![]() | Cartonasul roșu pentru Băsescu și Hunoriada schimbă legea adunărilor publice. Libertate de exprimare doar cu aprobare. BONUS: Roșia Montană cum nu ați mai văzut-ovezi toate articolele de Mihai Goţiu09 Sep 2011 la 13:58 105 comentarii 2281 vizualizari. |
Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a supus dezbaterii publice un proiecte de lege privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice (proiectul, în format .pdf, aici). Dacă va fi adoptat, proiectul ar urma să înlocuiască Legea nr. 61/1991 (vezi aici legea) care are același obiect.
Prin citirea în paralel a Legii 61/1991 și a proiectului MAI, se constată o schimbare esențială de abordare. Mai exact, dacă Legea 61/1991 are ca scop facilitarea și garantarea libertății de exprimare, proiectul MAI prevede o serie de norme al căror scop expres este îngrădirea și limitarea pe cât posibil a acestei libertăți.
Ilustrativ în acest sens este dispariția chiar a primului paragraf din primul articol al Legii 61/1991, în care se arată: ”Libertarea cetățenilor de a-și exprima opiniile politice, sociale sau de alta natură, de a organiza mitinguri, demonstrații, manifestații, procesiuni și orice alte întruniri și de a participa la acestea este garantată prin lege”. Această prevedere, care definește clar scopul legii, nu se mai regăsește în proiectul MAI.
Mai mult, procedura declarării adunărilor publice ar fi înlocuită cu procedura aprobării lor. Diferența dintre ”declarare” și ”aprobare” este enormă. ”Declararea adunărilor publice” are ca scop informarea autorităților competente pentru a lua măsurile necesare ca adunarea publică să se poată desfășura și pentru a-i proteja pe participanții la adunare. Scopul declarării unei adunări publice este tocmai cel prevăzut în art.1 al Legii 60/1991: ”garantarea libertății cetățenilor de a-și exprima opiniile”. În schimb, ”aprobarea” prevede o serie de măsuri și condiții restrictive împotriva organizării unor adunări publice. În acest sens sunt normele legate de clasificarea ”riscului” unei adunări publice (prin inducerea ideii că libertatea de exprimare ar reprezenta ”un risc” – cu atât mai mult cu cât gradul de risc ar urma să fie estimat de o instituție militarizată – Jandarmeria) ori motivele (definite foarte vag și interpretabil) pentru care organizarea unor adunări publice ar putea fi interzise: ”motive rezonabile”, ”motive temeinice”, ”informații furnizate de instituții ale statului”, ”comportamentul organizatorului”. Ce înseamnă ”rezonabil” sau ”temeinic”? Ce fel de ”informații”? Ce tip de ”comportament”? Proiectul MAI nu aduce vreo clarificare.
O altă modificare importantă este cea referitoare la genul de adunări publice care NU au nevoie de ”declarare prealabilă” (conform Legii 60/1991), respectiv ”aprobare” (conform proiectului MAI).
”Nu trebuie declarate, în prealabil, adunările publice al căror scop îl constituie manifestările cultural-artistice, sportive, religioase, comemorative, cele ocazionate de vizite oficiale ori care se desfășoară în incinta sediilor ori imobilelor persoanelor juridice de interes public sau privat.”, se arată în art. 3 al Legii 60/1991.
Ce prevede proiectul MAI: ”Condiţia aprobării organizării adunărilor publice
Art. 9. – (1) Adunările publice se organizează şi se desfăşoară numai după obţinerea unei aprobări, în condiţiile prezentei legi.
(2) Prin excepţie, obligaţia prevăzută la alin. (1) nu trebuie respectată în cazul adunărilor publice organizate în scopuri religioase, promoţionale, al celor ocazionate de vizite oficiale, precum şi al celor care se desfăşoară în incinta sediilor ori imobilelor persoanelor juridice de interes public sau privat.”
Manifestările cultural-artistice, sportive și comemorative sunt scoase de la excepții, fiind introdusă, însă, categoria manifestărilor ”promoționale”. Și astfel ajungem și la ”coincidențe”. După 20 de ani în care Legea 60/1991 s-a aplicat bine-mersi, proiectul de lege supus dezbaterii publice vine la foarte scurt timp după ce, în această vară, în mai multe orașe din țară au avut loc reprezentații de teatru amator cu piesa ”Hunoriada”, prin care Kelemen Hunor era ”descarcat de sarcinăministerială” (și de onoare) pentru descărcarea de sarcină dată de instituțiile Ministerului Culturii pentru Masivul Cârnic din Roșia Montană. De diferite ”descărcări” au mai beneficiat și alți politicieni, precum Emil Boc, Traian Băsescu, Eba ori Lazslo Borbely. Mai mult, în a doua jumătate a lunii august, la Cluj și București au fost organizate flashmob-uri prin care i s-a arătat cartonașul roșu lui Băsescu. La Cluj (cel puțin) de fiecare dată, agenții de poliție și jandarmii au încercat să oprească manifestările și i-au legitimat pe participanți. Întrebați de ce fac acest lucru, polițiștii au afirmat că ”manifestările nu au aprobare”. Asta chiar dacă, în conformitatea cu legea în vigoare, acestea nu aveau nevoie de nicio aprobare (eventual, cel mult, dacă ar fi considerat necesar, ar fi fost nevoie de o declarare prealabilă).
Ei bine, după toate acestea, MAI vine cu acest proiect de lege prin care se impune ”aprobarea”. Cum scriam și cu alte ocazii, nu mai cred demult în ”coincidențe”. Mai am o minimă speranță în Constituție și în faptul că prevederile ei vor bloca acest proiect de lege al cărui scop este limitarea și îngrădirea libertății de exprimare. Pentru că tovarășilor de la MAI ar trebui să le intre bine în cap: libertatea de exprimare NU are nevoie de aprobare!
***
BONUS: Câteva imagini, cu scanări ale Bisericii Catolice din Roșia Montană, realizate de grupul de arhitecți austrieci EKG BAUKULTUR. Unora le pasă mai mult decât ministrului Culturii din România de patrimoniul de la Roșia Montană.
Etichete: adunari publice, ekg baukultur, legea 60/1991, libertatea de exprimare, MAI, miahi goțiu, Mihai Goţiu, proiect de lege, Roşia Montana


Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 19 May la 15:22 |
La Cluj se dă bătălia simbolică cu ultima redută a regimului Băsescu. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 19 May la 14:05 |
Am citit cu mare întîrziere Spovedanie la Tanacu şi Cartea [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 13:53 |
Motanul de partid a apucat de l-a încoţopenit pe marchizul de Carabas, într-un sector al [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 19 May la 08:49 |
Cazul Laurei Codruta Kovezi e special. Nu ea, ci reactiile la acuzatiile de plagiat aduse de GIP la [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 04:47 |
Dacă, în vremea regimului democratic al lui Iliescu, un fost consilier al președintelui [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 19 May la 00:54 |
Chiar nu mai e nimic bun de copiat în ţara asta?
Poţi să-l înţelegi până la un punct pe [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 18 May la 17:49 |
Unul din motivele pentru care Băsescu ar trebui suspendat este faptul că ignoră moratoriul impus [ citeste mai departe ]
| 1Reiau un comentariu pus si sub Ciprian Sulea, fiindca subiectul e acelasi si nu am alt punct de vedere. Se bate apa in piua de pomana! Oricum ar fi, parlamentarul odata ajuns in parlament nu mai reprezinta... | ||
| 2I just posted my first blog on blogspot. How will people find it? Do i have to give them the link, or can just anyone find it?.... | ||
| 3I am working on consolodating my online brand and identity. How to i set my blog up to receive the comments i post on others blogs or the questions I answer on Yahoo Answers or Linked in Q&A? . . What... | ||
| 4I have heard about sites that will pay you per post on your blog . . The one im planning on joining pays $10 per post. . Anyone know any good ones? Or better ones for that matter?.... | ||
| 5Am new to blogging. So would like to know more about blogs..... | ||
| 6How to start a blog. Kindly suggest books on the subject?... | ||
| Mihai Goţiu 10961 citiri |
| Cristian Teodorescu 9329 citiri |
| Costi Rogozanu 9155 citiri |
| Constantin Creţan 4288 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4246 citiri |
| Dan Duca 4113 citiri |
| Alin Fumurescu 3705 citiri |
| Ciprian Şiulea 3145 citiri |
| Dorin Tudoran 2572 citiri |
| Cristian Bândea 2057 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 62020 citiri |
| Cristian Teodorescu 39677 citiri |
| Costi Rogozanu 38116 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18000 citiri |
| Alin Fumurescu 17600 citiri |
| Viorel Dobran 12990 citiri |
| Dan Duca 11990 citiri |
| Constantin Creţan 11299 citiri |
| Dorin Tudoran 8498 citiri |
| Iulian Leca 8059 citiri |
| Mihai Goţiu 30 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Se putea? Mai nou tot ce se intampla are legatura cu Rosia Montana. Putin trist asa, chiar nu mai ai ce scrie?
2011-09-09 14:24:53 | Raporteaza
Pai nu trebuia si pana acum sa ai aprobare ca sa poti face un protesc? Asa mi se pare si normal. Altfel, ar fi haos. Ideea unul protest este sa-ti exprimi un punct de vedere nu sa devii violent.
2011-09-09 14:28:32 | Raporteaza
Mama, a bagat Guta spaima-n Basescu! Dai inainte, Guta, nu te lasa!
2011-09-09 14:31:32 | Raporteaza
ei uite, ai facut si tu ceva bun. asa scapam de toti nebunii care se apuca sa joace teatru de capul lor in mijlocul strazii sau sa organizeze partide de fotbal.
2011-09-09 14:32:25 | Raporteaza
Gotiule,mài draga…scrie mai bine un roman cu Rosia Montana ,cu actiune palpitanta ,conflicte nedezamorsate si deznodamant “dramatic”….ca deja ne-ai facut capul calendar cu Rosia ta Montana!!
2011-09-09 14:39:45 | Raporteaza
Toate bune si frumoase cu libertatea de exprimare, dar ce se intampla atunci cand aceasta ingradeste sau dauneaza intereselor sau opiniilor altor grupuri de oameni? Ce se intampla atunci cand un protest ia o cale gresita si ajunge sa fie periculos pentru participantii la el sau pentru ceilalti oameni?
De aceea trebuie sa existe reguli si aprobari, pentru a limita pericolul care poate aparea in urma exprimarii cu prea mult “entuziasm” al opiniilor personale
2011-09-09 14:40:13 | Raporteaza
Chiar nu va inteleg dle jurnalist.Peste tot in lumea democratica manifestatiile de orice fel se anunta forurilor in drept,dupa care se asteapta aprobarea lor si li se indica inclusiv traseul si durata.Fara aceste ,,ingradiri”aceste ,,libertati”nu se pot desfasura.
In ceea ce priveste vocabularul folosit la strigaturile de tot felul aici chiar avem o problema.Am asistat la multe demonstratii si am urmarit cu interes demonstrantii din cateva mari capitale europene.Sloganuri si ,,tipaturi” in care sa domine injuraturile,vulgaritatile si o agresivitate verbala necontrolata nu am vazut decat la gruripe de sckin heads care insa erau foarte rapid indepartate de fortele de ordine.LIBERTATEA DE EXPRIMARE TREBUIE SA EXISTE DAR TREBUE CURATATA CU GRIJE DE GROHAITURI DE TOT FELUL,caci altfel von sfarsii cu totii intr-o albie de porci.
Nu trebue sa fim manati de acelasi crez,nici ideile noastre sau aspiratiile nu trebue sa coincida dar comun trebue sa ne fie bunul simt,educatia,modul civilizat in care ne sustinem parerile.
2011-09-09 14:40:34 | Raporteaza
Cred totusi ca mai avem o portita si in aceasta noua lege: manifestarile promotionale
. Cand vine domnul Cap DeCreta sa ne intrebe ca facem aici, ii vor raspunde: impartim oamenilor obiecte promotionale cu sigla “Salvati Rosia Montana”. Astfel, cand vom mai vrea sa facem un flash-mob, vom avea la noi flyere cu Salvati RM si le vom imparti trecatorilor. Cand vom fi intrebati ce facem, vom raspunde: “Impartim obiectul promotional denumit hartie
ce are inscriptionat pe el Sigla RM”. Super promotie: salveaza Rosia MOntana de noul Proiect al Legii Minelor, si primesti dreptul la vizita si la a te bucura de natura in inca alte zeci de locatii din Romania
.
2011-09-09 14:44:47 | Raporteaza
Inca un exemplu de teatru si circ pus in scena de televiziunile USL-iste si Ponta. Astazi toate trimbitau ca Ponta depune plangere la parchet. Toti il asteptau la usa. Unii spun ca de fapt si-a “uitat” buletinul acasa … Dar nu mai conteaza, circul trebuia sa arate cum depune omu’ plangerea, nu si chiar daca o face!!!
2011-09-09 14:46:17 | Raporteaza
aia era manifestatie culturala? ca arata foarte foarte mult a protest politic. care este legal, doar ca trebuie anuntat. de ce nu l-au anuntat? Si totusi, din nou nu vad legatura cu Rosia Montana. Sau legatura e secreta? Ca legatura de ieri dintre Rosia Montana si gazonul stadionului.
2011-09-09 14:46:21 | Raporteaza
MAI a luat o decizie buna si civilizata. Din pacate romanul nu stie sa fie civilizat. Dac cineva ii incalca parerea reactioneaza violent atat verbal cat si fizic. Din pacate asta am observat in 90 % dintre cazuri, indiferent de varsta sau de pregatire. Cu parere de rau asa suntem si gata.
2011-09-09 14:52:07 | Raporteaza
Niciodata de cand merg eu la proteste (si o cam fac de doi ani jumate) nu s-a pus problema folosirii fortei din partea celor care protestau sau a jandarmilor. Aceste proteste au fost MEREU civilizate.
) daca erai pasnic, domnul Cap Decreta putea sa iti dea cate amenzi si pt. ce dorea dumnealui. In instanta se anulau pt. ca organele nu aveau dreptate. E, acum, in lege daca nu mai e prevazut faptul ca sunt liber sa protestez cand vreau eu, ci ca imi trebuie aprobare, amenda nu va mai fi anulata. Aici e buba.
Cred ca stiu care este scopul Jandarmeriei: sa poata da amenzi mai usor. Problema era ca pana acum, daca ieseai la un flashmob, de exemplu (actiune ilegala cum le denumesc stimabilele organe
Este evident ca acest proiect de lege a fost facut cu dedicatie, mai ales pt. cei care au aderat mai de curand la manifestarile de strada, pt. a-i descuraja.
Eu unul sper totusi sa nu ne descurajam, sa ne luam amenzi cat incape si sa le dovedim ca nu ne pot inchide gura cand vor ei, ca nu mor caii cand vor cainii.
2011-09-09 14:52:39 | Raporteaza
@viktor: esti genial. poate Romania ar trebui salvata de oameni ca voi, care in loc sa respecte o lege menita sa protejeze si pe manifestanti dar si pe cei care nu participa, gasiti repede portita.
2011-09-09 14:53:19 | Raporteaza
C-asa-i in capitalism!
2011-09-09 14:54:15 | Raporteaza
Tuturor celor care vă declaraţi (sincer, sau interesat) încântaţi de această modificare legislativă: oameni buni, sunteţi pur şi simplu inconştienţi. Un protest anunţat cu o săptămână înainte nu mai e un protest, ci o simplă mişcare complet controlată de autorităţi. Legea despre care vorbeşte Goţiu ar putea fi valabilă doar într-un stat militarist (sau, în cel mai bun caz: poliţienesc). Uitaţi-vă la ţările foarte dezvoltate (şi democratice) din Europa: cu toate că Franţa, Anglia, Spania au avut probleme mari cu demonstraţii chiar violente în ultima vreme, nimeni nu s-a gândit să impună o lege care să interzică până şi flash-mob-urile. Legea asta e doar un instrument care să asigure autorităţile că nu vor mai avea nici un fel de surprize, nici un fel de opoziţie cetăţenească, şi încalcă flagrant dreptul constituţional la exprimare. Sper şi eu, din toată inima, să nu treacă de Curtea Constituţională; altfel, autorităţile vor avea mult de plătit, cândva, din banii noştri, în procese internaţionale cu cei sancţionaţi în baza acestei aberaţii.
2011-09-09 14:56:08 | Raporteaza
@viktor: da ma, ai dreptate, toate legile se dau impotriva voastra. Si noul cod rutier are scopul strict de a-i impiedica pe aia care vor sa salveze Rosia Montana cu hartii aruncate pe jos. ca asa ajungeti mai greu la flashmob.
2011-09-09 14:56:57 | Raporteaza
@Gotiu: E greu pentru tine sa intelegi ca asa e si dincolo, in vest? Dar gandul tau fuge la razmerite ca in Grecia. Pai, Gutza, atunci cand e razmerita mare nu se mai cere, bai nene, nici o aprobare.
2011-09-09 15:00:46 | Raporteaza
maine, cand va avea loc un nou protest in grecia pentru ca popoluatie e nemultumita de situatia economica a tarii, gotiu va scrie despre acest lucru si la ps, va scrie si ceva despre rosia montana. legatura dintre celee doua va fi la fel de clara ca si cea de astazi sau de ieri.
2011-09-09 15:06:24 | Raporteaza
In curand Rosia Montana va modifica orice lege indiferent de infractiune, asta e in titlul de luni. Viata se va calcula in secundele irosite sau nu pe Rosia, de Craciun, mos Craciun va cobora de pe Carnic nu din trasura trasa de reni si tot asa.
2011-09-09 15:08:07 | Raporteaza
Pai daca protestele nu ar fi controlate si aprobate ar fi vai de noi la cat de tigani stiu sa fie unii. Inca nu am avansat ca si popor incat sa putem fi civilizati. Si cel mai recent protest legat de RM, daca nu erau jandarmi cred ca Basescu nu mai era intreg.
2011-09-09 15:08:41 | Raporteaza
In primul rand ca un protest trebuie anuntat si mai apoi este aprobat. Prin aprobare stie toata lumea ca trebuie sa mearga sau nu la el, in functie de interesul pe care il prezinta. Dar reveniti, domnule journalist la vechiul pitic al dumneavoastra.
2011-09-09 15:10:22 | Raporteaza
@viktor: daca tot te cosideri salvatorul rosiei montane, nu ati vrae sa dati banii pentru reabilitarea zonei decat pe amenzi? ca puterea exemplului face mai mult decat un amarat de protest. sau asta nu mai e la fel de incitant si public?
2011-09-09 15:12:47 | Raporteaza
Eu inteleg ca Rosia Montana este un proiect de interes national, dar sa stiti ca natiunea asta nu e chiar atat de obsedata de el ca dumneavoastra. Oamenii stiu deja daca vor sau nu sa fie implementat proiectul, iar noi am inteles prea bine ca sunteti impotriva lui.
2011-09-09 15:14:10 | Raporteaza
Mda.. ia sa vezi cum s-or da aprobarile de-acuma numai DUPA ce devine prea tarziu ca sa protestezi.
.. Nu ca ai avea cu cine
2011-09-09 15:19:05 | Raporteaza
au dat lege din cauza unui protest cu 15 oameni, hai sa fim seriosi.
2011-09-09 15:21:04 | Raporteaza
Da’ mai lasa-ne frate cu Rosia Montana ca ne-ai zapacit de cap ! Daca isi sparge Bianca Dragusanu o țâță la duș tu iar zici ca e din cauza proiectului Rosia Montana … Esti obositor.
2011-09-09 15:25:43 | Raporteaza
simona, .. da’ ce’ti pasa tie daca gotiu scrie sau nu prea mult despre rosia montana? … te obliga cineva sa citesti? … mie’mi convine ca gotiu scrie in fiecare zi despre asta … tu poti sa te uiti la otv ca acolo e in fiecare zi cate o alta elodie
2011-09-09 15:27:06 | Raporteaza
@15 cornel vilcu
Mai nene, ca tovarase nu pot sa-ti spun! Vezi ca Boris Johnson, primarul unei foarte importante capitale europene,(da un search pe Google) tocmai a interzis toate mitingurile pentru o luna de zile. Da’ nu-i asa ca-i mai bine sa fii prost in tarisoara ta, decat sa mai citesti si tu o presa mai straineza?
2011-09-09 15:27:52 | Raporteaza
nu mi se par tocmai normale modificarile care vor sa le aduca legii, da de aici pana a lega asta de rosia montana e cale mult prea lunga. este deplasat ce sustii. in plus, vasi are dreptate, nu dai o lege doar pentru o mana de oameni. si sincer, voi nu ati starns niciodata la protest mai mult de o mana de oameni.
2011-09-09 15:29:04 | Raporteaza
@vlad:
da, stiu, e obositor sa stai la lucru la ora asta
ia-ti gandul insa de la sambata ori duminica libera 
2011-09-09 15:29:18 | Raporteaza
se pare ca se confirma zvonul ala cu 1500 euro pe luna,…parerea mea.
2011-09-09 15:29:48 | Raporteaza
@adina:
o suta de oameni hotarati conteaza mai mult decat 10.000 scosi in strada pe baza de convocator
2011-09-09 15:30:32 | Raporteaza
@adriana:
poate 200-300 de euro maxim
bonus patru mici si o bere 
2011-09-09 15:31:16 | Raporteaza
Adica, intre o manifestatie anuntata si una aprobata, diferenta e ca intre vanatoare si baraNconaj.
Infractiunea se va numi “branconaj de opinie”?
2011-09-09 15:31:52 | Raporteaza
@simona:
interesul unor mafioti nu e ”interes national”
2011-09-09 15:32:03 | Raporteaza
@lumina: “LIBERTATEA DE EXPRIMARE TREBUIE SA EXISTE DAR TREBUE CURATATA CU GRIJE DE GROHAITURI DE TOT FELUL,caci altfel von sfarsii cu totii intr-o albie de porci.” Dupa care democratie ti se impune ce zici tu, dupa cea din Belarus? Dar cu grohaitul lui Basescu care mimeaza rasul, cum facem? Ceea ce zici tu exista doar in pseudo-democratiile din Belarus sau Cuba.
2011-09-09 15:33:32 | Raporteaza
@vlad: Pai asta cu Bianca cred ca ar fi stire mondiala. Sa vezi cum ar uita toti de Rosia Montana.
2011-09-09 15:36:59 | Raporteaza
Astia in loc sa se ocupe de lucruri evidente cum e faptul ca toate chefurile, carciumile si nuntile tiganesti perturba linistea locuitorilor zi de zi si saptamana de saptamana, vor sa faca din Romania democratia ca in Coreea de Nord, adica un lider, un partid, un gand. Stat politienesc!
2011-09-09 15:37:38 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: 100 de oameni hotarati reperzinata o minoritate infima, se poate aproxima la 0. daca doar atatia oameni sunt in stare sa isi sustina parerea, proiectul se va derula fara nicio problema. asa cum ar trebui.
2011-09-09 15:38:31 | Raporteaza
Gotziule nu mai scrie draga despre Rosia Montana ca obosesti audienta! Ce nu inteleg eu de ce doamne iarta-ma isi pierd pretiosul timp sa te citeasca si sa mai si comenteze?! Oare pentru ca sunt platiti? Noooo, nu cred. Eu zic sa iei o pauza ca le dai de lucru si dup-aia or sa mai adauge la miile alea de locuri de munca si cateva bine platite de postaci.
2011-09-09 15:41:16 | Raporteaza
@27 medcomp
da’ tu cine esti de-i tii parte lu’ Guta? Pestele lui?
2011-09-09 15:41:20 | Raporteaza
!!!!!!!PT TOTI CHACATI CU OCHI DE PE SITE CARE ISI SPUN ROMANI!”!!BAH JEGURILOR NUS TIU CATI DINTRE VOI ATI SIMTIT GLOANTELE SECURISTO COMUNISTE IN 1989!EU AM AVUT 14 ANI ATUNCI SI AM IESIT IN STRADA UNDE S A TRAS DUPA NOI SI A FOST OMORAT UN MILITAR LA 5 METRI DE MINE IDIOTILOR!AM AJUNS DUPA 21 DE ANI SA NE CERSIM LIBERTATEA CASTIGATA PRIN JERTFA!GANDITI VA LA CEI CARE NU AU MAI APUCAT SA TRAISCA ACUM SI CARE AU MURIT CU GANDUL CA EI AU MURIT CA NOI SA PUTEM GANDI VORBI LIBER!V AS IMPUSCA PE TOTI FARA NICI O REMUSCARE PUI DE COMUNISTI SECURISTI CE SUNTETI!!APROPO MAJORITATEA PARLAMENTULUI SI A POLITICIENILOR SUNT SCOLITI PE VREMEA COMUNISMULUI SI MULTI AU AVUT PARINTI NOMENCLATURISTI!DE CE NU S A DAT O LEGE CA ACESTI OAMENI SA FIE SCOSI IN AFARA SISTEMULUI???PT CA DE FAPT IN ROMANIA LUI BHESESCU COMUNISTUL SI BOC UTECISTUL E MAI MARE COMUNISMUL SI SECURISMUL CA IN 1989!!EU NU VOI RENUNTA NICIODATA LA LIBERTATE SI SUNT GATA SA MOR SI ACUM DUPA 21 DE ANI DACA VA FI NEVOIE DE JERTFA MEA SA VA INTRE BINE IN CAP ASTA SI INCA SUNT MULTI CA MINE DAR PROBABIL SUNT DEZAMAGITI SI RESEMNATI!!DAR NU UITATI CA CE A FOST VA MAI FI!!!BRAVO GOTIULE OAMENI CA TINE NE TREBUIESC CAT MAI MULTI IN TARA ASTA IN CARE CACAHATI S SEFI IN LOC SA PUTA!
2011-09-09 15:41:45 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: intr-o democratie 100 de oameni nu valoreaza niciodata mai mult ca 10 000 de oameni. oricat de importanti s-ar crede aia 100 de oameni.
2011-09-09 15:42:56 | Raporteaza
Propunerea MAI este o porcarie, mai ales ca nu se justifica: am avut cazuri de abuzuri ale fostelor de (dez)ordine impotriva manifestantilor, dar nu invers. Nu exista probleme reale pentru a restrange libertatile cetatenesti, mai ales ca sunt consfintite prin Constitutie.
Trebuie sa fii prost pentru a saluta o asemenea initiativa si se pare ca sunt cativa comentatori pe aici
Totusi, de la aceasta propunere pana la flashmoburile recente pe tema Rosia Montana este o distanta. Nu stim daca ele au stimulat in vreun fel initiativa, insa cu siguranta nu putem gasi o legatura directa, momentan.
Si acest lucru trebuie spus.
2011-09-09 15:46:06 | Raporteaza
baieti, ia ziceti sarumana pentru masa lu nea gotiu, ca asa e frumos!
2011-09-09 15:46:51 | Raporteaza
@stanca:
insa, cu 10 -15% in sondaje, un partid ne poate conduce spre dezastru in cel mai democratic mod …
2011-09-09 15:48:09 | Raporteaza
@Bucuresti – Rosia Montana: ati uitat sa-i spuneti lui Gotiu inainte sa scrie.
2011-09-09 15:48:19 | Raporteaza
Io ma aliez cu dom` Gotiu in lupta dreapta contra dictaturii marinarului.
Dom` Gotiu,
arma pe care o folositi (minciuni si noroi aruncat pe marinar; uneori din cauza vintului te improasca pe tine mai abitir) nu prea mai are efect. Cautati naibii altceva ca ne facem de ris si ma retrag din alianta.
2011-09-09 15:49:19 | Raporteaza
@Bucuresti – Rosia Montana:
doar ca distanta asta e foarte mica: de cateva saptamani, dupa 20 de ani in care nimeni nu i-a avut treaba; ca sa schimbi o lege trebuie sa apara o necesitate ori un context care sa justifice schimbarea legii
2011-09-09 15:53:12 | Raporteaza
Faptul ca securistii baga pumnul in gura libertatii de exprimare(care este chintesenta democratiei)nu ma mira,o fac ca sa nu se trezeasca ei cu surprize.Deci ei vor sa modifice o lege,in sens restrictiv,din 1991.Pai Iliescu & comp care au elaborat legea 61 erau mult mai democrati decit astia.Astia fiind fostele lor slugi.Asta se intimpla cind sluga ajunge in locul stapinului.Unii iau si gasit justificarea repede,adica sa nu mai joace nebunii teatru-n drum sau fotbal.Daca ai fi spus ceva de manele poate,dar tu nu ,teatru.Teatru doar pronuntind-ul te duce cu mintea in zona intelectualului,intelectualii fiind dusmani de moarte ai securistilor(si viceversa).Sau altul,sa nu fie razmerite ca-n Grecia uitind amaritul de el ca tocmai o Razmerita i-a permis sa se exprime pe aici.Privindu-va imi dau seama ca pe linga o totala lipsa de educatie si spirit civic,voi genetic simtiti lipsa jugului caruia culmea,tot voi ii gasiti justificarea.Vai de copiii vostri.Si nu crede-am ca am sa zic,da uite ca o fac-Iliescu sa ne ierti…
2011-09-09 15:53:22 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: si contextul a fost dat de un protest cu 15 oameni, sau de frica unui protest ulterior de 20 de oameni?
2011-09-09 16:00:07 | Raporteaza
@ARADER: Bravo tie, ce pot sa spun? daca tot ti-a placut asa de mult la revolutie, de ce te mai plangi ca erai sa mori si ca au murit sute de oameni pentru libertate?in fine, se vede ca nu ai prins ideea principala a commenturilor si de ce oamenii se impotrivesc manifestatilor de genul acesta. Citeste cu atentie si sa nu crezi ca impresionezi pe cineva dc scri cu caps lock draga.
2011-09-09 16:10:27 | Raporteaza
@capsa: esti genial. poate Romania ar trebui salvata de oameni ca voi, care in loc sa respecte o lege menita sa protejeze si pe manifestanti dar si pe cei care nu participa, gasiti repede portita.
.
Multumesc capsa… ma faci sa rosesc
De ce ar trebui salvata Romania de protestatari si de proteste? Ca cei care ne conduc sa poata fura si insela poporul asta si asa indobitocit, si mai usor? Da, voi respecta legea: voi face campanie promotionala Salvati Rosia Montana: salveaza Rosia Montana de noua Lege a Minelor, si castigi dreptul la aer curat, natura si cultura.. toate, fara cianura!!!
In Romania, doar 2%din populatie este inscrisa intr-un ONG. In draga voastra Suedie… 95% populatie sunt inscrisi intr-un ONG si Suedia este recunoscuta ca cel mai transparent stat din lume, iar coruptia.. ei bine.. este de 0%.
In Franta, pt. ca exista o societate civila adevarata, dupa 54 de zile de greva, bugetarilor nu li s-a luat niciun cent din salariu.
Acum, judecati voi daca existenta societatii civila este sau nu justificata.
Revin cu acelasi sfat: INFORMATI-VA!!!
2011-09-09 16:11:04 | Raporteaza
@Ilinca: dacă tu ai înţeles, de ce nu ne spui şi nouă, mai pe şleau – ce motiv de pe lume ar putea avea oamenii, într-o societate democratică, să se opună unor astfel de manifestaţii? sunt foarte curios, eu unul nu reuşesc să-mi imaginez nici măcar o singură raţiune ne-totalitară de a gândi ca tine.
2011-09-09 16:14:56 | Raporteaza
@viktor: dupa 54 de zile de greva nici nu a trebuit sa le mai taie din salarii, ca si-au taiat singuri 20%. si faci confuzie intre a fi inscris si a dona bani, a vira din impozit. esti mai confuz, asa..
2011-09-09 16:26:13 | Raporteaza
@cornel vilcu: Draga Cornel, cred ca uiti in ce tara traiesti! sau poate nu prea te uiti la stiri sau nu mai locuiesti in Romania si nu te acuz, pentru ca intr-adevar sunt cam nasoale in ultima vreme. Cred ca la 89% dintre protestele din Romania au fost victime, scandaluri, violenta verbala si fizica. Daca tie personal iti plac astfel de manifestari necivilizate si anumalice, nu inseamna ca trebuie sa se si faca astfel de actiuni. Se calca oamenii in picioare cand e vorba sa cumpere 2 sticle de ulei la pret de una, ce sa mai zic daca e vorba de o discutie contradictorie.
2011-09-09 16:33:04 | Raporteaza
@cornel vilcu: Ideea principala era ca protestele trebuie anuntate si organizate. Nu are nimeni nimic aici cu un regim comunist, se vrea doar putin mai multa civilizatie.
2011-09-09 16:37:05 | Raporteaza
@Viktor, nu vei respecta legea, o vei ocoli. Foarte multa credibilitate are o cauza care ocoleste legea. Si o ocoleati dinainte sa apara proiectul asta. tocmai mi-am amintit. nu doar ca o ocoliti, o mai si incalcati, cu grafitti-uri si alte atentari la proprietate privata. ca esti de gherila. esti cool
2011-09-09 16:39:58 | Raporteaza
poweraxxel
ca sa-i faci,trimbitau tv. dar trimbitau bine.Inca o dovada clara ca ponta nu este oprea si chiorul ii poate lua doar harta cu traseul de la urmatorul raliu,lui antonescu nu ii poate lua decit desteptatorul comparativ cu miky spaga, iar lui d.constantin ii ia asa am auzit acul de la cravata si atit, comparativ cu alti penali de guvernare din unpr.Circ ,circ dar pe bune maimutica i-a tras-o in freza chiorului betiv.Asta este cei trei USL-isti sint nesantajabili de neagatat cu ceva si asta-i cea mai mare oftica a chiorului betiv manelist politic.
2011-09-09 16:41:56 | Raporteaza
Ce de RMGC-isti . Adica doar 1 sau 2 …
Bine Mihai.
Le ia ceva pana sa inteleaga ca Ardealul nu-i Africa de Sud sau Columbia. Spor la lucru fripturistilor.
2011-09-09 16:46:45 | Raporteaza
Nu-mi vine să cred câte comentarii fake sunt aici care e clar că-s plătite să fie pentru desfășurarea proiectului Roșia Montană. Eu nu-i înțeleg pe oamenii ăștia… nu sunteți fraților tot români? Eu sper să nu fiți că altfel e prea kafkiană sceneta.
Ar trebui să puneți niște programatori să facă tracking la comentariile astea să vedeți dacă vin de la aceeași persoană. Apoi să puneți informația asta pe site în dreptul comentariilor.
Îți dai seama ce important e proiectul ăsta pentru unii dacă au angajat oameni să mănânce prostii de atâtea ori la același articol.
2011-09-09 16:52:19 | Raporteaza
@cornel vilcu: Vezi ce actiuni desfasoara ONG-urile din Roamania si iti explici de ce sunt cuprinse doar doua procente din populatie: FACIAS- Razvan Zamfir, Grupul de Investigatii Politice-Mugur Ciuvica, Transparency International Romania-Victor Alistar, Asociatia pentru Implementarea Democratiei-Alexandru Cumpanasu si exemplele ar putea continua. Acesti reprezentanti sprijina anumite partide politice, indiferent ca sunt la putere sau in opozitie. Toti patru isi marca banul de la Antena 3 si Realitatea Tv.
Ii vezi maine pe Ciuvica si pe Alistar sa ia atitudine impotriva unor masuri impopulare care ar fi luate de USL?
2011-09-09 17:01:16 | Raporteaza
@Titi Marineatza: Asa e Cacaneata, nu se mai cere aprobare se striga direct “iesi afara javra ordinara” si asta il duce pe Basescu la gindul ca legea trebuie schimbata. Mai lipseste sa aresteze pe strada, ca Nascase-Bombonel si ne intoarcem la epoca rosie a pesedeului.
2011-09-09 17:14:57 | Raporteaza
@SergiuK: N-ai înţeles nimic, ai citit întregul articol fără să înţelegi ceva din el.
2011-09-09 17:19:11 | Raporteaza
@cornel vilcu: Gresesti domnule!Manifestatiile care au dat de lucru autoritatilor in Franta,Anglia,Spania,Grecia,Israel si in alte state de aiurea pe care le consideram democratice,erau ilegale.Altfel numitele autoritati nu interveneau in forta pentru oprirea lor.Daca vrei poti sa procedezi si in Romania la fel,dar iti asumi raspunderea daca actiunea este ilegala si determini interventia fortelor de ordine.Deci succes la proteste!
2011-09-09 17:23:24 | Raporteaza
eu nu sunt de acord cu proiectul asta de lege, lasa prea mult loc interpretarilor, da’ tot nu vad legatura cu Rosia Montana. Si nu cred ca era foarte greu ca protestatarii aia sa-si anunte proiectul, mai bine se chinuiesc sa ocoleasca legea, sa fenteze, e mai la moda asa.
2011-09-09 17:28:49 | Raporteaza
Daca am ajuns ca popor sa criticam pina si initiativele presedintelui Basescu, sintem pierduti.
2011-09-09 17:31:10 | Raporteaza
Oricum protestele in majoritatea cazurilor nu rezolva mare lucru, ci mai dgraba incurca oamenii.De aceea trebuie controlate si anuntate de dinainte.
2011-09-09 17:31:51 | Raporteaza
ce mi-e sila de postacii RMGC… au murit oameni in tara asta pentru ca noi sa avem libertatea cuvantului si ei se bucura ca vine o lege care anuleaza acest drept democratic…
Au uitat saracii de ei de cenzura de pe vremea lui ceasca… sau poate ca nu au trait-o … poate ca postacii de acum sunt doar niste ratati care au picat BAC-UL si si-au gasit de lucru pe vacanta la RMGC… asa se explica si argumentele lor puerile.
2011-09-09 17:36:55 | Raporteaza
@Sonia: Heil Adolf! Ti-e dor de statul represiv, nu-i asa, pipilota?
2011-09-09 17:38:26 | Raporteaza
@mada: Tu nu intelegi o chestie esentiala. Nu cred ca a zis cineva ceva de libertatea de exprimare sau ca era mai bine pe vremea lui Ceausescu, ci pur si simplu ca oameni in astfel de proteste trebuie moderati si controlati. Suntem o haita de caini care se omoara intre ei dc sunt lasati.
2011-09-09 17:51:19 | Raporteaza
Catre postacii angajati la “republika.ro”, firma care se ocupa de campania online a RMGC (si mandrii sustinatori Basescieni):
- sa te apuci sa comentezi cu atata pasiune pentru restrangerea unor libertati doar pentru mancare e destul de jalnic.
Chiar nu va gasiti alt job ? Poate in ultima clipa va regasiti onoarea si coloana vertebrala.
2011-09-09 18:10:08 | Raporteaza
@corina: ai alunecat in penibilitate, dar probabil ca nu realizezi. Exact asa cum propui tu erau controlati si oamenii pe vremea lui ceasca.
Iar la faza “Suntem o haita de caini care se omoara intre ei dc sunt lasati” , no comment.
pai daca asta suntem, cred ca ar fi bine sa ne puna cineva in lesa si botnita, sa fie obligatoriu sa fim cipati, sa ne controleze inmultirea si sa ne mai si eutanasieze? ce zici?
2011-09-09 18:14:28 | Raporteaza
Gotiu ,esti inpotriva lui Basescu ,te inteleg ,da-r inpotriva ordii publice ,asta nu o ma-i inteleg .Portocaliu ,Rosu ,Galben ,asta nu a-re nimic ,cu respectrea ordinii publice .Constititutia ,trebuie sa fie a poporului ,nu doar a celor care profita de i-a sa faca anarhie
2011-09-09 18:28:30 | Raporteaza
@mada: M-da ,ca-m asa a-r trebuii sa fie ,da-r cum botnite vor sa puna ce-i care a-u televiziuni si presa ,este greu sa cerni binele de rau .
2011-09-09 18:35:09 | Raporteaza
Esti sigur ca e Biserica Catolica? Vad cat habar ai de patrimoniul din Rosia Montana pe care il “salvezi”….
2011-09-09 18:37:24 | Raporteaza
Esti sigur ca e Biserica Catolica? Vad cat habar ai de patrimoniul din Rosia Montana pe care il “salvezi”….
2011-09-09 18:37:52 | Raporteaza
Observ ca nici un user cunoscut pro PDL nu s-a exprimat in favoarea aberatiei de proiect legislativ.
Acesta e pus in dezbatere publica, asa ca nu e totul pierdut. Felicitari pentru articol!
2011-09-09 18:45:08 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: Depinde de calitatea oamenilor ,onestitat-ea lor ,si manipulare .Viata este grea pentru toate albinele ,da-r cine vrea sa culeaga mierea ?.
2011-09-09 19:09:21 | Raporteaza
un link util pt fanii lui basescu, pedelacii youtube.com/wat../
2011-09-09 23:10:31 | Raporteaza
Ce-i ala “protest ilegal” mancurtilor, cata vreme libertatea de exprimare e consfintita de Constitutie? Pentru cei care se apuca sa faca ca cei din Anglia exista legile de cod penal, prin care faptele de acest tip sunt pedepsite, nu-i nevoie de smecherii legislative totalitare!
@Mihai Gotiu: Stupida idee de a lega un subiect atat de important ca acesta, a libertatilor democratice esentiale de Rosia Montana! Le-ai dat ocazia slugilor totalitare sa arunce problema in derizoriu si sa creeze perdele de fum!
2011-09-10 01:37:49 | Raporteaza
Deci intelegem din comentariile “antibolsevicilor” din Partidul Demonilor ca batuta luata de manifestantii din Piata Universitatii si de membrii opozitiei a fost legala, atat ca trebuiau sa-i bata militienii, nu minerii, si ca protestatarii din 89 trebuiau sa ceara aprobarea de a manifesta contra comunismului de la organele de partid si de stat! Cum de va mai rabda pamantul? Dar oare cat o sa va mai rabde? Mult mai putin decat sperati!
2011-09-10 01:56:58 | Raporteaza
Deci, Goțiule, barbiereste-te..si tunde-te dracu putin..ai vazut pretenu tau mirciulica ce frizura a la doru braia are!hahahahahahahahahaha!
si-o sa-ti ia si avion!
hahahahahahahahahahahahaha!
2011-09-10 08:09:32 | Raporteaza
Gotiuleeeeeeeeeeeeeee, de ce stergi comenturile care nu-ti convin? Uite mai postez inca o data anuntul sa vada lumea cum te jertfesti pentru RM: roncea.ro../.
2011-09-10 09:12:24 | Raporteaza
A sters asta tot ce nu ii convine (cam tot ce s-a postat intre 7 si 11 seara). Si mai vorbeste fara rusine de libertatea de exprimare. Tocamai el, marele actor care juca “teatru” politic in mijlocul Clujului fara sa ceara aprobare. Ce Piersic, ce Beligan, ce Rebengiuc. El si cu secuiul ala care l-a spanzurat pe Avram Iancu tot intr-o “piesa de teatru”.
Asa ca mai postez si eu o data:
“Asta crede ca s-a ajuns ca din cauza lui sa se schimbe legile tarii. Oi fi si tu vreun Ben Laden mai mic.
Ba baiatule…du-te si fa-ti un control la cap. Legea asta este inspirataa si necesara din cauza evenimentelor din Anglia si din Grecia”
2011-09-10 10:03:33 | Raporteaza
@ribelalu`:”Legea asta este inspirata si necesara din cauza evenimentelor din Anglia si din Grecia” Ce argument jigarit! De ce nu din cauza celor din Tunisia, Siria, Yemen, Libia si Egipt? Vandalismul, talhariile si jafurile sunt oricum pedepsite de Codul Penal, deci nu e nevoie de legi care sa interzica libertatea de exprimare sub asemenea pretexte! De fapt, jegurilor oranj-kkanii de la guvernare le tzataie tartitza, si fac orice ca sa ramana la putere, fie si prin mijloace dictatoriale. Dar las sa-i dea inainte, ar fi bine sa interzica si presa care-i critica, cu cat poporul are mai putine supape de defulare a frustrarilor acumulate, cu atat explozia va veni mai curand si se va manifesta mai violent, in loc sa se disipeze in chestii marunte!
2011-09-10 11:31:49 | Raporteaza
Sigur ca libertatea de exprimare nu are nevoie de aprobare,dar cand exprimarea devine o improscare cu noroi care incalca orice reguli morale si de respect interuman,atunci trebuie sa se intervina pentru stoparea ei sau pentru limitarea ei.Spre exemplu,un copil are dreptul sa-i spuna tatalui sau orice si probabil ca tatal nu se va supara pentru nimic din cele adresate lui de catre fiu.Dar,daca fiul ii spune tatalui:”tata esti un bou,iar mama e o vaca”,mai mult ca sigur ca tatal il va admonesta aplicandu-i si vreo doua la fund,sau in alte parti.La fel stau lucrurile si in politica.Daca mergi la Cotroceni sa demonstrezi si urlii cat te tin bosogii”iesi afara javra ordinara”,incalci orice norma de conduita acceptata si chiar daca nu exista o lege scrisa care sa interzica aceasta,tu care urli,te descalifici ca om apartinator al societatii.Eu cred ca libertatea de exprimare odata ajunsa in acest stadiu trebuie corectata sau chiar interzisa. A-i spune presedintelui tarii”javra ordinara” este incalificabi,neproductiv si fara sens,mai ales ca aceia care urlau , nu aveau dreptate ei fiind fosti securisti oprimatori ai poporul in regimul trecut,carora li se taiase din pensiile uriase pe care le primeau pe nedrept. Astfel de exemple sunt multe si cred ca autorul acestui articol ar trebui sa mai mediteze asupra notiunii de libertate pana-n panzele albe,asa cum o vede el acum.
2011-09-10 15:48:25 | Raporteaza
@dumitru vaduva: Politicienii si demnitarii nu sunt, conform notiunii de contract social ce sta la baza democratiilor moderne, nici parintii, nici tutorii, nici stapanii nostri, ca sa ne bata la fund. Sunt pusi acolo pentru a servi cetateanii, asta fiind si scopul existentei statului. Iar daca un slujbas nu-si face treaba si provoaca pagube, il dai afara imediat, daca nu se simte sa plece singur, nu astepti sa-i expire contractul de munca, sa te bage pana atunci de tot in galeata! Pare-se ca esti tributar unor idei bolsevice, tip “Tatucul Natiunii” Iliescu a avut parte de strigaturi si mai si, “iesi afara javra ordinara” fiind doar una din ele, si nici macar un bolsevic de teapa lui tot n-a indraznit s-a suprime pe fata libertatea de exprimare (nu ca n-ar fi vrut). Ceausescu a indraznit si a sfarsit cum se stie. Nu-ti place sa fii injurat, nu te fa politician. In democratie, a suporta si asa ceva e in fisa postului. In dictatura, nu, dar acolo infrunti alte riscuri.
2011-09-10 21:54:44 | Raporteaza
@Bogdan TM: Domnule,presedintele nu este tatal nostru,ai dreptate,dar el este acolo ales de mai multe milioane de oameni .In momentul in care 200 de indivizi nedrepti si rau intentionati ii zic presedintelui”javra ordinara”,acestia il jignesc nu numai pe presedinte ci si pe milioanele de oamnei care l-au ales.Daca dumitale nu-ti place Basescu,spre exemplu,mai ai rabdare 3-4 ani si va veni la putere Antonescu.Atunci vei fi impacat si multumit,iar eu voi trai 4 ani inghitind galusca si suportandu-l pe unul pe care nu pot sa-l sufar.Ce crezi ca voi merge la Cotroceni sa-i zic javrei sa iasa afara? Nicidecum.Il voi lasa sa-i expire mandatul si sa vina unul pe care-l plac.Oricum,libertatea fara limita bunului simt este una gresit inteleasa si lipsa de respect fata de conducatorul tarii si fata de simbolurile nationale,este un lucru descalificant pentru cei care le practica si pentru cei care le sustin.Spre exemplu,dupa parerea dumitale,liberatea trebuie acceptata pana acolo incat unuia care urineaza pe steagul Romaniei sa nu i se faca nimic.Sigur ca legea pedepseste o astfel de fapta,dar legea asta nu incalca libertatea omului de a face ce vrea el?La fel si jignirea unui demnitar trebuie sanctionata de o lege fara ca aceasta lege sa incalce libertatea de exprimare.Exprimarea asta libera trebuie sa aiba si ea limitele ei,altfel,haosul nu este departe.
2011-09-10 22:31:12 | Raporteaza
@Titi Marineatza: Pacat ca pozele de genu asta nu sunt putin mai mediatizate, sa vada si lumea cum si ce se intampla la fan fest defapt. Cine stie cauta pe yourube si vede sau cauta poze…ca in rest sustinatorii pun poze care stau sa le aranjeze si le fac cand toata lumea e inca treaza
)
2011-09-11 11:13:53 | Raporteaza
@dumitru vaduva: De ce sa traim 3-4-5 ani inghitind galuste, indiferent de la cine, timp in care tara se distruge? Nu-si fac bine treaba, afara cu ei! Si nu, urinatul pe steagul Romaniei nu e deloc acelasi lucru, nu are ca scop schimbarea unei puteri strambe, nu e indreptat impotriva unei persoane sau a unei clici care trebuie indepartata urgent pentru a nu crea si amplifica dezastre, e un act prostesc, fara vreo finalitate pozitiva asteptata. Libertatea de exprimare indreptata strict impotriva puterii nu trebuie ingradita in nici un fel. E singura arma pe care o are poporul contra conducatorilor, si de care acestia trebuie sa se teama pentru a nu deraia. Fireste ca aici nu intra a da foc masinilor, cladirilor si magazinelor particularilor care nu au de-a face cu guvernarea, sau a bate si jefui oamenii care-ti iasa in cale pe strada.
2011-09-11 11:51:14 | Raporteaza
@Titi Marineatza: @Vali: M-AM UITAT SI EU DE CURIOZITATE LA POZELE”COMPROMITATOARE”! Voi sunteti batuti in cap si Kiori ca seful vostru!Precis aveti acelasi Ip si sunteti de fapt doar unul si acelasi :nepotu sau mircea sau luana sau ribelalu sau macgregorsau vasileioncostelmariagelu.
Zbaterile voastre imi provoaca MILA! GREATA! SILA!
2011-09-11 11:59:13 | Raporteaza
Zbaterile voastre imi provoaca MILA! GREATA! SILA!
2011-09-11 12:00:02 | Raporteaza
@Cicciolina de la PD-L:
Ciociolina fata,de ce nu te-ntorci la bordel de unde ai venit ?Cred ca esti mult mai talentata si …dotata (!??)
ptr.acea meserie veche decand femeia pe pamant si barbatul in doua picioare?
Numele iti este predestinat,ce mai astepti?
Aici ,,practici”degeaba.Nu te pölateste nimeni ba mai risti sa fii injurat de mama.Ia gandeste-te Ciociolina draga,merita atata osteneala pe gragtis?
2011-09-12 02:26:44 | Raporteaza
[...] publice propus de ministrul Traian Igas semnalat de Romaniacurata.ro și deja analizat de Mihai Goțiu. Nu voi face o analiză pe textul proiectului, pentru că nu are sens. Aș invita mai degrabă [...]
2011-09-12 09:00:35 | Raporteaza
@nightmare: ti-ai pus degeaba poza aia la profil.nu ai inteles nimic.
2011-09-12 10:03:22 | Raporteaza
[...] publice propus de ministrul Traian Igas semnalat de Romaniacurata.ro și deja analizat de Mihai Goțiu. Nu voi face o analiză pe textul proiectului, pentru că nu are sens. Aș invita mai degrabă [...]
2011-09-12 10:18:26 | Raporteaza
@marius stan: Atunci n-au decat sa-si organizeze propriul miting de protest cei “lezati” de opiniile primilor manifestanti. Crezi in intelepciunea unui Big Brother care sa judece ce adunare aproba si daca motivul ei este intemeiat sau nu? O dam naibii de Constitutie atunci, de libertati cetatenesti si numim o Comisie de stat formata din intelepti care, pana delibereaza 5 ani daca am voie sa protestez impotriva meciurilor trucate ale lui Dinamo Bucuresti, nu mai este nevoie de nici un protest!
2011-09-12 10:49:23 | Raporteaza
[...] publice propus de ministrul Traian Igas semnalat de Romaniacurata.ro și deja analizat de Mihai Goțiu. Nu voi face o analiză pe textul proiectului, pentru că nu are sens. Aș invita mai degrabă [...]
2011-09-12 10:57:45 | Raporteaza
@stanca: Intr-o republica semiprezidentiala s-ar putea ca 100 de oameni prin demersurile lor si avand argumentele corecte si legale sa poata influenta cumva legislativul, executivul sau puterea judecatoreasca in detrimentul a 10.000 de oameni care nu au aceste argumente sau initiativa de a incerca ceva.
2011-09-12 16:00:59 | Raporteaza
@viktor: Da ! Exact asta o sa facem. la asta ma gindeam si eu.
Hai mai oameni buni, ca n-or fi ei mai destepti ca noi
2011-09-13 21:18:47 | Raporteaza
[...] Daca ar fi adoptat, acest proiect ar interzice organizarea de flashmob-uri sau alte manifestatii culturale desfasurate spontan pe domeniul public si ar ingradi dreptul la libera exprimare. Pentru detalii, cititi articolul lui Mihai Gotiu de pe Voxpublica. [...]
2011-10-09 05:48:42 | Raporteaza
[...] legea 60/1991 – nu e nevoie de “declarare” sau (“autorizare”, conform mitului autorizarii) pentru acele tipuri de intruniri pasnice. 2. Intelegeti distinctia dintre a “declara” [...]
2011-11-11 16:06:46 | Raporteaza
@SergiuK: Prin ce deducere logică ai ajuns tu la concluzia că o stare de haos ar fi împiedicată cu o aprobare?
2011-12-11 13:48:22 | Raporteaza
Muchos Gracias for the weblog. Really getting excited about read more. Fantastic.
2012-03-27 20:08:07 | Raporteaza