![]() | …C. Preda: “PDL intre propria reforma si revizuirea Constitutiei” (UPDATE)vezi toate articolele de Alin Fumurescu09 Mar 2010 la 18:49 37 comentarii 883 vizualizari. |
…luni, 15 martie, Traian Basescu a invitat la Cotroceni reprezentantii partidelor si grupurilor parlamentare pentru consultari pe tema revizuirii Constitutiei. In avanpremiera, la Radio France Internationale, Cristian Preda si-a prezentat propria viziune in legatura cu acest demers. Sa fie intr-un ceas bun!
“Acest regim semi-prezidenţial pe care l-aş îmbrăţişa eu este unul de tip francez. Asta ar presupune de pildă ca preşedintele să aibă dreptul de dizolvare a Camerelor, ca soluţie la care ar putea recurge în momente de criză, de blocaj al regimului“, explică Preda.
“La fel, eu aş introduce în acelaşi timp un mecanism precum moţiunea de cenzură pozitivă, moţiune care să presupună în momentul în care introduci critica Guvernului aducerea unui înlocuitor pentru primul-ministru, după modelul nemţesc, care ar însemna o soluţie de echilibrare şi de suscitare a unei Opoziţii mai consistente şi mai inteligente. Aş introduce de asemenea la nivelul Executivului un anumit tip de ierarhizare a Cabinetului”, continuă euro-deputatul democrat-liberal.
“Sunt mai multe lucruri la care eu m-am gândit şi m-aş bucura să avem în PDL şi în general între PDL şi alte partide din România o dezbatere, inclusiv publică. Cred că trebuie să avem o reflecţie amplă, cred că trebuie să avem dezbateri în interiorul formaţiunilor politice şi trebuie să avem o dezbatere publică între partidele politice”, declară el.
“Revizuirea nu este o chestiune de cabinet închis, de cameră între pereţii căreia patru sau cinci inşi, reprezentanţi ai partidelor negociază în secret. Trebuie să fie o dezbatere foarte amplă, pe care s-o cunoască toţi cetăţenii. Facem o revizuire pentru această societate şi avem nevoie de reacţia cetăţenilor înainte s-o producem, pentru a nu ne trezi apoi în situaţia în care am cârpit într-un loc şi de fapt descoperim că tot costumul se despică în bucăţi, pentru că n-am văzut decât o bucată din ansamblu”, conchide Cristian Preda.
Materialul poate fi accesat aici:
UPDATE: Tocmai am primit invitatia asta:
Autor: Cristian Preda


Cristian Teodorescu azi la 00:32 |
Cînd îl auzi vorbind la vreo televiziune pe parlamentarul român, îţi vine să crezi că [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 18 Feb la 18:08 |
În urmă cu o lună, când scriam că PDL și PSD și-au dat mâna pentru a susține un [ citeste mai departe ]
Florin Puscas 18 Feb la 14:27 |
Dan Dianconescu, prin intermediul OTV şi al partidului de troglodiţi pe care îl conduce, vine [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 18 Feb la 11:41 |
O veste tristă. A murit Cornel Mihai Ionescu, unul dintre cei mai mari erudiţi pe [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 17 Feb la 22:59 |
Vezi şi Catavencii.ro
Fix 1,5 la sută din PIB vrea premierul MRU să aducă la buget, în două [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 17 Feb la 12:01 |
Mircea Sandu: Acum... o să vedem asta cu băut din iaz...
Dragoș Năstase: Nu... e un pahar de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 16 Feb la 11:11 |
Numărul deceselor în urma hipotermiei este tot mai mare. Autoritățile iau măsuri, Raed Arafat [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 16 Feb la 11:07 |
Geamurile fumurii se lasă ireal de încet în jos. Albul zăpezii îmi lovește retina. Îmi [ citeste mai departe ]
Tudor Darie 16 Feb la 01:43 |
Aveam șase ani când am auzit o teorie frumoasă despre tineri. Cel care mi-a spus-o nu era un [ citeste mai departe ]
Marius Cosmeanu 15 Feb la 22:15 |
Într-un audiovizual în care ayatolah e Dan Diaconescu iar precursor, mai bretelatul său [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 15 Feb la 20:56 |
E şi-n Caţavencii.ro
Fiindcă tot sîntem în criză de prezidenţiabili n-ar fi momentul să [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 15 Feb la 17:05 |
Asocierea dintre Federația Română de Fotbal și Roșia Montană Gold Corporation (RMGC) a fost [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 15 Feb la 15:35 |
Se pare că presa a atins limita: fundul lui Boc. Facebookul a ars în flăcări deontologice şi [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 15 Feb la 14:36 |
Coaliţia la guvernare susţine tratatul fiscal european, deşi părerile privind tratatul privind [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 15 Feb la 13:29 |
Vezi şi Caţavencii.ro
Dacă nu s-a dus cu Ponta în America, fiindcă nu ştie engleza, Crin [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 15 Feb la 12:45 |
Noul guvern promoveaza si un nou program de guvernare. Acest program are 3 mari componente : 1) [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 15 Feb la 11:22 |
Mihai Răzvan Ungureanu: "Militarii îngheaţă la deszăpeziri, locuitorii stau la căldură. [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 15 Feb la 09:05 |
Marți (ieri), în jurul orei 18.00, un prieten mi-a semnalat un articol publicat de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 15 Feb la 05:12 |
Celor 300 de candidați tineri şi cu studii în străinătate care aspiră la funcția de consilier [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 14 Feb la 23:21 |
... de fiece data cand cred ca mai jos nu se poate cobori, ceva se incapataneaza sa ma convinga de [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 14 Feb la 23:15 |
Dacă întreaga masă a lui Stamate reuşea să se sprijine pe calcule şi probabilităţi, iată [ citeste mai departe ]
Tudor Darie 14 Feb la 23:14 |
În ultimele zile, ortacii lui Voronin se plâng pe site-ul grenada.md că poliția a inițiat o [ citeste mai departe ]
Mihai Eminescu 14 Feb la 22:02 |
Iunie 1882
Îngerul meu blond,
Te-aș acoperi toată cu sărutări, cum argintarii îmbracă [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 14 Feb la 13:59 |
În anul de graţie 2009, când un cumul de factori externi si interni au forţat Romania să [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 14 Feb la 13:10 |
Zahar Prilepin, un scriitor rus de care v-am mai povestit aici, spunea zilele trecute pe BBC despre [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 14 Feb la 10:36 |
Pe când era Prim Secretar al Partidului Socialist Francez, François Mitterand a fost întrebat de [ citeste mai departe ]
Dan Duca 14 Feb la 10:06 |
"Asta este o ţară care a făcut vedete din toate pipiţele şi nu-şi respectă veteranii de [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 14 Feb la 09:19 |
Din 40.000 de bucureșteni anunțați pe facebook au fost numărați la Protestul [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 14 Feb la 00:41 |
… si nu, asta nu are nimic de-a face cu ecologia. Are de-a face cu politica. Mai exact, cu [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 13 Feb la 18:57 |
E şi-n Caţavencii.ro
Acum vreo cîţiva ani, cînd se bătea în apariţii la inundaţii cu pe [ citeste mai departe ]
| 1@NuHULITIbaraniidascali: Daca un cadru didactic, cu atit mai mult un cadru didactic universitar nu si a pregatit elevi ori studenti mai bine pregatiti decit el insusi in evolutie ca o spirala, inseamna... | ||
| 2@Bafomet: apreciez sinceritatea ta, restul speculatiilor aparent logice pe care le faci in continuare sunt lipsite de substanta si ne arata cat de greu le este celor care au prejudecati "stiintifice" sa-si... | ||
| 3@Dan Ionescu: Cand avem opinii contrare - OK. Cand avem doar.... contrare - e o problema.PS. Mi se pare chiar aiurea sa fii de aceeasi parte a baricadei cu Ion Iliescu si sa vezi bâtele şi minerii... | ||
| 4@Dan Ionescu ce faci saracule cu duhu',esti mare democrat? Zici ca esti din partea "revolutionarilor bunului simt"? Hai sa auzim si parerea ta despre fundu' lui Boc,ca seful tau Crinulet s-a facut de... | ||
| 5Hai sa inlocuim si chirurgii cu "oameni simpli". De ce nu s-ar pilota avioanele prin vot de catre pasageri, pana la urma ei au dat banii, ei sunt beneficiarii si e viata lor in joc. Pana cand dictatura... | ||
| 6@Florin Puscas:In general legile sunt facute de oameni pentru TOTI oamenii.In Romania de astazi legile facute de asa natura ca ele sa poata fi interpretate, mai mult decat atat, sunt proiectate din start... | ||
| Mihai Goţiu 27641 citiri |
| Cristian Teodorescu 12128 citiri |
| Costi Rogozanu 10585 citiri |
| Ciprian Domnişoru 9517 citiri |
| Remus Cernea 5473 citiri |
| Alin Fumurescu 4320 citiri |
| Dan Duca 3798 citiri |
| Dorin Tudoran 3023 citiri |
| Cristian Bândea 2178 citiri |
| Ionel Blănculescu 2165 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 6 postari |
| Costi Rogozanu 4 postari |
| Daniel Oanta 2 postari |
| Dorin Tudoran 2 postari |
| Tudor Darie 2 postari |
| Ciprian Domnişoru 2 postari |
| Lucian Isar 2 postari |
| Alin Fumurescu 2 postari |
| Cristian Cojanu o postare |
| Mihai Goţiu 112028 citiri |
| Costi Rogozanu 56495 citiri |
| Cristian Teodorescu 48024 citiri |
| Alin Fumurescu 30236 citiri |
| Ciprian Domnişoru 21560 citiri |
| Remus Cernea 18561 citiri |
| Dorin Tudoran 16569 citiri |
| Viorel Dobran 16109 citiri |
| Iulian Leca 15572 citiri |
| Cristian Bândea 12840 citiri |
| Mihai Goţiu 38 postari |
| Costi Rogozanu 25 postari |
| Cristian Teodorescu 25 postari |
| Dorin Tudoran 16 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Alin Fumurescu 10 postari |
| Viorel Dobran 9 postari |
| Iulian Leca 9 postari |
| Ciprian Domnişoru 7 postari |
| Ciprian Şiulea 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
pariez ce vrei tu ca nu se revizuieste nimic. tine minte!
2010-03-09 18:59:23 | Raporteaza
Oare ce şanse ar avea C. Preda să fie următorul candidat la preşedinţie din partea PDL?
2010-03-09 19:16:55 | Raporteaza
@Florin Puscas: 0. Azi esti glumet?
2010-03-09 19:23:10 | Raporteaza
@Florinaa:
Păi l-am tot urmărit pe stimabilul Preda şi prin comparaţie cu alţe personaje din PDL, mi s-a părut că ar fi potrivit. Dar având în vedere că s-a situat de câteva ori în poziţii uşor diferite de cele ale lui Traian Băsescu, probabil nu are prea multe şanse. Doar dacă nu cumva o să asistăm la o revoluţie în PDL. Şi acum chiat că pot fi acuzat că am glume în program. 
2010-03-09 19:27:36 | Raporteaza
de acord cu Cristi Preda.
Dle.Puscas,uneori esti funny!
2010-03-09 19:47:24 | Raporteaza
@Florin Puscas: De Sever ce zici? Si numele i se termina in escu…
2010-03-09 19:56:55 | Raporteaza
@Florinaa: E prea tânăr.
2010-03-09 20:00:43 | Raporteaza
@ Florin Puscas – din pacate, nu cred ca are nici o sansa. Si-n plus, nu are priza la massele largi de oameni ai muncii:)
2010-03-09 20:02:51 | Raporteaza
Ba sa se schimbe totul – cu delete, erase all.
sau cu hammerul…
Sa nu mai fie pulitrucii astia oribili, de la no 1 cel mult prea statut, voda cel cumplit, la ceilalti din top 1000-2000 politruci/sinecuristi/deontologi-ontologi/consiglieri’scchmenari/’parandaratzari’;
Asta mai trebuia!? Un Semi-Voda cu patalama si ’sceptru’ si ghiul?[al lu bercea desigur]
Reinvierea lu Nea Nicku a lu’ Ceasca – glori absoluta a anilor 70-80, mai tre ca gloriile astea fetde a anilor
90 -2010
2010-03-09 20:07:48 | Raporteaza
@Alin Fumurescu: Banuiesc ca la Preda va referiti in #8. Da’ Sever?
@Florin Puscas: E mai tinar ca Sever? Ia sa caut. Daaa, recunosc: imi place Sever.
2010-03-09 20:09:11 | Raporteaza
E genial : in momentul in care francezii au facut mai multi pasi si se pregatesc sa parlamentarizeze cat mai mult regimul lor cu adevarat semiprezidential, un regim disfunctional de criza adoptat in anumite circumstante istorice tipic francezii, un politician roman cu nestirbita admiratie fatat de Franta vrea sa-l copie!…Ce e de spus?
2010-03-09 20:11:01 | Raporteaza
Desi nu mai prea ascult RFI, azi tocmai l-am surprins pe C. Preda.
De acord.
Dar citi parlamentari gindesc la fel? mi-e teama ca va iesi un talmes-balmes.
2010-03-09 20:13:05 | Raporteaza
Discutiile astea cu modificarea Constitutiei sunt ratate din start, deoarece sunt purtate doar la nivel de politica de vestibul parlamentar, adica numai nu au in vedere o schimbare, definire, imbunatatire a regimului politica ci pur si simplu sa transfere puterea dintr-o parte in alta. E politica de partid care in cayul asta se poarta pe teren constitutional. Schimbarea unei constitutii trebuie sa fie mai mult decat un joc de mutare a unor pregative de la o putere la alta ca sa aiba sens, tre sa fie o regandire a regimului politic, nu a tacticilor si strategiilor politicienilor. Sa semiprezidentializezi mai mult ca acum puterea de decizie executiva – pe langa faptul ca e ceva contra trendului in lume, un aranjament criticat cu argumente solide in literatura de specialitate, o inversare a raporturilor executiv-legislativ si un centralism nefast (vom dubla executivul dela Victoria cu cel de la Cotroceni ca in Franta Matignon-Elysee) – nu schimba cu nimic substantial regimul pentru cetrateni, pentru societate in ansamblu.
2010-03-09 20:27:25 | Raporteaza
Am ajuns sa-mi fie teama de “reformele” care trec prin parlament. Intotdeauna au sfarsit prost. Prost pentru noi.
Cel mai recent exemplu, votul uninominal.
Cristian Preda are idei bune, dar prea originale pentru politicienii romani si chiar pt societatea romaneasca.
2010-03-09 20:31:45 | Raporteaza
@ Florinaa – ma indoiesc ca Romania e pregatita pentru un presedinte cu barba si ochelari:) Nu asta e miza. Miza nu e nici macar conducerea PDL ci controlul PDL pentru evitarea derapajelor. Asta, cred, se (mai) poate face.
@ Victor L. – pai tocmai de aceea cred ca merita sustinut.
@ Bogdan – daca plecam de la premisa ca “sunt ratate din start”, mergem si ne culcam, nu? In pat, cu defetismul:)Mie imi pare ca tamn ce vrei tu, vrea si C. Preda – o regandire a regimului politic. Nu sunt de acord cu pozitia ta despre semiprezidentializare (imi pare in continuare cea mai buna formula pentru Romania) dar asta se poate discuta. Ceea ce e demn de remarcat la Preda e ca se numara printre putinii pedelisti care se opun unicameralismului. Nu e putin lucru.
2010-03-09 20:35:26 | Raporteaza
Alin Fumurescu : Nu e vorba de defetism. Ma cracterizezi gresit. Eu chiar am urmarit declaratiile lui valeriu Stoica si a altora pe tema asta, si sincer nu au nimic de oferit. Ei sunt frustati ca nu exista un mare partid, de preferinta prezidential, caci au presedintele acum, care sa poata guverna cu mana libera, sa faca “Marea Politica”. Au o viziune de sus in jos, circumstantiala, si foatr lipsita de profunzime. Ea se reduce la o competitie intre doua partide mari, si un executiv unitar cat mai puternic. Cm asta am inteles eu. Ei, pentru mine, ca cetatean, nu ofera nimic o modificare de constitutie in sensul asta, ba tinand cont de inclinatiile mele ideologice si de unele argumente dobandite in timp, ar fi chiar nefasta intarirea executivului, si mai ales intarirea presedentiei intr-un executiv bicefal ca la noi. Deci e vorba de o dezbatere, dar dezbaterea trebuie sa porneasca asa simplu, ca la antici, de la intrebarea “cuma r fi cea mai buna tara in care vrei sa traiesti?” nu de la problema ca nu exista o majoritate solida si proiecteleunui presedinte, chiar bune ele, actualemente in exercitiu, sunt sistematic bruiate de restul partidelor sau alte chestii. E vorba de perspectiva pe care o adopti. O perspectiv de sus in jos si cumult copy paste nu ma atrage.
2010-03-09 20:43:01 | Raporteaza
Pe scurt, trebuie sa se discute ce valori, ce viziune trebuie sa incarneze un nou regim politic, nu cine mai ia o prerogativa sau alta. Trebuie sa se discuta regulile jocului nu luptele in cadrul jocului. La noi nu se face distinctia. Se discuta asa politico-juridic. Mutand o prerogativa de aici dincolo, nu schimbi regimul politic, desi schimbi constitutia.
2010-03-09 20:47:48 | Raporteaza
@Bogdan
@ A Fumurescu
Baietzii Mari vor doar ‘malaiul’ – ‘maliul absolut’.
Consiglierii si ‘filosofii politici’ sunt slugile supuse ale acestui mob, alcatuit din senectutzi respingatori iar la noi [sunt si] mitocani analfabetzi.
Si mai vin si cu explicatii subtile, cu sorginte istorico-politica determinata.
De toata greatza.
O Prostitutie sub-centura…
2010-03-09 20:58:13 | Raporteaza
e „Radio France Internationale”, dle Fumurescu, parce qu’en francais c’est „la radio ”
2010-03-09 21:07:16 | Raporteaza
@Florinaa: gresca:se termina in “oi” !!
2010-03-09 21:11:12 | Raporteaza
@ Bogdan – nu-l confunda pe Cristian Preda cu Valeriu Stoica. Ceea ce spui se aplica in cazul Stoica, nu in cazul Preda. De acord, insa, cu observatiile generale.
@ bilant_groaznic – cam pesimist astazi, cam pesimist…:)
2010-03-09 21:11:47 | Raporteaza
Sa fie spectacol de sunet si lumina ca-n Franta! Nu cel vel vechi Rameau/Lully ci spectacol contemporan,
cu un Sarko de Guignols (Canal+)
-> un Sarko hacuindu-l pe Dominique de Villepin .
Si era inainte da flacara violet si hacuirea bassita din romania [mica].
Un model de golani fiorosi – universali; cu senectutea rau prelungita[ vezi si IT].
E o mare diferenta totusi:
acolo e putoarea mai mica de Paris napoleonian3; [cu musculitze mici sartriene];
aici e duhoarea grea cu muscoaie grele de kk-at si putoare unica de centru-istoric hacuit…
2010-03-09 21:12:07 | Raporteaza
@ Lu – asa e, mea culpa. Indrept.
2010-03-09 21:15:43 | Raporteaza
Nu stiu daca dl Preda isi imagineaza ca toti cetatenii Romaniei ar fi interesati in dezbaterea asta mai ampla si de Raportul conisei prezidentiale pentru modificarea constitutiei?
presidency.ro/s../
daca da ,atunci hai sa discutam,dom profesor!!!!
PS- momentul insa mi se pare un pic fortat.criza aceasta economica, transformata intr-o criza financiara foarte dura poate ar trebui privita mai serios decat constituita , macar cateva luni, pana vedem masuri anticriza si fonduri europene in Romania.
somerii si cei recent disponibilzati, tineri profesori si doctori, cei aflati la limita traiului decent si intreprinzatorii particulari nu cred ca pot citi cu mare atentie raportul si propunerile dlui Preda , deocamdata ne intereseaza mai mult raportul dolar – euro!
2010-03-09 21:22:37 | Raporteaza
@Alin Fumurescu
Nici nu se poate altfel, doar pesimist…
Am doua vorbe a unor [fosti] amici [defapt amicii sunt mereu fosti]
amic 1) a ajuns cu job in Franta prin anii 2006 2007, dupa multa traba in CAnada, RO, CAnada; om subtzire de Software IT si Russell Whitehead si muzici independente
Asta a picat in Franta in timpul campaniei si a zis ca cel mai boieros / demn / cu prestanta era Le Pen [dincolo de orientarea politica]; socialistii si centristu de la Modem Bayrou – niste vacari iar Sarko de neales, de neprivit [fara cuvinte];
De modem zice ca-l vede cu mana in funddul vacii…
intre timp n-am pre mai vorbit politici cu amicu’ [care cred ca avea dreptate cu francezii] pt ca aprecia, tot prin 2007, ca TB e vreun erou civilizator si i-am zis direct ca daca crede asta e f prost ; intre timp si-o fi revenit sau mai curand s-a luat cu treaba si a uitat de prostiile din ro.
amic 2) care privea inainte sa plece [for good in usa] la Procesu Etapei [becalieni, pinaltieni, arbitriiaiparandarat etc]; zicea ca nu s-ar tulbura/intrista deloc daca ar intra unul cu arma de asalt in studio si ar face liniste;
cam acelasi lucru s-ar fi intamplat si pt divizia fantastica politrucica, aceeasi ‘ataraxie’…
2010-03-09 21:35:32 | Raporteaza
Nu cred ca semiprezidentialismul e bun pentru noi. Ca se potriveste actualmente paternului nostru social e adevarat, dar tocmai asta e si problema. Ar trebui sa ne eliberam de modelul paternalist pe care acest tip de regim il intretine; personalizarea excesiva din ultimii 20 de ani n-a permis maturizarea societatii civile. Intotdeauna problemele de substanta au fost eclipsate de jocurile de imagine cu priza la un public infantilizat. Optez pentru republica parlamentara tocmai pentru ca trebuie sa gandim modificarea constitutiei pentru viitor. Ca exercitiu de sinceritate ,a politicienilor ,as dori sa imaginam o situatie: suntem in 2003 si PSD doreste modificarea constitutiei. Actuala putere, prin vocea premierului Adrian Nastase, viitor candidat la presedentie,sustine varianta unui regim semiprezidential robust. Ce varianta va sustine opozitia?
2010-03-09 21:40:19 | Raporteaza
Acest ISP pedelist mi se pare din ce in ce mai scarbos si nedemocratic. De ce nu invita liberali, libertarieni, conservatori, socialisti sau verzi?
Era o intrebare retorica, ii stiu deja raspunsul care se gaseste deja in viitoarea conducere a institutului Oprea. Ce Doina Cornea, ce Deletant, ce Dorin Tudoran. Sa vina legionarul de 12 ani in ”89 – Mihail Neamtu – alaturi de nenea constitutionalistul Stanomir. I-am nimerit pe cei din conducere?
2010-03-09 22:37:49 | Raporteaza
daca ar afla cetatenii ce-i asteapta odata cu revizuirea Constitutiei, ar crede ca big brother este fulg de nea intr-o mare avalansa de europenizare… vai de noi, care mai suntem pe aici – pe voi va doare la banana, care aveti antena de state..
2010-03-09 22:40:13 | Raporteaza
@ gabriela filip – da, analiza si propunerile comisiei sunt mai mult decat pertinente. Despre partea cu “acum nu e momentul”, insa, am doua reticente. (1) niciodata nu “va fi momentul”. (2) “astia” revizuiesc Constitutia oricum – asa ca mai bine sa ne implicam in proiect decat sa fim lasati pe dinafara, nu?
@ Ultor – nu stiu: (1)”paternul nostru social” nu se va schimba probabil in urmatorii zece-douazeci de ani. (2)nici americanii si nici francezii nu prea pot fi suspectati de paternalism, desi au sistem prezindetial, respectiv semiprezidential. Semiprezidentialismul asigura o “balanta” suplimentara.
2010-03-09 22:42:38 | Raporteaza
@Alin Fumurescu: Referitor la #24. Momentul va fi considerat cu atit mai nepotrivit acum. Ca la noi nu e niciodata potrivit, asta e alta poveste. Va dau insa un update. Astazi a iesit Boc in conf. de presa si a spus ca se desecretizeaza dosarele ‘89. In studiou la RTV, intrebat ce crede despre, ciuvicul de serviciu a spus ca de asta ii arde lui Boc acum, cind avem criza, somaj, foamete. Ca deh, populist e doar Basescu. Si a continuat zicind ca de ce nu si dosarele Revolutiei de la 1848 ca si acolo sunt lucruri neclare, Ana Ipatescu, de exemplu.
Daca acum se vor continua discutiile pentru schimbarea Constitutiei, ele vor fi aruncate in derizoriu de catre toti contestatarii lui Basescu. La modul “Uite dom’le de ce ii arde acum lu’ asta”.
2010-03-09 23:08:03 | Raporteaza
@dle fumurescu
astia revizuiesc constitutia inca din 2005.si or sa o revizuiasca inca si dupa ce nu vom mai scrie noi pe aici.
inca 76 de independenti nu prea cred ca vor reusi pedelistii sa atraga .
si in afara de asta actualii parlamentari vor fi mereu mai destepti decat specialistii in chestiune.
ei sunt uninominalii alesi cu galetuse , ahar si ulei, in marea lor majoritate, asa ca nu au respect decat pentru chestiuni din acestea concrete,profesionalismul e o notiune prea abstracta pentru ei.
cristian preda e prea cazut in profesorat si la el pe blog si in partidul sau banuiesc.
eu mi-am permis sa fiu sceptica in aceasta privinta, desi nu e felul meu…chiar si in politica, care imi place foarte mult,am avut intotdeauna un optimism incurabil.
…dar “astia nu e capabili” de proiecte mari,partidele politice au decazut in substanta iar cei pe care ni-i propun ca sa ii votam sunt in mare parte niste trompete,mai rau chiar decat in anii nouazeci!
2010-03-09 23:13:16 | Raporteaza
Pare-se ca revizuirea nu poate, nu trebuie sa insemne altceva decat diminuarea functiilor parlamentului. In fine, nu e oare un mic nonsens propunerea aceea cu motiunile dublate de propunearea de prim-ministru? Sa presupunem ca motiunea trece. Avem deci un guvern care pleaca si un domn care se pregateste sa fie prim-ministru. Si daca presedintele nu vrea… dizolva parlamentul. Nu vreau sa-mi spuneti ca se gandesc institutii aci. Campania pentru referendum a lui TB viza persoane. Si nu institutii. Din pricina neputintei altor institutii ale statului, ni se pare ca singura posibilitate de-a indrepta ceva e de-a desfiinta bucata cu cbucata parlamentul. Curat liberal, dl Preda. Curat liberal.
2010-03-09 23:51:53 | Raporteaza
mi se pare o idee stralucita. acum avem o constitutie cat de cat democratica si functionala ne putem permite luxul de a discuta despre imbunatatiri cativa ani. asta ne-ar permite sa avem o lege fundamentala care sa ne reprezinte.
2010-03-10 02:34:36 | Raporteaza
Domnule Fumurescu, sunt foarte de acord cu Dl Preda cand spune ca dezbaterea trebuie sa fie cat mai ampla. Sunt foarte de acord si cu una dintre propuneri, cea a motiunii de cenzura pozitive.
Nu pot sa nu remarc insa ca per ansamblu propunerile Domnului Preda au defectul de a fi eclectice, propunand masuri pe de o parte caracteristice constituiilor prezidentiale, pe de alta parte sistemelor parlamentare, si ca atare nu reprezinta o solutie viabila.
Dreptul presedintelui de dizolvare a Camerelor se gaseste doar in Constitutia franceza, una prezidentiala. Motiunea de cenzura pozitiva se gaseste doar in mai multe constitutii parlamentare.
2010-03-10 04:52:55 | Raporteaza
@bilant_groaznic: bilant esti confuz, dar rau, zau.
In afara de faptul ca esti dispus oricand sa rupi lantul la TB ce mai faci tu? ai vre-un hobi, o viata ceva? Amicii aia ti-au dat cu flit de mult si cred ca stiau ei de ce. Mai gandeste-te si la tine si mai lasa Antena 3, prea mult TV cauzeaza. Zau.
2010-03-10 15:00:50 | Raporteaza
@Alin Fumurescu:
1) Cu revizuirea constitutiei nu sunt sanse. Va fi doar scandal. Vorba cuiva de aici, vor avea grija Ciuvicii, MBeii si Ciutacii s-o duca in derizoriu iar cu tradatorii lui Oprea poti tine un picior de guvern dar nu poti face revolutii constitutionale. Deci punct.
2) PDL n-are si nu va avea prezidentiabil in 2014, si ei stiu, si e ok. Se mai invarte roata, asta e. Ar putea cel mult sa infieze vre-un Isarescu sau Tanasescu dar nici aia nu tin la tavaleala.
3) Preda nu face multi purici in PDL pentru ca va simti curand ca n-are nici o influenta. Sever se va adapta sablonului de partid fara culoare, gust, miros, accente si individualitati credibile. PDL va ramane masa de manevra a lui TB cat acesta va mai fi pe aici si se va imprastia in vant odata a cu disparitia lui fizica (nu politica intrucat Basescu va ramane ptr PDL precum Iliescu pentru PSD). Sever, realizeaza deja asta dar e dispus sa se “integreze” in masa malforma a PDLului. Nu va iesi niciodata prea mult in fata si nu va deveni niciodata o locomotica, necesara intr-un astfel de partid fara personalitate.
Urmas lui Boc il vad pe Blaga, care nici el n-are puterea (si nici dorinta dealtfel) sa cristalizeze plastilina din PDL.
2010-03-10 15:24:42 | Raporteaza
@ ioan timisoara – de fapt, si-n constitutia franceza presedintele are voie sa dizolve doar camera inferioara, dupa consultari cu PM si presedintii celor doua camere – dar, repet, astea sunt toate detalii care se pot (si trebuie) discuta. Nu m-as incapatana foarte tare in argumentul “nu s-a mai facut” pana acum. Se poate gandi si “out of the box”, nu?
@ geba – se prea poate sa ai dreptate – dar asta e varianta pesimista:)
2010-03-10 19:33:35 | Raporteaza