![]() | Căsătoria, contract cu penalizărivezi toate articolele de Costin Ilie05 Mar 2010 la 12:50 30 comentarii 1012 vizualizari. |
O discuţie în glumă pe o temă veche de când lumea, mariajul, un text-două, şi uite aşa am ajuns în gura femeilor de pe Pandora’s. Mai mult, astăzi ar trebui ne batem în argumente pro şi contra căsătoriei, într-o întrecere tovărăşească între platforme. Alexandra şi-a luat foarte în serios rolul de soţie exemplară, încearcă să fie profundă, vorbeşte despre singurătate şi libertate. “Poţi să fii un burlac închis în propriile prejudecăţi aşa cum poţi să fii un soţ liber”, zice ea. Soţ liber eşti doar dacă soţia e în comă profundă, zău aşa. Sau dacă ea face parte din echipajul de pe ISS. Nu există aşa ceva, e un nonsens, o dată ce i-ai strâns mâna ofiţerului stării civile, te îndatorezi cu o sumă de obligaţii pe lângă care clauzele cu litere mici din contractele cu banca sunt floare la ureche. Nu zic, o parte dintre ele le ai şi când relaţia nu a fost oficializată (sinistră expresie), dar avantajul e ca poţi rezilia contractul formal fără penalizări
.
Uite, eu nu mai zic nimic, îi las pe domnii cititori să-mi ţină partea. Iar care nu e de acord cu mine, înseamnă că e sub papuc ![]()
Etichete: burlac, casatorie, ofiter stare civila


Cristian Teodorescu azi la 22:59 |
Vezi şi Catavencii.ro
Fix 1,5 la sută din PIB vrea premierul MRU să aducă la buget, în două [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 12:01 |
Mircea Sandu: Acum... o să vedem asta cu băut din iaz...
Dragoș Năstase: Nu... e un pahar de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 16 Feb la 11:11 |
Numărul deceselor în urma hipotermiei este tot mai mare. Autoritățile iau măsuri, Raed Arafat [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 16 Feb la 11:07 |
Geamurile fumurii se lasă ireal de încet în jos. Albul zăpezii îmi lovește retina. Îmi [ citeste mai departe ]
Tudor Darie 16 Feb la 01:43 |
Aveam șase ani când am auzit o teorie frumoasă despre tineri. Cel care mi-a spus-o nu era un [ citeste mai departe ]
Marius Cosmeanu 15 Feb la 22:15 |
Într-un audiovizual în care ayatolah e Dan Diaconescu iar precursor, mai bretelatul său [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 15 Feb la 20:56 |
E şi-n Caţavencii.ro
Fiindcă tot sîntem în criză de prezidenţiabili n-ar fi momentul să [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 15 Feb la 17:05 |
Asocierea dintre Federația Română de Fotbal și Roșia Montană Gold Corporation (RMGC) a fost [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 15 Feb la 15:35 |
Se pare că presa a atins limita: fundul lui Boc. Facebookul a ars în flăcări deontologice şi [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 15 Feb la 14:36 |
Coaliţia la guvernare susţine tratatul fiscal european, deşi părerile privind tratatul privind [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 15 Feb la 13:29 |
Vezi şi Caţavencii.ro
Dacă nu s-a dus cu Ponta în America, fiindcă nu ştie engleza, Crin [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 15 Feb la 12:45 |
Noul guvern promoveaza si un nou program de guvernare. Acest program are 3 mari componente : 1) [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 15 Feb la 11:22 |
Mihai Răzvan Ungureanu: "Militarii îngheaţă la deszăpeziri, locuitorii stau la căldură. [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 15 Feb la 09:05 |
Marți (ieri), în jurul orei 18.00, un prieten mi-a semnalat un articol publicat de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 15 Feb la 05:12 |
Celor 300 de candidați tineri şi cu studii în străinătate care aspiră la funcția de consilier [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 14 Feb la 23:21 |
... de fiece data cand cred ca mai jos nu se poate cobori, ceva se incapataneaza sa ma convinga de [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 14 Feb la 23:15 |
Dacă întreaga masă a lui Stamate reuşea să se sprijine pe calcule şi probabilităţi, iată [ citeste mai departe ]
Tudor Darie 14 Feb la 23:14 |
În ultimele zile, ortacii lui Voronin se plâng pe site-ul grenada.md că poliția a inițiat o [ citeste mai departe ]
Mihai Eminescu 14 Feb la 22:02 |
Iunie 1882
Îngerul meu blond,
Te-aș acoperi toată cu sărutări, cum argintarii îmbracă [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 14 Feb la 13:59 |
În anul de graţie 2009, când un cumul de factori externi si interni au forţat Romania să [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 14 Feb la 13:10 |
Zahar Prilepin, un scriitor rus de care v-am mai povestit aici, spunea zilele trecute pe BBC despre [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 14 Feb la 10:36 |
Pe când era Prim Secretar al Partidului Socialist Francez, François Mitterand a fost întrebat de [ citeste mai departe ]
Dan Duca 14 Feb la 10:06 |
"Asta este o ţară care a făcut vedete din toate pipiţele şi nu-şi respectă veteranii de [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 14 Feb la 09:19 |
Din 40.000 de bucureșteni anunțați pe facebook au fost numărați la Protestul [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 14 Feb la 00:41 |
… si nu, asta nu are nimic de-a face cu ecologia. Are de-a face cu politica. Mai exact, cu [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 13 Feb la 18:57 |
E şi-n Caţavencii.ro
Acum vreo cîţiva ani, cînd se bătea în apariţii la inundaţii cu pe [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 13 Feb la 18:55 |
Economia Romaniei opereaza intr-o lume aflata in flux in care diferentele si nuantele conteaza. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 13 Feb la 16:38 |
Update. Nu rezist. Am auzit declarația lui MIrcea Toader (PDL): unul [ citeste mai departe ]
Bogdan Ciuclaru 13 Feb la 16:21 |
Transmitem alb-negru! De dragul contrastului. De alb se ocupa iarna. De negru...lopetile.
Primul [ citeste mai departe ]
Ionel Blănculescu 13 Feb la 14:02 |
Am cumpanit mult daca sa public pozitia mea referitor la, de ce falimentul Greciei ar putea sa [ citeste mai departe ]
| 1Dupa cate vedem,Iulian Leca-colegul lui Teodorescu,s-aretras din viata publica,dupa ce a scris tot asade-a lela si s-a plictisit,fiind dezavuat de 70% dintrecititori!Cred ca daca autorul... | ||
| 2@la placinte inainte:Bai rapandula,cine poate face mai mult decat ce a facutBoc,apreciat de UE cu 2,5 crestere economica si ceeace RMU incearca sa continuie????????Iti spun eu-nimeni!USL... | ||
| 3Bai taica, pe Boc-cel mai onest si performant premier intimp de criza l-ai tocat 24 de ore!Acum ai inceput tocatul cu urmatorul,desi nu este pdl-ist!Fireste.....pentru ca poate colabora... | ||
| 4Copiii Romaniei sunt fortati sa cerseasca, fiii Romaniei sunt fortati sa isi lase tara, mamele Romaniei sunt fortate sa isi paraseasca copiii, fiicele Romaniei sunt fortate sa se prostitueze, bebelusii... | ||
| 5Bun, deci eu nu mai inteleg nimic din presa asta. Daca nu face omul nimic nu e bine ca tolereaza mafia! Daca vrea sa schimbe ceva "Da pana acuma ce a pazit? E conspiratie!"... | ||
| 6@nenea Teodorescu, da' mai lasa-ne,bre,ca ne-ai innebunit...Numai iti pute si-ti fulgera,te-ai acrit ca o lamaie rascoapta.Da-o-n colo,nene,ce,esti justitiarul patriei,mintea lucida,constiinta neamului,vocea... | ||
| Mihai Goţiu 28896 citiri |
| Costi Rogozanu 12081 citiri |
| Ciprian Domnişoru 10377 citiri |
| Cristian Teodorescu 10249 citiri |
| Remus Cernea 5650 citiri |
| Alin Fumurescu 4524 citiri |
| Cristian Bândea 3964 citiri |
| Constantin Creţan 3803 citiri |
| Dorin Tudoran 3799 citiri |
| Dan Duca 3797 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 5 postari |
| Costi Rogozanu 4 postari |
| Lucian Isar 3 postari |
| Constantin Creţan 2 postari |
| Daniel Oanta 2 postari |
| Tudor Darie 2 postari |
| Ciprian Domnişoru 2 postari |
| Dorin Tudoran 2 postari |
| Cristian Cojanu 2 postari |
| Mihai Goţiu 120222 citiri |
| Costi Rogozanu 62640 citiri |
| Cristian Teodorescu 51140 citiri |
| Alin Fumurescu 32386 citiri |
| Remus Cernea 22626 citiri |
| Ciprian Domnişoru 20905 citiri |
| Iulian Leca 18683 citiri |
| Dorin Tudoran 17719 citiri |
| Viorel Dobran 17179 citiri |
| Cristian Bândea 13979 citiri |
| Mihai Goţiu 42 postari |
| Cristian Teodorescu 28 postari |
| Costi Rogozanu 27 postari |
| Dorin Tudoran 17 postari |
| Constantin Creţan 11 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Viorel Dobran 10 postari |
| Iulian Leca 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 7 postari |
| Cristian Bândea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Ah, mai bine sub papucul dragostei decât liber şi-al nimănui.
2010-03-05 13:04:00 | Raporteaza
Of, cu simtul umorului scapati voi mereu de argumente
2010-03-05 13:06:04 | Raporteaza
Florin, multumesc, ma bazez pe tine
2010-03-05 13:06:39 | Raporteaza
In ziua de azi multe persoane se inseara sau se marita si casnicia lor nu rezista mai mult de doi ani ca unul din ei inseala si asa se duce de rapa cam tot asa suntem noi majoritatea ravnim si la alte persoane de cat la cele prin care suntem legati prin cununie (cel mai mare pacat este sa iti inseli partenerul sau partenera cu o alta persoana decat cea cu care esti legat(a) prin cununie in biserica)
2010-03-05 13:08:44 | Raporteaza
@Florin
Si daca dragoste nu mai e, atunci sa vezi castorie fericita
@Alexandra
Lupta fiecare cu ce l-a inzestrat natura
2010-03-05 13:08:55 | Raporteaza
@Costin Ilie: Păi vezi tu? Tocmai aici e problema. Că dragostea nu înseamnă numai fluturaşi în stomac şi zâmbete dimineaţa. Înseamnă şi o decizie de a-ţi sacrifica uneori mofturile şi dorinţele egoiste pentru binele partenerului. O decizie de a de a-ţi călca pe orgoliu şi a spune “am greşit, îmi pare rău”. Dacă nu eşti capabil să partea “nesentimentală” a dragostei, apăi de bună seamă că nu trebui să te însori.

Dar cum spuneam şi dincolo, pe Pandora’s, dacă eşti împotriva căsniciei şi din raţiuni care tin de sex (de teama numeroaselor “partide” pe care le vei rata fiind obligat să te limitezi la o parteneră), poţi să stai liniştit. Barbaţii însuraţi fac sex mai des şi femeile măritate au orgasm mai des decât cele nemăritate.
Ah, uite cum mă lungesc…
2010-03-05 13:18:23 | Raporteaza
Ca una care m-am maritat acum aproape 30 ani, dintr-o dorinta nestavilita de a avea o familie cu copii intr-un cadru legal si stabil, pot sa va spun ca nu actele conteaza. Am avut o casnicie grea , cu un sot dificil insa foarte atasat de familie. Cu toate ca nu a fost niciunul dintre noi infidel, casatoria a ajuns la un final asteptat si acceptat de ambii, dupa 25 ani. Ne-am impacat dupa 3 ani, fiind reuniti de o nenorocire. Suntem mult mai rabdatori, suntem decisi sa ne purtam de grija pana la sfarsitul zilelor, dar nu am mai face greseala de a ne casatori cu acte. In fond, singura care conteaza pentru noi este casatoria religioasa.
2010-03-05 13:29:14 | Raporteaza
@secretoasa: Din câte ştiu eu, preotul nu oficiază căsătoria fără să vadă certificatul de căsătorie de la primărie.
Nu poţi să numeşti atât de uşor căsătoria civilă o greşeală. Sunt nişte chestii legale la mijloc, de partaj, de succesiune etc., care pot ridica mari probleme la un moment dat.
2010-03-05 13:37:19 | Raporteaza
@Florin
@secretoasa are dreptate, tocmai ca apar atatea probleme trebuie sa te feresti de starea civila
2010-03-05 13:39:27 | Raporteaza
Cei predestinati sa-si rateze viata o vor face indiferent ca sunt casatoriti sau nu. Doar ca in cazul in care sunt casatoriti au pe cine sa dea vina si pe umerii cui sa lase tot greul vietii.
Pe acestia ii invoca cei carora le e frica sa-si ia responsabilitatea unei familii.
PS: Substantivele din textul de mai sus se pot pune (linistit) si la genul feminin.
2010-03-05 13:45:11 | Raporteaza
[...] pot să fiu rea cu Costin, pentru că a lovit în punctul sensibil: simţul umorului. O să îi răspund, însă: soţia nu [...]
2010-03-05 13:46:17 | Raporteaza
Mi se pare ciudat ca intr-o epoca in care homosexualii se bat cu toate puterile sa le fie recunoscute legal casatoriile, heterosexualii o contesta mai vehement ca niciodata.Poate pana la urma e o chestiune de a dori intotdeauna ce nu ai.
2010-03-05 13:47:36 | Raporteaza
@Costin Ilie: Aici nu pot să fiu de acord cu tine. Tocmai de asta există instituţia căsătoriei, protejată de stat. E şi o formă de protecţie socială. De asigurare că nu rămâi în stradă după o viaţă de agoniseală împreună, că femeile nu sunt date afară din casă de bărbaţi sau invers, că nu îşi lasă copiii pe drumuri, etc.
2010-03-05 13:48:29 | Raporteaza
@daniela: Un comentariu de nota 10!
2010-03-05 13:52:59 | Raporteaza
@daniela
corecta ultima afirmatie, dar cred ca e mai mare ponderea celor casatoriti care ti-ar da dreptate
2010-03-05 13:58:43 | Raporteaza
@Costin:Culmea,avand in vedere ca eu nu sunt casatorita:)
2010-03-05 14:01:30 | Raporteaza
@Catalin: La social-politic nu am fost niciodata de acord cu tine( si foarte probabil nici nu voi fi)
dar aici ai perfecta dreptate.
@daniela: Excelenta observatia.
@Florin Puscas: Te iubesc! Parinteste, stai linistit.
2010-03-05 14:01:33 | Raporteaza
@Florinaa:
2010-03-05 14:08:22 | Raporteaza
este nevoie de un contract matrimonial in viitorul apropiat, pentru ca nimeni sa nu mai abuzeze de drepturi legiferate, parca special facute sa transforme viata intr-un chin continuu… familia nu poate ingradi libertati necesare evolutie personale a fiecaruia dintre noi, chiar daca in prima faza va trebui s-a luam de jos, unde ne aflam de fapt din acest punct de vedere… din pacate in romania mentalul colectiv este ca un tavalug care striveste orice initiativa necesara progresului general al familiei moderne…
2010-03-05 14:12:10 | Raporteaza
@zen:Perfect de acord cu necesitatea ca legea sa recunoasca contractul prenuptial.Astfel fiecare familie nou constituita in parte poate sa faca propriile reguli(consimtite de ambele parti) dupa care sa functioneze.
2010-03-05 14:19:07 | Raporteaza
@zen: Poţi să fii mai exact? La ce “libertăţi îngrădite” te referi şi la ce “progres general”?
2010-03-05 14:19:37 | Raporteaza
Prosti sa casatoresc intodeauna desteptii cate-odata si geniile nici o data. EMINESCU
2010-03-05 14:48:22 | Raporteaza
@Vericu: Eu nu l-aş lua pe Eminescu reper în alte domenii în afară de poezie…
2010-03-05 14:53:42 | Raporteaza
@Florin Puscas:Probabil esti insurat:)
2010-03-05 14:58:37 | Raporteaza
@Florin Puscas:
O casatorie religioasa, odata savarsita, nu mai poate fi desfacuta de niciun divort. Cred ca mai degraba biserica ar incheia o casatorie religioasa fara certificat de casatorie (exista un fel de portita pentru aceasta, un fel de binecuvantare mai degraba decat casatorie) decat sa recunoasca un divort. Pe de alta parte, tocmai la divort incep durerile de cap cu partajul.
2010-03-05 15:10:02 | Raporteaza
@daniela: Probabil ai dreptate. Adică nu probabil, sigur!
Şi de asta mi se pare oarecum amuzant să văd oameni care un au fost căsătoriţi niciodată contestând căsnicia. Şi chiar dacă unii au fost, nu mi se pare că eşecul cuiva poate justifica generalizări simpliste. 
2010-03-05 15:13:34 | Raporteaza
@Florin Puscas:(era o gluma,nicidecum n-am vrut sa insinuez nimic:))
Mi se pare o eroare atat contestarea cat si ridicarea in slavi a casatoriei.E o optiune pe care o faci atunci cand si daca esti convins ca e alegerea cea mai buna;uneori regreti ulterior,alteori dimpotriva.Experienta fiecaruia este unica,motivele diferite de la unul la altul.Pana la urma,diversitatea de opinii este normala.
2010-03-05 15:26:13 | Raporteaza
Costin Ilie, nu ma dezamagesti! Ai ramas un acelasi copil incapabil sa-si asume raspunderi, sa renunte la micile lui bucurii si la “dreptatea” lui. Este rau sa fii atat de imatur? Este bine? Habar n-am. Oricum lumea a mers mai departe, tocmai pentru ca cei ca tine sunt o minoritate.
Florin Puscas, pentru mine esti o surpriza extrem de placuta. Bravo tinere (caci eu am un pic mai mult de 45 de ani)! Cei ca tine duc lumea in spate. Ma bucur mult ca mai exista tineri capabili de sa-si asume responsabilitatile unei vieti de familie si sa iubeasca cu adevarat.
2010-03-05 16:05:37 | Raporteaza
@Costin Ilie: Actele sperie, dar la fel de usor cum se fac, la fel de usor se pot desface (cand ambii sunt de acord, se semneaza o hartie in fatza judecatorului). “Complicatziile” materiale apar si daca stai impreuna o vreme mai lunga, deci?
Am vazut casatorii desfacute mai repede decat relatzii “chinuite” de dragoste si ura, a caror “oficiala” incetare a durat ani si ani. Pana la urma… conteaza langa cine vrei sa stai cu acte ori fara acte…
2010-03-05 17:25:25 | Raporteaza
Personajul Florin Puscas exista? de-adevaratelea?
Spaima de casnicie se bazeaza pe experiente remarcate in jur, intr-o societate de tip traditionalist,casatoria a durat mai mult decat sentimentele , cu separari greoaie, unde s-a reusit.E normal ca multi sa isi fi asigurat o “ independenta financiara”.Formula de fericire variaza – visul meu de fericire sa zicem ca e relational, al altuia, de avansare in cariera, sau de petrecere non-stop,sau de calatorii, sau de a vorbi unei audiente, sau de a se confunda cu taraitul greierilor in contemplatie.
Cu prudentasuntem pe calea cea buna.Exista relatii” chinuite “ de ura? alea trec de la sine,poate cele chinuite de dragoste dau un semn ca nu vor fi incetat.Ca sa poti afla daca vrei sa te legi de cineva, trebuie sa existe o relatie, sa stii daca merita efortul-cea mai gratioasa forma de negociere in care fiecare mai pierde, fiecare mai si da din el insusi/ ea insasi- in functie de ce vrea de la relatie, aceea se va consolida sau se va narui.Zicea cineva ca cel mai frecvent punct de plecare spre divort e cine face cafeaua.Foarte adevarat-exista perioade in care unul investeste mai mult intr-o directie.Daca simti ca merita, daca iti e bine cum nu ti-a mai fost si e impartasit,restul e joaca, negociere relaxata, constanta, binevoitoare, tenace, glumeata. Totul e sa afle fiecare ce vrea si sa ii respecte si pe ceilalti,ca sunt pentru toti momente frumoase de petrecut si copii de facut,din dragostea unuia sau a altuia.:))
2010-03-08 20:12:46 | Raporteaza