![]() | Către guvernul de troglodiți: Jos labele de pe cultură!vezi toate articolele de Florin Puscas14 Jul 2010 la 16:03 75 comentarii 1198 vizualizari. |
Merită să împrumutăm epitetul stimabilului Cărtărescu pentru a descrie guvernul Boc. Un guvern care, culmea incompetenței și a fuduliei, practică o haiducie pe invers: ia cu tupeu de la săraci pentru a da bogaților. Și când spun bogați, nu mă refer la oamenii de afaceri – pentru că nimeni nu a construit capitalismul bazându-se pe săraci -, ci la categorii sociale în ansamblu și la instituțiile administrate de stat. După ce au ajuns la concluzia că beneficiarii drepturilor de autor sunt principalii evazioniști ai patriei (și o seamă de comentatori suflă-n-vânt le-au ținut isonul), guvernanții noștri, mustind de competență, i-au inclus și pe angajații instituțiilor de cultură în categoria funcționarilor publici afectați de Ordonanța de Urgență 63/2010. Zeci de teatre, case de cultură și muzee sunt în pericol să fie închise în urma disponibilizărilor.
Aceasta o fi reformarea statului promisă de omul care, înainte de 2004, se lăuda că nu a citit nicio carte. Președintele care și-a petrecut cinci ani din viață citind Levantul lui Cărtărescu (nu se știe dacă l-a terminat). În statele normale, reconstrucțiile au la bază învățământul și cultura. La noi sunt protejate agențiile și serviciile secrete, adevăratele consumatoare de fonduri publice. Instituțiile de cultură urmează să fie ciuntite chiar dacă funcționează subdimensionat. Arogantul „Dați-i afară!” rostit pe ton de poruncă de ministrul Vasile Blaga spune totul despre viziunea pe termen lung a puterii disperate să se scoată basma curată în fața creditorilor.
O să vă dau exemplul Timișoarei pentru că îmi este cel mai apropiat. După ce urbea de pe Bega a devenit, în 1953, singurul oraș din Europa cu trei teatre de stat în limbi diferite, autorităților locale li se sugerează fie închiderea lor, fie comasarea într-o singură instituție cultural-talmeș-balmică. Din cei 400 de angajați, 100 urmează să fie dați afară. Cine va pleca? 25% din personalul administrativ sau 25% dintre artiști? O să avem artiști contabili sau contabilii o să țină spectacole după program? Primarul Ciuhandu îndrăznește să susțină cultura locală cu riscul de a fi acuzat de nepotism chiar de către campionii nepotismului. Alții tac și înghit. Oricum românii nu sunt capabili să se unească pentru o cauză bună. După ce guvernul Boc va da lovitura de grație culturii, vom rămâne doar un punct pe hartă, fără indentitate culturală și fără viitor. Nu un popor, ci doar o populație, cum spunea cineva nu demult…
Etichete: administraţie, Boc, cultura, disponibilizari, guvern, teatre, timisoara


Cristian Teodorescu azi la 00:32 |
Cînd îl auzi vorbind la vreo televiziune pe parlamentarul român, îţi vine să crezi că [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 18 Feb la 18:08 |
În urmă cu o lună, când scriam că PDL și PSD și-au dat mâna pentru a susține un [ citeste mai departe ]
Florin Puscas 18 Feb la 14:27 |
Dan Dianconescu, prin intermediul OTV şi al partidului de troglodiţi pe care îl conduce, vine [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 18 Feb la 11:41 |
O veste tristă. A murit Cornel Mihai Ionescu, unul dintre cei mai mari erudiţi pe [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 17 Feb la 22:59 |
Vezi şi Catavencii.ro
Fix 1,5 la sută din PIB vrea premierul MRU să aducă la buget, în două [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 17 Feb la 12:01 |
Mircea Sandu: Acum... o să vedem asta cu băut din iaz...
Dragoș Năstase: Nu... e un pahar de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 16 Feb la 11:11 |
Numărul deceselor în urma hipotermiei este tot mai mare. Autoritățile iau măsuri, Raed Arafat [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 16 Feb la 11:07 |
Geamurile fumurii se lasă ireal de încet în jos. Albul zăpezii îmi lovește retina. Îmi [ citeste mai departe ]
Tudor Darie 16 Feb la 01:43 |
Aveam șase ani când am auzit o teorie frumoasă despre tineri. Cel care mi-a spus-o nu era un [ citeste mai departe ]
Marius Cosmeanu 15 Feb la 22:15 |
Într-un audiovizual în care ayatolah e Dan Diaconescu iar precursor, mai bretelatul său [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 15 Feb la 20:56 |
E şi-n Caţavencii.ro
Fiindcă tot sîntem în criză de prezidenţiabili n-ar fi momentul să [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 15 Feb la 17:05 |
Asocierea dintre Federația Română de Fotbal și Roșia Montană Gold Corporation (RMGC) a fost [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 15 Feb la 15:35 |
Se pare că presa a atins limita: fundul lui Boc. Facebookul a ars în flăcări deontologice şi [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 15 Feb la 14:36 |
Coaliţia la guvernare susţine tratatul fiscal european, deşi părerile privind tratatul privind [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 15 Feb la 13:29 |
Vezi şi Caţavencii.ro
Dacă nu s-a dus cu Ponta în America, fiindcă nu ştie engleza, Crin [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 15 Feb la 12:45 |
Noul guvern promoveaza si un nou program de guvernare. Acest program are 3 mari componente : 1) [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 15 Feb la 11:22 |
Mihai Răzvan Ungureanu: "Militarii îngheaţă la deszăpeziri, locuitorii stau la căldură. [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 15 Feb la 09:05 |
Marți (ieri), în jurul orei 18.00, un prieten mi-a semnalat un articol publicat de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 15 Feb la 05:12 |
Celor 300 de candidați tineri şi cu studii în străinătate care aspiră la funcția de consilier [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 14 Feb la 23:21 |
... de fiece data cand cred ca mai jos nu se poate cobori, ceva se incapataneaza sa ma convinga de [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 14 Feb la 23:15 |
Dacă întreaga masă a lui Stamate reuşea să se sprijine pe calcule şi probabilităţi, iată [ citeste mai departe ]
Tudor Darie 14 Feb la 23:14 |
În ultimele zile, ortacii lui Voronin se plâng pe site-ul grenada.md că poliția a inițiat o [ citeste mai departe ]
Mihai Eminescu 14 Feb la 22:02 |
Iunie 1882
Îngerul meu blond,
Te-aș acoperi toată cu sărutări, cum argintarii îmbracă [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 14 Feb la 13:59 |
În anul de graţie 2009, când un cumul de factori externi si interni au forţat Romania să [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 14 Feb la 13:10 |
Zahar Prilepin, un scriitor rus de care v-am mai povestit aici, spunea zilele trecute pe BBC despre [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 14 Feb la 10:36 |
Pe când era Prim Secretar al Partidului Socialist Francez, François Mitterand a fost întrebat de [ citeste mai departe ]
Dan Duca 14 Feb la 10:06 |
"Asta este o ţară care a făcut vedete din toate pipiţele şi nu-şi respectă veteranii de [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 14 Feb la 09:19 |
Din 40.000 de bucureșteni anunțați pe facebook au fost numărați la Protestul [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 14 Feb la 00:41 |
… si nu, asta nu are nimic de-a face cu ecologia. Are de-a face cu politica. Mai exact, cu [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 13 Feb la 18:57 |
E şi-n Caţavencii.ro
Acum vreo cîţiva ani, cînd se bătea în apariţii la inundaţii cu pe [ citeste mai departe ]
| 1Deci dupa dvs.,ca sa fiu un pic macabru,un mort are drept de vot pana in clipa in care i se eliberaza certificatul de deces.Ori acest lucru se poate produce dupa constatarea decesului de catre medic,iar... | ||
| 2@George:#19 implinirea varstei de 65 de ani nu schimba natura contractului (din contract pe durata nedeterminata in durata determinata) – o asemenea interpretare ar duce la concluzia ca si cei de... | ||
| 3@Mihai Gotiu:Cu intelesul ... sa lasam cititorii sa judece. Astept cu interes motivele si argumentele...... | ||
| 4Si inca ceva domnule Gotiu Eticul:Pentru cei care nu cunosc la Politehnica din Bucuresti nici nu s-a stabilit pana in prezent un calendar al alegerilor…la fel si la Univ. Tehnica din Cluj Napoca si... | ||
| 5@careva:"Pacat ca va aduceti aminte sa “dezgropati” pe vreunul doar cand va dati seama ca a sosit clipa sa-l ingropati.".Mda, pacat ca ajungem sa apreciam oamenii cu adevarat doar atunci cand... | ||
| 6in lege scrie ca *au drept de vot doar titularii *dupa 65 de ani poti fi profesor doar pe o durata determinata * titular este o persoana angajata pe o perioada nedeterminata.Poate ar trebui sa citi... | ||
| Mihai Goţiu 26212 citiri |
| Cristian Teodorescu 11309 citiri |
| Costi Rogozanu 10228 citiri |
| Ciprian Domnişoru 9427 citiri |
| Remus Cernea 5401 citiri |
| Alin Fumurescu 4274 citiri |
| Dan Duca 3765 citiri |
| Dorin Tudoran 3009 citiri |
| Cristian Bândea 2169 citiri |
| Ionel Blănculescu 2141 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 6 postari |
| Costi Rogozanu 4 postari |
| Lucian Isar 2 postari |
| Alin Fumurescu 2 postari |
| Daniel Oanta 2 postari |
| Dorin Tudoran 2 postari |
| Tudor Darie 2 postari |
| Ciprian Domnişoru 2 postari |
| Florin Puscas o postare |
| Mihai Goţiu 110598 citiri |
| Costi Rogozanu 56138 citiri |
| Cristian Teodorescu 47205 citiri |
| Alin Fumurescu 30190 citiri |
| Ciprian Domnişoru 21470 citiri |
| Remus Cernea 18489 citiri |
| Dorin Tudoran 16555 citiri |
| Viorel Dobran 16058 citiri |
| Iulian Leca 15551 citiri |
| Cristian Bândea 12831 citiri |
| Mihai Goţiu 38 postari |
| Costi Rogozanu 25 postari |
| Cristian Teodorescu 25 postari |
| Dorin Tudoran 16 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Alin Fumurescu 10 postari |
| Viorel Dobran 9 postari |
| Iulian Leca 9 postari |
| Ciprian Domnişoru 7 postari |
| Ciprian Şiulea 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
marturisesc ca nu am avut rabdare sa citesc tot articolul
ca m-a enervat titlul.Care cultura d-le Puscas?Articolele
agramate scrise pe genunchi de tot felul de neaveniti?
Susanalele prezentate ca spectacole de divertisment tinute
de manelisti si drogati?Cartile copiate fara rusine si prezentate ca mari capodopere?Impostura,vulgaritatea,incultura daca nu pot fi
interzise (libertatea cuvintului!!!)macar impozitate sa fie!
2010-07-14 16:31:34 | Raporteaza
Basescu isi doreste o tara de prosti, pentru a-l ovationa si a-i sustine toanele dictatoriale. Cand l-am auzit spunand: vom lua bani de la sanatate si invatamant, pentru a da la sinistrati, m-a blocat. Ce sa mai ia? O tara bolnava si inculta, asta isi doreste Basescu, ca sa nu-l mai critice nimeni si pentru a avea puterea absoluta…putere care nu stie ce sa faca cu ea. Macar de-ar functiona “serviciile” si n-am mai avea evaziune fiscala.
2010-07-14 16:36:19 | Raporteaza
Este destul de straniu ca practic toti cei scutiti de impozit se considera superiori celorlalti. Eu nu stiam pina acum ca intelectualii nostri sint scutiti de la o indatorire fireasca intr-un stat normal. In schimb mai au si tupeul sa-i considere trogloditi pe cei ce incearca macar in ultimul ceas sa instaureze normalitatea in sistemul fiscal. Tot atit de bine puteau fi scutiti si cei ce lucreaza in cercetare pentru ca si ei sint autori si au drepturi. Mergind pe linia asta practic nu ar mai plati nimeni taxe.
2010-07-14 16:41:56 | Raporteaza
@cred: Voi incepe prin ati spune pe nume:Boule! Nu sunt un simpatizant al basescului si nici a gasti de la guvernare, dar nici nu pot accepta ca un bou ca tine sa se exprime pe aici. Basescu a spus,retoric, ca ar fi nevoit sa ia bani de la sanatate si invatamant pentru a da sinistratilor si nu ca asa va face. Dar pe tine si pe alti nenorociti de aici va comanda patronii vostri de cacat ca sa vorbiti numai tampenii. Mars in cotet porcilor.
2010-07-14 16:42:01 | Raporteaza
De prin ‘89-’90 nu prea am mai iesit in piata publica ca sa apar o idee sau ca sa protestez. as face-o insa fara nici o retinere pentru a le cere nefericitilor suiti cu guvernul in fruntea bucatelor sa renunte la o asemenea initiativa.
Acum vreo luna, pe cand vizitam expozitia de grafica Rembrandt, mi-a pierit orice urma de fior estetic auzindu-le pe supraveghetoarele salilor Muzeului de Arta Timisoara, discutand ca efectiv nu mai pot suporta sa lucreze saptamanal si in zilele de sambata si duminica. Nu cred sa fi avut directorul Marcel Tolcea vreo placere sadica sa le tina acolo weekend dupa weekend pe bietele doamne, dar banuiesc ca schema de personal in institutiile de cultura e si subdimensionata si blocata de suficienta vreme pentru ca problemele curente sa fie dureroase si fara initiativele mirobolante de ultim moment ale unor Blaga si Boc.
Imi mai aduc aminte de marsul de protest al sindicatelor din administratia publica la care a participat si personalul Filarmonicii Timisoara. Aceasta categorie de oameni nu trebuie si nu merita adusi in strada pentru a protesta impotriva reducerii veniturilor lor salariale.
Probabil ca sunt si alte probleme care merita discutate cum ar fi unele decizii discutabile referitoare la alocarea resurselor de genul “inzestrarii” Teatrului National din Timisoara cu o remarcabila certificare ISO 9001. Mai mult ca sigur ca o asemenea certificare nu face rau, dar probabil ca nici mult bine. Si, in plus, costa… Dar de, esti primul si singurul teatru din Romania in aceasta situatie. Frectie la piciorul de lemn, tichie de margaritar sau rege in tara chiorilor?
Revenind, cred ca e de initiat un protest public impotriva acestor decizii guvernamentale. Cu siguranta el va fi sustinut. Nu vreau sa ajung sa le spun peste cativa ani copiilor mei ca Timisoara obisnuia sa fie un oras cultural…
2010-07-14 16:44:26 | Raporteaza
florin puscas: e de rasul curcilor sa-l scoti la inaintare pe cartarescu, autor tradus in peste 100 de limbi
de altfel, care si-a tras videoclip in care indemna “votati basesscu”, ca dupa aia base sa spuna ca n-a auzit de el, iar cartarescu sa dea in balbaiala. astia tradusi in 100 de limbi , care au dat 99 de limbi, astia-s intelectuali pe modelul “nici o pasare ca porcul” 
2010-07-14 16:48:00 | Raporteaza
Cu tot respectul, dar mai exista teatre de stat? N-au fost inchise de mult, privatizate, etc? Cred ca ar fi timpul. Iar actorii cu salarii mizere de la stat ar fi bine sa se reorienteze catre privat. Sunt destule modalitati de a face bani, nu trebuie sa te milogesti la stat. Iar cei care n-au talent, sa faca bine sa isi caute alte posturi de munca.
Asta nu inseamna ca sustin masura cu CAS-ul la drepturile de autor. Asta pentru ca insasi prin definitia lor sunt venituri ce reies din prestatii singulare nu repetitive ca un salariu. Azi poti obtine 1.000.000E din vanzarea unei carti, maine nu-i mai ai. Si atunci cum mai calculezi “punctele” la pensie??? Si daca nu poti calcula punctele atunci cum poti sa impozitezi oamenii cand nu le dai nimic in schimb. Solidaritatea sociala e o himera. Nu exista decat in discursurile si mintile celor lenesi.
2010-07-14 16:48:31 | Raporteaza
@maria2: Adică dacă nu avem cultură la standardele la care ne-am dori ar trebui să renunțăm de tot la ea? Există totuși și calitate în cultura din Romania. Marketingul e problema din cauza careia nu depasim granitele Romaniei.
@rctic: „Cu siguranta el va fi sustinut. Nu vreau sa ajung sa le spun peste cativa ani copiilor mei ca Timisoara obisnuia sa fie un oras cultural…” …. ah ce dureros sună! Mă tem că sunt multi romani care nu dau doi bani pe cultura. Protestul sindicatelor… doar ca la cat de putini oameni mai lucreaza in domeniu, nu stiu ce sanse ar avea.
2010-07-14 16:51:02 | Raporteaza
@maria2: mario, tu esti o portocala stricata care n-a fost niciodata la o piesa de teatru si nici n-a pus piciorul in Ateneu si mai cred ca nici n-ai auzit de Opera Romana. Cunosti vreun dirijor roman? Dar spune repede, fara sa cauti pe google.
2010-07-14 16:51:42 | Raporteaza
@mircea: Aceasta este cultura portocalie! Bine ca va afirmati incultura prin limbajul basescian.
2010-07-14 16:54:27 | Raporteaza
@tx2: Nu l-am scos la inaintare pe Cartarescu. Puteam sa nu il mentionez, dar am vrut sa-i dau creditul pentru formularea „guvern de trogloditi”. Nu era corect sa mi-o asum.
2010-07-14 16:56:06 | Raporteaza
domnule florin puscas poate nu te-ai prins, dar guvernantii asta si fac – isi iau labele jos de pe cultura
acuma eu am asteptam la altceva. ma asteptam sa spui ca desi cultura e profitabila, desi scrie cifre negre in contabilitate, desi e pe un bilant contabil pozitiv uite ca totusi conducerea politica ne saboteaza, ne vrea raul.
dar se pare ca nu e cazul.
hai sa te intreb altfel. de ce intr-un oras instarit financiar si cu oameni doritori de cultura in marea lor majoritate cum sint timisorenii si care tot in marea lor majoritate au si bani sa plateasca cultura, institutiile culturale trebuie tinute in spate de stat, de municipalitate, ma rog oricine…?
sa ma risc cu un raspuns? pentru ca actul cultural produs nu e interesant pentru consumatorii de cultura. cultura nu se face niciunde in abstracto, se face pentru consumatorii de cultura care platesc produsu ala cultural. daca intr-un oras ca timisoara cu oameni ca timisorenii nu se face profit din cultura e pentru ca oferta e probabil d etoata jena sau cei care fac marketingul produsului cultural sint oameni de toata jena.
eu traiesc la heidelberg. sa-ti spun ce expozitii interesante organizeaza muzeele din zona ca sa-si umple muzeele de vizitatori? sa-ti spun ce tumbe de marketing interesant fac teatrele si filarmonicele din zona ca sa-si vada salile pline?
trebuie cultura subventionata de catre stat? intr-o oarecare masura data de bunastrea comunitatii si in limite decente si in nici un caz fara ca cei care primesc subventia sa nu raspunda pentru eventualele insuccese da. dar foarte limitat, nu fara control, nu in orice conditii.
acuma, sint guvernantii vinovati de starea culturii romane? in mod definitiv da. sint producatorii de cultura din romania in aceasi masura de vinovati prin faptul ca nu au produse culturale atractive? tot in mod definitiv da! fauritorii (ca sa zic asa
) de produs cultural in romania sint exact in aceasi masura de vinovati de starea culturii romanesti.
2010-07-14 17:00:36 | Raporteaza
aoleo….tu de unde ai mai aparut tinere?si asa navalnic?de ce tre’ sa platesc io salarii la “artisti”?ce i-am pus eu sa se faca”artisti” sau au terminat scoala de “artisti” cu sula in spate?
voi nu vedeti ca restul lumii e in cacat pana la gat,crezi ca-l f.te grija de “artistii”tai.arta de calitate si artistii de calitate se vand singuri si se vand bine.
aia pe Broadway tot subventionati sunt,actori de acolo tot pe salar…?
2010-07-14 17:06:10 | Raporteaza
@Florin Puscas: chiar nu vreau un protest al sindicatelor. nu as vrea un protest initiat de vreun primar, consilier local sau de vreun presedinte de consiliu judetean. mi-ar fi suficient sa ma alatur unui protest al timisorenilor. al unor oameni fara culoare politica, sindicala, care pricep ce se intampla…
2010-07-14 17:07:06 | Raporteaza
Ooo, ce revelatie dle Puscas! Banui ca daca treaba aceea cu drepturile de autor nu v-ar fi afectat pe dvs si coledzii de breasla n-ati fi sesizat istorioara cu subitii functionari publici, de redus, de pe la culturile judetene
. Incasatorii de drepturi de autor sunt a mia categorie de evazionisti (a se citi dusmani ai poporului pe viitor) identificata de minunata putere portocalie, putere sustinuta pana nu s-a luat de drepturile lor de mare parte de incasatorii cu pritina. De actori ati ras anul trecut cand dl Boc se abera spunand ca iau si pensii si salalarii. devenisera subiectu’ de pensii nesimtite. Ati fi ras si de maestrul Ciuhandu, un “comunist” greu de digerat de puterea oranj care si-a insusit dreapta romaneasca de la Burebista incoace, de cand s-a aratat anti-Base. Dl Blaga nu e la primul astefel de gest autoritar, ridicol de arbitrar si total inutil. Doar asta stie, sa simuleze autoritatea, altceva n-a prea demonstrat luminatul dn de la Interne. Asta e ca mafia usturoiului chinezesc din laditze, in timp ce Bucurestiul e plin de tiruri cu produse agro-alimentare care nu apar nici in vama la intrarea in tara, nici la fisc.
Spor la lupta si suparare, ca altfel, sprijiniti prosteste de intelectualii platitori de drepturi de autor, dnii guvernanti s-ar putea sa recalifice pe cine nu le place dintre astia in tinichigii si chelneri (atentie cand se mai vorbeste de Canalul Dunare Bucuresti) si nu se stie niciodata cine nimereste si cum dupa criteriile dlui Blaga si nu doar ale lui. Banuic a tine sid e ce rating ar face in deschiderea stirilor.
PS Uite dna cititoare de la primul comentaria zice si eum ziceau incasatoriid e drepturi de autor de pensionari. Va va fi greu sa fiti sustinuti.
2010-07-14 17:24:58 | Raporteaza
1 si zi asa, florine: intelectualul sa fie cat mai protejat, nu? dar profesorul si medicul ce-s? oi bune de muls?
2 dar de ce intelectualii trebuie protejati? de ce sa nu munceasca si ei, asa cum, primul exemplu care-mi vine in minte, SPINOZA muncea: slefuia lentile ca sa nu moara de foame. de ce sa nu munceasca si ai nostri, e o rusine? se compara vreun intelectual de la noi cu spinoza? aud? 3 a refuzat spinoza, ca tot am zis de e, un post de ditamai prof de teologie la universitate, pt ca a zis ca “postul” l-ar lasa fara libertate de gandire.
4 LIBERTATE DE GANDIRE, a auzit de ea vreunul dintre sinecuristii nostri, care degraba se unesc la semnaturi sa schimbe sau sa sustina puterea? bleah
2010-07-14 17:25:16 | Raporteaza
@Florin Puscas: ceea ce face Ciuhandu,este de fapt politica lui Gica-contra.Vreau sa te vad cum comentezi si faptul ca doreste sa-ti factureze din urma diferenta de pret la caldura pt iarna trecuta.Ca tot a castigat procesul cu prefectura.
Si nu numai ca nu vom mai avea artisti,insa prin Piata Operei se vor plimba pinguinii.
2010-07-14 17:26:02 | Raporteaza
1 politicienii fac ce trebuie sa faca: cumpara intelectuali cand le convine, le dau peste bot cand nu mai au nevoie de ei.
2 problema e ca, odata cumparat, intelectualul isi pierde conditia si intra in gramada de toate culorile a cumparatilor. ce mi-e o galeata de pui, ce mi-e un post de director adjunct de camin cultural sau institut cultural national? unii se cumpara pe bani mai multi, altii pe bani mai putini, dar se cheama ca sunt cumparati si unii si atii
2010-07-14 17:32:29 | Raporteaza
Cartarescu isi merita soarta,Patapievici si celelalte somitati asisderea.Se vedea cu ochiul liber ca sustin actuala putere si acum o critica?Unde este spiritul ascutit de intelectual?Sau daca au condamnat comunismul ,l-au si eradicat !!!vai lor ,rusine !!!
2010-07-14 17:32:38 | Raporteaza
“Oricum românii nu sunt capabili să se unească pentru o cauză bună. După ce guvernul Boc va da lovitura de grație culturii”
Cum trageti voi concluzii despre societate NUMAI cind este vorba de voi “oamenii de cultura”.Dar voi v-ati unit cu bugetarii cind protestau in jurul parlamentului.V-a durut in basca de ei.Asa ii doare si be bugetari si pensionari acum de voi.Desigur erati toti de acord cu idioteniile betivului chior ca lua masuri de “dreapta”> L-ati votat pe betivul chior si mitocan ca sa va salveze de comunisti care va nationalizau tastaturile, mineri care veneau sa va bata,mogulii rai care vroiau sa fure sarea si posta poporului. Acum culegeti ce ati semanat.Bine va face.
2010-07-14 17:41:56 | Raporteaza
Domnule Puscas, raspunde te rog la intrebarea:
De ce trebuie sa iti platesc eu medicul de familie si pensia minima?
Pentru ca am citit 10 secunde zicerile dumitale? Pentru asta mi-am aruncat ochiul pe banner. Mi-am platit datoria fata de dumneata. Ce altceva ne leaga? Ai vreo dizabilitate care te impiedica sa-ti platesti serviciile sociale?
De ce trebuie sa-ti suport eu existenta? Nu-mi este de ajuns a mea si a familiei mele?
2010-07-14 17:44:53 | Raporteaza
@Gogu: Cred ca faceti o mare confuzie. Dreputurile de autor sunt impozitate! Ce vor sa faca acum guvernantii, este sa-i oblige sa plateasca CAS (Casa de Asigurari de Sanatate), ceea ce mi se pare o prostie, dar si o dubla impunere. Majoritatea platesc CAS pentru ca au contracte de munca, si nu vad de ce ar mai plati inca o data CAS pentru drepturile de autor. Cine n-are contract si nu-si face asigurare de sanatate, normal ca nici nu vor beneficia de asigurare. Care-i problema voastra?
@nae: cati dintre artisti nu sunt bugetari? Nu pot sa uit cata umilinta a indurat maestrul Ion Lucian ( si numai el). Il obligi sa aleaga intre pensie si salariu. A ales salariu, cu toate ca era mai mic decat pensia, iar acum acesta i s-a redus cu 25%. Ti se pare normal ca artistii, oamenii de cultura sa fie umilti in acest hal?
2010-07-14 18:23:06 | Raporteaza
D-le Puscas
In primul rand, nu trebuie sa dezinformati.
Am citit in ziarul local cum va decurge reducerea personalului de la Cultura: nici un artist cocediat, ci comasate unele institutii culturale, pentru a reduce numarul personalului auxiliar.
Dupa cunostintele mele, la Timisoara, Teatrul National, Teatrul German si Teatrul Maghiar functioneaza in aceeasi locatie-deci este suficient un singur director, un singur contabil sef, un singur consilier juridic, la fel femeile de serviciu, taxatoarele, etc.
Actul cultural, in sine, nu este afectat.
@Alexandru:
Dupa principiul impozitarii tuturor veniturilor, nu vad de ce un venit de 10 euro sa nu fie impozitat la fel ca cel de 1 milion euro?- participarea la fondul de pensii fiind proportional, cu acelasi drept ca al meu sau al tau?
Crezi ca daca eu am salariul minim, nu sunt impozitata la fel ca directorul cu 15000 salariu ? Si cand sunt trimisa acasa, in concediu neplatit, din lipsa de comenzi-nu se cheama activitate discontinua?
2010-07-14 18:23:56 | Raporteaza
Florin,faci o mare greseala facand separari sociale de genul -artistii sant o clasa superioara “prostimii”…greseala comisa si de Cartarescu intr-un interviu citit zilele trecute.Sa stii ca D-zeu(poti sa-i spui Inspiratie,sau Marele Adevar,sau oricum…) lucreaza prin oameni.Fiecare om are in el o samanta de Adevar.Un tamplar care face lucruri minunate,un constructor care construieste ceva deosebit,sau un gradinar care face legume gustoase,nu este cu nimic mai prejos decat un asa zis”artist”.Din pacate,dupa aceasta denumire se ascund o gramada de cabotini.Pai,daca tamplarul,constructorul,agricultorul platesc impozite,artistii,de ce nu?Ei trebuie doar sa primeasca?
2010-07-14 18:23:59 | Raporteaza
A,si inca ceva:Daca un gradinar(constructor,tamplar),cat o fi el de bun,da faliment,artistilor nu li se poate intampla asta?Daca arta lor nu mai produce profit,trebuie sa-i tinem noi in spinare?In vremuri de criza?5 teatre intr-un oras?
2010-07-14 18:27:19 | Raporteaza
iti dau dreptate; dupa cum ,adaug, fara minimum minimorum-ul de cultura si educatie pe care-l mai mare tara asta, rosia montana ar fi fost demult praf si pulbere, iar minerii beti si-ar fi beut demult auaru’!
2010-07-14 18:31:54 | Raporteaza
si, intr-adevar, JOS LABELE DE PE SALARIILE MEDICILOR SI PROFESORILOR!
2010-07-14 18:33:35 | Raporteaza
@cred:
Dragul meu,
Atunci eu, daca am salariu de 10000 lei, de ce trebuie sa platesc contributia de sanatate proportional cu salariul primit?
Eu am posibilitatea sa platesc contributiile doar pentru salariul minim, de 600 lei si restul , sa refuz?
Adica ziaristul, actorul, reporterul, moderatorul de televiziune, crainicul, etc. – au doua perechi de c—?
Am inteles, unii se simt umiliti, altii neintelesi, altii superiori tuturor…
Am citit candva despre un fost mare cantaret, vedeta-parca George Michael il chema, dar nu sunt sigura, care vinde maieuri si tricouri la o taraba pe undeva. Pai ala nu se simte umilit?
Sau de o detinatoare a premiului Oscar, uitata de lumea filmului, care traia din inchirierea unui apartament din propria casa, la Holywood.
Oamenii nu s-au desprins din obisnuinta de “a primi” de undeva.
2010-07-14 18:36:51 | Raporteaza
Draga Florine daca nu se abuza de drepturi de autor nu sarea toata presa in sus sa apere cultura.Apropo de Timisoara sti cumva cat sa cheltuit cu Castelul Baroc in cei 50 de ani de lucrari sau cu Opera astea erau furturi pe fata.
In alta ordine are dreptul vreun ziarist sa critice sistemul sanitar cand el nu contibuie la el dar beneficiaza de el?
2010-07-14 18:40:09 | Raporteaza
@unu:
Cultura nu o poti face cu sila si simpla existenta a acestor institutii, fara beneficiari, nu culturalizeaza masele.
Epoca moderna a mutat centrele de cultura in fata televizoarelor, si, daca studiezi ratingul diverselor posturi, Antena 3, Realitatea TV, OTV, Taraf, depasesc audienta TVR Cultural individual si covarsitor in ansamblu.
Tinerii nostri nu prea stiu unde e teatrul, iar la concertele Filarmonicii, auditoriul este cu par de argint.
2010-07-14 18:46:18 | Raporteaza
@radu popescu
“5 teatre intr-un oras?”
aici nu aveti dreptate domnule. in timisoara sint 5 teatre la o populatie de 300000 de locuitori iar in heidelberg sint 7 teatre la o popuatie de 150000 de locuitori.
nu numarul teatrelor din timisoara cred ac este o problema, cred ac sint inca prea putine.
cele 7 teatre din heidelberg acopera toata paleta de oferta in materie de teatru de la taetru de stat cu repertoriu corespunzator la teatru in dialect local pina la teatre de nisa artistica chiar in mai multe directii.
diferenta majora e ca ABSOLUT TOATE TEATRELE DIN HEIDELBERG SINT PE PROFIT . chiar si cele de nisa artistica.
2010-07-14 18:55:14 | Raporteaza
@cred-cind eu il ascultam pe Sergiu Celibidache la Ateneu
la Festivalul Enescu ,tu erai la o bere cu baietii,nu mai vorbesc de Silvia Marcovici,Radu Lupu,Dan Grigore,Andreescu
(nu cantaretu ,dirijorul) chiar si contestatul Iosif Conta.
Cine este cu adevarat valoros ,merituos in cultura,intelege
datoria si responsabilitatea pe care o are fata de
societaea care l-a format si caruia i se adreseaza.
2010-07-14 19:07:16 | Raporteaza
@Marta: De unde ati scos salariul de 600 lei? Fiecaruia i sa opreste in functie de salariu aceeasi cota, da? De ce trebuie sa plateasca de doua ori CAS?
@maria2: tarziu ai venit cu un raspuns… daca intr-adevar cunosti somitatile Romaniei, nu ti se pare ca la prima postare ai dat-o-n bara?
2010-07-14 19:18:04 | Raporteaza
pe realitatea si antena 3 ne culturalizam cu tiganca imputzita,gaozar etc.daca nu-ti plac ,cum nu-mi place mie labe 1 tv si nici otv(cine au vorbit in campanie ore in sir la acest post, nu basescu si onor pdlistii?)sau taraf…de aia , schimba pe labe1tv si vei avea o viata frumoasa,guvernul are grija de tine, dormi linistita…
2010-07-14 19:23:42 | Raporteaza
@marta, oh, vai, am uitat , am invatzat cum se bea whiskeyul la o politica de tip golden -blitz.
2010-07-14 19:25:37 | Raporteaza
cred
nu cred ca unii sint mai oameni decit alti oameni. Toti cei care cistiga bani toti trebuie sa plateasca. Si asta nu este egalitarism comunist cum zic unii pentru ca salariile nui sint nici pe departe egale. Diferenta dintre cistigul unui PFA electrician care cistiga 1000 lei lunar si PFA realizatorul de emisiuni tv care cistiga 10000 euro sint diferite nu egale. Taxele trebuie sa le plateasca toti si asta nu inseamna comunism ca au salarii net diferite.
2010-07-14 19:27:07 | Raporteaza
Aiurea ! Asa cum cultura n-are nici o treaba cu guvernul, nici guvernul nu are vreo treaba cu cultura. Totul este un foc de paie, vezi Doamne, hai sa ne solidarizam noi, astia, care sanchi, suntem mari oameni de litere si ……..Bla…Bla…Bla…. Frate, daca acesti mari oameni de cultura pe care cert ii avem, fie ei contestati sau nu de unii sau de altii,erau nominalizati, mai vere, sa mor daca nu cotizam intr-un cont special pentru, sa zicem, Popescu Stela si Lucian Ion.Dar daca pe langa 150 de reale valori artistice( zic si eu, or fi mai multi, sa ne traiasca si sa-mi fie rusine ca nu stiu cati sunt de fapt cu adevarat oameni de cultura ), imi mai bagi pe gat , cu japca, inca 15 000 de fel de fel care se trezesc ei peste noapte ca se cred mari scule de scriitori, deja imi sar piticii de pe postament si-mi vine sa enunt Teoria Canapalei pe care am citit-o acum vreo doua zile , scrisa de un ” scriitor de piese “. Hi ! Hi ! Ha ! Hi ! Cica ” eu scriu piese “…….Eu am inteles ca scrie cu creta pe diferite piese:” verificat….verificat….verificat….” Da, scrie piese.
2010-07-14 19:27:37 | Raporteaza
@cred:
Dragule,, pentru venitul net de 2900 lei(pt. mai multi angajati) virez la stat, sub forma de CAS, impozit, somaj, etc.2050 lei, deci 70,7% fata de salariul net si 53,3% raportat la brut.
Daca am salariul brut de 20000 lei, angajatorul vireaza la stat 10669 lei pentru mine.Daca am drepturi de autor de 20000 lei, statul capata de la mine 3200 lei(16%) si daca sunt incadrat, in acelasi timp, ca om de serviciu, cu 600 lei salariu, mai ia 320 lei de la angajator, deci in total 3520 lei; nu ti se pare o mica mare diferenta pentru acelasi venit?
2010-07-14 19:28:55 | Raporteaza
@puscas-nu inteleg la ce marketing de referi!La cel pentru
intern,sau extern?Ca sa cheltuiesti pentru promovare interna trebuie sa ai produse culturale de valoare,sa faci
studii..(ti- a explicat 0tto)iar la extern de cele mai multe ori valoarea atrage marketingul ex Angela Gheorghiu.
@tx2 -multumesc pentru ex cu SPINOZA -excelent
2010-07-14 19:30:20 | Raporteaza
@unu:
Discutam serios despre cultura si subcultura.
Din pacate,cu tot respectul si cu mult bun simt , constat ca educatia sticlei a prins la cei cu creierul spalat.
2010-07-14 19:35:28 | Raporteaza
@lehman25:
Idem 41.
2010-07-14 19:37:09 | Raporteaza
@lehman25:
baselinga,imbecila,boarfa de la dezvoltare?
Inca nu te-a bagat de seama nen,tu Voiculescu, sa le tii companie lui Stan si Gadea?
Munceste mai cu spor, nu aduce anul ce aduce ceasul!!
2010-07-14 19:39:34 | Raporteaza
@cred-am venit tirziu pentru ca nu am stat pe net si am raspuns ca sa stiti si dvs citeva nume de artisti,adevarati oameni de cultura!
@adian-de acord
2010-07-14 19:41:38 | Raporteaza
nytimes.com/200../
In Romania chestia asta ar fi o aberatie,nu?
2010-07-14 19:43:07 | Raporteaza
SLUGA Marta – “nu aduce anul ce aduce ceasul!!”
Ai dreptate , sta sa moara DERBEDEUL , dar nu e rau , avem si noi Sarbatori Fericite ! Eu il conduc pe ultimul drum , vi si tu , sau te bagi adanc in grota , de frica arestarii ?
2010-07-14 19:43:29 | Raporteaza
SLUGA Marta – Uite ce scria de dimineata imbecila maria2 , in prima ei zi de munca :”a studiat istoria,implicit istoria filozofiei si are un astfel de discurs,este mai incult decit un analfabet.”
Imbecila se referea la Antonescu ! Vezi ce tare a inceput serviciul , imbecila dar utila partidului !
Am sentimentul ca va mai rareste , cu asa concurenta , de tine scapa prima , ai pensie , buna de munca esti ,e adevarat nu prea sti sa faci nimic , dar sunt oferte la video chat , te bagi la sectiunea GILF !
SUCCES !
2010-07-14 19:48:22 | Raporteaza
Pentru trogloditi: Domnule Puscas, sper sa-mi permiteti postarea acestui link si mai sper ca domnul Antonesei sa nu se supere, dar acest “Protest” mi se pare evident pentru cei care nu inteleg ce face Guvernul Boc.
antonesei.timpu../
2010-07-14 19:48:33 | Raporteaza
draga Marta, si eu discutam despre subculturade labe1tv.tu, de ce parte a sticlei esti?a otv-ului?ca vad ca raspunsuri la intrebari directe n-ai.
subcultura s-a dezvoltat la cote inimaginabile in timpul poneiului roz, ti-aduci aminte,nu?
cine e presedintele care trece pe trotuarul celalalt atunci cand vede un profesor?
2010-07-14 19:52:50 | Raporteaza
@fp
cum tre sa platiti impozit pe dreptul de autor cum deveniti toti oameni de cultura?mai zi-ne ca nu m-am răs de mult asa de tare.poate cel mult kulturnici!
2010-07-14 19:58:40 | Raporteaza
da cand lati lins pe base si neati zis ca e ok sal votam nu era bun
acum ca se scufunda corabia nu mai e bun
rusine
lingeti unde ati scuipat cum se spune in popor
rusine
ar fi trebuit sai aratati natiei adevarata fata din 2004
acum e tarziu si e nasol seniori de dambovita
lasitate , rusina , scarba , dezonoare , levant?
soc civila, pe naiba
toti dupa ciolan, cuturei ,
aceiasi situatie ca sin inainte , de 89
uitativa in oglinda si compartiva cu ungaria , latvia, serbia, croatia, … nu mai zic cu polonia si cehia
cam nasol , nu ?
2010-07-14 21:10:23 | Raporteaza
@lehman25 si gogu
voi,fetelor,sunteti doua papusele simpatice!
Daca nu ati fi atat de umili,mai c-as crede ca sunteti doua pussies d-afara!
Daca tot vorbim de cultura,voi doi faceti deja parte din cultura MILF,sau nu stiti la ce ma refer?
Oricum,sunteti doua slugi umile si triste!OK?
2010-07-14 21:33:11 | Raporteaza
Constituția României spune ca:”Nimeni nu este mai presus de lege”!
Cum adică ceilalți muncesc ca fraieri?
Fac cumva parte dintr-o casta superioara acești “proletcultisti” ai tranziției,domniile lor nu vor sa suporte și ei criza economica ca ceilalți cetățeni onești?
Tupeisti fără de rușine au apucături de paranoici de parca ar fi niște somități de nivel mondial fără ei ar dispărea aceasta națiune??????
Normal ar trebui sa dăți înapoi toți banii de care ați beneficiat pe nedrept în detrimentu celorlalți cetățeni!?
2010-07-14 21:35:45 | Raporteaza
Asaltul asupra culturii locale ce are loc in Timisoara se petrece si in alte orase ale tarii.
E oarecum “firesc” sa fie vizate institutiile de cultura. La alegeri, s-a vazut in campanie ce fel de cultura prefera PDL-ul… Guta, Salam, Roxy, etc.
Daca romanii nu se mobilizeaza si lucrurile merg tot asa, in 20-25 de ani vom fi potopiti de “cultura” tiganeasca.
2010-07-14 21:39:06 | Raporteaza
Uniunea Scriitorilor are 3000 de specialiști adică membrii cam mulți…. acolo restructurări nu se fac??
Spania are nevoie de culegători de căpșunii!
2010-07-14 21:42:34 | Raporteaza
daca si lehman apara cultura,n-a mai ramas nimic de zis.
2010-07-14 21:51:10 | Raporteaza
@nepotu_nedormit_a_cui_vrei_tu
pusssies de afara? asa, si tu esti ce? ciobanu autentic mioritic, barbatu feroce carpatin cu picioare jegoase, izmene de o luna neschimbate care se sterge la nas cu mineca sacoului de traducator nespalata din 99 iarna?
ia fa-ti neshte ochiuri cu jumari autenticule, e un pas inainte spre gurmanderia adevarata dupa ce ai avut stramosi a caror mamaliga s-a pietrificat pe dinti.
ia uite unde sedea nepussieul, masculu feroce care se tiriie in fata unei blogheritze sa-l bage in seama un pic in timp ce altu i-o regleza cind ii place lui.
doare? ei si ce daca
2010-07-14 21:56:12 | Raporteaza
@Florin Puscas: noi ce nu suntem oameni de culatura si platim taxe , daca am trai in US , am plati taxe deasemenea.
daca oamenii de cultura ar trai in US , oare ar plati taxe ??
2010-07-14 22:29:04 | Raporteaza
@ florin puscas:
Sa adunam ce am auzit pe aici:
-impozitul pe drepturile de autor este 10%.
-aveti si contract de munca (bag mana in foc ca este minim pe economie). Pe asta platiti 16% impozit si CAS
Buun.
Explicati-mi (inca nu ati facut-o) de ce platiti mai putin impozit si CAS decat ceilalti romani. Ce anume va situeaza pe o treapta superioiara celor care platesc 16% pe tot venitul (salariu sau PFA)?
Multumesc.
2010-07-14 22:35:32 | Raporteaza
Chiar habar nu aveam ca voi astia care sunteti scutiti de impozite va considerati superiori fatza de ceilalti cetateni !
Daca va pretindeti intelectuali si nu realizati ca toata lumea are acelesi indatoriri la stat inseamna ca voi sunteti adevaratii trogloditi !!
p.s. D-le Puscas, nu sunteti in pozitia de a putea fi impertinent cu guvernantii !! Adevaratul troglodit cred ca sunteti chiar dumneavoastra ! Trebuie sa invatati ca nu suntetri cu nimic mai importanti decat cel care lucreaza la mina sau in agricultura ! Compasiune !
2010-07-14 23:04:23 | Raporteaza
Avem ceea ce merităm, dragule! Am obosit să tot spun „ți-am zis eu”. N-am mai intrat de mult pe voxpubica ăsta. Dar parcă e o moară care macină nisip în loc de grîu. Simt că nu mai are nici o utilitate. Măcar acum vreo opt luni era bun pentru realegerea lui Băse. Acum văd că toți care l-au pupat în dos pe prost îl latră.
Nu cred că o să mai intru pe aici prea curînd. Poate prin iarnă, să văd cum e cu întreținerea pe drepturi de autor. Sînt curios dacă autorii de aici o vor pune de un chef la un an de la realegerea zeității cu chelie și ochii cîș. Să ai o vacanță plăcută. Eu o să am sigur așa ceva.
2010-07-14 23:09:45 | Raporteaza
@otto
daca tu esti un ratat,cu familia dezbinata,nu inseamna ca suntem toti ca tine!
Tu esti un primat neghiob care sparge seminte si ragaie dupa trei beri proaste,nevasta-ta s-a saturat de tine ca de mere acre,iar copiii abia asteapta sa plece de langa tine.
Nu vrei sa pleci intr-o lume mai buna,unde nu este intristare?
Incearca Furadan!
2010-07-14 23:44:03 | Raporteaza
@nepotu lu tamara: INCAPACITATE SUBCULTURAL-CRONICA asta e boala ta.
2010-07-14 23:57:56 | Raporteaza
@nepotu lu tamara: ce zici mai furazolidon?
2010-07-15 00:03:07 | Raporteaza
@???
amice,am crezut ca am cu cine purta o disputa,dar vreau sa-ti spun ca esti soft de tot!
D-astia ca tine,fumez 7 la micul dejun!
Pare o laudarosenie dar intreaba-l pe Croitorasul cel viteaz!
2010-07-15 00:07:33 | Raporteaza
@nepotu lu tamara: serios ma.sa vad iti dai seama cine sunt?
2010-07-15 00:11:43 | Raporteaza
@???
esti doar un prost intre multi altii!Nu-i asa?
2010-07-15 00:13:42 | Raporteaza
@nepotu lu tamara: nu ma is ala care a descoperit prostii ca tine mergand pe toata planeta ,locuitorii ei fiind numai tu.
2010-07-15 00:18:01 | Raporteaza
@???
asta a fost grea!
o sa il rog pe Oreste sa-mi descifreze ce ai vrut sa spui,ca sunt sigur ca tu nu stii!
Vorbesti codat sau este vorba doar de prostie?
Ca sa fim la unison:
-va plac pestele?(op.Guerilla)
2010-07-15 00:25:07 | Raporteaza
@nepotu_lu_amara
hahahahaha, esti simpatic ma traducator de duzina. si pentru ca-mi esti simpatic o sa-ti spun ceva inainte sa iau furapompon din ala. cu toti cu care am vorbit in privat de la blogu colorat rid de tine (e adevarat ca unora le e doar mila de tine) ca esti in masura aia de fanatizat in dragoste fara speranta in timp ce altu ti-o capaceste cu acte in regula si s emai si lauda periodic cu asta. aia se mai joaca cu tine din cind in cind ca asa sint femeile si lumea de acolo ride de tine cit esti de cirpa de sters pe jos.
auoleo, saracu de tine. daca ai sti ce gindesc despre tine ca om si barbat cei care scriu pe blogu colorat atita ai fugi in lume ba cirpa de trei lei…
sa nu te omori insomniacule, ini nici un caz. tu esti pentru intreaga specie masculina ceva ce trebuie neaparat sa existe. pina si ultima jagardea de mascul se uita la tine si-i revine inima la loc, cit timp existi nu prea exista sanse sa dai peste masculi cu complexe de inferioritate.
noua ne e mila de tine dar sa te tina dumnezeu in putere si sanatos, avem nevoie de o coacaza ca tine, tu esti un barbat ajuns asa de jos incit aproape nimeni nu poate ajunge acolo oricite eforturi ar face.
auzi la el, pussie din vest
2010-07-15 00:35:28 | Raporteaza
@otto
????
Nu este vina mea ca preferintele tale sexuale locuiesc in Zoo Baneasa!
2010-07-15 00:40:27 | Raporteaza
@netotu lu amara
moama ce mi-ai spus-o
tu ar trebui sa spui frumos “multzumesc domnu otto”, pentru ca sint singurul care ti-am spus frumos in fata adevarul. da nu-mi fac iluzii ca o sa-ti foloseasca la ceva ce ti-am spus ca esti mai indrogostit de fantasma din capu tau decit am vazut vreodata pe cineva, atit d eindragostit incit nici nu ai vazut ca te-ai transformat in ochii tuturor in rima.
2010-07-15 00:48:22 | Raporteaza
Trebuie sa ne lamurim ce vrem.Din cate am observat marea majoritate a intelectualilor (inclusiv actorii) sunt de formatie liberala.In doctrina liberala se insista pe statul minimal.Deci statul trebuie sa asigure politici economice si sociale eficiente,infrastructura,securitatea cetateanului,apararea.Celelalte domenii trebuie privatizate inclusiv teatrele.Subventiile in domeniul cultural trebuie sa se refere la acele productii cu impact la nivel national.De ex.subventionarea spectacolelor de teatru sau divertismant televizate sau radiodifuzate (teatru tv,teatru la microfon,spectacole pentru copii,concerte scoala pentru elevi si studenti).Celelalte ar trebui sa apartina domeniului privat.De ce sa se plateasca din bani publici spectacole care se desfasoara de ex.numai in anumite prase mari?
Deasemenea statul ar trebui sa subventioneze si turneele unor teatre in tara sau in strainatate.
Referitor la drepturile de autor,cred ca s-a facut abuz de ele.Am inceput sa platim pe drepturi de autor o gramada de activitati care nu au nimic de a face cu creatia intelectuala.S-a ajuns ca toti cei care au un pix sau un calculator la indemana sa fie platiti pe drepturi de autor.
Cu privire la taxele pe drepturi de autor cred ca trebuie asezate la fel ca pentru toti,adica sa fie taxate veniturile.De ex.100 000 ron drepturi de autor intr-un an +50 000 din contract de munca se imparte la 12 luni si se stabileste taxa lunara, cu deosebirea ca cele pe drepturi de autor sa se calculeze la sfarsitul anului.Daca un om are 2 joburi cu contract de munca este taxat la sursa pentru amandoua.
Deci trebuie sa optam,vrem un stat minimal?Privatizam tot.Nu vrem,ramanem angajati la stat si suntem platiti cu cati bani are statul.
2010-07-15 06:47:42 | Raporteaza
“Zeci de teatre, case de cultură și muzee sunt în pericol să fie închise în urma disponibilizărilor.”
ai uitat de biblioteci. cele comunale tocmai erau pe punctul de a-si reveni, cat de cat, dupa zeci de ani de bataie de joc, iar acum ramane la latitudinea primarilor daca pastreaza sau nu postul de bibliotecar. aceiasi primari care abia au fost convinsi sa plateasca un amarat de abonament la Internet, in cel mai fericit caz.
pe pariu ca postul respectiv va fi primul pe lista disponibilizarilor? daca nu cumva bibliotecara este sotia cuiva anume…
2010-07-15 14:19:27 | Raporteaza
Si Teatrul de Opera si Balet “Oleg Danovski” se desfiinteaza. Distinsa directoare, doamna Daniela Vladescu a izbucnit in lacrimi la auzirea vestii din cadrul sedintei a CJC. Este numai un exemplu din ceea ce va urma…
2010-07-15 16:03:04 | Raporteaza
PEntru capitalistii de treaba care au treaba pe aici. Aveti habar cit cistiga un tip angajat la o institutie culturala? Teatru, biblioteca sau Muzeu, de exemplu? Ce ar fi sa va informati intii si apoi sa vorbiti? Din punctul meu de vedere, tara asta nu merita sa aiba teatre. Sa se multumeasca cu “artistii” gern o-zone , bambi si candi.
2010-07-16 12:28:01 | Raporteaza