![]() | Bookfest, ziua 3. Vedetele tîrgului. Companiile de securitate, noii golani şi Iliescu. Şi poza zilei cu Bockvezi toate articolele de Costi Rogozanu11 Jun 2010 la 20:50 38 comentarii 1000 vizualizari. |
Să începem cu fotografia zilei. Operele lui Emil Bock despre Apocalipsă. Încercaţi, e ieftin:)
Încă o zi prin tîrgul de carte. Am mai cumpărat cîte ceva. Ba chiar am şi primit cîteva cărţi de pe la edituri (criticii mai şi primesc cărţi, ştiţi?). Am vrut să fac un material cu cele mai mişto cărţi sub 5 lei. Nu prea am găsit. Cela mai mişto sub 10 lei, iarăşi foarte puţine. M-am lăsat repede păgubaş. două excepţii.
La categoria cărţi de cinci lei stă foarte bine Paralela 45. Mi-am luat Gombrowicz (Posedaţii) la preţul ăsta incredibil. Mai au Pavic, mai au tot felul de cărţi bune publicate cu ani în urmă. Deci se poate. La corint era ceva Braudel cu 5 lei, dar în două zile a dispărut.
Categoria sub 10 lei e reprezentată destul de bine la Humanitas şi Polirom – multe titluri bune, dar pe care, dacă eşti fanatic de carte, probabil ţi le-ai luat deja. Mă rog, vedeţi şi voi. Cert e că e slabă de tot mişcarea cu reducerile anul ăsta. Mă aşteptam la un show al preţurilor de criză. Nu a fost aşa.
L-am văzut pe Esterhazy, foarte simpatic şi cald, notă discordantă faţă de încordarea culturală din jur. Cu 30 de lei se pot lua cărţi publicate acum cîţiva ani care n-ar trebui să lipsească (Curtea Veche e editorul).
Una dintre vedetele incontestabile ale tîrgului a fost în mod clar ziaristul Grigore Cartianu: strînge lume în ficare zi şi vorbeşte despre Ceauşescu pînă la epuizare. După lansare am şi găsit cîteva bătrînele răpuse de oboseală pe mocheta din dreptul standului cu pricina. Un public 70 plus care nu se mai satură de Ceauşescu…
Ceva mai puţini oameni am văzut la o lansare cu Tismăneanu, Avramescu în faţă, Liiceanu în public. În anii trecuţi cînd vorbeau oamenii ăştia n-aveai loc să arunci un ac – aşa că m-am întrebat răutăcios dacă recentele evoluţii politice au vreo contribuţie la densitatea publicului.
Iliescu şi golanii
Revin puţin asupra incidentului cu un tînăr care a ţipat la Iliescu să stea după gratii, nu pe la lansări. Mie mi-a plăcut că mai e şi ceva public viu prin tîrgul ăla plin de oameni cuminţi. Deşi bănuiţi sper că n-am nici cea mai mică simpatie pentru credinţele Noilor Golani sau ale unor grupări din această zonă.
NUmai că în cazul special al acelui tînăr, reacţia a fost disproporţionată. Ok, omul şi-a strigat durerile şi dintr-o dată au apărut tot felul de guşaţi, cefe groase, şi nu doar din paza fostului preşedinte. Şi-au găsit rostul pe lume băieţii de la tot felul de firme de pază îmbrăcaţi ca-n Rambo 2 cu tot felul de unelte de tortură la purtător.
Eu am trecut după incident pe la lansare şi apăruseră pe acolo badigarzi chiar mai înalţi şi mai laţi în spate decît Vasile Dâncu (rătăcit prin zonă:)).
deci, ca să recapitulăm. vreau lansări în care autorii să ştie că nu e comod să ieşi în public cu o carte. Vreau mai degrabă public care să huiduie decît să stea la coadă la cărţile Adevărul şi Jurnalul. Şi vreau mai ales să înceapă o campanie serioasă împotriva prezenţei publice din ce în ce mai apăsătoare a afacerii numită “securitate privată”.
Ce-am primit. Ca să mă urîţi
Am primit revista Idea: e prezentată lucrarea grupului h.arta, “Cea mai frumoasă zi din viaţa mea” – desene cu tema nunţile de la mall, din Cluj. Absolut tari.
am primit romanul grafic “Persepolis” de la Art: arată într-un mare fel. Şi filmul a fost simpatic. Dar cartea e o bijuterie.
Etichete: apocalipsa, bock, Cartianu, Iliescu, Noii golani


Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 19 May la 15:22 |
La Cluj se dă bătălia simbolică cu ultima redută a regimului Băsescu. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 19 May la 14:05 |
Am citit cu mare întîrziere Spovedanie la Tanacu şi Cartea [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 13:53 |
Motanul de partid a apucat de l-a încoţopenit pe marchizul de Carabas, într-un sector al [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 19 May la 08:49 |
Cazul Laurei Codruta Kovezi e special. Nu ea, ci reactiile la acuzatiile de plagiat aduse de GIP la [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 04:47 |
Dacă, în vremea regimului democratic al lui Iliescu, un fost consilier al președintelui [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 19 May la 00:54 |
Chiar nu mai e nimic bun de copiat în ţara asta?
Poţi să-l înţelegi până la un punct pe [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 18 May la 17:49 |
Unul din motivele pentru care Băsescu ar trebui suspendat este faptul că ignoră moratoriul impus [ citeste mai departe ]
| 1The next time I read a blog, I hope that it doesnt disappoint me as much as this one. I mean, I know it was my choice to read, but I actually thought youd have something interesting to say. All I hear... | ||
| 2you got a very wonderful website, Gladiolus I noticed it through yahoo.... | ||
| 3Uninominalul lui Ponta si Antonescu nu ascund nimic in afara de prostie.In primul rand nefiind doua tururi de scrutin ma priveaza pe mine ,alegator de a doua sansa de a alege chiar si raul cel mai mic.Asa... | ||
| 4You have mentioned very interesting points! ps decent website.... | ||
| 5Cred a pentru a evita schimbarea permanenta a sistemului electoral in functie de cine are majoritatea in Parlament,acesta ar trebui stabilit in Constitutie odata cu modificarea acesteia.Atunci ar fi un... | ||
| 6This is a seriously amazing webstore that I found online.... | ||
| Mihai Goţiu 10949 citiri |
| Cristian Teodorescu 9311 citiri |
| Costi Rogozanu 9146 citiri |
| Constantin Creţan 4284 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4234 citiri |
| Dan Duca 4109 citiri |
| Alin Fumurescu 3665 citiri |
| Ciprian Şiulea 3109 citiri |
| Dorin Tudoran 2526 citiri |
| Cristian Bândea 2052 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 62008 citiri |
| Cristian Teodorescu 39659 citiri |
| Costi Rogozanu 38107 citiri |
| Ciprian Domnişoru 17988 citiri |
| Alin Fumurescu 17560 citiri |
| Viorel Dobran 12988 citiri |
| Dan Duca 11986 citiri |
| Constantin Creţan 11295 citiri |
| Dorin Tudoran 8452 citiri |
| Iulian Leca 7987 citiri |
| Mihai Goţiu 30 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
lucruri neserioase. niste flecari. nicidecum scriitori. sa te apuci sa pocesti numele ministrului. oricare e el.
aberant. lipsa de profesionalism. partizanat politic.
2010-06-11 21:09:24 | Raporteaza
bun, fain cu bock. ce mai ştii de tweety? e bine tratat la voi în spam? se respectă convenţia de la geneva cu prizonierii? are mîncare bună? doarme suficient?
tweety, mămică, să ştii că nu te-am abandonat! free tweety!
2010-06-11 21:09:55 | Raporteaza
ups!
credeam ca-i ceva parodie. ce tont is.
si… zici ca esti critic? ca manolescu? sau oleaca mai bun?
2010-06-11 21:12:38 | Raporteaza
Costi, vezi ca tweety poate dezvolta sindromul Stockholm si nu te vad bine.
2010-06-11 21:13:47 | Raporteaza
Mda, nu stiu cum se face ca in New York se gasesc carti bune, foarte bune si chiar excelente la 1 dolar….Dar in Romania nu exista asa ceva…
2010-06-11 21:15:21 | Raporteaza
@Gherman Adrian:
Mai da-o-n boc-kanci!
2010-06-11 21:17:24 | Raporteaza
Obsedatu’ de Rogo s-a dus la Bockfest.
2010-06-11 21:28:01 | Raporteaza
Domnule Rogozanu,
as vrea sa citesc un comentariu critic la o lucrare (daca se poate poezie)
atata merita un cititor asa de inflacarat ca mine. nu?
2010-06-11 21:32:45 | Raporteaza
Cristi, vezi ca astia de dreapta, de pe flecary, te-au luat la tinta. Cica esti de stinga, deci dusman ideo, logic. Cel putin dupa logica lor.
Grea misie sa faci piedestal de marble unui individ de merde. Dar daca asta e singura noastra sansa la un viitor mai bun, luminos… merita sa nedormi.
Cred ca macar ei vor avea un viitor luminos. Ma bazez pe faptul ca nu degeaba si-a lasat Florin giobul baban in FMCG pentru un produs greu perisabil al politicii dimbovitene: “nu conteaza ca minti, important e sa nu-ti tremure pleoapa.” Avantaj natur daca e pe jumatate inchisa din talent si educatie.
2010-06-11 21:37:27 | Raporteaza
gherman adrian: “lucruri neserioase. niste flecari. nicidecum scriitori. sa te apuci sa pocesti numele ministrului. oricare e el.
aberant. lipsa de profesionalism. partizanat politic.”
Banuiesc ca, in intelepciunea dumneavoastra, va referiti la numele autorului Emil Bock. Va inselati, dar va doresc succesuri si in continuare.
2010-06-11 21:44:53 | Raporteaza
@Linda: nu sunteti mai departe de mine
cititi comentariile urmatoare.
2010-06-11 22:11:30 | Raporteaza
la prima impresie am crezut ca e vorba de o farsa. am venit de pe postul realitatea tv.. unde niste maimute se certau. deci: eram in transa
2010-06-11 22:12:57 | Raporteaza
am gasit o carte, masturbatorul vesel, de onan stangă. foarte buna. e o tehnica, la capitolulII. – tehnici esentiale de masturbare si yice ca daca stai pe mana sa-ti amorteasca apoi ti-o freci, e senyatia ca parca o face altcineva. buna cartea
2010-06-11 22:26:07 | Raporteaza
dn. rogozanu
CITAT “…Vreau mai degrabă public care să huiduie decît să stea la coadă la cărţile Adevărul şi Jurnalul…”
Dn. Rogozanu. Ma iertati… Este un targ de carte! Vrem dezbatere vie, lupta de idei, discutii interesante, respect in priuml rand. Huiduiala, badarania, marlania, manelismul nu-si are loc nici macar pe stadion. Marlania, agresivitatea, smecherul din pacate isi are loc de frunte in societatea romaneasca. suntem departe de civilizatie si asta explica si de romania o duce cum o duce. in plus avem si o asa zisa intelectualitate care nu sare mai sus de piciorul broastei. unul care argumenteaza beneficiile huiduielii intr-un targ de carte.. ma scuzati… suntei oglinda vie a promiscuitatii intelectuale intr-o tara care se duce de rapa…
2010-06-11 22:29:37 | Raporteaza
@gherman Adrian
Iertati-ma, dar faptul ca niste “maimute” certarete de la Realitatea va induc o asemenea stare prelungita de transa ma surprinde suplimentar. Dar, incep sa va inteleg, ceea ce, pana la urma, e … uman.
2010-06-11 22:33:04 | Raporteaza
Daca dumneavoastra vreti un anumit public la lansarile de carte, poate unii vor anumiti autori, gen Iliescu. Nu-ti place autorul, nu cumperi! Asa cum 5 mil de oameni au votat dreapta, tot 5 mil au votat stanga! In fond, nu sunt drepturi egale pentru toti?!
2010-06-11 23:19:56 | Raporteaza
gherman adrian – lasi frumos tifna la o parte si daca vrei studii te duci si le cauti prin carti, reviste, articole specializate, inclusiv multe semnate de mine.
2010-06-11 23:45:10 | Raporteaza
@rogo:
unde? la ce revista? care carti?
un link.. o adresa? Pt ca nu pot cauta in noianul de informatie de pe internet. Ai publicat recenzii undeva?
pai… aici e multa politica/subiecte de actualitate… nicidecum critica literara.
2010-06-12 01:52:51 | Raporteaza
am gasit ceva.
webcache.google../
2010-06-12 02:28:46 | Raporteaza
moneyexpress.mo../
asta e recenzie?
serios. Inseamna ca Radu Paraschivescu… ce face?
2010-06-12 02:30:16 | Raporteaza
Salut Cristi!
Eu sunt tânărul care i-a adresat întrebarea lui Iliescu.
Ce înţelegi tu prin “unor grupări din această zonă”. Sper că nu pui etichete înainte să documentezi mai bine cazul
În rest, despre ceea ce scrii, eu am văzut la lansările de carte de la BookFest, la fel ca şi tine, oameni aliniaţi la coadă, de ziceai că stau la salam cu soia. Iar în momentul când mi-am terminat întrebarea, un moşneag a scos din reflex un “aoleu”, semn că era ceva nemaipomenit.
2010-06-12 10:19:01 | Raporteaza
tweets that must free
2010-06-12 10:22:05 | Raporteaza
Dancu nu era “ratacit prin zona”. Venise sa-si lanseze o carte la ora 13, la Rao. In rest, aveti dreptate.
2010-06-12 10:27:37 | Raporteaza
Domnu’ Rogozanu, nea Costica, dom’ profesor, dom’ i’jiner
E a treia oara cand scrieti despr Bookfest, si dupa cat inteleg nu prea e nimic de scris despre bookfest…
Va recomand sa treceti la un alt eveniment “monden”, cu siguranta muuuuuuuuult mai interesant: Campionatul Mondial de Fotbal! Sa nu-mi spuneti ca nu aveti ce scrie pentru ca nu participa si Romania…
Traiasca vuvuzeaua!
2010-06-12 10:40:43 | Raporteaza
Domnule Rogozanu,vad pe aici o gramada de…critici ai orice ziceti/scrieti.
Ca cititor impatimit(si cu stagiu de lectura foarte vechi,ca-s alta generatie decat dvs.),va invidiez-ca si pe ceilalti care sunt in/sau doar prin Buc.si se pot bucura de Bookfest,si vin de va zic:dati-le pace carcotasilor,bucurati-va linistit de carti,semnalati si pentru noi,astialalti,ce vi se pare demn de citit.
La o urma,inclusiv Manolescu a fost un tanar la inceput de drum.
2010-06-12 11:25:20 | Raporteaza
@Marianne: manolescu abera in tinerete. acuma scrie pe la adevarul…. scrie si el noa’ sa fie scris. o superficialitate mai evidenta nu am vazut in cultura noastra.
Atentie!
Cultura se cumpara! la fel si locurile. exista un contract tacit intre politic si omul de cultura. Contractul se numeste “conformism”
2010-06-12 12:00:33 | Raporteaza
@Gherman Adrian: Contracul asta e reciproc avantajos. Pe bune! Alfel nu imi explic cum (si de la cine) a auzit nea’ Gica de la Loto din colt de Levantul de Cartarescu(sau Cartarascu)….Vorbea omul (Gica) de parca l-ar fi citit seara ,pe nerasuflate, cu o bere in fata.
In timpul asta TV-ul din agentia loto racnea in continuare pe Taraf TV.
2010-06-12 12:18:50 | Raporteaza
Am vrut sa zic “contractul” …de’ ,caldura mare..
2010-06-12 12:19:46 | Raporteaza
@Gherman Adrian: evident,de gustibus non disputandum!eu continui sa-l apreciez pe Nicolae Manolescu,inclusiv cand nu sunt de acord cu ceea ce sustine.Si nu va…critic ptr.ca dvs.considerati ca abereaza.
Conformismul?
Ei,asta e o discutie mult prea lunga ptr.un blog,s-ar plictisi lumea.
A propos de conformism:nu l-am citit pe Coelho,si mi-am propus sa o fac abia cand nu o sa mai dea toata lumea ochii peste cap a extaz ca-l citeste pe Coelho.
Credeti ca gresesc?
2010-06-12 12:23:54 | Raporteaza
Bine ca s-a adus in discutie Coelho! Voiam mai demult sa pun o intrebare si cred ca aici e sectiunea potrivita.
Care mai sunt “trend-urile” daca vrei sa te dai INTELECTUAL acum? Intreb ca nu prea mai sunt la curent cu ce se poarta ca sa dai bine. Stiu ca acum vreo 10 ani trebuia musai sa fi citit o carte sau ultima carte de Coelho . Pe partea muzicala trebuia neaparat sa-ti placa Bregovici. Iar daca voiai sa le dai pe spate pe damele fine( la figurat bineinteles)spuneai ca esti mare fan Leonard Cohen.
Acum cum mai e?
2010-06-12 12:37:09 | Raporteaza
@EEG: vae mihi,nu sunt o dama fina,dar imi place Leonard Cohen!Asa cum imi plac Beatles si Bob Dylan,dar nu si Elvis!!Nu ma omor dupa Jim Brown,dar ma topesc dupa Nat King Cole si Cesaria Evora.
O fi rau de mine?
Va dau dreptate “la maxim”cu intelectualii si Coelho:nu ma pot simti decat umbrita de niste intelectuali ca Gina Pistol,Fizz si mai stiu eu care dintre ei.
Oricum,scriitorul cred ca a priceput ca se afla intr-o tara plina de intelighentie cand Cartianu s-a recomandat”Gregoire Ecrivain”,gest de-o eleganta si inteligenta dincolo de marginile…Galaxiei.
2010-06-12 13:50:49 | Raporteaza
@rogo:
nici targurile nu mai sunt ce-au fost!
un gregoir ecrivant pe post de vedeta antiiliescu sau proceausescu, nu e clar ce-i in mintea lui, care lasa in umbra pe liiceanu, avramescu, tismaneanu te duce cu gandul la concluzia basescului: presa (sau scoala? – poate era sub influiente bachice) romaneasca scoate prosti:))
2010-06-12 14:23:34 | Raporteaza
@Gherman Adrian sau “nepotu lu tamara”=tot o p_lä !
Sau doua?!
2010-06-12 16:08:41 | Raporteaza
@Marianne: nu am rabdare sa citesc romane. daca vreau pictoriale… ma uit la playboy. Stiu ca-i paguboasa gandirea preconceputa… dar incerc sa-mi respect timpul. mai bine stau la taclale pe bloguri decat sa citesc aberatiile unuia platit/recompensat dupa scriere.
2010-06-12 17:06:30 | Raporteaza
@netotu lu tamara &Mircea Bashescu:
asta doar pt ca nu iti impartasesc simpatiile politice?
esti beteag.
2010-06-12 17:07:31 | Raporteaza
@EEG:
levantu lui peste. Adica… incerc sa-l gust pe Noica… si imi pare de o naivitate crasa + un misticism natang… si sa … sa ce? sa-l citesc pe Cartarescu?
Chiar i-am urmarit interviurile… am incercat sa-i citesc proza…. are o proza adolescentina. Nici macar nu ii retin titlurile.
Am un respect pt fiecare scriitor. Dar… daca nu e suficient de bun. nu e. trebuie sa avem o scala de valori.
Basescu… saracu… se lasa pe mana oamenilor de cultura… asa cum lasa alte lucruri in seama altora. Dar… valorile is minimalizate in aceasta tara. primeaza nepotismul si cumetriile. Si in cultura.
Clasei politice ii convine acest parteneriat cu “scriitori” care epateaza in lirismul vulgar. cica… e nonconformism
au ei grija sa marginalizeze unu care le clatina barca.
asa s-a intamplat cu eminescu… etc.
Daca vrei sa te realizezi… trebuie sa pleci. aici nu e loc.
Pe de alta parte… poporului ii place sa linseze varfurile.
ceausescu… aproape ca urmeaza Iliescu… si nush daca scapa basescu.
tiganie. lipsa de seriozitate…
2010-06-12 17:15:34 | Raporteaza
domnule @Costi Rogozanu
,,Ce înţelegi tu prin “unor grupări din această zonă”. Sper că nu pui etichete înainte să documentezi mai bine cazul,,
asteptam raspunsul dumneavoastra (documentat n’est ce pas?) pentru domnul George Simion.- biensure daca il aveti deja pregatit.
lipsa dumneavoastra de curaj trebuie interpretat ca o forma de culpabilitate ?
sau?
2010-06-12 18:32:53 | Raporteaza
10.06.2010 15:47
Cine nu-şi mai aminteşte despre Piaţa Universităţii din anul 1990, acea primă încercare nemernică ale vânzătorilor de neam şi ţară de a scoate capul pe scena măsluirii politicii româneşti. Pusă la punct în laboratoarele crimei care încă mai poartă numele de CIA, a trebuit să găsească oamenii potriviţi pentru aducerea la îndeplinire a misiunii lor mârşave. Şi din aceştia se găseau peste tot din belşug, toate oraşele ţării îşi aveau pleava sa bine conservată de lenea atavică şi gâtul prea larg pentru a le fi putut fi stinsă setea. De al de Ion Enache sau Ţintea, marii „revoluţionari” ai Vasluiului se găseau peste tot. Marea lor lipsă era cartea de muncă încolo aveau toate caracteristicele pentru a fi angajaţi la Piaţa Universităţii. Iliescu a fost întrebat la un moment dat despre cei care demonstrau în piaţă iar el i-a denumit exact ceea ce erau de fapt: nişte golani. Serviciile secrete străine care orchestraseră această circărie fetidă le-a picat imediat păsatul în lapte şi au lipit acest epitet de „golan” pe oricine s-ar fi ridicat de acum în favoarea ideilor stabilite anterior adică România să devină un fel de stat sclavagist pentru occident. Şi uite aşa golanii sadea s-au pomenit ridicaţi în slăvi şi secondaţi chiar de unii oameni de bună credinţă fiind ori nişte idealişti incorigibili, ori de unii care avuseseră de suferit în regimul trecut din varii motive fiindcă aşa se întâmplă în orice regim, trebuie să fie nemulţumiţi chiar dacă de exemplu unii fuseseră condamnaţi pentru luare de mită, fals în acte publice sau delapidare (enumerând doar câteva infracţiuni pe care le făceau doar cei cu carte multă). Era de tot hazul să-l vezi pe ţiganul Ţintea cum poartă alături de profesori universitari acea etichetă de carton pe care scria „Golan” numai că Ţintea primea pentru asta cazare, mâncare caldă la ore fixe, bani de buzunar şi el nu trebuia decât să stea acolo cu ceilalţi golani adevăraţi şi să se distreze iar oamenii de bună credinţă ieşeau doar seara pe acolo ca la un fel de promenadă. Lumea a răsuflat vădit uşurată când acest buboi purulent din centrul Capitalei a fost extirpat printr-o acţiune în forţă dar otrava fusese vărsată şi treptat pornise ca să ducă acest popor pe calea pierzaniei. Ar trebui să înţeleagă orice om cu capul pe umeri din această ţară că acea Golaniadă din acea vreme a fost pusă la cale de alţii şi a fost primul act pe faţă de trădare a României chiar dacă trădătorii iniţiali nu erau decât o adunătură colcăitoare recrutată exclusiv din pleava societăţii. Cu atât mai mult ar trebui ca lumea să ia aminte la ce se poate întâmpla când inşi fără nici o responsabilitate socială sunt plătiţi să facă jocul lichelelor favorabile străinilor de această ţară. Pe timpul acela majoritatea lichelelor se adunase sub umbrela unui partid tehui condus de un fost turnător de pe timpul lui Ceauşescu. Partidul primise numele de Partidul Ţărănesc Creştin Democrat iar turnătorul avea un nume de tot râsul, se numea Coposu. Acest nenorocit de Coposu fusese menajat ca Sfintele Moaşte pe timpul lui Ceauşescu fiindcă era o mină nesfârşită de a controla pe cei care erau împotriva regimului. Nici măcar casa lui nu-i fusese demolată deşi de jur împrejur erau numai blocuri fiindcă în acea casă se adunau dizidenţii iar Securitatea era în felul acesta permanent la curent cu ceea ce se discuta acolo. Cu ştirea stăpânului Coposu pereţii erau căptuşiţi cu microfoane aşa că nu puteai să dai nici o băşină fără a se şi imprima pe bandă ca să apară în raportul de serviciu. Aceste acţiuni au fost trecute în cont ca fiind iniţiate de poporul român dar vă spun sincer că poporul acesta era prea copilăros, ca să nu zic altfel, pentru a iniţia asemenea acţiuni de mare fineţe psihologică în a pregăti decapitarea cuiva. Au trecut anii, praful s–a aşezat peste Piaţa Universităţii care nu este vinovată cu nimic fiind o simplă piaţă dar unii trăgători de sfori de data aceasta neaoşe încearcă să folosească acest aşa zis fenomen de atunci îmbrăcat în haine noi. Au recrutat câţiva golani autentici care-i plăteşte ca pe vreme de criză şi-i foloseşte când cred că pot abate cumva atenţia de la adevăratele probleme ale acestei ţări, probleme care erau încă de pe atunci schiţate cu ajutorul nemernicilor de golani adevăraţi. Aceştia sunt vreo trei tăietori de frunză la câini care s-au intitulat Noii golani şi care de obicei sunt folosiţi împotriva lui Iliescu. De fiecare dată apar doar cei trei nemernici fiindcă la vreme de criză nu pot fi plătiţi mai mult şi acum chiar şi golanii vor să fie plătiţi în euro pentru golăniile pe care le fac. Azi Iliescu a lansat încă o carte la Bookfest Bucureşti când au apărut cei trei pitpalaci, doi golănaşi cu o piţipoancă între ei care s-au pus să execute programul pentru care fuseseră plătiţi adică să huiduiască şi să facă scandal. Dobitocii aceştia care nici nu ştiu dacă au 20 de ani dacă nu cumva la revoluţie erau de abia pe ţeava lui tac-su acum comentau despre revoluţie. Cred că era prima dată când intrau şi ei într-un sanctuar al cărţilor aşa că au fost foarte miraţi când oamenii adunaţi acolo cu prilejul lansării unei cărţi indiferent de cine ar fi fost scrisă acesta, au cerut să fie evacuaţi pe făraş precum nişte gunoaie, ceea ce cred că şi meritau. Totuşi mi se pare disproporţionat spaţiul alocat de ziare acestor scursuri umane care doar un scuipat meritau şi nimic mai mult că plata în bani şi-au luat-o de la cei care i-au angajat. Nu am nimic cu Iliescu şi sunt convins că dacă el aici şi Gorbaciov la ruşi ar fi fost lăsaţi să facă ceea ce-şi puseseră în plan am fi avut acum o ţară înfloritoare dar măcar în ceasul al doisprezecelea Rusia s-a deşteptat şi au aruncat la lada de gunoi a istoriei simbolul american punând un conducător cu mult sânge în vene, pe când noi în continuare tragem barca pe uscat cu un şmecheraş beţiv, chior dar rău de gură şi de muscă la cârma debusolată a ţării.
2010-06-13 11:51:10 | Raporteaza