![]() | Biserica, în anticamera Puteriivezi toate articolele de Adriana Săftoiu14 Apr 2011 la 23:27 62 comentarii 1856 vizualizari. |
De la Emil Boc nu mă mai aştept la nimic bun. Aşa că nu mă surprinde că Emil Boc nu are bani pentru bugetul sănătăţii şi educaţiei. Aştept momentul când Emil Boc va recunoaşte iar că ne-a minţit atunci când spunea cu mult aplomb că sănătatea şi educaţia sunt prioritare pentru guvernarea pe care o păstoreşte spre prăpastie. Pentru anul 2011, Emil Boc a acordat educaţiei cu aproximativ unu la sută mai puţin comparativ cu anul 2010. Atât de prioritară e educaţia, încât Emil Boc taie fără să clipească. Adaugă însă la biserici. Emil Boc speră că măcar pe această cale să îşi salveze sufletul. În baza enoriaşilor nu se poate lăsa. La câtă sărăcie a adus guvernarea Boc, Emil Enoriaşul ar trebui să se bucure că oamenii nu îl pomenesc de rău şi nu se leapădă de el ca de satană.
Există o vorba în popor că de unde nu e nici Dumnezeu nu cere. Vorba pare valabilă doar pentru popor şi mai puţin pentru înaltele feţe bisericeşti de la care aşteptam ceva mai multa cumpătare.
Când spitalele se închid din lipsă de bani şi nicidecum că sunt prea mulţi medici la un bolnav, când şcolile se comasează nu pentru că sunt multe şi nefolositoare, ci pentru că aşa înţelege Emil Boc reforma, decizia de a da bani bisericilor nu poate părea decât scandaloasă.
Atitudinea ar fi fost salutară într-o perioadă în care şi poporul ar fi putut să beneficieze de o majorare de salariu, de o pensie plătită la timp. Emil Boc e generos cu banii poporului. Căci rezerva aflată la dispoziţia premierului nu e alcătuita din donaţiile familiei Boc către premierul Boc. A făcut o donaţie cu smerenie, aceeaşi smerenie afişată când îşi mărturisea minciuna, din bugetul în care varsă tot cetăţeanul. Dar cum spuneam, nu Emil Boc mă cutremură, ci atitudinea feţelor bisericeşti.
Nu am auzit nici un preot care să se solidarizeze cu satul, cu localnicul care protestează că rămâne fără spital. Nu am găsit în cutia poştală de deputat nici o plângere a unui preot, altadată sufletul satului şi al scolii, că elevii sunt afectaţi de comasarea şcolilor şi au de străbătut kilometri ca să ajungă la şcoala la care au fost arondaţi.
Sprijinirea Bisericii nu mă deranjează, dar mă deranjează cum se face. Mă deranjează că Biserica nu e frământată de decizile guvernului Boc care îi afecteaza enoriaşul pe care îl lasă pe drum, fără loc de muncă şi fără ambulanţa care să îi dea primul ajutor când îi vine factura acasă. Aşa cum e deranjantă atitudinea Bisericii care a vegheat Comisia de educaţie la dezbaterea articolului privind introducerea religiei în “trunchiul comun”, adică primind caracter de obligativitate, dar nu veghează cum se face religia în şcoli. Până astăzi, nu ştiu ca aceleaşi cucernice feţe bisericesti să fi făcut un sondaj, o cercetare ca să măsoare în ce măsura modul în care se face religia în şcoli ajută sau aduce stricăciune iubirii de Dumnezeu. Cunosc familii evlavioase care aduc slavă lui Dumnezeu şi care şi-au retras copiii de la orele de religie pentru că e curat meştesug de îndepărtare de credinţă. Nu am văzut nicio dorinţă a feţelor bisericeti de a discuta cu poporul despre desfiinţarea spitalelor şi comasarea şcolilor şi să devină preoţimea purtătorul necazului şi opiniei poporului. În schimb, e timp pentru petrecut prin înaltele cabinete unde se decid donaţiile din bugetul statului.
Dumnezeu e mare şi bun şi mă rog să nu fie drept cu noi căci atunci nimeni nu mai scapă. Şi sper ca în perioada aceasta, clerul să îşi întoarcă faţa către popor şi să îi refuze cu smerenie lui Emil Boc donaţia şi să-l sfătuiască să o îndrume spre oameni. Căci sunt din ce în ce mai sărmani, iar de rugat ne putem ruga Domnului şi sub cerul liber. Asta ca să nu se reverse mânia Domnului şi mai mult şi să răstoarne tarabele din Templu devenit loc de negoţ.
Etichete: biserica, închiderea spitalelor, spitale


Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 19 May la 15:22 |
La Cluj se dă bătălia simbolică cu ultima redută a regimului Băsescu. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 19 May la 14:05 |
Am citit cu mare întîrziere Spovedanie la Tanacu şi Cartea [ citeste mai departe ]
| 1@Curozitate: nu stiu daca sunteti bucurestean,dar eu care sunt de 3 generatii (incaltate)il votez pe Oprescu pentru ca si el este! M-am saturat de alieni ca Basescu sau Videanu care au vazut in conducerea... | ||
| 2“strategia de comunicare a candidatului nu include dezbateri”;dezbateri despre ce? in prezent despre vreme prognoza meteo ne ofera informatii destul de exacte.... | ||
| 3[...] Costi Rogozanu pe VoxPublica [...]... | ||
| 4nae ce-ti iese de la oprescu? Fii sincer Adica toata lumea vede ca n-a facut decat un pod si un stadion, la cara a furat de a rupt, si se ascunde ca un soarece speriat din fata dezbaterilor tocmai pentru... | ||
| 5Eu, sincer, nu am nici o problemă cu ministrul”care este” dar nu suport analfabeții din indiferent ce parte a spectrului politic ar veni. Faza cu ”sâmbata și duminica” e epocală, e de colecție și dă măsura... | ||
| 6@Dana sunteti prea blanda cu supravietuitoarea portocalie @Mia.Tot in ograda ei sunt si Apostu,Botis,Videanu,Berceanu,Blaga,Udrea,Petrescu,intelectualul Igas si multi altii asa ca ironiile cu "innot" si... | ||
| Mihai Goţiu 11127 citiri |
| Cristian Teodorescu 10202 citiri |
| Costi Rogozanu 9341 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4340 citiri |
| Constantin Creţan 4308 citiri |
| Dan Duca 4133 citiri |
| Alin Fumurescu 3880 citiri |
| Ciprian Şiulea 3262 citiri |
| Dorin Tudoran 2755 citiri |
| Iulian Leca 2277 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Mihai Goţiu 62186 citiri |
| Cristian Teodorescu 40550 citiri |
| Costi Rogozanu 38302 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18094 citiri |
| Alin Fumurescu 17775 citiri |
| Viorel Dobran 13013 citiri |
| Dan Duca 12010 citiri |
| Constantin Creţan 11319 citiri |
| Dorin Tudoran 8681 citiri |
| Iulian Leca 8499 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
poate veti rade de mine, dar as dori sa ma lamuriti. deci, teoretic ante-camera ar trebui sa fie zona dinaintea unei camere, nu? si anti-camera atunci ce e?
2011-04-14 23:54:51 | Raporteaza
da, ante-camera e ” compartiment al camerei de combustie a unui motor în care se injectează combustibilul şi începe arderea; cameră de precombustie”. italienesc, cica…pai atunci ala suparat de la @1la ce se referea?
2011-04-15 00:00:08 | Raporteaza
ante-camera scrisese???
)))))
noroc ca ii citisem doar un paragraf si-apoi m-am uitat la comentarii. de-acum incep mereu cu comentariile
2011-04-15 02:12:52 | Raporteaza
Ultimul paragraf e chiar senzational.Problema e ca aici cam asa suntem toti. Preotii si guvernantii, idem.
Amatorii sa verifice inainte de a se revolta cum e corect, anticamera sau antecamera. Probabil ca revoltatii sunt ingineri.Dar pe dexonline e simplu sa te lamuresti.Chiar si pentru absolventii de 1-4.
2011-04-15 02:22:32 | Raporteaza
nu-i nici o mirare ca habotnicii ies prost la toate testele de inteligenta. antecamera este corect si in spiritul limbii romane iar anticamera este neologism. amandoua se gasesc in dictionarele de neologisme ca fiind echivalente. desteptii lu peste prajit mai bine v-ati pune de acord cum se intra sub fusta popii – cu capu sau cu fundu inainte?
2011-04-15 02:50:37 | Raporteaza
@pcburic
ANTECÁMERĂ s. f. compartiment al camerei de combustie a unui motor în care se injectează combustibilul. (după it. anticamera)
ANTECÁMERĂ s.f. 1. Compartiment al camerei de combustie a unui motor în care se injectează combustibilul și începe arderea; cameră de precombustie. 2. V. anticameră. [După fr. antichambre].
antecámeră s. f.(tehnică), pl. antecámere
——————————————-
o fi el invechit, dar pruost esti tu, ca nu te-ai prins de ce se radea de fapt pe-aici: ca priveam intr-adevar anticamera alora ca pe un motor in care “se injectează combustibilul și începe arderea”
dar poate esti si tu “scriitor” (i.e. zgarie branza), nu le ai cu tehnica
2011-04-15 05:09:46 | Raporteaza
Stimata doamna, indraznesc sa aduc un mic amendament la afirmatia dvs.: “Nu am auzit nici un preot care să se solidarizeze cu localnicul, care protestează că rămâne fără spital.” Eu sunt preot in cadrul Spitalului Clinic Judetean de Urgenta nr.1 din Craiova. Sunt si jurnalist si sunt implicat in diferite ONG (Pro Democratia, Euroagora). In cadrul spitalului functioneaza Centrul de Cardiologie. Min. Sanatatii a propus comasarea acestui centru cu spitalul. O masura nedreapta care spulbera un spatiu in care bolnavii sunt tratati cu respect, in conditii la standarde europene. Comasarea ar fi insemnat politizare, degradarea conditiilor de ingrijire a bolnavilor, birocratizare etc. Impreuna cu prietenul meu, jurnalistul Mihai Firica, coleg in Asociatia EUROAGORA, am lansat o campanie de strangere de semnaturi in favoarea mentinerii functionarii autonome a Centrului. Am organizat si o campanie locala de presa, am facut presiuni asupra ministerului. Am reusit, alaturi de colegii din Centrul de Cardiologie, sa strangem aproximativ 30.000 de semnaturi. I-am sfatuit pe medicii cardilogi sa atace in instanta hotararea guvernului, ceea ce au si facut. Deocamdata au castigat, speram sa-si castige definitiv dreptatea la instanta suprema. Sunt de acord cu dvs. in anumite afirmatii critice la adresa unor stari de fapt din Biserica. Va intreb, totusi, cine este preotul dvs. paroh? Ati avut vreun dialog cu el? Ati incercat, impreuna cu preotul dvs., sa lucrati in comunitate? Preotul, ca si politicianul, este expresia comunitatii sale. Responsabilitatea este comuna, doar nuantele difera. Dumnezeu sa va lumineze si sa va daruiasca pacea Sa. Doamne-ajuta!
2011-04-15 08:21:50 | Raporteaza
@intre: este corect anticamera!!!!!!!!!!!!
2011-04-15 08:41:00 | Raporteaza
Titul articolului e putin eronat deoarece biserica a fost si in sistemul comunist in camera cu puterea si chiar Securitatea, iar astazi e si mai bine! Prea fericitul de la pozitia 11, inca nu realizeaza acest lucru, chiar daca o lege organica emisa din vremea bunicutei le confera preotilor niste drepturi pe care pana atunci nu le aveau, cat si obligativitatea obiectului religie in scoli, cu toate ca orice actiune obligatorie este facuta cu o oarecare strangere de inima!
Era buna o Revolutie, dar una ideologica, urmata de o Reforma radicala nu bulibaseala de azi cand tinerii emigreaza in mod hotarat si nici o lege nu-i poate opri!
2011-04-15 08:41:27 | Raporteaza
@nelutiu: Draga frate, eu nu comentez relatia dintre Biserica si Stat. Daca aveti ceva timp, rabdare si profunzime a lecturii, va invit sa cautati, cu ajutorul google.ro, textele pe care le-am publicat in Gazeta de Sud, Revista ROST, situl Ziare.com sau pe blogul personal, in legatura cu acest subiect. Veti descoperi, poate cu surprindere, ca sunt adeptul separarii Bisericii de Stat, aceasta masura fiind, in viziunea mea, singura cale de a revitaliza Biserica si de a reaseza, cu o mai mare claritate si asumare, activitatea clerului pe fundamentele moralei crestine. Eu sustin doar ca un crestin, asa cum banuiesc ca este si autoarea textului pe care-l comentam, nu poate critica Biserica, fara sa se manifeste ca un crestin, adica fara sa caute o interactiune cu preotul parohiei sale, fara sa ofere solutii reale pentru reasezarea Bisericii pe un drum al firescului etc. Romanii se declara crestini ortodocsi intr-un procent de 86,7%. Faptele noastre, de romani crestini, nu dovedesc insa aceasta declaratie oficiala de la recensamantul din 2002. Cred ca aici este problema. Amintesc cel putin doua argumente: ocupam locul 3 in Europa la avorturi, adica la ucidere de prunci in pantecul mamei; ocupam locul 1, alaturi de Bulgaria, la coruptia institutionalizata, adica la hotie, jefuire, minciuna etc. Astfel de stari sunt si in raspunderea clerului Bisericii, adica a noastra, a preotilor si ierarhilor. Daca noi ne-am face datoria cu adevarat, poporul nu ar fi atat de ratacit. Vinovatia este insa si a elitelor – clasa politica, intelectualitatea, oamenii de cultura etc. Cand te consideri elita unui neam, trebuie sa-ti slujesti neamul, nu sa-l tradezi. Cateva ultime precizari. Autoarea textului amesteca problemele reale din Biserica, cu propriile-i interese de natura politica, tot asa cum face si dl. Boc, dna Udrea, dl. Basescu, dl. Ponta, dl. Antonescu si oricare politician, atunci cand Biserica il incurca. Eroarea este poate a ierarhiei Bisericii pentru ca s-a uitat ca Biserica are si glasul profetic si ca noi, slujitorii Bisericii, suntem datori sa marturisim pe Hristos in calea dregatorilor cetatii, atunci cand acestia batjocoresc poporul. Eu am facut, fac si voi face aceasta marturisire. Faptele fratilor mei nu sunt in responsabilitatea mea. Eu consider ca Biserica nu trebuie sa ia chipul lumii (afaceri, politica, “modernizare” etc.), ci lumea trebuie sa fie schimbata dupa chipul Bisericii, adica increstinata. Sa auzim numai de bine. Doamne ajuta!
2011-04-15 09:06:22 | Raporteaza
Ba io cred ca unii dintre noi, cei care nu am pupat poalele puterii/opozitiei…’om scapa. De voi! Sa faci ce spune popa, nu ce face popa, mai zice o vorba din batrini. Si daca te amesteci in tarite, te maninca porcii. Si te-ai cam amestecat, drept pentru care nu cred ca esti cu adevarat ingrijorata de soarta ” boborului”. E doar campanie si atit. Iesi din politica si fa ceva util timp de 10 ani, apoi …ne vom gindi daca sa te votam ori ba, daca sa te credem sau nu. Deocamdata …singurul lucru care imi vine in minte e faptul ca sunt unii care te-au promovat si altii care te-au preluat. Sterge amintirea asta din mintea mea de alegator si apoi…mai vedem
2011-04-15 09:33:18 | Raporteaza
Daca doamna Saftoiu s-a amestecat in tarate sau nu este mai putin important, este putin important si daca face declaratia aceasta cu gandul la o “campanie”.
Semnalul de alarma este just, asistam la o spaga legala acordata de putere clerului BOR, o fapta josnica mai ales in actualul context economic. Acum se mai pune intrebarea de ce o face?
Raspunsul este simplu, un segment important al populatiei este atat de needucat, lipsit de perspectiva si prostit de media, de educatia defectuoasa si de genele parintilor incat se duc ca o turma si voteaza in functie de ce le spune preotul satului.
Faptul ca biserica si-a intors fata de la popor si in loc sa ii aline suferintele spirituale si fizice atat cat poate, transformandu-se intr-un apendice persuasiv al puterii, indica degradarea acestei institutii.
Am tot respectul pentru oamenii ca parintele Tanase din Prahova care au ajutat atat de multi orfani si batrani, adevarate exemple de urmat pentru cei ce vor sa devina preoti dar simt o greata imensa fata de marea parte a clerului ce umbla doar dupa capatuiala pe spinarea prostilor!
Iar bomboana de pe coliva o constituie aroganta BOR care sustine acea Catedrala a “Mantuirii neamului”, proiect cu cheltuieli exorbitante si nejustificate. Avem atat de multe biserici in Romania in care se aduna doar cate 10-12 babe, umpleti-le pe acestea mai intai! Cu banii aruncati in vant pe o gramada de bolovani se puteau face proiecte solide pentru ridicarea nivelului de trai al numerosilor oameni sarmani.
Rusine BOR!
2011-04-15 09:52:38 | Raporteaza
@ilie daniel: din cauza nervilor nu am mai stat sa corectez ce am scris in viteza…in loc de “transformandu-se” trebuia sa spun “s-a transformat”
prindeati ideea oricum, dar sunt sigur ca s-ar fi gasit 10 destepti care sa se lege de acest lucru pentru a imi demonstra ca gresesc!
2011-04-15 09:56:46 | Raporteaza
trebuie sa ne dezvatzam sa confundam biserica cu credinta. acesti clerici sunt in MARE parte niste impostori. si-au luat o franciza fara macar sa-l intrebe pe proprietar si acum mulg de la plebea pe care nu o duce capul. este si mai trist ca-si gasesc zeloti chiar si printre oameni cu carte. ma crucesc cand ii aud pe niste prieteni cu stiinta de IT cum ciugulesc din mana cate unui charismatic. mai bine ciuguleau de la caritas.
2011-04-15 10:12:57 | Raporteaza
gandul.info/int../
2011-04-15 10:18:40 | Raporteaza
Felicitari doamna Saftoiu, in rest e ipocrizie si la putere si la opozitie
2011-04-15 10:46:46 | Raporteaza
Distinsa Domnita,
Recunosc,nu credeam ca Domnia Voastra sa se inscrie in panoplia evolutionistului fara repere,a sefului gunoierilor pe tara-care dupa modelul personal al cooptarii bordurii presei romanesti in casa,propunea in devalmasie legea bordelurilor impreuna cu cea a caselor de marcat in biserici-,indiavolit in costum negru si bineinteles dimpreuna cu minunea..blonda… a nonperformantei manageriale-sau daca-i urechezi pe operatorii din turism, TUI-ul te va desemna cel mai bun tour-partener… -,altfel dusman infocat al turismului ecumenic.Toti cei care vor sa reformuleze turismul romanesc le doresc sa ia aminte la cat de eficienti pot fi calugarii si sa rescrie cursurile ,dupa care,gresit s-au improstit.Daca vreodata succesurile…gramaticale le-ar fi permis,sa le parcurga.
Biserica a fost intotdeauna alaturi de poporul sau,caruia nu i-a cerut sa plece din tara,nu i-a inchis scoli si spitale.Din contra.cu binecuvantarea Preafericitului Parinte Daniel s-au creat Vasiliadele si alte numeroase centre sociale-cum ar fi cele pentru femeile abuzate-samd.
Fac o ultima precizare,referitoare la faptul ca in vreme de restriste romanii au gasit adapost si alinarea suferintei in Biserica.Nu cred sa existe marturii,cum ca s-ar fi deschis vreodata porti parlamentare,sau guvernamentale romanilor aflati in situatii limita.
Cum spunea Dl Patriciu ,statul sa ne lase in pace.Strica esenta vietii.Prefer sa dezvolt prin contributia mea sistemul Bisericii,decat sa platesc taxe si impozite unui stat incompetent si inchizitorial,care oricum va da faliment si ne antreneaza si pe noi ,uitand sa ne returneze banii de pensie samd.Apropos,nu am auzit pe nimeni,sa infiereze inchiderea spitalelor la capitolul genocid.Daca tot Va deranjeaza atentatele la bugetele noastre,acesta este cel mai grav.Atentat contra vietii.Numiti,Va rog,autorii si faceti-le plangere penala.
Iar ca nota personala,prefer linistea Bisericii,in locul istericalelor unor politruci intotdeauna nevolnici.Pentru ca daca ar fi avut capacitati antreprenoriale clare, nu aveau timp sa-si aseze fetzele tampe in postere electorale si posterioarele indecente in bancile parlamentare.[Tiriac poate depune marturie,prin rezultatele sale,despre nobila si eficienta utilizare a timpului,ca intr-un Tratat asupra luctului bine facut,a lui Kotarbinski] From time to time,atunci cand amantlacurile,sau traficul de influenta nu le ocupa pretiosul.. timp.Si mai e ceva: ce poate fi mai josnic decat cersetoria -de multe ori sub amenintare- electorala,din patru in patru ani?
Sunt foarte curios,cand va aparea primul politician veritabil postdecembrist,capabil -prin carisma si rezultatele personale- sa castige un fotoliu parlamentar,fara sa aiba nevoie de pulpana unui partid.
Sa lasam Biserica in treburile sale si sa ne ocupam de noi.Sa ne uitam in oglinda si sa ne intrebam ce mai avem sfant in noi.
Va doresc un Paste luminat cu multa liniste si impacare sufleteasca.
2011-04-15 10:46:53 | Raporteaza
Nu va mai scandalizati pe teme religioase si nu va mai cutremurati degeaba pe o chestiune despre care se pot turna tone de cerneala. Daca va deranjeaza ceva, trebuie in primul rind sa va deranjeze bunul simt de care, aparent, faceti caz si, fata de care, nu sinteti obiectiva. Cunoastem bine mediul politic pe care l’ati promovat. Stim ca aveti alt stapin. Dar ati putea sa fiti si obiectiva. Nu e Boc cel mai risipitor premier. Ginditi’va doar la moliceanu, la dezastru pe care l’a provocat in finante, intr’o perioada de crestere economica. V’o fi inselat asteptarile, Boc dar nu se cadea sa le faceti publice atit timp cit ati fost sub umbrela corsarului. Nu va convine ce nu va convine, inghititi broasca riioasa si va apucati de altceva decit de politica. Asta ca sa ramineti cu aceeasi imagine de draguta. Cit despre solutii si de datu cu parerea, aici frontul ramine deschis si caile domnului, nenumarate. Biserica, ca si credinta, sint si ramin un teatru imens de operatiuni in care manipularea, pozitiva sau negativa, ramine principala arma in razboiul convingerilor spirituale si materiale. Nu spun ca aveti sau nu dreptate in privinta bisericii, dar speculatiile pe care le’ati facut mi s’au parut de prost gust si nefondate.
Ma asteptam la o pozitie ceva mai elevata si la o analiza ceva mai atenta a fenomenului. Dar, consider ca, de data aceasta, ati cam dat cu bita’n balta.
2011-04-15 11:02:33 | Raporteaza
@Pr. Marcel Radut Seliste: Separarea BOR de Stat e doar o utopie si nici inaintea reformei lui Cuza, nu a fost altfel! O libertate doar in fata lui Dumnezeu, nu e posibila intr-o tara in care coruptia se gaseste in toate institutiile Statului, in care comunisto-securistii sunt infiltrati peste tot, ci doar intr-un schit izolat pe un varf de munte,…. deoarece nici Tibetul nu confera acest privilegiu. Preotii adevarati dupa ‘47 au fost arestati pe motive politice cu scenariile arhicunoscute, cate o masina de scris, cate o statie de radioemisie, …ori chiar detinere de armament!
Dupa cativa ani de temnita, acei oameni au devenit doar roboti cu creierele spalate si au fost urmariti de Securitate toata viata. Altii au scapat mai ”ieftin” fiind ucisi. Acestea sunt adevaratele motive pentru care nu se poate face reforma Statului in Romania, tinerii emigreaza in masa, iar acei care mai sunt inca aici,…au si ei planuri de emigrare…
2011-04-15 11:03:16 | Raporteaza
Va credeam mai inteleapta… Hai sa vedem ce se intimpla in Portugalia…ii face curte Brazilia…cu bani, evident… asta e motivul pentru care Portugalia sta cu mina intinsa la UE. Spania…deja o banca chineza functioneaza pe-acolo… Franta s-a vrut sef cu Libia…nu i-a iesit si s-a multumit si cu cacaoa din Coasta de Fildes ! Egiptenii au vrut democratie: o au !
Irlanda… Mai de curind englezii s-au luat “la trinta” cu politia tot pentru “taieri”… BBC mai spune, ca si CNN: cine urmeaza, Spania sau Italia ?
Stiti ca si mine ca in occident spitale de stat nu prea sunt: acolo exista asigurari private de sanatate…
Stiti mai multe, dar va limitati la a compara Romania cu Romania ! Ia’ de va uitati prin Bulgaria, Ungaria… ca Spania, Portugalia si Italia nu se simt prea bine. Italia pierde “la greu” de cind cu Libia… doar banii libieni au ajutat pina si FIAT…
Germania nu e de acord cu cotizatia la NATO din cauza ca au pierdut bani grei in Iraq…va aduceti aminte ca americanii au garantat doar banii rusilor ! 100% !
Multe stiti dar le ignorati… Din gelozie ? Frustrare ? Nu stiu… dar toti care scrieti uitati ca si-n UE, tari cu traditie, sunt probleme cu banii…banci care au dat faliment..injurati FMI…Pentru Portugalia UE e de acord sa dea 2/3 si 1/3 FMI-ul… Or fi astia de la UE idioti ? NU ! Noi suntem ignoranti si credem in extraterestri ! Mai studiati…
2011-04-15 11:28:07 | Raporteaza
@Pr. Marcel Radut Seliste: stimate domnule parinte,sunt convins ca stiti mai bine decat mine ca “cu o floare nu se face primavara”;cunosc sentimentul individului ce se simte cu sufletul curat ,acuzat odata cu grupul din care face parte de actiuni la care nu a fost partas,toti romanii cinstiti cunosc acest sentiment atunci cand deavalma se spune ca romanii sunt hoti,lenesi sau betivi;toata stima pentru multimea de preoti care traieste in mijlocul comunitatii,cunoaste necazurile enoriasilor si incearca in masura putintei lor sa le aline durerile;nu cred ca la cei ca d-voastra s-a referit doamna deputat,ci mai ales la cei cu putere de decizie in BOR ,la cei ce astazi ,cu sau fara voia lor sunt pe cale sa implice biserica in afacerile necurate ale guvernantilor;biserica nu va fi mai bogata cu acesti bani oferiti(diavolul ademeneste) ,asemanator unui cal troian ,in scopul extinderii afacerilor necurate ale clientelei(unde se vrea de fapt sa ajunga banii) si in domeniul constructiilor de biserici;daca pina acum s-au semnalat cazuri in care vreun preot ratacit(nu exista padure fara uscaturi)a bagat mana in cutia milei,in cazul acceptarii “donatiei”guvernamentale,intreaga biserica va fi tarata in scandaluri de coruptie si,nu putin probabil,de discriminare pe motive religioase;iata de ce ma alatur doamnei senator si fac la randul meu,in calitate de simplu credincios,un apel catre Inaltii si Preafericitii prelati sa nu se lase ademeniti de “oferta” acestor Anticristi,oameni fara Dumnezeu,sa pastreze curata Sfanta si mult-incercata noastra biserica acolo,aproape de poporul pe care l-a pastorit in indelungata si zbuciumata lui existenta;inainte de a fi “milostiv”,guvernul ar trebui sa-si onoreze indatoririle ce le are privind pastrarea si intretinerea constructiilor,inclusiv a celor apartinand unor culte religioase ,ce fac parte din patrimoniul national si universal.
2011-04-15 11:30:02 | Raporteaza
Facatura jurnalistica marca iRealitatea:
trilulilu.ro/fa../
2011-04-15 12:32:29 | Raporteaza
CORECT ARTICOL
sper ca reprezentantii bisericii si in special Patriarhul sa inteleaga ca nu suntem toti chiar prosti sin intelegem exact care sunt prioritatile lor
dca Patriarhul are aspiratii politice sau de mare intreprinzator-asa cum pare-, ar fi bine sa ii lase pe preotii sau calugarii cu har sa pastoreasca mai departe Biserica Ortodoxa Romana, ca deja imaginea ei este extrem de afectata de actiunile si interesele evidente ale Patriarhului
2011-04-15 13:16:37 | Raporteaza
@Pr. Marcel Radut Seliste:
Scoate-ti ghiavole poza aia, pe cine vrei sa prostesti?
Biserica Orto nu e MILITANTA.
E doar obedienta si atat
Nu degeaba a si cazut Constantinopolul.
(toti Patriarhii care au atentionat PUTEREA
au fost ucisi, pana le-a venit minte la cap
Altfel, cum credeti ca ar fi ajuns paganii sa stapaneasca Imperiul Bizantin si sa patrunda in Europa?
2011-04-15 13:37:18 | Raporteaza
dupa 1989 biserica a fost folosita doar pentru ca niste nenorociti daunat
ori pentru aceasta tara sa ajunga si sa se mentina in functii politice ! dar din pacate aceasta este practica valabila pentru toate partidele !!
2011-04-15 13:39:10 | Raporteaza
@Pr. Marcel Radut Seliste:
Parinte ,inainte de toate va felicit pentru (de ce sa nu fim sinceri)curajul de a intra ,fie si pe aceasta cale ,in dialog cu noi ,cei intrebatori si nelinistiti .
De o buna bucata de vreme ,ma intrebam cat va mai dura linistea aceasta suverana a Bisericii ,cand intreaga societate romaneasca se zvarcoleste ranita ,practic agonizeaza .
Va intreb parinte ,din toata invatatura si pildele lui Isus ,Biserica noastra ,a ramas doar cu :”da-i Caesar-ului ce-i al Caesar-ului” ?
Toata istoria noastra recenta ,”democratia” , a fost subscrisa unui simtamant ,pana la urma subuman :Lacomia !
Valorile umane ,incorsetate de egalitarismul comunist,trebuiau eliberate si puse in slujba societatii noi democratice .
Ce s-a produs in schimb ? O irationala rasturnare a valorilor ! Viclenia ,a inlocuit inteligenta .Superficialitatea ,a inlocuit cultura si cumpatarea.Rapacitatea ,a inlocuit bunul simt.Scoala si invatatura ei ,a fost inlocuita cu diplome,cu cartoane fara acoperire. Hotii si borfasii au luat locul judecatorului.
Priviti in jur parinte ,priviti si in viitor si spuneti-va unde este locul Bisericii in viata acesor oameni peste ani. Va mai permiteti aceasta tacere ,zic eu sinucigasa ,si pentru noi societatea ,si pentru Biserica noastra.
Mireanul ignorant, poate face confuzia intre lacasul de cult si Biserica ,dumneavoastra nu ! Biserica ,exista atata timp cat intre noi ,dumneavoastra ca slujitor al Bisericii si Dumnezeu ,exista gand ,nevoie si comunicare.
Biserica ,trebuie mentinuta si consolidata .Asta se face printr-o continua comunicare ,indrumare ,cunoastere riciproca .Lacasul ,nu ofera decat adapostul acestei legaturi .Construirea de lacase ,nu suplineste Biserica in sine ,cel mult hraneste vanitatea unor ierarhi .
Transformarea ritualului slujbei in showbiz ,poate fi profitabil pe moment ,dar dezastruos in viitor !Din pacate ,multi slujitori ai bisericii ,confunda buluceala ocazionata de marile sarbatori crestinesti ,cu un succes al adevaratei credinte .
In alta ordine de idei ,multe din “daniile” guvernamentale catre Biserica ,lasa copii fara stiinta de carte ,batrani neputinciosi fara hrana si medicamente.
2011-04-15 14:03:21 | Raporteaza
Trăim în situaţia unui spectacol permanent, în ceea ce se poate deja numi o „societate a spectacolului”. În acord cu vechea ofertă romană: “Pâine şi circ”. Cu o singură excepţie: tot mai puţină pâine, dar mai mult circ… Tot mai multe divorțuri și tot mai puține familii. Continuând în acelaşi registru tematic,… tot mai puţin bun simţ, dar tot mai multă ipocrizie… Tot mai puţină responsabilitate, dar şi mai multă demagogie…Uitându-se că atunci când Roma a optat pentru un asemenea stil de viață și-a semnat propria condamnare.
În condițiile în care căutarea spectacolului ieftin devine o normă socială, iar pâinea singurul deziderat al vieții nu ar trebui să ne surprindă escapismul generalizat din România, dar și lipsa de atitudine în fața nonvalorilor afișate public. Ne consumăm viața între telenovele și ne batem pentru un pumn de zahăr. Trăim o viață „paralelă” și așteptăm cu pasiune următorul scandal monden. În aceste condiții, care ne poate fi viitorul?
2011-04-15 14:07:01 | Raporteaza
Mai POPA, mai ! Sa ne intelegem : desecretizarea unor dosare secrete, arhivele FBI cu privire la extraterestrii… nu mai sunt o noutate si ESTE CERT ca dumnezeu, sfinti, popi, etc., este o mistificare grosolana, adica popii au facut o afacere pentru bani, in baza credintei. Sa fiu si mai clar : credinta e una ( si exista in noi toti ), dar cei cultivati o numesc CONSTIINTA, pecand RELIGIA= AFACERE si INSELACIUNE . Si pana la urma.. dand bani bisericii si popilor… nu sponsorizam EXTRATERESTRII ? Ai extraterestrii PIB ul asa de mic si nu isi permit ?:))))) ASA CA nu vad nici o justificare ca TU, un popa oarecare… sa iti faci simtita prezenta altundeva decat la capataiul mortilor, bolnavilor, suferinzilor, etc. si NICIDECUM in biserica ( ca dumnezeu e peste tot… nu ?
) ), in unitati militare ori spitale. STII DE CE ? Pentru ca “biserica este SEPARATA DE STAT”, pentru ca ASA A VRUT POPORUL cand a votat CONSTITUTIA. Asa ca… mai putin tupeu si mai multa smerenie… prestatorule de servicii pe banii STATULUI !
2011-04-15 16:03:15 | Raporteaza
[...] cum încheie doamna A.S. articolul pe care îl puteți citi aici: Dumnezeu e mare şi bun şi mă rog să nu fie drept cu noi căci atunci nimeni nu mai scapă. [...]
2011-04-15 16:31:28 | Raporteaza
O fi stiut el, Antonescu, de ce-a numit-o “moralista second-hand”
2011-04-15 16:44:24 | Raporteaza
@Pr. Marcel Radut Seliste: Piei, Satano!
Ca sunteti toti doar niste satane in sutane – nu te mai da Che Guevara, ca nu-i cazul!
2011-04-15 17:02:33 | Raporteaza
@ Adriana Saftoiu
“Sprijinirea Bisericii nu mă deranjează…”
In sfarsit cand credeam si eu ca un om politic important da un sut in cur bisericii, vedem ca, de fapt, “curajoasa” Adriana Saftoiu doar scoate limba. Una dintre bolile grave ale societatii romanesti (si nu numai) este existenta in sine a bisericii cu toate nenorocirile pe care le aduce printre care spalarea de creiere ocupa primul loc.
Poate ca Boc se va razgandi si nu va mai aloca transa asta de bani. Si ce-i cu asta? Preafericitii stiu ei cum sa stoarca poporul asta si de bani si de spirit.
Sfatul meu, doamna Saftoiu, de fapt rugamintea mea, ar fi sa nu mai umblati cu manusi. Din cate stiu nu candidati pentru vreo functie, macar fiti o voce a ratiunii, dar fiti pana la capat. Stiu ca poporul e dobitoc, dar n-are ce sa va faca din moment ce nu candidati. Asa ca spuneti ca BOR-ul ar trebui tratata ca o firma privata, fara niciun sprijin de la stat si sa-i fie taxate toate veniturile si proprietatile. Fiti liberala, ce mama masii, nu ca socialistii aia de colegi ai dumneavoastra. Ca doar socialismul a bagat tara asta in cacat si inainte si dupa 89.
2011-04-15 17:14:34 | Raporteaza
@ Pr. Marcel Radut Seliste
“Eu consider ca Biserica nu trebuie sa ia chipul lumii (afaceri, politica, “modernizare” etc.), ci lumea trebuie sa fie schimbata dupa chipul Bisericii, adica increstinata. Sa auzim numai de bine. Doamne ajuta!”
Biserica are acest chip al lumii de cand a aparut si pana astazi, cea crestina cel putin. Daca scimbi lumea dupa chipul bisericii, numai la bani si politica ar trebui sa ne stea gandul. Cum bine v-a mai zis cineva, “piei satana!”
2011-04-15 17:23:24 | Raporteaza
@ pipilicks
“trebuie sa ne dezvatzam sa confundam biserica cu credinta”
Sa mori tu? Pai unde e credinta acolo e si biserica pentru ca cu siguranta se va gasi un destept ca sa profite de fraierul care crede. Ceea ce nu e problema mea decat in momentul in care desteptul (desteptii) isi face o firma, recte BOR, care primeste ajutor de la stat, nu plateste impozit pe venit si pe proprietati, ba chiar are puterea de a hotari si a influenta societatea in chestiuni cum ar fi legalizarea prostitutiei sau drepturile sexuale.
Si de ce are BOR-ul atata putere? Pentru ca exista o mare masa de idioti (aflati totusi peste retardatii care chiar confunda biserica cu credinta) care cred ei ca au rezolvat problema daca se identifica drept credinciosi dar, vezi doamne, nu intru totul de acord cu biserica. Imi pare rau sa va spun, stimabililor, dar tocmai prin afirmarea credintei idioate pe care o proclamati conferiti putere BOR. Pentru ca BOR in felul asta isi justifica existenta si puterea. Sper sa va vina dracului mintea la cap si sa terminati cu cacatul asta al diferentei dintre credinta si biserica.
2011-04-15 17:32:07 | Raporteaza
@anticamera: Mai bine moralist second hand decat parlamentar second hand!!!!
2011-04-15 18:35:15 | Raporteaza
Inchiderea spitalelor este pasul doi in genocidul pedelist, dupa infometarea populatiei.
Se doreste exterminarea rapida a populatiei batrane, paupere si infometate. FMI mizeaza pe o reducere rapida a cca. 2 milioane de capete (furajabile de la buget) din randul populatiei.
E escrocherie!
2011-04-15 18:46:29 | Raporteaza
“de rugat ne putem ruga Domnului şi sub cerul liber.”
ups, aici o sa-ti urci biserica in cap… parol!!!
2011-04-15 19:16:26 | Raporteaza
@Pr. Marcel Radut Seliste:
Nu se desfinteaza cardiologia se desfinteaza posturile de sefi ai institutului. Acest institut este total neperformant multi bolnavi din zona au fost obligati sa apeleze la Institutul din Timisoara pentru superficialitatea celor din Craiova
2011-04-15 19:26:39 | Raporteaza
cafteala intre crestin-ortodocsi – greci vs. armeni – foarte hazos: youtube.com/wat../ . care dintre ei este mai aproape de Dumnezeu?
2011-04-15 19:33:26 | Raporteaza
Din nefericire biserica si ,mai ales, Daniel s r l sunt cei care distrug biserica.Mai nou fac o chestie uluitoare; depisteaza oameni batrani ,neputinciosi pe care ii vara in azilul din curtea noii biserici[Aleea Parva din Drumul Taberii],luandu-le apartamentele si pensiile.Asta in conditiile in care nu au pesonal de ingrijire si oamenii ,care au cazut in plasa ,primesc cate ceva de la locatarii din jur.Va dati seama ce hotie ordinara?
2011-04-15 19:52:52 | Raporteaza
in privinta a ceea ce se intampla la Craiova, am aceeasi impresie ca maria (40): se desfiinteaza doar posturile de conducere. la prima vedere, actiunea celor de la Craiova e neintemeiata.
in fine, nu imi place ca statul nostru se inghesuie sa inzestreze, neconditionat, biserica cu bani sau bunuri. imprejurarea ca e criza sau nu, e irelevanta. doamna Saftoiu nu isi permite sa fie asa vehementa impotriva bisericii, o data pt. ca e politician si a doua oara pt. ca probabil cunoaste ca prin Legea nr. 261/2008, cu putina vreme inainte de alegeri, PNLul (initiator Bogdan Oltean) a gratulat BORul cu multe mii ha de padure date in folosinta unor manastiri in 38 si 39 de guvernul Patriarhului Miron Cristea. Folosinta (vesnica) de atunci a fost transformata de statul de acum in proprietate.
Intre timp, pt. ca au sarit episcopiile ca isi vor si ele terenurile primite atunci in folosinta vesnica, Valeriu Tabara a initiat un proiect de act normativ pt inzestrarea Episcopiei Timisului cu respectivele terenuri. La Arges, sfintii parinti, mai plini de tupeu, s-au inteles, complet ilegal, cu Prefectura sa le fie “retrocedate” vreo 300 de ha de padure. si poate ca nu ar fi chiar asa o problema daniile astea, ca oricum ROMSILVA are un profit mediu anual pe ha de padure de aprox. 150 de ori mai mic decat un investitor privat, vreo 6 RON la ha, valoarea unui brat de vreascuri (cu alte cuvinte, se fura in draci), dar daca tot inzestram biserica am putea sa conditionam inzestrarea de folosirea bunurilor in anume scopuri: intretinerea sau repararea unor cladiri monumente istorice, intretinerea unor asezaminte sociale sau scoli si alte asemenea si nu sa le dam ca sa isi cumpere Volvouri si Mertane sau ca sa isi umfle burtile.
2011-04-15 20:07:15 | Raporteaza
@ANNA: Asta e informatie de mana intai daca ai si dovezi! ATENTIE doamna DEPUTAT! VA da mana de o interpelare la Boc? Ca tot a preluat si dep de culte! Zi ANNA ce stii poate faci de o revolutie!
2011-04-16 00:16:21 | Raporteaza
Și așa viața asta este scurtă,atât de scurtă că d-abia ne
desmeticim pe ce lume trăim,vin alții să îmi spună să am grijă de „viața mea de după apoi,în rai,veșnică și neprihănită ”! How about this demn*life ?
Give me a break ! dacă mă duc la Biserica Sfântă mă duc ca un nimic pe acest pământ,neînvățat ! Ce mă învață Biserica,pe lîngă educația de la părinți,școală,comunita
tea unde trăiesc, vreau să știu de la…„A” la „Z” care îi este contribuția ? Da, numai dacă ești ateu nu poți avea…
Să nu îmi spuneți ce învață Biserica pe preșcolari…eu sunt la vârsta a doua…ori a treia…?1 oricum…spuneam că ea trebuie să fie„imparțială”…
2011-04-16 01:05:37 | Raporteaza
@Performer: Cum ramane cu inchiderea usilor Mitropoliei din Timisoara la revolutie prea sfinte securist?
Ziare com:
Tanarul care a vrut sa dea foc, duminica, altarului de la Catedrala Mitropolitana din Timisoara, a fost arestat preventiv pentru 10 zile.
Barbatul, in varsta de 28 de ani, a fost consilier juridic la Primaria Timisoara pana in urma cu doi ani, cand a fost dat afara dupa ce pe un site de socializare au fost postate mai multe fotografii cu el dezbracat.
El a fost ulterior mutat disciplinar la Politia Comunitara, iar anul trecut a fost disponibilizat.
Tanarul a declarat la audieri ca, prin gestul sau, a vrut sa razbune moartea multor timisoreni in zilele revolutiei din decembrie 1989. El a spus ca preotii de la Catedrala Mitropolitana au inchis usile, in decembrie 1989, in momentul in care o parte dintre cei aflati in piata au vrut sa se adaposteasca de gloante in catedrala.
2011-04-16 10:50:29 | Raporteaza
pe cuvantul meu de cazatura sluga zoofila proasta ce sunt.
2011-04-16 11:48:41 | Raporteaza
Adriana , stii prea bine ca Biserica in Romania n-a fost niciodata de partea poporului , nu a slujit niciodata cu adevarat acest popor , dimpotriva , a fost intotdeauna de partea Puterii , pentru a obtine beneficii in bani , pamanturi , privilegii individuale catorva fetze bisericesti de frunte , in schimbul manipularii prin credinta a populatiei acestei tari ! Cu exceptia perioadei dictaturii de stanga , statul roman a incercat sa atraga Biserica de partea lui , pentru a avea o mai mare influenta asupra credinciosilor ! Afirmi ca Boc taie de la toti pt. a da Bisericii , urmarind in acest fel , sa-si salveze sufletul! Nu este adevarat , Boc da Bisericii nu pt. a-si salva sufletul , ci pt. a castiga alegerile din 2012 , iar in al 2 lea rand , Boc nu are suflet ! Sufletul lui a fost vandut demult ! Regimul Basescu – Boc spera , de asta -data , cu ajutorul Bisericii , sa pacaleasca inca o data populatia la alegerile parlamentare din 2012 ! A saracit si infometat cu buna stiinta poporul roman , pentru ca in anul electoral 2012 sa inceapa sa dea cate ceva de mancare majoritatii celor saraciti , in acest fel , sperand sa poata castiga alegerile ! Asadar , ce putem face cu acest regim , care pacaleste pe fatza un popor intreg , cu stiinta acestui popor , cu toate consecintele negative ale acestor actiuni ? De raspunsul la aceasta intrebare , putem afla , cine este cu adevarat poporul roman , putem patrunde cu adevarat in inima si sufletul acestui popor ! Si , intr-un tarziu , in ceruri , deasupra tuturor , se afla un Dumnezeu Ortodox , care vede , stie ce se intampla si din cand in cand , ca un papusar , trage de niste sfori , face niste experimente , sa se convinga , incotro se indreapta acest popor ? A fost SALVAT vreodata de Dumnezeu , sau salvarea acestuia consta tocmai in faptul ca , de aproape 2000 ani , poporul roman se taraste pe acest Pamant , iar Biserica ii canta prohodul ?
2011-04-16 14:29:22 | Raporteaza
Că tu eşti o proastă muistă ştim. Dar cât de proastă poţi fi încât să ne iei de proşti şi pe noi?!
Hoaţo, spitalele nu se închid din lipsă de fonduri. Salariile profesorilor, pensiile, bugetele diverselor ministere s-au micşorat nu din cauză că nu ar fi bani.
Poporul acesta amărât trebuie să ajungă cât mai jos posibil. Ăsta e scopul lor şi îl vor atinge.
Iar Biserica Ortodoxă Română merită mult mai mult. Administraţia statului român e datoare vândută bisericii. Ia şi documentează-te!
Dar ce să aştepţi de la o securistă din tată-n fiu, măritată cu un informator la miliţie!
2011-04-17 19:44:39 | Raporteaza
@cosa nostra, de acord…
2011-04-17 20:00:58 | Raporteaza
@Cosa Nostra: Roag-o pe ma-ta sa te duca repede la doctor! Dar repede si dispari ca asa cretin nu mi-a fost dat sa vad nici daca ma uit la echipa lui Boc! Si poate Biserica ta te iarta ca noi suntem mai duri!
2011-04-17 22:27:13 | Raporteaza
Bă Lulu, mi s-a făcut frică! Eşti aşa de dur (se vede şi după user name) că a-nceput să mă doară aşa … cam la un metru în faţa pulii.
Dobitocule, ca să-ţi dau nişte repere:
Să vă fut în guri de pedelişti, penelişti, pesedişti, udemerişti într-un cuvânt fesenişti sau în mai multe cuvinte securişti, jidani, libărci.
Ia, mai fă o dată “bau” că poate chiar mă sperii de cât eşti de dur, Lulule!
2011-04-18 06:57:23 | Raporteaza
Adriana Saftoiu nu realizeaza (oare?) ca invocand Dumnezeul românilor intr-un text critic la adresa masurii pro-religie (adica pro-electorat in România de azi), la o alta scara (o scaritza de jurnalist, adica), si ea se face vinovata de aceeasi tradare ca si premierul Boc, ca si majoritatea politicienilor prinsi de catre biserica si oamenii ei in coltzul strâmt de unde nu se iese fara sa fii jumulit! Asta e timp pierdut, duduitza, da` sper sa schimbe macar pe-un ban vanat si castigat.
2011-04-18 07:05:09 | Raporteaza
[...] voxpublica.realitatea.net [...]
2011-04-18 15:19:37 | Raporteaza
@ionovici: Pai cum e anti-materia pentru materie, asa e si anti-camera pentru camera.
Glumesc, e o greseala populara in randul ziaristilor de doua parale.
2011-04-18 16:46:24 | Raporteaza
@Cosa Nostra: La ce sa te astepti din partea unui legionar? In afara de injuraturi mai stii ceva? Fugi repede sa-i pui pe popi sefi de cuib.
2011-04-19 00:47:42 | Raporteaza
[...] Ia AS cu dreapta: Există o vorba în popor că de unde nu e nici Dumnezeu nu cere. Vorba pare valabilă doar pentru popor şi mai puţin pentru înaltele feţe bisericeşti de la care aşteptam ceva mai multa cumpătare. … [...]
2011-04-19 14:30:15 | Raporteaza
[...] fidelă a cetățenilor săi, mexicanul Europei. Cocalarul pios. „Pentru anul 2011 – ne spune doamna Săftoiu, (doamnă creștină de altfel) -, Emil Boc a acordat educaţiei cu aproximativ unu la sută mai [...]
2011-04-19 23:48:12 | Raporteaza
@ 47
Ce poate fi mai “cazatura proasta” (si zoofila, daca vrei) decat sa fii un gandac (bug) care recurge la astfel de tertipuri in lipsa de argumente. Jalnic, pe cuvant! Nici nu sunt suparat pe tine, doar imi e mila, atata tot. Cred ca ai fost abuzat de mic, pot sa fac ceva ca sa te ajut? Niste prozac ceva, distonocalm? Hai ca am pile la farmacie, nu ezita sa imi ceri ajutorul.
2011-04-20 10:35:30 | Raporteaza
@radu fefceac:Omul are dreptate. Sa vii acum sa infirmi e tarziu si inutil. Despre distonocalm: bagati-lin kur!
2011-04-20 10:47:13 | Raporteaza
Ierarhii Bisericii Oneroase Române = slujitorii lui Mamona.
pandoras.realit../
2011-04-20 18:57:52 | Raporteaza
Iata un pasaj dintr-o noua inregistrare dintre Sebastian Ghita si Vantu:
“SG: Asa mi-a zis Saftoaica. Saftoaica, cand a plecat de la Basescu, mi-a zis: “Udrea va fi moartea lui”. In diverse feluri, dar de la ea i se va trage nenorocirea.”
Cu ce se ocupa Saftoaica?
Sa toarne lui Ghita!
te-ai facut de kaka madam!
Rau de tot!
2011-04-21 11:05:07 | Raporteaza
@un medic:
corect.
2011-06-22 11:34:38 | Raporteaza
@Pr. Marcel Radut Seliste: Sunte de acord cu ideea separarii Bisericii de Stat. Nu inteleg cum ar putea fi considerat drept/cu dragoste fata de D-zeu/in slujba binelui oamenilor/corect ca preotii sa traiasca bine mersi pe proprietati gratuite din taxele si impozitele obligatorii luate fiecarui om saracit ca apoi sa ii ceara bani si pentru o nenorocita de spovedanie…sa nu mai vorbim despre mersul pe jos pana la manastire a enoriasilor in praful Jeep-anului preotului care nici nu se deranjeaza sa incetineasca sau despre sumele catastrofale cerute pentru casatorie/botez/inmormantare…adica preotul din ziua de azi este un prestator de servicii scumpe sau cum[?]..cum e in folosul oamenilor si de ce ar costa sumele astea monstruase o inmormantare [de exemplu]; ce taxa trebuie sa plateasca preotul lui D-zeu sau pentru ce mai precis este el platit…nici dupa ce moare omul nu scapa de miselia bisericii..mor oamenii de foame, se taie fondurile pentru sanatate si invatamant si voi va cunstruiti Catedrala Neamului..ingropati neamul in ea ticalosilor..cum va permiteti sa sustineti un asemenea proiect… Nu e vorba de actele personale a vreunui preot sau a altuia, nu zic ca nu or fi si oameni buni cu intentii pe masura in cadrul bisericii dar sunt la fel de bine si in afara ei si toata povestea cotizatiilor la Biserica mi se pare normal sa fie optionala [ca oriunde in restul lumii]. Sunt niste aspecte generale pe care nu le pune nimeni in discutie pentru ca orice preot considera ca “i se cuvine”, ei bine in timp ce lui “i se cuvine” alti 10 oameni la fel de evlaviosi/buni/pretiosi [...]mor de frig intr-o dimineata de iarna pe o gura de canal aburinda pentru ca banii statului nu merg spre un sistem de ajutor social ci spre…ghici ce: Biserica…cum puteti blama rata avorturilor in tara [?!?]de ce credeti d-voastra ca oamenii opteaza pentru un avort [din pur egoism; cred in Satana sau..?!]..pentru ca banii cu care si-ar putea creste copii se folosesc pentru construirea Catedralei Neamului si a altor 100000 de biserici impunatoare anual si pentru marirea burdihanului “preafericitilor” [printre altele. Sa nu ajungem si la partea botezului [dupa cum spuneam mai sus]… so fuck of!
2012-01-17 17:17:04 | Raporteaza