![]() | Casa Poporului, mall sau bibliotecă?vezi toate articolele de Costi Rogozanu14 Jan 2010 la 16:18 69 comentarii 2439 vizualizari. |
Încă o încăierare cu potenţial mediatic. Televiziuni, ziare puneţi mîna pe telefon. Pentru că chiar e o discuţie de făcut şi un rating de făcut. Au rost cheltuielile cu Casa poporului, gazdă a Parlamentului? Sau mutăm Parlamentul şi facem bani din Casa Poporului?
- Prigoană propune mall. Culmea e că aş fi fost de acord acum 5 ani. Acum aş zice ca galeriile de shopping sa fie un pretext secundar. In casa poporului se pot face teatre si sali de cinema spectaculoase. Daca Prigoana se va ocupa de respectivul mall, nu-l mai vreau…
- Adrian Năstase ştie presă – a declanşat un subiect perfect dintr-un PS. Numai că poziţia lui este atît de “artificial” împotrivă… Omul n-are imaginaţie şi atunci cînd are.
- Ce se intimpla daca nu iese? daca afacerea nu merge? E un risc sa ne trezim cu o casă imensă părăsită, simbol al capitalismului românesc, chiar în buricul tîrgului.
- mă întreb dacă n-ar trebui să zicem mersi că e în picioare cît de cît, că e întreţinută cît de cît. Restul upgradeurilor se pot face treptat. Turiştii vin oricum, dacă ar avea şi pe unde să stea să-şi tragă sufletul ar fi şi mai bine
- De ce în locul Bibliotecii? Eu vreau bibliotecă modernă, să am unde să stau să citesc documente, presă veche, dacă-mi vine! sau poate vor muta biblioteca în locul Parlamentului. Biblioteca Poporului. Noua Alexandria:)
- repet, eu vreau biblioteca!!!!
Mă rog, aştept de la voi mai mult.
P.S. aş vrea să remarc două articole foarte bune azi pe Vox, cel al lui Marius Cosmeanu şi cel al lui Mihnea Boştină. Lui Marius îi sînt şi dator cu un răspuns. Revin.
Etichete: Casa Poporului, mall, prigoana


Mihai Goţiu azi la 07:18 |
Că Victor Ponta își asumă un discurs de învingător anticipat nu ar trebui să deranjeze prea [ citeste mai departe ]
Remus Cernea 12 Feb la 21:30 |
Un astronom grec, pe nume Aristarh din Samos, susţinea, prin anul 280 î.e.n., că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 12 Feb la 17:30 |
Vezi şi Caţavencii.ro
Cît a durat schimbarea gărzii la Palatul Victoria, prefecţii şi [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 12 Feb la 14:42 |
Un cuib de lilieci ideologizați până la isterie cere să fie privit cu atenție. Îl privesc. [ citeste mai departe ]
Ioana Paverman 12 Feb la 13:58 |
Ultimele săptămâni ni se desfășoară în amintire ca un asalt de întâmplări tumultuoase. [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 12 Feb la 12:36 |
Ca de obicei, apariţia unui personaj politic relativ nou şi tînăr precum Ungureanu a produs [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 12 Feb la 09:36 |
Acest text nu este despre ACTA, ci despre proteste. Mai exact despre protestele de la Cluj, cauzate [ citeste mai departe ]
Cristian Bândea 11 Feb la 15:20 |
Vă rog ca înainte să citiți acest text sau să comentați să parcurgeți textul [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 11 Feb la 14:20 |
1. L-am ascultat ieri seară pe Crin Antonescu, timp de cîteva minute, la tv. De [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 10 Feb la 18:32 |
Daniel Funeriu se poate considera o victimă a ”efectului Udrea”. Numele lui nu se afla pe lista [ citeste mai departe ]
Viorel Dobran 10 Feb la 16:54 |
În timp ce românii mor sinistraţi sub munţi de zăpezi, Biserica Ortodoxă Română cere bani [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 10 Feb la 15:05 |
Mîine, la Piaţa Universităţii în Bucureşti se iese împotriva ACTA, după 17.00. [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 10 Feb la 14:00 |
Cât din drepturile fundamentale ale omului putem încălca pentru a proteja drepturile [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 10 Feb la 12:16 |
Știrile despre calvarul oamenilor blocați în trenuri aproape trei zile în mijlocul viscolului [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 10 Feb la 10:35 |
Recent o idee buna a fost emisa referitor la renuntarea din 2013 la un al 3-lea acord cu FMI. Nu [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 10 Feb la 03:52 |
Auzindu-l pe Ponta cum retracta, corecta si incerca disperat sa isi explice de-a lungul zilei [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 09 Feb la 23:28 |
Numirea dlui Mihai Răzvan Ungureanu în funcţia de premier şi polemicile declanşate de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 09 Feb la 21:37 |
Miniştri care fac afaceri cu statul, comunişti sau fii de comunişti, colaboratori dovediţi ai [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 09 Feb la 19:55 |
Știu, guverne noi, tensiuni în USL, showbiz politic la TV. Dar vă invit puțin în România [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 09 Feb la 17:53 |
Crin Antonescu e furios. I se pare că are şi de ce.
Cabinetul Ungureanu a fost învestit cu [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 09 Feb la 17:48 |
Văd că mai mulți colegi de Voxpublica sunt indignați de faptul că văd ceva ciudat în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 09 Feb la 16:28 |
Apreciat de majoritatea comentatorilor ca fiind ”echilibrat”, discursul lui Victor Ponta i-a [ citeste mai departe ]
Viorel Dobran 09 Feb la 16:07 |
Pe-un picior de plai,
Pe-o gură de rai,
Iată vin în cale,
Se cobor la vale,
Trei turme de [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 09 Feb la 15:57 |
Update: A ieşit Antonescu, cuminte, a spus că nu s-a simţit reprezentat de [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 09 Feb la 15:35 |
A vorbit Ponta in Parlament. Nu a mai injurat. Nu i-a spus lui Mihai Razvan Ungureanu, asa cum [ citeste mai departe ]
Bogdan Ciuclaru 09 Feb la 14:42 |
Guvernul Ungureanu a trecut. Ar fi putut fi o singura stire. Dar nu e doar atat. Ponta a mutat [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 09 Feb la 14:10 |
Este de remarcat faptul că neînțelegerile dintre Ponta și Antonescu au plecat de la șefii [ citeste mai departe ]
Ionel Blănculescu 09 Feb la 14:04 |
Preocupati mai mult cu tumultul vietii politice din ultima perioada, am acordat o atentie mai redusa, [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 09 Feb la 10:11 |
Cele 69 de ONG-uri membre ale Coaliției de Mediu din România i-au solicitat în mod public [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 09 Feb la 08:36 |
Sâmbătă, 4 februarie, a fost declanşată ceea ce unii numesc acţiunea Liberate DC. [ citeste mai departe ]
| 1@Dl. Teodorescu se comenteaza singur!: Eu am impresia ca deja au murit 60 de oameni pana ca securitul de tip nou sa decreteze stare de urgenta in Vrancea ! E suficient, sau mai vreti si alti morti pentru... | ||
| 2In liceu am avut ca materie de studiu Bazele Darwinismului. Sunt multi ani de atunci dar vad ca d-l Cernea cu toate ca e mult mai tinar a ramas cu mentalitatea cam pe acolo.I-ar cam trebui niste pasi... | ||
| 3@a25: ....titlul face mai mult decat multe alte articole!... | ||
| 4Daca autorul articolului este pe sfert atat de destept cat vrea sa lase impresia prin abordarea unor astfel de teme (nu comentam calitatea excursurilor) ar intelege in urma numeroaselor comentarii pertinente... | ||
| 5Opozitia prin pleavasocietatii sub carmuirea massmedia,scuipa mereu inin Putere,indiferent de personajele aflate acolo,DESITUATII;cidoar pentru a-I lua locul, asa sub presiune si violentdaca... | ||
| 6Eu doresc sa nu se destrame USL pentru ca numai asa cele trei partide componente vor castiga 42% din sufragii...separat ar avea un scor mai mare. Tine-i, Doamne, uniti, sa avem si noi un culoar mai larg.... | ||
| Mihai Goţiu 32260 citiri |
| Costi Rogozanu 13080 citiri |
| Adriana Săftoiu 9129 citiri |
| Cristian Teodorescu 8897 citiri |
| Remus Cernea 7606 citiri |
| Iulian Leca 7154 citiri |
| Laura Cernahoschi 6361 citiri |
| Ciprian Domnişoru 5996 citiri |
| Alin Fumurescu 5366 citiri |
| Dorin Tudoran 5322 citiri |
| Mihai Goţiu 11 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Dorin Tudoran 5 postari |
| Iulian Leca 4 postari |
| Cristian Teodorescu 4 postari |
| Laura Cernahoschi 3 postari |
| Remus Cernea 3 postari |
| Viorel Dobran 2 postari |
| Lucian Isar 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 119989 citiri |
| Costi Rogozanu 76567 citiri |
| Cristian Teodorescu 49992 citiri |
| Alin Fumurescu 31434 citiri |
| Iulian Leca 26398 citiri |
| Remus Cernea 24651 citiri |
| Viorel Dobran 19321 citiri |
| Dorin Tudoran 16440 citiri |
| Ciprian Domnişoru 15505 citiri |
| Constantin Creţan 14669 citiri |
| Mihai Goţiu 48 postari |
| Costi Rogozanu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 27 postari |
| Dorin Tudoran 17 postari |
| Iulian Leca 14 postari |
| Constantin Creţan 12 postari |
| Viorel Dobran 11 postari |
| Alin Fumurescu 10 postari |
| Ciprian Şiulea 8 postari |
| Ciprian Domnişoru 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
E buuna asta cu biblioteca poporului !!
2010-01-14 16:42:40 | Raporteaza
Dar de ce Biblioteca Nationala care ditamai cladire.
Inca doua referendumuri si o sa avem doar 10-20 de parlamentari pe care poate Basescu sa-i tina intr-o camera la Cotroceni si sa-i puna sa voteze din cand in cand, cand isi aminteste de ei.
domnulsix.wordp../
2010-01-14 16:44:57 | Raporteaza
Eu nu vreau nici mall, nici biblioteca… Vreau sa se organizeze evenimente… Sa nu se mai inghesuie manelistii la Sala Palatului…
blogdeprost.wor../
2010-01-14 16:52:12 | Raporteaza
Costi, ai punctat corect!
Crezi cumva ca Prigoana o fi avut probleme de constiinta cand a propus desfiintarea Bibilitecii Nationale neinfiintate? Eu nu cred, la fel cum cred ca toata familia Prigoana, cu sot, soti mai vechi sau mai noi,bahmuteanca, copii din diverse casatori si combinatii, toti progonii adica, n-au citit in viata lor, luati la un loc, o carte!
Cheltuielile de regie pe care le presupune Casa Poporului o face inabordabila pentru orice tip de afacere. Din pacate, cruntul adevar este ca pentru o cladire c-o suprafata de aproape 40, atentie patruzeci, de hectare, cheltuielile nu pot fi suportate decat stat, orice initiativa privata de afaceri ar fi sufocata de aceste cheltuieli, fiind falimentara din start.
2010-01-14 17:00:07 | Raporteaza
Care biblioteca?!
Nu poate fi rentabila decat ca mall sau biserica. Ii aburca doua turle si e gata catedrala neamului. Si-am economisit si-o grama’ de bani
2010-01-14 17:04:47 | Raporteaza
Si eu vreau biblioteca. Mai da-l naibi de parlament. Abia ne-am obisnuit cu el acolo. Vreau sa ma obisnuiesc cu biblioteca pe chei. E aproape de serviciu
2010-01-14 17:16:02 | Raporteaza
Biblioteca!
“mall” educational plurivalent – asta poate fi si extrem profitabil financiar !
2010-01-14 17:31:23 | Raporteaza
Mai an’ era vorba de gasirea unei solutii pentru cladirea guvernului, Palatul Victoria fiind cu bulina…Daca raman 300 de parlamentari, s-a rezolvat !!
Altfel, de la o vreme mi-e tare teama de propunerile facute de pedelisti .
2010-01-14 17:33:24 | Raporteaza
Am citit ce zic stimabilii. Da, sunt de acord, in principiu, cu Prigoana. Omul pare pragmatic. Daca tot se folosesc numai 30% din catamai constructia, de ce nu ar folosi-o pe toata cu profit mai mare? Sigur se vor gasi doritori, platitori de impozit pe inchirierea spatiului. Si nu trebuie sa aiba neaparat un singur scop (gen mall sau galerii comerciale de haine si bijuuri). O parte ar putea fi in continuare obiectiv turistic, o parte mall, o parte sali de cinema samd. Bineinteles ca Prigoana et co. vor scoate un profit bunicel de pe urma eventualelor investitii, dar asta nu ar fi ceva nou.
PS: eu as schimba textul de introdus pt validarea comentariilor. Mi se pare patetic sa trebuiasca sa bat acolo “noi vrem respect”… Si amuzant! Si manipulator!
2010-01-14 17:33:38 | Raporteaza
La textul de validat (captcha) eu am avut “salvati pianele”
2010-01-14 17:38:46 | Raporteaza
mai bine carciuma.
2010-01-14 17:51:17 | Raporteaza
Domnule, dar eu vreau sa merg si la biblioteca!
Cum sa faci mall din Casa Poporului!
Ce va fi cu totul si cu totul alceva? Care festivaluri?
Viseaza! Ptiu dracie, auzi la el…..pai de ce nu face mall la groapa de gunoi.
Lasati domnule cladirea in pace , rad si curcile noi, exact sa te feresca Dumnezeu de acest fel de oameni….
2010-01-14 17:51:46 | Raporteaza
Biblioteca Poporului ramane cea mai buna idee. Si chiar ar putea fi transformata o aripa in muzeu, nu doar comunist, a tot ce a miscat prin Romania, chiar si a parlamentelor.
Voi sustine idea de mare biblioteca, macar asa, ar avea si Romania, cu adevarat, un monument ce merita vizitat.
PS Pe parlamentari ii poate baga si intr-o sala de curs la o facultate, ca ar incapea lejer. La cati se inghesuie pe bancile Parlamentului actual, ar ramane chiar multe locuri goale. Si ar fi mai usor de facut prezenta si ar vedea si ei, pe pielea lor, ce inseamna industrie in educatie si productie de masa de semifabricate.
2010-01-14 18:00:44 | Raporteaza
Cel mai important lucru este ca acea cladire este a poporului nu a Parlamentului! Deci trebuie intotdeauna folosita denumirea “CASA POPOPRULUI” !
Iv interiorul cladirii se pot face muulte activitatzi : biblioteca , sali de spectacole ,muzee, Casino, cinematografe ,…etc…etc.. ! Activitatzile pot fi pe multiple planuri iar cladirea trebuie sa devina si un obiectiv turistic, doar e a doua cladire ca marime ,dupa “Pentagon” ! Acea cladire trebuie sa aduca bani la buget , nu sa consume resurse !
Acei maxim 300 de Parlamentari care trebuie alesi obligatoriu UNINOMINAL IN DOUA TURURI, pot sa-si desfasoare activitatea f bine si in locatzii mai putzin pretentzioase si mai putzin costisitoare!
p.s. Atzi vazut unde se aduna parlamentarii englezi ??
2010-01-14 18:03:30 | Raporteaza
Cel mai bine e s-o faca discoteca.Si sa fie si o sala de circ.Numai asa sunt sanse sa se umple de lume, si apoi va dati seama,va fi cea mai mare discoteca din lume.GBook.Si din cand in cand s-o inchirieze pt nunti, botezuri.
2010-01-14 18:07:31 | Raporteaza
@SCORPIO: Adrian Nastase a incercat sa mute Guvernul in cladirea bibliotecii (pe cind era prim-ministru) dar a iesit mare scandal si a renuntat. Asa ca subiectul il intereseaza in mod direct. Daca nu a putut el, macar sa nu mai poata nimeni.
2010-01-14 18:09:09 | Raporteaza
mie mi-ar plăcea să o transformăm în acvariu (în timp ea se strâmtează, intră la apă şi se transformă într-o frumoasă casă pentru păpuşi) sau in catedrala neamului, şi aşa se căutau soluţii
2010-01-14 18:13:57 | Raporteaza
Mall, biblioteca sau ….
trilulilu.ro/Ma../
Eu aleg a 3-a varianta.
2010-01-14 18:16:13 | Raporteaza
Off topic:
Un mesaj pt cel care se ocupa de parolele de blog :
“Inteligentule!”
2010-01-14 18:19:05 | Raporteaza
Eu votez pentru biblioteca!
Ma gindesc la bibliotecile din State… sint deschise pina noaptea tirziu, sint pline de oameni, au camere de joaca pentru copii, internet…
Se fac concerte, lecturi publice, se beau cafele si se rontaie eugenii (sau cum le zice pe-aici Orio). Par aproape inutile in normalul lor!
Dar ceea ce imi place cell mai mult este si ceea ce, paradoxal, ma atrage cel mai putin: sint pline de vagabonzi.
Oameni fara casa care in mijlocul iernii intra in intre carti sa le tina de frig.
Precum catedralele din Evul Mediu in vremuri de restriste, ocrotesc inainte sa educe!
2010-01-14 18:19:56 | Raporteaza
E o rusine ca Parlamentul, o institutie eminamente democratica, are sediul intr-un simbol perfect al totalitarismului. In presa straina s/a tot comentat acest paradox. Da’ cine sa stea sa asculte mofturi d’astea de imagine.
Biblioteca suna bine. Dar ai stat vreodata acolo mai mult de doua ore? Iti vine sa fugi mincind pamintul. Nu prea vad un om normal la cap citind linistit acolo.
2010-01-14 18:20:27 | Raporteaza
O bibliotecă nu este un depozit enorm de cărţi, are arhitectura proprie, funcţionalitate specifică, precum şi o -să-i zicem-filosofie. Or, CP e o hală dotată cu alveole înalte, greu de compartimentat şi de întreţinut.
2010-01-14 18:21:04 | Raporteaza
eu vedeam undeva in aniii 90 Casa Poporului ca un sediu al catorva universitati centru stiintific (conferinte samd).
Cum nu a fost sa fie cred ca actuala utilizarea este OK daca se mai inghesuie cateva alte institutii pe acolo (gen guvern, ministere samd.
Cat priveste folosirea viitorului sediul al bibliotecii centrale ca sediu de parlament la ce va puteti astepta de la un analfabet (si ma refer la Prigoana)
Mai degraba am discuta cum putem sa-i ajutam pe cei din Haiti ca maine poimaine suntem si noi in aceasta situatie
2010-01-14 18:33:07 | Raporteaza
care e problema daca ramane parlament?
2010-01-14 18:45:53 | Raporteaza
Costi, poate Biblioteca Poporului unde sa fie doar Kindle. Pe sistemul “dotam scolile cu calculatoare” ca sa faca niste prieteni un ban cinstit. Evident, fara fonduri pentru achizitii, ca ar fi caz de discriminare fata de bibliotecile clasice.
2010-01-14 18:46:42 | Raporteaza
Varul meu a murit la constructia Casei Poporului. si maimutzoiul de Prigoana vrea mall?
2010-01-14 19:12:10 | Raporteaza
Mult mai elegant – camin de studenti! E o idee mult mai buna si ar rezolva dramele unora care nu mai ajung pe la facultate din cauza unui serviciu luat pentru a putea plati o chirie de Bucuresti!
2010-01-14 20:08:00 | Raporteaza
Interesant! Cata ura a acumulat Parlamentul ca institutie incat uni chiar vor sa-l desfiinteze sau sa-l transforme in afacere de partid. Ca parlamentul e corupt sau ineficient este vina noastra a tuturor pentru ca noi i-am trimis in parlament de cate orine-au ceruto uitand cu incapatanare de pacalelile care ne-au fost servite cu fiecare legislatura. Din cate observ se pare ca lumea este avida de dictatura. Pe cei tineri ii inteleg, pentru ca ei nu au gustat din aceasta placinta si nu-i cunosc gustul dar cei mai invarsta?
Domnul Prigoana cred ca glumeste. A devenit cladirea destinata Bibliotecii Nationale atat de incapatoare incat sa gazduiasca parlamentul chiar daca in conceptia unora acesta ar putea deveni un fel de avorton. Sunt o gramada de biblioteci cu fond de carte rara care functioneaza in conditii impropii si carora spatiul de la Biblioteca Nationala le-ar prinde foarte bine. Casa Poporului ar putea foarte bine sa gazduiasca atat parlamentul cat si sediile permanente ale unor institutii internationale care i-si desfasoara activitatea la noi in tara, sali de conferinta, de expozitii, cinematografe, pe care sa le inchirieze statul roman si nu d-nul Prigoana in folosul lui si al cercului de interese din jurul PDL-ului.
2010-01-14 20:14:22 | Raporteaza
@Dl.Rogozanu
la ce bun biblioteca?Acum este o frumoasa casa de CURVE fara taxe si fara doctor,sper sa intre in legalitate!!!
2010-01-14 21:28:32 | Raporteaza
cel mai bine sa se adune toate ministerele in Casa Poporului.
2010-01-14 21:43:48 | Raporteaza
biblioteca nu aduce bani… si sa nu uitam ca o asemenea biblioteca este un lux.
2010-01-14 21:54:52 | Raporteaza
nu ne permitem un asemenea lux. deci: trebuie sa facem bani pt ca suntem parlitzi
2010-01-14 21:56:09 | Raporteaza
AU REZOLVAT GUVERNANŢII NOŞTRI TOATE PROBLEMELE ROMÂNIEI ŞI LE-A RĂMAS NEREZOLVATĂ DILEMA ACEASTA???!!!!
ŢARA PIERE ŞI BABA SE PIAPTĂNĂ!!!!
Eu cred că ar trebui să se preocupe de problemele reale ale României: şomaj, ridicarea nivelului de trai, relansarea economică şi multe altele!!
2010-01-14 22:02:17 | Raporteaza
AI SCRIS UN ARTICOL DE C:::T SA TRAIESTI BINE !
2010-01-14 22:02:59 | Raporteaza
..pentru cine nu a fost in “Casa Poporului”
Acolo este o risipa imensa de spatiu, holurile pot incape o cladire intreaga, iar uneori “salile” sunt mai mici decat holurile. Doar incalzirea costa – presupun eu – cat pentru un oras de vreo 40.000 locuitori. Te frapeaza nu doar dimensiunea spatiului inutil, ci si proasta functionalitate – din anumite sali, trebuie sa mergi minute bune pana la o toaleta.
Nu stiu daca merita intretinuta o institutie care adaposteste 1000 si ceva de oameni, dar care consuma cat pentru 40.000.
Nu am nici eu solutii, acea cladire a fost o idee proasta de la bun inceput, si chiar o recompartimentare ar costa mult si nu ar aduce rezultatele dorite.
Inca ceva. Balustradele si ferestrele sunt construite in asa fel incat vezi de departe ce se intampla in oras, ai impresia ca privesti de undeva de sus ce se intampla afara. Stiu ca e o parere subiectiva, dar dupa ce stai o zi intreaga acolo, ai o senzatie ca e acolo jos nu prea conteaza. Nu vreau sa ma gandesc cum e dupa ce stai patru ani acolo…Poate si asta incurajeaza indolenta celor ce o locuiesc…
Si ca sa va faceti o idee despre risipa de spatiu> cam tot ce este in Muzeul de Arta (fostul Palat Regal) incape in vreo doua-trei holuri de-ale Parlamentului, cu salile aferente. Cu diferenta ca unele sunt goale…si nu folosesc la nimic.
Mi-ar place sa vad o dezbatere pe aceasta tema…despre o cladire costisitoare, imensa si cu multe spatii inutile.
2010-01-14 22:33:41 | Raporteaza
Costi, banuiesc ca vrei ca parlamentul sa-si mute sediul din cauza costurilor mari implicate in mentinerea Casei poporului, si nu din dispret(sper!) fata de institutia in sine. Ca alta n-avem, oricum. Dar si asa, tot nu face sens ce spui tu, pentru ca daca pui biblioteca acolo, iti dai practic cu firma-n cap,biblioteca fiind una din afacerile cele mai nerentabile posibile. Deci nu-ti inteleg rationamentul. In plus, intr-o lume in care documentarea se face din ce in ce mai mult pe cai electronice, chiar n-are sens…
Trebuie lasata proprietate de stat.
2010-01-14 22:42:04 | Raporteaza
Cred ca acea cladire poate fi mai utila daca ar avea alta destinatie, iar parlamentarii ar fi mai eficienti daca ar intelege de cine si de ce sunt platiti.
2010-01-14 22:52:12 | Raporteaza
a existat o idee, pe la inceputul anilor ‘90: sa fie deviata o parte din dambovita in subsolurile casei poporului, si sa fie lasata asa pana ar fi acoperita complet de vegetatie!! in felul acesta ar avea si orasul bucuresti Tampa lui,… iarna ar devenii un frumos derdelus, plin de sanii, spre bucuria copiilor si spre castigul vanzatorilor de acadele!!!
)
)
)
2010-01-14 22:56:25 | Raporteaza
eu am auzit de la dl prigoana pe langa cuvantul “mall” si “cultural”, asta seara la RTV. Ideea de a obtine ceva profit de pe urma unei cladiri de asemenea dimensiuni si nu numai de a cheltui cand de fapt nici nu este folosita in intrtegime, mi se pare ok. pana la urma ce se face acolo e pasul urmator care trebuie bine gandit. Mai spunea in seara aceasta dl Prigoana ceva despre o licitatie internationala si alte asemena posibilitati prin care sa se dea o noua folosinta Casei P. Cred ca nu ar trebui din start sa ne pronuntam impotriva acesti idei care in sine nmu este rea.
2010-01-14 23:02:40 | Raporteaza
sunt de acord cu George (31)!! Cand am vizitat Casa Pop. nu era inca Parlamentul acolo si m-am gandit oare ce s-ar putea face cu acest mastodont. Numai o minte bolnava ca a lui Ceausescu putea aprecia un asemenea proiect pe cat de costisitor pe atat de nefunctional
2010-01-14 23:10:38 | Raporteaza
parlamentul nu are ce cauta in sediul bibliotecii nationale. fondul de carte are nevoie de spatii speciale de depozitare.
2010-01-14 23:22:28 | Raporteaza
@eris: Din discutia dela”Libertatea TV,am desprins ca dl Schwartenberg si dl mimistru al culturii desi e maghiar au un simt de aparare a bunurilor culturale romanesti decat multi romani.Daca citim comentariile depe ziare com vedem acelas lucru.Nu s-a gasit UN SINGUR roman care sa propuna ca Guvernul intreg,Presedintia ,institutiile centrale sa fie toate in Casa poporului.S-ar face economii uriase cu masinile cu timpii pierduti cu intretinerea spatiilor acum goale si comunicarea intre institutii ar fi directa.Biblioteca Nationala e o cladire construita pe timpul unui”incult” dar care s-a gamdit la cultura romanilor.Sunt 29 de ani de conducere cu oameni culti si la ea nu s-a facut nimic,iar ce se va face va fi cu banii Europei.Oare acesta este progresul democratiei,de a nu putea termina o cladire ?Oare cea ce a mai ramas al Romaniei trebuie dat altora ?Sa se faca un Mall cu acele candelabre,covoare scumpe si sculpturi care vor fi aruncate ca sa se puna rafturi i casierii si Dumnezeu mai stie ce ?Daca trantorii nu au muncit,nu au rabdat frig si foama pentru a se face acest edificiu,pe ei nu-i doare si se gandesc ce mai pot fura.
2010-01-14 23:35:39 | Raporteaza
in loc de Realitatea TV,am scris Libertatea Tv.Scuze.de trei ori sc8uze
2010-01-14 23:39:05 | Raporteaza
Nu inteleg de ce tipi ca un isteric “vreau biblioteca!”, atita timp cit nici macar o singura carte nu esti in stare sa citesti!
2010-01-14 23:48:56 | Raporteaza
@MIHAI: @CRISTAL: Un raspuns pentru 34 si altii.Cei care nu au construit nimic folositor in tara asta,si care nu stiu ce e munca,mostenirea materiala istorica sau culturala ar putea gandi sa faca si un WC national din ea.Rusinea cea mai mare e ca acei care viseraza la distrugerea a ce a mai ramas al romaniei,sunt pretinsi romani.Cred ca cel mai bine e sa o cedam celor din Moldova.Ei au stat in siberia in inchisori despartiti de noi dar il cinstesc pe Stefan cel Mare,pe Alexandri,pe Eminescu,pe Mateevici,pe Gavril Muzicescu si pe Hajdeu,Ei au facut tot ca sa ramana romani si sa aibe trico;orulNoi vindem totul sau dam degeaba.Rusine.
2010-01-14 23:53:01 | Raporteaza
Captcha,e un alt cuvant romanesc folosit de aparatorii linbii noastre care”vor respect.Inca cativa ani asa si vom merge in mongolia sa invatam romaneste.Acum sa vin la captcha de aici unde scrie”INVIDIA E BUNA, eu as adauga ca e buna doar cand se scrie de Dna Udrea.Chiar daca nu va place,uitati-va in Dvs.
2010-01-15 00:03:09 | Raporteaza
Degeaba va bateti capul. Cea mai buna solutie e demolarea acestei absurditati arhitectonice. O sa bocim o vreme dupa banii aruncati pe Dambovita, dar vom stopa risipa uriasa de fonduri bugetare care ne asteapta multi ani de acum incolo.
Intelegeti ca diformitatea aia de un lux desantat e o gaura neagra; indiferent ce destinatie i s-ar da, Casa Coreeana a Poporului nu va avea nici profit, nici eficienta, nici comfort.
2010-01-15 00:23:01 | Raporteaza
Murdarirea e buna.
2010-01-15 00:33:54 | Raporteaza
@Nickmann:
exista deja o aripa amenajata ca muzeu. M.N.A.C. – Muzeul National de Arta Contemporana
2010-01-15 08:55:34 | Raporteaza
Mdaa, toata strainatatea ne critica pentru folosirea Casei lui Ceausescu pentru adapostirea parlamentului democratic. Este intr-adevar simbolul comunismului si mult prea mare pentru doar 300 de viitori alesi asa ca va deveni biblioteca copiilor tembeli iar parlamentul se va muta in Catedrala neamului prost.
2010-01-15 09:42:50 | Raporteaza
Costi,
Biblioteca si “mall” educational!
este imperios necesar.
off-topic:
Discutia pe care tu ai gazduit-o pe blog cu citeva zile in urma ( si continuarile ei in media) ne arata extrem de calr ( ca si campania electorala deja defuncta…:))) ca rolul media iin societatea post-moderna precum si “regulile jocului” trebuiesc …regindite.
Am gasit acest articol- analiza pe care ti-l trimit :
badscience.net/../
“”"It is madness to imagine that one single man can create a 10-year scare story. It is also dangerous to imply – even in passing – that academics should be policed not to speak their minds, no matter how poorly evidenced their claims. Individuals like Wakefield must be free to have bad ideas. The media created the MMR hoax, and they maintained it diligently for 10 years. Their failure to recognise that fact demonstrates that they have learned nothing, and until they do, journalists and editors will continue to perpetrate the very same crimes, repeatedly, with increasingly grave consequences.”"”
In cazul tarii noastre situatia este cu atit mai dramatica cu cit majoritatea cetatenilor sunt semi-alfabetizati, iau de buna orice afirmatie daca este facuta in media ( pe orice tema) – pe asta se bazeaza toate manipularile in istorie , nu? .
Sper ca oamenii ca tine sa “militeze” ( precum fratii antivaccinishti
…pentru redefinirea profesiei si prevenirea derapajelor societale si psihologice .
have a good one!
2010-01-15 09:44:48 | Raporteaza
@radu:
)
)
) ). in rest numai expozitii de umplutura “contemporana”; nici un artist mare contemporan nu a mai fost expus acolo de la Sean Snyder si Santiago Sierra, adica de acum cativa ani. toata povestea cu MNAC-ul ar fi costat initial, din cate am auzit, in jur de 10 milioane de euro, cu tot cu banii de colectia de start, plus ce s-a mai tocat de cand functioneaza muzeul. rezultatele sunt deplorabile, si in ceea ce priveste spatiul muzeal in sine si in ceea ce priveste colectia si activitatea muzeului. cu banii astia se putea face o cladire noua, dedicata unui muzeu de arta contemporana adevarat; chemau niste arhitecti talentati, sa zicem pe Rem Koolhas sau pe baietii de la FOA, si ii puneau sa faca in oras!, nu la mama dracului, o cladire noua, cu suflu nou, ca are nevoie orasul asta de asa ceva. pe aceeasi bani!!
MNAC-ul nu functioneaza bine, este departe de oras (numai de la poarta pana la intarea in muzeu este aproape 1 km!!), spatiul este impropriu expunerii, controlul anti-tero de la intrare descurajeaza orice idee de cultura, identitatea muzeului este strivita de cladirea casei poporului (dovada ca putina lume stie de muzeul asta), iar activitatea curatoriala de acolo este, de mult timp,… in alte timpuri (ultima expozitie “mare” a fost una cu opere lucrate si acum un secol – padurea de sculpturi!!!- asta in …muzeul national de arta contemporana…
asa ca, nu, nu are ce sa caute cultura in casa poporului, ar fi o imensa sinectura, cum s-a dovedit a fi si MNAC-ul. eu ma mai duc pe acolo doar la teresa/bar de la etajul 4,…adica prea putin!!!
2010-01-15 09:48:36 | Raporteaza
Oameni buni casa poporului ar trebui transformata in casa de nebuni al poporului ar trebui toti politicienii inchisi acolo si detonat o incarcatura nucleara de 10kilotone in cladire.
2010-01-15 09:53:11 | Raporteaza
cea mai mare cantina sociala/biblioteca.
2010-01-15 10:22:55 | Raporteaza
pai si nu mai bine citim poezii naive?
ivcelnaiv.blogs../
2010-01-15 12:17:49 | Raporteaza
sa fie 2 cantine.
am putea pune niste mese aici:
captivatingroma../
2010-01-15 12:46:25 | Raporteaza
am putea avea in meniu, pentru inceput, tocanita de caine. in felul asta rezolvam si unele din problemele bucurestiului. ma intreb cati oameni poti sa hranesti cu maidanezii din capitala? dar din toata tara? problema e ca romanu ar prinde gustu la carnea de catelus si ar trebui sa incepem sa-i crestem, adica sa aiba stapan.
2010-01-15 13:35:13 | Raporteaza
ar trebui sa-i schimban numele in casa popoarelor ca sa atragem mai multi turisti care vor sa manance la cantina.
am putea sa crestem vaci si capre pe toata pajistea aia care o incojoara. oamenii ar avea parte de produse eco.
gaini curcani gaste
2010-01-15 14:08:39 | Raporteaza
Isuse şi Maică Precistă!!!
Am bolunzît io sau nu văz bine???
Liniştiţi-vă, oameni buni!
Cum să citiţi în ”biblioteca lu poporu”?
La câtă lume se mai duce azi la bibliotecă, de se-ntâmplă să-ncurci etajul şi te-ai rătăcit, ăla eşti!
Başca te mai şi bântuie vreo stihie, ca şi când nu ne-ar bântui destule.
PARCARE!!!
)
Io aş face o PARCARE pentru maşini de mic tonaj (aka autoturisme).
Cred că asta se poate face.
(Hi, hi, hi, şi să nu scoată covoarele, nici perdelele…
Parcarea-i fără probleme. Auzi că sunt holuri mari, săliţe mici, foarte mişto. Intri, laşi maşina, încui şi te duci în treaba ta; apoi viceversa. Beton: nu doarme nimeni acolo (să bu-hu-hu), nu citeşte nimeni acolo (să fiu!-fiu!) şi nici n-a fi mare pierderea că m-aş mira ca în clădirea aia să fi gândit cineva vreodată…
Nu că spun, da numa zic şi io, mă bag în vorbă, ca muierea, de.
2010-01-15 14:36:27 | Raporteaza
cantina ar putea avea si un drive in si o parcare. ma gandeam ca s-ar putea face si un hipodrom in jurul casei, ca ala de la ploiesti e mort de ceva vreme. am putea avea si carne de cal in meniu, caii si cainii fiind calcati cu masina in timp ce se iese sau intra in parcare.
2010-01-15 17:07:57 | Raporteaza
@ Guta Yodda
Fiuuuuu!!!
De-ai şti ce emoţii m-au trecut, mamă-mamă…
Stam aici ca proasta de una singură şi mă gândeam: ”Domnule, te pomeneşti că oamenii or fi plecat să numere paşii din parcare până la birou. Altfel nu-mi pot explica di ce nu mai vine nime…”
Dumnezo să-ţi dea sănătate!
Bine că s-a gândit cineva şi la hippodrom…
Da pariurile, pariurile, cine ţine pariurile???
2010-01-15 17:13:18 | Raporteaza
Hipodrom interior merge?
2010-01-15 17:23:01 | Raporteaza
Daca_nu_nu, pariurile sa le tina tot poporu’. facem si un hipodrom interior cu ponei, pentru aia micii.
ah, eu as face pana si voluntariat la cantina asta, iti dai seama?! malluri sunt peste tot, biblioteci la fel. dar o cantina/parcare/hipodrom/biblioteca nu cred. si sa fie si taxa pentru cine nu e popor, pentru popor e moca. si pariurile e moca pentru popor.
2010-01-15 18:17:23 | Raporteaza
Articol din RING…Oripilant, frapant, absurd. Soc? Lipotemie? Ras sau plans, nici nu stiu cum sa reactionez. Zice ca Ceausescu se rasuceste in mormant. Bun asa, rasuci-s-ar! Pana una alta altele-s mai grave, citez: ” Casa poporului ar putea ajunge cel mai mare mall cultural din lume. Silviu Prigoana a propus ca Parlamentul sa se mute in cladirea Bibliotecii Nationale, ce va fi gata curand, iar magaoaia din centrul Capitalei sa devina un obiectiv turistic amenajat ca atare”.
Tin sa specific ca “magaoaia” reprezentand “Palatul Parlamentului” sau “Casa Poporului” cum o mai numesc inca “tovarasii” reprezinta pana una-alta, a doua cladire parlament ca marime din lume si pare-se ca prima din Europa si ca turistii straini o privesc cu mare admiratie chiar daca este imensa, cu o arhitectura totalitarista, este o parte din amprenta istorica a Bucurestiului, o identitate a Capitalei noastre. Frumoasa, kitschoasa prin detaliile pompoase, parerile sunt impartite, nefinalizata, inutila, bantuita, megalomana, este un monument ce da specificitate Bucurestiului, o face admirata de straini, pastreaza ceva din istoria noastra atat de tumultoasa si frapanta pentru toti romanii cat si pentru straini; construita cu sacrificii, munca pe branci, datorii la stat, munca patriotica, economie la curent, economie la sange…si in final “premiata” cu o revolutie filmata in direct. Romania, Bucuresti! De ce sa ne ucidem istoria, de ce sa rupem amprenta istorica a orasului nostru si, cuprinsi de frustrarile de dupa ‘89 sa incercam sa construim un alt Bucuresti? Un oras traieste mai ales prin istoria sa! Si istoria Bucurestiului nu inseamna doar Lipscani, cum incearca unii sa inchida ochii. Acum cateva saptamani in pasaj la Universitate am vazut diverse proiecte care de care mai fanteziste realizate de studenti ai UAUIM-ului referitoare la “Casa poporului”-interventii- cladirea acoperita de panze, cu cubulete colorate ca niste negi cu unghiuri drepte iesite din fatada, ciudat,ca nuca in perete as zice;si totusi, ideea de baza e ca romanul, bucuresteanul, vrea schimbare, s-a saturat de comunism, vrea sa stearga orice amintire a lui. De ce atat de majora? De ce sa ne rupem de trecut hartuind un monument arhitectural?
Exista si argumente pro si argumente contra din partea mea (desi cand spun “argument pro” ma refer mai mult la o maaaare clasa sociala ce cuprinde multe pitzipoance si multi cocalari)
Din ‘89 si pana azi Bucurestiul s-a dezvoltat extraordinar de mult, multe “Circuri ale foamei” au devenit Mall-uri, s-au creat noi centre comerciale, s-a produs fenomenul de gentrificare (zone uitate de lume, sa-i zicem periferii au devenit “centrale”) ceea ce a fost un lucru pozitiv. Totusi, ideea de mall a venit sa “acopere” intr-un fel nevoia omului de spatiu verde, de parcuri de exemplu, si deficitul acestora, si, nu numai asta… a aparut si ceva psihologic: sedentarism, “iesiri in oras” (ciuciu aer liber, curat, hai in Mall, unde acoperisul are luminator, gresia straluceste si sunt in raiul ZARA, MANGO, LEVI STRAUSS) si, implicit si un progres in evolutia fenomenului cocalar si pitzipoanca. Daca faci un sondaj de opinie, un studiu social inainte de a propune ca urbanist o functiune publica undeva anume, pun pariu ca 90% din cei intervievati o sa-si doreasca din suflet un mall in apropiere, sau, oricum o functiune comerciala. Putini se mai inghesuie la o biblioteca, un teatru, o opereta, ceva cultural. (Or fi de vina si analfabetii care ne conduc?
Bulevardul ce duce de la Piata Unirii la “Casa Poporului” (Bulevardul Unirii, vechiul Bulevard “Victoria Socialismului”) intr-adevar este un bulevard pustiu (exceptie facand zilele in care e vreun concert in Piata Constitutiei), asta datorita lipsei functiunilor care sa-i atraga pe oameni- de exemplu- sunt prea putine “bodegi” si un posibil mall l-ar popula dar ma indoiesc ca l-ar mai face atractiv si pentru turisti! De ce? Uite ca vine si argumentul contra:
Argumentul contra:…Pentru ca Parlamentul a fost din start, de la bun inceput amplasat acolo si acolo ii este locul, pentru ca vorba aia “toate drumurile duc la Roma”, pentru ca intraga trama stradala de oras grandios (“de la rusi vine ploaia!”) are ca scop CULTUL PERSONALITATII.De oriunde te uiti vezi “Casa Poporului”- de la Izvor, de pe 13 Sept, de pe Bd Unirii pana la Piata Alba Iulia…ea e mereu un capat de perspectiva; conducerea unei tari e un aspect important al acelui stat iar cladirea Parlamentului trebuie usor identificata intr-o capitala, din orice colt al zonei centrale ale sale sau pericentrale…si mi s-ar parea stupid ca de peste tot sa se vada acelasi Mall iar Parlamentul Romaniei sa fie ascuns undeva, pe o straduta laturalnica ce, intr-adevar da in Bd Unirii, dar, daca nu esti localnic sa-l cauti, sa-l gasesti greu, si, mai mult de atat, sa se invecineze cu un groaznic teren viran (Deasupra Pasajului Marasesti). S-ar da peste cap intreaga structura.
Mi s-a parut un articol absurd si m-a socat modul in care pot gandi unii. Nu-mi sariti in cap. Parerile sunt impartite dar eu una cand voi vedea ca Palatul Parlamentului a devenit mall imi voi lua bocceluta si voi pleca pe capul altora pentru ca nu mi-as dori sa profesez in domeniu in acest haos (sau cine stie, poate sunt eu din nou negativista?!?). Drepturi de autor!
Pareri? Unde exista o petitie online?
P.S: Nu stiu daca e adevar sau legenda, dar cica Ceausescu a vrut sa i se construiasca o statuie in Piata Alba Iulia astfel incat de la Casa Poporului sa se vada in marimea lui naturala (gen 1.70 sau cat naibii avea) ceea ce va dati seama ce ar fi insemnat? (asta ca o mica curiozitate, pe mine una m-a socat teribil).
2010-01-15 19:45:47 | Raporteaza
Ioana, cantina! am zis! gata, imi pare rau, s-a votat, am votat.
2010-01-15 20:27:09 | Raporteaza
Adjudecat?
Nu dă nimeni mai mult???
2010-01-15 20:31:26 | Raporteaza
Ideea lu Gutta Yodda e interesanta si as fi de acord cu ia daca ar fi venit de la altcineva pt. ca io in principiu nu sunt de acord cu ideile lui.
De aceea as propune ca Casa Poporului sa fie facuta ruina, am vazut la Roma si in Grecia citi turisti vin sa vada ruinele si sa treaca in administrarea Min Turismului.
2010-01-15 21:14:21 | Raporteaza
ce-i aia bibliotecă că n-am găsit; am un discționar mic școlar; făcut cadou de nașu’ la nuntă; cică să mă înțeleg bine cu nașa; că-i telectuală; mă rog
eu zic să facem pușcărie; că dacă sunt atât de înalte camerele alea vă dați seama câte paturi suprapuse se pot pune? mă apucă amețeala numai cât mă gândesc; și cum sunt deja badigarzi acolo, poate fi funcțională de mâine; oricum mare parte din locuitorii actuali ar rămâne acolo
sau să facem o bursă; un fel de ual striit cu goldănboi; și da, pot intra și cu masina până la birou; sau cu calul
… nu voiam să spun nimic ci doar sa mai salvez niște piane; cele salvate deja le-am putea depozita tot acolo
2010-01-15 21:28:09 | Raporteaza
[...] Originally posted here: Casa Poporului, mall sau bibliotecă? « voxpublica | Platforma de … [...]
2010-02-18 14:15:41 | Raporteaza