RSS Feed

Caracatița mafiotă PDL – Modelul ”de la Cluj”. Și ”Dansez pentru Roșia Montană” (FOTO)

vezi toate articolele de
18 Nov 2011 la 10:47 89 comentarii 2109 vizualizari.

Pe 5 decembrie 2009, cu o zi înaintea votului final pentru funcția de președinte al României, mi-am făcut publică opțiunea. Dintre cele ”două rele” rămase în cursă, am considerat atunci că ”răul mai mic” este Mircea Geoană. Anunțul i-a luat oarecum prin surprindere pe o parte a prietenilor și cunoscuților mei, îndeosebi cei care nu locuiesc în Cluj. Pentru acea opțiune am prezentat două motive: 1) modul în care Traian Băsescu se poziționase în cazul Roșia Montană; 2) sistemul mafiot instituit de PDL la Cluj și asupra căruia aveam temeri că va fi ”instituționalizat” la nivel național.

În privința primului punct, nu mai există acum niciun dubiu. Când la dezbaterea finală, Traian Băsescu a invocat ”opinia specialiștilor” care ar trebui să se pronunțe în privința proiectului RMGC de la Roșia Montană, a fost înlăturat cel mai mic dubiu de ce parte se poziționează. Apelul la ”specialiști” îl făcuse de nenumărate ori până atunci și propaganda RMGC. Dar știam că singurii ”specialiști” recunoscuți sunt cei aflați pe statele lor de plată. Și că opinia specialiștilor în PR și lobby  va prima în fața cea a economiștilor, arhitecților, arheologilor, biologilor, geologilor, sociologilor etc., exprimată individual sau în numele unor instituții publice, organizații profesionale sau fundații (Academia Română, ASE, UBB, OAR, UAR, ICOMOS, Ad-Astra, ARA, Pro Patrimonio ș.a.). Evenimentele ultimelor luni au confirmat, din păcate cu vârf și îndesat, ceea ce anticipam atunci, Băsescu devenind agentul publicitar nr. 1 al RMGC.

Afirmația legată de ”sistemul mafiot de la Cluj” a fost privită însă cu nedumerire, în special de cei care, așa cum spuneam, nu locuiesc în Cluj. Imaginea Clujului, în special a municipiului Cluj-Napoca, a fost una extrem de pozitivă după trecerea peste ”epoca Funar”. Dezvoltarea economică, socială, imobiliară, sportivă, festivalieră explodase. Mi-aș permite chiar să afirm că orașul ”duduia”. Și nu era doar o imagine. Ci realitatea. Clujenii au câștigat bătălia pentru spațiul public, cartierele apăreau și creșteau peste noapte (din păcate însă, absolut haotic), Boc și Tăriceanu tăiaseră panglica de la Nokia, o investiție Mercedes a fost ratată la mustață, dar alți investitori din domeniul auto erau anunțați în zonă, succesul TIFF devenise de necontestat, fiind urmat de alte festivaluri de muzică, teatru, film, dans, CFR câștiga campionatul și învingea Roma în Liga Campionilor și exemplele puteau continua. Deși era final de an 2009, Clujul era orașul în care criza se făcea simțită cel mai puțin (investițiile se opriseră, însă consumul – un indicator economic esențial – continua să se mențină la cote ridicate, mult peste media națională).

În fine, din punct de vedere al corupției, Clujul stătea relativ bine. Scandalul ”Gazeta”, afacerile lui Paszkany și două dosare legate de prostituție și traficul de ”carne vie” nu se comparau cu marile tunuri naționale date de baronii PSD. Mult mai puțin vizibil, pentru cei din exterior, era însă fenomenul așa-zisei ”mici corupții”. În acest domeniu (al corupției) la Cluj se lucra cu sume mici (în comparație cu alte cazuri mediatizate). Însă în acest sistem erau prins aproape tot ce mișca în oraș. De la tarabele din piațe până la mici birturi ori cafenele. Tot ce depindea cât de cât de vreo licitație/autorizație de la Primărie ajungea, mai devreme sau mai târziu, să ”cotizeze”. Am prezentat, la un moment dat, cazul străzii Piezișe, care trece prin Complexul Studențesc Hasdeu, și care e înțesată de mici birturi, cafenele, print-shop-uri și diferite magazine. Unor prieteni care aveau o mică afacere în zonă, le-a intrat într-o zi în casă electricianul. Și cât se poate de direct le-a spus că este dispus, contra unei sume modice, să le dea lunar înapoi contorul de consum de electricitate. Adăugând că ”toți cei de pe Piezișă fac asta”. Calculând la numărul micilor afaceri de pe Piezișă, ar fi rezultat, pentru electrician, o sumă frumușică. Însă electricianul ”de serviciu” nu putea să fie singurul aflat în joc. Dând contorul înapoi la toți cei de pe Piezișă, era evident că acel electrician mai trebuia să fie acoperit de unii șefi, care închideau ochii în privința diferenței dintre consumul înregistrat și cel facturat. Și acea sumă totală, împărțită la mai multe persoane, devenea nesemnificativă. Nu reprezenta o miză reală, pentru care să merite să riști pușcăria. Și atunci, care era explicația? Destul de simplă, dar terifiantă în același timp: cei care acceptau să le fie dat contorul înapoi, deveneau hoți. Pentru câteva sute de lei ”economisite” riscau dosare penale. Implicit, mai devreme sau mai târziu, deveneau șantajabili. Era momentul în care începeau să ”cotizeze”. Desigur, sub diferite acoperiri legale, îndeosebi sponsorizări.

Un asemenea scenariu diabolic pare desprins din filmele de serie de la Hollywood. Dar nu e. Iar detaliile care apar acum în dosarul lui Sorin Apostu vin să-l confirme. Sumele cele mai mari care apar în discuție se învârt în jurul zecilor, cel mult a sutelor de mii de euro. Însă apar și alte ”amănunte”, care chiar par ”mizilicuri”: vacanțe plătite în străinătate, decontarea hainelor cumpărate de soția primarului dintr-un magazin din mall, bonuri pentru decontarea benzinei pentru mașinile personale ale primarului și soției lui, culminând cu acuzația de încasarea unei cotizații de la pepenarii din Dăbuleni, care își vând, în fiecare vară, lubenițele la Cluj (!). Și tot aparent desprinse din filme sunt și alte detalii din dosar: modul în care primarul se întâlnea cu diferiți alți învinuți, seara sau chiar noaptea, la ultimele etaje ale parking-urilor, faptul că singurii clienți ai cabinetului de avocatură al soției primarului erau firme care aveau contracte cu Primăria, faptul că, timp de câteva luni, soția primarului a trecut o singură dată pe la birou propriei firme de avocatură (și atunci, preț de câteva minute) iar singurul contact cu clienții pe care îi ”consilia” era emiterea de facturi. ”Cireașa de pe tort” sunt cele 17 telefoane ale lui Sorin Apostu, cele mai multe cu cartele pe care le schimba în permanență (un detaliu 3.0: pentru a comunica numărul de telefon al unei cartele, două dintre persoanele urmărite în caz au apelat la mesageria de pe… Facebook).

Aceste ”detalii” și ”amănunte” construiesc imaginea de ansamblu a unui sistem absolut sufocant. Cel puțin la fel de nociv, dacă nu chiar și mai nociv decât marile tunuri date la nivel național în ultimii 20 de ani. Un astfel de sistem nu căpușează și nici nu fură niște proprietăți sau bunuri, ci blochează orice inițiativă și afacere (cât e ea de mică – de la o cafenea până la vânzătorii de lubenițe) care refuză să se ”integreze”. Să ”cotizeze”. Nu doar că e imposibil să pornești sau să dezvolți o afacere dacă nu ești dispus să ”cotizezi” (pierzând, una după alta, licitațiile publice), dar dacă te încăpățânezi să reziști doar în domeniul privat (fără nicio afacere cu statul) ești asaltat de controale, amenzi, procese. Asta e ”inovația de la Cluj”, sau ”modernizarea” dacă doriți: dezvoltarea e permisă însă doar în cadrul sistemului. Fie că e vorba de o rochie, de un bon de benzină, de o tonă de lubenițe, cu ceva tot trebuie să ”contribui”. Dacă nu, dispari.

***

Acum, temerea mea e alta. Dacă acest caz nu se va finaliza cu o condamnare, iar Sorin Apostu va candida la finalul anului următor pentru un nou mandat de primar, sunt convins că va câștiga. Explicația pentru acest comportament mă depășește însă. Căutați-o în tratatele de psihologie.

***

Aseară (joi) în Piața Unirii din Cluj s-a dansat pentru Roșia Montană. În această seară (vineri), de la ora 19.00, are loc o nouă acțiune: Silent Disco. Din mobilizarea de pe Facebook: ”Facem Silent Disco! Veniti fiecare cu telefonul, iPodul sau mp3-player-ul, puneti-va la casti ce muzica va place si care credeti voi ca ar putea fi muzica revolutiei de la Rosia Montana si dansati! Pentru schimb de opinii si de dragul interactiunii, va rugam sa lasati comment-uri aici cu ce muzica aduceti. Puteti fi oricand o sursa de inspiratie pentru altii!…”

Foto: Cluj.info

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

89 comments
  • 1

    Cand vine garda financiara “in control”, iti spune din prima, cum intra pe usa: 500 de lei, stam un pic de vorba de fotbal, si-am plecat.
    Si astfel ajungi sa platesti lunar sau bilunar taxa DE PROTECTIE LA STAT!!! Daca nu platesti… iti gasesc ei ceva… ca e imposibil sa respecti legea ca la carte, pt. ca asa e conceputa, sa n-o poti respecta 100% ci maximum 99%, si iti inchid firma. Scurt. Mereu se va gasi un romanas din asta “descurcaret” care sa fie dispus sa dea spaga.
    Dar… ce vorbim noi aici… daca spaga ar fi fost la un nivel scazut, RMGC si proiectul lor nici n-ar fi existat. Localnicii ar fi fost linistiti, ar fi avut restaurante, freizerii, magazine, pensiuni s.a.

    viktor
    2011-11-18 11:21:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    Vai ce va mai distrati voi prin Cluj!! Mai bine mergeti la teatru, la opera, la balet, daca tot va trebuie pretexte de genul acesta, sa iesiti din casa. Nu va mai folositi de Rosia Montana, care nu are nicio legatura cu toata actiunea voastra!

    Antonia
    2011-11-18 11:23:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    [...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]

  • 4

    Intrebare pt activisti: Sincer, cu ce ii ajuta pe rosieni ca ati dansat?Cand mori de foame, iti mai pasa ca unii danseaza cica pt tine? Si nici la tine in localitate, la Cluj?.Pacat ca proiectul e amanat de 14 ani si oamenii tot continua sa spere, in loc sa li se indeplineasca dorinta.

  • 5

    @Anda:

    Pacat ca in zona e ilegal sa faci altceva decat minerit!

    Oare cine a avut aceasta idee “geniala” ca de 14 ani sa nu se poata dezvolta nicio activitaea in zona?

    ilinca
    2011-11-18 11:40:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    Mai, dansatorilor, voi stiati ca localnicii din Rosia Montana traiesc cu 180 lei/luna? Credeti ca acest dans ii ajuta cu ceva? De ce nu v-ati dus pana la ei in localitate sa le dati ajutoare sau nu v-ati gandit la un proiect social, o strangere de fonduri, ceva? deoarece cu asta se ocupa un ONG,nu sa continue sa-si faca publicitate gratuita pe spatele unui subiect ultramediatizat.

    Ionutzel
    2011-11-18 11:41:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    @Anda: Se scapa greu de ipocrizie si pentru ca are forme diverse de proiectie in realitate, in cazul de fata prin dans.

  • 8

    Niste tineri frumosi si sufletisti, jos palaria in fata lor! Acum, evident ca in cateva secunde vor sari postacii RMGC-ului, Tineretul PDL si salariatii Guvernului (Departamentul Informatiilor Publice si E-Government) care vor spumega la adresa “golanilor”, “derbedeilor” care au indraznit sa danseze intr-o piata publica si vor cere tunderea lor, bataia la talpile goale si calcarea lor cu buldozerul, in numele lui Big Brother.

  • 9

    @Ionutzel: Mai, Ionutzel-tampitzel, tu stii ca oamenii aia de care vorbesti traiesc cu 180 lei/luna pt ca autoritatile locale si judetene, de 14 ani, contra spagii primite de la RMGC, au interzis prin lege orice alta activitate economica decat mineritul cu cianuri? Asa ca anulati PUZ-urile si PUG-urile prin care Consiliul local Rosia Montana si Consiliul Judetean Alba au declarat ZONA MONOINDUSTRIALA si oamenii de mila carora plangi vor trai cu mai mult de 180 lei/luna! La Arieseni s-a putut, a devenit din nimic, o statiune de ski de succes!

  • 10

    @Dan: bolsevicii ar muri de invidie ca s-a gasit unul mai k-retin decat ei… deci “dansul este o forma de ipocrizie”! In curand, veti interzice si muzica, ne veti da zeghe tuturor si ne veti impune sa marsaluim cu lampase in pas cadentat. Traiasca Al IV-lea Reich si capitala sa, Rosia Montana Goldist-Corporatista!

  • 11

    @ilinca: Statul roman, care a lasat localitatea la voia intamplarii, in loc sa o ecologizeze macar!!

    Antonia
    2011-11-18 11:57:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    @Anda: Decat “sa continue sa spere”, oamenii tai ar fi facut mai bine sa crape capetele consilierilor corupti de la Rosia si Alba Iulia, sa anuleze PUZ-urile si PUG-urile care declarau Rosia ZONA MONOINDUSTRIALA si care i-au condamnat la foame! Justitia a facut-o, de cateva ori chiar, dar in Romania corporatista poti trece cu buldozerul si peste sentinte definitive si irevocabile ale justitiei, nu? Asa cum poti depune de cateva ori acelasi proiect, modificat cu o virgula, pt o noua aprobare!

    alex_andra
    2011-11-18 11:59:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    @Antonia: localitatea este in proportie de 75% “proprietate a Rosia Montana Gold Corporation”, de ce chemi statul s-o ecologizeze? De ce nu chiar proprietarul, RMGC, care lasa casele cumparate sa se prabuseasca, dar zbiara la tembeliziuni, in clipuri publicitare platite, ca, vai, se distruge patrimoniul… pai,patrimoniul acela este acum PROPRIETATATEA LOR. Sigur, nu se asteapta nimeni ca “autoritatile” locale, aflate pe statul de plata al RMGC ca niste buni trantori ce se respecta, sa amendeze stapanul, RMGC, pt degradarea cladirilor…

    mihai84
    2011-11-18 12:03:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    Ba m-au spart astia cu muritul de foame, ori ca ai 180 de lei pe luna intr-un sat, ori ca ai 1000 de lei intr-un oras tot cam la nivelul ala traiesti, ba chiar mai bine. Voi daca ati prostesta,v-ati inchide in beci si ati face-o sau v-ati duce intr-un loc unde sa fiti vazuti? Normal ca apar si milogi pe la televizor, romania e plina, toti ghertzoii cu bemveu si lant de aur la gat se bucura de ajutoare la caldura si alte porcarii. Protest nu inseamna razboi civil prostii omenirii care sunteti, poti sa dansezi, sa joci sotronul, sa sari coarda important este sa atragi atentia asupra lucrului pentru care esti acolo!

  • 15

    @sever: Nu trebuie sa te superi ! Sint convins ca ai inteles contextul in care afirmatia mea ar putea fi valabila, insa ai ales sa-l ignori. Certitudinea oferita de prejudecati este de multe ori dificil de
    evitat cu impact negativ asupra calitatii dialogului.

  • 16

    @Ionutzel: unde vezi reclama a vreunui ONG in acest articol? Nu se face nici o referire, la nici un organizator, nu se vede nici o pancarta, nici o lozinca… in schimb, reclamele angajatorului tau de postac, RMGC, sunt mai mult decat stridente si fara dubiu, pe toate posturile de radio, tv, in ziare, pe site-uri, pe mari si oceane… dar banuiesc ca te roade la ficat gandul ca nu ati reusit sa inregimentati toata suflarea omeneasca…

    septimiu pop
    2011-11-18 12:07:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 17

    @ada @alex_andra e zona monoindustriala in zona care intra sub exploatarea miniera. Adica pe 20% din localitate. In rest nu e. Asta e o diferenta majora intre ce spui tu si realitate.

  • 18

    @Dan: ancorat in sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludeaza meandrele concretului, nu-i asa? Sau hai sa postam ca sa nu adormim. Toata lumea a inteles exact ce era de inteles in postarea ta, distinse filozof.

  • 19

    @sever: Ma bucur ca nu mai esti suparat !

  • 20

    @sever: Nu o sa interzica nimeni muzica, nici nu e vorba de asa ceva aici. Problema e ca acest ONG nu isi face decat reclama, CONCRET nu ajuta pe nimeni toate aceste actiuni. A, ba da, doar pe ei. Si cea mai mare problema e ca isi fac reclama pe spatele celui mai complex proiect industrial din Romania si probabil l-au ales, pt ca e foarte mediatizat si le garanteaza o expunere mai mare. Intrebarea ramane: de ce nu se duc la Rosia Montana? Oare nu pt ca in orasele mari este presa si asa sunt siguri ca ii vine o Romanie intreaga?

  • 21

    nu se poate cine? unde? in cluj hotia sta cu regele(primaru si alte functii) la masa.Nu se poate asa ceva.In ARDEAL,hotia,smechetia,abureala.Atunci unde sint toate marotele despre ardeleni:cinstiti,educati,necoruptibili(cu sacosa)harnici si cumpatati.Unde sint toate astea? Cred ca le-ati inecat in dimbovita.Pentru mine nu este o surpriza ca “spiritul” ardelenesc nu a fost si nu este decit o uriasa vrajeala.Timpul, viata a demonstrat sa sinteti la fel daca nu mai rai si mai impanati cu toate tarele defectele “regatenilor”.Adevarata masura ati dat-o la alegerile din 2009 cind ati avut de ales intre un diplomat educat, cult si un vagabond de port.Ati ales pe cel din urma desigur ca era de “dreapta” era contra mogulilir care vroiau posta si sarea patriei,era impotriva comunistilor si securistilor.Cine? Tatal lor.Asta a fost masura suprema a “inteligentei” si discernamintul vostru ,al ardelenilor.Stapiniti-l si stapinitii sanatosi.Aveti ce ati ales.Un betiv, niste hoti,si reevaluati.Care o fi diferenta dintre oprea si voicu nu am reusit inca sa o vad poate imi spuneti voi ca tot le stiti pe toate.

  • 22

    @mihai84: Cum sa fie patrimoniu proprietatea lor??? Da, a cumparat cateva case, dintre care unele sunt reabilitate deja. Ei oricum se vor ocupa de ecologizare dupa terminarea exploatarilor!! Iar Rosia Montana tot romaniei ii apartine si implicit statului roman. Rosia Montana nu e poluata doar de 14 ani, ci de muult mai multi ani de zile, din pacate, lucru de care trebuia sa se ocupe statul roman!!

    Antonia
    2011-11-18 12:26:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    @ada: Ai vreo dovada pentru acuzatia de mita pe care o inaintezi rmgc-ului? presupun ca nu. Dar iti place sa calomniezi. Si nu vad de ce ar interzice mineritul cu cianuri, pentru ca,pana la urma, este o practica acceptata de Uniunea Europeana si folosita in 90% dintre exploatarile miniere de pe tot globul, fara sa se intampine probleme.

  • 24

    @Anda:

    Cum puii mei vorbesti de reclama? Ce reclama isi face un ONG???

    La ce ajuta actiunile ONG-urilor? Exact la ceea ce va infricoseaza pe voi: LUMEA AFLA CEVA!!!! Ca e usor de mituit cativa politicieni, de platit cativa postaci, dar sa prostesti LUMEA nu mai e asa usor cand exista internet si voci care pot fi auzite si vazute!

    titirca
    2011-11-18 12:30:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    @Luiza:

    Ma lasi!?

    dar tu ai dovezi ca ONG fac bani si reclama? Sau ca platesc oamenii?

    Faptul ca o practica e acceptata nu inseamna ca e si obligatorioe! Unde in UE sunt exploatari cu cianura?
    Si nu sunt probleme? Hai, sa mori tu?

    “The cyanide technique is crude and is commonly used in low grade gold and silver ore processing. There are many environmental hazards associated with this extraction method in addition to the high toxicity of the cyanide itself. An acute example was demonstrated in the 2000 Baia Mare cyanide spill environmental disaster when a break in a waste pond dam gold mine reprocessing facility near Baia Mare in northern Romania released approximately 100,000 cubic metres (3,500,000 cu ft) of waste water contaminated with heavy metal sludge and up to 120 long tons (122 t) of cyanide into the Tisza River.[6]”
    en.wikipedia.or../

    titirca
    2011-11-18 12:34:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    Frumos, nu?

    Dead Beauty
    ro-ro.facebook.../

  • 27

    “vacanțe plătite în străinătate, decontarea hainelor cumpărate de soția primarului dintr-un magazin din mall, bonuri pentru decontarea benzinei pentru mașinile personale ale primarului și soției lui, culminând cu acuzația de încasarea unei cotizații de la pepenarii din Dăbuleni, care își vând, în fiecare vară, lubenițele la Cluj (!)”.

    “Mizilicurile” astea imi amintesc de chinezariile lui Adrian din Mizil. De unde se vede ca, din punct de vedere al coruptiei, fiecare politician are cate o matusa Tamara prin famiglie.

  • 28

    @nae: mai nae,baiat ocosh ce esti tu ,pai tocmai aici este pontul ca apostu nu este ardelean,este taman moldovean !!!!si-a intins si el gatul peste munti,pentru un post in kolosvar !! din cate cunoaste orice vanator in febr.incepe sezonul de vanatoare la mistreti si ursi !!!atentie dragnea,nicolescu,mazare….si alte boabe !!! asa ca, sa nu fim naivi ….

    vranceanul
    2011-11-18 13:43:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    @Antonia: Teatrul si Opera sunt parti ale aceluiasi sitem descris de autor mai sus. Din pacate e probabil ultimul loc(sau penultimul dupa BOR) loc in care se va face curatenie

    from inside
    2011-11-18 13:48:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    @Mihai Gotiu:
    ai avut dreptate dar te poti consola cu ideea ca si primarul braovului a fost luat la intrebari de catre dna cu prefect cu tot si cu alti directori pusi pe functii doar pentru furat, prin ordonantele neconstitutionale ale lui boc cel cinstit care a impanzit toata tara cu hoti din pdl

  • 31

    @titirca: in finlanda si suedia se fac exploatari cu cianura deja de cativa ani. si le merge bine. iar bulgarii si grecii se pregatesc si ei sa-si deschide niste mine din astea, tot cu cianura.

  • 32

    vrinceanu
    apostu o fi el moldovean dar boc botis,i.oltean vass,si alte specii ce naiba sint.Doar nu or fi toti moldoveni mai sint si ardeleni printre ei.Toti nu sint nimic altceva decit monstri sacri ai prostiei, hotiei slugarniciei si tupeului.Hai ca marota asta ardelean a devenit zero barat.Sint mai dimboviteni ca cei de la mama lor dimbovitenii.Au dovedit-o si prin modul de a alege si comportament.Toti “e la fel” desi sincer ardelenii mi se pareau putin diferiti.Nu a fost decit o iluzie.
    Cit despre ce urmeaza adevarat,apostu scribcaru nu sint decit incalzirea.La anul ca tot vin alegerile urmeaza opozitia ca sa fie “calda, proaspata” coruptia la opozitie.Alta gainarie cu care poate va prosti inca o data prostii.

  • 33

    IN TOATA ROMANIA SE MOARE DE FOAME!!ASA CA RMGC NU VA ADUCE NIMIC BUN!NU MAI CREDEM IN MINCIUNI SI VORBE!DACA UNUL PRINS CU MINCIUNA DE SUTE DE ORI CUNOSCUT CA TICALOS DE MESERIE CUM E BHESESCU FACE LOBBY PT RMGC CE NAIBA SA MAI SPERAM!E CLAR CA VOR SA FURE DAR NU CRED CA VOR PUTEA DE DATA ASTA PT CA E CAM RISCANT PT EI!!EU SUNT IMPOTRIVA CORPORATILOR!!!!ACUM SI PANA VOI MURII!

    arader
    2011-11-18 17:31:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    Am 5 minute.
    Le dedic cretinilor din RO.
    (nu ma astept sa fie apreciate, dar e un cadou pentru milioanele de analfabeti)

    Daca cianura nu ar putea fi neutralizata, va calmati?
    Chestia asta v-ar trezi la realitate?

    Povestile si clipurile in care poti sa bei apa in minele cu cianuri sint exact facute pentru intelectul vostru.
    Nu exista asa ceva.

    Nu credeti.
    OK.

    De ce nu s-a neutralizat cianura la Baia Mare?
    Ne-ar fi scutit de plata a 500 de MILIOANE de dolari, bani ai contribuabilului.

    De ce nu s-a neutralizat cianura la Yellowstone, in Canada?
    Cianura este racita cu instalatii de racire pentru ca sa nu ajunga sa se evapore.

    etc
    etc

    Toate cazurile cunoscute pe planeta sint dezastruoase.Nu exista nici o exceptie.
    Cancer, boli, apa cu cianura la robinet, ploi acide,ploi cu cianuri.

    Chiar sinteti atit de idioti?

    De ce nu va taiati coaiele si nu faceti lantisoare din ele?S-ar vinde bine pe ebay.

  • 35

    [...] on noiembrie 18, 2011 by Sare'n Ochi Mărturisește Mihai Goțiu pe VoxPublica: “Pe 5 decembrie 2009, cu o zi înaintea votului final pentru funcția de președinte al României, mi… Acum Guță se dă și vizionar… e ușor să te dai atoate-știutor despre și cu privire la [...]

  • 36

    @Alex2:

    In Canada cianura e racita ca sa nu se evapore! La noi, RMGC sustine ca cianura se va evapora la soare si nu e niciun pericoil. Iar unii chiar cred!

    Oare de ce nu-si pun superglue in nas si dupa aia sa stea la soare? N-ar pati nimic, ca doar e concentratie mica.

    PS,
    daca Base zice ca cine nu -si face lantisoare din boase e rusofil msi securist, sigur cativa dobitoci isi vor face.

    sictireanu
    2011-11-18 18:30:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    @ nae :hai sa-ti spun dece sunt pdl-istii la rand acuma :astia,din cate se vede,nu lesina in fata judelui,pe cand ai’lalti fac atac de cord,lesina,rau de bratari…iar cum vine iarna,pot face guturai pe parchet (e vorba de dusumea nu de alt parchet),asa ca o sa fie mai fara risc cand da caldura !!! nu inteleg dece marfa data “calda,proaspata” este o gainarie ?!?! dai votantului cand are nevoie,asa-i in tenis (politica)!!!

    vranceanul
    2011-11-18 18:42:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    @Anda: daca aia de mor de foame nu-i ia la suturi pe alesii care au votat si sustin o situatie care te face sa mori de foame(declararea zonei ca monoindustriala), apai aia merita sa moara de foame.

    tara de prosti
    2011-11-18 18:59:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    @tara de prosti:

    Daca in 14 ani n-au facut nimic, inseamna ca le place situatia lor. Poate ca nu mor de foame, dimpotriva!

    liliana
    2011-11-18 19:09:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 40

    profesorul imatur care scapat-o-ntr-o kcurva minora cica e pericol public si vantu care a jecmanit o juma de tara cica nu e. profesoru cica da exemplu rau. vantu da numai exemple bune. de data asta studiile superioare n-au mai contat.
    judecatori cu ocaua mica.

    tara de prosti
    2011-11-18 19:49:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    @nae : zice nae la #21 despre geoana: “diplomat educat,cult ” iar mentorul sau iliescu zice :”porecla pe care a primit-o de la mine a avut un fundament” !! care are dreptate ?!?!

    nedumeritul
    2011-11-18 20:20:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 42

    @nedumeritul, #41

    Adevarul este urmatorul:
    1. Geoana este prost, diplomat, educat, (destul de) cult
    2. Basescu este: prost, badaran, lipsit de educatie, (fara indoiala) incult

    Academia Romana
    2011-11-18 20:42:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    faceai comparatie intre mafia PSD si cea a PDL. Dar este tousi o mare diferenta; PDL nu face ZID in jurul propriilorn corupti, si asta trebuie sa recunosti si tu barbos nespalat.

  • 44

    Pai da,
    capitalism, proprietate privata, investitii cistig.
    A cui e proprietatea de la Rosia Montana?
    Vezi?
    Pina nu se fac retrocedarile n-avem ce si cu cine discuta.
    Vorbim doar cu proprietarii.

    Mai ales cind e vorba de ceva important, proprietarul e singurul care decide.

    CEDO…si din nou o rusine pentru Romania.

    80%-90% din problemele Romaniei vin de la NEretrocedari.
    Simple like that, dar mai sint unii care viseaza altceva.

  • 45

    @ENE: Nu trebuie sa-l judeci atit de dur ! Are scuza ca este inca tinar si traieste cu amintirea erotismului indus de Adrian Nastase prin banii din contractele guvernamentale de publicitate. CTP inca este sub extazul acelor sublime vremuri de liniste mormintala.

  • 46

    @ilinca: Atunci de ce exista oameni care isi pot si au pensiuni acolo? Nu-s multi, dar aia care sunt sunt, si nu se descurca cu banii din turism. Cum pentru ei e legal si pentru restul ilegal?

  • 47

    @Alex2: Ba’ voi v-ati scrantit de tot la cap? CE RETROCEDARI SA FACA CEDO?? CIne a vandut silit? Cine a vrut vandut si cu asta basta. Din cate stiu eu, cei care nu au vrut inca nu au vandut deci i-o spui lu’ mutu ca restul au fost obligati si ailalti nu!

  • 48

    @liliana: Esti dusa femeie! Daca le placea asa se mai plangeau la TV sau prin presa? Daca stai asa uneori o faci de nevoie, ca nu ai de ales, nu pentru ca-ti place.
    Crezi ca tuturor le convine sau crezi ca toti pot sa-si faca bagajele si sa zboare unde au chef?

  • 49

    Bine ca unii danseaza iar altii nu au unde munci, nu au oportunitati de dezvoltare si au in schimb poluare lasata de stat

    Alina m
    2011-11-18 23:01:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    @Pana: nu e doar asta, ci si faptul ca atata vreme cat statul nu da un raspuns concret, final, oamenii aia inca spera ca vor avea sansa ca localitatea lor sa prospere conform potentialului ei. chiar ar putea deveni o atractie turistica daca s-ar face investitiile necesare.

  • 51

    @ENE:

    Se pare ca ai uitat de zidul din jurul lui Ritzi!!

  • 52

    @Pana:

    Sa nu spui ca tu crezi ce vezi la TV sau scrie in presa?

    liliana
    2011-11-18 23:13:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 53

    Ar putea! Pacat ca vaaaaai, e “ilegal” sa faci altceva acolo. LOL

  • 54

    @Pana:

    Au vrut unii sa faca fabrica de mobila la Rosia, sa dea serviciu oamenilor, dar era ilegal!!!
    Cica e ilegal sa dai de lucru oamenilor in alt domeniu decat mineritul!!!

    Ciudat, nu?

    liliana
    2011-11-18 23:22:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 55

    In Rosia e interzis sa deschizi o pensiune, o terasa sau un magazin pentru ca nu permite PUG si PUZ-ul. Pentruca zona e monoindustriala: ori mina, ori nimivc!!

    Si unii fani RMGC le plang de mila oamenilor din Rosia ca mor de foame cand ei stiu foarte bine ca ei au facut-o!

    Mi-e scarba!

  • 56

    nu iti interzice nimeni sa deschizi pensiuni in rosia montana. doar ca nu sunt suficient de multi turisti care sa mearga acolo. Si chiar daca vin, nu raman peste noapte, in acele pensiuni care deja exista acolo. pentru ca vin, dau o raita si asta a fost ca nu au ce sa vada acum decat case darapanate. mina deschisa, in schimb ar atrage si ea vizitatorii ei, plus ca vor fi reabilitate casele istorice, galeriile vor fi puse la dispozitia turistilor. atunci chiar or sa aiba de ce sa faca pensiuni.

  • 57

    @David: Si cu toate astea, sunt oameni care au pensiuni acolo. Ca sa veeeezi!

  • 58

    @aura: Stai tu linistita ca si-au deschis deja dar degeaba. Cred ca stiti binecunoscutele povesti cu salvatorii de la Rosia care s-au dus la FanFest, s-au cazat la sateni si au plecat fara sa plateasca. bine, or fi ele cazuri izolate, dar pun pariu ca nu-ti prea mai vine sa iei pe oricine in gazda dupa asa ceva. Ca sa nu mai spun ca daca vrei sa ai o pensiune la care sa vina lumea trebuie sa investesti bani nenica, nimic nu merge doar cu improvizatie. Nu asa se fac afacerile!

  • 59

    Evolutii economice romanesti iritante pentru opozitie, necesare pentru romani
    Suntem in al patrulea trimestru consecutiv de crestere economica. In ciuda incercarilor opozitiei de a transforma orice realizare a executivului din alb in negru, realitatea economica ne demonstreaza ca am facut ceea ce a trebuit.

    Nu puteam obtine aceste rezultate fara sprijinul si suportul romanilor care au inteles dificultatile in care se afla acum intreaga Europa. Nu va ma dura mult pana cand aceasta crestere economica se va resimti si in buzunarele romanilor. Am convingerea ca sacrificiile noastre, ale tuturor vor da roade. Fara sacrificii nu vom putea vorbi despre performante.

    In trimestrul al treilea al acestui an, cresterea economica a fost de 4,5% fata de trimestrul corespunzator din anul 2010. Performanta Romaniei ne pozitioneaza pe locul 4 in UE, dupa Estonia, Lituania si Letonia.

    Pentru prima data, Romania a avut cea mai puternica relansare economica din Uniunea Europeana, de 1,9%, daca raportam al treilea trimestru la cel de-al doilea din acest an.

  • 60

    Sau:

    Sanda Lungu:

    “Fără minerit, viaţa în Roşia Montană este lipsită de viitor”

    La începutul acestui an, proiectul „Scrisoare către România”, iniţiat de localnicii din Roşia Montană, prezenta poveştile nefericite ale acestora. Clipurile de două minute, prin care ei lansau un apel pentru aprobarea exploatării, nu pot cuprinde însă întreaga poveste a oamenilor al căror viitor depinde de proiectul minier.

    Citeste mai mult pe REALITATEA.NET

    Marcel
    2011-11-19 01:03:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 61

    Pe mine ma intereseaza doar daca sinteti constienti ca poluarea nu e locala.
    Ca ma pot trezi la Bucuresti cu ploi acide sau cu cianura, iar daca am proasta inspiratie sa ma plimb prin tara o sa am aceeasi soarta.
    Ca pot sa beau apa minerala cu cianura sau pot cumpara legume sau fructe “tratate” cu cianura.

    Sa lamurim chestia asta:
    Sinteti constienti sau nu, pentru ca eu unul sint super-constient ca mizeria voastra de proiect va face asta.

    Restul decurge logic,firesc si normal.
    Mai pe intelesul vostru si in limbajul vostru:

    O SA VA CALCAM PE GIT PE TOTI VIERMII CARE PROMOVEAZA MIZERIA ASTA.

  • 62

    Ref la CEDO:
    Terenul de exploatare nu a fost retrocedat.
    Ce au cumparat astia de la RMGC sint niste case de prin sat.

  • 63

    @Alex2: Pai stai putin ca cianura aia o sa stea in lacul de acumulare , ce vorbesti tu este in cazul unei catastrofe sa ajungi sa o ai in apa. Riscuri exista in orice afacere, conteaza sa fie cat mai mici

    Daniel77
    2011-11-19 10:23:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 64

    @Pana: Asta cu plecarea fara sa plateasca nu o stiam , in schimb am vazut ca si salvatorii aia au salvat … nu stiu ce au salvat ca au fost la o bauta ca in fiecare an, imaginile de pe net si filmuletele confirma asta

    Daniel77
    2011-11-19 10:25:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 65

    @David: Exista pensiuni in zona, ca nu s-a scris aici despre ele si inca se sustien ca nu sunt asta e treaba autorului. Cauta mai bine pe net si o sa el gasesti, daca vrei sa te duci in zona si apelezi la o pensiune in 99.9% din cazuri o sa afli ca e goala asa ca ai camere la alegere

    Daniel77
    2011-11-19 10:27:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 66

    Domnu’ Gotiu,
    ai reusit sa faci un mix lamentabil intre politica, Rosia Montana si mai stiu e ce chestii de ale dumitale cu Clujul.
    Ma intreb, cand ai ales raul mai mic – Geoana, ai fost si la Dabuleni, sa vezi cum e acolo coruptia comparativ cu Clujul?
    Referitor la Rosia Montana, te-as ruga sa nu mai politizezi povestea asta, care este cat se poate de transpartinica. Maine, daca vin Tantalaul si Gogomanul la putere, o sa faca acelasi lucru ca si cei de acum.
    Altfel, desi articolul spune foarte sumar despre Rosia Montana, postarile sunt stereotipurile Goldiste, care arata cat de cretini sunt postacii angajati de traficantul de droguri Timis.
    Cat despre saracia rosienilor, daca RMGC impartea localnicilor 50% din bugetul de publicitate pe anul acesta, puneau economia locala pe picioare, le mai ramanea si de pus in conturi.

    Ardeleanul
    2011-11-19 16:20:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 67

    Asta se intimpla cind nu intra fondurile UE de dezvoltare.
    Cu banii de la UE Rosia Montana si-ar fi rezolvat problemele.
    Impotenta si incompetenta guvernantilor omoara oamenii.
    3,7% rata de absorbtie a fondurilor==nimic.
    O bataie de joc.

  • 68

    @Alex2:
    Nu vorbesc in cazul unei catastrofe.
    Daca se intimpla una e si mai grav.

    Aurul trebuie sa stea in cianura concentrata.
    E un mil imens format din minereu peste care se arunca cianura.
    Vorbim de 4 munti…asta ca sa ai dimensiunea.
    In tot timpul asta cianura se evapora.
    Dupa aia, ii mai fac ceva, o amesteca cu apa si o arunca in lacul ala gigantic.
    Iar, acolo cianura se va evapora.
    Asta e procesul tehnologic de la ce se va face acolo.
    Nu exista nici un procedeu care sa-ti neutralizeze 100% cianura, altfel n-ar fi existat catastrofa de la Baia Mare sau altele.
    Tot timpul cianura se va evapora si va intra in sol, adica in apa freatica.
    N-ai ce sa faci sa impiedici asta.
    Singurul lucru pe care-l poti face e sa impiedici proiectul.
    Si asta fac eu aici.

  • 69

    Nu stiu daca ma voi face iubit, insa autorul face o greseala uriasa:
    partidele noastre istorice au fost distruse de propaganda fostilor securisti si parghiile pe care le-au avut pana de curand, ca apoi sa se autodistruga – ce mai ramasese din ele…Dupa 1989 au aparut partide noi, o noua Constitutie, ca si cand Romania ar fi fost o alta tara, dar nu era asa:
    comunistii si cateii lor, fostii securisti si fostii directori, fostii ‘ciripitori’ si fostii ce vreti voi(dar malign)continua sa coexiste cu o dezinvoltura greu de inteles in Vest, ’si da, am fost securist si acum sunt om de afaceri si politician’…asta am citit eu, iar publicul? Acelasi care aplauda ‘marele Conducator’, acum aleg partidele securistilor, comunistilor chiar si partidul celui care a recunoscut ca a fost securist(!)si ei furau mai departe…Cand Renault a venit din nou in Romania, expertii lor s-au speriat de cat se fura la 1999.(era Constantinescu de vina?!?)

    Concret:
    oamenii, societatea nu au devenit peste noapte mai buni, iar partidele mari, desprinse din PCR(chiar si PNL, caci oamenii sunt cei care erau mandri de carnetul rosu…)conduceau acum Romania in ‘alternanta’, sa vada lumea democratia la romani. Dar nimic nu se schimbase:
    nici mentalitati, nici tovarasii, nimic!
    Geoana e mai bun ca cine? Basescu e mai bun ca cine?
    Poporul e acelasi, oamenii , la fel. Cine doreste sa schimbe Romania radical? De exemplu o doamna de talia lui Monica Macovei care s-a zbatut pentru ANI(de Geoana si ai lui institutie noua luata in bascalie!!)care tocmai acum, sub PDL a inceput sa dea randament O fi Geoana mai bun pentru ca PSD doreste distrugerea ANI!
    Geoana zboara la Moscova, inopinant, de doua ori! E mai bun Geoana?
    Geoana, sigur ca va castiga alegerile(cu ajutorul tv-ului, aidoma unui Berlusconi rosu!)i-a facut o vizita domnului Vantu, noaptea!!! Ceva ca in Congo, iar autorul ne spune ca Geoana ar fi fost mai bun?
    Eu sunt sigur ca domnul Mihai Gotiu stie ce scrie,
    dar asta nu are nimic de-a face cu presa europeana, impartiala. Va mai aduceti aminte de ‘mafia’ unui ministru PSD de la Transporturi? – s-a intaplat nimic!
    Sau ‘mafia’ celui cu matusa Tamara. A fost arestat preventiv domnul AN? Nu, acum ranjeste cu Iliescu, tartorul revolutiilor neelucidate si Mineriadelor sangeroase – ei, si? din partidul lor, a rosilor absolut e Geoana mai bun, ’stiam eu’…In ce tara?! Pentru cine?

    Goldmund
    2011-11-19 20:31:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 70

    Fata de ante-comentator eu sunt sigur ca ma fac neplacut !

    Nu-i meritati voi pe copiii astia … Gotiu, Rogo, Duca, dupa cum nu-i meritati pe toti eroii neamului.

    Silbermond
    2011-11-19 20:58:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 71

    Esti de partea monstruoasei uniuni a Prostanacilor, Repetentilor, Derbedeilor, Analfabetilor, Coruptilor, Infractorilor, Informatorilor, Santajistilor si Lichelelor, sau pe scurt, usl, pentru esti un derbedeu si o lichea care incerci in prostie sa-i manipulezi pe Romani cu ineptiile tale. Nu-i vezi pe hotii din psd, pc si pnl care au furat MILIARDE de euro, dar nu poti dormi de grija celor de la putere, care sunt banuiti ca au furat zeci sau sute de mii de euro.
    Boc este extrem de ocupat cu problemele tarii. Nu poate sti ce fac toti subalternii sai. Faptul ca el a demarat actiunile anticoruptie din politie, vami si administartie asigura pe toata lumea ca nu avea cunostinta de nicio fapta ilegala din partidul sau. Faptul ca a primit informatii ca ceva se intimpla la Cluj si nu a blocat anchetele sau nu i-a informat pe cei vizati, este un lucru care ii face cinste si obliga pe toata lumea sa-i acorde totala incredere pentru integritatea sa.
    Boc nu are o majoritate confortabila nici in parlament, nici in partid. De aceea, este obligat sa faca anumite mici compromisuri. Daca i-ar exclude imediat pe toti posibilii corupti din partid sau din guvern, ar putea atrage caderea guvernului si ajungerea la putere a marilor corupti si marilor infractori din psd, pc si pnl, care abia astepta sa-si inchida dosarele lor penale, adica sa arunce la gunoi toate eforturile din lupta anticoruptie.
    Dupa ce marii infractori din psd, pc si pnl vor ajunge acolo unde le este locul, iar averile le vor fi integral confiscate, dupa ce acestia nu vor mai constitui un pericol pentru tara si pentru democratie, Boc se va descotorosi de cei posibil corupti, care acum asigura majoritatea in partid si in parlament.
    Nu se poate compara un partid in care sunt maximum 10% posibil corupti (despre care exista banuiala ca au furat zeci sau sute de mii de euro), cu partidele din actuala opozitie, in care exista peste 90% sigur corupti, impotriva carora exista mii de dovezi zdrobitoare, sute de dosare penale grele, zeci de procese pe rol (si despre care se stie sigur ca au furat milioane, zeci de milioane, sute de milioane sau chiar miliarde de euro). Nu exista astazi la noi un partid compus doar din oameni cinstiti si competenti.
    Exista doar hoti mai mari si hoti mai mici. Romanii au votat raul mult mai mic si bine au facut. Nu avem astazi o alta varianta, mai buna. Avem doar una mult mai rea. Infinit mai rea.

    Cozmin
    2011-11-19 21:19:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 72

    Ciudat mah si cu Apostu asta! Se pare ca era flamand rau de tot, pentru ca abia a fost ales primar si a si inceput sa “puna de-oparte” euroi! Din cate am observat, politicienii asteapta cam un an inainte de a incepe sa fure, nu dau iama ca lupii flamanzi in staulul cu oi, dar Apostu asta a navalit de parca n-ar fi mancat de 2 ani… In plus, probabil ca n-a fost “atent” cu cei mai mari, pentru ca altfel nu l-ar fi deranjat DNA-ul cu prostii de-astea! Scriu “deranjat” pentru ca e doar un deranj, si credeti-ma ca in cateva zile iese baiatul de la racoare si nu mai intra! Tot circul asta a fost doar un avertisment, care sa-i arate care e locul lui, iar de acum inainte va inceta sa se mai creada Vito Corleone si va imparti prada asa cum se cuvine!

  • 73

    @Alex2: Ce faci frate, vorbesti singur? Dovada ca esti postac. te-ai dat de gol :) ) In fine, tu nu impiedici doar un proiect (desi nu vad cum tu poti sa faci ceva, decizia e in mainile guvernului LOL, nu ai aflat?) ci dezvoltarea rapida a unei localitati, a unui sat care MOARE! Dar nu te duce capul sa te gandesti asa departe, ti-e gandul numai la cianura (nici nu stii despre ce vorbest a propos, esti total paralel cu subiectul cianura) in loc sa fii de partea minerilor, care stiu mult mai multe decat tine despre minerit.

  • 74

    Se poate intampla asa ceva in tara tuturor posibilitatilor,USA?
    youtube.com/wat../

  • 75

    @Ardeleanul: Sa presupunem ca RMGC-ul ar fi impartit 50% din bugetul de publicitate, asa cum zici tu, localnicilor.De ce ar fi facut asta? Pana la urma este o companie ca oricare alta, care traieste din profit. Ce ar fi obtinut prin aceasta actiune?Sau e un ONG care face bine tuturor, vine la noi in tara, imparte bani si pleaca? rmgc le-a oferit localnicilor bonuri valorice in timpul festivalului de “Ziua Minerului” si ne va aduce si alte beneficii (aur in rezerva BNR – noi nu l-am fi scos, ca nu mai avem cu ce, financiar vorbind, renovarea patrimoniului,dezvoltarea infrastructurii, locuri de munca, bani la buget, ecologizare s.a.), dar e normal ca atunci cand faci toate aceste investitii, sa-ti iasa si tie ceva. Acesta e un parteneriat public-privat reciproc avantajos, in care statul nu suporta nicio cheltuiala,dar e incredibil sa ceri ce ceri tu.

    Ionel Paul
    2011-11-20 09:35:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 76

    Iata si declaratiile primarilor din Kittila-Finlanda si Storuman-Suedia despre impactul exploatarii aurului asupra vietii comunitatilor de acolo(Ziarul de Cluj/11.11.2011):

    “În anii 90, rata şomajului în Kittilla era de 30%, iar în prezent, ca urmare a proiectului minier, a scăzut sub 10%. Numai staţiunea de schi Levi, aflată lângă Kittilla, generează în prezent venituri de 200 de milioane de euro anual.Insistaţi pe lângă politicieni, pentru că este nevoie de proiect, iar comunitatea locală are un cuvânt de spus”, le-a spus membrilor Grupului de Susţinere Seppo Maula, fost primar al localităţii Kittilla şi actual consultant în domeniul industriei miniere”.

    “Majoritatea aspectelor tehnice, de exemplu cele de mediu, se rezolvă la nivel central, consultând legislaţia în vigoare. Noi ne concentrăm pe obţinerea cât mai multor beneficii din proiect – locuri de muncă, creşterea numărului de locuitori şi pregătirea profesională”, a declarat Tomas Mörtsell.

  • 77

    @Daniel77: Ai dreptate. Riscuri sunt in orice proiect, afacere,domeniu, dar conteaza ce faci ca sa le previi din timp si sa le reduci la minim. In cazul mediului, RMGC va folosi cea mai moderna tehnologie de scoatere a aurului de sub pamant, cu o concentratie de cianuri nontoxica si la un nivel aprobat de UE, se va ocupa de ecologizare constanta si va ridica cel mai sigur baraj minier din lume.

    Tiberius
    2011-11-20 10:59:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 78

    Cei de la “Salvati Rm” au dansat in scopul de a deveni celebri, nu de a salva RM. Rm nu se salveaza prin dans, ci prin actiuni concrete,asa cum ofera RMGC-ul.

    Oana Stroe
    2011-11-20 11:30:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 79

    @Vlad: Atentia a fost atrasa asupra Rosiei Montana de cand au venit canadienii cu acest proiect. Pana atunci, foarte putina lume stiau de existenta acestei localitati. Dar daca te consideri membru al unui ONG, trebuie sa vii cu solutii concrete pentru intrajutorarea comunei (proiecte sociale, strangeri de fonduri s.a.), pentru ca un simplu dans nu ii ajuta chiar cu nimic. Dar, inca consider ca pentru solutii concrete ii lasa pe cei de la rmgc sa-si bata capul si ei tot ce isi doresc e sa fie cunoscuti, sa apara in presa, pe net, oriunde si ca se bazeaza sa castige notorietatea pe un subiect mediatizat intens.

  • 80

    @ Ardeleanul,
    o proba de minte inceata, ca sa nu spun vorba aia sa se bucure “regatenii”.
    Spui tu: ” daca RMGC impartea localnicilor 50% din bugetul de publicitate pe anul acesta”.
    Mai, minte de aur, RMGC-ul trebuie lasat sa inceapa exploatarea pentru a “imparti”. Pentru asta fac “publicitate”.

    victor L
    2011-11-20 12:54:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 81

    @Anda: Asta ziceam si eu, pana acum subiectul Rosia Montana era doar din Paste in Craciun atins. Acum brusc este o problema nationala. Si saracia unora (ca sa nu zic intregii tari), nu este o problema nationala?
    Plus ca de ce toata lumea isi canalizeaza atentia DOAR asupra Rosiei? De Baia Mare de ce nu aud vorbindu-se? Se da doar exemplu dar nu vad sa dansati si pentru ea! Dovada ca va intereseaza doar de ce aveti chef ori ca sunteti platiti sa va intereseze doar de RM!

  • 82

    Inteleg ca e fun sa dansezi si sa mai apari si prin presa. Dar oare ce or zice localnicii din RM cand vad asemenea actiuni care cica i-ar ajuta? daca ar avea cum, probabil s-ar revolta si ar cere sa fie ajutati prin actiuni concrete (ecologizare, joburi s.a.), pt ca astea le asigura supravietuirea, nu un dans care cica e dedicat lor.

    Rivieru
    2011-11-20 18:07:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 83

    @Pana: Sa speram ca si la Baia Mare se va face ceva util. Dar poate se va face dupa ce proiectul RMGC va putea fi dat ca exemplu “asa da”. Intre timp, investitorii sunt speriati de tergiversari de peste un deceniu si de atatea piedici care, in tari civilizate (vezi Suedia, Finlanda, Noua Zeelanda), nu se intalnesc.

    Krinutza
    2011-11-20 18:54:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 84

    Dar “silent disco-ul” cu ce ii ajuta pe cei din Rosia Montana? Mi se pare ca activistii iau in deradere situatia grava a localnicilor si pentru ei toate aceste actiuni sunt un motiv de ieseala si distractie. Altfel, e crunt sa fredonezi si sa dansezi, cand altora le chioraie matzele si tu sa crezi ca distrandu-te ii ajuti pe aia care nu au cu ce sa-si intretina familia.

    Preotu
    2011-11-20 19:39:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 85

    Poate au dansat contra RM! Doamne, oare chiar nu-si dau seama acesti activisti ca NU ii ajuta cu nimic pe rosieni prin dans? Oamenii mor de foame si ei danseaza! halal ajutor!

  • 86

    @victor L: Exact. Dupa ce vor incepe exploatarea, o sa vedem si cum cele 70 mil de dolari intra in patrimoniu, cum mediul e ecologizat s.a.m.d. Dar si pana acum, rmgc a construit un cartier rezidential,a sustinut festivalurile locale, a renovat cladirile din centrul Rosiei M si, pana la urma, a facut celebra localitatea in toata Romania.Deci,a “impartit” deja destule.

    Just my opinion
    2011-11-20 20:45:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 87

    @Rivieru: Sunt de acord cu dumneata. Poate cand le chioraie matzele o sa se apuce si localnicii de dansat, ca poate li se mai taie pofta de mancare.Dar inconstienta acestor dansatori ambulanti este incredibila si chiar mi-e mila de localnici ca trebuie sa asiste la asa ceva si sa inghita-n sec. Mai aveti rabdare putin, poate va rasari soarele si in localitatea voastra!

    Iulian Ghimis
    2011-11-20 21:10:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 88

    @Alex2: Ma bucur ca esti constient ca poluarea nu e locala. Raurile rosiatice lasate de statul roman ajung in Aries si de acolo, in toata reteaua hidrografica a Romaniei. Proiectul asta impotriva caruia esti asa de pornit vrea sa stopeze poluarea chiar de la sursa, printr-o ecologizare constanta, si a prevazut ca una noua sa fie aproape imposibila.

    Undrea
    2011-11-21 22:20:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 89

    @Alex2: Proprietarii din RM ar trebui sa vada interesul comunitatii si sa fie mai deschisi la expropieri. O sa fie despagubiti (si nu stiu pe nimeni sa se fi plans pana acum ca nu a primit destul) si resursele care vor fi exploatate sunt in interesul societatii. Din cauza celor care se opun exproprierilor, nu avem autostrazi si merg asa de greu lucrurile in tara asta.

    Florentinus
    2011-11-21 23:08:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!