![]() | ”Campania pentru Roșia Montană mi-a schimbat total percepția asupra vieții si lumii”. Iar de mâine începe. Distracția departe de părinți ;)vezi toate articolele de Mihai Goţiu11 Aug 2011 la 16:34 51 comentarii 1370 vizualizari. |
Pentru că sunt pe drum (către Roșia Montană, se înțelege), am să las fără răspuns o glumiță numită comunicat de presă, primită din partea unui ONG de studenți care susține proiectul RMGC. Nu mă pot abține, totuși, să nu menționez o perlă: „Cei care vin în localitatea noastră sub pretextul unui festival, nu fac cultură ci lucruri pe care nu şi le permit acasă, sub ochii părinţilor. Rămânem înmărmuriţi în fiecare an în faţa “activităţilor” din zilele în care se organizează aici Fân Festul.”
Pentru a le mai trece din ”înmărmurire”, vă ofer un interviu acordat de unul dintre organizatorii FânFest 2011, Luminița Dejeu, pentru GAS. Iar pe voi, fie că vreți să faceți lucruri pe care nu vi le permiteți acasă, fie că nu vreți, vă aștept la Roșia Montană. De mâine și până duminică. Detalii aici:
***
Adi Dohotaru: De ce crezi că această campanie, „Salvați Roșia Montană”, a devenit cea mai cunoscută și mai tenace mișcare socială de protest din România postdecembristă?
Luminița Dejeu: Campania a fost inițiată și susținută de asociația oamenilor din Roșia Montană, Alburnus Maior, care luptă să-și păstreze modul de viață, pământul strămoșesc și nu în ultimul rând demnitatea! Această organizație are un singur scop, o singură campanie: Salvați Roșia Montană! Faptul că nu este un ONG care are niște proiecte pe termen limitat, cu diverse agende și care vrând-nevrând și-ar dori să-și construiască (și) o imagine „pe spatele” campaniei, a reușit să convingă mult mai mulți oameni și mai multe organizații să li se alăture în luptă. Totuși, să nu fiu înțeleasă greșit, nu consider că organizațiile care vor să-și creeze o imagine pentru a putea dezvolta diverse proiecte sau invers, fac ceva greșit! Doar că în aceste cazuri pot să intervină orgolii și alte aspecte financiare… În cazul nostru, oamenii și organizațiile au crescut odată cu campania, au câștigat experiență și expertiză și au reușit să adune alți oameni, alte organizații. Și tot așa… Pe scurt, această campanie a devenit cea mai tenace mișcare socială de protest din România postdecembristă pentru că este făcută din suflet, cu convingere și sinceritate. Hehe, „pentru că dacă ei plătesc pentru absolut orice, nouă ne pasă pe gratis”, ca să citez un clasic în viață.
A.D.: Din ce mi-am dat seama, sunt mai constanți în campanie cei care sunt desemnați drept „activiști” față de cei care sunt desemnați drept „intelectuali”. Cu toate acestea în media este mai prezentă a doua categorie. De ce se întâmplă așa?
L.D.: E simplu, activiștii nu au atâtea cuvinte la purtător. Vezi cazul meu, mă exprim mai bine în imagini. În schimb, intelectualii pot și știu să teoretizeze, să explice, să argumenteze mai bine. Eu cred ca e foarte bine așa. Fiecare cu „job-ul” lui.
A.D.: Eu merg la FânFest și, în general, la Roșia mai ales pentru băile în tăuri pentru că asta mă relaxează cel mai tare, mai ales dacă nu e prea multă lume în lacuri. Mă las pe spate și văd cer, nori, soare, apoi închid ochii și intru în apă. Apoi îi deschid și văd, hehe, cer, nori, soare.. Când te decuplezi de activism, pe tine ce te relaxează cel mai tare când te gândești sau ești la Roșia?
L.D.: Din păcate, în primii ani de implicare a mea în campanie de fiecare dată când mergeam la Roșia mergeam cu treabă și nu aveam timp să mă plimb, să vizitez, să mă relaxez. Anul trecut și anul acesta lucrurile s-au schimbat puțin în sensul că am avut ocazia să merg la Roșia cu alte motive decât organizarea FânFest-ului sau alta treabă urgentă. L-am însoțit anul trecut pe arhitectul Șerban Cantacuzino împreună cu Stephanie Roth în vizita lui la Roșia și m-am plimbat, am vorbit cu oamenii, am văzut locurile cu ochii larg deschiși. Anul acesta am avut plăcerea să însoțesc doi jurnaliști străini în calitate de translator și facilitator și cu ocazia asta am putut să văd Roșia din perspectiva lor de jurnaliști și fotoreporteri. A fost foarte interesant! Ca să-ți răspund la întrebare, când mă gândesc la Roșia mi se umplu ochii de lacrimi, nu pot să spun că mă relaxez dar mă umplu de emoție, e ca și cum m-aș gândi la bunica mea. Deși nu mă trag din zonă, Roșia pentru mine e acasă.
A.D.: Care sunt motivele pentru care te-ai opus, încă de acum zece ani, proiectului Roșia Montană Gold Corporation ?
L.D.: Nu pot să concep că un om sau o companie se poate considera un fel de „Dumnezeu” vrând să distrugă un ecosistem întreg și pretinzând că îl va face la loc așa cum a fost, ba chiar mai bine! Apoi, nu pot să accept ca oamenilor de acolo să li se calce în picioare dreptul la a-și decide singuri soarta și dreptul la proprietate. Consider că valorile Roșiei Montane – natura, patrimoniul, comunitatea – sunt mult mai importante față de aur.
A.D.: Care este cea mai mișto amintire legată de campanie?
L.D.: Cel mai mișto lucru sunt două (râde Lumi). Faptul că această campanie mi-a schimbat total percepția asupra vieții și lumii – și nu sunt cuvinte mari – și prietenii care mi i-am făcut pe viață: Steph, Ștefi, Ram, Dan(x2), Ioana, Roxi, Tudor, Andrei, Eugen, Csongor, Ady, Pepi, Mihnea, Sorana, Alin, Ștefan, Virgil, Claudia, Nati, Raluca, Mirel, Ionuț, Bogdan (x2), Andra, Francoise și mulți alții (dacă am uitat pe cineva, să mă ierte). Dacă vrei neapărat, cea mai mișto amintire e momentul în care s-a auzit prima dată muzica pe platoul FânFest în 2004, după toate piedicile, problemele legate de organizare, stresul, etc. A fost ca o minune cumva!
Mesajul meu personal:
Nu uita: Roșia Montană ești TU! Nu aștepta nici de la UE, nici de la instituțiile statului, nici de la Dumnezeu din ceruri o rezolvare! ACȚIONEAZĂ! AICI ȘI ACUM! În această toamnă se va decide soarta Roșiei Montane! N-o lăsa să moară pentru că împreună cu ea va muri și o bucățică din sufletul tău!
Etichete: adi dohotaru, fanfest, fanfest 2011, luminița dejeu, Mihai Goţiu


Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 19 May la 15:22 |
La Cluj se dă bătălia simbolică cu ultima redută a regimului Băsescu. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 19 May la 14:05 |
Am citit cu mare întîrziere Spovedanie la Tanacu şi Cartea [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 13:53 |
Motanul de partid a apucat de l-a încoţopenit pe marchizul de Carabas, într-un sector al [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 19 May la 08:49 |
Cazul Laurei Codruta Kovezi e special. Nu ea, ci reactiile la acuzatiile de plagiat aduse de GIP la [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 04:47 |
Dacă, în vremea regimului democratic al lui Iliescu, un fost consilier al președintelui [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 19 May la 00:54 |
Chiar nu mai e nimic bun de copiat în ţara asta?
Poţi să-l înţelegi până la un punct pe [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 18 May la 17:49 |
Unul din motivele pentru care Băsescu ar trebui suspendat este faptul că ignoră moratoriul impus [ citeste mai departe ]
| 1I just posted my first blog on blogspot. How will people find it? Do i have to give them the link, or can just anyone find it?.... | ||
| 2I am working on consolodating my online brand and identity. How to i set my blog up to receive the comments i post on others blogs or the questions I answer on Yahoo Answers or Linked in Q&A? . . What... | ||
| 3I have heard about sites that will pay you per post on your blog . . The one im planning on joining pays $10 per post. . Anyone know any good ones? Or better ones for that matter?.... | ||
| 4Am new to blogging. So would like to know more about blogs..... | ||
| 5How to start a blog. Kindly suggest books on the subject?... | ||
| 6What are some good wordpress themes/plugins that allow you to manipulate design?... | ||
| Mihai Goţiu 10954 citiri |
| Cristian Teodorescu 9319 citiri |
| Costi Rogozanu 9150 citiri |
| Constantin Creţan 4284 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4242 citiri |
| Dan Duca 4111 citiri |
| Alin Fumurescu 3689 citiri |
| Ciprian Şiulea 3134 citiri |
| Dorin Tudoran 2554 citiri |
| Cristian Bândea 2057 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 62013 citiri |
| Cristian Teodorescu 39667 citiri |
| Costi Rogozanu 38111 citiri |
| Ciprian Domnişoru 17996 citiri |
| Alin Fumurescu 17584 citiri |
| Viorel Dobran 12989 citiri |
| Dan Duca 11988 citiri |
| Constantin Creţan 11295 citiri |
| Dorin Tudoran 8480 citiri |
| Iulian Leca 8026 citiri |
| Mihai Goţiu 30 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Cum sa nu isi permita si acasa? Din cate am vazut, in editiile trecute au fost tot felul de hipsteri care cred ca nu au vreo jena sa bea sau sa se drogheze si acasa. Doar asta inseamna ecologismul, libertate fara limite, nu?
2011-08-11 16:55:15 | Raporteaza
Mihai, una este perspectiva organizatorilor, si e normal ca aceasta sa fie pozitiva, ca doar, de, ei au pus pe picioare tot evenimentul si trebuie sa se laude cumva, si cu totul alta este perspectiva localnicilor care trebuie sa indure cateva zile de galagie si haos. Mi se pare normal sa fie deranjati…daca ar fi vrut un festival cu oameni, bautura si muzica, ar fi organizat ei unul.
2011-08-11 16:59:00 | Raporteaza
Dle Gotiu, dumneavoastra realizati ca in felul in care puneti cu atata nonsalanta parerea ONG-urilor organizatoare ale acestui festival mai presus decat parerea si dorintele localnicilor este zdrobitor de clar ca nu va intereseaza decat imaginea si publicitatea generata de acest proiect, nicidecum soarta sau gandurile oamenilor de acolo? va dati marele salvator, si de fapt sunteti doar un vultur care vrea sa profite de pe urma acestei povesti ca sa aiba si gura lui ce sa manance
2011-08-11 17:05:26 | Raporteaza
voi, cei pro-rmgc.
1. daca organizatorii nu aveau avizele necesare – in caz ca sunt necesare – de la primarie, nu puteau organiza. daca le au, inseamna ca cei ce acolo sunt de acord cu festivalul. ca nu sunteti voi, treaba voastra.
2. daca nu va place, nu mergeti. simplu. sunt atatea nunti la care puteti asculta manele, atatea chefuri la care sa va trotilati cu palinca si vin, mergeti acolo.
2011-08-11 17:17:33 | Raporteaza
Mai baieti, voi astia platiti direct sau indirect de canadieni, mai rasfirat un pic, sau mai schimbati limbajul, pare din lemn de dud.
2011-08-11 17:41:04 | Raporteaza
Trage tricoul mai jos, ca ti se vede IP-ul
2011-08-11 19:32:09 | Raporteaza
Ba, astia, primii 3 care s-au grabit sa posteze repede si sa incaseze banii, da voi realizati ca nici un om NORMAL dotat cu putin BUN SIMT nu ar sustine proiectul RMGC ?
Indiferent din ce unghi ai privi, istoric, ecologic, financiar nu vad nici un beneficiu pentru tara daca sustin proiectul RMGC.
Asa ca in loc ca RMGC sa platesca niste constipati care o ard pe net sa-si piarda timpul de pomana atacand un festival mai bine investesc in cercetare, in 10-20 de ani poate se inventeaza o metoda mai ecologica de extractie.
2011-08-11 19:34:28 | Raporteaza
@Gogomanu: ai dreptate. problema e ca in guvernul romaniei nu prea exista niciun “om NORMAL dotat cu putin BUN SIMT” iar astia de la guvern, precum vezi, sustin proiectul.
2011-08-11 21:07:06 | Raporteaza
Cam are dreptate ong-ul festivalul nu are nici macar cea mai mica legatura cu partea culturala si frumusetea zonei. M-am uitat si eu la niste filmulete de anul trecut si m-am convins ca mai bine era mutat de acolo festivalul.
2011-08-11 22:34:49 | Raporteaza
Nu mai aveti treaba cu CANADIENI,este un BORSAN de la noi din maramures,omul a venit sa investeasca acolo unde poate da tunul realizarilor,de ce sunte-ti rai acest om in circuitul pe care il va produce,vor fi angenati cel putin 10 mii de oameni care vor trai alaturi de aceasta exploatare si de acesti oameni,nu va dati seama,daca sa-r gandi cineva ptr. toata suprafata de teren disponibil,ptr. a fi exploatat ptr. diferite culturi eu Eugen Serban,reprezentantul As.Disponibilizatilor si Saracilor din Romania cred ca in aproximativ maxim 5 ani de zile pot asigura cel putin 1 milion de locuri de munca,nu cum spune si DIACONESCU,Casteapta sa vina sa investeasca ROMANI bani castigati in strainatate,nu e corect statul trebuie sa-l ajute pe angajator sa poata fi benefic pe piata munci si poate asigura cateva locuri de munca,ajuta-l sa-i poti cere dari la stat,multumesc,al vostru eugen,daca vreti sa ne cunoaste si telefonic,0746585319
2011-08-11 23:56:28 | Raporteaza
gabriel resorces aduce bani si resurse in Romania
hipiotii aduc dorguri si vorbe goale asemenea politicienilor.
2011-08-12 04:07:36 | Raporteaza
@jemoi: gabriel resources scoate aur din tara si lasa in loc un bazin urias de cianura. mi se rupe de politicieni si hipioti laolalta, dar nu-mi baga cianura pe gat ca te inec in ea.
2011-08-12 04:13:35 | Raporteaza
@ Gotiu
Rosia Montana trebuie salvata de prosti ca tine!
youtube.com/wat../
2011-08-12 08:26:45 | Raporteaza
Este inadmisibil cum aceste jigodii de la RMGC se induc
in viata romanilor , apeland la tot felul de tertipuri
pentru a ne jefui bogatiile naturale ! Ei tintesc la
Rosia Montana nu numai aur si argint ci si uraniu , iar
contractul cu statul roman corupt, le permite sa-si
insuseasca tot ce se extrage , indiferent de cantitate !
Jaf la drumul mare ! Cine a semnat acea concesiune din
partea statului roman ar trebui ars pe rug ! O sa-mi raspunda acum diversi imbecili cum ca statul are 20%
din profit (desi am auzit ca cei de la RMGC au fortat o
majorare de capital, iar acum statul are sub 1% !!!)… numai ca, procent din profit, oricat ar fi acel procent,
nu-ti garanteaza ca vei si incasa dividende !!! Statul
roman nu va incasa nimic ca dividende pentru ca cei de
la RMGC vor avea grija sa nu aiba profit , vor sifona
profitul ca sa scape de impozite prin tot felul de
cheltuieli deductibile cu contracte de consultanta, etc!
Treziti-va oameni buni,ce naiba !!!
ROMANI , NU VA LASATI PACALITI SI MAI ALES MITUITI DE
MERCENARII FARA SCRUPULE DE LA GOLD CORPORATION !
EI VOR DOAR SA NE JEFUIASCA !!!
SPUNETI UN NU HOTARAT JAFULUI PLANUIT DE GOLD CORPORATION
LA ROSIA MONTANA !!!
2011-08-12 09:48:56 | Raporteaza
Daca metoda voastra de a salva zona Rosia Montana este prin fan’fest atunci mai bine va lasati de meserie. Asta nu e o salvare e disturgere. De atatia ani spune-ti ca luptati ca sa salvati zona is tot timpul asta nu a-ti pus mana sa reabilitati si voi macar o casa, halal salvare, mai bine lipsa
2011-08-12 10:10:35 | Raporteaza
@zoom: M-am uitat la link! Ce ti se pare, saracule de minte, nelalocul lui in interviu? Cu servi ca tine se pierd batalii, ce nici macar n-ar trebui incepute. Daca s-ar respecta deciziile judecatoresti, dobitoci ca tine n-ar avea posibilitatea sa macane. Dar trebuie sa existe vanduti, sa mananca si ei o duda.
2011-08-12 10:30:51 | Raporteaza
@Emanuel: Dar tu, in afara faptului ca vorbesti neintrebat,(si prost pe deasupra) ai facut ceva? Vrei sa faci? Sau in timp ce asculti manele, mai mazgalesti ceva pe net, ca-i mai usor?
2011-08-12 10:33:55 | Raporteaza
@Plisken: si daca emanuel a vorbit neintrebat, s-a invocat pliskenul. urata treaba se intampla. un fel de povestea drobului cu sare in varianta moderna.
2011-08-12 10:49:51 | Raporteaza
@Erika: don’soara… matale si patronii matale vreti sa bagati pe gatul romanilor din apuseni o bomba cu cianura, cu ceas.
va luati aurul si banii, platiti niste mizilicuri prin rosia, si apoi romanul ramane cu cianura.
nu e poveste de adormit copii, aici, ca nu ne jucam de-a natura. e muntele vostru, adus de acasa? e izolat perfect de exterior? daca da, jucati-va de-a ce vreti voi. daca nu, lasati textele si pretextele si gasiti o metoda de exploatare sigura pentru mediu. ca nu va grabiti, nu? aveti cand investiga daca si cum se poate scoate aurul ala si fara sa lasati in urma o hazna de cianura.
2011-08-12 11:13:41 | Raporteaza
Inca un episod din jaful tarii!Pentru muntii aia s-au luptat stramosii nostrii,de la Burebista si pana in al doilea razboi mondial,toti au aparat pamantul si resursele acestuia:aurul si aurul negru.Petrolul l-a dat Nastase pe nimic si se simte in pretul benzinei de astazi.De ce nu exploateaza statul roman zacamantul de aur?Ne flutura 4 miliarde de euro,cand acolo e o valoare de poate 20 de ori mai mare!Poate fi o poarta spre iesirea din criza economica!
DESTEAPTA-TE ROMANE!
2011-08-12 13:23:15 | Raporteaza
@Tanase Dragosanu Focsaneanu:
SUNT ALATURI DE CEI DIN rosia montana
nu va lasati pacaliti de niste jigodii
2011-08-12 14:06:46 | Raporteaza
nu vede nimeni asemanarea cu argentina?
youtube.com/wat../
2011-08-12 15:14:09 | Raporteaza
Demonstratie prin reducere la absurd:
Sa presupunem ca ne intereseaza atat de mult aurul de la Rosia Montana incat nu ne mai pasa de cultura, ecologie, bun simt si altele. Atunci de ce mama dreaku nu exploateaza statul roman aurul (nu e nimic savant in exploatarea cu cianura)? De ce trebuie dat aurul la altii???
2011-08-12 16:05:23 | Raporteaza
Niste canadieni care nu au avut probleme niciodata vin in Romania sa faca o afacere cinstita pe banii lor.Aici dau piept cu gunoaiele ecologiste romane ,care desi provin dintr-o tara in care se taie copaci intr-o veselie ilegala zilnic de primariile locale si de catre interlopii locali au constat ca e mai bine sa intrerupa oamenilor munca cinstita pentru care au investit bani multi.
)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))).Au aparut arheologi,oameni de stiinta care desi inainte de Romg nici nu auzisera de Rosia Montana dintr-o data au descoperit galeriile romane si faptul ca Rosia este o comoara pentru Romania.S-au infiintat asociatii stiintifice
))) care desi neinteresate ca localitatea se degrada incet dar sigur sub trecerea timpului la fel ca zeci de alte localitati istorice necunoscute din Romania au devenit in cativa ani experte in Rosia Montana.
Ecologistii,in marea lor majoritate hipioti,drogati,betivi sau alte scursuri ale societatii moderne,marea majoritate fara servici au devenit dintr-o data preocupati de natura Romaniei.
Intrebare pentru ecologisti:
De ce nimeni nu face atata scandal cand zilnic in romania sunt defrisate ilegal paduri?
Raspuns:
1.nu intereseaza pe nimeni ecologia adevarata
2.nu se iau bani din asta
3.aia care taie ilegali paduri pot provoca rani grave ecologistilor.
de asta Romania nu va fi nicodata o tara dezvoltata.Pentru ca vor exista scrusuri ale societatii fie ca se numesc ecologisti,drogati,betivi care vor impiedica oamenii cinstiti(rmg corporation) sa investeasca banii proprii ca sa faca o afacere cinstita.
Intrebarea a doua care se pune este:
De ce inainte de semnarea contractului dintre rmg si guvernul Romaniei,Rosia Montana era doar o localitate cvasi necunoscuta din Romania unde nici arheologii nu mergeeau?
Raspuns:pentru ca pe vremea aceea nu se invartea miliarde de euro in jurul micii licalitati.La mirosul banilor lacustele ecologiste s-au organizat exemplar.Dintr-o data desi in toata istoria de 2000 de ani a Rosiei Montane nu o vizita nici drracul acum este propusa pentru Unesco
Partea cea mai haioasa ramane in schimb legata de potentialul turistic al zonei descoperit evident tot dupa ce rmg a decis sa ne onoreze sa-si deschida o afacere la noi.
Desi localitatea nu era vizitata de nimeni in trecut dintr-o data ecologistii sunt de parere ca ea se poate sustine doar din turism.Banii evident trebuiesc investiti de localnici care nu au bani de paine.
Intrebarea care se pune este:
Daca rosia montana este asa profitabila din punct de vedere turistic iar ecologistii vad asta de ce nu isi deschid ei in Rosia Montana afaceri de tipul pensiuni,hoteluri etc.Adica daca tot urla prin articole ca se poate face turism la Rosia Montana de ce nu investesc ei bani in pensiuni,hoteluri etc in zona
Astfel ar demonstra 3 lucururi esentiale.
1.Ca rosia Montana e profitabila din punct de vedere turistic
2.Ca Rosia Montana se poate sustine prin turism.
3.Ca toate studiile alea ale lor cu Rosia Montana profitabila pe turism nu sunt doar minciuni platite de Soros.
4.Ca au avut dreptate.
Mi se pare absurd sa stii ca se pot scoate bani dintr-o afacere si sa nu vrei sa profiti de ea.Domnii ecologisti poate n-au bani dar chiar nici un om de afaceri din zona Transilvaniei sa nu observe potentialul turistic al rosiei Montane ci doar niste drogati,betivi,hipioti?
Adevarul doare dar este urmatorul:
1.Rosia Montana este o localitate de raahat pe care nu oviziteaza nimeni
2.RMG vrea sa faca afaceri profitabile cu romanii dar hotii si gansterii romani ii dau in cap.
3.Dupa plecarea RMG,fie ca va pleca fara sa extraga ceva sau dimpotriva cu extractie de localitate va uita toata lumea.
In orice alta tara din lume o companie care vrea sa investeasca miliarde ar fi fost primita cu bratele deschise.La noi,tara unde un se produce nimic este alungata.
RUSINE!!De 3 ori rusine.
2011-08-12 16:56:53 | Raporteaza
@tontul
Cinura Rmg nu a omorat pe nimeni.
se cheama industrie dobbitocule.In orice industrie exista poluare care poate fi diminuata.Marile economii mondiale gen SUA,Germania Japonia s-au construit pe industrii uriase care la inceput poluau.De abia cand au ajuns la un standard de viata sa nu le pese decat ce masina isi cumpara din urmatorul salar au inceput sa se gandeasca la ecologie.Tu n-ai vazut cum arata cianura in viata ta pe langa faptul ca nimeni nu a murit de la cianura folosita de RMG in nici una din tarile in care activeaza.
‘dar nu-mi baga cianura pe gat ca te inec in ea.’
Prost ca majoritatea romanilor.Chiar dacas Rmg ar lasa la Rosia un bazin de cianura de dimensiunile lacului Sf Ana pe tine nu te-ar afecta pentru ca esti doar un roman prost care sta probabil la zeci ,sute,mii de km de Rosa Montana si ai auzit de localitate doar de la scandalul din presa.Probabil singura ta vizita la Rosia este la Fan Fest asta daca ai fost odata in Rosia.Btw,cianura e scumpa.Nu cheltuieste nimeni bani sa inece jjjeguri ca tine.
2011-08-12 17:04:48 | Raporteaza
@zoom
Desi sunt zeci de mii de oameni care cred in potentialul turistic al rosiei montane ,toti acesti zeci de mii de oameni nu au fost in stare de zece ani de cand e scandalul acesta sa deschida o singua pensiune sau hotel in Rosia Montana.Si daca dadeau 1 euro fiecasre dintre ei tit deschideau ceva.
Din Rosia Montana nici atat nu poti scoate
2011-08-12 17:10:05 | Raporteaza
@decianuratul
Prezunmtia de nevinovatie din cate stiu eu functioneaza.RMG nu a omorat pe nimeni cu cianura.Prin urmare pana cand o va face are mana libera.
2011-08-12 17:12:13 | Raporteaza
`Pentru muntii aia s-au luptat stramosii nostrii,de la Burebista si pana in al doilea razboi mondial`
S-a mai luptat un stramos de-al nostru pe care il chema Traian.iar Traian si romanii au dispus ca la Rosia Montana sa se extraga aur.RMG probabil i-a platit si pe ei.
Apropo romanii nu au luptat niciodata pentru aur si petrol.Au luptat doar pentru teritorii si independenta politica.Nici istoria nu o stii.
Forta RMG!!!!
2011-08-12 17:15:51 | Raporteaza
@stefan
Singura jigodie de aici esti tu.De ce nu investesti bani in Rosia Montana?Evident ca nu o sa ti-i recuperezi niciodata.
2011-08-12 17:17:31 | Raporteaza
@jemoi: sa te omoare pe tine primul, preferabil inainte de a trasnforma zona intr-un desert otravit.
prezumtia de nevinovatie se aplica celor care au facut ceva sau sunt suspectati si urmeaza a fi dovedit sau nu faptul. vrei sa spui ca astia sigur sunt suspecti? de acord.
zici ceva mai sus ca rmgc e o companie ce nu a nenorocit inca pe nimeni – dar de ce, a fost inventata doar pentru a otravi rosia montana si dupa aia va dispare inapoi in neant? caz in care, vii tu sa rezolvi problemele cu cianura?
2011-08-12 17:17:43 | Raporteaza
@jemoi: si daca esti tocmai tu ala cinstitul perfect care vrea si poate sa arunce cu pietre in jur si sa faca procese de intentie oricui nu e cu rmgc… fii cinstit pana la capat si spune cu cat te platesc. ca nu te crede nimeni daca spui ca urla altruismul in tine.
2011-08-12 17:20:05 | Raporteaza
’sa te omoare pe tine primul’
In principal nu doresc moartea oamenilor dar in cazul tau iti urez sa mori tu impreuna cu 2 persoane dragi:mama,tata,copii la alegere.
`preferabil inainte de a trasnforma zona intr-un desert otravit.
`
Avand in vedere ca nu a transformat nici o zona unde a activat in desert otravit pot spune ca nu o vor face si aici.In Noua Zeeöanda de exemplu sunt perfect ecologisti si acolo legea e lege.
`prezumtia de nevinovatie se aplica celor care au facut ceva sau sunt suspectati si urmeaza a fi dovedit sau nu faptul`
Nu boule prezumptia de vinovatie se aplica oricarui cetatean care desi e perfect legal e acuzat e niste ecologisti ca vrea sa distruga ceva,omul nedistrugand nimic pana acum.
`zici ceva mai sus ca rmgc e o companie ce nu a nenorocit inca pe nimeni – dar de ce, a fost inventata doar pentru a otravi rosia montana si dupa aia va dispare inapoi in neant? caz in care, vii tu sa rezolvi problemele cu cianura?`
A fost inventata ca sa extraga aurul la fel ca zeci de alte companii.Aia cu cinura incalca prezumptia de nevinovatie.Gold Corporation si Gabriel Resources nu au cauzat nici o problema ecologica pe unde s-au mai perindat,de exemplu Noua Zeelanda unde se poate bea apa din asa zisul lac cu cianuri.Faptul ca tu presupui ca o sa fie un dezastru ecologic e prostesc avand i vedere ca pana acum nu au avut probleme.daca au probe arata-le dar din cate stiu sunt curati.
`fii cinstit pana la capat si spune cu cat te platesc. ca nu te crede nimeni daca spui ca urla altruismul in tine.`
Din nefericire cu nimic.Ar fi bine daca ar face-o.Pe mine ma intereseaza strict ca in jjaful asta de tara unde nu se produce nimic si un de toate afacerile sunt facute prost cu statul o firma straina care aduce miliarde in Romania sa fie lasata in pace.Nu ma intereseaza ca e Gabriel resources,soros,Bristish Gold corporation sau firma vreunui magna australian sau indian.Din partea mea sa extraga statul roman si sa anuleze contractul cu RMG.Vreau doar ca oamenii sa investeasca in Romania.Restul e rrahat pe care il las ecologistilor sa manance.
2011-08-12 17:41:33 | Raporteaza
@jemoi: inca n-ai spus cat iti iese tie din afacerea asta. ca tot nu convingi ca esti altruist.
si chestia cu o “firma straina care aduce miliarde in Romania sa fie lasata in pace.” sa i-o spui lu’ mutu’. aduce promisiuni si ia tot ce poate lua.
si spune asa, tu esti din aia care nu zic ca sa moara unul sau altul, dar sa mor eu, ai? cinstitule, onestule si neprihanitule. daca eu sunt asa naspa, nu te cobori nene la nivelul meu, stai acolo calare pe reputatia ta nepatata de necunoscut online.
nu se supara nimeni pe rmgc daca investeste in romania. insa ce ii opreste sa investeasca folosind o metoda de extractie mai putin periculoasa? nu le iese profitul? dureaza mai greu pana pot sa se tireze?
nu mai poti tu de rosieni cum nu mai poate gabriel resources de binele romaniei. lasa gargara pro-cianura ca nu merge (adica, poti sa zici inainte, insa nu te mira daca nu te asculta nimeni.)
p. s. zau, spune cat primesti de la rmgc totusi.
2011-08-12 17:59:14 | Raporteaza
@scurt si la obiect: dar tu te-ai gandit la: 1. pentru niste oameni care nu muncesc de aproape 10 ani orice venit e binevenit? chit ac pentru el ei sunt nevoiti de vada toate formele de degradare umana timp de 3 zile? sau 2. traim in romania… cand primaria face ce vrea toata populatie localitatii? exista vreun sat/comuna/oras unde primaria face referendum daca sa dea aprobare pentru festivalul x sau y? nu cred. si crede-ma pentru aprobarea unui festival, nu e nevoie de asa multi bani.
2011-08-12 20:02:35 | Raporteaza
@alien: cand ai auzit tu ca statul roman sa faca ceva ?:)) zau acum… din punctul meu de vedere mai bine exploateaza un investitor strain, decat statul roman… daca statul roman zice ca va exploata 10 ani pentru a scoate x tone de aur… o sa exploateze minim 30 de ani. MINIM! plus ca vbim de statul roman… care, daca zice ca va investi 40 de milioane de euro in securitate, scade si ce intra in diferitele buzunare si poate poate raman vreo 15 milioane. sa nu mai vorbim ca statul nu face nimic dar nimic pentru conservarea patrimoniului. tu ai vazut cum arata centrul istoric al bucurestiului? si vrei sa investeasca in patrimonoil de la rosia montana? =))
2011-08-12 20:11:58 | Raporteaza
@marius: 1. de ce nu muncesc oamenii aia? traiesc in sol selenar? n-au pamant in zona? de ce de zece ani – dupa tine – n-au fost in stare sa gaseasca altceva de facut in zona (istorica, frumoasa, de lunga traditie etc.)
au stat si au asteptat sa vina iisus cristos la a doua sosire si sa ii izbaveasca de saracie?
ca rosia montana sunt destule zone in romania – adica, saracite si cu oameni disperati. insa rosia montana are potential turistic, spre deosebire de exemplu de cei din baragan.
2. primarul e ales de oamenii de acolo. are si un consiliu local ales tot de oamenii de acolo. aia cica ii reprezinta si le asculta interesul. a fost vreun boicot organizat, vreo manifestare a celor din rosia, sa se opuna organizarii festivalului? nu? atunci nu mai comenta. ca spui tu pe aici ca ar fi comentat unul altul, n-am de ce te crede, poate vorbesti doar in nume propriu. poate nici nu esti din rosia (eu nu sunt dar nici nu ma dau localnic.)
nu le convine localnicilor ca primarul nu face ce ii spun ei? de cand e organizat fanfestul, de prin 2004-2005? adica de 5-6 ani aia n-au fost in stare sa il lamureasca pe primar ca nu vor festivalul?
vezi sa nu.
n-am niciun interes in povestea asta – nu il cunosc pe gotiu si nici pe cei de la rmgc. insa entuziasmul si generozitatea celor de la rmgc sunt neconvingatoare. parerea mea, n-ai decat sa o accepti sau nu. ai si tu dreptul la parerea ta.
2011-08-12 20:15:37 | Raporteaza
@marius: daca statul roman zice ca va exploata 10 ani pentru a scoate x tone de aur… o sa exploateze minim 30 de ani. MINIM!
pai din ce spuneai anterior, rezulta ca asta ar fi mult mai bine pentru oamenii din partea locului, ca ei nu pleaca cu aurul acasa, ci cu salariul. ar avea de munca 30 de ani nu 10, castig pe toata linia.
pe cine crezi ca ar angaja rmgc-ul ca sa faca bazinul cu cianuri? vreo firma pakistaneza, nu una romaneasca, cu problemele si tarele inerente? adica, vezi ca firmele romanesti nu pot mentine niste cladiri dar crezi ca vor construi un bazin etern pentru sute de mii de tone de cianura?!
2011-08-12 20:18:59 | Raporteaza
“misto” lucru sa vorbesti in locul altora nu-i asa luminito? cat tupeu doamna draga…cat tupeu
2011-08-12 20:37:37 | Raporteaza
ce potential turistic are rosia montana?
) eu am stat acolo o saptamana in care am avut treaba si doar seara eram liber si tot m-am plictisit. acolo nu poti trai doar din turism. e imposibil!
2011-08-12 21:32:57 | Raporteaza
avem un articol cu unul din organizatorii fanfestului, in care se vorbeste ca e forma majora de protest (cum sa nu fie, cand e vorba de atatia bani in joc)dar despre scopul fanfestului, ala cu traditiile nici vorba. de ce nu a fost intrebat si de cum merge indeplinirea acestui scop? a da… nu merge.. asta nu ar fi mai fi reclama pozitiva
2011-08-12 21:37:34 | Raporteaza
@Mirel Buzoianu: “misto” lucru sa vorbesti in locul altora nu-i asa luminito? cat tupeu doamna draga…cat tupeu
rade ciob de oala sparta. tu cine esti, buzoiene si in numele cui vorbesti? si de altfel care este mesajul?
@lavinia: despre scopul fanfestului, ala cu traditiile nici vorba.
voi ce vreti sa va faca astia, sa va reinventeze? ati vrea sa va faca atata reclama cat sa vina turistii droaie, voi doar sa stati sa inchiriati in sila niste camere turistilor?
in zece ani de gangaveala, puteati face multe insa ati preferat sa va agatati de amintirile din comunism si sa asteptati ca turma sa va arate statul incotro s-o luati.
nu va plang de mila.
2011-08-12 21:46:17 | Raporteaza
Cand o sa incetam sa mai comparam Rosia cu un desert otravit in cazul unei exploatari? Aveti tupeul sa declarati ca se poate face turism, fara vreo baza, fara vreo dovada si totodata va chinuiti sa ii convingeti pe toti ca SIGUR se va intampla un dezastru acolo.
2011-08-13 00:30:28 | Raporteaza
@Vornic: daca exploateaza astia aurul si lasa cianura in urma, adio orice dezvoltare a zonei, chiar va ramane desert otravit in urma lor. rosia are potential turistic acum, cand inca nu au distrus astia nici mediul, nici ce a mai ramas din istoria locului.
distrugeti-le asa, ca ati crezut in propaganda rmgc, si cand n-or mai fi, degeaba o sa regretati.
2011-08-13 06:06:25 | Raporteaza
Stimatul Gotiu incearca si el sa-si faca un “brand name” din RM asa ceva gen vesta lui Cristoiu ,ca doar nu o fi aspirand la titlul “Cato cel Batran”! Treaba e ca nu a retinut strofa caracteristica populatiei din zona (aplicabila la toata tara sub jaful pedist!):”muntii nostrii aur poarta ,noi cersim din poarta in poarta”!Ii mai pun o data intrebarea: ne permitem noi astia contemporani,a nspea generatie de sacrificiu, sa ignoram o resursa care ar putea sa ne imbunatateasca viata ACUM!
Pai daca “ecologii” de genul Gotiu ar fi fost la putere prin anii ‘70 petrolul din Marea Nordului nu ar fi scos UK din saracie si nu ar fi facut din tarile nordice ,tarile cu cel mai inalt standar de viata. In anii care au urmat inceperii exploatarii petrolului,din banii facuti s-au alocat tot mai multi pentru ecologizare si pentru utilaje performantwe si scumpe ,dar mai intai au fost OAMENII!Asa cu Fan fest si chefuri campenesti nu ramane decat gargara si cel mult invidie pe cei care vand aur la preturi tot mai mari SI O DUC TOT MAI BINE!
2011-08-13 11:28:19 | Raporteaza
@decianuratul: cianura este noul cliseu pe care pareti a-l folosi cu atat de mare usurinta. mie unul nu imi par a fi povesti de adormit. tehnologia implica riscuri. riscuri pe care daca nu ti le asumi nu ai cum sa castigi. citesc printre randurile unei mase tematoare. dar furia este canalizata intr o singura directie, pentru ca asa a zis nu stiu care lider de opinie al vostru si pentru ca este atat de cool sa te pretinzi ecologist.
2011-08-13 12:12:39 | Raporteaza
jaf si atentat la bun simt faceti chiar voi, aparatorii patriei. sunteti cu gandul decat la satisfacerea orgoliului de fals erou si nu reusiti sa vedeti dincolo de niste umori.
2011-08-13 13:12:41 | Raporteaza
@Mauritius: mi se rupe de cool si mi se rupe de ecologie. vindeti-va ma muntii pe zero lei zero bani si dupa aia sa nu veniti la masa mea cu mana intinsa ca n-am schimbat sa dau pomeni la idioti.
2011-08-13 17:19:30 | Raporteaza
Am citit comenturile şi mi-am dat seama că trebuie să o ţin în pantaloni frăţioare, că dacă iese afară e pericol să se repeadă cu gura în ea(sic) o mulţime de specialişti şi mă risc să rămân…ecologizat…în pădurea mea(sic).Am o întrebare sau chiar două.Mamele voastre ştiu ce faceţi?! Şi..gogu, când se saltă în sus, de unde are carne în plus?!
2011-08-14 02:14:50 | Raporteaza
Am citit partial (trebuie sa recunosc!) comentariile, dar nu am reusit sa aflu:
se cunoaste CONTRACTUL?
Acum cateva zile, la Radio Romania Actualitati, un reprezentant al firmei canadiene, intrebat fiind de ce este SECRET, a ocolit raspunsul. Asta imi aminteste de mai multe contracte ale statului roman, votate chiar in parlament, cu parti SECRETE, inclusiv pentru cei care au votat (Petrom, Bechtel sunt doar doua exemple).
Tot citesc sa aflu: este secreta macar o parte a contractului? Daca DA, cum pot sa fiu de acord?
2011-08-14 12:44:32 | Raporteaza
Apropo de Asociatia celor 4 studente din Rosia care ziceau ceva de un tur cu jeep-ul, sau ceva asa.. o aberatie. Se poate un tur al celor 4 studente?
2011-08-17 10:05:55 | Raporteaza
I’ve recently started a website, the information you provide on this website has helped me greatly. Thank you for all of your time & work. “You do ill if you praise, but worse if you censure, what you do not understand.” by Leonardo DaVinci.
2012-04-18 13:51:11 | Raporteaza