![]() | Câteva note despre dispariţievezi toate articolele de Liana Alexandru20 Jul 2010 la 09:48 32 comentarii 1816 vizualizari. |
În generaţia mea, fantasmele suicidare au debutat odată cu lecturile din Goethe şi au culminat cu dispariţia lui Kurt Cobain, idolul tinerilor care au cunoscut libertatea de după 90. Faptul că ‘Suferinţele tânărului Werther’ au fost urmate în Germania de un val de sinucideri era pentru noi doar o consemnare de ordin literar, de aceea moartea lui Kurt a fost cea dintâi care-a invadat concret spaţiul fantasmelor cu care cochetam.
Eram la anii la care descopeream libertatea nopţilor albe, cu desfătarea fumurilor în imitaţii de alcov, delăsarea plăcută după primele guri de Napoleon, săruturile peste chitare şi, peste toate, muzica lor şi poemele noastre. Despre moarte. În cea mai recentă carte, Liiceanu spune că pe Cioran e bine să-l citeşti la maturitate, ca să poţi să-i cuprinzi sensurile, dar noi adormeam cu el sub pernă şi ziua băteam la maşină citate ca să ne jucăm apoi de-a disperarea în versuri. Ascultam Doors, Led Zep, Nirvana, Pink Floyd… Sufeream. Eram rebeli şi inocenţi. Fără griji şi… disperaţi. Libertatea de a manevra lumea, de aici şi de dincolo, devenise exerciţiul favorit al imaginaţiei noastre. Sinuciderea era provocarea supremă. O combăteam şi o apăram cu intensitate.
Dar, mai întâi, a dispărut Cobain. Apoi, în mod brutal a dispărut dintre noi Gabi, în împrejurări neclare şi în apele tulburi ale oraşului în care-şi petrecuse copilăria. Moartea prietenului nostru Gabi în anul eclipsei a fost ca o dispariţie solară, ne-a îngheţat curajul înfruntărilor cu neantul. De acum, devenise posibil şi ni se arăta chiar foarte de-aproape. Ne-am despărţit de Gabi şi cam tot atunci şi de noi, mai ales că începuserăm drumurile pe care se concretizează în societate aşa numitele proiecte de viaţă.
Am plecat de acasă, am devenit responsabili, am început să vorbim mai mult despre viaţă şi despre bucuria de a fi… Suferinţa care ne-apropie prozaic prin spitale de patul morţii ne lecuieşte, altfel, de fantasme şi libertăţi adolescentine. Cu cât ne maturizăm, cu atât frica devine mai amplă. O numim însă, prudenţă. Avem mai multă experienţă, deci suntem responsabili şi precauţi. Deşi cu fiecare pas ne-apropiem de ea, ne convine să ne vedem tot mai departe de moarte. Iar când dispare câte cineva suntem loviţi de isteria văicărelii şi ne tânguim ca nişte bocitoare. Suntem indecenţi şi groteşti în provocarea maximă a lumii noastre: suferinţa.
De fapt, lumea în care trăim nu ne cultivă niciun fel de libertate în faţa morţii. Societatea creştină după care suntem orânduiţi nu ne îngăduie alegerea, dar ne inoculează frica de moarte. Şi frica în general. Dacă regulile ar fi si întru încurajarea unei libertăţi a spiritului, sinuciderile ar fi mai puţine, moartea privită mai relaxat, iar viaţa ar fi şi ea mai senină. Captiv sensurilor acestea creştinesti, suicidul e mai degrabă un semn de inocenţă, de răzvrătire a unei sensibilităţi neînţelese şi a unei purităţi înfrânte… Nu vrei să pleci neapărat din această lume, vrei doar să-ţi recuperezi libertatea de a fi. De a fi bun, de a fi frumos, de a fi recunoscut…
Gloata de nefericiţi care condamnă gestul ignoră că noi toţi avem în datele noastre potenţialul suicidar şi că limita celor două lumi devine extrem de firavă dacă nu găsim, pe lângă factorii declanşatori ai suferinţei şi capacităţile de regenerare. Tot Liiceanu spunea că, în fond, depresia e o prăbuşire a sistemului de iluzii. Suntem fericiţi doar câtă vreme mai suntem în stare să visăm.
Mărturisesc, n-am fost o admiratoare a Mădălinei, dar n-am putut bagateliza o clipă dispariţia ei. M-a tulburat profund. Mi s-a părut un suflet care şi-a revendicat astfel dreptul la o inocenţă pe care nimeni în jur n-a mai fost în stare să i-o recunoască. Dacă e autentic, mesajul ei ultim e grăitor.


Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 19 May la 15:22 |
La Cluj se dă bătălia simbolică cu ultima redută a regimului Băsescu. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 19 May la 14:05 |
Am citit cu mare întîrziere Spovedanie la Tanacu şi Cartea [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 13:53 |
Motanul de partid a apucat de l-a încoţopenit pe marchizul de Carabas, într-un sector al [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 19 May la 08:49 |
Cazul Laurei Codruta Kovezi e special. Nu ea, ci reactiile la acuzatiile de plagiat aduse de GIP la [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 04:47 |
Dacă, în vremea regimului democratic al lui Iliescu, un fost consilier al președintelui [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 19 May la 00:54 |
Chiar nu mai e nimic bun de copiat în ţara asta?
Poţi să-l înţelegi până la un punct pe [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 18 May la 17:49 |
Unul din motivele pentru care Băsescu ar trebui suspendat este faptul că ignoră moratoriul impus [ citeste mai departe ]
| 1Reiau un comentariu pus si sub Ciprian Sulea, fiindca subiectul e acelasi si nu am alt punct de vedere. Se bate apa in piua de pomana! Oricum ar fi, parlamentarul odata ajuns in parlament nu mai reprezinta... | ||
| 2I just posted my first blog on blogspot. How will people find it? Do i have to give them the link, or can just anyone find it?.... | ||
| 3I am working on consolodating my online brand and identity. How to i set my blog up to receive the comments i post on others blogs or the questions I answer on Yahoo Answers or Linked in Q&A? . . What... | ||
| 4I have heard about sites that will pay you per post on your blog . . The one im planning on joining pays $10 per post. . Anyone know any good ones? Or better ones for that matter?.... | ||
| 5Am new to blogging. So would like to know more about blogs..... | ||
| 6How to start a blog. Kindly suggest books on the subject?... | ||
| Mihai Goţiu 10972 citiri |
| Cristian Teodorescu 9334 citiri |
| Costi Rogozanu 9158 citiri |
| Constantin Creţan 4289 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4252 citiri |
| Dan Duca 4113 citiri |
| Alin Fumurescu 3718 citiri |
| Ciprian Şiulea 3154 citiri |
| Dorin Tudoran 2596 citiri |
| Cristian Bândea 2062 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 62031 citiri |
| Cristian Teodorescu 39682 citiri |
| Costi Rogozanu 38119 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18006 citiri |
| Alin Fumurescu 17613 citiri |
| Viorel Dobran 12991 citiri |
| Dan Duca 11990 citiri |
| Constantin Creţan 11300 citiri |
| Dorin Tudoran 8522 citiri |
| Iulian Leca 8096 citiri |
| Mihai Goţiu 30 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Imi place cum ai scris, desi nu sunt intru totul de acord cu ce ai scris.
Sa-ti amintesti de vremurile bune!
“Time
Ticking away the moments that make up a dull day
You fritter and waste the hours in an offhand way.
Kicking around on a piece of ground in your home town
Waiting for someone or something to show you the way.
Tired of lying in the sunshine staying home to watch the rain.
You are young and life is long and there is time to kill today.
And then one day you find ten years have got behind you.
No one told you when to run, you missed the starting gun.
So you run and you run to catch up with the sun but it’s sinking
Racing around to come up behind you again.
The sun is the same in a relative way but you’re older,
Shorter of breath and one day closer to death.
Every year is getting shorter never seem to find the time.
Plans that either come to naught or half a page of scribbled lines
Hanging on in quiet desperation is the English way
The time is gone, the song is over,
Thought I’d something more to say. “
2010-07-20 10:13:06 | Raporteaza
MM a fost doar o bula de aer pentru o mass-media fomista de subiecte in timpul verii unei recesiuni istorice.
Iar acesta este poate cel mai bine scris text din presa ultimelor 2 saptamani. Nu poate, sigur. Si noi ne sarutam peste chitare si am avut un caz similar de suicid in gasca noastra din liceu…
2010-07-20 10:25:01 | Raporteaza
Credeam ca te referi la disparitia ta de pe micul ecran, asta chiar era o stire buna.
In rest, textul nu ma intereseaza.
2010-07-20 10:25:54 | Raporteaza
Daca biata Madalina, ratacita intre “concertele” de la Ticleni, Dorohoi si Braila, ar fi murit din cauze medicale, nimeni nu ar fi scris azi despre ea. Poate doar despre disputa dintre parintii acesteia si Puiu Mircea, care vor face din moartea celei ce nu s-a racit inca un caz “Dolanescu II”.
2010-07-20 11:05:38 | Raporteaza
Foarte profund. Nu chiar jurnalistic, mai degraba cu accente literare si folozofice. Felicitari pentru acest articol extraordinar de bine scris!
2010-07-20 11:15:45 | Raporteaza
Mi-a placut si mie. Simtit, delicat, cu aluzii cat se poate de discrete la gestul lui MM. Ai demonstrat ca se poate scrie si altfel pe marginea unui “eveniment” tocat de tabloide.
2010-07-20 11:25:48 | Raporteaza
@radu: Gresiti enorm, sunteti ori refulat, ori rau in mod gratuit. Liana (Alexandru) Patras este printre cele 2-3 chipuri care pot fi privite sau ascultate la Realitatea. Pe deasupra, pe cine credeti ca intereseaza faptul ca pe dvs. nu va intereseaza textul ei? Daca nu va intereseaza, de ce ati postat un comentariu? Astfel de interventii fara argumente, pripite si penibile in esenta lor ma fac sa regret foarte des libertatea oferita de chat-urile de pe internet. Sunt curios daca puteti face fata cv-ului, realizarilor sau macar caracerului Lianei Patras. Chris Dur are dreptate, nu poti fi de acord cu tot ceea ce afirma Liana (mai ales ca, in subtext, sta incercarea de a scuza sincuiderea nepermisa a unei tinere mame, prin pretextul nevoii de recucerire a libertatii: moartea inseamna, totusi, suprimarea oricarei posibilitati de libertate, iar ipoteza sinuciderii ca protest nu functioneaza!). Mai mult, cine doreste castigarea libertatii nu are simultan si iluzia re-cunoasterii (sau, traducand in termenii adecvati, a celebritatii). Libertatea se castiga si se traieste in solitudine. In sfarsit, solutia suicidara anuleaza orice alta solutie a vietii impotriva suferintei, ne-libertatii, singuratatii. Dar textul Lianei P. este f bine scris (si o spun, la randul meu, ca un licentiat in Litere, cunoscand deci ceea ce se cheama stil, retorica sau poetica a textului). Marturisesc si faptul ca am fost uimit sa o descopar pe Liana P. nu doar o prezenta foarte placuta, dar, iata, si cu un talent vizibil in scris. I-ar prinde foarte bine experienta unui jurnal personal (si intelectual, de fapt), daca nu o incearca deja.
2010-07-20 11:32:43 | Raporteaza
Sinuciderea e semnalul de siguranta pe care il tragi atunci cand nu sti sa te mai bucuri de ce ai, nu vrei sa mai intelegi ce se intampla cu tine si cine esti, cand iti pierzi increderea ca viata are sens si vreun mijloc bine definit. Nu zic sa traim in nihilism, dar gatul ti-l iei atunci cand devii o greutate pentru cei din jur, o greutate pentru tine insuti, adica cand ai o boala incurabila, dar nici atunci nu e nevoie sa ti-l ei, boala pentru aia e acol.
PS Madalina Manole a uitat sa mai vada partea buna din viata ei si asta a facut-o sa o termine cu toate. Scuze de expresie, dar cand s-a sinucis si nu s-a mai gandit la copil si la cei din jur, nu a facut decat un gest de pura ignoranta si egoism.
2010-07-20 11:36:23 | Raporteaza
@Luigi: De acord cu cele scrise de tine despre Liana. Este una dintre foarte putinele exceptii din trustul (I)realitatea. Din pacate, mai ales pe sticla, nu poate sa se exprime asa cum ar dori, si este de inteles. Sa speram la vremuri, daca nu mai bune, macar normale, caci ceea ce traim acum este halucinant. Toata scara de valori este intoarsa pe dos. Albul e negru si negrul e alb, iar logicul a devenit ilogic. Tot ceea ce am invatat o viata ca este rau, in zilele noastre e ceva normal. Nu mai intelegi nimic, uneori stai si te intrebi daca nu cumva tu, cel care ai bun simt, esti normal, sau ai luat-o pe aratura. De aceea oameni de tipul Lianei sunt adevarate guri de oxigen. E foarte placut sa observi ca mai sunt si personaje ce gandesc asemeni tie. Revenind la subiectul de la ordinea zilei, se pare ca a devenit o moda sa declari ca ai incercat sa te sinucizi macar o data in viata. Imi pare rau, eu sunt mai demodat, caci nu am avut nici o tentativa de sinucidere. Oare sunt normal???
2010-07-20 12:31:31 | Raporteaza
mi-a placut ce-ai scris,cu exeptia amintirilor tale… Nu-mi plac amintirile,ma face sa sufar ptr ca am crescut fara parinti…. Si,fiindca te-ai referit la Mdalina Manole,iarta-ma! dar sunt impotriva sinucigasilor!!!! Indiferent de persoana,consider ca un sinucigas nu merita nici sa se nasca,dara mite sa traiasca. Asa sunt eu…. Iar Madalina M.a dat dovada de lasitate si egoism ptr c nu s-a gandit la copil,ca tare l-a parasit. Ce mama a putut fi? Indiferent de motiv,nu trebuia sa-si paraseasca copilul,ar fi gasit ajutor; a preferat sa-si ia viata! Imi pare rau,dar o dispretuiesc!
2010-07-20 12:56:39 | Raporteaza
“Gloata de nefericiţi care condamnă gestul ignoră că noi toţi avem în datele noastre potenţialul suicidar şi că limita celor două lumi devine extrem de firavă dacă nu găsim, pe lângă factorii declanşatori ai suferinţei şi capacităţile de regenerare”
Una dintre cele mai bune opinii la subiect.
2010-07-20 14:16:40 | Raporteaza
Pfuai, ceva extrafin!
“libertatea nopţilor albe”, “desfătarea fumurilor în imitaţii de alcov, delăsarea plăcută după primele guri de Napoleon, săruturile peste chitare”,”Doors, Led Zep, Nirvana, Pink Floyd…”, “rebeli şi inocenţi. Fără griji şi… disperaţi.”
Am inteles. M-am luminat.
Deci asa a aparut snobilimea de azi, care se crede la Paris sau Londra, in timp ce se inghesuie in glod, printre caini vagabonzi si gunoaie, ca sa asculte bubuielile unor drogati, carora la ei acasa nu li s-ar permite in ruptul capului sa se desfaoare in paranghelii nocturne, in aer liber, in zone rezidentiale.
Niste intelectuali rafinati, care se duc la teatru, lasind masina de-a curmezisul trotuarului, peste gunoiul de la bordura, si se strecoara serafic, printre caini vagabonzi si gunoaie spre sala de spectacol.
Niste provinciali frustrati, care ajunsi in Bukresi, in mass-media, se autosugestioneaza ca sunt intr-o metropola ca oricare alta din vest.
Niste nespalati, niste exhibitioniste refulate, care au impresia ca daca stau cu degetul la timpla, sau isi sprijina meditativ fruntea cu palma, se transforma instantaneu in BHL.
In fine, niste neterminati, care fac workshop-uri politice sau culturale ptr a-si mirosi reciproc si cu invidie basinile intelectuale.
In concluzie, niste manelisti cu semn schimbat.
La fel de letali ca si ei.
2010-07-20 14:19:04 | Raporteaza
lumea în care trăim nu ne cultivă? niciun fel de libertate în faţa morţii. Societatea creştină după care suntem orânduiţi nu ne îngăduie alegerea, dar ne inoculează? frica? de moarte?. !Şi frica în general!. Dacă regulile ar fi si întru încurajarea unei libertăţi a spiritului? haricrishna, sinuciderile ar fi mai puţine, moartea privită mai relaxat!, iar viaţa ar fi şi ea mai senină?. Captiv sensurilor acestea creştinesti!, suicidul e mai degrabă un semn de inocenţă, de răzvrătire a unei sensibilităţi neînţelese şi a unei purităţi înfrânte… Nu vrei să pleci neapărat din această lume, vrei doar să-ţi recuperezi libertatea de a fi. De a fi bun, de a fi frumos, de a fi recunoscut…
…nu stiu cum ai terminat tu literele, dar NU ma mir! – hmmm tz!…74-79?, n-asa? Cunosc desigur gashtile satanice, haitele degeneratilor, toate se sparg si se vor sparge -> durerea, disperare, singuratate, moarte si …invierea. Sa aberam la tema si sa ne pierdem timpul citind toti fraierii e pur si simplu ptr FEMEI – care de fapt nu vor fi niciodata femei adevarate si nici nu vor avea barbati adevarati, …DEGENERATI. De fapt, maimutze si maimutzoi deja degeneratzi, care in ghettourile satanice in care-au fost bagatzi, de catre al lor tatic (cel rural, semiurban si viitor urban) se cred OAMENI ,in lumea celor adevarati. Sorry, nu trebuia sa scriu nemic, citesc, trimit
2010-07-20 14:20:17 | Raporteaza
@Chris Dur: Multumesc, Chris. Si tuturor celor care mi/ati scris fara incrancenare chiar si cand n/ati fost de acord cu ideile textului. Liana
2010-07-20 15:08:56 | Raporteaza
Poza cu Cobain atrage asupra unui text incredibil de sentimental, snob, incoerent, fundamental tampit. Tipa asculta Nirvana, a citit Cioran si il citeaza pe Liiceanu: VARZA! Cum de nu e cea mai pupulara tipa din Romania?!! Totul ca sa aduca un omagiu “dreptului la inocenta”!! Ce inseamna asta?!!
Scoate-ti poza cu Cobain! Atrage atentia asupra unuia din cele mai penibile texte aparute pe voxpublica vreodata. E jenant ca se accepta astfel de contributii.
2010-07-20 17:40:52 | Raporteaza
“De fapt, lumea în care trăim nu ne cultivă niciun fel de libertate în faţa morţii. Societatea creştină după care suntem orânduiţi nu ne îngăduie alegerea, dar ne inoculează frica de moarte. Şi frica în general. Dacă regulile ar fi si întru încurajarea unei libertăţi a spiritului, sinuciderile ar fi mai puţine, moartea privită mai relaxat, iar viaţa ar fi şi ea mai senină.”
Vezi, Liana, de asta unul precum Cioran, ca si Nietsche dealtfel, s-au declarat la vremea lor mai mult sau mai putin anticrestini, nu ca ar fi fost cu-adevarat – dupa parerea mea si-a altora, ci fiindca au simtit cum crestinismul oficial mai mult are tendinta de a ne baga mai mult sub zodia pacatului, decat sa ne scoata de-acolo. Daca evanghelia lui Isus ar fi mai bine inteleasa, libertatea spirituala totala astfel castigata ar invinge pana si moartea, cum si-n cazul Lui. Dar tot Cioran considera crestinismul religia cea mai complexa, sa-i scuzam deci pe toti neintelegatorii – ca fiind nepacatosi, iar pe “pacatosi” precum Madalina Manole doar sa-i compatimim ca n-au ajuns in stare de a-si fi castigat libertatea de a fi – cu adevarat!
2010-07-20 18:53:51 | Raporteaza
Liana, esti cam depresiva, se vede atunci cand (rar, din fericire) apari pe la televizor. Nu trebuie sa ne enumeri autori sau titluri de carti, ca sa ne convingi ca esti culta in cap. Te agati cu disperare de numele unor autori, ca sa dai “greutate” “ideilor” tale. E foarte important ce intelegi din ce citesti, nu cantitatea lecturii sau calitatea autorului.
“Gloata de nefericiti care condamna gestul” probabil sa gandit la copilul pe care “neinteleasa” si “inocenta” l-a lasat in voia sortii. Mecanismul tau de gandire nu difera cu nimic de cel al inocentei.
2010-07-20 23:25:41 | Raporteaza
“Speranta moare ultima”! Daca adaptam si spunem “Iluzia moare ultima”, oare gresim? Probabil la acest lucru s-a referit si Liiceanu. Cred ca nu gresim. Dar oare este bine sa ne alimentam viata cu iluzii? Daca iluzia = visul(tzelul), atunci nu gresim… Sau conteaza dimensiunea sperantei? Dar nu de putine ori auzim: “Tzinteste sus, cat mai sus, daca vrei sa fii peste medie!”. Of, astea sunt relative! Cine ne spune unde sa tzintim? Cine ne spune cat de sus sa ne ridicam stacheta, incat sa nu avem sentimentul ca parca am incercat sa ne mintim, asezand tinta cam jos, sau poate o fixam prea sus, iar realizarile nostre vor parea maretze realizari pentru altii, insa, pentru noi, doar un sir continuu de neimpliniri? Raspunsul este tulburator: “Doar noi!”. Numai noi simtim daca suntem corecti cu noi, ori nu! Oricine altcineva, nu poate evalua pozitia stachetei noastre, pentru ca o compara cu a lui, dar noi nu suntem el(ei) si nici el(ei) nu este(sunt) eu(noi). Si daca in drumul nostru, acela care nu ne aduce satisfactii personale, reusim sa facem milioane de oameni fericiti, iar cand acestia, din ce in ce mai mult, isi risipesc timpul si energia consumand produse expirate, aflate in contradictie fundamentala cu ceea ce le-am oferit noi, cand nepasarea colectiva si lipsa de respect pentru ceea ce candva i-a facut sa se simta minunat devine o nota caracteristica a lor, noi ce trebuie sa (mai)facem? Ce este mai condamnabil? Sa incerci sa retrezesti auzul intr-un om care asurzeste cu voia lui, pe zi ce trece, sau abandonarea acestuia, gasindu-ti resemnarea in a sfida oamenii care se lasa neconditionat “asurziti”? Si daca nu te lasi, si incerci, si iar incerci, si iar, si iar, si iar incerci, dar, deodata simti ceea ce nu ai simtit vreodata in calatoria ta, oboseala? Ce faci? “Iubeste-ti aproapele!”. Dar daca el nu vrea sa fie iubit? Dar daca el nu MAI vrea sa fie iubit? Ce faci? Dar daca lui ii este bine asa in promiscuitate, ce faci? Ce faci tu, omul care o viata intreaga ai visat(tzelul!!!)sa indrepti lumea, sa-i faci pe oameni mai buni, mai iubitori de semeni si chiar de dusmani, iar ei s-au transformat si nu mai vor aproape nimic din ceea ce pentru tine inseamna rostul vietii? Ce faci atunci cand te trezesti din visare si vezi in ce lume ai ajuns? De fapt nu tu ai ajuns, ci lumea s-a schimbat in asa fel incat nu mai ai repere de coordonare ale propriei vieti? Tzinta ta este tot acolo, ea pare din ce in ce mai sus pentru ca baza, lumea, coboara continuu. Relativitatea face sa ajungi sa indrepti tirul spre zenit. Si tragi, dar zenitul are prostul obicei sa fie intotdeauna deasupra capului tau, iar cartusele trase vor cobori la fel de…vertical precum au zburat, iar dupa o vreme te vor nimeri. Ce ironie, sa tragi intr-o tzinta si sa nimeresti in tine…
Si mai ai si un prunc, si-ti dai seama ca ai nascut un miel intr-o lume dominata de lupi? Il ucizi ca sa nu fie devorat de lupi, sau ai o licarire de speranta(tzelul, alt tzel!) ca in 20 de ani, lupii se vor imputzina, iar mielul tau va putea sa traiasca fara teama? Dar acest ultim ideal nu e pentru tine, fiindca tu ai obosit deja. Simti acea oboseala care iti spune clar ca nu o mai poti alunga cu o portie sanatoasa de odihna…Odihna? Unde mai gasesti odihna in lumea de azi, atunci cand visul tau te arde, dar lumea asta nu mai este capabila sa il accepte?
Pentru sinucigasi, Biserica este nemiloasa:”Cel ce si-a luat zilele nu va fi dus in biserica, nu se vor face rugaciuni pentru sufletul lui, ci, eventual, pentru usurarea sufletelor celor apropiati acestuia; nu se fac pomeni, etc., etc.”. Crede cineva ca ezita vreun sinucigas sa-si ia zilele, de teama ca n-o sa mai fie dus in biserica?
Si totusi, oameni ca si noi au decis masura”in numele Domnului!”. A stat Dumnezeu cu ei de vorba? Da? Dar daca au inteles gresit mesajul Lui? Cred ca suntem de acord cu totii ca ideea cea mai profunda degajata de Crestinism este IERTAREA. Numai cine n-a iertat in viata lui pe cineva care i-a gresit, nu stie ce simti cand faci acest lucru. Unde este expresia iertarii, propovaduita de biserica, in cazul unui sinucigas? Oare Dumnezeu a facut un amendament la “Tatal nostru”, la versul despre iertare, si nu-l stim noi? Chiar are nevoie Dumnezeu de niste pamanteni care sa-i citeasca “rechizitoriul” unuia si altuia, eventual sa-i sugereze o pedeapsa la judecata de apoi?
2010-07-21 01:04:35 | Raporteaza
elodia a murit. traiasca madalina!
2010-07-21 04:15:16 | Raporteaza
Cind dai peste postari @ radu de la @3, te apuca asa o bucurie greu de descris: uite ca ezista dobitoci mai mari ca mine.
@ radu,
ferice de tine.
2010-07-21 11:16:47 | Raporteaza
Maaare nesimtit mai sunt si eu, nu m-a impresionat deloc moartea MM….
2010-07-21 11:47:19 | Raporteaza
Doamna,
Citind cate ceva din ce ati scris pe Vox Publica, inteleg dece dvs. nu participati la mahalagismele la care se dedau unele dintre colegele dvs.
Felicitari!
Ma intreb, insa, cat timp veti mai rezista la acel post TV.
2010-07-21 17:55:28 | Raporteaza
daca,prin absurd, ar muri T.B.(ipoteze:in urma unei kome alc.,avion vechi prabusit etc.) poporul ar rasufla usurat sau nu?ce ziceti de acest exercitiu de imaginatie?
2010-07-21 18:43:47 | Raporteaza
@T.B.: Va rezista cit timp va exista idolul ei preferat Basescu !
2010-07-25 11:05:45 | Raporteaza
Liana, ar trebui să ai decenţa sa nu mai apari la televizior, după ce te-ai specializat in linsul flegmelor prezidenţiale. Daca tot citezi din Liiceanu, vezi ce scrie acolo, in apelul catre lichele.
2010-07-26 12:59:51 | Raporteaza
Lady Caga ar fi mai bună la furadănuţ în emisiune.A mai fost acolo cu notele şi ,,striptisu ‘ ” mimând o melododie despre căţelele disperate care latră la lună.Un ,,halesandu” pentru toţi blatiştii ligii care nu vor să dispară ar fi maneaua ideală oferită de scumpica năsoasă.Apropo,mult câcat a mai mâncat şi fliipiceanu ăsta.
2010-08-06 17:38:42 | Raporteaza
Sa fie initiat un proiect de lege prin care toti şobolanii portocalii sa primeasca gratuit Furadan.
2010-08-12 23:00:23 | Raporteaza
liana draga.. ai mai ramas tu si cu hurezeanu uitati acolo la realitatea… Oare de ce mai stai in cocina asta?
2010-09-22 14:46:47 | Raporteaza
IN SFARSIT! A plecat si penultima persoana echilibrata de acolo. A mai ramas una care trebuie sa plece probabil inainte de a se scufunda corabia cu sobolani – HUREZEANU.
2010-10-03 09:22:25 | Raporteaza
L-am văzut pe informatorul-dezinformatorul Robbikă Turcesku(youtube.com/wat../ la lucru în latrină aranjând noile birouri pentru boarfele şi borfiţele Realităţii…alea care dorm cu poza lui Beşinel la fofoloankă.Vă cheamă pe toate la dansul găleţii.Drum bun şi kâkare plăkută!!!Beunişti din toate ţările, uniţi-vă!!!
2010-10-03 11:32:31 | Raporteaza
Scuzeee! ,,La dansul găleţii returnate”… am vrut să zic.Ţigănoiul numai pe returnate uşor expirate e exxxpert(vezi cântăreaţa cheală din ,,Liceeeeeeeeniiii”,andreea futer(adică UTER îmbunătăţit cu uraniu)băbănică+ alte borfiţe prinse cu prim-planu’ de cohohorta de securişti a lu’ traian beşinel)
Eşti un curvete pentru liniştea noastră,mai ai doi ani pâna o sa bagi în groapă brandmanu’ diktator+copiii din anterioarele casatoriii, daca iasă ceva asemănător la anticipate eşti scoasă cu totul.Moştenitoarea legitimă a ţîşniturii din mâna dreaptă a priapistului…Barcelona,operaţie la năsoi,Foxaniul liberr….De nu…Ciupituri la kur în direct pe B1 TV
2010-10-10 15:17:03 | Raporteaza
Bancnote straine de vanzare la magazinuldebanc../. 1300 de bancnote diferite din 150 de tari.
2011-03-22 23:09:25 | Raporteaza