![]() | Boul și vulpea. O fabulă cu Traian Băsescu și Roșia Montană (sau cât de mare e aberația cu ”aur pentru rezerva BNR”)vezi toate articolele de Mihai Goţiu23 Aug 2011 la 17:05 129 comentarii 3982 vizualizari. |
Un bou a locuit 50 de ani într-o casă milenară. O casă care avea 2000 de ani și care, la început, a fost un bordei. Fiecare locuitor al casei a adăugat însă, ba o cărămidă, ba o cameră în plus, ba un ornament, ba mobilă. În 2000 de ani, casa s-a transformat într-un palat. Dar boul, ca orice bou, n-a avut grijă de casă. Astfel, în cei 50 de ani în care a locuit acolo, apa a început să picure prin acoperiș, o parte din geamuri s-au spart, unele camere au devenit de nelocuit din cauza balegii boului pe care nimeni nu a curățat-o. În accese de furie, boul a mai și dat jos câțiva pereți.
Într-o zi, urmașul boului, un bou la rândul lui, s-a săturat să mai locuiască în casa asta. Și s-a gândit să o vândă. Dar în loc să o renoveze și să o pună la punct (ca să obțină un preț bun) i-a dat-o unei vulpi. O vulpe care ar fi trebuit să angajeze un rândaș, meșteri zugravi, instalatori. Pentru toate astea, vulpea i-a promis boului că îi va da 20% din prețul cu care va vinde casa, oprind 80% pentru ea (asta chiar dacă cheltuielile vulpii nu reprezintă nici 10% din prețul pe care spera să-l primească). Mai mult, că de-aia e bou, boul s-a obligat să plătească, în continuare, cheltuielile cu apa, curentul, gazul.
După o vreme (vreo zece ani), în care vulpea nu a făcut nimic (iar casa a continuat să se deterioreze), piața imobiliară a explodat. Și atunci boului i-a venit o altă idee ”genială”: să cumpere casa de la vulpe (pentru valoarea ei contextuală pe piață), urmând ca din prețul plătit 20% să-i revină boului și 80% vulpii. Cu promisiunea de cumpărare din partea boului, vulpea a obținut un împrumut (că doar nu era fraieră să-și riște proprii bani) cu care a angajat rândaș, zugravi, instalatori (pe care, de altfel, i-ar fi putut angaja direct și boul). A terminat de renovat casa și i-a vândut-o boului. Asta da fericire pe cornută – are casă nouă, care valorează, zice el 4 miliarde de euro. Vulpea (care nu a făcut altceva decât ce putea face și boul) a rămas cu 16 miliarde de euro. Suma necesară reparațiilor a fost de 1 miliard de euro. Boul a fost tare mândru și toată ziua s-a lăudat prin târg cu afacerea pe care a făcut-o. Ar fi trăit fericit până la adânci bătrâneți dacă…
… într-o zi însă, un vecin l-a întrebat pe bou ce face cu muntele de gunoi care a rămas pe pășunea din spatele casei, după renovare. Boul a făcut ochii mari (că până atunci nu văzuse gunoiul) și dă să o caute pe vulpe, dar ia vulpea de unde nu-i. Îl cheamă la el pe iepurașul de la o firmă de salubritate și îl întreabă cât costă să mute gunoiul ăla de lângă casă. Iepurașul îi spune că vreo 10 miliarde de euro. Boul calculează câte noi locuri de muncă se vor crea pentru cireada lui dacă mută gunoiul. Și bate palma. Vinde casa, să aibă bani să plătească salubritatea. Și mai pune și bani din fondurile comune ale cirezii (doar a creat noi locuri de muncă, trebuie să contribuie și cireada cu ceva). O vreme, boul și cireada lui au fost iarăși mândri de afacerea făcută. Când s-a terminat însă salubrizarea, constată că nu mai au unde să pască – iarba nu mai crește pe locul unde a fost molozul. Și nu mai au nici casa în care să doarmă…
În loc de morală: boul nici măcar nu este proprietarul casei, proprietari fiind toate vitele din cireadă. Dar ele sunt mulțumite de afacerile geniale ale boului și-l lasă să le conducă în continuare. Spre noi afaceri ”de aur”.
***
Asta e povestea tristă a Roșiei Montane. De când a ajuns să depindă de deciziile boilor.
***
Bonus 1: Cine și pentru ce are nevoie de aur
Bonus 2: Eugen Rădulescu, director în BNR, legat de declarațiile lui Traian Băsescu despre necesitatea creșterii rezervei de aur a băncii centrale:
“Nu aş putea să mă pronunţ dacă este bine sa nu (să fie majorată rezerva de aur – n.r.). Oricum ar fi, poate fi considerată numai ca un mic element de sprijin. Până la urmă, cât înseamnă aurul acesta pe care îl avem noi în momentul de faţă? Undeva pe la 3 miliarde de euro, în condiţiile în care rezerva noastră este de peste 30 de miliarde de euro, deci este o mică porţiune. Poate fi un factor de stabilitate sau securitate. Aurul are un rol mai ales când eşti într-o situaţie mai puţin avantajoasă, cum este cea a României în momentul de faţă. Are un rol psihologic, de securitate suplimentară, altminteri însă nu aduce un randament ridicat. Este bun la momente grele”, a declarat Eugen Rădulescu.
Acesta a precizat că acest proces de extracţie şi de majorare a rezervei va dura mulţi ani şi nu se ştie dacă mulţi ani de acum înainte aurul va continua să crească din punct de vedere al valorii sau nu.
***
Etichete: adrian vasilescu, aur, boul, boul si vulpea, eugen rădulescu, Mihai Goţiu, Mugur Isărescu, rezerva de aur, vulpea


Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 19 May la 15:22 |
La Cluj se dă bătălia simbolică cu ultima redută a regimului Băsescu. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 19 May la 14:05 |
Am citit cu mare întîrziere Spovedanie la Tanacu şi Cartea [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 13:53 |
Motanul de partid a apucat de l-a încoţopenit pe marchizul de Carabas, într-un sector al [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 19 May la 08:49 |
Cazul Laurei Codruta Kovezi e special. Nu ea, ci reactiile la acuzatiile de plagiat aduse de GIP la [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 04:47 |
Dacă, în vremea regimului democratic al lui Iliescu, un fost consilier al președintelui [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 19 May la 00:54 |
Chiar nu mai e nimic bun de copiat în ţara asta?
Poţi să-l înţelegi până la un punct pe [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 18 May la 17:49 |
Unul din motivele pentru care Băsescu ar trebui suspendat este faptul că ignoră moratoriul impus [ citeste mai departe ]
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Te invidiez pentru rabdarea cu care ii darami fiecare afirmatie lui Traian Basescu. Nu stiu cine mai are rabdarea sa faca asta, la cate neadevaruri spune.
Tine-o tot asa!
2011-08-23 17:12:28 | Raporteaza
Bine Mihai !

Bafta in continuare !
2011-08-23 17:17:23 | Raporteaza
Si eu te admir Mihai pt. faptul ca aduci argumente si demontezi fiecare “idee” sau gaselnita a celor de la RMGC. Felicitari si mult succes in continuare.
Pt. opozantii proiectului sau cei care s-au razgandit (adica pt. cei ale caror carduri n-au mai zornait) va invit sa semnati petitia pentru Salvarea Rosiei Montane => rosiamontana.ne../
2011-08-23 17:18:37 | Raporteaza
[...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]
2011-08-23 17:27:37 | Raporteaza
corect
2011-08-23 17:27:44 | Raporteaza
mda … pentru tara acel aur nu valoreaza foarte mult … pentru bisnitarul basescu traian e destul cat sa merite sa ne vanda istoria si sanatatea
2011-08-23 17:30:30 | Raporteaza
Perfect adevarat !
2011-08-23 17:32:14 | Raporteaza
Dupa cum iti spuneam prietene tu pe ce planeta traiesti. Ce vrei 25% din ceva sau 100% din nimic. Iar o iei ca nu ne vindem tara si o dam prin spate pe gratis. Sau mai iei iarasi cu ecologia. Ma las-o balta ca murim de foame si ne arde de iarba verde. In Dubai nu exista nici un fir dar daca au avut bani au creat.
2011-08-23 17:34:20 | Raporteaza
idiotule, …
… tu chiar crezi ca dupa ce ne vindem auru’ ala n’o sa mai mori de foame?
2011-08-23 17:40:43 | Raporteaza
foarte fain, foarte fain, Mihai!
2011-08-23 17:42:22 | Raporteaza
Excelenta analogie! Felicitari! Si eu ma opun proiectului Rosia Montana. Si daca nu ar fi nimic de mediu, sa lasam aurul pentru urmasii nostri, nu sa il tocam acum noi si strainii.
2011-08-23 17:48:24 | Raporteaza
Proiectul Rosia Montana este un JAF NATIONAL si o injunghiere a Transilvaniei asa cum o stim cu totii.
Politicienii romani au fost manjiti sa zica ‘da’ iar Basescu, nonsalant, spunea aseara ca Romania va lua din exploatarea celor 300 de tone de aur si 1600 de tone de argint doar 24% ( prin participatia Regiei Cuprului Deva de 20% si redeventa statului roman de 4%). Iar mafiia nord-americana, care ne jefuieste fara scrupule, va lua 76%. CUM SE CHEAMA ASTA FRATI ROMANI? Vorbim de o resursa neregenerabila de sute de miliarde de euro la valoarea acutuala. Film de groaza…. Nu mai amintesc acum dezastrul ecologic implicat de aceasta exploatare, muntii escavati cu totul si lacurile de cianuri.
2011-08-23 18:10:45 | Raporteaza
salut!
ceva mai mult decat sa scrii te-ai gandit sa faci. de scris scrii excelent si meriti tot respectul insa daca vrei, crezi ca se poate si ai nervi tari, poate ar trebui sa faci/facem ceva mai mult… daca e nevoie de fonduri poate ar trebui sa incepem o discutie serioasa… cred ca multi oameni ar dona bani pt a vedea proiectul esuat (sau macar refacut conform standardelor, legal si fara impact negativ as=upra mediului…
ce zici? ceva idei? eu ma bag (cum se spune)
2011-08-23 18:42:07 | Raporteaza
jenant… daca doar argumente puerile v-au mai ramas!
2011-08-23 18:43:07 | Raporteaza
@idiotul: nu trebuia sa te mai semnezi ne-am dat seama din text cu cine avem de-a face , fiul idiotului sef ,pardon boul sef
2011-08-23 18:44:37 | Raporteaza
@All
am auzit din surse sigure ca dlui.Gotiu i se va propune postul de purtator de cuvant al RMGC in scurt timp.
Nu stiu daca va accepta,dar este vorba de o suma babana.
Ati auzit de Coriolan Draganescu?Era un roman tipic,cam ca dl.Gotiu.No offence!
2011-08-23 18:46:36 | Raporteaza
Las-o balta, frate, ai inceput sa te crezi Esop sau Carlova?
Bun, nu vrei sa se extraga aurul de acolo. O fi bine, n-o fi bine, nu stiu. Trbuie gandit la rece si nu capu-n fan!
As vrea insa sa cunosc parerea oamenilor de acolo. A traitorilor din Rosia Montana.
Pentru dumneata am senzatia ca ei sunt un soi de copii retardati care nu stiu ce e bine si ce e rau si ca trebuie sa decizi dumneata pentru ei.
Pe ei ii intreaba cineva? In fond e vorba de viata lor!
2011-08-23 18:57:11 | Raporteaza
@dan danache:
fratioarele meu… rosia montana e in romania iar romania e si tara mea.. daca tu ai un frate care se kk in camera lui de pute-n toata casa il lasi sa se kce in continuare ca-i camera lui?
trecand la lucruri mai importante, problema rosia montana se traduce cam asa: e clar ca aurul din romania trebuie exploatat. insa exploatat inseamna ca boii mai mici (noi oti astia care comentam) sa simtim ceva din asta. pina una alta, din contractul asta o sa simtim doar cianura, teapa data de un fost traficant de droguri (conform cv-ului personal al lui frank timis) si……….. din nou frustrarea! contracte de astea se fac numai in africa dragii mei retarzi… mai puneti mana si cititi si intelegeti cateva principii simple. nu e vorba sa nu ne vindem tara… e vorba sa o vindem la pret corect si sa pastram ceva si pentru copii nostri… ca sigur de la rosia montana nu o sa avem bani sa fugim cu totii dn tara…
astept raspuns de la vreoun retard care sa ma injure…
2011-08-23 19:06:04 | Raporteaza
O idee:
Ce-ar fi daca, in loc extraga canadienii aurul si sa ne dea si noua 4% ca sa consolidam finantele tarii, sa extragem noi 4% din acea cantitate, sa-i folosim in acelasi scop, iar cei 96% sa-i lasam urmasilor nostri, ca sa aiba si ei cu ce iesi din nevoi?
2011-08-23 19:06:25 | Raporteaza
vreun
2011-08-23 19:07:03 | Raporteaza
@dan danache!adica cum?de ce sa ii intrebe pe cei din rosia montana!!??de ce nu pe cei din sibiu?sau din timisoara!?ce sibieni si timisorenii nu sunt romani?sau arurul de la rosia montana nu e al romanilor!?e doar al celor din rosia?cred ca tu esti ala de se semna idiotul altfel nu imi explic gandirea de sapaliga pe care o ai!si inca ceva!cand inca era deschis combinatul chimic azomures trebuia sa vii in arad sa vezi ca la 3 4 luni era plin de pesti morti pe mures!!unguri au si primit despagubiri de milioane de euro pt asta si nu era vorba de temuta cianura!adica e ca si cand eu ma phis de sus si tu stai mai jos cu gura deschisa si tu spui sa ma intrebe pe mine daca sunt de acord sa ma phis in gura ta idiotule aaaa adica dane!!!
2011-08-23 19:13:35 | Raporteaza
Toti mocnim de propriile “greseli”, greseli care sunt in egala masura cu partile pozitive ale noastre. In fine, asta este teoria mea, esti exact ceea ce nu esti si negru pe cat de alb. Binele si raul mascat insumate intr-un gri perfect. Dar fiecare are parte de o anumita doza de experienta, iar liberul nostru arbitru nu este decat acceptarea la ceea ce suntem. Cu cat patrundem mai adanc in propriul suflet cu atat avem parte de mai multa dezvoltare personala. Acceptarea inseamna si indiferenta fata de parerile celorlalti deoarece toti avem dreptul sa gresim precum sa si platim pt fiecare farama de gri perfect din eu-rile noastre. Domnule Gotiu, aveti perfecta dreptate, daca nimeni nu mai cearta pe nimeni pentru curajul de a-si trai traiul atunci lantul haosului din care facem parte nu si-ar mai avea rostul.
2011-08-23 19:18:53 | Raporteaza
Bravo Gotiu. Pentru Basescu cedarea suveranitatii este cedarea unui aur care nu-i al lui , asa cum a cedat Petromul. Semnatura lui Basescu se afla pe semnatura memorandum-ului cu Banca Mondiala prin care am pierdut Petrom-ul. Nu stiu cum se face dar de 20 de ani boii tot instraineaza resursele noastre. Petrom, Sidex, Alro, Comtim, flota, finantzele, educatia, sanatatea, industria, agricultura, tot ce era national a fost si este ori facut cadou strainilor ori distrus. Astia nu sint boi, sint criminali.
2011-08-23 19:26:24 | Raporteaza
“Te invidiez pentru rabdarea cu care ii darami fiecare afirmatie lui Traian Basescu. Nu stiu cine mai are rabdarea sa faca asta, la cate neadevaruri spune.
Tine-o tot asa!”. Facem declaratii de dragoste aici? Vai ce dragoste mare e intre voi mai… Aproape ca imi dau lacrimile!
2011-08-23 20:45:18 | Raporteaza
Daca unora masurile nu li se par a fi viabile, asta nu inseamna ca nu sunt. Ar trebui sa ne gandim ca se arata o alta criza la orizont si ca trebuie facut ceva pentru stabilitatea economica.
2011-08-23 20:46:35 | Raporteaza
Mihai as propune acest articol/pamflet/poveste cu talc spre premiere (exista vreo autoritate care premiaza asa ceva? :d). Foarte fain scrisa, bine contextualizata.
Despre esenta articolului nu pot sa spun decat ca de multi boi am avut partea de-a lungul istoriei. Boi am fost si noi ca nu am putut sa le ardem boilor care ne-au condus niste suturi in cur. Vorba americanului e cazul sa “kick some butt”, iar cururile sa nu fie cautate dupa culoarea politica ci, tot vorba americanului, dupa interesul national. Iar interesel national ne cerem sa incepem cu curu lui Basescu.
2011-08-23 20:50:03 | Raporteaza
Rau sau bun aurul si orice minereu atractiv trebuie extras acum din Transilvania pana este a Romaniei ,sau vreti sa v-o extrageti dupa ce se anuleaza TRIANONUL.
2011-08-23 20:54:24 | Raporteaza
Aurul a fost exploatat de antici ,daci ,romani, apoi romani lui Gelu, ca apoi sa fie al Ungurilor si Austriecilor sute de ani.Acum cand este iar al romanilor ,sa stam sa se anulee TRIANONUL? ORI SA PROFITAM DE SITUATIE? CREDETI CA VA FI ACEASI ORDINE EUROPEANA LA ANU? ACELEASI GRANITE?:
2011-08-23 21:00:43 | Raporteaza
Mamma mia, citi patri(h)oti are Romania; si de alti hoti le e frica.
, iar Gotiu nu mai are loc.
Auzi, un bou a locuit intr-o casa
2011-08-23 21:19:10 | Raporteaza
B E C H T E L
mda ….lamuriti de managerii ….democriti ?????
2011-08-23 21:33:48 | Raporteaza
…un nou tun ! ….si dupa noi potopul !
PS: Pai cu alegerile care vine ….va scapa ciolanu ……= …vindeti cu orice pret !
Bagati la buzunar si “dupa noi potopul”….nimic nou sub soare = BECHTEL si PETROM !
Romanasilor inghititi si ….ziceti mersi ….fara batista !
ASTA SUNTETI ASTA MERITATI …..hahaha cand au auzit strainezi de ce contracte a facut statul roman …BECTEL , PETROM si etc …..suntem prea prosti pentru UE ….poat-n Africa = UA cu Mugabe su moneda ….Botswana !
;(
2011-08-23 21:38:43 | Raporteaza
@GOTIU…..of,of,of…..si eu care ziceam ca au inceput sa-ti creasca coarne nu m-am uitat la copite !Le-ai si folosit deja ….ai grija ai sa nu te lovesti si peste bot !
2011-08-23 21:38:53 | Raporteaza
Deci daca avem nevoie de 30 de miliarde nu ne mai chinuim pt 3 miliarde, ce pana mea nu? Lasa ca si asa-s prea putini, sunt doar un sprijin moral ca noi oricum suntem saraci nu?
Ce gandire cretina!!!!
2011-08-23 21:45:11 | Raporteaza
@Santzu: E vorba ca daca meritam 30 de miliarde de ce sa ne vindem pe 3 .
PS: Daca tot suntem curve de neam …de ce nu “curve de lux ”
MDA ….n-ai cu cine dom’le !…..neste …EGOISTI ( fiecare pentru CASTANA lui ….si popor’ cu scosu’ …casanelor din foc !
2011-08-23 21:49:15 | Raporteaza
Felul în care presa din RO si intelectualii s-au derobat, s-au facut ca ploua dupa anuntul prezidential de ieri, neechivoc, ca Afacerea Rosia Montana e transata, merita cateva teze de doctorat sau de Nobel, una din ipotezele de lucru putand fi ca democratia pe-aici, in Primul Stat Unit al Europei, e garantata de UE, nu de societatea civila. Dealtfel, e prea tarziu pentru dezbateri, si în Frigmania, si în Bovenia. Apare riscul acuzatiei regizarii ipocrite. Nu stiu cine s-ar îndoi ca Germania poate proiecta centrale nucleare sigure si totusi opozitia civica a impus acolo alte optiuni energetice. În RO, dezbaterea privind jocul cu cianurile a fost mai putin observabila si decat Rezistenta prin cultura sub ceausism. Romanul lui Alexandru Vakulovski a fost executat în chiar Dilema, de Marius Chivu, expert în literatura basarabeana. Curajosul interviu al lui Mircea Cartarescu din Formula As nr 938 n-a avut nici un ecou. Iar dezbaterea pentru istorie a Monicai Macovei vaz ca se face cu comentariile închise! De aceea, în caz ca peste zece ani vom avea probleme ecologice, intelectualii românilor vor fi sub aceleasi acuzatii de tip Mitlaufer ca in ziulica de azi, spre marea satisfactie a politicienilor si a stapânilor mai bogati ai acestora dintr-un viitor ce se prevede cianotic.
2011-08-23 21:49:57 | Raporteaza
Tara se revolta impotriva lui Basescu si a tuturor sionistilor-francmasoni, care vor sa cedeze aurul romaniei jidanilor ! ! !
2011-08-23 21:52:48 | Raporteaza
Poate nu va era clar cine este PRIMUL MINCINOS AL TARII !
2011-08-23 21:53:44 | Raporteaza
De acord cu IQarus la o anumita chestie: dupa noi potopul! Caci cand am exploatat noi chiar am lasat potop in urma. Si pun pariu ca daca am face si turism la fel ar fi. Zona ar muri, mai incet dar sigur.
2011-08-23 21:54:14 | Raporteaza
Rugam romania sa iasa pe strazi, pentru a opri cu orice pret furtul aurului romanesc in favoarea sionismului fals yehudimic !
2011-08-23 21:56:22 | Raporteaza
@Camelian Propinatiu:
OR sa devina in zece ani cianotici la chip insa nu de la cianurqa ci de la …funie !
PS: Si Ceuausescu se credea nemuritor !
Hahaha…bai cu CRIZA care sigur vine nu se stie …..si de nationalisti (fanatici , legionari , etc.) tara asta n-a dus lipsa ….
MDA …vin vremuri in care se vor ….PLATII POLITE …..si nu tine scuza : Am facut-o pentru popor (cianurarea!) …precum n-a tinut la CEASHKA !
MDA ….’ti trebuie minte pentru a citi semnele vremii !
2011-08-23 21:57:30 | Raporteaza
Gotiu!
Prea multe cuvinte pentru o parabola amarata!
Este timpul sa schimbi publicatia!
2011-08-23 21:58:32 | Raporteaza
Este inadmisibil ca jigodiile sionist francmasonice , sa-si mai bata joc de noi , dupa ce au facut acest lucru cu enorm de mare succes inca de pe vremea ticalosului francmason Cuza !
2011-08-23 21:59:31 | Raporteaza
@Feleacu: Mi-s din Dobrogea !
Insa nu-s deacord cu ce se intampla la Rosia Montana !
E un tun ….gen …B E C H T E L !
PS: Trebuie sa fi idiot sa nu-l vezi ….unii sunt idioti insa altii ( cei mai multi ) doar de “rea credinta” !
Lasa nene ca nici cu ce-a ramas dupa comunism acolo n-am fost deacord !
Crezi ca astia dupa epuizarea aurului vor face curatenie …..adica vor lucr4a inca vr-o 3 ani in paguba recuperari ecologice sau isi vor lua tarnacoapele si aurul si …ne vor lasa cu Lacul Balea ( cianura cat da …domnu’) .
Faci si mishto de-o bucata de ….tara ! Fie-ti rusine . sau nu esti … mocan ?
2011-08-23 22:03:52 | Raporteaza
@valexandru: Trebuie facuta legatura intre dezastru BECHTEL si …desastrul DUBLU financiar si ecologic Gabriel !
Trebuie trezit …BIZONUL roman !
Trebuie deconspirate interesele imediate ale clasei la guvernare care-si vrea SPAGILE inainta pierderii alegerilor !
Trebuie amanata treaba pana dupa alegeri …pentru caeilalti desii vor fura …nu chiar ca …disparatii astia ( care se vad pe ducaaaa!).
Trebuie …de-manipulati …bizonii razleti !
In CIURDA suntem …PUTERNICI !
Sunteti PRESA ….faceti …OPINIE
2011-08-23 22:07:56 | Raporteaza
ATENTIE ….M A R E !
…………………………………………………..
Trebuie deconspirate interesele imediate ale clasei la guvernare care-si vrea SPAGILE inainta pierderii alegerilor !
…………………………………………………..
2011-08-23 22:09:40 | Raporteaza
Trebuie amanata treaba pana dupa alegeri …pentru ca ceilalti desii vor fura …nu chiar EXAGERAT ca …disparatii astia ( care se vad pe ducaaaaaaaaa!).
2011-08-23 22:12:55 | Raporteaza
Mihai Gotiu: excelenta fabula – pamflet!
din pacate sunt in turma destule vaci care se gandesc doar la nutretul pe care presupun ele ca-l vor primi suplimentar… vor primi din parti
2011-08-23 22:27:38 | Raporteaza
@trolu:
Multi care acum sunt cu deciziile …hahaha…si dupa alegeri vor fi cu accizele…….vor vedea ciolanul spagilor topindu-se !
PS: Votati contra ….si asa nu veti primi nimic !
Poporulö roman la fel 12.000 kg AUR / 12.000.000 romani = 1 gram de aur pe cap de romanash
Hahahaha…..pentru atata ne vindem o bucata din ROMANIA ….o bucata care va deveni desert toxic ….ca CERNOBILUL !
Neam de cazuti la …. BAC !
Neam ….PROSTIT de cozi de topor !
Neam de prosti ….pentru un gram de aur sa-si vanda …OGRADA COPIILOR “!
2011-08-23 22:38:21 | Raporteaza
Nu-mi pasa de tara motilor , nu ma duc veci pe acolo !
Vreau gramul meu de aur din targul asta !
igen
2011-08-23 22:40:51 | Raporteaza
@trolu:
Deci mai mulrt de un gram pe cap de prost ….nu le iese chiar de-ar fi imparteala ….DREAPTA ( ceea ce , de fapt in RO e o … halucinatie !)
2011-08-23 22:44:02 | Raporteaza
Tinand cont de contextul actual de criza economica si de nevoia de investitii, proiectul ofera niste solutii care sunt analizate din perspectiva cresterii economice. In ansamblul factorilor ce tin de globalizare, investitiile straine sunt considerate motorul economiei statelor
2011-08-23 22:48:38 | Raporteaza
Bai,ce de neamuri proaste s-au strans pe aici!
Toata crema proletaro-comunista,care de foame ce-au in gat se gandesc la goldean.
Saraciilor,Petrom a fost vandut de Nastase.Adrian Nastase.
Sau canicula v-a topit si ultimul neuron?
IQarus,trolu,baruch hashem,arader,mos ion roata,polonick etc.Numai neamuri de nespalati si cu fomea in gat.
Puneti mana si munciti,asistatilor sociali!
Lasati dracu’ tuica si cumparati sapun si pasta de dinti,mizerii umane ce sunteti!
Ooops,am vrut sa fiu doar prietenos si n-am reusit!
2011-08-23 22:49:11 | Raporteaza
Mama ce fabula ai spus, una mai mare ca tine. Vad ca ti-a crescut norma zilnica de articole, felicitari. Pacat ca nu vrei sa te gandesti si tu putin la oamenii aia pe care zici ca ii aperi, dar defapt iti bati joc de ei
2011-08-23 22:51:48 | Raporteaza
@tamara’s nephew:
Eu is corect nu vreu gramul altuia …nici doua grame !
Vrea8u gramul meu de aur din afacerea asta !
12.000 kg AUR : 12.000.000 romani = 1 gram AUR/roman
PS : Bai e clar pentru ce ne vindem …..TARA MOTILOR ?
Sau numai picati la …BAC ca @tamara’s nephew …pe acii !
2011-08-23 22:58:48 | Raporteaza
12.000 kg AUR : 12.000.000 romani = 1 gram AUR/roman
2011-08-23 23:00:10 | Raporteaza
E clar acum de ce ni se pregateste un TUN ?
De aia ca …gramele nu vor fi impartite la popor ….ci intre …JMEKERI ! Nici n-au cum ….hahaha ….ce-i aia un gram pe fomist ??? Propaganda de ….TUN care urmeaza ! ATENTIE la vorbe POMPOASE chiar si din gura …presedintelui !
PS: Bizonilor ….sunteti furati la …GRAMAJ ……cu propaganda !
STRANGETI ….CIREADA !
2011-08-23 23:13:24 | Raporteaza
Doamne ce fabula…idioata. imi pare rau dar credeam ca te duce capul mai mult e atat. Cat despre Rosia si minerit, nu mai e nevoie sa spun ca v-ati cam bagat ca mustele in lapte voi jurnalistii caci de fapt nu prea stiti nimic concret.
2011-08-23 23:15:05 | Raporteaza
corect ce spune Alex!exploatam 4% si lasam 96% urmasilor iar daca nu suntem in stare sa exploatam 4% sa lasam pe altii sa conduca tara asta!
2011-08-23 23:19:55 | Raporteaza
@Sergiu:
Fabula-i proasta …ADEVARAT !
INSA MORALA EI E …..SUPER !
12.000 kg AUR : 12.000.000 romani = 1 gram AUR/roman
2011-08-23 23:22:01 | Raporteaza
12.000 kg AUR : 12.000.000 romani = 1 gram AUR/roman
Sa vedeti ce …bine ne-om simti dupa !
Ce BOGAAAAAAAAAATI vom FI !
Ce ne-mbracam ….ce ne dam ….MARI !
Ce conteaza ca la RM vom avea CERNOBALUL nostru …chestia e ca ….DUPA …..vom fi BOGHATI CA POPOR :
……………………………………….
12.000 kg AUR : 12.000.000 romani = 1 gram AUR/roman
………………………………..
2011-08-23 23:25:28 | Raporteaza
@baba novac: statul primeste 20% in mod direct, indirect mai i-a mai mult de atat prin impozit. Ce tot vorbiti voi de4% e probabil un scenariu de dezinformare
2011-08-23 23:30:49 | Raporteaza
@Vali:
Si cat ia poporul ca doar al lui e aurul nu al guvernului !
2 grame AUR/roman ?
3 grame AUR/roman ?
PS:
4 grame AUR/roman nici intr-un caz ! ….Deci dupa toate calculele ….cineva ia decizii de spurcare de pamant romanesc …pentru “3 grame AUR/roman ” ….sau acel cineva …crede ca va da un tun de vr-o 40.000 – 60.000 de grame DOAR EL ?
Pai si cu aia de li se cuvin alea …cate 3g …furate de la de decide in numele ,….furatilor ce se intampla ??
Ramane cu ochii-n SOARE ?
Hai ca incepe sa-mi placa Gotiu ….ma inscru ion partidu’ lui …daca nu ma ia …Crin la el ( ca mi-a promis ….da acum e ocupat !)
2011-08-23 23:45:43 | Raporteaza
@Marin: si eu care credeam ca maestrului i-am murit laudatorii. iata-i in toata splendoarea lor laudand o noua fabulatie.
2011-08-23 23:52:36 | Raporteaza
@IQarus: vezi ca statul o sa ajunga sa traga cam jumatate din ce scot aia
) poate ei nu s-au gandit ca totul se si impoziteaza, dar la negocieri nu cred ca putem sa mai scoatem prea multe de la ei.
2011-08-24 00:11:09 | Raporteaza
@dan:
MDA si la BECHTEL au tras jumatate ….
….
….
…. de VOTCA !
PS: Mai crezi in Mos Craciun ?
2011-08-24 00:24:51 | Raporteaza
Treaba e …cu ….???….CIANURA !
2011-08-24 00:26:12 | Raporteaza
Daca ai intreba fiecare roman intr-un referendum :
Aveti de ales intre o “tara motilor” curata si fara cianuri si … 1 gram de aur ….
OARE CE AR ALEGE …chiar si saraciiiiii ?
MDA …. cozi de topor peste tot ! ….sau tot alea ?
2011-08-24 00:28:51 | Raporteaza
“investitiile straine sunt considerate motorul economiei statelor”
Motoarele economiilor statelor si natiunilor sint: educatia, sanatatea si munca. Acestea fiind si indispensabile si suficiente pentru exploatarea teritoriului pe care vietuieste acea natiune. O economie puternica ii permite acelei natiuni sa obtine mijloacele militare necesare apararii acelui teritoriu.
2011-08-24 00:46:31 | Raporteaza
@idiotul: baaa, da nu-mi vine sa cred ce nume buna ti-ai ales baaa, idiotul. ma gandesc si io, oari pentru ce-ti traba tii toti banii, aia care o primesti pentru aurul aista. vrei sa ai si tu in anii batranetei tale un flacoon de apa recii de la munte, bogat in cianura? baai, da ai dreptatee, baai, macar daca ai muncit in tata viata ta, de dimineata pana seara macar sa mori si tu in cancer macar in timp, sa am si io o gura de aer daca mai ramane.
2011-08-24 01:15:43 | Raporteaza
Dl. Gotiu, daca n-ai avea dreptate, nu ai fi asa de injurat!
Daca n-ai deranja, nu ai avea asa de multi care sa te atace la persoana!
Bravo!!!
2011-08-24 01:29:18 | Raporteaza
@IQanus nevlegule parca ziceai ieri ca yte documentezi cine a tras tepele Petrom , Bechtel, Galati, etc. Aurul ala din Rosia MOntana nu e al tau personal ca nu tu sau tac-tu sau bunu-to la-ti facut. La fel cum pt petrolul extras din zacaminte romanesti nu primesti motorina “moca” la pompa asa si in cazul acesta. Dar cred ca ai gresit dozele la medicamente ca vad ca ti-e crescut pulsul si postezi in draci.
vrajeala cu cianura si ca pe tine din Galati te deranjeaza ma doare fix in cot, la fel si eu pot spune ca pe mine ca locuitor al CLujului ma deranjeaza combinatul din Tg MUres. SI ? La fel maine se poate deschide altul care daca, corespunde standardelor se deschida ca ma deranjeaza pe mine sau nu.
Oricum plin de frustrati si asistati pe aici, care imeadiat ce Basescu se pronunta favorabil asupra unui lucru, frustrarea din voi iese la iveala.
Pun pariu ca daca Basescu se declara anti exploatarii 100% si mai si facea decalrati gen : “Eu Basescu propun sa nu se exploateze ca asa e mai bine …etc” majoritatea celor de aici care-l contrazic isi schimbau declaratiile cu 180 de grade si azi se declarau pro exploatare.
Panaramelor.
2011-08-24 01:30:33 | Raporteaza
@Adrian Buzatu: …PENTRU URMASHII NOSHTRI,JI-DA-NI,TI-GA-NI(TOT AIA)…SHI CE-OR MAI FI KA ROMANII NU VOR MAI EXISTA….AU GRIJA POLITICIENII DE KKT!!!!!!!!!!!!
2011-08-24 06:46:32 | Raporteaza
Exploatarea cu cianuri e nociva, resursa e mai importanta in stadiul asta, neexploatata prin distrugerea ireversibila a locului.
Odata scos aurul, zona devine un loc al mortii, secatuit de resurse si transformat in peisaj selenar.
2011-08-24 07:11:36 | Raporteaza
@tamara’s nephew: atatea vorbe de ocara cand puteai sa spui simplu ce spun de cateva zile idolul tau si uneltele lui: “otravirea este buna”.
2011-08-24 07:49:45 | Raporteaza
Foarte bun articolul!
Afacerea este extrem de paguboasa dar vitele din cireada nu fac eforturi sa gandeasca,iau de bun ce le spune boul,mai ales ca-i atinge la coarda sensibila-grija pentru siguranta tarii!
2011-08-24 08:50:56 | Raporteaza
Toata lupta se da pentru un mare smen . La lacomia si foamea pedelacilor , ar fi lovitura guvernarii lor . Nu trebuiesc lasati , astia isi vand si mamiticile .
2011-08-24 09:03:26 | Raporteaza
Am inteles si din fabula si din comentarii ca natia se recunoaste ca fiind cireada de vite. La asa incadrare…e firesc sa fie conducator un bou, ca doar n-o fi vreun filosof…Acu’ sa sedem calm pe cozi si sa asteptam sa vina lupul sa ne manince!Oricum, vitele n-au nevoie de aur, au nevoie de nutret!
2011-08-24 09:09:44 | Raporteaza
O intrebare: daca RMGC o sa vanda BNR aurul, o sa-l vanda la pret mai mic decat cel de pe piata internationala? Daca nu, atunci de ce nu cumpara BNR de pe piata internationala? Si daca da, se nasc alte doua intrebari: 1. RMGC sunt tampiti sa vanda la pret mic ceva ce ar putea vinde la pret mare? si 2. Nu cumva Basescu lauda exploatarea de la RM ca sa pota justifica o cumparare a ei de catre statul roman, de la RMGC? Asa cum a facut boul..
2011-08-24 09:25:06 | Raporteaza
@ mos teaca # 77
Muuh, Muuhhh … care se da la juncana si iarba* mea si-a dat singur foc la coada. Muuuhhh …
(* iarba = iarba, nu canabis)
P.S. Sa-i dau muuuh.e boului ! Muuuh … sa mulga mai bine de la ma-sa, nu de la mine ! Muuuh, Muuuh …
2011-08-24 09:34:17 | Raporteaza
Domnule Gotiu, acest articol (ca fabula nu pot sa-i spun) e cel putin degradant – dar in mai mare masura pentru autor decat pentru „personaje”. Asa ca va spun sincer ca e ultimul articol al duneavoastra pe cae-l mai citesc. Si asta cu regret, pentru ca in momentul in care ati inceput sa scrieti pe VoxPublica mi-ati facut o foarte buna impresie, dar destul de repede insa v-ati dovedit convingerile. Opiniile si convingerile pot sa vi le respect, chiar daca nu sunt de acord cu ele. Aruncatulcu noroi, chiar si metaforic, va descalifica insa total. Mai ales cand e partial gratuit si va folositi de jumatati de adevar si prezentati ca fiind de actualitate niste puncte de vedere ale BNR care au fost exprimate in urma cu aproape 10 ani.
Referitor la subietul Rosia Montana, nu stiu daca dumneavoastra sau aplaudacii de serviciu care va aproba viguros (nu le comentez motivele) ati fi de acord si mai important daca ati fi in stare sa locuiti in Rosia Montana pentru un an sau doi, nu zic o viata intreaga. E foarte simplu si lejer sa te duci acolo de cateva ori pe an, sa faci un Fan-Fest (sa stiti ca intre a da la coasa pe dealuri si a invarti o furca e o diferenta imensa). Dar va declarati ecologist, asa ca va inteleg – mai ales ca din articolele dumneavoastra se vede aveti si o oarecare orientare spre socialism. Parerea mea despre socialisti si ecologisti (si am cunoscut destule persoane si in Romania, si in vestul Europei) e ca sunt sau naivi, sau falsi sau chiar ipocriti. Nu va cunosc personal, asa ca nu va pot incadra deocamdata in nici una din categorii. Dar poate va da putin de gandit.
2011-08-24 09:38:15 | Raporteaza
@Andi:
1. declaratia lui Eugen Radulescu e de ieri (dupa declaratiile lui Traian Basescu) ; cea a lui Adrian Vasilescu a fost facuta in aceasta primavara, in cadrul unei conferinte organizate chiar de catre cei de la RMGC;
2. inainte de a vorbi de ecologism sau socialism, la Rosia Montana e o mare hotie (si e una traspartinica, fara culoare ideologica) ; iar Rosia Montana e doar inceputul;
3. stiu cum e sa dai cu coasa, am invatat de mic, la bunici, si am intrat si in mine de subteran (intr-o excursie cu scoala pe vremea lui Ceasca) si am vazut si multe mine de suprafata (de marmura, e drept) ; intre cele doua activitati, crede-ma ca as prefera sa dau cu coasa (am facut-o inclusiv la Rosia Montana
)
2011-08-24 09:50:41 | Raporteaza
@ Andi
Citind comentariul tau de latrau al boului n-ai idee ce mult ma bucura ca-i primul si ultimul tau cometariu pe aici !
2011-08-24 09:52:16 | Raporteaza
@val: pui o intreaga instalatie in fucntiune sa scoti4% din aur?:))) cu acel 4% nu cred ca acoperi nici 25% din costuri
nu merge pe scoatem putin cate putin. te-ai mai gandit ca apoi.. daca vrei sa scoti mai tarziu…. nu mai distrugi instalatia si tre sa stai sa o mentii si nici nu poti face reabilitare in adevaratul sens al cuvantului?
2011-08-24 09:52:32 | Raporteaza
@Andi,#80:asa e,”ati fi in stare sa locuiti in Rosia Montana pentru un an sau doi, nu zic o viata intreaga.”
De fapt,s-ar putea prelungi sejurul pana la 17 ani,dupa care la Rosia Montana se va putea amenaja un centru NASA,sa fie antrenati acolo cosmonautii pentru Marte sau Alfa Centauri,de ce nu!?!
Am ascultat prea multi specialisti adevarati ca sa pot accepta mismaleala preconizata de Gabriel Resources.
Insusi faptul ca in capul trebii se afla un fost traficant de droguri,plus matrozul…
Dar probabil se va face,cine mai da ceva pe tara asta si viitorul ei?
2011-08-24 09:54:06 | Raporteaza
@Andi:
E punctul tau de vedere si nu il comentez.
Dar un presedinte care se pronunta intr-o chestiune la care recunoaste ca nu se pricepe, nu e degradant?
Un presedinte care lauda o afacere paguboasa pentru statul roman, nu e degradant?
Un presedinte de tara europeana care lasa tara sa sa fie tratata ca un trib primitiv care nu e in stare sa-si exploateze subsolul, nu e degradant?
Poate iti da putin de gandit.
2011-08-24 09:54:57 | Raporteaza
@RMV:
Traficantul de droguri dovedit afost ”reevaluat” si transformat in patriot. Poate va deveni si ala ministru, pare profesionist.
2011-08-24 09:56:28 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: d-le Gotiu,unde se poate semna pentru”contra”?
Oricat ar fi de ticalosit neamul acesta al nostru,ceva trebuie facut sprea a nu ne duce dracului de tot.
2011-08-24 09:56:58 | Raporteaza
@RMV:
#87 aici:
rosiamontana.ne../
si poti da mai departe
2011-08-24 10:01:25 | Raporteaza
@RMV: Directiile pe care le vrea gotiu sunt sa stam si sa ne uitam la soare, zona Rosia Montana sa devina cat mai pustie pentru a fi mai buna la festival, sa nu mai fie deranjati de nimeni acolo. Totusi daca nu incepem sa acceptam investiile externe si sa facem ceva pentru economie, prea mult nu o as putem sa o mai ducem asa
2011-08-24 10:15:38 | Raporteaza
@ Alin
Da, mai ! Uite, am o propunere care sigur va revigora economia. Da’ stii cum ? O va propulsa chiar la nivel european.
Lumea se insala. Trebuie sa investim intr-un lac de cianura. Unul incapator pentru toti politicienii romani de dupa 89 (in mare parte e totuna cu aia dinainte de 89). Fara exceptie ! Pai adica cum ? Ala da, dar ala nu. Toti ! Si “privatizatori”, si cumparatori. Deci toti ! Ca n-au fost practicile unora mai ortodoxe decat ale altora.
2011-08-24 10:29:42 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: domnule gotiu, da ati putea trai un an din dat cu coasa si turism ( maxim 10 oameni timp de 3 zile ) ? ca eu nu cred. acea zona are nevoie de proiectul de exploatare a aurului, ca sa supravietuiasca.
2011-08-24 10:56:14 | Raporteaza
@andrei!bhai pulache in ce an suntem?in 2011!!DACA A SUPRAVIETUTIT MII DE ANI PANA ACUM SI IN CEI MAI GREI ANI DIN 2008 INCOACE CAND NE A NENOROCIT PDL UL II VA FI FLOARE LA URECHE SA SUPRAVIETUIASCA SI DE ACUM INCOLO MII DE ANI FARA CIANURA!!
2011-08-24 10:58:58 | Raporteaza
@andrei:
pai, nu de aia avem un minister al turismului care sa se ocupe de asta? Sau min Turismului nu se ocupa de asta? Dar atunci, cu ce se ocupa??
2011-08-24 11:03:52 | Raporteaza
Dupa cum spui si tu, Mihai Gotiu, chiar din primele randuri, locuitorii din Rosia Montana nu au avut grija de casele lor, chiar daca erau de patrimoniu. Si acest lucru e de inteles, cine ar fi avut banii necesari pentru a se ocupa de ele? Asa ca vine proiectul “Rosia Montana”, care se ocupa de acest aspect, si tot spui ca e o poveste trista? Eu zic ca e una cu final fericit – turismul prospera, patrimoniul se consolideaza.
2011-08-24 11:09:12 | Raporteaza
sa mai lamurim un aspect!daca prin absurd se va aproba proiectul nu se va da gratisatentie!miliarde de euro vor fi date mita!dar vor beneficia doar politicienii!la fel petromul nu a fost dat pe gratis!s au luat bani frumosi pe el!dar au beneficiat doar mafia politica si lichelele!sa nu credeti ca politicieni gen bhesescu sau boc sunt prosti!nu dau nimic pe gratis!vor doar sa dea in beneficiul lor !!suntem tot mai aproape de rusia ca model de functionare al statului!dupa ce va pleca bhesescu neaparat cei care vin vor trebuii sa il aresteze sa ii confiste averea si casa din mihaileanu furata!bhesescu e doar un mafiot!ce e drept e un mafiot avar!!
2011-08-24 11:12:46 | Raporteaza
@corina!despre ce fel de turism vorbesti?vor veni turisti sa faca baie in lacul de cianura!!??adica sa dai de pamant cu mediul doar ca sa reabilitezi fatadele unor case!!??sa fie clar rosia montana poate accesa fonduri europene nu are nevoie de lavabila cu cianura pe fatadele caselor!!!si in marile orase istorice gen sibiu,oradea,timisoara,arad,brasov,etc fatadele caselor au nevoie de investiti!ce facem deschidem cate o mina lanag fiecare oras?mi e mila de tine corina!!
2011-08-24 11:16:06 | Raporteaza
esop ar fi invidios. si la fontaine!
bravo pt fabula. daca n-ar fi de plans, ar fi de ras!
ne-a dat Dumnezeu bogatii multe, dar si conducatori slabi, lasi si slugarnici, astfel ca nu am fost niciodata in stare sa ne gospodarim singuri.
a venit regele carol ca sa faca romania mare.
exploatatiile de aur ( ca sunt mai multe) si argint , ca si cele de petrol, sunt o rusine si o batjocura pt romania.
la rosia montana este cel mai amre zacamant de wolfram din lume!!!!! ( nu mai zic de aur si argint).
2011-08-24 11:18:09 | Raporteaza
Poza cu magra.. aa… asta suedezii, vikingii aia cu lanturi groase cat bratu’ e foarte tare. Ce ne spune noua aceasta imagine?
D-na profesoara, imaginea de mai sus ne spune noua ca oamenii calici si grasi, fara bun simt si pe care mama lor nu i-a invatat sa se poarte frumos in lume, vor aur ca sa se laude cu el. Asta inseamna ca oamenii care vor aur si OAMENII care FAC AUR sunt niste oameni rai, care nu stiu si nu vor sa se poarte frumos in lume.
Am folosit expresii si explicatii de clasa a 4-a ca poate asa vor intelege si ultrasii si “minerii” violenti (sa nu uitam, care au agresat o fata la Rosia in timpul Fan Fest – de fapt.. hai sa fiu mai explicit.. au mamelit-o fratilor, i-au bagat mainile in zonele intime si au tras de ea.. de partile ei moi.. ca sa fiu mai clar) ca ceea ce vor ei sa faca este o CRIMA impotriva umanitatii.
Pe data de 3 august Ungaria, la nivel oficial, atentie, a hotarat ca exploatarea de la rosia NU trebuie facuta si au sfatuti guvernul Romaniei sa nu aprobe proiectul RMGC. Daca nici pararea Ungariei, care este la ani lumina fata de Romania, tara in care exista 12 autostrazi si in care salariul mediu este de 1000 de euro, nu conteaza si este “corupta si cumparata” de mai stiu eu de cine dracu stie, inseamna ca intr-adevar partizanii RMGC sunt niste jigodii de oameni si nu merita sa se numeasca romani si nici, unii dintre ei, sa fie alesii nostri.
2011-08-24 11:20:07 | Raporteaza
@andrei: nu, zona aia are nevoie de oameni gospodari, de conducatori gospodari si de putin efort. ca n-o sa traiti mai bine dupa. NIMENI nu a venit de afara ca sa ne ajute sa traim mai bine, ci ca sa ne exploateze. la companiile cu actionari straini se lucreaza mult si pe bani putini. storc tot din tine.asa ca…la munca!!!
2011-08-24 11:23:31 | Raporteaza
Spuneti ca ati fost la tara,la bunici ,ca stiti ce inseamna sa dai la coasa,etc…Dar de ce nu v-au spus bunicii,sau ceilalti ca BOUL NU POATE AVEA URMASI,doar TAURUL!
2011-08-24 11:25:46 | Raporteaza
@Corina F:
#94 casele din Rosia Montana au ajuns in ruina si au fost demolate (peste 100, dupa unele estimari 150) DUPA ce au fost cumparate de RMGC – e un amanunt la care, sper, te vei gandi putin pentru a intelege intentiile reale ale RMGC si cat de plauzibile sunt promisiunile lor legate de conservarea patrimoniului Rosiei Montane
2011-08-24 11:34:48 | Raporteaza
@ viktor.
Pai faza aia s-a vrut doar o derivatie a cunoscutului “Make love, not war !” cu o aplicare specifica contextului …
“Make love not for gold !”
2011-08-24 11:38:55 | Raporteaza
Nici eu nu sunt de acord…DAR: Razboaiele aste nu polueaza “la greu” ? Fukushima, Cernobil, experiente cu armament, deseurile toxice produse de diversi, depozitarea deseurilor ? Astea nu-s probleme GRAVE la nivel mondial ? Impotriva acestora cine militeaza ? Pentru mincarea contrafacuta cine se opune ? Se abtine cineva ? In unanimitate… Fukushima, deseuri, mincare “originala”…S-a aprobat ! L.S. indescifrabil.
2011-08-24 11:50:41 | Raporteaza
Cum puteau locuitorii din Rosia Montana sa-si consolideze singuri casele? Nu am vazut zona in Romania unde proprietarii sa-si permita asemenea investitie, daca nu au primit anumite ajutoare. Acum,cu “Rosia Montana Gold Corporation” au avut atat o sansa sa-si consolideze locuintele, cat si sa duca un trai mai bun. Salut initiativa canadienilor!
2011-08-24 11:56:02 | Raporteaza
@Andreea Florescu: Da daaa.. au fost consolidate cladirile asa de bine de RMGC ca aprox 100, toate monumente istorice, s-au dus dracului. Saluta, saluta initiativa RMGC.. daaa… foarte bine. Cand o sa-ti moara copii sub ochi din cauza cianurii si totul va fi aruncat in aer, sa le saluti initiativa si atunci, da? Vezi sa nu uiti.
2011-08-24 11:59:30 | Raporteaza
@ A. Florescu
Adica o saluti din mers ? un fel de “Du-te pana te-oi ruga eu sa te intorci” ?
2011-08-24 12:01:04 | Raporteaza
revista22.ro/ro../
scribd.com/doc/../
mcclatchydc.com../
@Sustinatorii Proiectului: cititi astea 3 surse. Informati-va mai mult, poate o sa va vina mintea la cap.
2011-08-24 12:04:12 | Raporteaza
@viktor: Apropos de monumente. Pe cine mai intereseaza asa ceva ?(vezi Iraq, Libia, Egipt, etc.). BANU’ ! Atit !
Cu ce te ajuta Sarmisegetuza pentru ziua de miine ? Ca tot o ruina e…daca ar fi renovata, amenajari exterioare, spectacole adecvate, atunci da. Dar asa ? Ca Funar a stricat Piata Catedralei din Cluj pentru niste caramizi roase a ajutat la demonstrarea ca ne tragem din doi homo ? “Ca unu-i Decebal cel HARNIC, iar celalalt Traian cel DREPT”. Nu e clar cine e sotia ?
2011-08-24 12:08:55 | Raporteaza
Nu cred ca cei care vor beneficia de aurul de la Rosia Montana sunt doar cei din imaginea atasata. Consider ca fiecare roman va avea de castigat fie direct (de ex, lucrand la proiect), fie indirect (cresterea economiei nationale).
2011-08-24 12:24:08 | Raporteaza
@bebe Bravo bebe
). Ce sa mai spui la asemenea afirmatii? Ca ne meritam soarta de natie oropsita si vai de ea. Intamplarea face ca in acest weeknd am vizitat Munchen-ul, vineri – luni. Cand ajungi acolo in primul rand te sperii de cate biciclete parcate vezi. Cand incepi sa te plimbi iti dai seama ca orasul arata ca in secolul 16 – 18. Tot ce e vechi a afost pastrat si restaurat. Sunt case mult mai uratele sau mai neinteresante ca in Bucuresti de exemplu sau ca in alte orase mari din Romania. Avem cladiri mult mult mai frumoase in Romania. Totusi ei le-au pastrat, le-au reparat sau chiar le-au refacut de la zero. Orasul e plin ochi de turisti. Omaenii arunca cu bani in stanga si in dreapta pe tot felul de suveniruri. Terasele sunt pline ochi. Orasul traieste cu turistii, ii respecta si ii iubeste. Fara turisti, n-ar fi una din cele mai puternice tari ale lumii. Si noi, ce facem cu vestigiile? Pru si simplu le aruncam. Scuza-ma draga Bebe, dar esti un mare las daca invinovatesti statul roman pt ca nu restaureaza monumente (cu toate ca a inceput sa o faca) si nu le transforma in puncte de maxima atractie. Tu, si multi altii ca tine, esti direct vinovat de starea deplorabila a monumentelor. Pt. ca injuri statul dar nu faci nimic. In anii 60, nemtii s-au organizat in mii de asociatii, au facut proteste adevarate si si-au cerut orasele inapoi, monumentle istorice si valorile culturale. AU luptat la propriu pt ele. In anii 60 zeci de mii de oameni au iesit in strada in Munchen pt a protesta fata de indiferenta autoritatilor. Dupa vreo 2 ani de proteste dese si procese si mai dese, s-au apucat de treaba.
Asa ca, asta cu “statul nu face nimic” e o scuza de las, care se complace in rahatul existent. Kenedy spunea “Nu te gandi ce poate face statul pt tine. Intreaba-te ce poti face tu pt. tara”.
Hai tata, pune mana si informeaza-te, citeste articole, da-ti interesul daca chiar iti pasa, nu mai iesi cu expresii de astea tocite si obosite.
2011-08-24 12:33:57 | Raporteaza
@tamara’s nephew
A reaparut foarte odihnit la creier glumetzul blogurilor, falspoliticos-unsuros-mitocanul, aceasta esentza de branzpoulidemocratbasista.
2011-08-24 12:34:54 | Raporteaza
@ Viktor # 110
Subscriu !
Strigatul unui neam valoareaza mai mult decat aurul de la RM.
Am intrat pe link petitiei indicat de dl. Gotiu. Descurajator ! Doar 8000 de romani si-au exprimat dezacordul.
Cand e vorba de latrat fara vreun efort 97% din romani (+ boul care a initiat actiunea) au zis ca sa mai reducem din politicieni si 100% (incl. boul care a intiat actiunea) i-a durut fix in … dupa aceea.
2011-08-24 13:08:26 | Raporteaza
Felicitari Mihai Gotiu , stindardul sus , nu ne lasam
jefuiti !!!
Este inadmisibil cum aceste jigodii de la RMGC se induc
in viata romanilor , apeland la tot felul de tertipuri
pentru a ne jefui bogatiile naturale ! Ei tintesc la
Rosia Montana nu numai aur si argint ci si uraniu , iar
contractul cu statul roman corupt, le permite sa-si
insuseasca tot ce se extrage , indiferent de cantitate !
Jaf la drumul mare ! Cine a semnat acea concesiune din
partea statului roman ar trebui ars pe rug ! O sa-mi raspunda acum diversi imbecili cum ca statul are 20%
din profit (desi am auzit ca cei de la RMGC au fortat o
majorare de capital, iar acum statul are sub 1% !!!)… numai ca, procent din profit, oricat ar fi acel procent,
nu-ti garanteaza ca vei si incasa dividende !!! Statul
roman nu va incasa nimic ca dividende pentru ca cei de
la RMGC vor avea grija sa nu aiba profit , vor sifona
profitul ca sa scape de impozite prin tot felul de
cheltuieli deductibile cu contracte de consultanta, etc!
Treziti-va oameni buni,ce naiba !!!
ROMANI , NU VA LASATI PACALITI SI MAI ALES MITUITI DE
MERCENARII FARA SCRUPULE DE LA GOLD CORPORATION !
EI VOR DOAR SA NE JEFUIASCA !!!
SPUNETI UN NU HOTARAT JAFULUI PLANUIT DE GOLD CORPORATION
LA ROSIA MONTANA !!!
2011-08-24 13:18:58 | Raporteaza
@Peruanu’:
#112 8.000 de semnaturi stranse intr-o saptamana, utilizand promovarea doar a unor retele proprii (impotriva unei blocade aproape generalizate a mass-media autohtone) e foarte mult (de obicei, petitiile online strang cateva sute de semnaturi – chiar daca sunt promovate de mass-media; arareori trec de cateva sute)
2011-08-24 13:24:25 | Raporteaza
@ Mihai Gotiu
8000 de oameni sunt suficienti daca sunt dispusi sa picheteze in fata autoritatii nationale de mediu.
Stiloul acestuia(ora) decide asupra succesului sau insuccesului RMGC !
Daca acest aviz va fi eliberat politicienii se vor sprijini pe acesta.
Deci … sunt acesti 8000 de oameni gata sa se impotriveasca trup si suflet acestui abuz ?
2011-08-24 13:44:15 | Raporteaza
@Mihai Goţiu:si utilizand informatii invechite, jumatati de adevaruri? cum am vazut in ultima vreme in articolele dumneavoastra? nu a mai aparut nicio stire dar dv trebuia sa va faceti articolul ep zi despre rosia montana asa ca ati facut o fabula cu boi…. maine va fi berbeci? trist.
2011-08-24 13:53:24 | Raporteaza
@Peruanu’: AI pus foarte bine problema. Asta conteaza cel mai mult dintre toate actiunile: sa iesim in numar foarte mare in strada. Pt. ca asta se vede. Si oricat ne ignora porcii astia din trusturile media, o manifestatie de 10 – 20 mii de oameni nu ar putea ramane fara ecou, fara stiri. E imposibil. Eu unul cred ca cei 8000 sau cati ori mai fi nu sunt gata sa iasa in strada. E bine ca suntem multi semnatari, si sunt convins ca vom mai fi… dar daca nu iesim la proteste, degeaba toata stradania. Daca reactia societatii civile nu se vede cu ochiul liber, poporenii habar nu vor avea de aceasta lupta si se va relua vechea poveste: nu a facut nimeni nimic, chiar daca ei habar n-au avut ca s-au facut lucruri. Dar daca boul
din BOBOR nu vede cu ochii lui manifestatii, nu crede ca cineva lupta pt. dreptate.
2011-08-24 13:58:18 | Raporteaza
@la fontaine: da, dar statul trebuie sa impuna anumite reguli, astfel incat sa nu fim exploatati. si nu cred ca pana acum nu a facut-o. in caderul acestui proiect ma refer. la altele nu comentez ca nu are rost. stim cu totii care e realitatea. aceasta investitie, nu numai ca ar sustine zona in dezvoltare, ci intreaga tara.
2011-08-24 13:58:37 | Raporteaza
dl gotiu,posibil sa ai dreptate dar……ti ai pierdut credibilitatea.Mult noroc in continuare,chiar ai nevoie.
2011-08-24 14:14:31 | Raporteaza
@viktor: nici 500 nu o sa scoti in strada. dar daca totusi vrei sa faci o actiune care s aaiba impact, ia-ti cei 8000 de oameni si duceti-va fiecare cate 3 zile la rosia montana. sa sustineti economic zona. sau nu aveti cu ce? ca din gura dam toti, da sa facem ceva de real folos pt acea zona nu, nu? eu sustin proiectul, pentru ca altfel nu vad cum ar trai zona aia.
2011-08-24 14:22:18 | Raporteaza
@catalin: La sfarsitul unii ianuarie, l aun protest in fata Ministerului CUlturii, s+au strans 200 de oameni. Pe 6 februarie, la Marsul Salvati Rosia Montana s+au strans 350 de oameni (Bucuresti). In luna iulie in fata Min. Culturii s+au strans 150 de oameni. La cluj – 150, Iasi – 100, Baia Mare, Sibiu vreo 250. Oamenii se vor strange, nu te bucura asa devreme. Daţ voi cat strangeti ma ? Ce scoruri ati facut la sondajele de pe net ? la toate ati luat su 25%. In sondajul facut de camera deputatilor ati luat 5% =)).
Anual, se face Fan Fest care strange intre 1000 – 2000 de oameni. In 2007 s-au strans 15 mii. Acestea sunt estimarile oficiale ale Jandarmeriei. Sustinem zona. O vizitam. Anual, Rosia e vizitata de cca 3 – 4000 de oameni. Oamenii care ofra cazaer incaseaza bani de la turisti, nu povesti.
Da, toti dam din gura. Spre deosebire de RMGC, care si-au adaptat povestea de la an la an, bagand tot felul de balivenre despre restaurare si conservare (apropo, in cei 10 ani de cand RMGC a achizitionat proprietati, s-au daramt cca 100 de case monumente istorice, cu toate ca RMGC promisese ca le va restaura.. plus ca era obligatia lor legala, ca proprietar. Multe dina ceste case au fost daramate chiar de RMGC. Exista probe in acest sens.) opozitia RMGC a avut mereu aceleasi argumente. RMGC in schimb au venit mereu cu noi si noi minciuni.
Nu vezi cum altfel ar trai oamenii din zona ? Hai sa-ti zic eu cum. Eu sunt din Roman prietene, un oras aproape mort. Lucrez in Bucurest. Am prieteni din Botosani, Suceava Falticeni, Roman, Piatra Neamt, Tg. Neamt etc, orase unde e greu sa iti gasesti un job. Toti lucreaza in Bucuresti. Au plecat din localitatile natale. Cei tineri din Rosia pot face asta. Nu e asa greu. IN toata lumea civilizata oamenii stau in chirie. E normal. Iar batranii din Rosia au pensie. Asa cum o au, n-a murit nimeni de foame la propriu sau din alte lipsuri.
La 30km de Rosia se afla Comuna Rimetea care traieste exclusiv din turism… si traieste foarte bine. Sunt multe sate in Romania care traiesc din turism.
Am fost in Germania intr-un satuc, Hohenschwangau, de cateva sute de suflete. Vin zilnic acolo sute de turisti. De ce ? Pt. ca sunt doua castele acolo si un lac foarte frumos. Mare rahat. Nu s-au mai dat peste cap sa rastoarne muntii cum vreti voi sa faceti. Au conservat ce le-a daruit istoria. Atata tot !!!! La Rosia sunt vestigii vechi de mii de ani si vrei tu sa-mi spui ca asta nu va atrage zeci de turisti, cel putin, zilnic ? Daca spui ca nu se va intampla asta, esti doar un fariseu platit sa zica NU.
2011-08-24 15:30:34 | Raporteaza
@ viktor 117
Asa este.
Si sa fim cat se poate de clari si in alte cateva privinte.
1. Puterea a dat deja “verde” procedurii de la “Ana la Caiafa”. Nu emite puncte de vedere transante, ci pareri personale, ca sa nu fie facuta ea raspunzatoare. Duceti-va la Caiafa, Agentia de Mediu, adica la o institutie la care nimeni nu se gandeste. Acestia se vor degreva si ei de raspundere sustinand ulterior ca a eliberat avizul la presiunea puterii. Deci intorceti-va la Ana.
2. Gotiu nu este raspunzator in masura mai mare decat oricare dintre noi. Pana acum a facut cat i-a stat in puteri.
Observ in ultimele zile cum au aparut o puzderie de anonimi muritori-de-dragul-locuitorilor-rosiei-montane (?! absolut ridicol).
Prin urmare e clar ca orice miscare a lui este monitorizata.
Daca nu-l sustinem in timp util, fapt care ne sta in putere, atunci vom discuta ca pagubosii peste ani ca “da, parca a fost un ziarist care a zis ceva, dar nu-i mai tin minte numele”, dand vina pe nu stiu ce uneltiri masonice sau extraterestre.
3. Eu m-as bucura sa nu trebuiasca sa facem vreun tambalau stradal ca lucrurile sa se indrepte spre fagasul lor firesc. Care ar fi acesta ?
Daca exploatarea ar fi posibila fara un efect catastrofal asupra mediului si daca profitul actiunii ar fi de folos Romaniei pe TERMEN INDELUNGAT, nu a catorva smecherasi care cumpara cativa localnici pe care-i mai si exploateaza pe 150 €/lunar, atunci as vrea sa vad discutii deschise (transparente), cu POLITICIENI CARE-SI ASUMA ACTIUNEA si care informeaza populatia asupra DATELOR EXACTE SI REALE a unui astfel de proiect.
Pana acum ce informatii au furnizat autoritatile ?
PARERI PERSONALE SI TRIMITEREA LA CONTRACTE SECRETIZATE. Deci nimic !
Si in baza acestui fapt este cat se poate de clar ca decizionarii din politica prefera rezolvarea chestiunii “pe sub masa”.
CONCLUZIE: Daca suntem romani care ne simtim datori generatilor urmatoare trebuie sa facem mai mult decat pana in prezent.
2011-08-24 15:37:50 | Raporteaza
d le gotiu!ai credibilitate mai mare ca oricand!desi nu e reprezentativ calculeaza comentarile pro si contra de pe acest articol!majoritatea care aduc si argumente sunt impotriva!postaci platiti vin cu vrajeli de genul sa nu moara rosia montana!!ok si rosia montana e importanta!dar ati auzit de sarmisegetuza??acolo e chiar de 1000 de ori mai mare jalea ce se intimpla!!nu stiu cum au putut romani sa aleaga in fruntea tarii un nenorocit incult ipocrit si cu toate defectele ca bhesescu!adica idiotul ne spune ca nu se pricepe dar ne recomanda!e clar ca chiar fiind cretinoid bhesescu isi da seama ca majoritatea poporului e mai cretinoid si mai incult ca el!!!apoi eba!incredibil cata mediocritate si cat semianalfabetism la o singura persoana!cum au putut oameni astia sa ajunga unde sunt!!??incredibil!
2011-08-24 16:33:26 | Raporteaza
zf.ro/opinii/op../
de-stat-din-exploatare-nu-implica-o-capitalizare-a-bancii-centrale-8648916
2011-08-24 17:17:03 | Raporteaza
Despre RM eu asi spune un singur lucru. Acum 2000 de ani DACII isi exploatau singuri aurul. Noi, stramosii lor, trebuie sa chemam pe altii sa-l scoata la suprafata. DECE ??? Si, acum, culmea magariei !!! Acolo unde e aur mult de exploatat, chemam pe altii. Dar, la doua exploatari la care cantitatea de aur de exploatat e mult mai mica, ne descurcam singuri. Din nou intreb, DECE ???
2011-08-24 17:49:40 | Raporteaza
Mai propun o tema de dezbatere. Problema asta a inceput sa nu-mi dea pace de vreo cativa ani buni. Pe vremea comunismului ma uitam cu jind la capitalism si ziceam: – La ei lucrurile merg bine deoarece nu e un singur partid. Fiind mai multe, din dezbateri libere va iesi totdeauna ceva bun. Acum vad ca si la ei – ca si la noi – sunt probleme destule, somaj, politicieni corupti, guvernanti hoti si prosti, crime, droguri, etc. etc. Si pun problema : – Acum, in mileniul TREI, cand in jurul pamantului zboara sateliti, cand, comunicatiile, industria, agricultura, medicina, invatamantul, etc. etc. au luat o dezvoltare nebanuita cu doar 20 de ani in urma. Cand doar un ultraspecialist intr-un domeniu te mai poate lamuri intr-o anumita problema …. TARA MAI TREBUIE CONDUSA DE POLITICIENI sau TREBUIE SA FIE CONDUSA CHIAR DE ULTRASPECIALISTI. ??? Inainte, urlam cand venea unul ce a terminat Stefan Gheorghiu si ne impunea punctul lui de vedere, de exemplu in productia de pompe, sau de grau. Acum ni se pare normal ca un politician – care in viata lui nu a facut nimic decat poate a fost remarcat la lipitul de afise electorale – vine sa ne organizeze invatamantul industria, agricultura, sanatatea. Nu ar fi mai nimerit sa punem inca de la inceput GUVERN DE TEHNOCRATI. Dece sa facem acest guvern doar atunci cand un partid sau altul ne-au adus in sapa de lemn iar apoi, dupa ce guvernul de tehnocrati au adus cat de cat tara pe linia de plutire sa treaca din nou la conducerea ei un partid sau altul. Cum stabilim cine sa conduca de ex sanatatea. Doar o organizatie profesionala a cadrelor sanitare in cadrul careia membrii discuta continuu despre problemele sanitare si modul de rezolvare a lor. Ei stiu cel mai bine cine anume dintre ei se remarca printr-un creier mai deosebit. Nici Ponta, nici Basescu, nici Antonescu, nici Funar, nici etc. etc. nu pot stabilii mai bine persoana potrivita pentru conducerea sanatatii.
2011-08-24 18:20:18 | Raporteaza
Deci, d-le Mihai Gotiu, daca tot va place sa despicati firul in patru, aveti curajul sa analizati si o astfel de problema. Chiar daca dvs. sunteti 100% impotriva ei???
2011-08-24 18:22:33 | Raporteaza
@paul pghep!pt ca actuali conducatori gen bhesescu boc oprea udrea sunt tradatori de neam si de tara!cu asta am spus totul!daca eram in 1800 demult aveau streangul de gat la ce au facut!!!
2011-08-25 08:43:41 | Raporteaza
dle gotiu va intreb a-ti fost in ROSIA MONTANA ?stiti cine se opune exploatarii ? va spun eu, unguri din afara tarii care au plecat cu tone de aur din ROSIA MONTANA. stiti ca ei spera sa treaca ardealul la ungaria? va faceti ca nu stiti. stiti ca EUGEN DAVID CORNEA EUGEN si alti opozanti a proiectului sant platiti de ungaria?stiti ca atunci cand vine o ficialitate din ungaria persoanele care leam citat merg la costum la manifestatii?si la discutile cu presedintele ROMANIEI au mers in slapi si pantaloni scurti cu palaria pe cap isi afisau dispretul fata de presedintele ROMANIEI? stiti ca romanii din zona coseau in rosia montana pe strada pavata cu piata cubica ,obligati de jandarmii maghiari .daca nu stiti veniti odata in zona si cautati oameni de 70 de ani 80 ,sa va spuna toata istoria .stiti ca in rosia montana era casino unde se jucau pe lingurite de aur ?stiti ca romanii din zona nu aveau dreptul sa intre in magazine sau in alte locuri publice di rosia montana? stiti ca toate zidurile din zone facute din piatra sant facute de romani din zona si nu erau platiti? ati auzit de ION AGaRBICEANU dar de opera lui FEFELEAGA o povestire adevarata .SA VA FIE RUSINE DACA NU STITI.
2011-09-01 12:42:01 | Raporteaza