologi sa sape.mai putin pleshu, geniilor!

    mare disperare pe capatzanile idioate ale pdistilor!

    cititor
    2011-08-30 11:39:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    zicea un basist , mai sus, ce se va inampla dupa ce betivanul va pleca.
    Romania va rasufla usurata, iar basistii , aia care n-au lins mierea din borcanul puterii, se vor trezi ca dupa un vis urat!

    cititor
    2011-08-30 11:42:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 42

    Domnule Gotiu,

    eu inteleg ca “si totusi Cartagina trebuie distrusa” insa
    nu-i recomandabil sa-l subestimati lui Basescu capacitatile de comunicare.

    In timp ce acesta se exprima pe cat se poate simplist, spre ex. “orice tara isi exploteaza zacamintele”, astfel incat si ultimul manelist sa poata digera mesajul si sa piarda din vedere tocmai esentialul respectiv conditiile exploatarii, dumneavoastra ati optat un pentru mod de exprimare foarte stufos care incepe sa aduca a romanism, adica a un fel de cartire neincetata foarte plicticoasa si foarte enervanta.

    Ca sa raspund intrebarii dumneavoastra, NU ! nu exista nici o deosebire in mentalitate intre cei doi sau toti ceilalti din politica romaneasca, doar ca unii beneficieaza de interpusi. Asta-i singura diferenta si toata smecheria.

    Nu ma dau expert in comunicare, insa o referire la beizadelele lui sau a altora va este defavorabila, pentru ca intrati in zona atacului la persoana, o mana cereasca la indemana comentatorilor simbriasi care vor sari sa spuna “e mancat de nus ce invidie omu’ asta”.
    Si este pacat de munca dumneavoastra asidua si folositoare.

    Peruanu'
    2011-08-30 11:48:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    #14 @Cănuţă: Nu cunosti sensul cuvantului. Postac = persoana platita de o firma privata, companie… RMGC sa luade initiativa celui care il plateste. Mai pe romaneste, tu, impreuna cu majoritatea sustinatorilor RMGC, primiti bani pentru a fi partizanii proiectului. Nu o faceti din convingere, ci in skimbul unor sume de bani.
    Iti place proiectul ? Inseamna ca-ti place cianura. Te invit sa servesti zilnic cianura sa vedem cum te vei simti.
    @Mihai Gotiu : Da, e adevarat. M-a luat valu  Asa – zisii mineri, de la Rosia, sunt intr-adevar victime ale manipularilor RMGC. Totusi, opozantii,. Le-au explicat acelor oameni simplu si clar ca acest proiect va duce la inrautatirea vietilor lor si la distrugerea localitatii. Sunt si «minerii« vinovati pt. ceea ce li se va intampla.
    Pun cuvantul «mineri« intre ghilimele pt ca oamenii care vor lucra acolo nu vor fi mineri. Minerul este persoana care lucreaza in subteran, in mina. Ori la Rosia, nu vor exista mine. Va fi exploatare de suprafata care nu are nicio legatura cu mineritul traditional, care presupune existenta minelor si, implicit, a minerilor.

    viktor
    2011-08-30 11:49:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 44

    @Gotiu#9: “la inceputul acestei veri, increderea populatiei in mass-media a coborat catre 50%, increderea in Basescu in jur de 10-15% – cu adevarat a dat Basescu de pamant cu presa”

    OK. Trebuie sa recunoastem ca ati fost foarte eficienti… Totusi sper din tot sufletul ca banii bagati in voi de Vintu si voiculescu sa nu fie recuperati de catre cei 2…

  • 45

    Bai Gotiule ai o idee si aia fixa. Mai scrie dracului si de altceva ca ne-ai inebunit cu Rosia Montana

  • 46

    @Maria – “E o mare diferenta intre Adrian Severin si Basescu. Traian Basescu sustine proiectul, fara sa se ascunda dupa deget. Adrian Severin facuse o intelegere in spatele usilor inchise”

    Ba nu e nicio diferenta. Adrian Severin facuse o intelegere financiara in spatele usilor inchise, dar sustinerea (lobby-ul) urma sa o faca pe fata, fara sa se ascunda dupa degete.
    Alde Baseala este in aceeasi situatie. E adevarat, nea Baseala nu a fost filmat facand intelegerea financiara (ar fi, practic, imposibil sa il filmezi pe dobitoc, javra ordinara Basescu fiind foarte bine protejata din punct de vedere informativ, spre deosebire de Adrian Severin care nu a dispus de asemenea facilitati). Sa luptam cu cianura pentru binele poporului!

    Traian Cianurasescu
    2011-08-30 11:54:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    @Mihai Goţiu: Tu ai si argumente pentru campania asta anti-rosia montana? Sau doar ti s-a nazarit ca e de rau si basta?

    Daca ai o parere bine formata, zi-mi si mie care sunt argumentele pro si care sunt argumentele anti, dar documentat, nu cu sloganuri gen cianura e rea.

    Pina la urma exploatari de aur si argint folosind cianura sunt peste tot in lume. Si cum suedezilor nu le “pute” metoda cu cianura, nu vad de ce am fi noi mai simandicosi, mai ales ca suntem saraci lipiti pamantului si cu pretentia sa ne dea statul de toate fara sa dam nimic in schimb.

    Da’ ma indoiesc ca esti in stare sa gindesti obiectiv, fara lozinci…

    bogdan
    2011-08-30 11:58:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    Tata…ai fixatii ! In primul rind Presedintele e cam tot: administartia Prezidentiala are specialisti in mai toate domeniile. Doi: Nu rezolvi TU Rosia Montana…Nici ONG-urile…astea umbla dupa bani si spun “ce trebuie”.
    Daca Parlamentul tarii zice DA, sa stii ca da ramine !
    Tu ? Ce poti face ? Sa tot cinti aceiasi melodie cu versuri diferite pe maruntis. Unele probleme sunt peste capul “boborului”: asa e peste tot in lume !

    bebelusu'
    2011-08-30 12:00:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    @bebelusu’: Vezi Germania: aia tot blocheaza ori cai ferate, ori drumuri la transporturile de deseuri. Dar cind blocheaza calea ferata, butoaiele sunt pe autostrada si invers !

  • 50

    @bebelusu’: Specialistii numiti de Basescu (Comisia Prezidentiala) i-a spus ca proiectul RMGC va dauna mediului si patrimoniului national si i-a mai spsu sa rupa contractul cu RMGC.
    Ba da, problema o putem rezolva noi, oamenii de rand, printr-o mobilizare exemplare.
    Eu fac parte dintr-un ONG si nu umblu dupa niciun ban. Imi doresc o Romanie curata, in care amprenta culturala lasata de stramosii nostri sa se pastreze. Nu toata lumea poate fi cumparata, asa cum nu toata lumea e de buna – credinta. Sa stii ca nu toti romanii umbla dupa bani. Mai suntem cativa, nu multi, este adevarat (dar cateva zeci de mii, din 22 de milioane, ajung) care nu avem nevoie de stimuli financiari pt a sustine o cauza.
    In tarile civilizate cu adevarat si dezvoltate deciziile se iau DOAR in consens cu populatia. Germania, Suedia, Franta, Anglia sunt doar cateva exemple unde ONG-urile au un cuvant greu de spus. In Suedia, 94% din populatie sunt inscrisi intr-un ONG. In Romania.. doar 2%.. cu toate astea, vom reusi. Veti vedea!
    LA ROSIA NU SE VA FACE EXPLOATARE!!! ROMANII ADEVARATI, PATRIOTI, NU VOR PERMITE HOTIA ASTA SI DISTRUGEREA PATRIMONIULUI SI A VIETII!!!!

    viktor
    2011-08-30 12:09:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    Ai dreptate domnule Gotiu!, insa felul nostru de a te realiza in viata nu concepe alt mod, decat prin…sa nu uitam de proiectul rosia montana de la Bruxelles si de cel de la Moscova, unde nu avem nevoie de mineri, de ce nu se face mai mult lobby??

    cititor 2
    2011-08-30 12:13:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    “Daca nu ne ocupam noi de politica, se va ocupa politica de noi” – Otto von Bismarck. Bravo Mihai!

  • 53

    diferenta dintre bassescu si adrian severin e mare si in multe privinte dar au un numitor comun: rapacitatea, foamea dupa bani si dupa putere obtinute cu orice mijloace…
    o diferenta sare totusi in ochi: bassescu e un grobian cu apucaturi de mic dictator care vrea el sa rezolve contrar legilor si opiniilor specialistilor, tot ce misca-n tara inclusiv compozitia cacarezei de oaie…
    smecheriile lui se apropie de sfarsit: a fost aclamat de 100 sustinatori ai rmgc dar va fi injurat de ceilalti pe masura ce constata care-i adevarul

  • 54

    @viktor: Cantitatea de cianura folosita va fi mult sub maxima normleor europene.

    Dumitrita
    2011-08-30 12:59:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 55

    Mihai Goţiu, felicitări pentru consecvenţa cu care abordezi acest subiect!
    Privitor la întrebare- nu, nu este nici o diferenţă.

  • 56

    Declaratia lui Basescu in 2011: Eu am susţinut proiectul dintotdeauna, şi când eram primar general am fost aici şi am susţinut proiectul. L-am susţinut şi cu alte ocazii.

    Declaratia lui Basescu in 2009 la dezbaterea televizata dinaintea alegerilor prezidentiale: Nu am inca o parere despre proiectul Rosia Montana dar voi urma parerea specialistilor.

    in concluzie: AVEM UN PRESEDINTE MINCINOS.

  • 57

    acum nu mai avem ce face … basescu traian va semna … eu cred ca pentru bani foarte multi … poate ca o sa vina si vremea in care lacul cu cianuri va fi pentru basescu ce-a fost zidul de la targoviste pentru ceausescu.

  • 58

    @Gotiu & all
    Imi pare rau, n-am prins dezbaterile legate de proiect de la inceput, insa as vrea sa stiu care este alternativa dvs. si a celorlalti opozanti ai proiectului vis-a-vis de revitalizarea acelei zone. Pentru ca, dupa parerea mea, a fost o perioada de aprox 10 ani, daca nu ma insel, in care ONG si alte organizatii de mediu ar fi putut depune proiecte finantate de UE sau alte fonduri, impreuna cu autoritatile locale de acolo, pentru reabilitarea acelei zone turistice si exploatarea vestigiilor.
    Asa se intampla, la scara mai mica, si cu problema maidanezilor din Bucuresti. ONG se opun eutanasierii de cativa ani, singura alternativa fiind sterilizarea si lasarea in libertate, care s-a dovedit total ineficienta si neadecvata. In schimb injura toti autoritatile si le acuza de crima.

  • 59

    @MedComp: “basescu traian va semna” Cum ma???
    Tu crezi ca decizia asta e a lui Basescu, su daca semneaza el se face proiectul??? Si ne mai miram ca romania e o tara de rahat…Asha popor, asha politicieni… O tara de manelisti

    bogdan
    2011-08-30 13:17:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 60

    “Daca nu ne ocupam noi de politica, se va ocupa politica de noi” – Otto von Bismarck.

    “Politica sunt eu si v-am cianurit” – Traian de Basescu.

    polonick
    2011-08-30 13:19:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 61

    @Mihai Goţiu: Increderea in Basescu s-a prabusit pentru ca el si-a asumat rolul de paratrasnet anuntind si girind multe dintre masurile nepopulare dar absolut necesare ale acestui guvern.Basescu nu mai are ce pierde,a treia oara nu mai poate candida,a atins virful carierei sale politice.A fost un gest premeditat si scaderea cotei de popularitate,previzibila si asumata.
    Scaderea cotei de incredere in presa e insa rezultatul modului in care intelegeti voi sa faceti jurnalism.Pe termen lung,va taiati craca de sub voi.Ma amuza laudele de sine ale celor de la Realitatea,cind prezinta datele de rating ale postului.Uitind insa ca multi comuta pe iRealitatea doar ca sa va injure sau ca sa mai vada ce prostii si manipulari mai debitati…
    Sinteti penibili,d-le Gotiu…penibili.

    sandor
    2011-08-30 13:21:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 62

    “e vreo diferență între Traian Băsescu și Adrian Severin?”

    Ce intrebare absurda, politicianista! Pai, tu nu ai vazut ce ochi bulbucati are Severin? Traian Basescu nu arata asa nici cind iesea manga de la Ciresica.

    Esti de-o rautate incredibila!

    victor L
    2011-08-30 13:27:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 63

    @Mihnea:
    Trebuia,de ieri,sa enumeri primele trei avantaje ale inceperii exploatarii aurului de la Rosia Montana.
    Astept!

  • 64

    basescu i-a dezamagit pe multi din cei care i-au acordat increderea.

    Citeam comentariile unui articol de pe hot news care relateaza vizita presedintelui. Lasand la o parte ca marea majoritate din cele peste 200 comentarii sunt impotriva proiectului si a lui Basescu, exista o gramada care marturisesc ca l-au votat si i-a dezamagit. Cateva exemple:

    1.Actualele declaratii ale lui Basescu par sa zica sa “vindem din casa”. Pana acum l-am sustinut pe Basescu, dar aceste luari de pozitie m-au dezamagit.

    2.Cu tot respectul pentru Dom’ Presedinte, daca mai continua cu declaratii de felul asta, o sa isi piarda chiar electoratul cel mai fidel: cel din diaspora.[...] SA-TI FIE RUSINE, Dle BASESCU pentru ca sustii Rosia Montana!

    3.L-am sustinut pe Base’ pana acum chiar si cand a fost cam marlan, dar nu pot sa-l sustin si cand bate campii. [...]Base, iti iei teapa si nu o sa mai votez cu acolitii tai daca mai sustii asemenea tampenii!

    4.Tocmai ai pierdut 5 voturi de la mine + familie

    5.Daca Base o va tine tot asa va mai pierde inca un vot. Pe al meu.

    6.Presedintele joaca dur, dar de data aceasta joaca impotriva intereselor Romaniei. E cazul sa ia o pauza si sa mai mediteze la interesul national. [...] Si ce putin i-a lipsit presedintelui sa intre in istorie inaintea celorlalti presedinti postdecembristi. Pacat, mare pacat!

    7.daca d-l presedinte trece si el la construirea averii personale pe seama fraierilor de romani, cred ca-i va pierde pe multi de musterii.

    8.Nu am sa ma ascund in spatele degetului. Am fost si inca sunt un sustinator al ideilor lui Basescu.[...]Dar cu Rosia Montana Basescu greseste fundamental si greu! Daca acest proiect se va face in cele din urma inseamna ca orice urma de demnitate si independenta a trecut.

    9.Te-am votat voi regreta toata VIATA CE PROSTIE AM FACUT am parcurs aci in diaspora 500Km dus intors sa te votez cind erai in minus crezind ca inima ta bate pt ROMANIA dar m-ai tradat ,Sa dea Dumnezeu sa ai remuscari si sa nu poti dormi pt ce faci [...] Un dezamagit .

    Traian Basescu este un politician. L-am votat si sustinut pentru ca din punctul meu de vedere parea cel mai patriot.
    Nu-i putem cere sa fie un Decebal, sau Stefan, sau Mircea, sau Mihai ( Vitezu’ evident) dar o minima decenta in activitatea de “carmaci” trebuie sa pretindem.
    Sa ne vanda mai pe nimic, incercand si sa ne lamureasca ca “asta trebuie facut acum” imi pare a fi o insulta la adresa romanilor (si aici nu ma refer la toti, ca cetatenie romana au multi!)

  • 65

    Ce faci daca esti un politician cu o cota de incredere de, sa zicem, 20%? Te bagi intr-o tema controversata, unde pozitiile sint polarizate, sa zicem 60% versus 40%. Sau creezi chiar tu o controversa de felul asta. Nu conteaza ca te plasezi de partea celor cu 40%. Chiar si asa, cota ta de incredere si a partidului cu care esti asociat are sanse sa creasca macar cu 5%, inclusiv sau mai ales prin sprijinul involuntar pe care ti-l ofera cei care te ataca, pe drept sau pe nedrept (oricum asta e secundar).

    E doar o teorie. Fara legatura cu ce se discuta aici.

    t.o.bobe
    2011-08-30 13:55:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 66

    Nu te intreba ce face statul pentru tine, intreaba-te ce poti face tu pentru Basescu.

    polonick
    2011-08-30 14:10:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 67

    @Maria si @ Alexandru:

    Doamne cat de prosti sunteti !!! Sau mai curand handicapati mental.. Nu v-a ramas creier nici cat al unei gaini… Oare asa arata toata Romania ??? Inghiftuiti cu carnati, manele si fundurile proastelor de pe posturile comerciale ??????Atata prostie nu am vazut ….
    Voua , daca va arata cineva ca negrul e negru si albul e alb , mai degraba sunteti convinsi ca respectivul a luat-o razna decat sa incepeti sa ganditi cu propria capatana…In alte vremuri, romanii erau ca brazii si destepti ca nimeni altii…Ce mancati mai? Prostie pe paine ?

  • 68

    bine punctat. daca nu ar fi conflict de interese, ar fi ok sa-si ia 2 servicii.
    eu cred ca de mult timp romania nu e condusa de romani….
    base e doar o marioneta a unor elite care incearca sa puna mana pe tot ce inseamna resurse naturale( vezi cazul africa si financiare .
    ar trebui sa aleaga intre cele 2 posturi pe cel mai bine platit. ghici care???

  • 69

    Domnule Gotiu, cum va simtiti in compania acestor sustinatori care le recomanda celor ce au alta parere decat dv sa bea cianura si altele de acest gen? E mai rau ca in comunism, va ganditi sa faceti un canal cu noi, care avem alte pareri?

  • 70

    Dar ce va asteptati de la Basescu? Omul, ca fost marinar, nu a avut scrupule la vanzarea flotei comerciale. Ca primar al Bucurestiului, nu a avut nici o retinere in a-si trage casa pe sub mana. Ca presedinte, nu a avut probleme in a-si baga propria fiica on parlamentul european si propria “favorita’ blonda in guvernul Romaniei. Nu are probleme in a trimite pe romani la munca in timp ce onor dumnealui a fost de 20 de ori la mara in vara asta pe banii contribuabilului si in vila statului. Asa ca la Rosia Montana normal ca Base al nostru nu are nici o problema in a sustine RMGC in dauna Romaniei. Doar RMGC ii aduce bani grei iar campania electorala PDL cere bani.

  • 71

    “…Proiectul propus de investitorii canadieni de la RMGC prevede dinamitarea celor patru munţi aflaţi în jurul localităţii Roşia Montana şi crearea unui iaz de peste 600 de hectare pentru decantarea sterilului tratat cu cianuri. În final, la marginea Abrudului turiştii vor putea admira cele 214 milioane tone de steril care vor rezulta după scoaterea la suprafaţă a aurului de la Roşia Montana.” Sabina Fati, RL

    Cine e de acord cu asa ceva in casa, localitatea sau tara lui e un criminal !

    Sorin Maier
    2011-08-30 15:06:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 72

    @ boc

    Cand ceva sfideaza orice fel de logica, atunci cu siguranta singura motivatie este interesul ilegitim.

    Curaj decizional ar fi insemnat sa beneficiem noi de atuul dat de acest zacamant, nu sa ne deposedam de el. Aceasta insemnand ca explotarea sa fie efectuata in regia statului.

    Dar din frica pierderii proprilor privilegii Basescu ne propune sa consideram statul asemeni unui patron dispus sa plateasca unui angajat un salariu de 80% sau mai mult din venitul firmei. El in calitate de patron respectiv din ceea ce-i apartine n-ar fi niciodata atat de “generos”, ca sa nu zic pe atat de prost. Si atunci este cat se poate de legitima intrebarea de o face totusi.

    Iar argumentul tezaurizarii aurului la BNR iarasi se destrama din moment ce tot timpul pomeneste insistent de valoarea lui actuala pe piata, astfel incat este din nou cat se poate justificata credinta ca este doar un subterfugiu simplist de a-l face pe romanul targovet (Danila Prepeleac) sa creada intr-un avantaj.

  • 73

    @zicu: Pai si Gaddafi cum a fost sustinut la putere, nu la fel ? Nu tot cu sprijin strain , si anume euroatlantic impotriva propriului popor ? O sa-i vina randul si lui Basescu. Pe Saddam cine l-a sponsorizat si l-a adus si sustinut la putere, nu tot licuriciul ? Licuriciul isi face interesele prin intermediul unor javre ordinare pe care le pune la conducerea popoarelor pe care le jefuiesc. Acele popoare trebuie dezbinate pe teme false , politice sau religioase , atentia lor trebuie deturnata de la jaful la care sint supusi. Pina sa isi dea seama acele popoare ca au fost spoliate si ca au pierdut timpul cu prostii , averea nationala intra cu acte in regula pe mainile celor interesati. Tot ce-a semnat Ceausescu a ramas valabil (mai putin banii pe care ni-i datoreaza Irak-ul si pe care nu ni i-a restitutit nici azi) , privatizarile lui Iliescvu la fel, ale lui Basescu la fel. Basescu ar trebui oprit cat mai e timp. Daca apuca sa semneze in numele nostru asa cum a facut cu flota , cu Bechtel , cu Petrom si cu FMI , e de rau. Semnatura acestui tradator, alaturi de a lui Isarovici, se afla pe toate marile contracte prin care Romania a fost devalizata si amanetata.

    polonick
    2011-08-30 15:25:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 74

    @t.o.bobe

    E interesanta intrebarea de ce Basescu s-a trezit brusc sa faca un lobby atat de desantat unui proiect controversat. Foarte interesanta. Teoria ta insa cred ca nu e raspunsul corect.

    Ce cred eue este ca lucrurile au mai degraba legatura cu rezultatele atat de “interesante” ale partialelor recente, in special cele din Piatra Neamt. Spre surprinderea tuturor, chiar si a PDListilor care multi dintre ei se resemnasera in fata unei infrangeri inevitabile avand in vedere popularitatea infima de care se bucura, s-a dovedit ca nu e nevoie ca populatia, in special in mediul rural, sa te iubeasca ca sa castigi alegerile. Un pic de zaharel sub forma de pungi cu faina, galosi si pelerine si un pic de bici sub forma unei batai in usa din partea primarului (un dumnezeu local pentru romanul rural cu reflexe de iobag) si dragostea cu de-a sila se infiripa imediat…

    Decizia pare sa se fi luat si decizia pare sa fie urmatoarea: PDL mizeaza totul la urmatoarele alegeri pe primari si pe voturile aduse de acestia cu mita electorala si cu japca. Calculul lor arata ca n-are importanta cat ii detesta minoritatea romanilor care gandeste si se spala frecvent, atata vreme cat au destui bani ca sa cumpere influenta a suficenti primari si sa ii finanteze generos cu “mijloace electorale” pot acapara lejer suficiente voturi de la turma nespalata majoritara care nu detesta pe nimeni pentru ca ura sau dezgustul sunt procese cognitive mult prea complicate pentru ei.

    Cheia acestui calcul si cheia interesului brusc pe care Basescu il arata fata de RMGC sunt banii, foarte multi bani. Bani castigati nu numai din exploatare ci si din speculatiile bursiere cu actiunile RMGC care cresc aidoma lui Fat Frumos ori de cate ori un oficial roman anunta ca “proiectul se va face”.

    P.S. Proiectul nu cred ca se va face decat DUPA alegeri dar din cresterea actiunilor niste domni castiga deja foarte, foarte multi bani. Bani pe care, cred eu, ii impart cu altcineva, altcineva care a facut posibila prin declaratiile si vizitele lui de lucru aceasta crestere. Bani cu care vor fi cumparate pelerine, pungi si galosi dar in primul si primul rand PRIMARI.

    Un fleac, v-a cianurat….

  • 75

    @udrea: nu inteleg de ce seful statului nu vrea sa exploateze Romania aurul, de ce n-a vrut sa extraga Romania petrolul , de ce Hidroelectrica vinde curent la o firma privata ruseasca mai ieftin decat vinde curent propriilor cetateani (afacerea Hidroelectrica-Metrorex-Alro). Congrsul SUA a publicat recent un raport in care spune ca privatizarea intereselor strategice ale SUA prin firmele private din Irak si Afganistan au pagubit SUA cu 30 miliarde dolari. Daune materiale de 30 miliarde dolari si daune enorme de imagine, deoarece atunci cand dai averea si interesele statului pe mana unui privat acela pur si simplu va fura si va corupe. Prin sponsorizarea acapararii puterii politice de catre oamenii lor si ulterior prin santajarea si mituirea acestora. Basescu este adus la putere si sustinut la putere de o mafie supra-nationala care-l mituieste si santajeaza sa tradeze interesul national.

    polonick
    2011-08-30 15:37:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 76

    @momo: alegerile nu se castiga prin votare ci prin decizia celor care anuntza rezultatele. La ultimile alegeri au participat 30% de alegatori iar Basescu a declarat ca a castigat cu 51% la Paris. Chiar si crezand ca se poate vota in 3 secunde , Basescu reprezinta 15% din electorat. Are legitimitate deoarece acei 85% romani care nu-l vor il… suporta. Prostiti prin mass-media, santajati sau mituiti economic, victime ale propriei indolentze, nu conteza: romanii il suporta si il accepta asa cum e. El stie asta , de aceea cotizeaza la greu (cu averea si interesele nationale) catre entitatile care-l sustin mediatic si financiar. Atita timp cat romanii nu reactioneaza, parerea lor nu conteaza. Iar reactia legala, institutionala, electorala este inutila: statul este controlat de Basescu si de sponsorii lui interni si externi.

    polonick
    2011-08-30 15:47:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 77

    @gotiu!bhesescu avea deja 2 slujbe!una e la guvern a doua e turnator la securitate!totdeauana a avut cel putin 2 slujbe!!oricum odios acest bhesescu e o catastrofa pt romania!

    arader
    2011-08-30 15:50:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 78

    @ momo: Adauga povestea cu regele Mihai. Si mai cauta, poate sint si altele.

    t.o.bobe
    2011-08-30 15:59:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 79

    @bogdan: nu. are doar papagal. si manipulare cat cuprinde. ca nah.. si al anu si peste doi trebuie facut fan festul. de unde isi mai scoate si el cativa banuti daca nu de acolo? toti alergati dupa doua lucruri: imagine publica si bani. trist ca nimeni nu se mai gandeste si la romania.

  • 80

    ….La articolul precedent cineva a pomenit de “revolutia silentioasa din Islanda”. Ei bine, acolo populatia este capabila sa dezbata subiectele majore ce privesc interesul national deoarece este educata. Aici se aloca educatiei doar 1,5% din PIB. Acolo carmuitorii au acceptat ca autoritatea sa fie atribuita echilibrat intre stat si cetateni. Aici statul este prezentat populatiei ca fiind un stapan iar presedintele ca sef. Populatia este dresata sa accepte acest tip de comportament din partea statului. Cand populatia devine interesata de teme majore, dezbaterea si decizia este expediata la … specialistii statului si la institutiile statului si la… seful statului. Dezbat ei si decid ei, impreuna cu specialistii acreditati de ei iar de controlat se controleaza singuri, ca dosarul e secret… de stat. Statul sint ei , mai exact partidul de la guvernare. Modelul arbitru-jucator. Modelul presedinte – tata de familie. Modelul Sef Politie Antifrauda care are simultan si o firma privata de vandut prune inregistrata legal desi este ilegal.

    Toate astea tin de educatia masselor iar 1,5% din PIB inseamna ca Basescu are vointza si puterea ca lucrurile sa ramana exact asa cum sint azi.

    polonick
    2011-08-30 16:10:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 81

    @polonick 70: tare de tot! :D

  • 82

    In acelasi timp totio oamenii lui Basescu au doua slujbe , chiar daca sint in incompatibilitate: uite de exemplu Lazaroiu: teoretic si legal ministerul guverneaza toata Romania, nu umai pe pedelisti , ministeriaza pentru cetateni, indiferent de orientarea politica a cetatenilor, nu ?

    Pai atunci de ce face Lazaroiu declaratii pentru sau impotriva unui partid politic ? Daca avea si vreo functie intr-un partid, ca Udrea, putea fi acceptabil: 8 ore cat e ministru vorbeste in numele ministerului, dupa ce pleaca de la minister e vicepresedinte PDL si vorbeste in calitatea respectiva. Sau in calitate de croitoreasa, treaba ei.

    Dar Lazaroiu ? Singura lui functie si demnitate publica este aceea de ministru dar face public declaratii anti-opozitie. Fisa postului lui nu permite asa ceva. Bun, cine sa-l pedepseasca ? Basescu ? Pai Basescu exact de-aia l-a pus ministru, ca sa faca declaratii politice cu autoritatea demnitatii functiei. Basescu nu face la fel ? Nu face lobby pentru interese private, de firma sau de partid ? Face. Desi teoretic si legal n-are dreptul. Totusi o face, si o face deoarece nu-l pedepseste nimeni. Cine , ce sa-i faca ?

    polonick
    2011-08-30 16:21:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 83

    Defectul principal al acestei afaceri e reprezentat de clauzele secrete. RMGC poate sa promita marea cu sarea(sau cu cianura?), atat timp cat nu stim de la A la Z in ce conditii se va desfasura toata afacerea, nu pot fi credibili. Se observa ca nici USL nu ar zice nu afacerii RMGC. Cu Basescu sau fara Basescu, se pare ca exploatarea aurului se va face, indiferent cine va fi la putere.

    @polonick: democratia clasica e perimata pentru Romania(si nu numai). Alegerile au devenit o gluma proasta, un trucaj ordinar :) , nu se schimba nimic.
    Singura solutie pentru responsabilizarea clasei politice a ramas forta fizica a cetatenilor. O portie zilnica de furci si topoare in usile birourilor luxoase a politrucilor le va baga frica in oase si le va aminti ca ei trebuie sa serveasca cetatenii, nu invers.

  • 84

    @polonick: @ariel: @laur: @arader: vorbiti vrute si nevrute,bate-ti campii!
    Base e cel mai tare,Cel mai curat,Cel mai corect si drept,El n-a luat bani niciodata,n-a bagat mana,Mihaileanu e o poveste,nu-i corupt,n-a fost turnator,nu e mincinos ,nu-i uituc si se tine de promisiuni!Si ,in final,sa stiti ca nici nu fumeaza si nici,mai ales, nu bea.Wiskhy.
    O sa vedeti voi cand si-o da drumu´ la caini,asta,catei!Care catei?RAPANDULELE PORTOCALIU-VERZUI d´alde nepotu,Mircea,Luana,Ribelal si alti ioni si märii ce au acelasi IP !

    Mos Ion Roata
    2011-08-30 16:46:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 85

    @ariel

    Nu pot decat sa rad de naivitatea ta.

    Amice traiesti intr-o tara de mamaligi si mamaliga nu exploadeaza. N-a explodat nici cand un cretin balbait si-a batut joc de ea pana la niveluri de dementa nord-coreene si cu siguranta nu va exploda nici acum cand o au pe Bianca sa le arate tatele si pe Steaua sa se uite la meciuri, plus mici si manele si bere la pet din cand in cand. Furci si topoare? In tara asta? Delire

  • 86

    zi

  • 87

    @ariel: toate marile contracte ale Romaniei au fost si raman secrete chiar si fatza de parlament. Chiar si in rarele cazuri cand ii sint prezentate spre votare/aprobare, li se prezinta numai o fila la semnat, ultima fila. Fila aia este deja semnata de seful CSAT si de seful BNR. Statul apartine 85% licuriciului, prin intermediul lui Basescu, deoarece numai cam jumate din justitie a mai ramas ca putere separata. Lupta invadatorilor impotriva romanilor se duce acuma pentru acapararea justitiei in totalitate, deoarece justitia a ramas singura institutie fundamentala a statului necontrolata in totalitate de Basescu. Are deja procuratura, parchetele. Nu-i are pe judecatori. Nu inca si nu pe majoritatea.

    polonick
    2011-08-30 16:53:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 88

    Indiferent cat aur ar fi acolo, asta nu inseamna ca trebuie sa il scoti acum lasand un lac de cianuri.

    Asha ca trebuie luptat chiar si cu Basescu, istoria are destule exemple cand chiar si oamenii de stat au luat hotarari gresite…si in sfarsit au platit.

    Pentru cei care fac doar gargara le recomand o garagara cu cianuri…face bine la tonus.!

    Tineo tot asha Mihai, daca e nevoie voi iesi la eventuale mitinguri impotriva cianurilor de oameni.

  • 89

    bogdan, … cand am spus ca basescu traian va semna n-a fost o scapare … chiar daca stiloul cu care se va semna va fi in mana altcuiva semnatura va fi a lu’ basescu traian … numa’ un trepanat nu intelege asta

  • 90

    @momo: nu stiu daca se va realiza sau nu, asta e concluzia la care am ajuns; am macar dreptul sa visez la asta? :D

    romanialibera.r../

    @polonick: tocmai in asta sta ridicolul declaratiilor oficiale in care suntem indemnati sa le dam crezare “in alb”. S-a ales praful de independenta justitiei; numai cine are bani si sprijin politic mai poate spera sa aiba castig de cauza.

  • 91

    @Cris: imi poti da exemple din ultimii 20 de ani de “oameni de stat” care sa fi platit pentru deciziile lor gresite(unele chiar criminale)? chiar nu-mi vine niciunul in minte.

  • 92

    @viktor: Stiti ca si mine ca un contract nu se poate rupe decit la propriu. Cu atit mai mult nu poate Presedintele. El poate sa aibe o parere chiar si publica. Forul suprem e Parlamentul care are si el destule comisii specializate.
    Sunt convins si eu ca nu se va pune in aplicare proiectul,nu sunt de acord cu el-ardelean fiind, dar cu “problema o putem rezolva noi, oamenii de rand, printr-o mobilizare exemplara” o lasam pe secolu’ urmator ? Si cu patriotismul la fel ? In 20 de ani nu am reusit sa dam jos un guvern prin greva generala…bulgarii au reusit ! Nu mai comparati Germania, Suedia, etc. cu Romania. Burebista a pus sa fie taiate viile…Noroc cu Decebal…

    bebelusu'
    2011-08-30 18:35:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 93

    @polonick: Cind afirmi asa ceva, inseamna ca ai dovezi irefutabile. Asa ca, prezinta-le “jumatatii” din Justitie care a ramas libera…”Lupta invadatorilor impotriva romanilor”= agenturili !

    mmm...
    2011-08-30 18:40:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 94

    @Cris: “daca e nevoie voi iesi la eventuale mitinguri impotriva cianurilor de oameni.” Ai nimerit-o cu “eventuale”. “asta nu inseamna ca trebuie sa il scoti ACUM”… sa inteleg ca peste o luna e OK ?

  • 95

    @ariel

    da, viseaza la revolte cu sape si coase… mai era unu’ pe aici, lehman.

    fiindca evident sa dai democratia pe mana unor primitivi e ca si cum ai da un calculator pe mana unei maimute – eventual va sparge nuci cu el, pentru ca atat il duce mintea.

  • 96

    opozitie de kkt

    tot ce trebuiau sa faca este sa dovedeasca ca inteleg situatia mai bine decat actualul guvern… si au dovedit ca nici la genunchiul lui Boc nu ajung, nu au facut decat sa urle “jos Basescu”.

    Si astia fac parte din categoria “maimute cu calculatoare in mana”, in cazul lor calculatoarele sunt partide politice de peste 10%, cu organizatii in toate judetele. Si cu atata putere de calcul nu au fost in stare sa vina cu 1(o) alternativa mai credibila, numai au urlat si au incercat sa provoace “revolutie”. Cand traiesti intr-o democratie! Doamne ce idioti pot fi!

  • 97

    @mmm…: n-am de ce sa merg la cremenal, ca nu ma deranjeaza personal nici daca se face nini daca nu se face orice la Rosia Montana sau in Tanzania. Ca sa-ti spun drept, cand o sa ma deranjeze Basescu o sa angazej un asasin platit si gata. Deocamdata mi se cam rupe in paispe si de alcoolistul infractor manelist si tradator Basescu si mi se falfaie si de Presedintele Romaniei. Astia doi -ca ei asa sint, schizofreni- n-au nici ce sa-mi dea nici ce sa-mi ia.

    polonick
    2011-08-30 19:28:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 98

    De multe pareri, multe opinii… Un Paul se intreaba daca spunem nu cianurilor, care-i solutia revitalizarii zonei… Desigur e unul ce nu a dat niciodata prin Apuseni… Nu a vazut Focul Viu, dar nici Pestera Ursilor, nici Ariesenii si nici Padisul… Proiectul G.R. nu inseamna revitalizare ci inmormantare. Solutia e TURISMUL. E un paradis din care orice alta tara ar scoate imens mai mult decat echivalentul celor 18 tone de aur ce le-ar obtine Romania din exploatarea cu cianuri a zacamintelor. Ce ma intriga este ca mai nimeni nu se intreaba, in conformtiate cu ce prergative, isi permite Basescu sa faca corp comun cu G.R. taman in anul in care UE a interzis folosirea cianurilor in scopuri miniere. Nimeni cu se intreaba cum de ne alegem presedintele din boxa acuzatilor. Nimeni nu se intreaba cum am ajuns in sapte ani sa generalizam si sa facem din courptie, furt, minciuna si falsitate politici guvernamentale. Basescu este pe fata PRESEDINTELE PDL-ului, incalcand grav Constitutia. Acum ca sa traim BINEE ne ofera CIANURA pe tava, si-s unii de-L aplauda. Sunt astia sanatosi sau noi ce credem ca exploatarea preconizata va transforma o perla a tarii intr-un pustiu si de ce nu in cel mai mare cimitir al Europie. Cat de ieftin ne vindem viitorul: 18 tone de aur ! Atat cerem,atat putem. Mai tratiti ? Bine va vom da cianura pe tava ! PS Muntii nostrii aur poarta, noi umblam din poarta-n poarta !

  • 99

    @ macgregor 100 + 101

    Cam asta-i problema … merita romanii democratia ?

    Dar mai presus de toate … pot romanii sa aduca o dovada a inocentei lor ? Ceva sa merite sa te lupti pentru ei ? Ceva sa stii ca daca ar fi sa ajungi in iadul cel mai negru, tot s-a meritat. Sau oricare ar proceda la fel daca ar avea posibilitatea ?

    O alta intrebare: cat valoreaza cinstea unui om ?
    Raspuns: nu stiu ! Dar poate valora cel putin cat resursele unei tari.

    Peruanu'
    2011-08-30 19:33:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 100

    @mac gregor: mah prostule, daca nu-mi da mancare, sigurantza si dreptate ma kk pe ea de democratie. Pe tine gratis si fara asteptari, asa, de placere :)

    polonick
    2011-08-30 19:33:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 101

    “Cam asta-i problema … merita romanii democratia ?”

    Da’ ce bey Peruane, ori era democracia vreo recompensa, vreo ceva care tine loc de mancare si de dreptate si de libertate ? Daca tu intre alea si democratie alegi democratia, n-ai decat sa ramai tu cu ea.

    polonick
    2011-08-30 19:40:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 102

    “Dar mai presus de toate … pot romanii sa aduca o dovada a inocentei lor ?”

    Nu exista nici inocenti nici nevinovati pe lumea asta.

    “Ceva sa merite sa te lupti pentru ei ? Ceva sa stii ca daca ar fi sa ajungi in iadul cel mai negru, tot s-a meritat.”

    E chestie de iubire, de dragoste -nu de contabilitate.

    ” Sau oricare ar proceda la fel daca ar avea posibilitatea ? ”

    Nu, oamenii nu procedeaza toti la fel nici din lacomie nici de frica.

    “cat valoreaza cinstea unui om ?”

    Daca e de vanzare valoreaza exact cat dai/primesti pe ea dar nu mai e cinste. Actul de comert o desfiinteaza.

    polonick
    2011-08-30 19:56:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 103

    @ariel: “ridicolul declaratiilor oficiale in care suntem indemnati sa le dam crezare “in alb”.

    Pai asta e democratia reprezentativa: seful pe care il accepti ca sef face ce vrea, are un cec in alb. El prefera sa-l crezi, ca e mai simplu. Dar n-are neaparat nevoie , te supune si prin alte mijloace.

    polonick
    2011-08-30 20:08:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 104

    Gotiule , haiducul ecologist Cernea e la Turcescu la emisiune. Ia ascultati despre marele pericol..cianura. 5 mg la litru concentratie. asta da pericol…si apa nova are ape mai toxice in capitala. :) )

    izmail
    2011-08-30 20:11:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 105

    @mac gregor

    Auzi ma baiatu tu macar ai idee pe unde e nivelul guvernarii Boc? Asta ca vad ca esti foarte vocal. Uite hai sa iti dau eu un exemplu de guvernare competenta, de dreapta, cu care m-am confruntat recent:

    Eu fac parte din singura, cred, categorie de cetateni pe care regimul Basescu o mai apreciaza – sunt antreprenor privat. Ba nici nu am afaceri cu statul, daca poti sa crezi. Ei bine, de curand am identificat o oportunitate de afaceri, ca cica antreprenorii asta fac. Buun, pana aici toate bune, ba am si batut palma cu multinationala X, urmand sa incep sa prestez pentru ei din august. Foarte frumos…

    Chestia e ca pentru afacere aveam nevoie de un partener – eu cu clientul, el cu know-howul, 50%/50%. Nici o problema, ne-am prezentat la avocat si tac-pac ne-am facut un srl cu participare jumate jumate cum e firesc. Nici o surpriza pana aici pentru mine care nu sunt la prima asociere. Ca apoi brusc sa ma trezesc in Kafka:

    Inainte sa incep activitatea m-am dus la finante sa ma inregsitrez ca platitor de TVA. O formalitate teoretic. Practic insa am aflat ca asa zisul guvern “de deapta” a dat acum in luna mai o lege prin care imi conditioneaza inregistrarea ca platitor de TVA si implicit inceperea activitatii de UN CONTROL OBLIGATORIU DE LA GARDA FINANCIARA. Genial nu? Am arvunit imediat controlul. Termen? 15 zile teoretic dar m-i sa spus sa ma astept la intarzieri. Cat? Nimeni nu stie. O luna, doua, trei. Pana la urma unde ma grabesc?…

    Si asta nici macar nu e tot. M-am interesat si am aflat ca mai mult ca sigur voi fi respins in urma controlului, atunci cand o sa catadicseasca sa vina. Adica nu voi primi CIF pe aceasta firma. De ce? Pentru ca n-am activitate la sediu. Acelasi guvern oligofren “da dreapta” a mai dat o lege prin care nu mai putem domicilia mai mult de o societate la o adresa. Cum n-am in proprietate decat cateva imobile si mai am si alte firme am fost nevoit sa o inregistrez pe asta la sediul casei de avocatura. Greseala fatala – domnii de la garda au o grila (interna si secreta evident) si cine are sediul la avocat nu pupa TVA, ca ar putea fi “societate fantoma”. Bine ar putea si sa nu fie dar ce daca mai aruncam si bebelusul o data cu apa din copaie, noi ne batem cu pumnul in piept ca suntem de dreapta si meltenii ne cred…

    Stii ce imi doresc eu mac gregor de la o guvernare USL? Sa se ridice macar la inaltimea guvernarii Nastase sau Tariceanu. Poate la momentul respectiv eram nemultumit de prestatia lor dar acum dupa ce am vazut ce pot sa faca retardatii astia “de dreapta” m-as multumi cu atat…

  • 106

    “aruncam si bebelusul o data cu apa din copaie” se numeste reforma statului deoarece ordinea apare din haos.

    Normal ca te compatimesc dar daca ai avea de-aface cu sectoare si domenii multiple simultan si sinergetic ai fugi unde vezi cu ochii :)

    polonick
    2011-08-30 20:53:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 107

    @momo

    Prima chestie pe care mi-ai comunicat-o e o tampenie atat de mare incat merita un scandal cat China. Mersi ca mi-ai spus, e posibil sa fie schimbata DACA se misca suficient de multa lume. Aminteste-ti de taxa aia pe drepturi de autor.

  • 108

    Intr-o tara in care privatizarea a insemnat transformarea in fiare vechi a industriei (privatizarea e foarte buna si merge foarte bine, dar nu cu comunistii de la noi) sa fii fericit cu lacurile de cianura e tampenie curata. Cei care chuar doresc sa munceasca se duc in alt oras sau alta tara, nu fac mitinguri pe banii RMGC. Nu vreau sa platesc bani grei pe ecologizare dupa ce RMGC pleaca cu aurul si politicienii cu spaga. pe langa ISPAT Mitall, Daewoo, FORD, Renault, Nokia, Heidelberg , etc, se pare ca singura oportunitate de afaceri identificata de Traian Basescu e cea cu cianuri. Asta demonstreaza inifinita maiestrie a carmacului, care tocmai a luat un mare flaps de la Rompetrol si Petrom, pacalicii pamantului! Poate ca va place sa fiti mintiti, dar chiar nu vedeti ce dobitoci sunt ?

    Piticul prono
    2011-08-30 21:09:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 109

    @momo: bai momo, cei de la Garda FInanciara nu sunt palmasi sa iti faca controlul pe loc. In astfel de situatii mi se pare normal sa se faca cu programari. CAt despre sediul firmei foarte bine. Astfel de masuri , printre care si cea cu impozitul forfetar, sunt pt a descuraja si desfiinta firmele fantoma create de “tzepari”. Eu stiu ca am patit-o cu unul care a prostit zeci de firme prin tara si a facut prejudicii de sute de mii de euro si acum e undeva prin SPania si il doare in cuc de noi. Avocatii pe care i-am consultat acum circa 2 ani imi dadeau exemple, tocmai ce spui tu acuma ca nu sunt folositoare , ca precautie pt oameni in cazul in care cineva incearca sa-i insele.

    izmail
    2011-08-30 21:10:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 110

    @Peruanu’

    eu nu ma mai entuziasmez cu “poporul roman”, mai ales de cand vorba asta nu mai are acoperire in calitati. Eu ma zbat pentru civilizatie, pentru ca m-am saturat sa fiu inconjurat de gunoaie, mentalitati de tarani medievali, cersetori care vor “sa li se dea” si maidanezi hraniti de babe isterice.

    Sustin tot ce ne indeparteaza de astea, si promovez romanii care merita sa fie modele, cum ar fi Bute sau Funeriu.

    Si indiferent ce se va intampla maine la alegeri, tot pe astia am sa-i promovez.

  • 111

    @mac grigore – “Sustin tot ce ne indeparteaza de astea, si promovez romanii care merita sa fie modele, cum ar fi Bute sau Funeriu.”

    Cum, nu il mai sustii pe Basescu?! Adica, Basescu nu ne mai apropie de civilizatie pentru a ne indeparta de gunoaie?!…
    Da, ai dreptate! Nu putem sa ne apropiem de civilizatie cu “pasarici”, “tiganci imputite” s.a.m.d., tot asa cum nu putem sa ne indepartam de gunoaie cu un Prigoana de la PDL

    E,BA nu!
    2011-08-30 21:17:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 112

    @izmail

    da, aia cu sediile e ok, dar cum sa “ai activitate” daca tu nu ti-ai deschis inca firma? e aberant!

    nu sunt palmasi?
    ei a naibii, cum numai parlamentarii nu accepta sa li se impuna termene si numai garda financiara poate sa vina cand vrea ea.
    de ce oare in mediul privat nu intalnesti atata “independenta”?

  • 113

    @izmail

    Ce sa mai comentez? Ai putea fi ironic si subtil dar mi-e teama ca esti perfect sincer.

    Pur si simplu ma dezgusta visceral ca sunt conational cu asemenea specimene de sluga….

  • 114

    Nu stiu, macgregor !

    Vad ca hotararea s-a luat deja, in favoarea RMGC fireste, pentru ca cine sa se opuna ?

    Si vad cum insista pe tampenia ca 800 de locuri de munca (cu femei de servici cu tot) valoreaza cat un filon de 300 t aur repectiv aprox. 15 miliarde euro.

    Si dai cu intoarcerea la comunism (de parca toate regiile de stat de pe lumea asta sunt comuniste), si dai cu locurile de munca, si dai cu orice … pentru ca tine la melteni.

    Si trebuie sa-ti dau dreptate. N-are vreun sens sa ne amagim cu “romanismul” pentru ca nu suntem decat meltenii de care-si poate bate joc.

    Pacat … cu astfel de zacaminte ne-am fi putut poate redresa.

    Peruanu'
    2011-08-30 21:40:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 115

    @Piticul prono: privatizarea este buna numai in micile afaceri si anume unele productive , nicidecum domeniile de interes strategic. si numai daca intaresti simultan si corespunzator statul, ca sa-i controlezi pe privati sa nu treaca la fraude si ulterior la fascism. Oricare alta varianta duce la fraude, la distrugerea statului si la fascism.

    polonick
    2011-08-30 21:44:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 116

    @mac gregor

    Nu, partea cu sediul nu e deloc ok, e un impediment major in calea unui intreprinzator aflat la inceput si fara mijloace materiale substantiale. Un sediu ‘virgin” unde nu mai e inregiostrata alta firma e greu de gasit si un lucru greu de gasit COSTA. Eu am solutii dar un student amarat care are o idee geniala, un Zuckerberg roman oare are? Si partea cea mai caraghioasa e ca prostiile astea nu opresc sub nici o forma operatiunile cu firme fantoma. Mafiotii rad de asemenea “ímpedimente”, la cati bani le produce o firma fantoma gasirea unui sediu nu e nici o problema.

  • 117

    @Alexandru: Sa munceasca pamantul, nu sa creeze probleme intregii tari. Vorbesti ca prostul, sa-mi fie ierta-ta afirmatia, dar exact asa esti. Chiar crezi ca o sa ajunga prea multi sa munceasca acolo? O sa vina acolo muncitori si ingineri din intreaga lume, iar cei de acolo o sa ramana cu ponoasele. Acest proiect va fi o mare problema pentru Romania. Ei vor scoate de acolo minereu, 3-4 ani, cat va fi filonul bogat, iar apoi firma va da faliment, iar Statul Roman va trebui sa ecologizeze zona, iar cheltuielile vor depasi de zeci de ori incasarile la bugetul de stat. Vor sa exploateze – sa puna la dispozitia Statului Roman in avans sumele de bani necesare pentru ecologizarea ulterioara a zonei. Si sa nu uit – Romania va cumpara aurul de la RMGC la pretul Bursei de la Londra, cu nici un cent mai ieftin. Voi aveti impresia ca RMGC va lua cu ea iazurile de decantare si celelalte belele pe care le v-a avea pe acolo? Esti total fraier.

  • 118

    @momo: pt firmele fantoma sediul e un obstacol. inainte aveau cate 10 pe acelasi sediu. una in faliment, una cu activitatea stopata, altele in diferite faze si toate facute astfel incat sa-i serveasca scopului. controlul cu TVA se face de cand statul a luat tepe cu returnarile ilegale de TVA asa ca eu nu cred ca legile sunt facute sa te impiedice pe tine sau alt nou antreprenor. oricum tunurile date prin firmele fantoma altor oameni de afaceri au scazut mult in ultimii 2 ani. cauta statistica de la Politia Economica.

    @polonick zici: “si numai daca intaresti simultan si corespunzator statul, ca sa-i controlezi pe privati sa nu treaca la fraude si ulteria fascor lism. Oricare alta varianta duce la fraude, la distrugerea statului si la fascism.”
    sa inteleg ca tu preferi un regim dictatorial sau comunist?

    izmail
    2011-08-30 22:03:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 119

    @mac gregor

    Behaim pe la diverse simpozioane simandicoase despre statul minimal si doctrina de dreapta si in timpul asta dam reglementari de stat pur politienesc prin care controlam FIECARE firma nou infiintata plecand de la premisa ca toti sunt niste hoti si blocandu-le activitatea pentru cel putin sapamani daca nu luni de zile.

    Pe mine imbecilitatea asta era sa ma coste afacerea. Am dres-o pana la urma dar promit solemn ca Boc n-o sa vada un cent taxe de pe urma ei pe tema asta.

  • 120

    Gotiu for president RMGC!Ca merita!

    tamara's nephew
    2011-08-30 22:18:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 121

    @momo
    sa faci spume ca esti femeie de afaceri?
    Unde le “arzi”?Pe centura sau pe langa?Fara suparare,dar stiam ca esti tipul perfect de cratitza-woman!

    tamara's nephew
    2011-08-30 22:20:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 122

    @momo
    ….si apropo’ de job;merge si un blow?No offence!

    tamara's nephew
    2011-08-30 22:20:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 123

    M-am obosit sa completez campurile doar sa iti spun ca nu esti decat un mare trist. Sper sa iti gasesti linistea vreodata. Un singur articol scris de tine mi-a placut.
    Esti hahalera dom`le.

    Fara stima.

    Guybrush
    2011-08-30 22:21:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 124

    @izmail: 114
    esti cam naiv si te contrazici: firmele fantoma nu sunt descurajate de forfetarul lui pogea-boc pentru ca sunt fantoma si nu dau o centima la stat ca si la cei tepuiti…
    in schimb forfetarul a desfiintat firme mici care-si plateau cinstit darile catre stat si asigurau cateva locuri de munca…
    inteleg ca esti adeptul politicilor de dreapta bassiste: firme adevarate sunt rmgc, deva gold, marmosim si cele ale regilor asfaltului, celelalte sa traga obloanele

  • 125

    @izmail: sa intelegi ca prefer un regim care-si indeplineste menirea: bunastare, progres, pace sociala.

    polonick
    2011-08-30 22:31:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 126

    pentru toti lingaii de cururi RMGC…

    mediafax.ro/eco../

    cititi treaba asta si vedeti cam pe unde se discuta lucrurile despre aurul romanesc… poate mai intelegeti si voi ceva si va scoateti limba de unde va cam place sa o tineti…

    anti-sistem
    2011-08-30 22:44:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 127

    @anti-sistem infractional
    zi sa mori ca nu ti-a cerut tovarasa ta un goldean pe inelar!Pot sa-i trag eu unul,daca tu nu ai.Ce zici?

    tamara's nephew
    2011-08-30 23:04:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 128

    @izmail

    Esti un vajnic roman: habar nu ai de creierii tai dar asta nu te impiedica sa iti dai cu parerea…

    In ceea ce priveste solutia de 5mg/litru cianura de sodiu afla ca doza letala la cianura este de 0,5 mg/kg masa corporala adica un biberon de asa ceva ti-ar ucide progenitura daca apa nova ar livra asa ceva. Chestie pe care sincer ai merita-o si ti-o doresc.

    In rest nici nu ma mai obosesc sa iti explic cate prostii debitezi in restul postarilor. Cianura placuta.

  • 129

    @Mihai Goţiu: Da, s-a vazut la alegerile de acum doua saptamini cum e cu procentele…
    Tot hidrant, tot batista…?

    Florin
    2011-08-31 00:11:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 130

    REFERENDUM. scrieți mare, pe pagina principală!!!!

    (spălați-vă din păcate)
    2011-08-31 02:29:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 131

    Dar Basescu nu e la prima infractiune de genul asta, infractiune de mare coruptie: cand a dat iluminatul capitalei la Luxten iar Luxten i-a angajat plodul de 20 de ani “consilier” pe probleme “tehnice” , pe 10.000 euro/luna, aia ce-a fost: nu a fost coruptie ?

    polonick
    2011-08-31 08:12:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 132

    Daca proiectul Rosia Montana ar fi facut cu cap ar aduce numai beneficii, dar asa…REFERENDUM.

  • 133

    @gotiu :un articol cam tras de par, ca si ultimele de altfel. eu iti recomand sa fii mai obiectiv si sa prezinti situatia reala, cu bune si cu rele. ai trecut de la apararea unei cauze (eronate din punctul meu de vedere) la atac la persoana. iti scade din credibilitate (si asa scazuta). incearca sa fii rational si sa apreciezi partile bune.

  • 134

    [...] este acuzat pe bunã dreptate, cã s-a transformat într-un angajat al Roşiei Montane Gold Corporation. [...]

  • 135

    Am un presedinte ales ajuns la un minim de credibilitate interna si externa, de care imi este rusine si pe al carui cuvant nu pot pune mai multa baza decat pot pune pe al cuiva cu dunga rosie in buletin.
    De ce trebuie sa il bag in seama cand ar trebui sa il ignor indiferent ce ar zice si sa ii intorc spatele cand ironia sortii m-ar aduce in apropierea lui ?
    Nimic din ceea ce face nu ma mai surprinde stiind ca nu are cuvant, caracter, onoare, dovada vie ca puterea ia mintile oamenilor slabi. Dregatoria in care a fost ales nu a facut decat sa expuna mizeria lipsei de valori in care vietuieste. E un mitic ajuns in fruntea tarii, atat.

  • 136

    Nu mi se pare ca domnul presedinte a facut publicitate unor firme private. Pana la urma si MinVest are procente in RMGC. Asa, ar trebui sa damnam si Dacia, pentru ca are capitalul Renault, chiar daca pentru imaginea Romaniei in lume ne-a facut mult bine – dar numai dupa ce au intervenit francezii. De ce sa refuzam tehnologia si cunostintele canadienilor, cand noi acum nu suntem in stare sa exploatam aurul din RM?

  • 137

    Nu vi se pare ca deja toata campania asta anti-RMGC suna a “teoria conspiratiei”? De ce sa ne refuzam o investitie de proportii, doar pentru ca statul roman nu-si permite o asemenea investitie? Si de ce sa le refuzam locuitorilor din Rosia o sansa la o viata mai buna, o data cu punerea la dispozitie a 3600 de locuri de munca?

    Daniel
    2011-08-31 23:07:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 138

    anda-tu esti cam plapanda intelectual,iara postezi prostii,documenteaza-te,sau vezi de familie.Te platesc bine pt.ca stai la sediu pana la ora asta?

  • 139

    Ce nu inteleg eu, dar deloc:
    Ce face opozitia din tara asta? Respectiv dl. Ponta, dl. Antonescu? Sunt oare ei de acord cu “binele tarii”?
    Si daca da, care le sunt motivatiile si argumentele?

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!